PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen terroriseren buurt in A'dam



Mark
16-04-10, 10:37
Kinderen terroriseren buurt in A'dam
- door Rein (RvLaak) op 16-04-2010 @ 11:22

Doordat er in de Amsterdamse wijk Overtoomse Veld een aantal huizen gesloopt worden, zijn er diverse gezinnen overgeplaatst naar andere gedeeltes van de wijk. Hierbij waren ook een aantal Marokkaanse probleemgezinnen. Ondanks dat ze andere woonruimte hebben, bezorgen de kinderen van deze gezinnen nog immer veel overlast. Nu in de nieuwe buurt.

De overlast die vooral de kinderen veroorzaken bestaat onder meer onder het bespugen van bewoners, vandalisme en het besmeuren van brievenbussen met uitwerpselen.

Onacceptabel
De stadsdeelvoorzitter Ineke Ketelaar is uiteraard niet gecharmeerd van deze acties. Ze wil er persoonlijk paal en perk aan stellen. "Ze vervuilen portieken en vallen hun buren lastig. Ik accepteer dat niet. Ze wonen nu fatsoenlijk, er is geen enkel excuus meer. We kennen ze één voor één bij naam en ik ga er persoonlijk voor zorgen dat bij iedere vernieling de ouders een schadeclaim krijgen."

Geen discriminatie
De woordvoerster van het stadsdeel zegt dat de jongeren het niet alleen gemunt hebben op blanke buurtbewoners, maar dat iedereen door hun geterroriseerd wordt. "Nee hoor, ze treiteren net zo goed hun oudere Marokkaanse buurman en zelfs de buurtvaders die rondlopen, worden belaagd."

Maatregelen
Ondanks dat de heersende opinie is dat een beter huis ook tot beter gedrag zou moeten leiden, gaat dat in dit geval duidelijk niet op. De groep jongeren tussen de acht en veertien jaar oud stonden in hun oude buurt ook al bekend als relschoppers. "Mensen zeggen wel eens dat een betere woning leidt tot beter gedrag, maar daar is dus geen sprake van. Dat bewijzen deze kinderen", aldus de woordvoerster.

Voorzitter Ketelaar geeft aan dat er wel een aantal maatregelen getroffen zijn om de overlast de kop in te drukken. "De politieagenten in de buurt zijn voorzien van een sleutel van de portieken, zodat ze de jongeren ook binnen kunnen aanpakken". Naast deze maatregelen, hebben de straatcoaches ook de mogelijkheid gekregen om de trappenhuizen in de buurt te betreden. Zodoende kunnen de vandalen zich niet meer daar verstoppen.

Mark
16-04-10, 10:38
De enige oplossing is om de oorzaak weg te nemen: dus israel weg uit palestina en de VS uit Irak. Ook meer hulpverleners, meer buurthuizen en misschien gewoon wat cash uitdelen om deze kinderen te laten zien dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt.

mark61
16-04-10, 10:40
Als je slecht woont mag je je misdragen? Wat is dat voor regel? Van de PvdA ofzo?

Van beter wonen word je een beter mens? Van wie is die? Karl Marx? Jozef Stalin?

Bofko
16-04-10, 10:41
Het wordt tijd voor een stevig pak rammel. Maar ja, de NL-bestuurders vinden dat kennelijk onbeschaafder dan zich te laten terroriseren door kinderen.

H.P.Pas
16-04-10, 10:44
Als je slecht woont mag je je misdragen?

Dat is algemeen bekend. Internationaal.

Baasler Fasnacht:



Znacht pöblet my e Bürschtli a und fuchtlet mit em Dolch,
do dänk I: Hoppla, Jugendgwalt, de armi chleini Strolch,
de het e schweri Chindheit gha, wäg däm macht de so Sache!
Drum han em vor Verbarme halt statt zwei nur eini bache!

Bofko
16-04-10, 10:44
Van beter wonen word je een beter mens? Van wie is die? Karl Marx? Jozef Stalin?

Associatief denken. Slechte huizen - verloedering -asociaal gedrag.En dan die redenering omkeren.

Mark
16-04-10, 11:12
Associatief denken. Slechte huizen - verloedering -asociaal gedrag.En dan die redenering omkeren.

Tja belanden asociale mensen in een asociale buurt

of

worden mensen asociaal als ze in een asociale buurt wonen?

ik stem op het eerste!

jang0201
16-04-10, 11:31
De ouders moeten aangepakt worden, kinderbijslag afnemen, anders ophoepelen uit Nederland!

Soldim
16-04-10, 11:36
De ouders moeten aangepakt worden, kinderbijslag afnemen, anders ophoepelen uit Nederland!

Want?

Soldim
16-04-10, 11:44
Dat is algemeen bekend. Internationaal.

Baasler Fasnacht:



Znacht pöblet my e Bürschtli a und fuchtlet mit em Dolch,
do dänk I: Hoppla, Jugendgwalt, de armi chleini Strolch,
de het e schweri Chindheit gha, wäg däm macht de so Sache!
Drum han em vor Verbarme halt statt zwei nur eini bache!




Hey, nep-Zuricher, was dat voor raar taaltje?? :fparty:

H.P.Pas
16-04-10, 11:48
Hey, nep-Zuricher, was dat voor raar taaltje?? :fparty:

Züri isch halt wältoffe.

U d'Fasnacht isch weisch Gott gluschtiger als 's Sächsilüte...

jang0201
16-04-10, 12:01
Want?

Het probleem ligt hier bij de ouders, gebrek aan goede opvoeding!

Eke
16-04-10, 12:22
de het e schweri Chindheit gha, wäg däm macht de so Sache!

Affenschwanschen, oder ?

En wat doe je met kleine apenstaarten ? Kijk naar de apen. Die ouders pakken hun snotapen letterlijk bij hun nekvel en drukken ze iets naar beneden....! Die pikken dat niet ...

tanger'73
16-04-10, 12:37
De ouders moeten aangepakt worden, kinderbijslag afnemen, anders ophoepelen uit Nederland!

YouTube- SIRE: Op het plein

Soldim
16-04-10, 13:03
Het probleem ligt hier bij de ouders, gebrek aan goede opvoeding!

Vraag 1 die opkomt: "Waaruit blijkt dat?" Een tweede vraag: "Denk je echt dat die kinderen zich beter gaan gedragen als je hun ouders uitzet?"

Jahawe
16-04-10, 15:00
De enige oplossing is om de oorzaak weg te nemen: dus israel weg uit palestina en de VS uit Irak. om deze kinderen te laten zien dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt.

Wat heeft dit er nou mee te maken???

PaRiSCaSa
16-04-10, 18:14
Wherever you create ghettos, you get such problems. There is nothing surprising about that.

I wonder how you can integrate if you live in a ghetto...absurd.

Destroy all the ghettos and promote social mixity, it may help.

Max Stirner
16-04-10, 18:52
Wherever you create ghettos, you get such problems. There is nothing surprising about that.

I wonder how you can integrate if you live in a ghetto...absurd.

Destroy all the ghettos and promote social mixity, it may help.


Niet dus. Lees het artikel, dude.


Het betreft gewoon onopgevoede apen, en dat blijven het, ook al zou je ze op de Keizersgracht neerzetten.

PaRiSCaSa
16-04-10, 19:02
Niet dus. Lees het artikel, dude.


Het betreft gewoon onopgevoede apen, en dat blijven het, ook al zou je ze op de Keizersgracht neerzetten.

Hum Overtoomse Veld naar andere gedeeltes van de wijk (Slotervaart dus).Hierbij waren ook een aantal Marokkaanse probleemgezinnen.

What's the difference? From Slotervaart to...Slotervaart.

Correct me if Iam wrong, my Dutch in not perfect.

fisherman1969
16-04-10, 19:32
de het e schweri Chindheit gha, wäg däm macht de so Sache!

Affenschwanschen, oder ?

En wat doe je met kleine apenstaarten ? Kijk naar de apen. Die ouders pakken hun snotapen letterlijk bij hun nekvel en drukken ze iets naar beneden....! Die pikken dat niet ...

Zo pak je ,,apenstreken ,, aan ,dus niet bij de staart maar bij de kop !
:duim:

Eke
16-04-10, 19:44
Zo pak je ,,apenstreken ,, aan ,dus niet bij de staart maar bij de kop !
:duim:

Weet je wat me moeilijk lijkt, Fisherman ?

Als je thuis een baby hebt en nog een paar peuters/kleuters en buiten jouw medeweten zijn je oudere jongens op straat aan het klooien...

Dan heb je toch wel hulp nodig van buurtbewoners die jouw kinderen aanspreken op hun gedrag en/of jou informeren.

childerenoftjsernobyl86
16-04-10, 21:16
Weet je wat me moeilijk lijkt, Fisherman ?

Als je thuis een baby hebt en nog een paar peuters/kleuters en buiten jouw medeweten zijn je oudere jongens op straat aan het klooien...

Dan heb je toch wel hulp nodig van buurtbewoners die jouw kinderen aanspreken op hun gedrag en/of jou informeren.

Kom kom Eke, ben jij vroeger ooit aangesproken op je gedrag?

Nee het is pure gebrek aan respect voor zaken van het leven, ik hoefde vroeger niet te proberen om een takje van een boom af te breken of bloemen te vertrappen want dan kreeg ik een draai om mijn oren.
Liep ik te vloeken of te schelden op straat moest ik een week binnen blijven.
Moet je nu de kinderen eens horen wat voor een taal gebruik ze hebben op straat.
Kijk alleen hier al eens wat een taal gebruik sommigen uiten naar anderen.

Max Stirner
16-04-10, 21:29
Hum Overtoomse Veld naar andere gedeeltes van de wijk (Slotervaart dus).Hierbij waren ook een aantal Marokkaanse probleemgezinnen.

What's the difference? From Slotervaart to...Slotervaart.

Correct me if Iam wrong, my Dutch in not perfect.



Zelfde buurt, maar prima woning:

Ondanks dat de heersende opinie is dat een beter huis ook tot beter gedrag zou moeten leiden, gaat dat in dit geval duidelijk niet op. De groep jongeren tussen de acht en veertien jaar oud stonden in hun oude buurt ook al bekend als relschoppers. "Mensen zeggen wel eens dat een betere woning leidt tot beter gedrag, maar daar is dus geen sprake van. Dat bewijzen deze kinderen", aldus de woordvoerster.



Volgens mij is Slotervaart sowieso een 'probleembuurt' niet zozeer vanwege
de kwaliteit van de woningen, alswel vanwege het gedrag van een deel van de bewoners.

John61
16-04-10, 22:55
Weet je wat me moeilijk lijkt, Fisherman ?

Als je thuis een baby hebt en nog een paar peuters/kleuters en buiten jouw medeweten zijn je oudere jongens op straat aan het klooien...

Dan heb je toch wel hulp nodig van buurtbewoners die jouw kinderen aanspreken op hun gedrag en/of jou informeren.

En jij denkt dat deze jochies naar de buurtbewoners zullen luisteren.....

mark61
17-04-10, 10:40
Wherever you create ghettos, you get such problems. There is nothing surprising about that.

I wonder how you can integrate if you live in a ghetto...absurd.

Destroy all the ghettos and promote social mixity, it may help.

Er zijn geen getto's in Nederland. Er zijn alleen wijken met veel onopgevoed tuig.

Als die ouders hun kinderen manieren leren is het probleem over.

Rijken willen niet tussen de armen wonen, juist om waar dit topic over gaat.

Met geld heeft het niks te maken. Misschien wel met teveel kinderen krijgen, die geen kamer hebben om zich terug te trekken, en, tis maar een idee, hun huiswerk te doen.

Maar tis toch voornamelijk ouders die niet doen wat ze moeten doen.

PaRiSCaSa
17-04-10, 20:34
Zelfde buurt, maar prima woning:



Iam talking about their environment. A beter accomodation does not make you a beter person.

I don't know the statistics but I am sure more than the half of the Moroccan population of Amsterdam is concentrated in the same borough. And when we know that they cumulate economical and social problems,no wonder such problems occur.

It is always dangerous to gather people of the same origins, with economical and social problems in one place (what I call a ghetto). That's the reason why I was talking about eco and social mixity as a possible solution.

Are Moroccans causing problems in small villages? No, because Moroccans make out a small proportion, so they integrate automatically. In small villages, they are doing well, contrary to big cities.

Are Dutch youngsters causing problems in small villages? Yes.

Why?

Max Stirner
17-04-10, 21:46
Iam talking about their environment. A beter accomodation does not make you a beter person.

I don't know the statistics but I am sure more than the half of the Moroccan population of Amsterdam is concentrated in the same borough. And when we know that they cumulate economical and social problems,no wonder such problems occur.

It is always dangerous to gather people of the same origins, with economical and social problems in one place (what I call a ghetto). That's the reason why I was talking about eco and social mixity as a possible solution.

Are Moroccans causing problems in small villages? No, because Moroccans make out a small proportion, so they integrate automatically. In small villages, they are doing well, contrary to big cities.

Are Dutch youngsters causing problems in small villages? Yes.

Why?


Ah ja ok, daarin ben ik het grotendeels met je eens; mensen zouden meer moeten mixen, het is niet goed om 'probleemgevallen' (tokkies) allemaal bij elkaar te zetten .... hierdoor hebben ze geen goede voorbeelden en blijven ze elkaar de misere in trekken.

Tegelijkertijd: persoonlijk heb ik uiteraard geen zin om tussen dat tuig te gaan wonen en ik zal niet de enige zijn; het mixen van winners en losers is in de praktijk vrijwel onuitvoerbaar.


Ook in provinciesteden (Gouda, Culemborg, Veenendaal etc. etc.etc.) veroorzaken Marokkanen trouwens wel degelijk vaak problemen; sociaal-economische verklaringen schieten wat mij betreft tekort om dat fenomeen volledig te verklaren.

Tegenlicht
18-04-10, 00:01
Marcouch probeert de 'apenstreken'ook aan te pakken. A.s. maandag komt er over hem een spannende film op Ned 2. Een kijkje binnen de Amsterdamse machtspolitiek.

http://tegenlicht.vpro.nl/tegenlicht.html

Keydo
18-04-10, 02:28
Haha van mug een olifant maken alsof we hier te maken hebben met thugs uit east L.A

justus
18-04-10, 10:43
Er zijn geen getto's in Nederland. Er zijn alleen wijken met veel onopgevoed tuig.

Als die ouders hun kinderen manieren leren is het probleem over.

Rijken willen niet tussen de armen wonen, juist om waar dit topic over gaat.

Met geld heeft het niks te maken. Misschien wel met teveel kinderen krijgen, die geen kamer hebben om zich terug te trekken, en, tis maar een idee, hun huiswerk te doen.

Maar tis toch voornamelijk ouders die niet doen wat ze moeten doen.

geen ghetto's in nederland?
1. amsterdam west
2. utrecht zuilen
3. rotterdam tarwebuurt
4. den haag schilderswijk
...en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
in die wijken wonen vooral allochtonen. hoe wil jij die wijken dan noemen?

mark61
18-04-10, 10:58
geen ghetto's in nederland?
1. amsterdam west
2. utrecht zuilen
3. rotterdam tarwebuurt
4. den haag schilderswijk
...en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
in die wijken wonen vooral allochtonen. hoe wil jij die wijken dan noemen?

Dat zijn villawijken vergeleken bij delen van de banlieue van Parijs of Marseille, of stukken van Manchester ofzo. Jij woont in al die 4 wijken tegelijk, of heb je je wijsheid uit de media?

Een getto is een plek waar tweederangsburgers buiten hun schuld onder erbarmelijke omstandigheden wonen, die er op geen enkele manier uitkunnen. Daar is in NL geen sprake van. Vzv. de fysieke omgeving verloederd is heeft een deel van de bewoners dat zelf gedaan.

Er wonen niet vooral allochtonen, er wonen vooral armen. De allochtone kinderen hebben dat gedrag van autochtonen geleerd, want in de landen waar hun ouders vandaan komen wordt zulk gedrag niet getolereerd.

Bofko
18-04-10, 11:18
Dat zijn villawijken vergeleken bij delen van de banlieue van Parijs of Marseille, of stukken van Manchester ofzo. Jij woont in al die 4 wijken tegelijk, of heb je je wijsheid uit de media?


Over die Parijse banlieus kwam de klacht dat aan de buitenkant letterlijk alles van beton was. Dus onbrandbaar. Behalve de auto's dan.......:cheefbek:

PaRiSCaSa
18-04-10, 11:23
Tegelijkertijd: persoonlijk heb ik uiteraard geen zin om tussen dat tuig te gaan wonen en ik zal niet de enige zijn; het mixen van winners en losers is in de praktijk vrijwel onuitvoerbaar.

Which one of those 2 do you consider yourself? For me I would go for the first one, you?


Ook in provinciesteden (Gouda, Culemborg, Veenendaal etc. etc.etc.) veroorzaken Marokkanen trouwens wel degelijk vaak problemen; sociaal-economische verklaringen schieten wat mij betreft tekort om dat fenomeen volledig te verklaren.

I like all those etc…:D

Anyway, did you really read me?

This is what I meant: a strong concentration in the same disctrict of people of the same origins who cumulate both eco and social problems can be problematic. All the cities you mentionned above have a strong concentration of Moroccans in the same disctricts. Why didn’t you mention Assen, Leeuwarden or Groningen? In those cities (that I know), no ghettos and Moroccans are well spread over the city, so no problems…
Economic and Social mixity have proven to be a solution in many French cities.

I am not pointing the finger only to eco-social issues.

I am aware parents have clearly a responsibility in the education of their children. They had (and still have) to consider studies as the main key to succeed, but unfortunately this simple fact is not obvious for most of them as they are originated from rural parts.

Responsibilities are shared and without an effort from both parts, nothing is possible.

Nevertheless, for having studied 1 year in NL, I think Dutch are sometimes a bit exagerating the situation and like to always point the finger at Moroccans, even in parts of the country where they never saw one in their whole life. Just my own impression.

Max Stirner
19-04-10, 22:02
Which one of those 2 do you consider yourself? For me I would go for the first one, you?



I like all those etc…:D

Anyway, did you really read me?

This is what I meant: a strong concentration in the same disctrict of people of the same origins who cumulate both eco and social problems can be problematic. All the cities you mentionned above have a strong concentration of Moroccans in the same disctricts. Why didn’t you mention Assen, Leeuwarden or Groningen? In those cities (that I know), no ghettos and Moroccans are well spread over the city, so no problems…
Economic and Social mixity have proven to be a solution in many French cities.

I am not pointing the finger only to eco-social issues.

I am aware parents have clearly a responsibility in the education of their children. They had (and still have) to consider studies as the main key to succeed, but unfortunately this simple fact is not obvious for most of them as they are originated from rural parts.

Responsibilities are shared and without an effort from both parts, nothing is possible.

Nevertheless, for having studied 1 year in NL, I think Dutch are sometimes a bit exagerating the situation and like to always point the finger at Moroccans, even in parts of the country where they never saw one in their whole life. Just my own impression.



Ben het grotendeels met je eens, denk ik. :cheefbek:


Van de grote Franse steden ken ik eigenlijk alleen Parijs redelijk goed, en om eerlijk te zijn zou ik dat op geen enkele manier als voorbeeld willen nemen - heb niet het idee dat men daar de multiculturele samenleving erg goed onder controle heeft.

childerenoftjsernobyl86
19-04-10, 22:33
=mark61;4321020]Dat zijn villawijken vergeleken bij delen van de banlieue van Parijs of Marseille, of stukken van Manchester ofzo. Jij woont in al die 4 wijken tegelijk, of heb je je wijsheid uit de media?
Je vergeet er een paar zoals Antwerpen Brussel Praag en je hebt gelijk maar om ze nu direct te vergelijken met villa wijken?


Een getto is een plek waar tweederangsburgers buiten hun schuld onder erbarmelijke omstandigheden wonen, die er op geen enkele manier uitkunnen. Daar is in NL geen sprake van. Vzv. de fysieke omgeving verloederd is heeft een deel van de bewoners dat zelf gedaan.

Bestaan er tweede rang burgers en waaruit komt deze beslissing of iemand tweede rang is of first class?


Er wonen niet vooral allochtonen, er wonen vooral armen. De allochtone kinderen hebben dat gedrag van autochtonen geleerd, want in de landen waar hun ouders vandaan komen wordt zulk gedrag niet getolereerd.
Conclusie is dat veel allochtoon wordt onder betaald en daarom een ASO is?
En dan heb ik geluk dat mijn autochtone kinderen geen woorden over hebben genomen, althans mijn kids spreken geen straattaal toch algemeen beschaafd Nederlands, dus waar u de beschuldiging vandaan haalt is bij mij een v(r)aagteken.

PaRiSCaSa
19-04-10, 23:21
heb niet het idee dat men daar de multiculturele samenleving erg goed onder controle heeft.

Then you don't know Paris at all, for sure ;)

mark61
20-04-10, 08:49
Bestaan er tweede rang burgers en waaruit komt deze beslissing of iemand tweede rang is of first class?

Conclusie is dat veel allochtoon wordt onder betaald en daarom een ASO is?
En dan heb ik geluk dat mijn autochtone kinderen geen woorden over hebben genomen, althans mijn kids spreken geen straattaal toch algemeen beschaafd Nederlands, dus waar u de beschuldiging vandaan haalt is bij mij een v(r)aagteken.

Tweederangsburgers kunnen dat formeel zijn, of informeel. Wat is dat nou voor vraag?

Onderbetaald? Hoe kom je daar nou weer op?

Beschuldiging?

Vaagheid troef.

Max Stirner
20-04-10, 09:31
Then you don't know Paris at all, for sure ;)


Jawel. Niet de hele stad, wel bepaalde wijken (centrum, Creteil, Champigny) - had er familie wonen, kwam er bijna iedere maand.

Vind het een k*tstad.

Ieder dag tientallen auto's in de fik, vaak gezeik op metrostations en tientallen voorbeelden gehoord van racaille dat de boel terroriseert - mijn zwager moest, als hij zijn moeder wilde bezoeken (in Champigny, niet eens bekend staand als een probleemwijk zoals Saint Denis of Aulnay) zich in de hal van de flat 'legitimeren' bij de leider van plaatselijke gang die daar de boel had overgenomen.

PaRiSCaSa
20-04-10, 10:37
Jawel. Niet de hele stad, wel bepaalde wijken (centrum, Creteil, Champigny) - had er familie wonen, kwam er bijna iedere maand.

Vind het een k*tstad.

Paris (Ile-de-France) is 12 Millions inhabitants (which is almost a country as NL). You cannot judge on a few cities. For sure there are bad parts (as in any big city) but nothing compared to the nice ones, believe me. As a whole, Paris is a very nice city.


Ieder dag tientallen auto's in de fik, vaak gezeik op metrostations en tientallen voorbeelden gehoord van racaille dat de boel terroriseert - mijn zwager moest, als hij zijn moeder wilde bezoeken (in Champigny, niet eens bekend staand als een probleemwijk zoals Saint Denis of Aulnay) zich in de hal van de flat 'legitimeren' bij de leider van plaatselijke gang die daar de boel had overgenomen.

You are talking about ghetto cities. Saint Denis/Aulnay-sous-Bois were shantytowns (sloppenwijk?) 50 years ago...

Born, raised and spent all my life in Paris, I have never heard or seen that.

Those racaille you are refering to represent a minority.They began the riots in 2005. You see how a minority can make a lot of noise. But most people living there are ok and live peacefully.

As you had it over multiculturalism, yes, things are going very well. Nothing to compare with NL where communities don't know each others.

In French when we only see the negative parts of a situation we say "toujours voir le verre à moitié vide" (is the glass half empty or half full?).

mark61
20-04-10, 13:34
Ik vind Parijs, zowel centrum als banlieue, ongelooflijk smerig geworden. Ik wist niet wat ik zag de laatste keer, ratten lopen overdag over straat, die overdekt is met afval, o.a. bergen lege flessen. Dat was centrum-oost, wat zit daar ook alweer. Maar Le Bourget en Créteil zijn ook hopeloos. Mensen interesseert het gewoon niet.

mark61
20-04-10, 13:37
As you had it over multiculturalism, yes, things are going very well. Nothing to compare with NL where communities don't know each others.

Here we go again. There is no 'multi-culturalism' in France, on the contrary. There is only one leading culture: the French republican one. The centralized unity state. As you can see yourself islam and foreign culture are not allowed.

Why are you lying? Because you haven been assimilated. The perfect French colonial.

It is France that bans the headscarf, not Holland.

Danablue
20-04-10, 14:45
Here we go again. There is no 'multi-culturalism' in France, on the contrary. There is only one leading culture: the French republican one. The centralized unity state. As you can see yourself islam and foreign culture are not allowed.

Why are you lying? Because you haven been assimilated. The perfect French colonial.

It is France that bans the headscarf, not Holland.

We kunnen toch gewoon Nederlands spreken met PAriscasa?

Slinger
20-04-10, 15:57
We kunnen toch gewoon Nederlands spreken met PAriscasa?

Ja hoor, en hij schrijft ook perfect Nederlands, waarom hij meestal voor Engels kiest is onduidelijk.

Danablue
20-04-10, 16:00
Ja hoor, en hij schrijft ook perfect Nederlands, waarom hij meestal voor Engels kiest is onduidelijk.

Er zitten namelijk nogal wat letterlijk vertaalde Nederlandse constructies in zijn Engels. Kan het net zo goed gelijk in het Nederlands toch?

Tomas
20-04-10, 16:07
Er zitten namelijk nogal wat letterlijk vertaalde Nederlandse constructies in zijn Engels. Kan het net zo goed gelijk in het Nederlands toch?

Je bedoelt dit b.v.: "As you had it over multiculturalism..."

Dat verzin je alleen maar -of laat je verzinnen door een vertaalmachine- als je en oer oer hollands bent. Nee, vreemd dat engels. En helemaal dat idee dat er vanuit parijs wordt geprikt.

H.P.Pas
20-04-10, 16:20
more than the half of the Moroccan population

Mooi.

Danablue
20-04-10, 16:24
Iam talking about their environment.

I am sure more than the half of the Moroccan population of Amsterdam is concentrated in the same borough. And when we know that they cumulate economical and social problems,no wonder such problems occur.

It is always dangerous to gather people of the same origins, with economical and social problems in one place (what I call a ghetto). That's the reason why I was talking about eco and social mixity as a possible solution.

Why?

Echt het barst van de "Dutchisms".

Danablue
20-04-10, 16:25
Correct me if Iam wrong, my Dutch in not perfect.

Yep. And your English is even worse. Your Dutch will do just fine.

H.P.Pas
20-04-10, 16:27
Echt het barst van de "Dutchisms".

Mattheus 26:73
Waarlijk, gij zijt ook van die, want ook uw spraak maakt u openbaar.

Danablue
20-04-10, 16:28
:gniffel:

PaRiSCaSa
20-04-10, 16:34
Je bedoelt dit b.v.: "As you had it over multiculturalism..."

Dat verzin je alleen maar -of laat je verzinnen door een vertaalmachine- als je en oer oer hollands bent. Nee, vreemd dat engels. En helemaal dat idee dat er vanuit parijs wordt geprikt.

I already told you that you urgently needed to enroll in English courses.

"to have it over something/a theme/ a subject" is perfectly English.

If you prefer, we can switch to French.

Something interesting to say about the topic?

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Slinger
20-04-10, 16:41
Echt het barst van de "Dutchisms".

Waarom is "is concentrated" niet goed?

Slinger
20-04-10, 16:42
I already told you that you urgently needed to enroll in English courses.

"to have it over something/a theme/ a subject" is perfectly English.

If you prefer, we can switch to French.

Something interesting to say about the topic?

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Ja, en bedrieglijke geesten doen zich anders voor dan ze zijn.

PaRiSCaSa
20-04-10, 16:42
Echt het barst van de "Dutchisms".

Another one who thinks she masters English :gniffel:

Take English lessons, you underline sentences that are perfectly English.

"more than the half is/are concentrated". Both can be said finally.

Abu_Hurayrah
20-04-10, 16:44
Ja, en bedrieglijke geesten doen zich anders voor dan ze zijn.

Er is niks bedriegelijks aan om een andere taal te spreken, dus bemoei je met je eigen zaken.

Slinger
20-04-10, 16:46
Another one who thinks she masters English :gniffel:

Take English lessons, you underline sentences that are perfectly English.

"more than the half are concentrated". To make a mistake is human.

Volgens mij moet het lidwoord ook weg.

PaRiSCaSa
20-04-10, 16:47
Waarom is "is concentrated" niet goed?

She must get back to school I think.

Slinger
20-04-10, 16:50
She must get back to school I think.

Volgens mij is het go back to school. En voor "I think" moet een komma staan.

PaRiSCaSa
20-04-10, 16:53
Ok, we are off topic, get back to school =go back to school =return to school!

Danablue
20-04-10, 17:00
Mijn Engels is zeker niet perfect. Maar het is gewoon een beetje maf dat je hier Engels schrijft en dat we er dan nog in mee gaan ook, terwijl het gewoon in het Nederlands kan.

Doe dan je zoveelste nick eer aan en schrijf Frans.

Oh ja en "is concentrated" is een fout van mij. Vergissing. Is perfect Engels.


AUWAUWAUW ondraaglijke pijn!!!!!!! Een fout toegeven. Nooit doen hoor, dat overleeft een man niet, zoveel pijn.

PaRiSCaSa
20-04-10, 17:05
Here we go again. There is no 'multi-culturalism' in France, on the contrary. There is only one leading culture: the French republican one. The centralized unity state. As you can see yourself islam and foreign culture are not allowed.



Indeed, so many mosques are being built on a daily basis in France, some churches are replaced by mosques but Islam is not allowed.

Islam, with the CFCM (Centre Français du Culte Musulman) is institutionalized (elections in every French regions), but Islam is not allowed?

Muslims can worship in peace.

Tomas
20-04-10, 17:06
I already told you that you urgently needed to enroll in English courses.


Mmm.. needed en urgently zijn in tegenspraak. Je bedoelt need. En meerdere cursussen is ook wat vreemd. 1 is genoeg. Zeker als het urgent is. to enroll is ook wat archaisch.


"to have it over something/a theme/ a subject" is perfectly English.


Nee dat is typical dutch. Tot talk about something is english.


If you prefer, we can switch to French.

Dat 'dutch' ontgaat je om een of andere reden hardnekkig.


Something interesting to say about the topic?

"About the topic" is een meta vraag. Als je iets on topuc wilt hebben moet je dat ook zo vragen. About the topic is vragen of ik het een goed, of slecht gekozen topic vindt, of bv uitgekauwd enzo. Niet on topic.



Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Zal wel. Probeer jij nou eerst maar je zelf te zijn. Zijn we al een hele stap verder.

PaRiSCaSa
20-04-10, 17:10
Mijn Engels is zeker niet perfect.

Yep, I have seen that. Still waiting for the correction of the sentences you underlined above.

I know a good English language institute, in case you decide to enroll in some classes.

PaRiSCaSa
20-04-10, 17:12
Mmm.. needed en urgently zijn in tegenspraak. Je bedoelt need. En meerdere cursussen is ook wat vreemd. 1 is genoeg. Zeker als het urgent is. to enroll is ook wat archaisch.




Ok.

:gniffel:

Danablue
20-04-10, 17:14
Yep, I have seen that. Still waiting for the correction of the sentences you underlined above.

I know a good English language institute, in case you decide to enroll in some classes.

Sorry ik begrijp er echt helemaal niks van hoor. Mijn Engels is ook zo slecht he?
Wil je het svp in het Duits, Frans, Spaans of Portugees doen svp? Of gewoon Nederlands natuurlijk.

Danablue
20-04-10, 17:15
Italiaans mag ook trouwens.

PaRiSCaSa
20-04-10, 17:25
Sorry ik begrijp er echt helemaal niks van hoor. Mijn Engels is ook zo slecht he?


Als je niets interessant te zeggen hebt, kan je beter zwijgen.

This was an interessant topic before you arrive here, making us believe you could hold a discussion in English.

Tomas
20-04-10, 17:28
Als je niets interessant te zeggen hebt, kan je beter zwijgen.


Die is ok.



This was an interessant topic before you arrive here, making us believe you could hold a discussion in English.

before moet zijn till. arrive moet zijn arrived. Here is overbodig, en staat dom. De , moet een . zijn. En could hold a discussion is weer een dutshisme: een lettelijke vertaling. In het engels worden geen discussions gehold.

Danablue
20-04-10, 17:36
Nee ik wil juist geen discussie in het Engels, maar in een taal die we hier allemaal beheersen. Zelfs jij en ik.

En dan terug naar de topic. Pas hoorde ik op BNR een interview met een dame die mensen uit het buitenland had rondgeleid door onze "prachtwijken" of getto's. Terwijl ze er dwars doorheen reden was de vraag van de gasten "wanneer gaan we nou naar jullie getto's?"

Vond ik een aardige anekdote. De arme wijken waarin ik in Nicaragua en Mexico heb verbleven (ongeveer anderhalf jaar, niet heel lang maar genoeg voor een indruk) hadden problemen maar zaten toch vol met fatsoenlijke mensen die het hutje dat ze hadden en hun straatje netjes hielden. Ze probeerden hun kinderen goed op te voeden. Waren betrokken bij de wijkschool. Ergens vind ik de gedachte dat mensen automatisch verloederen in een "getto" nogal minachtend.

Ik ken ook "tokkies" in keurige straten.

Goed onderwijs en betrokken ouders. Dat lijken me cruciale factoren.
Natuurlijk is het lastig huiswerk maken in een te klein huis met een te groot gezin. Maar het is geen excuus voor hufterig gedrag.

tanger'73
20-04-10, 17:41
Sorry ik begrijp er echt helemaal niks van hoor. Mijn Engels is ook zo slecht he?
Wil je het svp in het Duits, Frans, Spaans of Portugees doen svp? Of gewoon Nederlands natuurlijk.

sow hee, nog een taal erbij, zoals bijvoorbeeld het arabisch of berbers en je bent een polyglot. Wablief italiaans ook nog, je bent het al. :blij:

Danablue
20-04-10, 17:44
sow hee, nog een taal erbij, zoals bijvoorbeeld het arabisch of berbers en je bent een polyglot. Wablief italiaans ook nog, je bent het al. :blij:

Ja maar dat spreek ik niet hoor! Ik kan het wel redelijk begrijpen en me verstaanbaar maken vanuit Spaans. Vulgair Latijn he?

Arabisch, ik ken nu wel de letters en een paar woorden maar heb nog geen tijd gehad voor serieuze studie. Maar alles ligt klaar! Deze zomer hoop ik te beginnen. Leuk hoor, talen verzamelen. Er zijn ook zulke leuke methodes tegenwoordig, met CD-roms.
Tamazight zou ik ook wel willen.

tanger'73
20-04-10, 17:48
Ja maar dat spreek ik niet hoor! Ik kan het wel redelijk begrijpen en me verstaanbaar maken vanuit Spaans. Vulgair Latijn he?

Arabisch, ik ken nu wel de letters en een paar woorden maar heb nog geen tijd gehad voor serieuze studie. Maar alles ligt klaar! Deze zomer hoop ik te beginnen. Leuk hoor, talen verzamelen. Er zijn ook zulke leuke methodes tegenwoordig, met CD-roms.
Tamazight zou ik ook wel willen.


Je bent een wereldwijf (als ik me zo mag uitdrukken), met je interesse in zoveel talen en culturen. :blij:

Danablue
20-04-10, 17:58
Je bent een wereldwijf (als ik me zo mag uitdrukken), met je interesse in zoveel talen en culturen. :blij:

Nou dank je! Nu nog aan mijn Engels werken he?

Het zijn ook mooie tijden toch? Er is wel veel gezeur over cultuur en integratie en noem maar op. Er zijn echte problemen. Maar het is ook een rijkdom hoe we kennis met elkaar kunnen maken. Ik ben blij met pizza, nasi, couscous, foufou, harira, boerenkool en maistortilla's. Zoveel verschillende gezichten en kleuren. Op mijn ipod de mattheus passion in het Arabisch en met klassieke en jazz musici. Uiteindelijk worden we allemaal wereldmensen. Al zal het even duren.

mark61
20-04-10, 18:08
We kunnen toch gewoon Nederlands spreken met PAriscasa?

Ach, hij begrijpt het wel maar schrijft het niet goed genoeg, denkt ie ws. En in het Frans krijgt ie weinig respons.

mark61
20-04-10, 18:11
Echt het barst van de "Dutchisms".

Kunnen ook gallicismes zijn.

mark61
20-04-10, 18:12
Another one who thinks she masters English :gniffel:

Take English lessons, you underline sentences that are perfectly English.

"more than the half is/are concentrated". Both can be said finally.

Zis sounds quite French indeed :hihi:

mark61
20-04-10, 18:14
Indeed, so many mosques are being built on a daily basis in France, some churches are replaced by mosques but Islam is not allowed.

Islam, with the CFCM (Centre Français du Culte Musulman) is institutionalized (elections in every French regions), but Islam is not allowed?

Muslims can worship in peace.

Ehm, dat zijn geen argumenten tegen wat ik zeg. Je kan niet nadenken of weigert het te doen. Met je kritiek altijd op de situatie in NL.

Nog maar een keer: hoofddoekverbod.

mark61
20-04-10, 18:15
I already told you that you urgently needed to enroll in English courses.

"to have it over something/a theme/ a subject" is perfectly English.

If you prefer, we can switch to French.

Something interesting to say about the topic?

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Nee, dat is Nederlands quasi-vertaald.

Het is trouwens 'perfect English'.

We were discussing language. Ik heb jou alleen nog maar over andere mensen zien babbelen, zeker niet over ideeën. Noem es een idee, Oh Great Mind?

mark61
20-04-10, 18:20
Als je niets interessant te zeggen hebt, kan je beter zwijgen.

This was an interessant topic before you arrive here, making us believe you could hold a discussion in English.

hold :hihi:

Hou nou op man, het staat debiel als intussen blijkt dat je gewoon Nederlands kent. We hebben al zo'n quasi-polyglot in huis; één is toch werkelijk wel genoeg.

Ik heb jou ook nog niks boeiends horen zeggen; je zit alleen maar op je eigen beweerde laagste niveau andere mensen af te kammen. Dus hold your discussion or hold your mouth :gniffel:

mark61
20-04-10, 18:24
France is a laic country.Why is the Christian cross also forbidden in French schools?

Hope you have an answer.

Je bent perfect gehersenspoeld. Waarom tast het dragen van een hoofddoek door een leerling de seculariteit van een school aan?

Frankrijk is bezig met een 'boerkaverbod'. In NL is dat alweer voorbij.

Het ging er oorspronkelijk om dat jij beweerde dat Frankrijk moslimvriendelijker is dan NL. Waar blijkt dat uit?

Was jij niet ook degene die beweerde dat er meer Marokkanen in Frankrijk zijn dan Algerijnen? :hihi:

'Laïc' is een Frans woord, geen Engels. Het Engelse woord is 'secular'. Hou nou op man, je verwart de boel alleen maar.

PaRiSCaSa
20-04-10, 18:31
Ignorant people who do not even know that "to hold a discussion" and "laic" are english words would like me to debate with them. :gniffel:

Don't bother, keep on insulting, that is the best thing you can do when you lack arguments.

You already proved it.

Max Stirner
20-04-10, 19:32
Vond ik een aardige anekdote. De arme wijken waarin ik in Nicaragua en Mexico heb verbleven (ongeveer anderhalf jaar, niet heel lang maar genoeg voor een indruk) hadden problemen maar zaten toch vol met fatsoenlijke mensen die het hutje dat ze hadden en hun straatje netjes hielden. Ze probeerden hun kinderen goed op te voeden. Waren betrokken bij de wijkschool. Ergens vind ik de gedachte dat mensen automatisch verloederen in een "getto" nogal minachtend.

.


Exact.

Die mensen hebben - ondanks hun armoede - innerlijke trots, beschaving en verantwoordelijkheidsgevoel.

De 'ghetto's' in Europese steden zijn het resultaat van de geestelijke armoede van de Tokkies die er wonen - heeft heel weinig met economische armoede/ woonomstandigheden te maken.

Max Stirner
20-04-10, 19:45
Paris (Ile-de-France) is 12 Millions inhabitants (which is almost a country as NL). You cannot judge on a few cities. For sure there are bad parts (as in any big city) but nothing compared to the nice ones, believe me. As a whole, Paris is a very nice city.


You are talking about ghetto cities. Saint Denis/Aulnay-sous-Bois were shantytowns (sloppenwijk?) 50 years ago...

Born, raised and spent all my life in Paris, I have never heard or seen that.

Those racaille you are refering to represent a minority.They began the riots in 2005. You see how a minority can make a lot of noise. But most people living there are ok and live peacefully.

As you had it over multiculturalism, yes, things are going very well. Nothing to compare with NL where communities don't know each others.

.


Misschien dat de verschillende bevolkingsgroepen inderdaad meer gemixed zijn .... zo steken ze bijvoorbeeld gebroederlijk samen de auto van hun hardwerkende buren in de fik.

En je ziet denk ik meer allochtonen in de midden en bovenklasse. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat de Noord Afrikanen in Frankrijk oorspronkelijk lang niet allemaal afkomstig zijn uit het, laten we eerlijk zijn, arme en achtergebleven Rif-gebied.

PaRiSCaSa
20-04-10, 21:45
Misschien dat de verschillende bevolkingsgroepen inderdaad meer gemixed zijn .... zo steken ze bijvoorbeeld gebroederlijk samen de auto van hun hardwerkende buren in de fik.

Goed voorbeeld!

What I meant, for instance, is that you won’t find in any other European country a proportion of mixed marriages as high as in France. Different communities don’t have any problem to live next to each other. Due to the past, the gap between the French and the North African cultures is small. Reason why I was quite shocked about those kinds of aspects in NL. Had the impression there was a barrier between communities and I always wondered why. Language? Ignorance? Culture?



En je ziet denk ik meer allochtonen in de midden en bovenklasse. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat de Noord Afrikanen in Frankrijk oorspronkelijk lang niet allemaal afkomstig zijn uit het, laten we eerlijk zijn, arme en achtergebleven Rif-gebied.

I have no idea.

Pointing the finger at others is always an easy task. Responsibilities are often shared.

Max Stirner
20-04-10, 22:12
Goed voorbeeld!

What I meant, for instance, is that you won’t find in any other European country a proportion of mixed marriages as high as in France. Different communities don’t have any problem to live next to each other. Due to the past, the gap between the French and the North African cultures is small. Reason why I was quite shocked about those kinds of aspects in NL. Had the impression there was a barrier between communities and I always wondered why. Language? Ignorance? Culture?


I have no idea.

Pointing the finger at others is always an easy task. Responsibilities are often shared.


Ja maar ja:

- De cultuurkloof tussen een stads-Europeaan en een immigrant afkomstig uit Oran of Casablanca zal inderdaad niet zo groot zijn ... die tussen een stads-Europeaan en een immigrant uit een klein dorpje in de Rif wel.

Dat verklaart deels het verschil tussen NL en Frankrijk (en ook bijv. de VS)



- Frankrijk zal een langere traditie van immigratie hebben en bovendien spreken vrijwel alle immigranten (afkomstig uit de oud-kolonieën) direct de Franse taal.


- De barriere in NL is er inderdaad zeker wel, wat gemengde huwelijken betreft is wordt dat volgens mij ook voor een belangrijk deel in stand gehouden door immigranten en hun familie - een vriend van me had ooit een Marokkaans vriendinnetje en vrijwel direct drie broers op zijn dak ... :D

Volgens mij was hier onlangs een onderzoekje over - Turken kwamen hieruit naar voren als het meest 'racistisch' (qua huwelijks-partner), geloof dat Surinamers het minst 'racistisch' waren.

mark61
20-04-10, 22:53
Misschien dat de verschillende bevolkingsgroepen inderdaad meer gemixed zijn .... zo steken ze bijvoorbeeld gebroederlijk samen de auto van hun hardwerkende buren in de fik.

En je ziet denk ik meer allochtonen in de midden en bovenklasse. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat de Noord Afrikanen in Frankrijk oorspronkelijk lang niet allemaal afkomstig zijn uit het, laten we eerlijk zijn, arme en achtergebleven Rif-gebied.

Van de 5 miljoen Noordafrikanen in Frankrijk zijn 4 miljoen van Algerijnse afkomst en 1 miljoen van Marokkaanse afkomst, en ik heb de indruk, veel meer Arabisch (dus niet Berbers) dan hier. Algerijnen zijn veel meer verfranst, in Algerije al. Dat heb je na 130 jaar Franse aanwezigheid, met kolonisten en al, en departementstatus etc.

Sowieso zijn, zoals je al opmerkte, het merendeel van de immigranten in Frankrijk afkomstig uit voormalige kolonies, unlike NL. Dat betekent dat ze een voorsprong hebben qua integratie. Theoretisch, want in de praktijk lijkt het me er een groter zooitje dan in NL. Maar dat is misschien eerder een sociaal dan een etnisch of cultureel verschijnsel. De Algerijnen die ik er ken doen het aardig tot goed.

mark61
20-04-10, 22:55
De 'ghetto's' in Europese steden zijn het resultaat van de geestelijke armoede van de Tokkies die er wonen - heeft heel weinig met economische armoede/ woonomstandigheden te maken.

Nou daar zal toch wel een verband tussen zitten, al weet ik niet precies wat voor.

mark61
20-04-10, 23:00
Ignorant people who do not even know that "to hold a discussion" and "laic" are english words would like me to debate with them. :gniffel:

Don't bother, keep on insulting, that is the best thing you can do when you lack arguments.

You already proved it.

Arrogant en beledigend ben je zat, kennis nul.

Bizar hoe je de hele tijd klaagt over 'beledigingen' en 'op de man spelen' terwijl je er zelf mee begon, en er kampioen in blijkt. Meten met twee maten? Blind?

mark61
20-04-10, 23:07
Goed voorbeeld!

What I meant, for instance, is that you won’t find in any other European country a proportion of mixed marriages as high as in France. Different communities don’t have any problem to live next to each other. Due to the past, the gap between the French and the North African cultures is small. Reason why I was quite shocked about those kinds of aspects in NL. Had the impression there was a barrier between communities and I always wondered why. Language? Ignorance? Culture? .

Mounafiq / hypocriet. In een vorige discussie bleek vervolgens dat jouw zuster over jouw lijk met een kafir zou mogen trouwen :haha: Jouw idee van 'mixen' was dat alleen moslims Franse vrouwen mogen bekeren en dan trouwen :haha: Andersom is uit den boze.

Kom eens met statistieken? Ik ken wel veel Algerijnen die gemengd trouwen; godsdienst laten ze voor wat het is.

Ik schat dat in NL in het algemeen immigranten minder graag met autochtonen trouwen dan andersom.

Je doet of je zo ruimdenkend bent, maar dat ben je helemaal niet.

In NL zijn het vooral Marokkanen die racistisch zijn en weigeren met anderen, zelfs moslims te trouwen. In mijn omgeving ken ik zelfs voorbeelden van Marokkaanse mannen die verstoten zijn door hun familie omdat ze met een Turkse trouwden.

PaRiSCaSa
20-04-10, 23:33
Ja maar ja:

- De cultuurkloof tussen een stads-Europeaan en een immigrant afkomstig uit Oran of Casablanca zal inderdaad niet zo groot zijn ... die tussen een stads-Europeaan en een immigrant uit een klein dorpje in de Rif wel.

Dat verklaart deels het verschil tussen NL en Frankrijk (en ook bijv. de VS)



- Frankrijk zal een langere traditie van immigratie hebben en bovendien spreken vrijwel alle immigranten (afkomstig uit de oud-kolonieën) direct de Franse taal.

You may be right.




Volgens mij was hier onlangs een onderzoekje over - Turken kwamen hieruit naar voren als het meest 'racistisch' (qua huwelijks-partner), geloof dat Surinamers het minst 'racistisch' waren.

En Nederlanders?

PaRiSCaSa
20-04-10, 23:39
Mounafiq / hypocriet.

Ben je nog steeds aan het blaffen ? Mamma mia lijkt me een dier dat met hondsdolheid besmet is en dat zo spoedig mogelijk gevaccineerd moet worden.

Can somebody tell me if it possible to ignore a member in order not to see his messages appear anymore.If so, please how. Iam sicking tired of all those off topic childish behaviours.

Danablue
21-04-10, 07:11
Can somebody tell me if it possible to ignore a member in order not to see his messages appear anymore.If so, please how. Iam sicking tired of all those off topic childish behaviours.

Briljant idee! Dat ik jouw reacties niet zie en jij de mijne. En als iedereen zo een paar mensen op het onzichtbare lijstje zet, worden het heerlijk vervreemdende discussies. Kan nog literatuur opleveren.

Soldim
21-04-10, 07:13
Ben je nog steeds aan het blaffen ? Mamma mia lijkt me een dier dat met hondsdolheid besmet is en dat zo spoedig mogelijk gevaccineerd moet worden.


Ach, je dult geen tegenspraak? Een ego omgekeer evenredig aan het IQ schijnbaar :zwaai:

naam
21-04-10, 07:20
geen ghetto's in nederland?
1. amsterdam west
2. utrecht zuilen
3. rotterdam tarwebuurt
4. den haag schilderswijk
...en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
in die wijken wonen vooral allochtonen. hoe wil jij die wijken dan noemen?

Hahahaha.
Woon ik in een Ghetto? Nooit geweten. Prachtige Ghetto's in Amsterdam hoor.

Slinger
21-04-10, 08:03
Ben je nog steeds aan het blaffen ? Mamma mia lijkt me een dier dat met hondsdolheid besmet is en dat zo spoedig mogelijk gevaccineerd moet worden.

[/B]

Small minds...

Max Stirner
21-04-10, 09:00
You may be right.

En Nederlanders?



Nederlanders zaten ergens halverwege geloof ik; na Surinamers (die zijn vaak al een mix op zich natuurlijk) maar ruim voor Turken en Marokkanen


Het gaat natuurlijk met name om vrouwen, de 'bescherming' daarvan door de familie en ook hoe ze daar zelf mee omgaan .... :

Denk dat Nederlandse, en zeker ook Surinaamse, vrouwen gewoon wat zelfstandiger en 'eigenwijzer' zijn: die laten zich echt niet door broerlief vertellen dat ze geen verkering mogen hebben met iemand van een andere afkomst ....


Zou ik met jouw zus mogen trouwen ? (ik ga me niet bekeren, of hooguit een heel klein beetje) :)

Max Stirner
21-04-10, 09:09
Nou daar zal toch wel een verband tussen zitten, al weet ik niet precies wat voor.


Sowieso is economische 'armoede' in ons deel van de wereld volgens mijn vrijwel altijd het gevolg van geestelijke armoede - domheid, luiheid, ongeinteresseerdheid, verslaving (alcohol en cannabis met name), gebrek aan ruggegraat.

Das het grote verschil met de Derde Wereld.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de één het wat meer in de schoot geworpen krijgt dan de ander (heeft waarschijnlijk heel veel met sociale omgeving en opvoeidng te maken) ..... maar niemand hoeft hier vanaf zijn 6e op het land of in de mijnen te werken, iedereen krijgt de kans om wat zijn leven te maken.

PaRiSCaSa
21-04-10, 09:53
Hahahaha.
Woon ik in een Ghetto? Nooit geweten. Prachtige Ghetto's in Amsterdam hoor.

Well, compared to France, de Bijlmer can be seen as a ghetto. Undoubtedly.

super ick
21-04-10, 11:05
Volgens mij is er sprake van een enorm cultuurverschil tussen Westerse stadsbewoners/arbeiders en plattelandsbewoners uit Marokko. De verschillen zijn teveel om op te noemen.
Taal, arbeidsparticipatie van vrouwen, kleine(re) gezinnen, manier van opvoeden, discrimineren van andersdenkenden, etc, etc, etc.
Dat los je niet in 1 generatie op. Daar gaan meerdere generaties overheen.

Velen denken nog steeds dat deze mensen het, aan de onderkant van de maatschappij, altijd nog 10 keer zo goed hebben als in het land van herkomst. Zij zijn daarvoor dankbaar. Gaan zsm de taal leren. Treden zo snel toe tot het arbeidsproces en vergaren een inkomen waarmee ze de armoede ontgroeien.

Helaas blijkt dat al jaren voor een te grote groep niet op te gaan. Het cultuurverschil is dermate groot dat deze mensen niet aan kunnen haken. Discriminatie komt veel voor. (vaak onder het motto van geloof)
Mensen uit Z-Oost-Azie mixen bijv. beter. Gemengde huwelijken komen ook veel meer voor.

Pim Fortuyn noemde het een achterlijke cultuur. Dat gaat mij wat te ver. Maar de verschillen zijn wel zo groot gebleken dat ondanks honderden miljarden het erger lijkt te worden.

p.s. momenteel staat de asielzoekersindustrie vanuit Somalie gericht op Nederland. Vorig jaar alleen al 11.000 en het gaat maar door. Ik vrees dat die groep ook miljarden gaat kosten.
Allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat er steeds meer buren bijkomen waar niemand meer op zit te wachten. Enekele maanden geleden is er een peiling gehouden onder de bevolking. Uitkomst 65% wil 'de deur' dicht. Dat zijn niet alleen PVV-ers maar ook de PvdA-stemmer uit de gewonen buurt voelt zich niet meer vertegenwoordigt door de salonsocialisten uit Den Haag.

Alleen nog opvang regelen in de regio. Geen nieuwkomers erbij zonder werk. (Vele landen doen al jaren niet anders).
Extra aandacht voor mensen die er al zijn. Dweilen met een open kraan heeft geen enkele zin en gaat ten koste van de mensen die er al zijn en maar niet aan kunnen haken.
Niet mee willen doen en een dubbel paspoort? Terug naar land van herkomst.

Soldim
21-04-10, 12:21
Alleen nog opvang regelen in de regio.


Gebeurt voor het grootste deel ook al -- moet je dan natuurlijk wel meterieel willen ondersteunen.



Geen nieuwkomers erbij zonder werk.


Want een mens kun je zonder problemen reduceren tot een economische eenheid, nietwaar?



(Vele landen doen al jaren niet anders).


Welke landen, waar politieke vluchtelingen echt heen willen doen dat succesvol?



Extra aandacht voor mensen die er al zijn.


Aandacht genoeg, positieve aandacht zou misschien wel een ideetje zijn....



Niet mee willen doen en een dubbel paspoort? Terug naar land van herkomst.

Wie beslist wat meedoen is? Bovendien, dubbel paspoost of niet, een ieder staat vrij te vertrekken!!

mark61
21-04-10, 12:28
Sowieso is economische 'armoede' in ons deel van de wereld volgens mijn vrijwel altijd het gevolg van geestelijke armoede - domheid, luiheid, ongeinteresseerdheid, verslaving (alcohol en cannabis met name), gebrek aan ruggegraat.

Das het grote verschil met de Derde Wereld.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de één het wat meer in de schoot geworpen krijgt dan de ander (heeft waarschijnlijk heel veel met sociale omgeving en opvoeidng te maken) ..... maar niemand hoeft hier vanaf zijn 6e op het land of in de mijnen te werken, iedereen krijgt de kans om wat zijn leven te maken.

Ja als er natuurlijk eenmaal gelijke kansen zijn voor iedereen, en dat is in NL dacht ik toch wel aardig geregeld, dan hou je denk ik het gruis over. Diegenen die niet willen.

Veel mensen zullen op school niet veel kunnen presteren, dat geloof ik ook wel. Maar meestal kunnen ze dan wel andere dingen goed.

Mijn goede, ik word een rechtse ouwe zak :hihi:

mark61
21-04-10, 12:29
Well, compared to France, de Bijlmer can be seen as a ghetto. Undoubtedly.

De joker van pb.

mark61
21-04-10, 12:31
Ben je nog steeds aan het blaffen ? Mamma mia lijkt me een dier dat met hondsdolheid besmet is en dat zo spoedig mogelijk gevaccineerd moet worden.

Can somebody tell me if it possible to ignore a member in order not to see his messages appear anymore.If so, please how. Iam sicking tired of all those off topic childish behaviours.

Waarom antwoord je niet op mijn vragen? Mounafiq :jammer:

Schijnheil. Meneer beschaving die niet op de man speelt :haha:

Klik op de naam, dan op Bekijk openbaar profiel, en vervolgens op 'Voeg mark61 toe aan negeerlijst' :hihi:

mark61
21-04-10, 12:33
Ach, je dult geen tegenspraak? Een ego omgekeer evenredig aan het IQ schijnbaar :zwaai:

Ja das de goeie samenvatting, ik had het korter moeten houden, excuus.

mulan
21-04-10, 12:33
Van de 5 miljoen Noordafrikanen in Frankrijk zijn 4 miljoen van Algerijnse afkomst en 1 miljoen van Marokkaanse afkomst, en ik heb de indruk, veel meer Arabisch (dus niet Berbers) dan hier. Algerijnen zijn veel meer verfranst, in Algerije al. Dat heb je na 130 jaar Franse aanwezigheid, met kolonisten en al, en departementstatus etc.


Berbers als in Riffijnen misschien niet maar wel amazighen uit het zuiden van Marokko hoor. Enorm veel zelfs. Ook geen Arabieren dus.

mark61
21-04-10, 12:38
Berbers als in Riffijnen misschien niet maar wel amazighen uit het zuiden van Marokko hoor. Enorm veel zelfs. Ook geen Arabieren dus.

Oh OK. Mijn kennissen beperken zich tot euh, niet nauwkeurig te omschrijven :hihi:. D.w.z. ze spreken van huis uit Arabisch maar beschouwen zich als een bepaalde afdeling Berber, enfin hoe zeg je dat. En hebben dacht ik ook geen behoefte aan kiezen tussen het een en het ander. Sorry, ik dwaal af.

mulan
21-04-10, 12:45
Volgens mij is er sprake van een enorm cultuurverschil tussen Westerse stadsbewoners/arbeiders en plattelandsbewoners uit Marokko. De verschillen zijn teveel om op te noemen.
Taal, arbeidsparticipatie van vrouwen, kleine(re) gezinnen, manier van opvoeden, discrimineren van andersdenkenden, etc, etc, etc.
Dat los je niet in 1 generatie op. Daar gaan meerdere generaties overheen.


Dit vind ik nu zo vreemd. Die plattelandsbewoners uit Marokko die wonen al decennia in Nederland. Vallen niemand lastig. Hebben dat ook nooit gedaan. Dus waarom maak je een vergelijking die er niet is? Die jongens die voor problemen zorgen zijn echt niet geboren en opgegroeid in Marokko.

mulan
21-04-10, 12:48
Oh OK. Mijn kennissen beperken zich tot euh, niet nauwkeurig te omschrijven :hihi:. D.w.z. ze spreken van huis uit Arabisch maar beschouwen zich als een bepaalde afdeling Berber, enfin hoe zeg je dat. En hebben dacht ik ook geen behoefte aan kiezen tussen het een en het ander. Sorry, ik dwaal af.

Is mijn minderwaardigheidscomplexje die af en toe om de hoek komt kijken. Of je bent een Riffijn of je bent Arabier. Wij zijn er ook nog :ego: Maar ergens ook wel fijn dat we buiten de boot vallen bij dit soort discussies. :gniffel:

mark61
21-04-10, 12:50
Volgens mij is er sprake van een enorm cultuurverschil tussen Westerse stadsbewoners/arbeiders en plattelandsbewoners uit Marokko. De verschillen zijn teveel om op te noemen.
Taal, arbeidsparticipatie van vrouwen, kleine(re) gezinnen, manier van opvoeden, discrimineren van andersdenkenden, etc, etc, etc.
Dat los je niet in 1 generatie op. Daar gaan meerdere generaties overheen.

Velen denken nog steeds dat deze mensen het, aan de onderkant van de maatschappij, altijd nog 10 keer zo goed hebben als in het land van herkomst. Zij zijn daarvoor dankbaar. Gaan zsm de taal leren. Treden zo snel toe tot het arbeidsproces en vergaren een inkomen waarmee ze de armoede ontgroeien.

Helaas blijkt dat al jaren voor een te grote groep niet op te gaan. Het cultuurverschil is dermate groot dat deze mensen niet aan kunnen haken. Discriminatie komt veel voor. (vaak onder het motto van geloof)
Mensen uit Z-Oost-Azie mixen bijv. beter. Gemengde huwelijken komen ook veel meer voor.

Pim Fortuyn noemde het een achterlijke cultuur. Dat gaat mij wat te ver. Maar de verschillen zijn wel zo groot gebleken dat ondanks honderden miljarden het erger lijkt te worden.

p.s. momenteel staat de asielzoekersindustrie vanuit Somalie gericht op Nederland. Vorig jaar alleen al 11.000 en het gaat maar door. Ik vrees dat die groep ook miljarden gaat kosten.
Allerlei internationale verdragen zorgen ervoor dat er steeds meer buren bijkomen waar niemand meer op zit te wachten. Enekele maanden geleden is er een peiling gehouden onder de bevolking. Uitkomst 65% wil 'de deur' dicht. Dat zijn niet alleen PVV-ers maar ook de PvdA-stemmer uit de gewonen buurt voelt zich niet meer vertegenwoordigt door de salonsocialisten uit Den Haag.

Alleen nog opvang regelen in de regio. Geen nieuwkomers erbij zonder werk. (Vele landen doen al jaren niet anders).
Extra aandacht voor mensen die er al zijn. Dweilen met een open kraan heeft geen enkele zin en gaat ten koste van de mensen die er al zijn en maar niet aan kunnen haken.
Niet mee willen doen en een dubbel paspoort? Terug naar land van herkomst.

De gigantische veranderingen van 1e > 2e generatie zijn jou blijkbaar volledig ontgaan.

Somaliërs willen over het algemeen zo snel mogelijk naar de UK, want in NL kunnen ze niets beginnen qua werk en ondernemen, vinden ze. Vzv. ik weet neemt het netto aantal Somali's dan ook niet toe :hihi:

Hoe je vandaar naar -zo lijkt het- uitbreiding van de EU komt is mij niet geheel duidelijk. Marokko en Somalië staan dacht ik niet op de agenda; Turkije is er al uitgeknuppeld.

Ga je die PVV-kandidaten met een dubbel paspoort ook terugsturen? Ja graag.

mark61
21-04-10, 12:52
Is mijn minderwaardigheidscomplexje die af en toe om de hoek komt kijken. Of je bent een Riffijn of je bent Arabier. Wij zijn er ook nog :ego: Maar ergens ook wel fijn dat we buiten de boot vallen bij dit soort discussies. :gniffel:

Jij bent jij. Go tell 'em :hihi: Chlou7 power? Force Souss? (Dat zuiden begint altijd zo noordelijk in Marokko, vinnik)

mulan
21-04-10, 12:59
Jij bent jij. Go tell 'em :hihi: Chlou7 power? Force Souss? (Dat zuiden begint altijd zo noordelijk in Marokko, vinnik)

Force Souss it is. Ik geloof dat het al in Casablanca begint gezien het grote aantal Souassa daar. Maar je hebt wel gelijk ja. Raar eigenlijk. Komt doordat men is gaan indelen op basis van groep ofzo. Dus alles wat niet Arabisch is hoort tot het zuiden terwijl het geografisch niet eens het geval is. Denk ik dan...Ofzo.

PaRiSCaSa
21-04-10, 16:05
Waarom antwoord je niet op mijn vragen? Mounafiq :jammer:

Klik op de naam, dan op Bekijk openbaar profiel, en vervolgens op 'Voeg mark61 toe aan negeerlijst' :hihi:

Thank you, I have already been told by PM.

I warned you twice I would not debate with you if you kept on insulting people whenever you don’t agree or lack arguments. I could have insulted back the same way, but I did not receive such education, moreover towards elderly people. When members insult you back, your typical answer is “is this what Islam teaches you? To disrespect old people?”. Have a closer look at all your messages, how many times a day do you respond to people ” Je klets weer uit je nek”. Who do you think you are? You want people to respect you, respect them back.The most dangerous people are ignorants who think they have unlimited knowledge.

Last example: your statistics (see above): you did not even know that statistics in France based on ethnicity/race or beliefs are strictly forbidden by the Constitution. There are only estimates available, nobody will ever be able to tell you how many Muslims there are in France or how many Moroccans, Tunisians, Algerians, Subsaharians or Portuguese live in France. This type of census IS FORBIDDEN BY LAW. But, as YOU know everything, I am sure you gave us a visit in France one day and you counted all French Moroccans and Algerians one by one. And you call me an “hypocriet” because I didn’t answer you? Waste of time as you can see. I laughed behind my computer and preferred to leave you in your deep ignorance.

For your information about France, so that you go to bed tonight with a little bit more knowledge than when you got up this morning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_France#Statistics

Anyway,that will be my last message to you, I gave you many chances to hold a constructive debate with respect and exchange of ideas, which you unfortunately failed to do. For this reason, I put you right now on my blacklist.

Salutations.

Slinger
21-04-10, 16:09
Thank you, I have already been told by PM.

I warned you twice I would not debate with you if you kept on insulting people whenever you don’t agree or lack arguments. I could have insulted back the same way, but I did not receive such education, moreover towards elderly people. When members insult you back, your typical answer is “is this what Islam teaches you? To disrespect old people?”. Have a closer look at all your messages, how many times a day do you respond to people ” Je klets weer uit je nek”. Who do you think you are? You want people to respect you, respect them back.The most dangerous people are ignorants who think they have unlimited knowledge.

Last example: your statistics (see above): you did not even know that statistics in France based on ethnicity/race or beliefs are strictly forbidden by the Constitution. There are only estimates available, nobody will ever be able to tell you how many Muslims there are in France or how many Moroccans, Tunisians, Algerians, Subsaharians or Portuguese live in France. This type of census IS FORBIDDEN BY LAW. But, as YOU know everything, I am sure you gave us a visit in France one day and you counted all French Moroccans and Algerians one by one. And you call me an “hypocriet” because I didn’t answer you? Waste of time as you can see. I laughed behind my computer and preferred to leave you in your deep ignorance.

For your information about France, so that you go to bed tonight with a little bit more knowledge than when you got up this morning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_France#Statistics

Anyway,that will be my last message to you, I gave you many chances to hold a constructive debate with respect and exchange of ideas, which you unfortunately failed to do. For this reason, I put you right now on my blacklist.

Salutations.

Je gebruikt wel heel veel woorden om het over een persoon te hebben. Small minds discuss people. Was het niet zo?

mark61
22-04-10, 07:41
Thank you

Je geeft WEER geen antwoord, hypocriet. Waarom doe je dat niet?

Jij begon hier met beledigen. Doe niet alsof je dat niet begrijpt. Zulke varkensstreken maken me razend.

Jij beledigt, en hebt geen respect, dus krijg je dat terug. Je moet respect hebben voor ouderen, van je cultuur en van je geloof.

Je krijgt dus zo'n behandeling tot je je excuses aanbiedt aan Soldim en Danablue.

Wat weet jij wat ik wel of niet weet, onbeschoft rund? Ik vertelde jou juist dat er voor islam geen plaats is in Frankrijk vanwege de republikeinse ideologie. En dan denk je dat ik niet weet dat in Frankrijk niet aan registratie van etnische achtergrond wordt gedaan? Think again.

Ja, ik noem jou een hypocriet omdat je

a) doet alsof de verhouding tussen witte Fransen en immigranten fantastisch is. Je liegt. Er komt een 'boerkaban' in Frankrijk, als ENIGE land in Europa. Na misschien België nog.

b) je doet of jij zo geweldig geïntegreerd bent. Maar als ik je vraag of je zus met een ongelovige witneus mag trouwen zei je vroeger 'natuurlijk niet', en nu zwijg je wijselijk, schijnheil die je daar bent. Dus daarom noem ik jou hypocriet.

Verder staat dat dwepen met je koloniale meester erg dom en minderwaardig.

Jij weet helemaal niet wat 'constructief debat' is. Je beledigt mijn intelligentie met zulke valse praat. Je bent slaapverwekkend. Nummer 143 hier die doet of hij 'beleefd' blijft, alleen maar omdat ie geen scheldwoorden gebruikt. Dat neerbuigende, jahil gebrabbel van jou is erger dan welk scheldwoord dan ook.

Goh, je bleklist. Infantiel en laf ben je ook nog. Met je staart tussen je benen wegvluchten omdat je wordt tegengesproken. Egootje loopt leeg.

Het aantal Algerijnen vs. Marokkanen in F is totaal oninteressant, alleen voor een verward en primitief nationalistisch type als jij is het van belang te roepen dat er veel meer Marokkanen dan Algerijnen in F zijn, wat een aperte leugen is. Dat was waarom ik ooit in het geweer kwam.