PDA

Bekijk Volledige Versie : Meisje (12) wint zaak scheiding 80-jarige Buraidah



Pagina's : [1] 2

jang0201
22-04-10, 10:08
Meisje (12) wint zaak scheiding 80-jarige Buraidah - Een 12-jarig meisje uit Saoedi-Arabië heeft de rechtszaak gewonnen om de scheiding van haar 80-jarige man.


De zaak kan ervoor zorgen dat er in het koninkrijk een minimumleeftijd komt voor de leeftijd waarop meisjes worden uitgehuwelijkt. Een mensenrechtencommissie wil dat de minimumleeftijd voor trouwen op 16 jaar komt te staan.

De advocaat van het meisje heeft het gevoel dat de publieke opinie mede door dit proces aan het veranderen is. Steeds meer mensen raken overtuigd van het feit dat kindhuwelijken verboden moeten worden. Het huwelijk van de profeet Mohammed met een 9-jarige wordt in sommige islamitische gebieden gebruikt als rechtvaardiging voor deze praktijken.

De 12-jarige komt uit het conservatieve plaatsje Buraidah, vlakbij de hoofdstad Riyadh. Haar vader dwong haar vorig jaar te trouwen met zijn oudere neef van 80. Daar werd ruim 17.000 euro voor betaald.

Het meisje heeft nu overeenstemming met haar familie bereikt dat de scheiding in de privésfeer wordt voltrokken

Pizzaman
22-04-10, 10:17
Eigenlijk is het absurd, je 12-jarige dochter uithuwelijken aan je neef van 80.

Laat het eens goed op je inwerken, en denk er eens over na.
Het excuus dat Mohammed een vrouw van 9 jaar huwde, doet niet ter zake.
In die tijd mocht je blij zijn als de gemiddelde leeftijd 40 jaar was.
Bovendien had men kennenlijkook een dusdanige mate van jeuk aan het zaakje,
dat je niet zeker kon zijn dat ze4 bna die leeftijd nog maagd waren.

Wie er nog steeds dergelijke praktijken op na wil houden, moet zich toch echt even op zijn hoofd krabben.
Of ergens anders. :wohaa:

PaRiSCaSa
22-04-10, 10:49
People don't seem to understand that 14 centuries ago, a 9/10 years old girl was mature and ready for marriage. It is not comparable with a girl of the same age nowadays.

Even here in France (or in Western countries in general),many persons from the generation of our grandparents used to get married at the age of 13/14.

Islamophobs always take Islamic facts out of their contexts (be it for the Quran verses or the life of our Prophet Mohammed p.b.u.h).

naam
22-04-10, 10:52
People don't seem to understand that 14 centuries ago, a 9/10 years old girl was mature and ready for marriage. It is not comparable with a girl of the same age nowadays.

Even here in France (or in Western countries in general),many persons from the generation of our grandparents used to get married at the age of 13/14.

Islamophobs always take Islamic facts out of their contexts (be it for the Quran verses or the life of our Prophet Mohammed p.b.u.h).

Hé de Koran is perfect, universeel en altijd geldend, ook waar het gaat om het huwen van 10 jarige meisjes. Wat Mohammed deed was goed en nu ook.

mark61
22-04-10, 11:20
People don't seem to understand that 14 centuries ago, a 9/10 years old girl was mature and ready for marriage. It is not comparable with a girl of the same age nowadays.

Even here in France (or in Western countries in general),many persons from the generation of our grandparents used to get married at the age of 13/14.

Islamophobs always take Islamic facts out of their contexts (be it for the Quran verses or the life of our Prophet Mohammed p.b.u.h).

Ah u is nu ook historisch ontwikkelingspsycholoog, versed in de psyche van 10-jarigen uit 634?

Hullie doen het ook is geen rechtvaardiging. Hullie zijn getikt.

Sommige moslims halen juist altijd feiten uit hun context. Ze beroepen zich immers in 2010 op contextloze teksten uit de 7e eeuw.

illmatik
22-04-10, 11:53
Sommige moslims halen juist altijd feiten uit hun context. Daar beroepen ze zich immers in 2010 op, contextloze teksten uit de 7e eeuw.

Aan de andere kant heb je wel altijd eerst sommige niet-moslims die de teksten geweld aandoen doordat de context niet wordt meegenomen in hun bestudering ervan. Met als resultaat dit soort nutteloze discussies.

naam
22-04-10, 12:20
Aan de andere kant heb je wel altijd eerst sommige niet-moslims die de teksten geweld aandoen doordat de context niet wordt meegenomen in hun bestudering ervan. Met als resultaat dit soort nutteloze discussies.

Ga maar eens lekker met "snow" in discussie over context. Straks krijg je nog last van djinns in een bepaalde context.

mark61
22-04-10, 12:25
Aan de andere kant heb je wel altijd eerst sommige niet-moslims die de teksten geweld aandoen doordat de context niet wordt meegenomen in hun bestudering ervan. Met als resultaat dit soort nutteloze discussies.

Jij begrijpt mijn post niet.

Er zijn moslims (fundi's, wahhabi's) die de notie 'contextgebonden' volledig afwijzen.

Er zijn moslims die de notie 'contextgebonden' ruim accepteren.

Er zijn moslims die het één wel, maar het ander niet contextgebonden zien, op volstrekt duistere gronden.

En er zijn moslims die tegen niet-moslims roepen: 'dat moet je in zijn context zien' maar tegen moslims: 'Alles in de Koran is voor eeuwig vastgelegd'.

De verwarring zit toch echt bij jou, niet bij de niet-moslim. It's your problem, diel widdit.

PaRiSCaSa
22-04-10, 12:42
Hé de Koran is perfect, universeel en altijd geldend, ook waar het gaat om het huwen van 10 jarige meisjes. Wat Mohammed deed was goed en nu ook.

I will never call into question what Mohammed (sallah ou aalyhi wa salam) did. He is an example to follow for all Muslims.

Nu ook? Are you aware that in Morocco, which is an Islamic country, the minimum legal age for marriage, since the Moudawana, is 18?

mark61
22-04-10, 12:55
I will never call into question what Mohammed (sallah ou aalyhi wa salam) did. He is an example to follow for all Muslims.

Nu ook? Are you aware that in Morocco, which is an Islamic country, the minimum legal age for marriage, since the Moudawana, is 18?

Waarom vraag je dat aan een niet-moslim? Vraag het aan jezelf.

Spagaat. Schizofrenie.

Is met 10-jarigen trouwen nou wel of niet een goed idee? Je zegt hierboven zowel ja als nee.

Pizzaman
22-04-10, 20:10
In India is het nog steeds gemeengoed om op zer jonge leeftijd te trouwen.
Echter, dit geldt dan voor zowel mannen als vrouwen.
Ook daar is er een sterk verkorte levensverwachting.

Dus ook geen reden om een ouwe geit te verblijden met een nog niet eens ontloken blaadje.
Kindersex valt niet goed te praten, door de paus niet en ook niet door de islam.

fisherman1969
22-04-10, 22:48
In India is het nog steeds gemeengoed om op zer jonge leeftijd te trouwen.
Echter, dit geldt dan voor zowel mannen als vrouwen.
Ook daar is er een sterk verkorte levensverwachting.

Dus ook geen reden om een ouwe geit te verblijden met een nog niet eens ontloken blaadje.
Kindersex valt niet goed te praten, door de paus niet en ook niet door de islam.
:duim:

naam
23-04-10, 08:20
Waarom vraag je dat aan een niet-moslim? Vraag het aan jezelf.

Spagaat. Schizofrenie.

Is met 10-jarigen trouwen nou wel of niet een goed idee? Je zegt hierboven zowel ja als nee.

Ik hoop nog wel een antwoord van hem te krijgen.

knuppeltje
23-04-10, 09:03
PaRiSCaSa;4325453]People don't seem to understand that 14 centuries ago, ....

Dat het toen net zo goed pedofilie was als nu, hoe ze daar toen over dachten doet daarvoor helemaal niet ter zaken.

Eke
23-04-10, 14:22
Dat het toen net zo goed pedofilie was als nu, hoe ze daar toen over dachten doet daarvoor helemaal niet ter zaken.


Heren, elke minuut sterft er ergens op de aarde een moeder tijdens haar bevalling. ELKE minuut ! :eek:

citaat uit de Volkskrant :Het slechtst af is West-Afrika. Vrouwen daar hebben een kans van 1 op 12 om te overlijden aan complicaties van zwangerschap.

Dat jonge meisjes die maar net menstrueren gecompliceerde en zeer pijnlijke bevallingen krijgen (denk aan haar nog smalle bekken meestal) valt niet eens zo direkt in het oog, als vrouwen sowieso al vaak doodgaan tijdens de baring.

Dus...een geslachtsrijp meisje van 9/10/11/12 (een kind dus, in onze ogen) werd in vroegere tijden gewoon gezien als een piepjonge vrouw die huwbaar (klaar voor sex) was..




Het is geweldig dat vrouwen, ook de piepjonge, meer status krijgen in de maatschappij waarin ze opgroeien !!!!
Zodat er zorgvuldiger naar hen en hun waarde gekeken gaat worden.

En dat gaat makkelijker als mensen niet in bittere armoede leven en geld hard nodig hebben om te overleven....Of denken, dat ze dat geld voor hun dochter hard nodig hebben.

Aït Ayt
23-04-10, 15:48
Hé de Koran is perfect, universeel en altijd geldend, ook waar het gaat om het huwen van 10 jarige meisjes. Wat Mohammed deed was goed en nu ook.

zeg moeftie, wijs het anders even aan in de qur'aan waar er staat dat je met tienjarige meisjes kunt huwen..

knuppeltje
23-04-10, 15:55
Eke;4326492]En dat gaat makkelijker als mensen niet in bittere armoede leven en geld hard nodig hebben om te overleven....Of denken, dat ze dat geld voor hun dochter hard nodig hebben.

Dat zal ongetwijfeld. Maar die ouwe knakkers die daar het geld voor betalen blijven dan nog steeds smerige pedofielen die opgesloten dienen te worden.

Eke
23-04-10, 17:16
Dat zal ongetwijfeld. Maar die ouwe knakkers die daar het geld voor betalen blijven dan nog steeds smerige pedofielen die opgesloten dienen te worden.


Je hebt het over ouwe knakkers. Maar is in de ogen van een twaalfjarige niet iedere 20-plusser een ouwe knakker ?

Begrijp me goed, over misbruik van kinderen is iedereen hier het wel met elkaar eens, maar is in sommige gemeenschappen het huwelijk ook niet een vorm van sociale opvang ?

Een man trouwt de weduwe van zijn broer als extra vrouw, een alleenstaande oude man trouwt iemand die z'n eten kan koken , z'n kleren kan wassen en z'n huis kan schoonhouden.
Een huwelijk is goedkoper en zekerder voor een man dan een huishoudster voor dag en nacht.

Knuppeltje, hoeveel 80+-mannen zoeken genegenheid en warmte 's nachts bij de vrouw en hoeveel 80plus-mannen werken toe naar een coitus ? (3:1....Westerse cijfers)

De rechters uit dit topic geven aan dat een kuiken van 12 te jong is in hedendaags opzicht.

Het past beter bij de kennis van de huidige tijd (gevaar bevalling).
En ook bij de tijdgeest ..je bent een viespeuk als je aan kinderen frummelt

en aan bejaarden die zich niet meer kunnen verdedigen.:hihi: Ja, toch ?

naam
23-04-10, 18:07
zeg moeftie, wijs het anders even aan in de qur'aan waar er staat dat je met tienjarige meisjes kunt huwen..

Volgens de Koran dien je Mohammed te volgen.
Dus gewoon doen wat Mohammed deed en dat is een 10 jarig meisje huwen.
Doen ze is Sa.

Abu_Hurayrah
23-04-10, 18:33
Volgens de Koran dien je Mohammed te volgen.
Dus gewoon doen wat Mohammed deed en dat is een 10 jarig meisje huwen.
Doen ze is Sa.

Op haar negende werd het huwelijk geconsumeerd. Een van de vele positieve gevolgen is dat zij van alle vrouwelijke hadith overleveraars het meest heeft kunnen overleveren als "Moeder der gelovigen".

Pizzaman
23-04-10, 18:39
Op haar negende werd het huwelijk geconsumeerd. Een van de vele positieve gevolgen is dat zij van alle vrouwelijke hadith overleveraars het meest heeft kunnen overleveren als "Moeder der gelovigen".

Elders las ik dat het huwelijk 9 jaar heeft geduurd.
Vermoeden bekruipt mij dat Aisha het heeft afgelegd,
blijkbaar was er dus toch iets niet zo gezond?

BTW het is natuurlijk wel DE manier om zowel kinderbijslag als partnersubsidie te vangen.

Abu_Hurayrah
23-04-10, 18:45
Elders las ik dat het huwelijk 9 jaar heeft geduurd.
Vermoeden bekruipt mij dat Aisha het heeft afgelegd,
blijkbaar was er dus toch iets niet zo gezond?

BTW het is natuurlijk wel DE manier om zowel kinderbijslag als partnersubsidie te vangen.

De Profeet salAllahu 'alayhi wa salam heeft zijn sterfbed in haar armen doorgebracht en is vanuit al zijn vrouwen uitgerekend in haar armen overleden. Niet bepaald een aanwijzing voor ongezonde of negatieve redeneringen met betrekking tot zijn relatie tot haar. Jij bent op het verkeerde been gezet, dat moge duidelijk zijn.

justus
23-04-10, 20:10
is dit ook pedofilie?

Eke
23-04-10, 20:44
is dit ook pedofilie?

Je zult dat zelf moeten beslissen. Tijdgeest. Cultuur.
Korter kan ik het niet maken :hihi:

childerenoftjsernobyl86
24-04-10, 11:45
Je zult dat zelf moeten beslissen. Tijdgeest. Cultuur.
Korter kan ik het niet maken :hihi:
Het heeft denk ik weinig te maken met Tijdgeest/Cultuur maar gewoon met de geestelijke dwang van de persoon in kwestie.
Dus pedofilie iets anders kan ik er niet van maken.
Misschien een idee dat de Moslim-partij gaat fuseren met de pedofielen partij?

Eke
24-04-10, 13:29
*Het heeft denk ik weinig te maken met Tijdgeest/Cultuur maar gewoon met de geestelijke dwang van de persoon in kwestie.

**Dus pedofilie iets anders kan ik er niet van maken.
Misschien een idee dat de Moslim-partij gaat fuseren met de pedofielen partij?

*onderbouw dit maar.................bron?

** jammer. dom idee...zeker voor iemand die hier reklame voor de SP komt maken.

En je wist zoveel over bevallingen van jonge meisjes..

knuppeltje
24-04-10, 15:26
Eke;4326635]Je hebt het over ouwe knakkers. Maar is in de ogen van een twaalfjarige niet iedere 20-plusser een ouwe knakker ?

Dat is die nog lang niet, maar niet voor niets is seks van die 20-jarige met zo'n grietje hier strafbaar.


Begrijp me goed, over misbruik van kinderen is iedereen hier het wel met elkaar eens, maar is in sommige gemeenschappen het huwelijk ook niet een vorm van sociale opvang ?

Hoezo? Als zo'n kind ergens opgevangen moet worden kan ze toch gewoon in een gezin opgenomen worden. Daarvoor toch nog niet nodig dat ze met een ouwe geile bok te trouwen.


Een huwelijk is goedkoper en zekerder voor een man dan een huishoudster voor dag en nacht.

Tja, die laatste moet je betalen.


Knuppeltje, hoeveel 80+-mannen zoeken genegenheid en warmte 's nachts bij de vrouw en hoeveel 80plus-mannen werken toe naar een coitus ? (3:1....Westerse cijfers)

Zoland dat om volwassen mensen met hun volle verstand gaat, zal het mij worst wezen.


De rechters uit dit topic geven aan dat een kuiken van 12 te jong is in hedendaags opzicht.

Ik zie geen enkele reden waarom dat vroeger niet te jong was, ook al was dat in bepaalde kringen zogenaamd normaal.


Het past beter bij de kennis van de huidige tijd (gevaar bevalling).
En ook bij de tijdgeest ..je bent een viespeuk als je aan kinderen frummelt

Voor mij was je dat vroeger ook.

knuppeltje
24-04-10, 15:29
Abu_Hurayrah;4326671]Op haar negende werd het huwelijk geconsumeerd. Een van de vele positieve gevolgen is dat zij van alle vrouwelijke hadith overleveraars het meest heeft kunnen overleveren als "Moeder der gelovigen".

Gut, wat fantastisch toch.

knuppeltje
24-04-10, 15:30
justus;4326710]is dit ook pedofilie?


Ja.

childerenoftjsernobyl86
24-04-10, 19:15
=Eke;4326998]*onderbouw dit maar.................bron?
De bron waaruit ik put kan ik je hier niet geven want je moet inloggen met een wachtwoord en is alleen beschikbaar voor medewerkers, maar ik het ongeveer het zelfde gevonden op deze site van het gezondheidsnet onder psyche http://www.gezondheidsnet.nl/geest/nieuws/1339/pedofielen-hebben-hersenafwijking


** jammer. dom idee...zeker voor iemand die hier reklame voor de SP komt maken.
Dus als SPer moet ik enige gevoel of medeleven tonen voor pedofiele gedachten van mijn medemens, praat eens met ome Jan hoe die denkt over deze materie.
Niemand binnen de partij zal zich geroepen voelen om ook maar enig sinds dit te verdedigen, sterke nog de SP is tegen elke misbruik van de vrouw en zal zich hierin ook verzetten.
Het vergelijk met de pedofielen partij en de moslim partij is ook snel gemaakt, gezien het feit dat zij beiden de liefde op kinderen wensen goed te praten, zij het zo dat de ene het doet in zijn overtuiging in de liefde naar het kind en de andere met een boek zwaait en stelt dat het kan en mag omdat iemand in dat boek het ook deed, gadver....


En je wist zoveel over bevallingen van jonge meisjes..

Kijk eens op onze site's zoals Mission Possible, Unicef of ISOnline wat kinderen meemaken door het toedoen van ouderen en het weigeren van overheden om in te grijpen, ja dan kom je door schade en schande veel te weten over bevallingen van vaak zeer jonge meisjes, zeker als je landen moet bezoeken zoals Ghana, Rusland, etc. maar ook dichter bij huis zelfs in Nederland is het geen uitzondering meer zoals Dr. Kors kinderarts ons in een brandbrief vertelde.
Maar ik wilde het hier bij laten, want ik wordt misselijk van onderwerpen als deze.

Eke
24-04-10, 22:45
Ik zie geen enkele reden waarom dat vroeger niet te jong was, ook al was dat in bepaalde kringen zogenaamd normaal.



.

Klopt. Toen vond men het normaal.

http://en.academic.ru/pictures/enwiki/80/Prinses_Henriette_Maria_Stuart.jpg

Prinses Henriëtte Maria Stuart ,op 10 jarige leeftijd gehuwd met de Nederlandse stadhouder Willem II.

Dit zou in onze tijd ondenkbaar zijn, om op je 10e. jaar te trouwen als prinsesje.
De tijden veranderen, de zeden en gewoontes ook.



Waarom toen zo jong en nu een hogere huwelijksleeftijd ?

Dat jonge meisjes die maar net menstrueren gecompliceerde en zeer pijnlijke bevallingen krijgen (denk aan haar nog smalle bekken meestal) valt niet eens zo direkt in het oog, als vrouwen sowieso al vaak doodgaan tijdens de baring. En dat deden de vrouwen volop in die tijd.

Dus...een geslachtsrijp meisje van 9/10/11/12 (een kind dus, in onze ogen) werd in vroegere tijden gewoon gezien als een piepjonge vrouw die huwbaar (klaar voor sex) was.. Wisten zij veel....

.................................................. .................................................. ......................................
Schilderij van Antoon van Dyck, 1641.

Dus 1000 jaar later dan Aysha.

Eke
24-04-10, 23:02
Maar ik wilde het hier bij laten, want ik wordt misselijk van onderwerpen als deze.

Net zoals John 2. Ra ra ra....

childerenoftjsernobyl86
25-04-10, 01:51
Net zoals John 2. Ra ra ra....

Je stelde enkele vragen, ik gaf je antwoorden en wel duidelijke antwoorden en dan kom jij met John 2?
Hoe dom kan een mens zijn om niet te antwoorden op hun eigen vragen en uit te wijken naar een john2 of 3, 4, 5, 6,???:zwaai:

childerenoftjsernobyl86
25-04-10, 01:54
Klopt. Toen vond men het normaal.

http://en.academic.ru/pictures/enwiki/80/Prinses_Henriette_Maria_Stuart.jpg

Prinses Henriëtte Maria Stuart ,op 10 jarige leeftijd gehuwd met de Nederlandse stadhouder Willem II.

Dit zou in onze tijd ondenkbaar zijn, om op je 10e. jaar te trouwen als prinsesje.
De tijden veranderen, de zeden en gewoontes ook.



Waarom toen zo jong en nu een hogere huwelijksleeftijd ?

Dat jonge meisjes die maar net menstrueren gecompliceerde en zeer pijnlijke bevallingen krijgen (denk aan haar nog smalle bekken meestal) valt niet eens zo direkt in het oog, als vrouwen sowieso al vaak doodgaan tijdens de baring. En dat deden de vrouwen volop in die tijd.

Dus...een geslachtsrijp meisje van 9/10/11/12 (een kind dus, in onze ogen) werd in vroegere tijden gewoon gezien als een piepjonge vrouw die huwbaar (klaar voor sex) was.. Wisten zij veel....

.................................................. .................................................. ......................................
Schilderij van Antoon van Dyck, 1641.

Dus 1000 jaar later dan Aysha.

Ja en die stond dan ook bekend als pedofiel?

Ik dacht dat u in de zorg zat, tot hoever wilt u de pedofilie beschermen?

Abu_Hurayrah
25-04-10, 02:11
Ja en die stond dan ook bekend als pedofiel?

Ik dacht dat u in de zorg zat, tot hoever wilt u de pedofilie beschermen?

Elders:

zoals gebruikelijk ga je weer met 200 kilometer per uur kort door de bocht..


In het dagelijks spraakgebruik wordt een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot personen die wel al geslachtsrijp, maar nog minderjarig (jonger dan achttien) zijn, vaak ten onrechte als pedofiel aangemerkt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

childerenoftjsernobyl86
25-04-10, 02:58
Elders:
Je wilt die site toch geen enig wetenschappelijk belang geven?

Keydo
25-04-10, 03:18
Breaking news!!!

Abu_Hurayrah
25-04-10, 10:12
Je wilt die site toch geen enig wetenschappelijk belang geven?

Ik zie het als een encyclopedie die niet onfeilbaar is.

knuppeltje
25-04-10, 10:32
Eke;4327380]Klopt. Toen vond men het normaal.

In bepaalde kringen waar het om staatsbelang ging, maar niet algemeen.


Prinses Henriëtte Maria Stuart ,op 10 jarige leeftijd gehuwd met de Nederlandse stadhouder Willem II.

Zoals ik zei: staatsbelang.


Dit zou in onze tijd ondenkbaar zijn, om op je 10e. jaar te trouwen als prinsesje.

Gelukkig wel.


Waarom toen zo jong en nu een hogere huwelijksleeftijd ?

Lees hierboven.


Dat jonge meisjes die maar net menstrueren gecompliceerde en zeer pijnlijke bevallingen krijgen (denk aan haar nog smalle bekken meestal) valt niet eens zo direkt in het oog, als vrouwen sowieso al vaak doodgaan tijdens de baring. En dat deden de vrouwen volop in die tijd.

Daarom was het dus ook toen helemaal fout.


Dus...een geslachtsrijp meisje van 9/10/11/12 (een kind dus, in onze ogen) werd in vroegere tijden gewoon gezien als een piepjonge vrouw die huwbaar (klaar voor sex) was.. Wisten zij veel....

Vrouwen waren en zijn gewoon niet meer dan handelswaar binnen bepaalde kringen en daarvan gaat er altijd wel een deel naar de knoppen, tegenwoordig nog steeds trouwens.
Dat ordinaire misdadigers in de vrouwenhandel daar zo over denken kun je verwachten, maar van zogenaamde brave gelovigen die alsmaar schijnheilig preken dat alle mensen gelijk zijn?

Eke
25-04-10, 10:52
*Vrouwen waren en zijn gewoon niet meer dan handelswaar binnen bepaalde kringen en daarvan gaat er altijd wel een deel naar de knoppen, tegenwoordig nog steeds trouwens.


**Dat ordinaire misdadigers in de vrouwenhandel daar zo over denken kun je verwachten, maar van zogenaamde brave gelovigen die alsmaar schijnheilig preken dat alle mensen gelijk zijn?


#VROEGER :"men realiseerde zich onvoldoende dat kids met de eerste menstruatie nog niet rijp waren om zonder teveel risico een kind te baren." Het was 'gemeengoed' dat er slachtoffers vielen tijdens de bevallingen.

#NU : "er zijn volop bewijzen dat het slecht is om met zo'n jonkie sex te hebben"

Deze kennis dient verbreid te worden.Talloze gelovigen en niet-gelovigen die dat verspreiden..

mark61
25-04-10, 11:59
#VROEGER :"men realiseerde zich onvoldoende dat kids met de eerste menstruatie nog niet rijp waren om zonder teveel risico een kind te baren." Het was 'gemeengoed' dat er slachtoffers vielen tijdens de bevallingen.

#NU : "er zijn volop bewijzen dat het slecht is om met zo'n jonkie sex te hebben"

Deze kennis dient verbreid te worden.Talloze gelovigen en niet-gelovigen die dat verspreiden..

Vroeger waren vrouwen minder dan geiten, en nu nog steeds.

Abu_Hurayrah
25-04-10, 12:07
#VROEGER :"men realiseerde zich onvoldoende dat kids met de eerste menstruatie nog niet rijp waren om zonder teveel risico een kind te baren." Het was 'gemeengoed' dat er slachtoffers vielen tijdens de bevallingen.

#NU : "er zijn volop bewijzen dat het slecht is om met zo'n jonkie sex te hebben"

Deze kennis dient verbreid te worden.Talloze gelovigen en niet-gelovigen die dat verspreiden..

Is dat zo? Kun je een aantal van die bewijzen tonen?

Ik kon namelijk niks vinden behalve dat jonge moeders vaak niet de zorg kregen die ze nodig hebben tijdens de zwangerschap, wat negatieve gevolgen kan hebben en ook dat ze niet goed eten. Maar buiten dit geen dingen die niet bij oudere vrouwen voorkomen. Ik ben benieuwd.

Eke
25-04-10, 14:26
Is dat zo? Kun je een aantal van die bewijzen tonen?

Ik kon namelijk niks vinden behalve dat jonge moeders vaak niet de zorg kregen die ze nodig hebben tijdens de zwangerschap, wat negatieve gevolgen kan hebben en ook dat ze niet goed eten. Maar buiten dit geen dingen die niet bij oudere vrouwen voorkomen. Ik ben benieuwd.

OK. Abu. Een dezer dagen, goed ? :) . Wat goed dat je op zoek bent gegaan.....

Als een ander het nog eens wil plaatsen : ook heel fijn !!!!

Eke
25-04-10, 14:29
Vroeger waren vrouwen minder dan geiten, en nu nog steeds.

O, dank je wel, Mark ! Ik kom m'n dag weer door :hihi:

childerenoftjsernobyl86
25-04-10, 14:42
OK. Abu. Een dezer dagen, goed ? :) . Wat goed dat je op zoek bent gegaan.....

Als een ander het nog eens wil plaatsen : ook heel fijn !!!!

De link was al geplaatst maar het blijkt dat mensen dan niet de moeite nemen om het te lezen.

mark61
25-04-10, 14:54
O, dank je wel, Mark ! Ik kom m'n dag weer door :hihi:

Tsja, dat is waar het eigenlijk om draait. Dat vrouwen in veel culturen niet over zichzelf mogen beslissen.

knuppeltje
25-04-10, 15:03
Eke;4327553]#VROEGER :"men realiseerde zich onvoldoende dat kids met de eerste menstruatie nog niet rijp waren om zonder teveel risico een kind te baren." Het was 'gemeengoed' dat er slachtoffers vielen tijdens de bevallingen.

Alleen randdebielen.

Eke
25-04-10, 15:22
De link was al geplaatst maar het blijkt dat mensen dan niet de moeite nemen om het te lezen.

Het linkinvoegtekentje zie ik wel zitten en ik kan het gebruiken voor links van buitenaf, maar ik weet niet hoe je moet linken naar interne postings....

Eke
25-04-10, 15:25
Tsja, dat is waar het eigenlijk om draait. Dat vrouwen in veel culturen niet over zichzelf mogen beslissen.

Naast dat "mogen", daar heb je helemaal gelijk in, zou je ook "kunnen" neer mogen zetten. En dan zijn we meteen een stuk dichter bij huis.

Eke
25-04-10, 15:29
Alleen randdebielen.


In jouw ogen. Want hoe vaak wordt een kant van jou niet geaccepteerd.
Alles dus onder het mom van 'natuurlijk'.

Dan zie je tot je verbazing dat het niets met debiliteit te maken heeft maar met de sterke normen en waarden die mensen meetorsen.

mark61
25-04-10, 15:33
Naast dat "mogen", daar heb je helemaal gelijk in, zou je ook "kunnen" neer mogen zetten. En dan zijn we meteen een stuk dichter bij huis.

Wat betekent 'kunnen' hier? In staat zijn? :eek:

knuppeltje
25-04-10, 16:24
Eke;4327669]In jouw ogen. Want hoe vaak wordt een kant van jou niet geaccepteerd.

Van mij alleen denk je?


Dan zie je tot je verbazing dat het niets met debiliteit te maken heeft maar met de sterke normen en waarden die mensen meetorsen.

Het een sluit het ander niet uit.

childerenoftjsernobyl86
25-04-10, 19:00
Het linkinvoegtekentje zie ik wel zitten en ik kan het gebruiken voor links van buitenaf, maar ik weet niet hoe je moet linken naar interne postings....

Tja je zat in de zorg dus nam aan dat je dan ook als zorg verantwoordelijke gebruik zou maken van site's die in een studie bekend stonden als safe.
Maar zal het voor je copy/plakken met bron vermeldingen.


Pedofielen hebben hersenafwijking

De hersenen van mensen die zich seksueel aangetrokken voelen tot kinderen werken anders dan die van andere volwassenen. Dit is gebleken uit Duits onderzoek met hersenscans.


Uit deze nieuwe Duitse studie van Martin Walter en collega's van de Universiteit van Maagdenburg is gebleken dat de hersenen van pedofielen anders reageren op seksuele prikkels dan andere volwassenen. De hersengolven in het 'pleziercentrum' in de prefrontale cortex werden gemeten met een zogenaamde fMRI-scan. Bij het zien van erotische afbeeldingen bleken zij minder hersenactiviteit in dit 'pleziercentrum' te hebben dan andere volwassenen. Momenteel is de behandeling van pedofilie nog niet erg succesvol. Dit onderzoek kan een begin zijn van meer neurobiologische onderzoeken. Met deze nieuwe insteek kan mogelijk worden gezocht naar een effectievere behandelmethode.


Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/geest/nieuws/1339/pedofielen-hebben-hersenafwijking
Oorspronkelijke bron: http://www.eurekalert.org/

jang0201
26-04-10, 11:19
Geestelijke Jemen: geen wet tegen kindbruiden--------------------------------------------------------------------------------

(Novum/AP) - Sjeik Abdul-Majid Al-Zindani, de meest invloedrijke islamitische geestelijke van Jemen, heeft gezworen een 'miljoen' handtekeningen te verzamelen om te protesteren tegen een voorgestelde wet die kindbruiden wil verbieden. Dat zei hij zaterdag. Ook zei hij massaprotesten te zullen organiseren als de wet er komt.

De voorgestelde wet, waarin zeventien is opgenomen als minimumleeftijd waarop getrouwd mag worden, wordt door religieuze leiders tegengewerkt omdat die on-islamitisch zou zijn.

Een kwart van alle meisjes en vrouwen in Jemen trouwt voor haar vijftiende. Eerder deze maand bloedde een 13-jarig meisje dood nadat haar 23-jarige echtgenoot haar gedwongen had gemeenschap met hem te hebben.

Max Stirner
26-04-10, 11:47
Geestelijke Jemen: geen wet tegen kindbruiden--------------------------------------------------------------------------------

(Novum/AP) - Sjeik Abdul-Majid Al-Zindani, de meest invloedrijke islamitische geestelijke van Jemen, heeft gezworen een 'miljoen' handtekeningen te verzamelen om te protesteren tegen een voorgestelde wet die kindbruiden wil verbieden. Dat zei hij zaterdag. Ook zei hij massaprotesten te zullen organiseren als de wet er komt.

De voorgestelde wet, waarin zeventien is opgenomen als minimumleeftijd waarop getrouwd mag worden, wordt door religieuze leiders tegengewerkt omdat die on-islamitisch zou zijn.

Een kwart van alle meisjes en vrouwen in Jemen trouwt voor haar vijftiende. Eerder deze maand bloedde een 13-jarig meisje dood nadat haar 23-jarige echtgenoot haar gedwongen had gemeenschap met hem te hebben.


:schok:

..

Max Stirner
26-04-10, 11:57
Een massa-demonstratie van een miljoen pedofielen die opkomen voor hun natuurlijke, eeuwenoude rechten ......


Mooi gebaar, lovenswaardig initiatief om de twee grootste wereldreligies wat dichter bij elkaar te brengen.


:love2:

super ick
26-04-10, 17:40
Ik begrijp niet wat die man met zo'n oude vrouw moet als je ze ook van 9 kunt krijgen.

super ick
26-04-10, 17:41
Vroeger waren vrouwen minder dan geiten, en nu nog steeds.

Dat is pertinent niet waar. In Afganistan kost een vrouw nog altijd 3 geiten. Dus je lult uit je nek. Een vrouw is 3 keer zoveel waard.

Aït Ayt
26-04-10, 17:47
Dat is pertinent niet waar. In Afganistan kost een vrouw nog altijd 3 geiten. Dus je lult uit je nek. Een vrouw is 3 keer zoveel waard.


hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..

Abu_Hurayrah
26-04-10, 17:50
hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..

Dat is pertinent niet waar. In Nederland kost een vrouw nog vaak 3 breezers. Dus je brult uit je nek. :maf2:

Pizzaman
26-04-10, 17:54
De Profeet salAllahu 'alayhi wa salam heeft zijn sterfbed in haar armen doorgebracht en is vanuit al zijn vrouwen uitgerekend in haar armen overleden. Niet bepaald een aanwijzing voor ongezonde of negatieve redeneringen met betrekking tot zijn relatie tot haar. Jij bent op het verkeerde been gezet, dat moge duidelijk zijn.

Hmmm... nou in ieder geval heb je dan iets rechtgezet.

Blijft het feit dat het selfs voor die tijd een absurdistisch huwelijk is.
Op zich kan ik een jong getrouwd stel wel begrijpen, echter niet met een dergelijke ouwe snoeperd.

Hoewel, getuige het verhaal Hendrik VIII en zijn prinsesje is het wel vaker voorgekomen.
Alle ouwe snoeperds op een stokje is het wel van der zotte dat men dat in deze tijd als argument wenst te gebruiken.

Heeft Wilders dan toch gelijk met zijn uitspraken over 'achterlijkheid?
Is de islam blijven steken in de middeleeuwen?

tanger'73
26-04-10, 17:59
hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..


touche. :haha:

Pizzaman
26-04-10, 18:05
touche. :haha:

Maar wel hoe lelijker hoe minder breezers, natuurlijk.

BTW dat brengt me weer tot de conclusie dat het allemaal een geldkwestie is.
Kortom zijn moslims dan krenten dat ze ze liever jong hebben,
te kopen voor drie geiten en een Barbie-pop? :fucyc:

tanger'73
26-04-10, 18:11
Maar wel hoe lelijker hoe minder breezers, natuurlijk.

BTW dat brengt me weer tot de conclusie dat het allemaal een geldkwestie is.
Kortom zijn moslims dan krenten dat ze ze liever jong hebben,
te kopen voor drie geiten en een Barbie-pop? :fucyc:


Al sla je me dood, weten zal ik niet waar dat voorkeur voor jong aan ligt? Best wel vreemd, want vrouwen leven gemiddeld toch langer als mannen en rijpe vrouwen zijn toch wel iets aangenamer in de omgang. De eerst vrouw van de profeet, waar hij notabene smoorverliefd op is geweest is daarvan het best voorbeeld.

Pizzaman
26-04-10, 18:13
Al sla je me dood, weten zal ik niet waar dat voorkeur voor jong aan ligt? Best wel vreemd, want vrouwen leven gemiddeld toch langer als mannen en rijpe vrouwen zijn toch wel iets aangenamer in de omgang. De eerst vrouw van de profeet, waar hij notabene smoorverliefd op is geweest is daarvan het best voorbeeld.

Ja kijk maar erens in dat andere draadje, waar ik me afvraag hoe dat dat zit bij jongetjes.
Ik vrees het ergste.

BTW ik zou ook niet weten wat ik met zo'n jong meisje moest.
Eentje van 25 zou nog wel lukken... veel jonger moet het voor mij niet worden.

tanger'73
26-04-10, 18:20
Ja kijk maar erens in dat andere draadje, waar ik me afvraag hoe dat dat zit bij jongetjes.
Ik vrees het ergste.

BTW ik zou ook niet weten wat ik met zo'n jong meisje moest.
Eentje van 25 zou nog wel lukken... veel jonger moet het voor mij niet worden.


'K heb het gezien, daarbij is een wettelijke vastgestelde huwelijkse leeftijd een godsgeschenk. Persoonlijk kan ik het erg goed vinden en ben gelukkig met een rib uit mijn lijf dat ongeveer 2 jaar eerder dan mijzelf deze aardkloot heeft mogen begroeten. Daarmee volg ik al letterlijk het voorbeeld van de profeet.

mark61
26-04-10, 21:55
Dat is pertinent niet waar. In Afganistan kost een vrouw nog altijd 3 geiten. Dus je lult uit je nek. Een vrouw is 3 keer zoveel waard.

Desalniettemin wordt bij geiten nog gekeken of ze wel genoeg te eten hebben, en niet ziek zijn.

mark61
26-04-10, 21:56
hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..

Sex met, bedoel je. Niet trouwen.

En daarom is het dus een aanbeveling om in plaats van met een breezer met een koran te zwaaien.

Jij zinkt echt elke dag nog wat dieper weg.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 01:15
Tja je zat in de zorg dus nam aan dat je dan ook als zorg verantwoordelijke gebruik zou maken van site's die in een studie bekend stonden als safe.
Maar zal het voor je copy/plakken met bron vermeldingen.


Bron: http://www.gezondheidsnet.nl/geest/nieuws/1339/pedofielen-hebben-hersenafwijking
Oorspronkelijke bron: http://www.eurekalert.org/

Waar blijft Eke met haar antwoord?


hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..
Aardige poging Ait, toevallig is er vorig weekend in Goor enkele mensen gearresteerd die jongere meisjes drank aanboden, want zowel het aanbieden van drank als misbruik is hier verboden dit slechts tot tegenstelling tot moslim landen waar het nog steeds wordt toegestaan en zo te zien aan jou antwoord sta ook jij positief tegenover deze vorm van pedofilie smeerlap.

BlackBox
27-04-10, 09:55
hier in nederland kost een minderjarige meid slechts een paar breezers..


Dat is pertinent niet waar. In Nederland kost een vrouw nog vaak 3 breezers. Dus je brult uit je nek. :maf2:

Vieze ventjes :kotsen:

knuppeltje
27-04-10, 10:09
BlackBox;4328925]Vieze ventjes :kotsen:

Wekom op dit forum en dat je je niet laat gek maken door een stelletje engerts hier.

BlackBox
27-04-10, 10:30
Sex met, bedoel je. Niet trouwen.

En daarom is het dus een aanbeveling om in plaats van met een breezer met een koran te zwaaien.

Jij zinkt echt elke dag nog wat dieper weg.
Enige tijd geleden heb ik een gesprek gevoerd met een marokkaanse moslima die al lid was van dit forum.

Ze heeft me verteld dat ze op 12-jarige leeftijd meer dan eens intiem betast is door een vrome moskeeganger.

knuppeltje
27-04-10, 10:34
BlackBox;4328930]Enige tijd geleden heb ik een gesprek gevoerd met een marokkaanse moslima die al lid was van dit forum.

Ze heeft me verteld dat ze op 12-jarige leeftijd meer dan eens intiem betast is door een vrome moskeeganger.

Weet je zeker dat ze niet van de Veluwe kwam?

Max Stirner
27-04-10, 10:46
Vieze ventjes :kotsen:


Ait maakte een geintje, dames. Dat mag.

BlackBox
27-04-10, 10:48
Wekom op dit forum en dat je je niet laat gek maken door een stelletje engerts hier.
Hmm, ik ben al klaar met ze :hihi:

BlackBox
27-04-10, 10:54
Weet je zeker dat ze niet van de Veluwe kwam?
Een stukje "Veluwe" in Amsterdam.

BlackBox
27-04-10, 10:57
Ait maakte een geintje, dames. Dat mag.
Geintjes en misbruik van weerloze 12-jarige meisjes combineren is jullie keuze en niet de mijne.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 11:42
Geintjes en misbruik van weerloze 12-jarige meisjes combineren is jullie keuze en niet de mijne.

Dank je voor je steun tegen deze smeerlappen.

Max Stirner
27-04-10, 11:44
Geintjes en misbruik van weerloze 12-jarige meisjes combineren is jullie keuze en niet de mijne.


Verstandig, die activiteiten moet je niet willen combineren; alles op zijn tijd.

BlackBox
27-04-10, 14:11
Dank je voor je steun tegen deze smeerlappen.
De dank is wederzijds!

Tja, als deze (overjarige) relipunks in Marokko een bestaan op zouden moeten bouwen dan houden ze dat waarschijnlijk niet langer dan 10 dagen vol.

Maar zorgwekkend (voor hun) is dat de pseudo-islamitische ideologie die ze hier propageren feitelijk het recht van de sterkste is. En in een cultuur van het recht van de sterkste zullen juist zij vanwege hun ruggengraatloosheid als eersten het onderspit delven.

Voor een veiligheidsdienst maakt het niet uit of (overjarige) relipunks zichzelf bewust van zijn van hun eigen zelfvernietigingideologie. Een veligheidsdienst ziet een hele kleine stapje van zelfvernietigingsideologie naar zelfmoordterrorisme, of het aanzetten tot zelfmoordterrisme.

Dus voor hun eigen bestwil zouden ze maar beter beginnen met te gaan nadenken over wat ze aan het doen zijn.
Het kan overigens ook zijn dat Aït Ayt en Abu_Hurayrah geen moslims zijn, maar provocateurs (van onbekende herkomst) die de islam in een kwaad daglicht willen stellen.

BlackBox
27-04-10, 14:13
Verstandig, die activiteiten moet je niet willen combineren; alles op zijn tijd.
Jouw indeling van jouw tijd is niet zo relevant. Het gaat meer om de lokatie: deze discussie.

super ick
27-04-10, 17:09
touche. :haha:

Met het grote verschil dat deze meisjes zelf een lage moraal hebben omdat ze op jonge leeftijd zoekende zijn.
In mijn voorbeeld worden ze 'verkocht' door de vader.

Dus........niks touche.

super ick
27-04-10, 17:13
De eerst vrouw van de profeet, waar hij notabene smoorverliefd op is geweest is daarvan het best voorbeeld.

Als ik goed ingelicht ben was dat een weduwvrouw of gescheiden vrouw?

Op dat vlak is de drang om het voorbeeld van de profeet te volgen ineens een stuk minder..................

tanger'73
27-04-10, 17:16
Met het grote verschil dat deze meisjes zelf een lage moraal hebben omdat ze op jonge leeftijd zoekende zijn.
In mijn voorbeeld worden ze 'verkocht' door de vader.

Dus........niks touche.


wist je dat nederlandse jeugd zich in coma zuipt en dat een nationale probleem aan het worden is?

tanger'73
27-04-10, 17:23
Als ik goed ingelicht ben was dat een weduwvrouw of gescheiden vrouw?

Op dat vlak is de drang om het voorbeeld van de profeet te volgen ineens een stuk minder..................


nou ik wil niet oneerbiedig zijn, maar ze had immers wel haar rijkdom mee. verder moet het een pracht vrouw zijn geweest, door als echtgenote van onze geliefde profeet in een situatie van grote geestelijke stress na confrontatie met aartsengel Gabriël Mohammed gerust te stellen. Alle lof en eerbied aan Khadija.

Aït Ayt
27-04-10, 17:59
In mijn voorbeeld worden ze 'verkocht' door de vader.



superick en zijn grote duim

Aït Ayt
27-04-10, 18:04
wist je dat nederlandse jeugd zich in coma zuipt en dat een nationale probleem aan het worden is?

zal wel liggen aan de achterlijke cultuur waar ze uit voortkomen..

tanger'73
27-04-10, 18:08
zal wel liggen aan de achterlijke cultuur waar ze uit voortkomen..


wellicht, maar daarmee wordt de seksuele leeftijdsgrens tot ver in de volwassenheid opgeschroefd, doordat men er toch niet van bewust is of men nou wel of niet seks heeft en alleen een dikke buik uitsluitsel kan geven.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 18:10
=BlackBox;4329069]De dank is wederzijds
Niets te danken graag gedaan.


Tja, als deze (overjarige) relipunks in Marokko een bestaan op zouden moeten bouwen dan houden ze dat waarschijnlijk niet langer dan 10 dagen vol.

Theoretisch kan een mens 6 weken zonder eten, dus 6 weken zou het nog lukken :hihi:


Maar zorgwekkend (voor hun) is dat de pseudo-islamitische ideologie die ze hier propageren feitelijk het recht van de sterkste is. En in een cultuur van het recht van de sterkste zullen juist zij vanwege hun ruggengraatloosheid als eersten het onderspit delven.
Inderdaad de wet en recht van de sterkste, nee dank je liever niet en dan de propaganda die ze maken om deze pedofilie wensen goed te praten en dit door idiologie bah 3 werf bah bah bah.


Voor een veiligheidsdienst maakt het niet uit of (overjarige) relipunks zichzelf bewust van zijn van hun eigen zelfvernietigingideologie. Een veligheidsdienst ziet een hele kleine stapje van zelfvernietigingsideologie naar zelfmoordterrorisme, of het aanzetten tot zelfmoordterrisme.
Misschien is de pedofilie de oorzaak, want zoals vele pedofielen neigen die naar geweld gezien dat kinderen vaak na misbruik worden vermoord.


Dus voor hun eigen bestwil zouden ze maar beter beginnen met te gaan nadenken over wat ze aan het doen zijn.
Het kan overigens ook zijn dat Aït Ayt en Abu_Hurayrah geen moslims zijn, maar provocateurs (van onbekende herkomst) die de islam in een kwaad daglicht willen stellen.
:schok: Je bedoeld, je denkt, A nee joh, daarvoor heb je hersenen nodig.....:hihi:

Aït Ayt
27-04-10, 18:19
wellicht, maar daarmee wordt de seksuele leeftijdsgrens tot ver in de volwassenheid opgeschroefd, doordat men er toch niet van bewust is of men nou wel of niet seks heeft en alleen een dikke buik uitsluitsel kan geven.

maar ja die dikke buik kan ook het gevolg zijn van het vele zuipen.. ;)

Witte78
27-04-10, 18:19
Dus als ik het goed begrijp is kinderbruidjes toestaan helemaal niet zo erg, er zijn immers ook breezersletjes. Klasse redenering.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 18:20
zal wel liggen aan de achterlijke cultuur waar ze uit voortkomen..

Ja kom eens een weekend meedraaien in het SMT dan kun je inderdaad zien wie of wat deze achterlijke cultuur inhoud, Moslim jongeren die thuis niets te vertellen hebben, zich klem zuipen in discotheken bars en cafe's daarna op de vuist gaan, in een mes lopen of vuist en dan terecht komen op de eerste hulp.
Ouders mogen niet gebeld worden want die mogen niet weten dat ze drinken.
En dan heb ik het nog niet over de vlies herstellende operatie's die jaarlijks worden uitgevoerd.

Aït Ayt
27-04-10, 18:21
Dus als ik het goed begrijp is kinderbruidjes toestaan helemaal niet zo erg, er zijn immers ook breezersletjes. Klasse redenering.

jij en iets goed begrijpen gaan niet samen..

Witte78
27-04-10, 18:23
jij en iets goed begrijpen gaan niet samen..

Die zieke geesten hier zijn inderdaad niet makkelijk voor mij te begrijpen.

Aït Ayt
27-04-10, 18:24
Wekom op dit forum en dat je je niet laat gek maken door een stelletje engerts hier.


blackbox is hier echt niet voor het eerst op dit forum.. zijn vorige nick rourchid zul je vast nog wel kennen..

tanger'73
27-04-10, 18:26
maar ja die dikke buik kan ook het gevolg zijn van het vele zuipen.. ;)


:haha:

Aït Ayt
27-04-10, 18:31
Die zieke geesten hier zijn inderdaad niet makkelijk voor mij te begrijpen.

er spoken hier geen geesten hoor.. mischien heb je last van hallucinaties..

Witte78
27-04-10, 18:33
er spoken hier geen geesten hoor.. mischien heb je last van hallucinaties..

Was het maar waar.

Eke
27-04-10, 21:52
Is dat zo? Kun je een aantal van die bewijzen tonen?

Ik kon namelijk niks vinden behalve dat jonge moeders vaak niet de zorg kregen die ze nodig hebben tijdens de zwangerschap, wat negatieve gevolgen kan hebben en ook dat ze niet goed eten. Maar buiten dit geen dingen die niet bij oudere vrouwen voorkomen. Ik ben benieuwd.


Het kost inderdaad tijd om te snuffelen op internet naar sex met zeer jonge vrouwen. Je komt op hele andere sites terecht ....

Ik moet je zeggen dat ik niet alles kan linken aan wetenschappelijke uitspraken, maar de diverse sites kwamen wel solide over op mij.

Hier is een duidelijke uitspraak : hoe korter een tiener menstrueert, hoe groter de kans is op complicaties.
Dit gaat vooral op voor meisjes die korter dan 2 jaar menstrueren. Dit wordt o.m. veroorzaakt door de onrijpheid van hun gynaecologische organen.

Gedurende 15 jaar heeft er een onderzoek plaatsgehad bij in totaal 14.700 adolescenten en 11.800 vrouwen boven de 20 jaar..

*Hoe jonger je bent, hoe groter de kans op vroeggeboortes.(met alle risico's van dien) Dit speelt bij vrouwen jonger dan 20 jaar.

*Zwangerschapsvergiftiging (kan dodelijke gevolgen hebben) komt tweemaal zoveel voor bij de jongere zwangeren.

*Er is meer kindersterfte bij de tieners.. Tijdens zwangerschap, bevalling en kort erna

Ook las ik ergens dat zwangersschapssuiker meer voorkomt bij tienerzwangerschappen.

* Op plekken waar geen medische hulp in de buurt is zie je vesicovaginale fistels (een onnatuurlijke verbinding tussen urineblaas en vagina) ontstaan doordat tijdens de bevalling dagen achtereen (3 dagen is geen uitzondering) het babietje zit te stoten tegen de bekkenbodem...het kan niet naar buiten !
Dit is een ramp voor de vrouwen....

Over sex met jonge meisjes :

bouw/botstructuur speelt een rol.

Door makkelijke beschadiging van vagina en baarmoedermond kunnen er hardnekkige infekties ontstaan...en dit kan zelfs resulteren uiteindelijk in baarmoederhalskanker .
De baarmoeder kan kantelen.


Nou ja, Abu, je hebt al hier en daar een verwijzing gezien naar de baby(meer kans op sterfte)

Niet alleen hersenbeschadiging is makkelijker door het nauwere geboortekanaal (geestelijke en/of lichamelijke handicap), ook is er bij zwangersschapsbloedvergiftiging (die kans was dus 2x zo hoog bij de piepjonge moeders)kans op ADHD en autisme. Vraag me niet hoe dit precies in elkaar steekt.


En nu hebben we het niet eens gehad over hoe het jonge meisje zich eronder voelt.....

Abu_Hurayrah
27-04-10, 22:03
Het kost inderdaad tijd om te snuffelen op internet naar sex met zeer jonge vrouwen. Je komt op hele andere sites terecht ....

Ik moet je zeggen dat ik niet alles kan linken aan wetenschappelijke uitspraken, maar de diverse sites kwamen wel solide over op mij.

Hier is een duidelijke uitspraak over te doen : hoe korter een tiener menstrueert, hoe groter de kans is op complicaties. Dit gaat vooral op voor meisjes die korter dan 2 jaar menstrueren. Dit wordt o.m. veroorzaakt door de onrijpheid van hun gynaecologische organen.

Gedurende 15 jaar heeft er een onderzoek plaatsgehad bij in totaal 14.700 adolescenten en 11.800 vrouwen boven de 20 jaar..

*Hoe jonger je bent, hoe groter de kans op vroeggeboortes.(met alle risico's van dien) Dit speelt bij vrouwen jonger dan 20 jaar.

*Zwangerschapsvergiftiging (kan dodelijke gevolgen hebben) komt tweemaal zoveel voor bij de jongere zwangeren.

*Er is meer kindersterfte bij de tieners.. Tijdens zwangerschap, bevalling en kort erna

Ook las ik ergens dat zwangersschapssuiker meer voorkomt bij tienerzwangerschappen.

* Op plekken waar geen medische hulp in de buurt is zie je vesicovaginale fistels (een onnatuurlijke verbinding tussen urineblaas en vagina) ontstaan doordat tijdens de bevalling dagen achtereen (3 dagen is geen uitzondering) het babietje zit te stoten tegen de bekkenbodem...het kan niet naar buiten !
Dit is een ramp voor de vrouwen....

Over sex met jonge meisjes :

bouw/botstructuur speelt een rol.

Door makkelijke beschadiging van vagina en baarmoedermond kunnen er hardnekkige infekties ontstaan...en dit kan zelfs resulteren uiteindelijk in baarmoederhalskanker .
De baarmoeder kan kantelen.


Nou ja, Abu, je hebt al hier en daar een verwijzing gezien naar de baby.

Niet alleen hersenbeschadiging is makkelijker door het nauwere geboortekanaal (geestelijke en/of lichamelijke handicap), ook is er bij zwangersschapsbloedvergiftiging (die kans was dus 2x zo hoog bij de piepjonge moeders)kans op ADHD en autisme. Vraag me niet hoe dit precies in elkaar steekt.


En nu hebben we het niet eens gehad over hoe het jonge meisje zich eronder voelt.....

Ok, bedankt voor de genomen moeite.

Eke
27-04-10, 22:10
Wat betekent 'kunnen' hier? In staat zijn? :eek:

Twee postings na de posting met deze vraag zie je al het antwoord--als je goed oplet.

Gebrek aan zelfstandigheid.

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 22:16
Ok, bedankt voor de genomen moeite.

Ben je nu ook enig sinds overtuigd van het gevaar voor moeder en kind?

Abu_Hurayrah
27-04-10, 22:21
Ben je nu ook enig sinds overtuigd van het gevaar voor moeder en kind?

Ik ben overtuigd van het gevaar voor jongere kinderen die nog niet volgroeid zijn, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat na de eerste menstruatie de gemiddelde groei 6 cm is. Ik vraag me dan wel af in hoeverre die centimeters dan wat uitmaken, met name voor wat betreft de opening. Ik was sowieso al overtuigt van dat jonge kinderen meer kans hebben op complicaties, al was het alleen maar omdat die niet bewust zwanger zijn en ook niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.

Eke
27-04-10, 22:37
Ok, bedankt voor de genomen moeite.

Geen dank, Abu. Bedankt voor je gestelde vraag.... Ik leer hierdoor veel :).

Eke
27-04-10, 22:44
maar ik meen ergens gelezen te hebben dat na de eerste menstruatie de gemiddelde groei 6 cm is.

De groei van wat, Abu ?
Of bedoel je in z'n algemeenheid de lengtegroei ?

Abu_Hurayrah
27-04-10, 22:52
De groei van wat, Abu ?
Of bedoel je in z'n algemeenheid de lengtegroei ?
Het eerste waar ik aan dacht was lengtegroei.

"and the average girl grows 4 cm to 6 cm after menarche" Bron (http://books.google.nl/books?id=9gvBlktAT6YC&pg=PA317&lpg=PA317&dq=menarche+%226+cm%22&source=bl&ots=L1acRRrbTL&sig=WbmO0CEegne7CdWkbzcwPIa6LKk&hl=nl&ei=rU7XS52dDcWi-Ab85L2bBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CEgQ6AEwCA#v=onepage&q=menarche%20%226%20cm%22&f=false)

childerenoftjsernobyl86
27-04-10, 23:04
Ik ben overtuigd van het gevaar voor jongere kinderen die nog niet volgroeid zijn, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat na de eerste menstruatie de gemiddelde groei 6 cm is. Ik vraag me dan wel af in hoeverre die centimeters dan wat uitmaken, met name voor wat betreft de opening. Ik was sowieso al overtuigt van dat jonge kinderen meer kans hebben op complicaties, al was het alleen maar omdat die niet bewust zwanger zijn en ook niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.

Het is niet alleen de zwangerschap Abu, maar er komen ook meer problemen bij kijken, als de moeder zelf nog in de groei is zal haar lichaam alle bouwstoffen nodig hebben om haar eigen lichaam te laten vol groeien, een eventuele zwangerschap zal ook haar eigen groei tegen gaan en dan bedoel ik niet de lengte, maar diverse structuren zoals haar botten, maar ook belangrijke organen zoals hart lever en nieren zullen zware klappen krijgen en schade oplopen en hierdoor op latere leeftijd problemen krijgen.
Ook is bekend dat op jonge leeftijd en geslachtsgemeenschap de kans op baarmoederhals kanker met 30% toeneemt net als de kans op beschadigingen en wondjes en zo kan ik 10 A4tjes vol schrijven met problemen bij een jonge zwangerschap.

Eke
27-04-10, 23:04
Het eerste waar ik aan dacht was lengtegroei.

"and the average girl grows 4 cm to 6 cm after menarche" Bron (http://books.google.nl/books?id=9gvBlktAT6YC&pg=PA317&lpg=PA317&dq=menarche+%226+cm%22&source=bl&ots=L1acRRrbTL&sig=WbmO0CEegne7CdWkbzcwPIa6LKk&hl=nl&ei=rU7XS52dDcWi-Ab85L2bBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CEgQ6AEwCA#v=onepage&q=menarche%20%226%20cm%22&f=false)

O, hier wordt lengtegroei bedoeld..Maar een meisje wordt ook breder..

Pizzaman
28-04-10, 08:33
O, hier wordt lengtegroei bedoeld..Maar een meisje wordt ook breder..

Het zou ook een verklaring zijn waarom je onder de Bhurka vaak een soort kleine gebochelde kobold aantreft.
Simpelweg groeibelemmering?

Fibonaci
28-04-10, 10:05
Het zou ook een verklaring zijn waarom je onder de Bhurka vaak een soort kleine gebochelde kobold aantreft.
Simpelweg groeibelemmering?terwijl het als bloeibelemmering is bedoeld.:tik:

Tomas
28-04-10, 10:39
...zo kan ik 10 A4tjes vol schrijven met problemen bij een jonge zwangerschap.

Het enige wat jullie kunnen verzinnen is dat ze als baarmoeder misschien niet helemaal optimaal functioneert. Tja, het zijn geen jongetjes. En mensen blijven apen, hoeveel je ook in opleiding investeert. Een desillusie.

knuppeltje
28-04-10, 11:21
Abu_Hurayrah;4329428] Ik was sowieso al overtuigt van dat jonge kinderen meer kans hebben op complicaties, al was het alleen maar omdat die niet bewust zwanger zijn en ook niet de zorg krijgen die ze nodig hebben.

En hoe denk jij dat die zorg 1400 jaar geleden was?

En wat moet ik me voorstellen bij dat zogenaamd onbewust zwanger?

Abu_Hurayrah
28-04-10, 12:09
En hoe denk jij dat die zorg 1400 jaar geleden was?

Ik denk dat ze toen wetenschappelijk veel minder wisten dan nu. Hoewel in de Koran wel gesproken wordt over conceptie, wat revolutionair is voor een tijd waarin microscopisch onderzoek nog niet van de grond was.


En wat moet ik me voorstellen bij dat zogenaamd onbewust zwanger?

Vrouwen die zwanger raken zonder zich daar op voor te bereiden door bijv. hulp en kennis van ervaren vrouwen of vrouwen die lange tijd niet weten dat ze zwanger zijn en daardoor niet de ideale omstandigheden creëren voor het ongeboren baby of vrouwen die van plan zijn het kind te doden of vrouwen die het geheim blijven houden en op moment van bevalling aan hun lot overgelaten zijn.

knuppeltje
28-04-10, 12:38
Abu_Hurayrah;4329654]Ik denk dat ....

Die zorg dus heel summier was en dus heel gevaarlijk voor barende jonge meisjes. Ook zonder onze huidige wetenschap leek mij dat toen ook niet moeilijk vast te stellen.
Maar dit leidt alleen maar af van het onderwerp pedofilie en daar ging het hier om. Ook toen was het je reinste smerige pedofilie, hoe je het ook draait of keert. Ook wie er wel of niet aan mee heeft gedaan doet daarvoor helemaal niet ter zake,



Vrouwen die zwanger raken zonder zich daar op voor te bereiden door bijv. hulp en kennis van ervaren vrouwen of vrouwen die lange tijd niet weten dat ze zwanger zijn en daardoor niet de ideale omstandigheden creëren voor het ongeboren baby of vrouwen die van plan zijn het kind te doden of vrouwen die het geheim blijven houden en op moment van bevalling aan hun lot overgelaten zijn.

Zwakbegaafden nie meegerekent, speelt dat nog in een beschaafd land?
Maar ook dit leidt weer af van het onderwerp pedofilie.

Aït Ayt
28-04-10, 12:52
Maar dit leidt alleen maar af van het onderwerp pedofilie en daar ging het hier om. Ook toen was het je reinste smerige pedofilie, hoe je het ook draait of keert. Ook wie er wel of niet aan mee heeft gedaan doet daarvoor helemaal niet ter zake,


Maar ook dit leidt weer af van het onderwerp pedofilie.

je weet helemaal niet wat pedofilie is..

childerenoftjsernobyl86
28-04-10, 12:57
Het enige wat jullie kunnen verzinnen is dat ze als baarmoeder misschien niet helemaal optimaal functioneert. Tja, het zijn geen jongetjes. En mensen blijven apen, hoeveel je ook in opleiding investeert. Een desillusie.
Als je even had terug gelezen in mijn post had je kunnen lezen dat er meer problemen zijn dan alleen de baarmoeder bij penetratie en of zwangerschap.
Vermoedelijk heeft u problemen met uw ogen en raad ik u aan een oogarts te bezoeken voor consult.
Verder is een aap soms verder dan een mens immers als je een aap iets aanleert en het werkt zal deze er niet vanaf wijken en een mens doet dit altijd.

childerenoftjsernobyl86
28-04-10, 13:09
=Abu_Hurayrah;4329654]Ik denk dat ze toen wetenschappelijk veel minder wisten dan nu. Hoewel in de Koran wel gesproken wordt over conceptie, wat revolutionair is voor een tijd waarin microscopisch onderzoek nog niet van de grond was.

Ja door gehele onthoudingen.



Vrouwen die zwanger raken zonder zich daar op voor te bereiden door bijv. hulp en kennis van ervaren vrouwen of vrouwen die lange tijd niet weten dat ze zwanger zijn en daardoor niet de ideale omstandigheden creëren voor het ongeboren baby of vrouwen die van plan zijn het kind te doden of vrouwen die het geheim blijven houden en op moment van bevalling aan hun lot overgelaten zijn.
Kan het me niet voorstellen dat een vrouw dit niet merkt.
Haar bloedingen blijven uit
Zeer veel pijn in en rondom de baarmoeder omdat spieren zich versterken en de baarmoeder groeit.
Pijnlijke borsten.
Overgevoelige vagina.
Vreemde afscheidingen.
etc.etc.
Als je als vrouw dit niet merkt ben je slecht voor je lichaam.
En dan spreek ik nog niet eens over de alle bijverschijnselen van zwangerschap.

childerenoftjsernobyl86
28-04-10, 13:10
je weet helemaal niet wat pedofilie is..
Jij wel want je bent er een gezien je uitlatingen viezerik

Tomas
28-04-10, 13:17
Als je even had terug gelezen in mijn post had je kunnen lezen dat er meer problemen zijn dan alleen de baarmoeder bij penetratie en of zwangerschap.


Ik schreef "... als baarmoeder...". Misschien had ik de term broedmachine moeten gebruiken. Die 'als' lees je inderdaad makkelijk overheen. Dat zal niet aan je ogen liggen.


Vermoedelijk heeft u problemen met uw ogen en raad ik u aan een oogarts te bezoeken voor consult.

Ook hier weer direct de aandacht op het fysieke. De ogen zullen wel niet goed functioneren.

Het is een uitermate triest fenomeen, levend in de 21e eeuw, dat er over meisjes gediscusseerd wordt alsof het niet meer dan broedmachines zijn. En hoe je daar het beste mee om kan gaan. Om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.


Verder is een aap soms verder dan een mens immers als je een aap iets aanleert en het werkt zal deze er niet vanaf wijken en een mens doet dit altijd.

Grappig dat je daar over begint. Het is dus precies andersom. In experimenten met kinderen en apen van een relatief gelijke leeftijd blijkt dat kinderen veel meer naapen, terwijl apen veel meer experimenteren.

Een experiment met een ingewikkeld ogende doos, met daarin een snoepje. De onderzoeker liet aan de apen en kinderen zien hoe het snoepje uit de doos te halen. Een hele reeks van handelingen, klepjes schuifdeurtjes, knoppen etc moesten gedraaid, ingedrukt en gekeerd worden voor het laatste deurtje met het snoepje open kon.

De kinderen deden het zo goed mogelijk na om het snoepje te bemachtigen. En zelfs nadat de eerste aap al publiekelijk had aangetoond dat al die handelingen onzin waren, bleven sommige kinderen de onzin procedure herhalen. Conclusie: Apen experimenteren. Kinderen leren.

Experimenteren is soms een voordeel, maar de praktijk toont aan dat over de millenia heen leren beter werkt.

Dit terzijde.

childerenoftjsernobyl86
28-04-10, 14:52
=Tomas;4329712]Ik schreef "... als baarmoeder...". Misschien had ik de term broedmachine moeten gebruiken. Die 'als' lees je inderdaad makkelijk overheen. Dat zal niet aan je ogen liggen.
Je hebt gelijk.




Ook hier weer direct de aandacht op het fysieke. De ogen zullen wel niet goed functioneren.
het was een inschatting tussen ogen of verstand.


Het is een uitermate triest fenomeen, levend in de 21e eeuw, dat er over meisjes gediscusseerd wordt alsof het niet meer dan broedmachines zijn. En hoe je daar het beste mee om kan gaan. Om er zo lang mogelijk plezier van te hebben.

Inderdaad en tel je daarbij op dat deze praktijken ook nog de voorkeur krijgt bij sommigen hier, vandaar mijn felle reactie, misschien iets te fel ten opzichte van u, maar jij kunt je verdedigen en deze vaak onschuldige meisjes niet.


Grappig dat je daar over begint. Het is dus precies andersom. In experimenten met kinderen en apen van een relatief gelijke leeftijd blijkt dat kinderen veel meer naapen, terwijl apen veel meer experimenteren.

Een experiment met een ingewikkeld ogende doos, met daarin een snoepje. De onderzoeker liet aan de apen en kinderen zien hoe het snoepje uit de doos te halen. Een hele reeks van handelingen, klepjes schuifdeurtjes, knoppen etc moesten gedraaid, ingedrukt en gekeerd worden voor het laatste deurtje met het snoepje open kon.

De kinderen deden het zo goed mogelijk na om het snoepje te bemachtigen. En zelfs nadat de eerste aap al publiekelijk had aangetoond dat al die handelingen onzin waren, bleven sommige kinderen de onzin procedure herhalen. Conclusie: Apen experimenteren. Kinderen leren.

Experimenteren is soms een voordeel, maar de praktijk toont aan dat over de millenia heen leren beter werkt.

Dit terzijde.
Gezien uw schrijven hierboven kunnen we dus stellen dat apen ergens tussen onze kinderen en ons volwassenen instaan wat betreft het onderzoeken van mogelijkheden, ik kan mij hier volledig bij aansluiten in de hoop dat u niet van mening bent dat in plaatst van de zeer jonge vrouwen en meisjes nu de apinnen wilt onderwerpen aan dit experiment want dit zou zeer schadelijk zijn voor A. de apinnen en B. de verhitte oude mannetjes.

super ick
28-04-10, 15:17
wist je dat nederlandse jeugd zich in coma zuipt en dat een nationale probleem aan het worden is?

Dat is wel erg overtrokken Tanger.
De Nederlandse jeugd is zich niet ah comazuipen. Een groot gedeelte stapt al niet dus die vallen merendeels af. Bovendioen geldt het niet voor alle stappers.
Maar..........je hebt wel gelijk. Attentie is zeker geboden. Alcoholgebruik is voor opgroeienden zelfs in mindere mate af te raden. Iedere dronkenschap richt schade aan de, nog niet volgroeide hersenen aan.

Aan de andere kant wil deze huidige regering graag alle uitwassen aangrijpen om regelgeving te maken om de greep op de hele bevolking te vergroten. Truc is een bestaand probleem uitvergroten zodat er draagvlak ontstaat.
Kijk maar eens terug wat er o.a. gebeurt is:
Nederland heeft een zeer ruimhartige regelgeving omtrent afluisteren van telefoonverkeer,
verplicht vastleggen en bewaren van alle internetverkeer van iedere gebruiker voor meerdere jaren,
I.D. plicht om illegalen en terrorisme beter te bestrijden (inmiddels zijn er 800.000 bekeuringen uitgeschreven aan jeugd die rondhingen, geen helm droegen, etc. als een soort standaard 'bijvangst',
Bij verlangen van je paspoort/ID moet je tegenwoordig ook een vingerafdruk afgeven,

We zijn met zijn allen (onder voorspoedige grrristelijke leiding vh CDA en CU die warme voorstanders van alle controlemiddelen zijn) doorgeslagen.
Rouvoet wilde enekele jaren geleden zelfs de kleur schaamhaar vast laten leggen.

super ick
28-04-10, 15:35
nou ik wil niet oneerbiedig zijn, maar ze had immers wel haar rijkdom mee. verder moet het een pracht vrouw zijn geweest, door als echtgenote van onze geliefde profeet in een situatie van grote geestelijke stress na confrontatie met aartsengel Gabriël Mohammed gerust te stellen. Alle lof en eerbied aan Khadija.

Toch spreekt in de praktijk in moslimlanden de maagdelijkheidscultus meer aan. (niet alleen in moslimlanden trouwens....) Een 'gebruikte' ligt daar helemaal niet goed in de markt. Niet zelden loopt het triest af met een weduwe of gescheiden vrouw. Afhankelijk van wat haar omgeving haar gunt.

JE zou, net als de kindhuwelijken in deze, als moslim dus ook naar de profeet kunnen wijzen en stellen dat er niets mis is met het huwen van vrouwen die geen maagd meer zijn.

De andere optie is echter veel gebruikelijker.
Men interpreteerd maar zoals het uitkomt.
Ik begrijp best dat er veel info uit de Koran (of bijbel) te halen is en dat enkele geboden en verboden zeer duidelijk zijn. (geen andere af-goden aanbidden bijvoorbeeld).
Er staat echter zoveel in aan geboden en verboden in zonder dat er gesproken wordt over een eventuele straf voor de overtreder. Toch maken zelfs zeer hoge geestelijken zich keer op keer schuldig aan veroordelingen, uitbanningen, etc.
Terwijl er toch in beide boeken staat dat men niet mag oordelen?
Bijbel: Oordeelt niet op dat ge niet geoordeelt wordt!
Iets dergelijks staat ook in de Koran (helaas weet ik de letterlijke tekst niet)

Ik krijg altijd de kriebels van die gasten die zo betweterig met het geloof lopen te zwaaien en op alles wel een heilige tekst hebben. Terwijl in de periode van Jezus juist de destijds (zgn.) meest vromen het hardst aandrongen op zijn executie.

Het weekblad Panorama had enkele jaren geleden eens de proef op de som genomen en in Staphorst een zwerver geposteerd op zondagmorgen. Op de aanlooproute naar de kerk. De barmhartige Christenen hebben de politie gebelt om hem te laten verwijderen. Deze mensen zien een ander al snel als minderwaadig. ZIj zijn immers de volgelingen van Jezus, de Heiland, zoon, heer, etc. De rest brandt in de hel.

knuppeltje
28-04-10, 16:45
Aït Ayt;4329682]je weet helemaal niet wat pedofilie is..

Zal wel als jij het zegt.

mark61
28-04-10, 23:35
Nigeria - investigation into senator's 'child bride'

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47736000/jpg/_47736582_senatorsani.jpg
Ahmad Rufai Sani (Photo from Nigerian Senate website www.nassnig.org/senate)

Ahmad Sani Yerima oversaw the introduction of Sharia in Zamfara State

Nigeria's Senate has ordered an investigation into reports that one of its members has married a 13-year-old Egyptian girl.

Ahmad Sani Yerima, 49, is alleged to have married her at the national mosque in Abuja several weeks ago.

Senators called for the investigation after receiving a petition by protesting women's groups, who believe Mr Sani has broken the law.

The senator has not spoken publicly about the reports of his marriage.

The BBC's Caroline Duffield, in Lagos, says Nigeria's human rights commission has already begun an investigation.

Mr Sani was the governor of Zamfara state, where he oversaw the introduction of Sharia law - for the first time in a northern state - in 1999.

Legal action

Our correspondent says reports of the marriage - appearing in newspapers - are creating a storm among human rights groups.

The female senators, lawyers and doctors who are protesting say that they fear for the child's health.

"What we are concerned with is that our minors, the girl child, should be allowed to mature, before going into marriage," Mma Wokocha, President of the Women's Medical Association and one of those behind the petition, told the BBC.

"This very evil act should not be seen to be perpetrated by one of our distinguished legislators ... that is what we are saying.''

The senator is reported to have paid a dowry of $100,000 (£66,000) to the child's parents - and to have brought the girl into Nigeria from Egypt.

The women's groups want Mr Sani to be taken to court, to face a fine and a jail sentence.

Our reporter says the whereabouts of the teenager are unknown - and it is not clear whether she has any parent or guardian with her.

Newspaper reports have also accused the senator of having previously married a 15-year-old girl in 2006.

The investigation is to be carried out by a Senate committee.

Ff vergeten te verbieden in de wet. Meneer schijnt een vrouw eruit te hebben gegooid om ruimte te maken voor zijn nieuwste aanwinst.

mark61
28-04-10, 23:36
Zal wel als jij het zegt.

Hij weet dat precies. Als een 80-jarige moslim het doet is het legaal; als een ongelovige Hollander het doet is het vies en voos. Als die lui nou toch minstens zouden trouwen...

tanger'73
29-04-10, 02:37
Dat is wel erg overtrokken tanger.
De Nederlandse jeugd is zich niet ah comazuipen.

Ja zal wel, ontken je nu zelfs dat dit een groot probleem aan het worden is? Kijk dit was al in 2007 en het is er alsmaar niet beter op geworden, we raken onze jeugd langzamerhand kwijt aan Johnny walker, die de opvoeding verder overneemt.

http://player.omroep.nl/?aflID=5966532

tanger'73
29-04-10, 02:43
toch spreekt in de praktijk in moslimlanden de maagdelijkheidscultus meer aan. (niet alleen in moslimlanden trouwens....) Een 'gebruikte' ligt daar helemaal niet goed in de markt. Niet zelden loopt het triest af met een weduwe of gescheiden vrouw. Afhankelijk van wat haar omgeving haar gunt.

Dit heeft dus niks met religie van doen, want die gaat niet over persoonlijke voorkeuren. De een houdt van jong, de ander van oud en de een weer van maagd en de ander op zijn beurt weer van gebruikt, weduwe en weet ik veel wat nog meer. 'K ga namelijk niet over persoonlijke voorkeuren, snap je?

naam
29-04-10, 08:55
Ja zal wel, ontken je nu zelfs dat dit een groot probleem aan het worden is? Kijk dit was al in 2007 en het is er alsmaar niet beter op geworden, we raken onze jeugd langzamerhand kwijt aan Johnny walker, die de opvoeding verder overneemt.

http://player.omroep.nl/?aflID=5966532

Hahaha, Wat een drama Queen ben je toch.

knuppeltje
29-04-10, 10:58
mark61;4330396]Hij weet dat precies. Als een 80-jarige moslim het doet is het legaal; als een ongelovige Hollander het doet is het vies en voos. Als die lui nou toch minstens zouden trouwen...

Ik vrees dat ie het van een gelovige Hollander ook wel legaal zou vinden.

Aït Ayt
29-04-10, 14:34
Ik vrees dat ie het van een gelovige Hollander ook wel legaal zou vinden.

je kunt beter de laatste dag vrezen.. dat is nuttiger dan al roddelend vrezen over mijn gedachtegoed waar je verder toch geen flauw benul van hebt..

tanger'73
29-04-10, 14:40
Hahaha, Wat een drama Queen ben je toch.


YouTube- Biertje atten

tanger'73
29-04-10, 14:48
Nieuwe sport toegevoegd olympische spelen Amsterdam.


YouTube- Snel een biertje op drinken

Aït Ayt
29-04-10, 14:53
YouTube- Biertje atten (http://www.youtube.com/watch?v=BPoafMzSav8&feature=related)

dit is echt schokkend..

Aït Ayt
29-04-10, 14:55
Nieuwe sport toegevoegd olympische spelen Amsterdam.


YouTube- Snel een biertje op drinken (http://www.youtube.com/watch?v=qz3j2rxf3cs&feature=related)

het zal je kind wezen.. dan heb je flink gefaald als ouder..

tanger'73
29-04-10, 15:02
dit is echt schokkend..


Dat bedoel ik maar, anderen vinden het kennelijk overtrokken als de toekomst van Nederland geen enkele hersencel meer overheeft. De degeneratie is nu al grotendeels zichtbaar.

tanger'73
29-04-10, 15:03
het zal je kind wezen.. dan heb je flink gefaald als ouder..


Daarom is het alcohol verbod in de islam een grote voorziene zegen.

tanger'73
29-04-10, 15:06
het zal je kind wezen.. dan heb je flink gefaald als ouder..


heb je overigens opgemerkt hoe die gappie ernaast doet?

knuppeltje
29-04-10, 15:09
Aït Ayt;4330946]het zal je kind wezen.. dan heb je flink gefaald als ouder..

En dan zijn er nog van die maffen die over het uithuwelijken van een 12-jarig meisje aan een vieze smerige pedofiel kankeren, alsof die ouders gefaald hebben. Godsklere zeg.

Eke
29-04-10, 15:22
Daarom is het alcohol verbod in de islam een grote voorziene zegen.

Ja en nee.
Als in Nederland alcohol verboden zou zijn zou je vieze onveilige peperdure drankjes op de illegale markt krijgen.Drankmaffia.

Drugs kunnen trouwens ook verziekend zijn.

tanger'73
29-04-10, 15:27
Ja en nee.
Als in Nederland alcohol verboden zou zijn zou je vieze onveilige peperdure drankjes op de illegale markt krijgen.Drankmaffia.

Drugs kunnen trouwens ook verziekend zijn.


'K bedoel geen drooglegging zoals in de jaren '20 in de verenigde staten, maar gewoon je geweten aanspreken.

Witte78
29-04-10, 15:30
Voor een moslim kan bier drinken wel schokkend zijn ja. Voor de meeste mensen is het wel weer een stuk minder schokkend dan een kindbruidje.

Aït Ayt
29-04-10, 15:38
Dat bedoel ik maar, anderen vinden het kennelijk overtrokken als de toekomst van Nederland geen enkele hersencel meer overheeft. De degeneratie is nu al grotendeels zichtbaar.

inderdaad.. als je kinderen op deze wijze alcohol door hun lichaam laat gieten dan hou je op den duur weinig hersencellen over..
de nieren zullen het ook zwaar te verduren krijgen bij deze wijze van zuipen..

wat een achterlijkheid !

Aït Ayt
29-04-10, 15:42
Ja en nee.
Als in Nederland alcohol verboden zou zijn zou je vieze onveilige peperdure drankjes op de illegale markt krijgen.Drankmaffia.



hoeft toch niet.. in saudi-arabië is er geen drankmaffia actief.. er wordt wel gehandeld in illegale alcohol onder de expats maar dat is in geringe mate volgens mij..

tanger'73
29-04-10, 15:42
inderdaad.. als je kinderen op deze wijze alcohol door hun lichaam laat gieten dan hou je op den duur weinig hersencellen over..
de nieren zullen het ook zwaar te verduren krijgen bij deze wijze van zuipen..

wat een achterlijkheid !


tis de cultuur, een sport of iets dergelijks. Jong geleerd en aangemoedigd, oud gedaan en uitgerangeerd.

Aït Ayt
29-04-10, 15:45
heb je overigens opgemerkt hoe die gappie ernaast doet?

ja die doet alsof nederland het wk gewonnen heeft.. :maf3:

tanger'73
29-04-10, 15:52
ja die doet alsof nederland het wk gewonnen heeft.. :maf3:



zelf denk ik dat nederland in deze tak van sport zeker met goud thuiskomt (welliswaar op een brancard en zwaar onder de beademing), maar toch.

Eke
29-04-10, 15:52
je kunt beter de laatste dag vrezen.. dat is nuttiger dan al roddelend vrezen over mijn gedachtegoed waar je verder toch geen flauw benul van hebt..

Op het ogenblik lees ik "Een tipje van de sluier"geschreven door Joris Luyendijk :
Je hoeft m.i. niet de laatste dag te vrezen, Aiit, omdat in de eerste plaats Allah een God is vol erbarmen...

Witte78
29-04-10, 16:04
Op het ogenblik lees ik "Een tipje van de sluier"geschreven door Joris Luyendijk :
Je hoeft m.i. niet de laatste dag te vrezen, Aiit, omdat in de eerste plaats Allah een God is vol erbarmen...

Bijbel of koran niet gelezen? Pagina na pagina wordt ik als ongelovige wel weer op een of andere manier gemarteld of gestraft. Omdat Gods ego gekrenkt is.

Eke
29-04-10, 16:06
hoeft toch niet.. in saudi-arabië is er geen drankmaffia actief.. er wordt wel gehandeld in illegale alcohol onder de expats maar dat is in geringe mate volgens mij..

In Saudi-Arabië is er nauwelijks vraag naar alcoholhoudende dranken doordat het meerendeel van de bevolking om geloofsredenen afziet van een drankje.
Dat is toch wel anders dan wanneer de regering het zou verbieden.
Zoveel mensen drinken een 'slaapmutsje', een glaasje wijn bij het avondeten, een biertje op een warme dag, een scheutje drank in de vruchtenbowl, ect. Zaken die totaal niet uit de hand lopen.
We moeten ons echter serieuze zorgen maken over onze kinderen.....Ze gaan teveel hun eigen gang. Ze hebben een grens hard nodig.
Volwassenen moeten hun blik niet afwenden als ze erbij staan of erachter komen, maar helpen die grens te bewaken. Ouders zien lang niet alles. De kinderen komen thuis als het allang bedtijd is geweest. Een beetje feest begint pas na elven !!!!! Dat's waardeloos en kan weer teruggeschroefd worden.

Toegevoegd : maar alcohol is geeeen basisbehoefte ... Een glas koud water....heerlijk !

Eke
29-04-10, 16:15
Bijbel of koran niet gelezen? Pagina na pagina wordt ik als ongelovige wel weer op een of andere manier gemarteld of gestraft. Omdat Gods ego gekrenkt is.


Nee. 'k ben het wel van plan als ik wat meer tijd heb.

Ik lees graag boeken rondom geloven.

Zelf ben ik niet dogmatisch. Als ik lees dat er in de bijbel 2 pedofielvriendelijke citaten staan ben ik niet verbaasd. Hallo !!! Dit is van honderden jaren geleden. Daar kunnen de 'overspelige' priesters zich NU niet op beroepen. Doen ze trouwens ook niet.

Over martelen ? "Mijn God' is geen mannetje. Laat staan dat ie kan martelen. Wordt wel aangesproken door Jean-Paul Sartre : L'enfer, c'est les autres. Daar voeg ik aan toe : ook jezelf. zeker als je bv. een burnout of depressie hebt gehad. Dat voelt echt als "koorts in je bloed" en die mate van angsten zijn de hel.

tanger'73
29-04-10, 16:48
Op het ogenblik lees ik "Een tipje van de sluier"geschreven door Joris Luyendijk :
Je hoeft m.i. niet de laatste dag te vrezen, Aiit, omdat in de eerste plaats Allah een God is vol erbarmen...


En ik ben momenteel bezig met Noord in 40 - 45 (herinneringen in Amsterdam-Noord aan de bezetting van Pieter Roemer. 'K citeer:

"De Nederlanders hadden in geen anderhalve eeuw een oorlog op hun grondgebied meegemaakt. Altijd hadden ze gedacht dat hun land een soort zwitserland was. Neutraal en onaantastbaar, een hoek op het vaste land dat dankzij de hollandse waterlinie in noodgevallen kon worden herschapen tot een eiland als Engeland. Op die tiende mei beseften de Nederlanders dat ze de speciale positie binnen Europa - half erbinnen, half erbuiten - voorgoed waren kwijtgeraakt. Daarbij kwam het niet-militaristische karakter van Nederland. Het verschijnsel 'vijand' was voor veel mensen totaal nieuw. De schrijver Antoon Coolen (1897-1961) beschreef hoe zijn Brabantse buren zich die zondag uitsloofden om een paar Duitse soldaten de weg te wijzen.

"Ze komen haastig en bereidwillig en reikhalzend rond de auto om de vraag in het Duits te verstaan. Een aantal vrouwen is naar buiten gekomen met schalen waarop koffie dampt. Ze gaan ermee naar de Duitsers, die hun kaarten openvouwen en lachen." Een oude boer in Friesland herinnerde zich voornamelijk de Duitse paarden. "Ze reden allemaal op paarden, overal waren paarden. Ja, het was schandalig maar we keken vooral naar die paarden. Wat een prachtige dieren waren dat." (pagina 9)

Eke
29-04-10, 16:57
En ik ben momenteel bezig met Noord in 40 - 45 (herinneringen in Amsterdam-Noord aan de bezetting van Pieter Roemer. 'K citeer:

"De Nederlanders hadden in geen anderhalve eeuw een oorlog op hun grondgebied meegemaakt. Altijd hadden ze gedacht dat hun land een soort zwitserland was. Neutraal en onaantastbaar, een hoek op het vaste land dat dankzij de hollandse waterlinie in noodgevallen kon worden herschapen tot een eiland als Engeland. Op die tiende mei beseften de Nederlanders dat ze de speciale positie binnen Europa - half erbinnen, half erbuiten - voorgoed waren kwijtgeraakt. Daarbij kwam het niet-militaristische karakter van Nederland. Het verschijnsel 'vijand' was voor veel mensen totaal nieuw. De schrijver Antoon Coolen (1897-1961) beschreef hoe zijn Brabantse buren zich die zondag uitsloofden om een paar Duitse soldaten de weg te wijzen.

"Ze komen haastig en bereidwillig en reikhalzend rond de auto om de vraag in het Duits te verstaan. Een aantal vrouwen is naar buiten gekomen met schalen waarop koffie dampt. Ze gaan ermee naar de Duitsers, die hun kaarten openvouwen en lachen." Een oude boer in Friesland herinnerde zich voornamelijk de Duitse paarden. "Ze reden allemaal op paarden, overal waren paarden. Ja, het was schandalig maar we keken vooral naar die paarden. Wat een prachtige dieren waren dat." (pagina 9)

Tanger, op de TV is een tijdje geleden een oud filmpje getoond. Authentieke beelden.De Duitse soldaten hadden zelfs in het begin van de oorlog- na het gevecht om de Grebbeberg het gevoel dat ze hier op vakantie waren !

Interessant boek ben je aan 't lezen ! Herken je plekken uit Noord erin ?

tanger'73
29-04-10, 16:59
Tanger, op de TV is een tijdje geleden een oud filmpje over getoond. De Duitse soldaten hadden zelfs in het begin van de oorlog- na het gevecht om de Grebbeberg het gevoel dat ze hier op vakantie waren !


:haha:

tanger'73
29-04-10, 17:06
interessant boek ben je aan 't lezen ! Herken je plekken uit Noord erin ?

Jazeker, heel herkenbaar en authentiek. 'K ken mijn eigen stad beter dan haar oorspronkelijke inwoners. wat dacht je van uit hetzelfde boek: ondertussen reisde de rest van Nederland vrolijk langs de Rijn, langs al die pleisterplaatsen met 'Juden nicht erwünscht', alsof er niets aan de hand was. het gros van de mensen had geen idee van wat er vlak over de grens gebeurde. Nederland was in de jaren '30 een vreemd, geïsoleerd land."

tanger'73
29-04-10, 17:13
Herken je plekken uit Noord erin ?


Jazeker, dit is ook Amsterdam-Noord. Dat plaatje daarboven is nu waar je de pont naar de overkant kunt nemen en dat meisje uit Rembrandts voorstelling (Elsje Christiaens) daaronder, was een Deense dienstmeid die in Noord aan de raven werd gevoed omdat ze cartoonist was. Klik op Galgenveld algemeen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Galgenveld

tanger'73
29-04-10, 17:38
interessant boek ben je aan 't lezen !

"in de eerste maanden van de bezetting trachtten de Duitsers de sympathie van de bevolking te winnen. Nederland genoot in de jaren '40-'45 net als Noorwegen de twijfelachtige eer een gelijkberechtigde Germaanse natie te zijn. Op grond hiervan zou ons land in het maatschappelijke leven een 'gewoon' deel van Duitsland zijn en daarom werden de krijgsgevangenen vrijgelaten."

tanger'73
29-04-10, 17:51
interessant boek ben je aan 't lezen !

"Maatregelen werden met opvallend weinig Duitse inmenging uitgevoerd. Het overgrote deel van het Nederlandse ambtenarenapparaat hielp gewillig, vaak ijverig, mee opdrachten uit te voeren. Waarbij door de opheffing van het parlement de uitvoerende macht niet op de vingers werd gekeken. Een wapen voor de controle op de bevolking werd de bezetter in handen gegeven door een Nederlandse ambtenaar. Deze man zag de kans schoon zijn droom te realiseren: de invoering van het persoonsbewijs. Door de vaardigheid van de Nederlandse drukkers werd dit document een moeilijk te vervalsen identiteitsbewijs."

tanger'73
29-04-10, 18:37
interessant boek ben je aan 't lezen !


"Op 15 mei trok de eerste Duitse legereenheid Amsterdam binnen. Naar schatting 300 Amsterdammers beleefden die intocht niet. Zij hadden het vertrouwen in de toekomst verloren en zelfmoord gepleegd. Een paar dagen later dreven er in het Groot Noordhollandsch Kanaal duizenden, door Duitsers verboden, boeken en brochures. Die had men uit angst weggegooid, bang dat deze bij een eventuele huiszoeking zouden worden gevonden. Op 1 juli '40 werd tuindorp oostzaan door Engelse bommen getroffen. ook in de volgende maanden vielen in de nachtelijke uren bommen in Noord en in de rest van de stad. Deze eisten slachtoffers en veroorzaakten veel materiële schade. Achteraf is vast komen te staan, dat het noodafworpen waren. Na een bombardement boven Duitsland waren in de afwerpinstallaties van de vliegtuigen nog bommen achtergebleven."

mark61
29-04-10, 18:39
Sudan's date-gin brewers thrive despite Sharia
By Lucy Fleming
BBC News, Khartoum

Three Sudanese men sit on the edge of a bed and watch intently as a clear spirit glugs into a four-litre container.

"A little more - it's not quite at the top," one of them instructs the sisters who are pouring the illegal date-gin known as "araqi".

The men are anxious not to be photographed in this small mud-walled home, where chickens are pecking the dirt floor, on the outskirts of Sudan's capital, Khartoum.

"This is an Islamic country - if you're caught drinking or they smell alcohol, you will be lashed," one of them explains. Forty lashes and a fine is the usual Sharia punishment.

Once the men are satisfied the carton is full, they hand over 30 Sudanese pounds (SDG) (about $13, £9).

"They are regular customers; they come about once a week," one of the sisters says after they leave.

"All of our customers are men and Arab, mainly Arab," she adds.

She and her sisters - who range in age from 15 to 22 - work with their mother brewing araqi each evening, as the sun sets.

'Scared'

It has been a fairly lucrative way to make money since Sharia was introduced in 1983 - under then-President Jaafar Numeiri, and often women who have fled conflict in Sudan's non-Arab south and Darfur are the illegal brewers in the capital.

The spirit, which is usually drunk neat, is made from fermented dates of which there is a plentiful supply in Sudan.

"Since we were conscious, our mother has been making it," the oldest sister explains.

The dates are mixed with water and yeast and left to ferment for three days. Afterwards the liquid is distilled, producing about eight litres of spirit a night.

The family sells about four - sometimes eight - two-litre bottles a day.

Each night, the girls pack up the three stills and bury the small drums of alcohol outside the property.

"The police come about two times a week to check for alcohol," say the sisters, who sit beside each other on the bed answering questions.

"We're scared of them. But if they find something outside the house they can't pin it on us," they say, adding that they have eight eight-litre cartons of araqi buried at present and three small drums of fermenting dates.

The last police visit was the day before, but it was a month ago that their mother was caught brewing.

"We have to pay between 150 SDG and 250 SDG if we're caught."

Many Sudanese believe drinking alcohol is part of their culture

This could change now President Omar al-Bashir has been re-elected. During his campaign last month he warned that alcohol-brewers should be whipped too.

It is believed many in the police have been happy to allow the brewing to continue as they profit from fines and confiscated alcohol.

And following the 2005 peace deal between the mainly Muslim north and the south where the majority is Christian or follow traditional religions, Sharia law is not supposed to be applied to non-Muslims living in the capital.

Meanwhile many Muslim Sudanese object to a zero-tolerance towards alcohol, saying it is not against their Sufi culture to drink.

"I know people who are Muslim - they drink," says Maysara, a regular customer who acts as my translator.

"My father, my uncles - they do their prayers and they drink," he says, adding that he knows some alcohol-brewers from Darfur who drink locally-brewed wine and beer.

"They do Ramadan and they sell alcohol," he says.

Maysara has been caught by police several times - and sentenced to about 160 lashes in total. The last time he was let off after he paid a bribe.

"I like it, I like drinking - why should I be deprived of drinking?" he asks defiantly - and insists that his photo is taken.

"It's always possible to be caught, but when I come here I don't worry because I know that I have never seen any problem here," he says.

And it also pays to buy the alcohol direct.

"The quality from the source is better because it's not mixed with water," he says.

"Most people who sell in Khartoum they dilute what they buy from here."

The third car of the day that draws up is more expensive than the others. The three men - two dressed in long white tunics, one in a pair of jeans - are from Khartoum's upmarket neighbourhood of Riyadh.

They sit down on the bed, accept some date wine and make small-talk before putting in their order.

But it is not only the middle-class from the capital who make up the clientele - brick makers along the Nile are some of the best clients, one of the sisters says.

And should Sudan become a secular state, the date-gin brewers believe it would not affect their trade.

"We can compete - no problem," the sisters say.

Maysara agrees that it is not only its affordability that makes araqi appealing - whisky can easily be found in the capital for about $50 a bottle.

The taste of araqi is "unbelievable", he says - with a great burst of laughter.

Eke
29-04-10, 18:46
Jazeker, heel herkenbaar en authentiek. 'K ken mijn eigen stad beter dan haar oorspronkelijke inwoners. wat dacht je van uit hetzelfde boek: ondertussen reisde de rest van Nederland vrolijk langs de Rijn, langs al die pleisterplaatsen met 'Juden nicht erwünscht', alsof er niets aan de hand was. het gros van de mensen had geen idee van wat er vlak over de grens gebeurde. Nederland was in de jaren '30 een vreemd, geïsoleerd land."

Dankzij de landelijke media is er iets verbetering ingekomen..

Vanmorgen hoorde ik op de radio dat er op Katendrecht (Rotjeknor) een bord hing : Duitsers niet gewenst...

Er had veel ellende voorkomen kunnen worden... onder de Joden.

Eke
29-04-10, 18:48
"Maatregelen werden met opvallend weinig Duitse inmenging uitgevoerd. Het overgrote deel van het Nederlandse ambtenarenapparaat hielp gewillig, vaak ijverig, mee opdrachten uit te voeren. Waarbij door de opheffing van het parlement de uitvoerende macht niet op de vingers werd gekeken. Een wapen voor de controle op de bevolking werd de bezetter in handen gegeven door een Nederlandse ambtenaar. Deze man zag de kans schoon zijn droom te realiseren: de invoering van het persoonsbewijs. Door de vaardigheid van de Nederlandse drukkers werd dit document een moeilijk te vervalsen identiteitsbewijs."


Dat is nog een soort trauma van veel Nederlanders...:schaamte:

tanger'73
29-04-10, 18:49
interessant boek ben je aan 't lezen !

in het kader van de dodenherdenking aanstaande de hiernavolgende strofe van Rabbijn J. Soetendorp met de Dokwerker op het Jonas Daniël Meijerplein centaal.

"toen stond ik op, ik die nimmer heb gebeden, niet in een kerk, laat staan in een synagoge. Ik heb mijn mouwen opgestroopt, mijn pet achter op mijn hoofd geschoven en heb gezegd: Kom op, hier sta ik en blijf ik staan opdat het onrecht nooit zal zegevieren."

Eke
29-04-10, 18:50
"Op 15 mei trok de eerste Duitse legereenheid Amsterdam binnen. Naar schatting 300 Amsterdammers beleefden die intocht niet. Zij hadden het vertrouwen in de toekomst verloren en zelfmoord gepleegd. Een paar dagen later dreven er in het Groot Noordhollandsch Kanaal duizenden, door Duitsers verboden, boeken en brochures. Die had men uit angst weggegooid, bang dat deze bij een eventuele huiszoeking zouden worden gevonden. Op 1 juli '40 werd tuindorp oostzaan door Engelse bommen getroffen. ook in de volgende maanden vielen in de nachtelijke uren bommen in Noord en in de rest van de stad. Deze eisten slachtoffers en veroorzaakten veel materiële schade. Achteraf is vast komen te staan, dat het noodafworpen waren. Na een bombardement boven Duitsland waren in de afwerpinstallaties van de vliegtuigen nog bommen achtergebleven."


Driehonderd !!!! Ik wist wel van een dichter/schrijver. Heftig boek, Tanger.

Eke
29-04-10, 18:55
in het kader van de dodenherdenking aanstaande de hiernavolgende strofe van Rabbijn J. Soetendorp met de Dokwerker op het Jonas Daniël Meijerplein centaal.

"toen stond ik op, ik die nimmer heb gebeden, niet in een kerk, laat staan in een synagoge. Ik heb mijn mouwen opgestroopt, mijn pet achter op mijn hoofd geschoven en heb gezegd: Kom op, hier sta ik en blijf ik staan opdat het onrecht nooit zal zegevieren."

Dokwerkers,he ? Petje af ! Nog steeds ontroerend indrukwekkend.

tanger'73
29-04-10, 18:59
Driehonderd !!!! Ik wist wel van een dichter/schrijver. Heftig boek, Tanger.


ten aanzien van die noodafworpen: "Bombardementen werden vooral 's nachts uitgevoerd, omdat de dagvluchten te riskant waren. De vliegers oriënteerden zich in het donker veelal op de schittering van het wateroppervlak. het landoppervlak zag er donker uit, want steden en dorpen waren immers op last van de Duiters verduisterd. Op de vlucht terug naar Engeland werden de vliegers vaak misleid door het grote watervlak van het ijselmeer. Zij dachten al boven de Noordzee te zijn en loosden de in het vliegtuig nog achtergebleven bommen."

Eke
29-04-10, 19:03
ten aanzien van die noodafworpen: "Bombardementen werden vooral 's nachts uitgevoerd, omdat de dagvluchten te riskant waren. De vliegers oriënteerden zich in het donker veelal op de schittering van het wateroppervlak. het landoppervlak zag er donker uit, want steden en dorpen waren immers op last van de Duiters verduisterd. Op de vlucht terug naar Engeland werden de vliegers vaak misleid door het grote watervlak van het ijselmeer. Zij dachten al boven de Noordzee te zijn en loosden de in het vliegtuig nog achtergebleven bommen."

Het is nieuw voor mij dat A'dam de klos was...

Tanger, ik ga naar de potten en pannen ! Bedankt :) Boeiend.

tanger'73
29-04-10, 19:10
Dokwerkers,he ? Petje af ! Nog steeds ontroerend indrukwekkend.

"Op de vroege dinsdagmorgen van 25 februari '41 brak in Amsterdam en de Zaanstreek een staking uit. trampersoneel weigerde uit te rijden, arbeiders op de scheepswerven in Amsterdam-Noord blokkeerden de poorten en fabrieken aan de Zaan bleven dicht. in de loop van de ochtend sloeg de staking over naar de kantoren en bedrijven in het centrum van Amsterdam. het was een zonnige dag. Over het IJ voeren afgeladen ponten van Noord naar het centrum vol juichende arbeiders. Jongens tilden de fabrieksmeisjes op en zwaaiden ze onder gelach in het rond. ten slotte lag een groot deel van de stad plat, zelfs de beurshandel werd stilgelegd. Er gingen geruchten over een landelijke stakingsgolf. Ook in haarlem, utrecht en het Gooi werd niet gewerkt. De politie sympathiseerde, greep niet in of veel te laat. Overal werden pamfletten tegen de discriminatie van de Joden verspreid. De Amsterdamse februaristaking was een uniek gebaar van solidariteit met de Joden. Het was, binnen het door de Duitsers bezette Europa, een geval van ongehoorde opstandigheid. De Duitsers reageerden onmiddelijk: er werden militairen naar Amsterdam en de Zaanstreek gestuurd, er werd geschoten, een aantal stakers werd opgepakt, achttien verzetsmensen werden als straf om het leven gebracht, de stakingsleiders (merendeels communisten) doken onder en binnen een paar dagen was alles voorbij. Op 1 maart was in Duitse ogen de rust volledig hersteld in Nederland."

tanger'73
29-04-10, 19:11
Het is nieuw voor mij dat A'dam de klos was...

Tanger, ik ga naar de potten en pannen ! Bedankt :) Boeiend.


het genoegen was geheel mijnerzijds. :)

tanger'73
29-04-10, 19:18
Het is nieuw voor mij dat A'dam de klos was...

Tanger, ik ga naar de potten en pannen ! Bedankt :) Boeiend.

aanvulling op die bombardementen: in juli '43 werd Amsterdam-Noord getroffen door bommen van de geallieerde strijdkrachten. vliegtuigfabriek Fokker was het doel, maar de vliegers troffen slechts woonwijken. Fokker zat aan de Papaverweg, hemelsbreed maar luttele meters verwijderd van diverse buurten in Noord. De fabriek was door de Duitsers gevorderd en produceerde voor de Duitse oorlogsmachinerie. Daarmee was ze een doelwit voor de geallieerden."

Aït Ayt
29-04-10, 19:33
Het is nieuw voor mij dat A'dam de klos was...

Tanger, ik ga naar de potten en pannen ! Bedankt :) Boeiend.

het is ook nieuw voor mij..
het is typisch tanger om met allerlei interessante wetenswaardigheden aan te komen over tal van verschillende onderwerpen.. :)

childerenoftjsernobyl86
30-04-10, 00:07
En dan zijn er nog van die maffen die over het uithuwelijken van een 12-jarig meisje aan een vieze smerige pedofiel kankeren, alsof die ouders gefaald hebben. Godsklere zeg.
dit moeten ze wel knuppeltje want het staat in de koran, de profeet deed het, dan kun je toch beter falen als ouder dan als God.

fisherman1969
30-04-10, 15:14
Het is nieuw voor mij dat A'dam de klos was...

Tanger, ik ga naar de potten en pannen ! Bedankt :) Boeiend.

Het is indd zeer boeiend ,hier kun je alle info vinden.
http://members.chello.nl/~h.knoppers/

nog een tip : Grootboek WO 2
I.S.B.N 90 64071241
nog een : wo 2 I.S.B.N 9026945582 ( zeer uitgebreid 2delen)
met vertalingen o.a uit
La seconde querre mondiale
En verder nog de uitgaven van diverse Nederlandse boeken over plaatselijke gebeurtenissen . b.v Rijksinstituut voor oorlogsdocumentatie
Dr : L .de .Jong ( hoewel ik persoonlijk het niet met alles eens ben *)

En dan de serie,s nog o.a van de N.T.S over Nederland in W.O 2
o.l.v Milo Anstadt en Ben Blokman
En nog vele anderen , waarvan ik persoonlijk tientallen video,s en CD heb.


*) lees dan ook Grijs verleden door Chris van der Heijden

Dit antwoord is ook bestemd voor TANGER en iedereen die WO 2 intressant vindt.

grtjs
fisherman

Eke
30-04-10, 15:24
Het is indd zeer boeiend ,hier kun je alle info vinden.
http://members.chello.nl/~h.knoppers/

nog een tip : Grootboek WO 2
I.S.B.N 90 64071241
nog een : wo 2 I.S.B.N 9026945582 ( zeer uitgebreid 2delen)
met vertalingen o.a uit
La seconde querre mondiale
En verder nog de uitgaven van diverse Nederlandse boeken over plaatselijke gebeurtenissen . b.v Rijksinstituut voor oorlogsdocumentatie
Dr : L .de .Jong ( hoewel ik persoonlijk het niet met alles eens ben *)

En dan de serie,s nog o.a van de N.T.S over Nederland in W.O 2
o.l.v Milo Anstadt en Ben Blokman
En nog vele anderen , waarvan ik persoonlijk tientallen video,s en CD heb.


*) lees dan ook Grijs verleden door Chris van der Heijden

Dit antwoord is ook bestemd voor TANGER en iedereen die WO 2 intressant vindt.

grtjs
fisherman


Laat ik dat nou net vannacht bedacht hebben : "Fisherman zal er wel veel vanaf weten !!!!! "
Bedankt , Fisherman ........... ik heb trouwens gisterenmiddag op internet nog een fimpje van het bombardement in 1943 op Noord gevonden....Je zag de kapotte woonwijk, het kapotte klooster en de kerk...Echt een chaos.
Wat ik het boeiendst vond waren de mensen uit die tijd.. En inderdaad..hoe de nonnen erbij liepen. Hoeveel dat lijkt op de kleding van fundamentalistische islamitische meisjes/vrouwen .....

Ik ga weer ...fijne middag :zwaai:

Germen Roding
30-04-10, 15:26
People don't seem to understand that 14 centuries ago, a 9/10 years old girl was mature and ready for marriage. It is not comparable with a girl of the same age nowadays.

Even here in France (or in Western countries in general),many persons from the generation of our grandparents used to get married at the age of 13/14.

Islamophobs always take Islamic facts out of their contexts (be it for the Quran verses or the life of our Prophet Mohammed p.b.u.h).

Als een meisje van die leeftijd in Jemen in het ziekenhuis moet worden opgenomen en zelfs sterft na verkracht te zijn, is hiermee bewezen dat wat je zegt niet klopt.
Zelfs dieren blijven van jongen af. Wie dit doet is minder dan een dier.

Eke
30-04-10, 15:57
het is ook nieuw voor mij..
het is typisch tanger om met allerlei interessante wetenswaardigheden aan te komen over tal van verschillende onderwerpen.. :)

Typisch Tanger, zeg je...Leuk !!!!



Dus eigenlijk....zouden Tanger en Fisherman veel kunnen delen :)

.

Eke
30-04-10, 15:59
Als een meisje van die leeftijd in Jemen in het ziekenhuis moet worden opgenomen en zelfs sterft na verkracht te zijn, is hiermee bewezen dat wat je zegt niet klopt.
Zelfs dieren blijven van jongen af. Wie dit doet is minder dan een dier.

Germen ,Volgens mij heb je wat van de diskussie gemist....Klopt dat ?
Er was nog een topic bij betrokken :http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299423

"een volk dat voor tirannen zwicht"

John2
30-04-10, 18:01
Germen ,Volgens mij heb je wat van de diskussie gemist....Klopt dat ?
Er was nog een topic bij betrokken :http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299423

"een volk dat voor tirannen zwicht"

Nou nee, het onderwerp was meisje ouwe man naar gevaar voor zwangerschap en andere gebreken naar de oorlog van Tanger :hihi:

fisherman1969
30-04-10, 21:01
Nou nee, het onderwerp was meisje ouwe man naar gevaar voor zwangerschap en andere gebreken naar de oorlog van Tanger :hihi:

Ach ja dat is op elke verjaardagsfeestje ook zo het praatje gaat zo gek niet rond het eindigd altijd op k** of stront .:tik:

fisherman1969
30-04-10, 21:26
Typisch Tanger, zeg je...Leuk !!!!



Dus eigenlijk....zouden Tanger en Fisherman veel kunnen delen :)

.

Ja wie weet ? wat TANGER nu leest is wat (wij) noemen van plaatselijk aard ,er zijn ontzettend veel boekwerkjes op dat gebied die onmogelijk allemaal te lezen zijn .
Elk boekwerk is een stukje van wat de mensen hebben meegemaakt ,zo zijn er al tientallen over de hongerwinter ,maar ook over stadsdelen enz enz .
Boekje over PUTTEN waar alle mannen werden afgevoerd enz.
Ook is er geschreven over de MAROKKANSE dwangarbeiders in ZEELAND tijdens WO 2 velen liggen er nog begraven.
En dan nog ff over de vliegroutes ! zelfs heden ten dagen worden de plassen nog steeds gebruikt als herkenbare punten.
We zijn helemaal off topic ,maar ja om daarop terug te komen.
Ik heb zelf destijds ook een veel jongere vrouw gehad, maar het scheelt wel ff of een man van 42 een vrouw heeft van 23 of een van 13 jaar .
Aan de laatse (13 jaar) moet je toch niet aan denken ,laat staan een 80 jarige met een kind van 12 dat zijn achter kleindochter had kunnen zijn walgelijk

Eke
30-04-10, 21:49
Ik heb zelf destijds ook een veel jongere vrouw gehad, maar het scheelt wel ff of een man van 42 een vrouw heeft van 23 of een van 13 jaar .


Ja, dat scheelt ! :)

Abu_Hurayrah
30-04-10, 21:52
Ja, dat scheelt ! :)

Dat scheelt zeker, veel meer verantwoordelijkheid. Het is nuttig te weten dat de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam Aisha op haar 9e heeft laten intrekken naar aanleiding van openbaring en niet omdat het hem zo lekker leek of wat voor onzin dat daarop lijkt dan ook. En dit is terug te vinden in de ahadith.

Eke
30-04-10, 22:09
Dat scheelt zeker, veel meer verantwoordelijkheid. Het is nuttig te weten dat de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam Aisha op haar 9e heeft laten intrekken naar aanleiding van openbaring en niet omdat het hem zo lekker leek of wat voor onzin dat daarop lijkt dan ook. En dit is terug te vinden in de ahadith.

Abu, hier ergens op het forum heb ik geschreven waarom precies ik de Profeet geen pedofiel vind. Ik heb grote respekt voor hem.

In mijn eigen leven (ik leef niet 1400 jaar geleden) ben ik fel tegen mensen die kindertjes misbruiken.

Abu_Hurayrah
30-04-10, 22:15
Abu, hier ergens op het forum heb ik geschreven waarom precies ik de Profeet geen pedofiel vind. Ik heb grote respekt voor hem.

In mijn eigen leven (ik leef niet 1400 jaar geleden) ben ik fel tegen mensen die kindertjes misbruiken.

Ok, het is ook noemenswaardig dat niemand van de vijanden iets kwaads over zijn salAllahu 'alayhi wa salam huwelijk met Aisha heeft gezegd. Wat betekent dat het als normaal gezien werd in die tijd.

Eke
30-04-10, 22:20
Ja, dat's ook een goed argument !

Welterusten :zwaai:

Abu_Hurayrah
30-04-10, 22:22
Ja, dat's ook een goed argument !

Welterusten :zwaai:

:zwaai: Welterusten.

fisherman1969
30-04-10, 22:22
Dat scheelt zeker, veel meer verantwoordelijkheid. Het is nuttig te weten dat de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam Aisha op haar 9e heeft laten intrekken naar aanleiding van openbaring en niet omdat het hem zo lekker leek of wat voor onzin dat daarop lijkt dan ook. En dit is terug te vinden in de ahadith.

Dat zal wel zo wezen , want het kwam in die tijd vaker voor.
Bekend is dat de Chinezen keizers elk jaar op hun verjaardag minimaal 40 maagden aangeboden kregen , die zorgvuldig geselecteerd waren op uiterlijk
enz enz van deze stumpers waarvan sommigen 6jaar , kwamen de meesten niet eens in aanraking met de keizer , ze werden zorgvuldig opgeleid in muziek , behagen ,gedrag enz .
Als ze ,,geluk,,hadden werden later aan hoogwaardigheids bekleders als cadeau gegeven,anders bleven ze tot hun dood in de Verboden stad .

En sla ook de boeken over de Sulthans er maar eens op na :tik:

Eke
30-04-10, 22:30
:zwaai: Welterusten.

Bedankt !
Fisherman : jij ook een goede nacht straks !

knuppeltje
01-05-10, 11:05
Abu_Hurayrah;4331760]Dat scheelt zeker, veel meer verantwoordelijkheid. Het is nuttig te weten dat de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam Aisha op haar 9e heeft laten intrekken naar aanleiding van openbaring en niet omdat het hem zo lekker leek of wat voor onzin dat daarop lijkt dan ook. En dit is terug te vinden in de ahadith.

En maar de blaren op de tong lullen om iets recht te praten wat totaal verkeerd was.
Pedofilie is pedofilie, ongeacht wie ook zich er aan schuldig maakt of maakte. Dat uitgesproken een stichter en leider van een zogenaamde vrome religie zich daarvoor leende maakte dat voor hem alleen maar erger.

knuppeltje
01-05-10, 11:08
Abu_Hurayrah;4331778]Ok, het is ook noemenswaardig dat niemand van de vijanden iets kwaads over zijn salAllahu 'alayhi wa salam huwelijk met Aisha heeft gezegd.

Was jij daar bij dan? De meesten daar konden destijds niet eens lezen en schrijven, dus hoe kan jij dat weten?

knuppeltje
01-05-10, 11:09
Eke;4331787]Ja, dat's ook een goed argument !

Gewoon onzin.

mark61
01-05-10, 12:02
Dat scheelt zeker, veel meer verantwoordelijkheid. Het is nuttig te weten dat de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam Aisha op haar 9e heeft laten intrekken naar aanleiding van openbaring en niet omdat het hem zo lekker leek of wat voor onzin dat daarop lijkt dan ook. En dit is terug te vinden in de ahadith.

Ja, je denkt dat in de ahadith staat dat Hij een pedofiel was? Godallemachtig man :hihi: Bestaat er überhaupt een woord voor in het Arabisch?

Van die cirkelbewijzen altijd :hihi:

Aït Ayt
01-05-10, 12:42
Pedofilie is pedofilie, ongeacht wie ook zich er aan schuldig maakt of maakte. Dat uitgesproken een stichter en leider van een zogenaamde vrome religie zich daarvoor leende maakte dat voor hem alleen maar erger.


Ten tweede is er pas sprake van pedofilie als een volwassene zich seksueel aangetrokken voelt tot prepuberale kinderen. In het dagelijks spraakgebruik wordt een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot personen die wel al geslachtsrijp, maar nog minderjarig (jonger dan achttien) zijn, vaak ten onrechte als pedofiel aangemerkt. Pedoseksualiteit is dan ook niet helemaal hetzelfde als het strafbare feit van seksuele handelingen met minderjarigen, aangezien hier voor volwassenen ook sprake van is, ingeval de ander wel geslachtsrijp, maar nog geen 16 is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

en ook in de shari3ah is er geen sprake van pedofilie als de jongedame in kwestie menstrueert..
zowel vanuit islamitisch standpunt alsmede vanuit westers standpunt is er bij de profeet mohammed GEEN sprake van pedofilie..

Germen Roding
01-05-10, 13:57
Abu, hier ergens op het forum heb ik geschreven waarom precies ik de Profeet geen pedofiel vind. Ik heb grote respekt voor hem.

In mijn eigen leven (ik leef niet 1400 jaar geleden) ben ik fel tegen mensen die kindertjes misbruiken.

Dus als ik het goed begrijp, heb je respect voor iemand die een jong bestorven weduwe seksueel gebruikte, die opdracht gaf om spotdichters overhoop te steken, vreedzame dorpsbewoners (van de oase Khaibar) die hem niets hadden misdaan dood liet martelen om ze te dwingen de locatie van begraven goudschatten te onthullen, die opdracht gaf om 600 jongens en mannen die zich hadden overgeven in koelen bloede te laten kelen...
Ik verzin dit niet, je kan het alleemaal in geuren en kleuren nalezen in de hadithbundel van Bukhari, die door soennieten als bijna even betrouwbaar als de koran wordt gezien.

Ben je hier wel van op de hoogte, of heb je je onvoldoende ingeleefd in wat deze afschuwelijek daden teweeg hebben gebracht?

Germen Roding
01-05-10, 14:03
en ook in de shari3ah is er geen sprake van pedofilie als de jongedame in kwestie menstrueert..
zowel vanuit islamitisch standpunt alsmede vanuit westers standpunt is er bij de profeet mohammed GEEN sprake van pedofilie..
In een andere hadith staat beschreven dat hij van haar droomde toen ze een klein kindje was en dat ze met poppen speelde. Of ze al dan niet bloedde staat nergens maar 99% van de meisjes bloedt niet op negenjarige leeftijd.
Dus alhoewel we niet met een tijdmachine terug kunnen reizen naar de zevende eeuw of een hersenscan kunnen uitvoeren van zijn brein, kunnen we wel stellen dat hij de schijn tegen heeft en dat het er alle schijn van heeft dat hij inderdaad pedofiele gevoelens had voor A'isja.

knuppeltje
01-05-10, 14:14
Aït Ayt;4332048][INDENT]Ten tweede [b]is er pas sprake van pedofilie als een volwassene zich seksueel aangetrokken voelt tot prepuberale [COLOR="#000080"]kinderen

Lul maar een eind weg als je daar zoveel zin in hebt.


en ook in de shari3ah is er geen sprake van pedofilie als de jongedame in kwestie menstrueert..

Lang leve de sharia zullen we dan maar zeggen, maar ik vind het toch prima dat die heerlijke sharia van je hier niet geldt.


zowel vanuit islamitisch standpunt alsmede vanuit westers standpunt is er bij de profeet mohammed GEEN sprake van pedofilie..

Hoe krijg je het verzonnen. Het was dus geen pedofilie bij de profeet maar pedoseks toen hij met haar de koffer indook en hij mocht natuurlijk want hij was de profeet, niet dan?
Of hield ie toch echt van dat kind zoals zo vaak wordt beweerd, maar dan was het toch pedofilie en pedoseks tegelijk. Erger kan niet lijkt me.

Maar als ik jou was zou ik me hier als meerderjarige maar niet aan een grietje van 12 vergrijpen, of je nu wel of niet tot haat voelt aangetrokken, want daar is het westerse standpunt heel duidelijk over, vooral als je voor de rechter staat.

Aït Ayt
01-05-10, 17:33
Lul maar een eind weg als je daar zoveel zin in hebt.

hoezo , wat klopt er dan inhoudelijk niet aan dat citaat van wikipedia ?


Lang leve de sharia zullen we dan maar zeggen, maar ik vind het toch prima dat die heerlijke sharia van je hier niet geldt.

kerel , de shari3ah geldt hier 24/7.. :tik:


Hoe krijg je het verzonnen. Het was dus geen pedofilie bij de profeet maar pedoseks toen hij met haar de koffer indook en hij mocht natuurlijk want hij was de profeet, niet dan?
Of hield ie toch echt van dat kind zoals zo vaak wordt beweerd, maar dan was het toch pedofilie en pedoseks tegelijk. Erger kan niet lijkt me.

om met je eigen woorden te spreken : "Lul maar een eind weg als je daar zoveel zin in hebt."


Maar als ik jou was zou ik me hier als meerderjarige maar niet aan een grietje van 12 vergrijpen, of je nu wel of niet tot haat voelt aangetrokken, want daar is het westerse standpunt heel duidelijk over, vooral als je voor de rechter staat.

je snapt het nog steeds niet.. het is strafbaar om als volwassene met een minderjarig persoon seks te hebben dus ook met een twaalfjarige persoon maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van pedofilie of pedoseksualiteit..


"Pedoseksualiteit is dan ook niet helemaal hetzelfde als het strafbare feit van seksuele handelingen met minderjarigen, aangezien hier voor volwassenen ook sprake van is, ingeval de ander wel geslachtsrijp, maar nog geen 16 is."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

Witte78
01-05-10, 18:03
hoezo , wat klopt er dan inhoudelijk niet aan dat citaat van wikipedia ?



kerel , de shari3ah geldt hier 24/7.. :tik:



om met je eigen woorden te spreken : "Lul maar een eind weg als je daar zoveel zin in hebt."



je snapt het nog steeds niet.. het is strafbaar om als volwassene met een minderjarig persoon seks te hebben dus ook met een twaalfjarige persoon maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van pedofilie of pedoseksualiteit..


"Pedoseksualiteit is dan ook niet helemaal hetzelfde als het strafbare feit van seksuele handelingen met minderjarigen, aangezien hier voor volwassenen ook sprake van is, ingeval de ander wel geslachtsrijp, maar nog geen 16 is."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

In de volksmond heet dat gewoon pedofilie. Maar goed, wordt het beter als we het anders gaan noemen? Nee he! Dus wat is nu je punt?

Abu_Hurayrah
01-05-10, 18:14
In de volksmond heet dat gewoon pedofilie. Maar goed, wordt het beter als we het anders gaan noemen? Nee he! Dus wat is nu je punt?

Volgens de definiëring van Encyclopædia Britannica klopt deze valse beschuldiging ook al niet:

"also spelled Paedophilia, psychosexual disorder in which an adult's arousal and sexual gratification occur primarily through sexual contact with prepubescent children. The typical pedophile is unable to find satisfaction in an adult sexual relationship and may have low self-esteem, seeing sexual activity with a child as less threatening than that with an adult. Most pedophiles are men; the condition is extremely rare in women."

Witte78
01-05-10, 18:28
Volgens de definiëring van Encyclopædia Britannica klopt deze valse beschuldiging ook al niet:

"also spelled Paedophilia, psychosexual disorder in which an adult's arousal and sexual gratification occur primarily through sexual contact with prepubescent children. The typical pedophile is unable to find satisfaction in an adult sexual relationship and may have low self-esteem, seeing sexual activity with a child as less threatening than that with an adult. Most pedophiles are men; the condition is extremely rare in women."

En wat is daarmee je punt? Is seks met een 9 of 12 jarige niet erg, zolang je het maar geen pedofilie noemt? Of maakt het geen donder uit hoe je het noemt?

Aït Ayt
01-05-10, 18:30
In de volksmond heet dat gewoon pedofilie. Maar goed, wordt het beter als we het anders gaan noemen? Nee he! Dus wat is nu je punt?

m'n punt kun je hier lezen in de laatste zin :
http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4332048&postcount=192

Abu_Hurayrah
01-05-10, 18:30
En wat is daarmee je punt? Is seks met een 9 of 12 jarige niet erg, zolang je het maar geen pedofilie noemt? Of maakt het geen donder uit hoe je het noemt?

Als iemand al op zijn 9e geslachtsrijp is dan ben ik de laatste die een meisje of een jongen die financieel capabel is, het zal verbieden om vrijwillig in een huwelijk te stappen. Duidelijk?

H.P.Pas
01-05-10, 18:45
Als iemand al op zijn 9e geslachtsrijp is dan ben ik de laatste die een meisje of een jongen die financieel capabel is, het zal verbieden om vrijwillig in een huwelijk te stappen. Duidelijk?

Duidelijk. :maf:

Abu_Hurayrah
01-05-10, 18:46
Duidelijk. :maf:

Mooi. :tik:

Tomas
01-05-10, 18:53
Mooi. :tik:

Ben jij hier geboren en getogen?

Abu_Hurayrah
01-05-10, 18:57
Ben jij hier geboren en getogen?

Ja. Jij ook?

http://verkiezingen2010spijkenisse.files.wordpress.com/2010/02/paspoort.jpg

Tomas
01-05-10, 19:21
Ja. Jij ook?

http://verkiezingen2010spijkenisse.files.wordpress.com/2010/02/paspoort.jpg

Yep. Bizar. Magoed, bizar is de norm hier.

Eke
01-05-10, 19:25
Dus als ik het goed begrijp, heb je respect voor iemand die een jong bestorven weduwe seksueel gebruikte, die opdracht gaf om spotdichters overhoop te steken, vreedzame dorpsbewoners (van de oase Khaibar) die hem niets hadden misdaan dood liet martelen om ze te dwingen de locatie van begraven goudschatten te onthullen, die opdracht gaf om 600 jongens en mannen die zich hadden overgeven in koelen bloede te laten kelen...
Ik verzin dit niet, je kan het alleemaal in geuren en kleuren nalezen in de hadithbundel van Bukhari, die door soennieten als bijna even betrouwbaar als de koran wordt gezien.

Ben je hier wel van op de hoogte, of heb je je onvoldoende ingeleefd in wat deze afschuwelijek daden teweeg hebben gebracht?



"Ondanks het grote aantal overleveringen die hij verzameld had, verklaarde hij slechts 9082 overleveringen met herhaling en 2602 overleveringen zonder herhaling sahieh. Zulke strenge eisen stelde hij aan het de overleveringen."

Mijn vraag : Wil je de bladzijdes vermelden uit de bundel die je gelezen hebt ? Hoe heet die bundel ?
Waarom wil ik er iets meer over weten ??

Nou het zou kunnen...dat weet ik dus niet...dat vijandschap tussen de Soennieten en de Sji'ieten weerslag heeft op de geschriften...

Imam Bukhari was een trouwens een bereisd man (als 10-jarige begon hij met z'n reizen) met een ijzersterk geheugen. Hij verzameld 200.000 overleveringen, maar hij kieperde er een heleboel weg...onbetrouwbaar...

http://hadithvandedag.nl/bukhari

Abu_Hurayrah
01-05-10, 19:25
Yep. Bizar. Magoed, bizar is de norm hier.

Niks bizars aan hoor, een Moslim mag geloven wat hij wil in overeenstemming met het Boek van Allah en de Hadith - maar moet zich tegelijkertijd wel aan de geldende wetten van de overheid waar hij in verblijft houden. Dus dat wil ik nog wel even meegeven aan iedere mee-lezer.

Eke
01-05-10, 19:40
Gewoon onzin.



Mohammed, de profeet, werd als 52-jarige door de bewoners van de stad Yathrib (dichtbij Mekka)aangezocht als arbiter /rechter van hun stad.

Nou, als hij een pedofiel zou zijn geweest in de ogen van z'n tijdgenoten, zouden ze hem nooit voor zo'n eervolle baan uitgenodigd hebben...

Nou jij weer, Knuppeltje...:)

Witte78
01-05-10, 19:45
Zijn jullie al lid van de vereniging Martijn (http://www.martijn.org/)? Die willen in Nederland precies wat jullie ook willen.

Eke
01-05-10, 19:53
Als iemand al op zijn 9e geslachtsrijp is dan ben ik de laatste die een meisje of een jongen die financieel capabel is, het zal verbieden om vrijwillig in een huwelijk te stappen. Duidelijk?

Abu, nu je weet wat de extra risico's zijn (die heb ik voor je bij elkaar gezet)voor piepjonge moeder en kind...

zou je als liefde voor het jonge stel hen beiden kunnen voorlichten hierover.

Een jongen en een meisje en een babietje zijn allemaal waardevol.

Verbieden is 1 ,dat is niet aan jou, maar voorlichten is 2 en die kennis heb je gekregen..en zou je kunnen delen.

Trouwens, in Nederland en Marokko is er de wet (niet onder de 18) dus ik weet niet aan welke situatie je denkt ???

Abu_Hurayrah
01-05-10, 20:03
Zijn jullie al lid van de vereniging Martijn (http://www.martijn.org/)? Die willen in Nederland precies wat jullie ook willen.

Dat is niet waar, zij stellen niet de eis van geslachtsrijpheid en bovendien ook geen institutionalisering van het huwelijk vanaf die leeftijd. Dus dat is een groot verschil.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 20:04
Abu, nu je weet wat de extra risico's zijn (die heb ik voor je bij elkaar gezet)voor piepjonge moeder en kind...

zou je als liefde voor het jonge stel hen beiden kunnen voorlichten hierover.

Een jongen en een meisje en een babietje zijn allemaal waardevol.

Verbieden is 1 ,dat is niet aan jou, maar voorlichten is 2 en die kennis heb je gekregen..en zou je kunnen delen.

Trouwens, in Nederland en Marokko is er de wet (niet onder de 18) dus ik weet niet aan welke situatie je denkt ???

Ja, ze moeten zich sowieso aan de wet van het bewoonde land houden.

Witte78
01-05-10, 20:20
Dat is niet waar, zij stellen niet de eis van geslachtsrijpheid en bovendien ook geen institutionalisering van het huwelijk vanaf die leeftijd. Dus dat is een groot verschil.

Valt wel mee hoor:


De pressiegroep MARTIJN richt zich op de acceptatie van efebofilie en in mindere mate op pedofilie. Zij menen dat kinderen boven de twaalf jaar in staat zijn als volwassen te oordelen over relaties.

childerenoftjsernobyl86
01-05-10, 21:30
Als iemand al op zijn 9e geslachtsrijp is dan ben ik de laatste die een meisje of een jongen die financieel capabel is, het zal verbieden om vrijwillig in een huwelijk te stappen. Duidelijk?

Laat ik dan nu een tegenstelling maken, de eerste beste moslim die in de buurt van mij dochter komt voor haar 21ste jaag ik over de klink want het is duidelijk hoe sommigen er over denken stelletje viezerikken.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 21:43
Laat ik dan nu een tegenstelling maken, de eerste beste moslim die in de buurt van mij dochter komt voor haar 21ste jaag ik over de klink want het is duidelijk hoe sommigen er over denken stelletje viezerikken.

Maak je maar geen zorgen, in de Islam heeft de vrouw altijd toestemming van haar voogd nodig om te trouwen.

childerenoftjsernobyl86
02-05-10, 01:50
Maak je maar geen zorgen, in de Islam heeft de vrouw altijd toestemming van haar voogd nodig om te trouwen.

Alleen al het idee Abu dat iemand naar mijn dochtertje kan kijken als lust object om te zien of de mogelijkheid bestaat dat hij met hem kan trouwen en of gemeenschap kan hebben, alleen al het idee.....
Maar vermoedelijk begrijp jij dan niet hoe een vader kan en zal reageren?

Ik vind het schokkend te lezen dat er mensen binnen onze grenzen er zo over kunnen denken, dit gaat mijn besef ver te boven en vind dat hierin de kinderbescherming keihard mag ingrijpen.
Ouders uit de ouderlijke macht en de kinderen direct uit huis door een crises uithuisplaatsing.

tanger'73
02-05-10, 02:30
Laat ik dat nou net vannacht bedacht hebben : "Fisherman zal er wel veel vanaf weten !!!!! "
Bedankt , Fisherman ........... ik heb trouwens gisterenmiddag op internet nog een fimpje van het bombardement in 1943 op Noord gevonden....Je zag de kapotte woonwijk, het kapotte klooster en de kerk...Echt een chaos.
Wat ik het boeiendst vond waren de mensen uit die tijd.. En inderdaad..hoe de nonnen erbij liepen. Hoeveel dat lijkt op de kleding van fundamentalistische islamitische meisjes/vrouwen .....

'K kom zelf uit een stadsdeel dat in de oorlog talloze verzetsmensen te betreuren had. waarvan een van de bekenden Gerben Wagenaar is geweest. vele anderen zijn helaas voor het vuurpeloton om het leven gebracht, dat later bekend stond als de stille fusillade. ook werd de februaristaking uit '41 vanuit Amsterdam-Noord aangedreven. allemaal strijders tegen discriminatie, racisme en fascisme.

tanger'73
02-05-10, 02:48
typisch tanger, zeg je...Leuk !!!!

we hadden helaas ook smerige NSB verraders in onze stadsdeel, zoals simon Paulus, alias sam olij. Die een beruchte Jodenjager was en er niet voor schroomde om een aandeel te hebben bij het arresteren van o.a. 30 blinde Joden voor tewerkstelling in Polen. op 15 februari '44 vond er een mislukte aanslag plaats door het verzet op zijn woonadres in Noord. Achteraf ontliep hij vreemd genoeg alsnog de doodstraf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Olij

knuppeltje
02-05-10, 09:41
Aït Ayt;4332281] het is strafbaar om als volwassene met een minderjarig persoon seks te hebben dus ook met een twaalfjarige persoon maar dat wil niet zeggen dat er sprake is van pedoseksualiteit..

Wat is pedoseks anders dan seksueel misbruik van een kind door een volwassenen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet met de profeet geassocieerd wilt hebben. Dan noem je dat misbruik liever geen pedofilie, geen pedoseks en geen seksueel nachtsmisbruik van een kind, want dat staat zo eng, niet dan en dus draai en kronkel je dan maar om de hete brij heen. Zeg nu zelf, een profeet die pedofiel is, of een pedoseksueel, of een seksuele machtswellusteling die zich aan een kind vergrijpt, dat kan toch niet?
Het kan dus blijkbaar wel degelijk.

knuppeltje
02-05-10, 09:48
Eke;4332436] Nou, als hij een pedofiel zou zijn geweest in de ogen van z'n tijdgenoten, zouden ze hem nooit voor zo'n eervolle baan uitgenodigd hebben...[/COLOR]

Nou jij weer, Knuppeltje...:)

Dat is een inkoppertje.
Volgens sommigen hier was dat soort huwelijken daar in die tijd heel normaal, dus zal dat wel geen belemmering zijn geweest.

knuppeltje
02-05-10, 09:53
Abu_Hurayrah;4332358]ben ik de laatste die een meisje of een jongen die financieel capabel is, het zal verbieden om vrijwillig in een huwelijk te stappen. Duidelijk?

Die zullen er in die grote zandbak vast veel geweest zijn op die leeftijd zeker?

Eke
02-05-10, 11:53
K.Dat is een inkoppertje.

E.:hihi: das afwachten !

K.Volgens sommigen hier was dat soort huwelijken daar in die tijd heel normaal, dus zal dat wel geen belemmering zijn geweest.

E.En dat is dus juist het punt : in die vroege middeleeuwen in dat gebied was het huwelijk van de Profeet met A'isha dus geen pedofielenact.Wij kijken er anno 2010 door ons Westerse brilletje naar.
Zo beoefen je geen geschiedkunde...



************************************************** ********

knuppeltje
02-05-10, 12:04
Nee, het woord bestond toen niet eens.
Was het daarom geen pedofielenseks?
Bizar!

Aït Ayt
02-05-10, 12:16
Wat is pedoseks anders dan seksueel misbruik van een kind door een volwassenen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet met de profeet geassocieerd wilt hebben. Dan noem je dat misbruik liever geen pedofilie, geen pedoseks en geen seksueel nachtsmisbruik van een kind, want dat staat zo eng, niet dan en dus draai en kronkel je dan maar om de hete brij heen. Zeg nu zelf, een profeet die pedofiel is, of een pedoseksueel, of een seksuele machtswellusteling die zich aan een kind vergrijpt, dat kan toch niet?
Het kan dus blijkbaar wel degelijk.

niet ik maar jij kronkelt en draait er steeds op los.. jij probeert hardnekkig pedoseksualiteit van toepassing te laten zijn op het hebben van seks met een geslachtsrijpe persoon..
je wilt blijkbaar met alle geweld de profeet mohammed een pedofiel kunnen noemen.. waarom je dit zo graag wilt doen weet ik niet.. vermoedelijk komt het voort uit jouw intense haat voor religie en wil je graag profeten en religieuze leiders zo diep mogelijk de grond in trappen tegenover gelovigen zoals je ook regelmatig de paus voor rotte vis staat uit te maken tegenover de katholiek marsipulami..
maar ondertussen draag je niks inhoudelijks aan om je geschreeuw over pedofilie te onderbouwen met feiten..

childerenoftjsernobyl86
02-05-10, 12:27
Mohammed, de profeet, werd als 52-jarige door de bewoners van de stad Yathrib (dichtbij Mekka)aangezocht als arbiter /rechter van hun stad.
Nou, als hij een pedofiel zou zijn geweest in de ogen van z'n tijdgenoten, zouden ze hem nooit voor zo'n eervolle baan uitgenodigd hebben...
Nou jij weer, Knuppeltje...:)
Ik heb lang nagedacht of ik jouw stelling moest beantwoorden gezien ik geen reactie kreeg op mijn vorig uitvoerig antwoord.
Ten eerste wil ik aanmerken dat vermoedelijk zijn pedofilie niet bekend is/was bij de bevolking, omdat het net als nu schande was om met kinderen te rommelen, althans inzage in oude registers van kerken en ambten doen dit vermoeden groeien want er kwamen geen huwelijk voor waarin de leeftijd lager was als 16 jaar maar dit terzijde.
Waar ik eigenlijk heen wil is de structuur en grote van de mens zo'n 500 jaar na Christus waarbij de volwassen mens een grote had tussen de 1.50 en de 1.60 en waarbij bot-structuren uitwijzen dat destijds de voeding eenzijdig was en hierdoor de ontwikkeling in de groei achterbleef bij leeftijd genoten van nu.
Hierdoor kunnen we ook aannemen dat de gehele groei van de mens achterbleef en het dus onmogelijk is dat een kind van 9 enig sinds volgroeid is voor gemeenschap/huwelijk laat staan haar maandelijkse stonden had, aangezien dit bovenstaande als een feit mag worden beschouwd en hierdoor zeker niet voldoet aan enige maatstaf waaraan een huwelijk moet voldoen we kunnen uitgaan van pedofilie, ook het tijdsbesef doet hieraan niets af net zoals het de smoes dat de gemiddelde leeftijd van 40 jaar de drang naar kinderen en hierdoor jong zwanger zou moeten raken, immers enige kijk in deze boeken leert ons dat de gemiddelde leeftijd destijds voor het krijgen van hun eerste kind destijds 19 jaar was al moet ik hierbij aanmerken dat kinderen vaak pas een jaar na de geboorte werden geregistreerd.
Ook inzage in medische boeken blijkt dat het onmogelijk is, dus gewoon het verlangen naar een kind wat we tegenwoordig pedofilie noemen.

knuppeltje
02-05-10, 12:43
Aït Ayt;4332655]niet ik maar jij kronkelt en draait er steeds op los.. jij probeert hardnekkig pedoseksualiteit van toepassing te laten zijn op het hebben van seks met een geslachtsrijpe persoon..

Als het seks van volwassenen met kinderen betreft wel. Toch zeker seksueel misbruik. Maar ik wil zo iemand best voortaan seksueel misbruiker van een kind noemen, maar ik geloof niet dat dat het er beter op maakt.


zoals je ook regelmatig de paus voor rotte vis staat uit te maken tegenover de katholiek marsipulami..

De paus heeft zoals we weten er van alles aan gedaan om vervolging van zijn personeel wat zich aan seksueel misbruik schuldig heeft gemaakt te voorkomen en ons Marsje is een lelijk smerig jezuïtisch paapje die die knakker hier constant zit te verdedigen.
Lekkere frisse jonges die twee zullen we maar zeggen.


maar ondertussen draag je niks inhoudelijks aan om je geschreeuw over pedofilie te onderbouwen met feiten..

:slapen:

mark61
02-05-10, 13:01
Niks bizars aan hoor, een Moslim mag geloven wat hij wil in overeenstemming met het Boek van Allah en de Hadith - maar moet zich tegelijkertijd wel aan de geldende wetten van de overheid waar hij in verblijft houden. Dus dat wil ik nog wel even meegeven aan iedere mee-lezer.

Iedereen mag alles geloven. Evengoed is het bizar dat jij in 2010 er middeleeuwse ideeën op nahoudt. Hoe doet een mens dat, vraag ik me af.

Wat is nou het verschil tussen kafirpedofilie en halale pedofilie?

Aït Ayt
02-05-10, 13:06
Als het seks van volwassenen met kinderen betreft wel. Toch zeker seksueel misbruik. Maar ik wil zo iemand best voortaan seksueel misbruiker van een kind noemen, maar ik geloof niet dat dat het er beter op maakt.

nee knuppeltje, seks met minderjarigen is niet per definitie pedofilie/pedoseksualiteit.. alleen als het seks met prepuberale kinderen betreft.. dat is nu al een keer of 5 geprobeerd om het aan je verstand te brengen maar het kwartje wil niet vallen..
en nu ga je weer verder met kronkelen en draaien door over seksueel misbruik te beginnen.. blijkbaar weet je van gekkigheid niet hoe je de profeet mohammed zwart moet maken en ga je impliceren dat hij aishah seksueel misbruikt heeft.. het heeft echter geen enkele zin om aan jou te vragen om het te beargumenteren met bronmateriaal want dat kun je toch niet onderbouwen..


De paus heeft zoals we weten er van alles aan gedaan om vervolging van zijn personeel wat zich aan seksueel misbruik schuldig heeft gemaakt te voorkomen en ons Marsje is een lelijk smerig jezuïtisch paapje die die knakker hier constant zit te verdedigen.
Lekkere frisse jonges die twee zullen we maar zeggen.

als je enigzins oprecht was geweest dan had ik er mischien nog begrip voor kunnen opbrengen dat je kritiek hebt op het katholieke syndicaat maar het lijkt er veel op dat het seksuele misbruik binnen de katholieke kerk voor jou niets anders is dan een stok om te kunnen slaan op katholieken..


:slapen:

dit bedoel ik dus.. jouw inbreng van een inhoudelijke argumentatie blijft beperkt tot het aandragen van een slapende smiley.. meer zit er niet in..

Aït Ayt
02-05-10, 13:21
Zijn jullie al lid van de vereniging Martijn (http://www.martijn.org/)? Die willen in Nederland precies wat jullie ook willen.

wat weet jij nou wat ik wil m.b.t. dit onderwerp ? waar baseer je dat precies op ? nergens heb ik een eigen opinie gegeven dus roept dit de vraag op hoe jij denkt te kunnen weten dat ik hetzelfde zou willen als de stichting martijn.org..

Witte78
02-05-10, 13:22
nee knuppeltje, seks met minderjarigen is niet per definitie pedofilie/pedoseksualiteit.. alleen als het seks met prepuberale kinderen betreft.. dat is nu al een keer of 5 geprobeerd om het aan je verstand te brengen maar het kwartje wil niet vallen..
en nu ga je weer verder met kronkelen en draaien door over seksueel misbruik te beginnen.. blijkbaar weet je van gekkigheid niet hoe je de profeet mohammed zwart moet maken en ga je impliceren dat hij aishah seksueel misbruikt heeft.. het heeft echter geen enkele zin om aan jou te vragen om het te beargumenteren met bronmateriaal want dat kun je toch niet onderbouwen..


Dus.... Seks met een 9 jarig kind waarmee je getrouwd bent en die menstrueert is aanbevolen, seks met een 9 jarig kind waarmee je niet getrouwd bent en die niet menstrueert behoord tot gruwelijke kindermisbruik.

Pizzaman
02-05-10, 14:07
Hier heb je weer zo'n kinderlokker:YouTube- Sharia4Belgium | Muslims want to take over the White House | ENGLISH SUBTITLES

BTW er was ook zo'n minister die bij 33% meerderheiod de sharia wel in NL wilde invoeren.

Witte78
02-05-10, 14:27
wat weet jij nou wat ik wil m.b.t. dit onderwerp ? waar baseer je dat precies op ? nergens heb ik een eigen opinie gegeven dus roept dit de vraag op hoe jij denkt te kunnen weten dat ik hetzelfde zou willen als de stichting martijn.org..

Het zou inderdaad een unicum zijn, wanneer jij zonder gedraai eens je oprechte mening gaf. Tot die tijd maak ik een overwogen inschatting, daar moet je het maar mee doen.

Aït Ayt
02-05-10, 15:09
Het zou inderdaad een unicum zijn, wanneer jij zonder gedraai eens je oprechte mening gaf. Tot die tijd maak ik een overwogen inschatting, daar moet je het maar mee doen.

kortom, je draait er nu weer flink op los om jezelf eruit te kronkelen..
same old song..

Eke
02-05-10, 15:38
Hier heb je weer zo'n kinderlokker:[

Actievoerders hebben geen tijd om kindertjes te lokken, Pizzaman.


Het is een keurig getrouwde man die de normen en waarden in onze samenleving mist.

Nou zijn die er gelukkig nog wel :), maar er is ook rotzooi in de samenleving.

Het liefst wil hij dat God de baas is. Mijn eigen ervaring : de mens wikt en God beschikt....
Dus daar hoeven de wetten niet voor veranderd te worden, m.i.
Wel kan ik me voorstellen dat een gedeelte van de rechtspraak dichter bij het volk komt te staan...ook bij de moslims.


PS die opmerking over ene minister kan ik niet zo gauw plaatsen.

Witte78
02-05-10, 17:05
kortom, je draait er nu weer flink op los om jezelf eruit te kronkelen..
same old song..

Waar uit te kronkelen? Het feit dat jij je aangesproken voelde zegt al genoeg.

Aït Ayt
02-05-10, 18:11
Waar uit te kronkelen? Het feit dat jij je aangesproken voelde zegt al genoeg.

je weet helemaal niet wat mijn standpunt is mbt dit onderwerp en je kunt dan ook niet stellen dat de stichting martijn hetzelfde wilt als ik.. inplaats dat je dit gewoon eerlijk toegeeft zit je er echter omheen te draaien in je vorige post met de nietszeggende opmerking dat je een "overwogen inschatting" maakte..
die zogenaamde "overwogen inschatting" van je is helemaal geen overwogen inschatting aangezien je geen flauw idee hebt wat mijn standpunt is en je het dan ook nergens op hebt kunnen baseren dat de stichting martijn in nederland hetzelfde zou willen als ik..

Witte78
02-05-10, 19:40
je weet helemaal niet wat mijn standpunt is mbt dit onderwerp en je kunt dan ook niet stellen dat de stichting martijn hetzelfde wilt als ik.. inplaats dat je dit gewoon eerlijk toegeeft zit je er echter omheen te draaien in je vorige post met de nietszeggende opmerking dat je een "overwogen inschatting" maakte..
die zogenaamde "overwogen inschatting" van je is helemaal geen overwogen inschatting aangezien je geen flauw idee hebt wat mijn standpunt is en je het dan ook nergens op hebt kunnen baseren dat de stichting martijn in nederland hetzelfde zou willen als ik..

Wat zit je nou te janken man. Als het beeld dat ik van je heb je niet aanstaat moet je maar eens duidelijk aangeven wat je van seks met 9-12 jarige kinderen vindt.

Slinger
02-05-10, 19:43
Wat zit je nou te janken man. Als het beeld dat ik van je heb je niet aanstaat moet je maar eens duidelijk aangeven wat je van seks met 9-12 jarige kinderen vindt.

Hij vindt het prima, zolang je niet kunt bewijzen dat ze niet geslachtsrijp zijn.

Flupke.
02-05-10, 20:19
Het zijn de Nederlanders en Belgen die kinderen lokken, en het zijn de Moslims die er de prijs voor moeten betalen.

Slinger
02-05-10, 20:33
Het zijn de Nederlanders en Belgen die kinderen lokken, en het zijn de Moslims die er de prijs voor moeten betalen.

Ik begrijp dat je een onderscheid maakt tussen Nederlanders en Belgen aan de ene kant en moslims aan de andere kant.

Aït Ayt
02-05-10, 20:36
Wat zit je nou te janken man. Als het beeld dat ik van je heb je niet aanstaat moet je maar eens duidelijk aangeven wat je van seks met 9-12 jarige kinderen vindt.

nee ik ga niet mijn persoonlijke standpunten uit de doeken doen omdat jij er nu een rommeltje van maakt.. je had gewoon eerst eens moeten nadenken voordat je die post over de vereniging martijn had geplaatst.. zonder dat jij m'n standpunten kent bracht je abu_hurayrah en mij met pedofielen in verband en doe je het voorkomen alsof mijn gedachtegoed hetzelfde is als dat van een club pedofielen.. dan is het niet aan mij om nu jouw scherven te gaan opruimen.. het is daarintegen aan jou om te erkennen dat je op verkeerde gronden die post over vereniging martijn geplaatst had..

Flupke.
02-05-10, 20:44
Ik begrijp dat je een onderscheid maakt tussen Nederlanders en Belgen aan de ene kant en moslims aan de andere kant.Ik begrijp dat jij geen onderscheid kan maken omdat je echter niet weet wat de betekenis van het woordje 'lokken' is.

Slinger
02-05-10, 20:49
Ik begrijp dat jij geen onderscheid kan maken omdat je echter niet weet wat de betekenis van het woordje 'lokken' is.

Moeilijk om je correct uit te drukken in het Nederlands, hè?

Witte78
02-05-10, 21:28
nee ik ga niet mijn persoonlijke standpunten uit de doeken doen omdat jij er nu een rommeltje van maakt.. je had gewoon eerst eens moeten nadenken voordat je die post over de vereniging martijn had geplaatst.. zonder dat jij m'n standpunten kent bracht je abu_hurayrah en mij met pedofielen in verband en doe je het voorkomen alsof mijn gedachtegoed hetzelfde is als dat van een club pedofielen.. dan is het niet aan mij om nu jouw scherven te gaan opruimen.. het is daarintegen aan jou om te erkennen dat je op verkeerde gronden die post over vereniging martijn geplaatst had..

Ben je nu al lid?

Germen Roding
02-05-10, 21:48
"Ondanks het grote aantal overleveringen die hij verzameld had, verklaarde hij slechts 9082 overleveringen met herhaling en 2602 overleveringen zonder herhaling sahieh. Zulke strenge eisen stelde hij aan het de overleveringen."

Mijn vraag : Wil je de bladzijdes vermelden uit de bundel die je gelezen hebt ? Hoe heet die bundel ?
Waarom wil ik er iets meer over weten ??

Eke,

De bladzijdes verschillen per uitgave dus ik denk dat je meer hebt aan hoofdstuk en volgnummer.

Die zal ik hieronder in de vorm van hyperlinks geven.

Mijn stelling:
(1) een jong bestorven weduwe seksueel gebruikte, (2)die opdracht gaf om spotdichters overhoop te steken, (3) vreedzame dorpsbewoners (van de oase Khaibar) die hem niets hadden misdaan dood liet martelen om ze te dwingen de locatie van begraven goudschatten te onthullen, die (4) opdracht gaf om 600 jongens en mannen die zich hadden overgeven in koelen bloede te laten kelen...

De onderbouwing voor mijn stelling:

(1) Misbruik van de weduwe-van-een-dag Rayhana:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.367
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/059.sbt.html#005.059.512
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/008.smt.html#008.3371


(2) Opdrachten tot het doden van spotdichters:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.271
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/019.smt.html#019.4436

(3) Marteling en moord in Khaibar:
Sourcing Ibn Ishak, Tabari writes:

'Kinanah b. al-Rabi b. al-Huqyaq who had the treasure of B. Nadir was brought to the Messenger of God, who questioned him; but he denied knowing where it was. Then the messenger of God was brought a Jew who said to him, "I have seen Kinanah walk around this ruin every morning." The Messenger of God said to Kinanah: "What do you say? If we find it in your possession, I will kill you." "All right," he answered. The Messenger of God commanded that the ruin should be dug up, and some of the treasure was extracted from it. Then he asked him for the rest of it. Kinanah refused to surrender it; so the Messenger of God gave orders concerning him to al-Zubayr b. al-'Awwam, saying, "torture him until you root out what he has." Al-Zubayr kept twirling his firestick in his breast until Kinanah almost expired; then the Messenger of God gave him to Muhammad b. Maslamah, who beheaded him to avenge his brother Mahmud b. Maslamah."'

http://www.islam-watch.org/Larry/Muhammad-Massacres-and-Sex-slaves.htm


(4) De massamoord op de Banu Quraiza:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/052.sbt.html#004.052.280
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/059.sbt.html#005.059.446



Ik haal dit niet van een anti-islam site of van een sji'ietische site. Dit staat open en bloot in de hadith of (in geval 3) in de sirah.



Nou het zou kunnen...dat weet ik dus niet...dat vijandschap tussen de Soennieten en de Sji'ieten weerslag heeft op de geschriften...

Imam Bukhari was een trouwens een bereisd man (als 10-jarige begon hij met z'n reizen) met een ijzersterk geheugen. Hij verzameld 200.000 overleveringen, maar hij kieperde er een heleboel weg...onbetrouwbaar...

http://hadithvandedag.nl/bukhari

Hiermee begeef je je op dun ijs. Want als je aan die hadith twijfelt, waarom niet aan alle?
Wat op zich niet zo'n gek idee zou zijn trouwens. De meest ellendige elementen uit de islam zijn afkomstig uit de hadith.

fisherman1969
02-05-10, 22:55
Eke,

De bladzijdes verschillen per uitgave dus ik denk dat je meer hebt aan hoofdstuk en volgnummer.

Die zal ik hieronder in de vorm van hyperlinks geven.

Mijn stelling:
(1) een jong bestorven weduwe seksueel gebruikte, (2)die opdracht gaf om spotdichters overhoop te steken, (3) vreedzame dorpsbewoners (van de oase Khaibar) die hem niets hadden misdaan dood liet martelen om ze te dwingen de locatie van begraven goudschatten te onthullen, die (4) opdracht gaf om 600 jongens en mannen die zich hadden overgeven in koelen bloede te laten kelen...

De onderbouwing voor mijn stelling:

(1) Misbruik van de weduwe-van-een-dag Rayhana:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.367
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/059.sbt.html#005.059.512
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/008.smt.html#008.3371


(2) Opdrachten tot het doden van spotdichters:
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/052.sbt.html#004.052.271
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/019.smt.html#019.4436

(3) Marteling en moord in Khaibar:
Sourcing Ibn Ishak, Tabari writes:

'Kinanah b. al-Rabi b. al-Huqyaq who had the treasure of B. Nadir was brought to the Messenger of God, who questioned him; but he denied knowing where it was. Then the messenger of God was brought a Jew who said to him, "I have seen Kinanah walk around this ruin every morning." The Messenger of God said to Kinanah: "What do you say? If we find it in your possession, I will kill you." "All right," he answered. The Messenger of God commanded that the ruin should be dug up, and some of the treasure was extracted from it. Then he asked him for the rest of it. Kinanah refused to surrender it; so the Messenger of God gave orders concerning him to al-Zubayr b. al-'Awwam, saying, "torture him until you root out what he has." Al-Zubayr kept twirling his firestick in his breast until Kinanah almost expired; then the Messenger of God gave him to Muhammad b. Maslamah, who beheaded him to avenge his brother Mahmud b. Maslamah."'

http://www.islam-watch.org/Larry/Muhammad-Massacres-and-Sex-slaves.htm


(4) De massamoord op de Banu Quraiza:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/052.sbt.html#004.052.280
http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/059.sbt.html#005.059.446



Ik haal dit niet van een anti-islam site of van een sji'ietische site. Dit staat open en bloot in de hadith of (in geval 3) in de sirah.



Hiermee begeef je je op dun ijs. Want als je aan die hadith twijfelt, waarom niet aan alle?
Wat op zich niet zo'n gek idee zou zijn trouwens. De meest ellendige elementen uit de islam zijn afkomstig uit de hadith.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik er van denken moet .
Heb al eerder hier geopperd dat vooraanstaande ISLAM geleerden eens de KORAN en Hadith *)mogelijk kunnen herzien ,om de misverstanden te voorkomen , want je kunt de KORAN soms op verschillende manieren uit leggen (denk ik ).
En wat die Hadith betreft ik moet het eerst allemaal nog gaan lezen.
heb wel dit gevonden, *)dus kan wel ff vooruit dekomende jaren !

Al-Bukhari

Muhammad ibn Ismail al-Bukhari, beter bekend als Al-Boekhari (Arabisch: البخاري) of Imam Bukhari (Buchara, 810 – 870) was een beroemde Soennitische Islamitische geleerde. Hij is voornamelijk bekend om zijn verzameling van Hadieth, genaamd Sahih Boekhari. Dit wordt als het meest authentieke van alle Hadieth verzamelingen gezien. Ook wordt het beschouwd als het belangrijkste boek na de Koran.

Biografie
Op tienjarige leeftijd begon hij de tradities te bestuderen. Hij was al snel in staat om zijn eigen leerkrachten te verbeteren. Als jongeman trok hij door de belangrijkste centra van Khurāsān tot Egypte. Op zijn tocht verzamelde hij zoveel mogelijk tradities. Hij zou er ongeveer 600.000 gehoord hebben.

Hij zou er zestien jaar over gedaan hebben om zijn collectie van Hadieth te filteren en een boek samen te stellen met de belangrijkste tradities. Dit werk, al-Jāmic al-Ṣaḥīḥ, is eigenlijk onderverdeeld in [B]97 andere boeken en 3450 hoofdstukken (2762 zonder herhalingen). Het boek behoort tot het muṣannaf type; hierbij worden de Hadieth georganiseerd volgens thema. Deze thema’s gaan van de vijf zuilen van de Islam, tot geneeskunde, tot huwelijk enz. Samen met het gelijknamige boek van Muslim ibn al-Ḥajjāj, werd dit voor de Soennieten het tweede belangrijkste boek na de Qur’ān. Beiden behoren tot de al-Siḥāḥ al-Sitta, of de zes meest authentieke hadith collecties voor Soennieten

Aït Ayt
03-05-10, 00:58
Ben je nu al lid?

da-ag witte..
het was weer een blunder van mijn kant om op jouw getroll te reageren..

Witte78
03-05-10, 01:50
da-ag witte..
het was weer een blunder van mijn kant om op jouw getroll te reageren..

Mooi excuus om je mening over seks met 9-12 jarige kinderen niet te hoeven geven. Maar voor een huichelaar als jij is dat niet zo moeilijk.

mark61
03-05-10, 07:43
da-ag witte..
het was weer een blunder van mijn kant om op jouw getroll te reageren..

De enige trol hier ben jij.

Paling in emmer snot, altijd kronkelen, nooit iets toegeven, nooit het achterste van de tong laten zien.

Vroeger crimineel, nu hypocriete nepmoslim.