PDA

Bekijk Volledige Versie : Gruwelijke mishandeling in Brusselse metro



jang0201
02-04-10, 10:31
Gruwelijke mishandeling in Brusselse metro
BRUSSEL - De Belgische politie heeft een video vrijgegeven van een extreem geval van agressie in de Brusselse metro, station Naamsepoort. De politie is op zoek naar getuigen. De schokkende beelden - NIET voor gevoelige lezers! - circuleren op het internet.

Op nieuwjaarsnacht werd een 22-jarige Bulgaarse student, die stage liep bij het Europees parlement, zonder enige aanleiding aangevallen door een groepje allochtone jongeren. Het slachtoffer wordt afgeranseld en uiteindelijk van de eerste verdieping op de sporen van de metro geworpen. Dat toont het filmpje ook: de beelden zijn niet geschikt voor gevoelige mensen! Passanten hijsen de student weer op het perron.

De beelden werden gemaakt door veiligheidscamera's. We zien het vergeefse verweer van de jongen, die kansloos was tegen de overmacht van zijn aanvallers. Hij overleeft wonderwel de angstaanjagende agressie, maar brak wel zijn nekwervels.

"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.


ow wat zijn we blij met de allochtoontjes in Europa, dit doet me denken aan de vechtpartij op station Aloexander

ROTTERDAM -
Een knokpartij op het station Rotterdam Alexander heeft donderdagochtend geleid tot de dood van een jongens van 19 uit Oegstgeest. De jongen kwam onder een trein terecht toen ze vluchtten voor een groep jongeren. Het slachtoffer is Bas van der Weijden (19), een 21-jarige vriend is zeer zwaar gewond naar het ziekenhuis overgebracht. Meteen na het drama hield de politie 25 getuigen aan die werden meegenomen voor verhoor.

Over de toedracht van het ongeluk lopen de lezingen uiteen. Een bron meldt dat de jongens deel uitmaakten van een groep van ongeveer tien jongeren die een discotheek in Rotterdam hadden bezocht.

Ze zouden zijn geprovoceerd door een groep jongeren, waarna een aantal van hen op de vlucht sloeg. De jongens werden door de trein gegrepen.

De politie kan de verhalen nog niet bevestigen. ,,Wij kennen deze geluiden'', meldt een woordvoerder van de politie. ,,Vooralsnog gaan we uit van een tragisch ongeval. Er zijn ook geen aanhoudingen verricht.''

Max Stirner
02-04-10, 11:17
Gruwelijke mishandeling in Brusselse metro
BRUSSEL - De Belgische politie heeft een video vrijgegeven van een extreem geval van agressie in de Brusselse metro, station Naamsepoort. De politie is op zoek naar getuigen. De schokkende beelden - NIET voor gevoelige lezers! - circuleren op het internet.

Op nieuwjaarsnacht werd een 22-jarige Bulgaarse student, die stage liep bij het Europees parlement, zonder enige aanleiding aangevallen door een groepje allochtone jongeren. Het slachtoffer wordt afgeranseld en uiteindelijk van de eerste verdieping op de sporen van de metro geworpen. Dat toont het filmpje ook: de beelden zijn niet geschikt voor gevoelige mensen! Passanten hijsen de student weer op het perron.

De beelden werden gemaakt door veiligheidscamera's. We zien het vergeefse verweer van de jongen, die kansloos was tegen de overmacht van zijn aanvallers. Hij overleeft wonderwel de angstaanjagende agressie, maar brak wel zijn nekwervels.

"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.


.''


Dat de Belgische politie pas na drie maanden camerabeelden van de daders vrijgeeft, wijst er vooral op dat het een stel ongelovelijke lapzwansen zijn die de burgers blijkbaar niet willen beschermen tegen dit soort laffe hyena's.

knuppeltje
02-04-10, 11:31
Max Stirner;4307738]Dat de Belgische politie pas na drie maanden camerabeelden van de daders vrijgeeft, wijst er vooral op dat het een stel ongelovelijke lapzwansen zijn die de burgers blijkbaar niet willen beschermen tegen dit soort laffe hyena's.

Rustig maar, Mars gaat een en ander nog wel uitleggen.

Max Stirner
02-04-10, 11:48
Rustig maar, Mars gaat een en ander nog wel uitleggen.



Zou denken dat één of andere Belgische bobo inderdaad wel ff wat uit te leggen heeft :

Weet je .... Het zou me oprecht niet eens verbazen dat het niet direct vrijgeven van dit soort camerabeelden uiteindelijk is ingegeven door één of andere idiote vorm van politieke correctheid.

Mark
02-04-10, 12:13
dit is een terechte actie van de belgische jihadi nav gaza.

Jahawe
02-04-10, 13:38
Niet geschikt voor gevoelige mensen!

http://www.vandaag.be/binnenland/31688_%20...%20video.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/473921/2010/04/02/Gruwelijke-mishandeling-in-Brusselse-metro.dhtml

Je kan zeggen over vechten wat je wil,
maar als 'n Nederlander vecht, is 't op een grote uitzondering na, geen groep op 1 persoon.
Daarnaast lijken wij toch nog wat respect voor de andere partij te hebben, zelfs bij het vechten.
Iemand over een railing gooien is moord die mislukt is.
En niet aankomen met nee nee poging tot doodslag want dat is het recht en het was niet gepland,
als je zo ziek bent om te doen wat je in dit filmpje ziet, en dan ook nog 's lachend weg te rennen, dan val je wat mij betreft buiten het rechtsysteem.

dit is toch weer gewoon een "incidentje"?

Joesoef
02-04-10, 14:05
"Dat we drie maanden na de feiten nog een oproep naar getuigen doen, wijst erop hoe uitzonderlijk dit soort agressie is", zegt de woordvoerster van de federale politie, Tine Hollevoet.



:maf3:

Stopnaald
02-04-10, 14:28
Wat een uitzonderlijk laffe hondse daad weer. En natuurlijk waren het allemaal "lieve jongens" die "zo aardig voor hun moeder" zijn.

Ik begrijp maar niet hoe het kan dat als een meisje een jongen kust, de ouders er al vanaf weten nog voordat ze weer thuis is (met dank aan dat oeverloze geroddel en achterklap van het volk), terwijl jongens ik weet niet wat kunnen uithalen en de hele familie weet van niets.

Ik GELOOF dat gewoon NIET meer, vandaar de plurishekel die ik ook aan de familie van dergelijke ratjes begin te krijgen.

tanger'73
02-04-10, 16:27
Dit bedoel ik maar, ga lekker een potje lopen janken loser. Een volwassen kerel die tot hoog boven zijn middel in de tranen staat. :huil:

Mark
03-04-10, 07:57
Gelukkig was het maar een Bulgaar.

knuppeltje
03-04-10, 11:34
En waarschijnlijk tot velers verdriet hier, waren de daders ook geen Marokkanen.

super ick
03-04-10, 21:51
En waarschijnlijk tot velers verdriet hier, waren de daders ook geen Marokkanen.

Jaja, er zijn Bulgaren die behoorlijk op N-Afrikanen lijken. Echter statistieken liegen niet. Ga eens rondlezen op de site van het C.B.S. en je weet precies hoe het zit.

knuppeltje
04-04-10, 09:16
super ick;4309061]Jaja, er zijn Bulgaren die behoorlijk op N-Afrikanen lijken.

Dat zijn jouw woorden.


Echter statistieken liegen niet. Ga eens rondlezen op de site van het C.B.S. en je weet precies hoe het zit.

Echte niet, je moet ze alleen nog op de juiste wijze bebruiken. Maar wat de cijfers van het CBS te maken met wat er in de Brusselse metro gebeurde, ontgaat me helemaal.

justus
04-04-10, 17:53
Niet geschikt voor gevoelige mensen!

http://www.vandaag.be/binnenland/31688_%20...%20video.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/473921/2010/04/02/Gruwelijke-mishandeling-in-Brusselse-metro.dhtml

Je kan zeggen over vechten wat je wil,
maar als 'n Nederlander vecht, is 't op een grote uitzondering na, geen groep op 1 persoon.


wel eens gehoord van Hoek van Holland? Of voetbalwedstrijden?

super ick
04-04-10, 19:01
Dat zijn jouw woorden.



Echte niet, je moet ze alleen nog op de juiste wijze bebruiken. Maar wat de cijfers van het CBS te maken met wat er in de Brusselse metro gebeurde, ontgaat me helemaal.

Dat had ik wel verwacht. Altijd scherp behalve als het niet in je straatje past.

Marsipulami
04-04-10, 19:05
Hier een ander staaltje van gefilmd geweld in de Brusselse metro.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/209582/1/1/50/man-in-coma-geslagen-in-metrostation.html

Marsipulami
04-04-10, 19:16
Rustig maar, Mars gaat een en ander nog wel uitleggen.

Tja, geen idee waarom de politie zo lang wacht om de beelden vrij te geven.

- Misschien omdat men dacht de daders snel te kunnen vinden met eigen middelen (zonder een beroep te doen op het brede publiek). De politie zal wel een fotoboek bijhouden van jongeren in Brussel die eerder met het gerecht in aanraking kwamen.
- Misschien omdat de beelden erg vaag zijn wat massa's tips zou kunnen opleveren van enige duizenden verdachten.
- Misschien omdat men bang was voor massale verontwaardiging van het publiek.
- Misschien omdat er jaarlijks zo'n 500 gevallen zijn van fysieke agressie in de Brusselse metro. Dan krijgen we meerder filmpjes per dag die moeten vrijgegeven worden aan het publiek.

Toch ook nog even opmerken dat volgens het vrt nieuws (niet een toevallige passant maar) één van de daders op de sporen sprong om te voorkomen dat het slachtoffer door een metro zou overreden worden.

Het wordt hoog tijd dat die bewakingscamera's beelden van betere kwaliteit kunnen opleveren.

knuppeltje
05-04-10, 08:33
Even voor alle duidelijkheid. Op het Belgische journaal werd gesteld dat het om donkere Afrikaanse types ging. In de clip up YouTube is dan ook duidelijk te zien.
Het waren dus geen Marokkanen en geen Bulgaren.

knuppeltje
05-04-10, 08:37
super ick;4309770]Dat had ik wel verwacht. Altijd scherp behalve als het niet in je straatje past.

Het waren geen Marokkanen zover het Belgische journaal en opnames, maar donkere Afrikaanse types..
Kan ik er wat aan doen dat jij dat niet leuk vindt?

Al Sawt
05-04-10, 14:23
Het waren geen Marokkanen zover het Belgische journaal en opnames, maar donkere Afrikaanse types..
Kan ik er wat aan doen dat jij dat niet leuk vindt?
Ja, je dient jouw kritische vermogen uit te schakelen en onderbuikgevoelens tot leidraad te verheffen.

knuppeltje
05-04-10, 16:17
Al Sawt;4310118]Ja, je dient jouw kritische vermogen uit te schakelen en onderbuikgevoelens tot leidraad te verheffen.

En ik maar denken dat ik daar helemaal geen last van heb. :fpotver:

mark61
05-04-10, 16:22
Even voor alle duidelijkheid. Op het Belgische journaal werd gesteld dat het om donkere Afrikaanse types ging. In de clip up YouTube is dan ook duidelijk te zien.
Het waren dus geen Marokkanen en geen Bulgaren.

Yep, ik dacht aan Congolezen, maar ik dacht, ik zeg niks, wat een topic.

knuppeltje
05-04-10, 16:28
mark61;4310251]Yep, ik dacht aan Congolezen, maar ik dacht, ik zeg niks, wat een topic.

Ik zou het niet kunnen zeggen, daarvoor weet ik veel te weinig van kenmerkende gelaatskenmerken van Afrikaanse bevolkingsgroepen, als dat al mogelijk is dan.

mark61
05-04-10, 18:02
Ik zou het niet kunnen zeggen, daarvoor weet ik veel te weinig van kenmerkende gelaatskenmerken van Afrikaanse bevolkingsgroepen, als dat al mogelijk is dan.

Tis een statistisch vermoeden.

Pizzaman
05-04-10, 18:31
Tis een statistisch vermoeden.

Heu, volgens het CBS hadden het dan Somaliers moeten zijn :hihi:

Soldim
06-04-10, 05:55
Of een terechte Europese stuiptrekking tegen Bulgaarse lidmaatschap van EU.

Waarom terrecht?

super ick
06-04-10, 08:39
scherp. :D

Niet zo likken Tanger.

Vraag De Alwetende anders even waarom hij dat terecht vind?

tanger'73
06-04-10, 15:39
Niet zo likken Tanger.

Vraag De Alwetende anders even waarom hij dat terecht vind?

Daar ging het mij niet om, maar om een Bulgaar die juist ten onrechte voor een noord-afrikaanse type werd aangezien. Net zoals jij die achter elke crimineel dat ook ziet.

super ick
07-04-10, 08:35
Daar ging het mij niet om, maar om een Bulgaar die juist ten onrechte voor een noord-afrikaanse type werd aangezien. Net zoals jij die achter elke crimineel dat ook ziet.

Het is ook verwarrend als er nieuwe criminelen bijkomen die zo lijken op de huidige criminelen.

tanger'73
07-04-10, 15:11
Het is ook verwarrend als er nieuwe criminelen bijkomen die zo lijken op de huidige criminelen.

vertel mij wat, ik ken serieus vele berbers die blond zijn met groene ogen. in Marokko had ik zo'n buurjongen die ik voor de gemak greeneyes noemde. Als je die overal op de wereld zette, dat niemand zijn oorspong kon vaststellen.