PDA

Bekijk Volledige Versie : Religieuze ban



mulan
14-04-10, 10:09
PVV’er wil tegenstander uitstoten

Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.

Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.

Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.

De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.

Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.

Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.

‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’

Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.

Prullenbak

De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.

Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.

mulan
14-04-10, 10:18
http://www.depers.nl/binnenland/470707/PVVer-wil-tegenstander-uitstoten.html

Kan iemand Wilders vragen bij welk land zijn loyaliteit ligt.

knuppeltje
14-04-10, 10:26
Echt lachen met die PVV.

Olive Yao
14-04-10, 10:38
Waar de PVV en Markuszover aan de macht zijn mag dit niet waar zijn:

Goldstone Report (http://www.goldstone-report.org/)


Vergelijk IbnRushds topic Staatsvijand na publicatie legerdocumenten (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=298475)

mark61
14-04-10, 11:39
Knetter volk gevonden. Mja wie had anders verwacht.

Soldim
14-04-10, 11:43
Knetter volk gevonden. Mja wie had anders verwacht.

Valt me nog mee dat hij d'r zoveel heeft gevonden -- 't zal je familie maar wezen :cheefbek:

illmatik
14-04-10, 11:49
Is de PVV nu de Zionpartij van Nederland aan het worden? Moeten we het CIDI als afscheidingsbeweging gaan beschouwen, waarvan de PVV de politieke tak is?

De meesten van hun kiezers hebben helemaal niks met het jodendom of Israël. Vraag me echter af of die kiezers dat zelf ook wel weten.

tanger'73
14-04-10, 11:57
Ja verachtelijke Joodjes, moslims en ander gespuis kunnen volgens de PVV regelrecht worden aangesloten op het gasnet.

tanger'73
14-04-10, 12:31
Denk dat al die tijd mij informatie is onthouden, want die hele Goldstone rapport kende ik nog niet.

tanger'73
14-04-10, 12:34
is de PVV met dergelijke uitlatingen een religieuze partij aan het worden?

Soldim
14-04-10, 13:08
Denk dat al die tijd mij informatie is onthouden, want die hele Goldstone rapport kende ik nog niet.

Geheugen probleempjes (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=291862&highlight=goldstone)? :hihi:

Aït Ayt
14-04-10, 18:09
‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’


interessant kijkje in de keuken hoe joden omgaan met andersdenkenden..
de maffia zijn er toffe jongens bij vergeleken..

tanger'73
14-04-10, 18:11
Geheugen probleempjes (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=291862&highlight=goldstone)? :hihi:

verhip, kennelijk keek ik er gewoon overheen en maakte het niet zo'n grote indruk op me, maar verder heb ik er nergens waar dan ook meer wat van vernomen.

Olive Yao
14-04-10, 18:29
verhip, kennelijk keek ik er gewoon overheen en maakte het niet zo'n grote indruk op me, maar verder heb ik er nergens waar dan ook meer wat van vernomen.

Lieve tanger'73, wees nou niet zo naief, veroorloof ik me op te merken. Dat is the electric fence (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4314596).

Why Goldstone's Report on Gaza war ignored? (http://www.goldstone-report.org/component/content/article/45-articles-goldstone-report/101--why-goldstones-report-on-gaza-war-ignored-)

"This charade was meant to distract from the nearly 600-page UN report — prepared by South Africa judge Richard Goldstone and others — dedicated mostly to Israeli war crimes in Gaza".

David vs Goliath
14-04-10, 18:34
PVV’er wil tegenstander uitstoten

Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.

Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.

Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.

De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.

Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.

Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.

‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’

Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.

Prullenbak

De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.

Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.

:lol:

David vs Goliath
14-04-10, 18:36
PVV’er wil tegenstander uitstoten

Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.

Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.

Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.

De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.

Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.

Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.

‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’

Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.

Prullenbak

De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.

Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.

:lol:

silly pathetic tragic_hilarious ! :lol:

unbelievable .....NL gaat vooruit ; echt : :lol:

.......a big step for humanity ! :lol:

deserves a moonwalk dance really ! :lol:

Abu_Hurayrah
14-04-10, 18:37
verhip, kennelijk keek ik er gewoon overheen en maakte het niet zo'n grote indruk op me, maar verder heb ik er nergens waar dan ook meer wat van vernomen.

Uit interesse ben ik op zoek gegaan naar een pdf van de report, en als het goed is kun je hem hier downloaden inshaAllah:

http://www.alhayat-j.com/files/english%20report.pdf

Het volgende komt uit dit document:

The President appointed Justice Richard Goldstone, former judge of the Constitutional Court of South Africa and former Prosecutor of the International Criminal Tribunals for the former Yugoslavia and Rwanda, to head the Mission. The other three appointed members were: Professor Christine Chinkin, Professor of International Law at the London School of Economics and Political Science, who was a member of the high-level fact-finding mission to Beit Hanoun (2008); Ms. Hina Jilani, Advocate of the Supreme Court of Pakistan and former Special Representative of the Secretary-General on the situation of human rights defenders, who was a member of the International Commission of Inquiry on Darfur (2004); and Colonel Desmond Travers, a former Officer in Ireland’s Defence Forces and member of the Board of Directors of the Institute for International Criminal Investigations.

Zo zie je maar weer eens waar de PVV goed voor kan zijn :lachu:

Olive Yao
14-04-10, 18:45
Zo zie je maar weer eens waar de PVV goed voor kan zijn :lachu:

:hihi: Ik dacht hetzelfde. Alle lezers van De Pers in de trein hebben nu weer van het Goldstone rapport gehoord.

Abu_Hurayrah
14-04-10, 19:16
:hihi: Ik dacht hetzelfde. Alle lezers van De Pers in de trein hebben nu weer van het Goldstone rapport gehoord.

Pfff echt ernstig wat ik daar lees.

De Gaza invasie die van 27/12/08 tot 18/01/09 duurde heeft gezorgd voor tenminste 1166 doden aan Palestijnse zijde en maar 13 aan Israëlische zijde, waarvan 4 door eigen vuur.

Dat is wel een groot verschil voor een legitieme inval, als je het mij vraagt. Of heb ik verkeerd gelezen???? Zie pagina 10 en 11 (http://www.alhayat-j.com/files/english%20report.pdf) onder de punten 30 en 31.

De PVV steunt gewoon genocide op kleine schaal, de smeerlappen.

Soldim
15-04-10, 06:31
genocide op kleine schaal

Das een nieuwe. Maar de bruikbaarheid lijkt me te betwisten.....

mark61
15-04-10, 08:32
Das een nieuwe. Maar de bruikbaarheid lijkt me te betwisten.....

Genocide is volgens mij een intentie, geen lijken tellen.

De intentie van Israël lijkt mij etnische schoonmaak, geen genocide.

H.P.Pas
15-04-10, 09:26
Genocide is volgens mij een intentie, geen lijken tellen.

De intentie van Israël lijkt mij etnische schoonmaak, geen genocide.

:wtf:

H.P.Pas
15-04-10, 09:27
Genocide is volgens mij een intentie, geen lijken tellen.



Dan is elke rassenrel een genocide.

mark61
15-04-10, 09:52
Dan is elke rassenrel een genocide.

Nee, ik geloof niet dat de intentie van rassenreldeelnemers is om het 'andere volk' uit te roeien.

Wat is volgens jou dan de definitie van genocide?

H.P.Pas
15-04-10, 12:34
Nee, ik geloof niet dat de intentie van rassenreldeelnemers is om het 'andere volk' uit te roeien.

Wat is volgens jou dan de definitie van genocide?


Fysieke vernietiging van etnische groepen inzetten als bevolkings-politiek middel. Of iets in die voege.
Dat impliceert grootschaligheid.

mark61
15-04-10, 14:27
Fysieke vernietiging van etnische groepen inzetten als bevolkings-politiek middel. Of iets in die voege.
Dat impliceert grootschaligheid.

Dus niet als doel op zich? Maar jij komt dus ook met intentie.

Nou zijn joden geen etnische groep, dus misschien moet je zeggen: perceived etnische groep, plus aanhangers van een godsdienst of levensovertuiging.

Ja, grootschaligheid komt er natuurlijk aan te pas, dat ga ik niet ontkennen. Ik beweer alleen dat grootschaligheid niet entscheidend is als onderscheidend criterium, en een grens volgens mij niet te trekken valt, absoluut al helemaal niet, relatief ook niet.

Is genocide als je meer dan 10% van een volk uitroeit? En minder dan 10% gewoon een massaslachting? Dat schiet toch niet op, dat tellen?

Ik denk dat een groot deel van een volk kan worden uitgeroeid zonder genocidale intenties, nl. vanwege een machts- of economisch conflict, maar niet zozeer omdat je die anderen inferieur vindt.
Ik geloof niet dat veel Amerikanen / Spanjaarden de Indianen nou zozeer wilden uitroeien; ze 'liepen gewoon in de weg.' Het resultaat was echter wel bijna-uitroeiing.

Daarentegen kan je een poging doen een volk uit te roeien die niet erg slaagt in aantal, maar met als intentie dat je dat hele volk zou willen uitroeien. Dat geldt misschien voor de slachting van de Huambo door de Duitsers in Namibië.

Die intentie is voor mij dus entscheidend voor gebruik van de term. Ik weet trouwens ook niet of dat genocide nou zoveel erger maakt dan massaslachting zonder bijkomende gedachten :cheefbek:

Pff wat een onderwerp.

Maar in ieder geval, ik dacht dus niet dat Israël de Palestijnen wil uitroeien. Ze hebben wel in één klap 1% van de bevolking van Gaza vermoord. Doet de terminologie er veel toe eigenlijk?

Abu_Hurayrah
15-04-10, 15:59
Pff wat een onderwerp.

Zo ik heb even mijn digitale encyclopedie geraadpleegd en daarin staat o.a. het volgende over genocide:


The deliberate and systematic destruction of a group of people because of their ethnicity, nationality, religion, or race. The term, derived from the Greek genos (“race,” “tribe,” or “nation”) and the Latin cide (“killing”), was coined by Raphael Lemkin, a Polish-born jurist who served as an adviser to the U.S. Department of War during World War II.

Defining genocide: the Nürnberg Charter and the genocide convention

In his work Axis Rule in Occupied Europe: Laws of Occupation, Analysis of Government, Proposals for Redress (1944), Lemkin noted that a key component of genocide was the criminal intent to destroy or to cripple permanently a human group. The acts are directed against groups as such, and individuals are selected for destruction only because they belong to these groups.

In contemporary international law the crime of genocide is part of the broader category of “crimes against humanity,” which were defined by the Charter of the International Military Tribunal (Nürnberg Charter). The charter granted the tribunal jurisdiction to indict and try the leaders of the Nazi regime for inhumane acts committed against civilians, as well as for acts of persecution on political, racial, or religious grounds; in so doing, it also contributed to the international criminalization of other forms of abusive conduct. The momentum created by the Nürnberg trials and the ensuing revelations of Nazi atrocities led to the passage by the United Nations (UN) General Assembly of Resolution 96-I (December 1946), which made the crime of genocide punishable under international law, and of Resolution 260-III (December 1948), which approved the text of the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, the first UN human rights treaty. The convention, which entered into force in 1951, has been ratified by more than 130 countries. Although the United States played a major role in drafting the convention and was an original signatory, the U.S. Senate did not ratify it until 1988.

Article 2 of the convention defines genocide as any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: (a) Killing members of the group; (b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group; (c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; (d) Imposing measures intended to prevent births within the group; (e) Forcibly transferring children of the group to another group.

In addition to the commission of genocide, the convention also made conspiracy, incitement, attempt, and complicity in genocide punishable under international law.

Bron: genocide. (2008). Encyclopædia Britannica.

Aït Ayt
15-04-10, 16:54
De PVV steunt gewoon genocide op kleine schaal, de smeerlappen.

ook een regeringspartij als het cda steunt de genocide in gaza.. volgens verhagen was het grootschalig bombarderen van de palestijnse bevolking in gaza een legitieme vorm van zelfverdediging..

Aït Ayt
15-04-10, 17:01
Das een nieuwe. Maar de bruikbaarheid lijkt me te betwisten.....

als israël wekenlang bombardamenten uitvoert op de dichtbevolkste gebied ter wereld en ze sluiten de grens hermetisch af zodat er geen voedsel, medicijnen en andere noodzakelijke hulpmidellen erin kunnen komen en ze stelen het water en vernietigen elke vorm van economie dan is israël toch echt met genocide bezig.. er is geen andere term voor.. al lange tijd proberen ze de gazanen kapot te krijgen.. dat doen ze in gestaag tempo.. heel langzaam zodat het niet al teveel opvalt..

Abu_Hurayrah
15-04-10, 17:15
ook een regeringspartij als het cda steunt de genocide in gaza.. volgens verhagen was het grootschalig bombarderen van de palestijnse bevolking in gaza een legitieme vorm van zelfverdediging..

Aan het verschil in doden, zoals dat uit die Goldstone rapport (http://www.alhayat-j.com/files/english%20report.pdf) gehaald kan worden, met zelfs de tellingen van de Israëlische autoriteit, kun je nauwelijks zeggen dat er sprake was van dodelijke militaire agressie van de kant van de Palestijnen en als daar wel veelvuldig sprake van was, dan schieten de Palestijnen wel heel vaak mis.

Leg mij dan maar eens uit wat er legitiem aan is als de Israëli soldaten in 23 dagen 1166 Palestijnen vermoorden en de Palestijnen 9.

Voor 1 Jood die gedood werd in die 23 dagen, werden er 130 Palestijnen vermoord. Zo zal het wel niet gegaan zijn, maar de getallen zijn naar verhouding wel correct en als je de Palestijnse tellingen neemt, dan zijn het er nog meer.

Zo van een afstand is het makkelijk praten, maar als het je overkomt, dan piep je wel anders, als je nog kan piepen tenminste.

Eenieder die dit legitiem vindt, die is niet goed snik en dat de CDA het legitiem vond - kun je daar een bron van geven? Want als dat echt zo is, dan is echt iedere stem voor die partij zware hypocrisie als dat een Moslim is.

Spoetnik
15-04-10, 17:55
Maar in ieder geval, ik dacht dus niet dat Israël de Palestijnen wil uitroeien. Ze hebben wel in één klap 1% van de bevolking van Gaza vermoord. Doet de terminologie er veel toe eigenlijk?

Meer 0.1%. Anyways, wat Israels intentie is al jaren bijzonder vaag. De meeste politici weten wel dat er een demografische "tijdbom" tikt, maar hoe dat op te lossen zonder ook maar 1 jood kwaad wordt, weten ze niet precies.

Spoetnik
15-04-10, 17:56
Report: Zionist group bans Goldstone from grandson's bar mitzvah
Judge Richard Goldstone, who authored a damning report accusing Israel of committing war crimes in the Gaza Strip, has reportedly been banned by pro-Israel activists from attending his grandson's bar mitzvah in his native South Africa.

According to the report circulating on Web logs, the South African Zionist Federation (SAZF) and the Beth Hamedrash Hagadol in Sandton reached an agreement with the Goldstone family under which the judge would not be permitted to attend the synagogue service in Johannesburg next month.

"We understand there's a bar mitzvah boy involved - we're very sensitive to the issues; at this stage there?s nothing further to say," the Writing Rights blog quoted the SAZF chairman Avrom Krenge as saying."
The Zionist federation was "coming across most forcefully because we represent Israel," the blog quoted Krenge as saying.

The head of South Africa's Beth Din - or Jewish religious court - told the blog the court had not been officially involved in the matter, but that he supported the move as it spoke to the sentiments of many in the community and could prevent potential "unpleasantness."

"I know that there was a very strong feeling in the shul, a lot of anger," the blog quoted Rosh Beth Din Rabbi Moshe Kurtstag as saying. "I heard also that the SAZF wanted to organize a protest outside the shul - [there were] all kinds of plans. But I think reason prevailed."

According to the blog, Kurstag said he believed Goldstone had done "a tremendous disservice not only to Israel but to the Jewish world. His name is used by hostile elements in the world against Israel and this can increase anti-Semitic waves."

"I understand that he is a judge, but he should have had the sense to understand that whatever he said wouldn't be good and he should have just recused himself. People have got feelings about it, they believe he put Israel in danger and they wouldn't like him to be getting honor," Kurstag was quoted as saying. "I think [the agreement] was quite a sensible thing to avert all this unpleasantness."

According the blog, Goldstone confirmed that he would not be attending the bar mitzvah. "In the interests of my grandson, I've decided not to attend the ceremony at the synagogue," he was quoted as saying
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1163335.html

ronald
15-04-10, 18:38
PVV’er wil tegenstander uitstoten

Joden die het omstreden Goldstone-rapport verdedigen moeten worden gestraft met een religieuze ban. Dat wil de nummer vijf op de kieslijst van de PVV.

Ze mogen niet meer in de synagoge komen, niet meer op joodse begraafplaatsen worden begraven en zelfs niet door geloofsgenoten worden gegroet. Als het aan Gidi Markuszower ligt, worden zijn joodse tegenstanders in het Midden-Oostendebat – ‘verachtelijke joodjes’ in zijn woorden – helemaal uit de joodse gemeenschap gestoten.

Markuszower, nummer vijf op de PVV-lijst voor de komende verkiezingen, is lid van de Kerkeraad van de Nederlands-Israëlitische Hoofdsynagoge (NIHS) in Amsterdam. Eind maart diende hij daarin een motie in die oproept om iedereen die het VN-rapport van Richard Goldstone over de Gaza-oorlog publiekelijk verdedigt uit de gemeenschap te verbannen.

De motie roept op om ‘de joodse gedachte en opdracht om verklikkers uit ons midden te bannen’ te omarmen. Daarom zou de NIHS ‘de Zuid-Afrikaanse laffe en gevaarlijke jood Goldstone en een ieder die hem publiekelijk verdedigt in de levenslange cherem (ban, red.)’ moeten doen.

Een cherem, waar PVV’er Markuszower voor pleit, is een straf die in joodse gemeenschappen kan worden uitgesproken tegen leden die als opstandig worden beschouwd. Tot in de late Middeleeuwen gebeurde dat geregeld, maar de cherem wordt nu alleen nog in ultra-orthodoxe kringen gebruikt. Het laatste bekende voorbeeld in Nederland is de cherem die in 1656 tegen de filosoof Baruch Spinoza werd uitgesproken vanwege zijn ‘afschuwelijke ketterijen’.

Het radicale middel is volgens Markuszower gerechtvaardigd omdat het rapport van Goldstone, waarin Israël van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd, het voortbestaan van dat land ernstig in gevaar brengt. In een mail waarin hij de motie aankondigt, en die deze krant in bezit heeft, waarschuwt Markuszower voor ‘joodse verraders in ons midden’.

‘In het oude Polen (waar mijn roots liggen)’, schrijft de PVV-kandidaat, ‘wisten we wel raad met dit soort verachtelijke joodjes. Die werden gewoon de shul (synagoge, red.) uitgeplukt en uit het shtetl (dorp, red.) geschopt; in het beste geval. In het ergste geval werden deze in de koude bossen van Oost-Europa achtergelaten en nooit meer teruggevonden.’

Markuszower noemt het ‘natuurlijk wel ergens jammer’ dat dit gebruik nu in West-Europa niet meer bestaat. ‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’

Een cherem is volgens hem wel een ‘legaal en effectief middel’. ‘Mensen die in de cherem gedaan worden zijn niet meer welkom in onze sjoels, mogen niet op onze begraafplaatsen begraven worden, mogen niet gegroet worden etc (een sociale excommunicatie dus.)’ De motie is nog niet in stemming gebracht. Dat zou pas op z’n vroegst volgende maand kunnen gebeuren als de Kerkeraad voor het eerst weer bijeenkomt.

Prullenbak

De afkeer van het Goldstone-rapport wordt gedeeld door de toekomstige PVV-collega’s van Markuszower. Volgens de partij van Geert Wilders is de staat Israël een vooruitgeschoven pion in de strijd tegen de islamisering die alle steun verdient en Kamerlid Raymond de Roon zei dat ‘we dat Goldstone-rapport gewoon in de prullenbak moeten mieteren.’ Toch is de wens tot een ban opmerkelijk, omdat de PVV zich – in ieder geval waar het de islam betreft – verzet tegen parallelle rechtssystemen en zegt op te komen voor de vrijheid van meningsuiting.

Markuszower zelf was gisteren, ondanks herhaalde pogingen, niet bereikbaar voor commentaar. Het weekblad Vrij Nederland onthulde gisteren ook al dat hij twee jaar geleden de wapenwet heeft overtreden. Bij de viering van 60 jaar Israël in de RAI in Amsterdam werd hij aangehouden omdat hij een vuurwapen bij zich had. Volgens persbureau ANP heeft Markuszower bevestigd dat hij de zogeheten ‘vervoersrestrictie’ zou hebben overtreden. Dat is volgens hem ‘vergelijkbaar met een verkeersovertreding’. Het Openbaar Ministerie is nooit een zaak begonnen.

In het oude Polen sprak men ook over meshugene in den kopf van zg coart-jews. Joden die denken zo nodig zich in hofkringen te moeten profileren.

Is hij helemaal gek geworden? Wat een gotspe om over ban te spreken terwijl je zelf volgens Tora-maatstaven de doodstraf schuldig bent. "In West Europa niet meer bestaat. De sukkel heeft het over gebruiken uit Polen waarvan ik niet eens zeker ben dat ze correct zijn, en denkt tegelijkertijd dat ze hier ook waren. De grootste ban is over Spinoza uitgesproken en die vertrok vanwege zijn werk maar naar Den Haag. Als hij de Tweede Kamer met een oerwoud vergelijkt dan zit er nog wel iets in. Zo niet dan kletst hij uit zijn nek.
‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ ...dat wist hij niet over het dragen van een vuurwapen ook al heb je er een vergunning voor. Hypocriet. Wilders moet hem naar een bos slepen en hem er achter laten. Al is het het Amsterdamse Bos.
Joden als hij maken de joodse gemeente meer kapot dan dat ze ook maar iets opbouwen. Wat een patser met zijn Kerkeraad en "moties". Een grote toneelvoorstelling. Als hij nog iets langer zijn bek open doet scheidt het vrome gedeelte zich van de NIHS af.
Als je sympatieen zo dicht bij Likoed ligt dan stel ik Gidi voor naar Israel te emigreren en Netanyahu zijn voeten te kussen. Dat zulke personen gewoon maar in de Tweede Kamer mogen gaan zitten.

tanger'73
15-04-10, 18:46
De grootste fout wat deze idioot kan maken, is te spreken van 'achterlijke Joodjes'. Joden die volgens hem niet trouw zijn aan zijn eigen opvattingen over Joden.

ronald
15-04-10, 18:51
De grootste fout wat deze idioot kan maken, is te spreken van 'achterlijke Joodjes'. Joden die volgens hem niet trouw zijn aan zijn eigen opvattingen over Joden.
Daaraan kun je al zien dat het een denigrerend persoon is. Hij zelf klopt van vele kanten niet en gaat de gemeenschappelijke factor gebruiken op zich alleen maar denigrerend te kunnen uitlaten. Zo doe je dat bij de PVV dus.

tanger'73
15-04-10, 18:56
Daaraan kun je al zien dat het een denigrerend persoon is. Hij zelf klopt van vele kanten niet en gaat de gemeenschappelijke factor gebruiken op zich alleen maar denigrerend te kunnen uitlaten. Zo doe je dat bij de PVV dus.


Zo zie je maar dat iedere gemeenschap, zowel Joodse als moslim zo haar debielen heeft en al helemaal als die vervolgens zich gaan aansluiten bij de NSB, om zo graag in een Kamer te zitten.

mark61
15-04-10, 19:34
Meer 0.1%. Anyways, wat Israels intentie is al jaren bijzonder vaag. De meeste politici weten wel dat er een demografische "tijdbom" tikt, maar hoe dat op te lossen zonder ook maar 1 jood kwaad wordt, weten ze niet precies.

Oh excuus, 1 promille inderdaad. Altijd lastig, nullen. Ik vind het nog schokkend genoeg.

Nee ik denk ook dat ze het zelf niet weten. Ze zouden gewoon willen dat die Palestijnen weg waren / gingen, denk ik.

Aït Ayt
15-04-10, 20:20
Aan het verschil in doden, zoals dat uit die Goldstone rapport (http://www.alhayat-j.com/files/english%20report.pdf) gehaald kan worden, met zelfs de tellingen van de Israëlische autoriteit, kun je nauwelijks zeggen dat er sprake was van dodelijke militaire agressie van de kant van de Palestijnen en als daar wel veelvuldig sprake van was, dan schieten de Palestijnen wel heel vaak mis.

Leg mij dan maar eens uit wat er legitiem aan is als de Israëli soldaten in 23 dagen 1166 Palestijnen vermoorden en de Palestijnen 9.

en toch stond verhagen toendertijd ijskoud voor de camera's te beweren dat het geweld van hamas buitenproportioneel was en dat het geweld van israël niet buitenproportioneel was..


Eenieder die dit legitiem vindt, die is niet goed snik en dat de CDA het legitiem vond - kun je daar een bron van geven? Want als dat echt zo is, dan is echt iedere stem voor die partij zware hypocrisie als dat een Moslim is.

een bron heb ik niet meer.. het was toen ooit eens bij nova of op het journaal..
de vvd is trouwens niet veel beter.. in 2006 wenstte van baalen olmert succes bij het bombarderen van beiroet..

Abu_Hurayrah
15-04-10, 21:11
en toch stond verhagen toendertijd ijskoud voor de camera's te beweren dat het geweld van hamas buitenproportioneel was en dat het geweld van israël niet buitenproportioneel was..



een bron heb ik niet meer.. het was toen ooit eens bij nova of op het journaal..
de vvd is trouwens niet veel beter.. in 2006 wenstte van baalen olmert succes bij het bombarderen van beiroet..

Weet jij een Moslim waarop gestemd kan worden in juni?

mark61
16-04-10, 10:23
Weet jij een Moslim waarop gestemd kan worden in juni?

Je vraagt het wel niet aan mij, maar is Khadija Arib niet eh moslima genoeg voor je? Naima Azough? Fatma Koşer-Kaya?

Nihat Eski is geloof ik niet herkiesbaar. En hij zit in varken Verhagen's partij, net als Çörüz, op zich een fatsoenlijk man. :( Sadet Karabulut?

Aït Ayt
16-04-10, 14:04
Weet jij een Moslim waarop gestemd kan worden in juni?

de nederlandse moslim partij wil gaan meedoen aan de landelijke verkiezingen en waarschijnlijk komt marcouch op de kieslijst vd pvda te staan voor de tweede kamer verkiezingen..

ben zelf niet weg van de pvda maar ga er vermoedelijk wel strategisch op stemmen om te voorkomen dat balkenende weer premier wordt..

Max Stirner
16-04-10, 14:32
de nederlandse moslim partij wil gaan meedoen aan de landelijke verkiezingen en waarschijnlijk komt marcouch op de kieslijst vd pvda te staan voor de tweede kamer verkiezingen..

ben zelf niet weg van de pvda maar ga er vermoedelijk wel strategisch op stemmen om te voorkomen dat balkenende weer premier wordt..


Is Dibi (GL) geen moslim ?

Soldim
16-04-10, 15:13
'k Kwam dit citaat tegen in een NYT articel over de Tea party:



angry, ill-informed, overwhelmingly white, crypto-corporate paranoiacs


Doet me meer dan enigszins denken aan PPV stemmers :hihi:

Rest van het artikel is ook niet slecht. (http://roomfordebate.blogs.nytimes.com/2010/04/15/what-tea-party-backers-want/#rick)

Abu_Hurayrah
16-04-10, 19:26
de nederlandse moslim partij wil gaan meedoen aan de landelijke verkiezingen en waarschijnlijk komt marcouch op de kieslijst vd pvda te staan voor de tweede kamer verkiezingen..

ben zelf niet weg van de pvda maar ga er vermoedelijk wel strategisch op stemmen om te voorkomen dat balkenende weer premier wordt..

Nee de nmp gaat niet meedoen, ik heb daar pas een email wisseling over gehad met hun.

childerenoftjsernobyl86
16-04-10, 21:30
ook een regeringspartij als het cda steunt de genocide in gaza.. volgens verhagen was het grootschalig bombarderen van de palestijnse bevolking in gaza een legitieme vorm van zelfverdediging..
Wat was er dan volgens jou niet geldig aan en was het wel Verhagen of was het de VN die na onderzoek er de legitieme er aan gaf?


als israël wekenlang bombardamenten uitvoert op de dichtbevolkste gebied ter wereld en ze sluiten de grens hermetisch af zodat er geen voedsel, medicijnen en andere noodzakelijke hulpmidellen erin kunnen komen en ze stelen het water en vernietigen elke vorm van economie dan is israël toch echt met genocide bezig.. er is geen andere term voor.. al lange tijd proberen ze de gazanen kapot te krijgen.. dat doen ze in gestaag tempo.. heel langzaam zodat het niet al teveel opvalt..

Je maakt één fout in jou berekening Ait en dat is dat Israel voor de aanval waarschuwden, maar dat Hamas deze mensen niet liet vertrekken uit de gebieden!!!
Je bent zeker het filmpje vergeten die enkele maanden terug op TV was.

mark61
17-04-10, 11:22
Wat was er dan volgens jou niet geldig aan en was het wel Verhagen of was het de VN die na onderzoek er de legitieme er aan gaf?

Je maakt één fout in jou berekening Ait en dat is dat Israel voor de aanval waarschuwden, maar dat Hamas deze mensen niet liet vertrekken uit de gebieden!!!
Je bent zeker het filmpje vergeten die enkele maanden terug op TV was.

Sjonnie debiel is weer los.

mark61
17-04-10, 11:23
en toch stond verhagen toendertijd ijskoud voor de camera's te beweren dat het geweld van hamas buitenproportioneel was en dat het geweld van israël niet buitenproportioneel was..

Verhagen is een varken eerste klas.

mark61
17-04-10, 11:27
Eenieder die dit legitiem vindt, die is niet goed snik en dat de CDA het legitiem vond - kun je daar een bron van geven? Want als dat echt zo is, dan is echt iedere stem voor die partij zware hypocrisie als dat een Moslim is.

Was gewoon op het journaal in een interview / verklaring. Verhagen en Balkenende stonden naast elkaar.

ronald
25-04-10, 08:27
In het oude Polen sprak men ook over meshugene in den kopf van zg coart-jews. Joden die denken zo nodig zich in hofkringen te moeten profileren.

Is hij helemaal gek geworden? Wat een gotspe om over ban te spreken terwijl je zelf volgens Tora-maatstaven de doodstraf schuldig bent. "In West Europa niet meer bestaat. De sukkel heeft het over gebruiken uit Polen waarvan ik niet eens zeker ben dat ze correct zijn, en denkt tegelijkertijd dat ze hier ook waren. De grootste ban is over Spinoza uitgesproken en die vertrok vanwege zijn werk maar naar Den Haag. Als hij de Tweede Kamer met een oerwoud vergelijkt dan zit er nog wel iets in. Zo niet dan kletst hij uit zijn nek.
‘Maar ja, wat niet mag (rechtsstaat) moet je niet doen.’ ...dat wist hij niet over het dragen van een vuurwapen ook al heb je er een vergunning voor. Hypocriet. Wilders moet hem naar een bos slepen en hem er achter laten. Al is het het Amsterdamse Bos.
Joden als hij maken de joodse gemeente meer kapot dan dat ze ook maar iets opbouwen. Wat een patser met zijn Kerkeraad en "moties". Een grote toneelvoorstelling. Als hij nog iets langer zijn bek open doet scheidt het vrome gedeelte zich van de NIHS af.
Als je sympatieen zo dicht bij Likoed ligt dan stel ik Gidi voor naar Israel te emigreren en Netanyahu zijn voeten te kussen. Dat zulke personen gewoon maar in de Tweede Kamer mogen gaan zitten.

Omstreden PVV-kandidaat trekt zich terug




(Novum) - Gidi Markuszower, de nummer vijf op de lijst van de PVV, heeft zich teruggetrokken als kandidaat voor de Tweede Kamerverkiezingen. Hij kreeg de afgelopen tijd veel kritiek te verduren nadat bekend was geworden dat hij in 2008 was aangehouden. Tijdens een viering van zestig jaar Israël in de RAI droeg hij een vuurwapen bij zich.
Omstreden PVV-kandidaat trekt zich terug

"De afgelopen twee weken heb ik mogen ervaren wat het betekent om continu onder een negatief vergrootglas te liggen", laat hij in een verklaring weten.
Ra, ra, ra hoe komt dat Gidi? Hint: stamt uit je cowboy-periode en je niet-vertrouwen in de politie.


"Ik voel mij in een dergelijke positie niet senang en wens niet op die manier de komende vier jaar door het leven te gaan."

De 32-jarige Markuszower was eerder woordvoerder van de Nederlandse tak van de rechtse Israëlische politieke partij Likud en een organisatie die joodse evenementen en synagogen beveiligt.

Hij is niet de eerste die zich van de lijst terugtrekt. Onlangs stapte nummer negen van de kandidatenlijst Mellony van Hemert al op, officieel om medische redenen. Ze was in opspraak gekomen, onder meer omdat ze over haar diploma's zou hebben gelogen.
Aan de ene kant een goede beslissing...maar aan de andere kant, waar gaat hij nu dan zitten zieken? Amsterdamse Bos?

tanger'73
25-04-10, 17:05
Aan de ene kant een goede beslissing...maar aan de andere kant, waar gaat hij nu dan zitten zieken? Amsterdamse Bos?

het amsterdamse bos wordt al bezet, hij kan daar echter wel eerloos begraven worden als verachtelijke Jood (om in zijn eigen woorden te spreken).

Spoetnik
25-04-10, 17:17
Jammer, ik had zijn likudnik geluid graag in de tweede kamer gehoord.

tanger'73
25-04-10, 17:29
Jammer, ik had zijn likudnik geluid graag in de tweede kamer gehoord.

Dat zou echt humor van de bovenste plank zijn geweest, kennelijk door zijn Likudnik achterban vanuit het heilige land teruggefloten?

Spoetnik
25-04-10, 18:19
Dat zou echt humor van de bovenste plank zijn geweest, kennelijk door zijn Likudnik achterban vanuit het heilige land teruggefloten?

Ik denk eerder dat hij is terug gefloten door de joodse gemeenschap in Nederland. Zijn uitspraken zijn simpelweg not-done in de publieke discussie over het Israel-Palestina conflict in Nederland. De (on)officiele woorvoerder van Israel is nog altijd het CIDI en hun uitspraken zijn over het algemeen veel politiek correcter en ze weten ook beter wanneer ze vol in aanval moeten gaan.

tanger'73
25-04-10, 21:44
Ik denk eerder dat hij is terug gefloten door de joodse gemeenschap in Nederland. Zijn uitspraken zijn simpelweg not-done in de publieke discussie over het Israel-Palestina conflict in Nederland. De (on)officiele woorvoerder van Israel is nog altijd het CIDI en hun uitspraken zijn over het algemeen veel politiek correcter en ze weten ook beter wanneer ze vol in aanval moeten gaan.


'K denk ook dat uitlatingen zoals 'verachtelijke Joodjes', door geen enkele Joodse gemeenschap in dank wordt afgenomen. :jeweetog:

tanger'73
25-04-10, 21:49
Maar ik denk wat het allerbelangrijkse betreft, dat de Joodse gemeenschap via deze heikneuter in de Kamer, geen legitieme mikpunt van spot wenst te verworden. Je bent er immers beter bij gebaat als je zielig blijft.

ronald
25-04-10, 21:59
Ik denk eerder dat hij is terug gefloten door de joodse gemeenschap in Nederland. Zijn uitspraken zijn simpelweg not-done in de publieke discussie over het Israel-Palestina conflict in Nederland. De (on)officiele woorvoerder van Israel is nog altijd het CIDI en hun uitspraken zijn over het algemeen veel politiek correcter en ze weten ook beter wanneer ze vol in aanval moeten gaan.
Dat was hij zeker, juist omdat hij op eigen initiatief de joodse gemeenschap erbij sleepte en over zaken repte waar hij geen kaas van heeft gegeten. Of meneer niet helemaal gek was geworden. Van mij mag hij ook hier binnen opstappen.

ronald
25-04-10, 22:02
Maar ik denk wat het allerbelangrijkse betreft, dat de Joodse gemeenschap via deze heikneuter in de Kamer, geen legitieme mikpunt van spot wenst te verworden. Je bent er immers beter bij gebaat als je zielig blijft.

Noch het een noch het ander. We zijn het beste af zonder beiden. Geloof mij maar.

tanger'73
25-04-10, 22:07
Noch het een noch het ander. We zijn het beste af zonder beiden. Geloof mij maar.

daar sluit ik me volledig bij aan, dat men er zonder deze vreemde snuiter aan de ene kant en de PVV aan de andere kant, beter af is. Dat is een overtuiging waar geloof verder weinig bij te pas komt.

Abu_Hurayrah
28-04-10, 22:29
Rabbis condemn Israel for war crimes committed in Gaza: Open letter to judge Goldstone

April 28, (Pal Telegraph) Dear Judge Goldstone,

As rabbis from diverse traditions and locations, we want to extend our warmest mazel tov to you as an elder in our community upon the Bar Mitzvah of your grandson. Bar and Bat Mitzvah is a call to conscience, a call to be responsible for the welfare of others, a call to fulfill the covenant of peace and justice articulated in our tradition.

As rabbis, we note the religious implications of the Report you authored. We are reminded of Shimon Ben Gamliel’s quote, “The world stands on three things: justice, truth, and peace as it says ‘Execute the judgment of truth, and justice and peace will be established in your gates’ (Zaccariah 8:16).” We affirm the truth of the report that bears your name.

We are deeply saddened by the controversy around the report. We affirm your findings and believe you set up an impeccable standard that presents strong evidence that during the war in Gaza Israel engaged in war crimes that revealed a pattern of continuous and systematic assault against Palestinian people and land that has very little to do with Israel’s claim of security. Your report made clear the intentional targeting of civilian infrastructures such as hospitals, schools, agricultural properties, water and sewage treatment centers and civilians themselves with deadly weapons that are illegal when used in civilian centers.

This is the ugly truth that is so hard for many Jewish people to face. Anyone who spends a day in Palestinian territories sees this truth immediately.

Judge Goldstone, we want to offer you our deepest thanks for upholding the principles of justice, compassion and truth that are the heart of Jewish religion and without which our claims to Jewishness are empty of meaning. We regret that your findings have led to controversy and caused you not to feel welcome at your own grandson’s Bar Mitzvah. We believe your report is a clarion call to Israel and the Jewish people to awaken from the slumber of denial and return to the path of peace.

This letter is endorsed by Taanit Tzedek- Jewish Fast for Gaza , Shomer Shalom Institute for Jewish Nonviolence, Tikkun and the Shalom Center.
Signed by:
Rabbi Lynn Gottlieb, Shomer Shalom Network for Jewish Nonviolence
Rabbi Brant Rosen, Taanit Tzedek –Jewish Fast for Gaza
Rabbi Brian Walt, Taanit Tzedek –Jewish Fast for Gaza
Rabbi Haim Beliak
Rabbi Michael Lerner, Tikkun Community
Rabbi Arthur Waskow, The Shalom Center

Rabbi Rebecca Alpert
Rabbi Phyllis Berman
Rabbi Michael Feinberg
Rabbi Zev-Hayyim Feyer
Rabbi Margaret Holub
Rabbi Shai Gluskin
Rabbi Douglas Krantz
Rabbi Eyal Levinson
Rabbi Mordecai Liebling
Rabbi David Mivasair
Rabbi David Shneyer
Rabbi Laurie Zimmerman
Rabbi Gershon Steinberg-Caudill
Rabbi Erin Hirsh
Rabbi Michael Rothbaum
Rabbi Benjamin Barnett
Rabbi Julie Greenberg
Rabbi Linda Holtzman
Rabbi Ayelet S.Cohen
Rabbi Jeffrey Marker
Rabbi Nina H.Mandel
Rabbi Victor Reinstein
Rabbi Everett Gendler
Rabbi Meryl M. Crean
Rabbi Sheila Weinberg
Rabbi Pamela Frydman Baugh
Rabbi Lewis Weiss
Rabbi Shaul Magid
Rabbi Stephen Booth-Nadav
Rabbi Phillip Bentley
Rabbi Anna Boswell-Levy
Rabbi Chava Bahle

This letter is supported by Taanit Tzedek- Jewish Fast for Gaza , Shomer Shalom Institute for Jewish Nonviolence, Tikkun and the Shalom Center.

If you are a rabbi and would like to add your name to this statement, send an e-mail to Rabbi Lynn Gottlieb (rabbilynn at earthlink dot net).

Bron: http://www.paltelegraph.com/opinions/views/5721-rabbis-condemn-israel-for-war-crimes-committed-in-gaza-open-letter-to-judge-goldstone

Aït Ayt
28-04-10, 23:25
Rabbi Lynn Gottlieb
Rabbi Rebecca Alpert
Rabbi Margaret Holub
Rabbi Laurie Zimmerman
Rabbi Julie Greenberg
Rabbi Linda Holtzman
Rabbi Ayelet S.Cohen
Rabbi Nina H.Mandel
Rabbi Meryl M. Crean
Rabbi Sheila Weinberg
Rabbi Pamela Frydman Baugh
Rabbi Anna Boswell-Levy


:wtf:

Abu_Hurayrah
28-04-10, 23:29
:wtf:

:lol:

Veel vrouwen inderdaad. :)

Aït Ayt
28-04-10, 23:44
:lol:

Veel vrouwen inderdaad. :)

vrouwen kunnen toch geen rabbijn worden ?
het zullen dan wel geen orthodoxe joden zijn..