PDA

Bekijk Volledige Versie : Priester valt in slaap tijdens telefoontje van suïcidale man



Marsipulami
13-04-10, 09:32
Priester valt in slaap tijdens telefoontje van suïcidale man

Een Zweedse suïcidale man die nood had aan een gesprek, werd door de hulpdiensten doorverwezen naar een bevoegde priester. Toen de man 's nachts zijn verhaal deed, hoorde hij de priester geeuwen aan de andere kant van de lijn. Even later viel hij in slaap tot grote woede van de suïcidale man.

"Het is gewoon onaanvaardbaar dat een priester tijdens een gesprek in slaap valt. Dit mag nooit gebeuren en al zeker niet als een suïcidaal iemand belt om hulp. Ik voelde me slecht en wilde zelfmoord plegen. Ik raapte al mijn moed samen om te telefoneren. Je kan je dus best wel voorstellen hoe ontgoocheld ik ben", aldus de 44-jarige beller.

De Zweed belde de hulpdiensten om twee uur 's ochtends en vertelde de operator dat hij depressief was en zelfmoord wou plegen waarop hij doorverwezen werd naar de priester van dienst. Na een tijdje praten tegen de pastoor, kreeg de getroebleerde man de indruk dat hij tegen zichzelf aan het praten was. "Ik dacht eerst dat hij notities aan het nemen was en toen ik het hem vroeg, hoorde ik alleen nog een zware ademhaling. Even later werd hij opnieuw wakker", aldus de man die liever anoniem wil blijven. De priester probeerde nog vijf minuten te luisteren maar viel opnieuw in slaap waarop de beller inhaakte. Even later probeerde hij het opnieuw maar hij kreeg geen gehoor meer.

Monica Eckerdal Kjellström coördineert de activiteiten van de priesters van de Zweedse Kerk en betreurt het voorval. "Eigenlijk mag dit niet gebeuren maar het is niet de eerste keer dat bellers klagen over pastoors die 's nachts aan de telefoon in slaap vallen." (vsv)

Bofko
13-04-10, 15:11
[SIZE="4"]
"Het is gewoon onaanvaardbaar dat een priester tijdens een gesprek in slaap valt. Dit mag nooit gebeuren en al zeker niet als een suïcidaal iemand belt om hulp. Ik voelde me slecht en wilde zelfmoord plegen. Ik raapte al mijn moed samen om te telefoneren. Je kan je dus best wel voorstellen hoe ontgoocheld ik ben", aldus de 44-jarige beller.

:zozo: Misschien is 'kwaad maken' wel de beste korte-termijn-therapie tegen suicidaal gedrag.

tanger'73
13-04-10, 15:31
stomme priester, dat was de Poolse premier aan de lijn die hoogboven zijn ergenissen omtrent Ratzinger wilde ontluchten, biechten. Maar een slapende priester aan de andere kant van de lijn aantrof, met alle gevolgen van dien.

H.P.Pas
13-04-10, 15:35
:zozo: Misschien is 'kwaad maken' wel de beste korte-termijn-therapie tegen suicidaal gedrag.

In de psychotherapie heeft heeft het procedé zelfs een naam: paradoxe interventie (http://de.wikipedia.org/wiki/Paradoxe_Intervention)

PaRiSCaSa
13-04-10, 16:45
Toen de man 's nachts zijn verhaal deed, hoorde hij de priester geeuwen aan de andere kant van de lijn. Even later viel hij in slaap tot grote woede van de suïcidale man.


:haha:

Joesoef
13-04-10, 16:52
Priester heeft zn werk prima gedaan, assertieve man laat het nu wel uit zn hoofd.

PaRiSCaSa
13-04-10, 16:53
Priester heeft zn werk prima gedaan, assertieve man laat het nu wel uit zn hoofd.

Imagine the guy would have finally killed himself. Priest would have been guilty in a way.

Eke
13-04-10, 18:04
Imagine the guy would have finally killed himself. Priest would have been guilty in a way.

Iemand die beslist dood wil, belt geen mens meer....Dat is dan toch zinloos.






Het is een geestig voorval ...lijkt op vorm van provocatieve therapie :hihi:


http://www.managementboek.nl/artikel/178

: