PDA

Bekijk Volledige Versie : Spoeddebat over Islamconferentie



cl0ned
21-04-10, 16:44
bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6570957/__Spoeddebat_over_Islamconferentie__.html?sn=binne nland,buitenland)


DEN HAAG - De Tweede Kamer wil een spoeddebat met minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) over een conferentie eind mei in Amsterdam over de toekomst van de islam in Nederland. PVV'er Raymond de Roon, die het initiatief nam tot het debat, wil weten wat de betrokkenheid is van de fundamentalistische Moslimbroederschap bij de bijeenkomst.

Ook vraagt de PVV of buitenlandse deelnemers kunnen worden geweerd door hun geen visa te geven. De Kamer wil er voor eind mei met de minister over praten.

In het jaarverslag over 2009 van inlichtingendienst AIVD, dat dinsdag verscheen, wordt de Moslimbroederschap beschreven als een radicaalislamitische beweging, die vooral lijkt te streven naar een moslimvriendelijk klimaat in Europa. Maar het is „voorstelbaar dat de zeer orthodoxe interpretatie van de islam op gespannen voet komt te staan met de beginselen van de democratische rechtsorde.”

Eén van de organisaties achter de bijeenkomst is de International Support Organisation, volgens inlichtingenbronnen een frontorganisatie voor de International Union of Muslim Scholars, geleid door sjeik Yusuf al-Qaradawi uit Katar. Deze beruchte moslimbroeder heeft fatwa's uitgevaardigd waarin zelfmoordaanslagen worden goedgekeurd. In een Amerikaanse rechtszaak is een foto opgedoken waarop hij staat naast leiders van Hamas en Hezbollah. Qaradawi gelooft dat de islam Europa zal overmeesteren door prediking.





Beetje vreemd gezien de reactie hierop.


Wilders Engeland uitgezet Van onze parlementaire redactie
LONDEN - UPDATE 18.15 Een kordon aan Britse agenten hebben Geert Wilders op een stoel in het vliegtuig terug naar Amsterdam gezet. De politicus is woedend over de wijze waarop hij is tegengehouden bij de Britse grensovergang. „Dit is vreselijk”, zei het Tweede-Kamerlid vanuit het detentiecentrum op Heathrow. Hij had naar eigen zeggen een uitzetgesprek van welgeteld 47 seconden.

Wilders zit nu aan boord van het toestel BD111, dat met vertraging op weg is naar Schiphol. De overige passagiers zaten al twintig minuten te wachten, toen een groep van circa tien agenten Wilders binnenbracht en naar zijn plaats begeleidden. Het vliegtuig is net vertrokken vanuit Londen.

„Dit is niet alleen een klap in mijn gezicht, maar ook voor de vrijheid van meningsuiting”, zei de PVV-leider.

Toen het Tweede Kamerlid de grensbewaking wilde passeren, werd hij meegenomen naar een afgesloten kamertje voor een gesprek op het kantoor van de Home Office, de Britse immigratiedienst, op vliegveld Heathrow. ”Ik ben niet nerveus, maar wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat ze me alsnog toelaten”, liet de strijdvaardige politicus toen nog weten.





Die de Roon is trouwens ook een eng mannetje.

http://kafka.antifa.net/roon.htm

tanger'73
21-04-10, 16:57
bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6570957/__Spoeddebat_over_Islamconferentie__.html?sn=binne nland,buitenland)



Beetje vreemd gezien de reactie hierop.



Die de Roon is trouwens ook een eng mannetje.

http://kafka.antifa.net/roon.htm


hahahaha, het duo raymond de roon samen met een zekere charles evers uit oegstgeest. zagen destijds een mooi voorbeeld in het dictatoriale Griekse kolonelsregime van eind jaren zestig dat de macht had gegrepen in Griekenland. verder werd hij er hondsgeil van om het liefst onze parlementaire-democratische stelsel buiten werking te doen stellen om langs buitenparlementaire weg tot een krachtig bewind te geraken. Dergelijke primaten siert wilders uitstekend.

cl0ned
21-04-10, 18:50
hahahaha, het duo raymond de roon samen met een zekere charles evers uit oegstgeest. zagen destijds een mooi voorbeeld in het dictatoriale Griekse kolonelsregime van eind jaren zestig dat de macht had gegrepen in Griekenland. verder werd hij er hondsgeil van om het liefst onze parlementaire-democratische stelsel buiten werking te doen stellen om langs buitenparlementaire weg tot een krachtig bewind te geraken. Dergelijke primaten siert wilders uitstekend.

Ik hoop echt dat het de grootste partij wordt op 9 juni.
We hebben iemand die zwangere vrouwen slaat maar helemaal gek wordt en kamervragen gaat stellen als iemand een muis vertrapt. We hebben twee fundamentalistische zionisten(met dubbel paspoort) die zeggen dat Israel de eerste verdedigingslinie van Nederland is en nauw verbonden zijn met clubjes wiens doel is de Israelische politiek uit te dragen in Nederland. Dit terwijl ze juist tegen politici zijn met een dubbele nationaliteit. Een van die fundamentalische zionisten wil joden die een andere mening hebben ergens in een bos dumpen.
We hebben de Roon die in zijn jeugd bij een nsb achtig clubje zat, terwijl Geert Wilders volgens de joodse wet Joods is(omdat zijn moeder en grootmoeder Joods waren en dit alleen via de moeder wordt doorgegeven).
En de rest, tjah, daar gaan we snel kennis mee maken

tanger'73
21-04-10, 19:46
Ik hoop echt dat het de grootste partij wordt op 9 juni.
We hebben iemand die zwangere vrouwen slaat maar helemaal gek wordt en kamervragen gaat stellen als iemand een muis vertrapt. We hebben twee fundamentalistische zionisten(met dubbel paspoort) die zeggen dat Israel de eerste verdedigingslinie van Nederland is en nauw verbonden zijn met clubjes wiens doel is de Israelische politiek uit te dragen in Nederland. Dit terwijl ze juist tegen politici zijn met een dubbele nationaliteit. Een van die fundamentalische zionisten wil joden die een andere mening hebben ergens in een bos dumpen.
We hebben de Roon die in zijn jeugd bij een nsb achtig clubje zat, terwijl Geert Wilders volgens de joodse wet Joods is(omdat zijn moeder en grootmoeder Joods waren en dit alleen via de moeder wordt doorgegeven).
En de rest, tjah, daar gaan we snel kennis mee maken

inderdaad en die drinkeboer hero, kennen we al. verder hebben we ook nog die onzekere kermisklant van een Bosma, die niet eens tijdens vragenuurtje zich kan herinneren welke onzinmoties hij namens de PVV allemaal heeft gedeponeerd. De kermis is compleet daar. Denk als zelfs the three stooges of Groucho Marx van the Marx brothers zich verkiesbaar zouden stellen. Dat daar hier in Nederland nog een aanzienlijk electoraat voor warm te krijgen is.

childerenoftjsernobyl86
21-04-10, 20:29
:eek:een eng mannetje, zo kun je Wilders inderdaad noemen, maar hoe noemen we dan die figuren die een fatwa uitroepen waarbij en waardoor doden vallen?
Profeten, Heiligen, Terroristen?

H.P.Pas
21-04-10, 21:46
:eek:een eng mannetje, zo kun je Wilders inderdaad noemen, maar hoe noemen we dan die figuren die een fatwa uitroepen waarbij en waardoor doden vallen?

Kandideren die ook voor de Tweede Kamer? Dat is nieuw voor me.

illmatik
22-04-10, 08:05
Deze demonisering hebben de PVV'ers natuurlijk zelf om gevraagd, maar er zijn wel veel tegenstrijdigheden. We moeten niet vergeten dat veel van die (extreem)rechtse knakkers juist helemaal niets moeten hebben van joden, Israël en alles wat in de Thora staat. Toch bespeur ik in het artikel van de 'De Vrije Pers'(?) enige verbinding tussen figuren als De Roon en extreemrechtse, neonazisympathiserende randfiguren. Ik vraag me dan toch af hoe dun die scheidslijn is.

En ik vraag me ook steeds meer af of deze gasten wel echt zelf geloven in wat ze roepen. Eerst dacht ik van wel, maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat als morgen alle moslims ingeruild worden voor Laplanders, er dan geen rendier meer veilig over straat kan. Hoe de wind waait, waait onze djellaba.

Danablue
22-04-10, 08:47
Wat is elders op deze website lees en zie over de mensen achter deze islamconferentie vind ik toch doodeng.

Pizzaman
22-04-10, 08:53
Het zijn ook enge figuren.

Wat mij betreft heeft Wilders dan ook het volste recht om te vragen of dit soort gasten geweerd kunnen worden.
Immers werd hij zelf op soortgelijke gronden uit Engeland geweerd.

BTW ik denk niet dat die islamisten een ander land zo gek kunnen vinden om die conferentie van ze te houden.
Nederland is weer het onderkruipertje, zoals gewoonlijk.
Laat ze hun babbeltje lekker in Saoudi-Arabie houden, of zo.
Maar ook daar moeten ze dit soort figuren niet.

Soldim
22-04-10, 09:00
Wat mij betreft heeft Wilders dan ook het volste recht om te vragen of dit soort gasten geweerd kunnen worden.
Immers werd hij zelf op soortgelijke gronden uit Engeland geweerd.


En protesteerde tegen die wering uit Engeland, maakte er zelfs een media circus van. Is het dan niet hypocriet om met dezelfde fictieve redenen anderen te willen weren?

Danablue
22-04-10, 09:05
Heeft niemand anders tegen deze conferentie geprotesteerd? Alleen PVV?
Dat zou jammer zijn.

Pizzaman
22-04-10, 09:06
Nee, het is niet hypocriet - op zich is dit een democratisch proces.
Ieder land mag en kan zijn eigen regels stellen over het al dan niet toelaten van personen.
Dan ontstaat daar vanzelf discussie. Dat er een media-circus van komt, tja.
Je kan je afvragen hoe dat komt, misschien omdat de krant ook vol moet.

Eventueel kunnen de islamisten ook protest aantekenen.
Ongetwijfeld moet de krant dan ook weer vol.
BTW hoezo fictief? Lijkt me dat het idee dat er gedonder van komt zeer realistisch te noemen is.

Pizzaman
22-04-10, 09:07
Heeft niemand anders tegen deze conferentie geprotesteerd? Alleen PVV?
Dat zou jammer zijn.

Volgens mij alleen de PVV. Ik ben trouwens verbaasd dat je het jammer vindt?

Danablue
22-04-10, 09:28
Als ze zo eng zijn als de berichtgeving op Maroc.nl suggereert dan zouden meer partijen zich hierover druk moeten maken. Niet alleen de types die ook campagne voeren tegen volstrekt onschuldige hoofddoekjes en voor methodes als in knieen schieten en deportaties. Want zo'n partij kan toch moeilijk serieus worden genomen.

cl0ned
22-04-10, 09:35
Deze demonisering hebben de PVV'ers natuurlijk zelf om gevraagd, maar er zijn wel veel tegenstrijdigheden. We moeten niet vergeten dat veel van die (extreem)rechtse knakkers juist helemaal niets moeten hebben van joden, Israël en alles wat in de Thora staat. Toch bespeur ik in het artikel van de 'De Vrije Pers'(?) enige verbinding tussen figuren als De Roon en extreemrechtse, neonazisympathiserende randfiguren. Ik vraag me dan toch af hoe dun die scheidslijn is.

En ik vraag me ook steeds meer af of deze gasten wel echt zelf geloven in wat ze roepen. Eerst dacht ik van wel, maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat als morgen alle moslims ingeruild worden voor Laplanders, er dan geen rendier meer veilig over straat kan. Hoe de wind waait, waait onze djellaba.

Maar vergis je daar niet in hoor. Vaak gaat hier "de vijand van mijn vijand is mijn vriend op". Er lopen genoeg kaalkopjes die regelmatig de hitlergroet brengen terwijl ze joodse roots hebben of sympathiseren met Israel.

illmatik
22-04-10, 09:35
Als ze zo eng zijn als de berichtgeving op Maroc.nl suggereert ...


De berichtgeving over de Moslim Broederschap rammelt dan ook aan alle kanten. Het merendeel ervan klopt niet.

cl0ned
22-04-10, 09:36
Wat is elders op deze website lees en zie over de mensen achter deze islamconferentie vind ik toch doodeng.

Wat is er dan precies zo eng over de mensen achter de conferentie? Geen suggestieve zaken maar echte feiten.

Danablue
22-04-10, 09:37
De berichtgeving over de Moslim Broederschap rammelt dan ook aan alle kanten. Het merendeel ervan klopt niet.

Maar als de mensen die hier komen vergaderen werkelijk fans van die Qaradawi en zijn gedachtengoed zijn, dan is dat wat mij betreft genoeg.

illmatik
22-04-10, 09:38
Maar als de mensen die hier komen vergaderen werkelijk fans van die Qaradawi en zijn gedachtengoed zijn, dan is dat wat mij betreft genoeg.

Wat weet gij van Qaradawi? En zijn gedachtegoed?

Danablue
22-04-10, 09:39
Wat is er dan precies zo eng over de mensen achter de conferentie? Geen suggestieve zaken maar echte feiten.

Dat filmpje vond ik doodeng. Geen suggestieve voice overs of dreigende muziek. Gewoon wat Al Qaradawi zegt. Dan lopen de koude rillingen over mijn rug.

Danablue
22-04-10, 09:41
Wat weet gij van Qaradawi? En zijn gedachtegoed?

Nou na dat filmpje genoeg. Iemand die Hitler ziet als uitvoerder van Gods straf voor de Joden. En die graag zelf het wapen ter hand wil nemen. En graag door Moslims een tweede holocaust zou zien gebeuren. Dat is wat ik nu uit de mond van de man zelf weet.

Er zijn ook christenen die dingen roepen over die straf. Net als die dominee Mosch destijds. Die preekt nu ook niet meer. En terecht.

cl0ned
22-04-10, 09:44
Dat filmpje vond ik doodeng. Geen suggestieve voice overs of dreigende muziek. Gewoon wat Al Qaradawi zegt. Dan lopen de koude rillingen over mijn rug.


Welk filmpje? Kan jij die hier plaatsen want ik zie geen filmpje.

illmatik
22-04-10, 09:46
Nou na dat filmpje genoeg. Iemand die Hitler ziet als uitvoerder van Gods straf voor de Joden. En die graag zelf het wapen ter hand wil nemen. En graag door Moslims een tweede holocaust zou zien gebeuren. Dat is wat ik nu uit de mond van de man zelf weet.

Er zijn ook christenen die dingen roepen over die straf. Net als die dominee Mosch destijds. Die preekt nu ook niet meer. En terecht.

Filmpje?

Pizzaman
22-04-10, 09:55
Als ze zo eng zijn als de berichtgeving op Maroc.nl suggereert dan zouden meer partijen zich hierover druk moeten maken. Niet alleen de types die ook campagne voeren tegen volstrekt onschuldige hoofddoekjes en voor methodes als in knieen schieten en deportaties. Want zo'n partij kan toch moeilijk serieus worden genomen.

Er reageren niet meer partijen op, omdat men het iedee heeft dat men 'modern en open' is als men dergelijke malloten toelaat.
Wat er verder gebeurt zal onze politici een zorg zijn, gezien het niet in hun wijk plaatsvindt en zij de kosten toch niet hoeven te betalen.

En inderdaad, kom op met dat filmpje!
Di van mij zal wel te extreem zijn: YouTube- shaykh al Qaradawi asks muslims to stop criticising Saddam



BTW: Even op jou reageren, al is het volkomen off-topic.

Ik denk dat je ook eens verder moet kijken dan de nieuwsberichten.
Behalve het islam-issue, volgens mij voornamelijk een hobby van Geert,
zijn er wel meer dingen betreffende de PVV. Maar: Hoofddoekjes onschuldig? Nou nee. In de meeste gevallen wel, echter in bepaalde gevallen niet. Zoals de weigering tot het sluiten van homohuwelijken. Ik vind ze ook onwenselijk in zg 'neutrale' openbare beroepen. Wat niet wil zeggen dat ik er tegen zou zijn als iemand op straat een hoofddoek wil dragen. In de knie schieten vind ik volkomen gepast indien er misdadigers vluchten voor de politie. Laatst nog twee figuren op een brommer, reden een voetganger dood. Sommigen schieten ook op de politie, moeten die dan met kussens gooien? Depoteren van criminelen met dubbel paspoort, van het type dat altijd loopt te roepen dat NL een K**land is en het elders beter is? Of criminelen die hier geen verblijfsstatus hebben of criminelen zonder de Nederlandse nationaliteit? Roept bij mij geen vragen op. Gewoon DOEN. Beter voor degenen die zich WEL wensen te gedragen conform normen/waarden.

NB: hoewel ik denk dat Wilders wel veel gelijk heeft betekent dat niet dat ik het 100% met hem eens ben. Ik zie meer in de overige punten van de PVV, de ook door geen andere partij worden aangehaald.

illmatik
22-04-10, 09:58
Ik zie meer in de overige punten van de PVV, de ook door geen andere partij worden aangehaald.

Zoals het deporteren van Nederlandse criminelen naar ... waar was het ook alweer, Israël, als de laatste verdedigingslinie?

Danablue
22-04-10, 10:04
Filmpje?

Het filmpje dat hier op Maroc.nl staat.

Pizzaman
22-04-10, 10:05
Zoals het deporteren van Nederlandse criminelen naar ... waar was het ook alweer, Israël, als de laatste verdedigingslinie?

Ik hoop nog altijd dat ie gaat voorstellen daar een DERDE Maasvlkate voor in te richten.
Alleen hebben we hier niet genoeg haaioen en krokodillen om te voorkomen dat die gasten ontsnappen en terugzwemmen.
Helaas kunnen we die gasten niet kwijt, ik neem aan dat bijvoorbeeld Marokko ze niet als uitwisselingsproject wil hebben?

BTW - je dwaalt af van het onderwerp, maar realiseer je je ook dat het in de knie schieten ook geldt voor BLANKE NL AUTOCHTONE misdadigers, dus so what?

Danablue
22-04-10, 10:09
Hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299339


Ik vind dit walgelijk. Als de mensen die de conferentie willen houden werkelijk aanhangers zijn van deze man en zijn leer dan doen ze dat maar ergens anders.

illmatik
22-04-10, 10:13
Het filmpje dat hier op Maroc.nl staat.

Jij weet waar die staat, dus plaats 'm dan ook. Het is geen doen om te gaan zoeken. Wie stelt, moet bewijzen, toch?

Dat filmpje dat Dr. Oetker-pizza's hierboven plaatst, gaat over hele andere zaken dan wat jij hier stelt. Als je al daarop doelde. Daarnaast is de vertaling van zijn woorden uiterst krakkemikkig en is de gehele context niet te achterhalen omdat het maar 2 minuten van een waarschijnlijk uren durende speech is.


Ik hoop nog altijd dat ie gaat voorstellen daar een DERDE Maasvlkate voor in te richten.
Alleen hebben we hier niet genoeg haaioen en krokodillen om te voorkomen dat die gasten ontsnappen en terugzwemmen.
Helaas kunnen we die gasten niet kwijt, ik neem aan dat bijvoorbeeld Marokko ze niet als uitwisselingsproject wil hebben?

BTW - je dwaalt af van het onderwerp, maar realiseer je je ook dat het in de knie schieten ook geldt voor BLANKE NL AUTOCHTONE misdadigers, dus so what?

Iedere samenleving heeft zijn criminelen. En iedere samenleving draagt daar verantwoording voor.

Wanneer Geert het heeft over misdadigers in de knieën schieten, dan stelt ie dat ook altijd eenzijdig en altijd in een context waarbij een dader een allochtoon is. Hij heeft zich nooit uitgesproken tegen of over criminaliteit van inboorlingen, dus weten we ook niet wat zijn standpunt is daarin.

mark61
22-04-10, 10:15
Hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299339


Ik vind dit walgelijk. Als de mensen die de conferentie willen houden werkelijk aanhangers zijn van deze man en zijn leer dan doen ze dat maar ergens anders.

Als die tekst klopt is die man volkomen gestoord. Dat had nooit iemand gemeld, eigenlijk.

illmatik
22-04-10, 10:19
Hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299339


Ik vind dit walgelijk. Als de mensen die de conferentie willen houden werkelijk aanhangers zijn van deze man en zijn leer dan doen ze dat maar ergens anders.

Een filmpje van 1 minuut, gebrekkige vertaling, geen context van de totale speech, we weten niet wat de kern van zijn betoog was. Als ie het deed vanuit de woede op Israël's bezettingspolitiek en subtiele genocide van de Palestijnen, dan mag 'ie wat mij betreft hier komen wonen en dagelijks diezelfde speech geven. Ik zou uit mijn eigen zak betalen voor zijn levensonderhoud.

Even de provocaties opzij gezet: de kern is dat de PVV bezwaar maakt tegen deze man en zijn organisaties omdat ie dingen zegt die hen niet aanstaan. En om die reden willen ze zijn komst weren. De humor zit 'm in het feit dat Wilders hetzelfde aan den lijve heeft ondervonden met GB en dan nog hier tegen protesteert. Het is het zoveelste bewijs dat de V in PVV nooit voor vrijheid kan staan.

Danablue
22-04-10, 10:21
Als die tekst klopt is die man volkomen gestoord. Dat had nooit iemand gemeld, eigenlijk.

Misschien klopt de vertaling niet en zegt hij: Hitler is een nare man. Hij moet worden gestraft voor zijn misdaad tegen de menselijkheid en tegen de Joden.
Wat had ik graag in mijn rolstoel naar de bierkeller gereden om hem persoonlijk neer te schieten (gejuich uit het publiek).

Dat zal het zijn.

mark61
22-04-10, 10:22
Een filmpje van 1 minuut, gebrekkige vertaling, geen context van de totale speech, we weten niet wat de kern van zijn betoog was. Als ie het deed vanuit de woede op Israël's bezettingspolitiek en subtiele genocide van de Palestijnen, dan mag 'ie wat mij betreft hier komen wonen en dagelijks diezelfde speech geven. Ik zou uit mijn eigen zak betalen voor zijn levensonderhoud.

Man man man. Is er iets dat je niet kan goedpraten? Genocide in Rwanda misschien? Of heb je daar ook vergoeilijkende teksten over?

Contextissues. In een bepaalde context is het prima om 6 miljoen joden te vergassen.

illmatik
22-04-10, 10:23
Als die tekst klopt is die man volkomen gestoord. Dat had nooit iemand gemeld, eigenlijk.

Ik heb toevallig de gehele speech elders een keer beluisterd. De tekst klopt maar deels. Hij vertelde zich te verbazen over hoe de Israëli's zich zo kunnen misdragen t.o.v. de Palestijnen, met in het achterhoofd een relatief kersverse geschiedenis die hun volk zelf heeft ondergaan. Ook vertelde hij dat zij dus niets hebben geleerd van wat Hitler hen heeft aangedaan. En zo ging zijn emorage in die context nog een tijdje verder.

Als je een beetje creatief bent met knippen en plakken, dan kun je er zo een verhaal van maken dat die man waarschijnlijk voor de rest van zijn leven ergens in een kerker moet brommen, op water en beschuit. Dan snap ik wel dat schaapjes zoals Danablue er spontaan van in de overgang geraken.

Danablue
22-04-10, 10:24
Een filmpje van 1 minuut, gebrekkige vertaling, geen context van de totale speech, we weten niet wat de kern van zijn betoog was. Als ie het deed vanuit de woede op Israël's bezettingspolitiek en subtiele genocide van de Palestijnen, dan mag 'ie wat mij betreft hier komen wonen en dagelijks diezelfde speech geven. Ik zou uit mijn eigen zak betalen voor zijn levensonderhoud.

Even de provocaties opzij gezet: de kern is dat de PVV bezwaar maakt tegen deze man en zijn organisaties omdat ie dingen zegt die hen niet aanstaan. En om die reden willen ze zijn komst weren. De humor zit 'm in het feit dat Wilders hetzelfde aan den lijve heeft ondervonden met GB en dan nog hier tegen protesteert. Het is het zoveelste bewijs dat de V in PVV nooit voor vrijheid kan staan.

Iemand die zegt dat Hitler Gods werk heeft uitgevoerd past in de Middeleeuwse christelijke traditie die de Joden tot zondebok maakt. Iemand die zegt dat de Joden (niet de staat Israel, maar "De Joden") nog eens zo moeten worden aangepakt door moslims zoals Hitler dat heeft gedaan (toen van een staat Israel nog geen sprake was) is eng. Punt. Dat is context genoeg. De man roept op om nog eens een paar miljoen Joden te vermoorden, al waren het er vast niet zo erg veel.

illmatik
22-04-10, 10:24
In een bepaalde context is het prima om 6 miljoen joden te vergassen.

Zo geknipt en geplakt, ben jij nu een antisemiet.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 10:25
Man man man. Is er iets dat je niet kan goedpraten? Genocide in Rwanda misschien? Of heb je daar ook vergoeilijkende teksten over?

Contextissues. In een bepaalde context is het prima om 6 miljoen joden te vergassen.

Moah, als het 6 miljoen Moslims geweest waren, dan zou het ook een straf zijn.

illmatik
22-04-10, 10:25
Iemand die zegt dat Hitler Gods werk heeft uitgevoerd past in de Middeleeuwse christelijke traditie die de Joden tot zondebok maakt. Iemand die zegt dat de Joden (niet de staat Israel, maar "De Joden") nog eens zo moeten worden aangepakt door moslims zoals Hitler dat heeft gedaan (toen van een staat Israel nog geen sprake was) is eng. Punt. Dat is context genoeg. De man roept op om nog eens een paar miljoen Joden te vermoorden, al waren het er vast niet zo erg veel.

Als je je zo interesseert in dit soort mensen, en wat ze te vertellen hebben, dan zul je toch eerst de Arabische taal moeten gaan leren. Anders zit je maar als een kip zonder kop van alles aan te nemen.

mark61
22-04-10, 10:25
Zo geknipt en geplakt, ben jij nu een antisemiet.

Doe niet zo oliedom. Je weet dat die vent fout zit en wringt je nu in alle mogelijke bochten.

mark61
22-04-10, 10:26
Moah, als het 6 miljoen Moslims geweest waren, dan zou het ook een straf zijn.

Ja? Jij bent ook knetter?

Die aardbevingen komen van onzedelijke kleding, no?

Godallemachtig wat is er vandaag aan de hand.

Waarom is de onderdrukking van de moslims geen straf van God? Dan komt het plotseling door Bush :hihi:

Echt hopeloos, dit soort halfwitdenken.

illmatik
22-04-10, 10:27
Doe niet zo oliedom. Je weet dat die vent fout zit en wringt je nu in alle mogelijke bochten.

Ik weet dat ie niet fout zit. En ik weet dat jij en al dat ander gespuis hier kennelijk te dom zijn om te snappen wat ik bedoel.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 10:28
Ja? Jij bent ook knetter?

Die aardbevingen komen van onzedelijke kleding, no?

Godallemachtig wat is er vandaag aan de hand.

Waarom is de onderdrukking van de moslims geen straf van God? Dan komt het plotseling door Bush :hihi:

Echt hopeloos, dit soort halfwitdenken.

Haha, wist je dat onderdrukking van de Moslimleider met geduld verdraagt moet worden? Dat is wat er in SA gepredikt wordt.

illmatik
22-04-10, 10:30
Haha, wist je dat onderdrukking van de Moslimleider met geduld verdraagt moet worden? Dat is wat er in SA gepredikt wordt.

Is dit echt? Op basis waarvan wordt dat verteld?

Danablue
22-04-10, 10:30
Ik heb toevallig de gehele speech elders een keer beluisterd. De tekst klopt maar deels. Hij vertelde zich te verbazen over hoe de Israëli's zich zo kunnen misdragen t.o.v. de Palestijnen, met in het achterhoofd een relatief kersverse geschiedenis die hun volk zelf heeft ondergaan. Ook vertelde hij dat zij dus niets hebben geleerd van wat Hitler hen heeft aangedaan. En zo ging zijn emorage in die context nog een tijdje verder.



En tot hier heeft hij gelijk, dit is wat een Israelische juriste die zich al vele jaren inzet voor Palestijnse gevangenen ook zegt. Zij krijgt mensen vrij trouwens. Zij bereikt echt iets.

Gezien je beledigende stijl van communicatie (discussie zou ik dit niet willen noemen) is dit mijn laatste reactie op jou. Als je dit in het echte leven zou doen in bijzijn van mijn man kreeg je een linkse directe op je oog. Marokkaans temperament he? Waar ik dan weer tegen zou zijn natuurlijk, maar hij bedoelt het goed. Zo praat je niet tegen iemand Illmatic. Voor iemand van jouw intelligentie is dit echt beneden alle peil.

illmatik
22-04-10, 10:32
En tot hier heeft hij gelijk, dit is wat een Israelische juriste die zich al vele jaren inzet voor Palestijnse gevangenen ook zegt. Zij krijgt mensen vrij trouwens. Zij bereikt echt iets.

Ieder zijn of haar eigen stijl. Al Qaradawi heeft binnen zijn omgevingen ook het nodige bereikt.


Gezien je beledigende stijl van communicatie (discussie zou ik dit niet willen noemen) is dit mijn laatste reactie op jou. Als je dit in het echte leven zou doen in bijzijn van mijn man kreeg je een linkse direct op je oog. Marokkaans temperament he? Waar ik dan weer tegen zou zijn natuurlijk, maar hij bedoelt het goed. Zo praat je niet tegen iemand Illmatic. Voor iemand van jouw intelligentie is dit echt beneden alle peil.

Stel je niet zo aan. Er is niks beledigends aan. Wat beledigend is, is dat je mijn temperament typeert als Marokkaans. Het is op en top Nederlands temperament.

Danablue
22-04-10, 10:35
Ieder zijn of haar eigen stijl. Al Qaradawi heeft binnen zijn omgevingen ook het nodige bereikt.



Stel je niet zo aan. Er is niks beledigends aan. Wat beledigend is, is dat je mijn temperament typeert als Marokkaans. Het is op en top Nederlands temperament.

Lezen schatje. Mijn man is Marokkaan. Ik mag hopen dat jij mijn man niet bent, want dan heb ik iets vreselijks gemist.

Zo speciaal voor jou nog even een reactie gegeven. En nou is het klaar.

illmatik
22-04-10, 10:37
Lezen schatje. Mijn man is Marokkaan. Ik mag hopen dat jij mijn man niet bent, want dan heb ik iets vreselijks gemist.

Je man had er twee rechtse en een zijwaartse uppercut voor terug gekregen. Wat denkt ie wel niet?

Nogmaals, het is niet beledigend bedoeld, maar als je het zo opvat dan is dat jouw probleem.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 10:37
Is dit echt? Op basis waarvan wordt dat verteld?

"It is well established in the Mighty Book (Qur`an) that we are commanded to obey the ruler. Allaah put obeying the rulers after obeying Him and obeying the Messenger (salallaahu 'alaihiwasallam). There are many ahaadeeth in the purified Sunnah, i.e. the main collections, and other books that state that it is obligatory to obey them [the rulers] and to be patient with their oppression. One of the ahaadeeth in which the Prophet (salallaahu 'alaihiwasallam) commanded us to obey them [the rulers] consists of the words: '...even if he beats your back and takes your money.' It is also authentically reported on him (salallaahu 'alaihiwasallam) that he said: 'Give them what they are entitled to (of rights), and ask Allaah for what you are entitled to (of rights).'"

Bron: http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=8&Topic=9719

illmatik
22-04-10, 10:40
"It is well established in the Mighty Book (Qur`an) that we are commanded to obey the ruler. Allaah put obeying the rulers after obeying Him and obeying the Messenger (salallaahu 'alaihiwasallam). There are many ahaadeeth in the purified Sunnah, i.e. the main collections, and other books that state that it is obligatory to obey them [the rulers] and to be patient with their oppression. One of the ahaadeeth in which the Prophet (salallaahu 'alaihiwasallam) commanded us to obey them [the rulers] consists of the words: '...even if he beats your back and takes your money.' It is also authentically reported on him (salallaahu 'alaihiwasallam) that he said: 'Give them what they are entitled to (of rights), and ask Allaah for what you are entitled to (of rights).'"

Bron: http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=8&Topic=9719

Ik wil graag weten waar dit established is in de Koran. En hoe het er letterlijk staat.

En daarna wil ik graag weten welke ahadeeth wordt bedoeld, en ook van wie die afkomstig is. Maar dat laatste ga ik zelf even zoeken.

Pizzaman
22-04-10, 10:54
Lezen schatje. Mijn man is Marokkaan. Ik mag hopen dat jij mijn man niet bent, want dan heb ik iets vreselijks gemist.

Zo speciaal voor jou nog even een reactie gegeven. En nou is het klaar.

... ideetje: laat je man dat filmpje eens vertalen? :gniffel:

BTW, ook nog even aantonen dat er hier iemand verschrikkelijk zit te liegen.
Wilders heeft wel degelijk aangegeven hoe hij over autochtone criminelen denkt.
Lees het maar even. http://www.pvv.nl/index.php/in-de-media/interviews/2792-pvv-wil-veel-meer-agenten-

Overigens mag liegen ook niet van de Quran.

illmatik
22-04-10, 11:00
BTW, ook nog even aantonen dat er hier iemand verschrikkelijk zit te liegen.

Wilders heeft wel degelijk aangegeven hoe hij over autochtone criminelen denkt.

Lees het maar even. http://www.pvv.nl/index.php/in-de-media/interviews/2792-pvv-wil-veel-meer-agenten-

Gelezen. Er staat geen enkel woord over autochtone criminelen in dat rioolkrantartikeltje van je.

Je zit zand in de discussieogen te strooien, vals mannetje.

Liegen mag sowieso niet. Doe dat dan ook niet.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 11:04
Ik wil graag weten waar dit established is in de Koran. En hoe het er letterlijk staat.

O you who believe! Obey Allâh and obey the Messenger (Muhammad صلى الله عليه وسلم), and those of you (Muslims) who are in authority. (And) if you differ in anything amongst yourselves, refer it to Allâh and His Messenger (صلى الله عليه وسلم), if you believe in Allâh and in the Last Day. That is better and more suitable for final determination. [4:59]


En daarna wil ik graag weten welke ahadeeth wordt bedoeld, en ook van wie die afkomstig is. Maar dat laatste ga ik zelf even zoeken.

Ok, goed zoeken.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 11:11
jawel hoor, een leugen om best wil mag, als je daarmee de islam kan promoten, taqijjah heet dat.

Dat mag niet bij de Soenieten, dat doen de Sje-ieten.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 11:16
Ja, dat is mo al 1400 jaar gelukt.

Daar zit veel barmhartigheid en wijsheid in verscholen hoor, zo voorkomt het o.a. dat er mensen om het geringste tot ongelovigen verklaard worden en ondersteunt het het principe dat het volk de leiders krijgt die het verdient en dat daarmee de situatie van de leider pas verandert als het volk zich naar het positieve verandert. Klinkt logisch toch?

naam
22-04-10, 11:17
een zijwaartse uppercut

Zo, zo, das knap hoor.

mark61
22-04-10, 11:27
Ik weet dat ie niet fout zit. En ik weet dat jij en al dat ander gespuis hier kennelijk te dom zijn om te snappen wat ik bedoel.

Oh leg es uit?

mark61
22-04-10, 11:28
Haha, wist je dat onderdrukking van de Moslimleider met geduld verdraagt moet worden? Dat is wat er in SA gepredikt wordt.

Ja ik ken die redenering. Fundi-ding.

Bestaat al sinds de 12e eeuw, minstens.

Echt, tis niks nieuws voor de woestijngodsdiensten.

mark61
22-04-10, 11:30
Is dit echt? Op basis waarvan wordt dat verteld?

Kijk, dat wist ik dan weer over jouw geloof, wat jij niet weet. Omdat ik de geschiedenis ervan wel eens bestudeerd heb.

In de woestijngodsdiensten is de straffende hand van God zien in alle malheur dat de zondige gelovigen overkomt schering en inslag.

Er zijn dacht ik ook joden die Hitler als een straf van God zien, maar dat maakt het echt geen haar beter.

mark61
22-04-10, 11:32
Ieder zijn of haar eigen stijl. Al Qaradawi heeft binnen zijn omgevingen ook het nodige bereikt.

Voor de Palestijnen? Vertel eens?


Stel je niet zo aan. Er is niks beledigends aan. Wat beledigend is, is dat je mijn temperament typeert als Marokkaans. Het is op en top Nederlands temperament.

Welnee, je gedraagt je weer eens als een ongestelde inner city niggah.

Echt, word jij dan nooit volwassen?

Meneer de gevierde publicist, zo gewild op radio en teevee :hihi:

illmatik
22-04-10, 11:34
jawel hoor, een leugen om best wil mag, als je daarmee de islam kan promoten, taqijjah heet dat.

Taqijah is geen islamitisch ding. Gaat heen, misleidend ongedierte.


O you who believe! Obey Allâh and obey the Messenger (Muhammad صلى الله عليه وسلم), and those of you (Muslims) who are in authority. (And) if you differ in anything amongst yourselves, refer it to Allâh and His Messenger (صلى الله عليه وسلم), if you believe in Allâh and in the Last Day. That is better and more suitable for final determination. [4:59]


As-Shoera: 42. 'Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen.'

Voor zover komt dat overeen met elkaar.

Maar dan:


As-Shoera 48. 'Maar indien zij zich afwenden hebben Wij u niet als wachter over hen gezonden. Het is alleen uw plicht de boodschap over te brengen. En waarlijk, wanneer Wij de mens Onze barmhartigheid betuigen, verheugt hij zich er in. Maar indien hun een kwaad overkomt door hetgeen hun handen hebben bedreven, dan voorzeker, is de mens ondankbaar.'

As-Shoera benoemt eerst de kwaliteiten van goede moslims en stelt dan bij de bekende pijlers vast dat zij hun kwesties behandelen in onderling overleg --> 'Wa amrohom shoera baynahom'.

Het is bij pijlers vastgelegd waar islamitische leiders aan dienen te voldoen. Voldoen ze niet aan die pijlers, dan heeft een volk het recht de leider af te zetten. Een leider die zijn volk onderdrukt, en tegen islamitische principes indruist, waarmee de samenleving wordt geforceerd naar onislamitische zaken, en onislamitisch handelen, zo'n leider dient te worden getolereerd?

Met alle respect, maar bij menig staatsimam heb ik mijn twijfels. Dat Makkah en Madina in S.A. liggen, geeft voor mij niet per definitie een heilig karakter aan de Arabieren an sich, laat staan hun koningshuis en/of hun legertje staatsislam predikende imams on the payroll. Vandaar mijn vraagtekens.

O.a. Al-Mawdudi heeft bij zijn vaststelling van kenmerken voor een 'khalifat' gepleit voor het volgende profiel:


1. Een gekozen leider, verkozen door het volk en daarmee regerend in overleg.

2. Een scheiding van machten, in ieder geval tussen de uitvoerende en de rechterlijke macht.

3. Een egalitair economisch systeem, gebaseerd op een tot norm gemaakte solidariteit en het voorkomen van uitbuiting, monopoliën en concentratie van kapitaal.

4. Bescherming van minderheden en respect voor diversiteit, ook in culturen.

5. Vrijheid van opinie en van deelname aan verkiezingen, hetzij als kandidaat, hetzij als politieke daad.


Ok, goed zoeken.

Help eens? :hihi:

Ik wil namelijk de betreffende hadith naast de weergeven interpretatie ervan leggen.

naam
22-04-10, 11:35
Welnee, je gedraagt je weer eens als een ongestelde inner city niggah.



:D Tering, waar haal je ze toch vandaan?

illmatik
22-04-10, 11:47
Zo, zo, das knap hoor.

Ja ja, ik ben moeilUk.


Oh leg es uit?

Ik word er moe van om in herhaling te treden. Zeker bij mensen die het niet is te doen om de kern en inhoud van de discussie, maar om de discussie zelf.


Kijk, dat wist ik dan weer over jouw geloof, wat jij niet weet. Omdat ik de geschiedenis ervan wel eens bestudeerd heb.

Jij weet niets af van mijn geloof.

Jij neemt aan dat ik niet wist wat Abu stelt. Als je had opgelet in de afgelopen jaren en in de talloze publicaties, dan had je geweten dat ik het wel wist. Je hebt nota bene het lef en de tijd gehad om mijn essay 'De islamitische democratie' te fileren, te ontleden en te verdraaien tot een zakdoekgedichtje. Kennelijk had je dus enkel de eerste alinea gelezen en daarop je commentaar gebaseerd. Val je toch nog door de mand, ouwe oplichter.

Ik vraag Abu om meer info zodat hij komt met zijn bronnnen. Wat hij dus deed. Had jij niet gedaan.


Voor de Palestijnen? Vertel eens?

Ga eens zoeken, Berta. Niet dat je oprecht bent geïnteresseerd, maar jij wil toch al op iedere scheet in een topic reageren. Zoek het eens op, voor de oprechtheid van je getoonde interesse. Of hou anders gewoon je muil, als de inhoud je niet echt iets kan schelen. Zeurkous.


Welnee, je gedraagt je weer eens als een ongestelde inner city niggah.

Nog steeds snap ik de link niet. Daarbij kan Danablue voor haarzelf opkomen. Hep ze jau nie voor nodig, dus butt out.


Meneer de gevierde publicist, zo gewild op radio en teevee :hihi:

Jaloers, ouwe mislukkeling?

cl0ned
22-04-10, 11:49
Hier:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299339


Ik vind dit walgelijk. Als de mensen die de conferentie willen houden werkelijk aanhangers zijn van deze man en zijn leer dan doen ze dat maar ergens anders.

Heb dat filmpje vluchtig bekeken, maar kan niets strafbaars ontdekken. Hij roept nergens op tot geweld. Waarom iemands vrijheid van meningsuiting inperken terwijl hij nergens de juridische grens overgaat of oproept tot geweld?

mark61
22-04-10, 11:50
Ik wil graag weten waar dit established is in de Koran. En hoe het er letterlijk staat.

En daarna wil ik graag weten welke ahadeeth wordt bedoeld, en ook van wie die afkomstig is. Maar dat laatste ga ik zelf even zoeken.

Jij vond jezelf toch zo'n expert over de politieke theorie van de islam? Met je verhaal over democratie & islam?

Dat kan je niet zijn als je niet de basics van een religieuze politieke theorie weet.

Zoals, zoals in zoveel godsdiensten: 'gehoorzaam de wereldlijke heerser / de heersende orde. Als de heerser duidelijk fout zit: gehoorzaam hem dan toch maar.' Godsdiensten zijn nl. wel subversief zolang ze hun positie moeten verwerven, maar daarna moet het de macht consolideren.

Dus dat zie je in christendom, islam en confucianisme, o.a.

Het 'grappige' is wel dat het Osmaanse rijk in zekere zin de christelijke constructie van geestelijk heerser naast de keizer overnam; de Şeyhülislam vaardigde soms politieke fatwa's uit over het dja`iz (geoorloofd) zijn van staatsgrepen :hihi:

illmatik
22-04-10, 11:53
Jij vond jezelf toch zo'n expert over de politieke theorie van de islam?

Nou, eigenlijk vind/vond jij dat. Ikzelf heb dat nooit beweerd. Dat ik artikelen heb gepubliceerd over het onderwerp wil ook nog niet zeggen dat ik dat zelf vind.

Andere experts hebben, na het lezen van mijn essay over dat onderwerp, me wel toegelaten tot hun kringetjes van discussie hieromtrent. Zegt dat dan misschien iets? Of moet eerst jouw goedkeuring er komen? Beroepstroll.


Zoals, zoals in zoveel godsdiensten: gehoorzaam de wereldlijke heerser / de heersende orde. Godsdiensten zijn nl. wel subversief zolang ze hun positie moeten verwerven, maar daarna moet het de macht consolideren.

Die macht is, conform de interpretaties van sommige geleerden en ook passages in de Koran, niet absoluut en onvoorwaardelijk.

Max Stirner
22-04-10, 11:56
Heb dat filmpje vluchtig bekeken, maar kan niets strafbaars ontdekken. Hij roept nergens op tot geweld. Waarom iemands vrijheid van meningsuiting inperken terwijl hij nergens de juridische grens overgaat of oproept tot geweld?


Het zijn mooie woorden van een fijn mens, een voorbeeld voor ons allen.


:strik:

illmatik
22-04-10, 11:57
Het zijn mooie woorden van een fijn mens, een voorbeeld voor ons allen.


:strik:

Kun jij nog veel van leren, zuurpruim. :)

cl0ned
22-04-10, 12:03
Het zijn mooie woorden van een fijn mens, een voorbeeld voor ons allen.


:strik:


Of je het met de inhoud eens bent of niet is een ander verhaal. Die topic is een paar straten verder.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 12:04
Taqijah is geen islamitisch ding. Gaat heen, misleidend ongedierte.





Maar dan:



As-Shoera benoemt eerst de kwaliteiten van goede moslims en stelt dan bij de bekende pijlers vast dat zij hun kwesties behandelen in onderling overleg --> 'Wa amrohom shoera baynahom'.

Het is bij pijlers vastgelegd waar islamitische leiders aan dienen te voldoen. Voldoen ze niet aan die pijlers, dan heeft een volk het recht de leider af te zetten. Een leider die zijn volk onderdrukt, en tegen islamitische principes indruist, waarmee de samenleving wordt geforceerd naar onislamitische zaken, en onislamitisch handelen, zo'n leider dient te worden getolereerd?

Met alle respect, maar bij menig staatsimam heb ik mijn twijfels. Dat Makkah en Madina in S.A. liggen, geeft voor mij niet per definitie een heilig karakter aan de Arabieren an sich, laat staan hun koningshuis en/of hun legertje staatsislam predikende imams on the payroll. Vandaar mijn vraagtekens.

O.a. Al-Mawdudi heeft bij zijn vaststelling van kenmerken voor een 'khalifat' gepleit voor het volgende profiel:





Help eens? :hihi:

Ik wil namelijk de betreffende hadith naast de weergeven interpretatie ervan leggen.

Hier staan er artikelen van geleerden over de omgangsetiketten met de leider: http://www.ahloelhadieth.com/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=5&id=30&Itemid=28 En zoals je kunt zien, valt het onder 'Aqeedah.

Maar ik kon niet zo snel de letterlijke hadith vinden, waarin bijvoorbeeld de zinsnede staat dat al zelfs slaat de leider op jullie ruggen, dat je zelfs dan moet gehoorzamen. Maar dat kan ik wel voor je tevoorschijn halen als ik vanavond thuis ben.

Max Stirner
22-04-10, 12:08
Kun jij nog veel van leren, zuurpruim. :)



Iedereen krijgt de groupies die hij verdient .... tis natuurlijk wel een beetje zielig, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt.

:)

illmatik
22-04-10, 12:18
En zoals je kunt zien, valt het onder 'Aqeedah.

Wat ik dan niet begrijp is waarom het niet onder fiqh valt, (volgens deze website dan). De kern van het onderwerp heeft immers weinig te maken met de aqidah van moslims. Tenzij de kern niet is de inrichting van staat en kenmerken van leiders, maar slechts de ervaring en rol van inwoners binnen zo'n samenleving.


Maar ik kon niet zo snel de letterlijke hadith vinden, waarin bijvoorbeeld de zinsnede staat dat al zelfs slaat de leider op jullie ruggen, dat je zelfs dan moet gehoorzamen. Maar dat kan ik wel voor je tevoorschijn halen als ik vanavond thuis ben.

Het is zeer belangrijk de letterlijke tekst er altijd bij te pakken alvorens dit soort zaken zo aan te nemen. Het is een gezond kenmerk van ijtihad om de algemene volgorde van acceptatie aan te houden: Koran, Soenna, Qiyaas, Ijma. Vandaar dat ik de letterlijke tekst zo benadruk. Graag, als je wilt, dan zie ik 'm wel verschijnen.

mark61
22-04-10, 12:22
Jaloers, ouwe mislukkeling?

Weet je, zo'n loserige opmerking hè...

Echt. Kijk jij nou nooit es in de spiegel en denkt dan: wat ben ik toch een loser? Dat zou je wellicht wat vaker moeten doen.

Tis ook zo moeilijk, inhoudelijk discussiëren.

Want dan kom je in het nauw te zitten. Wil je niet eerlijk antwoord geven op vragen.

Dus gaan we binnen 1 post schelden.

illmatik
22-04-10, 12:30
Echt. Kijk jij nou nooit es in de spiegel en denkt dan: wat ben ik toch een loser? Dat zou je wellicht wat vaker moeten doen.

Wat moet ik vaker doen? In de spiegel kijken of mezelf een loser noemen?

De enige loser hier op dit hele forum dat ben jij, ouwe lapzwans. Zelfs Max Stirner en Slinger overtreffen je nog net niet. Je moet bij Beheer eigenlijk geld vragen voor je forumtrolling. Je doet het al jaren, je bent er erg goed in en je houdt dit forum zo'n beetje als enige nog in leven. Dat is dan ook de enige taak van forumtrolls en je doet het echt goed. Je stoort je aan schelden? De pot verwijt hier niet de hypocriete mafketel, maar andersom wel.

Het moet frustrerend voor je zijn, om voor maar 1 ding talent te hebben en er dan ook nog eens niets aan hebben. Verder weet je wel een hoop, maar weet je eigenlijk helemaal niets, allemaal dankzij die gespeelde interesse van je. Laat het eerst eens oprecht zijn, dan kom je misschien nog ergens.


Tis ook zo moeilijk, inhoudelijk discussiëren.

Je hebt jezelf meerdere malen bewezen als niet echt geïnteresseerd en uiterst incompetent. Men, waaronder ik, kan jou dan ook totaal niet serieus nemen. Men, waaronder ik, doet dat dus ook niet. Je bent slechts leuk om even op af te blazen en braggadocios op te trainen, verder heb je echt geen enkel nut.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 16:01
Wat ik dan niet begrijp is waarom het niet onder fiqh valt, (volgens deze website dan). De kern van het onderwerp heeft immers weinig te maken met de aqidah van moslims. Tenzij de kern niet is de inrichting van staat en kenmerken van leiders, maar slechts de ervaring en rol van inwoners binnen zo'n samenleving.

Het is kennelijk zo belangrijk, het gehoorzamen van de Moslimleider in al-Ma'ruf, dat het onderdeel is van de 'Aqeedah. En dat is niet nieuw. Bovendien kunnen er zaken in de 'Aqeedah zitten, die ook in de Fiqh terug komen. Een voorbeeld is het vegen over de sokken, die wordt ook in de traditionele boeken van 'Aqeedah opgenomen.


Het is zeer belangrijk de letterlijke tekst er altijd bij te pakken alvorens dit soort zaken zo aan te nemen. Het is een gezond kenmerk van ijtihad om de algemene volgorde van acceptatie aan te houden: Koran, Soenna, Qiyaas, Ijma. Vandaar dat ik de letterlijke tekst zo benadruk. Graag, als je wilt, dan zie ik 'm wel verschijnen.

Ja ik heb voor je gezocht en heb het gevonden, het is een prachtig stuk al zeg ik het zelf, voila:

34: It is neither permissible to fight the ruler or to rebel against him, even if he oppresses.

It is neither permissible to fight the ruler or to rebel against him, even if he oppresses. This is due to the saying of the Messenger of Allah to Abu Dharr al-Ghifaaree, "Have patience, even if he is an Abyssinian slave"[1] and his saying to the Ansaar, "Have patience until you meet me at the Pool."[2] There is no fighting against the ruler in the Sunnah. It causes destruction of the religion and the worldly affairs.[3]

1. Its like is reported by Muslim (Eng. trans., vol.3. nos.4525, 4526).

2. Reported by al-Bukhaaree (Eng. trans., vol.5, no.136) from the hadeeth of Usayd ibn al-Hudayr.

3. Hudhaifah (radiallaahu anhu) reports, in a longer hadeeth, that the Messenger of Allah said, "There will come leaders who will not follow my guidance and will not follow my Sunnah. There will be amongst them men who will have the hearts of devils in the bodies of humans." He (Hudhaifah) asked, "What shall I do, O Messenger of Allah, if I reach that?" He replied, "You should hear and obey the ruler, even if he flogs your back and takes your wealth, then still hear and obey." Reported by Muslim (Eng. trans. 3/1029/no.4554).

Al-Khallaal reports, in as-Sunnah (no.87), that: Abu Bakr related to us, saying, "I heard Abu 'Abdullah (Imaam Ahmad) ordering that bloodshed be avoided and he strongly forbade rebellion."

Bron: http://www.salafipublications.com/sps/apps_SharhusSunnah.cfm?PointID=34

Wa salam

illmatik
22-04-10, 17:02
Ja ik heb voor je gezocht en heb het gevonden, het is een prachtig stuk al zeg ik het zelf, voila:

34: It is neither permissible to fight the ruler or to rebel against him, even if he oppresses.

It is neither permissible to fight the ruler or to rebel against him, even if he oppresses. This is due to the saying of the Messenger of Allah to Abu Dharr al-Ghifaaree, "Have patience, even if he is an Abyssinian slave"[1] and his saying to the Ansaar, "Have patience until you meet me at the Pool."[2] There is no fighting against the ruler in the Sunnah. It causes destruction of the religion and the worldly affairs.[3]

1. Its like is reported by Muslim (Eng. trans., vol.3. nos.4525, 4526).

2. Reported by al-Bukhaaree (Eng. trans., vol.5, no.136) from the hadeeth of Usayd ibn al-Hudayr.

3. Hudhaifah (radiallaahu anhu) reports, in a longer hadeeth, that the Messenger of Allah said, "There will come leaders who will not follow my guidance and will not follow my Sunnah. There will be amongst them men who will have the hearts of devils in the bodies of humans." He (Hudhaifah) asked, "What shall I do, O Messenger of Allah, if I reach that?" He replied, "You should hear and obey the ruler, even if he flogs your back and takes your wealth, then still hear and obey." Reported by Muslim (Eng. trans. 3/1029/no.4554).

Al-Khallaal reports, in as-Sunnah (no.87), that: Abu Bakr related to us, saying, "I heard Abu 'Abdullah (Imaam Ahmad) ordering that bloodshed be avoided and he strongly forbade rebellion."

Bron: http://www.salafipublications.com/sps/apps_SharhusSunnah.cfm?PointID=34

Wa salam

Djazakou Allah ou ghairan.

Ik ga hier even op 'mediteren'.

Abu_Hurayrah
22-04-10, 17:06
Djazakou Allah ou ghairan.

Ik ga hier even op 'mediteren'.

Wa djazzaak, neem de tijd.

Pizzaman
22-04-10, 18:52
Gelezen. Er staat geen enkel woord over autochtone criminelen in dat rioolkrantartikeltje van je.
Waar blijft je discriminatie-filosofie dan? Er staat ook niet in dat het speciaal alleen voor autochtonen zou zijn. Dus waar blijf je dan?


Je zit zand in de discussieogen te strooien, vals mannetje.
Misschien dat het de stront uit je ogen verdrijft, schattebout :gniffel:


Liegen mag sowieso niet. Doe dat dan ook niet.
Ik denk dat het iedereen wel duidelijk is wie hier de boel probeert te bedotten :zwaai:

illmatik
22-04-10, 19:07
Waar blijft je discriminatie-filosofie dan? Er staat ook niet in dat het speciaal alleen voor autochtonen zou zijn. Dus waar blijf je dan?

Op het punt waar ik niet verwees naar een krantartikel wat niets te maken heeft met deze topic. En jij?


Ik denk dat het iedereen wel duidelijk is wie hier de boel probeert te bedotten :zwaai:

Ja, kruip maar terug onder die vochtige steen van je. Je hebt er dus niets tegen in te brengen. Prutser.

Pizzaman
22-04-10, 19:16
Op het punt waar ik niet verwees naar een krantartikel wat niets te maken heeft met deze topic. En jij?
Welke afwijking van topic jij dus mee kwam, lees het maar eens terug.


Ja, kruip maar terug onder die vochtige steen van je. Je hebt er dus niets tegen in te brengen. Prutser.
Hahaha ik denk dat jij maar terug moet kruipen, maar met nu zowel stront als zand in je ogen zal 't nog niet meevallen. BTW ik lach om je gescheld, hetgeen meestal wordt gedaan door degenen die geen gelijk hebben en het ook niet kunnen krijgen. Waar je vandaan komt met je stoere logo en je stoere gepraat zal het vast ewel indruk maken, maar hier niet.

Hopelijk leer je ook dat een discussie niet gewonnen wordt met koosnaampjes, maar met feiten.

Terug naar de discussie ben ik benieuwd wat de man van Danablue van die vertaling vindt. :blowen:

illmatik
22-04-10, 19:17
Welke afwijking van topic jij dus mee kwam, lees het maar eens terug.

Jij stelde iets. Ik vroeg je om bewijs, vervolgens kwam je met een artikel dat niets te maken heeft met deze topic. Jij en die kokosgek zijn even dom. Ik ben klaar met je.

Pizzaman
22-04-10, 19:20
Jij stelde iets. Ik vroeg je om bewijs, vervolgens kwam je met een artikel dat niets te maken heeft met deze topic. Jij en die kokosgek zijn even dom. Ik ben klaar met je.

Je hebt je bewijs (van het tegendeel) gekregen.
helaas bevalt het je blijkbaar niet. Maar dan had je er nioet om moeten vragen.

Ik ben blij dat je me vergelijkt met onze Kokosmakroon, dan doe ik het toch zo slecht nog niet.
Ik moet zeggen dat ik hier nog niet zo'n raaskallend orakel als jij heb ontdekt.
Maar wat niet is kan nog komen. :wohaa: