PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelis don't even spare Palestinian trees



Wizdom
07-04-10, 14:14
Israelis don't even spare Palestinian trees
Wed, 07 Apr 2010 09:34:16 GMT

http://www.presstv.ir/photo/20100407/taabbodi20100407093108497.jpg

Israeli forces have uprooted thousands of trees in their raids on Palestinian territories to inflict still another blow at the nation's crashing economy.

Palestinian sources accuse the Israeli regime of destroying some 400,000 trees during their incursions into territories under the Palestinian Authority's rule in the last two years.

They describe the damage as a systematic move aimed at mounting financial pressure on Palestinian families, especially those living off their farms and orchards.

Israeli settlers often join the campaign by raiding and burning West Bank olive orchards and gardens, while a separation wall Israel has been constructing across the West Bank furthers the burden posed on the Palestinians.

The structure zigzags 709 kilometers (435 miles) through the West Bank, isolates Palestinian orchards and cuts the locals from hundreds of hectares of their land. This is leading to the total isolation of the Palestinian Plains — the fruit basket of Palestine — in the Jordan valley area.

Water shortage is another dire strait the West Bankers are faced with, as large portions of water resources supplying most of the water consumed in the West Bank remain in Israel's hands.

On Wednesday, Israeli Infrastructure Minister Uzi Landau threatened to cut off industrial or agricultural water supplies to Palestinians in the West Bank for Palestinians' refusal to connect to Israeli water treatment plants.

The threat comes as international organizations say Israel's water supplies fall short of Palestinian needs while the Palestinian Authority has failed to provide the region's water sector with decent infrastructure and required institutions.

MRS/SC/DT

super ick
07-04-10, 14:30
Onevenredig veel aandacht voor een probleem dat mondiaal gezien nog niet in de schaduw mag staan van minimaal 25 andere problemen.

Of verleg je aandacht eens naar je Arabische broeders die de Pallies al decennia als beesten in kampen laten leven, discrimineren en onderdrukken.

Alles om te voorkomen dat ze opgaan in de bevolking want dan dooft de haatvlam. De Palestijnen zijn noodzakelijk om de Jodenhaat in Arabische landen levend te houden.

tanger'73
07-04-10, 16:07
Onevenredig veel aandacht voor een probleem dat mondiaal gezien nog niet in de schaduw mag staan van minimaal 25 andere problemen.

Of verleg je aandacht eens naar je Arabische broeders die de Pallies al decennia als beesten in kampen laten leven, discrimineren en onderdrukken.

Alles om te voorkomen dat ze opgaan in de bevolking want dan dooft de haatvlam. De Palestijnen zijn noodzakelijk om de Jodenhaat in Arabische landen levend te houden.


uit welke bron van onrecht tap je nou?

Danablue
07-04-10, 18:09
Israelis don't even spare Palestinian trees
Wed, 07 Apr 2010 09:34:16 GMT

http://www.presstv.ir/photo/20100407/taabbodi20100407093108497.jpg

Israeli forces have uprooted thousands of trees in their raids on Palestinian territories to inflict still another blow at the nation's crashing economy.

Palestinian sources accuse the Israeli regime of destroying some 400,000 trees during their incursions into territories under the Palestinian Authority's rule in the last two years.

They describe the damage as a systematic move aimed at mounting financial pressure on Palestinian families, especially those living off their farms and orchards.

Israeli settlers often join the campaign by raiding and burning West Bank olive orchards and gardens, while a separation wall Israel has been constructing across the West Bank furthers the burden posed on the Palestinians.

The structure zigzags 709 kilometers (435 miles) through the West Bank, isolates Palestinian orchards and cuts the locals from hundreds of hectares of their land. This is leading to the total isolation of the Palestinian Plains — the fruit basket of Palestine — in the Jordan valley area.

Water shortage is another dire strait the West Bankers are faced with, as large portions of water resources supplying most of the water consumed in the West Bank remain in Israel's hands.

On Wednesday, Israeli Infrastructure Minister Uzi Landau threatened to cut off industrial or agricultural water supplies to Palestinians in the West Bank for Palestinians' refusal to connect to Israeli water treatment plants.

The threat comes as international organizations say Israel's water supplies fall short of Palestinian needs while the Palestinian Authority has failed to provide the region's water sector with decent infrastructure and required institutions.

MRS/SC/DT


Het is een schande. Maar we kunnen hier iets aan doen! Koop een olijfboom!
Je naam wordt erbij gezet, gek genoeg worden ze dan minder snel omgehaald.
Doe het nu!

http://www.plant-een-olijfboom.nl/

en

http://www.jai-pal.org/

super ick
08-04-10, 12:55
uit welke bron van onrecht tap je nou?

De verhouding is soms erg ver te zoeken.
De vinger wijst altijd dezelfde kant op.

tanger'73
08-04-10, 12:59
De verhouding is soms erg ver te zoeken.
De vinger wijst altijd dezelfde kant op.

De verhouding is anders duidelijk zichtbaar en dat is die van een onderdrukker tot aan de dag van vandaag.

super ick
08-04-10, 16:36
De verhouding is anders duidelijk zichtbaar en dat is die van een onderdrukker tot aan de dag van vandaag.

Ik bedoel dat er ernstiger conflicten in de wereld zijn die minder aandacht krijgen.

Vooral op Maroc.nl is de verhouding dus scheef.

Ik vind ook dat er echt wat moet veranderen maar heb niet de illusie dat dat echt wat in de politieke verhoudingen zou veranderen.
Omringende landen moeten Israel gewoon niet. Palestijnen worden politiek helemaal leeggemolken in deze zaak.
Syrie, Iran, Egypte, etc. Denk je nu echt dat zij zich het lot van de Palestijnen aantrekken gezien de behandeling die minderheden in eigen land ten deel valt?
Palestijnse volk is de politieke kop van jut in het Midden OOsten.

tanger'73
08-04-10, 16:51
Ik bedoel dat er ernstiger conflicten in de wereld zijn die minder aandacht krijgen.

Vooral op Maroc.nl is de verhouding dus scheef.

Ik vind ook dat er echt wat moet veranderen maar heb niet de illusie dat dat echt wat in de politieke verhoudingen zou veranderen.
Omringende landen moeten Israel gewoon niet. Palestijnen worden politiek helemaal leeggemolken in deze zaak.
Syrie, Iran, Egypte, etc. Denk je nu echt dat zij zich het lot van de Palestijnen aantrekken gezien de behandeling die minderheden in eigen land ten deel valt?
Palestijnse volk is de politieke kop van jut in het Midden OOsten.

alle conflicten ongeacht de omvang zijn ernstig, dus ook dit conflict proberen te bagatelliseren heeft geen zin. omringende landen zitten daar sinds mensenheugenis, het is israël die daar zomaar komt aankakken. Het is israël die zich zo graag tussen deze realiteit wenst te wurmen. Het is israël die niet wil wijken of toegeven. Als je graag in de mond van een draak wilt leven, moet je niet gek opkijken als je veel hitte krijgt te verduren.

super ick
08-04-10, 17:01
alle conflicten ongeacht de omvang zijn ernstig, dus ook dit conflict proberen te bagatelliseren heeft geen zin. omringende landen zitten daar sinds mensenheugenis, het is israël die daar zomaar komt aankakken. Het is israël die zich zo graag tussen deze realiteit wenst te wurmen. Het is israël die niet wil wijken of toegeven. Als je graag in de mond van een draak wilt leven, moet je niet gek opkijken als je veel hitte krijgt te verduren.

Ik probeer niets te bagatelliseren maar begin een soort 'Bushgedrag' gewaar te worden. You're with or against us, alleen dan mbt de Palestijnse zaak.

Het boeit me niet meer dan andere problemen. Als ik kijk hoeveel aandacht Darfur hier heeft gekregen en hoe iedere keer maar weer de Palestijnen en Israel er met de haren bij gesleept worden in iedere discussie. Zoals ik al zei: De verhouding is helemaal weg.

tanger'73
08-04-10, 17:07
Ik probeer niets te bagatelliseren maar begin een soort 'Bushgedrag' gewaar te worden. You're with or against us, alleen dan mbt de Palestijnse zaak.

Het boeit me niet meer dan andere problemen. Als ik kijk hoeveel aandacht Darfur hier heeft gekregen en hoe iedere keer maar weer de Palestijnen en Israel er met de haren bij gesleept worden in iedere discussie. Zoals ik al zei: De verhouding is helemaal weg.


het is hier geen internationale autoriteit, die moet waken dat elke conflict evenredige aandacht krijgt. Ben je wel lekker? Bovendien is dit conflict het oudste ter wereld en wordt door dezelfde internationale autoriteit de hand boven het hoofd gehouden. Dat is zowiezo al out of order.

knuppeltje
08-04-10, 17:22
tanger'73;4313196] Bovendien is dit conflict het oudste ter wereld

Nou nou, bij geschiedenis nooit opgelet zeker?

tanger'73
08-04-10, 17:25
Nou nou, bij geschiedenis nooit opgelet zeker?

noem eens een huidig conflict dat net zo oud is?

knuppeltje
08-04-10, 17:35
tanger'73;4313217]noem eens een huidig conflict dat net zo oud is?

Er zijn er teveel op op te noemen. Dus doe het maar met Baskenland of de Eta.

Danablue
08-04-10, 17:47
Nou, wie heeft er inmiddels een boom laten planten?

tanger'73
08-04-10, 17:53
Er zijn er teveel op op te noemen. Dus doe het maar met Baskenland of de Eta.


De ETA komt uit '59, de israëlische bezetting was eerder.

knuppeltje
09-04-10, 11:38
tanger'73;4313250]De ETA komt uit '59, de israëlische bezetting was eerder.

Yep, maar het conflikt tussen Baskenland en Madrid is al heel veel ouder. Al heel ver voor Franco.

tanger'73
09-04-10, 11:55
Yep, maar het conflikt tussen Baskenland en Madrid is al heel veel ouder. Al heel ver voor Franco.


Gut, in dat opzicht is schotland, het Plantagenet en friesland ook een conflict.

tanger'73
09-04-10, 11:59
Bovendien is het heilige land een conflict dat sinds het begin van de mensheid begon.

knuppeltje
09-04-10, 12:37
tanger'73;4313713]Bovendien is het heilige land een conflict dat sinds het begin van de mensheid begon.


:moe:

Slinger
09-04-10, 13:44
Bovendien is het heilige land een conflict dat sinds het begin van de mensheid begon.

Echt niet, want toen waren er nog lang geen moslims.

tanger'73
09-04-10, 13:46
Echt niet, want toen waren er nog lang geen moslims.

Dus voor de islam waren er geen conficten?

Slinger
09-04-10, 13:50
Dus voor de islam waren er geen conficten?

Veel minder.

tanger'73
09-04-10, 13:54
Veel minder.

Met de komst van het buskruit zeker niet meer?

Slinger
09-04-10, 13:57
Met de komst van het buskruit zeker niet meer?

Dat hielp om de conflicten nog sneller op te lossen.

H.P.Pas
09-04-10, 14:00
Veel minder.

Putten die gij niet hebt geslagen, wijngaarden die gij niet hebt geplant...
Het OT is bepaald niet arm aan conflicten.

knuppeltje
09-04-10, 14:05
H.P.Pas;4313807]Putten die gij niet hebt geslagen, wijngaarden die gij niet hebt geplant...
Het OT is bepaald niet arm aan conflicten.

Het OT, daar moet je lang niet alles van geloven heeft ie me wel eens verteld.
Was een totaal overbodige mededeling, maar toch.

tanger'73
09-04-10, 14:06
Dat hielp om de conflicten nog sneller op te lossen.

Je bedoelt voortzetten?

Slinger
09-04-10, 14:08
Je bedoelt voortzetten?

Nooit gehoord van gunboat-diplomacy?

tanger'73
09-04-10, 14:11
Nooit gehoord van gunboat-diplomacy?

Ja vertel mij wat.

Slinger
09-04-10, 14:12
Ja vertel mij wat.

Dat bedoel ik. Conflicten waren zo uit de wereld.

tanger'73
09-04-10, 14:17
Dat bedoel ik. Conflicten waren zo uit de wereld.

om daarvoor in de plaats anderen aan te wakkeren.

Slinger
09-04-10, 14:20
om daarvoor in de plaats anderen aan te wakkeren.

Als het zo gemakkelijk gaat heb je natuurlijk wel de neiging om steeds verder te gaan, dat is algemeen menselijk. De islam in de begintijd deed dat ook.