PDA

Bekijk Volledige Versie : Albayrak: Wilders is onderdrukker moslimvrouw



Wizdom
20-03-10, 13:38
Albayrak: Wilders is onderdrukker moslimvrouw

ANP

Oud-PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak.
--------------------------------------------------------------------------------
DEN HAAG - Met zijn pleidooi voor een hoofddoekjesverbod laat PVV-leider Geert Wilders zien dat hij zelf ,,de opperonderdrukker van de islamitische vrouw'' is.



Dat stelde oud-PvdA-staatssecretaris Nebahat Albayrak zaterdag in een interview met de Volkskrant. ,,Als mijn moeder niet met haar hoofddoek om had mogen werken, was ik nooit geworden wie ik ben'', aldus de in Turkije geboren Albayrak.

,,Het emancipatieproces in ons gezin danken wij aan een moeder in de vleesverwerkende industrie die contact had met de buitenwereld en die haar eigen geld verdiende.'' Albayrak besloot deze week dat ze opnieuw voor de PvdA in de Tweede Kamer wil.

Niet onder de indruk
Wilders is niet onder de indruk van haar opmerkingen. ,,Albayrak zou als bezitter van een Turks paspoort beter moeten weten: zelfs in vele officiële Turkse gremia en instellingen geldt een hoofddoekverbod (Wilders vergeet even voor het gemak dat dat de erfenis is van de ZIONIST Attaturk, de Doenmeh uit Tessaloniki die de Islam om zeep wilde helpen in Turkije). Ze is dus een beetje de weg kwijt met haar twee paspoorten. De islamitische hoofddoek is bovendien een symbool van vrouwenonderdrukking ergo van de achterlijke islamitische cultuur'', stelde Wilders in een reactie.

Wientjes
Albayrak zegt in het interview verder ,,blij verrast'' te zijn met de uitlatingen van werkgeversvoorman Bernard Wientjes over Wilders. De voorzitter van ondernemersorganisatie VNO-NCW waarschuwde vorige week openlijk voor de reputatieschade die Nederland in het buitenland oploopt door Wilders en diens PVV.

In een open brief in de Volkskrant nemen enkele oud-ministers en andere (oud-)politici stelling tegen Wilders en andere ,,populistische predikers van angst en haat'' die het vooral hebben gemunt op allochtonen en vooral moslims.

Ondertekenaars
,,Het benoemen van vreemdelingenhaat mag geen taboe worden. De angst voor het verbale geweld van angst- en haatzaaiers mag ons niet gijzelen. Daarom spreken wij ons luid en duidelijk uit tegen discriminatie en racisme en voor solidariteit ongeacht etnische afkomst en religie'', stellen de ondertekenaars.

Tot hen behoren de oud-ministers Hedy d'Ancona (PvdA), Hans Dijkstal (VVD), Jos van Kemenade (PvdA) en Jan Terlouw (D66) en mensen als Tineke Lodders (oud-senator CDA), Anja Meulenbelt (Eerste Kamerlid SP) en Kars Veling (oud-fractievoorzitter ChristenUnie).

Pizzaman
21-03-10, 01:25
Uit principe ben ik gewoon tegen alles waar Anja Meulenbelt voor is.

tanger'73
21-03-10, 03:47
Wilders kan zich beter druk maken om zijn coup die er serieus niet uitziet dan om hoofddoeken.