PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan: 'kindermisbruik is schuld van homoseksualiteit'



Marsipulami
13-04-10, 12:05
Vaticaan: 'kindermisbruik is schuld van homoseksualiteit'

dinsdag 13 april 2010, 12u54
Bron: ap

Het seksueel misbruik binnen de Rooms-Katholieke Kerk heeft te maken met homoseksualiteit en niet met het celibaat. Dat heeft de tweede man van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone, maandag gezegd op een persconferentie in Chili.

Een van de misbruikschandalen in Chili draait om een priester die seks had met jonge meisjes. Maar volgens Bertone heeft het misbruik door priesters louter te maken met homoseksualiteit.

'Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie. Maar veel anderen hebben aangetoond, naar mij onlangs is verteld, dat er wel een verband bestaat tussen homoseksualiteit en pedofilie. Dat is de waarheid. Dat is het probleem', aldus Bertone.

Bertone’s uitspraken leidden tot woedende reacties, vooral onder Chileense homo’s. 'Dit is een perverse strategie van het Vaticaan om zich te ontdoen van zijn eigen ethische en morele verantwoordelijkheid', zei Rolando Jimenez, de voorzitter van de Beweging voor de Integratie en Bevrijding van Homoseksuelen in Chili.


sdg

Fibonaci
13-04-10, 12:16
De Rooms Katholieke kerk is bezig geestelijke zelfmoord te plegen.

PaRiSCaSa
13-04-10, 16:36
[SIZE="4"]
'Veel psychologen en psychiaters hebben aangetoond dat er geen verband bestaat tussen het celibaat en pedofilie.



I totally agree even if I used to think the contrary.

Within Dutch families, most abused children suffered incest from their own father, sometimes both parents. :kotsen2:
Does not have anything to do with being married or not.

We can wonder why most priests/bishops abuse boys, and to a lesser extend, girls?

Does the Pedophile Party still exist in Holland?

Danablue
13-04-10, 16:39
Bedoelt Bertone dat de Moederkerk vol pedofiele homo's zit?

Danablue
13-04-10, 16:45
Ik was als protestant altijd een groot voorstander van de oecumene, maar ben nu blij dat het niet zo goed gelukt is. Wat een enge zooi die KK.
Niet dat ik de illusie koester dat dit kindermisbruik niet voorkomt onder protestanten, (of hindoes, moslims, joden, atheisten etc) want het is vaak een kwestie van machtsverschil dat de juiste omstandigheden schept voor misbruik. Iemand met pedoneigingen vindt altijd wel een mogelijkheid, zoals op de voetbalclub, bij de scouting, op (koran)school, als leuke oppasopa etc.
Maar wat me zo tegenstaat nu is hoe de hierarchie gewoon blijft ontkennen, schuld afschuiven en in de slachtofferrol gaan staan.

PaRiSCaSa
13-04-10, 16:50
Niet dat ik de illusie koester dat dit kindermisbruik niet voorkomt onder protestanten, (of hindoes, moslims, joden, etc)

Don't know. When you have a look at the profile of prisoners jailed for children abuses, in 95%, they are "whites".

Danablue
13-04-10, 16:56
Die profielen ken ik niet. Zal hier in Nederland best zo zijn. Hangt ook een beetje van het land af. Het is een wereldwijd verschijnsel. In Zuid Afrika zijn het vooral zwarten die baby's verkrachten. Kleur en geloof doet er denk ik weinig toe. Als het een wit, christelijk verschijnsel was zou het in Marokko niet voorkomen. Maar het komt daar helaas wel voor.
Machtsverschil is belangrijk, en een cultuur van zwijgen over seks waardoor de dader beschermd wordt. Daders weten slachtoffers goed onder druk te zetten om "hun geheim" te bewaren.

PaRiSCaSa
13-04-10, 16:59
Die profielen ken ik niet. Zal hier in Nederland best zo zijn. Hangt ook een beetje van het land af. Het is een wereldwijd verschijnsel. In Zuid Afrika zijn het vooral zwarten die baby's verkrachten. Kleur en geloof doet er denk ik weinig toe. Als het een wit, christelijk verschijnsel was zou het in Marokko niet voorkomen. Maar het komt daar helaas wel voor.
Machtsverschil is belangrijk, en een cultuur van zwijgen over seks waardoor de dader beschermd wordt. Daders weten slachtoffers goed onder druk te zetten om "hun geheim" te bewaren.

Is the Pedophile Party still allowed in Holland?

Danablue
13-04-10, 17:03
Is the Pedophile Party still allowed in Holland?

Is toch al maanden opgeheven die partij van twee vieze mannen?

PaRiSCaSa
20-04-10, 22:02
Vaticaan: 'kindermisbruik is schuld van homoseksualiteit'



of van de Joden?