PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale moslims verstoren lezing



jang0201
01-04-10, 12:01
Radicale moslims verstoren lezing
ANTWERPEN - Een lezing van de Nederlandse schrijver Benno Barnard is door radicale moslims verstoord. Enkele tientallen jonge moslims stonden aan het begin van de voordracht op en begonnen slogans te roepen.

Dit meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad. De Nederlandse schrijver en notoir islamcriticus Benno Barnard gaf gisteravond een lezing met als titel Het islamdebat: lang leve God, weg met Allah!.

Radicale moslimorganisaties hadden vooraf via websites opgeroepen om naar de aula aan de Rodestraat af te zakken en de lezing te verstoren. Toen de voordracht 's avonds begon, had een veertigtal moslims zich onder het publiek gemengd.

De organisator probeerde hen nog op andere gedachten te brengen, maar zodra Barnard aan zijn betoog begon, stonden de jongeren op en begonnen te roepen. 'Ik had amper een paar woorden gezegd, of de leider stond op en riep Met Allah wordt niet gespot', vertelt Barnard. 'Daarna begonnen hij en zijn volgelingen 'Allah akbar' te roepen en bestormden ze het podium. Als ik geen lijfwachten had gehad, dan had ik u nu niet te woord kunnen staan.' (EBO)

Marsipulami
01-04-10, 13:19
YouTube- Radicale moslims leggen Benno Barnard het zwijgen op

David vs Goliath
01-04-10, 13:34
Radicale moslims verstoren lezing
ANTWERPEN - Een lezing van de Nederlandse schrijver Benno Barnard is door radicale moslims verstoord. Enkele tientallen jonge moslims stonden aan het begin van de voordracht op en begonnen slogans te roepen.

Dit meldt de Belgische krant Het Nieuwsblad. De Nederlandse schrijver en notoir islamcriticus Benno Barnard gaf gisteravond een lezing met als titel Het islamdebat: lang leve God, weg met Allah!.

Radicale moslimorganisaties hadden vooraf via websites opgeroepen om naar de aula aan de Rodestraat af te zakken en de lezing te verstoren. Toen de voordracht 's avonds begon, had een veertigtal moslims zich onder het publiek gemengd.

De organisator probeerde hen nog op andere gedachten te brengen, maar zodra Barnard aan zijn betoog begon, stonden de jongeren op en begonnen te roepen. 'Ik had amper een paar woorden gezegd, of de leider stond op en riep Met Allah wordt niet gespot', vertelt Barnard. 'Daarna begonnen hij en zijn volgelingen 'Allah akbar' te roepen en bestormden ze het podium. Als ik geen lijfwachten had gehad, dan had ik u nu niet te woord kunnen staan.' (EBO)

!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

de wereld op z'n kop; zeg :

vertel me nou :


wie is dan radicaal : die achterlijk intolerant provocerend Islamofoob Nlse schrijver die zegt : Lang leve God, weg met Allah ...of die moslim jongeren dan die hadden gewoon er tegen geprotesteerd op hun eigen manier !!!!!

If u can count to 10 ; u w'd know the answer to that "question" : the latter is no question !

Bar
01-04-10, 13:52
De fascistische horden rukken weer op.
Ze zijn alleen verschoten van bruin naar groen.

Witte78
01-04-10, 13:57
!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

de wereld op z'n kop; zeg :

vertel me nou :


wie is dan radicaal : die achterlijk intolerant provocerend Islamofoob Nlse schrijver die zegt : Lang leve God, weg met Allah ...of die moslim jongeren dan die hadden gewoon er tegen geprotesteerd op hun eigen manier !!!!!

If u can count to 10 ; u w'd know the answer to that "question" : the latter is no question !

Mensen die protesteren tegen vrijheid van meningsuiting. Sja, de wereld op zijn kop inderdaad. Of hadden ze nog een ander punt dan dat kafirs hun mond moeten houden als het over Allah, Mohammed of islam gaat?

Ron Haleber
01-04-10, 14:22
De fascistische horden rukken weer op.
Ze zijn alleen verschoten van bruin naar groen.

Weer een bewijs dat de islam vrijheid van mening ontkent!:kotsen2:

Ook deze site bewijst het keer op keer!

Na 40 jaar in volle vrijheid leven had je toch anders verwacht?:D

Zit die dictatuur bij moslims dan toch in de genen?:denk:

Eke
01-04-10, 14:31
!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

de wereld op z'n kop; zeg :

vertel me nou :


wie is dan radicaal : die achterlijk intolerant provocerend Islamofoob Nlse schrijver die zegt : Lang leve God, weg met Allah ...of die moslim jongeren dan die hadden gewoon er tegen geprotesteerd op hun eigen manier !!!!!

If u can count to 10 ; u w'd know the answer to that "question" : the latter is no question !

Als Barnard inderdaad een vuilspuiter is t.a.v. moslims vind ik dat je je mond open moet doen en wel voordat ie begint met vuilspuiten.

ECHTER...

ik heb meteen op Wiki gekeken om enigzins een indruk te krijgen van Barnard.citaat Wiki over de inhoud van Barnards werk :

"Het achterdoek van dit alles is de Europese geschiedenis en de rol van de judaïsche filosofie daarin; centraal in Barnards hele werk staat de talmoedische overtuiging dat 'het geheim van de verlossing' de herinnering is."

Is het niet logischer en respektvoller om naar de schrijver te luisteren en door middel van diskussie bepaalde zaken te verhelderen ?????

Wie heeft Barnards werk gelezen en kent de pijnpunten voor moslims. Is het zo'n rotzak , Sallah, of wijken zijn denkbeelden te sterk af van de jouwe ?

Danablue
01-04-10, 15:03
Is het niet logischer en respektvoller om naar de schrijver te luisteren en door middel van diskussie bepaalde zaken te verhelderen ?????

Wie heeft Barnards werk gelezen en kent de pijnpunten voor moslims. Is het zo'n rotzak , Sallah, of wijken zijn denkbeelden te sterk af van de jouwe ?

Discussie is voor dergelijke types erg moeilijk blijkbaar.

Ik heb het werk niet gelezen. Maar ik vermoed dat de titel van de lezing meer dan genoeg is om sommige types over de rooie te krijgen.

David vs Goliath
01-04-10, 15:48
Discussie is voor dergelijke types erg moeilijk blijkbaar.

Ik heb het werk niet gelezen. Maar ik vermoed dat de titel van de lezing meer dan genoeg is om sommige types over de rooie te krijgen.


Discussion for u guys means : a monologue :

a one way street paternalistic imperialistic ununaced absolute non_sense :

subjecting others to ur own Eurocentric views , thought, standards; morality ......that's what u do understand under the word discussion or dialogue mainly :

everyone who's against ur non_sense is radical, extremist, communist, fascist or worse ...so ...

& u may say whatever u want to others; according to u, : no problem : but those others must say amen all the time :

take a look at those stupid reactions here above from ur "enlightened" friends here !

U do think also that the freedom of speech is a 1 way street : urs ; only urs ! :lol: :

That intolerant Ducth writter had the right to say : weg met Allah ; maar niet als een "waarheid" , those muslims had the right to protest against his tone & provocations 'cause :

it's not what people say, it's how they say it that matters the most ; & it's especially what they do not say that says it all ....



That's no dialogue or discussion : if u talk to me sounding like u do "posess" the truth & that my own belief, thought
....are "nothing" ; well, that's no talking ; that's ideological moral Eurocentric ...intolerant racist islamophobic .....imperialism paternalism monologue :

& then i w'd protest against that & if u w'dn't correct ur attitude ; i w'd make u understand what's wrong with u ; like what's wrong with that silly idiot wilders ......


u should try to know what dialogue or a discussion are in the first place to begin with ; "enlightened" materialism secularism Frankentein's silly stupid monsters freaks ................

If this is "civilization", i w'd prefer to go live with those so_called primitive folks in the amazone rain forest .............. :lol:

Disgusting , morons really ! :kotsen2:

There will be a time when dialogue under ur imperialistic dominant inquisitory paternalistic Eurocentric conditions will cease to have any meaning ...



Try to learn from ur own western post_modernism that has been calling for pluralism, relativism ....even outside of liberal democracy .....; calling for a radical revolution in human thought, even at the level of epistemology, common sense ; logics, empirics .....& the rest ....anti_Eurocentrism post_modernism that had proven ur western Eurocentric "Enlightenment" fundamentally wrong & had mocked all those "enlightenment's certainties, truths, myths ...."

now that :


westerse denken, maatstaffen, moraal ethiek , epistemologie, logica; rede, empirie .............zelfs zijn niet universeel, niet in de absoluut zin althans ....& that there's no siuch a thing as universalism; objectivism, truth ...when it comes to humans & human thought , cultures ......stupid ignorant intolerant imperialistic racist islamophobic .....freaks ! "

It's all culture , almost :

or as Fichte once said :

"Alles is EGO" :

nou ; niet alles, bijna dan ......hysteric irrational silly pathetic tragic_hilarious :lol: drama queens ; humanity's "créme de la créme" , humanity's "pride" ... :lol:

Marsipulami
01-04-10, 15:55
Ach niks aan de hand.

- Een derderangsschrijver die bij gebrek aan belangstelling voor zijn schrijfsels de islamofobe toer opgaat om wat aandacht te krijgen.

- Een handvol werkloze allochtonen die -tussen twee diefstallen door- de moslim proberen uit te hangen door lawaai te maken.

knuppeltje
01-04-10, 16:03
Marsipulami;4307122]Ach niks aan de hand.

- Een derderangsschrijver die bij gebrek aan belangstelling voor zijn schrijfsels de islamofobe toer opgaat om wat aandacht te krijgen.

Hij woont dan ook al een tijdje in België.

knuppeltje
01-04-10, 16:06
David vs Goliath;4307117]Discussion for u guys means : a monologue :

Als de letters voortaan niet groter worden en de kleuren niet feller, dan ga ik het niet meer lezen. :boos:

Slinger
01-04-10, 16:08
Hij woont dan ook al een tijdje in België.

Lees jij wel eens iets? De beste Nederlandse schrijvers komen uit België.

knuppeltje
01-04-10, 16:13
Slinger;4307135]Lees jij wel eens iets? De beste Nederlandse schrijvers komen uit België.

Wie zegt dat?

De volgende keer zet ik er speciaal voor jou wel een smiley bij. Hoef je niet meer zo'n moeite te doen om te pogen begrijpend te lezen. :schreeuw:

Slinger
01-04-10, 16:16
Wie zegt dat?

De volgende keer zet ik er speciaal voor jou wel een smiley bij. Hoef je niet meer zo'n moeite te doen om te pogen begrijpend te lezen. :schreeuw:

Ik zeg dat. :boer:

knuppeltje
01-04-10, 16:33
Slinger;4307146]Ik zeg dat. :boer:

Dan hoef ik daar zeker niet opin te gaan. :denk:

Slinger
01-04-10, 16:34
Dan hoef ik daar zeker niet opin te gaan. :denk:

Probeer maar niet, geef liever toe dat je analfabeet bent.

knuppeltje
01-04-10, 16:51
Slinger;4307166]Probeer maar niet, geef liever toe dat je analfabeet bent.

Ik weet niet of er weer een smiley bij moet van je, maar ik kan je inderdaad meestal niet volgen.

tanger'73
01-04-10, 17:54
YouTube- Radicale moslims leggen Benno Barnard het zwijgen op (http://www.youtube.com/watch?v=TQWjmHl7U9Y)


Hahahahaha, 'k ga helemaal stuk echt lachen. Anders dan al die saaie geitenwollensokken colleges. "Gelieve de zaal te verlaten." :haha:

tanger'73
01-04-10, 17:59
!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

de wereld op z'n kop; zeg :

vertel me nou :


wie is dan radicaal : die achterlijk intolerant provocerend Islamofoob Nlse schrijver die zegt : Lang leve God, weg met Allah ...of die moslim jongeren dan die hadden gewoon er tegen geprotesteerd op hun eigen manier !!!!!

If u can count to 10 ; u w'd know the answer to that "question" : the latter is no question !

"Wil u vriendelijk vragen de zaal te verlaten." :haha:

tanger'73
01-04-10, 18:01
Weer een bewijs dat de islam vrijheid van mening ontkent!:kotsen2:

Ook deze site bewijst het keer op keer!

Na 40 jaar in volle vrijheid leven had je toch anders verwacht?:D

Zit die dictatuur bij moslims dan toch in de genen?:denk:


Kostelijk. :haha:

tanger'73
01-04-10, 18:04
Als Barnard inderdaad een vuilspuiter is t.a.v. moslims vind ik dat je je mond open moet doen en wel voordat ie begint met vuilspuiten.

ECHTER...

ik heb meteen op Wiki gekeken om enigzins een indruk te krijgen van Barnard.citaat Wiki over de inhoud van Barnards werk :

"Het achterdoek van dit alles is de Europese geschiedenis en de rol van de judaïsche filosofie daarin; centraal in Barnards hele werk staat de talmoedische overtuiging dat 'het geheim van de verlossing' de herinnering is."

Is het niet logischer en respektvoller om naar de schrijver te luisteren en door middel van diskussie bepaalde zaken te verhelderen ?????

Wie heeft Barnards werk gelezen en kent de pijnpunten voor moslims. Is het zo'n rotzak , Sallah, of wijken zijn denkbeelden te sterk af van de jouwe ?

Ken die hele Bernard de clochard niet, maar evenwel wil ik u vriendelijk vragen de zaal te verlaten. :haha:

tanger'73
01-04-10, 18:05
Discussion for u guys means : a monologue :

a one way street paternalistic imperialistic ununaced absolute non_sense :

subjecting others to ur own Eurocentric views , thought, standards; morality ......that's what u do understand under the word discussion or dialogue mainly :

everyone who's against ur non_sense is radical, extremist, communist, fascist or worse ...so ...

& u may say whatever u want to others; according to u, : no problem : but those others must say amen all the time :

take a look at those stupid reactions here above from ur "enlightened" friends here !

U do think also that the freedom of speech is a 1 way street : urs ; only urs ! :lol: :

That intolerant Ducth writter had the right to say : weg met Allah ; maar niet als een "waarheid" , those muslims had the right to protest against his tone & provocations 'cause :

it's not what people say, it's how they say it that matters the most ; & it's especially what they do not say that says it all ....



That's no dialogue or discussion : if u talk to me sounding like u do "posess" the truth & that my own belief, thought
....are "nothing" ; well, that's no talking ; that's ideological moral Eurocentric ...intolerant racist islamophobic .....imperialism paternalism monologue :

& then i w'd protest against that & if u w'dn't correct ur attitude ; i w'd make u understand what's wrong with u ; like what's wrong with that silly idiot wilders ......


u should try to know what dialogue or a discussion are in the first place to begin with ; "enlightened" materialism secularism Frankentein's silly stupid monsters freaks ................

If this is "civilization", i w'd prefer to go live with those so_called primitive folks in the amazone rain forest .............. :lol:

Disgusting , morons really ! :kotsen2:

There will be a time when dialogue under ur imperialistic dominant inquisitory paternalistic Eurocentric conditions will cease to have any meaning ...



Try to learn from ur own western post_modernism that has been calling for pluralism, relativism ....even outside of liberal democracy .....; calling for a radical revolution in human thought, even at the level of epistemology, common sense ; logics, empirics .....& the rest ....anti_Eurocentrism post_modernism that had proven ur western Eurocentric "Enlightenment" fundamentally wrong & had mocked all those "enlightenment's certainties, truths, myths ...."

now that :


westerse denken, maatstaffen, moraal ethiek , epistemologie, logica; rede, empirie .............zelfs zijn niet universeel, niet in de absoluut zin althans ....& that there's no siuch a thing as universalism; objectivism, truth ...when it comes to humans & human thought , cultures ......stupid ignorant intolerant imperialistic racist islamophobic .....freaks ! "

It's all culture , almost :

or as Fichte once said :

"Alles is EGO" :

nou ; niet alles, bijna dan ......hysteric irrational silly pathetic tragic_hilarious :lol: drama queens ; humanity's "créme de la créme" , humanity's "pride" ... :lol:

Ben je er nog steeds, had je de opdracht niet begrepen om de zaal te verlaten? :haha:

tanger'73
01-04-10, 18:07
Ach niks aan de hand.

- Een derderangsschrijver die bij gebrek aan belangstelling voor zijn schrijfsels de islamofobe toer opgaat om wat aandacht te krijgen.

- Een handvol werkloze allochtonen die -tussen twee diefstallen door- de moslim proberen uit te hangen door lawaai te maken.


Precies net wat ik dacht en hiermee bevestig je het subliem. :haha:

Max Stirner
01-04-10, 18:52
Ach niks aan de hand.

- Een derderangsschrijver die bij gebrek aan belangstelling voor zijn schrijfsels de islamofobe toer opgaat om wat aandacht te krijgen.

- Een handvol werkloze allochtonen die -tussen twee diefstallen door- de moslim proberen uit te hangen door lawaai te maken.


:D

.
.

Olive Yao
01-04-10, 19:32
Ach niks aan de hand.

- Een derderangsschrijver die bij gebrek aan belangstelling voor zijn schrijfsels de islamofobe toer opgaat om wat aandacht te krijgen.

- Een handvol werkloze allochtonen die -tussen twee diefstallen door- de moslim proberen uit te hangen door lawaai te maken.

:D

Karakteristieke Marsupilami-stijl.


He ... toen ik dit postte had ik de jouwe nog niet gezien, Max Stirner. :hihi:

Max Stirner
01-04-10, 23:19
Zag het net op tv ... en vond t toch niet echt iets om al te lacherig over te doen

Marsipulami
01-04-10, 23:43
Zag het net op tv ... en vond t toch niet echt iets om al te lacherig over te doen



http://www.deredactie.be/permalink/1.750003

Vooral de allerlaatste 30 seconden van de reportage vind ik goddelijk. :D

tanger'73
01-04-10, 23:47
Zag het net op tv ... en vond t toch niet echt iets om al te lacherig over te doen


tis België, hebben meer gevoel voor humor. Hoe zuidelijker je komt hoe meer gevoel voor humor.

tanger'73
01-04-10, 23:49
http://www.deredactie.be/permalink/1.750003

Vooral de allerlaatste 30 seconden van de reportage vind ik goddelijk. :D



hij Benno Bastaard was vandaag toch ook bij phara?

Marsipulami
01-04-10, 23:50
hij Benno Bastaard was vandaag toch ook bij phara?

Kijk nou eens naar de laatste 30 sec op die link die ik gaf. :D

tanger'73
01-04-10, 23:53
De titel was overigens een grapje en werd daarmee volgens hem bewezen dat deze moslims geen humor bezitten. Nou gelukkig had ik al meteen door dat ik mijn hard gelach hierop niet kon inhouden. :haha:

tanger'73
01-04-10, 23:54
Kijk nou eens naar de laatste 30 sec op die link die ik gaf. :D


Ja dat ga ik nu doen, heb je eve een momentje?

tanger'73
01-04-10, 23:58
Kijk nou eens naar de laatste 30 sec op die link die ik gaf. :D


Ja inderdaad, die voelden zich terecht onveilig en wilden dat Bastaard alsnog zijn preek hield. :haha:

tanger'73
02-04-10, 00:10
Godsamme Marsipulami, heb je die boodschap van die brotherhood erop na gezien? Dit is pure komiek, ik ga helemaal stuk. :haha:

Marsipulami
02-04-10, 00:22
Godsamme Marsipulami, heb je die boodschap van die brotherhood erop na gezien? Dit is pure komiek, ik ga helemaal stuk. :haha:

Ik denk dat België maar een saai land zou zijn zonder Marokkanen. :p

tanger'73
02-04-10, 00:26
Ik denk dat België maar een saai land zou zijn zonder Marokkanen. :p


België is echt uniek, helemaal in haar verslaggeving. Waar ze gewoon een brotherhood uit de kast trekken en telefonisch commentaar in de studio toelaten van betrokken salafisten in bijzijn van een bastaard. :haha:

tanger'73
02-04-10, 00:33
Die salafistische woordvoerder in België vanaf 4 minuten kan er ook wat van hoor. :haha:

tanger'73
02-04-10, 00:39
Bovendien hoef je als moslim lieden als deze die een totaal eigen invulling geven aan meningen die nergens op te rijmen zijn niet te verdedigen.

tanger'73
02-04-10, 01:29
Als die salafisten eve hadden nagedacht: lang leve God, weg met Allah ---> lezing Benno Bastard 1 april ---> 1 april grap.

Marsipulami
02-04-10, 02:19
YouTube- Extremisten in debat : Ab & Sal vs Dewinter

jang0201
02-04-10, 07:56
Benno Barnard bedreigd na lezing over Islam ANTWERPEN - De Nederlandse schrijver Benno Barnard is donderdag naar eigen zeggen opnieuw bedreigd. Tijdens een lezing van de auteur over de politieke islam liepen de gemoederen ook woensdag al hoog op. De bijeenkomst moest vroegtijdig worden afgeblazen omdat Barnard nauwelijks aan het woord kon komen, meldden Belgische media vrijdag.


Volgens de essayist was er woensdag per sms en een website opgeroepen zijn lezing aan de Antwerpse universiteit te verstoren. De lezing had de naar zijn zeggen ironisch bedoelde titel 'Leve God, weg met Allah'.

Barnard verklaarde in een Belgisch tv-programma dat hij donderdag is bedreigd, maar weigerde in detail te treden. Ook een lid van de groep sharia4belgium, die had opgeroepen tot het verstoren van de lezing, kwam in de uitzending aan het woord. Volgens de man kan er niet gelachen worden met het geloof.

Joesoef
02-04-10, 09:00
Much ado about nothing

Max Stirner
02-04-10, 10:51
tis België, hebben meer gevoel voor humor. Hoe zuidelijker je komt hoe meer gevoel voor humor.



Belgen hebben, nog meer dan Nederlanders, de neiging om over zich heen te laten p*ssen.

Het bestormen van podia tijdens lezingen en het bedreigen van schrijvers - hoe derde-rangs ze ook mogen zijn - is niet mijn humor en vind ik simpelweg niet aanvaardbaar in een beschaafd land.

ronald
02-04-10, 11:19
De lezing had de naar zijn zeggen ironisch bedoelde titel 'Leve God, weg met Allah'.

Volgens de man kan er niet gelachen worden met het geloof.


Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73 Bekijk bericht
tis België, hebben meer gevoel voor humor. Hoe zuidelijker je komt hoe meer gevoel voor humor.

Ergens in het zuiden houdt die grens op...

jang0201
02-04-10, 11:22
tis België, hebben meer gevoel voor humor. Hoe zuidelijker je komt hoe meer gevoel voor humor.

Ik weet niet wat hier de humor van is. stelletje baardapen die allah akbar roepen, is dat humor?

knuppeltje
02-04-10, 12:39
Zolang dat allemaal in zoiets als België gebeurt is er niets aan de hand. Pas als het in een echt land gebeurt, dan moeten we ons zorgen gaan maken. :blowen:

Max Stirner
02-04-10, 12:54
Zolang dat allemaal in zoiets als België gebeurt is er niets aan de hand. Pas als het in een echt land gebeurt, dan moeten we ons zorgen gaan maken. :blowen:


Ehmmm : In echte landen moeten schrijvers/tekenaars onderduiken of worden ze vermoord.


Wegkijker.

knuppeltje
02-04-10, 15:36
Max Stirner;4307765]Ehmmm : In echte landen moeten ...

Wat denk jij dat ze in Staphorst, Urk, Spakenburg of een aantal Zeeuwse dorpen zullen doen als Tarik Ramadan daar groot aangekondigd een lezing zou gaan houden en daarvoor zou gaan roepen: weg met de christengod - leve allah?
Die zien daar echt niet de lol van in. Ramadan zou dat ook niet en hij zal dat dan ook nooit doen, maar toch, de rapen zouden gaar zijn voor de oerHollandse polderboys.
In Urk zijn ze nog gewend iedere kroeg in de puin te leggen die op zondag open gaat en ik weet niet of de verkeersborden aan de rand van het dorp met daarop de tekst gelieve op zondag niet met de auto het dorp in te rijden, al weg zijn. Dat is toch heel wat anders dan een schrijver uitjouwen. Er zijn trouwens veel te veel schrijvers die nooit uitgejouwd worden, maar dat is weer een ander verhaal.
Je zou trouwens de PVV eens moeten horen. De wereld zou te klein zijn. Het zou stortregenen van de vragen in de Tweede Kamer of zoiets allemaal wel kan in dit christelijkjoods georiënteerd land. De PVV zou weer meteen met stip de grootste partij in de peiling worden en grote kans dat de verschrikkelijke vlaskop de nieuwe premier zou worden.
Ach, hoe mooi is het om het kleine leed ergens anders zo veel aandacht te schenken. Laat die Belgische justitie nou maar hun werk doen, Mars zal ongetwijfeld beamen dat die héél bekwaam zijn - héél bekwaam.
Komt allemaal goed, zou Wim Kan zeggen.

Stopnaald
02-04-10, 15:45
Much ado about nothing

ONZIN!!! Zowel het stuk, als Shakespeare zelf, hebben heel wat meer humor en inhoud dan deze apen!!!

super ick
02-04-10, 15:50
Weer een bewijs dat de islam vrijheid van mening ontkent!:kotsen2:

Ook deze site bewijst het keer op keer!

Na 40 jaar in volle vrijheid leven had je toch anders verwacht?:D

Zit die dictatuur bij moslims dan toch in de genen?:denk:

Vrijheid van mening, mensenrechten, vrijheid van godsdienst.
Het staat allemaal geschreven. Het ligt er maar net aan hoe letterlijk je het allemaal wilt nemen.

Max Stirner
02-04-10, 16:23
Wat denk jij dat ze in Staphorst, Urk, Spakenburg of een aantal Zeeuwse dorpen zullen doen als Tarik Ramadan daar groot aangekondigd een lezing zou gaan houden en daarvoor zou gaan roepen: weg met de christengod - leve allah?
Die zien daar echt niet de lol van in. Ramadan zou dat ook niet en hij zal dat dan ook nooit doen, maar toch, de rapen zouden gaar zijn voor de oerHollandse polderboys.
In Urk zijn ze nog gewend iedere kroeg in de puin te leggen die op zondag open gaat en ik weet niet of de verkeersborden aan de rand van het dorp met daarop de tekst gelieve op zondag niet met de auto het dorp in te rijden, al weg zijn. Dat is toch heel wat anders dan een schrijver uitjouwen.
Je zou trouwens de PVV eens moeten horen. De wereld zou te klein zijn. Het zou stortregenen van de vragen in de Tweede Kamer of zoiets allemaal wel kan in dit christelijkjoods georiënteerd land. De PVV zou weer meteen met stip de grootste partij in de peiling worden en grote kans dat de verschrikkelijke vlaskop de nieuwe premier zou worden.
Ach, hoe mooi is het om het kleine leed ergens anders zo veel aandacht te schenken. Laat die Belgische justitie nou maar hun werk doen, Mars zal ongetwijfeld beamen dat die héél bekwaam zijn - héél bekwaam.
Komt allemaal goed, zou Wim Kan zeggen.




Je denkt dat ze naar het podium zou stormen & hem zouden bedreigen ?

En dat ze zo'n dreigementje eventueel ook zouden uitvoeren (denk hierbij even aan TvG, AHA, Salman Rushdie, Samira Bellil, Kurt Westergaard, Lars Vilks etc etc) ?


Gek, ik niet.



Maar ben blij om te horen dat het 'allemaal wel goed komt', dat scheelt.

tanger'73
02-04-10, 17:07
Belgen hebben, nog meer dan Nederlanders, de neiging om over zich heen te laten p*ssen.

Het bestormen van podia tijdens lezingen en het bedreigen van schrijvers - hoe derde-rangs ze ook mogen zijn - is niet mijn humor en vind ik simpelweg niet aanvaardbaar in een beschaafd land.


Goh, het manneke pis syndroom. Denk eerder dat Belgen in die zin over Nederlanders heenpissen.

tanger'73
02-04-10, 17:08
Ergens in het zuiden houdt die grens op...

Belgen zijn racisten, vlamingen haten walen en de allochtonen staan aan de zijlijn.

tanger'73
02-04-10, 17:10
tis België, hebben meer gevoel voor humor. Hoe zuidelijker je komt hoe meer gevoel voor humor.

Ik weet niet wat hier de humor van is. stelletje baardapen die allah akbar roepen, is dat humor?


sinds wanneer zijn Belgen baardapen?

tanger'73
02-04-10, 17:20
zielige stumperts, ik vind deze meer radicaler en ernstiger dan een stelletje hooligans of een Wilders die een tweede Kamer zitting verstoord door zomaar de zaal uit te stormen. Om beide kan ik overigens lachen, anders dan de meeste zure mensen hier.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.728885

tanger'73
02-04-10, 17:23
Bovendien bezit iemand die met louter zulke topic's komt totaal geen greintje van wat dan ook.

Max Stirner
02-04-10, 17:31
zielige stumperts, ik vind deze meer radicaler en ernstiger dan een stelletje hooligans of een Wilders die een tweede Kamer zitting verstoord door zomaar de zaal uit te stormen. Om beide kan ik overigens lachen, anders dan de meeste zure mensen hier.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.728885



Schaapachtig gaan zitten lachen als bepaalde groepen demonstratief en op een agressieve manier hun **** afvegen met de vrijheid van meningsuiting, laat ik graag aan anderen over.


Dit akkefietje staat niet op zichzelf, je hoeft geen Einstein te zijn om hier een bepaald patroon in te ontdekken.

tanger'73
02-04-10, 17:38
Schaapachtig gaan zitten lachen als bepaalde groepen demonstratief en op een agressieve manier hun **** afvegen met de vrijheid van meningsuiting, laat ik graag aan anderen over.


Dit akkefietje staat niet op zichzelf, je hoeft geen Einstein te zijn om hier een bepaald patroon in te ontdekken.


Akkefietje, je zegt het zelf. Ga lekker je verontwaardiging vanaf een toren blazen. Nederlanders zeuren en meuren zelfs over akkefietjes, over radicalisme gesproken.

Max Stirner
02-04-10, 18:03
Akkefietje, je zegt het zelf. Ga lekker je verontwaardiging vanaf een toren blazen. Nederlanders zeuren en meuren zelfs over akkefietjes, over radicalisme gesproken.



Weet je, ben simpelweg geneigd om een agressief opgestoken middelvinger - naar onze elementaire vrijheden, grondrechten & omgangsvormen - ook als zodanig te interpreteren.

tanger'73
02-04-10, 18:07
Weet je, ben simpelweg geneigd om een agressief opgestoken middelvinger - naar onze elementaire vrijheden, grondrechten & omgangsvormen - ook als zodanig te interpreteren.

Moet je vooral doen, al datgene wat je opnoemt is tegenwoordig toch al een hard gelach.

Max Stirner
02-04-10, 18:21
Moet je vooral doen, al datgene wat je opnoemt is tegenwoordig toch al een hard gelach.


Begrijp dat je het niet zo boeiend vindt dat in Europa anno 2010 het uitspreken van de zin 'Weg met Allah' leidt tot ge-organiseerde ordeverstoringen, intimidatie en doodsbedreigingen ?

Dat het maken van een tekening je letterlijk de kop kan kosten ?

tanger'73
02-04-10, 18:27
Begrijp dat het je niet zo boeiend vindt dat anno 2010 het uitspreken van de zin 'Weg met Allah' leidt tot ge-organiseerde ordeverstoringen, intimidatie en doodsbedreigingen ?

Dat het maken van een tekening je letterlijk de kop kan kosten ?


Wat andere gasten daarvan vinden is voor hen eigen rekening, maar ik ben een moslim die humor ergens in heel goed kan ontdekken. Helaas gaat deze voelspriet heel veel mensen, waaronder Nederlanders slecht af. De persoon in kwestie heeft zelf verklaart dat het een grapje betrof. Dat wist al in een oogopslag. Als je verder in deze hele heisa al datgene wat je opnoemt ziet in dat filmpje, moet je een erg angstig en bang figuur wezen.

Max Stirner
02-04-10, 18:43
Wat andere gasten daarvan vinden is voor hen eigen rekening, maar ik ben een moslim die humor ergens in heel goed kan ontdekken. Helaas gaat deze voelspriet heel veel mensen, waaronder Nederlanders slecht af. De persoon in kwestie heeft zelf verklaart dat het een grapje betrof. Dat wist al in een oogopslag. Als je verder in deze hele heisa al datgene wat je opnoemt ziet in dat filmpje, moet je een erg angstig en bang figuur wezen.


OK, jij je zin. Zal het proberen :

Een lezing geven met bodyguards en politiebewaking, vanwege een grapje, en vervolgens alsnog geïntimideerd en bedreigd worden door mensen met heimwee naar de Middeleeuwen ...


:D

tanger'73
02-04-10, 18:45
OK, jij je zin. Zal het proberen :

Een lezing geven met bodyguards en politiebewaking, vanwege een grapje, en vervolgens alsnog geïntimideerd en bedreigd worden door mensen met heimwee naar de Middeleeuwen ...


:D

Probeer maar lekker verder, menig acteur en actrice heeft ook bodyguards. Die voelen zich ook geïntimideerd en bedreigd. Door wie! Uiteraard door meestal niet-moslims, hoogstwaarschijnlijk Nederlanders.

Max Stirner
02-04-10, 19:03
Probeer maar lekker verder, menig acteur en actrice heeft ook bodyguards. Die voelen zich ook geïntimideerd en bedreigd. Door wie! Uiteraard door meestal niet-moslims, hoogstwaarschijnlijk Nederlanders.


Ja maar ja:

Deze man is geen acteur, het is een simpele schrijver die het heeft gewaagd om een grapje te maken: 'Weg met Allah'.

Vervolgens wordt ie monddood gemaakt, geïntimideerd en bedreigd. Door moslims.


:D

Max Stirner
02-04-10, 19:20
YouTube- Bim Bam

childerenoftjsernobyl86
02-04-10, 21:02
Wat denk jij dat ze in Staphorst, Urk, Spakenburg of een aantal Zeeuwse dorpen zullen doen als Tarik Ramadan daar groot aangekondigd een lezing zou gaan houden en daarvoor zou gaan roepen: weg met de christengod - leve allah?


Wordt dit al niet regelmatig geroepen in deze dorpen?
Moet je voor de gein is op een Zondag in de Zomer Urk of Spakenburg bezoeken, waar jongeren dit roepen rijdend in hun BMW.

David vs Goliath
02-04-10, 21:02
Ben je er nog steeds, had je de opdracht niet begrepen om de zaal te verlaten? :haha:



!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Elvis leaves the building whenever he chooses to .... :lol:

David vs Goliath
02-04-10, 21:04
stelletje achterlijk idioten irrationeel hypocriet hysterisch ...drama queens bijna allemaal ... :lol:

David vs Goliath
02-04-10, 21:45
Ken die hele Bernard de clochard niet, maar evenwel wil ik u vriendelijk vragen de zaal te verlaten. :haha:

RU serious ??? :lol:

ben je op jou hoofd gevallen, darling ???

wie denk je wel dat je bent , jongen ??? :lol:

te tragi_hilarisch voor worden ! :lol:

ben je tegen de freedom of speech ??? :lol:

dan moet je eerst bij wilders terecht : die maakt een heel groot crimineel haatzaaiend ...misbruik er van :

= wilders turning the freedom of speech into the freedom of hate .....demonizations, exclusions, discrimination ....

let he dare try to do that to jews or to judaism & see what w'd happen to the bastard :

I was just holding the mirror for these idiot intolerant freaks , u like so much .....to make them feel what's like & what it means to be discriminated against, demonized , ......mocked, "insulted" .....


"democratie" dringt nog steeds niet door tot jullie achterlijk hoofden psyche, harten ....zie ik :lol: ***

of denk je dat die vrijkheden slechts 1 way streets are ??? :lol:

have u sold ur soul , tanger ??? :lol: if that's the case , u 're worse than prostitues who sell only their ...bodies ! :lol:

just kidding ... :lol:

tanger'73
02-04-10, 23:06
Ja maar ja:

Deze man is geen acteur, het is een simpele schrijver die het heeft gewaagd om een grapje te maken: 'Weg met Allah'.

Vervolgens wordt ie monddood gemaakt, geïntimideerd en bedreigd. Door moslims.


:D

Dat maak jij daarvan, want er waren anders ook moslims in de zaal achtergebleven die op zijn lezing zaten te wachten. Een bodyguard is een bodyguard, maakt daarbij niks uit of je nou een simpele schrijver bent of niet. Feit blijft dat de meeste mensen met een bodyguard niet door moslims bedreigd worden.

Marsipulami
02-04-10, 23:21
Vrijheid en extremisten

Enkele maanden geleden modereerde ik een politiek debat voor de liberale studenten aan de VUB. Een van de deelnemers was minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom en dat bleek niet naar de zin van een aantal pro-asielbetogers, die met veel geschreeuw, lawaai, megafoons, claxons en zelfs met met wat duwen en trekken verhinderden dat het debat kon plaatsvinden. Ik heb me daar die avond behoorlijk boos over gemaakt: wanneer universiteitsstudenten hun eigen grote gelijk belangrijker vinden dan vrije meningsuiting en open discussie, hebben ze hun waarden niet helemaal op een juist rijtje.

Net hetzelfde overkwam schrijver Benno Barnard aan de universiteit van Antwerpen, en ook dat is een onaanvaardbare aaantasting van zijn recht op vrije meningsuiting.

De twee incidenten zijn eigenijk volledig identiek, alleen leest u over het eerste nu pas enkele regels, terwijl het andere moeiteloos alle media haalde en woeste commentaren uitlokte.

Dat is eigenaardig, want ook in de twee gevallen is dezelfde sociologische dynamiek aan de gang: jonge en extreme heethoofden die denken dat de regels van een democratie ondergeschikt zijn aan hun eigen ideologie. Maar alleen wanneer die dynamiek in de moslimgemeenschap speelt wordt het blijkbaar een problematisch gegeven.

Dat is immers weer wat er gebeurde: het incident met Benno Barnard wordt niet gekaderd in extremisme, maar in de islam. Zo wordt telkens weer, haast op een niet uitgesproken en associatieve manier, de indruk gewekt dat de islam op zich problematisch is, en bijgevolg tegelijk alle moslims. Wanneer niet-moslimextremisten een debat verhinderen, hebben we de gave van het onderscheid tussen die extremisten en de gemeenschap of de bevolkingsgroep waartoe ze behoren, bij moslims lukt dat al een heel stukje minder. Daar is toch telkens weer de neiging om ieder incident of iedere problematische situatie meteen te associëren met een hele bevolkingsgroep en geloofsgemeenschap.

Vrijheid van meningsuiting is een zeer hoog goed in een democratische rechtsstaat en moet verdedigd worden tegen extremisten, van waar ook, die haar aanvallen. Breng die in kaart, observeer ze, en grijp in wanneer ze de wet overtreden. Maar hun extremisme is geen vrijbrief om grove veralgemeningen, stigmatisering of de globale problematisering van een godsdienst te verrechtvaardigen.

Yves Desmet
Politiek commentator
02/04/10 07u14

tanger'73
02-04-10, 23:24
RU serious ??? :lol:

ben je op jou hoofd gevallen, darling ???

wie denk je wel dat je bent , jongen ??? :lol:

te tragi_hilarisch voor worden ! :lol:

ben je tegen de freedom of speech ??? :lol:

dan moet je eerst bij wilders terecht : die maakt een heel groot crimineel haatzaaiend ...misbruik er van :

= wilders turning the freedom of speech into the freedom of hate .....demonizations, exclusions, discrimination ....

let he dare try to do that to jews or to judaism & see what w'd happen to the bastard :

I was just holding the mirror for these idiot intolerant freaks , u like so much .....to make them feel what's like & what it means to be discriminated against, demonized , ......mocked, "insulted" .....


"democratie" dringt nog steeds niet door tot jullie achterlijk hoofden psyche, harten ....zie ik :lol: ***

of denk je dat die vrijkheden slechts 1 way streets are ??? :lol:

have u sold ur soul , tanger ??? :lol: if that's the case , u 're worse than prostitues who sell only their ...bodies ! :lol:

just kidding ... :lol:


Het is juist the freedom of speech die hier ter discussie staat. Men verwijt bepaalde moslims dat ze deze verworvenheden verkrachten door het een bastard onmogelijk te maken ergens een lezing te houden. Men ziet kennelijk daarin dat de islam freedom of speech niet apprecieerd of tolereerd. Men maakt er zo'n hele heisa omheen, terwijl het in werkelijkheid gaat om een aantal opgehitste lieden omtrent een bepaalde 1 april titel. Laat staan ergens humor van inzien.

tanger'73
02-04-10, 23:43
Vrijheid en extremisten

Enkele maanden geleden modereerde ik een politiek debat voor de liberale studenten aan de VUB. Een van de deelnemers was minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom en dat bleek niet naar de zin van een aantal pro-asielbetogers, die met veel geschreeuw, lawaai, megafoons, claxons en zelfs met met wat duwen en trekken verhinderden dat het debat kon plaatsvinden. Ik heb me daar die avond behoorlijk boos over gemaakt: wanneer universiteitsstudenten hun eigen grote gelijk belangrijker vinden dan vrije meningsuiting en open discussie, hebben ze hun waarden niet helemaal op een juist rijtje.

Net hetzelfde overkwam schrijver Benno Barnard aan de universiteit van Antwerpen, en ook dat is een onaanvaardbare aaantasting van zijn recht op vrije meningsuiting.

De twee incidenten zijn eigenijk volledig identiek, alleen leest u over het eerste nu pas enkele regels, terwijl het andere moeiteloos alle media haalde en woeste commentaren uitlokte.

Dat is eigenaardig, want ook in de twee gevallen is dezelfde sociologische dynamiek aan de gang: jonge en extreme heethoofden die denken dat de regels van een democratie ondergeschikt zijn aan hun eigen ideologie. Maar alleen wanneer die dynamiek in de moslimgemeenschap speelt wordt het blijkbaar een problematisch gegeven.

Dat is immers weer wat er gebeurde: het incident met Benno Barnard wordt niet gekaderd in extremisme, maar in de islam. Zo wordt telkens weer, haast op een niet uitgesproken en associatieve manier, de indruk gewekt dat de islam op zich problematisch is, en bijgevolg tegelijk alle moslims. Wanneer niet-moslimextremisten een debat verhinderen, hebben we de gave van het onderscheid tussen die extremisten en de gemeenschap of de bevolkingsgroep waartoe ze behoren, bij moslims lukt dat al een heel stukje minder. Daar is toch telkens weer de neiging om ieder incident of iedere problematische situatie meteen te associëren met een hele bevolkingsgroep en geloofsgemeenschap.

Vrijheid van meningsuiting is een zeer hoog goed in een democratische rechtsstaat en moet verdedigd worden tegen extremisten, van waar ook, die haar aanvallen. Breng die in kaart, observeer ze, en grijp in wanneer ze de wet overtreden. Maar hun extremisme is geen vrijbrief om grove veralgemeningen, stigmatisering of de globale problematisering van een godsdienst te verrechtvaardigen.

Yves Desmet
Politiek commentator
02/04/10 07u14

Exact, thanks Marsipulami. ;)

Marsipulami
03-04-10, 01:01
Exact, thanks Marsipulami. ;)

Hmm, ik ben het niet helemaal eens met dit artikel. Ook al zitten er een paar goeie punten in.

Goed in het artikel is de vasstelling dat de (islamitische) herrieschoppers geenszins de volledige moslimgemeenschap vertegenwoordigen.

Minder goed is dat de herrieschoppers worden weggezet als een te bestrijden soort.

Als we het over vrije meningsuiting hebben, dan hebben volgens mij (al dan niet vermeende) moslimfundamentalisten evenveel recht op vrije meningsuiting als islam-baschers (desgevallend islamofobe derderangs-schrijvers die wat aandacht willen genereren)

Het volstrekt geweldloze protest van de aanwezige sympathisanten van sharia4belgium tijdens de (geplande) lezing lijkt mij perfect te passen in gekoesterde waarden als democratie en vrije meningsuiting.

Het is mij helemaal niet duidelijk waarom de lezing moest afgelast worden. Nog minder kan ik begrijpen waarom alle media vervolgens moord en brand schreeuwen.

Een kans op een constructieve confrontatie tussen verschillende vrije meningsuitingen lijkt me in dezen gemist.

tanger'73
03-04-10, 01:24
Hmm, ik ben het niet helemaal eens met dit artikel. Ook al zitten er een paar goeie punten in.

Goed in het artikel is de vasstelling dat de (islamitische) herrieschoppers geenszins de volledige moslimgemeenschap vertegenwoordigen.

Minder goed is dat de herrieschoppers worden weggezet als een te bestrijden soort.

Als we het over vrije meningsuiting hebben, dan hebben volgens mij (al dan niet vermeende) moslimfundamentalisten evenveel recht op vrije meningsuiting als islam-baschers (desgevallend islamofobe derderangs-schrijvers die wat aandacht willen genereren)

Het volstrekt geweldloze protest van de aanwezige sympathisanten van sharia4belgium tijdens de (geplande) lezing lijkt mij perfect te passen in gekoesterde waarden als democratie en vrije meningsuiting.

Het is mij helemaal niet duidelijk waarom de lezing moest afgelast worden. Nog minder kan ik begrijpen waarom alle media vervolgens moord en brand schreeuwen.

Een kans op een constructieve confrontatie tussen verschillende vrije meningsuitingen lijkt me in dezen gemist.

Goed punt, 'k heb ook geen enkele bedreiging of intimidatie uit de beelden kunnen opmaken. Bovendien hebben op vriendelijke verzoek de meeste allemaal geweldloos en vrijwillig de zaal verlaten. Dat de lezing in dien mate zou verstoord zijn, dat het niet meer kon doorgaan is mij ook een raadsel. Eerder vond ik het meer een ludieke actie (dat welliswaar niet mijn voorkeur genoot), maar zeker niet zo ernstig zoals het nu wordt afgeschilderd. Een storm in een glas water.

sjaen
03-04-10, 02:06
Vrijheid en extremisten

Enkele maanden geleden modereerde ik een politiek debat voor de liberale studenten aan de VUB. Een van de deelnemers was minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom en dat bleek niet naar de zin van een aantal pro-asielbetogers, die met veel geschreeuw, lawaai, megafoons, claxons en zelfs met met wat duwen en trekken verhinderden dat het debat kon plaatsvinden. Ik heb me daar die avond behoorlijk boos over gemaakt: wanneer universiteitsstudenten hun eigen grote gelijk belangrijker vinden dan vrije meningsuiting en open discussie, hebben ze hun waarden niet helemaal op een juist rijtje.

Net hetzelfde overkwam schrijver Benno Barnard aan de universiteit van Antwerpen, en ook dat is een onaanvaardbare aaantasting van zijn recht op vrije meningsuiting.

De twee incidenten zijn eigenijk volledig identiek, alleen leest u over het eerste nu pas enkele regels, terwijl het andere moeiteloos alle media haalde en woeste commentaren uitlokte.

Dat is eigenaardig, want ook in de twee gevallen is dezelfde sociologische dynamiek aan de gang: jonge en extreme heethoofden die denken dat de regels van een democratie ondergeschikt zijn aan hun eigen ideologie. Maar alleen wanneer die dynamiek in de moslimgemeenschap speelt wordt het blijkbaar een problematisch gegeven.

Dat is immers weer wat er gebeurde: het incident met Benno Barnard wordt niet gekaderd in extremisme, maar in de islam. Zo wordt telkens weer, haast op een niet uitgesproken en associatieve manier, de indruk gewekt dat de islam op zich problematisch is, en bijgevolg tegelijk alle moslims. Wanneer niet-moslimextremisten een debat verhinderen, hebben we de gave van het onderscheid tussen die extremisten en de gemeenschap of de bevolkingsgroep waartoe ze behoren, bij moslims lukt dat al een heel stukje minder. Daar is toch telkens weer de neiging om ieder incident of iedere problematische situatie meteen te associëren met een hele bevolkingsgroep en geloofsgemeenschap.

Vrijheid van meningsuiting is een zeer hoog goed in een democratische rechtsstaat en moet verdedigd worden tegen extremisten, van waar ook, die haar aanvallen. Breng die in kaart, observeer ze, en grijp in wanneer ze de wet overtreden. Maar hun extremisme is geen vrijbrief om grove veralgemeningen, stigmatisering of de globale problematisering van een godsdienst te verrechtvaardigen.

Yves Desmet
Politiek commentator
02/04/10 07u14

Kan Annemie Turtelboom minister van Binnenlandse Zaken ook voortaan alleen met zware beveiliging op pad uit angst voor de pro-asielbetogers?

sjaen
03-04-10, 02:10
Goed punt, 'k heb ook geen enkele bedreiging of intimidatie uit de beelden kunnen opmaken. Bovendien hebben op vriendelijke verzoek de meeste allemaal geweldloos en vrijwillig de zaal verlaten. Dat de lezing in dien mate zou verstoord zijn, dat het niet meer kon doorgaan is mij ook een raadsel. Eerder vond ik het meer een ludieke actie (dat welliswaar niet mijn voorkeur genoot), maar zeker niet zo ernstig zoals het nu wordt afgeschilderd. Een storm in een glas water.

In zijn hoofdwerk ‘De open samenleving en haar vijanden’ schreef de filosoof Karl Popper hierover het volgende: ‘Indien we onbeperkte verdraagzaamheid zelfs uitstrekken tot dezulken die onverdraagzaam zijn, als we niet bereid zijn een verdraagzame samenleving te verdedigen tegen de woedende aanvallen der onverdraagzamen, dan zullen de verdraagzamen vernietigd worden, en verdraagzaamheid met hen.’ Dit is de harde les die we uit de geschiedenis geleerd hebben en de cruciale reden waarom we met alle kracht moeten optreden tegen diegenen die het vrije woord willen smoren.

Het wordt ook dringend tijd dat we de nefaste impact van de radicale moslimwereld onder ogen zien en ons verzetten tegen praktijken die we zelf niet langer aanvaarden. Zo moet er dringend een groot maatschappelijk verzet komen tegen praktijken die de groep ‘Sharia4Belgium’, hierin gesteund door nuttige idioten zoals de zelfverklaarde ‘progressieve’ feministen, in naam van culturele en religieuze redenen, blijft verdedigen. Onaanvaardbare praktijken zoals de onderdrukking van vrouwen, verplichte klederdracht, gedwongen huwelijken, genitale verminkingen, verstotingen en eremoorden kunnen in een liberale rechtsstaat absoluut niet. We moeten ons verzetten tegen de barbaren die de sharia, de islamitische wetgeving, ook bij ons willen opleggen (op de website van de betrokken radicale moslims staat zelfs letterlijk: ‘Wij zijn een groep jongeren uit het Antwerpse, die geloven dat de sharia is gemaakt voor alle tijden en alle plaatsen en dus moet toegepast worden op heel de wereld’).

tanger'73
03-04-10, 02:18
In zijn hoofdwerk ‘De open samenleving en haar vijanden’ schreef de filosoof Karl Popper hierover het volgende: ‘Indien we onbeperkte verdraagzaamheid zelfs uitstrekken tot dezulken die onverdraagzaam zijn, als we niet bereid zijn een verdraagzame samenleving te verdedigen tegen de woedende aanvallen der onverdraagzamen, dan zullen de verdraagzamen vernietigd worden, en verdraagzaamheid met hen.’ Dit is de harde les die we uit de geschiedenis geleerd hebben en de cruciale reden waarom we met alle kracht moeten optreden tegen diegenen die het vrije woord willen smoren.


hier is dan de vraag van toepasing, wie nou de onverdraagzamen zijn, de ene partij danwel de andere of beiden?

tanger'73
03-04-10, 02:19
Het wordt ook dringend tijd dat we de nefaste impact van de radicale moslimwereld onder ogen zien en ons verzetten tegen praktijken die we zelf niet langer aanvaarden. Zo moet er dringend een groot maatschappelijk verzet komen tegen praktijken die de groep ‘Sharia4Belgium’, hierin gesteund door nuttige idioten zoals de zelfverklaarde ‘progressieve’ feministen, in naam van culturele en religieuze redenen, blijft verdedigen. Onaanvaardbare praktijken zoals de onderdrukking van vrouwen, verplichte klederdracht, gedwongen huwelijken, genitale verminkingen, verstotingen en eremoorden kunnen in een liberale rechtsstaat absoluut niet. We moeten ons verzetten tegen de barbaren die de sharia, de islamitische wetgeving, ook bij ons willen opleggen (op de website van de betrokken radicale moslims staat zelfs letterlijk: ‘Wij zijn een groep jongeren uit het Antwerpse, die geloven dat de sharia is gemaakt voor alle tijden en alle plaatsen en dus moet toegepast worden op heel de wereld’).

uiting van onverdraagzaamheid?

tanger'73
03-04-10, 02:23
Wat mij evenwel opvalt is dat de meeste hier geen Belg zijn (nooit geweest), maar desondanks dat zich gretig met een Belgische binnenlandse aangelegenheid bemoeien alsof hun leven er vanaf hangt. :haha:

sjaen
03-04-10, 02:25
Wat mij evenwel opvalt is dat de meeste hier geen Belg zijn (nooit geweest), maar desondanks dat zich gretig met een Belgische binnenlandse aangelegenheid bemoeien alsof hun leven er vanaf hangt. :haha:

‘Wij zijn een groep jongeren uit het Antwerpse, die geloven dat de sharia is gemaakt voor alle tijden en alle plaatsen en dus moet toegepast worden op heel de wereld’).

tanger'73
03-04-10, 02:27
‘Wij zijn een groep jongeren uit het Antwerpse, die geloven dat de sharia is gemaakt voor alle tijden en alle plaatsen en dus moet toegepast worden op heel de wereld’).


Goh, heb je al een schuilkelder gegraven voor het geval deze antwerpse jongeren jouw kant op komen stormen?

sjaen
03-04-10, 02:34
Goh, heb je al een schuilkelder gegraven voor het geval deze antwerpse jongeren jouw kant op komen stormen?

Nee, en jij?!

tanger'73
03-04-10, 02:57
Nee, en jij?!


zolang antwerpse jongeren de strijdkrachten van de west-Europese unie en diens veiligheids en defensie identiteit met hun sharia leuzen nog niet hebben overlopen, zie ik niet in waarom ik een kelder moet graven.

Marsipulami
03-04-10, 09:41
De zeloten hebben ongelijk

zaterdag 03 april 2010

FOUAD GANDOUL vindt de boodschap van Sharia4Belgium prietpraat en hun interventie pathetisch en dom, maar hij wil zich niet verontschuldigen voor het zelotisme van wat marginale enkelingen.

Heftig, pathetisch, dom en volstrekt contraproductief. Dat is het enige wat er redelijkerwijs kan worden gezegd van de tussenkomst door zeloten van Sharia4Belgium in een aula van de universiteit van Antwerpen. Reagerend op de titel van een lezing van de immer polemische Benno Barnard liep een aula aan de UA vol met hypersalafisten die met luid gejoel en getier hun ongenoegen wensten duidelijk te maken. De lezing ging uiteindelijk niet door. De camerabeelden spraken boekdelen. Alle inspanningen die her en der in ons gewest plaats vonden om islam op een genuanceerde wijze aan anders- en niet-gelovige medeburgers uit te leggen werden alweer in enkele minuten teniet gedaan door een minuscule groep van zeloten.

Ik ben, beleefd uitgedrukt, geen fan van Benno Barnard. Ik verafschuw het beeld van de islam dat hij koestert en propageert als zijnde antagonistisch aan de moderne westerse tradities. Een debat met Barnard voer je echter niet met gebrul en hysterisch gejoel. Dat doe je door zijn denkbeelden deskundig te doorprikken met argumenten die steek houden. Staan roepen dat je de sharia in Vlaanderen wil invoeren is smeken om verdere radicalisering van de publieke opinie ten opzichte van de moslimgemeenschap in haar geheel.

Folklore

We leven in een democratie en dus zijn ook de meest obscurantistische en folkloristische gedachten vrij. Dus ook die van Sharia4Belgium. Ook zij mogen protesteren tegen wat ze ervaren als een onrecht. Alleen hebben ze niet het recht om dezelfde vrijheid van meningsuiting voor hun tegenstander te beknotten of onmogelijk te maken.

De tussenkomst van de ‘woordvoerder' van Sharia4Belgium tijdens de uitzending van Phara donderdagavond was even onverantwoord. Hoe wereldvreemd moet je wel zijn om dat soort prietpraat live op tv te komen verkondigen. Betekent dat nu dat Vlaanderen aan de vooravond van een imminente overheersing door krankzinnige zeloten staat? Laten we serieus blijven! De moslimgemeenschap in Vlaanderen vecht elke dag voor haar plek onder de Vlaamse zon. Elke dag boksen moslimjongeren tegen racisme en xenofobie. Een minuscule groep als Sharia4Belgium is absoluut niet representatief voor een gemeenschap die uit meer dan een half miljoen Belgische medeburgers bestaat. Die overgevoeligheid in de media voor alles wat met moslims te maken zou hebben vormt dan ook een belangrijk deel van het probleem.

Even hemeltergend is het dat de moslimgemeenschap bij elk incident waar moslims bij betrokken zijn zich moet verantwoorden en afstand nemen. Sinds 9/11 volgden de symbolische knievallen mekaar op in sneltempo. Vlak na 9/11 sprak een bont gezelschap van de meest invloedrijke imams ter wereld zich streng uit tegen terrorisme, tegen moorden in naam de islam. Sindsdien werd het haast een gewoonte. Waarom komen deze stemmen niet aan bod hier in het Westen? Dit wijst er andermaal op dat er in onze maatschappij wel degelijk sprake is van twee maten.

De inclusie van moslims in Vlaanderen zal pas lukken wanneer ze als volwaardige individuen worden benaderd en dus niet verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor daden gepleegd door een of andere obscure organisatie die zich toevallig beroept op de islam. Daarnaast is het hoog tijd dat er werk wordt gemaakt van een zelfkritische ingesteldheid binnen het mediatiek gebeuren. Tenslotte is het ook aan de moslimjongeren om uit hun schelp te komen en zich te manifesteren om de interne diversiteit aan meningen aan bod te laten komen.

FOUAD GANDOULWie? Regioverantwoordelijke ACV Genk, moslim en politicoloog. Wat? Moslimjongeren moeten uit hun schulp komen. Waarom? Ze moeten tonen dat obscure extremisten niet in hun naam spreken.

jang0201
03-04-10, 10:40
Ook voor homoseksueel gedrag is er geen plaats meer volgens de Sharia. ‘Wat homoseksualiteit betreft, zitten we op dezelfde lijn als katholieken en joden. Er is geen plaats voor hen en een geleerde zal hen waarschijnlijk tot de dood veroordelen.’ Sharia4Belgium wil de modale Belg de Sharia niet opdringen door geweld maar via het vreedzaam verkondigen van het woord van Allah. Het volledige artikel vind je op de site van het nieuwsblad

Nee fijne gasten die sharia4belgium, opzouten zou ik zeggen!

childerenoftjsernobyl86
03-04-10, 10:59
Goh, heb je al een schuilkelder gegraven voor het geval deze antwerpse jongeren jouw kant op komen stormen?

Nee maar wel een wapen tegen gekken als deze jongeren.

knuppeltje
03-04-10, 11:49
Max Stirner;4307932]Je denkt dat ze naar het podium zou stormen & hem zouden bedreigen ?

Zover zou het niet eens komen.


En dat ze zo'n dreigementje eventueel ook zouden uitvoeren
Gek, ik niet.

Ze zouden met hun trekkers het dorp barricaderen zodat Taric er niet in kwam. Ze zouden hem met getrokken rieken en zeisen op hun gevulde strontkarren staan opwachten.


Maar ben blij om te horen dat het 'allemaal wel goed komt', dat scheelt.

Ach, als bij de eerste de beste scheet men al doet alsof de Krakkatau weer uit elkaar is gespat, dan moet ik wel even lachen ja.

Gek dat men blijkbaar al het temult uit eind zestiger jaren weer zo snel vergeten is.

knuppeltje
03-04-10, 11:55
childerenoftjsernobyl86;4308135]Wordt dit al niet regelmatig geroepen in deze dorpen?
Moet je voor de gein is op een Zondag in de Zomer Urk of Spakenburg bezoeken, waar jongeren dit roepen rijdend in hun BMW.

Aldus onze ervaringsdeskundige.

Tomas
03-04-10, 11:56
Gek dat men blijkbaar al het temult uit eind zestiger jaren weer zo snel vergeten is.

Dit zijn religeuze fanatici. Onvoorspelbaar en potentieel levensgevaarlijk. Niet te vergelijken met de protesten uit de jaren 60, 70 en 80. Je kan het bagetaliseren en meestal zal het ook wel met een sisser aflopen. Maar vergeet nooit dat ze knettergek zijn en dus levensgevaarlijk.

childerenoftjsernobyl86
03-04-10, 11:59
=sjaen;4308409]In zijn hoofdwerk ‘De open samenleving en haar vijanden’ schreef de filosoof Karl Popper hierover het volgende: ‘Indien we onbeperkte verdraagzaamheid zelfs uitstrekken tot dezulken die onverdraagzaam zijn, als we niet bereid zijn een verdraagzame samenleving te verdedigen tegen de woedende aanvallen der onverdraagzamen, dan zullen de verdraagzamen vernietigd worden, en verdraagzaamheid met hen.’ Dit is de harde les die we uit de geschiedenis geleerd hebben en de cruciale reden waarom we met alle kracht moeten optreden tegen diegenen die het vrije woord willen smoren.
Verdraagzaamheid wint nooit van onverdraagzaamheid net zoals een uitgestoken hand het nooit wint van een wapen.
Daarom zou je de onverdraagzaamheid moeten uitbannen in onze maatschappij, omdat het ongewenst is en gevaar oplevert voor een vreedzame samenleving.


Het wordt ook dringend tijd dat we de nefaste impact van de radicale moslimwereld onder ogen zien en ons verzetten tegen praktijken die we zelf niet langer aanvaarden. Zo moet er dringend een groot maatschappelijk verzet komen tegen praktijken die de groep ‘Sharia4Belgium’, hierin gesteund door nuttige idioten zoals de zelfverklaarde ‘progressieve’ feministen, in naam van culturele en religieuze redenen, blijft verdedigen. Onaanvaardbare praktijken zoals de onderdrukking van vrouwen, verplichte klederdracht, gedwongen huwelijken, genitale verminkingen, verstotingen en eremoorden kunnen in een liberale rechtsstaat absoluut niet. We moeten ons verzetten tegen de barbaren die de sharia, de islamitische wetgeving, ook bij ons willen opleggen (op de website van de betrokken radicale moslims staat zelfs letterlijk: ‘Wij zijn een groep jongeren uit het Antwerpse, die geloven dat de sharia is gemaakt voor alle tijden en alle plaatsen en dus moet toegepast worden op heel de wereld’).
Dit kan alleen indien de gematigde Moslim en Moslima ervan overtuigd is dat de sharia geen toekomst heeft in Europa en hiervoor ook wenst te strijden en er openlijk voor uitkomt.
Maar tot op heden is dit (nog) niet zo en zal onze maatschappij alleen verharden tegen elkaar.

childerenoftjsernobyl86
03-04-10, 12:10
Aldus onze ervaringsdeskundige.

Waarom ziet u mij als ervaringsdeskundige?
Het stond gewoon in onze polderkrant van bijna een jaar terug, waarbij er rellen uitbraken zowel in Urk als in Emmeloord tussen dronken jongeren.

knuppeltje
03-04-10, 12:21
Tomas;4308474]Dit zijn religeuze fanatici. Onvoorspelbaar en potentieel levensgevaarlijk. Niet te vergelijken met de protesten uit de jaren 60, 70 en 80. Je kan het bagetaliseren en meestal zal het ook wel met een sisser aflopen. Maar vergeet nooit dat ze knettergek zijn en dus levensgevaarlijk.

Ik vergeet helemaal niets, maar om welke reden je de orde ook verstoort - je verstoort.
Destijds zijn velen tijdelijk het spreken door fanatieke knettergekken onmogelijk gemaakt. Dat zal wel van alle tijden zijn geweest en of dat verandert geloof ik niet.
Waar het om gaat is dat men van een scheet geen vulkaanuitbarsting moet maken. Ook nu is er een aanklacht ingediend bij justitie, we zullen wel zien wat daaruit volgt.
Het bijkomend voordeel van het hele gedoe is dat er over een discussie ontstaat, ook - of juist - binnen de moslimgemeenschap.

Als er een iemand niet het verschil tussen bagatelliseren en relativeren hoeft te worden uitgelegd, dan ben jij het toch?

knuppeltje
03-04-10, 12:25
childerenoftjsernobyl86;4308481]Het stond gewoon in onze polderkrant van bijna een jaar terug, waarbij er rellen uitbraken zowel in Urk als in Emmeloord tussen dronken jongeren.

Juist in die gesloten gemeenschappen als Urk, Staphorst en dergelijke is vaak het alcohol- en drugsprobleem het grootst. In het dorp op zondag de kroeg dicht, maar in het weiland genoeg zuipketen voor de jeugd.

Max Stirner
03-04-10, 12:26
Hmm, ik ben het niet helemaal eens met dit artikel. Ook al zitten er een paar goeie punten in.

Goed in het artikel is de vasstelling dat de (islamitische) herrieschoppers geenszins de volledige moslimgemeenschap vertegenwoordigen.

Minder goed is dat de herrieschoppers worden weggezet als een te bestrijden soort.

Als we het over vrije meningsuiting hebben, dan hebben volgens mij (al dan niet vermeende) moslimfundamentalisten evenveel recht op vrije meningsuiting als islam-baschers (desgevallend islamofobe derderangs-schrijvers die wat aandacht willen genereren)

Het volstrekt geweldloze protest van de aanwezige sympathisanten van sharia4belgium tijdens de (geplande) lezing lijkt mij perfect te passen in gekoesterde waarden als democratie en vrije meningsuiting.

Het is mij helemaal niet duidelijk waarom de lezing moest afgelast worden. Nog minder kan ik begrijpen waarom alle media vervolgens moord en brand schreeuwen.

Een kans op een constructieve confrontatie tussen verschillende vrije meningsuitingen lijkt me in dezen gemist.



Dit was geen meningsuiting, dit was geen constructieve dialoog - het was het monddood maken van een andere mening door de persoon in kwestie te overschreeuwen, te intimideren & te bedreigen.

Deze derderangsschrijver is nu vergezeld van bodyguards, staat onder politiebewaking & krijgt dreigtelefoontjes.


En ..... hij had het kunnen weten. Need I say more ?

Max Stirner
03-04-10, 12:35
Ik vergeet helemaal niets, maar om welke reden je de orde ook verstoort - je verstoort.
Destijds zijn velen tijdelijk het spreken door fanatieke knettergekken onmogelijk gemaakt. Dat zal wel van alle tijden zijn geweest en of dat verandert geloof ik niet.
Waar het om gaat is dat men van een scheet geen vulkaanuitbarsting moet maken. Ook nu is er een aanklacht ingediend bij justitie, we zullen wel zien wat daaruit volgt.
Het bijkomend voordeel van het hele gedoe is dat er over een discussie ontstaat, ook - of juist - binnen de moslimgemeenschap.

Als er een iemand niet het verschil tussen bagatelliseren en relativeren hoeft te worden uitgelegd, dan ben jij het toch?


Wanneer mogen we er een vulkaanuitbarsting van maken .. ?

Als ie moet uitwijken naar de VS ? Als straks iemand 'met een andere mening' hem met een groot mes in zijn eigen badkamer staat op te wachten ? Of toch maar even wachten tot ie gewoon met een briefje in zijn borst geprikt op straat ligt ?

knuppeltje
03-04-10, 12:41
Max Stirner;4308489]Wanneer mogen we er een vulkaanuitbarsting van maken .. ?

Ik begrijp dat jij je in je vrijheid van meningsuiting voelt aangetast.


Of toch maar even wachten tot ie gewoon met een briefje in zijn borst geprikt op straat ligt ?

Ga even googlen naar de echte cijfers over moord hier met- of zonder religieus motief.

Max Stirner
03-04-10, 12:49
zolang antwerpse jongeren de strijdkrachten van de west-Europese unie en diens veiligheids en defensie identiteit met hun sharia leuzen nog niet hebben overlopen, zie ik niet in waarom ik een kelder moet graven.


:D


Das natuurlijk ook niet het issue - het zullen er heus niet al te veel zijn.

Maar ze zijn zodanig van de spreekwoordelijke pot gerukt en ze zijn potentieel zo levensgevaarlijk dat je als schrijver, tekenaar, grappenmakker of politicus toch wel even gaat nadenken voordat je je ding doet.

Zelfcensuur dus, ingegeven door pure - en terechte - angst voor dit soort idioten.


Kan daar niet om lachen en ga dat niet relativeren.

Slinger
03-04-10, 12:50
Ik vergeet helemaal niets, maar om welke reden je de orde ook verstoort - je verstoort.
Destijds zijn velen tijdelijk het spreken door fanatieke knettergekken onmogelijk gemaakt. Dat zal wel van alle tijden zijn geweest en of dat verandert geloof ik niet.
Waar het om gaat is dat men van een scheet geen vulkaanuitbarsting moet maken. Ook nu is er een aanklacht ingediend bij justitie, we zullen wel zien wat daaruit volgt.
Het bijkomend voordeel van het hele gedoe is dat er over een discussie ontstaat, ook - of juist - binnen de moslimgemeenschap.

Als er een iemand niet het verschil tussen bagatelliseren en relativeren hoeft te worden uitgelegd, dan ben jij het toch?

Jij kunt bagatelliseren wat je wilt, maar uiteindelijk zal het er op uit draaien dat we onze bek moeten houden. En homo's zoals jij moeten zich dan helemaal gedeisd houden. Ik heb er tenminste geen enkel vertrouwen in dat het hier beter zal gaan dan in Noord-Afrika. De islam is onwrikbaar.

Max Stirner
03-04-10, 12:51
Ga even googlen naar de echte cijfers over moord hier met- of zonder religieus motief.


UIteraard, de moord op TvG kan je ook relativeren. Sh*t happens.

David vs Goliath
03-04-10, 13:03
Het is juist the freedom of speech die hier ter discussie staat. Men verwijt bepaalde moslims dat ze deze verworvenheden verkrachten door het een bastard onmogelijk te maken ergens een lezing te houden. Men ziet kennelijk daarin dat de islam freedom of speech niet apprecieerd of tolereerd. Men maakt er zo'n hele heisa omheen, terwijl het in werkelijkheid gaat om een aantal opgehitste lieden omtrent een bepaalde 1 april titel. Laat staan ergens humor van inzien.


nee; daar gaat het niet om : da's niet de punt ; volgens mij : die jongeren hadden gewoon hun vrijheid van speech ; van geloof ....uitgeofend ; meer niet :

die schrijver was aan het haatzaaien ;dus : die jongeren hebben het recht om er tegen te protesteren ...

Imagine someone saying : weg met het jodendom, weg met joden .....& see what w"d happen to him /her .....


het gaat om die achterlijk hyposriet dubbel standards van het westen : meten met 2 maten :

het gaat om het feit dat het westen denkt dat de vrijheid van denken, van speech ....a 1 way street is : his ; only his :

see what that lunatic wilders was all 'bout who had turned the freedom of speech into a freedom of hate ; of demonizations; of exclusions; of discrimination ....pretending to "fight" for the freedom of speech; of thought ....while threatening the freedoms of muslims mainly ; so ....

This Eurocentric imperialistic paternalistic racist materialistic secular west wants to hear amen all the time from us ; wants to subject us to its Eurocentric non_sense post_modernism had proven wrong, so ....

daar gaat het om hier dus ...

jang0201
03-04-10, 13:22
die schrijver was aan het haatzaaien

Ow hoe weet je dat de schrijver aan het haatzaaien was, die schrijver heeft maar 2 zinnen gezegd en er werd al ALLAH HAKKEBAR geroepen.

Joesoef
03-04-10, 13:29
Wie wind zaait zal storm oogsten.

David vs Goliath
03-04-10, 14:12
die schrijver was aan het haatzaaien

Ow hoe weet je dat de schrijver aan het haatzaaien was, die schrijver heeft maar 2 zinnen gezegd en er werd al ALLAH HAKKEBAR geroepen.

"weg met Allah" is puur ordinair provocerend .....achterlijk intolerant ....haatzaaien .....

Try to say : weg met de joden, weg met het jodendom .....& see what w'd happen .....= meten met 2 maten ....

knuppeltje
03-04-10, 15:11
Slinger;4308495]Jij kunt bagatelliseren wat je wilt,

Het is allemaal angst, en wie het langst leeft is nog het bangst.

knuppeltje
03-04-10, 15:12
Max Stirner;4308496]UIteraard, de moord op TvG kan je ook relativeren. Sh*t happens.


Je kon de cijfers niet vinden zeker?

Max Stirner
04-04-10, 13:08
Je kon de cijfers niet vinden zeker?


Zullen er vast een paar honderd per jaar zijn .... lekker belangrijk, in Congo zijn het er nog veel meer. Bovendien gaat iedereen vroeg of laat toch wel dood .... :maf3:


Gozert: moet ik je nu echt gaan uitleggen dat het één (de bedreiging van- en moord op schrijvers, opiniemakers, cartoonisten etc. vanwege hun mening) geen ene f*ck te maken heeft met het ander (Jantjes of Anitaatjes die worden vermoord vanwege relatieproblemen, onderwereld-ruzies of willekeurige roof ) ??


Blijkbaar. Bij deze dan.

Marsipulami
04-04-10, 21:35
[Open brief] Aan Benno Barnard

04-04-2010 | Fikry El Azzouzi

Beste Benno Barnard,

Je bent een gelukkig mens. Eindelijk krijg je de aandacht die je meent te verdienen. Het is vertederend hoe je al jaren aan een stuk anti-islam opiniestukken schreef, die dan gretig door de media werden opgepikt. Je was niet alleen, je had ook vrienden die gulzig met de pen waren. Allemaal hadden jullie hetzelfde doel, de mensen waarschuwen voor de Islam. Vreemd dat jullie allemaal oude suffe mannetjes zijn. Dromen jullie om ridders te zijn op witte paarden, galopperend door de straten om elk islamitisch monster de kop af te hakken. Klinkt romantisch, maar denk vooral aan de rug.

Je bent ook een dichter en een essayist. Een dichter met vrienden, je moet wel speciaal zijn. Jammer genoeg heb ik nog niets van je gelezen. Stuur eens een boek naar kifkif, dan stuur ik je de mijne. Wie weet hebben we wel iets met elkaar gemeen en kan het verhelderend werken. Ik betwijfel het, maar je weet maar nooit. Je zult het wel kunnen veroorloven, want wat is een boek nu in vergelijking met die twee kleerkasten die je moest inhuren voor die schreeuwerige overjaarse pubers. Af en toe folklore is toch leuk. Geef toe, die gekke Abu Imran van Sharia4Belgium vond jij toch ook maar een dorpsidioot.

Verkeer je waarlijk in een panische angst. Anders wil ik je wel een soera voorlezen bij een glas warme chocomelk. Wil je liever een Bijbelverhaaltje of een sprookje, geen enkel probleem. Ik ben nog van de slechtste niet. Zou je liever hebben dat ik Sharia4Belgium veroordeel, en mijn excuses aanbied voor wat ze deden. Dat gaat me iets te ver, waarom zou ik eigenlijk? Wil je dat ik op mijn knieën val bij elk relletje? Zoals de Antwerpse allochtone politici deden. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, mijn ambitie is niet om als excuusallochtoon een zitje in de politiek te veroveren. Allochtoon, lelijk woord, niet? Je bent een dichter, verzin eens een ander woord voor allochtoon. Misschien word je dan echt gewaardeerd?

Heb jij nooit als jonge gozer amok gemaakt bij een betoging, of een lezing bij een intellectueel waar je het niet mee eens was? Vroeger bleek dat toch schering en inslag? Tijden veranderen, en je kunt het niet met elkaar vergelijken zul je vast denken. Dat moet je mij dan maar eens uitleggen. Stuur gerust een brief, dat zou ik ten zeerste appreciëren. Je opiniestukken lees ik graag, net zoals ik de roddels in de boekskes graag lees. Jullie hebben veel gemeen, allebei nemen jullie het niet zo nauw met de waarheid. Eigenlijk ben jij ook wel een beetje folklore. Wat denk je ervan om samen met Abu Imran in een opera te figureren? Zingende extremisten onder elkaar, hopelijk kun je zingen, en doe maar gerust je ridderpakje aan.

Nu moet je niet verontwaardigd kijken. Je noemt jezelf graag links en dat ben je helemaal niet. Links is tegenwoordig hip, links is warm en solidair, maar volgens sommigen ook naïef en wereldvreemd. Rechts lijkt me maar koud en asociaal. En kan een goede dichter wel extreemrechts zijn? Begrijp me niet verkeerd. Het is geen enkel probleem om van geloof te veranderen. Mijn profeten zijn Mohammed, Jezus en Abraham en ook Zinedine Zidane in zijn gloriedagen. Jouw profeet is blijkbaar Filip De Winter. Ik meen uit de grond van mijn hart dat jullie twee goed bij elkaar passen, misschien lijkt de politiek wel iets voor jou? Ik weet dat je het daar kunt maken, ik geloof in jou en moest het niet lukken, dan kon je toch een tijdje op zijn bescherming rekenen. Filip zorgt goed voor zijn luitenanten. Veel geluk met jouw spannende momenten van glorie en roem, en nog een mooie carrière aan de zijde van jouw profeet.

Met vriendelijke groeten,

Fikry

Marsipulami
04-04-10, 21:42
Weg met!

Bron: Internet

03-04-2010 | Eric Hulsens


De nieuwste medialawine. Onder de titel "Leve God, weg met Allah" zou de dichter (en missionaris?) Benno Barnard een lezing geven aan de universiteit Antwerpen. Een aantal islamitische jongeren kwamen in de zaal protesteren – onder meer door luid Allahoe akbar te roepen, en de lezing werd afgeblazen. Niks bijzonders, in universitaire kringen komt het vaker voor dat sprekers onwelkom geacht en weggejouwd worden. Dat is nauwelijks nieuws, alleen als de argumentatie met ijzeren staven ondersteund wordt krijgt zoiets een stukje van een kolom op bladzijde zoveel van de regionale berichtgeving.

Maar dit non-event werd door De Standaard opgeblazen tot voorpaginanieuws, en kreeg ook nog een vracht commentaar erbij, en een interview met een voorman van die islamitische protesteerders. Een tweesporenbeleid: een bagatel werd uitvergroot, bijna tot een staatszaak, maar binnenin de krant kon je ook wijze, relativerende commentaren lezen.

Andere kranten deden het iets kalmer aan, maar besteedden toch ook nog ruim aandacht aan het thema, en gaven soms verstandige en spitse commentaar, zoals Het Laatste Nieuws. Merkwaardig was het journalistieke gedrag van de Gazet van Antwerpen, die al op de voorpagina kopte: Radicale moslims willen koning en premier weg. Daar ging het bij die lezing en het protest ertegen niet om, het is een uitspraak van een islamitische leider in Engeland, al had ze natuurlijk net zo goed van de een of andere autochtone Vlaming kunnen komen. Na de kranten volgde de televisie, het incident werd een onderwerp voor Terzake en voor Phara. En toen gingen we het weekeinde in, met nog meer opiniestukken en ook het nieuws dat de Antwerpse gemeenteraad zich met de zaak aan het bemoeien is. Niet om het klimaat te verbeteren en de levensbeschouwelijke dialoog te bevorderen, nee de vroede vaderen en moeders willen sancties, dwangsommen en dergelijke, ja zelfs een kortgeding tegen de initiatiefnemers van het protest tegen Barnards lezing!

Vrij algemeen werd het incident gekaderd binnen het grondrecht op vrije meningsuiting. De protestactie zou dat grondrecht hebben geschonden, en dat moest worden aangeklaagd. Allerlei instanties voelden zich geroepen om commentaar te geven. Zo lees ik op de voorpagina van De Standaard (2 april 2010)

• “Burgemeester Janssens wil de zaak voor de rechtbank brengen. ‘Dit is een symbooldossier waarop snel moet worden gereageerd.’”
• “Ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding veroordeelt de actie. ‘Dit is een debat binnen een universitair kader. Het niet respecteren van de meningsuiting is onaanvaardbaar.’”
• ”Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) laat de website Sharia4Belgium, waar de actie werd gelanceerd, permanent volgen. Indien er sprake is van strafbare feiten, zullen die worden doorgespeeld aan het gerecht. ‘Ik ben even verontwaardigd als Benno Barnard’, zei Turtelboom gisteren in de Kamer. ‘Ik keur dit ten stelligste af. Meer nog, ik vind het gevaarlijk. Radicalisme heeft geen plaats in onze maatschappij.’ “


Bij de uitspraken van de minister moest ik wel even met mijn ogen knipperen. Alsof de Staatsveiligheid en aanverwante instellingen niet constant alle islamitische sites monitoren, en alsof strafbare feiten normaal niet doorgespeeld worden aan het gerecht! En wat is er mis met radicalisme? Hoe kan de minister trouwens het radicalisme van Barnard omhelzen en tegelijk alle radicalisme afkeuren?

En die burgemeester, van wie je zou verwachten dat hij probeert de conflicten in de stad die hij bestuurt te ontmijnen, dat hij zoekt naar verzoening - hij blijkt een sabelslijper! En dan dat Centrum voor Gelijkheid van Kansen: een debat binnen een universitair kader! “Weg met Allah” als gespreksthema binnen een universitair kader? “Weg met” heb ik nog nooit gezien in een titel van een academische publicatie of voordracht. Wat is dat voor een universiteit, die van Antwerpen?

Als vrijzinnige kijk ik nogal beduusd aan tegen die medialawine, en tegen al die personaliteiten en instanties met hun grote zekerheden en hun forse uitspraken. Ik vind dat ik het recht heb om niet godsdienstig te zijn, en ik verwacht ook van islamieten dat zij dat recht respecteren. Maar het zou niet in mijn hoofd opkomen te zeggen “weg met Allah”, want dat lijkt me een nogal domme en beledigende uitspraak, want je zegt daarmee eigenlijk: weg met alle islamieten! Allah behoort immers tot de kern van hun identiteit. En ik schrik dan ook als ik, nog steeds op de voorpagina van De Standaard, lees: “Jurgen Slembrouck, die de avond in opdracht van de Vrijzinnige Dienst van de UA organiseerde, hoopt dat hij ondanks alles een nieuwe datum kan vastleggen voor de lezing. ‘Na wat er is gebeurd, zijn we moreel verplicht om dit over te doen.’” Wablieft???

In naam van de vrijzinnigheid dus, bestel ik nu al een bak overrijpe tomaten, die zullen à point zijn tegen Slembroucks nieuwe datum, en ik bied de universiteit Antwerpen meteen een reeks voorstellen voor lezingen aan, die, gezien het algemene enthousiasme voor de vrije meningsuiting, ongetwijfeld probleemloos aanvaard zullen worden:


• Ook neonazi’s hebben rechten
• Verbrand de Vlaamse Leeuw
• Pedofilie kan ook leuk zijn
• De holocaust viel best mee
• Weg met Janssens!


Mochten mijn voorstellen niet aanvaard worden, wat ik niet verwacht, want het gaat tenslotte om debatten binnen een universitair kader, en het niet respecteren van de vrijheid van meningsuiting is immers onaanvaardbaar, mochten ze ondanks deze krachtige argumenten toch niet aanvaard worden, dan vind ik dat we het debat moeten verleggen van de vrijheid van meningsuiting naar de grenzen van de vrijheid van meningsuiting, want dan zou blijken dat dat eigenlijk de kern van het probleem is. Is Weg met Allah een toelaatbare uitspraak? Ik heb er een bak tomaten voor over om dat toe te lichten.

Marsipulami
04-04-10, 21:51
"Sharia4Belgium een groep religieuze punkers"

Bedenkingen bij het geval Benno Barnard : de provocateur geprovoceerd ?

Bron: Internet

03-04-2010 | Lucas Catherine

Is Benno Barnard echt voor de vrijheid van meningsuiting?

Op woensdag 17 maart organiseerde de Noord-Zuid-koepel van de stad Geraardsbergen een avond over Palestina met Brigitte Herremans (Broederlijk Delen) en Dirk Van der Maelen (spa), niet direct extreme figuren. Benno Barnard vindt dat dit niet kan, de Geraardsbergenaren zouden ‘weer alle mogelijke rituele flauwekul en historische verdraaiingen over zich uitgestort krijgen’ zoals hij in zijn mail naar de stad schrijft met de vraag om in te grijpen, want “Het gaat over de waarheid versus leugen”, en leugen moet je natuurlijk bestrijden.


Het helpt niet echt, ook niet als zijn vriend Wim van Rooy hem ter hulp schiet met een eigen mail en ondermeer als argument: “U vergist zich schromelijk als u meent dat het hier over grenzen, nederzettingen en dat soort uitentreuren herhaalde woorden gaat.” Vraag hierbij is hoe BB weet wat er in Geraardsbergen zoal wordt georganiseerd. Misschien gehoord van zijn Antwerpse vrienden die zoveel mogelijk websites en blogs monitoren waar het woord ‘Palestina’ in voorkomt?

Is Benno Barnard een linkse intellectueel, zoals velen denken?

Op 8 april 2009 publiceert Benno Barnard een opiniestuk in De Standaard (Enkele woorden namens Voltaire). Dat doet hij wel meer. Leuk hieraan is dat het stuk de dag daarvoor al op de website staat van Philippe Dewinter. Waarbij je minstens kan concluderen dat BB het VB in CC heeft gezet. Dewinter was dan ook de eerste politicus om BB zijn steun te betuigen na de verstoorde lezing in Antwerpen.

Benno Barnard heeft meer gemeen met het VB dan u denkt. Dat het VB jaarlijks inspiratie gaat opdoen bij Amerikaanse neoconservatieve think tanks is geweten. Maar ook het concept waar Barnard zijn dada heeft van gemaakt ‘de joods-christelijke beschaving’ komt uit die hoek. De term is uitgevonden kort na de tweede wereldoorlog in de USA bij christelijk rechts dat zijn solidariteit met de pas opgerichte staat Israël wil betuigen. Dwight Eisenhower noemt in een van zijn eerste speechen na zijn verkiezing de VS niet langer een protestantse staat, zoals voorheen gebruikelijk was, maar een joods-christelijke staat. Sinds die toespraak in 1952 kreeg de term meer en meer ingang in conservatieve en neo-conservatieve kringen en heeft hij zich verspreid in het zog van de ‘theorie van de Botsende Beschavingen’, een theorie die voor het eerst in 1956 werd geformuleerd door Bernard Lewis in The Middle East Journal en later gepopulariseerd door Huntington. Het wordt een louter politieke, zwaar ideologisch gekleurde term die heel wat maskeert en weinig met de feiten overeenkomt. Jacob Neusner (*1932), de bekendste Amerikaanse Talmud specialist (hij doceerde oa aan Princeton en Columbia University) stelt: “ Theologisch en historisch bekeken bestaat er niet zo iets als een joods-christelijke traditie. Dat is een mythe uitgevonden door seculieren die zelf ongelovig zijn.” Christelijk West-Europa heeft zich eeuwenlang anti-joods opgesteld. Van de massamoorden door de eerste kruisvaarders in het Rijnland over de verbanning van de joden in 1370 uit onze contreien tot de pogroms en het nazisme. Shlomo Sand, prof. Moderne geschiedenis aan de universiteit van Tel Aviv merkt dan ook sarcastisch op: Waar was die joods-christelijke beschaving in 1940?

En wat met Sharia4Belgium?

Een groepje marginale religieuze punkers. In plaats van vlammende haarpieken en piercings dragen ze tulband en boerka. Provocateurs met hun kleding en door wat ze zeggen, zoals de rondreizende punkers in de straten van Brussel die voor bier en hun hond geld schooien en als je niets geeft schelden. Beide groepen zijn even marginaal en staan buiten de maatschappij en hun gemeenschap. De ideale provocateurs om Leve God en weg met Allah om te draaien in Weg met jullie god en leve onze sharia.

Zij geven een provocateur als Barnard de ideale kans om het half miljoen Belgische burgers dat van huis uit moslim is te demoniseren. En wie het met zijn visie op de islam niet eens is bestempelt hij als sufkop, en wie fundamentele kritiek heeft op Israël is een antisemiet. Zijn manier om de vrijheid van meningsuiting te gebruiken.

Lucas Catherine
Auteur van ‘Islam voor Ongelovigen’ en ‘Islam, de essentie’.

knuppeltje
05-04-10, 09:58
Max Stirner;4309269]Zullen er vast een paar honderd per jaar zijn .... lekker belangrijk, in Congo zijn het er nog veel meer. Bovendien gaat iedereen vroeg of laat toch wel dood .... :maf3:

Als ik het niet al dacht. De argumenten zijn blijkbaar weer op.

Max Stirner
05-04-10, 11:38
Als ik het niet al dacht. De argumenten zijn blijkbaar weer op.


Dat was een spiegel, een variant op je eigen meesterwerkje:

'Er worden jaarlijks heel veel mensen vermoord, dus zeur niet zo over TvG '

knuppeltje
05-04-10, 13:31
Max Stirner;4310019] 'Er worden jaarlijks heel veel mensen vermoord, dus zeur niet zo over TvG '

Wie kwam er hier met die TvG aanzetten?
Ik heb het in deze topic nergens over hem gehad.
Totaal bezopen weer dus.

Max Stirner
05-04-10, 20:22
Wie kwam er hier met die TvG aanzetten?
Ik heb het in deze topic nergens over hem gehad.
Totaal bezopen weer dus.


'Ga ff googlen over de echte moord-cijfers hier', vertaal ik als :

'Zeur niet zo over TvG [en een hele rits anderen], er worden jaarlijks zoveel mensen vermoord'.


Is dat een slechte vertaling ?

tanger'73
05-04-10, 22:46
Nee maar wel een wapen tegen gekken als deze jongeren.


Wat ga je ermee doen, je verdedigen tegen gekke jongeren?

tanger'73
05-04-10, 22:53
Dit kan alleen indien de gematigde Moslim en Moslima ervan overtuigd is dat de sharia geen toekomst heeft in Europa en hiervoor ook wenst te strijden en er openlijk voor uitkomt.
Maar tot op heden is dit (nog) niet zo en zal onze maatschappij alleen verharden tegen elkaar.


hieruit maak ik op dat je geen enkele verstand bezit over de islam en moslims in het algemeen. Geen enkele moslim wenst een sharia in een westerse land (uitzonderingen als hierboven daargelaten). Dus waar jij vandaan haalt dat het doel van moslims een shariastaat vestigen betreft, is pure lariekoek.

tanger'73
05-04-10, 22:57
:D


Das natuurlijk ook niet het issue - het zullen er heus niet al te veel zijn.

Maar ze zijn zodanig van de spreekwoordelijke pot gerukt en ze zijn potentieel zo levensgevaarlijk dat je als schrijver, tekenaar, grappenmakker of politicus toch wel even gaat nadenken voordat je je ding doet.

Zelfcensuur dus, ingegeven door pure - en terechte - angst voor dit soort idioten.


Kan daar niet om lachen en ga dat niet relativeren.

Je maakt je druk om niks, zelfs om kattepis ga je helemaal over de zeik. 'K lach daarentegen om alles, met uitzondering van belastingaanslagen. Levensgevaarlijk? Je bent niet lekker man.

tanger'73
05-04-10, 23:00
Jij kunt bagatelliseren wat je wilt, maar uiteindelijk zal het er op uit draaien dat we onze bek moeten houden. En homo's zoals jij moeten zich dan helemaal gedeisd houden. Ik heb er tenminste geen enkel vertrouwen in dat het hier beter zal gaan dan in Noord-Afrika. De islam is onwrikbaar.


onwrikbaar zijn pas die ongegronden angsten waar jij zo te zien ook op drijft.

tanger'73
05-04-10, 23:06
"Sharia4Belgium een groep religieuze punkers"


Doe geen moeite met die hollanders, want zelfs de Duitsers lachen net als de Belgen smadelijk om ze. Daar zien ze dat die arme hollanders in de ban zijn van een malloot, waar ze daar ruim 60 jaar geleden gelukkig van verlost zijn.

Max Stirner
05-04-10, 23:09
Levensgevaarlijk? Je bent niet lekker man.


Ga dat even aan Kurt Westergaard vertellen, aan Salman Rushdie, aan Lars Vilks of aan Theo van Gogh.

tanger'73
05-04-10, 23:11
Ga dat even aan Kurt Westergaard vertellen, aan Salman Rushdie, aan Lars Vilks of aan Theo van Gogh.

Wat moet ik aan ze vertellen, dat een groepje jongeren een lezing in Antwerpen hebben verstoord? Ga weg, man met je doemscenario's op het niets af. Kan net zo goed iets gaan vertellen tegen de F-side van Ajax.

Max Stirner
05-04-10, 23:14
"Sharia4Belgium een groep religieuze punkers"

.



In de zin van: 'Je bent jong en je wil wat ' .... heel schattig.

Kan me alleen niet herinneren dat punkers homo's ter dood wilden laten veroordelen.

'Een groep religieuze neonazi's' is een passender vergelijking.

Max Stirner
05-04-10, 23:17
Wat moet ik aan ze vertellen, dat een groepje jongeren een lezing in Antwerpen hebben verstoord? Ga weg, man met je doemscenario's op het niets af. Kan net zo goed iets gaan vertellen tegen de F-side van Ajax.



Vertel ze dat ze heus niet bang hoeven te zijn voor religieuze gekken.

tanger'73
05-04-10, 23:21
Vertel ze dat ze heus niet bang hoeven te zijn voor religieuze gekken.


werkelijk overal wordt geschreeuwd en gebruld door gekken van elke signatuur. 'K kijk nergens meer van op. Bovendien als ik ze dat vertel zullen ze er zeker om lachen.

Max Stirner
06-04-10, 00:01
werkelijk overal wordt geschreeuwd en gebruld door gekken van elke signatuur. 'K kijk nergens meer van op. .


Das natuurlijk ook waar ...

sjaen
06-04-10, 00:46
Geen enkele moslim wenst een sharia in een westerse land (uitzonderingen als hierboven daargelaten).

Wat zeg je me nou! :D

tanger'73
06-04-10, 00:57
Wat zeg je me nou! :D

opname in de nederlandse samenleving en het respecteren van diens wetten en regels is het voornaamste bij de meeste moslims. Buitenbeentjes zullen zich meer thuisvoelen in bijvoorbeeld afghanistan, waar men een bepaalde utopie naar hartelust kan uitleven.

sjaen
06-04-10, 01:26
opname in de nederlandse samenleving en het respecteren van diens wetten en regels is het voornaamste bij de meeste moslims. Buitenbeentjes zullen zich meer thuisvoelen in bijvoorbeeld afghanistan, waar men een bepaalde utopie naar hartelust kan uitleven.


uto·pie de; v -pieën: onbereikbaar ideaal

that says it all, doesn't it....

tanger'73
06-04-10, 01:57
uto·pie de; v -pieën: onbereikbaar ideaal

that says it all, doesn't it....


zekers, en verder is het elders verre van ideaal. triest dat er nog zulke ongeleide projectielen rondlopen die met dergelijke fantasieën zichzelf buitenspel zetten.

super ick
06-04-10, 09:53
zekers, en verder is het elders verre van ideaal. triest dat er nog zulke ongeleide projectielen rondlopen die met dergelijke fantasieën zichzelf buitenspel zetten.

Ik vind dat de overheid zich sociaal op moet stellen.

Iedere Salafist en/of Wahabist moet volledig gefaciliteerd worden om z.s.m. te vertekken naar een land waar de hen zo geliefde sharia geldt.

knuppeltje
06-04-10, 10:06
Max Stirner;4310533]'Ga ff googlen over de echte moord-cijfers hier', vertaal ik als :

'Zeur niet zo over TvG [en een hele rits anderen], er worden jaarlijks zoveel mensen vermoord'.


Is dat een slechte vertaling ?

Slaat helemaal nergens op. Elke moord is is er een teveel, ook al kan ik me af en toe niet geheel aan de lust ertoe ontrekken.

knuppeltje
06-04-10, 10:13
tanger'73;4310698]Doe geen moeite met die hollanders, want zelfs de Duitsers lachen net als de Belgen smadelijk om ze. Daar zien ze dat die arme hollanders in de ban zijn van een malloot, waar ze daar ruim 60 jaar geleden gelukkig van verlost zijn.

Lelijke smerige hypocriete landverraaier dat je bent, heulen met die akelige Belgische paap? Jij bent toch ook hollander, of heb jij je Nederlands paspoort stiekem al ingeleverd? :stomp:

knuppeltje
06-04-10, 10:17
Max Stirner;4310703]'Een groep religieuze neonazi's' is een passender vergelijking.

Of de katholieke kerk, die hebben tenslotte een eeuwenlange ervaring in het georganiseerd en stelselmatig vermoorden van homo's.
Leve onze christelijke indentiteit!

Ron Haleber
06-04-10, 12:50
Iedere Salafist en/of Wahabist moet volledig gefaciliteerd worden om z.s.m. te vertekken naar een land waar de hen zo geliefde sharia geldt.

Denk je dat die lui als Sallah dat gaan doen?
Alle decadente Sociale Verzekeringen en alles daarbij - achterlaten voor Iran, Somalie of Yemen?

Die zijn niet gek:

die weten al absoluut zeker dat ze
met hun vervuilen, treiteren schelden zoals ze hier zo graag doen...
daar, al binnen een uur naakt en gecastreerd aan een lantarenpaal hangen te bungelen...:duivel:

Voor de moeite van een proces nemen ze daar echt niet de moeite voor!:D

Slinger
06-04-10, 13:11
Of de katholieke kerk, die hebben tenslotte een eeuwenlange ervaring in het georganiseerd en stelselmatig vermoorden van homo's.
Leve onze christelijke indentiteit!

Is niet waar.

knuppeltje
06-04-10, 15:30
Slinger;4310970]Is niet waar.

Vast niet als jij het zegt, maar gelukkig hoeven we ons daaraan niet te storen.

tanger'73
06-04-10, 16:13
Slaat helemaal nergens op. Elke moord is is er een teveel, ook al kan ik me af en toe niet geheel aan de lust ertoe ontrekken.

Een hollander ben ik zeker en Amsterdammer in hart en nieren. Maar ik kan ze hierin geen ongelijk geven. :D

tanger'73
06-04-10, 16:16
Ik vind dat de overheid zich sociaal op moet stellen.

Iedere Salafist en/of Wahabist moet volledig gefaciliteerd worden om z.s.m. te vertekken naar een land waar de hen zo geliefde sharia geldt.


Denk dat de meeste landen ook niet staan te springen om deze knakkers op te nemen. Hier genieten ze immers alle vrijheid om hun bekrompen wereld te beleven.

tanger'73
06-04-10, 16:18
Denk je dat die lui als Sallah dat gaan doen?
Alle decadente Sociale Verzekeringen en alles daarbij - achterlaten voor Iran, Somalie of Yemen?

Die zijn niet gek:

die weten al absoluut zeker dat ze
met hun vervuilen, treiteren schelden zoals ze hier zo graag doen...
daar, al binnen een uur naakt en gecastreerd aan een lantarenpaal hangen te bungelen...:duivel:

Voor de moeite van een proces nemen ze daar echt niet de moeite voor!:D

and you can take that to the bank. :D

knuppeltje
06-04-10, 16:31
tanger'73;4311213]Een hollander ben ik zeker en Amsterdammer in hart en nieren. Maar ik kan ze hierin geen ongelijk geven. :D

Waar het op moet slaan weet ik niet, maar brabbel maar vrolijk verder.

tanger'73
06-04-10, 16:35
Waar het op moet slaan weet ik niet, maar brabbel maar vrolijk verder.


Je bent echt achterlijk en dom, weet je dat?

knuppeltje
06-04-10, 16:41
tanger'73;4311246]Je bent echt achterlijk en dom, weet je dat?

Dat moet ongetwijfeld zijn als jij het zegt. :blowen:

tanger'73
06-04-10, 16:50
Dat moet ongetwijfeld zijn als jij het zegt. :blowen:

absoluut, omdat in jouw geval louter je pik volloopt bij het zelfstandignaamwoord Paus.

Slinger
06-04-10, 16:52
Een hollander ben ik zeker en Amsterdammer in hart en nieren. Maar ik kan ze hierin geen ongelijk geven. :D

Kijk, het gaat de goede kant op. Je stijgt een stukje in mijn achting!

tanger'73
06-04-10, 16:56
Kijk, het gaat de goede kant op. Je stijgt een stukje in mijn achting!


Dat verdienen moet een prestatie van jewelste wezen. :D

Slinger
06-04-10, 17:00
Dat verdienen moet een prestatie van jewelste wezen. :D

Ja, dan moet je de echte VOC-mentaliteit bezitten. :fpiraat:

tanger'73
06-04-10, 17:02
Ja, dan moet je de echte VOC-mentaliteit bezitten. :fpiraat:


Dat komt dan wel goed denk ik, want ook ik ben verzot op de zee en varen.

Slinger
06-04-10, 17:08
Dat komt dan wel goed denk ik, want ook ik ben verzot op de zee en varen.

Nakomeling van de Barbarijse zeerovers?

tanger'73
06-04-10, 17:11
Nakomeling van de Barbarijse zeerovers?


Wie weet, in ieder geval heeft de roof op de zilvervloot veel indruk op me gemaakt. :D

Slinger
06-04-10, 17:13
Wie weet, in ieder geval heeft de roof op de zilvervloot veel indruk op me gemaakt. :D

Ja, dat hebben onze jongens netjes gedaan!

tanger'73
06-04-10, 17:20
Ja, dat hebben onze jongens netjes gedaan!

helemaal als je bedenkt dat het geheel zonder enkele nederlandse verliezen is geconfisqueerd.

Slinger
06-04-10, 17:22
helemaal als je bedenkt dat het geheel zonder enkele nederlandse verliezen is geconfisqueerd.

Het belangrijkste resultaat was dat het de Spanjaarden belette een nieuw leger uit te rusten.

tanger'73
06-04-10, 17:26
Het belangrijkste resultaat was dat het de Spanjaarden belette een nieuw leger uit te rusten.


Dat strategisch overwicht heeft met name grote indruk op me gemaakt.

Ron Haleber
06-04-10, 18:10
Dat strategisch overwicht heeft met name grote indruk op me gemaakt.

Ha die Tanger als een Barbarijse Zeerover!
Ik heb alle 17e en 18e eeuwse boeken over hen achter mij op de plank staan!
Tenslotte ben ik een marokkofiel!

Tanger over wie je echt moet lezen is: De zeerover Jan Janszoon uit Haarlem...

Hij begon als kaper namens de Staten Gen. - dat was normaal... Maar Jan schopte het tot admiraal van de Marokkaanse sultan!
Het afgesneden velletje van zijn pik - hij werd moslim - hing als trofee in zijn kapiteinshut!:denk:

Hij kreeg Oualidia als stad voor zijn paleis... Hij heette toen Moerad Reis...:fpiraat:

Terug naar Holland kwam hij om zijn vrouw op te halen.:argwaan:

Toen hij in bij Veere in Zeeland aan land kwam, was het wel even zuchten voor de Staten Generaal die hem natuurlijk ter dood had veroordeeld omdat hij ook NL-schepen enterde... De handel werd toen verhandeld in de haven van Rabat-Salee...

Maar je kon natuurlijk niet een Admiraal van de bevriende mogendheid Marokko in de boeien slaan. Zijn vrouw ontmoette hem weer... Maar zijn dochter kwam later naar Marokko! En vertrok later met vele geschenken van pa naar huis!:nerveus:

Tanger, dat waren nog al eens tijden om van te smullen!:D

Een enkel summiere pagina dtaat in het gesch. boek van Obdeyn en De Mas...
Moeilijk is het stof te vinden: voor historici waren kapers geen juiste personen...

Maar verder moet je zelf graven in de Kon Bieb in den Haag - Tanger vraag maar aan Mark of je met hem mee mag!

Slinger
06-04-10, 18:28
Ha die Tanger als een Barbarijse Zeerover!
Ik heb alle 17e en 18e eeuwse boeken over hen achter mij op de plank staan!
Tenslotte ben ik een marokkofiel!

Tanger over wie je echt moet lezen is: De zeerover Jan Janszoon uit Leiden...

Hij begon als kaper namens de Staten Gen... Maar schopte het tot admiraal van de Marokkaanse sultan!
Het afgesneden velletje van zijn pik - hij werd moslim - hing als trofee in zijn kapiteinshut!:denk:

Hij kreeg Oualidia als stad voor zijn paleis...:fpiraat:

Terug naar Holland kwam hij om zijn vrouw op te halen.:argwaan:

Toen hij in Zeeland aan land kwam, was het wel even zuchten voor de Staten Generaal die hem natuurlijk ter dood had veroordeeld omdat hij ook NL-schepen enterde... De handel werd toen verhandeld in de haven van Rabat-Salee...

Maar je kon natuurlijk niet een Admiraal van de bevriende mogendheid Marokko in de boeien slaan. Zijn vrouw ontmoette hem weer... En ging mee naar Marokko! :nerveus:

Tanger, dat waren nog al eens tijden om van te smullen!:D

Je romantiseert. Als openlijke homo zou jij geen jaar overleven.

tanger'73
06-04-10, 18:49
tanger, dat waren nog al eens tijden om van te smullen!:D

Dat waren zeker nog eens tijden, deze Janszoon werd dan ook door Randstad aan de Marokkaanse sultan gedetacheerd.

tanger'73
06-04-10, 18:51
tenslotte ben ik een marokkofiel!


Je meent het. :D

tanger'73
06-04-10, 19:00
Het afgesneden velletje van zijn pik - hij werd moslim - hing als trofee in zijn kapiteinshut!:denk:

tanger, dat waren nog al eens tijden om van te smullen!:D

:haha:

Slinger
06-04-10, 19:01
Je meent het. :D

Hij houdt van sommige Marokkanen, net als Pim Fortuyn...

tanger'73
06-04-10, 19:05
Hij houdt van sommige Marokkanen, net als Pim Fortuyn...


Dat kan ik me goed voorstellen, Marokkanen te over die voor een enkeltje Europa of vertroeteling Ron als mannelijke bijligging niet schuwen.

Ron Haleber
06-04-10, 19:18
Je romantiseert. Als openlijke homo zou jij geen jaar overleven.

Zionistisch hoerenjong je weet absoluut niets van geschiedenis!

Laat staan van Marokko, domme sufferd.
De rest van de mensheid als de Palestijnen zijn voor jou homo's - dat weten we van zionisten heus wel.

Met excuses aan Jacob Israël de Haan die daar leefde - maar die was dan ook geen zionist!

Ron Haleber
06-04-10, 19:23
Hij houdt van sommige Marokkanen, net als Pim Fortuyn...

Gut dat wist ik niet dat je met Pim Fortuyn in dark rooms kofferde!
Was het leuk met hem? Betaalde hij jou goed?

Slinger
06-04-10, 19:24
Zionistisch hoerenjong je weet absoluut niets van geschiedenis!

Laat staan van Marokko, domme sufferd.
De rest van de mensheid als de Palestijnen zijn voor jou homo's - dat weten we van zionisten heus wel.

Met excuses aan Jacob Israël de Haan die daar leefde - maar die was dan ook geen zionist!

Je wordt persoonlijk, zie ik.

Je neemt 'homo' op als scheldwoord. Zit je toch nog een beetje in de kast?

Maar als je toch persoonlijk wordt, laten we het dan eens over jou hebben als collaborateur met het moorddadige Syrische Baathregime van Assad.

Ron Haleber
06-04-10, 19:35
Dat kan ik me goed voorstellen, Marokkanen te over die voor een enkeltje Europa of vertroeteling Ron als mannelijke bijligging niet schuwen.

Mensensmokkelen heb ik niet nodig. en zeker met Marokkanen kijk ik wel uit!:duivel:

Maar voor jou ligt het heel anders...:D

Nou ze zullen zeker met jou een neukie hebben
gemaakt. Want jij hebt op het stadhuis de stempels voor de visums bij de hand!:maf3:

Ron Haleber
06-04-10, 19:44
Je wordt persoonlijk, zie ik.

Maar als je toch persoonlijk wordt, laten we het dan eens over jou hebben als collaborateur met het moorddadige Syrische Baathregime van Assad.

Inderdaad ik ben bevriend met Sadik Al-Azm en trek met hem en zijn assisten op in Damascus...!

Nou dat is dus echt een echte collaborateur! :schreeuw:

Slim geraden, domme Arabieren-hater, zionistenhoertje! :maf3:

childerenoftjsernobyl86
06-04-10, 19:50
Gezellig en dan gaan we nu de tussenstand bekend maken

Marokkanen - Gasten
2 - 2

Correspondentie over de uitslagen is niet mogelijk

Slinger
06-04-10, 20:11
Inderdaad ik ben bevriend met Sadik Al-Azm en trek met hem en zijn assisten op in Damascus...!

Nou dat is dus echt een echte collaborateur! :schreeuw:

Slim geraden, domme Arabieren-hater, zionistenhoertje! :maf3:

Graag gedaan hoor, darkroomridder en vriend van totalitaire regimes van Marakech tot Damascus!

Max Stirner
06-04-10, 20:40
:D


.
.

Ron Haleber
06-04-10, 21:02
Graag gedaan hoor, darkroomridder en vriend van totalitaire regimes van Marakech tot Damascus!

Domme idioot en analfabeet....:duivel:

ooit een school van binnen gezien?


... je weet geeneens wie Al-Azm is... :kotsen2:

Een beroemde schrijver die een geziene en geëerde gast is op universitaire NL-colloquia...:denk:

tanger'73
06-04-10, 21:25
Mensensmokkelen heb ik niet nodig. en zeker met Marokkanen kijk ik wel uit!:duivel:

Maar voor jou ligt het heel anders...:D

Nou ze zullen zeker met jou een neukie hebben
gemaakt. Want jij hebt op het stadhuis de stempels voor de visums bij de hand!:maf3:


Goh wat zeg je dat zo lief en toch bedeesd. :D

tanger'73
06-04-10, 21:27
inderdaad ik ben bevriend met Sadik Al-Azm en trek met hem en zijn assisten af in Damascus...!

wablief? :D

super ick
07-04-10, 09:43
Denk je dat die lui als Sallah dat gaan doen?
Alle decadente Sociale Verzekeringen en alles daarbij - achterlaten voor Iran, Somalie of Yemen?

Die zijn niet gek:

die weten al absoluut zeker dat ze
met hun vervuilen, treiteren schelden zoals ze hier zo graag doen...
daar, al binnen een uur naakt en gecastreerd aan een lantarenpaal hangen te bungelen...:duivel:

Voor de moeite van een proces nemen ze daar echt niet de moeite voor!:D

IK heb het al eerder hier gepend.

Dergelijke geloofsfanaten hebben geen enkel recht van spreken meer omdat zij geld van ongelovigen aanpakken belangrijk genoeg vinden om ervoor in het meest ongelovige land van de wereld te komen/blijven wonen ipv zsm te verkassen naar een land met gelijkgestemden.

knuppeltje
07-04-10, 18:35
Ron Haleber;4311438]Met excuses aan Jacob Israël de Haan die daar leefde - maar die was dan ook geen zionist!

En was er na een tijdje ook niet bepaald gelukkig en geraakte in een behoorlijke depressie.

Want in de wijn proeft elk man zijn verleden,
Ik proef in elke wijn slechts bitterheid.
Ik heb vergeefs gedwaald, vergeefs geleden.
Zwaarder dan in Amsterdam is hier mij strijd.

Het meest verlang ik weer de taal te horen,
De tal van Holland, altijd om me heen.
Hier leef ik, half verheugd en half verloren.
De taal van mijne liedren spreekt niet een.

Kon ik vanavond dwalen langs een vaart,
Een Hollandse vaart onder Hollands luchten,
Waar kalme tjalken varen breed bedeaard,
En vogels strijken hunne laatste vluchten.

Wanneer het niet meer dag en nog geen nacht is,
Voordat de sterren aan de hemel staan,
Wanneer de wind zó wonderzoet en zacht is,
Laat ik mijn dromen naar Holland gaan. (Jacob Israël de Haan)

Ron Haleber
08-04-10, 10:52
En was er na een tijdje ook niet bepaald gelukkig en geraakte in een behoorlijke depressie.

Want in de wijn proeft elk man zijn verleden,
Ik proef in elke wijn slechts bitterheid.
Ik heb vergeefs gedwaald, vergeefs geleden.
Zwaarder dan in Amsterdam is hier mij strijd.

Het meest verlang ik weer de taal te horen,
De tal van Holland, altijd om me heen.
Hier leef ik, half verheugd en half verloren.
De taal van mijne liedren spreekt niet een.

Kon ik vanavond dwalen langs een vaart,
Een Hollandse vaart onder Hollands luchten,
Waar kalme tjalken varen breed bedeaard,
En vogels strijken hunne laatste vluchten.

Wanneer het niet meer dag en nog geen nacht is,
Voordat de sterren aan de hemel staan,
Wanneer de wind zó wonderzoet en zacht is,
Laat ik mijn dromen naar Holland gaan. (Jacob Israël de Haan)

Bedankt Knuppeltje dat je de moeite nam

om een gedicht van onze onvergetelijke joodse dichter Israël de Haan
op te zoeken en hier neer te zetten. :engel:

Israël de Haan dacht het geluk te vinden
in een door hem multicultureel geïdealiseerd Jeruzalem...:argwaan:

Maar hij vergistte zich en werd in Jeruzalem vermoord
door een van die vergiftigde zionisten
waar het op maroc.nl van wemelt...! :duivel:

knuppeltje
08-04-10, 11:09
Ron Haleber;4312757]Bedankt Knuppeltje dat je de moeite nam

Dat was niet veel moeite, die liggen hier gewoon op de boekenplank.

Ron Haleber
08-04-10, 11:27
Dat was niet veel moeite, die liggen hier gewoon op de boekenplank.

Het lijkt me goed om een stuk biografie van deze Nederlandse ANTI-ZIONIST te citeren.

Jacob Israël de Haan (Smilde (http://www.maroc.nl/wiki/Smilde), 31 december (http://www.maroc.nl/wiki/31_december) 1881 (http://www.maroc.nl/wiki/1881) —Jeruzalem (http://www.maroc.nl/wiki/Jeruzalem), 30 juni (http://www.maroc.nl/wiki/30_juni) 1924 (http://www.maroc.nl/wiki/1924)) was een Nederlands (http://www.maroc.nl/wiki/Nederland) schrijver, dichter, publicist, rechtsgeleerde en (anti-)zionist (http://www.maroc.nl/wiki/Zionisme). Hij emigreerde in 1919 als zionist naar Palestina (http://www.maroc.nl/wiki/Palestina). Hij werd daar op 30 juni 1924 vermoord door Avraham Tehomi (http://www.maroc.nl/wiki/Avraham_Tehomi) in opdracht van de Joodse paramilitaire organisatie Hagana (http://www.maroc.nl/wiki/Hagana_(organisatie))<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-0 class=reference>[1] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-0)</SUP>.


In Nederland

Hij werd in een groot, orthodox joods (http://www.maroc.nl/wiki/Orthodox_jodendom) gezin geboren als zoon van een gazzan (http://www.maroc.nl/wiki/Gazzan), een Joodse (http://www.maroc.nl/wiki/Joden) voorzanger in de synagoge (http://www.maroc.nl/wiki/Synagoge). Jacob was de broer van de latere schrijfster Carry van Bruggen (http://www.maroc.nl/wiki/Carry_van_Bruggen).

Ron Haleber: De joodse filosofe Carry van Bruggen (http://www.maroc.nl/wiki/Carry_van_Bruggen). was de schrijfster van 'Prometheus', een nog steeds actueel werk!

Carry Israël de Haan was onze eerste vrouwelijke filosofe..



Beiden zijn in hetzelfde jaar geboren, en om die reden wordt vaak aangenomen dat zij een tweeling zijn. Dit is echter niet het geval: zijn zuster was op één dag na een jaar ouder. Het gezin verhuisde in 1885 (http://www.maroc.nl/wiki/1885) naar Zaandam (http://www.maroc.nl/wiki/Zaandam), en in1896 (http://www.maroc.nl/wiki/1896) ging Jacob naar de kweekschool (de toenmalige opleiding voor onderwijzers) in Haarlem (http://www.maroc.nl/wiki/Haarlem).

Hij werdmarxist (http://www.maroc.nl/wiki/Marxist) en lid van de SDAP (http://www.maroc.nl/wiki/SDAP), en was als letterkundig medewerker verbonden aan het socialistische dagblad Het Volk (http://www.maroc.nl/wiki/Het_Volk_(Nederland)). [later: het Vrije volk]

Terwijl hij op school lesgaf, studeerde hij voor het staatsexamen, en ging vervolgens naar de universiteit, waar hij rechten (http://www.maroc.nl/wiki/Rechten) studeerde. Hij deed doctoraalexamen in 1909 (http://www.maroc.nl/wiki/1909) en promoveerde in1916 (http://www.maroc.nl/wiki/1916).

"Voorloper van Amnesty International"

De Haan ondernam in 1912 enkele reizen naar tsaristisch Rusland, waarbij hij een aantal gevangenissen bezocht om de situatie van politieke gevangenen te onderzoeken. Zijn schokkende bevindingen publiceerde hij in zijn boek "In Russische gevangenissen" (1913).


Ook richtte hij een comité op, samen met Frederik van Eeden (http://www.maroc.nl/wiki/Frederik_van_Eeden_(schrijver)) en Henriette Roland Holst (http://www.maroc.nl/wiki/Henriette_Roland_Holst), om handtekeningen te verzamelen om met name Engeland en Frankrijk te bewegen tot protest tegen Rusland.

In een publicatie van Amnesty International werd hij op grond van deze activiteiten beschreven als 'een voorloper van Amnesty International".<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-1 class=reference>[2] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-1)</SUP>

Naar Palestina

Ondertussen had De Haan het socialisme (http://www.maroc.nl/wiki/Socialisme) vaarwel gezegd, en werd hij zionist (http://www.maroc.nl/wiki/Zionisme). Weer later werd hij religieus; daarna werd hij actief in de Edah HaChareidis (http://www.maroc.nl/wiki/Edah_HaChareidis), de rabbinale organisatie van de traditionele orthodoxe joden van Jeruzalem en het Heilig Land, die fel anti-zionistisch waren.


Toen hij in 1919 (http://www.maroc.nl/wiki/1919) naarPalestina (http://www.maroc.nl/wiki/Palestina) emigreerde, werd hij een van de politieke leiders van de Edah HaChareidis. Hij was voorstander van een staat waarin Joden en Arabieren (http://www.maroc.nl/wiki/Arabieren) als gelijken zouden leven, en bepleitte onderhandelingen met Arabische leiders, om aldus te komen tot een vreedzame beëindiging van de tegenstelling tussen Joden en Arabieren. Deze opstelling van hem wekte de ergernis van zionistische leiders.

Orthodoxe Joden stellen dat het verschijnen van de Messias (http://www.maroc.nl/wiki/Messias) afgewacht moet worden voordat een op religieuze gronden gebaseerd Israel kan worden gesticht.

Vermoord door de Hagana

Op maandag 30 juni 1924 werd De Haan met drie pistoolschoten om het leven gebracht op de trappen van het Sja'arei Tsedek ziekenhuis in de Jaffastraat in Jeruzalem, toen hij terugkwam van het avondgebed in de synagoge.

Men arresteerde in eerste instantie de zojuist van malaria genezen, Jacob Zugmann of Gussmann die door zijn hospita met de moord in verband werd gebracht. Zugmann poogde zich van het leven te beroven, zoals al eerder was gebeurd, maar overleefde. Hij werd niet geheel toerekeningsvatbaar geacht maar was uiteindelijk onschuldig.
De Joodse pers achtte het ondenkbaar dat een prominent Joods geleerde door een Jood was vermoord; het doden van een Jood door een andere Jood is en was een groot taboe in het Jodendom. Door velen werd lange tijd gedacht dat de daders Arabieren waren, maar die opvatting is onjuist gebleken. Een van de seculiere zionistische organisaties, de Hagana (http://www.maroc.nl/wiki/Hagana_(organisatie)), had besloten De Haan te vermoorden.

Een aantal Hagana-activisten, met medewerking van een politieman, bracht hem midden op straat om het leven, met medeweten van Itzhak Ben-Zvi (http://www.maroc.nl/wiki/Itzhak_Ben-Zvi), die later de tweede president van Israël zou worden (1952-1963).

Dat evenwel ook in De Haans eigen tijd aan deze mogelijkheid gedacht werd, blijkt uit een krantenbericht over zijn begrafenis, die door een menigte van zo'n 5000 mensen werd bijgewoond, 'vrijwel de geheele Joodsche orthodoxie van Jeruzalem'.

'Tijdens de begrafenis kwam het tot een groote protestbetooging tegen de Zionisten, aan wie men te Jeruzalem algemeen den moord toeschrijft'.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-2 class=reference>[3] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-2)</SUP> Ook had De Haan in de laatste maanden van zijn leven veel dreigbrieven uit zionistische hoek ontvangen, waaronder één op gouvernementspapier.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-3 class=reference>[4] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-3)</SUP>

De politieke moord op De Haan is zorgvuldig onderzocht en beschreven in het boek De Haan: De eerste politieke moord in Palestina, door Shlomo Nakdimon en Shaul Mayzlish.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-DeHaan_4-0 class=reference>[5] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-DeHaan-4)</SUP> Nakdimon en Mayzlish verrichtten een diepgaand onderzoek naar de moord, en zij wisten de moordenaar te traceren, Avraham Tehomi (http://www.maroc.nl/wiki/Avraham_Tehomi), die destijds als zakenman in Hong Kong woonde.

Tehomi (1903-1990) heeft nooit spijt van de moord gehad, zoals bleek uit een interview voor de Israëlische televisie met Nakdimon: "Ik heb gedaan wat de Hagana besloten had. En er werd niets gedaan zonder bevel van Itzhak Ben-Zvi. (...) Ik heb geen spijt, want hij wilde ons hele zionistische idee verwoesten."

Tehomi werd kort voor zijn dood ook geïnterviewd doorEmile Fallaux (http://www.maroc.nl/wiki/Emile_Fallaux) voor een omvangrijke documentaire over De Haan voor de Nederlandse VPRO (http://www.maroc.nl/wiki/VPRO)-televisie, Het eind dat niemand keren kan, waarin hij dit nog eens bevestigde.
In de charedisch (http://www.maroc.nl/wiki/Charedisch_jodendom) ('ultra-orthodox') joodse gemeenschap van Jeruzalem worden de namen "Yaakov Yisroel" of "Yisroel Yaakov" regelmatig aan jongens gegeven als herinnering aan de Haan, die in deze gemeenschap als held wordt gezien die door de zionistische ketters is vermoord, en voor een heilige zaak gestorven is.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-5 class=reference>[6] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-5)</SUP>

Een bekend persoon met deze naam was Rabbijn Yisroel Yaakov Fisher, opperrabbijn van de Edah HaChareidis tot zijn overlijden in 2003.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-6 class=reference>[7] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-6)</SUP> Zijn naam wordt soms omgedraaid naar Yisroel Yaakov (Israël Jacob).

Het leven en de tragische dood van De Haan inspireerde Arnold Zweig (http://www.maroc.nl/wiki/Arnold_Zweig) tot zijn roman De Vriendt kehrt heim (1932). En het grote aantal recente uitgaven (ook veel bibliofiele (http://www.maroc.nl/wiki/Bibliofiele_uitgave)) van zijn werk geeft aan dat Jacob Israël de Haan ook in de niet-joodse wereld nog allesbehalve vergeten is.
[bewerken (http://www.maroc.nl/w/index.php?title=Jacob_Isra%C3%ABl_de_Haan&action=edit&section=6)]Wetenschappelijk werk: zie hiervoor verder Wikipedia....

Slinger
08-04-10, 12:33
Het lijkt me goed om een stuk biografie van deze Nederlandse ANTI-ZIONIST te citeren.



Hé Ron, je stelt me wel teleur! Ik zie dat je kennis beperkt is tot Wikipedia. Denk je dat we zelf niet kunnen googelen? Vertel eens wat nieuws. Ik had van jou eigenlijk een meer zinvol bericht verwacht.

tanger'73
08-04-10, 12:43
Het lijkt me goed om een stuk biografie van deze Nederlandse ANTI-ZIONIST te citeren.

Jacob Israël de Haan (Smilde (http://www.maroc.nl/wiki/Smilde), 31 december (http://www.maroc.nl/wiki/31_december) 1881 (http://www.maroc.nl/wiki/1881) —Jeruzalem (http://www.maroc.nl/wiki/Jeruzalem), 30 juni (http://www.maroc.nl/wiki/30_juni) 1924 (http://www.maroc.nl/wiki/1924)) was een Nederlands (http://www.maroc.nl/wiki/Nederland) schrijver, dichter, publicist, rechtsgeleerde en (anti-)zionist (http://www.maroc.nl/wiki/Zionisme). Hij emigreerde in 1919 als zionist naar Palestina (http://www.maroc.nl/wiki/Palestina). Hij werd daar op 30 juni 1924 vermoord door Avraham Tehomi (http://www.maroc.nl/wiki/Avraham_Tehomi) in opdracht van de Joodse paramilitaire organisatie Hagana (http://www.maroc.nl/wiki/Hagana_(organisatie))<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-0 class=reference>[1] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-0)</SUP>.


In Nederland

Hij werd in een groot, orthodox joods (http://www.maroc.nl/wiki/Orthodox_jodendom) gezin geboren als zoon van een gazzan (http://www.maroc.nl/wiki/Gazzan), een Joodse (http://www.maroc.nl/wiki/Joden) voorzanger in de synagoge (http://www.maroc.nl/wiki/Synagoge). Jacob was de broer van de latere schrijfster Carry van Bruggen (http://www.maroc.nl/wiki/Carry_van_Bruggen).

Ron Haleber: De joodse filosofe Carry van Bruggen (http://www.maroc.nl/wiki/Carry_van_Bruggen). was de schrijfster van 'Prometheus', een nog steeds actueel werk!

Carry Israël de Haan was onze eerste vrouwelijke filosofe..



Beiden zijn in hetzelfde jaar geboren, en om die reden wordt vaak aangenomen dat zij een tweeling zijn. Dit is echter niet het geval: zijn zuster was op één dag na een jaar ouder. Het gezin verhuisde in 1885 (http://www.maroc.nl/wiki/1885) naar Zaandam (http://www.maroc.nl/wiki/Zaandam), en in1896 (http://www.maroc.nl/wiki/1896) ging Jacob naar de kweekschool (de toenmalige opleiding voor onderwijzers) in Haarlem (http://www.maroc.nl/wiki/Haarlem).

Hij werdmarxist (http://www.maroc.nl/wiki/Marxist) en lid van de SDAP (http://www.maroc.nl/wiki/SDAP), en was als letterkundig medewerker verbonden aan het socialistische dagblad Het Volk (http://www.maroc.nl/wiki/Het_Volk_(Nederland)). [later: het Vrije volk]

Terwijl hij op school lesgaf, studeerde hij voor het staatsexamen, en ging vervolgens naar de universiteit, waar hij rechten (http://www.maroc.nl/wiki/Rechten) studeerde. Hij deed doctoraalexamen in 1909 (http://www.maroc.nl/wiki/1909) en promoveerde in1916 (http://www.maroc.nl/wiki/1916).

"Voorloper van Amnesty International"

De Haan ondernam in 1912 enkele reizen naar tsaristisch Rusland, waarbij hij een aantal gevangenissen bezocht om de situatie van politieke gevangenen te onderzoeken. Zijn schokkende bevindingen publiceerde hij in zijn boek "In Russische gevangenissen" (1913).


Ook richtte hij een comité op, samen met Frederik van Eeden (http://www.maroc.nl/wiki/Frederik_van_Eeden_(schrijver)) en Henriette Roland Holst (http://www.maroc.nl/wiki/Henriette_Roland_Holst), om handtekeningen te verzamelen om met name Engeland en Frankrijk te bewegen tot protest tegen Rusland.

In een publicatie van Amnesty International werd hij op grond van deze activiteiten beschreven als 'een voorloper van Amnesty International".<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-1 class=reference>[2] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-1)</SUP>

Naar Palestina

Ondertussen had De Haan het socialisme (http://www.maroc.nl/wiki/Socialisme) vaarwel gezegd, en werd hij zionist (http://www.maroc.nl/wiki/Zionisme). Weer later werd hij religieus; daarna werd hij actief in de Edah HaChareidis (http://www.maroc.nl/wiki/Edah_HaChareidis), de rabbinale organisatie van de traditionele orthodoxe joden van Jeruzalem en het Heilig Land, die fel anti-zionistisch waren.


Toen hij in 1919 (http://www.maroc.nl/wiki/1919) naarPalestina (http://www.maroc.nl/wiki/Palestina) emigreerde, werd hij een van de politieke leiders van de Edah HaChareidis. Hij was voorstander van een staat waarin Joden en Arabieren (http://www.maroc.nl/wiki/Arabieren) als gelijken zouden leven, en bepleitte onderhandelingen met Arabische leiders, om aldus te komen tot een vreedzame beëindiging van de tegenstelling tussen Joden en Arabieren. Deze opstelling van hem wekte de ergernis van zionistische leiders.

Orthodoxe Joden stellen dat het verschijnen van de Messias (http://www.maroc.nl/wiki/Messias) afgewacht moet worden voordat een op religieuze gronden gebaseerd Israel kan worden gesticht.

Vermoord door de Hagana

Op maandag 30 juni 1924 werd De Haan met drie pistoolschoten om het leven gebracht op de trappen van het Sja'arei Tsedek ziekenhuis in de Jaffastraat in Jeruzalem, toen hij terugkwam van het avondgebed in de synagoge.

Men arresteerde in eerste instantie de zojuist van malaria genezen, Jacob Zugmann of Gussmann die door zijn hospita met de moord in verband werd gebracht. Zugmann poogde zich van het leven te beroven, zoals al eerder was gebeurd, maar overleefde. Hij werd niet geheel toerekeningsvatbaar geacht maar was uiteindelijk onschuldig.
De Joodse pers achtte het ondenkbaar dat een prominent Joods geleerde door een Jood was vermoord; het doden van een Jood door een andere Jood is en was een groot taboe in het Jodendom. Door velen werd lange tijd gedacht dat de daders Arabieren waren, maar die opvatting is onjuist gebleken. Een van de seculiere zionistische organisaties, de Hagana (http://www.maroc.nl/wiki/Hagana_(organisatie)), had besloten De Haan te vermoorden.

Een aantal Hagana-activisten, met medewerking van een politieman, bracht hem midden op straat om het leven, met medeweten van Itzhak Ben-Zvi (http://www.maroc.nl/wiki/Itzhak_Ben-Zvi), die later de tweede president van Israël zou worden (1952-1963).

Dat evenwel ook in De Haans eigen tijd aan deze mogelijkheid gedacht werd, blijkt uit een krantenbericht over zijn begrafenis, die door een menigte van zo'n 5000 mensen werd bijgewoond, 'vrijwel de geheele Joodsche orthodoxie van Jeruzalem'.

'Tijdens de begrafenis kwam het tot een groote protestbetooging tegen de Zionisten, aan wie men te Jeruzalem algemeen den moord toeschrijft'.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-2 class=reference>[3] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-2)</SUP> Ook had De Haan in de laatste maanden van zijn leven veel dreigbrieven uit zionistische hoek ontvangen, waaronder één op gouvernementspapier.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-3 class=reference>[4] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-3)</SUP>

De politieke moord op De Haan is zorgvuldig onderzocht en beschreven in het boek De Haan: De eerste politieke moord in Palestina, door Shlomo Nakdimon en Shaul Mayzlish.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-DeHaan_4-0 class=reference>[5] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-DeHaan-4)</SUP> Nakdimon en Mayzlish verrichtten een diepgaand onderzoek naar de moord, en zij wisten de moordenaar te traceren, Avraham Tehomi (http://www.maroc.nl/wiki/Avraham_Tehomi), die destijds als zakenman in Hong Kong woonde.

Tehomi (1903-1990) heeft nooit spijt van de moord gehad, zoals bleek uit een interview voor de Israëlische televisie met Nakdimon: "Ik heb gedaan wat de Hagana besloten had. En er werd niets gedaan zonder bevel van Itzhak Ben-Zvi. (...) Ik heb geen spijt, want hij wilde ons hele zionistische idee verwoesten."

Tehomi werd kort voor zijn dood ook geïnterviewd doorEmile Fallaux (http://www.maroc.nl/wiki/Emile_Fallaux) voor een omvangrijke documentaire over De Haan voor de Nederlandse VPRO (http://www.maroc.nl/wiki/VPRO)-televisie, Het eind dat niemand keren kan, waarin hij dit nog eens bevestigde.
In de charedisch (http://www.maroc.nl/wiki/Charedisch_jodendom) ('ultra-orthodox') joodse gemeenschap van Jeruzalem worden de namen "Yaakov Yisroel" of "Yisroel Yaakov" regelmatig aan jongens gegeven als herinnering aan de Haan, die in deze gemeenschap als held wordt gezien die door de zionistische ketters is vermoord, en voor een heilige zaak gestorven is.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-5 class=reference>[6] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-5)</SUP>

Een bekend persoon met deze naam was Rabbijn Yisroel Yaakov Fisher, opperrabbijn van de Edah HaChareidis tot zijn overlijden in 2003.<SUP style="POSITION: relative; FONT-SIZE: 0.8em; VERTICAL-ALIGN: text-top; TOP: -5px" id=cite_ref-6 class=reference>[7] (http://www.maroc.nl/forums/newreply.php?do=newreply&p=4312794#cite_note-6)</SUP> Zijn naam wordt soms omgedraaid naar Yisroel Yaakov (Israël Jacob).

Het leven en de tragische dood van De Haan inspireerde Arnold Zweig (http://www.maroc.nl/wiki/Arnold_Zweig) tot zijn roman De Vriendt kehrt heim (1932). En het grote aantal recente uitgaven (ook veel bibliofiele (http://www.maroc.nl/wiki/Bibliofiele_uitgave)) van zijn werk geeft aan dat Jacob Israël de Haan ook in de niet-joodse wereld nog allesbehalve vergeten is.
[bewerken (http://www.maroc.nl/w/index.php?title=Jacob_Isra%C3%ABl_de_Haan&action=edit&section=6)]Wetenschappelijk werk: zie hiervoor verder Wikipedia....




Da's nou een eerbiedwaardige Jood.

knuppeltje
08-04-10, 13:07
tanger'73;4312907]Da's nou een eerbiedwaardige Jood.

Ik weet niet, hij was ook van de jongens.

tanger'73
08-04-10, 13:12
Ik weet niet, hij was ook van de jongens.


Dat klopt, maar nadien wilde hij hardvochtig het hele zionistische idee verwoesten. that's mine Jew.

Marsipulami
08-04-10, 14:02
Antwerpen wint rechtszaak tegen Shariah4Belgium


Als de radicale moslimorganisatie Shariah4Belgium of individuen een lezing van schrijver Benno Barnard verstoren, betalen ze een dwangsom van 25.000 euro. Dat is de uitspraak van de rechtbank van eerste aanleg op het kort geding van de stad Antwerpen en Antwerps burgemeester Patrick Janssens (sp.a).


Mensen die weigeren hun identiteitskaart te tonen, riskeren nog eens een dwangsom van 4.000 euro. Door een actie van Shariah4Belgium kon Barnard vorige week zijn lezing niet houden op de universiteit van Antwerpen. Dit zorgde voor een storm van protest.

SVW

knuppeltje
08-04-10, 14:31
tanger'73;4312944]Dat klopt, maar nadien wilde hij hardvochtig het hele zionistische idee verwoesten. that's mine Jew.

Ook tijdens, hij heeft er zijn hele volwassen leven mee gevochten.

knuppeltje
08-04-10, 14:34
Marsipulami;4313032][SIZE="4"][B]Als de radicale moslimorganisatie Shariah4Belgium of individuen een lezing van schrijver Benno Barnard verstoren, betalen ze een dwangsom van 25.000 euro. Dat is de uitspraak van de rechtbank van eerste aanleg op het kort geding van de stad Antwerpen en Antwerps burgemeester Patrick Janssens (sp.a).


Rare Belgen toch weer!

Er zijn tenslotte nog veel te veel schrijvers die nooit de kans krijgen te worden uitgejouwd en nog veel te veel die zouden moeten worden uitgejouwd.

tanger'73
08-04-10, 15:56
Ook tijdens, hij heeft er zijn hele volwassen leven mee gevochten.

iedereen maakt fouten, maar uiteindelijk telt of je als vurige anti-zionist je laatste fase hebt doorgebracht.

tanger'73
08-04-10, 16:03
Dat was niet veel moeite, die liggen hier gewoon op de boekenplank.



Dat kan ik me erg goed voorstellen, want zijn dichtregels vonden met name bij homo's gretig aftrek.

knuppeltje
08-04-10, 16:11
tanger'73;4313147]Dat kan ik me erg goed voorstellen, want zijn dichtregels vonden met name bij homo's gretig aftrek.

Beetje enge voorstelling.

tanger'73
08-04-10, 16:16
Beetje enge voorstelling.


helemaal niet, want zijn dichtregels vormden zelfs inspiratie voor homo-erotische poëzie. Zelfs het homomonument in Amsterdam wordt voorafgegaan door een van zijn dichtregels. 'K snap niet wat homo's in hem zien?

tanger'73
08-04-10, 16:43
En was er na een tijdje ook niet bepaald gelukkig en geraakte in een behoorlijke depressie.

Want in de wijn proeft elk man zijn verleden,
Ik proef in elke wijn slechts bitterheid.
Ik heb vergeefs gedwaald, vergeefs geleden.
Zwaarder dan in Amsterdam is hier mij strijd.

Het meest verlang ik weer de taal te horen,
De tal van Holland, altijd om me heen.
Hier leef ik, half verheugd en half verloren.
De taal van mijne liedren spreekt niet een.

Kon ik vanavond dwalen langs een vaart,
Een Hollandse vaart onder Hollands luchten,
Waar kalme tjalken varen breed bedeaard,
En vogels strijken hunne laatste vluchten.

Wanneer het niet meer dag en nog geen nacht is,
Voordat de sterren aan de hemel staan,
Wanneer de wind zó wonderzoet en zacht is,
Laat ik mijn dromen naar Holland gaan. (Jacob Israël de Haan)



"Den 16sten april worter twee persoonen voor den scheepsraet gebrocht ende wierden beticht dat sij de sonden van soddomit hadden begaen. (...) Hier op worden sij alle beijden inde boeijen gesloten den eenen boven den anderen op de campannie, saeten daer tot den vijffden dach wanneer hun proces gemaeckt wierd om alle beijden levende rugh aen rugh gebonden te worden ende dan in eenen sack gesteken te worden om soo levende in zee gesmeten te worden. (...) Men gaff hun inden sack over de hondert pont ijser omdat sij te gouwer souden sincken. Hier op wort den sack boven hun hooft toe gebonden ende wierden op twee plancken, aen malcanderen genaegelt, daer op geleijt ende men spelde een twee drij in Godts naeme ende in zee gesmeten ende al hun goet van kisten ende slaepgoet wiert mede in zee geworpen."

Hierbij nogmaals een heerlijk roemrucht VOC glorie.

knuppeltje
08-04-10, 17:17
tanger'73;4313151]helemaal niet, want zijn dichtregels vormden zelfs inspiratie voor homo-erotische poëzie. Zelfs het homomonument in Amsterdam wordt voorafgegaan door een van zijn dichtregels. 'K snap niet wat homo's in hem zien?

Oeps, een groot gedeelte van hem was dat al.

Maar afgezien over zijn enge fixatie voor jongens schreef hij nog tal van heel mooie andere gedichten, verhalen en toneelstukken.
En homo's zijn natuurlijk als uiterst beschaafde mensen juist de enige echte kunstminnaars. :ego:

knuppeltje
08-04-10, 17:19
tanger'73;4313175] Hierbij nogmaals een heerlijk roemrucht VOC glorie.

Dat is de echte VOC mentaliteit, Balkenende zou er trots op zijn.

tanger'73
08-04-10, 17:21
Oeps, een groot gedeelte van hem was dat al.

Maar afgezien over zijn enge fixatie voor jongens schreef hij nog tal van heel mooie andere gedichten, verhalen en toneelstukken.
En homo's zijn natuurlijk als uiterst beschaafde mensen juist de enige echte kunstminnaars. :ego:


Kennelijk dus ook anti-zionisten, zoals je onderschrift goed weergeeft. Dat is tenminste iets dat erg van homo's valt te waarderen.

tanger'73
08-04-10, 17:23
Dat is de echte VOC mentaliteit, Balkenende zou er trots op zijn.

de vele homoseksuelenvervolgingen van die tijd hadden ook een hoge mate van trots bij die lui.

knuppeltje
08-04-10, 17:25
tanger'73;4313209]Kennelijk dus ook anti-zionisten, zoals je onderschrift goed weergeeft. Dat is tenminste iets dat erg van homo's valt te waarderen.


Ach tanger, wij zijn een en al goedheid. :jeweetog:

Hawa
08-04-10, 17:26
Als je onbeschermd gaat vrijen, kan je zwanger worden.
Als je als denkende belangrijk persoon mannelijk denkt dat God als grapje kan worden tov Allah, lijkt mij dit voor de zingende kerk wel uit.

En dan heb je geweldige koorzangen in octaaf en Wagner!

Het is allemaal een storm in een glaswater.

Als dat geheiza over moslims, islam,christen,christus,en al die gelovigen bijelkaar moeten zich tocheens doodschamen....

Allah Akbar, wordt altijd al geroepen, bij de eerste aanvallen van de Profeet Mohammed. Toen was Hij nog geen Profeet. Later pas.
In die tijden was onderdrukking en vooral voor de vrouwen niet gangbaar. Mohammed,vzmh, heeft inzake onderdrukking,veel gedaan.

Maar hoe die anderen, zoals die salfisten dit zien, is vergelijkbaar met de norm fascisme.

En de christenhonden moeten zeker ook weten dat hun leer ook in verval valt bij die christenhonden in Amerika, die Obama, zwartmaken, inzake,concentratiekampen,hitler,fascist,iemand die de hele Amerikaanse bevolking over de kling wil jagen.

Is Amerika Marokko! No Way! Alleen vrienden voor de doekoes toch?
Tegen de terror!
Tegen onverlaten die zich verdiepen in radicale islam!

Maw de pot verwijt de ketels als hij zwart ziet.

Al die ortherdoxe shit aan christelijke kerken, maken het ook te bont.
Zo ook die salfisten.

En onder het oog van de menigsvrijheden mag alles worden gedoogd.

Dus maw
doog het dan, het houdt op met angst zaaien.

Beschouw dit incident maar als een soap senario.

Hoop ik dus.

Toen Nederland werd verscheurd door de moord op Theo van Gogh, was Belgie er niet bij vertegenwoordigt, er waren niet van deze moorden toch.
Even later dus, die moordaanslagen in Irak door een Belgische dame, geronselt, door jihadies, toen werd Belgie met de neus op de feiten gedrukt.

Moskeeen, in achteraf garages uitgevoerd door salfisten, waar de haat niet te filmen kan worden tegen ongelovigen, is in Belgie aan de orde van de dag.

Als salfisten de universiteit verstoren door die zogenaamde schrijver,dichter, die Godbetere het God boven het afvoerputje dus zet, en Allah in de goot gooit, zijn de rapen echt wel gaar voor die jongeren die niks beter te doen hebben, dan haatzaaien, zielig doen, en meisjes gaan paaien voor het geslachtsverkeer, en dan is de Profeet Mohammed in geen velden en wegen te vinden.

Het is allemaal een storm in een glas water....
wordt vervolgt,

In ieder geval is wel zo, dat de geschiedenis van de islam grote gebreken heeft.
Men heeft niet genoeg bewijzen, wel is het zo, dat islam grote religie is, maar de christenen willen ook niet het bewijs dat islam grote religie is.

Het wedijveren met elkaar lijdt er toe, dat er nog meer slachtoffers kunnen gaan vallen, en dit is vooral in Europes landen.
Europese landen die bloed aan hun handen hebben inzake de holocaust, moet zich eens doodschamen hoe ze de ortherdoxe christenen hun gang laten gaan.
Vooral in Amerika is het vreselijk om deze mensen te zien oordelen, over alles en nog wat wat al niet deugd. Dit zijn dus, homoseksuelen, moslims,ongetrouwde vrouwen, abortussen, en noem maar op.

Wat is nu fascisme??????

Flikker op!

knuppeltje
08-04-10, 17:30
tanger'73;4313214]de vele homoseksuelenvervolgingen van die tijd hadden ook een hoge mate van trots bij die lui.

Ze werden dan ook hevig aangevuurd door de kerk. Vanaf het moment dat de paus de inquisitie opdroeg aan de Dominicaner orde, gingen die als echte honden van god tekeer. Maar dat begon al een paar honderd jaren voor de VOC. Maar van die rotzakken hebben wij nog heel lang last gehad tanger, heel lang.

knuppeltje
08-04-10, 17:32
Hawa;4313221]

Hawa, waar heb jij heel de tijd uitgehangen?