PDA

Bekijk Volledige Versie : rechten van vrouwen in de islaam

ssouraya
01-07-02, 09:02
de profeet heeft gezegd dat je als moslim vrouw bedekt moet zijn,maar daar houden de meeste moslim meisjes zich niet aan.ik vind dat de ouders daar verantwoordelijk voor zijn.meisjes van tegenwoordig kleden zich hoe ze willen,nemen vriendjes,gaan uit, :boogie:maar vergeten hun schepper en zijn profeet.

Mara
03-07-02, 12:14
Geplaatst door ssouraya
de profeet heeft gezegd dat je als moslim vrouw bedekt moet zijn,maar daar houden de meeste moslim meisjes zich niet aan.ik vind dat de ouders daar verantwoordelijk voor zijn.meisjes van tegenwoordig kleden zich hoe ze willen,nemen vriendjes,gaan uit, :boogie:maar vergeten hun schepper en zijn profeet.

En wat heb jij daarmee te maken dan?

almomina
04-07-02, 18:10
wa salaam 3llikome souriya

het gaat helemaal niet om die ouders lieve meid het is de schuld van deze maatschappij waarin we leven, we gaan zelf achter de koffaars en willen net zoals hen lijken hun hersenspoelen ons en laten ze ons de islam vergeten of dat we raar over het geloof gaan denken.

maar als hen goed in de islam kijken wetn ze ook dat door de islam de vrouwen zijn verlost van het kwade.
want vrouwen werder vroeger echt als honden behandelt.

maar echt deze dunja trekt ons naar het verkeerde we willen allemaal wel op britney spears lijken. en we dwalen alleen maar af omdat we vrienden hebben die koffars zijn. en die za3ma ons goed behandelen. onthoud een ding.
zoals het in de koran staat, koffaars wat ze ook doen en wat ze ook zeggen hoe lief ze ook zijn ze zullen onze vijanden zijn, en ons mee slepen in hen wereld. zodat we de islam gaan vergeten.

en geloof me onze ouders kunnen er niets aan doen. als hen geleerders waren en ze konden arabish lezen geloof me meid. dan was hen imaan sterk genoeg om ons tegen te houden.maar msakine ze kunnen er niets aan doen het ligt aan ons zelf wij moeten achter de kennis aanhollen komt ie niet naar ons toe moeten wij er naar toe gaan.

maar ja dat gaat moeilijk in deze afdwalende land.
gheer inshallah.

en geloof me een vrouw in de islam heeft veeeeeeel rechten mashallah, ze mag veel hamdolilah maar ze moet zich net zo veel als de man aan de regels houden die allah swt heeft gegeven.
wa salaam ellikome

:love: oem rabi3ah

Mara
08-07-02, 10:05
Geplaatst door almomina
wa salaam 3llikome souriya

zoals het in de koran staat, koffaars wat ze ook doen en wat ze ook zeggen hoe lief ze ook zijn ze zullen onze vijanden zijn, en ons mee slepen in hen wereld. zodat we de islam gaan vergeten.

oem rabi3ah

Wat zouden Moslims toch sterk zijn als ze en volgens de Islam leefden en vrienden hadden die niet-geloven.

Een vriendin van mij is Moslim en ik niet, ik sleep haar echt niet mee naar de hel. Zij is veel te overtuigd Moslim en ik heb teveel respect voor haar om haar bv alcohol aan te bieden.

Het kan echt wel hoor een vriendschap tussen gelovigen en niet gelovigen maar je moet niet zelf twijfelen aan je geloof want dan ga je mee met anderen, niet omdat zij zo slecht zijn maar omdat je zelf niet weet wat je wilt.

Chatoloog
08-07-02, 20:22
Geplaatst door Mara

Wat zouden Moslims toch sterk zijn als ze en volgens de Islam leefden en vrienden hadden die niet-geloven.

Een vriendin van mij is Moslim en ik niet, ik sleep haar echt niet mee naar de hel. Zij is veel te overtuigd Moslim en ik heb teveel respect voor haar om haar bv alcohol aan te bieden.

Het kan echt wel hoor een vriendschap tussen gelovigen en niet gelovigen maar je moet niet zelf twijfelen aan je geloof want dan ga je mee met anderen, niet omdat zij zo slecht zijn maar omdat je zelf niet weet wat je wilt.

vriendschap moet kunnen want je hoef niet veel gemeen te hebben

maar broederschap gaat niet tussen een moslim en een niet moslim

Hamza-T
06-08-02, 00:25
Mensen voor zover ik weet kan een hechte vriendschap niet met een moslim en een kafier omdat de gevoelens gedachtes en de levensvizie te veel verschillen en ze kunnen elkaar ook zeker beinvloeden ik ken niet veel nederlanders die (buiten mij ) moslim ijn geworden mar ik ken wel veel moslims die veel met kafiers omgaan en meer zijn gaan blowen en uitgaan en haram eten enzo maar de laatste verantwoordelijkheid is bij de persoon zelf meetrekken is geen dwingen de keuze licht bij de persoon zelf.
ajuus en voor alle moslims aSalaam Aleikoem :fplet:

Hamza-T
06-08-02, 00:28
ps kan iemand mij helpen met vlaggetjes enzo
die laatste boven mijn reactie vind ik wel een juiste bij voorbaat dank u zeer

zwerver
06-08-02, 02:06
Geplaatst door Hamza-T
Mensen voor zover ik weet kan een hechte vriendschap niet met een moslim en een kafier omdat de gevoelens gedachtes en de levensvizie te veel verschillen en ze kunnen elkaar ook zeker beinvloeden ik ken niet veel nederlanders die (buiten mij ) moslim ijn geworden mar ik ken wel veel moslims die veel met kafiers omgaan en meer zijn gaan blowen en uitgaan en haram eten enzo maar de laatste verantwoordelijkheid is bij de persoon zelf meetrekken is geen dwingen de keuze licht bij de persoon zelf.
ajuus en voor alle moslims aSalaam Aleikoem :fplet:

Je moet geen moslims van de kafiers scheiden, maar juist de gelovigen van de ongelovigen, als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

En iedereen die jou verteld dat men een moslim moet zijn om de hemel binnen te gaan, is niks anders dan een propagandamachine voor zijn eigen groepering. Mensen willen het 'geloof' graag als een embleem gebruiken en willen niks te maken hebben met andere geloven. Terwijl het 'geloof' een natuurlijke levenswijze behoort te zijn. Het maakt geen verschil uit hoe je tot God bid, als je maar weet dat er een God is, en dat aan anderen duidelijk maakt. Wie zijn zij (de misbruikers) om te zeggen hoe het moet.

:zwaai:

Ikke4real
06-08-02, 15:29
Geplaatst door zwerver

Je moet geen moslims van de kafiers scheiden, maar juist de gelovigen van de ongelovigen, als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

Juist niet, veel Nederlanders zien het woord ongelovigen als ketter aan, als ik het zo goed geschreven heb.

Salaam

Ridouan
06-08-02, 21:34
Geplaatst door zwerver

En iedereen die jou verteld dat men een moslim moet zijn om de hemel binnen te gaan, is niks anders dan een propagandamachine voor zijn eigen groepering. Mensen willen het 'geloof' graag als een embleem gebruiken en willen niks te maken hebben met andere geloven. Terwijl het 'geloof' een natuurlijke levenswijze behoort te zijn. Het maakt geen verschil uit hoe je tot God bid, als je maar weet dat er een God is, en dat aan anderen duidelijk maakt. Wie zijn zij (de misbruikers) om te zeggen hoe het moet.

:zwaai:

Hahahahhahhahaah, sorry holor......Praat aub niet voor moslims.....

3.19 Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.

3.85 En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

6.125 Wie Allah ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de Islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt Allah degenen die niet geloven, onreinheid op.

39.22 Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd, is in het licht van zijn Heer. Wee dan degenen, wier hart verhard is bij de gedachtenis aan Allah! Waarlijk, zij verkeren klaarblijkelijk in dwaling.

49.17 Zij achten het een gunst voor u dat zij de Islam hebben omhelsd. Zeg: "Acht het aannemen van de Islam geen gunst voor mij. Neen, Allah heeft u een gunst bewezen doordat Hij u tot het geloof heeft geleid als gij waarachtig zijt."

almomina
06-08-02, 21:35
Geplaatst door Ridouan

3.19 Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.

3.85 En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

6.125 Wie Allah ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de Islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt Allah degenen die niet geloven, onreinheid op.

39.22 Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd, is in het licht van zijn Heer. Wee dan degenen, wier hart verhard is bij de gedachtenis aan Allah! Waarlijk, zij verkeren klaarblijkelijk in dwaling.

49.17 Zij achten het een gunst voor u dat zij de Islam hebben omhelsd. Zeg: "Acht het aannemen van de Islam geen gunst voor mij. Neen, Allah heeft u een gunst bewezen doordat Hij u tot het geloof heeft geleid als gij waarachtig zijt."

mashallah broeder mashalaaaaaaaaaaaaah :wow: :wow: :wow:

zwerver
07-08-02, 13:35
Geplaatst door Ridouan

**Jij bent geen Moslim, daarom is dit zeker niet voor jou het geval. Houd jij je maar bezig, met welke voet je de wc moet instappen. Probeer eens na te denken over de betekenis van 'Islam' .

2.62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

3.57 De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

5.69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

5.93 Op de gelovigen die goede werken verrichten zal geen zonde rusten voor hetgeen zij eten mits zij Allah vrezen en geloven en goede werken doen en nogmaals vrezen en geloven en zelfs nogmaals vrezen en goeddoen. En Allah heeft degenen die goeddoen lief.

14.23 En de gelovigen die goede werken doen, zullen in tuinen worden toegelaten waardoor rivieren stromen, daarin zullen zij vertoeven door het gebod van hun Heer. Hun groet daarin zal "Vrede" zijn.

18.2 Volmaakt (in leiding), om te waarschuwen voor Zijn gestrenge kastijding en de gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding te brengen dat zij een uitstekende beloning zullen ontvangen,

18.107 Voorwaar, de gelovigen die goede werken doen, zullen de tuinen van het Paradijs tot onthaal hebben.

20.75 Doch die als gelovigen tot Hem komen en goede werken hebben verricht, zullen de hoogste graden der gelukzaligheid ontvangen.

35.7 Er is een strenge straf voor hen die niet geloven. Maar er is vergiffenis en een grote beloning voor de gelovigen die goede werken doen.

42.26 En Hij verhoort de gelovigen die goede werken doen en geeft nog meer uit Zijn overvloed maar de ongelovigen zullen een strenge straf ontvangen.

84.25 Maar voor de gelovigen die goede werken doen, is een oneindige beloning.

85.11 Voorzeker, de gelovigen die goede werken doen, zullen tuinen hebben waardoor rivieren stromen. Dat is de grote zegepraal.

zwerver
07-08-02, 13:44
Geplaatst door almomina

mashallah broeder mashalaaaaaaaaaaaaah :wow: :wow: :wow:

Jullie zijn niks meer dan gif voor deze wereld, jullie haatdragende hadith-volgelingen. Maar op de dag der Opstanding zullen jullie zien dat jullie slechts op het verkeerde pad zaten.

Jullie zullen beseffen dat jullie verkeerd zaten, andere gelofen zullen beseffen dat ze verkeerd zaten. Maar vergeet niet dat Allah vergensgezind en genadevol is.

Jullie denken de wonderen van het geloof, de wonderen van deze wereld en het hiernamaals, te hebben ontcijferd d.m.v. achterlijke hadith. Maar jullie komen niet eens dichtbij het 'weten' . Jullie zijn gehersenspoeld, gecreeerd door bukhari om gif te spuiten naar al het wat niet bij jullie past, maar spoedig zullen jullie achter de waarheid komen.

almomina
07-08-02, 14:44
Geplaatst door zwerver

Jullie zijn niks meer dan gif voor deze wereld, jullie haatdragende hadith-volgelingen. Maar op de dag der Opstanding zullen jullie zien dat jullie slechts op het verkeerde pad zaten.

Jullie zullen beseffen dat jullie verkeerd zaten, andere gelofen zullen beseffen dat ze verkeerd zaten. Maar vergeet niet dat Allah vergensgezind en genadevol is.

Jullie denken de wonderen van het geloof, de wonderen van deze wereld en het hiernamaals, te hebben ontcijferd d.m.v. achterlijke hadith. Maar jullie komen niet eens dichtbij het 'weten' . Jullie zijn gehersenspoeld, gecreeerd door bukhari om gif te spuiten naar al het wat niet bij jullie past, maar spoedig zullen jullie achter de waarheid komen.

joooooooooow jooooooooow jooooooooooow :boos:

wie ben jij wel dat je bepaald waar ik en mijn broeder ridouan belanden in het hiernamaals,

we zijn niet gehersenspoeld onze hart staat open voor de islam broeder oordeel niet over mensen maar oordeel eerst over je zelf we zijn allemaal geen lieverdjes

elgheerinshallah en niemand is perfect zelfs binladen niet

khadija

Mohammed Amin
07-08-02, 15:27
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeder Zwerver,

(nee het is niet mijn bedoeling u uit te schelden u heeft zelf deze pseudoniem gekozen)

U zegt :

Jullie zijn niks meer dan gif voor deze wereld, jullie haatdragende hadith-volgelingen.

Ik detecteer 2 enorme tegenstrijdigheden in uw zin.

U meent dat aanhangers van de ahadieth "gif zijn voor de wereld" wat tevens inhoud dat u uitermate haatdragend staat tegenover ahadieth aanhangers.

vervolgends meent u dat ahadieth volgelingen zelf haatdragen staan tegenover u, maar mag ik opmerken dat ik ook de ahadieth als onderdeel van mijn geloof ervaar en nimmer enige haat naar uw geuit hebt.
(ja scheer iedereen maar over 1 kam toppunt van hokjesgeest denken)

Zelf heb ik al enige malen op dit forum aangegeven elkaar (aanhangers en niet aanhangers ahadieth) elkaar te respecteren en op een nette manier te behandelen.

Abou Hoerayra verhaalt dat de boodschapper van God zei: "Weest niet jaloers op elkaar, en drijft geen oneerlijke handel, en haat elkaar niet, en keert jullie niet van elkaar af en doe geen bod als een ander biedt en weest als broeders dienaren van God. De broeder is een broeder van een moslim: behandelt hem niet onrechtvaardig en kijkt niet op hem neer en laat hem niet in de steek. Godsvrees (Taqwa) is hier en hij wees drie maal naar zijn borst om slecht te worden, volstaat het voor een moslim om op zijn broeder neer te kijken. Alles van een moslim is verboden voor een moslim: zijn bloed, zijn bezittingen en zijn eer. (Muslim)

U zegt :

Jullie zijn gehersenspoeld, gecreeerd door bukhari om gif te spuiten naar al het wat niet bij jullie past, maar spoedig zullen jullie achter de waarheid komen.

Tenzij u een psychiatrische opleiding heeft gevolgd acht ik u niet in staat om over het al dan niet "gehersenspoeld" zijn van broeders en zusters te oordelen.

U beticht aanhangers van de ahadieth dat zij (inclusief mijzelf) bezig zijn met gif te spuiten naar alles wat niet bij ons past, maar is deze opmerking van u niet "gif spuiten" in onze richting ?

Broeder ik adviseer u bij deze om voorzichtig om te gaan met beschuldigingen.
Laat iedereen in zijn/haar waarde en op de dag des oordeels zal alles duidelijk worden.

salaam,

Ridouan
07-08-02, 19:35
Citaat:
Geplaatst door Ridouan

**Jij bent geen Moslim, daarom is dit zeker niet voor jou het geval. Houd jij je maar bezig, met welke voet je de wc moet instappen. Probeer eens na te denken over de betekenis van 'Islam' .

%%%%%%
Sub7an Allah, dat kun jij dus bepalen....knap van je......Islam betekent totale overgave aan de Schepper swt. Dit bevat alle facetten van het leven en niet alleen wat je uitkomt.....Hier kom ik op terug......

"Zwerver" zn ayas......

2.62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

3.57 De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

5.69 Voorzeker, de gelovigen en de Joden en de Sabianen en de Christenen die in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten - over hen zal geen vrees komen, noch zullen zij treuren.

5.93 Op de gelovigen die goede werken verrichten zal geen zonde rusten voor hetgeen zij eten mits zij Allah vrezen en geloven en goede werken doen en nogmaals vrezen en geloven en zelfs nogmaals vrezen en goeddoen. En Allah heeft degenen die goeddoen lief.

14.23 En de gelovigen die goede werken doen, zullen in tuinen worden toegelaten waardoor rivieren stromen, daarin zullen zij vertoeven door het gebod van hun Heer. Hun groet daarin zal "Vrede" zijn.

18.2 Volmaakt (in leiding), om te waarschuwen voor Zijn gestrenge kastijding en de gelovigen die goede werken verrichten de blijde tijding te brengen dat zij een uitstekende beloning zullen ontvangen,

18.107 Voorwaar, de gelovigen die goede werken doen, zullen de tuinen van het Paradijs tot onthaal hebben.

20.75 Doch die als gelovigen tot Hem komen en goede werken hebben verricht, zullen de hoogste graden der gelukzaligheid ontvangen.

35.7 Er is een strenge straf voor hen die niet geloven. Maar er is vergiffenis en een grote beloning voor de gelovigen die goede werken doen.

42.26 En Hij verhoort de gelovigen die goede werken doen en geeft nog meer uit Zijn overvloed maar de ongelovigen zullen een strenge straf ontvangen.

84.25 Maar voor de gelovigen die goede werken doen, is een oneindige beloning.

85.11 Voorzeker, de gelovigen die goede werken doen, zullen tuinen hebben waardoor rivieren stromen. Dat is de grote zegepraal.

Jij noemt mij geen moslim maar jij weet niet eens waarin je gelooft. Jij hebt mijn ayas niet eens bestudeert maar okee. Ik zal ze trachten uit te leggen voor je onderaan mn reply........Korte uitleg m.b.t 3aqidah: betekent geloof. Dit is het fundement. Niet of hadieths goed of fout zijn etc. Dit moet eerst duidelijk zijn. Bij jou dus niet, maar insha Allah zal dit helpen. Moge Allah swt ons leiden. Amien.

Bismillah Ira7mannie Ra7iem inna Salatu wa salam 3ala ashraffiel mursalien ama ba3d,

Allereerst zijn er profeten as en Boodschappers as gekomen om de mensen te onderwijzen......over het geloven in 1 God swt en dat deze aanbeden dient te worden. Dat is de essentie van de 3 Wereld religies. Daarbij zijn er Boodschappers gekomen met boeken. Musa a.s met de Taurat, Dawood a.s met de Zabor, Isa a.s met de Indjiel en Mohammed a.s met de Koran. Daarom stel ik dat er in ALLE Boodschappers en Profeten a.s gelooft moet worden. Mijn bewijs uit de Koran:

2.177 Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen.

Mensen gebruiken dit aya en de aya's die jij gaf als excuus om Mohammed asws niet te volgen. Geloven in Allah swt is voor hun genoeg en dat wij "volgers van de sunna" zeg maar een verschil maken.....Allah swt zegt in de Koran:

17.55 En uw Heer kent het best al hetgeen in de hemelen en op aarde is. En Wij hebben sommige profeten boven de anderen doen uitmunten en aan David hebben Wij Zaboer (de Psalmen) geschonken.

Ik stel: "Hoe kun je de ayas die jij gaf als rechtvaardiging geven voor het ( doelbewust !!!!! ) niet volgen van Boodschappers as en Boeken ?

De Profeet asws is ons voorbeeld in ons doen en laten omdat wij Allah swt vrezen, Allah swt vaak willen gedenken en op de goede weg willen zitten.

33.21 Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt.

Daarbij hoort bijv. ook een smeekbede voor het betreden van het tolilet etc. Omdat geloven geen part-time zaak is maar de reden van onze schepping. Bewijs:

51.56 En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen

En specifiek dat de Boodschapper gevolgt moet worden die het laatst door Allah swt naar de mensheid is gestuurd. Bewijs:

33.40 Mohammed is niet de vader van n uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten; Allah heeft kennis van alle dingen

Allah swt getuigd hier dat de Mohammed asws DE Boodschapper van Allah swt en het zegel van Profeten. Zoals we weten is niet iedere Profeet as een Boodschapper as, maar andersom wel !!!!Een Profeet as heeft een openbaring van Allah swt ontvangen, maar zonder de opdracht dit te verkondigen en een Boodschapper as heeft de openbaring ontvangen en ook de taak tot verkondiging aan de mensheid !!!! Dus Zijn swt Boodschapper asws en laatste Profeet asws m.a.w hij asws is het voorbeeld dat gevolgt moet worden !!!!

Bij Allah swt stond alles altijd al vast. Bewijs:

3.81 En toen Allah met de profeten een verbond sloot, zeide Hij: "Voorwaar, Ik heb u het Boek en de Wijsheid geschonken en daarna zal een boodschapper tot u komen, vervullend hetgeen bij u is, in hem zult gij geloven en hem zult gij helpen." En Hij zeide: "Hebt gij bekrachtigd en daarmede Mijn verbond aanvaard?" Zij antwoordden: "Wij bekrachtigen het." Hij zeide: "Getuigt dan en Ik ben met u onder de getuigen."

Ridouan
07-08-02, 19:42
Samenvatting van hetgeen ik heb uitgelegd aan jou middels een aantal verzen:

Sura 4: 59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

60. Kent gij niet degenen, die beweren dat zij geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen vr u is geopenbaard? Zij wensen recht te zoeken bij de opstandigen ofschoon het hun was geboden, dezen te verwerpen. En Satan wenst hen ver van het rechte pad te doen afdwalen.

61. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Komt tot hetgeen Allah heeft nedergezonden en tot Zijn boodschapper", ziet gij dan de huichelaars zich vol afkeer van u afwenden?

62. Hoe kan het dan dat, wanneer een rampspoed over hen komt door hetgeen zij verdienden, zij zwerend tot u komen: "Bij Allah, wij beoogden niets dan het goede (te doen) en verzoening?"

63. Allah weet wat in het hart van dezen is. Wend u daarom van hen af en vermaan hen en spreek tot hen een doeltreffend woord ten bate van henzelf.

64. Wij zenden geen boodschapper of hij moet worden gehoorzaamd volgens Allah's gebod. Als zij tot u waren gekomen, toen zij hun ziel onrecht hadden aangedaan en Allah om vergiffenis hadden gevraagd en de boodschapper ook om vergiffenis voor hen had gevraagd, zouden zij Allah voorzeker Berouwaanvaardend, Genadevol hebben bevonden.

65. Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

66. En indien Wij hun hadden geboden: "Wijdt u ten dode" of: "verlaat uw huizen" zouden zij het met uitzondering van weinigen hunner niet hebben gedaan en indien zij hetgeen hun gemaand was te doen, hadden gedaan, zou het voor hen zeker goed zijn geweest en het, beste ter versterking (van hun geloof).

67. En Wij zouden hun gewis een grote beloning van Ons hebben gegeven.

68. En Wij zouden hen zeker op het rechte pad hebben geleid.

69. En wie aldus Allah en deze boodschapper gehoorzaamt, zal zijn onder degenen wie Allah Zijn zegeningen heeft geschonken, namelijk, de profeten, de waarachtigen, de getuigen (martelaars) en de goeden en dezen zijn uitstekende metgezellen.

70. Dit is de genade van Allah en Allah is toereikend als de Alwetende.

M.a.w mensen gehoorzamen de boodschapper Mohammed asws niet en Allah swt Zijn swt laatste Boek ( De Koran ) en zitten toch goed ? En zijn "ware gelovigen in de islam ?"

Nee dat kan niet.......Met jouw verzen werd de Barmhartigheid van onze Schepper swt duidelijk. Iedereen is verantwoorddelijk voor hetgeen hij aankan !!!! Als men in de tijd van Musa as leefde en zijn Profeetschap erkende en de Taura, dan zat men op het rechte pad. Dit goldt tot er een nieuwe boodschapper as kwam met diens boodschap.....Dan verviel de voorgaande Boodschap qua regel- en wetgeving ( gedeeltelijk etc. ). De kern is altijd intact gebleven Een God swt en deze zuiver aanbidden en de Boodschappers volgen die deze God swt zond.....Dit ook bij Dawood as, Isa as etc. Dat wordt bedoeld.......

Allah swt heeft DE perfecte religie gegeven aan en voor de mensheid......

Sura 5:

3. ......Vreest dus niet hen, maar Mij. Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. ......

We moeten de islam dus volgen en diens Profeet asws en het Laatste Boek ( de Koran ).

Wat zegt Allah swt verder in de Koran ?

98. Zeg: "O, mensen van het Boek, waarom verwerpt gij de tekenen van Allah, terwijl Allah ziet hetgeen gij doet?"

99. Zeg: "O, mensen van het Boek waarom houdt gij de mensen af van het (rechte) pad van Allah en wenst gij het krom te maken, terwijl gij er getuige van zijt? Allah is niet onachtzaam over hetgeen gij doet.

100. O gij die gelooft, als gij sommigen hunner wie het Boek is gegeven gehoorzaamt, zullen zij u weer tot ongelovigen maken, nadat gij hebt geloofd.

101. Hoe kunt gij verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

102. O gij die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij gij Moslim zijt.

Noemen andersgelovigen zich moslims ? Geloven zij in Mohammed asws ? Erkennen zij de tekenen van Allah swt ( o.a de Koran ) ?

Nu nog een waarschuwing:

Sura 115:

115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

Insha Allah zal je hier lering uit trekken en i.p.v de hadieths te bekritiseren doen waar je zegt voor te staan: de Koran volgen. Daarna kunnen we insha Allah verder discussieren.......Nu discussieer je zonder dat duidelijk is wat je volgt, waarin je precies gelooft......Dat moet eerst duidelijk zijn. Zoals in je reply stond geloof je blijkbaar wat je uitkomt....Geloven is 1, weten waarin moet ook en heel belangrijk HOE je dit in de praktijk brengt. In de Mekkaanse periode lag de nadruk op zuiveren en de eenheid van Allah swt uitleggen. In Medina werd het uitvoeren van rituelen m.a.w het praktizeren belangrijk...!!!!!

Moge Allah swt ons nogmaals leidden en behoeden voor het Vuur. Amien.

Dit is mijn minhaj ( weg ):

http://www.albani.org/English/Manhajj/ourcall1.htm
http://www.albani.org/English/Manhajj/ourcall2.htm

Allahoe a3lem en Allah swt weet het het beste.

Ridouan

Ridouan
07-08-02, 19:46
Geplaatst door zwerver

Hier reageer ik liever niet op.......De Koran zegt:

16.125 Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.

Zoals ik al eerder zei...."Leer je geloof kennen."

zwerver
07-08-02, 22:30
Luister, jullie moeten het geloof leren kennen en aansporen tot het goede. De ware 'Islam' zoals in de Koran staat beschreven is niet de 'Islam' die jij volgt. De hadith zijn innovaties, de Koran is compleet! Volmaakt! Niks weggelaten!

Jij denkt dat het allemaal zo simpel is, ' je moet moslim zijn, anders ga je naar de hel' , maar wij Moslims zijn waarschuwers voor de mensheid, wij moeten de waarheid verkondigen en geen mensen uitsluiten of van het rechte pad houden.

3.64 Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

Jullie gedragen je vijandig tegenover andere geloven, terwijl jullie degenen horen te zijn aan te sporen tot het goede.

Jij hebt misschien niet veel contact met anders gelovigen. Bij mij ligt dat anders. Ik ben opgegroeid met de Islam, maar het christendom stond altijd dichtbij in mijn omgeving, ik heb veel Christelijke vrienden (afkomstig vanuit het Midden-Oosten), en ik weet dat zij verkeerd geloven. Maar zij geloven waar zij in geloven en zij denken hetzelfde over ons. Ik realiseer mij dat zij geen slechte mensen zijn, en dat zij hun best doen om dichterbij God te komen en de Hemel te bereiken. Ik hoop dat zij deze zullen bereiken en dat God ze zal vergeven voor de fouten die ze maakten. Gelukkig heb ik een Koran, waarin ik aya' s kan lezen, dat de gelovigen die goede werken doen in de Hemel komen. Een Koran die tot vrede aanspoort en mensen op het juiste pad leidt. Maar jullie proberen het ware geloof kapot te maken. En dan met sprookjes terrorische aanslagen goedkeuren in de naam van het Geloof. JUllie moeten het ware geloof vinden.

Neem bv. de fitnazaaier AL QUADA BOSS en die andere idioten, die gebruiken het geloof voor hun eigen doel.

Ik zal voor ons allemaal bidden, hopend dat wij allemaal juist worden geleidt.

ASSALAM ALAIKUM!

Ikke4real
08-08-02, 00:25
Als je met jullie de "Sunni's" bedoeld dan moet je maar contact met ze opnemen, je zal realiseren dat ze niet het geloof opdringen, aan zetten tot geweld, naastenliefde hebben en hun best doen om dichterbij God te komen en de Hemel te bereiken. Die hopen dat andere mensen het ook zullen bereiken en dat God ze zal vergeven voor de fouten die ze maakten. Ze kennen ook de ayas waarin staat dat ieder die ieder gelovige die goed werk doet in de Hemel komen en ayas die aansporen tot het rechte pad.

Salaam

08-08-02, 04:34
Geplaatst door zwerver

Sallaam 3aleikom beste lezer,

Eerst wil k even iets aan het adres van Zwerver melden: schaam je diep om in alle onwetendheid dergelijke taal uit te spreken over een hele gemeenschap! Ik ga jou vertellen waarom je hadith MOET opvolgen, als je wilt WETEN en jezelf niet arrogant opstelt en accepteert dat je niet tot de soehaba's dan wel de profeten behoort, misschien dat het dan insha'allah goed met je komt.. Dat moest er even uit, moge Allah mij vergeven voor mijn hardvochtigheid insha'allah..

Voordat k begin wil k je een kleine inleiding geven. Een moslim die niet in de tijd van onze geliefde profeet Mohammed saws heeft geleefd zal nooit die pure interpretatie van het geloof krijgen. Het lezen van alleen de koran kan verschillende interpretaties met ze meebrengen wanneer deze alleen gelezen wordt met de gedachte alles zelf te kunnen begrijpen. Sterker nog, zelfs wanneer je de arabische taal machtig bent is het veelal onmogelijk zonder 2 andere bronnen erbij te halen om de juiste interpretatie van het gegevene te kunnen maken.

Ik zal je eerst een voorbeeld geven van een aya, die door iemand die alleen de koran wenst te lezen, en dus eigenlijk zo arrogant is dat ie denkt dezelfde interpretatie te kunnen maken als de profeet saws dan wel de soehaba's (Lees: metgezellen van de profeet).

[5.38]
En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

Jij zou dus voor iedere diefstal iemands hand moeten afhakken, daar s geen discussie over mogelijk wanneer jij het noodzakelijk acht om de begeerte om zelf te kunnen interpreteren boven het volgen van de vrome voorgangers of de hadith te stellen.

Maar voor de mensen die weten, en die daardoor sneller in aanmerking zullen komen voor de paradijs insha'allah. Zijn op de hoogte van de goedkeuringen dan wel de afkeuringen van de profeet Mohammed saws.

De profeet vzmh heeft ons het volgende gezegt:

"Do not cut off the hand except for (someone who steals) a quarter of a dinar and what is beyond that."

Dus iedereen die iets steelt dat minder waard zou zijn dan een vierde van een dinar is gezien vanuit de religieuze definitie niet als dief te bestempelen, en er dient dan ook NIET zijn/haar hand afgehakt te worden.

Ja je leest het goed. En het staat zelfs in de koran vermeld. Schijnbaar heb je, ondanks dat dat je enige bron is hem niet goed genoeg gelezen! Om je als moslim goed te kunnen houden aan de koran is het van levensbelang dat de aya's goed geinterpreteert worden. Een voorbeeld van een aya, die jij naar alle waarschijnlijkheid of gewoon negeert of gewoon je eigen betekenis geeft, zal laten zien dat wij moslims DRIE BRONNEN nodig hebben om tot de ummah te behoren die kans kan maken op een regelrechte paradijs.

De drie bronnen zijn:

1.) De Quraan.
2.) De Sunnah.
3.) De metgezellen van de profeet Mohammed saws.

4.115
En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

Grif dit op je netvlies, en wees getuigen van hetgeen je nu leest..!!

en die een andere weg dan die der gelovigen volgt

Wie zou jij volgen als je dit leest? Naast dat je de profeet Mohammed saws volgt, wie volg je nog meer als moslim zijnde..? Er wordt hier de moslim DUIDELIJK opgedragen dat deze een GROEP gelovigen dient te volgen!

Welke groep wordt hiermee bedoeld? Welke groep mensen zijn de beste mensen van de gehele mensheid, welke mensen bleven volharden in hun geloof bij de zwaarste martelingen..? Dat waren de eerst mensen die toetraden tot islam! Dat waren de metgezellen van de profeet. Dat waren de mensen die koran teksten in elkaar hebben laten zetten, de koran uit hun hoofden hadden geleerd, de goedkeuringen en de stilzwijgingen van de profeet hebben waargenomen!

And he who follows a way other than the way of the believers,We will turn him to what He has chosen and land him in Hell - what en evil destination

Er staat NIET:
And whoever opposes the Messenger after guidance has been made clear to him, We will turn him to what He has chosen and land him in Hell - what en evil destination

Hier worden wij dus verplicht om naast de sunnah en de koran OOK de metgezellen van de profeet vzmh te volgen.

Dus wanneer jij zou claimen dat je alleen de koran moet volgen, verkeer je in een ware dwaling broeder. Je negeert namelijk niet alleen de sunnah, maar ook nog eens die van de gelovigen (lees: metgezellen). Ik ga je niet uitleggen waarom je sunnah moet volgen omdat k dat al vaak genoeg heb gedaan, dit is dan ook zeker niet alleen voor jou bedoelt.

Het volgen van de gelovigen, is iets waar nog veel meer mensen niet op de hoogte zijn. Vergeleken met de sunnah verwerperaars gaat het hier wel degelijk om een grote groep.

Dan nu de nuancering van het volgen van de gelovigen:

Het voorbeeld van de profeet Mohammed saws is te verdelen in drie categorieen; 1.) speech 2.) stille goed/afkeuringen 3.) Adviezen.

Wie waren degenen die de speeches hebben verspreid? Zijn metgezellen. Wie waren degenen die zijn stille goed/afkeuringen hebben verspreid? Zijn metgezellen. Wie waren degenen die zijn adviezen hebben verspreid? Zijn metgezellen.

Daarom is het voor ons, moslims, onmogelijk om te vertrouwen op onze persoonlijke interpretaties bij het begrijpen van de Quraan. En daarom zullen zelfs de mensen die het Arabisch tot in de puntjes beheersen, laat staan zij die het niet beheersen, veel misinterpretaties begaan bij het negeren van de voorgaande aya.

Extra bewijsvoering, die het bovenstaan benadrukken:

- And my ummah will divide into seventy-three sects - all of them will be in the Hellfire, except one. They said: Which one is it, O messenger of Allaah? He said: It is the Jamaa'ah (lees: de volgers van de metgezelen)

- So stick to my Sunnah and the Sunnah of the rightly guided Khaleefahs after me

- O, gij die gelooft, als er u gezegd wordt: "Maakt plaats in vergaderingen, maakt dan plaats; Allah zal rijkelijk plaats voor u maken. En als er gezegd wordt "Staat op" staat dan op; [b]Allah zal de gelovigen onder u en hen die kennis werd gegeven in rang verheffen. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Genoeg voor nu.. :) Moge Allah swt mij vergeven voor de gemaakte fouten..

zwerver
08-08-02, 13:40
Geplaatst door [email protected]

Sallaam 3aleikom beste lezer,

Eerst wil k even iets aan het adres van Zwerver melden: schaam je diep om in alle onwetendheid dergelijke taal uit te spreken over een hele gemeenschap! Ik ga jou vertellen waarom je hadith MOET opvolgen, als je wilt WETEN en jezelf niet arrogant opstelt en accepteert dat je niet tot de soehaba's dan wel de profeten behoort, misschien dat het dan insha'allah goed met je komt.. Dat moest er even uit, moge Allah mij vergeven voor mijn hardvochtigheid insha'allah..

Voordat k begin wil k je een kleine inleiding geven. Een moslim die niet in de tijd van onze geliefde profeet Mohammed saws heeft geleefd zal nooit die pure interpretatie van het geloof krijgen. Het lezen van alleen de koran kan verschillende interpretaties met ze meebrengen wanneer deze alleen gelezen wordt met de gedachte alles zelf te kunnen begrijpen. Sterker nog, zelfs wanneer je de arabische taal machtig bent is het onmogelijk zonder 2 andere bronnen erbij te halen om de juiste interpretatie van het gegevene te kunnen maken.

Ik zal je eerst een voorbeeld geven van een aya, die door iemand die alleen de koran wenst te lezen, en dus eigenlijk zo arrogant is dat ie denkt dezelfde interpretatie te kunnen maken als de profeet saws dan wel de soehaba's (Lees: metgezellen van de profeet).

[5.38]
En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

Jij zou dus voor iedere diefstal iemands hand moeten afhakken, daar s geen discussie over mogelijk wanneer jij het noodzakelijk acht om de begeerte om zelf te kunnen interpreteren boven het volgen van de vrome voorgangers of de hadith te stellen.

Maar voor de mensen die weten, en die daardoor sneller in aanmerking zullen komen voor de paradijs insha'allah. Zijn op de hoogte van de goedkeuringen dan wel de afkeuringen van de profeet Mohammed saws.

De profeet vzmh heeft ons het volgende gezegt:

"Do not cut off the hand except for (someone who steals) a quarter of a dinar and what is beyond that."

Dus iedereen die iets steelt dat minder waard zou zijn dan een vierde van een dinar is gezien vanuit de religieuze definitie niet als dief te bestempelen, en er dient dan ook NIET zijn/haar hand afgehakt te worden.

**Er staat niet dat je de hand moet afsnijden, maar er staat dat je in de hand moet snijden, verder is de aya die erna komt ook van belang. En wat is een kwart van een dinar waard? 50 euro cent? Die hadith is weer een voorbeeld van achterlijkheid.

Ja je leest het goed. En het staat zelfs in de koran vermeld. Schijnbaar heb je, ondanks dat dat je enige bron is hem niet goed genoeg gelezen! Om je als moslim goed te kunnen houden aan de koran is het van levensbelang dat de aya's goed geinterpreteert worden. Een voorbeeld van een aya, die jij naar alle waarschijnlijkheid of gewoon negeert of gewoon je eigen betekenis geeft, zal laten zien dat wij moslims DRIE BRONNEN nodig hebben om tot de ummah te behoren die kans kan maken op een regelrechte paradijs.

De drie bronnen zijn:

1.) De Quraan.
2.) De Sunnah.
3.) De metgezellen van de profeet Mohammed saws.

4.115
En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

**De weg der gelovigen is niet de weg die jullie volgen, de weg der gelovigen is de weg van het ware geloof.

Grif dit op je netvlies, en wees getuigen van hetgeen je nu leest..!!

en die een andere weg dan die der gelovigen volgt

Wie zou jij volgen als je dit leest? Naast dat je de profeet Mohammed saws volgt, wie volg je nog meer als moslim zijnde..? Er wordt hier de moslim DUIDELIJK opgedragen dat deze een GROEP gelovigen dient te volgen!

**Ten eerste zijn de hadith enkel leugens, ten 2e dient alleen de Koran gevolgt te worden, en dat wordt ook bedoeld met het volgen van de profeet. Dus niet het volgen van regels die eeuwen later zijn bedacht.

Welke groep wordt hiermee bedoeld? Welke groep mensen zijn de beste mensen van de gehele mensheid, welke mensen bleven volharden in hun geloof bij de zwaarste martelingen..? Dat waren de eerst mensen die toetraden tot islam! Dat waren de metgezellen van de profeet. Dat waren de mensen die koran teksten in elkaar hebben laten zetten, de koran uit hun hoofden hadden geleerd, de goedkeuringen en de stilzwijgingen van de profeet hebben waargenomen!

**Precies, en niet de idioten die de hadith hebben bedacht.

And he who follows a way other than the way of the believers,We will turn him to what He has chosen and land him in Hell - what en evil destination

Er staat NIET:
And whoever opposes the Messenger after guidance has been made clear to him, We will turn him to what He has chosen and land him in Hell - what en evil destination

Hier worden wij dus verplicht om naast de sunnah en de koran OOK de metgezellen van de profeet vzmh te volgen.

**Nogmaals, de sunnah hoort de weg van het ware geloof te zijn, het volgen van de Koran.

Dus wanneer jij zou claimen dat je alleen de koran moet volgen, verkeer je in een ware dwaling broeder. Je negeert namelijk niet alleen de sunnah, maar ook nog eens die van de gelovigen (lees: metgezellen). Ik ga je niet uitleggen waarom je sunnah moet volgen omdat k dat al vaak genoeg heb gedaan, dit is dan ook zeker niet alleen voor jou bedoelt.

Het volgen van de gelovigen, is iets waar nog veel meer mensen niet op de hoogte zijn. Vergeleken met de sunnah verwerperaars gaat het hier wel degelijk om een grote groep.

**Een aantal aya's uit de Koran

2.2 Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

7.2 (Dit is) een (volmaakt) Boek, dat aan u is geopenbaard - laat er daarom in uw hart geen twijfel zijn om er mede te waarschuwen; - dit is een aanmaning voor de gelovigen.

18.1 Alle lof behoort aan Allah, Die het Boek aan Zijn dienaar heeft geopenbaard, gaaf en volmaakt.

2.136 Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Ismal, Izak, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

Dan nu de nuancering van het volgen van de gelovigen:

Het voorbeeld van de profeet Mohammed saws is te verdelen in drie categorieen; 1.) speech 2.) stille goed/afkeuringen 3.) Adviezen.

Wie waren degenen die de speeches hebben verspreid? Zijn metgezellen. Wie waren degenen die zijn stille goed/afkeuringen hebben verspreid? Zijn metgezellen. Wie waren degenen die zijn adviezen hebben verspreid? Zijn metgezellen.

Daarom is het voor ons, moslims, onmogelijk om te vertrouwen op onze persoonlijke interpretaties bij het begrijpen van de Quraan. En daarom zullen zelfs de mensen die het Arabisch tot in de puntjes beheersen, laat staan zij die het niet beheersen, veel misinterpretaties begaan bij het negeren van de voorgaande aya.

**Jullie willen een interpretatie die overeenkomt met de hadith.

Extra bewijsvoering, die het bovenstaan benadrukken:

- And my ummah will divide into seventy-three sects - all of them will be in the Hellfire, except one. They said: Which one is it, O messenger of Allaah? He said: It is the Jamaa'ah (lees: de volgers van de metgezelen)

**Wat een onzin, moslims gaan naar de hel, omdat ze net iets anders geloven, jij bent gek als je hier in gelooft.

- So stick to my Sunnah and the Sunnah of the rightly guided Khaleefahs after me

**Een belediging voor het geloof, mensen (khaliefen) moeten gevolgd woden? Allah en zijn boodschapper moeten gevolgd worden.

- O, gij die gelooft, als er u gezegd wordt: "Maakt plaats in vergaderingen, maakt dan plaats; Allah zal rijkelijk plaats voor u maken. En als er gezegd wordt "Staat op" staat dan op; [b]Allah zal de gelovigen onder u en hen die kennis werd gegeven in rang verheffen. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet.

Genoeg voor nu.. :) Moge Allah swt mij vergeven voor de gemaakte fouten..

Ridouan
08-08-02, 16:44
Luister, jullie moeten het geloof leren kennen en aansporen tot het goede. De ware 'Islam' zoals in de Koran staat beschreven is niet de 'Islam' die jij volgt. De hadith zijn innovaties, de Koran is compleet! Volmaakt! Niks weggelaten!

Waarom reageer je niet op mn stukje dan ? Je weet niet eens je 3aqidah: geloof !!!

Jij denkt dat het allemaal zo simpel is, ' je moet moslim zijn, anders ga je naar de hel' , maar wij Moslims zijn waarschuwers voor de mensheid, wij moeten de waarheid verkondigen en geen mensen uitsluiten of van het rechte pad houden.

3.64 Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

Heb je 100 % gelijk in....Ik hoop dat insha Allah zoveel mogelijk mensen moslim worden. Maar wat ik zei heb ik onderbouwt. Je moet moslim zijn IN DEZE TIJD. Klaar. je kunt daarover niet liegen of verzen misbruiken zoals jij doet en andere verzen buiten beschouwing laten.

Jullie gedragen je vijandig tegenover andere geloven, terwijl jullie degenen horen te zijn aan te sporen tot het goede.

Ik ? Jij bent al vijandig tegen gelovigen; kom aub niet zo hypocriet doen.... Kijk hoe je discussieert, praat en denkt...

Jij hebt misschien niet veel contact met anders gelovigen. Bij mij ligt dat anders.

Ik ben Nederlander, onzin dus.

Ik ben opgegroeid met de Islam, maar het christendom stond altijd dichtbij in mijn omgeving, ik heb veel Christelijke vrienden (afkomstig vanuit het Midden-Oosten), en ik weet dat zij verkeerd geloven.

Eerst zei je wat anders...

Je zei: Je moet geen moslims van de kafiers scheiden, maar juist de gelovigen van de ongelovigen, als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

Maar zij geloven waar zij in geloven en zij denken hetzelfde over ons. Ik realiseer mij dat zij geen slechte mensen zijn, en dat zij hun best doen om dichterbij God te komen en de Hemel te bereiken. Ik hoop dat zij deze zullen bereiken en dat God ze zal vergeven voor de fouten die ze maakten. Gelukkig heb ik een Koran, waarin ik aya' s kan lezen,

Blijkbaar niet de ayas die ik je gaf, waarom reageer je niet op mij inhoudelijk ? En bij Billal wel ?

dat de gelovigen die goede werken doen in de Hemel komen.

Moslims en gelovigen ten tijde dat hun geloof de richtilijn was, of kwamen Profeten as voor niets ? En boeken.....? Reageer op mijn stuk als dat niet zo is.

Een Koran die tot vrede aanspoort en mensen op het juiste pad leidt.

Heb je gelijk in.

Maar jullie proberen het ware geloof kapot te maken.

Of jij, je zegt dat je de Koran volgt, maar je weet niet wat je volgt...Alleen wat je uitkomt. Je blijft nu volhouden in je dwaling....

En dan met sprookjes terrorische aanslagen goedkeuren in de naam van het Geloof. JUllie moeten het ware geloof vinden.

Hmmm, waar de argumenten verdwijnen begint het liegen. Zuig je uit je duim...

Neem bv. de fitnazaaier AL QUADA BOSS en die andere idioten, die gebruiken het geloof voor hun eigen doel.

Waarom zeg je dat tegen mij ? Kijk maar of ik hun niet eerlijk vraag om normaal te praten en discussieren en of ik kritisch ben. Kijk bij wie schrijft wie blijft en jij ? Je komt tegen mij zanikken. Wees een vent dan en misbruik dit argument niet !!! Das hypocriet. Doe er iets aan !!!!

Ik zal voor ons allemaal bidden, hopend dat wij allemaal juist worden geleidt.

Moge Allah swt jou daarvoor belonen en ons allemaal leidden. Amien.

ASSALAM ALAIKUM

wa 3alaikom

p.s als je blijft volhouden dat ik onjuist ben in mn stelling mbt dat al1 in deze tijd moslims naar al Djenna KUNNEN gaan, weerleg het maar......

zwerver
08-08-02, 19:12
Geplaatst door Ridouan

Ik ben opgegroeid met de Islam, maar het christendom stond altijd dichtbij in mijn omgeving, ik heb veel Christelijke vrienden (afkomstig vanuit het Midden-Oosten), en ik weet dat zij verkeerd geloven.

Je zei: Je moet geen moslims van de kafiers scheiden, maar juist de gelovigen van de ongelovigen, als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

##Ik heb nooit gezegd dat wat zij geloven 'goed' is, met 'zij geloven verkeerd' bedoel ik bv. dat ze geloven dat Jezus (vzmh) de zoon van God is. Maar dat betelent niet dat ze slecht zijn, ze denken gewoon verkeerd.

p.s als je blijft volhouden dat ik onjuist ben in mn stelling mbt dat al1 in deze tijd moslims naar al Djenna KUNNEN gaan, weerleg het maar......

##Het zal nooit tot je doordringen, jij kunt niet eens logisch aya' s interpreteren. Neem eerst afstand van de hadith, de Koran is volmaakt in leiding.

Assalam alaikum

Mara
08-08-02, 19:33
poehpoeh wat een discussie, maar misschien hebben beide partijen wel ongelijk? Alle discussies ten spijt we komen er pas achter als we dood zijn. :engel:

Ridouan
08-08-02, 22:10

##Ik heb nooit gezegd dat wat zij geloven 'goed' is, met 'zij geloven verkeerd' bedoel ik bv. dat ze geloven dat Jezus (vzmh) de zoon van God is. Maar dat betelent niet dat ze slecht zijn, ze denken gewoon verkeerd.

Je zegt: als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

en

En iedereen die jou verteld dat men een moslim moet zijn om de hemel binnen te gaan, is niks anders dan een propagandamachine voor zijn eigen groepering.

Ik heb het duidelijk aangetoond, maar ja.....Blijf maar volharden.

##Het zal nooit tot je doordringen, jij kunt niet eens logisch aya' s interpreteren. Neem eerst afstand van de hadith, de Koran is volmaakt in leiding.

Je kunt het niet weerleggen, maar komt met uitvluchten, je reageert op steeds minder. Jij zegt dat je de Koran volgt, als mijn ayas niet kloppen weerleg het maar.....Ik zal nooit afstand nemen van de hadieth. Leer jij je 3aqidah maar kennen. Dit is abnormaal ontwetend....

Assalam alaikum

wa 3alaikom

zwerver
09-08-02, 11:24
Geplaatst door Ridouan

Je zegt: als men gelooft in een god en goede werken verricht, zit hij/zij op het juiste pad.

en

En iedereen die jou verteld dat men een moslim moet zijn om de hemel binnen te gaan, is niks anders dan een propagandamachine voor zijn eigen groepering.

####Ja, dat is zo, maar ik heb niet gezegd dat waar zij in geloven 'de waarheid' is.

Je kunt het niet weerleggen, maar komt met uitvluchten, je reageert op steeds minder. Jij zegt dat je de Koran volgt, als mijn ayas niet kloppen weerleg het maar.....Ik zal nooit afstand nemen van de hadieth. Leer jij je 3aqidah maar kennen. Dit is abnormaal ontwetend....

#### 2.62 en 5.69 . De aya's zijn duidelijk, maar jullie proberen ze te verdraaien. Jullie bedenken allemaal verhalen dat het 'toen daar is geopenbaard, dus........' Maar de Koran is volmaakt in leiding.

Assalam alaikum

wa 3alaikom

Ridouan
09-08-02, 16:39
Geplaatst door Ridouan

en

####Ja, dat is zo, maar ik heb niet gezegd dat waar zij in geloven 'de waarheid' is.

Dus je hoeft niet in de waarheid te geloven ? En dan zit je op het juist pad ? Lees 4: 115 aub. Je spreekt jezelf weer eens tegen.
4.115 En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

Volgen niet moslims de boodschapper ? Verzetten zij zich niet tegen diens leiding ? Volgen zij de Koran ? En de weg van de gelovigen ? We komen er wel insha Allah.

#### 2.62 en 5.69 . De aya's zijn duidelijk, maar jullie proberen ze te verdraaien. Jullie bedenken allemaal verhalen dat het 'toen daar is geopenbaard, dus........

Liegen is haram, vrees Allah swt dus, Qoute me maar waar ik dat zeg. De ayas golden en gelden voor de Joden en Christenen die hun Boodschapper as volgen ten tijde dat die gestuurd was voor de verkondiging. Dit werd opgeheven nadat er telkens een nieuwe Profeet as of Boodschapper as kwam. Of hoeft Mohammed asws niet gevolgd te worden ? En de Koran ?
Je durft niet inhoudelijk op mn stukje te reageren wie verdraait er nu ?

' Maar de Koran is volmaakt in leiding.

Waarom hoeven Joden en Christen hem dan niet te volgen volgens jou ? Takkilah. Wees eerlijk, liegen is haram. Je spreekt jezelf verschrikkelijk tegen. Weerleg mn tekst maar, kun je nooit.

Assalam alaikum

wa 3alaikom

Hamza-T
09-08-02, 19:55
:duim:
Shoekran aghie Ridoean.
Bedankt voor het verklaren en aanvullen van mijn bericht.
Ik zie aan de reacties van zwerver dat hij de Islam niet goed kent want Qoran en hadieth zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
een voorbeeld is dat sommige ayaats uit de Qoran uitgelegd kunnen worden vanuit een of meerdere hadieth.
Dat wil niet zeggen dat ik bedoel dat de Qoran niet compleet is!
Maar dat Hadieth gewoon een vast onderdeel van Islam is.
Of zitten wij soenieten nu verkeerd dan?
p.s. (ook ik heb veel met christenen te maken omdat mijn gehele familie christen is,dat neemt niet af aan hun ongeloof.Kijk ook al heb ik genegenheid voor mijn ouders en hoop ik het beste voor hun dat geeft mij nooit het recht om te zeggen dat zij gelovig zijn.Ook Noegh (as) zijn eigen zoon vertoonde koefr toen hij zei dat hij kon schuilen voor de zondvloed van Allah s.w.t. .toen heeft Allah geopenbaard aan Noegh (as) dat zijn zoon niet bij hem hoorde.Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik niet om sympathievol over te komen ga zeggen dat christenen gelovig zijn,plus ik heb niet vaak christenen over ons horen zeggen dat wij gelovig zijn eerder heb ik ze kritiek en ook beschuldigingen van discriminatie en haat zien uiten.
Ook zouden wij ongelovig zijn omdat we christus niet erkennen als verlosser en zoon van god (astaghfiroullah) maar gewoon als boodschapper.Mijn eigen moeder heeft dat zelfs tegen mij gezegd dat ik de loochenaar was van jezus en dat ik hem heb verworpen,met andere woorden je hoeft niet ten koste van de waarheid sympathievol te gaan zitten doen en dan zelfs de hadieth te verwerpen als bron van Islam,het is om te huilen wat je typt meneer zwerver. :huil:
aSalaam Aleikoem broeders en zusters van het geloof.
En tot ziens voor de rest.

zwerver
09-08-02, 23:11
Geplaatst door Ridouan
Geplaatst door Ridouan

en

Dus je hoeft niet in de waarheid te geloven ? En dan zit je op het juist pad ? Lees 4: 115 aub. Je spreekt jezelf weer eens tegen.
4.115 En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

****Wat een idioot. Natuurlijk moet je in de waarheid geloven, zij denken in de 'waarheid' te geloven. Maar bepaalde aspecten van hun geloof zijn gebaseerd op valse geschiften, dit wordt in de Koran duidelijk gemaak. Maar dit wil niet zeggen dat ze geen gelovigen zijn in de 'ogen' van Allah. Bepaalde dingen zijn verkeerd, maar ze zitten op het juiste pad.

Volgen niet moslims de boodschapper ? Verzetten zij zich niet tegen diens leiding ? Volgen zij de Koran ? En de weg van de gelovigen ? We komen er wel insha Allah.

#### 2.62 en 5.69 . De aya's zijn duidelijk, maar jullie proberen ze te verdraaien. Jullie bedenken allemaal verhalen dat het 'toen daar is geopenbaard, dus........

Liegen is haram, vrees Allah swt dus, Qoute me maar waar ik dat zeg. De ayas golden en gelden voor de Joden en Christenen die hun Boodschapper as volgen ten tijde dat die gestuurd was voor de verkondiging. Dit werd opgeheven nadat er telkens een nieuwe Profeet as of Boodschapper as kwam. Of hoeft Mohammed asws niet gevolgd te worden ? En de Koran ?

****Dit is een voorbeeld van aya' s verdraaien. Lees wat in de aya staat! En kom niet met verhaaltjes. En onthoud dat de Koran compleet is, het is het ' woord' van Allah, onze schepper. Heeft geen uitleg nodig, het is bedoeld voor de gehele mensheid. Ik geloof in de Koran, zoals ik hem lees, en ik hoef jullie verhaaltjes niet te horen. Kom maar niet met een verhaaltje een aya verdraaien, ik geloof in het boek van Allah, en niet in sunnitische sprookjes!

' Maar de Koran is volmaakt in leiding.

Waarom hoeven Joden en Christen hem dan niet te volgen volgens jou ? Takkilah. Wees eerlijk, liegen is haram. Je spreekt jezelf verschrikkelijk tegen. Weerleg mn tekst maar, kun je nooit.

****Lees de Koran! Zonder verhaaltjes uit de hadith.

Assalam alaikum

wa 3alaikom

Ridouan
10-08-02, 03:05
Geplaatst door zwerver
Geplaatst door Ridouan
Geplaatst door Ridouan

en

****Wat een idioot. Natuurlijk moet je in de waarheid geloven, zij denken in de 'waarheid' te geloven. Maar bepaalde aspecten van hun geloof zijn gebaseerd op valse geschiften, dit wordt in de Koran duidelijk gemaak. Maar dit wil niet zeggen dat ze geen gelovigen zijn in de 'ogen' van Allah. Bepaalde dingen zijn verkeerd, maar ze zitten op het juiste pad.

Idioot ? Rustig aan zwerver....Je moet in de waarheid geloven en zij denken dat en doen dat dus niet ? Dit is echt grappig. Ze zitten op het juiste pad ?

2.120 En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.

2.135 En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren".

3.101 Hoe kunt gij verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

14.1 Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij u hebben geopenbaard, opdat gij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht moogt brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene;

****Dit is een voorbeeld van aya' s verdraaien. Lees wat in de aya staat! En kom niet met verhaaltjes. En onthoud dat de Koran compleet is, het is het ' woord' van Allah, onze schepper. Heeft geen uitleg nodig, het is bedoeld voor de gehele mensheid. Ik geloof in de Koran, zoals ik hem lees, en ik hoef jullie verhaaltjes niet te horen. Kom maar niet met een verhaaltje een aya verdraaien, ik geloof in het boek van Allah, en niet in sunnitische sprookjes!

Wat ben jij ontwetend zeg:

2.129 Heer, doe onder hen een boodschapper opstaan, die hun Uw tekenen zal verkondigen en hun het Boek en de Wijsheid zal verklaren en hen zal louteren. Voorzeker, Gij zijt de Almachtige, de Alwijze.

2.151 Omdat Wij uit uw midden een boodschapper hebben gezonden, die u Onze tekenen verkondigt, u zuivert, u het Boek en de Wijsheid onderwijst en u leert, hetgeen gij niet wist.

2.231 En wanneer gij van uw vrouwen scheidt en zij het einde van de haar voorgeschreven periode bereiken, behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht. En drijft niet de spot met Allah's geboden en gedenkt Allah's gunst aan u en (gedenkt) het Boek en de wijsheid, die Hij u heeft nedergezonden, waarmede Hij u vermaant. En vreest Allah en weet, dat Allah de Kenner is van alle dingen.

3.164 Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden.

En mn vraag:

Liegen is haram, vrees Allah swt dus, Qoute me maar waar ik dat zeg.
Of hoeft Mohammed asws niet gevolgd te worden ? En de Koran ?

Maar de Koran is volmaakt in leiding.

****Lees de Koran! Zonder verhaaltjes uit de hadith.

Durf je niet te reageren ? Hier voor jou:

6.39 Zij, die Onze tekenen verloochenen, zijn doof en stom, in de duisternis. Allah laat wie Hij wil dwalen en Hij plaatst op het rechte pad wie Hij wil. Waar heb ik hadieths geplaatst ?

Assalam alaikum

wa 3alaikom

almomina
01-12-02, 00:20
Geplaatst door ssouraya

ogtie we kunnen tegenwoordig onze ouders niets meer kwalijk nemen elgheer inshallah...

zij zijn hier gekomen om een betere milieu om ons heen en een betere toekomst, elhamdolilah is het hen gelukt we komen niets te kort we kunnen hen alles vragen en wij krijgen het elhamdolilah, dus in die tijd waren ze bezig met ons, en zich aan te passen aan deze maatschappij van de koffaars en met hen mee te doen voor ons om een betere toekomst te krijgen deze land werd hen te vreemd dus konden ze door de verleiding voor ons niet meer praktiseren in de islam, anders kregen wij het moeilijk..

maar nu we zijn geboren we zijn slim komen niets te kort
en gaan diep na denken,
dat we de taak verder moeten opnemen die onze ouders het niet hadden kunnen doen, dus de islam te praktiseren...

als je van je ouders houdt dan wens je hen de djanaat in, zonder dat ze je dwingen om iets in de islam te doen.... stel dat ze ej niets leeren zoals ik het al zeg komt niet de kennis naar je toe loop naar de kennis toe :droef: hij zal nooit zelf naar je toe komen tenzij je er erg na streeft,

maak geen misbruik om de vrijheid die je ouders je geven, maar beperk het met de islam... en maak hen taak af, die ze normaal hoorde af te maken maar helaas ze zijn oud of kunnen niet meer of zijn te verleid in deze vreselijke ummah.. dus denk daar eens over na
ja ogtie fi dien

m3a salama
3aneek allah

:droef: :huil:

indygirl_roosje
20-12-02, 19:14
Beste mensen,
sorry voor al die mensen die Zwerver dissen, maar ik ben het helemaal met hem eens, hoor!
Kijk, er zijn er onder jullie die beweren dat vriendschap tussen een moslim en een niet-moslim niet mogelijk is. Nee, dat zal wel niet,he? Wat jammer nou dan dat ik tig voorbeelden ken van moslims en niet-moslims die vrienden zijn en soms zelfs getrouwd! Wat me verder opvalt, is dat velen van jullie voortdurend alleen maar naar de vorm kijken en niet naar de inhoud; dit heeft trouwens niets met de islam te maken, maar met een soort arrogantie die je bij alle geloven aantreft; er zijn bij alle geloven namelijk mensen die denken dat ze op Gods rechterstoel kunnen gaan zitten en kunnen oordelen over andere mensen. En ga nou niet zeggen: o jij bent christen dus jij weet er niets van, want ik ben al jaren goed bevriend met een islamitisch gezin dat naast mij woont en ik ben ook bezig om de islam te bestuderen. En ja, ik lees niet zoveel in de Koran omdat ik (met alle respect) het taalgebruik soms wat moeilijk en langdradig vind, ondanks de soms prachtige poetische verzen, dus ik kan niet gaan schermen met soera's en van hadiths weet ik ook niet zoveel. Maar wat ik wel weet en ook durf te zeggen, is dat God liefde is en dat men de echte Waaarheid alleen bij Hem kan vinden. In de hemel is geen ruimte voor intolerantie, wantrouwen of disrespect. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een diep en oprecht respect voor de islam als godsdienst, maar wat ik niet kan begrijpen is mensen die vol oordelen en vooroordelen zitten, waardoor hun hart zo vol raakt, dat ze de kernboodschap van God vergeten: namelijk liefde, solidariteit en repect voor elkaar. En dan is het daarbij heel mooi als je 5 keer per dag bidt, iedere zondag in de kerk zit of altijd je gebedsriemen in orde hebt, maar daar gaat het in wezen niet om. Het gaat erom, dat je er ook echt naar LEEFT . En natuurlijk zijn er mensen die zowel de vorm als de inhoud toepassen, nu ja, des te meer respect voor hen!

Ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en een gezegend 2003 vol van kracht, liefde, wijsheid en gezondheid toe! (d.v.)

Groetjes en knufs,

Roosje.