PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Linkse' schrijver Benno Barnard kreeg hulp van (extreem-rechtse) Filip Dewinter



Marsipulami
05-04-10, 22:40
Barnard had lijfwachten Dewinter nodig


maandag 05 april 2010, 18u52
Bron: BELGA

BRUSSEL - De Nederlandse schrijver Benno Barnard liet zich tijdens zijn lezing aan de Universiteit Antwerpen bijstaan door de twee persoonlijke lijfwachten van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter.

Dat meldt de regionale zender ATV maandag. De auteur was zelf naar het Vlaams Belang gestapt om bescherming te vragen. Die zou hij van de Antwerpse politie niet hebben gekregen.

Volgens ATV werden de lijfwachten ter beschikking gesteld via Tanguy Veys, VB-provincieraadslid uit Oost-Vlaanderen en een vertrouweling van Filip Dewinter.

De lezing van Barnard, met de titel 'Leve God, weg met Allah', werd woensdagavond verstoord door fanatieke moslims. De website 'Sharia4Belgium' had daartoe opgeroepen.

Uiteindelijk bleef het bij roepen en werd er geen geweld gebruikt. De politie moest een twintigtal demonstranten het gebouw uit leiden.

tanger'73
05-04-10, 23:17
Uiteindelijk bleef het bij roepen en werd er geen geweld gebruikt. De politie moest een twintigtal demonstranten het gebouw uit leiden.

zo is het maar net. Roepen, schreeuwen en brullen om uiteindelijk toch maar braaf met de staart tussen de benen op verzoek de zaal te verlaten. Dit soort fratsen gebeurd dagelijks, in elke buurthuis van elke stad en stadsdeelkantoor. Als de plaatselijke inwoners het weer niet eens zijn over het parkeerbeleid.

Marsipulami
05-04-10, 23:24
Het ziet er naar uit dat het hele gedoe rond die lezing een georkestreerde propagandastunt was van het Vlaams Belang.

Dat Benno Barnard zielsverwant en vriend was van Filip Dewinter werd al eerder geopperd. Nu is echter ook duidelijk dat er een materiele samenwerking was wat betreft de organisatie van de zogenaamd mislukte lezing.

Op basis van de beelden viel het al op dat de lezing zo abnormaal snel werd afgelast, enkel omdat er wat slogans werden geroepen vanuit de zaal.

Het voltallige medialandschap is kritiekloos in de val gelopen. Een uitzending van terzake, de koppen van alle kranten, internationale aandacht, enz.

tanger'73
05-04-10, 23:27
Het ziet er naar uit dat het hele gedoe rond die lezing een georkestreerde propagandastunt was van het Vlaams Belang.

Dat Benno Barnard zielsverwant en vriend was van Filip Dewinter werd al eerder geopperd. Nu is echter ook duidelijk dat er een materiele samenwerking was wat betreft de organisatie van de zogenaamd mislukte lezing.

Op basis van de beelden viel het al op dat de lezing zo abnormaal snel werd afgelast, enkel omdat er wat slogans werden geroepen vanuit de zaal.

Het voltallige medialandschap is kritiekloos in de val gelopen. Een uitzending van terzake, de koppen van alle kranten, internationale aandacht, enz.


ook dit verbaast me niet, want zelf heb ik nog nooit van die Bastard gehoord en al helemaal niet nu blijkt dat hij verwant is aan de winter.

Marsipulami
05-04-10, 23:33
ook dit verbaast me niet, want zelf heb ik nog nooit van die Bastard gehoord en al helemaal niet nu blijkt dat hij verwant is aan de winter.


Het zit helemaal niet goed met de Nederlandse "linkse schrijvers en intellectuelen". Drie keer links is (extreem) rechts (Las ik ergens op dit forum).

tanger'73
05-04-10, 23:49
Het zit helemaal niet goed met de Nederlandse "linkse schrijvers en intellectuelen". Drie keer links is (extreem) rechts (Las ik ergens op dit forum).


De meeste Nederlandse schrijvers kun je zowiezo afschrijven. zelfs een autodidact als een herman Brusselmans leest vele malen appetijtelijker.

knuppeltje
06-04-10, 10:32
tanger'73;4310727]De meeste Nederlandse schrijvers kun je zowiezo afschrijven. zelfs een autodidact als een herman Brusselmans leest vele malen appetijtelijker.

Iemand die filologie heeft gestudeerd een autodidact noemen staat gelijk aan alle schrijvers tot autodidact te verklaren volgens mij.
Daarnaast schrijven vele wetenschappers zeer belangrijke werken zonder ooit op een of andere taal te zijn afgestudeerd.
Kortom, wanneer is iemand een autodact?
Verder is wat je badineert over 'de Nederlandse schrijvers' wel heel erg belachelijk van je.

tanger'73
06-04-10, 16:22
Iemand die filologie heeft gestudeerd een autodidact noemen staat gelijk aan alle schrijvers tot autodidact te verklaren volgens mij.
Daarnaast schrijven vele wetenschappers zeer belangrijke werken zonder ooit op een of andere taal te zijn afgestudeerd.
Kortom, wanneer is iemand een autodact?
Verder is wat je badineert over 'de Nederlandse schrijvers' wel heel erg belachelijk van je.

het schrijverschap kun je niet studeren, het zit in je of niet.

knuppeltje
06-04-10, 16:26
tanger'73;4311222]het schrijverschap kun je niet studeren, het zit in je of niet.

Zonder voldoende taalkennis valt het anders ook niet mee. Maar hopelijk zie je nu in wat voor een onzin je vertelde.

tanger'73
06-04-10, 16:34
Zonder voldoende taalkennis valt het anders ook niet mee. Maar hopelijk zie je nu in wat voor een onzin je vertelde.


Wat is er onzin aan om jezelf iets eigen te maken zonder scholing? Juist mensen die zich buiten het onderwijssysteem hebben gevormd zijn het neusje van de zalm op alle kennisgebieden geweest.

knuppeltje
06-04-10, 16:45
tanger'73;4311241]Wat is er onzin aan om jezelf iets eigen te maken zonder scholing?

Je bent vermoeiend. Als iemand zogenaamd geen scholing heeft gehad, dan is dat alleen maar aan te prijzen. Ik heb dan ook nergens het tegendeel beweerd. Het omdraaien is niet al te slim.


Juist mensen die zich buiten het onderwijssysteem hebben gevormd zijn het neusje van de zalm op alle kennisgebieden geweest.

Daar heb jij ongetwijfeld stapels voorbeelden van.

tanger'73
06-04-10, 16:52
Je bent vermoeiend. Als iemand zogenaamd geen scholing heeft gehad, dan is dat alleen maar aan te prijzen. Ik heb dan ook nergens het tegendeel beweerd. Het omdraaien is niet al te slim.



Daar heb jij ongetwijfeld stapels voorbeelden van.


vermoeiend, je bent zo dom als een achtereind van een varken om überhaupt iets te snappen.

Pizzaman
06-04-10, 22:58
ook dit verbaast me niet, want zelf heb ik nog nooit van die Bastard gehoord en al helemaal niet nu blijkt dat hij verwant is aan de winter.

Hebben we het hier dan over een Fat Bastard met Wintertenen?
Heu, of was het een WinterBastard, gemaakt omdat het koud was?

Ik weet het niet meer, maar ik doe wel het licht laten branden vannacht. :nerveus:
(is dat correct Vlaams... awel zunne)

Pizzaman
06-04-10, 22:59
....een achtereind van een varken....

Hallo, ik dacht dat jij dergelijke vleeswaar niet in de mond mocht nemen? :D