PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezin hoeksteen samenleving, moeder moet thuis zitten



Joesoef
19-04-10, 16:25
SGP: Fors korten op omroep en kinderopvang
ANP op 19 april '10, 16:45, bijgewerkt 19 april 2010 16:49

DEN HAAG - De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) wil in de komende kabinetsperiode 18 miljard bezuinigen en op de wat langere termijn (de komende acht jaar) 29 miljard.

Aan subsidies moet 2,7 miljard minder worden uitgegeven. Die voor de kinderopvang gaan fors omlaag en de publieke omroep zou nog maar een televisiezender en twee radiozenders overeind kunnen houden.

Dat heeft de partij maandag bekendgemaakt. Volgens de SGP heeft de publieke omroep dan nog genoeg geld over om hoogwaardige programma's te maken. Ook de wereld van kunst- en cultuur heeft van de SGP te vrezen: de subsidies op dit gebied moeten met 20 procent omlaag. De bezoekers van theater, concertzaal en museum moeten meer betalen, vindt de partij.

Verreweg de meeste bezuinigingen kunnen echter worden verwezenlijkt door de overheid ‘ranker en slanker ‘te maken. Ook het verminderen van de afdracht aan de Europese Unie levert flink geld op.

De crisis bepaalt nu eenmaal de komende jaren de agenda, aldus de SGP. ‘Als gevolg van het onverantwoorde gedrag van banken en andere financiële instellen waarbij werd ingespeeld op een mateloze hebzucht, staat de overheid nu voor de taak om puin te ruimen’, stelde de partij.

Intussen moeten de mensen weer tijd krijgen voor elkaar. SGP-voorman Kees van der Staaij schamperde maandag over de wijze waarop ‘mannen en vrouwen de arbeidsmarkt worden opgejaagd’ waardoor gezinsleden niet meer aan elkaar toe komen.

Pizzaman
20-04-10, 17:24
Hoewel de laatse uitspraak zeker waar is (dat mannen en vrouwen de arbeidsmarkt opgejaagd worden), denk ik dat Joessoef hier zeker gelijk heeft.

De SGP is vooral voor het uitbreiden van het fokprogramma en het enige recht van de vrouw is het aanrecht.
Eventueel is er dus sprake van fok- en kookprogramma's.

NB: wel c vind ik dat de publieke omroep inderdaad genoeg heeft aan 1 kwaliteitszender.
Dus laten ze liever 1 zender maken met KWALITEIT dan meerder zenders met TROEP.

mark61
20-04-10, 18:33
Hoewel de laatse uitspraak zeker waar is (dat mannen en vrouwen de arbeidsmarkt opgejaagd worden), denk ik dat Joessoef hier zeker gelijk heeft.

De SGP is vooral voor het uitbreiden van het fokprogramma en het enige recht van de vrouw is het aanrecht.
Eventueel is er dus sprake van fok- en kookprogramma's.

NB: wel c vind ik dat de publieke omroep inderdaad genoeg heeft aan 1 kwaliteitszender.
Dus laten ze liever 1 zender maken met KWALITEIT dan meerder zenders met TROEP.

Dat kan niet, cultuur moet worden afgeschaft van de PVV.

Umarvlie
21-04-10, 08:14
Thuis zitten, zitten? d'r zijn zat klusjes te doen thuis dus niks te zitten....

Pizzaman
22-04-10, 09:13
Dat kan niet, cultuur moet worden afgeschaft van de PVV.

Waar jij en ik het niet over eens zullen worden is dat cultuur nog niet synoniem is aan kwaliteit.
Kwaliteit op TV kan IMO heel goed zonder cultuur.