PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil dat kerken kiezen tegen de Islam



Joesoef
24-03-10, 12:03
Wilders wil dat kerken kiezen tegen de Islam
UTRECHT - De Nederlandse kerken moeten hem meer bijstaan in zijn stellingname tegen de islam, vindt PVV-leider Geert Wilders. ''Het christendom is, samen met het jodendom en het humanisme, onderdeel van de Nederlandse cultuur. Daar moeten wij, ook de kerk, trots op zijn'', zei de PVV-leider. Hij zou daarom graag zien dat de kerk 'meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam'.

''Ondanks de scheiding tussen kerk en staat zou ik graag willen dat de kerk niet politiek correct zou meehuilen met de wolven in het bos, maar meer zou staan voor de eigen identiteit. Dat mis ik wel een beetje. Want de islam is echt iets anders dan het christendom, en de kerk zou zich daar meer bewust van mogen zijn. Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.''

Wilders deed deze uitlatingen in een opgenomen interview, dat gisteren werd vertoond tijdens een symposium van de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer in de Protestantse Kerk. Die themadag ging over de kansen van kerken in de huidige samenleving.

Uit een enquête van het Nederlands Dagblad bleek vorige maand dat bijna een derde van de predikanten in Nederland zich om godsdienstige redenen zorgen maakt over de islamisering van Nederland. Ruim driekwart van de predikanten vindt dat een christen niet op de PVV kan stemmen.

Wilders wilde in het gisteren getoonde interview geen antwoord geven op de vraag of de kerk ook moet zorgen voor bijvoorbeeld jonge drugsverslaafden of zwerfjongeren. ''Ik ga als politicus niet aangeven wat de kerk wel en niet moet doen in de samenleving. Dat moet ze vooral zelf uitmaken.'' (GPD)

Joesoef
24-03-10, 12:03
:maf:

tanger'73
24-03-10, 12:15
Debiele idioot, "Daarom wil ik graag zien dat de kerk meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam." 'K wens Nederland veel sterkte met zo'n figuur als premier van dit land.

tanger'73
24-03-10, 12:18
" 'K ga als politicus niet aangeven wat de kerk wel of niet moet doen in de samenleving. Dat moet ze vooral zelf uitmaken." Als dat al zo is, waarom lul je dan over stellingname en vreemde eend in de bijt?

Danablue
24-03-10, 12:22
Als PKN lid distantieer ik me hierbij van deze uitspraken van Wilders, en van predikanten die zich zorgen maken om de vermeende islamisering.

Deel uitmaken van de Nederlandse cultuur, als christen? Ik voel me juist buiten veel aspecten van de huidige cultuur staan. De vervreemding, de individualisering, de hebzucht, de kortzichtigheid. Nee dank u ik probeer die dingen in mijzelf zoveel mogelijk te bestrijden. En dat is niet makkelijk.
Moslims noemen dat geloof ik jihad.

Zwerfjongeren en verslaafden opvangen? Doen we ook ja. En uitgeprocedeerden. En padden .

mark61
24-03-10, 14:37
Dat joodse element in de Nederlandse cultuur, dat zoek ik nou al jaren.

2000 jaar anti-semitisme kan ik dan weer wel vinden. Zou ie dat bedoelen? :vreemd:

Soldim
24-03-10, 15:13
Dat joodse element in de Nederlandse cultuur, dat zoek ik nou al jaren.

2000 jaar anti-semitisme kan ik dan weer wel vinden. Zou ie dat bedoelen? :vreemd:

Ze mogen sinds een paar decenia de burgemeester van Amsterdam leveren, en verder hun mond houden. Marokanen hebben nu Rotterdam, dus die kunnen ook hun kleppen houden ;)

mark61
24-03-10, 15:28
Ze mogen sinds een paar decenia de burgemeester van Amsterdam leveren, en verder hun mond houden. Marokkanen hebben nu Rotterdam, dus die kunnen ook hun kleppen houden ;)

Nou nog een Suri in Den Haag en een Turk in Utrecht en dan wil ik dat het Afgelopen is met dat gezeik.

Slinger
24-03-10, 15:32
Wilders wil dat kerken kiezen tegen de Islam
UTRECHT - De Nederlandse kerken moeten hem meer bijstaan in zijn stellingname tegen de islam, vindt PVV-leider Geert Wilders. ''Het christendom is, samen met het jodendom en het humanisme, onderdeel van de Nederlandse cultuur. Daar moeten wij, ook de kerk, trots op zijn'', zei de PVV-leider. Hij zou daarom graag zien dat de kerk 'meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam'.

''Ondanks de scheiding tussen kerk en staat zou ik graag willen dat de kerk niet politiek correct zou meehuilen met de wolven in het bos, maar meer zou staan voor de eigen identiteit. Dat mis ik wel een beetje. Want de islam is echt iets anders dan het christendom, en de kerk zou zich daar meer bewust van mogen zijn. Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.''

Wilders deed deze uitlatingen in een opgenomen interview, dat gisteren werd vertoond tijdens een symposium van de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer in de Protestantse Kerk. Die themadag ging over de kansen van kerken in de huidige samenleving.

Uit een enquête van het Nederlands Dagblad bleek vorige maand dat bijna een derde van de predikanten in Nederland zich om godsdienstige redenen zorgen maakt over de islamisering van Nederland. Ruim driekwart van de predikanten vindt dat een christen niet op de PVV kan stemmen.

Wilders wilde in het gisteren getoonde interview geen antwoord geven op de vraag of de kerk ook moet zorgen voor bijvoorbeeld jonge drugsverslaafden of zwerfjongeren. ''Ik ga als politicus niet aangeven wat de kerk wel en niet moet doen in de samenleving. Dat moet ze vooral zelf uitmaken.'' (GPD)

Het christendom komt voor een groot deel niet overeen met de islam, maar evenmin met Wilders gedachtengoed.

Soldim
24-03-10, 15:33
Nou nog een Suri in Den Haag en een Turk in Utrecht en dan wil ik dat het Afgelopen is met dat gezeik.

In 2012 Pas stads president hier in Zurich :hihi:

mark61
24-03-10, 15:37
In 2012 Pas stads president hier in Zurich :hihi:

Ik kom meteen een biertje drinken :hihi:

tanger'73
24-03-10, 16:11
Nou nog een Suri in Den Haag en een Turk in Utrecht en dan wil ik dat het Afgelopen is met dat gezeik.


opzich is dat een eerlijke verdeling, venlo mogen ze alstublieft houden.

Bofko
24-03-10, 16:53
Volgens PvdA-lid en publicist Paul Bordewijk conflicteert de islam niet met onze de joods-christelijke traditie, maar is het juist een product ervan. Het zijn juist onze eigen opvattingen die botsen met deze traditie.

‘In de discussie rond de islam hoor je vaak beweren dat de islam conflicteert met de Nederlandse normen en waarden, omdat onze normen en waarden gebaseerd zijn op de joods-christelijke traditie. Ik denk dat er voor het eerste deel van die bewering goede argumenten zijn, maar voor het tweede allerminst.

Belangrijke Nederlandse waarden zijn democratie, vrijheid van godsdienst, gelijkheid van man en vrouw, en seksuele autonomie. Dat zijn geen waarden die voortkomen uit de joods-christelijke traditie. In de tien geboden wordt de vrouw op één lijn gesteld met het rund en de ezel. De joods-christelijke traditie kent geen godsdienstvrijheid, maar staatsgodsdiensten, die in de christelijke traditie met oorlogsgeweld, marteling en brandstapels aan andersdenkenden worden opgelegd. Vooral de Rooms-Katholieke kerk, de grootste en meest prominent aanwezige van de Christelijke kerken, heeft een zeer bloedig verleden.

Democratie en godsdienstvrijheid zijn juist ontstaan in de periode dat we ons aan de joods-christelijke traditie ontworsteld hebben. Gelijkheid van man en vrouw is nog van later datum. Het vrouwenkiesrecht dateert van het begin van de twintigste eeuw. Tot in de jaren vijftig waren gehuwde vrouwen juridisch handelingsonbekwaam, en werden vrouwelijke ambtenaren ontslagen wanneer ze trouwden. Pas in de jaren tachtig werd verkrachting binnen het huwelijk strafbaar. Homo’s hebben nog veel langer op hun rechten moeten wachten. Tot 2001 konden homoseksuele mannen en vrouwen onderling niet eens trouwen. Zelfs onder Paars I werd die situatie gehandhaafd. Dat mensen van hetzelfde geslacht nu wel kunnen trouwen, komt echt niet voort uit de joods-christelijke traditie.

De islam is juist wel een product van die traditie.
Mohammed plaatste zichzelf in de traditie van de joodse profeten en van die ene christelijke profeet die ook nog dacht dat hij de zoon van god was. Je ziet daarom in de islam ook allerlei elementen uit de joods-christelijke traditie terug: het met geweld opleggen van een geloof, onderdrukking van vrouwen, en homohaat. Het verbod op het vragen van rente dat ten grondslag ligt aan het islamitisch bankieren, gold in de Middeleeuwen ook in christelijk Europa.

Moslims ontlenen ook sommige aspecten van hun levenswijze rechtstreeks aan de joodse traditie, zoals het niet eten van varkensvlees, mannen en vrouwen die elkaar geen hand mogen geven, en het besnijden van jongetjes. Je moet er niet aandenken hoeveel opschudding er in Nederland zou zijn over dit laatste door moslims wanneer de joden niet ook dit gebruik zouden hebben. Keer op keer hadden we dan Wilders daarover met het schuim op de mond gezien.

Het is niet de islam die conflicteert met de joods-christelijke traditie, het zijn onze eigen opvattingen. En daar is juist de angst voor de islam op gebaseerd: dat via de islam vormen van onderdrukking en achterstelling terugkomen waar we ons in post-christelijk Nederland aan ontworsteld hebben. Die angst is niet ongegrond, maar we kunnen moslims niet het recht ontzeggen dezelfde achterhaalde opvattingen te koesteren als de SGP en de Paus.’

Paul Bordewijk

http://www.pvda.nl/opinie/opinie/%27Islam+product+joods-christelijke+traditie%27.html

Danablue
24-03-10, 17:26
Schrijver suggereert dat er een gebod is dat luidt "De vrouw is evenveel waard als rund en ezel."

Wellicht doelt hij op : Een dag van de week zult u niet werken. U niet en uw vrouw niet en uw rund niet en uw ezel niet en ook de vreemdelingen bij u niet.

Ik lees daarin eerder dat de boog niet altijd gespannen kan zijn, dat iedereen rust nodig heeft. En dat iedereen de kans moet krijgen om regelmatig lekker uit te rusten en bij te komen.

Verder kan ik me grotendeels vinden in zijn stuk. Dat gezwam over Joods Christelijke traditie is precies dat. Gezwam.

Eke
24-03-10, 18:06
...

David vs Goliath
24-03-10, 18:16
Debiele idioot, "Daarom wil ik graag zien dat de kerk meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam." 'K wens Nederland veel sterkte met zo'n figuur als premier van dit land.

Die debiel achterlijk populist fascist is gewoon en machiavellistisch pragmatisch arrivist die zelf "de klus niet kan klaren" : islam is too big for him & too big for all enemies of islam put together ,even if the w<hiole mankind w'd be the enemy of Islam ...

Die dioot weet niet dat als men tegen 1 religie zou zijn, dan is men tegen alle religies :

als je tegen islam zou zijn, dan ben je ook tegen het christendom, het jodendom, buddhisme, hinduisme, taoisme ............

om preciezer te zijn, als je tegen de vrijheid van geloof van moslims zou zijn of als je die tracht in te perken, te onderdrukken , uit te skuiten , te demonizeren, te discrimineren .....dan ben je tegen de vrijheid van geloof van christenen, joden, hinduisten, buddhisten ...ook !

David vs Goliath
24-03-10, 18:22
Debiele idioot, "Daarom wil ik graag zien dat de kerk meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam." 'K wens Nederland veel sterkte met zo'n figuur als premier van dit land.

Democratie dringt niet door tot 'm : nog steeds niet :

hij kan ook niet pretenderen te "vechten" :lol: voor vrijheid , vrijheid van speech ....terwijl die op hetzelfde moment & tegelijkertijd de vrijheden van anderen bedreigt = die van moslims met name :

de man lijdt blijkbaar aan MPD = multiple personality disorder :

"democraat" wanneer hij dat wilt & wanneer dat hem zou uitkomen , & fascist wanneer hij dat wilt of wanneer dat 'm zou uitkomen .... :lol:

Die debiel achterlijk populist fascist is gewoon en machiavellistisch pragmatisch arrivist die zelf "de klus niet kan klaren" : islam is too big for him & too big for all enemies of islam put together ,even if the w<hiole mankind w'd be the enemy of Islam ...

Die dioot weet niet dat als men tegen 1 religie zou zijn, dan is men tegen alle religies :

als je tegen islam zou zijn, dan ben je ook tegen het christendom, het jodendom, buddhisme, hinduisme, taoisme ............

om preciezer te zijn, als men tegen de vrijheid van geloof van moslims zou zijn of als men die tracht in te perken, te onderdrukken , uit te sluiten , te demonizeren, te discrimineren .....dan is men tegen de vrijheid van geloof van christenen, joden, hinduisten, buddhisten ...ook !

Blijkbaar dringt democratie niet door tot de achterlijk racistisch fascistisch Eurocentrisqch ....geest, hart, psyche van die idioot belachelijk zielig tragi_hilarisch :lol: grap Don Quichotte = wilders ! :lol:

David vs Goliath
24-03-10, 18:28
Volgens PvdA-lid en publicist Paul Bordewijk conflicteert de islam niet met onze de joods-christelijke traditie, maar is het juist een product ervan. Het zijn juist onze eigen opvattingen die botsen met deze traditie.

‘In de discussie rond de islam hoor je vaak beweren dat de islam conflicteert met de Nederlandse normen en waarden, omdat onze normen en waarden gebaseerd zijn op de joods-christelijke traditie. Ik denk dat er voor het eerste deel van die bewering goede argumenten zijn, maar voor het tweede allerminst.

Belangrijke Nederlandse waarden zijn democratie, vrijheid van godsdienst, gelijkheid van man en vrouw, en seksuele autonomie. Dat zijn geen waarden die voortkomen uit de joods-christelijke traditie. In de tien geboden wordt de vrouw op één lijn gesteld met het rund en de ezel. De joods-christelijke traditie kent geen godsdienstvrijheid, maar staatsgodsdiensten, die in de christelijke traditie met oorlogsgeweld, marteling en brandstapels aan andersdenkenden worden opgelegd. Vooral de Rooms-Katholieke kerk, de grootste en meest prominent aanwezige van de Christelijke kerken, heeft een zeer bloedig verleden.

Democratie en godsdienstvrijheid zijn juist ontstaan in de periode dat we ons aan de joods-christelijke traditie ontworsteld hebben. Gelijkheid van man en vrouw is nog van later datum. Het vrouwenkiesrecht dateert van het begin van de twintigste eeuw. Tot in de jaren vijftig waren gehuwde vrouwen juridisch handelingsonbekwaam, en werden vrouwelijke ambtenaren ontslagen wanneer ze trouwden. Pas in de jaren tachtig werd verkrachting binnen het huwelijk strafbaar. Homo’s hebben nog veel langer op hun rechten moeten wachten. Tot 2001 konden homoseksuele mannen en vrouwen onderling niet eens trouwen. Zelfs onder Paars I werd die situatie gehandhaafd. Dat mensen van hetzelfde geslacht nu wel kunnen trouwen, komt echt niet voort uit de joods-christelijke traditie.

De islam is juist wel een product van die traditie.
Mohammed plaatste zichzelf in de traditie van de joodse profeten en van die ene christelijke profeet die ook nog dacht dat hij de zoon van god was. Je ziet daarom in de islam ook allerlei elementen uit de joods-christelijke traditie terug: het met geweld opleggen van een geloof, onderdrukking van vrouwen, en homohaat. Het verbod op het vragen van rente dat ten grondslag ligt aan het islamitisch bankieren, gold in de Middeleeuwen ook in christelijk Europa.

Moslims ontlenen ook sommige aspecten van hun levenswijze rechtstreeks aan de joodse traditie, zoals het niet eten van varkensvlees, mannen en vrouwen die elkaar geen hand mogen geven, en het besnijden van jongetjes. Je moet er niet aandenken hoeveel opschudding er in Nederland zou zijn over dit laatste door moslims wanneer de joden niet ook dit gebruik zouden hebben. Keer op keer hadden we dan Wilders daarover met het schuim op de mond gezien.

Het is niet de islam die conflicteert met de joods-christelijke traditie, het zijn onze eigen opvattingen. En daar is juist de angst voor de islam op gebaseerd: dat via de islam vormen van onderdrukking en achterstelling terugkomen waar we ons in post-christelijk Nederland aan ontworsteld hebben. Die angst is niet ongegrond, maar we kunnen moslims niet het recht ontzeggen dezelfde achterhaalde opvattingen te koesteren als de SGP en de Paus.’

Paul Bordewijk

http://www.pvda.nl/opinie/opinie/%27Islam+product+joods-christelijke+traditie%27.html

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

waardeloos onzin = geen enkel cent waard :

Islam is de vervanger van het christendom & van het jodendom ....:

vandaar dat moslims geloven ook in alle profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief in Jesus, Moses ...& in hun originele oorspronkkelijk Tawhied boodschappen ....

mark61
24-03-10, 18:31
De islam is juist wel een product van die traditie.

Vage, valse mededeling. In 632 was de islam wellicht een produkt van die traditie, maar 'de islam' bestaat niet en de eventuele opvattingen van islamitische immigranten zijn niet speciaal door die veronderstelde 'de islam' ingegeven.

Voor de rest heeft ie natuurlijk gelijk.

Als er niet zo ontstellend veel over godsdienst werd gezeken heut' zu Tage had je gewoon wat je hebt: immigranten met wat conservatievere opvattingen dan het NL gemiddelde.

John2
24-03-10, 18:35
Als PKN lid distantieer ik me hierbij van deze uitspraken van Wilders, en van predikanten die zich zorgen maken om de vermeende islamisering.

Deel uitmaken van de Nederlandse cultuur, als christen? Ik voel me juist buiten veel aspecten van de huidige cultuur staan. De vervreemding, de individualisering, de hebzucht, de kortzichtigheid. Nee dank u ik probeer die dingen in mijzelf zoveel mogelijk te bestrijden. En dat is niet makkelijk.
Moslims noemen dat geloof ik jihad.

Zwerfjongeren en verslaafden opvangen? Doen we ook ja. En uitgeprocedeerden. En padden .

Ik sluit me volledig bij jou aan Danablue, immers wij zitten met de PKN al jaren in overleg met diverse religie's onder de noemer "samen op weg" en het zou zonde zijn om dit te laten vernietigen door een wilders uitspraak.

Nee ik weet zeker dat ze de PKN nooit voor dit karretje kunnen spannen en ik denk ook de anderen niet.

Wizdom
24-03-10, 19:06
Wilders wil dat kerken kiezen tegen de Islam
UTRECHT - De Nederlandse kerken moeten hem meer bijstaan in zijn stellingname tegen de islam, vindt PVV-leider Geert Wilders. ''Het christendom is, samen met het jodendom en het humanisme, onderdeel van de Nederlandse cultuur. Daar moeten wij, ook de kerk, trots op zijn'', zei de PVV-leider. Hij zou daarom graag zien dat de kerk 'meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam'.

''Ondanks de scheiding tussen kerk en staat zou ik graag willen dat de kerk niet politiek correct zou meehuilen met de wolven in het bos, maar meer zou staan voor de eigen identiteit. Dat mis ik wel een beetje. Want de islam is echt iets anders dan het christendom, en de kerk zou zich daar meer bewust van mogen zijn. Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.''

Wilders deed deze uitlatingen in een opgenomen interview, dat gisteren werd vertoond tijdens een symposium van de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer in de Protestantse Kerk. Die themadag ging over de kansen van kerken in de huidige samenleving.

Uit een enquête van het Nederlands Dagblad bleek vorige maand dat bijna een derde van de predikanten in Nederland zich om godsdienstige redenen zorgen maakt over de islamisering van Nederland. Ruim driekwart van de predikanten vindt dat een christen niet op de PVV kan stemmen.

Wilders wilde in het gisteren getoonde interview geen antwoord geven op de vraag of de kerk ook moet zorgen voor bijvoorbeeld jonge drugsverslaafden of zwerfjongeren. ''Ik ga als politicus niet aangeven wat de kerk wel en niet moet doen in de samenleving. Dat moet ze vooral zelf uitmaken.'' (GPD)

Altijd maar die war by proxy...

MaRiaH
24-03-10, 19:58
Wilders kan zoveel willen..:fpuh:

rasoelleke
24-03-10, 20:59
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

waardeloos onzin = geen enkel cent waard :

Islam is de vervanger van het christendom & van het jodendom ....:

vandaar dat moslims geloven ook in alle profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief in Jesus, Moses ...& in hun originele oorspronkkelijk Tawhied boodschappen ....

nog meer gezwam.

mark61
24-03-10, 21:17
nog meer gezwam.

Van dezelfde kwaliteit als het jouwe.

Danablue
24-03-10, 21:19
Ehm, ja....inderdaad nou je het zegt. Maar zodra ik nu een tekst zie met allemaal knipperpoppetjes en verschillende lettertypes scroll ik door.
Ik kan het niet meer opbrengen om het te lezen. Terwijl ik normaal dol ben op lezen en discussieren. Maar dit is me echt teveel.

John2
24-03-10, 21:28
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:
Islam is de [SIZE="5"]vervanger van het christendom & van het jodendom ....:
.

Shit dan had Wilders toch gelijk en moet ik hem mijn excuses aanbieden:duim:

Dank je voor de informatie.

rasoelleke
24-03-10, 22:47
Als PKN lid distantieer ik me hierbij van deze uitspraken van Wilders, en van predikanten die zich zorgen maken om de vermeende islamisering.

Deel uitmaken van de Nederlandse cultuur, als christen? Ik voel me juist buiten veel aspecten van de huidige cultuur staan. De vervreemding, de individualisering, de hebzucht, de kortzichtigheid. Nee dank u ik probeer die dingen in mijzelf zoveel mogelijk te bestrijden. En dat is niet makkelijk.
Moslims noemen dat geloof ik jihad.

Zwerfjongeren en verslaafden opvangen? Doen we ook ja. En uitgeprocedeerden. En padden .

Wat betekent jihad?
De strijd tegen het ongeloof en het kwaad. In de praktijk: de
expansie van het gezag van de islam door middel van geweld. Tot het ontzet
van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een
overheidstaak. Sinds 11 september 2001 weten we dat jihad de laatste tijd
niet door overheden maar door particulier initiatief gevoerd wordt.

Wizdom
24-03-10, 23:19
Wat betekent jihad?
De strijd tegen het ongeloof en het kwaad. In de praktijk: de
expansie van het gezag van de islam door middel van geweld. Tot het ontzet
van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een
overheidstaak. Sinds 11 september 2001 weten we dat jihad de laatste tijd
niet door overheden maar door particulier initiatief gevoerd wordt.

Er zijn verschillende vormen van Jihad. Jihad betekent letterlijk 'Jezelf Inspannen'. De grote Jihad is je dagelijkse strijd tegen de zonden...

Jij hebt over de kleine Jihad... En dat is de legitieme verdediging van je godsdienst tegen actieve vijandigheid van derden....

abdoeltje
24-03-10, 23:59
Er zijn verschillende vormen van Jihad. Jihad betekent letterlijk 'Jezelf Inspannen'. De grote Jihad is je dagelijkse strijd tegen de zonden...

Jij hebt over de kleine Jihad... En dat is de legitieme verdediging van je godsdienst tegen actieve vijandigheid van derden....

actieve vijandigheid? moslims zijn gauw op hun teentjes getrapt, kunnen niet tegen kritiek en hebben geen zelfkritiek, denk maar eens aan die cartoonkwestie, er was al snel een explosieve situatie, ze hebben om het zo maar te zeggen een kort lontje.

Bofko
25-03-10, 00:59
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

waardeloos onzin = geen enkel cent waard :

Islam is de vervanger van het christendom & van het jodendom ....:

vandaar dat moslims geloven ook in alle profeten van Adam tot en met Mohammed , inclusief in Jesus, Moses ...& in hun originele oorspronkkelijk Tawhied boodschappen ....

Dit issue gaat helemaal niet over geloofsinhoud, buddy.Gooi niet alles op 1 hoop.

mark61
25-03-10, 08:44
Wat betekent jihad?
De strijd tegen het ongeloof en het kwaad. In de praktijk: de
expansie van het gezag van de islam door middel van geweld. Tot het ontzet
van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een
overheidstaak. Sinds 11 september 2001 weten we dat jihad de laatste tijd
niet door overheden maar door particulier initiatief gevoerd wordt.

Nou eindelijk es ophouden met liegen en verdraaien.

Het Osmaanse beleg van 1683 viel niet onder 'djihaad'.

Je kletst gewoon maar wat, als je maar kan belasteren en zwartmaken.

John2
25-03-10, 09:33
Nou eindelijk es ophouden met liegen en verdraaien.

Het Osmaanse beleg van 1683 viel niet onder 'djihaad'.

Je kletst gewoon maar wat, als je maar kan belasteren en zwartmaken.

En dat weet jij zeker?

Dus het ging niet om de uitbreiding van het Osmaanse rijk en hiermee de gebruiken zoals de Islam?

Wizdom
25-03-10, 12:25
actieve vijandigheid? moslims zijn gauw op hun teentjes getrapt, kunnen niet tegen kritiek en hebben geen zelfkritiek, denk maar eens aan die cartoonkwestie, er was al snel een explosieve situatie, ze hebben om het zo maar te zeggen een kort lontje.

Kritiek? Welke kritiek? Wat een flauwekul... Beledigende cartoons hebben niets met kritiek te maken... Ze zijn gewoon waarvoor ze bedoeld zijn om te beledigen... That's al... Het is rancune en tokkie mentaliteit...

ELdorado
25-03-10, 12:33
. Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.''



het is wel andersom : er is er niks mis met islam, wel met sommigge moslims :

die achterlijk "logica", psychologie , moraal, mentaliteit van die achterlijk debiel niet alleen geen nuances kent maar is ook fundamenteel idioot machiavelllistisch populistisch tragi_hilarisch :lol: in de zin van :

ik ben niet tegen moslims , wel tegen islam :

well, dummy , als je tegen islam zou zijn , dan ben je ook tegen moslims .. :lol:


wat een achterlijk idioot, zeg :

intellectueel nul, psychologically under developped , spiritually poor ....loser is that wilders ! :lol: .

tanger'73
25-03-10, 15:47
tot het ontzet
van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een
overheidstaak.


ontzet van wenen anno 1683, kennelijk heeft wilders erg veel indruk op je gemaakt?

The_Grand_Wazoo
25-03-10, 16:03
Wat betekent jihad?
De strijd tegen het ongeloof en het kwaad. In de praktijk: de
expansie van het gezag van de islam door middel van geweld. Tot het ontzet
van Wenen in 1683 was het voeren van gewelddadige jihad strikt een
overheidstaak. Sinds 11 september 2001 weten we dat jihad de laatste tijd
niet door overheden maar door particulier initiatief gevoerd wordt.

Tja, tja, wat bedoel je nou te zeggen? Dat de islam inherent gewelddadig is? Wil je dat ik een lijstje maak van de wandaden begaan door christenen in hun bekeringsdriften? Daar reken ik voor het gemak de volstrrekt zinloze moordpartijen tijdens de kruistochten niet mee, want die kwamen niet voort uit bekeringszucht. Dus die slachtoffers die krijg je van mij cadeau.

John2
25-03-10, 16:55
Tja, tja, wat bedoel je nou te zeggen? Dat de islam inherent gewelddadig is? Wil je dat ik een lijstje maak van de wandaden begaan door christenen in hun bekeringsdriften? Daar reken ik voor het gemak de volstrrekt zinloze moordpartijen tijdens de kruistochten niet mee, want die kwamen niet voort uit bekeringszucht. Dus die slachtoffers die krijg je van mij cadeau.

Ben benieuwd naar jou uitkomsten.:fpetaf:

mark61
26-03-10, 09:47
En dat weet jij zeker?

Dus het ging niet om de uitbreiding van het Osmaanse rijk en hiermee de gebruiken zoals de Islam?

Ja, ik weet dat zeker. Ik heb er dan ook verstand van.

Ja, het ging wel om uitbreiding, dat ligt nogal voor de hand, nee, het ging niet om eh gebruiken. Waar heb je het in godsnaam over? :vreemd:

ELdorado
26-03-10, 12:38
Tja, tja, wat bedoel je nou te zeggen? Dat de islam inherent gewelddadig is? Wil je dat ik een lijstje maak van de wandaden begaan door christenen in hun bekeringsdriften? Daar reken ik voor het gemak de volstrrekt zinloze moordpartijen tijdens de kruistochten niet mee, want die kwamen niet voort uit bekeringszucht. Dus die slachtoffers die krijg je van mij cadeau.

...om maar te zwijgen over de inquisitie, de verschrikkelijk barbaar Spaans inquisitie , heksen jachten ....wetenschappers à la Galileo verbranden ....de christelijk barbaar Spaaans conquistadors in Z.Amerika, de jesuiten in Z.Amerika, China, japan, India....om maar te zwijgen over die tragi_hilarisch kwijtschelding van zonden tegen betaling = DE inkomsten nummer 1 van de pausen toen .....om maar te zwijgen over de kruistochten & de later westerse imperialisme die werd gelegetimeerd , gesteund & profijt van gemaakt door de kerk ...om maar te zwqijgen over de al dan niet top christelijk collaboraties met de nazis .....om maar te zwijgen over :

de zwart slavernij die werd gelegetimeerd & gesteund door de kerk :

zie al die US churches for blacks, churches for whites ...= what a bloody shame :

om maar te zwijgen over :

al die fundamenteel historisch achterlijk antisemistisch crimineel onwetend, bijgelovig, inquisitie_achtig , ...karakter van de kerk :

the last as a criminal organisation : guilty as charhed : guilty of physical, individual, social, mental, psychological, economical, political, spiritual, ....crimes against humanity ...

de lijst is nog heel lang :

shame on u, church = THE bloody shame of all times :

amazing that after all that & more, there are still people who do believe in that non_sense of the church history, science , alive & kicking Islam ...had declared dead ....a long time ago :

so, christians are in no position to judge anybody or anything else for that matter : ze hebben geen recht van spreken dus ....

what a bloody shame ....

TonH
26-03-10, 14:29
...en hiermee de gebruiken zoals de Islam?

Heh???? Even om me heen kijken.....

Nee, weinig voorvaderen die gedwongen werden islamitisch te worden. Hoewel ik moet bekennen dat dit besef pas de laatste paar jaren is doorgedrongen. Zal daar dus ook niet om gegaan zijn bij Wenen.

Kan iemand zich overigens herinneren hoe dat in de geschiedenisboekjes uit, zeg, de jaren zestig nog beschreven stond? Dat beleg van Wenen?
Ik kom daarop omdat ik deze zin alleen in de Nederlandse Wiki vind:

"Islam aan de poorten van Europa

In de Europese geschiedschrijving wordt het Beleg van Wenen ook wel de tweede keer genoemd dat de Islam aan de poorten van Europa stond. Het Westers Kalifaat op het Iberisch Schiereiland met kalief Tarik ibn Zijad (waar o.a. Gibraltar naar vernoemd is ) wordt als de eerste keer beschouwd. De opmars van dit Moorse rijk eindigde uiteindelijk in 732 bij de Slag bij Poitiers, met Karel Martel."

En niet in de Engelse versie. Daarin wordt bijna uitsluitend gesproken over de grote machtstrijd tussen de centraal Europese koninkrijken en het Ottomaanse rijk.

tanger'73
26-03-10, 16:09
Heh???? Even om me heen kijken.....

Nee, weinig voorvaderen die gedwongen werden islamitisch te worden. Hoewel ik moet bekennen dat dit besef pas de laatste paar jaren is doorgedrongen. Zal daar dus ook niet om gegaan zijn bij Wenen.

Kan iemand zich overigens herinneren hoe dat in de geschiedenisboekjes uit, zeg, de jaren zestig nog beschreven stond? Dat beleg van Wenen?
Ik kom daarop omdat ik deze zin alleen in de Nederlandse Wiki vind:

"Islam aan de poorten van Europa

In de Europese geschiedschrijving wordt het Beleg van Wenen ook wel de tweede keer genoemd dat de Islam aan de poorten van Europa stond. Het Westers Kalifaat op het Iberisch Schiereiland met kalief Tarik ibn Zijad (waar o.a. Gibraltar naar vernoemd is ) wordt als de eerste keer beschouwd. De opmars van dit Moorse rijk eindigde uiteindelijk in 732 bij de Slag bij Poitiers, met Karel Martel."

En niet in de Engelse versie. Daarin wordt bijna uitsluitend gesproken over de grote machtstrijd tussen de centraal Europese koninkrijken en het Ottomaanse rijk.


Dit zijn met name de argumenten waar achterlijke populisten als een Wilders gebruik van maken. in dat geval kan hij beter de spaanse furie in de zuidelijke Nederlanden gebruiken, want deze had op Nederland meer invloed dan welke islam dan ook. Achterlijke figuren die geen enkele inzicht hebben inzake geopolitieke verhoudingen anno 21ste eeuw.

TonH
27-03-10, 21:23
Dit zijn met name de argumenten waar achterlijke populisten als een Wilders gebruik van maken. in dat geval kan hij beter de spaanse furie in de zuidelijke Nederlanden gebruiken, want deze had op Nederland meer invloed dan welke islam dan ook. Achterlijke figuren die geen enkele inzicht hebben inzake geopolitieke verhoudingen anno 21ste eeuw.

Om een bekent Nederlands cabaretier te citeren: "Wordt het niet hoog tijd dat die roomse Wilders zich eens op een veel fouter geloof gaat richten?"

Al Sawt
28-03-10, 22:46
Dat joodse element in de Nederlandse cultuur, dat zoek ik nou al jaren.

2000 jaar anti-semitisme kan ik dan weer wel vinden. Zou ie dat bedoelen? :vreemd:Nog vreemder: Niemand die in publiek debat een stelling tegen neemt.

Lijkt alsof iedereen vanuit gaat dat er inderdaad Joods-Christelijke identiteit bestaat. Maar aan andere kant. Je hebt geschiedenisleraren als Slinger, misschien is dat een oorzaak.

Witte78
28-03-10, 23:12
Nog vreemder: Niemand die in publiek debat een stelling tegen neemt.

Lijkt alsof iedereen vanuit gaat dat er inderdaad Joods-Christelijke identiteit bestaat. Maar aan andere kant. Je hebt geschiedenisleraren als Slinger, misschien is dat een oorzaak.

Ligt er nogal bovenop, niemand wil in de antisemitisme hoek terecht komen.