PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims dreigen Europa de rug toe te keren



super ick
01-05-10, 14:42
Moslims dreigen Europa de rug toe te keren

Sjeik Abdurrahman, van de Al-Diraa-moskee in het centrum van Riad, de hoofdstad van Saoedi-Arabië, meent dat moslims Europa beter kunnen verlaten. "Als een Moslim niet meer kan doen wat een Moslim hoort te doen, dan kan hij beter gaan. Want het land van God is groot."
Dat dreigement, alle Moslims Europa uit, komt naar aanleiding van de verboden die in België en Duitsland worden uitgevaardigd tegen het dragen van een burka.
Dat is niet goed gevallen in de moslim wereld. Waarom mogen westerse vrouwen wel westers zijn in moslimlanden en is andersom een probleem? Waarom mogen vrouwen in het westen dragen wat ze willen, zelfs als dat bijna niets is, en moeten moslimvrouwen aan kledingvoorschriften voldoen?
In het vrijdagse gebed is het van Riad tot Bagdad en van Mekka tot Teheran gegaan over de burka. En de moslims dreigen ons de rug toe te keren

Bron: Die Welt

super ick
01-05-10, 14:43
Alarmfase 1. Wat moeten we in hemelsnaam zonder de moslims in Europa? Iemand een oplossing?

Abu_Hurayrah
01-05-10, 14:48
Moslims dreigen Europa de rug toe te keren

Sjeik Abdurrahman, van de Al-Diraa-moskee in het centrum van Riad, de hoofdstad van Saoedi-Arabië, meent dat moslims Europa beter kunnen verlaten. "Als een Moslim niet meer kan doen wat een Moslim hoort te doen, dan kan hij beter gaan. Want het land van God is groot."
Dat dreigement, alle Moslims Europa uit, komt naar aanleiding van de verboden die in België en Duitsland worden uitgevaardigd tegen het dragen van een burka.
Dat is niet goed gevallen in de moslim wereld. Waarom mogen westerse vrouwen wel westers zijn in moslimlanden en is andersom een probleem? Waarom mogen vrouwen in het westen dragen wat ze willen, zelfs als dat bijna niets is, en moeten moslimvrouwen aan kledingvoorschriften voldoen?
In het vrijdagse gebed is het van Riad tot Bagdad en van Mekka tot Teheran gegaan over de burka. En de moslims dreigen ons de rug toe te keren

Bron: Die Welt

Ook Amnesty International is erop tegen: http://www.amnesty.nl/index?w=61430

super ick
01-05-10, 14:54
Ook Amnesty International is erop tegen: http://www.amnesty.nl/index?w=61430

Dan moeten die moslims gehoor geven aan de oproep van de sjeik uit Riad.
Het land van God is groot zat.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 14:57
Dan moeten die moslims gehoor geven aan de oproep van de sjeik uit Riad.
Het land van God is groot zat.

Deze oproep van dat de Aarde groot genoeg is, is als een druppel in de zee - zowat alle geestelijken uit het MO adviseren om in een Moslim-land te leven als Moslim. Dusse... what's new? :tik:

super ick
01-05-10, 15:22
Deze oproep van dat de Aarde groot genoeg is, is als een druppel in de zee - zowat alle geestelijken uit het MO adviseren om in een Moslim-land te leven als Moslim. Dusse... what's new? :tik:

Theo van Gogh vroeghet zich al af: Waarom komen ze hier heen? Wat komen ze doen?

Abu_Hurayrah
01-05-10, 15:24
Theo van Gogh vroeghet zich al af: Waarom komen ze hier heen? Wat komen ze doen?

Simpel, na uitgebuit te zijn (kolonisering) hun geld terug halen. Wat anders? :lol:

super ick
01-05-10, 15:38
Serieus antwoord geven op deze vragen doet teveel pijn. Erkennen dat welvaart gekozen wordt boven kunnen leven in een moslimland.

Rare jongens die moslims:
Moslim zijn is het mooiste wat er is. Alleen willen ze liever niet in een moslimland leven.
Het westen is ongeveer gelijk aan al het kwaad en dient veracht te worden. Maar daar willen moslims wel graag leven.
Spreek ze aan op deze spagaat en je krijgt alleen domme grappen terug.

Abu_Hurayrah
01-05-10, 16:06
Serieus antwoord geven op deze vragen doet teveel pijn. Erkennen dat welvaart gekozen wordt boven kunnen leven in een moslimland.

Het gaat gewoon om brood. Maar ook kolonisatie heeft de weg naar het Westen vergemakkelijkt. Immers als je Frans op school krijgt dan is een stap naar Frankrijk minder klein. Maar het is waar dat het steeds minder aangenaam lijkt te worden voor Moslims in het Westen. Maar ja, als je er eenmaal bent, die mensen die uit bijv. Marokko vertrokken zijn - die hebben een heel arm leven achter gelaten en zullen denk ik daarom niet zo snel opnieuw voor een arm leven kiezen na van de welvaart in NL geproefd te hebben, uitzonderingen daargelaten.


Rare jongens die moslims:
Moslim zijn is het mooiste wat er is. Alleen willen ze liever niet in een moslimland leven.
Het westen is ongeveer gelijk aan al het kwaad en dient veracht te worden. Maar daar willen moslims wel graag leven.
Spreek ze aan op deze spagaat en je krijgt alleen domme grappen terug.

Haha, wat wil je nou, dat we het Westen de hemel in prijzen? Ik vind het in ieder geval niet erg om te zeggen dat het qua welvaart en sociale voorziening goed geregeld is in NL en ben daar ook dankbaar voor. Zo nu tevreden?

mark61
01-05-10, 16:21
Simpel, na uitgebuit te zijn (kolonisering) hun geld terug halen. Wat anders? :lol:

Turkije, Marokko en China zijn voormalige Nederlandse kolonies?

Aït Ayt
01-05-10, 16:24
Alarmfase 1. Wat moeten we in hemelsnaam zonder de moslims in Europa? Iemand een oplossing?

maak je maar geen zorgen.. we blijven hier :tik:

Abu_Hurayrah
01-05-10, 16:24
Turkije, Marokko en China zijn voormalige Nederlandse kolonies?

Marokko was een Franse en Spaanse kolonie. Waarom noem je geen Indonesië?

Flupke.
01-05-10, 16:37
Theo van Gogh vroeghet zich al af: Waarom komen ze hier heen? Wat komen ze doen? theo van gogh heeft zijn antwoord gekregen op het moment dat zijn ogen dicht zijn gegaan.

mulan
01-05-10, 17:04
Theo van Gogh vroeghet zich al af: Waarom komen ze hier heen? Wat komen ze doen?

Theo van Gogh had die vraag in de jaren '60 en '70 moeten stellen. En dan was het antwoord van alle Italianen,Marokkanen,Spanjaarden,Grieken en Turken geweest 'werken'. Nu is die vraag volledig irrelevant en ook nog eens achterbaks.

tanger'73
01-05-10, 17:14
De hele wereld is islamitisch verantwoord, men dient zich af te vragen welke maatschappij moslimvriendelijk is?

tanger'73
01-05-10, 17:16
maak je maar geen zorgen.. we blijven hier :tik:

http://www.wijblijvenhier.nl/

Abu_Hurayrah
01-05-10, 17:17
De hele wereld is islamitisch verantwoord, men dient zich af te vragen welke maatschappij moslimvriendelijk is?

Een Moslimvriendelijkheid is bijvoorbeeld wanneer het omroep tot het gebed vijf maal daags te horen is en/of het gezamenlijk gebed bij te wonen is.

tanger'73
01-05-10, 17:21
Een Moslimvriendelijkheid is bijvoorbeeld wanneer het omroep tot het gebed vijf maal daags te horen is en/of het gezamenlijk gebed bij te wonen is.


met uitzondering van dat schalken (i.v.m. met gemeentelijke verordeningen e.d meer), staat het recht op vereniging gelukkig hier nog hoog aangeschreven.

childerenoftjsernobyl86
01-05-10, 20:39
Ook Amnesty International is erop tegen: http://www.amnesty.nl/index?w=61430

Even het hele verhaaltje lezen van Amnesty zeker het laatste stukje.

Jahawe
01-05-10, 21:28
Het Europees Mediteriaans Partnerschap 01 01 2010

Na de 'resolutie van Straatsburg' in 1975, ook wel de olie-voor-immigratieregeling genoemd, staat Europa wederom op het punt een deel van zijn verworven vrijheden weg te geven.
Zonder medeweten van zijn burgers treedt per 1-1-2010 het European-Mediterranean-Partnership in werking.
Het Euro/Med Partnership houdt in het kort het volgende in:
Europa creëert een grotere Europese unie met de landen gelegen aan de Middelandse Zee, waaronder een groot aantal islamitische landen gelegen in Noord-Afrika.
De landen gelegen aan de Middelandse Zee zullen een 'vrije handelszone' vormen met vrij verkeer van goederen en arbeiders.
De financiële samenwerking zal in praktijk inhouden dat er een ongekende miljardenstroom van de Europese belastingbetaler richting deze landen zal gaan.
Met het culturele aspect van dit nieuwe samenwerkingsverband wordt getracht een uitwisseling van elkaars cultuur te laten plaatsvinden.
Dit zal niets meer gaan inhouden dan dat er nog meer islam Europa binnen wordt gehaald.
In Brussel heeft men al haarfijn uitgerekend dat men tussen nu en 2050 nog ruim 50 miljoen immigranten 'nodig' heeft in de strijd tegen de vergrijzing en de dalende geboortecijfers.
De open grenzen zullen een ongekende instroom van moslims uit Noord-Afrika tot gevolg hebben en terroristen zal geen strobreed in de weg worden gelegd zich via Afrika naar Europa te verplaatsen.

Europa staat voor een catastrofe en de burger wordt niet eens ingelicht.

Bronnen :
http://www.washingtontimes.com/news/2009/dec/30/europes-looming-demise/
http://sioe.wordpress.com/
http://www.jihadwatch.org/
Wil je graag een boek hier over lezen? Eurabia van Bath Yeor

H.P.Pas
01-05-10, 22:01
Wil je graag een boek hier over lezen?

Nee, dank u.

Jahawe
01-05-10, 23:41
Nee, dank u.

Waar ben je bang voor??? dat je iets leest wat de waarheid behelst? dat het niet in je straatje past terwijl het de waarheid is.

H.P.Pas
02-05-10, 00:04
Waar ben je bang voor??? dat je iets leest wat de waarheid behelst? dat het niet in je straatje past terwijl het de waarheid is.
Truth is the cry of all, but the game of few.

super ick
02-05-10, 00:06
Het Europees Mediteriaans Partnerschap 01 01 2010

Na de 'resolutie van Straatsburg' in 1975, ook wel de olie-voor-immigratieregeling genoemd, staat Europa wederom op het punt een deel van zijn verworven vrijheden weg te geven.
Zonder medeweten van zijn burgers treedt per 1-1-2010 het European-Mediterranean-Partnership in werking.
Het Euro/Med Partnership houdt in het kort het volgende in:
Europa creëert een grotere Europese unie met de landen gelegen aan de Middelandse Zee, waaronder een groot aantal islamitische landen gelegen in Noord-Afrika.
De landen gelegen aan de Middelandse Zee zullen een 'vrije handelszone' vormen met vrij verkeer van goederen en arbeiders.
De financiële samenwerking zal in praktijk inhouden dat er een ongekende miljardenstroom van de Europese belastingbetaler richting deze landen zal gaan.
Met het culturele aspect van dit nieuwe samenwerkingsverband wordt getracht een uitwisseling van elkaars cultuur te laten plaatsvinden.
Dit zal niets meer gaan inhouden dan dat er nog meer islam Europa binnen wordt gehaald.
In Brussel heeft men al haarfijn uitgerekend dat men tussen nu en 2050 nog ruim 50 miljoen immigranten 'nodig' heeft in de strijd tegen de vergrijzing en de dalende geboortecijfers.
De open grenzen zullen een ongekende instroom van moslims uit Noord-Afrika tot gevolg hebben en terroristen zal geen strobreed in de weg worden gelegd zich via Afrika naar Europa te verplaatsen.

Europa staat voor een catastrofe en de burger wordt niet eens ingelicht.

Bronnen :
http://www.washingtontimes.com/news/2009/dec/30/europes-looming-demise/
http://sioe.wordpress.com/
http://www.jihadwatch.org/
Wil je graag een boek hier over lezen? Eurabia van Bath Yeor

Logica ontgaat me een beetje van dit verhaal. Eurpose landen hebben gekwalificeerd personeel nodig. Lager geschoolde arbeid is er steeds minder. Is het een raar idee om te zoeken naar mensen die beter aansluiten op je behoefte? Ook cultureel?

super ick
02-05-10, 00:11
Haha, wat wil je nou, dat we het Westen de hemel in prijzen? Ik vind het in ieder geval niet erg om te zeggen dat het qua welvaart en sociale voorziening goed geregeld is in NL en ben daar ook dankbaar voor. Zo nu tevreden?

Samenvattend: Alles in het westen is verachtelijk behalve de sociale voorzieningen?
Begrijp ik dat nu goed of zijn er meer pluspunten?

p.s. ik heb het niet over 'we'. Ik neem aan dat je voor het gemak spreekbuis speelt voor alle moslims in het westen? Ik vraag het aan JOU!

Abu_Hurayrah
02-05-10, 00:21
Samenvattend: Alles in het westen is verachtelijk behalve de sociale voorzieningen?
Begrijp ik dat nu goed of zijn er meer pluspunten?

p.s. ik heb het niet over 'we'. Ik neem aan dat je voor het gemak spreekbuis speelt voor alle moslims in het westen? Ik vraag het aan JOU!

Nee hoor niet alleen sociale voorzieningen, de wegen zijn ook goed, onderwijs is goed, we mogen moskeeën hebben - ook goed, mooie infrastructuur zoals trein, tram, metro - heel mooi, maar ik ben niet anders gewend dus het is moeilijk om met nog veel meer punten te komen, misschien kun je helpen?

sidi bibi
02-05-10, 05:59
Nee hoor niet alleen sociale voorzieningen, de wegen zijn ook goed, onderwijs is goed, we mogen moskeeën hebben - ook goed, mooie infrastructuur zoals trein, tram, metro - heel mooi, maar ik ben niet anders gewend dus het is moeilijk om met nog veel meer punten te komen, misschien kun je helpen?

Je mag buiten geurbaniseerd gebied een huis kopen, je hoeft geen parternair te zoeken als je een bedrijf of een andere bezigheid opstart, je moet niet eerst gristen worden als je met een vrouw gaat trouwen of samenwonen. Je hoeft niet ieder jaar een verlenging van verblijf aan te vragen, je hoeft daarbij geen opgave van je bankrekening te voegen. Je mag meedoen aan politiek.

sidi bibi
02-05-10, 06:05
Nee hoor niet alleen sociale voorzieningen, de wegen zijn ook goed, onderwijs is goed, we mogen moskeeën hebben - ook goed, mooie infrastructuur zoals trein, tram, metro - heel mooi, maar ik ben niet anders gewend dus het is moeilijk om met nog veel meer punten te komen, misschien kun je helpen?

Je mag buiten geurbaniseerd gebied een huis kopen, je hoeft geen parternair te zoeken als je een bedrijf of een andere bezigheid opstart, je moet niet eerst gristen worden als je met een vrouw gaat trouwen of samenwonen. Je hoeft niet ieder jaar een verlenging van verblijf aan te vragen, je hoeft daarbij geen opgave van je bankrekening te voegen. Je mag meedoen aan politiek. Je mag je buurman de koran laten lezen.

PaRiSCaSa
02-05-10, 10:58
Marokko was een Franse en Spaanse kolonie. Waarom noem je geen Indonesië?

Marokko en Tunesie waren geen Franse kolonies. Algerije wel.

PaRiSCaSa
02-05-10, 11:12
People seem to forget that France and many other European countries needed immigrants after WW2 to rebuild their respective countries. France, Belgium and NL turned to North Africa, Germany to Turkey, UK to the Indian subcontinent....

Europe called for immigrants, not the contrary.

Europe will always need immigrants, either for economic or social reasons.

That's a point that racists will have to bear in mind.

If not, they are always free to leave our country.

super ick
02-05-10, 11:14
Nee hoor niet alleen sociale voorzieningen, de wegen zijn ook goed, onderwijs is goed, we mogen moskeeën hebben - ook goed, mooie infrastructuur zoals trein, tram, metro - heel mooi, maar ik ben niet anders gewend dus het is moeilijk om met nog veel meer punten te komen, misschien kun je helpen?

Nee hoor, dank je. Ik weet genoeg.
Jij gaat geen gehoor geven aan de oproep van de sjeik van riad. :D
Jij gaat niet naar 'het land van God'.

mark61
02-05-10, 11:44
Marokko was een Franse en Spaanse kolonie.

Precies. Dus?

Zie jij 10 miljoen Indonesiërs hier? :vreemd:

Dus nogmaals. Wie komt waar 'zijn geld terug halen'. Wat hebben de Fransen trouwens aan Marokko verdiend? Ze zijn er meer geld aan kwijt geraakt zijn dan ze verdiend hebben. Of heb ik die olie gemist? Contrary to populair belief valt er in Marokko nauwelijks iets te halen; het is bezet in het kader van het imperialisme, dat ging niet over geld.

Voor je zulk gelul uitslaat zou ik me eens verdiepen in de geschiedenis van de Europese expansie, want daar weet je duidelijk niets van.

Karin.N
02-05-10, 11:49
Precies. Dus?

Zie jij 10 miljoen Indonesiërs hier? :vreemd:

Dus nogmaals. Wie komt waar 'zijn geld terug halen'. Wat hebben de Fransen trouwens aan Marokko verdiend? Zezijn er meer geld aan kwijt geraakt zijn dan ze verdiend hebben. Of heb ik die olie gemist?

Voor je zulk gelul uitslaat zou ik me eens verdiepen in de geschiedenis van de Europese expansie, want daar weet je duidelijk niets van.

Daar wist ie vroeger al niets vanaf en heeft kennelijk niets bijgeleerd. Vraag me alleen af waarom hij iedere keer terugkeert onder een andere naam. Z'n stokpaardjes blijven hetzelfde vrouwen, koloniaal verleden en het verderfelijke westen.

mark61
02-05-10, 11:54
People seem to forget that France and many other European countries needed immigrants after WW2 to rebuild their respective countries. France, Belgium and NL turned to North Africa, Germany to Turkey, UK to the Indian subcontinent....

Das altijd dat zwaar opgeblazen verhaal. Eh, in werkelijkheid hadden de Westeurpese landen koud 5 jaar gebrek aan arbeidskrachten. Dat 'opbouwen na de oorlog' was van 1945 tot 1960. De immigratie is van daarna. Aan het eind van de jaren 70 werd ongeschoolde produktie al naar Noord-Afrika, en daarn Azië overgeplaatst.

Economisch gezien slaat die hele immigratie nergens op, in hindsight. Tis nu een soort ontwikkelingshulp, dus ik vind het best. Eigenlijk zouden we nu andere landen in de gelegenheid moeten stellen :)

Engeland wierf helemaal niet in India etc., die mensen kwamen uit eigen beweging. Engeland hoefde dus helemaal niet te werven, integendeel.

Na die 5 jaar, laten we zeggen 1968-1973, heeft Europa nooit meer immigranten nodig gehad. Sindsdien zijn er permanent miljoenen werklozen en arbeidsongeschikten die we niet aan het werk krijgen omdat ze / we te lui en vadsig en welvarend zijn.

mark61
02-05-10, 11:56
Daar wist ie vroeger al niets vanaf en heeft kennelijk niets bijgeleerd. Vraag me alleen af waarom hij iedere keer terugkeert onder een andere naam. Z'n stokpaardjes blijven hetzelfde vrouwen, koloniaal verleden en het verderfelijke westen.

Oh jij denkt dat het ZS is? :hihi: Ik niet, die was niet zo religieus. Meer als hulpargument voor zijn marxistische ecolovisie. Schaap is ook een stuk belezener en intelligenter dan deze, die heeft en wil maar één Boek.

super ick
02-05-10, 19:55
Oh jij denkt dat het ZS is? :hihi: Ik niet, die was niet zo religieus. Meer als hulpargument voor zijn marxistische ecolovisie. Schaap is ook een stuk belezener en intelligenter dan deze, die heeft en wil maar één Boek.

Hij kan toch geradicaliseerd zijn?

super ick
02-05-10, 19:58
Maareh,
We dwalen af........ We blijven zitten met het probleem dat moslims Europa massaal de rug toe dreigen te keren.

Kan iemand mij daar de nadelen van opsommen?

H.P.Pas
02-05-10, 20:04
Maareh,
We dwalen af........ We blijven zitten met het probleem dat moslims Europa massaal de rug toe dreigen te keren.

Kan iemand mij daar de nadelen van opsommen?

:jammer: Moeten we andere schuldigen gaan zoeken.

tanger'73
02-05-10, 20:18
:jammer: Moeten we andere schuldigen gaan zoeken.

zo is het maar net, dit is gelijk ook het antwoord op deze hele topic. :haha:

Mark
03-05-10, 06:50
Dat is niet goed gevallen in de moslim wereld. Waarom mogen westerse vrouwen wel westers zijn in moslimlanden en is andersom een probleem?


Ja al die westerse vrouwen in SA die in korte rokjes op straat lopen, waarom laten ze dat toe?

super ick
03-05-10, 07:50
zo is het maar net, dit is gelijk ook het antwoord op deze hele topic. :haha:

Haha, wat leuk zeg!
Maar nu een echt antwoord.

mark61
03-05-10, 08:52
Hij kan toch geradicaliseerd zijn?

Dan wordt ie trotskist.

Ron Haleber
03-05-10, 10:54
Maareh,
We dwalen af........ We blijven zitten met het probleem dat moslims Europa massaal de rug toe dreigen te keren.

Kan iemand mij daar de nadelen van opsommen?

Het lijkt me prima als ze zich eindelijk eens met hun eigen zaken willen gaan bemoeien
- zo met de interne misère in hun eigen landen...
Daar zijn ze al lang niet aan toegekomen... :lol:

Europa redt zich heus zelf wel.
Met name als het de zwakke corrupte broeders als Griekenland c.s. aan strenge voorschriften bindt... :tik:

super ick
03-05-10, 12:41
Ik wacht nog op steekhoudende nadelen van de dreigende exodus.

jang0201
03-05-10, 13:43
"Als een Moslim niet meer kan doen wat een Moslim hoort te doen, dan kan hij beter gaan. Want het land van God is groot!

Ga dan, ga, niemand hou je tegen!!

jang0201
03-05-10, 13:44
Ik wacht nog op steekhoudende nadelen van de dreigende exodus.

Vreemd he, super ick, nog steeds geen reactie?

cl0ned
03-05-10, 14:10
Ik wacht nog op steekhoudende nadelen van de dreigende exodus.

Een paar miljoen mensen die niets meer afnemen van bedrijven, geen belastinginkomsten meer van een paar miljoen mensen, gebouwen die leeg komen te staan waar geen inkomsten uit te halen zijn en ga zo maar door. Daarnaast hebben bepaalde Arabische inversteringstoko's zoals bijv. Borse Dubai en Qatar Investment Authority ook een aardige vinger in de pap in aardig wat Europese bedrijven en beurzen. Meen mij zelfs te herinneren dat ze grootaandeelhouder zijn van de Londense beurs en aardig wat aandelen hebben in andere Europese beurzen. Financieel zal Europa in ieder geval een hele harde klap krijgen.
Ook zullen veel islamitische landen de handelsbetrekkingen verbreken met Europa als gevolg hiervan, en zich gaan richten op landen buiten Europa.

tanger'73
03-05-10, 15:46
Haha, wat leuk zeg!
Maar nu een echt antwoord.


hoezo, dat is het enige nadeel + grote delen van de plaatselijke middenstand.

tanger'73
03-05-10, 15:48
"Als een Moslim niet meer kan doen wat een Moslim hoort te doen, dan kan hij beter gaan. Want het land van God is groot!

Ga dan, ga, niemand hou je tegen!!


waar jij zit is al buitenland, dus blijf a.u.b. daar.

tanger'73
03-05-10, 15:51
Een paar miljoen mensen die niets meer afnemen van bedrijven, geen belastinginkomsten meer van een paar miljoen mensen, gebouwen die leeg komen te staan waar geen inkomsten uit te halen zijn en ga zo maar door. Daarnaast hebben bepaalde Arabische inversteringstoko's zoals bijv. Borse Dubai en Qatar Investment Authority ook een aardige vinger in de pap in aardig wat Europese bedrijven en beurzen. Meen mij zelfs te herinneren dat ze grootaandeelhouder zijn van de Londense beurs en aardig wat aandelen hebben in andere Europese beurzen. Financieel zal Europa in ieder geval een hele harde klap krijgen.
Ook zullen veel islamitische landen de handelsbetrekkingen verbreken met Europa als gevolg hiervan, en zich gaan richten op landen buiten Europa.


inderdaad, debieler kan het niet zijn, neem een land als Frankrijk. niemand gaat me vertellen dat Frankrijk geen inmense belangen heeft in bilaterale betrekkingen met arabische landen. De meeste gasten die je hier hoort kreunen over die buuutlanders spreekt boekdelen.

Abu_Hurayrah
03-05-10, 16:24
inderdaad, debieler kan het niet zijn, neem een land als Frankrijk. niemand gaat me vertellen dat Frankrijk geen inmense belangen heeft in bilaterale betrekkingen met arabische landen. De meeste gasten die je hier hoort kreunen over die buuutlanders spreekt boekdelen.

Het wemelt hier van de Islamofoben, niet normaal!!!!

tanger'73
03-05-10, 16:31
Het wemelt hier van de Islamofoben, niet normaal!!!!


zielige figuren en flikkers zoals deze:

YouTube- Draadstaal - Geert Wilders nog een keer

cl0ned
03-05-10, 16:34
inderdaad, debieler kan het niet zijn, neem een land als Frankrijk. niemand gaat me vertellen dat Frankrijk geen inmense belangen heeft in bilaterale betrekkingen met arabische landen. De meeste gasten die je hier hoort kreunen over die buuutlanders spreekt boekdelen.


Dat soort gasten doen mij altijd denken aan deze figuren van South Park:slaap:


YouTube- south park-they took our jobs!!!

tanger'73
03-05-10, 16:35
voor de flikkers hier:

YouTube- Draadstaal - Geert Wilders

tanger'73
03-05-10, 16:37
Dat soort gasten doen mij altijd denken aan deze figuren van South Park:slaap:


YouTube- south park-they took our jobs!!! (http://www.youtube.com/watch?v=KLni3wbndls)


:lol:

H.P.Pas
03-05-10, 16:38
Het wemelt hier van de Islamofoben, niet normaal!!!!

Wat wil je, de liefde kan niet van één kant komen.

tanger'73
03-05-10, 17:14
nederlanders van nederlandse afkomst uit nederlandse ouders, met stamboom tot ver in de prehistorie. Prik niet op Maroc.nl!

YouTube- 'Geert Wilders' wil alleen Nederlanders aanspreken

Armadillo
03-05-10, 21:27
Waarom mogen vrouwen in het westen dragen wat ze willen, zelfs als dat bijna niets is, en moeten moslimvrouwen aan kledingvoorschriften voldoen?


Ja waarom eigenlijk? Kan die sjeik dat niet uitleggen :loog:

super ick
04-05-10, 12:41
Een paar miljoen mensen die niets meer afnemen van bedrijven, geen belastinginkomsten meer van een paar miljoen mensen, gebouwen die leeg komen te staan waar geen inkomsten uit te halen zijn en ga zo maar door. Daarnaast hebben bepaalde Arabische inversteringstoko's zoals bijv. Borse Dubai en Qatar Investment Authority ook een aardige vinger in de pap in aardig wat Europese bedrijven en beurzen. Meen mij zelfs te herinneren dat ze grootaandeelhouder zijn van de Londense beurs en aardig wat aandelen hebben in andere Europese beurzen. Financieel zal Europa in ieder geval een hele harde klap krijgen.
Ook zullen veel islamitische landen de handelsbetrekkingen verbreken met Europa als gevolg hiervan, en zich gaan richten op landen buiten Europa.

Het grootste deel van de moslims stelt als consument weinig voor. Zij hebben niet veel te besteden. Die rekensom van belastinginkomsten en uitgaven van moslims zal ik maar niet aangaan als ik jou was.Die zou nog wel eens negatief uit kunnen vallen.

Arabische investeringstoko's verkopen hun eigen moeder nog, als er hier geld te verdienen blijft, blijven ze investeren, ook al geen argument.
Hetzelfde geldt voor Dubai.

Handelsbetrekkingen met Islamitische landen stellen nagenoeg niets voor. Ook al geen argument.


Nergens lees ik in jou argumenten iets over verrijking voor de samenleving op het niet financiele vlak. Of heb je die niet?
Horizonverbetering door minaretten bijvoorbeeld??

Pizzaman
04-05-10, 13:11
Het grootste deel van de moslims stelt als consument weinig voor. Zij hebben niet veel te besteden. Die rekensom van belastinginkomsten en uitgaven van moslims zal ik maar niet aangaan als ik jou was.Die zou nog wel eens negatief uit kunnen vallen.
Is dat niet dezelfde rekensom welke werd geweigerd te maken door het kabinet?


Arabische investeringstoko's verkopen hun eigen moeder nog, als er hier geld te verdienen blijft, blijven ze investeren, ook al geen argument.
Hetzelfde geldt voor Dubai.
Volgens mij verkopen ze onderling opok 9-jarige maagden, dus so what.


Handelsbetrekkingen met Islamitische landen stellen nagenoeg niets voor. Ook al geen argument.
Oil for immigration, hoog tijd om eens wat anders te bedenken voor de energievoorziening dus.


Nergens lees ik in jou argumenten iets over verrijking voor de samenleving op het niet financiele vlak. Of heb je die niet?
Horizonverbetering door minaretten bijvoorbeeld??
Imago-verbetering van de Wallen door het plaatsen van loverboys?

cl0ned
04-05-10, 14:06
Het grootste deel van de moslims stelt als consument weinig voor. Zij hebben niet veel te besteden.
Volgens mij moeten ze toch echt wel allemaal eten en drinken. Daarbij hoef je alleen op straat te kijken om te zien dat moslims zeer modebewust zijn en zich voornamelijk hullen in merkkleding.





Die rekensom van belastinginkomsten en uitgaven van moslims zal ik maar niet aangaan als ik jou was.Die zou nog wel eens negatief uit kunnen vallen.
Doe toch maar wel. Ik wacht met smart op jouw antwoord.


Arabische investeringstoko's verkopen hun eigen moeder nog, als er hier geld te verdienen blijft, blijven ze investeren, ook al geen argument.
Hetzelfde geldt voor Dubai.
Of ze de eigen moeder verkopen ja of nee doet er hier niet toe. Volgens mij is de stelling wat de gevolgen zullen zijn als alle moslims Europa verlaten.


Handelsbetrekkingen met Islamitische landen stellen nagenoeg niets voor. Ook al geen argument.
Nee, daarom is menig regering zo snel om de betrekkingen te lijmen als er weer een boycot dreigt.



Nergens lees ik in jou argumenten iets over verrijking voor de samenleving op het niet financiele vlak. Of heb je die niet?
Horizonverbetering door minaretten bijvoorbeeld??

Jij vroeg om een voorbeeld, en die heb ik jou gegeven op financieel vlak. Maar dat afdoen als onzin zonder te onderbouwen is best zwak.

John2
04-05-10, 15:49
Ik wacht nog op steekhoudende nadelen van de dreigende exodus.
We zouden onze eigen kebab moeten klaarmaken


Een paar miljoen mensen die niets meer afnemen van bedrijven, geen belastinginkomsten meer van een paar miljoen mensen, gebouwen die leeg komen te staan waar geen inkomsten uit te halen zijn en ga zo maar door. Daarnaast hebben bepaalde Arabische inversteringstoko's zoals bijv. Borse Dubai en Qatar Investment Authority ook een aardige vinger in de pap in aardig wat Europese bedrijven en beurzen. Meen mij zelfs te herinneren dat ze grootaandeelhouder zijn van de Londense beurs en aardig wat aandelen hebben in andere Europese beurzen. Financieel zal Europa in ieder geval een hele harde klap krijgen.
Ook zullen veel islamitische landen de handelsbetrekkingen verbreken met Europa als gevolg hiervan, en zich gaan richten op landen buiten Europa.
Welke landen buiten europa, hun aardsvijand Amerika of zouden ze gaan beleggen in ontwikkelingslanden zoals europa nu doet en we landen zoals SA en andere rijke landen van het MO niet tegen komen omdat het risico te groot is, blijft er over China, Japan en Rusland, Succes zou ik zeggen.
Verder vergeet jij dat de Arabieren de kennis en de techniek van het westen nodig heeft om enige productie te kunnen uit oefenen, tja dan wordt het ver lopen als er geen onderdelen meer zijn voor vliegtuigen, auto's etc.
Beursen, het verleden heeft al aangetoond dat een sterke Yen of een hoge Roeble onze beurs zwak maakt, de enige druk die enig sinds invloed zal hebben
Is de olie productie maar dan praat je over vraag en aanbod en langer dan een maand boycotten zal ook niet mogelijk zijn.


Het wemelt hier van de Islamofoben, niet normaal!!!!
Nou nee dat denk ik niet, maar het idee dat wij op onze knieen moeten om te vragen of jullie willen blijven kun je dit soort antwoorden verwachten.


nederlanders van nederlandse afkomst uit nederlandse ouders, met stamboom tot ver in de prehistorie. Prik niet op Maroc.nl!


Kom zeg Tanger waarom is destijds maroc.nl opgericht en waarom wordt er subsidie gegeven aan deze site?
Vraag het eens aan jou baas ;)

John2
04-05-10, 15:59
Ja al die westerse vrouwen in SA die in korte rokjes op straat lopen, waarom laten ze dat toe?
:schok: En mij schoppen ze bijna het land uit omdat mijn armen te bloot waren.

super ick
04-05-10, 16:03
Volgens mij moeten ze toch echt wel allemaal eten en drinken. Daarbij hoef je alleen op straat te kijken om te zien dat moslims zeer modebewust zijn en zich voornamelijk hullen in merkkleding.

Doe toch maar wel. Ik wacht met smart op jouw antwoord.

Of ze de eigen moeder verkopen ja of nee doet er hier niet toe. Volgens mij is de stelling wat de gevolgen zullen zijn als alle moslims Europa verlaten.

Nee, daarom is menig regering zo snel om de betrekkingen te lijmen als er weer een boycot dreigt.

Jij vroeg om een voorbeeld, en die heb ik jou gegeven op financieel vlak. Maar dat afdoen als onzin zonder te onderbouwen is best zwak.

Nee jou voorbeeld(en) zijn op geen enkele wijze financieel onderbouwd. Bovendien is nog eens een groot deel van de moslims, voor hun levensonderhoud aangewezen op het land waarin zij wonen.

Face it boy, het KOST geld en levert per saldo niets op!

Arabische investeerders is slechts een heel klein groepje. Daarnaast kunnen ze zelf helemaal niets zelf produceren. Voor zaken als gezondheidszorg, wetenschap, techniek, etc, etc, etc komen ze maar wat graag naar het westen.

Dus opnieuw,
Wat staat Europa te wachten als de exodus van moslims op gang komt?

Volgens mij heb jij helemaal niets te zoeken in een moslimland en zit je hier een beetje de moslim uit te hangen. Daarom wordt je hier ook uitgekotst. Tja mensen prikken er doorheen. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ga voor jezelf denken en beken dat je het hier beter naar je zin hebt dan waar ook. Een land opgebouwd door, en gebaseert op ongelovigen.

jang0201
04-05-10, 16:15
Imago-verbetering van de Wallen door het plaatsen van loverboys?[/QUOTE]

:lol:

jang0201
04-05-10, 16:16
[QUOTE=cl0ned;4334314]Volgens mij moeten ze toch echt wel allemaal eten en drinken. Daarbij hoef je alleen op straat te kijken om te zien dat moslims zeer modebewust zijn en zich voornamelijk hullen in merkkleding.

Je bedoelt de merkkleding uit Turkije :tik:












]

Pizzaman
04-05-10, 16:53
Nee jou voorbeeld(en) zijn op geen enkele wijze financieel onderbouwd. Bovendien is nog eens een groot deel van de moslims, voor hun levensonderhoud aangewezen op het land waarin zij wonen.
Geen nood, komt tijd - komt GEERT. Wilders is lekker op weg de kosten van de massa-immigratie te laten berekenen.


Face it boy, het KOST geld en levert per saldo niets op!
Ik vrees dat dat inderdaad zal blijken. De vraag wordt dan ook: hoeveel vinden wij het met z'n allen waard?


Arabische investeerders is slechts een heel klein groepje. Daarnaast kunnen ze zelf helemaal niets zelf produceren. Voor zaken als gezondheidszorg, wetenschap, techniek, etc, etc, etc komen ze maar wat graag naar het westen.
...maar wel de grootste afnemers van Mercedessen, Jaguars en Rools-Royces... :fucyc:
Heu... je moet je wel afvragen wat Arabische handelaars, die immers schiujt hebben aan de sharia (want rente berekenen) zich van een godsdienst-gerelateerde rel zullen aantrekken. Waarschijnlijk netzoveel als christelijke wapenhandelaars. Die vinden het ook allemaal zo erg wat er gebeurt. Maar gewoon stug doorhandelen.


Wat staat Europa te wachten als de exodus van moslims op gang komt?
Die komt niet. Hoogstens zal er het besef ontstaan dat wie het onderste uit de kan wil, het deksel op de neus zal krijgen.


Volgens mij heb jij helemaal niets te zoeken in een moslimland en zit je hier een beetje de moslim uit te hangen. Daarom wordt je hier ook uitgekotst. Tja mensen prikken er doorheen. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ga voor jezelf denken en beken dat je het hier beter naar je zin hebt dan waar ook. Een land opgebouwd door, en gebaseert op ongelovigen.
Ik denk dat je hier precies stelt waar de kern van de zaak ligt. Chapeau!

cl0ned
04-05-10, 16:55
Nee jou voorbeeld(en) zijn op geen enkele wijze financieel onderbouwd. Bovendien is nog eens een groot deel van de moslims, voor hun levensonderhoud aangewezen op het land waarin zij wonen.

Face it boy, het KOST geld en levert per saldo niets op!

Arabische investeerders is slechts een heel klein groepje. Daarnaast kunnen ze zelf helemaal niets zelf produceren. Voor zaken als gezondheidszorg, wetenschap, techniek, etc, etc, etc komen ze maar wat graag naar het westen.

Dus opnieuw,
Wat staat Europa te wachten als de exodus van moslims op gang komt?

Volgens mij heb jij helemaal niets te zoeken in een moslimland en zit je hier een beetje de moslim uit te hangen. Daarom wordt je hier ook uitgekotst. Tja mensen prikken er doorheen. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ga voor jezelf denken en beken dat je het hier beter naar je zin hebt dan waar ook. Een land opgebouwd door, en gebaseert op ongelovigen.

Heb jij wel eens gehoord van het NIBUD? Dat zal in jouw ogen waarschijnlijk zo'n linkse subsidieslurpende propagandamachine zijn, maar die doen er echt onderzoek naar. Nu wacht ik met smart op de onderbouwde bronnen die jij aan zal brengen.

bron 1 (http://www.forum.nl/portals/si/Documenten/thema/DE%20INKOMSTEN,%20UITGAVEN%20en%20financieel%20beh eer%20van%20allochtone%20huishoudens.pdf)

bron 2 (http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/01/16/Z017.htm)

Die Arabische inversteerders zijn inderdaad met maar weinig, maar hebben een hoop in handen. In bijv. Amerika heeft men al aan de bel getrokken omdat bepaalde Arabische inversteringstoko's aan het kopen zijn alsof het leven daar vanaf hangt. In Europa zal dat niet anders zijn.

Daarnaast kunnen India, China en de US genoeg leveren om niets meer uit Europa te hoeven te halen.
Hoe je het ook bekijkt, Europa zal financieel een keiharde dreun krijgen.

cl0ned
04-05-10, 16:57
Je bedoelt de merkkleding uit Turkije :tik:

Dat is wat Tokkies blijkbaar verstaan onder merkkleding als ze weer eens goedkoop op vakantie zijn in Turkije. Ik hanteer andere begrippen voor merkkleding:slaap:

Pizzaman
04-05-10, 17:06
Uit jouw 'Bron 1':

Het gemiddelde inkomen uit arbeid van de Turken en Marokkanen ligt lager dan dat van de andere groepen. Turken en de referentiegroep hebben de hoogste inkomens uit uitkering. De huursubsidie ligt voor de allochtone groepen gemiddeld iets hoger dan voor de referentiegroep.

Nog iets uit Bron 1:

Ongeveer 40% van de referentiegroep heeft een eigen woning, tegen ongeveer 15% van de Turken en van de Surinamers / Antillianen. Van de Marokkanen woont minder dan 10% in een eigen woning.

Gaan we eens kijken naar de opbrengsten:
Tabel 17: Gemeentelijke heffingen € per maand
Surinamers / Antillianen 22
Turken 17
Marokkanen 16
Referentiegroep 45


Tabel 22 geeft de gemiddelde bedragen voor kinderopvang. De referentiegroep heeft verreweg de hoogste kosten aan deze post. Vooral Turken, maar ook de overige groepen, besteden hier minder aan. Een verklaring kan zijn dat de partners in allochtone huishoudens vaker geen werk hebben, maar thuis zijn (zie tabel 7). Daarnaast maken deze groepen wellicht meer gebruik van goedkopere informele kinderopvang via familie of kennissen.

Zijn er dan ook opbrengsten? Ja, men stuurt geld naar het buitenland. Voor NL dus een netto kostenpost, voor het buitenland netto opbrengst.


Van de respondenten die in Nederland zijn geboren, stuurt ongeveer 12% geld; van degenen die nog geen 18 jaar waren toen ze in Nederland aankwamen doet 30% dat en van degenen die ouder dan 18 jaar waren toen ze in Nederland kwamen, stuurt ruim 40% geld. Er is dus een duidelijk verband tussen de leeftijd bij aankomst in Nederland en het sturen van geld. Dat geldt ook voor de bedragen die worden gestuurd. De respondenten die geboren zijn in Nederland, sturen gemiddeld zon € 30 per maand, degenen die hier voor hun achttiende kwamen € 78,- en personen die na hun achttiende in
Nederland kwamen € 105,- per maand.

Leuk he. Mooie bron trouwens, dat NIBUD. Zo links zijn ze niet, dat blijkt wel.

had je 'm zelf wel gelezen voor je 'm postte? Lijkt mij van niet. :lol:

tanger'73
04-05-10, 17:30
Kom zeg tanger waarom is destijds maroc.nl opgericht en waarom wordt er subsidie gegeven aan deze site?
Vraag het eens aan jou baas ;)

ten eerste ben ik eigen baas en ten tweede, waarom zijn de bananen krom?

tanger'73
04-05-10, 17:38
Nee jou voorbeeld(en) zijn op geen enkele wijze financieel onderbouwd. Bovendien is nog eens een groot deel van de moslims, voor hun levensonderhoud aangewezen op het land waarin zij wonen.

Face it boy, het KOST geld en levert per saldo niets op!

Arabische investeerders is slechts een heel klein groepje. Daarnaast kunnen ze zelf helemaal niets zelf produceren. Voor zaken als gezondheidszorg, wetenschap, techniek, etc, etc, etc komen ze maar wat graag naar het westen.

Dus opnieuw,
Wat staat Europa te wachten als de exodus van moslims op gang komt?

Volgens mij heb jij helemaal niets te zoeken in een moslimland en zit je hier een beetje de moslim uit te hangen. Daarom wordt je hier ook uitgekotst. Tja mensen prikken er doorheen. Beetje hypocriet, vind je niet?
Ga voor jezelf denken en beken dat je het hier beter naar je zin hebt dan waar ook. Een land opgebouwd door, en gebaseert op ongelovigen.

Je zegt het zelf, de invloedsfeer van Europa in arabische, danwel moslimlanden annex koloniale Rijk is erg groot. Alleen dat verliezen is catastrofaal. algerije bijvoorbeeld heeft haast een franse departement status. Dan spreek ik nog niet over de toetreding tot de vrijhandelsassociatie in 2012. helaas stelt nederland niks voor in de EU, dan braaf dokken. there is more at stake than your modesty.

tanger'73
04-05-10, 17:44
Dat is wat Tokkies blijkbaar verstaan onder merkkleding als ze weer eens goedkoop op vakantie zijn in Turkije. Ik hanteer andere begrippen voor merkkleding:slaap:


als je kijkt naar turkije, dan kun je vaststellen dat turkije een sterkere economie heeft dan sommige EU lidstaten. vooral levensmiddelen uit turkije wordt hier in overvloed verhandeld, dan spreek ik nog niet over de halal industrie en hoe blij boeren wel niet zijn met het jaarlijkse offerfeest.

tanger'73
04-05-10, 17:47
Een land opgebouwd door, en gebaseert op ongelovigen.


Geloof je het zelf? :lol:

super ick
04-05-10, 18:50
Geloof je het zelf? :lol:


Toename van de welvaart houd gelijke tred met de uitstroom van de kerken.
Kerken zijn leeg. Slechts een paar procent bezoekt ze nog wekelijks. Ongelovigen dus.

Het grootste percentage Nederlanders staan onterrecht als Christen te boek. Alleen omdat het een westers land is en omdat ze blank zijn worden ze meegerekend maar er klopt geen snars van.

super ick
04-05-10, 18:54
Heb jij wel eens gehoord van het NIBUD? Dat zal in jouw ogen waarschijnlijk zo'n linkse subsidieslurpende propagandamachine zijn, maar die doen er echt onderzoek naar. Nu wacht ik met smart op de onderbouwde bronnen die jij aan zal brengen.

bron 1 (http://www.forum.nl/portals/si/Documenten/thema/DE%20INKOMSTEN,%20UITGAVEN%20en%20financieel%20beh eer%20van%20allochtone%20huishoudens.pdf)

bron 2 (http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/01/16/Z017.htm)

Die Arabische inversteerders zijn inderdaad met maar weinig, maar hebben een hoop in handen. In bijv. Amerika heeft men al aan de bel getrokken omdat bepaalde Arabische inversteringstoko's aan het kopen zijn alsof het leven daar vanaf hangt. In Europa zal dat niet anders zijn.

Daarnaast kunnen India, China en de US genoeg leveren om niets meer uit Europa te hoeven te halen.
Hoe je het ook bekijkt, Europa zal financieel een keiharde dreun krijgen.

Ik heb het met 1 oog bekeken. Heb jij de relevante cijfers al aan elkaar gekoppeld? Subsidies, uitkeringen, projectjes, etc ook meegerekend?
Bovendien gaat het om de exodus van MOSLIMS. Die rapport omvat alle allochtonen.
Volgens mij stond er begin dit jaar nog een oliestaatje op wankelen. Met geleend geld hebben ze het overeind gehouden.
Grote Arabische geld zit bij facistische koningshuizen. Zoals ik al zei steken die geen poot uit zolang de dollars en euroos maar rollen.

Kosten sinds de immigratie staan op 216.000.000.000! Mogen ze er nog de helft naast zitten ook.

tanger'73
04-05-10, 18:55
Toename van de welvaart houd gelijke tred met de uitstroom van de kerken.
Kerken zijn leeg. Slechts een paar procent bezoekt ze nog wekelijks. Ongelovigen dus.

Het grootste percentage Nederlanders staan onterrecht als Christen te boek. Alleen omdat het een westers land is en omdat ze blank zijn worden ze meegerekend maar er klopt geen snars van.


De welvaart van nederland heeft een veel lange geschiedenis en zelfs vandaag de dag is religie niet weg te denken uit de nederlandse maatschappij, noch industriele historie.

justus
04-05-10, 19:39
Simpel, na uitgebuit te zijn (kolonisering) hun geld terug halen. Wat anders? :lol:

Goed, de meeste moslims in nederland komen uit marokko. Wat heeft nederland gekoloniseerd in marokko? of ben je nu gewoon dom aan het blaten?

justus
04-05-10, 19:41
Toename van de welvaart houd gelijke tred met de uitstroom van de kerken.
Kerken zijn leeg. Slechts een paar procent bezoekt ze nog wekelijks. Ongelovigen dus.

Het grootste percentage Nederlanders staan onterrecht als Christen te boek. Alleen omdat het een westers land is en omdat ze blank zijn worden ze meegerekend maar er klopt geen snars van.

ze staan ingeschreven bij een kerkgenootschap, als ze gereformeerd zijn krijgen ze ook nog een aanslag kerkbelasting, ze zijn vaak nog gedoopt dus zijn ze formeel gristelijk. dat ze er geen kloten meer aan doen maakt dat niet anders.
IK ben niet gedoopt, kom nooit in een religieus gebouw om te bidden of zo, ik ben een ongelovige and I am damned proud to be so.

sidi bibi
04-05-10, 20:19
Daarnaast kunnen India, China en de US genoeg leveren om niets meer uit Europa te hoeven te halen.


Wel opvallend dat alleen over leveren gesproken wordt.
Kunnen ze in die Arabische landen dan helemaal niks ?

tanger'73
04-05-10, 20:20
Wel opvallend dat alleen over leveren gesproken wordt.
Kunnen ze in die Arabische landen dan helemaal niks ?


Die kunnen inderdaad helemaal niks, dus waar die moslims vandaan komen is een enorm afzetgebied voor Europa.

sidi bibi
04-05-10, 20:33
als je kijkt naar turkije, dan kun je vaststellen dat turkije een sterkere economie heeft dan sommige EU lidstaten. vooral levensmiddelen uit turkije wordt hier in overvloed verhandeld, dan spreek ik nog niet over de halal industrie en hoe blij boeren wel niet zijn met het jaarlijkse offerfeest.

Hier in good old maroc komt alleen troep aan uit oa china, is allemaal verboden op de europese markt.

In dit nummer staat toevallig een artikel, " La saga des marques Marocaines ", is te openen na 7 mei.

http://telquel-online.com/

Had laatst een gasbrander van Turkse makelij gekocht die onder de pit allemaal steekvlammen gaf. Die heb ik maar vernietigd, als je het bij het vuil zet wordt die weer hergebruikt.

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 20:35
Wel opvallend dat alleen over leveren gesproken wordt.
Kunnen ze in die Arabische landen dan helemaal niks ?

Voornaamste handelspartners 2006 (in procent van het totaal)
Uitvoer
Midden-Oosten: 13,3
Duitsland: 11,4
Verenigd Koninkrijk: 8,0
Italië: 7,9
Verenigde Staten: 5,9

Invoer
Rusland: 12,7
Duitsland: 10,6
Midden-Oosten: 7,6
China: 7,0
Italië: 6,2
Bron: EIU

Volgens KvK Exporteren wij meer naar het Midden Oosten dan dat wij importeren

tanger'73
04-05-10, 20:36
Hier in good old maroc komt alleen troep aan uit oa china, is allemaal verboden op de europese markt.

In dit nummer staat toevallig een artikel, " La saga des marques Marocaines ", is te openen na 7 mei.

http://telquel-online.com/

Had laatst een gasbrander van Turkse makelij gekocht die onder de pit allemaal steekvlammen gaf. Die heb ik maar vernietigd, als je het bij het vuil zet wordt die weer hergebruikt.

nou laat ik je eens wat verklappen, hier in Europa is vrijwel alles made in china, Je weet wel lekker goedkoop.

tanger'73
04-05-10, 20:38
Had laatst een gasbrander van Turkse makelij gekocht die onder de pit allemaal steekvlammen gaf. Die heb ik maar vernietigd, als je het bij het vuil zet wordt die weer hergebruikt.


Nou die was dan uit het jaar nul, heb je gezien wat turkije nu allemaal in Maroc heeft aangelegd?

sidi bibi
04-05-10, 20:48
Die kunnen inderdaad helemaal niks, dus waar die moslims vandaan komen is een enorm afzetgebied voor Europa.

:hihi: Je bent wel eerlijk.

L'observateur, een weekblad schrijft deze week:
" Les travailleurs victimes de syndicats faibles "

Ik ken hier zowat niemand die daar geen slachtoffer van is geworden, is gewoon niet te geloven, mensen die soms maanden werken en dan met een foefje eruit gewerkt worden, beschuldiging van diefstal bv, zelf gezien.


Het ligt allemaal aan die rotzakken uit Casa en Rabat, smerige uitbuiters, helemaal geen wonder dat mensen gedemotiveerd raken. En diezelfde rotzakken zijn weer de handelspartners van zwarte kousen europeanen die hier goedkoop in de landbouw komen investeren. Ik heb dat wellis gezien, van die nederlandse vromen die briefjes van 200 dirham bij zo'n pokdalige danseres in het borstenhoudertje en bovenkantje van dat paradijslijke doorzichtige jurkje frommelden.
Die paars aangelopen koppen met hun waterige oogjes.

sidi bibi
04-05-10, 20:56
Nou die was dan uit het jaar nul, heb je gezien wat turkije nu allemaal in Maroc heeft aangelegd?

Zekers, anders komt die weg nooit af. Maar goed dat die Fransen hier in het zuiden de zaak ooit geprotectioneerd hebben, had anders, als ik naar nederland wilde, met de ezel naar Marrakech moeten gaan.

Wat een bende hier, snap af en toe niet waar het land op draait. Giften denk ik, van die Saoudies, elke keer dat die hier zijn op hun buitenverblijf aan de atlantische oceaan, schiet het Mo weer te binnen dat ie zijn bloemetjes vergeten is water te geven in zijn paleis alhier. Kan dan toevallig een ontmoeting regelen, kijken wat in die koffers zit.

sidi bibi
04-05-10, 21:03
nou laat ik je eens wat verklappen, hier in Europa is vrijwel alles made in china, Je weet wel lekker goedkoop.

Zeker, maar geproduceerd door oa Nike's, hier in MA zijn alleen de stickers van Nike. Maar goed, dezelfde kwaliteit en soms nog beter.
Wat een troep allemaal, om mijn vut betaalbaar te maken wordt geinvesteerd in landen waar mensen voor een paar euros per dag werken.

tanger'73
04-05-10, 21:06
:hihi: Je bent wel eerlijk.

Dank je, dat probeer ik ook zoveel mogelijk te zijn.

tanger'73
04-05-10, 21:07
L'observateur, een weekblad schrijft deze week:
" Les travailleurs victimes de syndicats faibles "

Ik ken hier zowat niemand die daar geen slachtoffer van is geworden, is gewoon niet te geloven, mensen die soms maanden werken en dan met een foefje eruit gewerkt worden, beschuldiging van diefstal bv, zelf gezien.


Het ligt allemaal aan die rotzakken uit Casa en Rabat, smerige uitbuiters, helemaal geen wonder dat mensen gedemotiveerd raken. En diezelfde rotzakken zijn weer de handelspartners van zwarte kousen europeanen die hier goedkoop in de landbouw komen investeren. Ik heb dat wellis gezien, van die nederlandse vromen die briefjes van 200 dirham bij zo'n pokdalige danseres in het borstenhoudertje en bovenkantje van dat paradijslijke doorzichtige jurkje frommelden.
Die paars aangelopen koppen met hun waterige oogjes.

Een wel haast herkenbare beschrijving van Europeanen. :lol:

Pizzaman
04-05-10, 21:07
Grote Arabische geld zit bij facistische koningshuizen. Zoals ik al zei steken die geen poot uit zolang de dollars en euroos maar rollen.
Misschien worden ze wel boos als we al het tuig terugsturen.
Dan hebben zij er namelijk meer last van dan wanneer ze hier vervelend zitten te wezen.
Ik vermoed echter dat ze gewoon meer kogels kopen, wat aan de overlast doen en verder erschijt aan hebben en gewoon weer een Mercedes kopen.


De welvaart van nederland heeft een veel lange geschiedenis en zelfs vandaag de dag is religie niet weg te denken uit de nederlandse maatschappij, noch industriele historie.
Je bedoelt zo in de trend van:
M'neer pastoor houdt ze dom, en de regenten houden ze arm? :tik:

tanger'73
04-05-10, 21:10
Zeker, maar geproduceerd door oa Nike's, hier in MA zijn alleen de stickers van Nike. Maar goed, dezelfde kwaliteit en soms nog beter.
Wat een troep allemaal, om mijn vut betaalbaar te maken wordt geinvesteerd in landen waar mensen voor een paar euros per dag werken.

inderdaad, sommigen mensen met een geweten vragen zich daarbij dikwijls af of iets vervaardigd door kinderhanden, alsnog kwaliteit vertegenwoordigd?

tanger'73
04-05-10, 21:12
Zekers, anders komt die weg nooit af. Maar goed dat die Fransen hier in het zuiden de zaak ooit geprotectioneerd hebben, had anders, als ik naar nederland wilde, met de ezel naar Marrakech moeten gaan.

Wat een bende hier, snap af en toe niet waar het land op draait. Giften denk ik, van die Saoudies, elke keer dat die hier zijn op hun buitenverblijf aan de atlantische oceaan, schiet het Mo weer te binnen dat ie zijn bloemetjes vergeten is water te geven in zijn paleis alhier. Kan dan toevallig een ontmoeting regelen, kijken wat in die koffers zit.


zo zie je maar dat moslims hun rug niet moeten keren naar Europa, want anders verword het daar in een mum van tijd tot een taliban district, zo dicht bij huis.

tanger'73
04-05-10, 21:15
Je bedoelt zo in de trend van:
M'neer pastoor houdt ze dom, en de regenten houden ze arm? :tik:


Ja tis zo erg dat het zelfs op de randen van onze betaalmiddelen staat.

Pizzaman
04-05-10, 21:15
zo zie je maar dat moslims hun rug niet moeten keren naar Europa, want anders verword het daar in een mum van tijd tot een taliban district, zo dicht bij huis.

Pas nou maar op want straks noem je het ook nog een achterlijke cultuur.
Voor je het weet heb je het over geiten enzo... :loog:

sidi bibi
04-05-10, 21:21
Pas nou maar op want straks noem je het ook nog een achterlijke cultuur.
Voor je het weet heb je het over geiten enzo... :loog:

Gaat effe kijken naar de bible belt en schapen.

Pizzaman
04-05-10, 21:26
Gaat effe kijken naar de bible belt en schapen.

Ja daar heb ik in een ander draadje ook al iets over gepost.
Is toch jammer van al die shoarma die zo ongeschikt wordt voor consumptie.

Gezien ik zelf daar in de Biblebelt geboren en getogen ben, durf ik eigenlijk geen shoarma te eten.
Gelukkig hebben ze bij de Appie Hein ook varkensshoarma. Net echt!

tanger'73
04-05-10, 21:27
Pas nou maar op want straks noem je het ook nog een achterlijke cultuur.
Voor je het weet heb je het over geiten enzo... :loog:


wist je dat zelfs de rode loper in Marokko uitgaat als er ergens in het land een mcdonald of een KFC haar poorten opent? in zekere zin haalt Europa en het westen de islamisten daar (die op iedere kans zitten te loeren) de wind uit de zeilen en dat is met name waar het om te doen is.

Pizzaman
04-05-10, 21:31
Dat is nog maar de vraag, ik denk dat de opening van alweer een KFC daar dezelfde discussie geeft als hier de opening van alweer een moskee, maar dan andersom.

Wat dat betreft, is er toch een zeker begrip tussen beide kampen... :hihi:

tanger'73
04-05-10, 21:37
Dat is nog maar de vraag, ik denk dat de opening van alweer een KFC daar dezelfde discussie geeft als hier de opening van alweer een moskee, maar dan andersom.

Wat dat betreft, is er toch een zeker begrip tussen beide kampen... :hihi:

zelfs daar heb ik een antwoord op, zie maar:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=290814&highlight=Marokko+mcdonalds

Pizzaman
04-05-10, 22:05
Geeft dus in ieder geval HIER weer aanleiding tot discussie...

http://www.funatiq.com/images/mcdonalds-camel.jpg :loog:

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 22:30
nou laat ik je eens wat verklappen, hier in Europa is vrijwel alles made in china, Je weet wel lekker goedkoop.

Noem eens enkele bronnen tanger, want zover ik weet bestaat er een import beperking vanuit landen zoals China, extra invoer rechten maken het goedkope en vaak troep ook nog duurkoop.
Dus tanger lult maar weer eens er een eindje op los.

tanger'73
04-05-10, 22:33
Noem eens enkele bronnen tanger, want zover ik weet bestaat er een import beperking vanuit landen zoals China, extra invoer rechten maken het goedkope en vaak troep ook nog duurkoop.
Dus tanger lult maar weer eens er een eindje op los.

daar hebben we onze baron van munchhausen weer. importbeperking uit china? Je bedoelt zeker het inporteren van kernwapens?

Pizzaman
04-05-10, 22:33
In dit geval ben ik het met Tanger eens.
Daarbij gooi ik dan wel China, Taiwan, Korea en t het hele bekende spul op 1 grote hoop.

Maak maar eens een Philips apparaat je open... LG made in Korea.
Wel NL kwaliteitscontrole, of deels hier in elkaar gezet.
Dan voldoe je aan de import-eisen.

tanger'73
04-05-10, 22:36
In dit geval ben ik het met Tanger eens.
Daarbij gooi ik dan wel China, Taiwan, Korea en t het hele bekende spul op 1 grote hoop.

Maak maar eens een Philips apparaat je open... LG made in Korea.
Wel NL kwaliteitscontrole, of deels hier in elkaar gezet.
Dan voldoe je aan de import-eisen.

'K wou net zeggen, bijna overal komt er een chinees uit en al helemaal een Jood.

sidi bibi
04-05-10, 22:52
Dat is nog maar de vraag, ik denk dat de opening van alweer een KFC daar dezelfde discussie geeft als hier de opening van alweer een moskee, maar dan andersom.



Welnee.
Ze zijn wel wat gewend.
Zo ziet het rijke Marokko eruit, tijdens de vakantieperiode is het helemaal feest.

http://www.telquel-online.com/262/index_262.shtml

Pizzaman
04-05-10, 22:54
Weet ik, het gaat om het andere gedeelte va Marokko.
Dat deel waar ze de bevolking graag van willen exporteren...

Ik ben me er heel goed van bewust dat er verschillen zijn binnen Marokko.
Maar da's ook weer zoiets dat niet gezegd mag worden.

tanger'73
04-05-10, 22:54
Welnee.
Ze zijn wel wat gewend.
Zo ziet het rijke Marokko eruit, tijdens de vakantieperiode is het helemaal feest.

http://www.telquel-online.com/262/index_262.shtml

dingen die zich daar voordoen en wat sommigen daar hebben, daar hebben de meesten hier geen benul van.

Pizzaman
04-05-10, 22:56
dingen die zich daar voordoen en wat sommigen daar hebben, daar hebben de meesten hier geen benul van.

... en da's maar goed ook (vooral voor sommige ouders uit de Biblebelt) :loog:

tanger'73
04-05-10, 22:56
tis net Rusland met haar nouveau riche.

Pizzaman
04-05-10, 23:00
... effe denken.. nouveau riche, dat betekent toch 'niveau ruk', of niet?

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 23:00
daar hebben we onze baron van munchhausen weer. importbeperking uit china? Je bedoelt zeker het inporteren van kernwapens?

Ik vroeg je om cijfers niet om gebrabbel, als je het lijstje ziet zie je dat ongeveer 7% uit china komt, dus kom op met jou cijfers dat ik hier volgens jou weer onzin verkoop !!!
Maar wanneer maken jullie de dreigementen waar en vertrekken jullie want dat was geloof ik de stelling.

tanger'73
04-05-10, 23:05
Ik vroeg je om cijfers niet om gebrabbel, als je het lijstje ziet zie je dat ongeveer 7% uit china komt, dus kom op met jou cijfers dat ik hier volgens jou weer onzin verkoop !!!
Maar wanneer maken jullie de dreigementen waar en vertrekken jullie want dat was geloof ik de stelling.


weet je wat, het intereseerd me geen hol waar je naar vroeg en je lijstje met cijfers mag je aan je muur hangen en wanneer we vertrekken, dat maken we zelf wel uit. Daaaag!

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 23:14
=Pizzaman;4334724]In dit geval ben ik het met Tanger eens.
Daarbij gooi ik dan wel China, Taiwan, Korea en t het hele bekende spul op 1 grote hoop.
Had je even op de site van KvK gekeken had je geweten dat Tanger geen gelijk heeft. dus een goede raad ga eens naar kamer van koophandel.


Maak maar eens een Philips apparaat je open... LG made in Korea.
Wel NL kwaliteitscontrole, of deels hier in elkaar gezet.
Dan voldoe je aan de import-eisen.
Uhhh LG is een onderdeel van Philips vroeger maakten ze beeldbuizen CRT, tegen woordig LCD en componenten zijn ze bijna groter als Philips zeker in de voormalige oostblok landen vandaar als je een philips opentrekt je veel spullen vind van LG


'K wou net zeggen, bijna overal komt er een chinees uit en al helemaal een Jood.
Tja misschien een idee om in SA een fabriek op te zetten of in Iran maar daar maken ze liever atoom speelgoed.

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 23:18
weet je wat, het intereseerd me geen hol waar je naar vroeg en je lijstje met cijfers mag je aan je muur hangen en wanneer we vertrekken, dat maken we zelf wel uit. Daaaag!

Lafaard roepen en schelden maar als je het fout hebt durf jij jezelf geen houding te geven, wat intereseerd je dan wel je eigen leugens?
Dus kom eens met cijfers, ik daag je uit.

tanger'73
04-05-10, 23:21
heee pizzaman, je moet wel eerst naar de Kamer van Koophandel om je gelijk op een forum te bewijzen hoor.

tanger'73
04-05-10, 23:23
Lafaard roepen en schelden maar als je het fout hebt durf jij jezelf geen houding te geven, wat intereseerd je dan wel je eigen leugens?
Dus kom eens met cijfers, ik daag je uit.


Ga jij maar lekker verder als John2, want die houdt wel van uitdagingen.

sidi bibi
04-05-10, 23:25
Ik ben me er heel goed van bewust dat er verschillen zijn binnen Marokko.
Maar da's ook weer zoiets dat niet gezegd mag worden.

Dat valt best wel mee, ligt er maar net aan hoe je iets zegt. In ieder geval niet de stijl Maxime Verhagen.
Al die artiekelen uit de Tequel die ik af en dan plaats zijn toch gewoon kritische geluiden van Marokkanen zelf.

childerenoftjsernobyl86
04-05-10, 23:27
Ga jij maar lekker verder als John2, want die houdt wel van uitdagingen.
Je zit wel vaker fout net zoals nu weer.

tanger'73
04-05-10, 23:28
Je zit wel vaker fout net zoals nu weer.


ach gut, wat erg zeg.

Pizzaman
04-05-10, 23:39
BTW demanier waarop ik dat weet, ik probeer zoveel mogelijk in huis zelf te repareren.
Wanneer je het dan opentrekt, staat er wel ERG veel 'made in...' op.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk importbeperkingen zijn.
Wat weer niet wegneemt dat er daarvoor ook achterdeurtjes zijn.

Zo golden vroegerheen bepaalde dingen, wanneer die een groot genoeg percentage 'home brew' bevatten, als 'NL produkt'.
Als dat nog zo is (vermoedelijk wel) zou dat een hoop verklaren.

BTW zelfs mijn f**king vlaggemast en NL vlag komen uit Korea, godbetert.
De wimpel komt uit Engeland, somehow.

tanger'73
05-05-10, 00:18
BTW zelfs mijn f**king vlaggemast en NL vlag komen uit Korea, godbetert.
De wimpel komt uit Engeland, somehow.


De komende eeuw zal azië de wereld economie bepalen, daar is geen ontkomen meer aan. autoritair, centraal aangestuurde kapitalisme is onoverwinnelijk.

childerenoftjsernobyl86
05-05-10, 09:30
ach gut, wat erg zeg.

Ja dat is erg, je zet mensen op het verkeerde been door gegevens te zetten op een site als deze die van geen kant kloppen.
Verder loop jij met jou ego mensen af te zeiken die jij niet eens kent in de hoop jou onkennis te verbergen.
Misschien dat je met dit gedrag op je werk mensen kunt imponeren maar mij toch zeker niet.
Dus daarom tanger kom met cijfers die het tegendeel bewijzen van de cijfers die ik gaf van het KvK of geef ruiterlijk toe dat je fout zat.

H.P.Pas
05-05-10, 10:06
Daarnaast kunnen India, China en de US genoeg leveren om niets meer uit Europa te hoeven te halen.


Dat valt tegen; de Europese economie is best groot:

GDP 2009 (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)) (Mio USD)

*European Union. 16,447,259
*United States.. 14,256,275
*Japan........... 5,068,059
*China........... 4,908,982
*Brazil.......... 1,574,039
*India........... 1,235,975


Afgezien daarvan zou het een operatie voor des keizers baard zijn; India, China , Japan en de US zijn niet echt islam- of immigranten-vriendelijker dan Europa

mulan
05-05-10, 11:01
Goed, de meeste moslims in nederland komen uit marokko. Wat heeft nederland gekoloniseerd in marokko? of ben je nu gewoon dom aan het blaten?

Meeste moslims in Nederland komen uit Turkije.

Pizzaman
05-05-10, 11:04
Meeste moslims in Nederland komen uit Turkije.

Misschien ook wel, maar wat heeft NL daar dan gekoloniseerd :cool:
Wat bedoeld wordt, bij Antillianen kan je nog zoiets hebben van 'eigen schuld dikke bult'...

Slinger
05-05-10, 11:15
Meeste moslims in Nederland komen uit Turkije.

Inderdaad, en dat is een voormalige imperialistische en koloniale macht, één van de grootste.

childerenoftjsernobyl86
05-05-10, 13:26
BTW demanier waarop ik dat weet, ik probeer zoveel mogelijk in huis zelf te repareren.
Wanneer je het dan opentrekt, staat er wel ERG veel 'made in...' op.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk importbeperkingen zijn.
Wat weer niet wegneemt dat er daarvoor ook achterdeurtjes zijn.

Zo golden vroegerheen bepaalde dingen, wanneer die een groot genoeg percentage 'home brew' bevatten, als 'NL produkt'.
Als dat nog zo is (vermoedelijk wel) zou dat een hoop verklaren.

BTW zelfs mijn f**king vlaggemast en NL vlag komen uit Korea, godbetert.
De wimpel komt uit Engeland, somehow.
Ligt dan vaak aan de prijs die je betaald mijn vlaggen komen dan ook gewoon uit nederland en is traditioneel ook in kleur geweven en niet bedrukt in het rood wit en blauw.

justus
05-05-10, 13:40
Meeste moslims in Nederland komen uit Turkije.

lang niet turken zijn moslim, zeker niet van de groep die in nederland bivakkeert. maar het verschil turken/marokkanen is idd niet groot, zo'n 30.000.

tanger'73
05-05-10, 16:40
Ja dat is erg, je zet mensen op het verkeerde been door gegevens te zetten op een site als deze die van geen kant kloppen.
Verder loop jij met jou ego mensen af te zeiken die jij niet eens kent in de hoop jou onkennis te verbergen.
Misschien dat je met dit gedrag op je werk mensen kunt imponeren maar mij toch zeker niet.
Dus daarom tanger kom met cijfers die het tegendeel bewijzen van de cijfers die ik gaf van het KvK of geef ruiterlijk toe dat je fout zat.


'K doe en wil niet eens de moeite voor jou nemen, dus bespaar je verder de moeite. alsof jouw reactie indruk op mij zou maken. :lol:

Slinger
05-05-10, 16:43
'K doe en wil niet eens de moeite voor jou nemen, dus bespaar je verder de moeite. alsof jouw reactie indruk op mij zou maken. :lol:

Hij heeft wel gelijk.

tanger'73
05-05-10, 16:45
Hij heeft wel gelijk.


laat de confetti lekker knallen. :lol:

tanger'73
05-05-10, 16:58
BTW demanier waarop ik dat weet, ik probeer zoveel mogelijk in huis zelf te repareren.
Wanneer je het dan opentrekt, staat er wel ERG veel 'made in...' op.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk importbeperkingen zijn.
Wat weer niet wegneemt dat er daarvoor ook achterdeurtjes zijn.

Zo golden vroegerheen bepaalde dingen, wanneer die een groot genoeg percentage 'home brew' bevatten, als 'NL produkt'.
Als dat nog zo is (vermoedelijk wel) zou dat een hoop verklaren.

BTW zelfs mijn f**king vlaggemast en NL vlag komen uit Korea, godbetert.
De wimpel komt uit Engeland, somehow.


zo is het maar net, vrijwel alles is haast made in china, alleen de mensen nog niet.

Slinger
05-05-10, 17:17
laat de confetti lekker knallen. :lol:

Te veel eer...

tanger'73
05-05-10, 17:19
Te veel eer...


voor John2 zeker.

Pizzaman
05-05-10, 19:32
Ligt dan vaak aan de prijs die je betaald mijn vlaggen komen dan ook gewoon uit nederland en is traditioneel ook in kleur geweven en niet bedrukt in het rood wit en blauw.

Als die goedkoper waren had ik er wel zo eentje.
Helaas, het blijkt dat we ze zelfs uit China kunnen halen.
De belasting helpt hier alles naar de donder.

ELdorado
05-05-10, 19:44
Grieks drama, Grieks dilemma , taferelen .....

I've the feeling i wanna go , i've the feeling i wanna stay ....stay, go, go, stay .... :lol:

reminds me of that Greek drama : Corneille's "Horace" theater play :

Horace torned apart between having to choose between becoming enslaved if not fighting , or fighting against his enemies_friends with his loved one ,family ...in the opposite camp :

......i see modern muslims enlisting in the US or other western army having to go fight in muslim ereas ...in the same bloody tragic situation ...too...


both outcomes of Horace's choices are tragic , but he had to choose & ...so will we too ...

ELdorado
05-05-10, 19:45
Grieks drama, Grieks dilemma , taferelen .....

I've the feeling i wanna go , i've the feeling i wanna stay ....stay, go, go, stay .... :lol:

reminds me of that Greek drama : Corneille's "Horace" theater play :

Horace torned apart between having to choose between becoming enslaved if not fighting , or fighting against his enemies_friends with his loved one ,family ...in the opposite camp :

......i see modern muslims enlisting in the US or other western army having to go fight in muslim ereas ...in the same bloody tragic situation ...too...


both outcomes of Horace's choices are tragic , but he had to choose & ...so will have we too ...at some point of history ....

tanger'73
05-05-10, 19:53
Als die goedkoper waren had ik er wel zo eentje.
Helaas, het blijkt dat we ze zelfs uit China kunnen halen.
De belasting helpt hier alles naar de donder.


Dus ondanks invoerbeperkingen worden we overspoeld met producten door chinese handen, omdat we nou eenmaal goedkoop willen.

Pizzaman
06-05-10, 09:44
Invoerbeperkingen? Hahaha.
Joh er zijn gewoon genoeg mogelijkheden, wat dacht je dat als je iets uit Duitsland haalt dat het dan wordt gecontroleerd? Is immers EU/Schengen/weet ik veel.
Ja zo af en toe vangt de douane een dikke vis.

Dus je haalt gewoon spul 'made in China' uit bijvoorbeeld Duitsland.
Niemand die je wat in de weg legt.

Waarom je dat zou doen? Omdat je voor het daadwerkelijk hier geproduceerde spul
je helemaal blauw betaalt. Elders wordt er aanzienlijk minder belasting geheven.
Immers moet de ondernemer zijn werknemer zo ongeveer dubbel betalen.
Kijk eens op je loonstrook, vergelijk bruto/netto. En doe er dan nog 30% werkgeverslasten overheen.
Dat is wat een Nederlandse werknemer de 'baas' kost - en dus ook de klant.

tanger'73
06-05-10, 10:48
Invoerbeperkingen? Hahaha.
Joh er zijn gewoon genoeg mogelijkheden, wat dacht je dat als je iets uit Duitsland haalt dat het dan wordt gecontroleerd? Is immers EU/Schengen/weet ik veel.
Ja zo af en toe vangt de douane een dikke vis.

Dus je haalt gewoon spul 'made in China' uit bijvoorbeeld Duitsland.
Niemand die je wat in de weg legt.

Waarom je dat zou doen? Omdat je voor het daadwerkelijk hier geproduceerde spul
je helemaal blauw betaalt. Elders wordt er aanzienlijk minder belasting geheven.
Immers moet de ondernemer zijn werknemer zo ongeveer dubbel betalen.
Kijk eens op je loonstrook, vergelijk bruto/netto. En doe er dan nog 30% werkgeverslasten overheen.
Dat is wat een Nederlandse werknemer de 'baas' kost - en dus ook de klant.

Dat was dan ook mijn punt, maar meneer viel graag over statistieken, waar ik overigens helemaal niet naar verwees en zulke cijfers me überhaupt niet boeien. 'K kijk liever eerder naar de dagelijkse praktijk, zoals je ook aangeeft. want het stikt hier van de produkten afkomstig uit chinese assemblage processen. werkelijk alles is door chinese handen te verkrijgen.

http://www.made-in-china.com/

Pizzaman
06-05-10, 11:13
Die statistieken worden over het algemeen samengesteld door mensen die betaald
worden door de ambtenaren die belast zijn met de controle van de wetgeving.

Zij kunnen/moghen alleen gebruik maken van wettelijk geregistreerde cijfers.
'Ja zie je wel het werkt'...

Bovendien betwijfel ik de onafhankelijkheid van zulk soort gegevens.
Ik heb alleen vertrouwen in bijv. een comsumentenbond, laat die nou eens de tien
best verkochte apparaten of voor mijn part tien willekeurige apparaten pakken,
slopen en dan kijken wat er in zit.

tanger'73
06-05-10, 11:15
Die statistieken worden over het algemeen samengesteld door mensen die betaald
worden door de ambtenaren die belast zijn met de controle van de wetgeving.

Zij kunnen/moghen alleen gebruik maken van wettelijk geregistreerde cijfers.
'Ja zie je wel het werkt'...

Bovendien betwijfel ik de onafhankelijkheid van zulk soort gegevens.
Ik heb alleen vertrouwen in bijv. een comsumentenbond, laat die nou eens de tien
best verkochte apparaten of voor mijn part tien willekeurige apparaten pakken,
slopen en dan kijken wat er in zit.

Precies, dan zal er 9 van de 10 keer een chinees uitkomen. :D

Pizzaman
06-05-10, 11:15
Misschien wel 95 van de 100.

tanger'73
06-05-10, 11:18
Misschien wel 95 van de 100.

Precies, dat zijn pas cijfers die er niet om liegen, als ik je brom. :D

H.P.Pas
06-05-10, 11:43
weet ik veel.


Nee.

Pizzaman
06-05-10, 11:46
Nee.

:lol: LOL, uiteraard niet.
Zelfkennis is slechts het begin van...
Helaas moet ik ook vaststellen dat dat alleen voor het plebs is. :cool:

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 12:50
'K doe en wil niet eens de moeite voor jou nemen, dus bespaar je verder de moeite. alsof jouw reactie indruk op mij zou maken. :lol:

Dat is dan ook jou probleem heer Tanger, dat jij en velen met jou niet de moeite neemt om maar enig sinds notie neemt van de site's die wel kennis hebben en ook cijfers produceren ten behoefte van de overheid en bedrijfsleven.
Kijken naar site's die ervaring hebben in hun vak en niet lukraak zoeken op eigen wens neemt veel onrust weg en zou een discusie ten goede komen.

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 12:59
Invoerbeperkingen? Hahaha.
Joh er zijn gewoon genoeg mogelijkheden, wat dacht je dat als je iets uit Duitsland haalt dat het dan wordt gecontroleerd? Is immers EU/Schengen/weet ik veel.
Ja zo af en toe vangt de douane een dikke vis.

Dus je haalt gewoon spul 'made in China' uit bijvoorbeeld Duitsland.
Niemand die je wat in de weg legt.

Waarom je dat zou doen? Omdat je voor het daadwerkelijk hier geproduceerde spul
je helemaal blauw betaalt. Elders wordt er aanzienlijk minder belasting geheven.
Immers moet de ondernemer zijn werknemer zo ongeveer dubbel betalen.
Kijk eens op je loonstrook, vergelijk bruto/netto. En doe er dan nog 30% werkgeverslasten overheen.
Dat is wat een Nederlandse werknemer de 'baas' kost - en dus ook de klant.
:schok: Was het maar waar dat we vrij zaken kunnen importeren of exporteren binnen de unie.
Ook binnen de unie moet bij ieder commercieel vervoer van producten zitten een certificaat van herkomst en voldoen aan het CE certificaat en keuring.
Zonder deze zaken is het onmogelijk dat je het verkoopt aan de consument hier in europa of je moet het risico nemen op een boete die de factor 1000% is van de inkoopfactuur en niemand neemt deze risico.

tanger'73
06-05-10, 14:14
Dat is dan ook jou probleem heer Tanger, dat jij en velen met jou niet de moeite neemt om maar enig sinds notie neemt van de site's die wel kennis hebben en ook cijfers produceren ten behoefte van de overheid en bedrijfsleven.
Kijken naar site's die ervaring hebben in hun vak en niet lukraak zoeken op eigen wens neemt veel onrust weg en zou een discusie ten goede komen.


Nou als je mij met alle respect een klein beetje kent hier op deze Marokkanen site, dan moet je kunnen weten dat ik bij tal van onderwerpen externe bronnen raadpleeg. Dus daar zal het hem zeker niet aan liggen, kan ik je gerust meedelen en verzekeren. Maar mij ging het niet om welke invoerbeperking dan ook, want iedereen kan inzien dat de Europese markt aan invoerbeperkingen gebonden is, maar ondanks dat het hier alsnog bol staat van de chinese assemblage producten. want iedereen is er ongeveer over uit dat het daar laten maken aanzienlijk goedkoper is.

tanger'73
06-05-10, 14:42
:schok: Was het maar waar dat we vrij zaken kunnen importeren of exporteren binnen de unie.


nou de unie kent ook zoiets als de 'interne markt' (gemeenschappelijke markt), die het mogelijk maakt dat economische productiefactoren als goederen, personen, diensten en kapitaal, zich vrijelijk binnen de unie kunnen bewegen. ook mogen op grond van Europese belastingverdragen tegen produkten afkomstig uit andere lidstaten geen hogere belastingen worden geheven, dan over gelijksoortige nationale produkten in het land van bestemming. Dat is ook de opzet en de kracht van de Europese economische unie.

maatregelen met het oog op beperking worden meestal getroffen, als een bepaalde lid-staat niet te veel van hetzelfde wilt binnenkrijgen. Die worden dan indirect onder het mom van 'gelijke marktwerking' zoveel mogelijk uit de markt geweerd, middels het opleggen van eisen zoals certificaten. maar bottom line blijft dat vrijhandel over en weer blijft gehandhaafd.

cl0ned
06-05-10, 15:11
Uit jouw 'Bron 1':


Nog iets uit Bron 1:


Gaan we eens kijken naar de opbrengsten:
Tabel 17: Gemeentelijke heffingen € per maand
Surinamers / Antillianen 22
Turken 17
Marokkanen 16
Referentiegroep 45



Zijn er dan ook opbrengsten? Ja, men stuurt geld naar het buitenland. Voor NL dus een netto kostenpost, voor het buitenland netto opbrengst.



Leuk he. Mooie bron trouwens, dat NIBUD. Zo links zijn ze niet, dat blijkt wel.

had je 'm zelf wel gelezen voor je 'm postte? Lijkt mij van niet. :lol:

Ik denk dat jij een beetje een probleem met lezen hebt.


Het gemiddelde inkomen uit arbeid van de Turken en Marokkanen ligt lager dan dat van de andere groepen. Turken en de referentiegroep hebben de hoogste inkomens uit uitkering. De huursubsidie ligt voor de allochtone groepen gemiddeld iets hoger dan voor de referentiegroep.

Weet niet wat jij met dit citaat wilt zeggen, maar misschien was je vergeten dit bij dat citaat te plaatsen;


Een belangrijk verschil is dat in tegenstelling tot het eerdere onderzoek nu een referentiegroep Nederlandse huishoudens is meegenomen. Dit maakt de vergelijking tussen
allochtone en autochtone huishoudens eenvoudiger.

De rest spreekt voor zich.


Surinamers / Antillianen besteden veel minder aan kleding dan de overige groepen. Zie tabel 27. Het
inkomen en het aantal kinderen zijn de belangrijkste verklarende variabelen. Marokkanen geven significant meer uit aan kleding dan de andere groepen., echter Marokkaanse en Surinaamse /
Antilliaanse huishoudens met kinderen weer minder.


Surinamers / Antillianen en de referentiegroep blijken beduidend minder uit te geven aan inventaris
dan de Turken en Marokkanen. Het inkomen is de belangrijkste verklarende variabele, ook bij de
Marokkanen.


De referentiegroep en Marokkanen geven meer dan € 100,- per maand uit aan deze post, terwijl
Turken en Surinamers/Antillianen ongeveer € 30,- per maand hieraan uitgeven. De cijfers komen in
orde van grootte overeen met de data van het CBS van 20009


Tabel 36 laat zien wat de huishoudens gemiddeld per maand besteden aan de dagelijkse
boodschappen. Surinamers / Antillianen en Marokkanen besteden beduidend minder dan de Turken
en de referentiegroep.


Surinamers / Antillianen 456
Turken 576
Marokkanen 485
Referentiegroep 662

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 15:26
=tanger'73;4335703]Nou als je mij met alle respect een klein beetje kent hier op deze Marokkanen site, dan moet je kunnen weten dat ik bij tal van onderwerpen externe bronnen raadpleeg.
Het raadplegen van externe bronnen wil nog niet altijd zeggen dat je dan het gelijk aan jou kant hebt, net als de bron die je gaf over made in China.com, geeft aan dat je een productie site stelt boven de site van bijvoorbeeld kamer van koophandel of de site van het chinees consulaat waar bekend is wie in het bezit zijn van import of export vergunningen en ook de tonnages of aantallen van im- en export.


Dus daar zal het hem zeker niet aan liggen, kan ik je gerust meedelen en verzekeren. Maar mij ging het niet om welke invoerbeperking dan ook, want iedereen kan inzien dat de Europese markt aan invoerbeperkingen gebonden is, maar ondanks dat het hier alsnog bol staat van de chinese assemblage producten. want iedereen is er ongeveer over uit dat het daar laten maken aanzienlijk goedkoper is.
Het laten maken van producten in lage lonen landen is inderdaad voordeliger en geeft bedrijven binnen europa de mogelijkheid om goedkoop producten op de markt te brengen onder licentie van een licentiehouder Philips is daar een goed voorbeeld van, maar dan nog moeten zij dit melden en wordt er regelmatig controle's gepleegd door TNO om te zien of het product nog voldoet aan de eisen.
Verder wordt er ook veel gedaan in de lage loon landen binnen europa zoals Polen.

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 15:44
nou de unie kent ook zoiets als de 'interne markt' (gemeenschappelijke markt), die het mogelijk maakt dat economische productiefactoren als goederen, personen, diensten en kapitaal, zich vrijelijk binnen de unie kunnen bewegen. ook mogen op grond van Europese belastingverdragen tegen produkten afkomstig uit andere lidstaten geen hogere belastingen worden geheven, dan over gelijksoortige nationale produkten in het land van bestemming. Dat is ook de opzet en de kracht van de Europese economische unie.

maatregelen met het oog op beperking worden meestal getroffen, als een bepaalde lid-staat niet te veel van hetzelfde wilt binnenkrijgen. Die worden dan indirect onder het mom van 'gelijke marktwerking' zoveel mogelijk uit de markt geweerd, middels het opleggen van eisen zoals certificaten. maar bottom line blijft dat vrijhandel over en weer blijft gehandhaafd.

Voor de burger zal het misschien lijken dat goederen, producten, diensten en kapitaal zich vrij kunnen bewegen toch zitten deze vol met beperkingen.
Zoals kapitaal is er een melding plicht bij bedragen boven de 20.000 euro.
Voor producten moet er een certificaat van herkomst zitten, is de herkomst binnen europa dan geeft dit weinig of geen beperkingen mits het niet gaat om hoogwaardige technische producten.
Voor personen moeten deze voldoen aan de arbeidsvoorwaarden binnen het land, voor duitsland gelden er nog strengere regels als hier in Nederland dit door de TUV en zou een Nederlandse ondernemer nog enkele diploma's moeten halen om in duitsland zijn werk te kunnen uitoefenen.
Eigenlijk is er weinig veranderd dan de munt en de controle aan de grenzen, die is verplaatst naar de bedrijven zelf.

tanger'73
06-05-10, 15:44
Het raadplegen van externe bronnen wil nog niet altijd zeggen dat je dan het gelijk aan jou kant hebt, net als de bron die je gaf over made in China.com, geeft aan dat je een productie site stelt boven de site van bijvoorbeeld kamer van koophandel of de site van het chinees consulaat waar bekend is wie in het bezit zijn van import of export vergunningen en ook de tonnages of aantallen van im- en export.

'K weet niet wat je allemaal probeert te zeggen, maar waar denk je dat ik mijn gelijk in wil halen? ontken je dat het hier wemelt van de made in china producten? Dat was immers mijn punt en geen invoerbeperkingen, dus je interuptie van mijn interactie met iemand anders was geheel ongegrond. Maar plaats maar eens die bronnen, ook van de chinese consulaat hier dan louter te verwijzen naar deze bronnen of denk je dat je aan het delegeren bent?

tanger'73
06-05-10, 15:48
Voor de burger zal het misschien lijken dat goederen, producten, diensten en kapitaal zich vrij kunnen bewegen toch zitten deze vol met beperkingen.
Zoals kapitaal is er een melding plicht bij bedragen boven de 20.000 euro.
Voor producten moet er een certificaat van herkomst zitten, is de herkomst binnen europa dan geeft dit weinig of geen beperkingen mits het niet gaat om hoogwaardige technische producten.
Voor personen moeten deze voldoen aan de arbeidsvoorwaarden binnen het land, voor duitsland gelden er nog strengere regels als hier in Nederland dit door de TUV en zou een Nederlandse ondernemer nog enkele diploma's moeten halen om in duitsland zijn werk te kunnen uitoefenen.
Eigenlijk is er weinig veranderd dan de munt en de controle aan de grenzen, die is verplaatst naar de bedrijven zelf.


Ja dat zijn allemaal formaliteiten binnen de interne markt van de unie.

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 15:52
'K weet niet wat je allemaal probeert te zeggen, maar waar denk je dat ik mijn gelijk in wil halen? ontken je dat het hier wemelt van de made in china producten? Dat was immers mijn punt en geen invoerbeperkingen, dus je interuptie van mijn interactie met iemand anders was geheel ongegrond. Maar plaats maar eens die bronnen, ook van de chinese consulaat hier dan louter te verwijzen naar deze bronnen of denk je dat je aan het delegeren bent?
Gezien je achtergrond geef ik je de link over import van china naar marocco.

http://www.chinaembassy.nl/eng/zgyw/t651396.htm

en zo kun je alle gegevens vinden tot aan de bedragen toe ;)

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 15:54
Ja dat zijn allemaal formaliteiten binnen de interne markt van de unie.

Ok met jou eens, maar waarin zit dan het verschil van voor en na de unie?
Vroeger moest de Chauffeur de papieren tonen aan de grens nu is de controle bij de bedrijven zelf.

tanger'73
06-05-10, 16:05
Gezien je achtergrond geef ik je de link over import van china naar marocco.

http://www.chinaembassy.nl/eng/zgyw/t651396.htm

en zo kun je alle gegevens vinden tot aan de bedragen toe ;)

Ja dat Marokko een grote afzetgebied is voor china, neem ik ter harte aan. thanks voor de info.

Pizzaman
06-05-10, 16:07
Ik denk dat jij een beetje een probleem met lezen hebt.

Weet niet wat jij met dit citaat wilt zeggen, maar misschien was je vergeten dit bij dat citaat te plaatsen;

De rest spreekt voor zich.

...wat ik wil zeggen: ik heb niet het idee dat de gemiddelde moslim, die dan 'zou vertrekken', zo'n enorme bijdrage levert.
Wat niet wil zeggen dat ik ze per se weg wil hebben.

Maar het paniekerig roepen dat moslims Nederland massaal zouden verlaten en dat dat zoveel verliezen met zich mee zou brengen - ik geloof er niet in, volgens mij kunnen we degenen die besluiten te gaan binnen enkele jaren vervangen met Polen of anderszins. Misschien Grieken, gezien de EU situatie?

Wat voor zich spreekt: de 'goudmijn' heb ik er niet in kunnen vinden. We; dat 't gemiddeld allemaal wat minder is.

tanger'73
06-05-10, 16:09
Ok met jou eens, maar waarin zit dan het verschil van voor en na de unie?
Vroeger moest de Chauffeur de papieren tonen aan de grens nu is de controle bij de bedrijven zelf.


tijdwinst, tijd is geld.

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 16:46
Ja dat Marokko een grote afzetgebied is voor china, neem ik ter harte aan. thanks voor de info.
Daar ging het mij niet eens om en ik denk dat er ook veel via Marocco naar Frankrijk gaat net als er veel goederen gaan via hongkong Engeland Spanje route.

ELdorado
06-05-10, 18:02
Let's go back to our original muslim countries to topple those dictatorships supported by the "democratic" west against the very will & interests of the muslim peoples , those dictatorships that have been preventing the return of holisiic islam as such ......

let's topple them to build islamic justic societies that can liberate humanity from this enslaving alienating western materialistic atheistic civilization of "apes" (apes =just a metaphor , folks :lol: ) without a soul that has been taking over our own planet for more than 5 centuries now ..... :lol:

This is the right time to do it : 'cause maerialism is dead :

western modernism or "enlightenment" is dead :

the materialistic mechanicaal "newtonian _cartesian" paradigm in science ... is dead :

neo_liberalism is dead :

capitalism almost :

idem dito for secularism ....

It's jusr a matter of time before this materialistic atheistic so_called liberal democracy w'd fall too ....

communism is also dead :

There's no serious concurrent or "alternative" for Islam, there never has been, & there will never be , islam will have the last word anyway ...for the benefit of all mankind ...

Abu_Hurayrah
06-05-10, 18:10
This is the right time to do it : 'cause maerialism is dead :

western modernism or "enlightenment" is dead :

the materialistic mechanicaal "newtonian _cartesian" paradigm in science ... is dead :

neo_liberalism is dead :

capitalism almost :

idem dito for secularism ....

It's jusr a matter of time before this materialistic atheistic so_called liberal democracy w'd fall too ....

communism is also dead :



:lol: :lol: :lol:

tanger'73
06-05-10, 18:34
Daar ging het mij niet eens om en ik denk dat er ook veel via Marocco naar Frankrijk gaat net als er veel goederen gaan via hongkong Engeland Spanje route.


Dat begrijp ik, want dat is het enige wat ik uit jouw bron ongeveer kan opmaken. Los van het feit dat de chinese autoriteiten nou niet echt vrijgevig zijn in het openbaar maken van allerhande informatie.

oh, vergeet haast nog op te merken dat die handel over en weer alleen maar zal toenemen bij de aanstaande toetreding van Marokko tot de Europese vrijhandels associatie.

ELdorado
06-05-10, 19:17
:lol: :lol: :lol:


what's so funny 'bout that ???

childerenoftjsernobyl86
06-05-10, 20:07
=tanger'73;4335818]Dat begrijp ik, want dat is het enige wat ik uit jouw bron ongeveer kan opmaken. Los van het feit dat de chinese autoriteiten nou niet echt vrijgevig zijn in het openbaar maken van allerhande informatie.

Valt nog wel mee via de site van het consulate kun je bijna alle gegevens wel krijgen of vinden, ze zijn zelfs behulpzaam met het zoeken naar informatie.


oh, vergeet haast nog op te merken dat die handel over en weer alleen maar zal toenemen bij de aanstaande toetreding van Marokko tot de Europese vrijhandels associatie.
Klopt, zal voor Marokko en Europa geen windeieren leggen denk ik.

Pizzaman
06-05-10, 20:46
what's so funny 'bout that ???

Dat je gelijk hebt, denk ik.:tik:

Abu_Hurayrah
06-05-10, 20:53
what's so funny 'bout that ???

Because you sum everything that is dead up with all that are dead, looks funny in my eyes, sorry can't do anything about it. But I think you are pretty right, the only thing that will survive for eternity will be islam free from innovations and purely upon the understanding of the righteous salaf.

H.P.Pas
06-05-10, 21:06
free from innovations .

Adaptability if anything is the hallmark of the living.

Pizzaman
06-05-10, 21:11
...the ability to take on any form is the quality of the sponge...
...and the eternal truth is you can smell a skunk long before you see it.

:hihi:

Aristos
07-05-10, 09:25
Ik kan me nog de kwestie tussen Libie en Zwitserland herinneren, waarbij de zoon van Kaddafi werd vastgehouden of iets dergelijks voor één of ander vergrijp. Daarop volgde een aantal sancties, waardoor de economische betrekkingen onder druk kwamen te staan. Zwitserland moest uiteindelijk op de knieen om de enorme belangen die het land heeft in Libie te blijven behartigen. :lol:

Pizzaman
07-05-10, 10:07
Zwitserland moest uiteindelijk op de knieen om de enorme belangen die het land heeft in Libie te blijven behartigen. :lol:

Dat bedoel ik dus met die skunk... d'r stinkt hier van alles bij die zogenaamd 'principiele landen'. :loog:

super ick
07-05-10, 10:49
Ik kan me nog de kwestie tussen Libie en Zwitserland herinneren, waarbij de zoon van Kaddafi werd vastgehouden of iets dergelijks voor één of ander vergrijp. Daarop volgde een aantal sancties, waardoor de economische betrekkingen onder druk kwamen te staan. Zwitserland moest uiteindelijk op de knieen om de enorme belangen die het land heeft in Libie te blijven behartigen. :lol:

Dat was geen moord of zo. Maar kennelijk acht Dhr. Gadaffy (Duck) zich zo onaantastbaat dat zijn nazaten, ook in het buitenland, alles kunnen maken.

Overigens doet hij het, tot op zekere hoogte wel anders. De bevolking is redelijk tevreden over hem.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 11:21
Ik kan me nog de kwestie tussen Libie en Zwitserland herinneren, waarbij de zoon van Kaddafi werd vastgehouden of iets dergelijks voor één of ander vergrijp. Daarop volgde een aantal sancties, waardoor de economische betrekkingen onder druk kwamen te staan. Zwitserland moest uiteindelijk op de knieen om de enorme belangen die het land heeft in Libie te blijven behartigen. :lol:

Ja ze waren zo bang dat ze nu de minaretten verbieden.
En Hannibal heeft zijn straf gewoon uitgezeten dus begrijp jou standpunt niet?

Aristos
07-05-10, 11:43
Dat was geen moord of zo. Maar kennelijk acht Dhr. Gadaffy (Duck) zich zo onaantastbaat dat zijn nazaten, ook in het buitenland, alles kunnen maken.

Overigens doet hij het, tot op zekere hoogte wel anders. De bevolking is redelijk tevreden over hem.

Het ging om mishandeling van een bediende. Daarvoor zijn zoon en vrouwlief opgepakt, maar verder niet berecht, naar ik meen. Soortgelijks was al eens het geval in Frankrijk, maar dat liep af met een susser (lees: Frankrijk zag geen belang in toepassen van recht)

Knap, dat jij weet hoe de bevolking daar denkt over het bewind. Ik weet niet in welke vorm en via welke media deze informatie tot je komt...lijkt mij nogal een gesloten land, met weinig journalistieke vrijheden (maar zelfs daarover kan ik niet oordelen)

H.P.Pas
07-05-10, 11:49
Het ging om mishandeling van een bediende. Daarvoor zijn zoon en vrouwlief opgepakt, maar verder niet berecht, naar ik meen.

De zaak is geseponeerd omdat de bedienden (het waren er twee) om onbekende redenen hun klacht introkken.
Hannibal is wel gearresteerd en heeft een nacht in de cel gezeten. Daar is zijn vader zo boos over geworden, dat hij in Tripolis twee Zwitserse gijzelaars heeft genomen, die ongeveer twee jaar vast hebben gezeten. Na een aantal vergeefse onderhandelingspogingen heeft Zwitserland daarop een inreisverbod uitgesproken voor een 100-tal Lybische functionarissen en Khadaffi-familileden. Omdat Zwitserland een Schengen-staat is, gold dat verbod automatisch voor het hele Schengen-gebied.
De EU (met name Italië) was daar niet gelukkig mee en bood Zwitserland bemiddeling aan in ruil voor opheffing van het verbod; Zwitserland is daar op ingegaan.
Eén gijzelaar (die ook een Tunesisch paspoort heeft) is inmiddels weer thuis.
De tweede is intussen op grond van een onduidelijk vergrijp tot vier maanden veroordeeld en zit in Tripolis gevangen. Of hij na afloop van die vier maanden vrijgelaten wordt weten de goden.

H.P.Pas
07-05-10, 11:50
De bevolking is redelijk tevreden over hem.
Ze mogen niet over hem klagen. :)

Aristos
07-05-10, 12:05
Ja ze waren zo bang dat ze nu de minaretten verbieden.
En Hannibal heeft zijn straf gewoon uitgezeten dus begrijp jou standpunt niet?

Overheidsfunctionarissen gaan over de belangen van het land en haar volk. Het referendum was een raadpleging van het volk (voornamelijk emotie, omdat er weinig rationele argumenten zijn om een minaret te verbieden).
Ik haal juist dit voorbeeld aan, om zo'n tegenstrijdigheid weer te geven.

De belangen zijn net zo verweven in elkaar als het wereldwijde financiele systeem, je kan dus niet je gang gaan en bij elke emotionele oprisping ook bijbehorend beleid voeren.

Ik meen me niet te herinneren dat Hannibal ook is berecht. Heb je daar bronnen van?

Aristos
07-05-10, 12:07
De zaak is geseponeerd omdat de bedienden (het waren er twee) om onbekende redenen hun klacht introkken.

Dat bedoel ik, Zwitserland is gezwicht onder de druk van Olibie :lol:

Aristos
07-05-10, 12:07
Ze mogen niet over hem klagen. :)

leuke woordspeling :tik:

H.P.Pas
07-05-10, 12:28
Dat bedoel ik, Zwitserland is gezwicht onder de druk van Olibie :lol:

Ik denk eerder dat de verklaring daarin ligt, dat die bedienden familie in Lybië hebben en dat Hannibal ze daaraan heeft herinnerd.
Bevoegde instantie is het Openbaar Ministerie van het kanton Genève, die laten zich door 'Zwitserland' niet zoveel voorschrijven; het is hier Lybië niet.
Mishandeling is een klachtdelikt, zonder klacht kàn de Officier niet vervolgen al zou hij het nog zo graag willen.

Pizzaman
07-05-10, 12:30
Ik denk eerder dat de verklaring daarin ligt, dat die bedienden familie in Lybië hebben en dat Hannibal ze daaraan heeft herinnerd.

Ik denk dat je heel erg gelijk hebt.:D

Aristos
07-05-10, 13:28
Ik denk eerder dat de verklaring daarin ligt, dat die bedienden familie in Lybië hebben en dat Hannibal ze daaraan heeft herinnerd.
Bevoegde instantie is het Openbaar Ministerie van het kanton Genève, die laten zich door 'Zwitserland' niet zoveel voorschrijven; het is hier Lybië niet.
Mishandeling is een klachtdelikt, zonder klacht kàn de Officier niet vervolgen al zou hij het nog zo graag willen.

Dat is een aanlokkelijke verklaring, maar voor hetzelfde geld hebben de betrokken instanties in zwitserland (geloof niet echt in die strikte scheiding der machten) vriendelijk, edoch dringend verzocht de aanklacht in te trekken om een verdere escalatie te voorkomen. Het zal niet voor het eerst zijn dat Zwitserland eieren voor haar geld kiest in plaats van standvastig te staan voor rechtvaardigheid :jammer:

H.P.Pas
07-05-10, 14:03
Dat is een aanlokkelijke verklaring, maar voor hetzelfde geld hebben de betrokken instanties in zwitserland ()vriendelijk, edoch dringend verzocht de aanklacht in te trekken om een verdere escalatie te voorkomen.

't Is alletwee mogelijk; weten doe ik het zomin als jij.
Als van Zwitserse kant gepoogd is escalatie te voorkomen, dan is dat falikant mislukt. Lybie heeft al zijn banktegoeden teruggetrokken en Khadaffi heeft in de UNO de opdeling van Zwitserland tussen Frankrijk, Duitsland en Italië bepleit. Verder heeft hij olie-leverantiestop afgekondigd. (Vermoedelijk over het hoofd ziende dat de enige betroffen afnemer, een (kleine) raffinaderij in Collombey, Lybisch staatseigendom is.)


(geloof niet echt in die strikte scheiding der machten)

Het gaat meer om de scheiding federale/kantonale bevoegdheden. Dat is in de Zwitserse politiek altijd heel brisant. (echt waar :jammer:.)


Het zal niet voor het eerst zijn dat Zwitserland eieren voor haar geld kiest in plaats van standvastig te staan voor rechtvaardigheid :jammer:

Dat is niet specifiek Zwitsers.
Nur im Himmel wo die Sterne, gibt's Kirschen ohne Kerne

tanger'73
07-05-10, 14:05
De zaak is geseponeerd omdat de bedienden (het waren er twee) om onbekende redenen hun klacht introkken.

misschien hebben ze geld aangeboden gekregen, want Khadaffi heeft tijdens een staatsbezoek aan italië ook een zaal vol italiaanse hoeren geld na afloop van een bijgewoonde preek geld verstrekt. Naast het feit dat de betrekkingen tussen Libië en italië als voormalige kolonisator, nogal een doorn in het oog is.

H.P.Pas
07-05-10, 14:13
misschien hebben ze geld aangeboden

Ook dat is mogelijk; theorie #3.
Misschien hebben ze zich met hun werkgever verzoend en in goede harmonie Ramadan gevierd :romance:; dat zou dan theorie #4 zijn.

tanger'73
07-05-10, 14:15
Ook dat is mogelijk; theorie #3.
Misschien hebben ze zich met hun werkegever verzoend en in goede harmonie Ramadan gevierd :romance:; dat zou dan theorie #4 zijn.


theorie #3 lijkt me persoonlijk aannemelijker als theorie #4. :D

Pizzaman
07-05-10, 16:37
Theorie #5 dan, ze zijn samen ramadan wezen vieren door naar de hoeren te gaan.