PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitgezette pleegouders willen overleg met Marokko De pleegouders van een kindertehuis



John2
23-03-10, 15:39
Uitgezette pleegouders willen overleg met Marokko
De pleegouders van een kindertehuis in Marokko, die twee weken geleden het land uit werden gezet, willen een oplossing voor de pleegkinderen die ze achter moesten laten.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=15941&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=ee0bb4bb6e

Wat is er toch de laatste jaren mis in Marokko?

tanger'73
23-03-10, 15:51
Wat is er toch de laatste jaren mis in Marokko?


sinds de onafhankelijkheid is er al iets grondig mis in Marokko, want anders had je geen exodus van Marokkanen naar het buitenland.

mark61
23-03-10, 17:39
Dr is iets mis met een land als buitenlanders je wezen etc. moeten gaan opvangen.

Dat is een schande, je schaamt je, dus de simpelste oplossing is om ze eruit te flikkeren.

Moeder Teresa was in India ook niet bijster populair. Legt pijnlijk de vinger op de zere wonde van je gebrekkige maatschappij.

Dat het 'bekerende christenen' zijn is een uitvlucht.

tanger'73
23-03-10, 17:49
Dr is iets mis met een land als buitenlanders je wezen etc. moeten gaan opvangen.

Dat is een schande, je schaamt je, dus de simpelste oplossing is om ze eruit te flikkeren.

Moeder Teresa was in India ook niet bijster populair. Legt pijnlijk de vinger op de zere wonde van je gebrekkige maatschappij.

Dat het 'bekerende christenen' zijn is een uitvlucht.

Daar komt het uiteindelijk wel op neer, los van de religie, wie is er mans genoeg om weeskinderen brood in de maag te stoppen en serieus te nemen? Belachelijk voor woorden, want als je in de islam kijkt zie je dat weeskinderen boven alles voorrang krijgen en het een sublieme daad betreft daar iets voor te betekenen. Het laatste waar Marokko zich druk om moet maken, is de angst dat deze kinderen verloren zijn voor de islam, maar verloren zijn voor de Marokkaanse staat.

tanger'73
23-03-10, 18:07
Bovendien, als de Marokkaanse overheid zich zo druk maakt om enkele initiatieven. Dan moeten ze zelf maar zorgen voor alternatieven die beter zijn en voor pleegouders waarbij weeskinderen niet gelden als huishoudelijk hulp.

mark61
23-03-10, 18:13
Psies.

Ze zouden zich moeten schamen voor die 'bonnes' die verkracht worden en dan genoodzaakt zijn zich te prostitueren. Gelukkig zijn daar tegenwoordig particuliere organisaties voor.

John2
23-03-10, 18:47
Kippenvel krijg je ervan

John2
23-03-10, 19:53
Marokko is bij de uitzetting van Nederlandse christenen inconsequent geweest. Dat stelt demissionair minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken).

De zeven Nederlanders werden eerder deze maand Marokko uitgezet, omdat ze zendingswerk zouden hebben verricht in het weeshuis Village of Hope in het dorp Ain Leuh. Volgens Verhagen hadden ze echter toestemming gekregen om de kinderen ook te vertellen over het christelijk geloof.

De bewindsman zal de Marokkaanse autoriteiten in toekomstige contacten wijzen op deze ,,inconsequentie'', zo kondigde Verhagen dinsdag aan in een brief aan de Tweede Kamer. De CDA-bewindsman had op 9 maart de Marokkaanse ambassadeur in Den Haag al op het matje geroepen om te protesteren tegen de ,,overhaaste'' uitzetting, waarbij de Nederlanders geen enkele kans hebben gehad om de uitzetting aan te vechten. Marokko houdt vol dat de uitwijzing legaal was.Mensenrecht

In het gesprek met de ambassadeur heeft Verhagen benadrukt dat vrijheid van godsdienst en levensovertuiging een mensenrecht is dat overal en voor iedereen geldt. ,,Bij deze vrijheid hoort ook nadrukkelijk de vrijheid om geen geloof aan te hangen, of om van geloof te veranderen'', aldus de minister.

Hij heeft ook gezegd dat hij de rechten van Marokkaanse moslims in Nederland even hard verdedigt als de rechten van Nederlandse christenen in het buitenland. De uitgezette Nederlanders waren al ruim tien jaar in Marokko en volgens Verhagen hadden de autoriteiten, die op de hoogte waren van de werkwijze van het kindertehuis, nog nooit geklaagd over zendingsactiviteiten. Verboden

In het overwegend islamitische Marokko zijn bekeringsactiviteiten verboden. Het lokale gouvernement heeft tijdelijk het bestuur van Village of Hope overgenomen. Met de 32 pleegkinderen gaat het naar omstandigheden goed. Tweede Kamerlid Joël Voordewind van de ChristenUnie heeft Nederlands-Marokkaanse politici en via hen de Marokkaanse gemeenschap in Nederland opgeroepen openlijk op te komen voor de uitgezette Nederlanders.

Hij doet vooral een beroep op burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam, Tweede-Kamerlid Khadija Arib van de PvdA en het Amsterdamse gemeenteraadslid Ahmed Marcouch, die voor die fractie het parlement in wil. Volgens Voordewind is er druk nodig om de ,,schending van het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging'' te keren.
Bron: Nederlands Dagblad

tanger'73
23-03-10, 21:22
in de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

Hebt gij hem gezien die deze godsdienst loochent? (107:1)

Het is degene die de wees verstoot (107:2),

Hij wekt anderen niet op de armen te voeden. (107:3)

En wee degenen die bidden (107:4),

En de gebeden achteloos opzeggen. (107:5)

En zij, die er mee te koop lopen. (107:6)

En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen. (107:7)

John2
23-03-10, 21:34
in de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle.

Hebt gij hem gezien die deze godsdienst loochent? (107:1)

Het is degene die de wees verstoot (107:2),

Hij wekt anderen niet op de armen te voeden. (107:3)

En wee degenen die bidden (107:4),

En de gebeden achteloos opzeggen. (107:5)

En zij, die er mee te koop lopen. (107:6)

En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen. (107:7)

Dank je Tanger, maar een vraag, kunnen de Marokkanen die hier wonen geen druk uitoefenen om deze kinderen te helpen?
Uit bronnen heb ik vernomen dat buiten deze Nederlandse tehuis er al twee andere tehuizen gesloten zijn en dat er minimaal nog eentje vanuit Nederland op stapel staat waar 80 kinderen verblijven.
En je hebt gelijk wat is een geloof waard als wij onze kinderen verlochenen?

tanger'73
23-03-10, 22:03
Dank je tanger, maar een vraag, kunnen de Marokkanen die hier wonen geen druk uitoefenen om deze kinderen te helpen?

oef, daar vraag je wat. Laat ik voorop stellen dat het wel mogelijk is, maar dat moet ik even polsen en precies weten hoe het zit met de aanklacht en de bezittingen die men daar halsoverkop achterlaat. Maar bovenal de alternatieven voor deze kinderen.

John2
23-03-10, 22:15
oef, daar vraag je wat. Laat ik voorop stellen dat het wel mogelijk is, maar dat moet ik even polsen en precies weten hoe het zit met de aanklacht en de bezittingen die men daar halsoverkop achterlaat. Maar bovenal de alternatieven voor deze kinderen.
Zover ik het heb begrepen zijn het niet alleen wees kinderen, maar ook vondelingen en lag daar het probleem.
Ok er wordt ook gesproken over zieltjes winnen en dat er ergens in de Koran zou staan dat een profeet heeft bevolen dat adoptie niet meer mogelijk is, maar dat is denk ik bijzaak in deze en andere gesloten tehuizen.
Kan morgen eens informeel navraag doen.:fpetaf:

sidi bibi
23-03-10, 22:16
Marokko is bij de uitzetting van Nederlandse christenen inconsequent geweest. Dat stelt demissionair minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken).

De zeven Nederlanders werden eerder deze maand Marokko uitgezet, omdat ze zendingswerk zouden hebben verricht in het weeshuis Village of Hope in het dorp Ain Leuh. Volgens Verhagen hadden ze echter toestemming gekregen om de kinderen ook te vertellen over het christelijk geloof.

De bewindsman zal de Marokkaanse autoriteiten in toekomstige contacten wijzen op deze ,,inconsequentie'', zo kondigde Verhagen dinsdag aan in een brief aan de Tweede Kamer. De CDA-bewindsman had op 9 maart de Marokkaanse ambassadeur in Den Haag al op het matje geroepen om te protesteren tegen de ,,overhaaste'' uitzetting, waarbij de Nederlanders geen enkele kans hebben gehad om de uitzetting aan te vechten. Marokko houdt vol dat de uitwijzing legaal was.Mensenrecht

In het gesprek met de ambassadeur heeft Verhagen benadrukt dat vrijheid van godsdienst en levensovertuiging een mensenrecht is dat overal en voor iedereen geldt. ,,Bij deze vrijheid hoort ook nadrukkelijk de vrijheid om geen geloof aan te hangen, of om van geloof te veranderen'', aldus de minister.

Hij heeft ook gezegd dat hij de rechten van Marokkaanse moslims in Nederland even hard verdedigt als de rechten van Nederlandse christenen in het buitenland. De uitgezette Nederlanders waren al ruim tien jaar in Marokko en volgens Verhagen hadden de autoriteiten, die op de hoogte waren van de werkwijze van het kindertehuis, nog nooit geklaagd over zendingsactiviteiten. Verboden

In het overwegend islamitische Marokko zijn bekeringsactiviteiten verboden. Het lokale gouvernement heeft tijdelijk het bestuur van Village of Hope overgenomen. Met de 32 pleegkinderen gaat het naar omstandigheden goed. Tweede Kamerlid Joël Voordewind van de ChristenUnie heeft Nederlands-Marokkaanse politici en via hen de Marokkaanse gemeenschap in Nederland opgeroepen openlijk op te komen voor de uitgezette Nederlanders.

Hij doet vooral een beroep op burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam, Tweede-Kamerlid Khadija Arib van de PvdA en het Amsterdamse gemeenteraadslid Ahmed Marcouch, die voor die fractie het parlement in wil. Volgens Voordewind is er druk nodig om de ,,schending van het recht op vrijheid van godsdienst en levensovertuiging'' te keren.
Bron: Nederlands Dagblad


Laat die Verhagen en Voordewind ( voordewind klinkt trouwens kolonialistisch, VOC, met die bekeerzeilbootjes ) d'r nou effe buiten.
Google " Universele islamitische verklaring van mensenrechten " even op, waar de tekst mee begint en zo.
Wat een slap gezeik om Aboutaleb, Markouch en Arib voor de kar te spannen.
Weet je dat gezeik nog dat Arib, dacht ik, ook adviezen aan Mootje doorgeeft. Alles stond op z'n kop en nou ineens wel.

tanger'73
23-03-10, 22:25
Zover ik het heb begrepen zijn het niet alleen wees kinderen, maar ook vondelingen en lag daar het probleem.
Ok er wordt ook gesproken over zieltjes winnen en dat er ergens in de Koran zou staan dat een profeet heeft bevolen dat adoptie niet meer mogelijk is, maar dat is denk ik bijzaak in deze en andere gesloten tehuizen.
Kan morgen eens informeel navraag doen.:fpetaf:


Veel hoef je er niet van te verwachten, mits je direct toegang hebt tot de hoogste autoriteit en die van je zorgen kunt overtuigen. Alles daaronder is vergeefse moeite.

tanger'73
23-03-10, 22:29
Weet je dat gezeik nog dat Arib, dacht ik, ook adviezen aan Mootje doorgeeft. Alles stond op z'n kop en nou ineens wel.

typisch, toen sprak men schande en kwam de loyaliteit in diskrediet.

John2
23-03-10, 22:45
Laat die Verhagen en Voordewind ( voordewind klinkt trouwens kolonialistisch, VOC, met die bekeerzeilbootjes ) d'r nou effe buiten.
Google " Universele islamitische verklaring van mensenrechten " even op, waar de tekst mee begint en zo.
Wat een slap gezeik om Aboutaleb, Markouch en Arib voor de kar te spannen.
Weet je dat gezeik nog dat Arib, dacht ik, ook adviezen aan Mootje doorgeeft. Alles stond op z'n kop en nou ineens wel.

Kom kom Bibi, wat voor een rel zou het geven als de regering hier mensen ging uitzetten om het geloof, of slechts dit als excusses gebruikt......

John2
23-03-10, 22:48
Veel hoef je er niet van te verwachten, mits je direct toegang hebt tot de hoogste autoriteit en die van je zorgen kunt overtuigen. Alles daaronder is vergeefse moeite.
Nee die heb ik niet of je moet bedoelen dat we moeten bidden.

tanger'73
23-03-10, 22:54
Kom kom Bibi, wat voor een rel zou het geven als de regering hier mensen ging uitzetten om het geloof, of slechts dit als excusses gebruikt......

Hij heeft gelijk, deze universele islamitische rechten van de mens heeft ook Marokko ondertekend en daar kun je Marokko als internationale gemeenschap aan houden. informeel is uiteraard effectiever, maar weinig hebben access.

tanger'73
23-03-10, 22:55
Nee die heb ik niet of je moet bedoelen dat we moeten bidden.


Nou nee, 'K vroeg het jou niet.

sidi bibi
23-03-10, 23:12
Kom kom Bibi, wat voor een rel zou het geven als de regering hier mensen ging uitzetten om het geloof, of slechts dit als excusses gebruikt......

Het ging niet om het geloof, het probleem was bekering. Da's wettelijk verboden, hoe je er ook over mag denken. Ik heb op het journaal hier een hele tafel met christelijk lectuur gezien, gedeeltelijk in het arabisch.
Persoonlijk vindt ik het wel prettig niet het risico te lopen, dat als ik net onder de douche sta, er wordt gebeld, half in mijn blote kont de deur openmaak omdat er eentje zo nodig De Wachttoren wil verkopen.

tanger'73
23-03-10, 23:18
Persoonlijk vindt ik het wel prettig niet het risico te lopen, dat als ik net onder de douche sta, er wordt gebeld, half in mijn blote kont de deur openmaak omdat er eentje zo nodig De Wachttoren wil verkopen.

Dat zul je daar inderdaad niet aantreffen. :haha:

sidi bibi
23-03-10, 23:45
Hij heeft gelijk, deze universele islamitische rechten van de mens heeft ook Marokko ondertekend en daar kun je Marokko als internationale gemeenschap aan houden. informeel is uiteraard effectiever, maar weinig hebben access.

Denk het niet.
De Universele Islamitische Verklaring van de Mensenrechten werd op 19 sept 1981 gepresenteerd door de Islamic Consil of Europe op een congres over mensenrechten in de Moslimwereld in Parijs.
Het begint met een Koranvers. Dat staat zeker niet in een verklaring van universele mensenrechten. Het ligt er maar net aan waar je je aan houdt.
Google even op, ben zelf geen kei in dat juridische gedoe.

tanger'73
23-03-10, 23:55
Denk het niet.
De Universele Islamitische Verklaring van de Mensenrechten werd op 19 sept 1981 gepresenteerd door de Islamic Consil of Europe op een congres over mensenrechten in de Moslimwereld in Parijs.
Het begint met een Koranvers. Dat staat zeker niet in een verklaring van universele mensenrechten. Het ligt er maar net aan waar je je aan houdt.
Google even op, ben zelf geen kei in dat juridische gedoe.


Wat denk je niet, heb je überhaupt de rechten in de verklaring doorgelezen? Het maakt dus niks uit of Marokko zich nou aan de ene verklaring of de andere houdt, de rechten zijn haast identiek aan elkaar, of je nou wel of niet Godbewust bent maakt niet uit.

sidi bibi
24-03-10, 00:00
Wat denk je niet, heb je überhaupt de rechten in de verklaring doorgelezen? Het maakt dus niks uit of Marokko zich nou aan de ene verklaring of de andere houdt, de rechten zijn haast identiek aan elkaar, of je nou wel of niet Godbewust bent maakt niet uit.

Haast identiek. Denk je dat ik hier met een Marokkaanse vrouw kan samenwonen ? Eerst bekeren hoor. Dat valt ook onder universele rechten van de mens. En er zijn best meer regels die een wereld van verschil uitmaken.

tanger'73
24-03-10, 00:06
Haast identiek. Denk je dat ik hier met een Marokkaanse vrouw kan samenwonen ? Eerst bekeren hoor. Dat valt ook onder universele rechten van de mens. En er zijn best meer regels die een wereld van verschil uitmaken.


Dat recht van godsdienstvrijheid komt bijvoorbeeld regelrecht uit de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat Marokko en tig andere landen daarin meestel opportuun zijn, weet ik. Maar meer als deze rechten alsmaar benadrukken, kan je niet. Als je überhaupt op iemand druk wilt zetten, moet je wel vaste grond onder je voeten hebben.

tanger'73
24-03-10, 00:33
Maar als je het mij vraagt gaat het niet om die Marokkaanse kindertjes, maar om dat Nederlandse echtpaar waar men zo verontwaardigd over doet. Want Marokkaanse kindertjes kunnen Nederlanders een rotzorg wezen.

sidi bibi
24-03-10, 00:36
Dat recht van godsdienstvrijheid komt bijvoorbeeld regelrecht uit de universele verklaring van de rechten van de mens. Dat Marokko en tig andere landen daarin meestel opportuun zijn, weet ik. Maar meer als deze rechten alsmaar benadrukken, kan je niet. Als je überhaupt op iemand druk wilt zetten, moet je wel vaste grond onder je voeten hebben.

Zekers, je koopt gewoon het huis van je buren en die verhuur je aan je vriendin. Klaar.
Waarom dacht je dat die Free-zones er zijn.
Een gebied onttrekken aan eigen wetgeving.
Waarom moet je als buitenlander die in Marokko gevestigd is en iets wil beginnen een parternair opzoeken. Omdat je als Moslim niet ondergeschikt aan een heiden of andersgelovige kan zijn.
Waarom geen politieke bemoeienis mogen hebben.
Allemaal schendingen van de universele mensenrechten.

tanger'73
24-03-10, 00:38
Zekers, je koopt gewoon het huis van je buren en die verhuur je aan je vriendin. Klaar.
Waarom dacht je dat die Free-zones er zijn.
Een gebied onttrekken aan eigen wetgeving.
Waarom moet je als buitenlander die in Marokko gevestigd is en iets wil beginnen een parternair opzoeken. Omdat je als Moslim niet ondergeschikt aan een heiden of andersgelovige kan zijn.
Waarom geen politieke bemoeienis mogen hebben.
Allemaal schendingen van de universele mensenrechten.

Ja dat zal allemaal wel, ben je je persoonlijke sores op de universele rechten van de mens aan het projecteren? :haha:

sidi bibi
24-03-10, 00:41
Maar als je het mij vraagt gaat het niet om die Marokkaanse kindertjes, maar om dat Nederlandse echtpaar waar men zo verontwaardigd over doet. Want Marokkaanse kindertjes kunnen Nederlanders een rotzorg wezen.

Zo werkt dat. Schijnheiligheid over en weer.

sidi bibi
24-03-10, 00:42
Ja dat zal allemaal wel, ben je je persoonlijke sores op de universele rechten van de mens aan het projecteren? :haha:

Beetje wel.

tanger'73
24-03-10, 00:44
Zo werkt dat. Schijnheiligheid over en weer.


universele rechten van het kind heeft denk ik alleen betrekking op de eigen kinderen. Andere kinderen kunnen de pot op en al helemaal Marokkaanse. Dus al die heisa hier omheen is een practical joke.

tanger'73
24-03-10, 00:47
Beetje wel.


Ja 'k begrijp het, maar huwelijk en dergelijke familiaire zaken meer zijn in Marokko een islamitische aangelegenheid. trouwen doe je daar bijvoorbeeld altijd in naam van Allah en de soenna en erfen ook, zelfs begraven worden. Dus vreemd hoef je er niet van op te kijken.

sidi bibi
24-03-10, 01:19
Ja 'k begrijp het, maar huwelijk en dergelijke familiaire zaken meer zijn in Marokko een islamitische aangelegenheid. trouwen doe je daar bijvoorbeeld altijd in naam van Allah en de soenna en erfen ook, zelfs begraven worden. Dus vreemd hoef je er niet van op te kijken.

Weet ik, zit hier al 5 jaar. Maakt me ook niet zoveel uit.
Discussie ging wat mij betreft over de bemoeienis van die Verhagen, ik vind die man zo'n ongelofelijke klootzak. En dat laten opdraven van in Nederland gevestigde Marokkanen. Ik zie het al dat ik hier in Marokko op moet gaan draven voor problemen die er, in Marokkaanse ogen hier in Nederland zijn.

Danablue
24-03-10, 06:49
Onder de douche doe ik niet open, er zijn grenzen.
De Wachttoren vind ik dan nog niet eens zo erg, die arme mensen doen zo hun best om mij uit de hel te houden. Als christen probeer ik niet eens meer in discussie te gaan met de getuigen van Jehovah. Ze gaan ervan uit dat ik helemaal fout zit.

Echt vervelend was de jongen van Nuon gisteren die terwijl ik geconcentreerd zat te studeren voor mijn deur stond, en oprecht beledigd wegliep toen ik zijn product niet wilde afnemen.

Het probleem van die kinderen heeft denk ik ook te maken met de strijd van Marokko tegen het "islamisme" en onwelgevallige stromingen. De sjiieten worden momenteel ook hard aangepakt. Maar je kan niet alleen "verkeerde" moslims aanpakken en de christenen laten zitten. Ik denk dus dat de kinderen "collatoral damage" zijn.

Het lijkt me trouwens zo traumatisch voor die kinders. Zou de islam erg aantrekkelijk voor hen zijn geworden nu in naam van dat geloof hun gezinnen van de ene dag op de andere uiteen worden gerukt? Zouden ze erg van de koning gaan houden nu zijn politie hun ouders bij hen heeft weg gehaald?
Ik hoop dat de kinderen niet ook nog eens als groep uit elkaar worden gehaald, want dan is er echt niets van hun wereld over.

Danablue
24-03-10, 06:55
Als ik in Marokko zou wonen zou ik er zo een stel willen opnemen. Maar dat mag vast niet van ik ben christen. Mijn vriend is moslim maar we zijn nog niet getrouwd dus dat helpt ook niet.

Ron Haleber
24-03-10, 12:12
Hun verhaal volgend bij P&W vond ik die vogels erg naïf... Minimaal hadden ze een islamleraar erbij moeten engageren! Voor eenieder die Marokko kent is dat overduidelijk!

Zelf nam ik - jaren 60-80 - vaak deel aan de universitaire ontmoetingen van het congrescentrum van de benedictijnerpaters in Tioumliline - boven Azrou.

Die paters waren daar om monastiek te mediteren maar mrc-studenten kwamen er vaak logeren... Dus werd het klooster hun gastvrij stekkie...

Die paters weigerden principieel om mensen te bekeren - ook als ze er met drang om vroegen... Vreemd maar juist: zoek je heil maar ergens anders daarvoor - zeiden de paters...

Vervolgens kwam er in samenwerking met de uni van Fes een levendig contact tussen Europa en Marokko. Ook met bezoeken vanuit de Marokkaanse regering...

Kortom eenmaal in Fes - op de campus gehuisvest - werd ik gearesteerd en drie dagen door de geheime dienst op het politiebureau verhoord. Over de studenten in Fes, maar met name over wat die paters wel wilden. Ik vertelde over hun goede bedoelingen - ook aan ambtenaren die speciaal uit Rabat ervoor overkwamen... werd daarop weer vrijgelaten...
Bij de geheime dienst ligt nu natuurlijk een dik dossier over mij...

Maar een paar jaar later werd het klooster gesloten en moesten de paters daar weg...

Het is duidelijk dat de Mar. regering geen structureel contact tussen de bevolking en buitenlanders - ook niet met hun uni's in Europa tolereert. Jammer maar waar! :melk:

John2
24-03-10, 12:17
Het ging niet om het geloof, het probleem was bekering. Da's wettelijk verboden, hoe je er ook over mag denken. Ik heb op het journaal hier een hele tafel met christelijk lectuur gezien, gedeeltelijk in het arabisch.
Persoonlijk vindt ik het wel prettig niet het risico te lopen, dat als ik net onder de douche sta, er wordt gebeld, half in mijn blote kont de deur openmaak omdat er eentje zo nodig De Wachttoren wil verkopen.
Het tehuis dat viel onder PKN en Mission Possible zijn twee stichtingen die het verbieden te werken in landen om het geloof over te dragen, wij moeten zelfs bij onze missie werken alle Christelijke symbolen afdoen.
Wel wordt er op de scholen tijdens de wereld orientatie gesproken over meerdere geloven en wordt er voor de Islam ten aller tijden iemand aangenomen die met het geloof op de hoogte is.
Ook wordt er indien het aankomt op het Christelijk geloof alleen gesproken over het oude testament, omdat deze overeenkomt met meerdere religie's.
Van bekering kan zeker in landen met Moslim achtergronden geen sprake zijn en is zelfs verboden, al moet ik toegeven dat soms mensen naar ons toekomen die willen worden bekeerd maar dan nog word verwezen naar een andere instelling dan het tehuis of opvang van vluchtelingen, dit simpel om iedere toespelling hierop te kunnen weerleggen.


Haast identiek. Denk je dat ik hier met een Marokkaanse vrouw kan samenwonen ? Eerst bekeren hoor. Dat valt ook onder universele rechten van de mens. En er zijn best meer regels die een wereld van verschil uitmaken.
Ik ken verschillende Marokkaanse personen die zowel met een hollandse jongen of vrouw zijn getrouwd zonder enig probleem of enige dwang.
Zou het wel zo zijn zouden ze simpelweg een gang kunnen maken naar de rechter en zich kunnen beroepen op de wet.


Maar als je het mij vraagt gaat het niet om die Marokkaanse kindertjes, maar om dat Nederlandse echtpaar waar men zo verontwaardigd over doet. Want Marokkaanse kindertjes kunnen Nederlanders een rotzorg wezen.
Heel dom antwoord Tanger zeer dom tussen de 700.000 en 1.000.000 kinderen worden dagelijks wereldwijd geholpen door diverse Hollandse stichtingen, ongeacht geloof of herkomst.
Een echtpaar kun je simpelweg vervangen, maar het leed van wat deze kinderen is overkomen en het trauma dat dit mee brengt is onaanvaardbaar.
Ten alletijden wordt eerst aan het kind gedacht.
Misschien dat Marokkanen hier anders overdenken zoals jij gaf in jou antwoord kan misschien ook de oorzaak zijn van dit groot probleem.
Zorg voor deze kinderen is er niet in Marokko net zoals adoptie wat verboden is in de Koran.


universele rechten van het kind heeft denk ik alleen betrekking op de eigen kinderen. Andere kinderen kunnen de pot op en al helemaal Marokkaanse. Dus al die heisa hier omheen is een practical joke.
Ach je meent het nog echt ook?


Onder de douche doe ik niet open, er zijn grenzen.
De Wachttoren vind ik dan nog niet eens zo erg, die arme mensen doen zo hun best om mij uit de hel te houden. Als christen probeer ik niet eens meer in discussie te gaan met de getuigen van Jehovah. Ze gaan ervan uit dat ik helemaal fout zit.

Echt vervelend was de jongen van Nuon gisteren die terwijl ik geconcentreerd zat te studeren voor mijn deur stond, en oprecht beledigd wegliep toen ik zijn product niet wilde afnemen.

Het probleem van die kinderen heeft denk ik ook te maken met de strijd van Marokko tegen het "islamisme" en onwelgevallige stromingen. De sjiieten worden momenteel ook hard aangepakt. Maar je kan niet alleen "verkeerde" moslims aanpakken en de christenen laten zitten. Ik denk dus dat de kinderen "collatoral damage" zijn.

Het lijkt me trouwens zo traumatisch voor die kinders. Zou de islam erg aantrekkelijk voor hen zijn geworden nu in naam van dat geloof hun gezinnen van de ene dag op de andere uiteen worden gerukt? Zouden ze erg van de koning gaan houden nu zijn politie hun ouders bij hen heeft weg gehaald?
Ik hoop dat de kinderen niet ook nog eens als groep uit elkaar worden gehaald, want dan is er echt niets van hun wereld over.
Het zou Beatrix goed staan indien zij gebruik zou maken van haar vriendschap met het vorstenhuis in Marokko.:fpetaf:


Als ik in Marokko zou wonen zou ik er zo een stel willen opnemen. Maar dat mag vast niet van ik ben christen. Mijn vriend is moslim maar we zijn nog niet getrouwd dus dat helpt ook niet.
Ik ook, alleen is dit verboden in Marokko.....:tranen:
PS. Wanneer ga je trouwen, heb eigelijk wel zin in een feestje :duim:

mark61
24-03-10, 12:39
Ik vind het hele concept bizar. Waarom moeten (fanatieke) NL-christenen in Marokko gaan wonen om daar kinderen op te vangen? Marokkanen kunnen dat zelf niet?

Adoptie heb ik ook altijd mijn twijfels bij.

Ron Haleber
24-03-10, 13:16
[quote]

Ik ken verschillende Marokkaanse personen die zowel met een hollandse jongen of vrouw zijn getrouwd zonder enig probleem of enige dwang.
Zou het wel zo zijn zouden ze simpelweg een gang kunnen maken naar de rechter en zich kunnen beroepen op de wet.


Leuk uit je duim gezogen grapjas! hahaha...
gaan naar de Marokkaanse rechter! Die ziet jullie aankomen!



Het zou Beatrix goed staan indien zij gebruik zou maken van haar vriendschap met het vorstenhuis in Marokko.:fpetaf:

Vriendschap van Beatrix met het Marokkaanse koningshuis!?
John je blijft echt een idioot fantast!

Juliana kon een middaglang in de bloedhete zon wachten voor ze op audientie mocht!

tanger'73
24-03-10, 18:17
Heel dom antwoord tanger zeer dom tussen de 700.000 en 1.000.000 kinderen worden dagelijks wereldwijd geholpen door diverse Hollandse stichtingen, ongeacht geloof of herkomst.
Een echtpaar kun je simpelweg vervangen, maar het leed van wat deze kinderen is overkomen en het trauma dat dit mee brengt is onaanvaardbaar.
Ten alletijden wordt eerst aan het kind gedacht.
Misschien dat Marokkanen hier anders overdenken zoals jij gaf in jou antwoord kan misschien ook de oorzaak zijn van dit groot probleem.
Zorg voor deze kinderen is er niet in Marokko net zoals adoptie wat verboden is in de Koran.


Dom is met een Bijbel in je hand daar kinderen beïnvloeden. Je kunt toch ook die Bijbel thuislaten of in je nachtkastje? Hoe weet je verder dat er geen zorg voor kinderen is in Marokko? Denk je dat alle kinderen in Marokko wees zijn of door diens ouders worden verstoten?

tanger'73
24-03-10, 18:20
ik ken verschillende Marokkaanse personen die zowel met een hollandse jongen of vrouw zijn getrouwd zonder enig probleem of enige dwang.
Zou het wel zo zijn zouden ze simpelweg een gang kunnen maken naar de rechter en zich kunnen beroepen op de wet.



Het zou Beatrix goed staan indien zij gebruik zou maken van haar vriendschap met het vorstenhuis in Marokko.

Gebruik je drugs ofzo?

Max Stirner
24-03-10, 18:25
Ik vind het hele concept bizar. Waarom moeten (fanatieke) NL-christenen in Marokko gaan wonen om daar kinderen op te vangen? Marokkanen kunnen dat zelf niet?

Adoptie heb ik ook altijd mijn twijfels bij.



Kreeg het idee dat ze de Bijbel uiteindelijk toch nét even iets belangrijker vonden dan het welzijn van die kids

John2
24-03-10, 19:35
Dom is met een Bijbel in je hand daar kinderen beïnvloeden. Je kunt toch ook die Bijbel thuislaten of in je nachtkastje? Hoe weet je verder dat er geen zorg voor kinderen is in Marokko? Denk je dat alle kinderen in Marokko wees zijn of door diens ouders worden verstoten?

Niet alle kinderen zijn wees of achter gelaten, maar de kinderen die worden opgevangen in de tehuizen zijn meestal kinderen die uit "schande" zijn geboren en daar zijn achtergelaten en daarvoor is er geen opvang in Marokko, net als adoptie in marrokko niet mogelijk is.


Gebruik je drugs ofzo?
Nee ik niet, jij wel???

John2
24-03-10, 19:53
=Ron Haleber;4299740][quote=John2;4299700]

Leuk uit je duim gezogen grapjas! hahaha...
gaan naar de Marokkaanse rechter! Die ziet jullie aankomen!

Ik had het over Marokkanen die hier verblijven waarvan verschillende gehuwd zijn met Nederlanders.


Vriendschap van Beatrix met het Marokkaanse koningshuis!?
John je blijft echt een idioot fantast!

Juliana kon een middaglang in de bloedhete zon wachten voor ze op audientie mocht!
Ik had van jou toch iets meer wijsheid verwacht Ron voordat jij een ander idioot noemde, maar vermoedelijk wens ook jij mee te lopen met de verruwing in het taal gebruik?!?
http://www.kb.nl/dossiers/beatrix/beatrixendegekroondehoofden.html

John2
24-03-10, 19:59
=Ron Haleber;4299740][quote=John2;4299700]

Leuk uit je duim gezogen grapjas! hahaha...
gaan naar de Marokkaanse rechter! Die ziet jullie aankomen!

Ik had het over Marokkanen die hier verblijven waarvan verschillende gehuwd zijn met Nederlanders.


Vriendschap van Beatrix met het Marokkaanse koningshuis!?
John je blijft echt een idioot fantast!

Juliana kon een middaglang in de bloedhete zon wachten voor ze op audientie mocht!
Ik had van jou toch iets meer wijsheid verwacht Ron voordat jij een ander idioot noemde, maar vermoedelijk wens ook jij mee te lopen met de verruwing in het taal gebruik?!?
http://www.kb.nl/dossiers/beatrix/beatrixendegekroondehoofden.html

tanger'73
24-03-10, 20:01
Niet alle kinderen zijn wees of achter gelaten, maar de kinderen die worden opgevangen in de tehuizen zijn meestal kinderen die uit "schande" zijn geboren en daar zijn achtergelaten en daarvoor is er geen opvang in Marokko, net als adoptie in marrokko niet mogelijk is.


Nee ik niet, jij wel???

'K heb eens her en der poolshoogte genomen, maar moet melden dat er wel degelijk sprake was geweest van proselitisme. iets wat bij wet in Marokko is verboden. Hetzelfde lot trof ook een aantal andere soortgelijke initiatieven in de Atlas.

Verder heb je geen enkel idee hoe de huwelijkse staat in Marokko is geregeld.

tanger'73
24-03-10, 20:05
[quote]=Ron Haleber;4299740]
ik had het over Marokkanen die hier verblijven waarvan verschillende gehuwd zijn met Nederlanders.

Ah, 'k dacht dat je het had over trouwen in Marokko?

John2
24-03-10, 20:07
Ik vind het hele concept bizar. Waarom moeten (fanatieke) NL-christenen in Marokko gaan wonen om daar kinderen op te vangen? Marokkanen kunnen dat zelf niet?

Adoptie heb ik ook altijd mijn twijfels bij.

Nee Mark dat kan in dat (fanatieke) Moslim Marokko niet immers de Koran verbied "adoptie"van kindertjes, misschien dat jij daarom ook liever deze kinderen ziet wegteren. Mongool!!!

tanger'73
24-03-10, 20:10
Nee Mark dat kan in dat (fanatieke) Moslim Marokko niet immers de Koran verbied "adoptie"van kindertjes, misschien dat jij daarom ook liever deze kinderen ziet wegteren. Mongool!!!


ferme uitspraak, waar precies verbied de Koran adoptie?

John2
24-03-10, 20:11
[quote=John2;4299998]

Ah, 'k dacht dat je het had over trouwen in Marokko?

Nee jong ik had het over trouwen hier in de polder :fpetaf:

tanger'73
24-03-10, 20:15
[quote=tanger'73;4300001]

Nee jong ik had het over trouwen hier in de polder :fpetaf:

Dan klopt het wel wat je zegt.

John2
24-03-10, 20:19
ferme uitspraak, waar precies verbied de Koran adoptie?

Goeie vraag, maar misschien kun jij me daar uitleg over geven, ik heb het maar ooit eens gehoord en naar even mijn memory te hebben gepleegd vond ik dit op maroc.nl www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=107958

John2
24-03-10, 20:21
[quote=John2;4300004]

Dan klopt het wel wat je zegt.

Tja gelukkig wel :koppel: :lol:

mark61
24-03-10, 20:22
Nee Mark dat kan in dat (fanatieke) Moslim Marokko niet immers de Koran verbied "adoptie"van kindertjes, misschien dat jij daarom ook liever deze kinderen ziet wegteren. Mongool!!!

Houd op met zwetsen.

Ik zou graag Mongool zijn. Tis een edel volk :ego:

Waarom begin je te schelden? Liegen dat het barst, en dan nog gaan schelden ook :hihi:

prout to be a rukker

John2
24-03-10, 20:41
'K heb eens her en der poolshoogte genomen, maar moet melden dat er wel degelijk sprake was geweest van proselitisme. iets wat bij wet in Marokko is verboden. Hetzelfde lot trof ook een aantal andere soortgelijke initiatieven in de Atlas.

Verder heb je geen enkel idee hoe de huwelijkse staat in Marokko is geregeld.
Ik denk dat er weinig proselitisme ( voor de leek "het bekeren") aan de hand was Tanger, het waren twee simpele zielen een man en een vrouw die dit tehuis beheerden en deze kinderen zagen als hun eigen kinderen.
Iedereen in de buurt was dik tevreden over deze mensen tot de overheid zich er mee bemoeide, maar ik moet even een slag om de arm houden want natuurlijk zitten er altijd twee kanten aan een verhaal.


Houd op met zwetsen.
Ik zou graag Mongool zijn. Tis een edel volk :ego:
Waarom begin je te schelden? Liegen dat het barst, en dan nog gaan schelden ook :hihi:
prout to be a rukker
Over schelden gesproken, wie kaatst kan de bal verwachten.
En als ik zwets kom eens met bewijzen.

tanger'73
24-03-10, 20:48
ik denk dat er weinig proselitisme ( voor de leek "het bekeren") aan de hand was Tanger, het waren twee simpele zielen een man en een vrouw die dit tehuis beheerden en deze kinderen zagen als hun eigen kinderen.
Iedereen in de buurt was dik tevreden over deze mensen tot de overheid zich er mee bemoeide, maar ik moet even een slag om de arm houden want natuurlijk zitten er altijd twee kanten aan een verhaal.


Nou de Marokkaanse overheid gaat niet zomaar halsoverkop mensen uitzetten, alleen omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben.. De Marokkaanse overheid is niet te evenaren in spionnen en infiltratie.

John2
25-03-10, 11:44
Nou de Marokkaanse overheid gaat niet zomaar halsoverkop mensen uitzetten, alleen omdat ze een bepaalde geloofsovertuiging hebben.. De Marokkaanse overheid is niet te evenaren in spionnen en infiltratie.

Daarin zit nu juist ook het probleem, ze geven aan dat het ging om het bekeren van deze kinderen, wat het grootste onzin verhaal is en wel om de volgende redenen.
1. Een ieder die wordt uitgezonden dus ook dit echtpaar wordt terdege voor bereid en zeker gewezen op het verbod om mensen te proberen te bekeren in landen met een Moslim cultuur, omdat we weten dat dan vaak uitzetting en onteigening volgt van de gebouwen.
2. Voor een bekering is een kerk nodig die deze mensen doop en dus bekeerd naar het Christelijk geloof, tot op heden bekeren kerken nog steeds geen mensen in landen waar een Moslim cultuur heerst, zelfs op herhaaldelijk aandringen wordt er nog afwijzend gereageerd omdat wij weten dat ook medewerkers van de overheid deze pogingen wagen.
3. Vaak gaan deze mensen naar Landen zoals Nederland om gedoopt te worden.

Stel Tanger zou jij een poging wagen om in de gelederen van Wilders iemand te bekeren tot de Islam, denk het niet, het zelfde gevoel hebben de mensen die worden uitgezonden naar Islamitische landen, je brand simpel weg je vingers niet.
Het enigste wat ik mij kan voorstellen is dat tijdens het krijgen van les en dan bedoel ik wereldorientatie is gesproken over andere religie's, wat destijds ook problemen gaf bij de VN-scholen in de Gaza en dit zou dan in strijd zijn met de internationale regels.

tanger'73
25-03-10, 15:10
Daarin zit nu juist ook het probleem, ze geven aan dat het ging om het bekeren van deze kinderen, wat het grootste onzin verhaal is en wel om de volgende redenen.
1. Een ieder die wordt uitgezonden dus ook dit echtpaar wordt terdege voor bereid en zeker gewezen op het verbod om mensen te proberen te bekeren in landen met een Moslim cultuur, omdat we weten dat dan vaak uitzetting en onteigening volgt van de gebouwen.
2. Voor een bekering is een kerk nodig die deze mensen doop en dus bekeerd naar het Christelijk geloof, tot op heden bekeren kerken nog steeds geen mensen in landen waar een Moslim cultuur heerst, zelfs op herhaaldelijk aandringen wordt er nog afwijzend gereageerd omdat wij weten dat ook medewerkers van de overheid deze pogingen wagen.
3. Vaak gaan deze mensen naar Landen zoals Nederland om gedoopt te worden.

Stel Tanger zou jij een poging wagen om in de gelederen van Wilders iemand te bekeren tot de Islam, denk het niet, het zelfde gevoel hebben de mensen die worden uitgezonden naar Islamitische landen, je brand simpel weg je vingers niet.
Het enigste wat ik mij kan voorstellen is dat tijdens het krijgen van les en dan bedoel ik wereldorientatie is gesproken over andere religie's, wat destijds ook problemen gaf bij de VN-scholen in de Gaza en dit zou dan in strijd zijn met de internationale regels.

Het zijn kinderen vriend, die kan je niet bij diens volle bewustzijn bekeren. Wel kan je die beïnvloeden en een bepaalde richting op duwen. Dat heet bekeren on the long run. ook zendelingen passen zich tegenwoordig overal uitstekend aan, zonder diens doelstellingen te verzaken. Denk maar niet dat zendelingen daar zomaar zijn, omdat Marokkaanse kinderen zo speciaal zijn. Wees zijn is al erg genoeg, die hoef je niet nog eens met een vreemde religie te belasten.

Die gasten hebben niet mijn sympathie, wel deze kinderen. Waarvan het nu een plicht van Marokko is geworden om een betere danwel een net zo'n goede alternatief voor deze kinderen te vinden.

John2
25-03-10, 15:49
Het zijn kinderen vriend, die kan je niet bij diens volle bewustzijn bekeren. Wel kan je die beïnvloeden en een bepaalde richting op duwen. Dat heet bekeren on the long run. ook zendelingen passen zich tegenwoordig overal uitstekend aan, zonder diens doelstellingen te verzaken. Denk maar niet dat zendelingen daar zomaar zijn, omdat Marokkaanse kinderen zo speciaal zijn. Wees zijn is al erg genoeg, die hoef je niet nog eens met een vreemde religie te belasten.

Die gasten hebben niet mijn sympathie, wel deze kinderen. Waarvan het nu een plicht van Marokko is geworden om een betere danwel een net zo'n goede alternatief voor deze kinderen te vinden.

Hoe kom jij toch op het domme idee dat mensen die worden uitgezonden ook maar enig sinds bezig zijn met het bekeren van mensen daar, het enigste waarbij soms het geloof te sprake komt is bij de leiding s'avonds als we alleen zijn, dan wordt er soms gesproken over diverse geloven zoals Islam, Christen, Joods, Hindoes etc.
Het is ook een belachelijk idee dat een groep bestaat uit alleen Christelijke mensen of mensen met Christelijke achtergronden.
Maar vermoedelijk zoals ik al eerder zei reageert the Marokkaanse overheid op de zelfde manier, Het is een organisatie voortgekomen uit de Christelijke hoek en er zal dan ook bekeerd worden, dom en achterbakse gedachten gebaseerd op onderbuik gevoelens van een Moslim regering.
En dan hier maar met zijn allen kankeren op iemand die de zelfde gedachten heeft namelijk Wilders die zijn onderbuik gevoelens afgeeft op de Islam.
Klasse Tanger ik weet nu hoe een gemiddelde Moslim denkt op het ontwikkelingswerk vanuit de westerse wereld.
En dan kun jij zielig gaan roepen dat nu de Marokkaanse overheid de plicht heeft om deze kinderen te verzorgen, maar zou dit zo wezen dan hadden de westerse wereld zich niet bezig hoeven te houden met het opzetten van tehuizen in Marokko zoals het al meer dan 50 jaar gebeurd.
Het zijn dus niet wij die ons moeten schamen of dat echtpaar, maar de overheid van landen die zelf niet de zorg op hun kunnen of Willen nemen voor deze kinderen.
En dan is het excusses op grond van bekering wel een heel zwak bod van deze overheid die kant nog wal raakt.
Ik hou alleen mijn hart vast wat er gaat gebeuren met het andere tehuis in Marokko waar 80 kinderen verblijven in de leeftijd van 0-16 jaar, ook maar gewoon aan hun lot overlaten?:duim:
Of was misschien het verbod van adoptie waar ik op wees de redenen van jou scherp betoog hierboven?

tanger'73
25-03-10, 16:22
Hoe kom jij toch op het domme idee dat mensen die worden uitgezonden ook maar enig sinds bezig zijn met het bekeren van mensen daar, het enigste waarbij soms het geloof te sprake komt is bij de leiding s'avonds als we alleen zijn, dan wordt er soms gesproken over diverse geloven zoals Islam, Christen, Joods, Hindoes etc.
Het is ook een belachelijk idee dat een groep bestaat uit alleen Christelijke mensen of mensen met Christelijke achtergronden.
Maar vermoedelijk zoals ik al eerder zei reageert the Marokkaanse overheid op de zelfde manier, Het is een organisatie voortgekomen uit de Christelijke hoek en er zal dan ook bekeerd worden, dom en achterbakse gedachten gebaseerd op onderbuik gevoelens van een Moslim regering.
En dan hier maar met zijn allen kankeren op iemand die de zelfde gedachten heeft namelijk Wilders die zijn onderbuik gevoelens afgeeft op de Islam.
Klasse Tanger ik weet nu hoe een gemiddelde Moslim denkt op het ontwikkelingswerk vanuit de westerse wereld.
En dan kun jij zielig gaan roepen dat nu de Marokkaanse overheid de plicht heeft om deze kinderen te verzorgen, maar zou dit zo wezen dan hadden de westerse wereld zich niet bezig hoeven te houden met het opzetten van tehuizen in Marokko zoals het al meer dan 50 jaar gebeurd.
Het zijn dus niet wij die ons moeten schamen of dat echtpaar, maar de overheid van landen die zelf niet de zorg op hun kunnen of Willen nemen voor deze kinderen.
En dan is het excusses op grond van bekering wel een heel zwak bod van deze overheid die kant nog wal raakt.
Ik hou alleen mijn hart vast wat er gaat gebeuren met het andere tehuis in Marokko waar 80 kinderen verblijven in de leeftijd van 0-16 jaar, ook maar gewoon aan hun lot overlaten?:duim:
Of was misschien het verbod van adoptie waar ik op wees de redenen van jou scherp betoog hierboven?


'K weet niet wat je allemaal denkt mij wijs te maken over Marokko? Maar een ding staat vast en dat is dat Marokko ook daar aanwijzingen heeft ontdekt van proselitisme in een pedagogisch jasje. Marokko staat al lange tijd onder invloed van proselitische invloeden, zoals dat van het sjiisme. Het is niet gek dat Marokko in dit verband het verbod grondig wenst te handhaven.

Bovendien moet je niet zo pathetisch doen over westerse wereld die daar in Marokko allemaal tehuizen opzetten en dat soort dingen meer. Dit zijn louter individuele initiatieven, waar men diens persoonlijke stempel op wenst te drukken. Die bovendien niks met het westen te maken hebben, want de meeste hulp uit het westen is neutraal zonder religieus laagje. ook vergt het de aanbeveling om je eens te verdiepen in de wereld van het wezen in Marokko voordat je hier komt uitkramen dat Marokko nergens is zonder deze paar individuele initiatieven.

Verder kan Wilders de pot op, dat je hem hierbij nog denkt in te zetten is aandoenlijk. Dit is een Marokkaanse aangelegenheid en ze zoeken het daar maar lekker zelf uit.

John2
25-03-10, 17:24
=tanger'73;4300650]'K weet niet wat je allemaal denkt mij wijs te maken over Marokko? Maar een ding staat vast en dat is dat Marokko ook daar aanwijzingen heeft ontdekt van proselitisme in een pedagogisch jasje. Marokko staat al lange tijd onder invloed van proselitische invloeden, zoals dat van het sjiisme. Het is niet gek dat Marokko in dit verband het verbod grondig wenst te handhaven.

Kom kom Tanger zelfs hier op de islamitische scholen wordt er onderwijs gegeven en gewezen dat er meerdere religie's zijn op de wereld, worden dan hier ook de hersentjes gespoeld van deze kinderen?
Hoe het verder zit met de proselitisme in Marokko weet ik niet, ik weet alleen dat het voor diverse Nederlandse organisatie's verboden is, omdat deze werken met het internationaal recht en advies van de VN en deze is heel duidelijk in deze zaken.


Bovendien moet je niet zo pathetisch doen over westerse wereld die daar in Marokko allemaal tehuizen opzetten en dat soort dingen meer. Dit zijn louter individuele initiatieven, waar men diens persoonlijke stempel op wenst te drukken. Die bovendien niks met het westen te maken hebben, want de meeste hulp uit het westen is neutraal zonder religieus laagje.
Spreek jij hier jezelf niet tegen en kun je niet rustig stellen dat alle hulp uit het westen zonder religieus laagje is sinds ze jaren terug het klooster hebben gesloten, waar inderdaad wel aan bekering werd gedaan door de nonnen.


ook vergt het de aanbeveling om je eens te verdiepen in de wereld van het wezen in Marokko voordat je hier komt uitkramen dat Marokko nergens is zonder deze paar individuele initiatieven.
OF Marokko zich kan redden weet ik niet, wat ik wel weet dat er voor deze kinderen (die vaak zijn geboren uit een onvrijwillige zwangerschap) geen plaats is in de maatschappij van marokko.


Verder kan Wilders de pot op, dat je hem hierbij nog denkt in te zetten is aandoenlijk. Dit is een Marokkaanse aangelegenheid en ze zoeken het daar maar lekker zelf uit.
Ok met je eens maar dan ook deze woorden blijven herhalen dat Wilders een Nederlandse aangelegenheid is en buitenlandse bemoeienissen niet gewenst zijn.
Je kunt niet bij de een het wel wensen en bij de andere niet Tanger.

tanger'73
25-03-10, 17:35
Kom kom Tanger zelfs hier op de islamitische scholen wordt er onderwijs gegeven en gewezen dat er meerdere religie's zijn op de wereld, worden dan hier ook de hersentjes gespoeld van deze kinderen?
Hoe het verder zit met de proselitisme in Marokko weet ik niet, ik weet alleen dat het voor diverse Nederlandse organisatie's verboden is, omdat deze werken met het internationaal recht en advies van de VN en deze is heel duidelijk in deze zaken.


Spreek jij hier jezelf niet tegen en kun je niet rustig stellen dat alle hulp uit het westen zonder religieus laagje is sinds ze jaren terug het klooster hebben gesloten, waar inderdaad wel aan bekering werd gedaan door de nonnen.


OF Marokko zich kan redden weet ik niet, wat ik wel weet dat er voor deze kinderen (die vaak zijn geboren uit een onvrijwillige zwangerschap) geen plaats is in de maatschappij van marokko.


Ok met je eens maar dan ook deze woorden blijven herhalen dat Wilders een Nederlandse aangelegenheid is en buitenlandse bemoeienissen niet gewenst zijn.
Je kunt niet bij de een het wel wensen en bij de andere niet Tanger.

Bij dat eerste van je kan ik direct kort zijn: scholieren zijn geen weeskinderen die men onder zijn hoede neemt. Dit vergelijk gaat pertinent niet op. Alle hulp uit het westen (westerse staten) is niet religieus van opzet!

Marokko redt zich al sinds de onafhankelijkheid. Wat de wezen en dergelijke zaken meer betreft, daar weet je gewoon te weinig vanaf om daar iets zinnigs over te zeggen.

Wie zegt dat Wilders geen Nederlandse aangelegenheid is? 'K blijf herhalen dat Wilders de pot op kan, daar heb ik geen buitenlandse inmening bij nodig hoor.

John2
25-03-10, 17:54
=tanger'73;4300692]Bij dat eerste van je kan ik direct kort zijn: scholieren zijn geen weeskinderen die men onder zijn hoede neemt. Dit vergelijk gaat pertinent niet op. Alle hulp uit het westen (westerse staten) is niet religieus van opzet!

Tot jou gerust stelling Tanger, kan ik je vertellen dat weeskinderen en kinderen met een traumatische ervaring minder openstaan en meer achterdocht hebben als kinderen uit een normaal doorsnee gezin.
Wat wel weer vaak de mooiste situatie's oplevert als je met deze kinderen werkt en met ze omgaat, zo is het voor kinderen uit Ierland onbegrijpelijk dat wij hier gemengde relatie's hebben tussen protestant en katholiek en zo heeft ieder land zijn weerslag en inzicht op bepaalde zaken, dit geeft ook vaak de charme aan een land.


Marokko redt zich al sinds de onafhankelijkheid.
Ben ik volledig met je eens.


Wat de wezen en dergelijke zaken meer betreft, daar weet je gewoon te weinig vanaf om daar iets zinnigs over te zeggen.
Misschien moet jij je daar eens in verdiepen, diverse internet pagina's valt voldoende te vinden over weeskinderen in de wereld alleen bereid je voor op schokkende verhalen en beelden en dan bedoel ik niet alleen Africa, maar ook diverse landen in Europa slaan er met de pet naar, zelfs Nederland kent naar schatting 1500 zwerf jongeren die leven op straat en waar de overheid niets of weinig aan doet.


Wie zegt dat Wilders geen Nederlandse aangelegenheid is? 'K blijf herhalen dat Wilders de pot op kan, daar heb ik geen buitenlandse inmening bij nodig hoor.
Oke laten we Wilders op de pot zetten en even vergeten :fpetaf:

tanger'73
25-03-10, 18:05
Tot jou gerust stelling tanger, kan ik je vertellen dat weeskinderen en kinderen met een traumatische ervaring minder openstaan en meer achterdocht hebben als kinderen uit een normaal doorsnee gezin.
Wat wel weer vaak de mooiste situatie's oplevert als je met deze kinderen werkt en met ze omgaat, zo is het voor kinderen uit ierland onbegrijpelijk dat wij hier gemengde relatie's hebben tussen protestant en katholiek en zo heeft ieder land zijn weerslag en inzicht op bepaalde zaken, dit geeft ook vaak de charme aan een land.



Misschien moet jij je daar eens in verdiepen, diverse internet pagina's valt voldoende te vinden over weeskinderen in de wereld alleen bereid je voor op schokkende verhalen en beelden en dan bedoel ik niet alleen Africa, maar ook diverse landen in Europa slaan er met de pet naar, zelfs Nederland kent naar schatting 1500 zwerf jongeren die leven op straat en waar de overheid niets of weinig aan doet.

'K weet dat overal problemen zijn met betrekking tot het welzijn van kid's in het algemeen. Maar heb je nog iets zinnigs te melden over de wereld van de wees in Marokko of waar staat dat adoptie niet is toegestaan?

tanger'73
25-03-10, 18:39
Nieuwe initiatief, deze twee Nederlanders spoedig naar Marokko daar Marokkaanse kinderen bekeren. By the way, heb de originele DVD waarvan ik kan zeggen dat deze kerstening inmiddels geheel is voltooid.

YouTube- Bassie en Adriaan - Liedjes uit Grootmoeders tijd

mulan
25-03-10, 21:20
'K blijf herhalen dat Wilders de pot op kan, daar heb ik geen buitenlandse inmening bij nodig hoor.

:hihi:

fisherman1969
26-03-10, 01:19
'K weet dat overal problemen zijn met betrekking tot het welzijn van kid's in het algemeen. Maar heb je nog iets zinnigs te melden over de wereld van de wees in Marokko of waar staat dat adoptie niet is toegestaan?

mogelijke deze (stokoude) topic ::duim:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=295965
Die zoals gewoonlijk de doofpot werdt ingestuurd :duim:

John2
26-03-10, 08:48
'K weet dat overal problemen zijn met betrekking tot het welzijn van kid's in het algemeen. Maar heb je nog iets zinnigs te melden over de wereld van de wees in Marokko of waar staat dat adoptie niet is toegestaan?

Had jou al een link gegeven over de eerdere discussie hier op Maroc.nl, waarschijnlijk heb joe da nie geleze .

tanger'73
26-03-10, 14:17
mogelijke deze (stokoude) topic ::duim:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=295965
Die zoals gewoonlijk de doofpot werdt ingestuurd :duim:

Und, wat wordt ik daaruit wijzer, wordt daarmee mijn vragen beantwoord?

tanger'73
26-03-10, 14:19
Had jou al een link gegeven over de eerdere discussie hier op Maroc.nl, waarschijnlijk heb joe da nie geleze .


Denk je dat discussies hier een vraagbaak zijn naar achtergronden bij feiten elders?

John2
26-03-10, 14:49
Denk je dat discussies hier een vraagbaak zijn naar achtergronden bij feiten elders?
Nee, een discussie hier in het algemeen leid/lijd tot niets, maar geeft toch stof tot nadenken.

tanger'73
26-03-10, 15:00
Nee, een discussie hier in het algemeen leid/lijd tot niets, maar geeft toch stof tot nadenken.


Nou je kunt ook een discussie voeren op basis van feiten zoals die rondom srebrenica, waarin alles direct bewezen en naar verwezen kan worden. Maar hier krijg ik niet eens antwoord op de meest simpele vragen zoals waarin staat precies dat adoptie niet is toegestaan en hoe het beleid in een land ten aanzien van weeskinderen is geregeld. Niemand weet zelfs waar deze kinderen nu zijn ondergebracht. 'K wens geen discussie te voeren op basis van gissen en onwetendheid.

John2
26-03-10, 15:17
Nou je kunt ook een discussie voeren op basis van feiten zoals die rondom srebrenica, waarin alles direct bewezen en naar verwezen kan worden. Maar hier krijg ik niet eens antwoord op de meest simpele vragen zoals waarin staat precies dat adoptie niet is toegestaan en hoe het beleid in een land ten aanzien van weeskinderen is geregeld. Niemand weet zelfs waar deze kinderen nu zijn ondergebracht. 'K wens geen discussie te voeren op basis van gissen en onwetendheid.
Welke feiten Tanger heb je het dan over bij Srebrenica, dat er aanslagen werden gepleegd vanuit deze veilige enclave, dat er wapens zijn gevonden binnen deze enclave, dat deze enclave nooit te verdedigen viel dat er nog steeds onderzoeken lopen zowel nationaal als internationaal, omdat direct en indirect feiten niet kloppen, zoals de verklaring van de fransen dat er geen luchtsteun is aangevraagd, terwijl er band opnames bestaan die zowel van het hoofdkwartier als van piloten die verklaarden onderweg te zijn naar de basis om te tanken en onvoldoende brandstof te hebben om een correcte aanval uit te oefenen.
Of wil je het hebben over de honderden getuige verklaringen van mensen die daar wonen?
Nee dan begint Tanger liever met de vraag waar het staat in de Koran en moet ik slechts verwijzen naar eerdere discussies hier op de site, omdat ik de Koran niet zodanig ken als de meesten hier en ik dus moet verwijzen naar de versen die stonden genoemd in deze topic.

tanger'73
26-03-10, 15:24
Welke feiten Tanger heb je het dan over bij Srebrenica, dat er aanslagen werden gepleegd vanuit deze veilige enclave, dat er wapens zijn gevonden binnen deze enclave, dat deze enclave nooit te verdedigen viel dat er nog steeds onderzoeken lopen zowel nationaal als internationaal, omdat direct en indirect feiten niet kloppen, zoals de verklaring van de fransen dat er geen luchtsteun is aangevraagd, terwijl er band opnames bestaan die zowel van het hoofdkwartier als van piloten die verklaarden onderweg te zijn naar de basis om te tanken en onvoldoende brandstof te hebben om een correcte aanval uit te oefenen.
Of wil je het hebben over de honderden getuige verklaringen van mensen die daar wonen?
Nee dan begint Tanger liever met de vraag waar het staat in de Koran en moet ik slechts verwijzen naar eerdere discussies hier op de site, omdat ik de Koran niet zodanig ken als de meesten hier en ik dus moet verwijzen naar de versen die stonden genoemd in deze topic.

Godallemachtig man, je ratelt en bazeld precies als een bezetene waarnaar ik juist verwijs. Alleen maar die tekening in je onderschrift zegt al genoeg over hoe je in elkaar steekt. :haha:

Ron Haleber
26-03-10, 15:42
Maar hier krijg ik niet eens antwoord op de meest simpele vragen zoals waarin staat precies dat adoptie niet is toegestaan en hoe het beleid in een land ten aanzien van weeskinderen is geregeld. Niemand weet zelfs waar deze kinderen nu zijn ondergebracht. 'K wens geen discussie te voeren op basis van gissen en onwetendheid.

Beste Tanger, al die islam-schreeuwers op deze site geven ook geen antwoord.
Probeer het daarom op een van die bekende islam-sites -
er zijn er legio met islam-juristen...

Als je het antwoord krijgt - dat is dan erg fijn...
Maar we zullen blijven zitten met de feit van onverzorgde weeskinderen
die niet geadopteerd mogen worden... En daar heeft de staat blijkbaar geen antwoord op...:huil:

En structurele hulp van andersgelovigen is dus taboe...:fpotver:

John2
26-03-10, 17:23
Beste Tanger, al die islam-schreeuwers op deze site geven ook geen antwoord.
Probeer het daarom op een van die bekende islam-sites -
er zijn er legio met islam-juristen...

Als je het antwoord krijgt - dat is dan erg fijn...
Maar we zullen blijven zitten met de feit van onverzorgde weeskinderen
die niet geadopteerd mogen worden... En daar heeft de staat blijkbaar geen antwoord op...:huil:

En structurele hulp van andersgelovigen is dus taboe...:fpotver:

Tja ik heb het ook ooit te horen gekregen tijdens een overleg en het ooit eens gelezen hier op deze site dat adoptie verboden zou zijn.
Maar aan de andere kant was de grote profeet Mohamed ook wees en geadopteerd door Zayd meende ik?
En kreeg hij later in naam van God zijn eigen naam weer terug, misschien dat dit de oorzaak is van het "verbod" van Adoptie.
Maar ja voorlopig zijn de kinderen hiermee niet geholpen en heeft onze regering nog steeds geen officiele reactie gegeven dan een beetje schreeuwen in de ruimte.

tanger'73
26-03-10, 17:57
Beste Tanger, al die islam-schreeuwers op deze site geven ook geen antwoord.
Probeer het daarom op een van die bekende islam-sites -
er zijn er legio met islam-juristen...

Als je het antwoord krijgt - dat is dan erg fijn...
Maar we zullen blijven zitten met de feit van onverzorgde weeskinderen
die niet geadopteerd mogen worden... En daar heeft de staat blijkbaar geen antwoord op...:huil:

En structurele hulp van andersgelovigen is dus taboe...:fpotver:

Je hebt groot gelijk, ondanks dat ik moslim ben weet ik het ook allemaal niet zo goed en zeker niet omtrent dit onderwerp. Vandaar dat ik zoveel mogelijk wens te voorkomen zomaar iets te roepen. Maar om iets zinnigs te zeggen, zou ik zeker eerst moeten weten of adoptie überhaupt niet is toegestaan en iets over het lot van andere weeskinderen in Marokko.

Maar i.v.m. die structurele hulp van andersgelovigen, ben ik wel van mening dat Marokko daarmee niet zo overhaast moest handelen. Het voldeed bijvoorbeeld om permanent daar een 'chékem' te plaatsen.

mark61
27-03-10, 20:40
Nou je kunt ook een discussie voeren op basis van feiten zoals die rondom srebrenica, waarin alles direct bewezen en naar verwezen kan worden. Maar hier krijg ik niet eens antwoord op de meest simpele vragen zoals waarin staat precies dat adoptie niet is toegestaan en hoe het beleid in een land ten aanzien van weeskinderen is geregeld. Niemand weet zelfs waar deze kinderen nu zijn ondergebracht. 'K wens geen discussie te voeren op basis van gissen en onwetendheid.

Vraag:

Is het toegestaan om een kind te adopteren? Zo ja, wat zijn dan de voorwaarden hiervoor en mag het kind erven van de stiefouders?

Vraag ontvangen op 29 december 2003

Antwoord:

Het is toegestaan om een kind op te voeden, vooral als het een wees of vondeling betreft. Wel dient er rekening gehouden te worden met het volgende:

- Het kind wordt niet aan de pleegouders toegeschreven.

- Wanneer het kind de volwassenheid bereikt, is het geen mahram van de pleegouders, behalve als het kind vóór zijn tweede levensjaar wordt opgevangen en minstens vijf keer borstvoeding geniet van de pleegmoeder, of anders van de moeder of de zus van de pleegmoeder.

- Het is in alle opzichten niet toegestaan voor het kind om zijn pleegouders te erven en andersom ook niet.

Sheich Fawaz Jneid

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=43

Wat 'toeschrijven' betekent weet ik niet. Dit is hier geen correct Nederlands.

Die 5x is een belachelijk willekeurig aantal, als criterium vind ik het sowieso debiel. Hoe bedenkt een mens zoiets?

Verder kan je geen mensen erven, althans, dat kan alleen in geval van slavernij, je kan VAN mensen erven.

Formeel is adoptie in westerse zin (geadopteerd kind wordt juridisch beschouwd als biologisch kind) dus verboden, volgens al-Yaqeen. Voor een kind zorgen is weer wat anders. Voor mij wringt dat, maar dat is ieder's eigen morele gevoel / oordeel.

tanger'73
27-03-10, 22:25
Vraag:

Is het toegestaan om een kind te adopteren? Zo ja, wat zijn dan de voorwaarden hiervoor en mag het kind erven van de stiefouders?

Vraag ontvangen op 29 december 2003

Antwoord:

Het is toegestaan om een kind op te voeden, vooral als het een wees of vondeling betreft. Wel dient er rekening gehouden te worden met het volgende:

- Het kind wordt niet aan de pleegouders toegeschreven.

- Wanneer het kind de volwassenheid bereikt, is het geen mahram van de pleegouders, behalve als het kind vóór zijn tweede levensjaar wordt opgevangen en minstens vijf keer borstvoeding geniet van de pleegmoeder, of anders van de moeder of de zus van de pleegmoeder.

- Het is in alle opzichten niet toegestaan voor het kind om zijn pleegouders te erven en andersom ook niet.

Sheich Fawaz Jneid

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=43

Wat 'toeschrijven' betekent weet ik niet. Dit is hier geen correct Nederlands.

Die 5x is een belachelijk willekeurig aantal, als criterium vind ik het sowieso debiel. Hoe bedenkt een mens zoiets?

Verder kan je geen mensen erven, althans, dat kan alleen in geval van slavernij, je kan VAN mensen erven.

Formeel is adoptie in westerse zin (geadopteerd kind wordt juridisch beschouwd als biologisch kind) dus verboden, volgens al-Yaqeen. Voor een kind zorgen is weer wat anders. Voor mij wringt dat, maar dat is ieder's eigen morele gevoel / oordeel.


'K heb denk ik begrepen dat adoptie in de zin van het overnemen van een kind, van de biologische ouders. Daarmee diens familieband met het kind verbreken mede de volledige juridische aansprakelijkheid accepteren waaronder het erfrecht en het voeren van je eigen naam, wellicht enige problemen kunnen opleveren?


Maar in praktische zin, komt adoptie voor en is een realiteit. Welliswaar niet in het kader van bovenstaande, maar wel met betrekking tot pleegzorg. Pleegzorg komt erg vaak voor in islamitische landen, met name op het platteland. Maar of een pleegkind c.q adoptiekind formele rechten aan deze pleegzorg kan ontlenen, weet ik niet? Het is meer iets dat men uit liefdadigheid en sublieme daad tegenover Allah doet. Heel veel kinderen zijn zo grootgebracht in pleeggezinnen, danwel bij gastouders. Maar een adoptiekind opnemen als een eigen wettig kind komt denk ik niet voor?

Maar voor wat betreft de zorg, zal zo'n weeskind/vondeling net als een adoptiekind weinig tekortkomen. Het doel is het kind zo goed en normaal mogelijk op te voeden tot diens volwassen leeftijd. Formaliteiten spelen tot dat ogenblik een kleine rol. Biologisch gezien ben je toch niet de ouder van het kind, dus men hoeft het kind ook niet voor te liegen, maar altijd een slag om de arm houden. Heel veel adoptiekinderen gaan nadien alsnog opzoek naar hun biologische ouders. Reguliere adoptie heeft ook zo zijn voor en nadelen.

'K denk dat je zeker geen zondaar bent als je zo'n kind onder je hoede neemt. Mohammed heeft dat immers ook gedaan met de adoptie van Zaid. Maar dat was echter allemaal voor zijn profeetschap en uiteraard gegronde nood breekt wet.

sidi bibi
28-03-10, 00:16
Vraag:

Is het toegestaan om een kind te adopteren? Zo ja, wat zijn dan de voorwaarden hiervoor en mag het kind erven van de stiefouders?

Vraag ontvangen op 29 december 2003

Antwoord:

Het is toegestaan om een kind op te voeden, vooral als het een wees of vondeling betreft. Wel dient er rekening gehouden te worden met het volgende:

- Het kind wordt niet aan de pleegouders toegeschreven.

- Wanneer het kind de volwassenheid bereikt, is het geen mahram van de pleegouders, behalve als het kind vóór zijn tweede levensjaar wordt opgevangen en minstens vijf keer borstvoeding geniet van de pleegmoeder, of anders van de moeder of de zus van de pleegmoeder.

- Het is in alle opzichten niet toegestaan voor het kind om zijn pleegouders te erven en andersom ook niet.

Sheich Fawaz Jneid

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=43

Wat 'toeschrijven' betekent weet ik niet. Dit is hier geen correct Nederlands.

Die 5x is een belachelijk willekeurig aantal, als criterium vind ik het sowieso debiel. Hoe bedenkt een mens zoiets?

Verder kan je geen mensen erven, althans, dat kan alleen in geval van slavernij, je kan VAN mensen erven.

Formeel is adoptie in westerse zin (geadopteerd kind wordt juridisch beschouwd als biologisch kind) dus verboden, volgens al-Yaqeen. Voor een kind zorgen is weer wat anders. Voor mij wringt dat, maar dat is ieder's eigen morele gevoel / oordeel.

http://www.telquel-online.com/125/sujet4.shtml

tanger'73
28-03-10, 11:00
http://www.telquel-online.com/125/sujet4.shtml


frappant, er wordt melding gemaakt van valse verklaringen van geboorte om zo illegale adoptie mogelijk te maken, met alle gevolgen van dien op latere leeftijd als het kind alsnog er achterkomt dat het een 'ould haram' betreft.

mark61
28-03-10, 12:37
frappant, er wordt melding gemaakt van valse verklaringen van geboorte om zo illegale adoptie mogelijk te maken, met alle gevolgen van dien op latere leeftijd als het kind alsnog er achterkomt dat het een 'ould haram' betreft.

Wat vind jij er dan van dat, in geval van een vondeling, een kind een willekeurige achternaam krijgt en dan helemaal 'nergens bijhoort'?

En dat de adoptief, nou ja, kefala-ouders hun geadopteerde kind wel in hun testament mogen zetten, maar maar maximaal een derde van hun bezittingen mogen nalaten? Dat lees ik in dat stuk.

In geval van een NL adoptie hoeft een kind niet eens te weten dat het geadopteerd is, en vooral ook, hoeft de buitenwereld dat niet te weten.

In Marokko is een kind voor zijn leven gestigmatiseerd omdat uit zijn papieren blijkt dat hij niet het kind van zijn feitelijke ouders is. Daarmee is ie dus officieel een 'bastaard'.

Ik vind het wreed, zowel voor het kind in kwestie als voor de ouders. Het wordt nooit jouw kind, ze blijven juridisch altijd vreemden voor elkaar.

Ik begrijp dat het islamitisch recht ervan uitgaat dat de 'bloedbanden' nooit mogen worden verdonkeremaand, maar we hebben het hier nou net over gevallen waarin die bloedband toch al onbekend is, en nooit bekend zal worden. Daar voorziet het islamitisch recht dus niet in, waarschijnlijk omdat dat in een stammensamenleving ook ondenkbaar was, en nooit gebeurde.

Feit is alleen dat tegenwoordig overal, in NL en ook in MA, kinderen te vondeling worden gelegd. Ik vind die wet dus inhumaan.

tanger'73
28-03-10, 13:53
Wat vind jij er dan van dat, in geval van een vondeling, een kind een willekeurige achternaam krijgt en dan helemaal 'nergens bijhoort'?

En dat de adoptief, nou ja, kefala-ouders hun geadopteerde kind wel in hun testament mogen zetten, maar maar maximaal een derde van hun bezittingen mogen nalaten? Dat lees ik in dat stuk.

In geval van een NL adoptie hoeft een kind niet eens te weten dat het geadopteerd is, en vooral ook, hoeft de buitenwereld dat niet te weten.

In Marokko is een kind voor zijn leven gestigmatiseerd omdat uit zijn papieren blijkt dat hij niet het kind van zijn feitelijke ouders is. Daarmee is ie dus officieel een 'bastaard'.

Ik vind het wreed, zowel voor het kind in kwestie als voor de ouders. Het wordt nooit jouw kind, ze blijven juridisch altijd vreemden voor elkaar.

Ik begrijp dat het islamitisch recht ervan uitgaat dat de 'bloedbanden' nooit mogen worden verdonkeremaand, maar we hebben het hier nou net over gevallen waarin die bloedband toch al onbekend is, en nooit bekend zal worden. Daar voorziet het islamitisch recht dus niet in, waarschijnlijk omdat dat in een stammensamenleving ook ondenkbaar was, en nooit gebeurde.

Feit is alleen dat tegenwoordig overal, in NL en ook in MA, kinderen te vondeling worden gelegd. Ik vind die wet dus inhumaan.

Bij iedere adoptie is het feitelijk niet je eigen kind. Daar zal geen enkele formaliteit verandering in brengen, ook al zet je het kind wettig vast. Bastaardkinderen opvoeden is niet het uitgangspunt bij pleegzorg of adoptie. Het is maar net in welke omgeving zo'n kind terechtkomt, datzelfde geldt ook voor reguliere adoptie. Er zijn heel veel surrogaat ouders wiens weeskinderen net alsware hun eigen kinderen opgevoed worden.

Maar wat je algemeen kunt stellen is dat de islam bepaald dat het pleegkind zijn vaders naam moet behouden. Er is echter een uitzondering op de regel en dat is wanneer deze naam niet gekend is, in dat geval bestaat de optie om de naam van de pleegouder over te nemen, overigens zonder verplichting.

Voor zover bekend is heeft een geadopteerd of pleegkind niet dezelfde wettelijke rechten en plichten binnen het pleeggezin t.o.v. de aanwezige eigen kinderen van de pleegouder. Met het oogmerk dat het pleegkind geen bloedverwant is en vanaf de pubertijd van mannelijke pleegkinderen wordt verondersteld dat deze strikt afstand houden van de vrouwelijke familieleden binnen het gezin. Men gaat er vanuit dat het adoptiekind niet rechtsstreeks bloedverwant van het adoptiegezin is en in die zin een potentiële huwelijkspartner zou kunnen zijn voor een van de gezinsleden.

Alleen als de pleegouder zelf geen eigen kinderen heeft, mag hij het pleegkind alle rechten geven die hij kan geven en idem die 1/3 deel van zijn erfenis nalaten. Een ouder en kind relatie is een erg belangrijk aspect in de islam, meestal hangt daar je bestemming in het Hiernamaalse vanaf.

mark61
28-03-10, 14:39
Bij iedere adoptie is het feitelijk niet je eigen kind. Daar zal geen enkele formaliteit verandering in brengen, ook al zet je het kind wettig vast.

Jawel, dat maakt gigantisch verschil, kan je in het artikel lezen. Zulke kinderen worden nu voor 'hoerenjong' uitgemaakt op school. En ze mogen niet volledig erven. Jij vind dat dat geen verschil maakt? Ik wel.

Het kind wordt gestigmatiseerd en verandert van slachtoffer in dader, zoals ook in het artikel staat. Ik vind het wreed en achterlijk. Zo was het hier vroeger ook.



Bastaardkinderen opvoeden is niet het uitgangspunt bij pleegzorg of adoptie.
Het is maar net in welke omgeving zo'n kind terechtkomt, datzelfde geldt ook voor reguliere adoptie. Er zijn heel veel surrogaat ouders wiens weeskinderen net alsware hun eigen kinderen opgevoed worden.

Ik begrijp dat dat in Marokko wel het uitgangspunt is, aangezien 'echte' wezen blijkbaar zelden voorkomen. Plus het onbekende aantal draagmoederkinderen en 'illegaal' geadopteerden.

De ouders zijn het probleem niet, maar de omgeving, en de staat.


Maar wat je algemeen kunt stellen is dat de islam bepaald dat het pleegkind zijn vaders naam moet behouden. Er is echter een uitzondering op de regel en dat is wanneer deze naam niet gekend is, in dat geval bestaat de optie om de naam van de pleegouder over te nemen, overigens zonder verplichting.

Uit het artikel begrijp ik dat dat nou net NIET mag. En dat daarom die pleegouders die aan het woord komen zo bang zijn voor wat er gaat gebeuren als hun adoptiefkind naar school gaat.


Men gaat er vanuit dat het adoptiekind niet rechtsstreeks bloedverwant van het adoptiegezin is en in die zin een potentiële huwelijkspartner zou kunnen zijn voor een van de gezinsleden.

Yep, en dat vind ik ziek.


Alleen als de pleegouder zelf geen eigen kinderen heeft, mag hij het pleegkind alle rechten geven die hij kan geven en idem die 1/3 deel van zijn erfenis nalaten.

Dat staat niet in het artikel, hoe kom je daarbij? Jij zegt nu dat het nog onrechtvaardiger is?



Een ouder en kind relatie is een erg belangrijk aspect in de islam, meestal hangt daar je bestemming in het Hiernamaalse vanaf.

Nou de wet werkt dat dan eerder tegen dan dat het dat bevordert.

Maar ik wou dus weten hoe jij erover dacht, dat vertel je niet.

tanger'73
28-03-10, 15:13
Jawel, dat maakt gigantisch verschil, kan je in het artikel lezen. Zulke kinderen worden nu voor 'hoerenjong' uitgemaakt op school. En ze mogen niet volledig erven. Jij vind dat dat geen verschil maakt? Ik wel.

Het kind wordt gestigmatiseerd en verandert van slachtoffer in dader, zoals ook in het artikel staat. Ik vind het wreed en achterlijk. Zo was het hier vroeger ook.



Ik begrijp dat dat in Marokko wel het uitgangspunt is, aangezien 'echte' wezen blijkbaar zelden voorkomen. Plus het onbekende aantal draagmoederkinderen en 'illegaal' geadopteerden.

De ouders zijn het probleem niet, maar de omgeving, en de staat.



Uit het artikel begrijp ik dat dat nou net NIET mag. En dat daarom die pleegouders die aan het woord komen zo bang zijn voor wat er gaat gebeuren als hun adoptiefkind naar school gaat.



Yep, en dat vind ik ziek.



Dat staat niet in het artikel, hoe kom je daarbij? Jij zegt nu dat het nog onrechtvaardiger is?



Nou de wet werkt dat dan eerder tegen dan dat het dat bevordert.

Maar ik wou dus weten hoe jij erover dacht, dat vertel je niet.

ten eerste reageer ik niet op basis van het artikel, maar los daarvan in het algemeen. Een pleeg of adoptiekind is zowiezo geen echt kind van je, ook al staat het met koeieletters ergens in. Uitgemaakt worden voor bastaardkind krijg je alleen als men ergens lucht van krijgt. Zo is ook niet iedere wees of adoptiekind een bastaard. Men kan niet weten wat de toedracht is van het wees worden, dat kan van alles zijn.

Verder is dat wat je ziek noemt islamitisch correct als je ongeveer weet hoe het er in een islamitisch gezin aan toegaat.

Bij dat laatste heb ik het niet over een wet, maar over de authentieke verhouding tussen het kind en de ouder. De verhouding moet duidelijk zijn om je plichten t.o.v. je ouders te kunnen vervullen. Je hebt van Allah maar een verwekker en drager gekregen aan wie je plichtsmatig gebonden bent. Vervangende ouders kunnen deze status niet overnemen, dus is de relatie per definitie niet egaal.

mark61
28-03-10, 17:14
Uitgemaakt worden voor bastaardkind krijg je alleen als men ergens lucht van krijgt.

En men krijgt ergens lucht van als jouw achternaam anders is dan die van je ouders.

Enfin, dit schiet niet erg op. Laat maar.

tanger'73
28-03-10, 17:23
En men krijgt ergens lucht van als jouw achternaam anders is dan die van je ouders.

Enfin, dit schiet niet erg op. Laat maar.


Denk je zeker dat het alleen van de naam afhangt, Dan ken je mensen niet? Affijn, laat het maar zeker zo.

tanger'73
28-03-10, 22:44
ouderlijk gezag wordt zeer serieus genomen en benadrukt vanaf 1 minuut. Het kan een obstakel wezen in het hiernamaalse.

YouTube- Treat Your Parents Rightly! Says Islam.

sidi bibi
30-03-10, 05:21
En men krijgt ergens lucht van als jouw achternaam anders is dan die van je ouders.

Enfin, dit schiet niet erg op. Laat maar.

http://www.telquel-online.com/

Artikel is na 2 april online

Posée par des gendarmes inquisiteurs...:hihi:

tanger'73
31-03-10, 19:12
Sahl bin S'ad heeft overgeleverd: Kalla rasulallah "K en degene die een wees steunen zullen zoals dit in Djennah zijn, en hij wees naar zijn wijs- en middelvinger." (Bukhari)

tanger'73
31-03-10, 21:28
YouTube- Ignore your Mother ! :: Satan Series

tanger'73
02-04-10, 00:04
Nu op M2 Marokkaanse kinderen die worden gestolen om dienst te doen bij echtparen die onvruchtbaar zijn. Omgeving tanger tetouan. Voortaan je kinderen aan een ketting leggen daar.

childerenoftjsernobyl86
02-04-10, 20:17
Verder is dat wat je ziek noemt islamitisch correct als je ongeveer weet hoe het er in een islamitisch gezin aan toegaat.
Bij dat laatste heb ik het niet over een wet, maar over de authentieke verhouding tussen het kind en de ouder. De verhouding moet duidelijk zijn om je plichten t.o.v. je ouders te kunnen vervullen. Je hebt van Allah maar een verwekker en drager gekregen aan wie je plichtsmatig gebonden bent. Vervangende ouders kunnen deze status niet overnemen, dus is de relatie per definitie niet egaal.
Hoe wreed is God en een geloof dan wel niet als er zelfs over de rug van een onschuldig kind nog voorwaarden moet worden geschapen die zelfs gaan tot het maken van onderscheid tussen het ene en het andere kind binnen het gezin.
Zo zie je maar weer dat iedere lul vader kan worden, maar vader zijn voor de islamitische waarden moeilijk te bepalen is.
Misschien een idee, om voor ieder kind die wordt geboren een DNA test te laten doen, want stel je voor dat de vrouw zaad heeft ontvangen van de buurman, dan krijg je als Moslim toch een hoop gedonder als je daarboven aankom.

tanger'73
02-04-10, 22:38
Hoe wreed is God en een geloof dan wel niet als er zelfs over de rug van een onschuldig kind nog voorwaarden moet worden geschapen die zelfs gaan tot het maken van onderscheid tussen het ene en het andere kind binnen het gezin.
Zo zie je maar weer dat iedere lul vader kan worden, maar vader zijn voor de islamitische waarden moeilijk te bepalen is.
Misschien een idee, om voor ieder kind die wordt geboren een DNA test te laten doen, want stel je voor dat de vrouw zaad heeft ontvangen van de buurman, dan krijg je als Moslim toch een hoop gedonder als je daarboven aankom.

Als het weeskind door de moeder van het gezin is gezoogd, dan is er geen onderscheid meer. Hoezo is vader zijn voor de islamitische waarden moeilijk te bepalen?

childerenoftjsernobyl86
03-04-10, 00:05
1*Als het weeskind door de moeder van het gezin is gezoogd, dan is er geen onderscheid meer.
2*Hoezo is vader zijn voor de islamitische waarden moeilijk te bepalen?

1* Wat als een vrouw niet kan zogen en zoals het vaak gebeurd in de rijkere familie's dat er een zoogster wordt aangenomen, krijg het kind dan de naam van de zoogster of is het kind dan ook minder waard?
Of wat als een moeder niet kan zogen en het kind krijgt flesvoeding?
2* Denk jij dat overspel bij de Moslims niet voorkomt?

tanger'73
03-04-10, 00:14
1* Wat als een vrouw niet kan zogen en zoals het vaak gebeurd in de rijkere familie's dat er een zoogster wordt aangenomen, krijg het kind dan de naam van de zoogster of is het kind dan ook minder waard?
Of wat als een moeder niet kan zogen en het kind krijgt flesvoeding?
2* Denk jij dat overspel bij de Moslims niet voorkomt?

Voor dat eerste verwijs ik je naar rechtsgeleerden en voor dat tweede kan zelfs een kind je daarop het antwoord geven.

childerenoftjsernobyl86
03-04-10, 09:53
Voor dat eerste verwijs ik je naar rechtsgeleerden en voor dat tweede kan zelfs een kind je daarop het antwoord geven.
Met de rechtsgeleerden is een discussie hierover niet mogelijk, die zal direct verwijzen naar de Koran en de wil van God..................:denk: Misschien is de weerstand tegenover de Islam hiervan wel de oorzaak als je het vergelijkt met de Jehova getuigen, die ook alles verbieden wat God hun toe schrijft.
Dan kunnen wij ons alleen nog afvragen waarom God ons hersenen heeft gegeven en het vermogen tot zelfstandig handelen.

En inderdaad als een kind dit nog weet waar maakt de Marokkaanse overheid zich dan druk om als Christelijke mensen de bastaardjes opvangt en hun een normaal leven wenst te geven.

Ron Haleber
04-04-10, 09:34
Met de rechtsgeleerden is een discussie hierover niet mogelijk, die zal direct verwijzen naar de Koran en de wil van God..................:denk: Misschien is de weerstand tegenover de Islam hiervan wel de oorzaak als je het vergelijkt met de Jehova getuigen, die ook alles verbieden wat God hun toe schrijft.
Dan kunnen wij ons alleen nog afvragen waarom God ons hersenen heeft gegeven en het vermogen tot zelfstandig handelen.

En inderdaad als een kind dit nog weet:
Waar maakt de Marokkaanse overheid zich dan druk om als Christelijke mensen de bastaardjes opvangt en hun een normaal leven wenst te geven.

De overheid wil niet door groepen van kufur billah laten aantonen dat hun religie
- en hun grondwet die daarop is gebaseerd -
momenteel in feite een ... ideologie is...
En dat ze dus in hun hemd, blote kont staan! :rolleyes:

Duidelijk? :denk:

tanger'73
05-04-10, 23:02
Met de rechtsgeleerden is een discussie hierover niet mogelijk, die zal direct verwijzen naar de Koran en de wil van God..................:denk: Misschien is de weerstand tegenover de Islam hiervan wel de oorzaak als je het vergelijkt met de Jehova getuigen, die ook alles verbieden wat God hun toe schrijft.
Dan kunnen wij ons alleen nog afvragen waarom God ons hersenen heeft gegeven en het vermogen tot zelfstandig handelen.

En inderdaad als een kind dit nog weet waar maakt de Marokkaanse overheid zich dan druk om als Christelijke mensen de bastaardjes opvangt en hun een normaal leven wenst te geven.


Een discussie is handig als je ruimschoots over kennis beschikt over dit onderwerp. ten aanzien van dit onderwerp is kennis bij eenvoudige forumgasten schaars. Bij mij beperkt deze kennis zich louter tot wat ik weet en wens zoveel mogelijk giswerk te voorkomen. Bovendien heb ik ook geen enkele behoefte om hierover een hele studie aan te wijden, want daar komt het in zekere zin wel op neer als je exact wenst te weten hoe het zit. Kortom je zou je dus eerst ergens in moeten verdiepen om er überhaupt iets zinnigs over te kunnen melden. Dit onderwerp is daar een typisch voorbeeld van.

tanger'73
05-04-10, 23:13
zelf weet ik dat er over dit onderwerp legio jurisprudentie ligt, wat ik helaas niet ter beschikking heb. Dat eerst inzien zou ook een boel schelen om inzicht te verwerven ter onderbouwing bij iets.

childerenoftjsernobyl86
05-04-10, 23:17
Een discussie is handig als je ruimschoots over kennis beschikt over dit onderwerp. ten aanzien van dit onderwerp is kennis bij eenvoudige forumgasten schaars. Bij mij beperkt deze kennis zich louter tot wat ik weet en wens zoveel mogelijk giswerk te voorkomen. Bovendien heb ik ook geen enkele behoefte om hierover een hele studie aan te wijden, want daar komt het in zekere zin wel op neer als je exact wenst te weten hoe het zit. Kortom je zou je dus eerst ergens in moeten verdiepen om er überhaupt iets zinnigs over te kunnen melden. Dit onderwerp is daar een typisch voorbeeld van.

In ieder geval een eerlijk antwoord en jammer dat je niet precies weet hoe het een en ander in elkaar steekt, ik was er eigenlijk wel benieuwd naar.

tanger'73
05-04-10, 23:35
In ieder geval een eerlijk antwoord en jammer dat je niet precies weet hoe het een en ander in elkaar steekt, ik was er eigenlijk wel benieuwd naar.


sterker, ik eigenlijk ook. tis me zelf nog veels te vaag. Maar ik zal eens van de week proberen zo'n islamitische geleerde rechtsstreeks in de studio te bellen voor een specifiek antwoord rondom adoptie in de islam. Regelmatig kun je met vragen bij dergelijke geleerden rechtsstreeks terecht. Ben er zelf ook benieuwd naar.

childerenoftjsernobyl86
06-04-10, 07:42
sterker, ik eigenlijk ook. tis me zelf nog veels te vaag. Maar ik zal eens van de week proberen zo'n islamitische geleerde rechtsstreeks in de studio te bellen voor een specifiek antwoord rondom adoptie in de islam. Regelmatig kun je met vragen bij dergelijke geleerden rechtsstreeks terecht. Ben er zelf ook benieuwd naar.
Dat zou mooi zijn, ik heb zelf links en rechts eens mijn oor te luisteren gelegd en zover ik informatie kreeg heeft het niets te maken met de Islam.
Heb zelfs nog een mailtje gezonden naar het consulaat maar waarschijnlijk vieren zij ook pasen :D ,althans kreeg een standaard mail terug dat ze waren gesloten en mijn mail zo spoedig mogelijk zou worden behandeld. :rolleyes: het zou dan de eerste keer zijn dat een ambtenaar iets met spoed doet :hihi:

tanger'73
06-04-10, 16:08
Dat zou mooi zijn, ik heb zelf links en rechts eens mijn oor te luisteren gelegd en zover ik informatie kreeg heeft het niets te maken met de Islam.
Heb zelfs nog een mailtje gezonden naar het consulaat maar waarschijnlijk vieren zij ook pasen :D ,althans kreeg een standaard mail terug dat ze waren gesloten en mijn mail zo spoedig mogelijk zou worden behandeld. :rolleyes: het zou dan de eerste keer zijn dat een ambtenaar iets met spoed doet :hihi:


nok, nok, nok, wie is daar? John2?

childerenoftjsernobyl86
06-04-10, 23:08
nok, nok, nok, wie is daar? John2?

?????

Danablue
14-04-10, 18:36
Uitgezette pleegouders willen overleg met Marokko
De pleegouders van een kindertehuis in Marokko, die twee weken geleden het land uit werden gezet, willen een oplossing voor de pleegkinderen die ze achter moesten laten.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=15941&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=ee0bb4bb6e

Wat is er toch de laatste jaren mis in Marokko?

Angst?

--------------------------------------------------------------------------------

Exacte cijfers zijn niet gemakkelijk boven tafel te krijgen. Maar het is een onloochenbaar feit dat de kerk in Algerije groeit. Wat de autoriteiten van het islamitische land steeds meer zorgen baart – maar ook steeds vaker de aandacht van de media trekt.

In de nacht van zaterdag 9 januari 2010 steekt een woedende menigte moslims de protestantse Tafatkerk in Tizi Ouzou, zo’n 100 kilometer ten oosten van Algiers, in brand. Het gaat om een huiskerk, ondergebracht in een appartement.

Een paar jonge Algerijnen die christen waren geworden, hadden de huisgemeente enkele jaren geleden opgezet. Inmiddels bezochten iedere zondag echter meer dan 300 kerkgangers de diensten – wat de woede van buurtbewoners had gewekt. Sindsdien is het onrustig gebleven in de buurt.

Een treurige gebeurtenis. Maar toch ook een aanwijzing voor de groei van de kerk in Algerije, die in de media niet onopgemerkt bleef. De Algerijnse krant Al-Watan publiceerde foto’s van de smeulende resten van de kerk, en voerde ook een eigen onderzoek uit naar de achterliggende oorzaken.

Vorige maand maart belegde Abdallah Ghulamallah, de Algerijnse minister van Godsdienstzaken, een conferentie die min of meer tot doel had het ‘probleem’ van de groei van de kerk in Algerije te bespreken. Er waren veel geestelijken uitgenodigd, onder wie monseigneur Ghaleb Bader, de nieuwe aartsbischop van Algiers, die zelf van Jordaanse afkomst is. Deze vroeg de minister discriminerende wetten in te trekken en de christenen vrijheid van eredienst te garanderen.

Samir Khalil Samir, een jezuïet en zelf ex-moslim, was bij deze conferentie aanwezig. Hij beschrijft dat de minister zeer boos werd over de woorden van mgr. Bader. Volgens pater Samir eiste de minister van de aartsbisschop wat ook diens twee Franse voorgangers gedaan hadden: voorkomen dat moslims christen worden.

De groei van de kerk in Algerije is een feit dat de autoriteiten steeds meer zorgen baart. Het is niet gemakkelijk om exacte cijfers boven tafel te krijgen. In islamitische samenlevingen rust een absoluut taboe op het schrijven en praten over moslims die zich tot het christendom bekeren.

Het gegeven echter dat Arabische kranten in Noord-Afrika in de achterliggende jaren plotseling over dit onderwerp gingen schrijven, geeft aan dat het maatschappelijk begon op te vallen. De verscherpte regeringsmaatregelen in Algerije, maar ook Tunesië en Marokko (zie de uitzetting van christelijke hulpverleners, vorige maand) tegen christenen en evangelisatie vormen een tweede indicatie.

Al-Yaum was op 4 september 2001 de eerste Algerijnse krant die een uitgebreid artikel aan de groei van het christendom wijdde. De krant sprak over „schrikbarende cijfers van bekeerlingen” in vooral de noordelijke provincies van Algerije. Volgens Al-Yaum waren moslims die de islam verlaten en christen worden „een dagelijks verschijnsel geworden in Algerije.”

De krant plaatste deze ontwikkeling in de context van de maatschappelijke ontreddering in Algerije. Tussen 1991 en 1997 werd het land verscheurd door een uiterst bloedige burgeroorlog tussen islamitische fundamentalisten en de Algerijnse staat die 150.000 Algerijnse burgers het leven kostte. De Algerijnen probeerden dit trauma te verwerken en te vergeten, maar volgens Al-Yaum was het percentage zelfmoorden onder jonge Algerijnen zeer hoog. De krant verweet evangelisten deze situatie uit te buiten.

In 2005 wijdde zowel de Saudische krant Al-Riyadh als de Franse Le Monde een aantal artikelen aan de ontwikkeling. Le Monde schreef op basis van eigen onderzoek tot de conclusie te zijn gekomen dat de groei van de kerk in Algerije was begonnen in 1992, toen tussen de 4000 en de 6000 Algerijnen christen werden. Volgens de krant kwam de groei van de kerk in Algerije vervolgens in een stroomversnelling.

De Saudische Al-Riyadh baseerde zijn artikelen op het werk van twee Algerijnse wetenschappers, die het verschijnsel hadden onderzocht. Deze onderzoekers concludeerden dat de groei van het christendom zich niet meer beperkte tot Noord-Algerije. Zij hadden de zuidelijke Saharaprovincies bezocht en stelden dat al zo’n 5 procent van de bewoners in het zuiden christen was geworden.

Volgens Al-Riyadh hadden de twee onderzoekers hier „evangelisten en priesters aangetroffen die de taal van de bewoners spraken om aldus hun christelijk gif te verspreiden.” De krant beweerde verder dat evangelisten Algerijnse jongeren verleidden door hun alcohol en geld aan te bieden. Felle kritiek uitte Al-Riyadh op de Algerijnse regering, die hiertegen geen actie ondernam.

De toenemende media-aandacht leidde ertoe dat islamitische leiders en partijen druk begonnen uit te oefenen op de Algerijnse regering, die vervolgens in februari 2006 wet 06-03 aannam. Deze wet perkte de godsdienstuitoefening door niet-moslims ernstig in. Evangelisatie wordt door de wet bestraft met gevangenisstraffen, die kunnen oplopen tot vijf jaar.

Gary Lane van CBN News stelde naar aanleiding van deze wet dat „de Algerijnse regering thans oorlog voert tegen al-Qaida. Er woedt echter nog een andere oorlog in Algerije. Het christendom maakt een formidabele comeback in Algerije.”

In eerste instantie werd wet 06-03 niet uitgevoerd, maar dit veranderde in mei 2008. De Algerijnse islamitische al-Nahdapartij eiste actie van de regering. Mohammed Hudaibi, kaderlid van de partij, stelde „dat evangelisatie een belangrijk probleem is geworden in Algerije. Het is niet marginaal, zoals sommigen denken.”

De regeringscampagne tegen evangelisatie werd begeleid door een agressieve campagne in de Algerijnse media, die berichtten dat de evangelisten potentiële bekeerlingen 5000 euro beloofden. Na mei 2008 werden tientallen kerken in Algerije gesloten en begonnen er rechtszaken tegen zowel evangelisten als bekeerlingen.

Deze campagne tegen de prille kerk in Algerije had echter een verrassend neveneffect. Hij maakte de aanwezigheid van tot het christendom bekeerde Algerijnen zichtbaar.

Rechtszaken tegen hen kregen veel media-aandacht. Zo bracht de Algerijnse krant Al-Nahar op 23 april 2009 het verhaal van een Algerijnse politieagent die samen met zijn dochter christen was geworden. Met name deze rechtszaak veroorzaakte opschudding in Algerije en daarom had Al-Nahar vader en dochter geïnterviewd.

De politieagent stelde dat hij „toen hij nog moslim was altijd psychisch gespannen was. De gruwelijke moordpartijen in de jaren 90 hadden hem bang gemaakt voor de islam. De Bijbel had hem zijn geestelijk evenwicht teruggegeven.” Zijn dochter vertelde dat ze bewust christen was geworden, zonder dwang en zonder evangelisten, en dat ze er totaal geen spijt van had.
Klik hier!

Al-Nahar stelde dat er volgens officiële cijfers 10.000 „nieuwe christenen” in Algerije waren, maar dat onofficiële onderzoeken eerder in de richting van 100.000 wezen. De krant schreef ook dat er in westelijk Algerije een opmerkelijke toeloop van jonge Algerijnen was tot het christendom, vooral in en rond de steden Oran en Mostaganem.

De openhartige getuigenissen van de politieagent en zijn dochter brachten islamitische leiders tot razernij. Ze eisten van de regering dat die op afvalligen van de islam de traditionele islamitische straffen zou toepassen. Wat tot nog meer media-aandacht leidde.

De website Aafaq wijdde er vorig jaar een aantal artikelen aan (onder andere op 22 januari en 22 april) en kwam tot enkele interessante conclusies. De site stelde ten eerste dat het christendom zich momenteel in heel Algerije verspreidt en zelfs regio’s bereikt waar islamisten de dienst uitmaken. Vervolgens stelde Aafaq dat deze bekeringen niet zozeer het resultaat zijn van het werk van evangelisten. De redenen hiervoor moeten vooral worden gezocht binnen de islam zelf. De gruweldaden, in de jaren 90 begaan in naam van de islam, hadden veel jongeren aan het denken gezet.

De Algerijnse regering overschat de invloed van evangelisten. Internet en Arabische christelijke websites hebben een veel grotere invloed dan individuele evangelisten. Het interview met de dochter van de politieagent wijst in dezelfde richting. Zij verklaarde nooit een evangelist ontmoet te hebben.

De groei van de kerk in de noordelijke Berberprovincies, met name Kabylië, heeft nog een bijkomende achtergrond. Toen de Fransen in 1962 Algerije verlieten, werd de nieuwe Arabische republiek Algerije uitgeroepen. De nieuwe leiders in Algiers stelden dat Algerije slechts één taal had, de Arabische, en slechts één godsdienst en cultuur, de islamitische. Dit leidde tot spanningen tussen Berbers en Arabieren. Berberintellectuelen begonnen naar hun eigen Berberidentiteit te zoeken en ze begonnen hun taal, het Amazigh, schriftelijk te ontwikkelen.

Het Nieuwe Testament was het eerste boek dat in hun taal verscheen, zo bleek. Veel Berbers begonnen arabisering en islamisering te zien als twee zijden van dezelfde medaille.

Ondertussen gaan de rechtszaken in Algerije tegen christenen onverminderd door. Dat bracht de Algerijnse dissidente journalist Arezki Ait Larbi ertoe een artikel te schrijven met als kop: ”Stop de heksenprocessen tegen christenen in Algerije”. Bovendien getuigen christelijke leiders in Algerije dat het jaar 2009 ondanks de nieuwe wet een uiterst vruchtbaar jaar was voor de kerk. Pastor Yusef Jacob vertelt dat sommige kerken qua ledental met meer dan 800 procent groeiden. „In Kabylië zijn meer dan 2000 steden en dorpjes en in iedere stad zijn thans kerken en zelfs het kleinste dorp heeft huiskerken.”

Deborah Meroff, een Amerikaanse journaliste, heeft haar ervaringen in Algerije beschreven in het boek ”Gods uur in Algerije”. Opmerkelijk in haar verslag is dat vele bekeerlingen haar vertelden over dromen en visioenen waarin Christus hun verschenen was. Ze citeert ook een Algerijnse regeringsfunctionaris, die zei dat „het aantal bekeerlingen in Algerije een staatsgeheim is.”
http://www.refdag.nl/artikel/1471724/Kerk+keert+terug+in+Algerije.html

Danablue
14-04-10, 19:22
YouTube- Cries from Morocco - Village of Hope

Danablue
14-04-10, 19:23
Read at El País:

7,000 Moroccan ulemas (Islamic scholars) rejected in a common message the Christian proselitism in their country and considered it even like a “moral rape” and “religious terrorism” that “tries to divert Moroccan children from their faith”.

The collective text released this weekend is the last episode of the campaign by the authorities in Rabat against foreign Christians who settled in Morocco accusing them of proselytizing and trying to shake the faith of Muslims, a crime in the code Moroccan criminal.

Throughout the month of March about 70 Christians have been forced to flee the country, as calculated by the different churches, but the Moroccan Interior Ministry acknowledged only the expulsion of 16 who ran a small orphanage in Leuh Ain, in the Atlas Mountains .

The Christian victims of the decision of the Interior are all Protestants except a Franciscan who lived in Larache. It is the first Catholic ever expelled from northern Morocco, as the Archbishop of Tanger which also denies that would make proselytism. Attending to the small community of foreign Catholics in that city.

The message of the ulema expressed “full support and great pride” of those who subscribe to “the relevant historic decisions taken by the government to abort the plan hypocritical for a group of Christian proselytizing.” His performance with the children, he continues, is “a moral violation, a form of religious terrorism and is equivalent to the abduction of innocent children.”

“These tough decisions,” the statement concluded, “reassured about the future of the national faith protected by Divine Providence that watches and on His Majesty Mohammed VI, Commander of the Faithful, as defender of the faith (…)” . The text of the scholars of Islam was spread by its highest hierarchical body, the Supreme Ulema Council chaired by the monarch.

The Archbishops of Rabat and Tangiers, the apostolic nuncio in Rabat and the official representative of Protestant churches in Morocco have demanded an explanation to the authorities on the wave of expulsions, but so far not been obtained. Some Moroccan converts to Christianity have been the victims in March, as they say, of police harassment.

At least two governments, the U.S. and the Netherlands, have criticized the measures taken by the Moroccan authorities, but not the Spanish that is currently chairing the European Union. The bulk of the expulsions were carried, however, held during the first weekend in March that was held in Granada the first summit between Morocco and the EU supported by Spain.