PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom Palestijnen geen eigen staat willen



super ick
28-04-10, 15:39
Waarom Palestijnen geen eigen staat willen
woensdag 28 april 2010 09:32



Willen de Palestijnen wel een eigen staat?
Wat willen de Palestijnen? Willen ze een eigen staat? Willen ze dat echt?

De Palestijnse president Mahmoud Abbas heeft de stichting van een Palestijnse staat met tijdelijke grenzen verworpen.

Hij is tevens de leider van de Fatah-partij. Fatah is liberaler en gematigder dan Hamas. Fatah koos immers ooit voor vredesonderhandelingen.

Niet akkoord
Abbas wil een Palestijnse staat in de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook en Oost-Jeruzalem. Maar Abbas vreest dat de tijdelijke grenzen slechts een deel van dit gebied zouden bestrijken. Daarom gaat hij niet akkoord met de oprichting van de Palestijnse staat. Een paar jaar geleden, ten tijde van president Bill Clinton, werden in Washington onderhandelingen gevoerd voor de oprichting van de Palestijnse staat.

De Israëlische premier Ehud Barak was bereid om veel concessies te doen. Letterlijk liet hij Yasser Arafat voorgaan.

Mislukking
Arafat belde naar zijn mensen en voerde druk overleg met zijn achterban. Intussen dacht president Clinton dat hij het historische akkoord tussen de staat Israël en de Palestijnse vertegenwoordigers kon presenteren.

Maar wat gebeurde er?

Arafat ging niet akkoord met de oprichting van staat Palestina. Deze zaak werd later uitvoerig in de pers besproken door de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright en president Clinton.

Volgens Albright was de mislukking van deze laatste ronde van onderhandelingen te wijten aan Arafat. Op dat moment kon volgens Albright vrede worden bereikt door de oprichting van de Palestijnse staat.

Islam
Was Israël bereid tot het uiterste te gaan? Ja, volgens Albright. Waarom ging Arafat niet akkoord?

Arafat was niet van plan om zelfmoord te plegen. Want Arafat kon niet akkoord gaan met de oprichting van de Palestijnse staat, terwijl de Israëlische staat nog niet opgeheven was. Want zodra een Palestijnse staat naast een Israëlische staat wordt opgericht, erkennen de Palestijnen definitief het bestaansrecht van Israël in het hart van de islam.

Dit is uniek in de geschiedenis van de islam: een joodse staat in de islamitische gebieden!

Opgeofferd
Arafat wilde de geschiedenis niet ingaan als de Arabische leider die door de oprichting van een Palestijnse staat, definitief het bestaansrecht van een joodse staat had erkend.

Het heeft natuurlijk een historische betekenis. Want hieruit zou ook blijken dat in 1948 conform de internationale afspraken een Palestijnse staat had kunnen worden opgericht.

Waarvoor zijn de Palestijnen dan opgeofferd? Wie is hiervoor verantwoordelijk? Als nu de staat Palestina wordt opgericht, dan betekent dit dat de Arabische staten en stammen die de oprichting van de staat Palestina in 1948 hebben kunnen voorkomen, verantwoordelijk zijn voor het Palestijnse leed sinds 1948.

Wat nu kan, kon ook in 1948. Maar wat toen niet kon, kan nu nog steeds niet. En wat is dat? Niet de oprichting van de Palestijnse staat, maar de erkenning van de joodse staat.

Tijdelijke grenzen
Is het in het belang van Palestijnen om een staat op te richten, desnoods met tijdelijke grenzen? Ja, want ze zullen dan als een staat internationaalrechtelijk deelnemen aan onderhandelingen met Israël. Daarnaast kunnen ze laten zien dat de Palestijnen een staat kunnen runnen.

Tevens kunnen ze van deze gelegenheid gebruik maken om de welvaart te vergroten in de Palestijnse gebieden. Waarom doen ze het niet?

De meeste Palestijnse politici willen één ding: de vernietiging van de staat Israël. De oprichting van een Palestijnse staat is een serieuze hindernis voor de vernietiging van de staat Israël.

De Palestijnse staat is dan verantwoordelijk voor zijn eigen grenzen. Dan moeten de Palestijnen zelf de terroristen uitschakelen. Bovendien zal welvaart ertoe leiden dat minder Palestijnen bereid zijn om hun leven op te offeren voor de vernietiging van Israël. Dit is de kern van de waarheid.

Huurlingen
Maar wie verhindert de normalisering van de leefomstandigheden voor de Palestijnen? De hele regio, inclusief de radicale moslims in Iran en andere landen.

Op deze manier presenteren de Palestijnse politici zich (voor de zoveelste keer in de geschiedenis) als huurlingen van anderen. Zij moeten leren hoe ze een volk, een natie, moeten vormen.

De geboorte van de nationalistische Palestijnen zal de oprichting van de staat Palestina dichterbij kunnen brengen. De Palestijnse zaak heeft een sterk nationalistische, geen islamitische, beweging nodig.

Afshin Ellian

super ick
28-04-10, 15:40
Ik zit er niet diep genoeg in om te kunnen beoordelen of dit allemaal waar is.
Dat er echter meer krachten aan de gang zijn buiten de Israelische was mij al wel duidelijk.
Arabische landen met een dubbele agenda?

knuppeltje
28-04-10, 15:43
super ick;4329928]Afshin Ellian....

Die is nog gekker als een deur. Alsof Israël bereid zou zijn een levensvatbare Palestijnse staat toe te staan.
Wat Abbas weigerde was inderdaad een hersenschim.

tanger'73
28-04-10, 16:52
Dat er echter meer krachten aan de gang zijn buiten de Israelische was mij al wel duidelijk.

De enige kracht die daar op deze hele shit zijn stempel drukt is israël, door zich tot aan de dag van vandaag niet neer te leggen bij resoluties en klemmende internationale afspraken bij de vleet schend en gezellig doorgaat met koloniseren.

Abu_Hurayrah
28-04-10, 17:27
Zie hier hoe de tweede man van Fatah zich inspant voor een Palestijnse staat in 2011:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299773

mulan
28-04-10, 17:32
Iedere keer dat je denkt dat het niet gekker kan worden..wordt het precies dat.. gekker. In plaats van de realiteit van alledag te bekijken gaat die malloot zich weer op fantasieverhaaltjes baseren die Israel fanatici maar al te graag gebruiken 'we worden vernietigd!!!'. De realiteit spreekt dat tegen. De realiteit bevestigd namelijk het tegenovergestelde. Zolang dat het geval is lijkt me die andere discussie volledig overbodig.

tanger'73
28-04-10, 17:34
Iedere keer dat je denkt dat het niet gekker kan worden..wordt het precies dat.. gekker. In plaats van de realiteit van alledag te bekijken gaat die malloot zich weer op fantasieverhaaltjes baseren op basis van de psyche van Israel fanatici 'we worden vernietigd!!!'. De realiteit spreekt dat tegen. De realiteit bevestigd namelijk het tegenovergestelde. Zolang dat het geval is lijkt me die andere discussie volledig overbodig.


Ja de boel ten aanzien van israël neutraliseren, daar zijn zakkenwassers zoals een Ellian en een winter heel goed in.

tanger'73
28-04-10, 17:55
ik zit er niet diep genoeg in om te kunnen beoordelen of dit allemaal waar is.

http://www.mindmasters.nl/

mark61
28-04-10, 22:27
Ik zit er niet diep genoeg in om te kunnen beoordelen of dit allemaal waar is.
Dat er echter meer krachten aan de gang zijn buiten de Israelische was mij al wel duidelijk.
Arabische landen met een dubbele agenda?

Nee, het is een bunch of lies. Arafat kon niet thuiskomen met een geamputeerde lappendeken zonder volledige soevereiniteit over land, de ondergrond en het luchtruim. Dat vonden de Israeli's er namelijk niet bijhoren. Shlomo Ben Ami, die erbij was, (of hoe ie ook mag heten) erkende dat later ook.

Maar ja, het is altijd lachen om eens in de zoveel tijd de schuld aan de Palestijnen te geven. Ik denk trouwens niet dat de Arabische landen veel invloed hadden op die onderhandelingen. Het Arabische vredesplan gaat minder ver dan wat de meeste Palestijnen willen, dacht ik.

Wat weet Ellian daar nou weer van, en waarom bemoeit ie zich überhaupt met het onderwerp?

super ick
29-04-10, 17:55
Wat weet Ellian daar nou weer van, en waarom bemoeit ie zich überhaupt met het onderwerp?

Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben. Elian mag dan ook schrijven wat hij wilt. Enige bagae kan je de man niet ontzeggen. Of huil jij ook mee met de wolven in het bos en begin je direct op de boodschapper te schieten?

Als de Arabische landen serieus de handen ineen zouden slaan was die Palestijnse staat er al geweest. Israel of geen Israel.

Spoetnik
29-04-10, 19:28
Als de Arabische landen serieus de handen ineen zouden slaan was die Palestijnse staat er al geweest. Israel of geen Israel.

Je hebt het arabische vredes initiatief van 2002 gemist zie ik.

Zolang Israel blijft door bouwen in de West-Bank zal er van een twee staten oplossing geen sprake zijn.

Naja, uiteindelijk zal het wel uitlopen op een democratische staat tussen de zee en de rivier. Tenzij Israel de arabieren etnisch gaat zuiveren (niet waarschijnlijk maar altijd mogelijk).

mark61
30-04-10, 09:54
Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben. Elian mag dan ook schrijven wat hij wilt. Enige bagae kan je de man niet ontzeggen. Of huil jij ook mee met de wolven in het bos en begin je direct op de boodschapper te schieten?

Als de Arabische landen serieus de handen ineen zouden slaan was die Palestijnse staat er al geweest. Israel of geen Israel.

Leugens en onkunde zijn geen 'meningen'. De man is jurist en blijkt geen ruk van de situatie te weten.

Huh? Ik reageer op wat hij zegt. Waar zie je mij over hem praten? Ik vertel hoe het zit daar. En hij kletst dus. Welke wolven? Ik gaf je net de waarheid, maar gek genoeg wens je daar niet op in te gaan.

Je laatste opmerking slaat werkelijk nergens op. Je bedoelt, omdat Israël Palestina bezet moeten die Arabieren maar een stukje van hun eigen land weggeven, want ja, die Arabieren wonen toch overal en ze hebben zoveel ruimte?

Of wat bedoel je?

John2
30-04-10, 10:13
Gelukkig hoeven we niet allemaal dezelfde mening te hebben. Elian mag dan ook schrijven wat hij wilt. Enige bagae kan je de man niet ontzeggen. Of huil jij ook mee met de wolven in het bos en begin je direct op de boodschapper te schieten?

Als de Arabische landen serieus de handen ineen zouden slaan was die Palestijnse staat er al geweest. Israel of geen Israel.

Misschien moet je de vraag anders stellen en vind je dan ook het antwoord.

De vraag die ik al jaren stelt is "Waarom de Palestijnen geen aanvraag indienen tot oprichting van de staat", "Waarom houden landen rondom deze gebieden de grenzen stijf dicht voor de bevolking uit deze gebieden" en "waarom kunnen deze landen in het midden oosten geen besluit nemen over deze gebieden"

Verder kun je stellen dat een Palestijnse staat er alleen komt met toestemming en toezicht van de VN/UN, maar dat weet jij ook neem ik aan.

knuppeltje
30-04-10, 10:32
John2;4331418]De vraag die ik al jaren stelt is "Waarom de Palestijnen geen aanvraag indienen tot oprichting van de staat", "Waarom houden landen rondom deze gebieden de grenzen stijf dicht voor de bevolking uit deze gebieden" en "waarom kunnen deze landen in het midden oosten geen besluit nemen over deze gebieden"

En het zevert maar door.

super ick
30-04-10, 11:14
Leugens en onkunde zijn geen 'meningen'. De man is jurist en blijkt geen ruk van de situatie te weten.

Huh? Ik reageer op wat hij zegt. Waar zie je mij over hem praten? Ik vertel hoe het zit daar. En hij kletst dus. Welke wolven? Ik gaf je net de waarheid, maar gek genoeg wens je daar niet op in te gaan.

Je laatste opmerking slaat werkelijk nergens op. Je bedoelt, omdat Israël Palestina bezet moeten die Arabieren maar een stukje van hun eigen land weggeven, want ja, die Arabieren wonen toch overal en ze hebben zoveel ruimte?

Of wat bedoel je?

Jij stelt dat hij er niets vanaf weet. Inhoudelijke tegenargumenten zie ik je niet geven.
Wel vaststellen dat het allemaal onzin is, meer niet.

M.b.t. de Arabische landen interpreteer je me verkeerd. Ik doel op een eenduidige politieke kalender. En op fundamentele finaciele steun van de rijke landen uit het M.O. Beiden ontbreken al jaren.
Palestijnen worden door Arabische landen gediscrimineerd en behandeld als minderwaardige burgers. Al jaren opgesloten in kampen. Kampen die ze zelf van buitenaf beschieten als het de suigaten uitloopt.

Ik wil dit niet koppelen aan de misdaden van de Israeli's (of vind je zionisten een beter passende term?)

John2
30-04-10, 12:43
En het zevert maar door.
Vertel waar ik zever, want ook jij weet dat ik op deze punten gelijk heb.
Dat jij het graag anders wilt zien of doen geloven is jou probleem en daar zijn de burgers niet mee geholpen.
dus word eens een kerel en gedraag je en zever niet.

knuppeltje
30-04-10, 13:38
John2;4331504]Vertel waar ik zever, want ook jij weet dat ik op deze punten gelijk heb.

Alleen mogelijk als het totaal onbelangrijke punten zijn.

John2
30-04-10, 14:06
Alleen mogelijk als het totaal onbelangrijke punten zijn.
Hoe bedoel je dit nu weer?

mark61
30-04-10, 16:49
Misschien moet je de vraag anders stellen en vind je dan ook het antwoord.

De vraag die ik al jaren stelt is "Waarom de Palestijnen geen aanvraag indienen tot oprichting van de staat", "Waarom houden landen rondom deze gebieden de grenzen stijf dicht voor de bevolking uit deze gebieden" en "waarom kunnen deze landen in het midden oosten geen besluit nemen over deze gebieden"

Verder kun je stellen dat een Palestijnse staat er alleen komt met toestemming en toezicht van de VN/UN, maar dat weet jij ook neem ik aan.

Tamelijk domme vragen.

John2
30-04-10, 16:54
Tamelijk domme vragen.
Hoezo een domme vraag?
Als jij het weet waarom geef je dan geen antwoord hierop op de "domme" vragen?

mark61
30-04-10, 17:01
Jij stelt dat hij er niets vanaf weet. Inhoudelijke tegenargumenten zie ik je niet geven.

Dan heb je mijn post niet gelezen. Welk deel heb je overgeslagen of begrijp je niet?


M.b.t. de Arabische landen interpreteer je me verkeerd. Ik doel op een eenduidige politieke kalender.

Die is er, zie ook Spoetnik.

En op fundamentele finaciele steun van de rijke landen uit het M.O. Beiden ontbreken al jaren.

Hoe weet jij dat? Voorlopig zie ik alleen Ellian en jou maar wat beweren. Volgens mijn info geeft de Arabische wereld grofweg 1 miljard per jaar, maar het is wat onduidelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_Palestinians


Palestijnen worden door Arabische landen gediscrimineerd en behandeld als minderwaardige burgers. Al jaren opgesloten in kampen.

Dat lijkt me nogal logisch. Zodra één land begint met Palestijnen te naturaliseren zegt Israël: 'zie je wel, het zijn allemaal Arabieren, gewoon een beetje opschuiven'. Dat roept Israël namelijk al jaren, dus kan je daar niet aan toegeven, want dan kan je een Palestijnse staat helemaal vergeten.

Ik zie trouwens niet in waarom de Arabische landen een bijzondere verantwoordelijkheid zouden hebben in deze. Ze hebben al 3x geprobeerd Israël op te heffen; het lukte niet. Wat kunnen ze nog meer doen?

mark61
30-04-10, 17:02
Hoezo een domme vraag?
Als jij het weet waarom geef je dan geen antwoord hierop op de "domme" vragen?

Drie domme vragen. Ja ik ga het voor de vijftigste keer nog es uitleggen. Speel jij nou maar gekke henkie, dat is waar je goed in bent.

John2
30-04-10, 17:26
Drie domme vragen. Ja ik ga het voor de vijftigste keer nog es uitleggen. Speel jij nou maar gekke henkie, dat is waar je goed in bent.
Nee zelfs verre van dat, je blijft weigeren om een rieel antwoord te geven omdat de antwoorden die je geeft uit de lucht zijn gegrepen.
Hoe je het ook draait of keert er zijn voorwaarden waaraan de Palestijnen moeten voldoen om hun rechten te krijgen voor hun gronden.
Ook de omliggende landen sluiten hun grenzen omdat zij geen Hamas (terroristen) op hun grondgebied willen hebben alleen al om enig verband uit te sluiten.
De hulp die wordt geboden aan hun broeders is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Dus leg maar eens uit waarom dit is?

super ick
01-05-10, 00:03
Dan heb je mijn post niet gelezen. Welk deel heb je overgeslagen of begrijp je niet?



Die is er, zie ook Spoetnik.

En op fundamentele finaciele steun van de rijke landen uit het M.O. Beiden ontbreken al jaren.

Hoe weet jij dat? Voorlopig zie ik alleen Ellian en jou maar wat beweren. Volgens mijn info geeft de Arabische wereld grofweg 1 miljard per jaar, maar het is wat onduidelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/International_aid_to_Palestinians



Dat lijkt me nogal logisch. Zodra één land begint met Palestijnen te naturaliseren zegt Israël: 'zie je wel, het zijn allemaal Arabieren, gewoon een beetje opschuiven'. Dat roept Israël namelijk al jaren, dus kan je daar niet aan toegeven, want dan kan je een Palestijnse staat helemaal vergeten.

Ik zie trouwens niet in waarom de Arabische landen een bijzondere verantwoordelijkheid zouden hebben in deze. Ze hebben al 3x geprobeerd Israël op te heffen; het lukte niet. Wat kunnen ze nog meer doen?

Whaaaaaa, stel dat ze bij een derde poging wel zouden slagen en Israel opheffen.
Dan kunnen de Palestijnen hun eigen staat helemaal op hun buik schrijven. Of ben jij zo'n naieve gek en geloof je werkelijk in sprookjes?

Ik denk dat jij een beetje teveel hier zit. Kom je trouwens nog wel buiten?