PDA

Bekijk Volledige Versie : Daar gaan we weer!!



jang0201
06-05-10, 07:48
Gevluchte vrouwenhandelaar dwingt vrouw tot prostitutie
donderdag 6 mei 2010 07:34

Weer is een veroordeelde vrouwenhandelaar tijdens zijn proefverlof gevlucht. Kort daarop dwong de 24-jarige Nabil F. uit Amersfoort een 22-jarige vrouw om in de prostitutie te werken.

Nabil F. dwong tijdens zijn proefverlof een vrouw tot prostitutie
Rechtspraak te soft!
Extreem milde veroordelingen, aanhoudende verlofregelingen voor onhandelbare tbs'ers. Tijd dat de rechters eens kiezen voor slachtoffers, in plaats van voor de daders

Lees ook het Elsevier-commentaar: Terechte boosheid over te softe rechtspraak
Dat schrijft het AD vandaag. F. is dinsdag aangehouden. Eind maart vluchtte de man tijdens zijn proefverlof.

Veroordeeld
De crimineel werd in 2008 veroordeeld omdat hij twee 17-jarige meisjes onder dwang als raamprostituee had laten werken.

Een ander 19-jarig meisje dat voor hem 'werkte' moest verplicht zijn naam als tatoeage op haar onderrug zetten. Dat meisje heeft hem uiteindelijk aangegeven voor seksuele uitbuiting.

Murat O.
Vorige week bleek de 23-jarige pooier Murat O. verlof te hebben gekregen omdat zijn moeder ziek is. Hij was tot vier jaar cel veroordeeld, omdat hij twee vrouwen tot prostitutie had gedwongen.


Zowel het Openbaar Ministerie, het Coördinatiecentrum Mensenhandel (CoMensha) als Justitieminister Ernst Hirsch Ballin (CDA) zeiden de vrijlating van O. te betreuren. Tweede Kamerleden reageerde verbaasd op het verlof.

Pizzaman
06-05-10, 10:04
Ik zit te wachten tot het met een dochter van een rechter of minister gebeurt.
Dan zullen we zien...

tanger'73
06-05-10, 10:27
Prostitutie is inderdaad een groot probleem, het zou verboden moeten worden.

jang0201
06-05-10, 11:53
Prostitutie is inderdaad een groot probleem, het zou verboden moeten worden.

Ben ik voor een gedeelte met je eens, sowieso de leeftijd verhogen naar 21 jaar is volgens mij nu 18. Als iemand het fijn vindt om haar/zijn lichaam te verkopen dan is dat degene zijn keuze, mits het niet onder dwang gaat.

Abu_Hurayrah
06-05-10, 12:05
Ben ik voor een gedeelte met je eens, sowieso de leeftijd verhogen naar 21 jaar is volgens mij nu 18. Als iemand het fijn vindt om haar/zijn lichaam te verkopen dan is dat degene zijn keuze, mits het niet onder dwang gaat.

Je hebt ook verantwoordelijkheid als ouder zijnde van deze meisjes/vrouwen en het is moreel toepasselijk dat de ouder de dochter dit soort werk afraad, of beter nog, verbied. Alleen zeggen dat het de eigen keuze is maakt jou en mij moreel mede-aansprakelijk voor het zedelijk verval.

Als de leeftijd verhoogd wordt, dan is dat niet omdat het dan moreel meer geaccepteerd is - maar vanwege de aanname dat het illegaal maken daarvan nadeligere gevolgen heeft. Wat ik betwist.

Pizzaman
06-05-10, 12:27
Je hebt ook verantwoordelijkheid als ouder zijnde van deze meisjes/vrouwen en het is moreel toepasselijk dat de ouder de dochter dit soort werk afraad, of beter nog, verbied. Alleen zeggen dat het de eigen keuze is maakt jou en mij moreel mede-aansprakelijk voor het zedelijk verval.
Als je de leeftijd naar 21+ haalt, dan is alles daarbenenden inderdaad de verantwoording van de ouders.

Overigens is het wel goed om daar eens de nadruk op te leggen, die ouders.
Ik kan me ook andere gevallen voor de geest halen waarin dat goed zou zijn.
Maar ja...


Als de leeftijd verhoogd wordt, dan is dat niet omdat het dan moreel meer geaccepteerd is - maar vanwege de aanname dat het illegaal maken daarvan nadeligere gevolgen heeft. Wat ik betwist.
Daar heb je gelijk in, Heeft niets te maken met morele acceptatie. Wel zal het nadelige gevolgen hebben, namelijk dat jongere prostituees duurder zullen worden... marktwerking... :loog: