PDA

Bekijk Volledige Versie : Architectuur



Bofko
18-03-10, 00:00
Golden Tulip Hotel in Zaandam in aanbouw.....

http://api.ning.com/files/5ggZ6XtfW4eqJdN7u8UIbqhLc7ZHpKfx0QvTxzvYQuVuHbD6Zt 1TZwDmfJlHsyo*R71H*quhMXRPDNxhz8GV6RDmM-bWoM4n/hotel5.jpg

Ik vind het prachtig.Teruggrijpen, want vernieuwing in de architectuur heeft sinds Berlage meer lelijkheid dan schoonheid opgeleverd.

mark61
18-03-10, 09:32
Kweenie, op zich wel, maar dit is dan weer een karikatuur.

Good Kahuna
18-03-10, 10:23
Beetje café de Hemel in het kwadraat. Origineel is het wel.

Bofko
18-03-10, 10:28
Beetje café de Hemel in het kwadraat. Origineel is het wel.

Meer tot de 3e macht eigenlijk. Huiselementen gaan de lengte, de diepte en de hoogte in.

mark61
18-03-10, 10:41
Meer tot de 3e macht eigenlijk. Huiselementen gaan de lengte, de diepte en de hoogte in.

Ik vraag me af wat het effect was geweest als je gewoon één zo'n gevel tot dat formaat had opgeblazen. Dat lijkt me leuker dan nu, nu is het een rariteitenkabinet dat in feite de locale traditie niet serieus neemt, maar belachelijk maakt.

Bofko
18-03-10, 16:27
Ik vraag me af wat het effect was geweest als je gewoon één zo'n gevel tot dat formaat had opgeblazen. Dat lijkt me leuker dan nu, nu is het een rariteitenkabinet dat in feite de locale traditie niet serieus neemt, maar belachelijk maakt.

Ik vind het ode aan de locale traditie. Een moderne herschikking van de oude bouwstijl en zeker geen rariteitenkabinet.Ik kan er naar blijven kijken en dat zou ik niet hebben bij 1 opgeblazen zaanse gevel.