PDA

Bekijk Volledige Versie : Pedohysterie



Ron Haleber
20-03-10, 18:20
Hier een wijs lesje voor die verdomde moslims die enkel maar in zwart / wit kunen denken.

Woensdag 3 maart 2010 door Frits Abrahams (http://weblogs.nrc.nl/dag/author/fritsa/)
Pedohysterie

Paters die veertig jaar later opeens openlijk worden beschuldigd, veroordeelde mannen die uit hun huis worden verdreven – de maatschappelijke verontwaardiging over pedofilie groeit ook in Nederland nog steeds.

Maar opeens is daar een ander geluid. Bij uitgeverij Van Oorschot verscheen deze week een herdruk van de autobiografische vertelling Een jongen met vier benen van Kees Verheul. De uitgever heeft het boek naar de pers gestuurd met een opmerkelijke begeleidende brief.


„Anno 2010”, schrijft de uitgever, „bestaat tegenover pedoseksualiteit bij velen een als vanzelfsprekend geachte houding van emotionele afkeer, die de schrijver met name omwille van het kind verontrust. Het is een bijkomende reden voor zijn instemming met deze heruitgave.

Op verzoek van de uitgever, die deze verontrusting deelt, voegde Verheul daarom een nawoord toe.”

Uit dat nawoord citeert de uitgever deze slotalinea: „Gelukkig komen hier en daar wel bezwaren op gang tegen de massale gespannenheid grenzend aan hysterie, die op het ogenblik heerst rondom pedofilie en pedoseksualiteit. Niets zo funest bij de benadering van dit onderwerp als lukrake emotie en moedwillige blindheid voor nuances.”

Ik juich de (nu alweer zesde) herdruk toe, want het is een mooi boek. Het verscheen voor het eerst in 1982 bij uitgeverij Querido. Verheul schrijft over het ontwakende homo-erotische gevoelsleven van zijn jeugd en wijdt het laatste deel aan de seksuele relatie die hij van zijn tiende tot veertiende jaar met een veel oudere man, ‘meneer Prinsen’, onderhield. Dat is het indrukwekkendste deel van het boek.

Toen het boek destijds uitkwam, maakte ik een lang interview met Verheul voor Vrij Nederland. Mij was opgevallen dat hij eerder met empathie dan met boosheid over meneer Prinsen schreef, hoewel ikzelf als lezer enige afkeer begon te voelen van de sluwheid waarmee de man zijn seksuele verlangens opdringt.

Heb je achteraf bezwaar tegen zo’n relatie, vroeg ik destijds Verheul. „Ik heb er op zichzelf helemaal geen bezwaar tegen”, zei hij. „Terwijl ik het zelf weer aan het beschrijven was, viel me op dat ik er – eigenlijk meer dan ik verwacht had – veel aan ontleend heb, vooral in de begintijd van die verhouding. Ik ondervond hartelijkheid, warmte en belangstelling – dat had ik nodig en daarvan genoot ik.”

Ik vroeg hem ook wat hij een pedofiele vriend zou adviseren die hem over zo’n relatie vertelde. „Ik zou het hem niet afraden”, zei hij, „maar ik zou hem wel waarschuwen dat hij er zich terdege van bewust moet zijn wat het betekent voor het kind. Ik zou hem op het hart drukken om het heel serieus te nemen en er met het kind over te praten of het een beetje open kan, hoewel dat ook nu nog heel moeilijk zal zijn tegenover de buitenwereld.”

Bijna dertig jaar later is dat nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk, geworden. De lankmoedigheid van toen is omgeslagen in woedende afwijzing. Verheul en zijn uitgever vinden dat verontrustend, blijkt uit deze heruitgave. Dit boek bewijst dat elk geval op zichzelf staat en dat je ook in deze kwestie nooit mag generaliseren. Aan de andere kant: het uitblijven van iedere vorm van verontrusting zou ook verontrustend zijn. Wie zich slachtoffer voelt van pedofilie, kan daar een goede reden voor hebben.


<SMALL>Dit verhaal is geplaatst op woensdag 3 maart 2010 om 12:18 uur. Trackbacken (http://weblogs.nrc.nl/dag/2010/03/03/pedohysterie/trackback/) vanaf uw eigen site is mogelijk. (Wat is trackbacken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Trackback)?) </SMALL>

MaRiaH
20-03-10, 19:30
Ben je nou pedofilie aan het promoten?
Ik hoop dat ik dit toch verkeerd begrijp.

ELdorado
20-03-10, 19:36
Hier een wijs lesje voor die verdomde moslims die enkel maar in zwart / wit kunen denken.




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat is er met je , [...] ????

Had Spinoza geknoeid met jou al fucked up mind soms ???

wat hebben moslims te maken met pedos ???

pedofilie is een misdaad : men kan geen politiek partij op basis van een misdaad stichten : schandelijk !!!!

Those filthy disgusting criminals pedos :kotsen2: w'd get bullets in the cortex :lol: if they w'd even think 'bout approaching my kids !

why don't u let serial killers , murderers , rapists , drug dealers ....be declared legetimate active citizens = no crimes & have their own separate political parties ....

ELdorado
20-03-10, 19:42
Ben je nou pedofilie aan het promoten?
Ik hoop dat ik dit toch verkeerd begrijp.

Daar lijkt het wel op !!!!!!!!!!

Die [...] ...had lost it ! :lol:

Spinoza had fucked up his "brains " ! :lol:

zie de ethiek van Spinoza althans ....= monisme :

in the sense ,there's no good , no evil, no free will ....

Geluk is goed ,pijn, hoop & vrees slecht ....: later utilitaristen hadden dat van Spinoza overgenomen ....

doe maar wat jou gelukkig maakt : zelfs als dat zou moeten betekenen dat je sex met kids plezierig zou kunnen vinden = niet slecht : goed & kwaad bestaan niet als zodanig ..... := walgelijk, zeg !

Joesoef
20-03-10, 19:46
Seminarie gezeten, dejavú?

ELdorado
20-03-10, 19:53
Seminarie gezeten, dejavú?


wat wil deze achterlijk idioot ermee bereiken ??? :lol:

pedofilie goed praten & promoten ??? :lol:

een walgelijk misdaad goed praten & promoten ??? :lol: :tover:

ELdorado
20-03-10, 19:57
Hier een wijs lesje voor die verdomde moslims die enkel maar in zwart / wit kunen denken.

Woensdag 3 maart 2010 door Frits Abrahams (http://weblogs.nrc.nl/dag/author/fritsa/)
Pedohysterie

Paters die veertig jaar later opeens openlijk worden beschuldigd, veroordeelde mannen die uit hun huis worden verdreven – de maatschappelijke verontwaardiging over pedofilie groeit ook in Nederland nog steeds.

Maar opeens is daar een ander geluid. Bij uitgeverij Van Oorschot verscheen deze week een herdruk van de autobiografische vertelling Een jongen met vier benen van Kees Verheul. De uitgever heeft het boek naar de pers gestuurd met een opmerkelijke begeleidende brief.


„Anno 2010”, schrijft de uitgever, „bestaat tegenover pedoseksualiteit bij velen een als vanzelfsprekend geachte houding van emotionele afkeer, die de schrijver met name omwille van het kind verontrust. Het is een bijkomende reden voor zijn instemming met deze heruitgave.

Op verzoek van de uitgever, die deze verontrusting deelt, voegde Verheul daarom een nawoord toe.”

Uit dat nawoord citeert de uitgever deze slotalinea: „Gelukkig komen hier en daar wel bezwaren op gang tegen de massale gespannenheid grenzend aan hysterie, die op het ogenblik heerst rondom pedofilie en pedoseksualiteit. Niets zo funest bij de benadering van dit onderwerp als lukrake emotie en moedwillige blindheid voor nuances.”

Ik juich de (nu alweer zesde) herdruk toe, want het is een mooi boek. Het verscheen voor het eerst in 1982 bij uitgeverij Querido. Verheul schrijft over het ontwakende homo-erotische gevoelsleven van zijn jeugd en wijdt het laatste deel aan de seksuele relatie die hij van zijn tiende tot veertiende jaar met een veel oudere man, ‘meneer Prinsen’, onderhield. Dat is het indrukwekkendste deel van het boek.

Toen het boek destijds uitkwam, maakte ik een lang interview met Verheul voor Vrij Nederland. Mij was opgevallen dat hij eerder met empathie dan met boosheid over meneer Prinsen schreef, hoewel ikzelf als lezer enige afkeer begon te voelen van de sluwheid waarmee de man zijn seksuele verlangens opdringt.

Heb je achteraf bezwaar tegen zo’n relatie, vroeg ik destijds Verheul. „Ik heb er op zichzelf helemaal geen bezwaar tegen”, zei hij. „Terwijl ik het zelf weer aan het beschrijven was, viel me op dat ik er – eigenlijk meer dan ik verwacht had – veel aan ontleend heb, vooral in de begintijd van die verhouding. Ik ondervond hartelijkheid, warmte en belangstelling – dat had ik nodig en daarvan genoot ik.”

Ik vroeg hem ook wat hij een pedofiele vriend zou adviseren die hem over zo’n relatie vertelde. „Ik zou het hem niet afraden”, zei hij, „maar ik zou hem wel waarschuwen dat hij er zich terdege van bewust moet zijn wat het betekent voor het kind. Ik zou hem op het hart drukken om het heel serieus te nemen en er met het kind over te praten of het een beetje open kan, hoewel dat ook nu nog heel moeilijk zal zijn tegenover de buitenwereld.”

Bijna dertig jaar later is dat nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk, geworden. De lankmoedigheid van toen is omgeslagen in woedende afwijzing. Verheul en zijn uitgever vinden dat verontrustend, blijkt uit deze heruitgave. Dit boek bewijst dat elk geval op zichzelf staat en dat je ook in deze kwestie nooit mag generaliseren. Aan de andere kant: het uitblijven van iedere vorm van verontrusting zou ook verontrustend zijn. Wie zich slachtoffer voelt van pedofilie, kan daar een goede reden voor hebben.


<SMALL>Dit verhaal is geplaatst op woensdag 3 maart 2010 om 12:18 uur. Trackbacken (http://weblogs.nrc.nl/dag/2010/03/03/pedohysterie/trackback/) vanaf uw eigen site is mogelijk. (Wat is trackbacken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Trackback)?) </SMALL>


:kotsen2:

Slinger
20-03-10, 20:10
wat hebben moslims te maken met pedos ???



Meer dan jij wilt toegeven.

Wizdom
20-03-10, 20:44
Meer dan jij wilt toegeven.

Wat een creeps hier toch allemaal op Maroc.nl, Pedo's , Homo's, Zionisten...

Willen de normale autochtonen ook eens uit de kast komen?

MaRiaH
20-03-10, 21:06
Meer dan jij wilt toegeven.

vin 'k geen koshere opmerking.

Slinger
20-03-10, 21:14
vin 'k geen koshere opmerking.

De waarheid mag altijd gezegd worden.

fisherman1969
20-03-10, 21:32
Begrijp het ook niet helemaal , WAT IS NU DE BEDOELING ?
Meer begrip tonen voor pedofolie ??
Nou echt niet , ook al is het een ziekelijke afwijking .

Pizzaman
21-03-10, 00:22
Wat een creeps hier toch allemaal op Maroc.nl, Pedo's , Homo's, Zionisten...

Willen de normale autochtonen ook eens uit de kast komen?
je vergeet de PVV-ers, ik voel mij gediscrimineerd nu :hihi:


Begrijp het ook niet helemaal , WAT IS NU DE BEDOELING ?
Meer begrip tonen voor pedofolie ??
Nou echt niet , ook al is het een ziekelijke afwijking .

Inderdaad, ook al vind een kind misschien een ouder iemand wel aantrekkelijk, dat kind beseft helemaal niet wat er nou jeukt, en het is hetzelfde als een relatie hebben met een 'niet volwaardig' iemand. makkelijk te beinvloeden, makkelijk te controleren, 'vrije wil' is hier niet het juiste begrip. Manipulatie en misbruik, dat is het en niks anders.

BTW niettemin had ik met 15 jaar graag mijn lerares Frans (23 en een echt stuk) een veeg gegeven :D

fisherman1969
21-03-10, 09:22
je vergeet de PVV-ers, ik voel mij gediscrimineerd nu :hihi:



Inderdaad, ook al vind een kind misschien een ouder iemand wel aantrekkelijk, dat kind beseft helemaal niet wat er nou jeukt, en het is hetzelfde als een relatie hebben met een 'niet volwaardig' iemand. makkelijk te beinvloeden, makkelijk te controleren, 'vrije wil' is hier niet het juiste begrip. Manipulatie en misbruik, dat is het en niks anders.

BTW niettemin had ik met 15 jaar graag mijn lerares Frans (23 en een echt stuk) een veeg gegeven :D

Goh had jij dat ook ook! ,,een beetje verliefd ,,op een lerares en dan je gummetje op de grond laten vallen in de hoop dat ze ook ff mee hielp zoeken
zodat je een blik in haar B.H kon werpen :stout::engel:

Kal-El B.V
21-03-10, 13:42
Waar gaat deze topic over ?

Komt de ware aard van Ron Haleber uit de schaduwen gelopen ?

Mark
21-03-10, 15:19
Beetje standaard excuusjes a la partij v d naastenliefde. Dus een jongetje van 10-14 had begrip nodig en moest daarvoor betalen met sex met een oudere man.

Nee, het is gewoon kindermisbruik en in dit geval het misbruik maken van een kind dat zorg nodig had om je eigen sexuele lusten te botvieren.

Als iemand zich aangetrokken voelt tot een of andere chick van 17 kan ik me er nog iets bij voorstellen maar 10-14? dat kan echt niet.

David vs Goliath
21-03-10, 18:18
vin 'k geen koshere opmerking.

:lol:

christelijk^projecties van die zielig idioot gewoon : boomerang effect ! :lol:

zie al die priesters & kids sexueel misbruik verhalen ..... :lol:

tanger'73
21-03-10, 18:30
Ben je nou pedofilie aan het promoten?
Ik hoop dat ik dit toch verkeerd begrijp.



Godallemachtig, het lijkt er inderdaad wel op hé? Die Ron haleber is uiterst curieus.

tanger'73
21-03-10, 18:33
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat is er met je , [...] ????

Had Spinoza geknoeid met jou al fucked up mind soms ???

wat hebben moslims te maken met pedos ???

pedofilie is een misdaad : men kan geen politiek partij op basis van een misdaad stichten : schandelijk !!!!

Those filthy disgusting criminals pedos :kotsen2: w'd get bullets in the cortex :lol: if they w'd even think 'bout approaching my kids !

why don't u let serial killers , murderers , rapists , drug dealers ....be declared legetimate active citizens = no crimes & have their own separate political parties ....



Was dat een originele quote van Ron waarop je reageert, of komt dat uit het artikel vandaan?

tanger'73
21-03-10, 18:37
wat wil deze achterlijk idioot ermee bereiken ??? :lol:

pedofilie goed praten & promoten ??? :lol:

een walgelijk misdaad goed praten & promoten ??? :lol: :tover:

Kan zijn dat hij op zoek is naar een schandknaap decenia's minder in leeftijd als hem?

DNA
21-03-10, 18:41
Was dat een originele quote van Ron waarop je reageert, of komt dat uit het artikel vandaan?

That was the silly titel he gave to that crap of his, i guess ! :lol:

DNA
21-03-10, 18:49
Kan zijn dat hij op zoek is naar een schandknaap decenia's minder in leeftijd als hem?

kan : :lol:

die achterlijk idioot hysterisch drama queen flikker moet weten dat maroc .nl is geen bejaardenhuis ! :lol: ook !

een smerig flikker die zich Islamoloog = Islamo_leugenaar noemt !!!!! :lol: = paradox :

flikkers & religie gaan niet samen ! :lol: = net als water & olie : don't mix ! :lol:

he's got a foot in the grave already , so it's more than 'bout time for him to dare confront his own demons & deal with his frustrations , psychological issues ....instead of projecting them on Islam & muslims ! :lol:

DNA
21-03-10, 18:51
Kan zijn dat hij op zoek is naar een schandknaap decenia's minder in leeftijd als hem?

kan : :lol:

die achterlijk idioot hysterisch drama queen flikker moet weten dat maroc .nl is geen bejaardenhuis ! :lol: ook !

een smerig flikker die zich Islamoloog = Islamo_leugenaar noemt !!!!! :lol: = paradox :

flikkers & religie gaan niet samen ! :lol: = net als water & olie : don't mix ! :lol:

so, i w'd say to that silly tragic_hilarious pathetic fool fossile : get a life , have some fun before u w'd die ! :lol:

he's got a foot in the grave already , so it's more than 'bout time for him to dare confront his own demons & deal with his frustrations , psychological issues ....instead of projecting them on Islam & muslims ! :lol:

sidi bibi
21-03-10, 22:42
:lol:

christelijk^projecties van die zielig idioot gewoon : boomerang effect ! :lol:

zie al die priesters & kids sexueel misbruik verhalen ..... :lol:

Google " pedophilie imam " eens op.

H.P.Pas
21-03-10, 23:25
Google " pedophilie imam " eens op.

Goeie tip.

mark61
22-03-10, 09:03
Beetje standaard excuusjes a la partij v d naastenliefde. Dus een jongetje van 10-14 had begrip nodig en moest daarvoor betalen met sex met een oudere man.

Nee, het is gewoon kindermisbruik en in dit geval het misbruik maken van een kind dat zorg nodig had om je eigen sexuele lusten te botvieren.

Als iemand zich aangetrokken voelt tot een of andere chick van 17 kan ik me er nog iets bij voorstellen maar 10-14? dat kan echt niet.

Yep.

Dat gedoe met leeftijden is wel lastig.

Je zal de landen de kost moeten geven waar 14 een heel acceptabele huwelijksleeftijd is.

Ik vind het al weer anders als er minder dan zeg 3 jaar leeftijdsverschil tussen de twee zitten.

mark61
22-03-10, 09:07
vin 'k geen koshere opmerking.

Mwah, leg mij nog es uit wat precies het verschil is tussen pedofilie in Europa (oeh slecht vies bar en boos) en de wet en huwelijkspraktijk in veel (islamitische) landen. 80-jarigen die trouwen met 12-jarigen enzo.

Blijkbaar, als je het legaliseert en het is hetero is het niet slecht en vies meer.

knuppeltje
22-03-10, 09:23
DNA;4297526]flikkers & religie gaan niet samen !

Ze zouden ook veel wijzer moeten zijn.

Jij zou er zelfs niet twee keer het zelfde bericht voor moeten hoeven plaatsen. :)

Mark
22-03-10, 09:38
Mwah, leg mij nog es uit wat precies het verschil is tussen pedofilie in Europa (oeh slecht vies bar en boos) en de wet en huwelijkspraktijk in veel (islamitische) landen. 80-jarigen die trouwen met 12-jarigen enzo.

Blijkbaar, als je het legaliseert en het is hetero is het niet slecht en vies meer.


Saudi Arabie is inderdaad ook een land vergelijkbaar met thailand en een paradijs voor pedofielen die legaal met kinderen kunnen trouwen en seksen.

sidi bibi
22-03-10, 10:53
Goeie tip.

Komt overal voor en niet alleen de geestelijkheid, denk zo.
Misschien is de Katholieke hierarchie toch nog ergens goed voor, het in staat zijn tot zelfreinigend vermogen. In die benauwende gesloten gemeenschappen blijft het verborgen.

Ron Haleber
22-03-10, 10:58
Korte reactie van Ron op het beschuldigen, insinueren en modder gooien naar zijn persoon.

Zoals ik eerder het schelden nav moslim-homofilie toetste.
En daar een scheldkanonnade op kwam.
Wilde ik zeker weten of het met name moslims schortte aan gebrek voor het erkennen van de feiten in hun eigen omgeving...

Discussiant Bart maakte duidelijk dat hysterie ipv discussie dan plaatsvindt:


Nou, het is meer de media (en dan met name de Telegraaf) die er een heel circus van gemaakt hebben. Het programma van die partij zelf was eigenlijk vrij braaf, ze wilden eigenlijk alleen wat wetswijzigingen uit 1994 terugdraaien, iets wat ook andere partijen als Groen Links en D'66 willen.
Ik vond het wel een aardig voorbeeld van hoe hetze/demoniseren/mediahysterie werken: plak er het label "pedo" op en meteen staat iedereen op zijn achterste benen.

Bart heeft gelijk - zo blijkt hier!

Wat misdeed ik in feite??? ik citeerde letterlijk een column van een gerespecteerd NRC-columnist, Frits Abrahams.

Mij leek zijn houding integer... Ook de houding van de gerespecteerde uitgever van het boek van auteur Verheul leek mij dat evenzo!

Evenmin als zij allen breek ik een lans voor begrip - laat staan voor tolerantie tav pedofilie - dat was duidelijk.

Maar de hysterie die daarna losbrak, bewijst mij dat zg. "orthodoxe" moslims niet tot oordelen op grond van argumentatie in staat zijn als het een omstreden onderwerp betreft...

Ook tot het erkennen van de bestaande feiten is men volstrekt niet in staat.

Het mag bekend zijn dat evenzeer in de klassieke Arabische literatuur en maatschappij - als in de Griekse: homofilie, cq pedofilie een zeer algemeen verbreid verschijnsel was en is.

Ik verwijs ter zijde incidenteel enkel maar naar de angst die auteur Tahar Benjelloun heeft om daar over te reppen nav zijn jeugd.
Om maar niet over dissidenten als Hafid Bouazza te spreken.

Evenzeer is incest als bestaand binnen Marokkaanse gezinnen een taboe... En ga maar door!

Het zal nog menige generatie duren voordat men daar de werkelijkheid waarin men leeft, zal aanvaarden als realiteit...!

In Nederland ligt dat anders:
ik verwijs enkel maar naar de schrijver Jan Hanlo die met zijn "Go to the mosk" de tongriemen losmaakte... Zie meer daarover via Google...

Natuurlijk kan men om velerlei uitlopende redenen werkelijkheden die men onwelgevallig vindt, veroordelen.

Maar dat die werkelijkheid wordt ontkend, dat toont aan dat de moslims qua denken en oordelen nog in een primitieve staat verkeren...
Dit terwijl hun eigen geschiedenis hen al 10 eeuwen geleden veel verder vooruit was!

Om deze redenen van blijkend onmacht, ga ik verder niet meer in op het nu zeker komende schelden...!
Men wentelt zich maar in de negaties van de eigen werkelijkheid, in het eigen gelijk daarvan.

Tot zo ver mijn bijdrage...! :fpotver:

ELdorado
22-03-10, 11:37
Korte reactie van Ron op het beschuldigen, insinueren en modder gooien naar zijn persoon.

Zoals ik eerder het schelden nav moslim-homofilie toetste.
En daar een scheldkanonnade op kwam.
Wilde ik zeker weten of het met name moslims schortte aan gebrek voor het erkennen van de feiten in hun eigen omgeving...

Discussiant Bart maakte duidelijk dat hysterie ipv discussie dan plaatsvindt:



Bart heeft gelijk - zo blijkt hier!

Wat misdeed ik in feite??? ik citeerde letterlijk een column van een gerespecteerd NRC-columnist, Frits Abrahams.

Mij leek zijn houding integer... Ook de houding van de gerespecteerde uitgever van het boek van auteur Verheul leek mij dat evenzo!

Evenmin als zij allen breek ik een lans voor begrip - laat staan voor tolerantie tav pedofilie - dat was duidelijk.

Maar de hysterie die daarna losbrak, bewijst mij dat zg. "orthodoxe" moslims niet tot oordelen op grond van argumentatie in staat zijn als het een omstreden onderwerp betreft...

Ook tot het erkennen van de bestaande feiten is men volstrekt niet in staat.

Het mag bekend zijn dat evenzeer in de klassieke Arabische literatuur en maatschappij - als in de Griekse: homofilie, cq pedofilie een zeer algemeen verbreid verschijnsel was en is.

Ik verwijs ter zijde incidenteel enkel maar naar de angst die auteur Tahar Benjelloun heeft om daar over te reppen nav zijn jeugd.
Om maar niet over dissidenten als Hafid Bouazza te spreken.

Evenzeer is incest als bestaand binnen Marokkaanse gezinnen een taboe... En ga maar door!

Het zal nog menige generatie duren voordat men daar de werkelijkheid waarin men leeft, zal aanvaarden als realiteit...!

In Nederland ligt dat anders:
ik verwijs enkel maar naar de schrijver Jan Hanlo die met zijn "Go to the mosk" de tongriemen losmaakte... Zie meer daarover via Google...

Natuurlijk kan men om velerlei uitlopende redenen werkelijkheden die men onwelgevallig vindt, veroordelen.

Maar dat die werkelijkheid wordt ontkend, dat toont aan dat de moslims qua denken en oordelen nog in een primitieve staat verkeren...
Dit terwijl hun eigen geschiedenis hen al 10 eeuwen geleden veel verder vooruit was!

Om deze redenen van blijkend onmacht, ga ik verder niet meer in op het nu zeker komende schelden...!
Men wentelt zich maar in de negaties van de eigen werkelijkheid, in het eigen gelijk daarvan.

Tot zo ver mijn bijdrage...! :fpotver:


!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

U do really have a very twisted distorted pervert sick mind, heart, psyche, "soul "....


het feit dat pedofilie , homosexualiteit .....& elk ander misdaad , ziektes, ...afwijkingnen ..plaatsvinden in welk maatschappij dan ook , vroeger , nu & morgen,inclusief in de moslim maatchappij nu & vroeger , is juist geen "argument" om die misdaden , ziektes ....goed te praten , ok te vinden of te promoten zoals je hier doet ...



Accceptatie van homofilie bijv. heeft juist niets progressiefs of moderns : zie de oudheid : = slechts ideologisch materialistisch van aard = Eurocentrisch cultureel bepaald !
Geen enkel maatschappij kan totaal misdaad_vrij , ziektes _vrij, afwijkingnen _vrij ....zijn ,.....maar een gezond rechtvaaridg maatschappij zou die soort misdaden, ziektes, pervers gedrag ....moeten reduceren tot het minimum althans ......

een maatschappij die die smerig walgelijk crimineel pervers pedofielen het recht geeft om een politiek partij te stichten bijv. is ziek, achterlijk , crimineel ......

Hoe kan men een politiek partij stichten bijv. op basis van een misdaad = pedofilie ????

ach ....ga weg, zeg , met jou riool perver moraal, "logica", mentaliteit, psychologie .... :kotsen2:

ELdorado
22-03-10, 11:39
Goeie tip.


nou en ???

het bestaan van een misdaad, ziekte, afwijking ... op zich is al per definitie "ok" , volgens je ???

zie die smerig pedofielen priesters : maakt dat pedofilie ok ???

ELdorado
22-03-10, 11:45
Saudi Arabie is inderdaad ook een land vergelijkbaar met thailand en een paradijs voor pedofielen die legaal met kinderen kunnen trouwen en seksen.


Ja, ja :

nou, da's SA cultuur blijkbaar : zoals het feit dat acceptatie van homofilie , pedos partij ....NLS cultuur zijn, dus :

make everybody look guilty of pedophily.....homosexuality .... = that w'd make them acceptable , right ???

is dit de achterlijk "logica" die je hier probeert te hanteren ???

de vraag is niet :is pedofilie ok ??? : helemaal niet ok :

de vraag is : hoe kan die genezen worden ???? voorkomen worden, bestreden worden ....????

mark61
22-03-10, 11:49
Ja, ja :

nou, da's SA cultuur blijkbaar : zoals het feit dat acceptatie van homofilie , pedos partij ....NLS cultuur zijn, dus :

make everybody look guilty of pedophily.....homosexuality .... = that w'd make them acceptable , right ???

is dit de achterlijk "logica" die je hier probeert te hanteren ???

de vraag is niet :is pedofilie ok ??? : helemaal niet ok :

de vraag is : hoe kan die genezen worden ???? voorkomen worden, bestreden worden ....????

Door het te legaliseren, toch? Zoals in SA :moe:

Leg es uit hoe de Islam tegen pedofilie beschermt, als het is gelegaliseerd door de Hoeder van de Heilige Plaatsen?

In Nederland is het ten strengste verboden. Het wordt ook helemaal niet geaccepteerd, leugenaar.

jang0201
22-03-10, 11:49
flikkers & religie gaan niet samen ! = net als water & olie : don't mix !

Marokkanen & Nederland gaan niet samen ! = net als water & olie : don't mix !

ELdorado
22-03-10, 11:49
Google " pedophilie imam " eens op.

nou en ??? : maakt dat pedofilie ok ??? :tover:

zou de aanwezigheid van welk misdaad, ziekte, afwijking .....dan ook overaal in welk maatschappij dan ook "reden" genoeg om die allemaal of afzonderlijk ok te verklaren ??? :tover:


wat is dit voor achterlijk 'logica" die hier probeert te hanteren ???

ELdorado
22-03-10, 11:51
Marokkanen & Nederland gaan niet samen ! = net als water & olie : don't mix !

Dan ben je officieel een ...racist , dus ...

congratulations !:cola:

P.S.: het is algemeen bekend dat homofilie & religie elkaar uitsluiten = gaan niet samen = een feit !

knuppeltje
22-03-10, 11:52
ELdorado;4297932]U do really have a very twisted distorted pervert sick mind, heart, psyche, "soul "....

het feit dat pedofilie , homosexualiteit .....& elk ander misdaad ,

Dat op een lijn stellen, en anderen van het hebben van een 'very twisted distorted pervert sick mind, heart, psyche en soul' beschuldigen.
Daar moet ik dan weer van kotsen.

Eke
22-03-10, 11:53
[B]Wat misdeed ik in feite???




citaat : Ron. "Hier een wijs lesje voor die verdomde moslims die enkel maar in zwart / wit kunen denken"

Welke toon zet je hiermee in ? (C'est le ton... ect.)

Arrogantie, om mee te beginnen. Waarom zou jij wijze lessen verkopen aan anderen ? Weet jij het het beste ?

En wat bedoelde je exact met 'die verdomde moslims die enkel maar in zwart-wit kunnen denken' ?

Slaat dat op alle moslims (wat discriminerend is !) of sluit je moslims uit die niet zwart-wit denken ? Dat is niet helder.
En sluit je joden, christenen, atheisten uit ?
En ben je verdomd als je zwart-wit denkt op dit gebied ?


OK. Dit was even een korte reaktie op je vraag. Misschien heb je er wat aan, misschien niet :)

mark61
22-03-10, 11:54
nou en ??? : maakt dat pedofilie ok ??? :tover:

zou de aanwezigheid van welk misdaad, ziekte, afwijking .....dan ook overaal in welk maatschappij dan ook "reden" genoeg om die allemaal of afzonderlijk ok te verklaren ??? :tover:

wat is dit voor achterlijk 'logica" die hier probeert te hanteren ???

In Saoedi-Arabië is dit legaal. Aangezien jij altijd beweert dat de islam superieur is en voor alles een oplossing heeft, vraag ik me af hoe de sjari`a daar zó geïnterpreteerd wordt dat pedofilie legaal is.

Aan Ait wil ik het ook wel vragen maar die wil niet meer met me praten :hihi:

Hij blijft wijselijk ook uit dit topic :haha:

knuppeltje
22-03-10, 12:03
ELdorado;4297944]Ja, ja :

nou, da's SA cultuur blijkbaar : zoals het feit dat acceptatie van homofilie , pedos partij ....NLS cultuur zijn, dus :

Wel nee. Ik ken wel een paar kaliefs die openlijk zo homoseksueel waren als de pieten. Daarbij hielden ze aan hun hof dichters om hen te amuseren die openlijk zelf ook zo waren en daar openlijk over schreven. Zover zal het bij Trix wel niet komen denk ik.

Hele boekenkasten vol met homo-erotische literaruur uit de Arabische wereld, bekend al vanaf omstreeks 800. Als dat toch zo anti moslims was, hoe komt dat dan. Zij waren toch de baas in die wereld?

Trouwens, op de Arabische slavenmarkten werd er voor de mooie jongens vaak veel meer betaald dan voor de meiden, heb ik wel eens gelezen. Ra ra.

ELdorado
22-03-10, 12:08
Door het te legaliseren, toch? Zoals in SA :moe:

Leg es uit hoe de Islam tegen pedofilie beschermt, als het is gelegaliseerd door de Hoeder van de Heilige Plaatsen?

In Nederland is het ten strengste verboden. Het wordt ook helemaal niet geaccepteerd, leugenaar.

It's all culture , alomst ....

so, what's ur point then ??? :

what are trying to say then ???



what u all have been doing here is make everyboy, every culture ...look guilty , in the sense that homosexuality, pedohily .....exist in all those societies, cultures ........so what ??? ....w'd that make those crimes, perversities , sickenesses ....
ok ??? :

the fact that homosexuality, pedophily ...& other crimes, sicknesses , perversities ...do exist in all societies, cultures ...doesn't make them ok !, even though every society, culture ...have their own opinions 'bout those matters ....

non_sense :

Is pedofilie beschermd door die SA absoluut monarchisch idioot ???

bedoel je die huwelijken met minderjarigen soms ??? : da's slechts SA cultuur zoals de acceptatie van homofilie in het westen cultuur is ....

wie zegt dat pedsodfilie is toegstaan in SA ??? via die huwelijken ???

da's waar dat die soort huwelijken tussen minderjarigen & oude fossielen niet plaats zou moeten vinden = verboden moeten worden !

anderzijds , "minderjarigheid" is een concept die verschilt van cultuur tot cultuur , sommigge culturen vinden dat meisjes bijv. sneler rijper worden, sommiggen weer niet .....

NL maakt de stichting van een politiek partij op basis van een misdaad = pedofilie , mogelijk .....= cultuur ...= achterlijk !




The bottom line is :

The whole point is :

what is "universal" & what is not ,when it comes to human values,, norms, principles .....human thought, morality ethics ....???

Feit is is dat westerse denken, maatstaffen, moraal ethiek, epistemologie zelf, modern logica zelf, empirie, rede zelf , gezond verstand zelf ...zijn niet "universeel of objectief of waar " , niet in de absoluut zin althans :

zie post_modernisme die zelfs veel verder gaat door te beweren & terecht , vind ik, dat concepten als "objectiviteit, universalisme, waarheid " niet zouden bestaan met betrekking tot menselijke denken,culturen , matschappijen , moraal ethiek, epsitemologie , rede, logica, gezond verstand ...althans :

lang verhaal dus ...

Aït Ayt
22-03-10, 12:09
heb ik wel eens gelezen.

tsja.. het is zo nikszeggend wat jij weleens gelezen hebt.. zelfs john2 komt overtuigender over met zijn verwijzingen naar de website van het rode kruis..

mark61
22-03-10, 12:12
It's all culture , alomst ....

so, what's ur point then ??? :

what are trying to say then ???

Je begint maar gauw te schreeuwen, je denkt, dan gaat het vanzelf wel weg.

mark61
22-03-10, 12:13
tsja.. het is zo nikszeggend wat jij weleens gelezen hebt.. zelfs john2 komt overtuigender over met zijn verwijzingen naar de website van het rode kruis..

Hé daar is ie. Jij nog wat te melden over gelegaliseerde pedofilie in SA, het beloofde land waar de sjari`a heerst?

Komt nog bij dat knuppel over dit onderwerp volledig gelijk heeft. Jij ontkent dat?

knuppeltje
22-03-10, 12:13
Aït Ayt;4297970]tsja.. het is zo nikszeggend

Deed het zo zeer?

Aït Ayt
22-03-10, 12:19
Deed het zo zeer?

wat zou er zeer moeten doen ?
ik reageerde op je vaagheid dat je weer eens naar anonieme bronnen staat te verwijzen onder het kopje : "heb ik weleens gelezen"
dit is zo nikszeggend..

ELdorado
22-03-10, 12:21
Wel nee. Ik ken wel een paar kaliefs die openlijk zo homoseksueel waren als de pieten. Daarbij hielden ze aan hun hof dichters om hen te amuseren die openlijk zelf ook zo waren en daar openlijk over schreven. Zover zal het bij Trix wel niet komen denk ik.

Hele boekenkasten vol met homo-erotische literaruur uit de Arabische wereld, bekend al vanaf omstreeks 800. Als dat toch zo anti moslims was, hoe komt dat dan. Zij waren toch de baas in die wereld?

Trouwens, op de Arabische slavenmarkten werd er voor de mooie jongens vaak veel meer betaald dan voor de meiden, heb ik wel eens gelezen. Ra ra.

nou & ??? al overdijf je het !

zou dat pedofilie ,homosexualiteit , slavernij ....ok maken ???

wat is dit voor achterlijk" logica" , mentaliteit, psychologie, moraal van je dan ???? :

Even if the whole humanity w'd find a certian crime , perversity ...ok : that w'dn't make it ok per se , just 'cause all humans w'd say so , metaphorically ironically speaking ...!

is het feit dat homosexualiteit, pedofilie ...hadden bestaan & bestaan nog steeds & zullen bestaan in alle maatschappijen, culturen ......"reden" genoeg om aan te nemen dat die ziektes, misdaden ...ok zouden zijn ??? al hebben de verschillende culturen , maatschappijen.... hun eigen opinies erover , relatief gezien, min of meer ...???

so, tell me now, what's "universal" & what's not ???

De verklaring van de rechten van de mens ???? : = de opvatting van de rechten van de mens had een islamitisch oorsprong :

het beginsel van gelijkheid _gelijkwaardigheid als menszijnde om maar deze te noemen was van islamitisch oorsprong : de mensheid kende deze gelijkheid beginsel nooit eerder ...begon met Islam ....

rechten van de mens had een religieus grondslag , inclusief de grondvesten van westerse modern filosofie, denken , recht , rechtsfilosofie ....= hadden allemaal religieuze grondslagen , zo ...

idem dito voor de opvatting van de waarheid, Godsdienst vrijheid, individueel vrijheid, tolerantie, vrijheid van geloof voor niet moslims, vrijheid .....= werden door het westen later seculaire materialistisch getransformeerd , dus : niet 's origineel !


voor ons zijn bijv, homosexualiteit, gay marriages....dus geen rechten van de mens ! -

ELdorado
22-03-10, 12:23
Je begint maar gauw te schreeuwen, je denkt, dan gaat het vanzelf wel weg.


Ik schreeuw niet : da's maar jou perceptie weer :

u ^people need pics to be drawn for u : regular talk don't seem to say it when it comes to u , folks : that's why those illustrative big letters :

I'm perfectly calm !

Ron Haleber
22-03-10, 12:25
!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

het feit dat pedofilie , homosexualiteit .....& elk ander misdaad , ziektes, ...afwijkingnen ..plaatsvinden in welk maatschappij dan ook , vroeger , nu & morgen,inclusief in de moslim maatchappij nu & vroeger , is juist geen "argument" om die misdaden , ziektes ....goed te praten , ok te vinden of te promoten zoals je hier doet ...




Eigenlijk volstrekt overbodig:
het heeft geen zin met jou een discussie aan te gaan want je kunt niet eens lezen wat er staat!

Waar heb ik, Frits Abrahams of de uitgever pedofilie staan goed te praten of promoten?

Sallah, je bent een blinde aartsleugenaar! Ga snel je schoolgeld terugvragen! :huil:

ELdorado
22-03-10, 12:25
Deed het zo zeer?

try to use ur mind & to be consistent :

make sure ur "logics" are waterproof ; instead of this silly impotent sterile nihillistic childish non_sense of urs !

knuppeltje
22-03-10, 12:26
ELdorado;4297969]Is pedofilie beschermd door die SA absoluut monarchisch idioot ???

Vertel eens, wat doet die hoeder van die heilige steden daar tegen?

naam
22-03-10, 12:26
verboden moeten worden !

anderzijds , "minderjarigheid" is een concept die verschilt van cultuur tot cultuur , sommigge culturen vinden dat meisjes bijv. sneler rijper worden, sommiggen weer niet .....



En wat zeg jij? In de westerse moraal is pedofilie verboden, maar die is niet universeel.

Moet ie ook niet worden vind je. In SA moet het blijven kunnen dat met jonge meisjes wordt getrouwd.

knuppeltje
22-03-10, 12:29
Aït Ayt;4297988]ik reageerde op je vaagheid dat je weer eens naar anonieme bronnen staat te verwijzen

Nou, van die kaliefs en die dichters, en die homo-erotische literatuur is bepaald niet anoniem.

ELdorado
22-03-10, 12:34
In Saoedi-Arabië is dit legaal. Aangezien jij altijd beweert dat de islam superieur is en voor alles een oplossing heeft, vraag ik me af hoe de sjari`a daar zó geïnterpreteerd wordt dat pedofilie legaal is.

Aan Ait wil ik het ook wel vragen maar die wil niet meer met me praten :hihi:

Hij blijft wijselijk ook uit dit topic :haha:

Try to learn how to read texts then :

my answer is just right there for u , in front of ur very blind eyes in some posts of mine here , lazy boy ....

absolute good or absolute evil don't exist as such when it comes to humans, at least , more or less, to some extent at least :

even nazism is no absolute evil, even though most westerners & other humans w'd think it was as such ....

& elk denwijze bevat elementen van waarheid hier & daar , min of meer, tot op zeker hoogte althans ....

Islam is divine & perfect : humans muslims not : that's why the historic fall of muslims who will triumph once again later on :

muslims as humans with their good & bad sides , imperfections, weaknesses ....float between good & bad at every given moment ....

de bronen van islam zijn de maatstaaf , niet andersom : niet de mensen : de bronen van islam worden niet getoestst aan moslims' gedrag ....: wel andersom !

Ron Haleber
22-03-10, 12:34
Welke toon zet je hiermee in ? (C'est le ton... ect.)

Arrogantie, om mee te beginnen. Waarom zou jij wijze lessen verkopen aan anderen ? Weet jij het het beste ?

En wat bedoelde je exact met 'die verdomde moslims die enkel maar in zwart-wit kunnen denken' ?

Slaat dat op alle moslims (wat discriminerend is !) of sluit je moslims uit die niet zwart-wit denken ? Dat is niet helder.
En sluit je joden, christenen, atheisten uit ?
En ben je verdomd als je zwart-wit denkt op dit gebied ?


OK. Dit was even een korte reaktie op je vraag. Misschien heb je er wat aan, misschien niet :)

Op deze site worden door moslims enkel wijze lessen verkocht. Mogen wij ook eens een keer?

Verder over orthodoxe moslims die zwart/wit-denken:

Eke, er zullen ook anderen zijn. Maar die vallen wat denkwijze betreft onder de kategorie van liberale islam...

Maar het hele probleem is dat die liberale islam in feite niet bestaat - dat constateerde Paul Scheffer al en vele anderen met hem!

Eke, heb jij wel eens die liberale islam gevonden - die serieus werd genomen in brede kring van Marokkanen? Vertel me er eens over!:zozo:

knuppeltje
22-03-10, 12:39
ELdorado;4297990]nou & ??? al overdijf je het !

Ik overdrijf helemaal niks, eerder nog het tegendeel.


zou dat pedofilie , slavernij ....ok maken ???

Waar zeg ik dat, achterlijke leesblinde. Maar dat jij homoseksualiteit daarmee op een lijn stelt, getuigt van jouw smerige perversiteit.


[SIZE="3"]De verklaring van de rechten van de mens ???? : = de opvatting van de rechten van de mens had een islamitisch oorsprong :

Droom rustig verder.
De islam staat net zo ver van universele mensenrechten af als het christendom of jodendom. Alledrie wat dat betreft oliedom.


voor ons zijn bijv, homosexualiteit, gay marriages....dus geen rechten van de mens !

Denk je dat dat me verbaast van je? Hoe achterlijk kan iemand zijn.

ELdorado
22-03-10, 12:40
En wat zeg jij? In de westerse moraal is pedofilie verboden, maar die is niet universeel.

Moet ie ook niet worden vind je. In SA moet het blijven kunnen dat met jonge meisjes wordt getrouwd.

try to learn how to read between the lines :

according to islam are homosexuality, pedophily .....huge crimes & huge sins punished by muslim God's law ....

but the main problem is : holistic islam as such doesn't exist anymore today , at the level of societry, politics, economics , jurisdiction shari3a .....= not completely or properly at least , so ...will come back indeed !


well, isntead of talking 'bout the matters at home in the west 'bout pedos , homos ...:

u always use this self_defeating tactic :

trasferring the problem to the other by projecting it on other societies, cultures, beliefs ....= self_defeating & weak impotent niihillistic sterile ...

knuppeltje
22-03-10, 12:40
ELdorado;4297996]try to use ur mind & to be consistent :

make sure ur "logics" are waterproof ; instead of this silly impotent sterile nihillistic childish non_sense of urs !


Wat zei je?

ELdorado
22-03-10, 12:41
Eigenlijk volstrekt overbodig:
het heeft geen zin met jou een discussie aan te gaan want je kunt niet eens lezen wat er staat!

Waar heb ik, Frits Abrahams of de uitgever pedofilie staan goed te praten of promoten?

Sallah, je bent een blinde aartsleugenaar! Ga snel je schoolgeld terugvragen! :huil:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


"talk" to u later :

no time left !

ELdorado
22-03-10, 12:47
Wat zei je?

yes, use ur Goddamned mind then ! :lol: -


Homosexuality is also a huge sin, a huge perversity, sickness , .... & a huge crime according to us , so ??? not to mention those filthy sick pedos too !

It's all culture, almost , i said :

"insults" are no "arguments", dummy :

P.S.: Islam is no ...culture !

knuppeltje
22-03-10, 13:00
ELdorado;4298027]Homosexuality is also a huge sin, a huge perversity, sickness , .... & a huge crime according to us , so ??? not to mention those filthy sick pedos too !

En voor normale mensen is dat alles op een lijn stellen 'totally filthy sick'.

Aït Ayt
22-03-10, 13:04
Nou, van die kaliefs en die dichters, en die homo-erotische literatuur is bepaald niet anoniem.

jouw verwijzing ernaar is anoniem.. de opmerking "heb ik weleens gelezen" is nikszeggend..
verder is je punt ook weer eens niet interessant.. so what dat er khaliefen rondliepen die zich bezighielden met homoseksuele uitspattingen ? ze hebben wel meer fouten gemaakt.. er waren maar heel weinig khaliefen die goed waren..
en so what dat er homo-erotische poëzië is geschreven ?

Slinger
22-03-10, 13:20
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


"talk" to u later :

no time left !

"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However he should not penetrate, sodomising the child is OK. If the man penetrates and damages the child then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however does not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girls sister."

From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh", fourth volume, Darol Elm, Gom, Iran, 1990 Excerpt: Page (1)

knuppeltje
22-03-10, 15:40
Aït Ayt;4298054]so what dat er khaliefen rondliepen die zich bezighielden met homoseksuele uitspattingen ?

So what? Helemaal niets. Alleen maar dat die klojo met al zijn nicks niets anders is dan een hypocriete zeveraar.

Slinger
22-03-10, 15:51
Goddamned

You are no muslim

Eke
22-03-10, 15:53
"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However he should not penetrate, sodomising the child is OK. If the man penetrates and damages the child then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however does not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girls sister."

From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh", fourth volume, Darol Elm, Gom, Iran, 1990 Excerpt: Page (1)

Khomeini ? Is dit van Khomeini : sodomising the child is OK ??????

:fuckit2:
Ik heb even gezocht wat dat betekent..sodomi : het kind(je) mag anaal gepenetreerd worden.
Pijn als de hel voor zo'n kind(je).

Gewoon respekteren. Liefhebben betekent geen sex met wurmen.

tanger'73
22-03-10, 17:48
Tot zo ver mijn bijdrage...! :fpotver:

Vind je nou pedofilie, obligaat in welke cultuur dan ook moet kunnen en vind je het bovendien jammer dat de pedopartij zichzelf heeft opgeheven?

tanger'73
22-03-10, 17:59
"A man can have sexual pleasure from a child as young as a baby. However he should not penetrate, sodomising the child is OK. If the man penetrates and damages the child then he should be responsible for her subsistence all her life. This girl, however does not count as one of his four permanent wives. The man will not be eligible to marry the girls sister."

From Khomeini's book, "Tahrirolvasyleh", fourth volume, Darol Elm, Gom, Iran, 1990 Excerpt: Page (1)

Khomeini spoorde al niet, maar als dit echt een passage uit zijn opvattingen betreft is hij gelukkig al heel lang dood.

Mark
22-03-10, 18:12
kijk, ook Jemen is een pedofielen paradijs waar vrouwen hun tiener dochters graag aanbieden voor sex met bejaarde mannen!


'Trouwen met kinderen moet kunnen'
Duizenden vrouwen zijn gisteren in Jemen de straat opgegaan om te protesteren tegen een wetsvoorstel om trouwen met meisjes onder de zeventien jaar te verbieden. De demonstranten hielden borden omhoog met daarop de teksten: 'Verbied niet wat Allah toestaat' en 'Stop met het schenden van de shariawetgeving'.
De moslima's kwamen in rijen bussen hoofdstad Sanaa binnen en verzamelden zich buiten het parlement. Het protest werd volgens persbureau AFP georganiseerd door imams die niets in het wetsvoorstel zien. Een groep mensenrechtenactivisten was gekomen voor een tegendemonstratie, maar die vrouwen besloten zich terug te trekken toen zij zagen dat ze met minder mensen waren gekomen.

Sallahddin
22-03-10, 18:19
Khomeini ? Is dit van Khomeini : sodomising the child is OK ??????

:fuckit2:
Ik heb even gezocht wat dat betekent..sodomi : het kind(je) mag anaal gepenetreerd worden.
Pijn als de hel voor zo'n kind(je).

Gewoon respekteren. Liefhebben betekent geen sex met wurmen.

That's not true, lady :

Khomeini had never said that : filthy propaganda ...makes no sense either = stupid propaganda ...= not even an intelligent propaganda !!!! :lol:

Sallahddin
22-03-10, 18:30
kijk, ook Jemen is een pedofielen paradijs waar vrouwen hun tiener dochters graag aanbieden voor sex met bejaarde mannen!


'Trouwen met kinderen moet kunnen'
Duizenden vrouwen zijn gisteren in Jemen de straat opgegaan om te protesteren tegen een wetsvoorstel om trouwen met meisjes onder de zeventien jaar te verbieden. De demonstranten hielden borden omhoog met daarop de teksten: 'Verbied niet wat Allah toestaat' en 'Stop met het schenden van de shariawetgeving'.
De moslima's kwamen in rijen bussen hoofdstad Sanaa binnen en verzamelden zich buiten het parlement. Het protest werd volgens persbureau AFP georganiseerd door imams die niets in het wetsvoorstel zien. Een groep mensenrechtenactivisten was gekomen voor een tegendemonstratie, maar die vrouwen besloten zich terug te trekken toen zij zagen dat ze met minder mensen waren gekomen.

Ja, ja :

read my other posts here : i 'm not gonna repeat myself over & over again :

what's ur point then ???

self_defeating tactic :

just talk 'bout pedos in the west first ....

Aït Ayt
22-03-10, 18:37
Khomeini ? Is dit van Khomeini : sodomising the child is OK ??????

het kind(je) mag anaal gepenetreerd worden.
Pijn als de hel voor zo'n kind(je).



in iran kom je aan een hijskraan te hangen als je sodomie pleegt..

tanger'73
22-03-10, 18:39
Waar heb ik, Frits Abrahams of de uitgever pedofilie staan goed te praten of promoten?

d'accord, geen reden om verder te twijfelen alhoewel het er wel sterk op leek. Maar vanwaar je topictitel: Pedohysterie?

tanger'73
22-03-10, 18:46
kijk, ook Jemen is een pedofielen paradijs waar vrouwen hun tiener dochters graag aanbieden voor sex met bejaarde mannen!


in veel regionen staat een leven louter in het teken van het huwelijk en jammergenoeg niet in die van de persoonlijke ontwikkeling en zelfstandige keuzes.

mark61
22-03-10, 19:09
Try to learn how to read texts then :

my answer is just right there for u , in front of ur very blind eyes in some posts of mine here , lazy boy ....

absolute good or absolute evil don't exist as such when it comes to humans, at least , more or less, to some extent at least :!

Wat staat hier nou allemaal, draaikont?

Pedofilie is slecht en vies als het in Europa is bij de koeffar.

Pedofilie is prima in orde als het in SA is bij de moslims.

Ah, I see.

mark61
22-03-10, 19:15
try to learn how to read between the lines :

according to islam are homosexuality, pedophily .....huge crimes & huge sins punished by muslim God's law ..

Nog maar een keer dan. In SA is pedofilie toegestaan. in SA wordt de sjari`a toegepast.

Ja of ja?

Geef es straight antwoord, draaikont?

Met 1 woord graag. Ja of nee.

ELdorado
22-03-10, 19:17
Wat staat hier nou allemaal, draaikont?

Pedofilie is slecht en vies als het in Europa is bij de koeffar.

Pedofilie is prima in orde als het in SA is bij de moslims.

Ah, I see.

zucht...

how i'm supposed to talk to these guys :

had ik gezegd dat pedofilie is ok ,waar dan ook ???

Read what i had to say again carefully ....

mark61
22-03-10, 19:22
zucht...

how i'm supposed to talk to these guys :

had ik gezegd dat pedofilie is ok ,waar dan ook ???

Read what i had to say again carefully ....

Nog maar een keer. Je bent wat hardleers. Je bent moslim. check. Je vindt de islam geweldig en superieur. check. De sjari`a is islamitisch. check. SA hanteert de sjari`a. check. In SA is het toegestaan pedofilie te bedrijven. check.

En nu?

ELdorado
22-03-10, 19:23
Nog maar een keer dan. In SA is pedofilie toegestaan. in SA wordt de sjari`a toegepast.

Ja of ja?

Geef es straight antwoord, draaikont?

Met 1 woord graag. Ja of nee.

nee, dummy !

tevreden ??? : in SA : die huwelijken met minderjarigen is geen pedofilie :

nuance : veel oude kerels moeten inderdaad niet trouwen met zeer jonge meisjes ...= meestaal cultureel bepaald ...

"minderjarig zijn " is een kwestie van cultuur ....verschilt van cultuur tot cultuur ....

westerse maatstaffen zijn ook niet universeel wat dat betreft , niet in de absoluut zin althans .....

feit is is dat meisjes worden sneller rijper dan jongens .....plat simpel gezegd ...

mark61
22-03-10, 19:24
Ah, ik weet het al! 12-jarige Saoedi-Arabischen zijn volwassen vrouwen. 12-jarige Nederlanders zijn kinderen.

Stom dat ik dat niet eerder bedacht had.

MaRiaH
22-03-10, 19:27
Mwah, leg mij nog es uit wat precies het verschil is tussen pedofilie in Europa (oeh slecht vies bar en boos) en de wet en huwelijkspraktijk in veel (islamitische) landen. 80-jarigen die trouwen met 12-jarigen enzo.

Blijkbaar, als je het legaliseert en het is hetero is het niet slecht en vies meer.

Dat zit in de culturen, niet in de Islam.
In Afrika zijn ook veel tot het christendom bekeerde kindjes die met oude kerels moeten huwen bwvs.
En nee het is nooitgoed te keuren. Legaal of niet legaal.
Maar het zal zeker met civilisatie te maken hebben in hoeverre een samenleving het verwerpt.

Wat Slinger doet is gewoon effe natrappen. Weet jij ook. :zozo:

ELdorado
22-03-10, 19:29
in iran kom je aan een hijskraan te hangen als je sodomie pleegt..


Precies :

some of those guys here can't even check their sources on whether they might be believable or credible enough :

any kindda anti_muslim propaganda is ok for them= w'd do , even the stupid ones that make no sense at all .... :lol:

mark61
22-03-10, 19:31
Dat zit in de culturen, niet in de Islam.
In Afrika zijn ook veel tot het christendom bekeerde kindjes die met oude kerels moeten huwen bwvs.

Wat Slinger doet is gewoon effe natrappen. Weet jij ook. :zozo:

Met slingert heb ik niks te schaften.

Dat godsdienst cultuur is is mij al enige tijd bekend.

De islam is sowieso al een wettische godsdienst; in SA is de sjari`a onverkort van kracht. Die staat dat dus toe.

Dus ga nou niet doen alsof in SA pedofilie is toegestaan ondanks de islam, want dat is niet zo.

Het christendom beschermt ook niet tegen pedofilie. Er staat bij mijn weten niets in de bijbel dat trouwen met kinderen verbiedt.

ELdorado
22-03-10, 19:33
Ah, ik weet het al! 12-jarige Saoedi-Arabischen zijn volwassen vrouwen. 12-jarige Nederlanders zijn kinderen.

Stom dat ik dat niet eerder bedacht had.


:lol:

cultuur, cultuur .......cultuur ....

blijf het maar herhalen 20 keer & misschien zal dat tot je doordringen .....ooit ....

It's all culture, even when it comes to western thought, morality, standards .....reason ....almost ...

ELdorado
22-03-10, 19:36
Met slingert heb ik niks te schaften.

Dat godsdienst cultuur is is mij al enige tijd bekend.

De islam is sowieso al een wettische godsdienst; in SA is de sjari`a onverkort van kracht. Die staat dat dus toe.

Dus ga nou niet doen alsof in SA pedofilie is toegestaan ondanks de islam, want dat is niet zo.

Het christendom beschermt ook niet tegen pedofilie. Er staat bij mijn weten niets in de bijbel dat trouwen met kinderen verbiedt.


so, what u're trying to say is that :

Islam allows kids' marriages or don't forbid them at least ??? :lol:

is that what u're saying ???

MaRiaH
22-03-10, 19:37
Met slingert heb ik niks te schaften.

Dat godsdienst cultuur is is mij al enige tijd bekend.

De islam is sowieso al een wettische godsdienst; in SA is de sjari`a onverkort van kracht. Die staat dat dus toe.

Dus ga nou niet doen alsof in SA pedofilie is toegestaan ondanks de islam, want dat is niet zo.

Het christendom beschermt ook niet tegen pedofilie. Er staat bij mijn weten niets in de bijbel dat trouwen met kinderen verbiedt.

Maar wie zegt dat het geloof beschermt tegen pedofilie?
Ik denk dat in een geciviliseerde samenleving de wet het verbied.
En legaal of niet, het blijft smerig en zeer afkeurenswaardig.

mark61
22-03-10, 19:37
:lol:

cultuur, cultuur .......cultuur ....

blijf het maar herhalen 20 keer & misschien zal dat tot je doordringen .....ooit ....

It's all culture, even when it comes to western thought, morality, standards .....reason ....almost ...

Voor de laatste keer: in SA is niet de sjari`a van kracht?

Met één woord antwoorden. Ik weet, dat gaat je een onmenselijke krachtsinspanning kosten.

ELdorado
22-03-10, 19:38
Met slingert heb ik niks te schaften.

Dat godsdienst cultuur is is mij al enige tijd bekend.

De islam is sowieso al een wettische godsdienst; in SA is de sjari`a onverkort van kracht. Die staat dat dus toe.

Dus ga nou niet doen alsof in SA pedofilie is toegestaan ondanks de islam, want dat is niet zo.

Het christendom beschermt ook niet tegen pedofilie. Er staat bij mijn weten niets in de bijbel dat trouwen met kinderen verbiedt.

!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


so, what u're trying to say is that :

Islam allows kids' marriages or don't forbid them at least ??? :lol:

is that what u're saying ???

mark61
22-03-10, 19:42
Maar wie zegt dat het geloof beschermt tegen pedofilie?
Ik denk dat in een geciviliseerde samenleving de wet het verbied.
En legaal of niet, het blijft smerig en zeer afkeurenswaardig.

Het ging er mij om, als dat nog niet duidelijk is, dat onze megafoon van Allah, Sallah dus, vindt dat pedofilie zo'n smerige westerse uitvinding is.

Maar het is toegestaan onder de Wet van God, die zelfs voorziet in hoe je je tanden moet poetsen.

Dus?

Als geloof zelfs theoretisch al niet beschermt tegen zoiets vreselijks als pedofilie, maar het zelfs faciliteert, zoals het katholicisme, waar is geloof dan nog goed voor?

ELdorado
22-03-10, 19:45
Voor de laatste keer: in SA is niet de sjari`a van kracht?

Met één woord antwoorden. Ik weet, dat gaat je een onmenselijke krachtsinspanning kosten.


Als de echt Shari3a van kracht was in SA , als holistisch Islam daar van kracht was = ook op het politiek niveau ...tja, dan was die achterlijk absoluut monarchie in SA al lang afgezet ....

SA is geen rolmodel voor ...holistic islam as such : the latter doesn't exist no more , will come back, don't worry ....

MaRiaH
22-03-10, 19:53
Het ging er mij om, als dat nog niet duidelijk is, dat onze megafoon van Allah, Sallah dus, vindt dat pedofilie zo'n smerige westerse uitvinding is.

Maar het is toegestaan onder de Wet van God, die zelfs voorziet in hoe je je tanden moet poetsen.

Dus?

Als geloof zelfs theoretisch al niet beschermt tegen zoiets vreselijks als pedofilie, maar het zelfs faciliteert, zoals het katholicisme, waar is geloof dan nog goed voor?

Just a wild guess, maar die geloven zijn ontstaan in de tijd dat meisjes van 9 gingen trouwen en het wereldwijd een normaal verschijnsel was. Ook hier.
Dus nee dat beschermt niet.

En daarom hebben we gelukkig een wet die het verbiedt.
Geloof is prima binnen de kaders van de wetten van het land etc. etc.
Mij hoef je niet te overtuigen.. :hihi:

ELdorado
22-03-10, 19:55
=mark61;4298406]Het ging er mij om, als dat nog niet duidelijk is, dat onze megafoon van Allah, Sallah dus, vindt dat pedofilie zo'n smerige westerse uitvinding is.

RU ok up there ??? :lol:

never consider ur own ignorance, vulgarity, stupidity, stereotypes, ....as facts or arguments :

we're all ignorants at many levels, "stupid" at many levels ....but i do try at least to talk" objectively" .....I prefer not to talk 'bout matters i don't know nothing or just a little bit 'bout ...

but that's just me !

Never take ur own perceptions, subjective hermeunetical interpretations, wishes, basic instincts , rexlexes ...as "objective" facts :

Ik zei nooit dat pedofilie een westerse uitvinding zou zijn :

het probleem met je is dat je leest selectief & denkt meestaal subjectief :

je verwaart jou subjectieve interpretaties met de realiteit ....& je wilt niet tegengesproken worden ook ...je luistert alleen naar jezelf ....




Maar het is toegestaan onder de Wet van God, die zelfs voorziet in hoe je je tanden moet poetsen.


wie zegt dat dan ??? bewijs ??? :subjetief hermeunetisch interpretatief idioot voorstelling van zaken dus ...


Dus?

dus, gelul van je weer !


Als geloof zelfs theoretisch al niet beschermt tegen zoiets vreselijks als pedofilie, maar het zelfs faciliteert, zoals het katholicisme, waar is geloof dan nog goed voor?

wie zegt dat Islam kinderen niet beschermt tegen pedofilie notabene , idioot ???



RU nuts ???

tanger'73
22-03-10, 19:56
Just a wild guess, maar die geloven zijn ontstaan in de tijd dat meisjes van 9 gingen trouwen en het wereldwijd een normaal verschijnsel was. Ook hier.


Exact.

ELdorado
22-03-10, 20:03
=mark61;4298406]Het ging er mij om, als dat nog niet duidelijk is, dat onze megafoon van Allah, Sallah dus, vindt dat pedofilie zo'n smerige westerse uitvinding is.

RU ok up there ??? :lol:

never consider ur own ignorance, vulgarity, stupidity, stereotypes, ....as facts or arguments :

we're all ignorants at many levels, "stupid" at many levels ....but i do try at least to talk" objectively" .....I prefer not to talk 'bout matters i don't know nothing or just a little bit 'bout ...

but that's just me !

Never take ur own perceptions, subjective hermeunetical interpretations, wishes, basic instincts , rexlexes ...as "objective" facts :

Ik zei nooit dat pedofilie een westerse uitvinding zou zijn :

het probleem met je is dat je leest selectief & denkt meestaal subjectief :

je verwaart jou subjectieve interpretaties met de realiteit ....& je wilt niet tegengesproken worden ook ...je luistert alleen naar jezelf ....




Maar het is toegestaan onder de Wet van God, die zelfs voorziet in hoe je je tanden moet poetsen.


wie zegt dat dan ??? bewijs ??? :subjetief hermeunetisch interpretatief idioot voorstelling van zaken dus ...


Dus?

dus, gelul van je weer !


Als geloof zelfs theoretisch al niet beschermt tegen zoiets vreselijks als pedofilie, maar het zelfs faciliteert, zoals het katholicisme, waar is geloof dan nog goed voor?

wie zegt dat Islam kinderen niet beschermt tegen pedofilie notabene , idioot ???



RU nuts ???

mark61
22-03-10, 20:05
Just a wild guess, maar die geloven zijn ontstaan in de tijd dat meisjes van 9 gingen trouwen en het wereldwijd een normaal verschijnsel was. Ook hier.
Dus nee dat beschermt niet.

En daarom hebben we gelukkig een wet die het verbiedt.
Geloof is prima binnen de kaders van de wetten van het land etc. etc.
Mij hoef je niet te overtuigen.. :hihi:

Yep. En dat staat in de Wet van God. Die geldt voor eeuwig.

De wetten van de mens zijn daaraan ondergeschikt, lees ik hier altijd. Ait ofzo, de blinde SA-aanbidder? Die wijselijk het pand weer verlaten heeft.

Wat is het nou, zijn islamitische voorschriften tijd- en contextgebonden of gegeven voor de eeuwigheid? Sommige wel, andere niet?

Je kan wel proberen wat glijmiddel toe te voegen, maar in zijn algemeenheid zit hier toch een ernstig probleem.

Dat probleem wordt in de alledaagse praktijk wel opgelost, maar niet theologisch.

Wat heb je dan aan godsdienst, als die zich niet uitspreekt over een misdaad die wij hier als de Ergste Misdaad aller Misdaden beschouwen?

Ik ken geen andere daad die zó algemeen en zó heftig op gillende veroordeling kan rekenen.

Desondanks...

In het geval van de katholieke kerk levert het onschendbaarheid, immuniteit op. Het valt jou niet op dat in het gekrakeel van de laatste tijd over kindermisbruik in de kerken van de VS, Ierland, Engeland, Nederland, Duitsland en Oostenrijk niet één keer het woord 'arresteren' of 'berechten' is gevallen?

Ik vind dat bizar. Met een hoofdletter B.

H.P.Pas
22-03-10, 20:08
Just a wild guess, maar die geloven zijn ontstaan in de tijd dat meisjes van 9 gingen trouwen en het wereldwijd een normaal verschijnsel was.

Als de onveranderlijkheid en volmaaktheid van het geloof één van de geloofspunten is, rijzen natuurlijk complicaties.

mark61
22-03-10, 20:09
R

ÉÉN woord zei ik Sallah, 1. Dat kan je niet hè?



wie zegt dat Islam kinderen niet beschermt tegen pedofilie notabene , idioot ???

De sjari`a. Waar staat in de sjari`a dat dat niet mag.

Voor de zevenhonderdste keer: Geldt de sjari`a in SA, te ja of te nee?

ELdorado
22-03-10, 20:15
Yep. En dat staat in de Wet van God. Die geldt voor eeuwig.

De wetten van de mens zijn daaraan ondergeschikt, lees ik hier altijd. Ait ofzo, de blinde SA-aanbidder? Die wijselijk het pand weer verlaten heeft.

Wat is het nou, zijn islamitische voorschriften tijd- en contextgebonden of gegeven voor de eeuwigheid? Sommige wel, andere niet?

Je kan wel proberen wat glijmiddel toe te voegen, maar in zijn algemeenheid zit hier toch een ernstig probleem.

Dat probleem wordt in de alledaagse praktijk wel opgelost, maar niet theologisch.

Wat heb je dan aan godsdienst, als die zich niet uitspreekt over een misdaad die wij hier als de Ergste Misdaad aller Misdaden beschouwen?

Ik ken geen andere daad die zó algemeen en zó heftig op gillende veroordeling kan rekenen.

Desondanks...

In het geval van de katholieke kerk levert het onschendbaarheid, immuniteit op. Het valt jou niet op dat in het gekrakeel van de laatste tijd over kindermisbruik in de kerken van de VS, Ierland, Engeland, Nederland, Duitsland en Oostenrijk niet één keer het woord 'arresteren' of 'berechten' is gevallen?

Ik vind dat bizar. Met een hoofdletter B.


christelijke projecties maar weer :

moraal is dynamisch in Islam, jongen = niet statisch zoals het geval is van het christendom , jodendom ....

alleen de fundamenteel hoofdlijnen van moraal in islam veranderen _niet :

anders zou islam geen universele tijdloos claims kunnen "pretenderen" :

zie die uiterst geraffineerd nut _schade balans in islam : sad a dari3a :

vandaar Al Ijtihad in islam om rekeing te houden met de nieuwe ontstane omstandigheden.....contexten ....

maar Al Ijtihad deur werd al eeuwen lang dicht getimmerd , zo ....

bijv. , polygamie wordt toegestaan alleen in bepaalde omstandigheden als er oorlog bijv. zou zijn geweest waarin veel mannen zouden zijn gesneuveld = een tekort aan mannen ontstaat er op die manier ...

ach ....

MaRiaH
22-03-10, 20:18
Yep. En dat staat in de Wet van God. Die geldt voor eeuwig.

De wetten van de mens zijn daaraan ondergeschikt, lees ik hier altijd. Ait ofzo, de blinde SA-aanbidder? Die wijselijk het pand weer verlaten heeft.

Wat is het nou, zijn islamitische voorschriften tijd- en contextgebonden of gegeven voor de eeuwigheid? Sommige wel, andere niet?

Je kan wel proberen wat glijmiddel toe te voegen, maar in zijn algemeenheid zit hier toch een ernstig probleem.

Dat probleem wordt in de alledaagse praktijk wel opgelost, maar niet theologisch.

Wat heb je dan aan godsdienst, als die zich niet uitspreekt over een misdaad die wij hier als de Ergste Misdaad aller Misdaden beschouwen?

Ik ken geen andere daad die zó algemeen en zó heftig op gillende veroordeling kan rekenen.

Desondanks...

In het geval van de katholieke kerk levert het onschendbaarheid, immuniteit op. Het valt jou niet op dat in het gekrakeel van de laatste tijd over kindermisbruik in de kerken van de VS, Ierland, Engeland, Nederland, Duitsland en Oostenrijk niet één keer het woord 'arresteren' of 'berechten' is gevallen?

Ik vind dat bizar. Met een hoofdletter B.

Allemaal waar. Toch denk en zie ik wel dat de waarden en normen binnen geloven langzaam mee veranderen in sommige stromingen. Echter, dat staat nergens beschreven en het boek (dondert niet welk boek) verandert niet.
De wet doet dat wel. Daarom de R van respect voor geloof maar binnen de W van Wet.

Voor mij is dit geen discussie, zeker niet in een land (Nederland dus) waar velen geloven mogelijk zijn en moeten blijven. Er is maar 1 leidraad, 1 scheidsrechter binnen het geloof en dat is de wet.
Wat dat betreft vind ik dat in NL prima geregeld.

Wat betreft het kindermisbruik in de kerk.. Ik weet het niet. Het lijkt erop dat de slachtoffers geen aangifte doen, alleen verhaal willen halen.
Maar de ins en outs ken ik er niet van.

MaRiaH
22-03-10, 20:20
Als de onveranderlijkheid en volkmaaktheid van het geloof één van de geloofspunten is, rijzen natuurlijk complicaties.

Wat kun jij dat mooi in één zin samenvatten.. :)

Dat is ook de zwakke plek van het geloof.
Ben ik volledig met je eens. Laat de wet ons beschermen.
Zie ook de post aan Mark61

ELdorado
22-03-10, 20:21
Als de onveranderlijkheid en volkmaaktheid van het geloof één van de geloofspunten is, rijzen natuurlijk complicaties.


christelijke projecties maar weer :

Islam is dynamisch, niet statisch ,vandaar Al Ijtihad = religieus creatieve & ander denk tanks :

alleen de geloofs hoofdlijnen veranderen niet in Islam : de rest wel, onder bepaalde omstandigheden ...

zelfs moraal in islam is wel dynamisch .....lang verhaal ...

Al Ijtihad deur werd al lang dichgetimmerd ....dus ...

Aït Ayt
22-03-10, 20:21
Precies :

some of those guys here can't even check their sources on whether they might be believable or credible enough :

any kindda anti_muslim propaganda is ok for them= w'd do , even the stupid ones that make no sense at all .... :lol:

dit soort zogenaamde citaten zijn zo absurd dat het verbazingwekkend is dat er mensen zijn die werkelijk dit soort citaten geloven..

ELdorado
22-03-10, 20:23
Als de onveranderlijkheid en volkmaaktheid van het geloof één van de geloofspunten is, rijzen natuurlijk complicaties.


christelijke projecties maar weer :

Islam is dynamisch, niet statisch ,vandaar Al Ijtihad = religieus creatieve & ander denk tanks :

alleen de geloofs hoofdlijnen veranderen niet in Islam : de rest wel, onder bepaalde omstandigheden ...

zelfs moraal in islam is wel dynamisch .....lang verhaal ...

Al Ijtihad deur werd al lang dichgetimmerd ....dus ...kan & wordt heropend tegenwoordig ....

Islam zelfreinigings geest is oneindig ...

tanger'73
22-03-10, 20:23
Het is goed te weten dat de sharia niet in alle islamitische landen identiek is. Naast dat zijn wetten altijd onderhevig aan een herziening, danwel aanpassing. Men moet daarbij inzien dat de sharia allemaal op basis van de Koran, soena en overeenstemming van rechtsgeleerden tot stand is gekomen. Het is nooit integraal gecodificeerd en kent in de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag. Wat vast staat is de Koran als woord Gods, wat mensen daaruit uitvloeien is vers 2.

ELdorado
22-03-10, 20:24
dit soort zogenaamde citaten zijn zo absurd dat het verbazingwekkend is dat er mensen zijn die werkelijk dit soort citaten geloven..

Alles is geoorloofd dus voor die gasten : zelfs ongeloofwaardig non_sense ....klopt ...

Aït Ayt
22-03-10, 20:28
Al Ijtihad deur werd al lang dichgetimmerd ....dus ...

dankzij de kolonisatie van moslimlanden door engeland en frankrijk is idjtihaad inderdaad voor een groot deel tot stilstand gekomen maar het is daarintegen juist saudi-arabië waar idjtihaad elke dag wordt toegepast door rechters..

ELdorado
22-03-10, 20:35
Wat kun jij dat mooi in één zin samenvatten.. :)

Dat is ook de zwakke plek van het geloof.
Ben ik volledig met je eens.

nee, da's jou zwakke plek = subjectief hermeunetisch interpretaties die hebben niets te maken met de realiteit :

islam is dynamisch, lady, vandaar Al Ijtihad ....alleen de geloofs hoofdlijnen veranderen _niet .....

ach...

mark61
22-03-10, 20:40
christelijke projecties maar weer :

moraal is dynamisch in Islam, .

Ik vroeg je om 1 woord, ja of nee. Komt er nog wat van?

Ah, dynamische pedofilie. Weer wat geleerd.

mark61
22-03-10, 20:43
Het is goed te weten dat de sharia niet in alle islamitische landen identiek is. Naast dat zijn wetten altijd onderhevig aan een herziening, danwel aanpassing. Men moet daarbij inzien dat de sharia allemaal op basis van de Koran, soena en overeenstemming van rechtsgeleerden tot stand is gekomen. Het is nooit integraal gecodificeerd en kent in de islamitische wereld geen eenstemmig leergezag. Wat vast staat is de Koran als woord Gods, wat mensen daaruit uitvloeien is vers 2.

Dat weet ik en vind ik ook. Gelukkig wel, en dat lijkt me ook heel normaal. Maar in SA en bij types als Ait geldt dat niet.

H.P.Pas
22-03-10, 20:46
Al Ijtihad deur werd al lang dichgetimmerd ....dus ...

En dus is de dynamiek voorbij. Einde lange verhaal.
Valt wel mee dus.

mark61
22-03-10, 20:46
dit soort zogenaamde citaten zijn zo absurd dat het verbazingwekkend is dat er mensen zijn die werkelijk dit soort citaten geloven..

Dat jij the nerve hebt hier te prikken en niet met de billen bloot te gaan, tis werkelijk godgeklaagd.

John2
22-03-10, 20:49
Hier een wijs lesje voor die verdomde moslims die enkel maar in zwart / wit kunen denken.

Woensdag 3 maart 2010 door Frits Abrahams (http://weblogs.nrc.nl/dag/author/fritsa/)
Pedohysterie

Paters die veertig jaar later opeens openlijk worden beschuldigd, veroordeelde mannen die uit hun huis worden verdreven – de maatschappelijke verontwaardiging over pedofilie groeit ook in Nederland nog steeds.

hoe de Moslims er over denken zal mij een rotzorg wezen, wat ik wel weet is dat als er zich iemand vergrijpt aan mijn kinderen of kinderen van een ander ik hem of haar achtervolg in het graf.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

ELdorado
22-03-10, 20:50
En dus is de dynamiek voorbij..


niet voorbij : het waren de moslims die die dynamiek de rug hadden toe gekeerd door Al Ijtihad deur dicht te timmeren : vandaar die terecht ondergang van moslims , dus ....

lang verhaal, dus ...

mark61
22-03-10, 20:51
Allemaal waar. Toch denk en zie ik wel dat de waarden en normen binnen geloven langzaam mee veranderen in sommige stromingen. Echter, dat staat nergens beschreven en het boek (dondert niet welk boek) verandert niet.
De wet doet dat wel. Daarom de R van respect voor geloof maar binnen de W van Wet.

Voor mij is dit geen discussie, zeker niet in een land (Nederland dus) waar velen geloven mogelijk zijn en moeten blijven. Er is maar 1 leidraad, 1 scheidsrechter binnen het geloof en dat is de wet.
Wat dat betreft vind ik dat in NL prima geregeld.

Wat betreft het kindermisbruik in de kerk.. Ik weet het niet. Het lijkt erop dat de slachtoffers geen aangifte doen, alleen verhaal willen halen.
Maar de ins en outs ken ik er niet van.

Das ook allemaal waar. Ik wil alleen van onze megafoon van de Heer en Ait de SA-aanbidder weten hoe zij tegen pedofilie aankijken.

De megafoon komt er niet uit. Pedofilie is slecht in euh ongelovige context, in de islam moet je dat blijkbaar dynamisch zien :hihi:

In de meeste landen hoeven slachtoffers van een misdaad geen aangifte te doen; het is genoeg dat het de politie ter ore komt.

ELdorado
22-03-10, 20:53
Ah, dynamische pedofilie.

::::::::::::::::::::::!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????? ??????????

valt niet met je te praten, jongen :

je verzint woorden zoals die bovenvermeld non_sense van je & je wilt dat ik daarop zou moeten reageren ???

read what i had to say carefully :

I thought u could read : i'm not gonna repeat myself, so ....

ELdorado
22-03-10, 20:58
dankzij de kolonisatie van moslimlanden door engeland en frankrijk is idjtihaad inderdaad voor een groot deel tot stilstand gekomen maar het is daarintegen juist saudi-arabië waar idjtihaad elke dag wordt toegepast door rechters..


Precies :

maar SA heeft juist niet veel te maken met Islam op het niveau van politiek, bestuur, Shari3a, economie , op het niveau van sociaal zorg & sociaal rechtvaardigheid .....

zelfs Bin Laden was eerst een tegenstander van die achterlijk regime .....


SA is juist een achterlijk absoluut monarchie = ONIslamitisch op politiek & op ander niveaus ondanks de rest ....

ELdorado
22-03-10, 21:01
dankzij de kolonisatie van moslimlanden door engeland en frankrijk is idjtihaad inderdaad voor een groot deel tot stilstand gekomen maar het is daarintegen juist saudi-arabië waar idjtihaad elke dag wordt toegepast door rechters..


Precies :

maar SA heeft juist niet veel te maken met Islam op het niveau van politiek, bestuur, Shari3a, economie , op het niveau van sociaal zorg & sociaal rechtvaardigheid .....

zelfs Bin Laden was eerst een tegenstander van die achterlijk regime .....


SA is juist een achterlijk absoluut monarchie = ONIslamitisch op politiek & op ander niveaus ondanks de rest van die Islamitisch vertoon ....

de geest van islam ontbreekt daar : holistic islam as such doesn't exist nowhere at this moment ...wa Alllah a3lam ....

MaRiaH
22-03-10, 21:02
Das ook allemaal waar. Ik wil alleen van onze megafoon van de Heer en Ait de SA-aanbidder weten hoe zij tegen pedofilie aankijken.

De megafoon komt er niet uit. Pedofilie is slecht in euh ongelovige context, in de islam moet je dat blijkbaar dynamisch zien :hihi:

In de meeste landen hoeven slachtoffers van een misdaad geen aangifte te doen; het is genoeg dat het de politie ter ore komt.

Ik heb het gruwelijke idee dat de slachtoffers zelf de daders beschermen.
Misschien een soort "stockholm syndroom"?

Overigens in dit artikel geplaatst door Ron H. idem.

ELdorado
22-03-10, 21:02
dankzij de kolonisatie van moslimlanden door engeland en frankrijk is idjtihaad inderdaad voor een groot deel tot stilstand gekomen maar het is daarintegen juist saudi-arabië waar idjtihaad elke dag wordt toegepast door rechters..


Precies :

maar SA heeft juist niet veel te maken met Islam op het niveau van politiek, bestuur, Shari3a, economie , op het niveau van sociaal zorg & sociaal rechtvaardigheid .....

zelfs Bin Laden was eerst een tegenstander van die achterlijk regime .....


SA is juist een achterlijk absoluut monarchie = ONIslamitisch op politiek & op ander niveaus ondanks de rest van die Islamitisch vertoon ....

de geest van islam ontbreekt daar : holistic islam as such doesn't exist nowhere at this moment ...wa Allah a3lam ....

ELdorado
22-03-10, 21:06
dankzij de kolonisatie van moslimlanden door engeland en frankrijk is idjtihaad inderdaad voor een groot deel tot stilstand gekomen maar het is daarintegen juist saudi-arabië waar idjtihaad elke dag wordt toegepast door rechters..


Precies :

maar SA heeft juist niet veel te maken met Islam op het niveau van politiek, bestuur, Shari3a, economie , op het niveau van sociaal zorg & sociaal rechtvaardigheid .....althans :

zelfs Bin Laden was eerst een tegenstander van die achterlijk regime .....


SA is juist een achterlijk absoluut monarchie = ONIslamitisch op politiek & op ander niveaus ondanks de rest van die Islamitisch vertoon ....

de geest van islam ontbreekt daar : holistic islam as such doesn't exist nowhere at this moment ...wa Allah a3lam ....

MaRiaH
22-03-10, 21:07
Denk je dat 4x hetzelfde bericht plaatsen helpt of liep je ook vast? :hihi:

Traag en steeds foutmeldingen. Jullie ook?

ELdorado
22-03-10, 21:20
Denk je dat 4x hetzelfde bericht plaatsen helpt of liep je ook vast? :hihi:

Traag en steeds foutmeldingen. Jullie ook?

Precies : loopt vast & de rest : traag .....al 1 uur nu ...

very irritating indeed ...& very frustrating internet connection for the time being at least ...

zal ik er mee ophouden dan ...

Good night !

ELdorado
22-03-10, 21:26
Denk je dat 4x hetzelfde bericht plaatsen helpt of liep je ook vast? :hihi:

Traag en steeds foutmeldingen. Jullie ook?

Precies : loopt vast & de rest : traag .....al 1 uur nu ...

very irritating indeed ...& very frustrating internet connection for the time being at least ...

zal ik er mee ophouden dan ...

Good night !

Aït Ayt
22-03-10, 21:28
maar SA heeft juist niet veel te maken met Islam op het niveau van politiek, bestuur, Shari3a, economie , op het niveau van sociaal zorg & sociaal rechtvaardigheid .....althans :
SA is juist een achterlijk absoluut monarchie = ONIslamitisch op politiek & op ander niveaus ondanks de rest van die Islamitisch vertoon ....

de geest van islam ontbreekt daar : holistic islam as such doesn't exist nowhere at this moment ...wa Allah a3lam .... [/B]

i beg to differ ! !
saudie-arabië mag mischien aan de buitenkant een absolute monarchie lijken maar de realiteit is dat de islamitische geleerden een dikke vinger in de pap hebben op bijna elke gebied vd samenleving.. hun invloed is enorm groot..
saudi-arabië is een door en door islamitisch land.. geen land ter wereld heeft de qur'aan en de soennah als grondwet zoals in saudi-arabië.. en naar mijn mening is er na de tijd vd rechtgeleide khalifaten nooit ergens een islamitisch gebied geweest waar de shari3ah zo goed tot haar recht kwam en waar de oelemaa zoveel invloed hadden op de politiek als in saudi-arabië..

H.P.Pas
22-03-10, 21:37
.. en naar mijn mening is er na de tijd vd rechtgeleide khalifaten nooit ergens een islamitisch gebied geweest waar () de oelemaa zoveel invloed hadden op de politiek als in saudi-arabië..

That fits. (http://www.solstice.us/russell/religionciv.html)




As soon as absolute truth is supposed to be contained in the sayings of a certain man, there is a body of experts to interpret his sayings, and these experts infallibly acquire power, since they hold the key to truth. Like any other privileged caste, they use their power for their own advantage. They are, however, in one respect worse than any other privileged caste, since it is their business to expound an unchanging truth, revealed once for all in utter perfection, so that they become necessarily opponents of all intellectual and moral progress.

mark61
22-03-10, 22:51
i beg to differ ! !
saudie-arabië mag mischien aan de buitenkant een absolute monarchie lijken maar de realiteit is dat de islamitische geleerden een dikke vinger in de pap hebben op bijna elke gebied vd samenleving.. hun invloed is enorm groot..
saudi-arabië is een door en door islamitisch land.. geen land ter wereld heeft de qur'aan en de soennah als grondwet zoals in saudi-arabië.. en naar mijn mening is er na de tijd vd rechtgeleide khalifaten nooit ergens een islamitisch gebied geweest waar de shari3ah zo goed tot haar recht kwam en waar de oelemaa zoveel invloed hadden op de politiek als in saudi-arabië..

Dus pedofilie is islamitisch verantwoord, begrijp ik.

Een dictator, of een dictator plus niet-gekozen hulpsinterklazen, het maakt allemaal niet zoveel uit hoor. Behoudens wat HP Pas opmerkt dan :cheefbek:

Ron Haleber
23-03-10, 07:44
Dus pedofilie is islamitisch verantwoord, begrijp ik.

Een dictator, of een dictator plus niet-gekozen hulpsinterklazen, het maakt allemaal niet zoveel uit hoor. Behoudens wat HP Pas opmerkt dan :cheefbek:

Ik snap dus niet waar Ait A. zich dan zo druk om maakt als het
in NL om homo- of pedofilie gaat.

Zijn rigoreuze verboden zijn dus puur theater...:fpetaf:

wellicht passen die in het kader van zijn missie van islamisering van onze instellingen en bestuur...?
Sallah kan er wat van leren! :duim:

knuppeltje
23-03-10, 09:10
Aït Ayt;4298357]in iran kom je aan een hijskraan te hangen als je sodomie pleegt..

Ach zo, volgens een stel prikkers hier is dat je reinste leugen.
Altans, dat beweerden ze bij hoog en laag tegen mij.

knuppeltje
23-03-10, 09:24
MaRiaH;4298390]Dat zit in de culturen, niet in de Islam.
In Afrika zijn ook veel tot het christendom bekeerde kindjes die met oude kerels moeten huwen bwvs.

Wel binnen no time de mensen een broek aan de kont kunnen krijgen, hele legers op de been brengen om aan landjepik te kunnen gaan doen, maar aan zaken als pedoseks en genitale verminking nooit iets gedaan kunnen krijgen.
Al die geestelijke leiders wat hebben die gedaan om aan dergelijke misstanden een eind te maken? Niks, noppes, nada, niente. Kortom, helemaal niets. Ze hebben het allemaal laten gebeuren, of ze nu pater, dominee of imam waren maakt geen ene reet uit.

knuppeltje
23-03-10, 09:25
ELdorado;4298382]had ik gezegd dat pedofilie is ok ,waar dan ook ???

Indirect. Zolang jij de sharia goedkeurt.

knuppeltje
23-03-10, 09:30
ELdorado;4298395]cultuur, cultuur .......cultuur ....

blijf het maar herhalen 20 keer & misschien zal dat tot je doordringen .....ooit ....

Dat de islam met zijn sharia die dit fassiliteert een flutgodsdienst omdat het gods wil is, bedoel je?

knuppeltje
23-03-10, 09:36
MaRiaH;4298414]En daarom hebben we gelukkig een wet die het verbiedt.
Geloof is prima binnen de kaders van de wetten van het land etc. etc.
Mij hoef je niet te overtuigen..

Maar in SA hebben ze de sharia als huwelijksrecht, en geen burgelijk recht zoals wij.
En als wij hier nog alleen het katholieke kerkrecht hadden dan gebeurde het hier ook.
Conclusio, van dodsdienstige wetten die dergelijke wanpraktijken toelaten moeten we zo snel mogelijk af.

knuppeltje
23-03-10, 09:40
tanger'73;4298417]Exact.

Exact dat hier die mistoestanden allang zijn verboden en daar nog steeds niet.
Het is dan ook een argument van niets om je op dergelijke toestanden van hier vroeger te beroepen.

H.P.Pas
23-03-10, 09:52
Dus pedofilie is islamitisch verantwoord, begrijp ik.



:aanwal: Ait gaat je nu vragen, waar hij dat gezegd heeft; hij eist een citaat.
Hij weigert desgevraagd met ja of nee te antwoorden, voordat jij het bewijs voor jouw bewering geleverd hebt. Daarna stelt hij genoeglijk vast, dat jij dingen beweert, die je niet hard kunt maken.

Ik stel voor dat we deze discussie een nummertje geven. Handig voor de volgende keer.

Slinger
23-03-10, 09:55
i beg to differ ! !
saudie-arabië mag mischien aan de buitenkant een absolute monarchie lijken maar de realiteit is dat de islamitische geleerden een dikke vinger in de pap hebben op bijna elke gebied vd samenleving.. hun invloed is enorm groot..
saudi-arabië is een door en door islamitisch land.. geen land ter wereld heeft de qur'aan en de soennah als grondwet zoals in saudi-arabië.. en naar mijn mening is er na de tijd vd rechtgeleide khalifaten nooit ergens een islamitisch gebied geweest waar de shari3ah zo goed tot haar recht kwam en waar de oelemaa zoveel invloed hadden op de politiek als in saudi-arabië..

Er worden inderdaad heel wat handen afgehakt en zweepslagen uitgedeeld.

ELdorado
23-03-10, 11:20
i beg to differ ! !
saudie-arabië mag mischien aan de buitenkant een absolute monarchie lijken maar de realiteit is dat de islamitische geleerden een dikke vinger in de pap hebben op bijna elke gebied vd samenleving.. hun invloed is enorm groot..
saudi-arabië is een door en door islamitisch land.. geen land ter wereld heeft de qur'aan en de soennah als grondwet zoals in saudi-arabië.. en naar mijn mening is er na de tijd vd rechtgeleide khalifaten nooit ergens een islamitisch gebied geweest waar de shari3ah zo goed tot haar recht kwam en waar de oelemaa zoveel invloed hadden op de politiek als in saudi-arabië..

ok, maar qua politiek systeeem, bestuur, sociaal zorg , sociaal rechtvaaridgheid, economie ...wijkt SA ook af van de islamitisch "ideaal" die werkelijheid was in de glorie tijd van Islam bijv.

niet voor niets was zelfs Bin Laden eerst een felle tegenstander van die absoluut monarchie regime daar ...lang verhaal !

ELdorado
23-03-10, 11:39
That fits. (http://www.solstice.us/russell/religionciv.html)

Yeah, that fits into ur backward narrow minded , 1sided , 1 dimentional, color blind, unuanced, handicaped ......ideological bullshit : yes :

try to fit everything into ur ideological materialistic non_sense :instead of the other way around :

"truth" at the service of ideology , not the other way around :

the "truth" as instrument , not as a "goal" = silly ridiculous absolute machiavellistic materialistic ideological pragmatism ...

ach, ga weg, zeg ,met jou achterlijk achterhaald versleten contextloos ongenuanceerd absolute citaten "waarheden" & christelijke projecties , zeg :

wat versta ja dan onder : absoluut waarheid ???

wat weet je dan over islam ??? u've no idea :

zelfs het geloof in God in Islam vertelt ons niet veel over de "aard, wezen ..." van God bijv.
...vertel ons niet veel over het ontstaan van het leven op aarde of over de rest , vandaar dat het gebruik van rede , het vergaren van kennis in het algemeen , het bedrijven van de waar wetenschap , ervaringnen opdoen, constant zoektocht .....worden verheven tot het niveu van het aanbidden van God zelfs in Islam = more than religious duties :

science for example is therefore a worhip of God !

in de zin van : hoe meer geloof & werk, ervaring, praktijk, kennis, ontwikkeling, wetenschap, constant zoektocht ...hoe dicherr bij islam & bij God ...

ach :

The Qur'an says for example something like :

Worship God untill Al Yakine comes :

worship of God in the largher sense = work, science , good deeds ...not just religious rituals ...

Al yakine in Arabic = certainty :

in that vers : Al yakine = death :

Al Yakine = certainty = death : the latter = death as THE ultimate certainty in that double sense at least


houd's op met jou eigen cultureel Eurocentrisch paternalistisch imperialistisch pretentious materialistisch atheistisch ideologisch non_sense :

westerse denken, maatstaffen , moraal ethiek ....zijn niet universeel = niet in de absoluut zin althans :

je loopt zelfs veel achter op jou eigen westerse genuanceerd post_modernisme dat roept voor relativisme, pluralisme ...zelfs buiten westerse liberaal seculaire democratie ......& had bijna al die westerse zgn "verlichting's " non_sense, zekerheden, waarheden ..." weerlegd , tot op zeker hoogte althans :

had al die "verlichtings mythes " weerlegd zoals vrijheid, ...blalabla....zoals "objectivsme, universalims, waarheid ...." die niet zouden bestaan als zodanig op het niveau van mensen denken, moraal ethiek ....althans

It's all culture , society, ecology , almost & islam is no culture :

u western non_sense is not absolute or universal, not in the absolute sense at least :

wake up : the times of western ideological moral ...slavery & imperialism paternalism are gone :

deep down ; u're just a backward intolerant disgusting ugly .....racist imperialistic intolerant Euro centrist ...

congratulations !

materialisme , atheisme in al diens vormen & maten, inclusief secularismz ....zijn de nieuwe "religies" & absolute onbetwistbaar waarheden geworden = u must be talking 'bout ur own ideological materialistic atheistic "religion" or 'bout christianity .....when u said the above ...


pfff....





Deze man denkt al de wereld geheimen te kunnen oplossen via die soort absolute citaten = keuken recepten van 'm,, zeg ....ongeloofelijk ...

Slinger
23-03-10, 11:39
ok, maar qua politiek systeeem, bestuur, sociaal zorg , sociaal rechtvaaridgheid, economie ...wijkt SA ook af van de islamitisch "ideaal" die werkelijheid was in de glorie tijd van Islam bijv.

niet voor niets was zelfs Bin Laden eerst een felle tegenstander van die absoluut monarchie regime daar ...lang verhaal !

Net zo werkelijk als Alice in Wonderland!

Aït Ayt
23-03-10, 12:22
:aanwal: Ait gaat je nu vragen, waar hij dat gezegd heeft; hij eist een citaat.
Hij weigert desgevraagd met ja of nee te antwoorden, voordat jij het bewijs voor jouw bewering geleverd hebt. Daarna stelt hij genoeglijk vast, dat jij dingen beweert, die je niet hard kunt maken.

nah, sinds enkele maanden neem ik niet meer de moeite om op het geschreeuw van die gast in te gaan.. dat is volstrekt zinloos..


Ik stel voor dat we deze discussie een nummertje geven. Handig voor de volgende keer.

welke discussie ?

H.P.Pas
23-03-10, 12:25
welke discussie ?

Deze nummeren we ook. :)

Aït Ayt
23-03-10, 12:28
Er worden inderdaad heel wat handen afgehakt en zweepslagen uitgedeeld.

vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat het weer over het afhakken van handjes zou gaan..

ELdorado
23-03-10, 12:32
Dus pedofilie is islamitisch verantwoord, begrijp ik.

Een dictator, of een dictator plus niet-gekozen hulpsinterklazen, het maakt allemaal niet zoveel uit hoor. Behoudens wat HP Pas opmerkt dan :cheefbek:


!!!!!!!!!!!!! :lol:


well, ur subjective hermeunetical stuff has nothing to do with facts or with reality :

u can't make the difference between the one & the other :

so, why bother talking to u :

believe whatever u want 'bout Islam = u want to believe that all so hard ; so do it if that w'd make u happy like those pragmatists lunatics w'd say at least ...

Ik kan ook die zelfde achterlijk logica van je hanteren & zeggen dat zelfs volwassenen huwelijk is maar legaal ...prostitutie !!!!!!!!!! :

nogmaals :

er zijn er veel nunaces, perspetieven ...men mist hier & kan niet zien :
+ :
westerse denken, maatstaffen , moraal ethiek ......zijn niet universeel, jongen, niet in de absoluut zin althans :

jullie allemaal hier lopen nog steeds achter op jullie eigen westerse post-modernisme dus ....

het westen is niet de maatstaaf, dummies : neither are u : :lol:

it's all just culture, society, history, ecology .....almost !


P.S.: Islam is no culture ...=divine, universal & timeless : has nothing to do with that extremely traumatic christian western Eurocentric experience with the church of ur ancestors they had passed to u :

islam is no christianity : has his own history, spirit, principles, nature, essence, dynamics ...

the fact that u think u can talk 'bout huge islamic matters u don't know much 'bout : matters that are so multiple sided whole books can't approach , whole humanity's knowledge, experiences .....can't totally approach ....well, make the math then ...

silly waste of time ...


[COLOR="Red"]The bottom line is :

The whole point of this all is : the whole point of Islam vs het westen = al bijvoorbaat verloren strijd van het westen dus : deze laatste die zo veel had geleerd van Islam : werd gehaald uit de donkere eeuwen door Islam :

om maar te zwijgen over al die normen & waarden, gelijkheid begiselen de mensheid had nooit gekend eerder , eerder dan Islam, die werden "gejat" van islam & verder /COLOR] materialistisch seculaire werden getrasformeerd ; niet's origineel dus ...zelfs de modern wetenschap was een moslim produkt :

zelfs de evolutie werd ontdekt door moslims voor het eerst , eeuwen voordat Darwin werd geboren ....de al dan niet fundamenteel invloeden van Islam op de mensheid , vroeger , bu & morgen zijn eindeloos, dummies ...

deze islam die zal 's deze achterlijk" wetenschappelijk" westen uit zijn modern achterlijkheid redden weer ....& veel meer ...


Kortom : al deze non_sense vs Islam wordt bedoeld als geraffineerd afleidingsmanoeuvres om nieuwe leven in te blazen in die ideologisch moreel ....bankroet westerse zgn "verlichting of verlichtings geest" die zo veel oorlogen , imperialisme, neo_imperialisme, nazisme, fascisme, communisme,imperialistisch neo_liberalisme, imperialistisch hebzuchtig kapitalisme ... ...had geproduceerd & die werd grotendeels weerlegd door jullie eigen post_modernisme lerend van buddhisme, taoisme, hinduisme ....= Oriental "enlightenment" ...op allerlei niveaus & zelfs op het niveau van epistemologie,logica, rede , common sense....& veel meer ....

er is er een denken revolutie gaande in de wereld nu :

die de grondvesten fundamenten & grondslagen van het menselijk denken, epistemologie ...drastisch zal veranderen ...

maar jullie zitten hier nog steeds die achterlijk ongenuanceerd niet_universeel Eurocentrisch absolute non_sense te herhalen als kip zonder kop zonder enig vorm van kritiek of nadenken ...

weet, onwetenden, dat deze gefabriceerd & al bijvootbaat verloren strjd van het westen vs zijn meester = Islam is maar een dekmantel voor macht & dominatie ook = een afleidingsmannoeuvre om de eigen westerse ideologisch moreel ...bankroiet gedoe beter te kunnen verbergen om beter te kunnen heersen & de wereld te laten domineren door westerse ideologisch imperialistisch neo_liberalisme's wereld economie zgn vrije markt economie ....& vervolgens de westerse consumptie cultuur er in te smokkelen ....

It's all economics , politics, geo_politics, dummies : it's not 'bout values, norms, principles ....when it comes to this west :

all those so _called western values , "democracy" ...are materialistic economic commercial , that's all :

= secondary products of the market :

the capitalists , capital, the economic power , multinationals are the real rulers , not the state , not the people ...

neo_liberalisme's capitalism that reduces the rol & power of the state, thus those of the people to the minimum or to nothing at the service of the rich & striong : in the sense : maximum profit at all costs almost = maximum production with minimum costs ...

ach ...sweet dreams : houd & steek maar de hoofd in het zand :

the best way not to be accused or judged is by accusing or judging the other :

but this time, u do "mess" with the best = ur master & teacher of all times = THE cause of all causes ...= larger than life Islam :

how dare u pretend to have any chance to "defeat" This unique giant = Islam ,while u're already defeated , u just don't know it yet, ridiculous arrogant pretentious "ants" fools ???? :lol:

ach...waste of time ...

sweet dreams in ur wonderland, Alice !

:zwaai:

ELdorado
23-03-10, 12:43
vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat het weer over het afhakken van handjes zou gaan..

:lol:

achterlijk hypocriet christelijke projecties :

Amazing how that disgusting dumb hypocrit freak talks 'bout islam in this fashion while that same "argument" hits back his stupid face like a boomerang in relation to the "glorious" bloody inquisitory, discriminatory, antisemistic, ignorant, criminal, superstitious ...disgusting church who used to burn thinkers, scientists ....to say the least = undrstatements !

The church as a criminal organisation in fact : guilty as charged : guilty of fundamental historic antisemistic discriminatory inquisitory criminal ......physical, spiritual, mental, psychological, intellectual, political, economical, social ....crimes against humanity ....

christians or even these silly "modern" atheists or materialists are in no position to judge islam on any level while they thank almost everything to islam, fundamentally at least ....ungrateful fools ! :lol:

ELdorado
23-03-10, 12:54
nah, sinds enkele maanden neem ik niet meer de moeite om op het geschreeuw van die gast in te gaan.. dat is volstrekt zinloos..



Precies : zinloos inderdaad :

thanks to that silly pathetic unuanced tragic_hilarious :lol: 1 sided, 1 dimentional, handicaped .....line of thought since that silly Descartes at least ...thanks to materialism , individualism = as if the individual is a sort of independent island :lol: = fundamental liberal bullsit.....thanks ro subjectivism introduced by silly Descartes which had paved the way for so many irrational & not_really-"fully" rational western thought ....


ach ....It's like talking to blind_deafs 'bout colors & music .....with respect for the naturally or accidently deaf_blind people at least ...

amzing dumb fools : 21st century ignorance :

they 're even far behind their own post_modernism that calls for relativism , plutalism even outside of western" democracy" :

These dummies think that western liberal secular "democracy" & capitalism are "The end of history" = their final victory , while they're just historic cultural Eurocentric phases that will fall sooner or later to make room for other thoughstreams & for the final victory of islam as such ...............

If this is "civilization", :lol: I w'd rather prefer to live with ancient primitive people in the Amazone rain forest ! :lol: awaiting & working for the return of islam at least ....

Have a nice day, bro !

wa salam 3alaikom !

ELdorado
23-03-10, 12:59
Dwazen die zouden denken dat ze de maatstaaf van het heel universum zouden zijn, dat ze het centrum van het universum zouden zijn , terwijl ze achter lopen op hun eigen voorlopig westerse denken notabene .... :lol:

veel beneden peil idioten helaas ...

biting the very hand that had saved their own ancestors from the medieval dark ages of that criminal church ...thinking they could "challenge" their master of all times : Islam ! :lol:

Slinger
23-03-10, 13:00
vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat het weer over het afhakken van handjes zou gaan..

Ja, of over dit (http://news.bbc.co.uk/2/hi/1874471.stm) soort zaken.

ELdorado
23-03-10, 13:07
:lol:


God ....


Humans' foolishness, stupidity, vularity, ignorance, pretentions, arrogance ....know no boundaries ...

Human nature, ego ...is a disgusting irritaing dark ...dumb ...thing sometimes ...


Don't know if i should laugh or cry 'bout that ! :lol:

reminds me of that great fiction Don Quichotte with his imaginary enemies & wind mills ! :lol: : awesome, great, hilarious ...inspiring ...

But with that Don Quichotte , i could laugh enormously & is he a limitless source of inspiration too , i can't say the same 'bout these pretentious fools freaks : not even remotely close ! :lol:

:zwaai:

ELdorado
23-03-10, 13:16
Deze nummeren we ook. :)

Je bent wel een achterlijk intolerant ongenuanceerd ideologisch_moreel....imperialistisch Eurocentrisch atheistisch jesuiet maar joh :


je loopt veel achter op jou eigen westerse voorlopig post_modernisme ook , dus ....om maar te zwijgen over het feit hoe je milljoenen licht jaren achter loopt op ...Islam zelf :

Try to catch up with that ll if u can :tover: try to hav some updates too in the process ....then & only then , u can rise to the level of talking to us 'bout Islam & the rest , not earlier ....

je loopt te veel achter dus ... :zwaai:

mark61
23-03-10, 13:19
:aanwal: Ait gaat je nu vragen, waar hij dat gezegd heeft; hij eist een citaat.
Hij weigert desgevraagd met ja of nee te antwoorden, voordat jij het bewijs voor jouw bewering geleverd hebt. Daarna stelt hij genoeglijk vast, dat jij dingen beweert, die je niet hard kunt maken.

Ik stel voor dat we deze discussie een nummertje geven. Handig voor de volgende keer.

Ja dat heb je nauwkeurig beschreven. Behalve etiketteren valt er verder weinig te doen inderdaad.

Mark
23-03-10, 13:19
ok, ik heb weer wat geleerd, arabische cultuur = pedofilie :)

ELdorado
23-03-10, 13:23
ok, ik heb weer wat geleerd, arabische cultuur = pedofilie :)

Je hebt dus niks geleerd ....= illusies , denkbeelden, stereotypen ...


ach ... :zwaai:

ELdorado
23-03-10, 13:26
..


Lost ur tongue ??? eaten by ur cat ??? :lol:


thought so ...

een groot mond zonder enig echt intellectueel historisch ...kennis ....back up ! :lol:

call the Ducth army cavalery : w've seen what it did in ...Srebrenica at least !


:zwaai:

ELdorado
23-03-10, 13:27
:lol:

:zwaai:

I'm out of here :done :

veels te veel beneden peil , dus ...

mark61
23-03-10, 13:27
nah, sinds enkele maanden neem ik niet meer de moeite om op het geschreeuw van die gast in te gaan.. dat is volstrekt zinloos..



welke discussie ?

Ik vroeg wat jij van pedofilie vindt. En hoe het kan dat dat is toegestaan in SA.

1) SA houdt zich, zoals jij zelf zegt, keurig aan de sjari`a

Mee eens?

2) In SA is het toegestaan dat 80-jarigen trouwen met 12-jarigen, dwz alleen m met v, niet v met m natuurlijk.

Mee eens?

3) Wat onderscheidt 2) van pedofilie?

mark61
23-03-10, 13:28
!!!!!!!!!!!!! :lol: :

Ik had je gevraagd met 1 woord, ja of nee dus, te antwoorden.

Dat kan je niet.

Je bent dus geestesziek.

Aït Ayt
23-03-10, 13:29
Deze nummeren we ook. :)

bureaucraat

H.P.Pas
23-03-10, 13:31
bureaucraat

Ex pondere et numere veritas.

Aït Ayt
23-03-10, 13:35
Ja, of over dit (http://news.bbc.co.uk/2/hi/1874471.stm) soort zaken.

ha fijn, een bericht van 8 jaar geleden.. :duim:

Witte78
23-03-10, 13:36
Cultuurrelativisme is toch wel achterhaald. Als eurocentrisme het antoniem is, dan leve eurocentrisme. Doe mij maar universele mensenrechten ipv idiote cultuur.

Aït Ayt
23-03-10, 13:39
ok, ik heb weer wat geleerd, arabische cultuur = pedofilie :)

ga maar naar saudi-arabië en probeer het eens uit om je te vergrijpen aan een kind.. dan moet je niet verbaasd zijn dat je hoofd over het marktplein van riyaad komt te rollen.. in tegenstelling tot nederland geven ze daar geen peperdure therapieën aan pedo's..

mark61
23-03-10, 13:50
ga maar naar saudi-arabië en probeer het eens uit om je te vergrijpen aan een kind.. dan moet je niet verbaasd zijn dat je hoofd over het marktplein van riyaad komt te rollen.. in tegenstelling tot nederland geven ze daar geen peperdure therapieën aan pedo's..

Huh?

Forced to marry 80-year-old in exchange for dowry
Saudi 12-year old bride drops divorce case

A princess' concern

RIYADH (AFP)

A 12-year-old Saudi girl unexpectedly gave up her petition for divorce from an 80-year-old man her father forced her to marry in exchange for a dowry, Saudi media reported Tuesday.

Despite support from human rights lawyers and child welfare advocates, the girl and her mother, who originally sought the divorce, withdrew the case Monday in a court in Buraidah, in Al-Qasim province, newspapers said.

The girl told the court that her marriage to the man was done with her agreement, according to Okaz newspaper.

" I agree to the marriage. I have no objection. This is in filial respect to my father and obedience to his wish "
12-year-old girl

"I agree to the marriage. I have no objection. This is in filial respect to my father and obedience to his wish," she said.

Saleh al-Dabibi, a lawyer supplied by a charity group to help the girl, said her mother did not inform him of the change of heart, Okaz said.

An unnamed official of the government's Human Rights Commission, which was originally asked by the mother to help in getting the marriage annulled, told Arab News they too were surprised by the mother and daughter dropping the case.
Top

A princess' concern
" I, personally, and many specialists in social and education fields, share the opinion" that it is in violation of children's rights "
Princess Adela bint Abdullah

The influential daughter of King Abdullah, Princess Adela bint Abdullah, expressed concern over the girl's marriage.

"I, personally, and many specialists in social and education fields, share the opinion" that it is in violation of children's rights," Al-Riyadh newspaper reported.

"A child has the right to live her childhood and not be forced to get married. Even an adult would not accept that," she said.

According to reports, the girl's father, who is separated from her mother, arranged her marriage to the 80-year-old last September in exchange for a dowry payment of 85,000 riyals (22,667 dollars).

The case caused an uproar after Al-Riyadh newspaper first reported it in early January, saying the marriage had been consummated and quoting the girl as pleading to the journalist to "save me."

Her mother, who is unidentified in local reports, petitioned the court to annul the marriage and charged that the girl had been raped.

The case was to be heard Monday, but reports said the mother dropped the complaint ahead of the hearing.

Saudi Arabia has no law against child marriage, and clerics and religious judges justify the practice based on Islamic and Saudi tradition.

But human rights officials have been pushing for a law that would set a minimum marriage age of 16 or higher.

In January, senior cleric Sheikh Abdullah al-Manie told Okaz that the Prophet Mohammed's marriage to a nine-year-old girl some 14 centuries ago cannot be used to justify child marriages today.

Manie, a member of the Council of Senior Ulema (scholars), said that circumstances are different today from when the Prophet Mohammed married young Aisha.

http://www.alarabiya.net/articles/2010/02/02/99117.html (Al-Arabiya, Saoedische tv-zender, voordat iemand over 'bron' begint)

Nou draaikont, begin met snot te spuiten en wentel je nog es lekker in je emmer. Ik help alvast:

- ongelovige buitenlanders mogen in SA niet aan kinderen zitten

- een keurige moslim van 80 mag wel aan meisjes zitten, maar niet aan jongens

- als je maar getrouwd bent is alles best

- als het kind zelf maar toestemming geeft

- een meisje van 12 is geen kind

Make your pick.

Slinger
23-03-10, 14:30
ha fijn, een bericht van 8 jaar geleden.. :duim:

Maar nog altijd actueel. In Saoedi-Arabië is er sinds die rampzalige dag in 2002 helemaal niets veranderd.

Slinger
23-03-10, 14:44
westerse denken, maatstaffen , moraal ethiek ......zijn niet universeel, jongen,


Zie onderstaande afbeelding:

http://iwka.files.wordpress.com/2008/12/mohammed-and-aisha.jpg

tanger'73
23-03-10, 15:14
Exact dat hier die mistoestanden allang zijn verboden en daar nog steeds niet.
Het is dan ook een argument van niets om je op dergelijke toestanden van hier vroeger te beroepen.



Ze zoeken het daar maar lekker uit, bottom line is dat ik rigoreus tegen kindermisbruik ben anno 21ste eeuw. Dat men voorheen geen keuze had en het obligaat was, kan ik begrijpen. Maar volgens hedendaagse begrippen is het kindermisbruik. in mijn optiek evolueren gemeenschappen, dus ook een islamitische. Men kan niet klakkeloos blijven vasthouden aan eeuwenoude gebruiken en tradities. tegenwoordig hebben we universele rechten van het kind. Vraag me echter af of Saudi Arabië deze rechten ook heeft ondertekend?

tanger'73
23-03-10, 15:21
Ja, of over dit (http://news.bbc.co.uk/2/hi/1874471.stm) soort zaken.


BBC news is doorgaans stabiel, zo zie je maar dat ook deze gasten niet heilig zijn en zelfs anderen in achterlijkheid kunnen overstijgen.

Max Stirner
23-03-10, 15:24
vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat het weer over het afhakken van handjes zou gaan..


Hoorde daar pas een mooi verhaal over, is echt gebeurd:

Een Duitse aannemer had tijdens een project in Saudi Arabië financieel gefraudeerd / dingen gejat, zodat hij werd veroordeeld tot hand-afhakking.

Uiteindelijk heeft de Duitse overheid kunnen bemiddelen zodat het compromis was: hand chirurgisch verwijderd, direct in vrieskist per luchtpost naar Duitsland om er ter plaatse weer te kunnen worden aangenaaid.

tanger'73
23-03-10, 15:32
Hoorde daar pas een mooi verhaal over, is echt gebeurd:

Een Duitse aannemer had tijdens een project in Saudi Arabië financieel gefraudeerd / dingen gejat, zodat hij werd veroordeeld tot hand-afhakking.

Uiteindelijk heeft de Duitse overheid kunnen bemiddelen zodat het compromis was: hand chirurgisch verwijderd, direct in vrieskist per luchtpost naar Duitsland om er ter plaatse weer te kunnen worden aangenaaid.

werkelijk waar?

Eke
23-03-10, 15:51
Ze zoeken het daar maar lekker uit, bottom line is dat ik rigoreus tegen kindermisbruik ben anno 21ste eeuw. Dat men voorheen geen keuze had en het obligaat was, kan ik begrijpen. Maar volgens hedendaagse begrippen is het kindermisbruik. in mijn optiek evolueren gemeenschappen, dus ook een islamitische. Men kan niet klakkeloos blijven vasthouden aan eeuwenoude gebruiken en tradities. tegenwoordig hebben we universele rechten van het kind. Vraag me echter af of Saudi Arabië deze rechten ook heeft ondertekend?

Tanger, ik kan even bij je aanhaken..

citaat :Wie nog verder graaft in de geschiedenis komt tot bevinding dat pedofilie – hoe ondenkbaar vandaag de dag – zelfs ooit de normaalste zaak van de wereld was. Zo schreef Plato in zijn werk Symposium over seksuele contacten tussen mannen en opgroeiende jongens.

Verder vertelt historisch pedagoge Lea Dasberg in haar boek Groot brengen door kleinhouden over seksuele handelingen tussen volwassen en kinderen in de zeventiende eeuw:...enz...."http://www.ziedaar.nl/article.php?id=340

Pas vanaf de jaren 1990 is er een radicale antistemming ontstaan in Nederland. Ik had die trouwens al eerder. (veel meisjes zijn voor hun 16e. al 'gebruikt' door volwassenen..een voorzichtige schatting is 1 op de 10,vermoedelijk hoger.)


PS. Dat Khomeini niet de schrijver is van die gore teksten geloof ik.. Het deel waaruit geciteerd wordt is ook niet in bibliotheken terug te vinden!!! Bovendien is de schrijfstijl verschillend van de schrijfstijl van Khomeini.
Wel komen steeds dezelfde citaten terug op voornamelijk extreemrechtse sites.

Sallah, bedankt voor je tip ! Hopelijk is nu ook Slinger overtuigd.



Sorry dat ik het topic niet letterlijk volg dus mss reageer ik als spuit elf..het zij zo. ... :zwaai:

Oja, ooit heb ik gehoord dat meisjes in warme landen eerder geslachtsrijp zouden zijn. ???? Is dat een mythe ?

knuppeltje
23-03-10, 15:55
Eke;4299018]Pas vanaf de jaren 1990 is er een radicale antistemming ontstaan in Nederland.

Onderbouw dat eens even, want volgens mij zit je er wel heel ver naast.

tanger'73
23-03-10, 16:07
Oja, ooit heb ik gehoord dat meisjes in warme landen eerder geslachtsrijp zouden zijn. ???? Is dat een mythe ?

Dat in de oudheid pedofilie de normaalse zaak van de wereld was, klopt. onder de Romeinen maakte het zelfs deel uit van de samenleving. Er doen verhalen de ronde dat in de catacomben van het colosseum, gladiatoren jonge knapen gewillig van achteren namen.

Maar tegenwoordig is het verstandiger om kid's louter op te voeden tot volwassen mensen.

Pizzaman
23-03-10, 16:49
Dat in de oudheid pedofilie de normaalse zaak van de wereld was, klopt. onder de Romeinen maakte het zelfs deel uit van de samenleving. Er doen verhalen de ronde dat in de catacomben van het colosseum, gladiatoren jonge knapen gewillig van achteren namen.

Maar tegenwoordig is het verstandiger om kid's louter op te voeden tot volwassen mensen.

Het heeft er o.a. mee te maken dat vroegere de mensen ook niet erg oud werden.
Het KON wel dat je 90 werd, maar de gemiddelde leeftijd was 35 of zo.
Dan was je dus met 40 al oud.

Je kon dus beter vroeg met fokken beginnen, overigens is het ook in de westerse wereld zo dat (tot schrik van de ouders) meisjes met 10-11 jaar geslachtsrijp kunnen zijn. Hoewel ze dan meestal niet in staat zijn tot het daadwerkelijk voldragen van een kind, overigens.

Met beter (en langer) onderwijs is het tegenwoordig niet gewoon om voor 18 jaar zwanger te zijn, echter het komt (zeker in zeer christelijke gemeenschappen) wel degelijk voor. Immers met de hele geslachtsrijpheid komt ook jeuk he.

Niettemin, uithuwelijken op 12 jarige leeftijd kan je inmiddels wel achterlijk noemen. De vraag is dan WIE er achterlijk is, is dat de islam of degenen die niet snappen dat de wereld verder gaat, en die dus in de middeleeuwen zijn blijven hangen.Volgens mij is degene die een eeuwenoud boek, hoeveel moois er misschien ook in mocht staan, alsmede de bijbehorende eeuwenoude uitleg, als serieus beschouwt en niet met een aantal kilo zout neemt gewoon KNETTERGEK.

Overigens geldt dat voor ALLE godsdiensten. Dergelijke types neem ik niet serieus en beschouw ik als al dan niet gevaarlijke toeristische attractie. :duim:

tanger'73
23-03-10, 17:01
Niettemin, uithuwelijken op 12 jarige leeftijd kan je inmiddels wel achterlijk noemen. De vraag is dan WIE er achterlijk is, is dat de islam of degenen die niet snappen dat de wereld verder gaat, en die dus in de middeleeuwen zijn blijven hangen.Volgens mij is degene die een eeuwenoud boek, hoeveel moois er misschien ook in mocht staan, alsmede de bijbehorende eeuwenoude uitleg, als serieus beschouwt en niet met een aantal kilo zout neemt gewoon KNETTERGEK.

Overigens geldt dat voor ALLE godsdiensten. Dergelijke types neem ik niet serieus en beschouw ik als al dan niet gevaarlijke toeristische attractie. :duim:

Het zijn echt de mensen, die hun eigen belangen, verlangen en behoeften niet prijs willen geven aan idealen die ook de islam onderschrijft, mocht je haar wezen kennen.

Eke
23-03-10, 17:02
Onderbouw dat eens even, want volgens mij zit je er wel heel ver naast.

Ree, E. van, 'Kinderporno, pedofilie en de tijdgeest', in: De Helling, juni 2008, pp. 8-13.

citaat eruit :'De omslag in de publieke opinie mag opmerkelijk genoemd worden. Tot in de jaren negentig leefde onder een aanzienlijk deel van de academische wereld van sociologen, psychologen en psychiaters de opvatting dat het te kort door de bocht zou zijn om te beweren dat seks met volwassenen kinderen per definitie zou beschadigen.' (Ree, 2008)

Knuppeltje, ik kan me een krantenartikel herinneren uiit de jaren *90 over een wetenschappelijk onderzoek waarbij de mate van sexuele benadering maatstaf was voor de mate van schadelijkheid. Er werden 5 stadia onderscheiden, waarbij het schadelijkste stadium penetratie was.

MAAR...dit wil ik er even duidelijk bijzetten voor de onzichtbare lezer....dit is dus geen vrijbrief voor softere sexueelgetinte contacten door een volwassene.. Een kind kan daar ook lang last van hebben.Kinderen verschillen.

mark61
23-03-10, 17:19
Ze zoeken het daar maar lekker uit, bottom line is dat ik rigoreus tegen kindermisbruik ben anno 21ste eeuw. Dat men voorheen geen keuze had en het obligaat was, kan ik begrijpen. Maar volgens hedendaagse begrippen is het kindermisbruik. in mijn optiek evolueren gemeenschappen, dus ook een islamitische. Men kan niet klakkeloos blijven vasthouden aan eeuwenoude gebruiken en tradities. tegenwoordig hebben we universele rechten van het kind. Vraag me echter af of Saudi Arabië deze rechten ook heeft ondertekend?

Over jou en jouw opvattingen maak ik me ook helemaal geen zorgen. Over die van Ait Ayt en Sallahdin wel.

SA heeft alle verdragen die voortvloeien uit het lidmaatschap van de VN ondertekend, en veegt er zijn reet mee af. Zoals nog 180 landen, schat ik zo :)

mark61
23-03-10, 17:23
Het heeft er o.a. mee te maken dat vroegere de mensen ook niet erg oud werden.
Het KON wel dat je 90 werd, maar de gemiddelde leeftijd was 35 of zo.
Dan was je dus met 40 al oud.

Oh je kan dus best normaal doen als je wil :)

Het is nog wat anders dat leeftijdgenoten iets met elkaar doen.

Het gaat mij om het gillen over pedofilie in NL, terwijl de sjari`a het gewoon toestaat.

mark61
23-03-10, 17:25
Tsja, ik sta op de blok bij baas Ait. Toch ben ik erg nieuwsgierig hoe hij zich hier weer uit gaat draaien. Ik neem aan dat hij zegt dat het met instemming van beide partijen moet gebeuren, en dat 12-jarige Saoedische moslima's volwassen genoeg zijn om zo'n beslissing zonder beïnvloeding te kunnen nemen.

Ik neem aan dat hij ziek in zijn hoofd is.

But probably we'll never know.

mark61
23-03-10, 17:26
ha fijn, een bericht van 8 jaar geleden.. :duim:

De Wet van God is voor eeuwig gegeven. Die gold in 640, in 1640, en in 2002.

abdoeltje
23-03-10, 18:47
Meer dan jij wilt toegeven.

ooit zal na de paters ook de laatste profeet met de billen bloot moeten.

Pizzaman
23-03-10, 18:56
Oh je kan dus best normaal doen als je wil :)
Mwaaahhh duurt meestal niet erg lang.
Soms ben ik het wel eens met je eens.
Echter zijn er gewoon verschillende wegen die we bewandelen.
Dan kan je toch wel op hetzelfde punt eindigen hoor.


Het is nog wat anders dat leeftijdgenoten iets met elkaar doen.
Toen ik 15 was liet ik me ook niet onbetuigd...


Het gaat mij om het gillen over pedofilie in NL, terwijl de sjari`a het gewoon toestaat.
Ik zou willen zeggen, zelfs promoot.
Zou La Paay al moslima zijn geworden? :D
Oh fuk, dat werkt natuurlijk alleen maar bij kerels he?
Waarom denk ik toch altijd dat die sharia vrouwen discrimineert?