PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen burkaverbod door val Belgische regering



Marsipulami
29-04-10, 14:45
Geen boerkaverbod door crisis

Naast tal van binnenlandse journalisten zakte donderdag ook een aanzienlijke delegatie buitenlandse verslaggevers af naar de Kamer. Ze kregen er een opmerkelijk schouwspel te zien, hoewel ze in eerste instantie nochtans niet geïnteresseerd waren in een of ander kiesarrondissement. Op de agenda van de Kamer stond immers het wetsvoorstel dat het dragen van kledij verbiedt die de identificatie van personen in het openbaar onmogelijk maakt, oftewel: het boerkaverbod.


België had donderdag geen val van de regering nodig om de wereldpers te halen. Indien de Kamer het bewuste wetsvoorstel zou hebben goedgekeurd, was ons land immers het eerste in de wereld met een dergelijk verbod. Omdat de plenaire Kamer deze week niet meer samenkomt, wordt vanzelfsprekend ook de stemming over de boerka's naar een latere datum verschoven.

Of de buitenlandse collega's op hun redacties ook een BHV-verhaal verkocht zouden krijgen, lijkt allerminst zeker. "That's no big deal", klonk het immers bij een Turkse journalist, die eraan herinnerde dat het hier niet om de eerste Belgische crisis gaat.

Abu_Hurayrah
29-04-10, 14:49
Indien de Kamer het bewuste wetsvoorstel zou hebben goedgekeurd, was ons land immers het eerste in de wereld met een dergelijk verbod.

:kotsen2: Wees er maar trots op.

tanger'73
29-04-10, 15:56
:kotsen2: Wees er maar trots op.

Ja joh, dit is dan ook een ontzettend groot probleem (die boerka), de aanleiding van de crisis. zelf heb ik in mijn hele leven maar 2 boerkas ooit gezien.

Abu_Hurayrah
29-04-10, 16:44
Ja joh, dit is dan ook een ontzettend groot probleem (die boerka), de aanleiding van de crisis. zelf heb ik in mijn hele leven maar 2 boerkas ooit gezien.

In het MO kom je van goede huizen als je als vrouw verhult bent tot in een Niqaab aan toe, hier in het Westen kom je van goede huizen als je zomers in een kort rokje met een topje loopt.

Welke is beschaafder?

Eke
29-04-10, 16:51
In het MO kom je van goede huizen als je als vrouw verhult bent tot in een Niqaab aan toe, hier in het Westen kom je van goede huizen als je zomers in een kort rokje met een topje loopt.

Welke is beschaafder?

Hebben we het alleen over een kort rokje en een topje of denk je dan echt aan een sletje, Abu ?

En als je de film "Pretty Woman" hebt gezien, herinner je je dat ook een hoertje in staat is tot beschaafd gedrag....

Abu_Hurayrah
29-04-10, 16:55
Hebben we het alleen over een kort rokje en een topje of denk je dan echt aan een sletje, Abu ?

Nee niet een sletje, ik bedoel iemand van goede huizen.

Kleren dragen is een fatsoensnorm, echter de interpretatie van wat onder kleren dragen bedoelt wordt verschilt veel.

Eke
29-04-10, 16:58
Nee niet een sletje, ik bedoel iemand van goede huizen.

Kleren dragen is een fatsoensnorm, echter de interpretatie van wat onder kleren dragen bedoelt wordt verschilt veel.

Ja, klopt ! Je kunt je behoorlijk vergissen. Denk je dat je een heel beschaafde heer tegenkomt, blijkt ie dus super onbeschaafd.
En een verkoper van de daklozenkrant blijkt een nobel figuur....van binnen.

Abu_Hurayrah
29-04-10, 16:59
Ja, klopt ! Je kunt je behoorlijk vergissen. Denk je dat je een heel beschaafde heer tegenkomt, blijkt ie dus super onbeschaafd.
En een verkoper van de daklozenkrant blijkt een nobel figuur....van binnen.

Haha, inderdaad.

Eke
29-04-10, 17:06
Haha, inderdaad.

Onze maatschappij is best wel ingewikkeld geworden door haar diversiteit,ga daar maar aanstaan om meteen mensen te kunnen inschatten,

maar 'je moet iemands hart aanzien' is een eeuwenoude wijsheid.....

Abu_Hurayrah
29-04-10, 17:10
Onze maatschappij is best wel ingewikkeld geworden door haar diversiteit,ga daar maar aanstaan om meteen mensen te kunnen inschatten,

maar 'je moet iemands hart aanzien' is een eeuwenoude wijsheid.....

Ik vind er niks ingewikkelds aan, er zijn gewoon andere culturen bij gekomen en die leren kennen (hoeft niet eens) is een kwestie van tijd - maar niet ingewikkeld.

Wat betreft het hart, daarbij hou ik liever de Islamitische slag om de arm - met als boodschap dat alleen Allah de harten doorgrond en wij niet meer dan de uiterlijkheden kunnen observeren.

Eke
29-04-10, 17:27
Ik vind er niks ingewikkelds aan, er zijn gewoon andere culturen bij gekomen en die leren kennen (hoeft niet eens) is een kwestie van tijd - maar niet ingewikkeld.

Wat betreft het hart, daarbij hou ik liever de Islamitische slag om de arm - met als boodschap dat alleen Allah de harten doorgrond en wij niet meer dan de uiterlijkheden kunnen observeren.

Ja, het is een kwestie van tijd....Maar ik zat laatst in de bus met iemand uit Ethiopië of Somalië of 'ergens' in die buurt en hij had een diep litteken overlangs op z'n wang. De rit duurde nogal lang en ik zag dat dus steeds.
Ik 'voelde' niet goed aan of ik gewoon kon vragen wat er met hem gebeurd was....
Terwijl dat toch een gewone vraag is :loog: Of klopt dat niet meer ? Iedereen zit nu vaak zwijgzaam....

"De ogen zijn de spiegel der ziel" heb ik jong geleerd. Dat is natuurlijk niet zo grondig als Allah dat kan...

Abu_Hurayrah
29-04-10, 17:42
Ja, het is een kwestie van tijd....Maar ik zat laatst in de bus met iemand uit Ethiopië of Somalië of 'ergens' in die buurt en hij had een diep litteken overlangs op z'n wang. De rit duurde nogal lang en ik zag dat dus steeds.
Ik 'voelde' niet goed aan of ik gewoon kon vragen wat er met hem gebeurd was....
Terwijl dat toch een gewone vraag is :loog: Of klopt dat niet meer ? Iedereen zit nu vaak zwijgzaam....

Mja dat herken ik natuurlijk ook, maar ik ben iemand die graag kijkt en kijk vaak mijn ogen uit en als iemand terug kijkt gelijk de andere kant opkijken. :schok:


"De ogen zijn de spiegel der ziel" heb ik jong geleerd. Dat is natuurlijk niet zo grondig als Allah dat kan...

Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat de ogen de poort is naar het hart. In de betekenis van dat waar je naar kijkt van invloed is op het hart. :loog:

Eke
29-04-10, 18:11
Mja dat herken ik natuurlijk ook, maar ik ben iemand die graag kijkt en kijk vaak mijn ogen uit en als iemand terug kijkt gelijk de andere kant opkijken. :schok:



Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat de ogen de poort is naar het hart. In de betekenis van dat waar je naar kijkt van invloed is op het hart. :loog:

:hihi: Je kijkt snel weg !!!! Als ik me ontspannen voel dan geef ik een volle glimlach zonder dat ik het in de gaten heb, eigenlijk.
Ben ik moe en gestresst dan kijk ik naar niemand.
Dat glimlachen moet je ook eens proberen, Abu. Is leuk.



Invloed op jouw eigen hart ? Dat zou ook goed kunnen natuurlijk. Ik zal erover nadenken.



PS. De deksels staan te dansen op de kookpannen. Ik ga :)

Abdelhadi_
01-05-10, 13:27
:hihi: Je kijkt snel weg !!!! Als ik me ontspannen voel dan geef ik een volle glimlach zonder dat ik het in de gaten heb, eigenlijk.
Ben ik moe en gestresst dan kijk ik naar niemand.
Dat glimlachen moet je ook eens proberen, Abu. Is leuk.



Invloed op jouw eigen hart ? Dat zou ook goed kunnen natuurlijk. Ik zal erover nadenken.



PS. De deksels staan te dansen op de kookpannen. Ik ga :)


Ik heb tot nog toe nog geen enkele boerka gezien of tegengekomen in 't straatbeeld, maar die heisa hieromtrent zullen we blijven tegenkomen denk ik.

PaRiSCaSa
02-05-10, 12:12
Ik heb tot nog toe nog geen enkele boerka gezien of tegengekomen in 't straatbeeld

The purpose is always the same: stigmatizing the Muslim community.