PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Ik ben niet polygaam, ik heb maîtresses'



Marsipulami
27-04-10, 17:43
‘Ik ben niet polygaam, ik heb maîtresses'

dinsdag 27 april 2010 BRUSSEL - In Parijs komt men tot de vaststelling dat het niet simpel is een halal-beenhouwer uit Nantes de Franse nationaliteit te ontnemen wegens polygamie.

De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Brice Hortefeux, had zijn collega van Immigratie, Eric Besson, vrijdag gevraagd om Liès Hebbadj de Franse nationaliteit af te nemen. De reden? De man houdt er vier vrouwen op na, die bovendien elk sociale uitkeringen genieten omdat ze alleenstaand zouden zijn (DS 26april).

Maar de Algerijn die in 1999 via een huwelijk met een Française de nationaliteit verwierf, bijt van zich af: van polygamie is geen sprake, het gaat om maîtresses. ‘Als men zijn Franse nationaliteit verliest omdat men maîtresses heeft, dan kunnen veel Fransen hun nationaliteit kwijtspelen. Maîtresses houden is niet verboden binnen de islam. Misschien wel door het christendom, maar voor zover ik weet niet in Frankrijk.'

Liès Hebbadj heeft een halal beenhouwerij in een buitenwijk van Nantes, is er actief lid van een islamitische organisatie met Pakistaanse wortels en pleit er voor de bouw van een moskee. Zijn verplaatsingen naar Londen maken dat de inlichtingendiensten hem volgens Le Figaro van dichtbij volgen. Zijn vier vrouwen dragen allen een nikab.

Een van zijn vrouwen, Anne, een bekeerlinge, liep vorige week een bekeuring op toen ze in haar nikab achter het stuur van haar wagen zat – volgens de politie onverantwoord wegens haar beperkte zicht. Dat bracht de bal aan het rollen.

Maar dankzij de Franse media wordt het ook voor Hortefeux en Besson duidelijk dat het niet simpel is om iemand de nationaliteit te ontnemen wegens polygamie.

Als Hebbadj naast zijn burgerlijk huwelijk uit 1999 met drie andere vrouwen een religieus huwelijk afsloot voor een imam, deed hij niets strafbaars. Pas als men kan bewijzen dat Hebbadj al getrouwd was op het moment van zijn burgerlijk huwelijk, kan men zijn Franse nationaliteit afnemen.

En zo wordt de regering van president Sarkozy er door links weer van beschuldigd de moslimbevolking te viseren. ‘We zitten stilaan in een fase waarbij we een regering hebben die gevaarlijk is voor de veiligheid van de Fransen, omdat ze de haat aanwakkert', zei Daniel Cohn-Bendit.


(bar)

mark61
27-04-10, 17:46
Maîtresses houden is niet verboden binnen de islam.

Das nieuws voor mij. Wellicht beroept hij zich op het mut`a huwelijk, waarvan de meeste soenni's bij hoog en bij laag volhouden dat het niet (meer) bestaat, maar o.a. in Algerije dus wel :hihi:

Abu_Hurayrah
27-04-10, 17:48
Das nieuws voor mij. Wellicht beroept hij zich op het mut`a huwelijk, waarvan de meeste soenni's bij hoog en bij laag volhouden dat het niet (meer) bestaat, maar o.a. in Algerije dus wel :hihi:

Mut'a wordt door de shi'a gepraktiseerd en is volgens de soennieten tijdens het leven van Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam afgeschaft.

mark61
27-04-10, 17:50
Mut'a wordt door de shi'a gepraktiseerd en is volgens de soennieten tijdens het leven van Mohammed salAllahu 'alayhi wa salam afgeschaft.

Desalniettemin komt het o.a. in Indonesië, Saoedi-Arabië en Algerije voor. En functioneert inderdaad als legalisatie van maitresses. In de shi`a heet het ook geen mut`a, maar sighi.

Deze discussie is hier al minstens twee keer gevoerd, en niemand kon de feiten weerleggen.

Maarre, zijn maitresses in de islam toegestaan of is deze Jazayiri volgens jou het noorden kwijt? :)

mark61
27-04-10, 17:52
Die niqaab en autorijden is wel humor of sorts. In SA dient het om autorijden door vrouwen te verbieden, in Frankrijk om niqaabs te verbieden.

Abu_Hurayrah
27-04-10, 17:58
Desalniettemin komt het o.a. in Indonesië, Saoedi-Arabië en Algerije voor. En functioneert inderdaad als legalisatie van maitresses. In de shi`a heet het ook geen mut`a, maar sighi.

Deze discussie is hier al minstens twee keer gevoerd, en niemand kon de feiten weerleggen.

Maarre, zijn maitresses in de islam toegestaan of is deze Jazayiri volgens jou het noorden kwijt? :)

Als het daar voorkomt, dus in SA, Indonesië en Algerije, dan is dat niet geïnstitutionaliseerd bij de overheid, want dat is het Soennisme vreemd, wat al deze landen zijn.

Ik geloof hem niet, ik denk dat hij polygaam is - maar het maîtresses noemt om de publieke opinie beet te nemen.

In SA heb je bijvoorbeeld wel de misyar verbintenis, waarbij bepaalde rechten worden ingeleverd, maar niet dat het een tijdelijke verbintenis is - zoals bij mut'a het geval is.

Abu_Hurayrah
27-04-10, 18:01
Die niqaab en autorijden is wel humor of sorts. In SA dient het om autorijden door vrouwen te verbieden, in Frankrijk om niqaabs te verbieden.

Vrouwen worden niet verboden om auto's te rijden vanwege de Niqaab hoor, ik heb het in ieder geval nergens gelezen. Dus ik denk andere redenen - welke overigens niet internationaal juridisch bindend zijn vanuit het geloof - dus dat het voor alle Moslims zou moeten gelden.

PaRiSCaSa
27-04-10, 18:02
I don't worry for this guy, I heard him, he is very smart, and the French government won't be able to do anything against him.

He uses the term "maitresse" because he is only married religiously with them, not civilly. And a religious marriage is not considered as legal.

To be polygamy means to have many wives. He is trying to prove they are not his wives.

Only islamically speaking, they are his wives. Indeed.

mark61
27-04-10, 18:09
Als het daar voorkomt, dus in SA, Indonesië en Algerije, dan is dat niet geïnstitutionaliseerd bij de overheid, want dat is het Soennisme vreemd, wat al deze landen zijn.

Ik geloof hem niet, ik denk dat hij polygaam is - maar het maîtresses noemt om de publieke opinie beet te nemen.

In SA heb je bijvoorbeeld wel de misyar verbintenis, waarbij bepaalde rechten worden ingeleverd, maar niet dat het een tijdelijke verbintenis is - zoals bij mut'a het geval is.

Er is een uitgebreide discussie in SA over misyar, nl. dat het misbruikt wordt, aangezien de meeste (zeer) tijdelijk blijken te zijn. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een papiertje of theologische term ergens aan hangen maakt het er niet beter op.

In kafircontext kan ie rustig 'maitresse' zeggen. Hij zegt echter dat maitresses in de islam zijn toegestaan. Het liegebeest.

Institutie of niet, geen overheid die ertegen optreedt.

mark61
27-04-10, 18:11
I don't worry for this guy, I heard him, he is very smart, and the French government won't be able to do anything against him.

He uses the term "maitresse" because he is only married religiously with them, not civilly. And a religious marriage is not considered as legal.

To be polygamy means to have many wives. He is trying to prove they are not his wives.

Only islamically speaking, they are his wives. Indeed.

Schizofrener kan niet.

'Only'. Dus je bedoelt: het islamitische huwelijk moet je niet serieus nemen. Tis ook niet wettig, zeg je. Bizar.

Is ie nou wel of niet getrouwd?

Geilneven die slalommen. Palingen in emmer snot.

tanger'73
27-04-10, 18:36
President sarkozy doet zelf aan veelwijverij en bedriegt zelfs openlijk zijn vrouw en bovendien is maîtresse een pure franse uitvinding en woord.

PaRiSCaSa
27-04-10, 19:06
President sarkozy doet zelf aan veelwijverij en bedriegt zelfs openlijk zijn vrouw en bovendien is maîtresse een pure franse uitvinding en woord.

When elections approach and France is going through a difficult social and economic period, that kind of stories aways reappear. Always. French are not stupid and perfectly know all this is made on purpose to diverge from the real problems of the country. What the average citizen wants is to get answers to the social and economic matters and doesn’t care about those stories. Out of 6/7?Million Muslims, only one thousand are reported to wear the niqab. I must have seen no more than 10 in all my life in France. (I have seen more in NL in only 1 year :jammer:).

She did not want to pay the fine and she was right. Why not giving a fine to all motodrivers who wear a helmet if this was a question of visibility as the police officer claimed?

knuppeltje
28-04-10, 10:40
Die vent is toch een rare snoeshaan. Het ging natuurlijk om de uitkering van die vier vrouwen veilig te stellen, maar als hij met die vrouwen officieel samenleeft dan vervallen die uitkeringen toch nog. Hoe het dan met de kinderbijslag gaat, als ze die kennen in La Douce France, weet ik niet, maar hij zal toch voor kinderen moeten betalen neem ik aan.
Ik denk dat aan het eind hem het lachen wel zal vergaan.

Witte78
28-04-10, 10:49
Schizofrener kan niet.

'Only'. Dus je bedoelt: het islamitische huwelijk moet je niet serieus nemen. Tis ook niet wettig, zeg je. Bizar.

Is ie nou wel of niet getrouwd?

Geilneven die slalommen. Palingen in emmer snot.

Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Wat kan die moslim nu schelen wat de staat van zijn huwelijk vindt? Als het voor hem en zijn omgeving maar echt is. Die polygamie wet is ook achterhaald en wordt misbruikt.

mark61
28-04-10, 11:07
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Wat kan die moslim nu schelen wat de staat van zijn huwelijk vindt? Als het voor hem en zijn omgeving maar echt is. Die polygamie wet is ook achterhaald en wordt misbruikt.

Nee, maar dan moet ie niet roepen dat maitresses islamitisch verantwoord zijn. Die man is totaal in de war.

De staat gaat het inderdaad niks aan.

Witte78
28-04-10, 11:10
Nee, maar dan moet ie niet roepen dat maitresses islamitisch verantwoord zijn. Die man is totaal in de war.

De staat gaat het inderdaad niks aan.

Ik zit me af te vragen of dat niet gewoon een vertaalfout is. Het is inderdaad heel vreemd dat hij dat zegt, en ook totaal irrelevant.

Tomas
28-04-10, 12:36
Mannen verzinnen de grootste onzin om aan hun trekken te komen. Altijd al. Hele religies zijn zo ontstaan.

PaRiSCaSa
28-04-10, 19:09
- As for the French law, you are considered someone's "wife" if and only if you contracted a civil marriage (registered). Religious marriages (what we call halal) are not registered and are not valid legally speaking. As for the French Law, you can’t claim being the wife of someone and the rights that go with if you only did the “halal” (religious marriage).

-This guy is only married religiously, not civilly.So the French government can’t claim these women are his “wives”. Religious marriages have no legal status.

- By using the term “mistress”, he is simply putting the French government in front of its contradictions.

Finally he can't be practising polygamy, as it would imply that he is married CIVILLY to those women AT THE SAME TIME.

And this guy is not living on welfare, he has his own business.

mark61
28-04-10, 22:14
Vrouwen worden niet verboden om auto's te rijden vanwege de Niqaab hoor, ik heb het in ieder geval nergens gelezen. Dus ik denk andere redenen - welke overigens niet internationaal juridisch bindend zijn vanuit het geloof - dus dat het voor alle Moslims zou moeten gelden.

Jawel, dat is wel eens beweerd. Een jaar of 20 geleden, ik zou het moeten opzoeken. Eh, de andere reden is dat vrouwen niet alleen mogen reizen. Ik help je even :strik:

In plaats daarvan rijden rijke vrouwen met namahram chauffeurs rond, dat kan dan weer wel :verward:

mark61
28-04-10, 22:18
Ik zit me af te vragen of dat niet gewoon een vertaalfout is. Het is inderdaad heel vreemd dat hij dat zegt, en ook totaal irrelevant.

Nou nee hoor, hij is er erg duidelijk over. Hij eet van twee walletjes. Het maakt zogezegd voor de Franse wet niet uit, want het zijn maitresses, maar in werkelijkheid zou hij als moslim nooit maitresses mogen hebben; voor hem en zijn vrouwen zijn ze dan ook echt getrouwd. Dat het religieuze huwelijk dan niet geldig is in Frankrijk doet daar niets aan af. Das een technicality.

Het is dus gewoon een gluiperd.

mark61
28-04-10, 22:19
- As for the French law, you are considered someone's "wife" if and only if you contracted a civil marriage (registered). Religious marriages (what we call halal) are not registered and are not valid legally speaking. As for the French Law, you can’t claim being the wife of someone and the rights that go with if you only did the “halal” (religious marriage).

-This guy is only married religiously, not civilly.So the French government can’t claim these women are his “wives”. Religious marriages have no legal status.

- By using the term “mistress”, he is simply putting the French government in front of its contradictions.

Finally he can't be practising polygamy, as it would imply that he is married CIVILLY to those women AT THE SAME TIME.

And this guy is not living on welfare, he has his own business.

Nog zo'n gluiperd. Zo maak je van het Heilige Instituut huwelijk een lachertje.

Of jij veegt je reet af met nikah?

Niemand die het door schijnt te hebben.

PaRiSCaSa
28-04-10, 22:34
Watched the news, this guy arrived in France at the age of 2, is now 31 years old and already has 12 children :hihi:

With Muslims estimated to make out about 12% of France's total population, I understand now why France has Europe's highest birth rate :D

Abu_Hurayrah
28-04-10, 23:28
Jawel, dat is wel eens beweerd. Een jaar of 20 geleden, ik zou het moeten opzoeken. Eh, de andere reden is dat vrouwen niet alleen mogen reizen. Ik help je even :strik:

In plaats daarvan rijden rijke vrouwen met namahram chauffeurs rond, dat kan dan weer wel :verward:

Dat is dan niet vanuit het Permanente Comité (Lajnah al-Daa-imah) die de taak heeft van het uitvaardigen van regelgeving die voor het land geldt.

Op individuele basis worden er zoveel fatawa's uitgevaardigd en zo nu en dan ook weersproken door diezelfde Comité.

Verder mogen vrouwen wel alleen reizen tot een bepaalde afstand.

knuppeltje
29-04-10, 10:07
mark61;4330381]In plaats daarvan rijden rijke vrouwen met namahram chauffeurs rond, dat kan dan weer wel :verward:

Dus met een chauffeur kun je als vrouw wel een rondje gaan rijden.
Als dat dan een auto met donker getint glas is dan schept dat toch veel mogelijkheden voor die vrouwen.
Raar land.

Eke
29-04-10, 14:14
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd. Wat kan die moslim nu schelen wat de staat van zijn huwelijk vindt? Als het voor hem en zijn omgeving maar echt is. Die polygamie wet is ook achterhaald en wordt misbruikt.

Witte, hij is beenhouwer en handelaar, hij verhandelt vlees. Dus ongetwijfeld speelt geld een rol bij hem. Door zijn 4 vrouwen als maitresses op te voeren kunnen ze als financieel zelfstandig worden beschouwd en een uitkering krijgen van de Franse staat..
Anders moet hij 16 mensen onderhouden (als de vrouwen niet buitenshuis werken).
Hij woont trouwens in een mooie wijk, in twee huizen naast elkaar. Dat kan ook wel, met zo'n inkomen !

Maar goed, het is gewone oplichterij wat hij doet en er zal een eind aan moeten komen. Als...tenminste bewezen kan worden dat het geen maitresses zijn...

ELdorado
29-04-10, 20:09
wao : u've been wasting ur time on that silly tragic_hilarious French muslim lunatic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

come on : try to do something more interesting ; creative ...

Gossip is not the solution for ur own problems ....

well; i'm not a (lady) killer ; i'm just a (lady) serial killer ... :lol: :

there's is some truth in it though ! :lol: metaphorically spoeaking then ...

ELdorado
29-04-10, 20:12
wao : u've been wasting ur time on that silly tragic_hilarious French muslim lunatic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

come on : try to do something more interesting ; creative ...

Gossip is not the solution for ur own problems ....

well; i'm not a (lady) killer ; i'm just a (lady) serial killer ... :lol:

there's is some truth in it though: a lot in fact : all of it in fact .... ! :lol: metaphorically speaking then ...

Witte78
29-04-10, 21:53
Witte, hij is beenhouwer en handelaar, hij verhandelt vlees. Dus ongetwijfeld speelt geld een rol bij hem. Door zijn 4 vrouwen als maitresses op te voeren kunnen ze als financieel zelfstandig worden beschouwd en een uitkering krijgen van de Franse staat..
Anders moet hij 16 mensen onderhouden (als de vrouwen niet buitenshuis werken).
Hij woont trouwens in een mooie wijk, in twee huizen naast elkaar. Dat kan ook wel, met zo'n inkomen !

Maar goed, het is gewone oplichterij wat hij doet en er zal een eind aan moeten komen. Als...tenminste bewezen kan worden dat het geen maitresses zijn...

Het punt is hier dat hij het land wordt uitgezet omdat hij aan polygamie doet. Of hij de boel oplicht is een andere kwestie. In dat geval moet hij voor oplichting worden opgepakt, maar niet het land worden uitgezet voor polygamie.

binloser
30-04-10, 06:46
Mannen verzinnen de grootste onzin om aan hun trekken te komen. Altijd al. Hele religies zijn zo ontstaan.

Zo is het ongeveer. De hypocrisie is daar ook het grootst.
Er komt een tijd dat godsdiensten worden verboden. In China gaat het die kant al op.

Mark
30-04-10, 08:43
wow, alle 4 die wijven zijn te lui om te werken en de Fransen kunnen belasting betalen om ze te onderhouden.

typisch.

Mark
30-04-10, 08:46
Watched the news, this guy arrived in France at the age of 2, is now 31 years old and already has 12 children :hihi:

With Muslims estimated to make out about 12% of France's total population, I understand now why France has Europe's highest birth rate :D

weer 12 werkelozen :)

blijf lachen totdat je merkt dat er straks te weinig Fransen zijn die werken om al die niet-werkende vrouwen etc te kunnen onderhouden.

Bofko
30-04-10, 08:50
Zo is het ongeveer. De hypocrisie is daar ook het grootst.
Er komt een tijd dat godsdiensten worden verboden. In China gaat het die kant al op.

Hmm. China is moreel gezien niet bepaald een beter land. Ook atheisten willen hun illusies niet kwijt.Laten we het er maar op houden dat illusies + hypocrisie diepgewortelde menselijke eigenschappen zijn die je er niet uit krijgt. En dat we als mensheid me deze 'onvolkomenheden' zullen moeten leren leven.

Pizzaman
30-04-10, 12:38
Witte, hij is beenhouwer en handelaar, hij verhandelt vlees. Dus ongetwijfeld speelt geld een rol bij hem. Door zijn 4 vrouwen als maitresses op te voeren kunnen ze als financieel zelfstandig worden beschouwd en een uitkering krijgen van de Franse staat..
Anders moet hij 16 mensen onderhouden (als de vrouwen niet buitenshuis werken).
Hij woont trouwens in een mooie wijk, in twee huizen naast elkaar. Dat kan ook wel, met zo'n inkomen !


wow, alle 4 die wijven zijn te lui om te werken en de Fransen kunnen belasting betalen om ze te onderhouden.


blijf lachen totdat je merkt dat er straks te weinig Fransen zijn die werken om al die niet-werkende vrouwen etc te kunnen onderhouden.

Dit is dus hetgeen Wilders bedoelt.

Wanneer de islam zelf geen actie onderneemt (edwz deze figuur publiekelijk tot de orde laten roepen door de imams) kan je verwachten dat de actie wordt ondernomen door de lokale populatie.

Eke
30-04-10, 14:01
wao : u've been wasting ur time on that silly tragic_hilarious French muslim lunatic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

come on : try to do something more interesting ; creative ...

Gossip is not the solution for ur own problems ....

well; i'm not a (lady) killer ; i'm just a (lady) serial killer ... :lol:

there's is some truth in it though: a lot in fact : all of it in fact .... ! :lol: metaphorically speaking then ...

"Je ziet wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in je eigen oog, he "..dat bedoelde je ? :)

Het zit mij helemaal niet dwars als een volwassen man met 4 volwassen vrouwen samenleeft...Waarom zou het ?

Het zit me ook niet dwars als een volwassen vrouw dat doet met 4 mannen :hihi:

Het is fijn als een zeer gevarieerde samenleving mensen de ruimte geeft om naar hun aard en enthousiasme een plekje te creeeren.
Ik heb geen probleem met leefgemeenschappen.

Waar ik wel een probleem mee heb is als die vrijheid wordt benut zonder de verantwoordelijk die er m.i. bijhoort...
Je gaat niet parasiteren en zo het sociale systeem (opvangnet) om zeep helpen.
Daar worden teveel mensen de dupe van.

Eke
30-04-10, 14:06
Het punt is hier dat hij het land wordt uitgezet omdat hij aan polygamie doet. Of hij de boel oplicht is een andere kwestie. In dat geval moet hij voor oplichting worden opgepakt, maar niet het land worden uitgezet voor polygamie.

Je hebt helemaal gelijk ! Ik sla lang niet altijd de spijker op z'n kop....,
Maar ik hou net zoals veel anderen hier van erop hameren.... :hihi:

geen excuus, ik weet het...:cool:

Eke
30-04-10, 14:11
Dit is dus hetgeen Wilders bedoelt.

Wanneer de islam zelf geen actie onderneemt (edwz deze figuur publiekelijk tot de orde laten roepen door de imams) kan je verwachten dat de actie wordt ondernomen door de lokale populatie.

Je betrekt het op de Islam, he ?
Geef mensen toch de ruimte om fundamentalistisch te zijn...

Pas als iemand criminele aktiviteiten onderneemt is ie goed de klos. Net als ieder ander.

Dus ik ben voor veel vrijheid , gecombineerd met verantwoordelijkheid....en met duidelijke grenzen. Aan de rechterlijke macht om de zaken af te wegen, indien nodig.

mark61
30-04-10, 17:04
Dit is dus hetgeen Wilders bedoelt.

Wanneer de islam zelf geen actie onderneemt (edwz deze figuur publiekelijk tot de orde laten roepen door de imams) kan je verwachten dat de actie wordt ondernomen door de lokale populatie.

Je hebt een overspannen idee van 'de islam'. 'De islam' heeft geen paus en imams zijn er om voor te gaan in het gebed, verder nergens voor. Er is geen college van imams.

mark61
30-04-10, 17:07
I don't worry for this guy, I heard him, he is very smart, and the French government won't be able to do anything against him.

He uses the term "maitresse" because he is only married religiously with them, not civilly. And a religious marriage is not considered as legal.

To be polygamy means to have many wives. He is trying to prove they are not his wives.

Only islamically speaking, they are his wives. Indeed.

Dus je ziet er geen hypocrisie in? Uitkeringen uitdelen is best, want 'ze zijn niet getrouwd'?

John2
30-04-10, 17:53
President sarkozy doet zelf aan veelwijverij en bedriegt zelfs openlijk zijn vrouw en bovendien is maîtresse een pure franse uitvinding en woord.

Ja maar die hebben geen uitkering :hihi:

ELdorado
30-04-10, 19:07
Er komt een tijd dat godsdiensten worden verboden. In China gaat het die kant al op.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!

u're so such a silly pathetic tragic_hilarious loser that u don't notice that China is a communist country maybe :

I don't have to draw u a pic when it comes to religion & communism :

communism being THE enemy number one of religion :

communism that had been defeated though ...

communism is dead , moron :

nu is de beurt aan zgn seculaire liberaal democratie, capitalisme ; neo_liberalisme;secularisme ....materialisme, atheisme .....= bijna dood ....

see post_modernism ....

western thought w'd lead only to ...nihillism at the end of the line ...

If we w'd use the same "logics" u tried to use , we should forbid intolerant fascist guys such as urself ; forbid atheism ....

Democratie dringt nog steeds niet door tot jullie achterlijk westerse zielen; psyche ......:

u've been making of an isolated case a general law :

wist je niet dat ongegrond generalisatie is DE ernistigste onwetenschappelijk denkfout van alle idioten, racisten; xenofoben, nazis, fascisten ; islamofoben ....???

de laatste generalisatie is wel ...gegrond ...

ELdorado
30-04-10, 19:13
"Je ziet wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in je eigen oog, he "..dat bedoelde je ? :)

Het zit mij helemaal niet dwars als een volwassen man met 4 volwassen vrouwen samenleeft...Waarom zou het ?

Het zit me ook niet dwars als een volwassen vrouw dat doet met 4 mannen :hihi:

Het is fijn als een zeer gevarieerde samenleving mensen de ruimte geeft om naar hun aard en enthousiasme een plekje te creeeren.
Ik heb geen probleem met leefgemeenschappen.

Waar ik wel een probleem mee heb is als die vrijheid wordt benut zonder de verantwoordelijk die er m.i. bijhoort...
Je gaat niet parasiteren en zo het sociale systeem (opvangnet) om zeep helpen.
Daar worden teveel mensen de dupe van.

I was just kidding, lady :

that muslim guy was wrong of course : tragic_hilarious & hypocrit even :

but that was just ...news ....gossip ....who cares : his problem :

why do u make such a fuss 'bout it as if non_muslims are perfect examples of good behaviour ...what has islam to do with that all ....

but that was just a guy : his religion has nothing to do with that ....

Islam allows a man to be married to 4 women in very particular circumstances such as ...war when a lots of men had died during the war ....

ELdorado
30-04-10, 19:16
Get a life : hypocrit freaks ! :lol:

making such a fuss 'bout a single guy's behaviour ....as if u were perfect examples of good behaviour .....

Gossip is not the solution to ur own problems : neither are ur hypocrit projections on others ...so, just Get a life .. :zwaai:

Abu_Hurayrah
30-04-10, 19:28
Islam allows a man to be married to 4 women in very particular circumstances such as ...war when a lots of men had died during the war ....

Well I need to react on this and have to say that it is not true that one of the circumstances to marry women would be because they lost their husbands massively because of a war or something.

The truth is that ta'adud or the so called polygamy, should be seen as the norm for every Muslim who wants to excel in doing good, but today most of them are too weak to take care of them financially and also do the women protest (which is their right but not good, because it hinders men from doing good) against it.

To add to this, a condition is to deal between them equally, which means that you spend on them equally and give them attention equally, but I think this you already knew. Just keep in your mind that having multiple women is the base in Islam, and having one is for the weak (financially or mentally). Thank you.

PaRiSCaSa
30-04-10, 19:36
President sarkozy doet zelf aan veelwijverij en bedriegt zelfs openlijk zijn vrouw en bovendien is maîtresse een pure franse uitvinding en woord.

Maître/Maîtresse are the words you commonly use when you are at primary school to call your "teacher", generally your finger up (waouh an old time reminiscence :hihi:)

Most married non Muslims regularly practise "polygamy". The only difference is that it is a hidden polygamy. They lie to their wives. Muslims don't.

What do we do with them? Shall we also take their French citizenship away? Sarko first, he is not French at all (half Jewish, half Hungarian). Son of Andrée Mallah and Pal Sarközy de Nagy-Bocsa.

Madness.

Armadillo
30-04-10, 19:59
Just keep in your mind that having multiple women is the base in Islam,
Dus als een vrouw islamitisch wordt moet ze een kooi in haar achtertuim bouwen voor haar 'multiple women' huisdieren? Of is het houden van mensen als huisdieren alleen verplicht aan mannen?
Je maakt echt goeie reclame joh!

De Franse overheid, media en publiek kunnen de leefwijze van die groep van 17 mensen (terecht) verwepelijk vinden maar daarmee is het nog niet strafbaar. Al lijkt me wel dat een land mag weigeren een vreemdeling te naturaliseren.

Ik weet niet precies hoe het zit met uitkeringen in Frankrijk. Bijstand in Nederland is bedoeld als tijdelijke oplossing voor mensen die wel proberen in hun levensonderhoud te voorzien maar waar het even niet bij lukt. Dus sowieso zouden die vrouwen geen uitkering moeten krijgen als ze niet hun best doen om aan de bak te komen - inclusief sluier af als het met niet lukt een baan te vinden.
En wie een uitkering heeft maar daarnaast bijverdienste, zal waarschijnlijk een deel terug moeten betalen. Ik weet niet precies hoe om wordt gegaan met giften van minnaars, ik heb wel eens gehoord dat de sociale dienst vrouwen kortte als er 2 tandenborstels in de badkamer lagen maar of dit waar is...
In ieder geval zouden die franse ambtenaren gewoon eens moeten kijken in hoeverre die vrouwen steun nodig hebben (wat betaalt hun baard?) en in hoeverre ze zelf proberen een betaalde baan te vinden...

Eke
30-04-10, 20:06
why do u make such a fuss 'bout it as if non_muslims are perfect examples of good behaviour ...what has islam to do with that all ....

but that was just a guy : his religion has nothing to do with that ....

....



Moslim-zijn of geen-moslim-zijn heeft er niets mee te maken !

Religie heeft er niets mee te maken !

Daar hebben we geen verschil van mening over, Eldorado. :)


Waarom reageer ik dan op dit topic ? Roddel ? Nee.



.......>Als mensen misbruik maken van uitkeringen ('kleine' criminaliteit) gebruiken ze gemeenschapsgeld dat bedoeld is anderen.
PLUS zorgen ze voor een slechte naam van het sociale vangnet-systeem dat dus minder ondersteuning gaat krijgen vanuit de samenleving.

Anderen worden dus uiteindelijk de dupe

PaRiSCaSa
30-04-10, 20:08
weer 12 werkelozen :)

Tenminste! Hij is slechts 31 jaar…Nog meer te komen, InshAllah!


blijf lachen totdat je merkt dat er straks te weinig Fransen zijn die werken om al die niet-werkende vrouwen etc te kunnen onderhouden.

There are already not enough French to pay the retirement contributions of all the North African retirees who worked hard during nearly 50 years and built this country…

Anyway, a Muslim doesn’t (should not) live on welfare. Particularly in a non Muslim country.

mark61
30-04-10, 20:12
Most married non Muslims regularly practise "polygamy".

Bron?

Het lult er maar op los. N'importe quoi.

Geen greintje respect. Laster en vuiligheid.

mark61
30-04-10, 20:14
Just keep in your mind that having multiple women is the base in Islam,

Knettergek. Pedofilie verdedigen, veelwijverij als basis van een godsdienst?

Abu_Hurayrah
30-04-10, 20:17
Knettergek. Pedofilie verdedigen, veelwijverij als basis van een godsdienst?

I did not say basis a said base, eikel.

Verder verdedig ik niet pedofilie, ik ben tegen het huwen van meisjes voor hun eerste menstruatie, of terwijl voordat ze geslachtsrijp zijn - geheel in lijn met de prachtige shari'a. Daag.

Eke
30-04-10, 20:38
Iof terwijl voordat ze geslachtsrijp zijn - geheel in lijn met de prachtige shari'a. Daag.


Ah Abu, je bent er dus voor om super jonge vrouwen de kans te geven om te rijpen voordat ze de kans lopen om bevrucht te worden ...

Abu_Hurayrah
30-04-10, 20:48
Ah Abu, je bent er dus voor om super jonge vrouwen de kans te geven om te rijpen voordat ze de kans lopen om bevrucht te worden ...

Nee ik sta voor het recht dat twee jongelingen meteen nadat ze de tekenen van geslachtsrijpheid bereikt hebben, dat ze de verantwoordelijkheid (voor bijvoorbeeld het erven van een erfenis) en vrijheden krijgen gelijk aan elk oudere volwassen persoon (zoals het recht op voortplanting, dat vanaf boven de zeven hemelen verordent is).

Eke
30-04-10, 20:58
Nee ik sta voor het recht dat twee jongelingen meteen nadat ze de tekenen van geslachtsrijpheid bereikt hebben, dat ze de verantwoordelijkheid (voor bijvoorbeeld het erven van een erfenis) en vrijheden krijgen gelijk aan elk oudere volwassen persoon (zoals het recht op voortplanting, dat vanaf boven de zeven hemelen verordent is).

Recht op voortplanting ?
Als je geld genoeg hebt ?

Beter is als je om het welzijn van je vrouw en je kindje denkt.....vooraf.
Natuurlijk heeft God/Allah altijd het laatste woord.

Abu_Hurayrah
30-04-10, 21:12
Recht op voortplanting ?
Als je geld genoeg hebt ?

Beter is als je om het welzijn van je vrouw en je kindje denkt.....vooraf.
Natuurlijk heeft God/Allah altijd het laatste woord.

Ja geld is een vereiste, hoe kom je anders aan een woning, tenzij je bij je ouders kunt inwonen.

Welzijn is ook belangrijk, maar niet het belangrijkst.

Eke
30-04-10, 21:26
Ja geld is een vereiste, hoe kom je anders aan een woning, tenzij je bij je ouders kunt inwonen.

Welzijn is ook belangrijk, maar niet het belangrijkst.

Laat ik me preciezer uitdrukken...het gaat om de gezondheid/het leven van moeder en kind.

M'n PC gaat dicht, Abu. Dag !

Bofko
30-04-10, 23:54
(zoals het recht op voortplanting, dat vanaf boven de zeven hemelen verordent is).

:loog: Recht op voortplanting..... Klinkt als recht op dorstlessing of het recht om adem te halen. Niemand die dat ooit betwist heeft en zal doen......Is ademhalen ook verordonneert ?

Wie geeft je dat recht ? Wie zou je dat recht kunnen ontnemen ? Wie heeft dat recht... de man of de vrouw ? Als de man onvruchtbaar is mag hij dan een andere vrouw kiezen ? Als de vrouw onvruchtbaar is mag ze dan een andere man kiezen ? Ooit daarover nagedacht ? Is het toegestaan om niet van dat recht gebruik te maken ? Zo nee, is het dan eigenlijk geen recht maar een verplichting ? Maar voor wie dan ? Ooit nagedacht over overbevolking ?

Er is wel een ontzettend groot verschil tussen jouw wereld en de modern-westerse , niet ? Levert dat geen gigantische morele en geestelijke spagaat op ?

super ick
01-05-10, 11:15
Die vent is toch een rare snoeshaan. Het ging natuurlijk om de uitkering van die vier vrouwen veilig te stellen, maar als hij met die vrouwen officieel samenleeft dan vervallen die uitkeringen toch nog. Hoe het dan met de kinderbijslag gaat, als ze die kennen in La Douce France, weet ik niet, maar hij zal toch voor kinderen moeten betalen neem ik aan.
Ik denk dat aan het eind hem het lachen wel zal vergaan.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Het gaat waarschijnlijk om het verkrijgen cq behouden van een uitkering.
Fun dat er dan weer direct een discussie ontstaat: mag dit volgens de islam? Hoe ging dit in de tijd van Mohammed?
Allemaal vragen gezien vanuit moslimstandpunt.

Ik word daar langzaam maar zeker een beetje onpasselijk van. Als dat geloof werkelijk zo belangrijk is dan woon je toch liever in een moslimland dan tussen miljoenen ongelovigen?
Maar nee. Hier zijn centjes tekrijgen en te verdienen. Wat een karatermoslims. Die proberen nu met terugwerkende kracht wat goed te maken. Door bijvoorbeeld bij iedere vorm van kritiek in een stuip te schieten. Krampachtig hun vrouwen verplichten een hoofddoek te dragen terwijl dat de soep in het land van herkomst al lang niet meer zo heet gegeten worden.

Het is een groep op zich geworden. Niet aangesloten bij de maatschappij waarin ze leven en uitgescheten door de maatschappij waarin ze leefden.
Diep triest.

knuppeltje
01-05-10, 13:47
Abu_Hurayrah;4331757]Nee ik sta voor het recht ........

Totaal bezopen. Kinderen die zich al zouden moeten voortplanten. Hoe die hun kinderen dan weer juist moeten gaan opvoeden is blijkbaar niet belangrijk, en de overbevolking blijkbaar nog veel minder.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 14:13
:loog: Recht op voortplanting..... Klinkt als recht op dorstlessing of het recht om adem te halen. Niemand die dat ooit betwist heeft en zal doen......Is ademhalen ook verordonneert ?

Wie geeft je dat recht ? Wie zou je dat recht kunnen ontnemen ? Wie heeft dat recht... de man of de vrouw ? Als de man onvruchtbaar is mag hij dan een andere vrouw kiezen ? Als de vrouw onvruchtbaar is mag ze dan een andere man kiezen ? Ooit daarover nagedacht ? Is het toegestaan om niet van dat recht gebruik te maken ? Zo nee, is het dan eigenlijk geen recht maar een verplichting ? Maar voor wie dan ? Ooit nagedacht over overbevolking ?

Er is wel een ontzettend groot verschil tussen jouw wereld en de modern-westerse , niet ? Levert dat geen gigantische morele en geestelijke spagaat op ?

Ademhalen is een geboorterecht of een gunst zo je het noemen wilt, voor zo lang als dat de Schepper van boven de zeven hemelen dat bepaalt heeft.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 14:13
Totaal bezopen. Kinderen die zich al zouden moeten voortplanten. Hoe die hun kinderen dan weer juist moeten gaan opvoeden is blijkbaar niet belangrijk, en de overbevolking blijkbaar nog veel minder.

Niks moet, de geschiedenis kent ook koningen/keizers die nog heel jong waren.

super ick
01-05-10, 14:47
Niks moet, de geschiedenis kent ook koningen/keizers die nog heel jong waren.

Inderdaad. De geschiedenis.....................
Lopen een jaar of 300 achter.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 14:50
Inderdaad. De geschiedenis.....................
Lopen een jaar of 300 achter.

Geschiedenis biedt geen garantie tegen herhaling.

super ick
01-05-10, 15:24
Geschiedenis biedt geen garantie tegen herhaling.

Dat blijkt maar weer eens.
In de Nederlandse geschiedenis is veel bloed gevloeid om de invloed van geloof terug te dringen.

Zoals ik al zei, de klok gaat 300 jaar terug.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 15:29
Dat blijkt maar weer eens.
In de Nederlandse geschiedenis is veel bloed gevloeid om de invloed van geloof terug te dringen.

Zoals ik al zei, de klok gaat 300 jaar terug.

Ik kan me niet herinneren dat ik op school stof heb gehad over het terug dringen van geloof in de Nederlandse geschiedenis.

super ick
01-05-10, 15:40
Tja, langzame leerschool zeker?

Abu_Hurayrah
01-05-10, 16:08
Tja, langzame leerschool zeker?

Denk je werkelijk dat een overwegend Christelijk land als Nederland gaat zeggen dat ze in de geschiedenis het geloof met geweld hebben moeten terug dringen?

Heeft niks met mijn capaciteiten te maken knul. Jij bedoelt waarschijnlijk de invoering van de scheiding tussen kerk en staat, maar vertel - wat is een bekende gebeurtenis dat aantoont dat dit met geweld ging?

Eke
01-05-10, 19:07
.
In de Nederlandse geschiedenis is veel bloed gevloeid om de invloed van geloof terug te dringen.

.


He ? IN de Bataafse Republiek ? Toen de Fransen aan de macht waren ? Die hadden het plannetje bedacht om kerk en staat te scheiden.
Vertel me alles :)

H.P.Pas
01-05-10, 19:22
- wat is een bekende gebeurtenis dat aantoont dat dit met geweld ging?

De Tachtigjarige oorlog.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 19:31
De Tachtigjarige oorlog.

Ik denk dat de overgang naar het secularisme meer te maken heeft met de Tweede Wereld Oorlog dan met de Tachtigjarige oorlog. Of heb ik het verkeerd?

Wizdom
01-05-10, 21:36
Ach... Westerse logica... Noem het Maitresse en dan is veelwijverij legaal... Of noem het prostitutie... Ook dan is veelwijverij legaal... What's in a name...? Het verschil tussen strafbaar en niet strafbaar...

H.P.Pas
01-05-10, 21:59
Jij bedoelt waarschijnlijk de invoering van de scheiding tussen kerk en staat, maar vertel - wat is een bekende gebeurtenis dat aantoont dat dit met geweld ging?

De Tachtigjarige oorlog.

Ik denk dat de overgang naar het secularisme meer te maken heeft met de Tweede Wereld Oorlog dan met de Tachtigjarige oorlog. Of heb ik het verkeerd?

Ik denk dat we hier in een heilloze begripsverwarring terechtkomen.
Voor jou zijn 'scheiding van kerk en staat ' en 'secularisme' kennelijk zo ongeveer synoniem.
Wat mij betreft is de eerste steen voor de scheiding van kerk en staat in Nederland door de Bourgondiërs gelegd, die de Staten van Holland in het leven riepen: een adviesorgaan voor de vorst waarin ridderschap en de steden waren vertegenwoordigd maar niet de geestelijkheid. Als gevolg van de Tachtigjarige Oorlog werd de vorst uit het systeem geëlimineerd en werden de Staten het hoogste gezagsorgaan.
'Secularisme', de uitbanning van de godsdienst uit het openbare leven, is in Nederland betrekkelijk recent actueel geworden, vooral als reactie op de Islam. Historisch speelt het geen grote rol.
Ik heb er niks op tegen om hier een beetje op door te gaan; dan moeten we wel weten waar we het over willen hebben. De definities liggen niet zo erg vast.


Begripsverwarring (http://nl.wikipedia.org/wiki/Secularisme)
• Secularisatie is, strikt genomen, het onteigenen van bezit van de Kerk. Het gaat hier dan meestal om het bezit van land en kloosters dat overgaat van de Katholieke Kerk op de staat.
• Ontkerkelijking is het proces waarbij de kerk als instituut invloed verliest in de maatschappij[bron?]. Hieronder valt de trend dat steeds minder mensen de kerk bezoeken, en ook de scheiding van kerk en staat. Ook het meer specifieke begrip secularisatie zou je hieronder kunnen scharen. Maar secularisatie wordt tegenwoordig soms ook wel meer algemeen gebruikt als synoniem voor ontkerkelijking.
• Secularisering is de benaming die gebruikt wordt wanneer religie als levenshouding voor de personen in een bepaalde maatschappij aan belang verliest. Je zou ontkerkelijking onder dit brede begrip kunnen scharen. Het is te begrijpen dat veel mensen secularisatie vaak met secularisering verwarren: soms gebruikt men daardoor ook wel secularisatie wanneer eigenlijk meer algemeen secularisering bedoeld wordt.
• Secularisme is de stroming die zich beijvert voor secularisering van staat en maatschappij: secularisten proberen de invloed van Kerk en religie steeds terug te dringen.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 22:16
Ik denk dat we hier in een heilloze begripsverwarring terechtkomen.
Voor jou zijn 'scheiding van kerk en staat ' en 'secularisme' kennelijk zo ongeveer synoniem.
Wat mij betreft is de eerste steen voor de scheiding van kerk en staat in Nederland door de Bourgondiërs gelegd, die de Staten van Holland in het leven riepen: een adviesorgaan voor de vorst waarin ridderschap en de steden waren vertegenwoordigd maar niet de geestelijkheid. Als gevolg van de
Tachtigjarige Oorlog werd de vorst uit het systeem geëlimineerd en werden de Staten het hoogste gezagsorgaan.
'Secularisme', de uitbanning van de godsdienst uit het openbare leven, is in Nederland betrekkelijk recent actueel geworden, vooral als reactie op de Islam. Historisch speelt het geen grote rol.
Ik heb er niks op tegen om hier een beetje op door te gaan; dan moeten we wel weten waar we het over willen hebben. De definities liggen niet zo erg vast.

Ja ik dacht inderdaad geheel onbewust aan secularisatie bij de gedachte aan de scheiding tussen kerk en staat, goed gezien.

Ik heb in Encyclopædia Britannica het volgende kunnen vinden over secularism:

any movement in society directed away from otherworldliness to life on earth. In the European Middle Ages there was a strong tendency for religious persons to despise human affairs and to meditate on God and the afterlife. As a reaction to this medieval tendency, secularism, at the time of the Renaissance, exhibited itself in the development of humanism, when people began to show more interest in human cultural achievements and the possibilities of their fulfillment in this world. The movement toward secularism has been in progress during the entire course of modern history and has often been viewed as being anti-Christian and antireligious. In the latter half of the 20th century, however, some theologians began advocating secular Christianity. They suggested that Christianity should not be concerned only with the sacred and the otherworldly, but that people should find in the world the opportunity to promote Christian values. These theologians maintain that the real meaning of the message of Jesus can be discovered and fulfilled in the everyday affairs of secular urban living.

knuppeltje
02-05-10, 09:08
Abu_Hurayrah;4332152]Niks moet, de geschiedenis kent ook koningen/keizers die nog heel jong waren.

En op die leeftijd er al lustig op los fokten bedoel je?

Nou ja wat is jong? Tegenwoordig kennen we nog steeds tienermoeders, maar ik geloof niet dat een weldenkend mens dat een zegen vindt/

knuppeltje
02-05-10, 09:13
Abu_Hurayrah;4332187]Geschiedenis biedt geen garantie tegen herhaling.

Er zijn er hier toch wel een stel die er blijkbaar helemaal niets van geleerd hebben en nog steeds de zelfde denkfouten maken.

Mark
03-05-10, 06:55
There are already not enough French to pay the retirement contributions of all the North African retirees who worked hard during nearly 50 years and built this country…

Anyway, a Muslim doesn’t (should not) live on welfare. Particularly in a non Muslim country.

Die pensioenen van de gastarbeiders zijn natuurlijk peanuts vergeleken met de franse pensioenen dus maak je daar maar geen zorgen over. Het is meer tekenend dat die hardwerkende eerste generatie hun pensioen kan vergeten omdat hun fundi kinderen 12+ kinderen nemen en 4 vrouwen die allemaal weigeren te werken. En daardoor dus het hele mechanisme van de verzorgingstaat kapot maken.

Oftwel langzaam wordt het aangepast aan het MO model en dat is: als je olie hebt daarop teren en niet werken en als je geen olie hebt: straatarm worden.

mark61
03-05-10, 07:05
I did not say basis a said base, eikel.

Verder verdedig ik niet pedofilie, ik ben tegen het huwen van meisjes voor hun eerste menstruatie, of terwijl voordat ze geslachtsrijp zijn - geheel in lijn met de prachtige shari'a. Daag.

Je moet Engels leren. Base betekent basis, wat anders? al-Qa`eda :hihi:

Dat blijft pedofilie.

Je moet wel een imbeciele boerenpummel zijn, of een ranzige pedofiele macho, om te denken dat het toevallige feit van een menstruatie een klein kind opeens volwassen maakt.

Ik word er al misselijk van als ik eraan denk :kotsen:

Je bent een smerige pedofiel en je maakt van de Islam zo een pedofielengodsdienst. De sjari`a is dan niet prachtig, maar volkomen achterlijk en monsterlijk. Walgelijker kan niet.

En dan heel schijnheilig woest verontwaardigd zijn over kafirpedo's :haha:

Hoe oud ben jij eigenlijk? Heb je geen enkele schaamte?

Je weet werkelijk niets van mensen.

Vinden jouw vader en moeder ook dat 9-jarigen volwassen zijn?

mark61
03-05-10, 07:07
Vanwaar al die gestoorden op dit forum? Ze kunnen nergens anders terecht met hun pedoneigingen?

mark61
03-05-10, 07:08
Ah Abu, je bent er dus voor om super jonge vrouwen de kans te geven om te rijpen voordat ze de kans lopen om bevrucht te worden ...

Nee. Hij is voor pedofilie. Hij is voor de verkrachting van 12-jarige meisjes door 80-jarige pedo's die zich moslim noemen.

Kan je niet lezen?

mark61
03-05-10, 07:10
Geschiedenis biedt geen garantie tegen herhaling.

Geschiedenis biedt geen garantie tegen primitieve pedo's met prehistorische gedachten, dat blijkt wel.


Hoe een gedrocht als jij in 2010 in West-Europa kan bestaan, ik weet het werkelijk niet. Waarom donder je niet op naar Prehistoristan?

Ongelooflijk gewoon. Wat kom je hier dan doen? Alles hier druist in tegen jouw boerenpummelige primitiviteit. Ga in SA kinderen kopen en penetreren.

Abu_Hurayrah
03-05-10, 07:50
Geschiedenis biedt geen garantie tegen primitieve pedo's met prehistorische gedachten, dat blijkt wel.


Hoe een gedrocht als jij in 2010 in West-Europa kan bestaan, ik weet het werkelijk niet. Waarom donder je niet op naar Prehistoristan?

Ongelooflijk gewoon. Wat kom je hier dan doen? Alles hier druist in tegen jouw boerenpummelige primitiviteit. Ga in SA kinderen kopen en penetreren.
Voor mij teveel verantwoordelijkheid en bovendien niet toegestaan imbeciel.

Abu_Hurayrah
03-05-10, 11:45
Voor mij teveel verantwoordelijkheid en bovendien niet toegestaan imbeciel.

Als Moslim sta ik onvoorwaardelijk achter de hele shari'a, wat iemand daar ook van mag vinden.

Eke
03-05-10, 12:19
Nee. Hij is voor pedofilie. Hij is voor de verkrachting van 12-jarige meisjes door 80-jarige pedo's die zich moslim noemen.

Kan je niet lezen?


Ik geloof het niet, Mark. :tik: Ik geloof dat'k niet kan lezen en ik geloof dat Abu in wezen geen vieze pedo is.
Hij wil iets anders : hij wil dicht leven bij zijn Profeet, want hij houdt van hem....


TOEGEVOEGD voor Abu...

Er kwam nog een vraag bij me op Abu. Zou je in principe ook kunnen kiezen voor een Chadijia (Khadidja ??). De eerste vrouw van de Profeet ? Of elke andere vrouw van hem ?

H.P.Pas
03-05-10, 12:37
Ik geloof het niet, Mark. :tik: Ik geloof dat'k niet kan lezen en ik geloof dat Abu in wezen geen vieze pedo is.
Hij wil iets anders : hij wil dicht leven bij zijn Profeet, want hij houdt van hem....

:moe:

super ick
03-05-10, 12:39
Ik geloof het niet, Mark. :tik: Ik geloof dat'k niet kan lezen en ik geloof dat Abu in wezen geen vieze pedo is.
Hij wil iets anders : hij wil dicht leven bij zijn Profeet, want hij houdt van hem....

Nee hij klampt zich vast aan 1400 jaar oude voorschriften omdat hij bang is zelfstandig na te gaan denken.

Eke
03-05-10, 12:56
:moe:
Jij hebt je twijfels,he ?

Abu_Hurayrah
03-05-10, 12:57
Nee hij klampt zich vast aan 1400 jaar oude voorschriften omdat hij bang is zelfstandig na te gaan denken.

Incorrect, de prachtige shari'a heeft de functie van regelgeving, niet de functie van informatie-verschaffing. Aldus kan ook niet iedereen rechter gaan spelen. Of zijn al die rechters in Nederland ook allemaal te bang om zelfstandig na te denken, wat een domme redenering zeg.

mark61
03-05-10, 12:58
Ik geloof het niet, Mark. :tik: Ik geloof dat'k niet kan lezen en ik geloof dat Abu in wezen geen vieze pedo is.
Hij wil iets anders : hij wil dicht leven bij zijn Profeet, want hij houdt van hem....

Geweldig hoe je dat rephraset. Jij zou Adolf Eichmann nog vrijspraak hebben bezorgd :hihi:

mark61
03-05-10, 12:59
Incorrect, de prachtige shari'a heeft de functie van regelgeving, niet de functie van informatie-verschaffing. Aldus kan ook niet iedereen rechter gaan spelen. Of zijn al die rechters in Nederland ook allemaal te bang om zelfstandig na te denken, wat een domme redenering zeg.

De sjari`a bestaat niet. De interpretatie van een bepaalde oude machogeilneef, bedoel je.

mark61
03-05-10, 13:00
Als Moslim sta ik onvoorwaardelijk achter de hele shari'a, wat iemand daar ook van mag vinden.

Stoer joh.

Tis echt punk, dat fundigedoe :moe:

Punk van de heel verkeerde soort.

Bart.NL
03-05-10, 13:04
Als Moslim sta ik onvoorwaardelijk achter de hele shari'a, wat iemand daar ook van mag vinden.

In het paradijs was er geen shari'a, dus je kunt er vrijwel zeker van zijn dat het eigenlijk niet Gods bedoeling is dat mensen onder zulke regels leven.

Eke
03-05-10, 13:35
Geweldig hoe je dat rephraset. Jij zou Adolf Eichmann nog vrijspraak hebben bezorgd :hihi:

O, het is dan wel erg met me gesteld, Mark :hihi:

Ik ga eens braaf 2 kuipen wasgoed wegstrijken en m'n knopen tellen. Na zo'n groot compliment van jou is dat wel nodig :hihi:

knuppeltje
03-05-10, 15:10
Eke;4333411]Hij wil iets anders : hij wil dicht leven bij zijn Profeet, want hij houdt van hem....

Ik geloof niet dat dat voorlopig een makkie voor hem wordt.

Abu_Hurayrah
03-05-10, 16:16
De sjari`a bestaat niet. De interpretatie van een bepaalde oude machogeilneef, bedoel je.

Ik kan het je nog sterker vertellen, wat zelfs op wikipedia staat, dat het engels recht voor een belangrijk deel voortkomt uit de prachtige shari'a:

"It has been suggested by several scholars such as Makdisi, Jamila Hussain and Lawrence Rosen[150] that several fundamental English common law institutions may have been derived or adapted from similar legal institutions in Islamic law and jurisprudence, and introduced to England after the Norman conquest of England by the Normans, who conquered and inherited the Islamic legal administration of the Emirate of Sicily (see Arab-Norman culture), and "through the close connection between the Norman kingdoms of Roger II in Sicily — ruling over a conquered Islamic administration — and Henry II in England",[150] as well as by Crusaders during the Crusades."

"According to Makdisi, the "royal English contract protected by the action of debt is identified with the Islamic Aqd, the English assize of novel disseisin is identified with the Islamic Istihqaq, and the English jury is identified with the Islamic Lafif" in classical Maliki jurisprudence.[30] The Islamic Hawala institution also influenced the development of the agency institution in English common law.[31] Other English legal institutions such as "the scholastic method, the license to teach," the "law schools known as Inns of Court in England and Madrasas in Islam" may have also originated from Islamic law. These influences have led Makdisi to suggest that Islamic law may have laid the foundations for "the common law as an integrated whole".[30]"

"The trust law developed in England at the time of the Crusades, during the 12th and 13th centuries, was introduced by Crusaders who may have been influenced by the Waqf institutions they came across in the Middle East.[154][155] Dr. Paul Brand also notes parallels between the Waqf and the trusts used to establish Merton College by Walter de Merton, who had connections with the Knights Templar."

"The precursor to the English jury trial was the Lafif trial in classical Maliki jurisprudence, which was developed between the 8th and 11th centuries in North Africa and Islamic Sicily, and shares a number of similarities with the later jury trials in English common law."

"According to Professor John Makdisi, "no other institution in any legal institution studied to date shares all of these characteristics with the English jury." It is thus likely that the concept of the Lafif may have been introduced to England by the Normans and then evolved into the modern English jury.[30]"

"The precursor to the English assize of novel disseisin was the Islamic Istihqaq, an action "for the recovery of usurped land", in contrast to the previous Roman law, which "emphasized possession in resolving such disputes." The "assize of novel disseisin broke with this tradition and emphasized ownership, as is found in the Islamic law of Istihqaq."[156] Islamic law also introduced the notion of allowing an accused suspect or defendant to have an agent or lawyer, known as a wakil, handle his/her defense. This was in contrast to early English common law, which "used lawyers to prosecute but the accused were left to handle their defense themselves.""

"Islamic jurists formulated early contract laws that introduced formal rationality, legal rationality, legal logic (see Logic in Islamic philosophy) and legal reasoning in the use of contracts.[158] Islamic jurists also introduced the concepts of recission (Iqalah), frustration of purpose (istihalah al-tanfidh or "impossibility of performance"), Act of God (Afat Samawiyah or "Misfortune from Heaven") and force majeure in the law of contracts.[159]"

"Other possible influences of Islamic law on English common law include the concepts of a passive judge, impartial judge, res iudicata, the judge as a blank slate, individual self-definition, justice rather than morality, the law above the state, individualism, freedom of contract, privilege against self-incrimination, fairness over truth, individual autonomy, untrained and transitory decision making, overlap in testimonial and adjudicative tasks, appeal, dissent, day in court, prosecution for perjury, oral testimony, and the judge as a moderator, supervisor, announcer and enforcer rather than an adjudicator."

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia

Zo nu jij weer smerige islamofoob.

H.P.Pas
03-05-10, 16:59
Ik kan het je nog sterker vertellen, wat zelfs op wikipedia staat, dat het engels recht voor een belangrijk deel voortkomt uit de prachtige shari'a:


Dan zijn ze er toch niet voor teruggeschrokken hem nog wat prachtiger te maken:

In his judgment of 22 June 1772, Lord Chief Justice William Murray, Lord Mansfield, of the Court of King's Bench, started by talking about the capture and forcible detention of Somersett(een ontsnapte slaaf, die uit Jamaïca naar Engeland was gereisd--H.P.P.). He finished with:
"So high an act of dominion must be recognized by the law of the country where it is used. The power of a master over his slave has been exceedingly different, in different countries. The state of slavery is of such a nature, that it is incapable of being introduced on any reasons, moral or political, but only by positive law, which preserves its force long after the reasons, occasion, and time itself from whence it was created, is erased from memory. It is so odious, that nothing can be suffered to support it, but positive law. Whatever inconveniences, therefore, may follow from the decision, I cannot say this case is allowed or approved by the law of England; and therefore the black must be discharged."[18]
Dat gold voor Groot Britannië. Voor de rest van het Empire heeft het langer geduurd:


William Wilberforce’s Slave Trade Act 1807 abolished the slave trade in the British Empire. It was not until the Slavery Abolition Act 1833 that the institution finally was abolished.

Wie opgehouden heeft zich te verbeteren heeft opgehouden goed te zijn.
De sharia is onveranderlijk en dus als wetgeving niet goed. Laat staan prachtig.

Verder heeft Mark natuurlijk gewoon gelijk; als 'positive law' bestaat de sharia niet. De Code van Justinianus of het Nederland Burgerlijk Wetboek kun je in de boekhandel kopen of op het internet naslaan. De sharia niet.
Willekeur troef.

PaRiSCaSa
03-05-10, 22:12
Die pensioenen van de gastarbeiders zijn natuurlijk peanuts vergeleken met de franse pensioenen dus maak je daar maar geen zorgen over. Het is meer tekenend dat die hardwerkende eerste generatie hun pensioen kan vergeten omdat hun fundi kinderen 12+ kinderen nemen en 4 vrouwen die allemaal weigeren te werken. En daardoor dus het hele mechanisme van de verzorgingstaat kapot maken.


Without North Africans, there would be no France today. They fought and died to free this country from the Germans, and they rebuilt the country as the lazy locals did not want to.

On top of that, thanks to the North Africans, France has Europe's highest birth rate.

There will never be enough money to reward our parents, grand parents, and great grand parents.

Soldim
04-05-10, 05:50
Without North Africans, there would be no France today. They fought and died to free this country from the Germans, and they rebuilt the country as the lazy locals did not want to.


Kijk eens, een verkapte nationalist die klaagt over generalisaties, maar dat zelf net zo grof doet.



On top of that, thanks to the North Africans, France has Europe's highest birth rate.


O, dat vindt je positief?



There will never be enough money to reward our parents, grand parents, and great grand parents.

En zelf de credits dan maar grijpen? Ere wie ere toekomt ;)

Mark
04-05-10, 10:16
Without North Africans, there would be no France today. They fought and died to free this country from the Germans, and they rebuilt the country as the lazy locals did not want to.

On top of that, thanks to the North Africans, France has Europe's highest birth rate.

There will never be enough money to reward our parents, grand parents, and great grand parents.


Actually 99% of the fighting was done by Russians and Americans. It was very nice of some other countries to help but ofcourse that was more a symbol than real help.

The rebuilding was done in the 1950's by the local people, actually only when the well fare state was developed they imported cheap labor to do some simple work for them they didnt want to do anymore. Ofcourse this was still very usefull.

But when you look at the profits from that work in the 1960's and the later costs of all the extra people who do not work you can only conclude that all this is only costing money in the end.

The high birth rate is great, if only those people would work instead of sitting at home like in a harem and collecting money for doing nothing from the hardworking people of France.

Your grandparents were paid for their work, now its time for you also to start working for the money you get :)

PaRiSCaSa
08-05-10, 18:16
Actually 99% of the fighting was done by Russians and Americans. It was very nice of some other countries to help but ofcourse that was more a symbol than real help.

The rebuilding was done in the 1950's by the local people, actually only when the well fare state was developed they imported cheap labor to do some simple work for them they didnt want to do anymore. Ofcourse this was still very usefull.

But when you look at the profits from that work in the 1960's and the later costs of all the extra people who do not work you can only conclude that all this is only costing money in the end.

The high birth rate is great, if only those people would work instead of sitting at home like in a harem and collecting money for doing nothing from the hardworking people of France.

Your grandparents were paid for their work, now its time for you also to start working for the money you get :)

Thank you for making the effort to answer in English. I appreciate.

Nevertheless, your answers are a complete nonsense. Is this due to your lack of knowledge of France’s History or are your false statements voluntarily made in order to denigrate and despise North Africans?

If I can suggest some books or movies, let me know.

mark61
09-05-10, 17:16
Zo nu jij weer smerige islamofoob.

Waar slaat dit in godsnaam op? Voel je je wel goed?

Meneer heeft geen weerwoord dus begint maar te schelden. Weer zo'n fijne vrome moslim.

Scratch the surface en daar komt je straatschoffie alweer tevoorschijn.

Weer een leugenaar en lasteraar erbij.

mark61
09-05-10, 17:17
Without North Africans, there would be no France today.

:haha: Ik weet niet wat ze voor onderwijs geven in Frankrijk vandaag de dag, maar dat het zó slecht was wist ik niet.

PaRiSCaSa
09-05-10, 22:07
Kijk eens, een verkapte nationalist die klaagt over generalisaties, maar dat zelf net zo grof doet.

Iam proud to be Moroccan (who would not?:hihi:) but Iam not nationalist.

Proof: Iam going to buy an Algerian flag and support our Algerian brothers for the World Cup (as most French Moroccans did for the African Cup as Morocco did not play)

http://a6.img.v4.skyrock.net/a65/algerien-series/pics/2785101232_small_1.jpg