PDA

Bekijk Volledige Versie : Psychiater: ‘Bertone had gelijk' (verband homofilie en misbruik)



Marsipulami
18-04-10, 21:06
Misbruikpsychiater: ‘Bertone had gelijk’

Kardinaal Tarcisio Bertone (Foto: AP)
KN/CNA - 18-4-2010 13:30 uur


Kardinaal Tarcisio Bertone legde terecht een verband tussen homoseksualiteit en pedofilie waar het seksueel misbruik door geestelijken betreft. Dat zegt dr. Richard Fitzgibbons, een psychiater die ervaring heeft met de behandeling van priesters die seksueel misbruik hebben gepleegd in een interview met CNA.

Tijdens een persconferentie vorige week maandag in Chili had kardinaal-staatssecretaris Tarcisio Bertone gezegd, dat "veel psychologen en psychiaters geen verband hebben kunnen aantonen tussen het celibaat en pedofilie". Wel hebben ze een "relatie tussen homoseksualiteit en pedofilie" ontdekt, aldus de twede man in het Vaticaan.


Woedende reacties

Vanuit homo-organisaties maar ook andere maatschappelijke geledingen is woedend gereageerd op de verklaring van kardinaal Bertone. De Vaticaanse woordvoerder, pater Federico Lombardi, heeft benadrukt dat Bertone’s uitlating "duidelijk verwijst naar het probleem van misbruik door priesters, en niet naar de bevolking in het algemeen."

Het Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de opmerking echter "onaanvaardbaar", gevolgd door een verklaring van Marcus Stock, de secretaris-generaal van de katholieke bisschoppenconferentie van Engeland en Wales. "Bij mijn beste weten zijn er geen empirische gegevens die seksuele geaardheid verbinden met seksueel misbruik van kinderen," zei hij.
“De consensus onder onderzoekers is dat seksueel misbruik van kinderen is niet een kwestie van seksuele geaardheid, heteroseksueel of homoseksueel, maar van een verstoorde aantrekkingskracht of fixatie”, aldus Stock.

Toch een verband

Toch meent een Amerikaanse psychiater met ervaring in het behandelen van pedofiele priesters dat er wel degelijk een verband bestaat tussen homoseksualiteit en seksueel misbruik van minderjarigen. "Kardinaal Bertone’s opmerkingen worden volledig ondersteund door het John Jay-rapport en door klinische ervaring", aldus dr. Richard Fitzgibbons tegenover CNA. "Elke priester die ik behandeld heb wegens seksueel misbruik van kinderen had voordien homoseksuele relaties met volwassenen gehad."
Fitzgibbons is sinds 1988 directeur van het Integraal Advies Centrum in West Conshohocken in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Hij heetf veel gewerkt met mensen die zich aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht en met pedofiele priesters. Hij is tevens adviseur van de Vaticaanse Congregatie voor de Clerus.

Moeilijke jeugd

In zijn ‘Brief aan katholieke bisschoppen’ uit 2002 identificeerde Fitzgibbons priesters die in hun jeugd een “diepe emotionele pijn” hebben ervaren als een potentieel gevaar voor kinderen. Het gaat dan om ervaringen van diepe eenzaamheid, een problematische verhouding met de vader, afwijzing door leeftijdgenoten, gebrek aan mannelijk zelfvertrouwen, een negatief zelfbeeld of ontevredenheid over het eigen lichaam. Volgens Fitzgibbons leiden deze ervaringen priesters er in het bijzonder toe hun verdriet en woede te richten tegen de Kerk, haar leer over de seksuele moraal, en het leergezag.

Ontkenning

Hij ontdekte ook dat priesters die seksueel misbruik hadden gepleegd leiden aan "ontkenning van de zonde in hun leven." "Ze weigeren consequent hun geweten te onderzoeken, de kerkelijke moraal als leidraad te aanvaarden voor hun eigen handelen of regelmatig gebruik maken van het sacrament van verzoening. Deze priesters weigeren ofwel geestelijke begeleiding of kiezen (sic) een geestelijk leidsman of biechtvader die openlijk de leer van de Kerk over seksualiteit afwijst”, aldus de brief.



Narcisme
Sinds de publicatie van de brief is bij hem opgevallen dat ook narcisme een belangrijke rol speelt bij misbruikplegers. "Deze epidemische persoonlijkheidszwakte in het Westen predisponeert mensen tot buitensporige woede, aanbidding van zichzelf, opstandigheid tegen God en Zijn Kerk, in het bijzonder met betrekking tot de seksuele moraal en seksuele beleving."
De psychiater bestudeerde ook de bevindingen van de John Jay onderzoekers, die meldden dat 81percent van de slachtoffers van seksueel misbruik mannelijk is. Daarvan was 51 procent 11 tot 14, 27 procent was 15-17. 16 procent was 8-10, en 6 procent jonger dan 7 jaar.

Advies

Fitzgibbons adviseert priesters die zich aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht dat zij zich meer bewust worden van de emotionele oorsprong en genezing van gelijkgeslachtelijke aantrekkingskracht en van de ernstige medische en psychiatrische ziekten die verband houden met homoseksualiteit.

"We hebben veel priesters zien groeien in heiligheid en geluk in hun dienstwerk doordat zij genezen werden in hun jeugdtrauma’s en hun en adolescente mannelijke onzekerheid, eenzaamheid en woede en, als gevolg daarvan, van gelijkgeslachtelijke aantrekkingskracht."
Vanwege de link tussen homoseksualiteit en seksueel misbruik, zoals door kardinaal Bertone genoemd, hebben priesters met homoseksuele neigingen de grote verantwoordelijkheid om hulp te zoeken en de kerk te beschermen tegen verdere schande en verdriet, aldus Fitzgibbons.

Danablue
19-04-10, 08:52
Een psychiater die het heeft over zonde, kerkelijke moraal als leidraad, sacrament, verzoening, biechtvader,opstandigheid tegen God, genezing van homoseksualiteit en bijbehorende ziektes, groeien in heiligheid?
Een psychiater????? Dan toch eentje die is ingehuurd door het Vaticaan, of die zeer Rooms is en zich geroepen voelt de kerk te verdedigen.

Joesoef
19-04-10, 08:58
Volgens mij komt het door de zeer onderschatte schadelijkheid van wijwater. Wierook is helemaal erg.

Danablue
19-04-10, 09:07
Wierook is helemaal erg.

Is een soort fijnstof he? Met hallucinogene eigenschappen

ronald
19-04-10, 09:25
Een psychiater die het heeft over zonde, kerkelijke moraal als leidraad, sacrament, verzoening, biechtvader,opstandigheid tegen God, genezing van homoseksualiteit en bijbehorende ziektes, groeien in heiligheid?
Een psychiater????? Dan toch eentje die is ingehuurd door het Vaticaan, of die zeer Rooms is en zich geroepen voelt de kerk te verdedigen.

Waarom niet?

Danablue
19-04-10, 09:31
Waarom niet?

Onwetenschappelijk, religieus vocabulaire. Homoseksualiteit staat ook niet meer in de DSM, terwijl hij het beschrijft als een stoornis waarvan men kan genezen.

ronald
19-04-10, 09:35
Onwetenschappelijk, religieus vocabulaire. Homoseksualiteit staat ook niet meer in de DSM, terwijl hij het beschrijft als een stoornis waarvan men kan genezen.

De hele mens zijn geest is een onwetenschappelijke hap dus kan het zeker helpen binnen dezelfde gedachtensferen en leefwijze. Als psychiter weet hij ook wel dat "genezen" iets relatiefs is.

Danablue
19-04-10, 09:46
De hele mens zijn geest is een onwetenschappelijke hap dus kan het zeker helpen binnen dezelfde gedachtensferen en leefwijze. Als psychiter weet hij ook wel dat "genezen" iets relatiefs is.

"De geest" ok. Maar gedrag is toch heel aardig wetenschappelijk te benaderen. Zowel via de behavioristische inslag, als de neurowetenschappelijke weg. Die zijn natuurlijk heel verschillend maar verre van vaag en onwetenschappelijk.

Zijn bewoordingen over "genezen" zijn niet al te relativerend in dit verhaal. Zijn verhaal lijkt me een doorzichtige, slecht gelukte poging tot damage control. Maar goed dat is mijn mening hoor, en niet meer dan dat.

ronald
19-04-10, 10:13
"De geest" ok. Maar gedrag is toch heel aardig wetenschappelijk te benaderen. Zowel via de behavioristische inslag, als de neurowetenschappelijke weg. Die zijn natuurlijk heel verschillend maar verre van vaag en onwetenschappelijk.

Zijn bewoordingen over "genezen" zijn niet al te relativerend in dit verhaal. Zijn verhaal lijkt me een doorzichtige, slecht gelukte poging tot damage control. Maar goed dat is mijn mening hoor, en niet meer dan dat.

Klopt. Het gedrag wordt bepaald door wat er in de geest ronddwaalt. Een "normaal" mens heeft een pakket morele waarden tbv zichzelf, zijn medemens en de maatschappij opgebouwd en van hem wordt verdacht niet kwetsend te zijn en zeker niet misdadig. "Een bepaalde geest" kan op theoretisch behaviorisme gronden heel goed beschreven worden wat en waarom iemand zijn gedrag zo en zo is vanuit een die bepaalde geest. In de TBS-klinieken doen ze niet anders om een overzicht te krijgen van iemands gedachtenwereld en gedrag. Ook vanuit neurowetenschappelijke hoek. Maar wat maakt nu iemands geest? Zijn het morele punten die vanwege een diepe ervaring verdrongen wordt door de wil en egocentrisch denken, door psychoses die als waar worden beschouwd of wat dan ook die zwerven in het gebied van het "niet zo grijpbare" gedachten, motivaties of driften? Ik denk niet dat dr. Fitzgibbons doet aan damage control. Hij beschrijft de situatie van priesters die pedofiele handelingen hebben gepleegd voortkomend uit bepaalde gebreken en ervaringen uit hun jeugd, wat ook in zijn opvatting enorm tegenstrijdig is aan de roeping die het priesterschap met zich meebrengt.

Danablue
19-04-10, 10:57
De behavioristen hebben niet zoveel op met "de geest" en wat daarin al dan niet zou ronddwalen. Gedrag wordt grotendeels bepaald door het effect dat het gedrag heeft, dus wat er in de omgeving gebeurt na uitvoer van dit gedrag. Is dat wenselijk, dan is de kans dat het gedrag wordt herhaald groot (reinforcement), is het effect onwenselijk, dan dooft het uit (extinction).

Skinner en de neo-behavioristen zijn wel afgedaan als te mechanistisch in hun benadering, en teveel gefixeerd op gedrag en de invloed van de omgeving daarop. Maar totdat de neuroscience haar intrede deed waren alleen het gedrag en variabelen in de omgeving te meten. Niet wat er in een hoofd omgaat.

Danablue
19-04-10, 11:01
Ik denk niet dat dr. Fitzgibbons doet aan damage control. Hij beschrijft de situatie van priesters die pedofiele handelingen hebben gepleegd voortkomend uit bepaalde gebreken en ervaringen uit hun jeugd, wat ook in zijn opvatting enorm tegenstrijdig is aan de roeping die het priesterschap met zich meebrengt.

Nou ja zo kwam het op mij over maar je hebt in die zin gelijk dat hij het niet goed praat. Ik bedoel eerder dat hij als "wetenschapper" achter Bertone gaat staan, dat hij die "damage" wil "controlen". Dan moet hij dat ook echt als wetenschapper doen, en niet allerlei katholieke terminologie erin gooien.
Op deze manier kan ik niet serieus nemen als wetenschapper.

Danablue
19-04-10, 11:03
Het enige dat Bertone en de psychiater bij mij hebben teweeg gebracht is de gedachte dat de Roomse Kerk vol zit met gefrustreerde, verdrietige homoseksuelen die de regels van de kerk en de wet aan hun laars lappen.

H.P.Pas
19-04-10, 11:42
De behavioristen hebben niet zoveel op met "de geest" en wat daarin al dan niet zou ronddwalen. Gedrag wordt grotendeels bepaald door het effect dat het gedrag heeft, dus wat er in de omgeving gebeurt na uitvoer van dit gedrag. Is dat wenselijk, dan is de kans dat het gedrag wordt herhaald groot (reinforcement), is het effect onwenselijk, dan dooft het uit (extinction).


Dat schiet niet op; de (on)wenselijkheid van het effect zetelt natuurlijk in de geest. Een voetganger die een zesbaansweg oversteekt is gedraagt zich mčt zelfmoordwens anders als zonder.
Veels te veelzijdig allemaal. ;).

ronald
19-04-10, 11:56
De behavioristen hebben niet zoveel op met "de geest" en wat daarin al dan niet zou ronddwalen. Gedrag wordt grotendeels bepaald door het effect dat het gedrag heeft, dus wat er in de omgeving gebeurt na uitvoer van dit gedrag. Is dat wenselijk, dan is de kans dat het gedrag wordt herhaald groot (reinforcement), is het effect onwenselijk, dan dooft het uit (extinction).

Skinner en de neo-behavioristen zijn wel afgedaan als te mechanistisch in hun benadering, en teveel gefixeerd op gedrag en de invloed van de omgeving daarop. Maar totdat de neuroscience haar intrede deed waren alleen het gedrag en variabelen in de omgeving te meten. Niet wat er in een hoofd omgaat.

Dat is juist een gemis. "De geest" is een drijvende en motiverende factor van ons gedrag. Het verstand reguleert alles wel maar wordt vaak overruled door wat er omgaat "in het hart". Zo zijn verkrachtingen in de jeugd vaak aanleiding tot verkrachting op latere leeftijd. Dat kun je wel verklaren volgens gedragswetenschappelijke patronen maar het is dan toch hoe de persoon zelf dit in zijn geest verwerkt. Nu kun je wel allerlei instrumenten van alles laten meten maar "wat er in de geest omgaat" als haat, liefde, angst driften... die bepalen voor het moment wat de persoon besluit vanuit zijn vrije wil en motivatie ook al is die bepaald door ervaringen en opvattingen.

Danablue
19-04-10, 11:59
Dat is juist een gemis. "De geest" is een drijvende en motiverende factor van ons gedrag. Het verstand reguleert alles wel maar wordt vaak overruled door wat er omgaat "in het hart". Zo zijn verkrachtingen in de jeugd vaak aanleiding tot verkrachting op latere leeftijd. Dat kun je wel verklaren volgens gedragswetenschappelijke patronen maar het is dan toch hoe de persoon zelf dit in zijn geest verwerkt. Nu kun je wel allerlei instrumenten van alles laten meten maar "wat er in de geest omgaat" als haat, liefde, angst driften... die bepalen voor het moment wat de persoon besluit vanuit zijn vrije wil en motivatie ook al is die bepaald door ervaringen en opvattingen.

Natuurlijk. Maar hoe meet je dan de geest, haat, liefde, angst, driften, vrije wil en motivatie? Vragenlijsten?

ronald
19-04-10, 12:03
Het enige dat Bertone en de psychiater bij mij hebben teweeg gebracht is de gedachte dat de Roomse Kerk vol zit met gefrustreerde, verdrietige homoseksuelen die de regels van de kerk en de wet aan hun laars lappen.

Dat is ook overdreven. Dr. Fitzgibbons heeft natuurlijk te maken met hen die psychiatrische hulp nodig hebben en in zijn geval bestaat zijn cliëntenbestand vaak uit priesters omdat hij zelf ook katholiek is neem ik aan. Hij zal best meer nagedacht hebben over het priesterschap, celibaat, motivatie vanuit Christelijke naastenliefde, "herderschap" ook van jongeren ed. Tegen het licht van die honderdduizenden priesters die niet tot zijn clientčle behoren kun je niet stellen dat "de kerk vol zit met".

Danablue
19-04-10, 12:12
Wat me vooral tegenstaat is het gedraai. Het komt door de media (die de Roomse Kerk achtervolgt op een manier vergelijkbaar met antisemitisme), het komt door de homo's, het is een zionistisch complot, en nu weer deze niet al te wetenschappelijke psychiater.
Oh ja en "de christenen" moet berouw tonen volgens de Paus. Prima idee.
Geef het goede voorbeeld Paus. Niet meer draaien, gewoon diep diep schamen, verder je mond houden en goede werken doen.

ronald
19-04-10, 12:17
Natuurlijk. Maar hoe meet je dan de geest, haat, liefde, angst, driften, vrije wil en motivatie? Vragenlijsten?

Enerzijds kun je dat aan gedrag zien. Anderzijds wanneer het niet geaccepteerd gedrag omvat, is de mens het te verdringen, te verbloemen, te verzwijgen, voor zichzelf te houden. Trauma's zijn aan de ene kant simpel op te lossen maar aan de andere kant moet degene met de trauma het wel hebben overzien, geaccepteerd zodat men verder in het proces kan. Blijft een trauma "verborgen" dan kan dat heel lastige gevolgen hebben voor het welzijn van die persoon en zijn omgeving, die vaak niet weet waar het gestoorde gedrag vandaan komt. Dr. Fitzgibbons heeft juist een duidelijke theorie wat er achter kan liggen en uit zijn praktijkervaring blijkt hij vaak juist te hebben. Ik zou er een voordeel mee doen. Op seminaria zou hij workshops kunnen houden opdat een leerling-priester hulp zou vragen doordat een deur is geopend. Ik denk wel dat priesterschap voor een aantal een bepaald beroep of roeping is die de potentie heeft waar men emotioneel achter verschuilen doordat van je verwacht wordt te handelen naar Jezus' geest die niet per se eigen is gemaakt.

ronald
19-04-10, 12:25
Wat me vooral tegenstaat is het gedraai. Het komt door de media (die de Roomse Kerk achtervolgt op een manier vergelijkbaar met antisemitisme), het komt door de homo's, het is een zionistisch complot, en nu weer deze niet al te wetenschappelijke psychiater.
Oh ja en "de christenen" moet berouw tonen volgens de Paus. Prima idee.
Geef het goede voorbeeld Paus. Niet meer draaien, gewoon diep diep schamen, verder je mond houden en goede werken doen.
Zeker. Wanneer er wordt ontkend, verbloemd, gedraaid dan kunnen ze de pot op. Het slachtoffer is toch iets belangrijker dan de goede naam. Wie stelde vorige week ook al weer voor om "ze" op de brandstapel, een katholiek wapen, te gooien? Zo ver hoeft voor mij niet maar wel consequenties aanvaarden en geen slap gezeur erom heen. Die vergelijking met antisemitisme is dan ook een uiting van totaal niet begrepen hebben wat er teweeg is gebracht door pedofiele priesters. Dat is gedraai idd. Dr.Fitzgibbons ontkent niet dat er priesters zijn met pedofiele neigingen. Hij verklaart het vanuit een bepaalde visie en dat vind ik geen gedraai.

Danablue
19-04-10, 13:14
Zeker. Wanneer er wordt ontkend, verbloemd, gedraaid dan kunnen ze de pot op. Het slachtoffer is toch iets belangrijker dan de goede naam. Wie stelde vorige week ook al weer voor om "ze" op de brandstapel, een katholiek wapen, te gooien? Zo ver hoeft voor mij niet maar wel consequenties aanvaarden en geen slap gezeur erom heen. Die vergelijking met antisemitisme is dan ook een uiting van totaal niet begrepen hebben wat er teweeg is gebracht door pedofiele priesters. Dat is gedraai idd. Dr.Fitzgibbons ontkent niet dat er priesters zijn met pedofiele neigingen. Hij verklaart het vanuit een bepaalde visie en dat vind ik geen gedraai.

Hij probeert Bertone's verhaal te staven (goed te praten) maar overtuigt me totaal niet door zijn Katho-spraak. Laat hem met data komen, hij is een wetenschapper.

Fibonaci
19-04-10, 13:49
Volgens mij komt het door de zeer onderschatte schadelijkheid van wijwater. Wierook is helemaal erg.Ja die rituele wassingen moet je mee uitkijken.

knuppeltje
19-04-10, 18:30
Er worden werelwijd tig keer meer meisjes dan jongens misbruikt, dus is er een verband tussen pedofilie en heteroseksualiteit. Kan niet missen.

Fibonaci
19-04-10, 21:40
Er worden werelwijd tig keer meer meisjes dan jongens misbruikt, dus is er een verband tussen pedofilie en heteroseksualiteit. Kan niet missen.:hardlach:

MaRiaH
19-04-10, 22:56
Dat is juist een gemis. "De geest" is een drijvende en motiverende factor van ons gedrag. Het verstand reguleert alles wel maar wordt vaak overruled door wat er omgaat "in het hart". Zo zijn verkrachtingen in de jeugd vaak aanleiding tot verkrachting op latere leeftijd. Dat kun je wel verklaren volgens gedragswetenschappelijke patronen maar het is dan toch hoe de persoon zelf dit in zijn geest verwerkt. Nu kun je wel allerlei instrumenten van alles laten meten maar "wat er in de geest omgaat" als haat, liefde, angst driften... die bepalen voor het moment wat de persoon besluit vanuit zijn vrije wil en motivatie ook al is die bepaald door ervaringen en opvattingen.

Hmz, zo zie ik het ook.
En.. al zullen er prikkers zijn die me dit niet in dank afnemen, ik denk ook dat deze psychiater een punt heeft.

Uiteraard zit er problematiek achter de daders en het feit dat ze zich aan jonge jongens vergrijpen kan heel goed gelegen zijn in homosexualiteit. Toch vind ik dat hij voorbij gaat aan het pedosexuele aspect.

Ik bedoel dat homosexualiteit niet vanzelfsprekend betekent dat er sprake is van pedofilie. Integendeel.
In geval van de priesters in kwestie kan het ook het gebrek aan een sexuele partner zijn čn een complexe onderliggende problematiek.
Ik vind dus dat het celibaat evenzeer een rol speelt als eventuele vermeende homosexualiteit.
Het zal (zoals altijd) een combinatie van indivuduele zaken zijn.

knuppeltje
20-04-10, 08:47
Fibonaci;4322938]:hardlach:

Toch is het een feit dat er wereldwijd tig keer meer meisjes worden misbruikt dan jongens. Naast wat er allemaal in bordelen gebeurt, worden er nog steeds heel veel meisjes het huwelijk ingedreven.
Alles bij elkaar durf ik wel te stellen dat er procentueel heel veel meer meisjes door de heteroseksuelen worden misbruikt dan jongens door homoseksuelen.
Kortom, er is dus eerder een relatie tussen pedofilie en heteroseksualiteit. Ofwel, de grootste groep pedofielen zijn de heteroseksuelen, hoe dat je het draait of keert. :blowen:

knuppeltje
20-04-10, 09:05
MaRiaH;4322977]En.. al zullen er prikkers zijn die me dit niet in dank afnemen,

Het is dan ook totaal van de zotte.

Heteroseksuelen en homoseksuelen wensen een relatie te hebben met iemand waarmee ze elkaar aanvullend een leven kunnen opbouwen en zoeken daarvoor iemand die bij hen past. Dat geldt voor de meeste van hen toch zou ik denken.
Pedofielen daarentegen zoeken iets heel anders. Die zoeken niet iemand om een dergelijke lange verbinding aan te gaan. Hun relatie berust dan ook niet op gelijkwaardigheid en groeien naar elkaar, maar op nachtsuitoefening via seks van de pedofiel over een nog jong iemand die in een afhankelijke positie verkeert. Zo gauw die iemand de baardharen begint te krijgen of de jaren des onderscheids, wordt die in de meeste gevallen ingeruild voor weer zo'n jong slachtoffer.
Pedofielen zijn per definitie zedendelinquenten, homoseksuelen niet. Daarom is een link tussen beiden leggen totaal bezopen.

Slinger
20-04-10, 09:13
Het is dan ook totaal van de zotte.

Heteroseksuelen en homoseksuelen wensen een relatie te hebben met iemand waarmee ze elkaar aanvullend een leven kunnen opbouwen en zoeken daarvoor iemand die bij hen past. Dat geldt voor de meeste van hen toch zou ik denken.
Pedofielen daarentegen zoeken iets heel anders. Die zoeken niet iemand om een dergelijke lange verbinding aan te gaan. Hun relatie berust dan ook niet op gelijkwaardigheid en groeien naar elkaar, maar op nachtsuitoefening via seks van de pedofiel over een nog jong iemand die in een afhankelijke positie verkeert. Zo gauw die iemand de baardharen begint te krijgen of de jaren des onderscheids, wordt die in de meeste gevallen ingeruild voor weer zo'n jong slachtoffer.
Pedofielen zijn per definitie zedendelinquenten, homoseksuelen niet. Daarom is een link tussen beiden leggen totaal bezopen.

Als ik het goed begrijp stel je hier dat een niet-pedofiele relatie gebaseerd is op gelijkwaardigheid en gericht op een relatie voor het leven. Lijkt me een gewaagde uitspraak.

knuppeltje
20-04-10, 09:27
Slinger;4323048]Als ik het goed begrijp stel je hier dat een niet-pedofiele relatie gebaseerd is op gelijkwaardigheid en gericht op een relatie voor het leven. Lijkt me een gewaagde uitspraak.

Dat lijkt me wel de bedoeling te zijn. Wat god verbindt zal de mens niet scheiden toch? :blowen:

Slinger
20-04-10, 09:46
Dat lijkt me wel de bedoeling te zijn. Wat god verbindt zal de mens niet scheiden toch? :blowen:

Kijk eens aan, we hebben een gelovige!

knuppeltje
20-04-10, 10:05
Slinger;4323064]Kijk eens aan, we hebben een gelovige!

Ik leg je het gebruik van smileys nog wel eens uit.

Aďt Ayt
20-04-10, 10:12
Kijk eens aan, we hebben een gelovige!

eens een paapje , altijd een paapje..

Slinger
20-04-10, 10:13
Ik leg je het gebruik van smileys nog wel eens uit.

Toch kom je erg gelovig op mij over met je idealisering van homosexuele relaties.

Slinger
20-04-10, 10:13
eens een paapje , altijd een paapje..

Je loopt 400 jaar achter met die term.

Soldim
20-04-10, 10:16
Je loopt 400 jaar achter met die term.

Niet alleen met die term.

Aďt Ayt
20-04-10, 10:58
Je loopt 400 jaar achter met die term.

ach , tijd is relatief..

Aďt Ayt
20-04-10, 11:17
Pedofielen zijn per definitie zedendelinquenten, homoseksuelen niet. Daarom is een link tussen beiden leggen totaal bezopen.

het heeft niet veel zin om het verband tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit te gaan ontkrachten vanuit het strafrecht.. ten eerste zijn er meer dan 80 landen waar homoseksualiteit wel strafbaar is en ten tweede is pedofilie opzich niet strafbaar.. op het hebben van verlangens, gevoelens en lusten bestaat geen beperking vanuit het strafrecht.. (dat kan ook niet).. je bent vrij om te velangen wat je wilt.. het wordt strafbaar als je feitelijke uiting geeft aan pedofilie.. pedofielen zijn dus juist niet per definitie zedendelinquenten..

knuppeltje
20-04-10, 11:43
Slinger;4323089]Toch kom je erg gelovig op mij over met je idealisering van homosexuele relaties

Dus als ik relaties idialiseer ben ik gelovig?
Bizar. Daarbij, ik idialiseerde helemaal niets, maar gaf alleen maar de werkelijkheid weer.

The_Grand_Wazoo
20-04-10, 11:48
De eerste google link over de betreffende psychiater leverde mij de navolgende tekst (http://www.catholiceducation.org/articles/homosexuality/ho0011.html) van zijn hand

'At the present time most Catholics have little to no understanding of the emotional causes of homosexual attractions and behavior nor of the powerful role that Catholic spirituality can play in the healing of this disorder. The reasons for this state of ignorance are numerous and include the scant literature available on the value of the Catholic Faith and the sacraments in the resolution of homosexual attractions and acts; failure of traditional therapy to resolve homosexual behavior; views within the media and educational, social service, health and political fields. In addition, there are many factions within the Church herself that are opposed to and are attempting to undermine traditional Catholic moral doctrine on this issue.'

Gezien de weinig wetenschappelijke benadering en de evidente vooringenomenheid stel ik voordeze meneer Gibbons niet al te serieus te nemen.

Slinger
20-04-10, 11:50
Dus als ik relaties idialiseer ben ik gelovig?
Bizar. Daarbij, ik idialiseerde helemaal niets, maar gaf alleen maar de werkelijkheid weer.

De werkelijkheid zie jij erg vertekend, als gelovig lid van de homosexuele kerk.

knuppeltje
20-04-10, 12:18
Aďt Ayt;4323187]het heeft niet veel zin om het verband tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit te gaan ontkrachten vanuit het strafrecht..

Waar had ik het over het strafrecht?


ten eerste zijn er meer dan 80 landen waar homoseksualiteit wel strafbaar is

Dat moet zeker voor die landen pleiten?


en ten tweede is pedofilie opzich niet strafbaar..

Ok jij je zin, pedoseksualiteit.


op het hebben van verlangens, gevoelens en lusten bestaat geen beperking vanuit het strafrecht.. (dat kan ook niet).. je bent vrij om te velangen wat je wilt..

Is godsonmogelijk. Heb ik voor een verbod gepleit?


het wordt strafbaar als je feitelijke uiting geeft aan pedofilie.. pedofielen zijn dus juist niet per definitie zedendelinquenten.

Je gaat dus weer een woordenspelletje beginnen. Maar jij je zin, ik had moeten zeggen pedoseksualiteit. Maar verder maakt het geen ene moer uit.
Met pedofielen wordt in het algemeen mensen aangeduid die kinderen seksueel misbruiken. En dat zijn dus zedendelinquenten.

knuppeltje
20-04-10, 12:24
Slinger;4323232]De werkelijkheid zie jij erg vertekend, als gelovig lid van de homosexuele kerk.

Ik lid van een een kerk? Krijg nou wat? :wow:

StevieK
20-04-10, 12:36
En wat dan in de gevangenissen, daar is het ook bekend dat jonge deliquente door de langgestrafte garde misbruikt worden. Dus zijn dan nu al die Hetrosexeel langgestrafte mannen ineens homos.
Ik denk het niet, de man is een jager, dat zit in zijn bloed, de man zal en moet penetreren, kan hij het niet met een vrouw omdat vanwege zijn jaren lange gevangenisstraf dan zal ie zich vergrijpen aan zijn eigen geslacht, aangezien waarschijnlijk iemand van zijn eigen leeftijd niet meer appetijtelijk uitziet dan zal hij zich focussen op de jongeren. En wat is niet beter op jacht naar een nieuwe ,vaak bange, frisse deliquent.

Volgens mij zitten die geestelijke ook in een soort gevangenis, ik zeg bewust een soort, dus hier ook geen sex met een vrouw kunnen bedrijven. Dus omdat je man toch je gevoelens heb die je tenslotte niet kan onderdrukken, ja dan moet je toch ook iets. Wat is dan niet beter als de jonge, bange, kids te misbruiken, want die geloven wat de geestelijke zegt en alles wat hij doet, omdat vaak de kids niet beter weten denken ze dat dit normaal is, ook hier worden de kids geindoctrineerd door vooral maar niet te zeggen.

Danablue
20-04-10, 14:52
In geval van de priesters in kwestie kan het ook het gebrek aan een sexuele partner zijn čn een complexe onderliggende problematiek.
Ik vind dus dat het celibaat evenzeer een rol speelt als eventuele vermeende homosexualiteit.
Het zal (zoals altijd) een combinatie van indivuduele zaken zijn.

Priesters werkten in jongeninternaten, nonnen in meisjesinternaten.
De priesters hebben gewoon dat gepakt wat onmachtig en voorhanden was. Jongetjes. Net zo "homoseksueel" als gevangenen die bij gebrek aan beter een zwakke jongen misbruiken.
Nonnen zullen ook best het een en ander hebben uitgevreten. Dat komt ook nog wel naar buiten.

StevieK
20-04-10, 16:29
Priesters werkten in jongeninternaten, nonnen in meisjesinternaten.
De priesters hebben gewoon dat gepakt wat onmachtig en voorhanden was. Jongetjes. Net zo "homoseksueel" als gevangenen die bij gebrek aan beter een zwakke jongen misbruiken.
Nonnen zullen ook best het een en ander hebben uitgevreten. Dat komt ook nog wel naar buiten.

Jij snapt het tenminste :)

mark61
20-04-10, 18:29
Nonnen zullen ook best het een en ander hebben uitgevreten. Dat komt ook nog wel naar buiten.

Die waren (zijn?) extreem gewelddadig, in voorkomende gevallen. Ik geloof dat er ook wel gevallen van sexueel misbruik waren.

MaRiaH
22-04-10, 23:48
Priesters werkten in jongeninternaten, nonnen in meisjesinternaten.

Je meent het? :lachu:



De priesters hebben gewoon dat gepakt wat onmachtig en voorhanden was. Jongetjes. Net zo "homoseksueel" als gevangenen die bij gebrek aan beter een zwakke jongen misbruiken.

Nonnen zullen ook best het een en ander hebben uitgevreten. Dat komt ook nog wel naar buiten.

Pfff dat zeg ik toch?
Net als gevangenen dus, bij gebrek aan een sexuele partner door het celibaat.
Maar je vergeet een belangrijk punt: niet iedere gevangene (lees: priester) vergrijpt zich aan "wat voor handen is". Dat impliceert dat er complexere factoren aan ten grondslag liggen, zoals testosteron-niveau, individuele problematiek, persoonlijkheidsstructuur etc.

Oh ja de nonnen..

Die schijnen zich inderdaad schuldig gemaakt te hebben aan met name emotionele mishandeling.
Waarschijnlijk worden vrouwen krengen bij gebrek aan sex. :hihi:

Pizzaman
23-04-10, 08:31
Priesters werkten in jongeninternaten, nonnen in meisjesinternaten.
De priesters hebben gewoon dat gepakt wat onmachtig en voorhanden was. Jongetjes. Net zo "homoseksueel" als gevangenen die bij gebrek aan beter een zwakke jongen misbruiken.
Nonnen zullen ook best het een en ander hebben uitgevreten. Dat komt ook nog wel naar buiten.

Een oud Veluws gezegde luidt:

Gat is gat zei de boer en hij naaide zijn varken :eek:

mark61
23-04-10, 09:07
US man names Pope Benedict in Milwaukee abuse lawsuit
By Simon Cox
BBC News

Fr Lawrence Murphy died in 1998 with no official blemish on his record

A man who says he was the victim of an American paedophile priest is bringing a lawsuit against the Pope and the Vatican in a US federal court.

His lawyers want the Church to release any files it has on abuse cases involving priests.

The alleged victim, whose identity has not been disclosed, says he was abused by the late Father Lawrence Murphy.

Fr Murphy is accused of attacking up to 200 children during his 20 years at a school for deaf children in Milwaukee.

He was finally moved from the St John school to another diocese in 1974, but was never prosecuted or defrocked.

Attorney Jeff Anderson: ''This is the first case we have brought directly and exclusively against the Vatican''

A Church trial was opened after the Vatican received a letter from Fr Murphy's bishop in 1996, but it was not concluded by the time Fr Murphy died in 1998.

The alleged victim's lawyer, Jeff Anderson, says the Vatican has been negligent. "What we want the Vatican to do is step up to disgorge the secrets that they have in their files," he told the BBC.

'Horror'

The victim wrote to the then-Vatican Secretary of State Angelo Sodano in 1995 asking the Pope to excommunicate Fr Murphy. The BBC has seen copies of the documents submitted to the court.

They include a seven-page letter to Fr Murphy graphically describing the alleged abuse and the effect it had on him.

"Do you know that you really ruined my life?" he writes.

The writer also says one boy abused by Fr Murphy later committed suicide. "God must punish you and send you to hell to stay forever," he adds.


There is a grave and serious problem, and all trails and responsibility for that leads to one place, to the Vatican
Jeff Anderson
Plaintiff's lawyer

The plaintiff says the Vatican did not reply to his letter, or to a another one sent several months later.

The fact that the alleged abuse was linked to the confessional meant the case should have been referred to the Church's Congregation for the Doctrine of the Faith (CDF). At the time this body was run by Cardinal Joseph Ratzinger, now Pope Benedict XVI.

The CDF says the first it knew about the Murphy case was in 1996.

The lawsuit names the Pope and two cardinals.

Mr Anderson says his client is not seeking money but wants the Church "to fundamentally come clean, to come forth with all documents that have evidence of crimes against children for decades".

He adds: "Until and unless all of those things are done, there is a grave and serious problem, and all trails and responsibility for that leads to one place, to the Vatican, to the pontiff."

The Vatican has not responded to the lawsuit so far. In an earlier interview the Pope's spokesman, Fr Federico Lombardi, told the BBC that Benedict XVI had taken a clear line of transparency.

Last month a Vatican newspaper editorial said media claims that the future Pope had failed to act against Fr Murphy were "ignoble", and that there had been no cover-up.

There has been a wave of allegations that Church authorities in Europe and North and South America failed to deal properly with priests accused of paedophilia, sometimes just moving them to new parishes where more children were put at risk.

mark61
23-04-10, 09:38
AMSTERDAM - Ook nonnen hebben zich schuldig gemaakt aan seksueel misbruik van kinderen. Dat schrijft NRC Handelsblad donderdag op zijn website.
© ANP

Dat veel priesters zich in het verleden aan kinderen hebben vergrepen is de afgelopen maanden al bekend geworden, maar ook vrouwelijke religieuzen blijken niet zonder zonden.

Daarbij zijn niet alleen jongens het slachtoffer. Bij de krant en de Wereldomroep hebben zich sinds eind februari 29 vrouwelijke slachtoffers gemeld.

Tien vrouwen zeggen volgens de krant dat ze door een priester of een broeder zijn misbruikt. Daarnaast zeggen negentien vrouwen dat ze zijn misbruikt of mishandeld door vrouwelijke religieuzen.

Bruut geweld

Bij kindertehuizen en gestichten van zusterordes hing volgens de getuigenissen veelal een 'hardvochtig en repressief' klimaat. Dat zou hebben geleid tot vernederingen en bruut geweld met sadistische trekjes.

Zo zou bij een kindertehuis voor weeskinderen in Sittard een kind door twee zusters in de houdgreep zijn genomen. Vervolgens werd de mond opengetrokken om met geweld koude havermoutpap naar binnen te brengen. Toen de pap naar buiten kwam, moest het kind het braaksel opeten.

mark61
23-04-10, 09:44
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6903_e160378853ea2902b970732bca611cff4 bfd0695.gif

MaRiaH
24-04-10, 00:41
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6903_e160378853ea2902b970732bca611cff4 bfd0695.gif

:hihi:

tanger'73
24-04-10, 00:56
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_6903_e160378853ea2902b970732bca611cff4 bfd0695.gif


YouTube- [HQ|HD] Billy Idol - White Wedding [Music Video]