PDA

Bekijk Volledige Versie : Makers Southpark met dood bedreigd!



jang0201
20-04-10, 07:46
Makers Southpark met dood bedreigd!

AMSTERDAM - Radicale islamieten dreigen de Amerikaanse cartoonisten Matt Stone en Trey Parker te vermoorden vanwege hun aanhoudende persiflages van de profeet Mohammed in de tekenfilmserie South Park. Het dreigement - gepubliceerd op beruchte jihadwebsites - wordt kracht bijgezet met schokkende foto's waarop Theo van Gogh vermoord op straat ligt met twee messen, in buik en borst. Bij die dramatische foto van de afgeslachte Van Gogh staat het dreigement: "Theo van Gogh; have Matt Stone and Trey Parker forgotten this?"

Opmerkelijk genoeg worden bij het dreigement nóg twee bekende Nederlanders genoemd, die 'door het zwaard moeten worden getroffen': Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali. De dreigementen zijn gepost op de radicale website Al Ansar, wereldwijd één van de belangrijkste Al-Qaeda-websites.

Idioot

"We waarschuwen Matt en Trey dat wat ze doen idioot is. Ze zullen eindigen als Theo van Gogh als ze dit blijven uitzenden." Bij de oproep tot het doden van de Amerikaanse cartoonisten worden zakelijke adressen genoemd in New York en Los Angeles.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...and,buitenland

Slinger
20-04-10, 10:01
Makers Southpark met dood bedreigd!

AMSTERDAM - Radicale islamieten dreigen de Amerikaanse cartoonisten Matt Stone en Trey Parker te vermoorden vanwege hun aanhoudende persiflages van de profeet Mohammed in de tekenfilmserie South Park. Het dreigement - gepubliceerd op beruchte jihadwebsites - wordt kracht bijgezet met schokkende foto's waarop Theo van Gogh vermoord op straat ligt met twee messen, in buik en borst. Bij die dramatische foto van de afgeslachte Van Gogh staat het dreigement: "Theo van Gogh; have Matt Stone and Trey Parker forgotten this?"

Opmerkelijk genoeg worden bij het dreigement nóg twee bekende Nederlanders genoemd, die 'door het zwaard moeten worden getroffen': Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali. De dreigementen zijn gepost op de radicale website Al Ansar, wereldwijd één van de belangrijkste Al-Qaeda-websites.

Idioot

"We waarschuwen Matt en Trey dat wat ze doen idioot is. Ze zullen eindigen als Theo van Gogh als ze dit blijven uitzenden." Bij de oproep tot het doden van de Amerikaanse cartoonisten worden zakelijke adressen genoemd in New York en Los Angeles.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...and,buitenland

Opnieuw dreiging dus.

Abu_Hurayrah
20-04-10, 12:20
dat is de enige manier om de islam staande te houden, het is van meet af aan een dreigcultuur geweest.....believe it, or else......

Je zou moeten zeggen, don't insult it or else....... in de huidige context

Ik ben overigens, voor alle duidelijkheid en alle mooie vingertjes, tegen deze dreigementen - maar ook tegen beledigingen van dien aard.

Jahawe
20-04-10, 13:21
Niet voor de tere zieltjes
Eerst een slechte bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/381201/1/1/50/south-park-makers-met-de-dood-bedreigd.html
Een iets beter bron: http://current.com/news/92387879_death-threats-for-south-park-creators-after-muhammad-depicted-on-show-disguised-in-a-bear-suit.htm

PaRiSCaSa
20-04-10, 17:48
More than 1 Million Muslims living in NL, more than 1.5 billion worldwide, 100 of whom virtually threaten and they make a big deal of it.

Ridiculous.

Olive Yao
20-04-10, 18:25
Compare:

Televisie Dominee Pat Robertson pleit voor moord op Chavez (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=150457)

oorspronkelijk geplaatst door Spoetnik.

jang0201
20-04-10, 18:29
Het is zeker ridiculous dat een groep aanhangers van de Islam mensen bedreigen, omdat er een poppetje als Mo uitgebeeld wordt.

PaRiSCaSa
20-04-10, 18:40
Het is zeker ridiculous dat een groep aanhangers van de Islam mensen bedreigen, omdat er een poppetje als Mo uitgebeeld wordt.

Nobody's perfect.

It is always better to virtually threaten than to sexually abuse children.

PaRiSCaSa
20-04-10, 18:56
Is there one single normal non Muslim member in this forum?

Those people must be very frustrated or have mental disorders to be members of a Moroccan/Muslim forum in order to insult Muslims.

Pathetic. Your lives must be so empty to have such hatred.

Do look for help.

Olive Yao
20-04-10, 19:53
dat is de enige manier om de islam staande te houden, het is van meet af aan een dreigcultuur geweest.....believe it, or else......

Waar baseer je op dat dat juist voor de islam geldt?
Als je dat niet motiveert is bewezen dat je stompzinnig lult.

Slinger
20-04-10, 21:37
Nobody's perfect.

It is always better to virtually threaten than to sexually abuse children.

Inderdaad, dat moet je maar aan Aïsha vragen.

Fibonaci
20-04-10, 21:45
Inderdaad, dat moet je maar aan Aïsha vragen.maar zij is niet abused, ze was immers "vrijwillig" getrouwd met die ouwe zak van in de 50.

het is dus een voorrecht voor moslima's om als meisje van 9/11 te trouwen met oude knakkers.

Jahawe
20-04-10, 23:57
maar zij is niet abused, ze was immers "vrijwillig" getrouwd met die ouwe zak van in de 50.
Helaas pindakaas weer een vekeerd gedachten goed hij is een pedofiel en vrijwillig ook niet :zwaai:

Olive Yao
21-04-10, 00:04
Blijf het maar ontkennen.
South Park neemt bijv. elke religie op de korrel, dat is misschien niet leuk voor de desbetreffende aanhangers maar wel gezond.
Ook hier weer zijn het de aanhangers van de islam die doodsbedreigingen uiten.
Op deze fora bijv. kom je diep in de problemen als je je kritisch uitlaat over de islaam en zijn rasoel.
Leer eens kritiek te verdragen of beter nog, probeer het te weerleggen i.p.v. te ontkennen dat er een probleem is.
Ook wat meer zelfkritiek zou op zijn plaats wezen.
Het probleem is dat de islaam een probleem heeft met de moderniteit.
Het belooft in ieder geval niet veel goeds voor de toekomst.

Kokosmakroon,

Ik lever op dit forum al jaren lang kritiek op de islam, en ik kom helemaal niet in moeilijkheden – en dat bewijst dat moslims wel tegen kritiek kunnen.

Het grootste kwaad en de grootste dreiging in de wereld van vandaag is de combinatie kapitalisme – amerikaanse republikeinse criminele idioten. Dat belooft niets goeds voor de toekomst. In die toekomst doemt ook China op; enz.





dat is de enige manier om de islam staande te houden, het is van meet af aan een dreigcultuur geweest.....believe it, or else......


Waar baseer je op dat dat juist voor de islam geldt?

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Keydo
21-04-10, 00:11
Niemand laat zich bespugen, vernederen of beledigen. Just simple as that.

Olive Yao
21-04-10, 00:11
Blijf het maar ontkennen.
South Park neemt bijv. elke religie op de korrel, dat is misschien niet leuk voor de desbetreffende aanhangers maar wel gezond.
Ook hier weer zijn het de aanhangers van de islam die doodsbedreigingen uiten.
Op deze fora bijv. kom je diep in de problemen als je je kritisch uitlaat over de islaam en zijn rasoel.
Leer eens kritiek te verdragen of beter nog, probeer het te weerleggen i.p.v. te ontkennen dat er een probleem is.
Ook wat meer zelfkritiek zou op zijn plaats wezen.
Het probleem is dat de islaam een probleem heeft met de moderniteit.
Het belooft in ieder geval niet veel goeds voor de toekomst.

Kokosmakroon,

Ik lever op dit forum al jaren lang kritiek op de islam, en ik kom helemaal niet in moeilijkheden – en dat bewijst dat moslims wel tegen kritiek kunnen.

Jij levert geen kritiek, je bent naar het forum gekomen om te etteren.

Het grootste kwaad en de grootste dreiging in de wereld van vandaag is de combinatie kapitalisme – amerikaanse republikeinse criminele idioten. Dat belooft niets goeds voor de toekomst. In die toekomst doemt ook China op; enz.





dat is de enige manier om de islam staande te houden, het is van meet af aan een dreigcultuur geweest.....believe it, or else......


Waar baseer je op dat dat juist voor de islam geldt?

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Olive Yao
21-04-10, 00:14
Blijf het maar ontkennen.
South Park neemt bijv. elke religie op de korrel, dat is misschien niet leuk voor de desbetreffende aanhangers maar wel gezond.
Ook hier weer zijn het de aanhangers van de islam die doodsbedreigingen uiten.
Op deze fora bijv. kom je diep in de problemen als je je kritisch uitlaat over de islaam en zijn rasoel.
Leer eens kritiek te verdragen of beter nog, probeer het te weerleggen i.p.v. te ontkennen dat er een probleem is.
Ook wat meer zelfkritiek zou op zijn plaats wezen.
Het probleem is dat de islaam een probleem heeft met de moderniteit.
Het belooft in ieder geval niet veel goeds voor de toekomst.

Kokosmakroon,

Ik lever op dit forum al jaren lang kritiek op de islam, en ik kom helemaal niet in moeilijkheden – en dat bewijst dat moslims wel tegen kritiek kunnen.

Het grootste kwaad en de grootste dreiging in de wereld van vandaag is de combinatie kapitalisme – amerikaanse republikeinse criminele idioten. Dat belooft niets goeds voor de toekomst. In die toekomst doemt ook China op; enz.





dat is de enige manier om de islam staande te houden, het is van meet af aan een dreigcultuur geweest.....believe it, or else......


Waar baseer je op dat dat juist voor de islam geldt?

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Keydo
21-04-10, 00:15
Ik lever op dit forum al jaren lang kritiek op de islam, en ik kom helemaal niet in moeilijkheden – en dat bewijst dat moslims wel tegen kritiek kunnen.

Het grootste kwaad en de grootste dreiging in de wereld van vandaag is de combinatie kapitalisme – amerikaanse republikeinse criminele idioten.:fpetaf:

Olive Yao
21-04-10, 00:18
:fpetaf:

Thanx, man :duim:

Keydo
21-04-10, 00:46
Ur welcome! Je bent op de goede weg hoop dat ooit je ogen zullen openen en de islam zal omarmen.(mektab)

Fibonaci
21-04-10, 07:59
Ur welcome! Je bent op de goede weg hoop dat ooit je ogen zullen openen en de islam zal omarmen.(mektab)Het geloof waar de terroristen in geloven die dagelijks ...tig moslims opblazen.

Hoe moet je dat omarmen?

Bart.NL
21-04-10, 09:15
Het geloof waar de terroristen in geloven die dagelijks ...tig moslims opblazen.

Hoe moet je dat omarmen?


Logisch gezien hangt de waarheid niet af van hoe deze gebracht wordt.

Dat wil niet zeggen dat je de Islam als waarheid zou moeten omarmen, maar dit vind ik geen overtuigend argument.

Abu_Hurayrah
21-04-10, 09:19
Logisch gezien hangt de waarheid niet af van hoe deze gebracht wordt.

Klopt - en de waarheid is ook niet af te meten aan de hoeveelheid verkondigers of aanhangers van die waarheid.

Max Stirner
21-04-10, 09:20
Je zou moeten zeggen, don't insult it or else....... in de huidige context

Ik ben overigens, voor alle duidelijkheid en alle mooie vingertjes, tegen deze dreigementen - maar ook tegen beledigingen van dien aard.



Met zo'n onnozele posting - het impliciet gelijk stellen van een 'beledigende' tekening met een doodsbedreiging of zelfs een eventuele moord - kan je die vinger (een middelvinger) natuurlijk alsnog verwachten.

Bart.NL
21-04-10, 09:22
Klopt - en de waarheid is ook niet af te meten aan de hoeveelheid verkondigers of aanhangers van die waarheid.

Ook niet aan hun fanatisme, trouwens.

Abu_Hurayrah
21-04-10, 09:23
Met zo'n onnozele posting - het impliciet gelijk stellen van een 'beledigende' tekening met een doodsbedreiging of zelfs een eventuele moord - kan je die vinger (een middelvinger) natuurlijk alsnog verwachten.

Door aan te geven welke punten ik wel of niet apprecieer stel ik deze punten niet aan elkaar gelijk. Dat jij dat als gelijkenis opvat zal wel te maken hebben met dat je maar al te graag je vinger omhoog haalt, een middelste wel te verstaan.

Abu_Hurayrah
21-04-10, 09:25
Ook niet aan hun fanatisme, trouwens.

Mee eens.

Max Stirner
21-04-10, 09:26
Door aan te geven welke punten ik wel of niet apprecieer stel ik deze punten niet aan elkaar gelijk. .


OK

:)

H.P.Pas
21-04-10, 09:34
Klopt - en de waarheid is ook niet af te meten aan de hoeveelheid verkondigers of aanhangers van die waarheid.

Waaraan dan wel ?
Reikt een beetje verder dan 'Nieuws van de dag'. Wel een interessant onderwerp.

Bart.NL
21-04-10, 09:51
Waaraan dan wel ?
Reikt een beetje verder dan 'Nieuws van de dag'. Wel een interessant onderwerp.

When facing seemingly contradictory observations and data, the theory that explains the most while at the same time being logically consistent, is most likely the closest to the truth.

Abu_Hurayrah
21-04-10, 09:51
Waaraan dan wel ?
Reikt een beetje verder dan 'Nieuws van de dag'. Wel een interessant onderwerp.

De maatstaven ter bepaling van het gehalte aan waarheid verschilt per onderwerp. Als we het over de Islam hebben, dan spreken we bijvoorbeeld van Hadith-wetenschappen (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4316702&postcount=15) welke hun eigen maatstaven hebben.

H.P.Pas
21-04-10, 12:13
De maatstaven ter bepaling van het gehalte aan waarheid verschilt per onderwerp.


De maatstaf is altijd dezelfde onafhankelijk van het onderwerp: overeenstemming met de feiten. Toch ?

mark61
21-04-10, 12:36
De maatstaf is altijd dezelfde onafhankelijk van het onderwerp: overeenstemming met de feiten. Toch ?

Jij bent er nog zo eentje die denkt dat je onderscheid kan / moet maken tussen descriptieve en prescriptieve uitspraken. Watch this space :hihi:

Abu_Hurayrah
21-04-10, 15:57
De maatstaf is altijd dezelfde onafhankelijk van het onderwerp: overeenstemming met de feiten. Toch ?

Ik weet niet wat je bedoelt, maar stel dat je de waarheid wilt achterhalen in een moordzaak, dan hanteer je heel andere methoden dan wanneer je bijvoorbeeld de waarheid wilt achterhalen van hoe een bepaalde ongeneeslijke ziekte opgelopen wordt.

H.P.Pas
21-04-10, 16:19
Ik weet niet wat je bedoelt, maar stel dat je de waarheid wilt achterhalen in een moordzaak, dan hanteer je heel andere methoden dan wanneer je bijvoorbeeld de waarheid wilt achterhalen van hoe een bepaalde ongeneeslijke ziekte opgelopen wordt.

Waarheid = overeenstemming met de feiten. Wat is daaraan moeilijk ?
Die methoden zijn middelen om feiten te achterhalen (en daarvan zijn er natuurlijk eindeloos veel, feiten en middelen).
De waarheid, die je zoekt moet met alle feiten die je vindt in vereenstemming zijn. Dat is de maatstaf voor waarheid. Voor alle waarheid.

tanger'73
21-04-10, 16:24
zijn dit niet een soorte van sharia4belgium randfiguren?

Abu_Hurayrah
21-04-10, 16:26
Waarheid = overeenstemming met de feiten. Wat is daaraan moeilijk ?
Die methoden zijn middelen om feiten te achterhalen (en daarvan zijn er natuurlijk eindeloos veel, feiten en middelen).
De waarheid, die je zoekt moet met alle feiten die je vindt in vereenstemming zijn. Dat is de maatstaf voor waarheid. Voor alle waarheid.

Ah ok, ik begrijp het.

Slinger
21-04-10, 17:05
Waarheid = overeenstemming met de feiten. Wat is daaraan moeilijk ?
Die methoden zijn middelen om feiten te achterhalen (en daarvan zijn er natuurlijk eindeloos veel, feiten en middelen).
De waarheid, die je zoekt moet met alle feiten die je vindt in vereenstemming zijn. Dat is de maatstaf voor waarheid. Voor alle waarheid.

Klinkt gemakkelijk, maar is het vaak niet. Wat te doen als getuigenissen elkaar tegenspreken?

H.P.Pas
21-04-10, 19:41
Klinkt gemakkelijk, maar is het vaak niet.
Dat zegt ook niemand maar het is in ieder geval een gezond vetrekpunt.
Dat is al heel wat.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 07:56
Toch zijn er grenzen als de islam het voor het zeggen krijgt, zo werd de Iraanse opstand uit 1979 omgewerkt tot islamitische revolutie.
De term revolutie alleen al roept associaties met links op

Revoluties behoren niet tot de rechtmatige middelen om verandering teweeg te brengen volgens de orthodoxe visie van de Soennitische Islam.

In plaats van naar het voorbeeld van revoluties te kijken wordt er gekeken naar hoe de Profeten het aanpakten en dat wordt als uitgangspunt genomen, althans, zo zou het horen. Er is een boek die hier over spreekt en de verdorven shi'a/qutbi methoden weerlegt, namelijk "The Methodology of the Prophets in calling to Allah" van Shaykh Rabee' bin Hadee al-Madkhalee hafidahullah.

Pizzaman
22-04-10, 08:51
Ik zou willen voorstellen dat de heren die tegen Southpark zijn dan zelf maar een tekenfilmpje maken.
Waarin ze dan de makers van Southpark als inhalige kapitalistische varkens afschilderen, of zo.

Als ze dat leuk weten te brengen dan zal het wel goed bekeken worden.
Lijkt me meer en beter reclame dan dit soort bedreigingen. :wohaa:

Pizzaman
22-04-10, 19:26
Hoe satirisch het ook wordt, de makers van South Park zullen niemand met de dood bedreigen, dat is het verschil.

Volgens mij zullen ze eerder degene die ze dan wat willen flikken gebruiken in de cartoons.
Nou dan ben je gewoon de klos, een principe wat men bij sommige geloven blijkbaar wel herkent maar niet beheerst.

Spoetnik
22-04-10, 19:30
lol, comedy central heeft bijna de volledige finale van 201 uitgebleeped :)

The_Grand_Wazoo
23-04-10, 13:54
Er schuilt wel een Karl Marx in je, het schijnt mij dat je wel sympathie hebt voor de ideologie van de "linkse kerk" en die gaat goed samen met de islam, hoe het precies zit weet ik niet, maar er is een innige band

Wat een indrukwekkende reeks niets zeggende associaties. Helaas leidt je terechte constatering dat je niet precies weet hoe het zit niet tot een uitstel van je, overigens tamelijke splistische, oordeel.

justus
23-04-10, 19:12
Ik zou willen voorstellen dat de heren die tegen Southpark zijn dan zelf maar een tekenfilmpje maken.
Waarin ze dan de makers van Southpark als inhalige kapitalistische varkens afschilderen, of zo.

Als ze dat leuk weten te brengen dan zal het wel goed bekeken worden.
Lijkt me meer en beter reclame dan dit soort bedreigingen. :wohaa:

leuk maar het is toch volslagen krankzinnig om mensen om dit soort onzin te gaan bedreigen....stelletje 'achmeds' (dead terrorists).

Fibonaci
23-04-10, 20:23
Het geloof waar de terroristen in geloven die dagelijks ...tig moslims opblazen.

Hoe moet je dat omarmen?

Logisch gezien hangt de waarheid niet af van hoe deze gebracht wordt.

Dat wil niet zeggen dat je de Islam als waarheid zou moeten omarmen, maar dit vind ik geen overtuigend argument.Je kunt niet ontkennen dat die terroristen werkelijk bijzonder gelovige mensen zijn die hun bloedige aanslagen echt voor hun geloof de Islam doen, niet voor zichzelf.

Slinger
23-04-10, 20:25
Je kunt niet ontkennen dat die terroristen werkelijk bijzonder gelovige mensen zijn die hun bloedige aanslagen echt voor hun geloof de Islam doen, niet voor zichzelf.

Nou, dat weet ik nog niet.

Bart.NL
23-04-10, 20:50
Je kunt niet ontkennen dat die terroristen werkelijk bijzonder gelovige mensen zijn die hun bloedige aanslagen echt voor hun geloof de Islam doen, niet voor zichzelf.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat de verpakking van de boodschap weinig zegt over het waarheidsgehalte.

Voorbeeld:
Een innemende charmante persoon beweert dat 1+1 gelijk is aan 5. Iemand anders zet een mes op zijn keel en zegt: Leugenaar, 1+1 is 2 en jij zult niet beweren dat 1+1 gelijk is aan 5.

De persoon met het mes heeft in dit geval gelijk. Het feit dat moslimextremisten aanslagen plegen, zegt weinig over de vraag of Mohammed wel of niet een profeet van God was.

Slinger
23-04-10, 20:59
Wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat de verpakking van de boodschap weinig zegt over het waarheidsgehalte.

Voorbeeld:
Een innemende charmante persoon beweert dat 1+1 gelijk is aan 5. Iemand anders zet een mes op zijn keel en zegt: Leugenaar, 1+1 is 2 en jij zult niet beweren dat 1+1 gelijk is aan 5.

De persoon met het mes heeft in dit geval gelijk. Het feit dat moslimextremisten aanslagen plegen, zegt weinig over de vraag of Mohammed wel of niet een profeet van God was.

Maar dat zal in de praktijk heel weinig voorkomen. De persoon met het gelijk aan zijn kant hoeft namelijk geen geweld te gebruiken. Weldenkende mensen staan toch wel achter hem.

PaRiSCaSa
23-04-10, 20:59
Je kunt niet ontkennen dat die terroristen werkelijk bijzonder gelovige mensen zijn die hun bloedige aanslagen echt voor hun geloof de Islam doen, niet voor zichzelf.

Islam is not responsible for the actions of some Muslims, as the Bible is not responsible for the actions of some Christian priests. Never judge a book by its cover. There is a huge gap between what Islam teaches and the interpretation some Muslims make of it.

Bart.NL
23-04-10, 21:11
Maar dat zal in de praktijk heel weinig voorkomen. De persoon met het gelijk aan zijn kant hoeft namelijk geen geweld te gebruiken.

Ik denk niet dat het zo werkt. Vaak geldt het recht van de sterkste. Bovendien heeft lang niet iedereen door wie de waarheid spreekt. Het is meestal niet zo duidelijk als in het voorbeeld.

Eke
23-04-10, 21:25
Je kunt niet ontkennen dat die terroristen werkelijk bijzonder gelovige mensen zijn die hun bloedige aanslagen echt voor hun geloof de Islam doen, niet voor zichzelf.

Hoeveel motieven kunnen er niet zijn die meespelen bij je beslissing ?

Denk bv. aan de Zwarte weduwen in Moskou's ondergrondse...

fisherman1969
23-04-10, 21:44
Hoeveel motieven kunnen er niet zijn die meespelen bij je beslissing ?

Denk bv. aan de Zwarte weduwen in Moskou's ondergrondse...

Ja dat is voor mij nog enigsins te begrijpen , deze vrouwen zijn hun man (inkomsten kwijt ) zien het niet meer zitten enz enz

Maar hetonderstaande kan er bij mij niet in hoe kun je onschuldigen geloofs genoten(waaronder kinderen) moedwillig vermoorden en het liefst zoveel mogelijk ??

Bagdad vandaag opgeschrikt door meer dan 10 bomaanslagen - Rudaw.NL
Accent 23 april 2010 - Een reeks bomaanslagen hebben vandaag in Bagdad het leven gekost van met name sjiitische Arabieren. Minstens 50 mensen zijn gedood en meer dan 200 anderen zijn gewond geraakt. Deze aanslagen zijn slechts enkele dagen nadat ...... er ook al doden vielen bij aanslagen!

:gechoquee intens droef
en het eind is nog niet in zicht .

Slinger
23-04-10, 21:45
Ik denk niet dat het zo werkt. Vaak geldt het recht van de sterkste. Bovendien heeft lang niet iedereen door wie de waarheid spreekt. Het is meestal niet zo duidelijk als in het voorbeeld.

Ik denk wel dat het zo werkt. Wie de waarheid verkondigt weet dat van zich zelf. Hij heeft een innerlijke rust en overtuigingskracht waardoor hij bij alle goede mensen kan aankloppen. Naar geweld grijpen is niet aan de orde.

Eke
23-04-10, 21:50
Ja dat is voor mij nog enigsins te begrijpen , deze vrouwen zijn hun man (inkomsten kwijt ) zien het niet meer zitten enz enz

Maar hetonderstaande kan er bij mij niet in hoe kun je onschuldigen geloofs genoten(waaronder kinderen) moedwillig vermoorden en het liefst zoveel mogelijk ??

Bagdad vandaag opgeschrikt door meer dan 10 bomaanslagen - Rudaw.NL
Accent 23 april 2010 - Een reeks bomaanslagen hebben vandaag in Bagdad het leven gekost van met name sjiitische Arabieren. Minstens 50 mensen zijn gedood en meer dan 200 anderen zijn gewond geraakt. Deze aanslagen zijn slechts enkele dagen nadat ...... er ook al doden vielen bij aanslagen!

:gechoquee intens droef
en het eind is nog niet in zicht .

Fisherman, geweld is bijna altijd uiterst on-redelijk !
Bekijk onze eigen vaderlandse geschiedenis maar eens...:brozac:



Trouwens, bedtijd hier. Jij ook wel te rusten, Fisherman :)

H.P.Pas
23-04-10, 21:58
Ik denk wel dat het zo werkt. Wie de waarheid verkondigt weet dat van zich zelf. Hij heeft een innerlijke rust en overtuigingskracht waardoor hij bij alle goede mensen kan aankloppen. Naar geweld grijpen is niet aan de orde.

Augustinus achtte gebruik van geweld tegen ketters geoorloofd en zelfs noodzakelijk.
Conclusie ?

H.P.Pas
23-04-10, 22:01
De persoon met het gelijk aan zijn kant hoeft namelijk geen geweld te gebruiken. Weldenkende mensen staan toch wel achter hem.

Weldenkende mensen zijn zelden in de meerderheid. Common sense is not so common.

Slinger
23-04-10, 22:09
Augustinus achtte gebruik van geweld tegen ketters geoorloofd en zelfs noodzakelijk.
Conclusie ?

O ja, is dat zo?

Slinger
23-04-10, 22:11
Weldenkende mensen zijn zelden in de meerderheid. Common sense is not so common.

Inderdaad, en daarom is de aarde zo'n tranendal.

H.P.Pas
23-04-10, 22:25
O ja, is dat zo?

Ja. Calvijn overigens ook.
Beiden gebruiken dezelde argumentie al Illmatik. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4325963&postcount=14)
Beiden hebben ook de daad bij het woord gevoegd.

Slinger
23-04-10, 22:30
Ja. Calvijn overigens ook.
Beiden gebruiken dezelde argumentie al Illmatik. (http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4325963&postcount=14)

Van Calvijn weet ik het wel. Die heeft Servet op de brandstapel gebracht om de drieëenheid. Van Augustinus verbaast het mij, ook al omdat hij niet zo dicht bij de wereldlijke macht zat.

Archie Bunker
24-04-10, 11:58
Van Calvijn weet ik het wel. Die heeft Servet op de brandstapel gebracht om de drieëenheid. Van Augustinus verbaast het mij, ook al omdat hij niet zo dicht bij de wereldlijke macht zat.

De Augsburgse confessie van de Lutheranen staat ook vol met
anathema's (vrij vertaald: Verdoemd zijn de ........... ).

Fibonaci
26-04-10, 08:17
Wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat de verpakking van de boodschap weinig zegt over het waarheidsgehalte.

Voorbeeld:
Een innemende charmante persoon beweert dat 1+1 gelijk is aan 5. Iemand anders zet een mes op zijn keel en zegt: Leugenaar, 1+1 is 2 en jij zult niet beweren dat 1+1 gelijk is aan 5.

De persoon met het mes heeft in dit geval gelijk. Het feit dat moslimextremisten aanslagen plegen, zegt weinig over de vraag of Mohammed wel of niet een profeet van God was.Kijk, die pedopriesters doen echt iets tegen het geloof, dat zal geen christen betwijfelen, inclusief de pedopriesters zelf,

maar bij de zelfmoordaanslagen, zijn er veel moslims inclusief de daders, die denken dat jezelf in een aanslag opofferen, (met nog tig niet-vrijwilligers) het hoogste offer is voor de Islam, of dat nu terecht is of niet, maakt niet uit, men gelooft in hun wandaad, en dat het de Islam verder helpt.

cl0ned
26-04-10, 11:22
Ik vind het wel grappig allemaal. Zeker als je gaat kijken wie er achter die "islamitische" site zit die de bedreigingen hebben geuit.
Een van de bedreigers is Joseph Cohen(noemt zich nu Yousef al-Khattab). Een hardcore Joodse zionist die zelfs gewoond heeft in illegale Joodse nederzettingen op Palestijns gebied. Zijn medeoprichter was de Joodse Adam Pearlman(noemt zich nu Adam Gadahn).
Zij hebben zich "bekeerd" tot de islam en runden toen gelijk een van de extremistische islamitische site's van de US. Do the math:slaap:

mulan
26-04-10, 11:33
Ik vind het wel grappig allemaal. Zeker als je gaat kijken wie er achter die "islamitische" site zit die de bedreigingen hebben geuit.
Een van de bedreigers is Joseph Cohen(noemt zich nu Yousef al-Khattab). Een hardcore Joodse zionist die zelfs gewoond heeft in illegale Joodse nederzettingen op Palestijns gebied. Zijn medeoprichter was de Joodse Adam Pearlman(noemt zich nu Adam Gadahn).
Zij hebben zich "bekeerd" tot de islam en runden toen gelijk een van de extremistische islamitische site's van de US. Do the math:slaap:

Heb je het nu over die Revolution Muslim site? En die Adam gast zit nu toch gewoon in Pakistan bij de Taliban ofzo... Zou one hell of a spion actie zijn dan :cheefbek:

cl0ned
26-04-10, 12:03
Heb je het nu over die Revolution Muslim site? En die Adam gast zit nu toch gewoon in Pakistan bij de Taliban ofzo... Zou one hell of a spion actie zijn dan :cheefbek:

Yep, gaat om die site.

tanger'73
27-04-10, 13:30
Yep, gaat om die site.


"Kijk mij nou, ik ben een slechte, kwaadaardige moslim en kom jullie veroveren en doden." thanks cloned en jang0201 in het vervolg je bronnen checken voordat je weer je bekrompen vooroordelen laat botvieren.

YouTube- Fake Al Qaeda Actors EXPOSED! Adam Gadahn & Yousef al-Khattab

PaRiSCaSa
27-04-10, 17:20
‘South Park’, de populaire Amerikaanse tekenfilmserie is niet vies van controverse. De 200e aflevering waar Mohamed werd afgebeeld in berenpak werd gecensureerd omdat de makers met de dood bedreigd zouden zijn door een islamitische groep.

De rechtse media sprongen op de gelegenheid om moslims verder te demoniseren door zo veel mogelijk aandacht te besteden aan het verhaal. Wat ze evenwel niet vertellen is dat de radicale islamitische groep die de bron was van de dreigementen blijkbaar werd opgericht en bestuurd door Joseph Cohen, een voormalige Israëlische radicaal die gewoond heeft in een nederzetting op de Westelijke Jordaanoever. Van deze Joseph Cohen (alias Yousef al-Khattab) is nu het volgende bekend:

Hij groeide op in een Joodse wijk in New York en bezocht een orthodoxe rabbijnse school in Israël. Hij ging wonen in een nederzetting op de Westelijke Jordaanoever om te helpen Palestijns land te stelen van Palestijnen. Zijn verhaal is dat hij zich ‘bekeerde’ tot de islam na een ontmoeting met iemand in een chatroom.

Dit is niet de eerste keer dat mensen zich voordoen als moslims om deze te demoniseren en het zal waarschijnlijk niet de laatste zijn. Wat misdadig is, is het gedrag van de media die het verhaal opdienden zonder de feiten na te gaan en zich toen de waarheid uitkwam niet verontschuldigden, aldus MPACUK, Muslim Public Affair Committee.

PaRiSCaSa
27-04-10, 17:32
That's the Zionist's favorite game. They are very well known for that in France.

'Mishandelde' vrouw krijgt vier maanden voorwaardelijk
PARIJS - De Franse vrouw die deed alsof racisten haar in een trein hadden mishandeld, is maandag door een rechtbank in Cergy-Pointoise, ten noordwesten van Parijs, veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van vier maanden. Tegen haar was zes maanden voorwaardelijk geëist.

De 23-jarige vrouw moet ook een verplichte psychiatrische behandeling ondergaan en een symbolisch bedrag van 1 euro betalen voor de schade die de Franse spoorwegen door de affaire hebben geleden. Het OM had een boete van 2000 euro geëist.

De vrouw veroorzaakte met haar bewering over de antisemitische aanval midden juli grote commotie in Frankrijk en daarbuiten. Ze verklaarde dat ze het incident had verzonnen uit behoefte aan erkenning en liefde. Destijds beweerde ze dat zes jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst haar in een trein met messen hadden bedreigd en hakenkruisen op haar lichaam hadden geschilderd.


http://www.telegraaf.nl
http://www.acrimed.org/article1707.html

PaRiSCaSa
27-04-10, 17:33
From a Rabbi who stabbed himself...

French Jewry stunned by allegations that rabbi
faked stabbing

The French Jewish community is in an uproar over allegations that Reform Rabbi Gabriel Farhi, who was stabbed on January 3, may in fact have faked the stabbing.

The allegations surfaced in a report this week by the right-wing weekly Marianne, which was then picked up by Le Figaro. The journal reported that police officers investigating the stabbing said it is not clear whether Farhi was actually stabbed by an unknown assailant, and they are not ruling out the possibility that Farhi in fact stabbed himself.

The report stunned French Jewry, which for the past two years has been vociferously protesting law enforcement agencies' failure to take effective action against the hundreds of anti-Semitic attacks the community has suffered.

"You can imagine what a destructive effect this affair could have on the Jewish community," said one community leader, who asked to remain anonymous. "For two years we have been screaming about the attacks against us and the rise of anti-Semitism in France. If, God forbid, it turns out that the stabbing was staged, not just Rabbi Farhi is in trouble, all the Jews are in trouble. Who will take us seriously? And that is without even mentioning the enormous shame caused by the thought that four former prime ministers took the trouble to support the rabbi and the Jewish community. What will we do now? Apologize to them?"
The Reform community is backing Farhi fully. When its executive board met Monday night to elect a new president, all 18 members made a point of shaking Farhi's hand and offering their support. "I assure you that if I or my colleagues in the community had any doubts at all, we would not be expressing our support," said Francis Lentschner, the newly elected president. "There is no doubt that the affair has greatly hurt the community, but I'm certain we'll get over it."

The rumors began to surface immediately after the attack, when police came to investigate. "I've seen assaults and stabbings as part of my job, but I must say that this was a rather strange stabbing," Marianne quoted the officer who led the investigating team as saying. A few days later, the doctor who examined Farhi submitted a report to the police in which he wrote that "the wound does not match the rabbi's version of the assault."

On Wednesday, Farhi and his lawyer, Michel Zaoui, held a press conference to refute the allegations and accused the police of deliberately trying to frame the rabbi. Zaoui, for instance, charged that it was not the doctor's job to draw conclusions about the attack.

Lentschner also cast doubt on the police's motives. "The very day after the attack, rumors circulated in Paris that the rabbi was responsible for his own injury," he said. "The rabbi himself told me that during his interrogation, the police treated him as a suspect rather than as a victim."

And Lentschner also has an explanation for the police's behavior: "It is enough to look at what has happened in France and other countries in the world over the last two years to understand how we reached this pass," he said, referring to the wave of anti-Israel and anti-Semitic feeling that has swept Europe since the outbreak of the intifada.

http://www.haaretz.com/hasen/pages/S...ubContrassID=0

http://www.lefigaro.fr/france/20030123.FIG0106.html

tanger'73
27-04-10, 18:02
Dit is niet de eerste keer dat mensen zich voordoen als moslims om deze te demoniseren en het zal waarschijnlijk niet de laatste zijn. Wat misdadig is, is het gedrag van de media die het verhaal opdienden zonder de feiten na te gaan en zich toen de waarheid uitkwam niet verontschuldigden, aldus MPACUK, Muslim Public Affair Committee.


Juist Muslim Public Affair Committee, maar die zijn bij voorbaat ook al tot terorristen verklaard?

PaRiSCaSa
27-04-10, 18:11
Juist Muslim Public Affair Committee, maar die zijn bij voorbaat ook al tot terorristen verklaard?

I dunno...

tanger'73
27-04-10, 18:21
I dunno...


Daar bedoel ik mee, dat er een trend aan het ontstaan is dat niet-moslims het geloof van moslims zelf gaan invullen.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 21:20
Daar bedoel ik mee, dat er een trend aan het ontstaan is dat niet-moslims het geloof van moslims zelf gaan invullen.

Denk eerder wijzen op de fouten die er gemaakt worden, waarvan ze eerder het bestaan niet wisten of wilden weten.

tanger'73
28-04-10, 00:36
Denk eerder wijzen op de fouten die er gemaakt worden, waarvan ze eerder het bestaan niet wisten of wilden weten.

Je bedoelt je bijvoorbeeld als zionist je voordoen als moslim, tulbanden en hoofddeksels op je kop zetten en dan vervolgens wijzen hoe kwaadaardig ze wel niet zijn?

Fibonaci
28-04-10, 09:08
Ik vind het wel grappig allemaal. Zeker als je gaat kijken wie er achter die "islamitische" site zit die de bedreigingen hebben geuit.
Een van de bedreigers is Joseph Cohen(noemt zich nu Yousef al-Khattab). Een hardcore Joodse zionist die zelfs gewoond heeft in illegale Joodse nederzettingen op Palestijns gebied. Zijn medeoprichter was de Joodse Adam Pearlman(noemt zich nu Adam Gadahn).
Zij hebben zich "bekeerd" tot de islam en runden toen gelijk een van de extremistische islamitische site's van de US. Do the math:slaap:tja, het is net als met bekeerde rokers, die daarna extreem rabiaat antirooks worden.

mulan
28-04-10, 15:28
Yep, gaat om die site.

Best hard to believe maar heb beetje gegoogled en het is nog gekker dan ik dacht. Die Youssef Al-Khattab gast is schijnbaar met zijn hele familie bekeerd :alien: Dus zijn vrouw en hij hardcore Joden samen met de kids besluiten opeens fundi moslims te worden. Gezellige familiefoto :
http://ahmadhaes.files.wordpress.com/2009/12/khattab-fam.jpg

Joodse site : Too many inconsistencies. He claims to have belonged to Satmar with the wife of Moroccan descent. He then claimed that being Satmar he was a Zionist and had some sort of affiliation with Shas. He claims that he lived in "settlements", where he was assisted by Shas. He misspels Gaza as Ghaza. Native English speakers and those with good command of the language don't do that. And to top it all off, here's how he got his copy of the Koran while living in Netivot: "One day I decided to go to the Arab souk and buy a translation of the meaning of the Holy Quran in the English language"--'cause, you know, the souks (open markets) in the Negev are just stocked with English-language Korans

Alleen volgens hen natuurlijk de tegenovergestelde versie namelijk dat hij geen Jood was maar een Arabier en voor propaganda purposes doet alsof hij een Joodse fundi was die zich bekeerde tot de Islam. Zo van 'zelfs ik als Jood heb het ware geloof gevonden'. Chaos. Ik snap het nog niet echt helemaal maar def. fishy.

mark61
28-04-10, 22:30
Best hard to believe maar heb beetje gegoogled en het is nog gekker dan ik dacht. Die Youssef Al-Khattab gast is schijnbaar met zijn hele familie bekeerd :alien: Dus zijn vrouw en hij hardcore Joden samen met de kids besluiten opeens fundi moslims te worden. Gezellige familiefoto :
http://ahmadhaes.files.wordpress.com/2009/12/khattab-fam.jpg

Joodse site : Too many inconsistencies. He claims to have belonged to Satmar with the wife of Moroccan descent. He then claimed that being Satmar he was a Zionist and had some sort of affiliation with Shas. He claims that he lived in "settlements", where he was assisted by Shas. He misspels Gaza as Ghaza. Native English speakers and those with good command of the language don't do that. And to top it all off, here's how he got his copy of the Koran while living in Netivot: "One day I decided to go to the Arab souk and buy a translation of the meaning of the Holy Quran in the English language"--'cause, you know, the souks (open markets) in the Negev are just stocked with English-language Korans

Alleen volgens hen natuurlijk de tegenovergestelde versie namelijk dat hij geen Jood was maar een Arabier en voor propaganda purposes doet alsof hij een Joodse fundi was die zich bekeerde tot de Islam. Zo van 'zelfs ik als Jood heb het ware geloof gevonden'. Chaos. Ik snap het nog niet echt helemaal maar def. fishy.

Ongeveer net zo gek als die zoon van die Hamasleider die zich tot het christendom bekeerd heeft. Lijkt ook bizar, maar lijkt ook waar.

Aït Ayt
28-04-10, 23:30
tja, het is net als met bekeerde rokers, die daarna extreem rabiaat antirooks worden.


en hoe zit het dan met mensen die zich bekeren tot het roken ? worden dat dan extreem rabiate rokers ?

mulan
29-04-10, 10:35
Ongeveer net zo gek als die zoon van die Hamasleider die zich tot het christendom bekeerd heeft. Lijkt ook bizar, maar lijkt ook waar.

Ja is zo maar toch belangrijke verschilletjes.

Hamasmeneer werkte al voor Israel. Hij bekeerde zich tot het Christendom en niet tot het Jodendom.

Maar die andere gast leert iemand via een chatroom kennen en na een tijdje besluit de hele familie samen te bekeren. En dit van iemand die in een nederzetting gewoond heeft. Het kan maar het is nog raarder dan het hamas verhaal.

Overigens was hij niet degene die south park met de dood bedreigd zou hebben..Dat was ene Abu Talhah al-Amrikee (Zachary Adam Chesser). En dan heb je deze andere gast nog (zie filmpje) ..Ene Younes Abdullah Muhammed en uiteraard ook een bekeerling.

YouTube- CNN: Radical American Muslims praise Fort Hood shooter

De site van hen ligt er nu uit maar eerder had ik even gekeken en het is een best wel vage site. Dus ik weet niet hoor.

Ibrahim Hooper, a spokesman for the Council on American-Islamic Relations, characterized Revolution Muslim as a loosely-organized group with such outrageous beliefs he believes it may be a "setup" to smear Islam.

"They say wild and irresponsible things periodically," Hooper told FoxNews.com. "There's a strong suspicion that they're merely a setup to make Muslims and Islam look bad. They say such wild and crazy things that you have to wonder."

cl0ned
29-04-10, 11:04
Best hard to believe maar heb beetje gegoogled en het is nog gekker dan ik dacht. Die Youssef Al-Khattab gast is schijnbaar met zijn hele familie bekeerd :alien: Dus zijn vrouw en hij hardcore Joden samen met de kids besluiten opeens fundi moslims te worden. Gezellige familiefoto :
http://ahmadhaes.files.wordpress.com/2009/12/khattab-fam.jpg

Joodse site : Too many inconsistencies. He claims to have belonged to Satmar with the wife of Moroccan descent. He then claimed that being Satmar he was a Zionist and had some sort of affiliation with Shas. He claims that he lived in "settlements", where he was assisted by Shas. He misspels Gaza as Ghaza. Native English speakers and those with good command of the language don't do that. And to top it all off, here's how he got his copy of the Koran while living in Netivot: "One day I decided to go to the Arab souk and buy a translation of the meaning of the Holy Quran in the English language"--'cause, you know, the souks (open markets) in the Negev are just stocked with English-language Korans

Alleen volgens hen natuurlijk de tegenovergestelde versie namelijk dat hij geen Jood was maar een Arabier en voor propaganda purposes doet alsof hij een Joodse fundi was die zich bekeerde tot de Islam. Zo van 'zelfs ik als Jood heb het ware geloof gevonden'. Chaos. Ik snap het nog niet echt helemaal maar def. fishy.

Ik denk dat het gewoon een "honeypot" is. Opgezet om radicalen aan te trekken en zo in het vizier te krijgen. Die gasten hebben gewoon opgeroepen tot geweld en zijn nog nooit opgepakt voor verhoor door justitie.
In dit filmpje zie je de moskeegangers zelfs kijken van WTF als die gast allerlei rare zaken na het vrijdaggebed begint te roepen. Het zit er gewon te dik bovenop.
YouTube- CNN: Radical American Muslims praise Fort Hood shooter

Tomas
29-04-10, 11:23
Ja is zo maar toch belangrijke verschilletjes.


Ach, al die bekeringsverhalen zijn idioot. De werkelijke reden -als die er al is- is meestal ietwat te aards: Vriendje, vriendinnetje, sociale/economische frustraties en/of gewoon geld. take your pick. En wordt daarom vervangen door een spontanere versie met meer overtuigingskracht.

mulan
29-04-10, 11:24
Ik denk dat het gewoon een "honeypot" is. Opgezet om radicalen aan te trekken en zo in het vizier te krijgen. Die gasten hebben gewoon opgeroepen tot geweld en zijn nog nooit opgepakt voor verhoor door justitie.
In dit filmpje zie je de moskeegangers zelfs kijken van WTF als die gast allerlei rare zaken na het vrijdaggebed begint te roepen. Het zit er gewon te dik bovenop.
YouTube- CNN: Radical American Muslims praise Fort Hood shooter (http://www.youtube.com/watch?v=W5BtQgTGOI4)

Oh grappig. Die link had ik er net bij gezet. Ik weet niet hoor. Ze komen op mij weinig overtuigend over. Wel enorm veel grootspraak. Allahoe alam.

mulan
29-04-10, 11:30
Ach, al die bekeringsverhalen zijn idioot. De werkelijke reden -als die er al is- is meestal ietwat te aards: Vriendje, vriendinnetje, sociale/economische frustraties en/of gewoon geld. take your pick. En wordt daarom vervangen door een spontanere versie met meer overtuigingskracht.

Kan. Maar al heeft hij dan kortsluiting in de bovenkamer zou je toch denken dat zijn kolonistenvrouw zou denken..'verrader!'. Behalve dat ze dat niet denkt bekeerd ook nog eens samen met hem tot de Islam.

In 1998, he and his family immigrated to Israel and moved to a Jewish community in the Gaza Strip and later to a small town in Israel. Al-Khattab obtained an Israeli citizenship.

Al-Khattab says his conversion to Islam started after a series of conversations online with a Muslim from the United Arab Emirates. Based on al-Khattab's account, rejection of Judaism and even hatred of Jews were the focus of their exchange.

Tomas
29-04-10, 11:36
Kan. Maar al heeft hij dan kortsluiting in de bovenkamer zou je toch denken dat zijn kolonistenvrouw zou denken..'verrader!'. Behalve dat ze dat niet denkt bekeerd ook nog eens samen met hem tot de Islam.

In 1998, he and his family immigrated to Israel and moved to a Jewish community in the Gaza Strip and later to a small town in Israel. Al-Khattab obtained an Israeli citizenship.

Al-Khattab says his conversion to Islam started after a series of conversations online with a Muslim from the United Arab Emirates. Based on al-Khattab's account, rejection of Judaism and even hatred of Jews were the focus of their exchange.

Ja, moet ik het uitspellen? Het bekeringsverhaal van de vrouw kan ook een klein beetje aangepast zijn. Als ik een percentage zou moeten gokken voor de hoeveelheid aan fantasie in bekeringsverhalen... Het zijn eigenlijk per definitie propaganda verhaaltjes.

Tomas
29-04-10, 11:41
Oh, ik was sexuele frustraties vergeten. De belangrijkste motor. Vooral in sommige kerkstructuren.

mulan
29-04-10, 11:45
Ja, moet ik het uitspellen? Het bekeringsverhaal van de vrouw kan ook een klein beetje aangepast zijn. Als ik een percentage zou moeten gokken voor de hoeveelheid aan fantasie in bekeringsverhalen... Het zijn eigenlijk per definitie propaganda verhaaltjes.

De vraag is voor wie. Het gaat mij namelijk niet om de bekering maar in hoeverre die bedreigingen serieus waren en om die reden is het interessant om de achtergrond van de betreffende personen te achterhalen.

Tomas
29-04-10, 12:08
De vraag is voor wie. Het gaat mij namelijk niet om de bekering maar in hoeverre die bedreigingen serieus waren en om die reden is het interessant om de achtergrond van de betreffende personen te achterhalen.

En die haal je niet uit Het Verhaal. Ga naar die nederzetting, en interview wat buren. Misschien heeft ie daar nooit gewoond. Mocht je dat teveel kosten, negeer het.

mark61
29-04-10, 12:19
Ja is zo maar toch belangrijke verschilletjes.

Hamasmeneer werkte al voor Israel. Hij bekeerde zich tot het Christendom en niet tot het Jodendom.

Maar die andere gast leert iemand via een chatroom kennen en na een tijdje besluit de hele familie samen te bekeren. En dit van iemand die in een nederzetting gewoond heeft. Het kan maar het is nog raarder dan het hamas verhaal.

Overigens was hij niet degene die south park met de dood bedreigd zou hebben..Dat was ene Abu Talhah al-Amrikee (Zachary Adam Chesser). En dan heb je deze andere gast nog (zie filmpje) ..Ene Younes Abdullah Muhammed en uiteraard ook een bekeerling.

YouTube- CNN: Radical American Muslims praise Fort Hood shooter (http://www.youtube.com/watch?v=W5BtQgTGOI4)

De site van hen ligt er nu uit maar eerder had ik even gekeken en het is een best wel vage site. Dus ik weet niet hoor.

Ibrahim Hooper, a spokesman for the Council on American-Islamic Relations, characterized Revolution Muslim as a loosely-organized group with such outrageous beliefs he believes it may be a "setup" to smear Islam.

"They say wild and irresponsible things periodically," Hooper told FoxNews.com. "There's a strong suspicion that they're merely a setup to make Muslims and Islam look bad. They say such wild and crazy things that you have to wonder."

Ik vind ze allemaal bizar. Amerikanen zijn altijd bizar, van welke smaak ook.

mulan
29-04-10, 12:27
En die haal je niet uit Het Verhaal. Ga naar die nederzetting, en interview wat buren. Misschien heeft ie daar nooit gewoond. Mocht je dat teveel kosten, negeer het.

Waarom moet ik nu weer op onderzoek uit gaan. Ik sla het gewoon op in de bovenkamer en als er over een tijdje weer iets verdachts is met deze zelfde personen kan ik het weer uit de kast halen. En als mijn para gedachtes ooit bevestigd worden kan ik doen alsof mijn intuitie fantastisch is.

Tomas
29-04-10, 12:30
Ik sla het gewoon op in de bovenkamer...

Zonde van je hersencellen. Nu denk je nog, ach cellen zat. Maar wacht maar, als de jaren verstrijken en dit idiote feitje je te binnen schiet, terwijl je je sleutels zoekt.

mulan
29-04-10, 12:30
Ik vind ze allemaal bizar. Amerikanen zijn altijd bizar, van welke smaak ook.

Bizar is het sowieso.

mulan
29-04-10, 12:33
Zonde van je hersencellen. Nu denk je nog, ach cellen zat. Maar wacht maar, als de jaren verstrijken en dit idiote feitje je te binnen schiet, terwijl je je sleutels zoekt.

:hihi: Ik zal dan aan je denken. Iets om naar uit te kijken.

Bart.NL
29-04-10, 20:37
Debunkers of conspiracy theories often show naivety in trying to refute more probable scenarios. It is known that Israeli intelligence forces do not shy away from tying up with Islamic terrorists (see also: Asia Times - Obama's Yemeni odyssey targets China).

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/LA09Ak02.html

Het ligt er erg dik bovenop imho.

Fibonaci
17-08-10, 16:08
en hoe zit het dan met mensen die zich bekeren tot het roken ? worden dat dan extreem rabiate rokers ?vaak wel ja, die slaan ook meestal flink door.