PDA

Bekijk Volledige Versie : Sahih Hadiths

watcher
02-07-02, 15:46
Salam Aleikum,
wat is jullie mening over deze 'Sahih' ('betrouwbare') Hadiths? Is het de waarheid? Of moeten we ze met een korreltje zout nemen?

------------------------------------------
Mohammed over vrouwen:

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 33:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.033
Narrated Usama bin Zaid:
The Prophet said, "After me I have not left any affliction more harmful to men than women."

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 31:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.031
Narrated Ibn 'Umar:
Evil omen was mentioned before the Prophet: The Prophet said, "If there is evil omen in anything, it is in the house, the woman and the horse."

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 31:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.122
Narrated Ibn 'Umar:
Evil omen was mentioned before the Prophet: The Prophet said, "If there is evil omen in anything, it is in the house, the woman and the horse."

Sahih Bukhari Volume 4, Book 54, Number 460:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/054.sbt.html#004.054.460
Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "If a husband calls his wife to his bed (i.e. to have sexual relation) and she refuses and causes him to sleep in anger, the angels will curse her till morning."

Sahih Bukhari Volume 2, Book 18, Number 161:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/018.sbt.html#002.018.161
..... The Prophet replied, "I saw Paradise and stretched my hands towards a bunch (of its fruits) and had I taken it, you would have eaten from it as long as the world remains. I also saw the Hell-fire and I had never seen such a horrible sight. I saw that most of the inhabitants were women." The people asked, "O Allah's Apostle! Why is it so?" The Prophet replied, "Because of their ungratefulness." It was asked whether they are ungrateful to Allah. The Prophet said, "They are ungrateful to their companions of life (husbands) and ungrateful to good deeds. If you are benevolent to one of them throughout the life and if she sees anything (undesirable) in you, she will say, 'I have never had any good from you.' "

Sahih Bukhari Volume 1, Book 6, Number 301:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/006.sbt.html#001.006.301
Narrated Abu Said Al-Khudri:
Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."

--------------------------------------------------

Afvalligen van het geloof (apostates) moeten gedood worden:

Sahih Bukhari Volume 9, Book 84, Number 57:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/084.sbt.html#009.084.057
Narrated 'Ikrima:
Some Zanadiqa (atheists) were brought to 'Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn 'Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Apostle forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"

Sahih Bukhari Volume 9, Book 84, Number 64:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/084.sbt.html#009.084.064
Narrated 'Ali:
Whenever I tell you a narration from Allah's Apostle, by Allah, I would rather fall down from the sky than ascribe a false statement to him, but if I tell you something between me and you (not a Hadith) then it was indeed a trick (i.e., I may say things just to cheat my enemy). No doubt I heard Allah's Apostle saying, "During the last days there will appear some young foolish people who will say the best words but their faith will not go beyond their throats (i.e. they will have no faith) and will go out from (leave) their religion as an arrow goes out of the game. So, where-ever you find them, kill them, for who-ever kills them shall have reward on the Day of Resurrection."

Sahih Bukhari Volume 9, Book 83, Number 37:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/083.sbt.html#009.083.037
...... I said, "By Allah, Allah's Apostle never killed anyone except in one of the following three situations: (1) A person who killed somebody unjustly, was killed (in Qisas,) (2) a married person who committed illegal sexual intercourse and (3) a man who fought against Allah and His Apostle and deserted Islam and became an apostate." .......

Sahih Bukhari Volume 9, Book 83, Number 17:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/083.sbt.html#009.083.017
Narrated 'Abdullah:
Allah's Apostle said, "The blood of a Muslim who confesses that none has the right to be worshipped but Allah and that I am His Apostle, cannot be shed except in three cases: In Qisas for murder, a married person who commits illegal sexual intercourse and the one who reverts from Islam (apostate) and leaves the Muslims."

Sahih Muslim Book 1, Number 0030:
http://www.isna.net/Library/Hadith/muslim/001_smt.html#009_b1 (start with hadith no. 30)
It is reported on the authority of Abu Huraira that the Messenger of Allah said: I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no god but Allah, and he who professed it was guaranteed the protection of his property and life on my behalf except for the right affairs rest with Allah.

------------------------------

Bedankt, wa alaikum asalaam

watcher
02-07-02, 15:48
(Sahih Hadiths, deel 2)

Salam Aleikum,
wat is jullie mening over deze 'Sahih' ('betrouwbare') Hadiths? Is het de waarheid? Of moeten we ze met een korreltje zout nemen?

Doodstraf voor beledigen van de profeet is toegestaan:

Sunan Abu-Dawud Book 38, Number 4348:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/abudawud/038.sat.html (zie no.4348)
Narrated Abdullah Ibn Abbas:
A blind man had a slave-mother who used to abuse the Prophet (peace_be_upon_him) and disparage him. He forbade her but she did not stop. He rebuked her but she did not give up her habit. One night she began to slander the Prophet (peace_be_upon_him) and abuse him. So he took a dagger, placed it on her belly, pressed it, and killed her. A child who came between her legs was smeared with the blood that was there. When the morning came, the Prophet (peace_be_upon_him) was informed about it.

He assembled the people and said: I adjure by Allah the man who has done this action and I adjure him by my right to him that he should stand up. Jumping over the necks of the people and trembling the man stood up.

He sat before the Prophet (peace_be_upon_him) and said: Apostle of Allah! I am her master; she used to abuse you and disparage you. I forbade her, but she did not stop, and I rebuked her, but she did not abandon her habit. I have two sons like pearls from her, and she was my companion. Last night she began to abuse and disparage you. So I took a dagger, put it on her belly and pressed it till I killed her.
Thereupon the Prophet (peace_be_upon_him) said: Oh be witness, no retaliation is payable for her blood.

-----------------------------

Mohammed en Aisha:

Sahih Bukhari Volume 5, Book 58, Number 236:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/058.sbt.html#005.058.236
Narrated Hisham's father:
Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Sahih Bukhari Volume 1, Book 4, Number 231:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/004.sbt.html#001.004.231
Narrated Sulaiman bin Yasar:
I asked 'Aisha about the clothes soiled with semen. She replied, "I used to wash it off the clothes of Allah's Apostle and he would go for the prayer while water spots were still visible. "

Sahih Bukhari Volume 1, Book 4, Number 233:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/004.sbt.html#001.004.233
Narrated 'Aisha:
I used to wash the semen off the clothes of the Prophet and even then I used to notice one or more spots on them.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 17:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.017
Narrated Jabir bin 'Abdullah:
When I got married, Allah's Apostle said to me, "What type of lady have you married?" I replied, "I have married a matron' He said, "Why, don't you have a liking for the virgins and for fondling them?" Jabir also said: Allah's Apostle said, "Why didn't you marry a young girl so that you might play with her and she with you?'

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 67:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/062.sbt.html#007.062.067
Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "A matron should not be given in marriage except after consulting her; and a virgin should not be given in marriage except after her permission." The people asked, "O Allah's Apostle! How can we know her permission?" He said, "Her silence (indicates her permission)."

Sahih Bukhari Volume 8, Book 73, Number 151:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/073.sbt.html#008.073.151
Narrated 'Aisha:
I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

------------------------------

Bedankt, wa alaikum asalaam

Mara
03-07-02, 09:25
Ik snap het niet. De Koran is het woord van God, oke maar waarom nemen veel Moslims dan ook nog dingen letterlijk over uit de Hadiths? Dat is toch alleen maar een leidraad voor mensen die dat nodig hebben?

MwaB
03-07-02, 10:55
Geplaatst door Mara
Ik snap het niet. De Koran is het woord van God, oke maar waarom nemen veel Moslims dan ook nog dingen letterlijk over uit de Hadiths? Dat is toch alleen maar een leidraad voor mensen die dat nodig hebben?
Waarschijnlijk gemakszucht. Het is veel makkelijker een voorgekauwde stelling te volgen als een kudde, dan de Qur'an te volgen, want daarvoor moet je tijd nemen en je brein gebruiken. En het wordt er ook van jongsaf ingestampt dat het zo hoort en dat kritisch vragen stellen uit den boze is..

Joesoef
03-07-02, 22:20
Geplaatst door MwaB

Waarschijnlijk gemakszucht. Het is veel makkelijker een voorgekauwde stelling te volgen als een kudde, dan de Qur'an te volgen, want daarvoor moet je tijd nemen en je brein gebruiken. En het wordt er ook van jongsaf ingestampt ..

Ingestamt? mijn ex schoonneef heeft er een gebroken oogkas aan over gehouden...... Al is de twijfel nog zo snel papa's vuist achterhaald hem wel......

watcher
06-07-02, 10:35
Bedankt voor jullie reacties, Mara, MwaB en Joesoef!

Helaas voor de rest een doodse stilte.... moet ik nu concluderen dat de overgrote meerderheid van de moslims die mijn post hebben gelezen het eens zijn met deze 'onvriendelijkheid'-promotende en kinderhuwelijken-goedkeurende hadiths ???

:wow: :wat?!: :droef:

selima.el.adel
06-07-02, 14:17
Geplaatst door watcher
Bedankt voor jullie reacties, Mara, MwaB en Joesoef!

Helaas voor de rest een doodse stilte.... moet ik nu concluderen dat de overgrote meerderheid van de moslims die mijn post hebben gelezen het eens zijn met deze 'onvriendelijkheid'-promotende en kinderhuwelijken-goedkeurende hadiths ???

:wow: :wat?!: :droef:

:rolleyes:

nee het is doodse stilte, omdat wij deze hadith niet voor het eerst zien,
er is al genoeg over gesproken en gediscussieŽrd, en verduidelijkt, maar ach ja, hoe kun jij dit weten, met je vier posts, je komt hier net kijken en al meteen een vooroordeel, dat zegt veel over jou dus, en niet over ons......

doeiiiiiiiiiiiii :zwaai:

watcher
06-07-02, 17:01
Aahhh, zit dat zo.... :)

Misschien dat jij dan zo vriendelijk zou willen zijn deze beginnende poster even de juiste weg te wijzen naar de desbetreffende discussies?

In deze hadith-afdeling heb ik tot nu toe nog niks kunnen vinden.

Enne... wat is mijn 'vooroordeel' precies volgens jou?

Alvast bedankt! :)

selima.el.adel
06-07-02, 21:25
Geplaatst door watcher
Aahhh, zit dat zo.... :)

Misschien dat jij dan zo vriendelijk zou willen zijn deze beginnende poster even de juiste weg te wijzen naar de desbetreffende discussies?

In deze hadith-afdeling heb ik tot nu toe nog niks kunnen vinden.

***omdat beheer deze tot nader te bepalen datum uit ruimte- gebrek heeft weggehaald,

Enne... wat is mijn 'vooroordeel' precies volgens jou?

***omdat je al meteen begint te spreken over de akelige stilte rond om ons, jij trek meteen conclusies en insinueert hier mee dat wij niet zouden willen reageren, wat dus al zo vaak wel gedaan is, alleen op dit moment niet terug te halen, het voor ons een oud onderwerp is, en hoe we ook aan komen met bewijzen en uitleg, blijft iedereen (zeker de verwerpers van de hadith) toch zaniken hierover, dus is negeren dan de beste optie.

Alvast bedankt! :)

Joesoef
06-07-02, 22:25
Geplaatst door selima.el.adel
omdat je al meteen begint te spreken over de akelige stilte rond om ons, jij trek meteen conclusies en insinueert hier mee dat wij niet zouden willen reageren, wat dus al zo vaak wel gedaan is, alleen op dit moment niet terug te halen, het voor ons een oud onderwerp is, en hoe we ook aan komen met bewijzen en uitleg, blijft iedereen (zeker de verwerpers van de hadith) toch zaniken hierover, dus is negeren dan de beste optie.

En hoe zou hij dat nu allemaal kunnen weten. Stel je eens voor dat hier alleen oudgediende mogen komen. En dan moet je ook nog eens geen last hebben van die ene ziekte, ehhhh..... hoet heet het ook alweer.....

Met de grtn,
Joesoef.

selima.el.adel
07-07-02, 11:37
Geplaatst door Joesoef

En hoe zou hij dat nu allemaal kunnen weten. Stel je eens voor dat hier alleen oudgediende mogen komen. En dan moet je ook nog eens geen last hebben van die ene ziekte, ehhhh..... hoet heet het ook alweer.....

Met de grtn,
Joesoef.

Zoals Maarten al scheldend zei: ik zou aan "aderverkalking" lijden

maar blijkbaar lijdt je zelf daar dus aan, als je dat nu al niet meer weet.

Het is werkelijk onsmakelijk en getuigt van weinig respect wat je hier doet. nergens zeg ik iets verkeerds tegen Watcher, ik constateer alleen een feit hier, en leg uit waarom er niet gereageert wordt, en wie ben jij dan wel om mij zo te behandelen.
Heb spijt dat ik nog zo aardig was ondanks onze meningsverschillen jou een prettige dag te wensen en te feliciteren met je verjaardag in een PM, waar je overigens nog op reageerde ook, omdat je het aardig vond..... maar ja dat weet niemand hier. Nu dus wel

zo zien we maar weer eens hoe jij in elkaar zit, :ego: ego!!!!!

Joesoef
07-07-02, 12:09

Zoals Maarten al scheldend zei: ik zou aan "aderverkalking" lijden

maar blijkbaar lijdt je zelf daar dus aan, als je dat nu al niet meer weet.

Het is werkelijk onsmakelijk en getuigt van weinig respect wat je hier doet. nergens zeg ik iets verkeerds tegen Watcher, ik constateer alleen een feit hier, en leg uit waarom er niet gereageert wordt, en wie ben jij dan wel om mij zo te behandelen.
Heb spijt dat ik nog zo aardig was ondanks onze meningsverschillen jou een prettige dag te wensen en te feliciteren met je verjaardag in een PM, waar je overigens nog op reageerde ook, omdat je het aardig vond..... maar ja dat weet niemand hier. Nu dus wel

zo zien we maar weer eens hoe jij in elkaar zit, :ego: ego!!!!!

Je mist de boot volkomen Selima, dat van de vergeetachtigheid was niet aan jouw gericht maar aan de bezoeker in het algemeen. Die aderverkalking haal je er zelf bij, ik heb dat niet naar vooren gebracht.

Niet iedereen kan zich herinneren wat een jaar geleden in deze discussie groep heeft voltrokken. Ik ook niet.

selima.el.adel
07-07-02, 16:25
Geplaatst door Joesoef

Je mist de boot volkomen Selima, dat van de vergeetachtigheid was niet aan jouw gericht maar aan de bezoeker in het algemeen. Die aderverkalking haal je er zelf bij, ik heb dat niet naar vooren gebracht.

Niet iedereen kan zich herinneren wat een jaar geleden in deze discussie groep heeft voltrokken. Ik ook niet.

Citaat:
omdat je al meteen begint te spreken over de akelige stilte rond om ons, jij trek meteen conclusies en insinueert hier mee dat wij niet zouden willen reageren, wat dus al zo vaak wel gedaan is, alleen op dit moment niet terug te halen, het voor ons een oud onderwerp is, en hoe we ook aan komen met bewijzen en uitleg, blijft iedereen (zeker de verwerpers van de hadith) toch zaniken hierover, dus is negeren dan de beste optie.

Met de grtn,
Joesoef.

*****Als jou berichtje dan zo algemeen was bedoeld, waarom qoute je dan mijn berichtje bij het bovenstaande.....die ene ziekte, ehhhh.....hoe heet het ook alweer.....

*****hoe bedoel je algemeen, je suggereert hier wel degelijk iets.

Joesoef
07-07-02, 17:59

*****hoe bedoel je algemeen, je suggereert hier wel degelijk iets.

Trek het je niet aan. Het is niet aan jou gericht en ik suggereer helemaal niets. Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat het een ieder vrij is om een discussie te beginnen ook al heeft er een soort gelijke discussie in het verleden al meerdere keren plaats gevonden.

Discussie verscherpt de geest en vergroot je kennis.

selima.el.adel
07-07-02, 18:38
Geplaatst door Joesoef

Trek het je niet aan. Het is niet aan jou gericht en ik suggereer helemaal niets.

Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat het een ieder vrij is om een discussie te beginnen

***waar zeg ik dat hij geen discussie mag beginnen

ook al heeft er een soort gelijke discussie in het verleden al meerdere keren plaats gevonden.

***sinds wanneer mag ik iemand niet uitleggen, waarom hij/ zij geen antwoorden gekregen heeft,

Discussie verscherpt de geest en vergroot je kennis.

***inderdaad ja, meestal wel, behalve in jou geval....

:melig:

Mara
08-07-02, 09:39
iK ZOU NU TOCH WEL GRAAG WILLEN WETEN WAT DE EINDCONCLUSIE WAS VAN DE VORIGE DISCUSSIE Oh sorry caps lock aan..........nouja de eindconclusie over de betreffende hadiths.

MwaB
08-07-02, 12:49
Geplaatst door Mara
iK ZOU NU TOCH WEL GRAAG WILLEN WETEN WAT DE EINDCONCLUSIE WAS VAN DE VORIGE DISCUSSIE Oh sorry caps lock aan..........nouja de eindconclusie over de betreffende hadiths.

De eindconclusie is dat elke discussie over de hadith uitmondt in een fikse scheldpartij. Geen van beide partijen zal ooit van standpunt veranderen, dus de stand zal altijd onbeslist blijven.

Wa salaam.

Mara
08-07-02, 16:13
Geplaatst door MwaB

De eindconclusie is dat elke discussie over de hadith uitmondt in een fikse scheldpartij. Geen van beide partijen zal ooit van standpunt veranderen, dus de stand zal altijd onbeslist blijven.

Wa salaam.

Das niet best! Zeker niet als het uitmond in schelden.

Joesoef
08-07-02, 17:50
:melig:

Selima ik denk dat ik verliefd op je begin te worden........ :Iluvu:

Ridouan
08-07-02, 18:14
Geplaatst door Joesoef

Je was toch een man lover ? :giechel: :giechel: :giechel:

selima.el.adel
08-07-02, 20:01
Geplaatst door Joesoef

Ach arme stakker of is het...............................STALKER!!!!!!!! :fplet:

Chatoloog
08-07-02, 20:20
jew suf
suf jew

wat is het nou :melig2:

Joesoef
09-07-02, 15:51

Ach arme stakker

Het zijn jouw woorden Selima.........

Ridouan
09-07-02, 19:43
Geplaatst door Joesoef

Het zijn jouw woorden Selima.........

Wat vind Henkie dan ? :zwaai: O ja ik vergat Piet :fplayer: :fplayer: :fplayer: :fplayer: :fplayer: :fplayer: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig: :melig:

a-Salafi
10-07-02, 23:57

Assalaam u'alaikum,

Adviesje: Bespaar jezelf de moeite. Deze mensen willen niet weten!

Mara
11-07-02, 16:14
[QUOTE]Geplaatst door a-Salafi

Assalaam u'alaikum,

Adviesje: Bespaar jezelf de moeite. Deze mensen willen niet weten! [/QUO

Welke mensen?