PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV-kandidaten in opspraak



Joesoef
14-04-10, 12:57
PVV-kandidaten in opspraak


AMSTERDAM - Een vlekje hier en daar op de kandidatenlijst van de PVV. Verboden wapenbezit, geen registratie als zorgverlener. Een aantal kandidaat-Kamerleden van de PVV is dinsdag in opspraak geraakt. Zo is de nummer vijf Gidi Markuszower in 2008 opgepakt voor wapenbezit. Het Openbaar Ministerie heeft de Amsterdamse ondernemer daarvoor echter niet vervolgd.

Markuszower geeft toe dat hij een vuurwapen bij zich had bij de viering van zestig jaar Israël in de RAI in Amsterdam. Daar was hij beveiliger. Volgens Markuszower overtrad hij slechts de vervoersrestrictie.

Kandidaat nummer negen, Mellony van Hemert, is volgens de PVV psychologe. Bij BIG, de registratie voor zorgverleners, komt zij echter niet voor. Maandag meldde de partij nog dat zij was gepromoveerd op het onderwerp kindermishandeling. Die zin is inmiddels van de website weggehaald.

Waarschijnlijk heeft de PVV zelf ook fouten gemaakt bij de aankondiging van de kandidaten. Zo stond bij de nummer 23 op de PVV-lijst, oud-atleet James Sharpe, maandag te lezen 'nog steeds Nederland recordhouder horden'. Later is dat veranderd in 'oud-Nederlands recordhouder horden'. Sharpe heeft volgens het tijdschrift HP/De Tijd op 4 augustus 1998 de snelste tijd (13.95 seconden) gevestigd op de 110 meter hordelopen in Boedapest. Maar hij deed dat in de leeftijdscategorie 35-39 jaar.

Auke Zijlstra (nummer 28) is volgens de PVV-lijst 'topambtenaar' op het ministerie van Binnenlandse Zaken. Volgens zijn eigen cv op netwerksite LinkedIn is Zijlstra echter 'coördinerend beleidsmedewerker'. Topambtenaar ben je pas in het hogere échelon, van het kaliber directeur-generaal of secretaris-generaal.

Bij de PVV was dinsdag geen reactie te krijgen.

In 2006 kwam het PVV-Tweede Kamerlid Dion Graus in opspraak. Uit publicaties kwam naar voren dat twee vrouwen een aantal jaren eerder aangifte tegen hem hadden gedaan wegens mishandeling en stalking. Hij is daarvoor echter niet vervolgd omdat er onvoldoende aanknopingspunten waren, aldus het OM.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman kwam recenter in opspraak omdat hij barpersoneel bedreigde dat hem niet meer wilde schenken. Hij gaf daarna toe dat hij een drankprobleem had. Later lag hij zodanig met zijn aannemer overhoop over de verbouwing van zijn woning dat de aannemer aangifte deed van mishandeling en poging tot doodslag. Brinkman zelf deed eveneens aangifte van mishandeling. Deze zaak loopt nog. (GPD)

tanger'73
14-04-10, 13:02
De PVV is min of meer een afspiegeling van het volk?

Soldim
14-04-10, 13:08
De PVV is min of meer een afspiegeling van het volk?

Afspiegeling van het minne deel des volks.

tanger'73
14-04-10, 13:11
Afspiegeling van het minne deel des volks.


'K hoop het van harte, hoeveel zetels staat hij nu in de peiling?

Soldim
14-04-10, 13:24
'K hoop het van harte, hoeveel zetels staat hij nu in de peiling?

21 of zo, geloof ik. Zes verloren in een maand, nog 10 of zo in de komende twee maanden schat ik.

tanger'73
14-04-10, 13:28
21 of zo, geloof ik. Zes verloren in een maand, nog 10 of zo in de komende twee maanden schat ik.


Ah een kentering, de koek mis op en hij heeft het er inderdaad naar gemaakt. schreeuwen, roepen en verstoppen, niet aanspreekbaar zijn en dan hopen dat mensen je maar volgen.

mark61
14-04-10, 15:08
Afspiegeling van het minne deel des volks.

de heffe des volks ook :hihi:

Soldim
14-04-10, 15:25
de heffe des volks ook :hihi:

Bijna goed:

die Hefe des Volkes


:ego:

H.P.Pas
14-04-10, 15:28
Bijna goed:

die Hefe des Volkes


:ego:

Dem sagt man Abschaum.

mark61
14-04-10, 16:05
Bijna goed:

die Hefe des Volkes


:ego:


Das Daats. Wij - spreken - hier - Nederlands :ego: :ego:

Ik begrijp dat dat soms lastig is voor helvetofielen.

Soldim
14-04-10, 16:21
Das Daats. Wij - spreken - hier - Nederlands :ego: :ego:

Ik begrijp dat dat soms lastig is voor helvetofielen.

Pah, jullie hebt het gewoon verkeert overschreven :fpuh:

Pizzaman
14-04-10, 23:04
de heffe des volks ook :hihi:

Nee, heffe dat doet alleen de belasting.
Oplichte, da's de regering. :D