PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwenhandel: Prostituees hebben gevaarlijkste job van de VS



Abu_Hurayrah
01-05-10, 08:01
De handel in seks is de snelst groeiende industrie ter wereld. Dat blijkt uit ‘The Stats on Prostitution’ op de website ‘onlineschools’. Op dit ogenblik zouden er 2,5 miljoen mensen verhandeld worden. De meeste van hen komen uit Oost-Europa.

Wereldwijd zijn er ongeveer 40 miljoen prostituees aan het werk. Dat cijfer ligt hoger dan het bevolkingsaantal van Canada en is goed voor een slordige 58 miljard dollar. Ter vergelijking: de handel in cocaïne levert jaarlijks 70 miljard dollar op.

Dat wil niet zeggen dat prostituees een luxeleventje leiden. Een prostituee in Zuid-Afrika kost 1 dollar. Artsen schatten dat één op de twee besmet is met hiv.

Een prostituee uit Chicago verdient ongeveer 25 dollar per uur. Haar jaarlijkse bonus: 12 mishandelingen en 300 keer onveilige seks. In de VS is prostitutie dan ook de gevaarlijkste job die er bestaat. 204 op de 100.000 Amerikaanse meisjes van plezier worden vermoord.

Azië

Ook in Azië verkoopt seks. In Japan en Thailand is de seksindustrie gigantisch. Er is een slordige 27 miljard dollar mee gemoeid. Uit studies blijkt dat één op de tien mannen wereldwijd ooit al betaalde voor seks. In China is dat één op de vier en in Korea één op de vijf. Van de Koreaanse mannen die prostituees bezoeken, betalen de meesten maar liefst vier keer per maand voor seks.

Mannen van gemiddelde leeftijd

De meeste klanten zijn mannen tussen de 35 en de 44 jaar. Het feit dat de seks direct verkrijgbaar is, dat een seksuele fantasie vervuld kan worden of dat hun eigen seksuele relatie niet voldoet, zijn de voornaamste redenen waarom mannen een prostituee opzoeken. Daarbij is prostitutie in maar liefst 22 landen legaal. Waaronder enkele Europese als Nederland en Duitsland.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100430_043&subsection=157

knuppeltje
01-05-10, 09:49
Abu_Hurayrah;4331988]De handel in seks is

En waaruit blijkt dat ze bijvoorbeeld in een islamitisch land of of waar dan ook een minder gevaarlijke job hebben dan in Amerika?
Weer een dom gekozen topictitel puur uit vooringenomenheid.

John61
01-05-10, 09:57
En waaruit blijkt dat ze bijvoorbeeld in een islamitisch land of of waar dan ook een minder gevaarlijke job hebben dan in Amerika?
Weer een dom gekozen topictitel puur uit vooringenomenheid.

prostitutie komt overal voor, ook in islamitische landen. maar door het te verbieden kun je net doen of het niet voorkomt. Tel daarbij op dat de rechten in de praktijk van vrouwen in islamitische landen zowiezo al veel slechter zijn, dan kun je je wel voorstellen hoe de gemiddelde prostituee er aan toe is.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 09:59
En waaruit blijkt dat ze bijvoorbeeld in een islamitisch land of of waar dan ook een minder gevaarlijke job hebben dan in Amerika?
Weer een dom gekozen topictitel puur uit vooringenomenheid.

Ik heb de topictitel niet zelf gekozen, ik heb alleen het woordje Vrouwenhandel ervoor gezet, maar de titel komt van de nieuws site zelf, kijk maar:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100430_043&subsection=157

knuppeltje
01-05-10, 10:15
Abu_Hurayrah;4332005]Ik heb de topictitel niet zelf gekozen, ik heb alleen het woordje Vrouwenhandel ervoor gezet, maar de titel komt van de nieuws site zelf, kijk maar:

Zal allemaal wel, maar mijn vraag was: waaruit blijkt dat ze bijvoorbeeld in een islamitisch land of waar dan ook een minder gevaarlijke job hebben?
Geef daar nu eens een duidelijk antwoord op?

Witte78
01-05-10, 10:51
Zal allemaal wel, maar mijn vraag was: waaruit blijkt dat ze bijvoorbeeld in een islamitisch land of waar dan ook een minder gevaarlijke job hebben?
Geef daar nu eens een duidelijk antwoord op?

Wie beweert dat dan?

mark61
01-05-10, 10:56
Je kan natuurlijk beter 4 12-jarigen trouwen, dan zijn ze tenminste van de straat :wijs:

PaRiSCaSa
01-05-10, 11:39
Een prostituee in Zuid-Afrika kost 1 dollar.

:haha:

Prices will probably rise next month (World Cup) :cool:

knuppeltje
01-05-10, 13:20
Witte78;4332021]Wie beweert dat dan?

Niemand, maar het idee dat het ergens anders minder gevaarlijk kan zijn lijkt me belachelijk.

Witte78
01-05-10, 14:01
Niemand, maar het idee dat het ergens anders minder gevaarlijk kan zijn lijkt me belachelijk.

Zou ik toch niet zo vreemd vinden. In een land waar prostitutie legaal is, bijvoorbeeld Nederland, is het denk ik minder gevaarlijk. Maar goed, cijfers heb ik ook niet.

knuppeltje
02-05-10, 10:34
Witte78;4332146]Zou ik toch niet zo vreemd vinden. In een land waar prostitutie legaal is, bijvoorbeeld Nederland, is het denk ik minder gevaarlijk. Maar goed, cijfers heb ik ook niet.

Cijfers waarvan?

Hoeveel er daarvan het beroep zijn ingedreven met geweld, in elkaar worden geslagen, uitgebuit, zonder kodoom moeten werken, worden afgemaakt, famielie met de dood wordt bedrijgd als ze naar de politie stappen, etc etc.
Ik geloof niet dat er daarover betrouwbare cijfers bestaan, maar het gebeurt ook allemaal in Nederland.

The_Grand_Wazoo
02-05-10, 15:04
Niemand, maar het idee dat het ergens anders minder gevaarlijk kan zijn lijkt me belachelijk.

En wie beweert dat dan?

Witte78
02-05-10, 16:04
Cijfers waarvan?

Hoeveel er daarvan het beroep zijn ingedreven met geweld, in elkaar worden geslagen, uitgebuit, zonder kodoom moeten werken, worden afgemaakt, famielie met de dood wordt bedrijgd als ze naar de politie stappen, etc etc.
Ik geloof niet dat er daarover betrouwbare cijfers bestaan, maar het gebeurt ook allemaal in Nederland.

Ok dus overal is het even erg volgens jou? Beetje vreemd wereldbeeld heb je.

knuppeltje
03-05-10, 11:14
Witte78;4332855]Ok dus overal is het even erg volgens jou? Beetje vreemd wereldbeeld heb je.

In princiepe wel, alleen niet in aantallen. Maar ook hier gebeuren net zulke erge dingen met prostituees als ergens anders.