PDA

Bekijk Volledige Versie : Anti-homogeweld tijdens Bevrijdingsdag Amsterdam



jang0201
07-05-10, 08:11
Anti-homogeweld tijdens Bevrijdingsdag Amsterdam

--------------------------------------------------------------------------------

In Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag een 38-jarige homoseksuele man in elkaar geslagen door twee Marokkaanse jongens. Het incident had plaats na een bevrijdingsdagfeestje nabij het homomonument op de Westermarkt.

Het incident had plaats bij het homomonument in Amsterdam


De verwondingen van de man waren dusdanig ernstig dat hij de nacht in het ziekenhuis heeft moeten doorbrengen.

Provocerend
'Twee jongens van Marokkaanse afkomst begonnen me gewoon in elkaar te slaan. Ik schat ze rond een jaar of zeventien, achttien jaar oud,' verklaart het slachtoffer aan elsevier.nl.

'Ik liep met twee vrienden terug van een homofeest op de Westermarkt ter ere van Bevrijdingsdag. Twee jongens liepen op ons af en maakten een provocerende opmerking. We zeiden dat ze ons met rust moesten laten, maar plotseling begonnen ze op me in te slaan. Ze waren echt op zoek naar ruzie,' aldus de 38-jarige Amsterdammer, die anoniem wenst te blijven.

Vuile homo
Ze sloegen me tegen de grond en riepen "je bent een vieze vuile homo" tegen me. Ik was even bewusteloos. Eerst bleven ze nog doortrappen, maar ze schrokken toch dat ik er zo bijlag en gingen er op een scooter vandoor.' Een vriendin van de man kreeg ook nog een klap.

Binnen enkele minuten waren politie en ambulance ter plaatse. ' Toen ik op de brancard lag, zag ik een grote plas bloed liggen en dacht: "Wat is hier toch gebeurd?",' aldus de man.

Slechte reputatie
Aan de vechtpartij heeft de man een blauw oog, een zwelling in het gezicht, schrammen en een scheve neus overgehouden. Donderdagmiddag werd hij ontslagen uit het ziekenhuis. Hij verwacht vrijdag aangifte te doen bij de politie.

Het incident had plaats vlakbij het homomonument op de Westermarkt. Amsterdam heeft een behoorlijk slechte reputatie opgebouwd als het gaat om geweld tegen homo's. Zo zijn er jaarlijks verschillende meldingen van homo's die in elkaar worden geslagen. Tijdens Koninginnedag 2005 werd de Amerikaanse toerist en bekende homoactivist Chris Cain in elkaar geslagen, wat toen tot veel ophef leidde

bron

Aristos
07-05-10, 10:04
De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt. In en gelijke kwestie met hetro's spreken we ook niet van anti-hetro geweld. Ik begrijp natuurlijk dat het weer een tijdje rustig is geweest rondom de ellende van Marokkanen en dat het electoraat weer moet worden verenigd onder de vlag van de PVV, maar de boodschap en intentie van dit verhaal is gewoon overduidelijk. Zeker als het om Elsevier gaat.

mulan
07-05-10, 10:52
Dit soort zaken doen het altijd goed. Zo goed zelfs dat er geen vragen meer gesteld worden. Nog niet zolang geleden was er een soortgelijk incident waarbij het achteraf gewoon om een dronken vent bleek te gaan die ruzie zocht met iedereen die voorbij liep. Toen hij de ruzie kreeg die hij zocht werd het 'Marokkanen slaan homo inelkaar'.

Pizzaman
07-05-10, 10:55
Zelfs als PVV-stemmer snap ik dit soort dingen niet.

NB: Een vent van 38, met twee vrienden en een vriendin. Komen er twee jochies van 17 en 18.
Ik denk dat ik zelfs in m'n eentje die twee jochies zo'n muilpeer zou verkopen,
dat ze 'm twee weken daarna nog zouden voelen. En als toegift een rotschop onder hun kont.

Homo? Allemachtig, misschien kan je het beter hebben over een mietje, en die twee vrienden van 'm erbij. Er liep ook een dame bij, dus dat het zo duidelijk homo's waren kan ik niet uit het verhaal halen. Het vermoeden van Aristos dat het wel 'gewoon geweld' zal zijn, lijkt me dan ook plausibel.

Niettemin, ik snap dit niet. Hoe een stel jochies het in hun hoofd haalt om 2 kerels en een vrouw aan te vallen??

Mijn conclusie, we kunnen in NL alleen maar zeuren.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 12:41
Sinds wanneer nemen we het hier collectief op voor de misdaad, stelletje idioten...

Pizzaman
07-05-10, 12:54
Sinds wanneer nemen we het hier collectief op voor de misdaad, stelletje idioten...

Je ziet het mij niet opnemen voor dergelijk hangtuig.
Echter de politie inschakelen helpt ook niks.

Ik denk een cursus karate voor beginners?
dergelijke 17-18-jarigen verdienen gewoon een blauw oog.
En dan wegwezen, anders pakt de politie jou natuurlijk wel.

BTW ik heb er genoeg op hun smoelwerk geschopt, bij mij in de buurt werd het tamelijk rustig.
Er waren er namelijk meer die zoals ik reageerden.

Joesoef
07-05-10, 13:05
Hoe zien die jochies dat toch.

jang0201
07-05-10, 13:08
De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt. In en gelijke kwestie met hetro's spreken we ook niet van anti-hetro geweld. Ik begrijp natuurlijk dat het weer een tijdje rustig is geweest rondom de ellende van Marokkanen en dat het electoraat weer moet worden verenigd onder de vlag van de PVV, maar de boodschap en intentie van dit verhaal is gewoon overduidelijk. Zeker als het om Elsevier gaat.

Ben jij wel helemaal goed in je hoofd, betwijfel het! Hoe zou jij het vinden als je zus in elkaar getrapt wordt omdat ze moslima is, tja ze zal het zelf wel uitgelokt hebben. Stelletje Berberapen hier!

Aristos
07-05-10, 13:11
Ben jij wel helemaal goed in je hoofd, betwijfel het! Hoe zou jij het vinden als je zus in elkaar getrapt wordt omdat ze moslima is, tja ze zal het zelf wel uitgelokt hebben. Stelletje Berberapen hier!

Ik begrijp wel dat men bij homo's als jij de neiging krijgt bruut geweld te hanteren.

Aristos
07-05-10, 13:18
Sinds wanneer nemen we het hier collectief op voor de misdaad, stelletje idioten...

De tendentieuse berichtgeving hierover is een journalistieke misdaad. Het verhaal zal in het echt wel iets genuanceerder zijn en het zal me niet verbazen als uiteindelijk ook blijkt dat het homo-slachtoffer niet zo onschuldig is als wordt geclaimd in het bericht. Het zal niet de eerste keer zijn.

mulan
07-05-10, 13:24
Sinds wanneer nemen we het hier collectief op voor de misdaad, stelletje idioten...

Waar neemt iemand het op voor misdaad? Je ziet wat je wilt zien.

mulan
07-05-10, 13:26
Ben jij wel helemaal goed in je hoofd, betwijfel het! Hoe zou jij het vinden als je zus in elkaar getrapt wordt omdat ze moslima is, tja ze zal het zelf wel uitgelokt hebben. Stelletje Berberapen hier!

Het feit dat je spreekt over Berberapen diskwalificeert jouw verontwaardiging dus ga maar ergens anders lopen janken.

Pizzaman
07-05-10, 13:27
De tendentieuse berichtgeving hierover is een journalistieke misdaad. Het verhaal zal in het echt wel iets genuanceerder zijn en het zal me niet verbazen als uiteindelijk ook blijkt dat het homo-slachtoffer niet zo onschuldig is als wordt geclaimd in het bericht. Het zal niet de eerste keer zijn.

Je bedoelt:

Zoiets dat als ik Paul de Leeuw zie dat ik ook over hem heen wil kotsen.
Heeft niks met homo's te maken.

jang0201
07-05-10, 13:34
[QUOTE=Aristos;4336072]De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt.

Het feit dat je spreekt over Berberapen diskwalificeert jouw verontwaardiging dus ga maar ergens anders lopen janken

Mensen die dit homogeweld goedpraten zijn voor mij idd. Berberapen!!

FF een vraagje, mag ik jou zus in elkaar slaan, Aristos omdat ze moslima is?

jang0201
07-05-10, 13:36
Het feit dat je spreekt over Berberapen diskwalificeert jouw verontwaardiging dus ga maar ergens anders lopen janken.


Kijk is naar de reacties van je broeders en zusters op marokko.nl

Aristos
07-05-10, 13:39
Je bedoelt:

Zoiets dat als ik Paul de Leeuw zie dat ik ook over hem heen wil kotsen.
Heeft niks met homo's te maken.

Homo-hater! :boos:

H.P.Pas
07-05-10, 13:39
Waar neemt iemand het op voor misdaad? Je ziet wat je wilt zien.

Je wordt op je wenken bediend:


Ik begrijp wel dat men bij homo's als jij de neiging krijgt bruut geweld te hanteren.

Aristos
07-05-10, 13:43
[QUOTE=Aristos;4336072]De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt.

Het feit dat je spreekt over Berberapen diskwalificeert jouw verontwaardiging dus ga maar ergens anders lopen janken

Mensen die dit homogeweld goedpraten zijn voor mij idd. Berberapen!!

FF een vraagje, mag ik jou zus in elkaar slaan, Aristos omdat ze moslima is?

Wees verstandig en steek die energie in de zelfontwikkeling.

mulan
07-05-10, 13:43
Je wordt op je wenken bediend:

Dat gaat niet over het nieuwsbericht. Dat gaat over Aristos en jang0201.

mulan
07-05-10, 13:45
Kijk is naar de reacties van je broeders en zusters op marokko.nl

En als ik dat gedaan heb ga ik je zeker gelijk geven? Ik betwijfel het.

Aristos
07-05-10, 13:46
Je wordt op je wenken bediend:

geweld is niet per definitie een misdaad. :tik:

jang0201
07-05-10, 14:07
[QUOTE=Aristos;4336072]De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt.

Dus als ik jou zusje zie lopen met een hoofddoek mag ik haar in elkaar slaan, want ze zal het wel hebben uitgelokt?

jang0201
07-05-10, 14:10
Ik begrijp wel dat men bij homo's als jij de neiging krijgt bruut geweld te hanteren.

Tjongejonge wat een haat!

Aristos
07-05-10, 14:16
[QUOTE=Aristos;4336072]De beste meneer is gewoon in het kader van "anti-chemie" in elkaar gemept. Dat hij homo is, is niet ter zake doende. Hij zal het wel hebben uitgelokt.

Dus als ik jou zusje zie lopen met een hoofddoek mag ik haar in elkaar slaan, want ze zal het wel hebben uitgelokt?

Als ze homo is kan je me zelfs bellen voor hulp daarbij

Aristos
07-05-10, 14:18
Tjongejonge wat een haat!

Speel nu maar de vermoorde onschuld :laser:

jang0201
07-05-10, 14:26
Speel nu maar de vermoorde onschuld :laser:

Zekers ik ben absoluut tegen geweld!!! Heb nog nooit gevochten in mijn leven, los het altijd met woorden op of ik ga confrontaties uit de weg!
Waar komt bij jou de haat vandaan?

Aristos
07-05-10, 14:34
Zekers ik ben absoluut tegen geweld!!! Heb nog nooit gevochten in mijn leven, los het altijd met woorden op of ik ga confrontaties uit de weg!
Waar komt bij jou de haat vandaan?

Ik heb er even de woorden bijgezocht;



Stelletje Berberapen hier!


Haat jegens wie of wat? Die insinuaties van je geven wel duidelijk weer met welke intenties je zulke posts plaats.

jang0201
07-05-10, 14:39
Ik heb er even de woorden bijgezocht;



Haat jegens wie of wat? Die insinuaties van je geven wel duidelijk weer met welke intenties je zulke posts plaats.

Lijkt me niet meer dan een logische reactie, als jij schrijft dat men het wel uitgelokt zal hebben, media blabla...dan vind ik Berberaap nog erg zacht uitgedrukt!!

delirious
07-05-10, 15:15
Ik liep met twee vrienden terug van een homofeest op de Westermarkt
En je dan in elkaar laten stompen door 2 snotneuzen van 17.
Ik geloof er geen fuck van.

Aristos
07-05-10, 15:16
Lijkt me niet meer dan een logische reactie, als jij schrijft dat men het wel uitgelokt zal hebben, media blabla...dan vind ik Berberaap nog erg zacht uitgedrukt!!

Jij vindt het gepast om zulke taal te bezigen, omdat ik het berichtje in twijfel trek of op z'n minst onvolledig vind? Overigens dit naar aanleiding van soortgelijke berichten over anti-homo geweld, wat bij nader inzien niets met de geaardheid van de betrokkenen van doen had.

Aristos
07-05-10, 15:16
En je dan in elkaar laten stompen door 2 snotneuzen van 17.
Ik geloof er geen fuck van.

Kijk maar uit, straks noemt jang0201 je een berberaap en vraagt of hij je zusje in elkaar mag meppen :fucyc:

delirious
07-05-10, 16:15
Voordat er in 020 een homo wordt mishandeld post tosser jang het volledige verhaal hier al. Waarschijnlijk zal de rukker een scriptje klaar hebben staan.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 17:20
De tendentieuse berichtgeving hierover is een journalistieke misdaad. Het verhaal zal in het echt wel iets genuanceerder zijn en het zal me niet verbazen als uiteindelijk ook blijkt dat het homo-slachtoffer niet zo onschuldig is als wordt geclaimd in het bericht. Het zal niet de eerste keer zijn.

Kom zeg hoe gestoord ben je om iets te zoeken om dit goed te kunnen praten, wat is de volgende stap?
Als een vrouw wordt verkracht had het maar geen vrouw moeten zijn?

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 17:24
Waar neemt iemand het op voor misdaad? Je ziet wat je wilt zien.
Nee mulan ik zie mensen zoeken naar een excuses om dit goed te praten.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 17:26
En je dan in elkaar laten stompen door 2 snotneuzen van 17.
Ik geloof er geen fuck van.

Je bedoeld terug slaan en dan een mes in je ribben krijgen of bedoel je dat die twee jongens dom waren en iemand had moeten uitzoeken die groter waren en sterker dan hen?:cool:

Pizzaman
07-05-10, 17:30
Homo-hater! :boos:

Nee hoor, bij mij op de 'blacklist' (zal ook wel weer discriminerend zijn) staan minstens zoveel hetero's als homo's.

BTW er zijn ook homo's die ik best lief/goed vind.
Carlo Boshard, Jos Brink (RIP), George Michael, etcetera.

Paul de Leeuw, die vent wil wel iedereen afzeiken en hij kan zelf niets hebben.
Want dan begint ie gelijk te zeuren. :jammer:

Pizzaman
07-05-10, 17:32
Je bedoeld terug slaan en dan een mes in je ribben krijgen of bedoel je dat die twee jongens dom waren en iemand had moeten uitzoeken die groter waren en sterker dan hen?:cool:

Zo dom zijn ze soms wel...
En je moet ook niet terugslaan.
Je moet terug BEUKEN. En dan hard kunnen rennen.

Weet je, ik zit er echt op te wachten tot dat soort jongetjes een keer de verkeerde pakken.

Aristos
07-05-10, 17:33
Kom zeg hoe gestoord ben je om iets te zoeken om dit goed te kunnen praten, wat is de volgende stap?
Als een vrouw wordt verkracht had het maar geen vrouw moeten zijn?

Ik keur of praat niks goed, want het hele bericht trek ik in twijfel. Het is niet op waarheid berust, dan wel onvolledig. Met een beetje verstand en kritische blik kan je concluderen dat het verhaal in deze opzet aan alle kanten rammelt.

Wél keur ik af de manier waarop huisdemagoog Jang0201 zulke berichten poneert, puur voor stemmingmakerij. De schoft claimt daarna nog een goede opvoeding genoten te hebben :fucyc:

jang0201
07-05-10, 17:41
Ik keur of praat niks goed, want het hele bericht trek ik in twijfel. Het is niet op waarheid berust, dan wel onvolledig. Met een beetje verstand en kritische blik kan je concluderen dat het verhaal in deze opzet aan alle kanten rammelt.

Wél keur ik af de manier waarop huisdemagoog Jang0201 zulke berichten poneert, puur voor stemmingmakerij. De schoft claimt daarna nog een goede opvoeding genoten te hebben :fucyc:

Ik heb in ieder geval een betere opvoeding dan jouw genoten, jij bent hier degene die met geweld dreigt. Natuurlijk drop ik hier berichten neer die gaan over geweld op homoos. Het is toch van de zotte dat je als homozijnde niet meer veilig in Amsterdam kan bewegen.

Pizzaman
07-05-10, 18:04
Natuurlijk drop ik hier berichten neer die gaan over geweld op homoos.
Nog altijd geldt, ook hier, het recht op vrije meningsuiting!


Het is toch van de zotte dat je als homozijnde niet meer veilig in Amsterdam kan bewegen.

Ik zit stiekum te hopen op een aantal 'sportclub-gays' die 'lokaas' gaan uitzetten...
Dan wil ik wel eens zien wat er gebeurt. :cool:

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 19:06
geweld is niet per definitie een misdaad. :tik:

Elke vorm van geweld is een misdaad tegen het leven en het recht op vrijheden, misschien dat jij daar anders over denkt, maar gelukkig denkt 99,99% van de mensen in de vrije wereld hier anders over.

Pizzaman
07-05-10, 19:13
Elke vorm van geweld is een misdaad tegen het leven en het recht op vrijheden, misschien dat jij daar anders over denkt, maar gelukkig denkt 99,99% van de mensen in de vrije wereld hier anders over.

Nou, dan hoor ik ook tot die 0,01%.

Ik vind bijvoorbeeld een shop onder de reet van een figuur die
handtasjes van omaatjes probeert te roven een goede daad.

Aristos
08-05-10, 23:40
Elke vorm van geweld is een misdaad tegen het leven en het recht op vrijheden, misschien dat jij daar anders over denkt, maar gelukkig denkt 99,99% van de mensen in de vrije wereld hier anders over.

Gaarne het verzoek jullie hier dan ook naar te gedragen. B.v.d. :slaap:

jang0201
09-05-10, 07:46
Gaarne het verzoek jullie hier dan ook naar te gedragen. B.v.d. :slaap:

Wie bedoel je met ´jullie´, het zijn geen Nederlanders die homoos aftuigen in Amsterdam maar Marokkanen! Of geloof je het artikel nog steeds niet?

jang0201
09-05-10, 08:42
Homogeweld: wél vaak Marokkanen
Van onze verslaggever Willem Beusekamp op 21 november '08, 02:45, bijgewerkt 03 december '08, 14:48

AMSTERDAM - Amsterdamse onderzoekers komen tot andere conclusies over anti-homogeweld dan Justitie en Binnenlandse Zaken.

Marokkanen zijn in Amsterdam oververtegenwoordigd onder de geweldplegers tegen homoseksuelen. Cijfers over de landelijke omvang van anti-homogeweld zijn er nauwelijks.

Drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam komen tot deze conclusies, die opmerkelijk genoeg afwijken van een Haagse rapportage eerder deze week, waarin de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken aan de hand van nauwkeurig ogend cijfermateriaal vaststellen dat de overgrote meerderheid van de daders autochtoon is.

Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak verwijzen in de titel van hun donderdag op het stadhuis gepresenteerde onderzoek naar anti-homoseksueel geweld in Amsterdam direct al naar een belangrijk dadermotief, Als ze maar van me afblijven. Als de dood zijn veel geweldplegers dat ze door homo’s die geen geheim maken van hun geaardheid seksueel worden lastiggevallen.

Bij Marokkanen spelen daarbij vooral de weerzin tegen vrouwelijk gedrag en het idee van anale seks een rol. Hetgeen volgens de onderzoekers weer is te herleiden tot de uitgesproken machocultuur onder veel Marokkaanse (straat)jongeren, waarin stoer, mannelijk en dwars gedrag (‘in straattaal van de jongens: kapot moeilijk’) de hoogst haalbare status geeft.

Religie, aldus de onderzoekers, heeft niet of nauwelijks invloed op het homovijandige gedrag. Evenmin is gebleken dat de oververtegenwoordiging van Marokkanen iets te maken zou hebben met nare seksuele ervaringen in hun jeugd.

De wetenschappers citeren in dit verband stadsdeelvoorzitter Marcouch van Amsterdam-Slotervaart, die er onlangs op wees dat veel jeugdige Marokkanen zijn en worden misbruikt door pedofielen, waardoor ze een agressie ontwikkelen jegens homo’s.

Vrijwel alle daders – en dat geldt voor alle etnische groepen – zijn slecht opgeleid en afkomstig uit probleemgezinnen.

Voor het onderzoek, in opdracht van het Amsterdamse stadsbestuur, hebben de wetenschappers ‘methodisch een fuikmodel’ gehanteerd. Door middel van een enquête op middelbare scholen werd een beeld gevormd van opvattingen over homoseksuelen en anti-homogeweld.

Vervolgens vonden er ‘focusgroepsgesprekken’ plaats met zeven groepen jongeren die ‘volgens de gangbare inzichten sneller anti-homogeweld zouden plegen dan anderen’. Ten slotte zijn tientallen daders geïnterviewd of zijn hun strafdossiers bestudeerd.

Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent.

Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.

Opmerkelijk, vooral gezien het landelijk beeld in eerder genoemde Haagse rapportage, is de vaststelling van de onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam dat het maken van vergelijkingen met andere steden in Nederland ‘niet mogelijk is vanwege de wijze van registreren van veel politiekorpsen en de manier waarop de politiesystemen functioneren’.

Ofschoon verre van ideaal wordt het registratiesysteem van de Amsterdamse politie het beste genoemd als het gaat om het traceren en analyseren van anti-homogeweld.

Buijs, Hekma en Duyvendak zeggen dat het anti-homogeweld niet tot Amsterdam beperkt blijft. Ook steden als Berlijn, Barcelona, Londen en zelfs New York melden regelmatig ernstige incidenten.

bron Volkskrant

jang0201
09-05-10, 12:01
Arabische homo's hebben dubbelleven
Gepubliceerd: 15 maart 2006 18:27 | Gewijzigd: 23 augustus 2007 11:10
Vroeger waren er complimenten, maar nu wordt er gescholden of geslagen. Homo's hebben het lastiger in Amsterdam. Dat geldt ook voor de bezoekers van de Arabische homobar Habibi Ana.Door onze redacteur Ahmet Olgun
Amsterdam, 17 mei. Hassan (26) en zijn vriend Elias (22) drukken op de ritmes van Egyptische muziek hun kruisen tegen elkaar. Op dezelfde dansvloer bewegen enkele Marokkaanse meiden van nog geen twintig slangachtig met hun slanke lichamen. De billen zweven in de lucht. De jongens kijken elkaar verliefd in de ogen, de flirterige meiden gillen van plezier.

De erotiek hangt voelbaar boven de dansvloer van de Arabische homobar Habibi Ana in de buurt van het Leidseplein in Amsterdam. Sinds de oprichting in 2001 fungeert Habibi Ana, Arabisch voor 'Mijn Lieve Schat', als de verzamelplaats voor Arabische homo's, lesbiennes en transseksuelen. ,,Je bent hier onder je eigen mensen'', zegt Hassan even later aan een tafeltje, waar hij de hand van zijn vriend vasthoudt en slurpt aan de slang van een waterpijp. De student maatschappelijk werk luistert hier naar Arabische muziek, flirten doet hij ook in zijn eigen taal.

Habibi Ana is het eerste en enige Arabische homocafé ter wereld, zegt eigenaar Atef Salib (44) trots. De bar vervult volgens hem een belangrijke rol in de emancipatie van Arabische homo's, meent eigenaar Salib. Hij gelooft dat jongens en meisje door zijn café hun seksuele geaardheid eerder accepteren. ,,Hier zien ze: hé, ik ben niet de enige Arabische of islamitische homo.''

Op een steenworp afstand van de bar werd onlangs de Amerikaanse homoactivist Chris Crain gemolesteerd door zes à zeven Marokkanen. De antihomosfeer baart Salib steeds meer zorgen. Kreeg hij vier jaar geleden nog alleen maar complimenten voor zijn bar, tegenwoordig roepen ook Nederlandse passanten 'homo's!' naar hem en zijn bezoekers. ,,Maar het zijn bijna allemaal Marokkaanse jongens die agressief worden.''

Zo vaak als de vormen van agressie jegens homo's worden besproken, zo weinig is dergelijk gedrag onderzocht of bestudeerd. Zo is niet te achterhalen hoe vaak homo's worden gediscrimineerd. De Amsterdamse burgemeester J. Cohen schat dat jaarlijks tussen de tien en twintig homo's in zijn stad slachtoffer worden van geweld.

Een van de schaarse onderzoeken naar de omvang en achtergrond van geweld tegen homo's of lesbiennes werd eind 1998 uitgevoerd in Eindhoven. Daaruit bleek dat drie van de tien respondenten ,,een of meerdere malen slachtoffer werden van geweld op grond van hun (vermeende) seksuele geaardheid'', 15 procent werd systematisch gepest en uitgescholden, 7 procent werd slachtoffer van vernieling en 4 procent van geweld, mishandeling of bedreiging. Antihomogeweld was in Eindhoven niet toegenomen, zo bleek uit een vergelijking met een onderzoek van tien jaar eerder.

De daders zijn overwegend mannen. Als er geweld wordt gebruikt, zijn er vaak meerdere daders, overwegend jongeren, bij betrokken. In de helft van de gevallen kenden daders en slachtoffers elkaar. Over de etnische afkomst van de daders melden de Eindhovense onderzoeken niets.

Hoewel niet ondersteund door statistieken en harde cijfers, vinden veel geïnterviewden dat het geweld jegens homo's en lesbiennes toeneemt. Zo meent Martin Verbeet, voorzitter van de Amsterdamse stadsdeel Oost/Watergraafsmeer, dat er ,,absoluut'' een toename is. Dat baseert hij op een bijeenkomst die zijn stadsdeelkantoor in maart mede organiseerde. Van de tweehonderd aangeschrevenen kwam een kwart opdagen. ,,Men voelt zich in groten getale betrokken bij dit onderwerp.'' Volgens Verbeet trekken homo's weg uit de Amsterdamse stadsdelen vanwege toenemend geweld.

In het stadsdeel van Verbeet moesten in het recente verleden drie homoseksuelen noodgedwongen verhuizen omdat ze onophoudelijk werden bedreigd. Hij wijt het aan de polarisatie in de samenleving. ,,Onder het mom van 'ik mag toch zeggen wat ik wil' denken mensen dat ze van alles mogen roepen. Dat leidt soms tot handgemeen.'' Ook autochtone Amsterdammers keren zich soms tegen hun homoburen.

Velen wijzen vooral in de richting van Marokkaanse jongens en mannen als plegers van antihomogeweld. De een meent dat ze worden opgehitst door haatdragende imams, de ander zegt dat ze hun eigen discriminatie projecteren op de homo's. Richtte de aandacht van Marokkaanse belagers zich eerst op moho's, moslimhomo's, tegenwoordig bespugen en bedreigen ze steeds vaker ook autochtone gays, vertelt stadsdeelvoorzitter Verbeet. Islamitische jongeren die op latere leeftijd naar Nederland zijn gekomen bezondigen zich zelden aan geweld jegens homo's, ervaart Marie-Jo Hermans, coördinator op een 'zwarte' vmbo-school in Amsterdam-West. ,,Die jongens hebben een andere instelling. Ze willen een betere toekomst opbouwen. Anders dan de jongens die hier geboren en getogen zijn, hebben ze geen aversie jegens Nederland en Nederlanders.''

Ahmed Marcouch van de Unie Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) omschrijft plegers van antihomogeweld als asocialen die zich ook ,,vervelend'' gedragen tegenover bijvoorbeeld vrouwen. Hij meent dat moskeebezoekende jongeren zich niet schuldig maken aan zulke agressie. Zij zouden weten dat het gebruik van geweld niet mag, ook al zijn homo's volgens hen zondaars.

De klok moet nog elf uur 's avonds slaan als de uitbundige jonge lesbiennes Habibi Ana verlaten. ,,Ze moeten vroeg thuis zijn van hun ouders'', weet eigenaar Salib. De meiden hebben het driedubbel zwaar, zegt hij. Thuis is de sfeer vaak conservatief en tradioneel. Als ze uitgaan, moeten ze dat vaak geheim houden voor hun ouders. Hun homoseksualiteit komt bovenop hun dubbelleven. ,,Erg moeilijk.''

Hassan heeft zijn ouders ingelicht over zijn geaardheid. Sindsdien zwijgen ze er in alle talen over. Ze willen het gewoon niet weten, zegt Hassan. ,,Ze weten niets af van homoseksualiteit. Ze denken meteen aan anale seks bij homo's. Ze hebben geen oog voor de verliefdheid, de gevoelens die ook spelen.''

Zijn vriend Elias moet nog uit de kast komen. Zelf heeft hij nog niet zo lang geleden ,,zichzelf geaccepteerd''. ,,Ik heb heel lang gedacht: misschien gaat het vanzelf over.'' Hoewel Elias een Arabische christen is, en geen moslim zoals Hassan, ging het er bij hem thuis hetzelfde aan toe. Zijn vader roept nog steeds dat homo's ziek zijn als hij ze op tv ziet. ,,Ik geloof niet dat de antihomoseksualiteit met de religie te maken heeft. Het is meer de cultuur van het land.''

Het duurde jaren voordat Hassan zijn geaardheid kon accepteren. Op de middelbare school was hij verliefd op een jongen, maar hij kon zijn gevoelens niet thuisbrengen. ,,Dus stortte ik me op mijn school, muziek en de islam. Ik was zo geïsoleerd dat ik geen antwoorden op mijn vragen kon zoeken. 'O mijn Allah, wat is er met mij aan de hand?' Ik kon ook niet terecht bij de imam, ik durfde niet.'' Hassan heeft zijn religie niet helemaal opgegeven, wel geminimaliseerd. Hij praktiseert niet meer. ,,Het kan niet zo zijn dat Allah mij zo heeft gemaakt terwijl hij mijn geaardheid afkeurt.'' De student: ,,Laat mij mijn geaardheid afrekenen met mijn god.

jang0201
09-05-10, 12:04
'Homogeweld bewijs van mannelijkheid'
Uitgegeven: 20 november 2008 16:15
Laatst gewijzigd: 20 november 2008 17:04

AMSTERDAM - Daders van geweld tegen homo's willen vooral hun eigen mannelijkheid bewijzen. Zij slaan homo's in elkaar om zich te bewijzen tegenover hun vriendengroep, waarin een machocultuur heerst.

40 Procent van de geweldsincidenten gebeurt omdat de 'potenrammer' denkt dat het slachtoffer hem probeert te versieren.

Dat concluderen wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam in een donderdag verschenen onderzoek naar antihomogeweld in Amsterdam. Zij voerden dat uit in opdracht van de gemeente. Religieuze motieven spelen volgens de onderzoekers vrijwel geen rol bij antihomogeweld.



'Potenrammers' zijn vooral laagopgeleide mannen tussen de 17 en 25 jaar. Autochtonen plegen 36 procent van de geweldsincidenten in Amsterdam. Hoewel Marokkanen slechts 16 procent van de bevolking in de hoofdstad vormen, zijn zij verantwoordelijk voor eveneens 36 procent van het aantal geweldsgevallen tegen homo's.

Straatcultuur

De onderzoekers verklaren die oververtegenwoordiging door de straatcultuur waarin veel Marokkaanse jongens leven. Turken (6 procent) en Surinamers (4 procent) zijn ondervertegenwoordigd als het gaat om geweldsincidenten tegen homo's.

In Amsterdam waren vorig jaar 67 meldingen van fysiek geweld tegen homoseksuelen. De onderzoekers denken echter dat het echte aantal veel hoger ligt. 75 tot 95 procent van de slachtoffers doet volgens hen geen aangifte.

Homo

De wetenschappers spraken met daders, namen vragenlijsten af onder scholieren en bestudeerden politiedossiers. Opvallend is dat een van de onderzoekers tijdens het onderzoek zelf in elkaar werd geslagen omdat hij homo is.

De ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie maakten maandag nog bekend dat de politie in de eerste helft van dit jaar in het hele land 150 meldingen van geweld tegen homo's binnenkreeg.

bron. nu.nl

PaRiSCaSa
09-05-10, 12:58
De onderzoekers verklaren die oververtegenwoordiging door de straatcultuur waarin veel Marokkaanse jongens leven. Turken (6 procent) en Surinamers (4 procent) zijn ondervertegenwoordigd als het gaat om geweldsincidenten tegen homo's.

onderzoekers tijdens het onderzoek zelf in elkaar werd geslagen omdat hij homo is.



What's the point of your presence on this "Moroccan" forum?

What are you looking for?

Thanks to you, we know that Moroccans are bad people. It's probably genetic :wtf:

Instead of placing that kind of articles, which is useless, you should ask yourself how to resolve those problems...it would be wiser and more productive.

Aristos
09-05-10, 13:12
Wie bedoel je met ´jullie´, het zijn geen Nederlanders die homoos aftuigen in Amsterdam maar Marokkanen! Of geloof je het artikel nog steeds niet?

Ik had het over geweld in elke hoedanigheid, maar jij bent kennelijk zo gefixeerd op het geweld tegen homo's, dat je blind van woede bent.

'Jullie' slaat in dit geval op de 99,99% van de mensen in de vrije wereld, wie dat ook moge zijn. Nogmaals het artikel is niet geloofwaardig en op zen minst onvolledig...maar het is duidelijk welke bedoelingen je hebt met het plaaten van dergelijke berichten...het is de schuld van de Marokkanen!

jang0201
09-05-10, 13:24
Ik had het over geweld in elke hoedanigheid, maar jij bent kennelijk zo gefixeerd op het geweld tegen homo's, dat je blind van woede bent.

'Jullie' slaat in dit geval op de 99,99% van de mensen in de vrije wereld, wie dat ook moge zijn. Nogmaals het artikel is niet geloofwaardig en op zen minst onvolledig...maar het is duidelijk welke bedoelingen je hebt met het plaaten van dergelijke berichten...het is de schuld van de Marokkanen!

Natuurlijk ben ik woedend, het is toch niet normaal dat je je als homozijnde je leven niet veilig bent in Nederland. Hoe zou jij het vinden als er moslims in Nederland in elkaar geslagen worden alleen omdat ze moslim zijn, dan kom jij daar toch ook voor op?

jang0201
09-05-10, 13:28
What's the point of your presence on this "Moroccan" forum?

What are you looking for?

Thanks to you, we know that Moroccans are bad people. It's probably genetic :wtf:

Instead of placing that kind of articles, which is useless, you should ask yourself how to resolve those problems...it would be wiser and more productive.

Het staat me vrij om hier te posten, dit is nog altijd maroc.NL, wat doet u hier op een Nederlandse site dan, zijn genoeg Franse sites waar u kunt prikken. Homogeweld is in Amsterdam een Marokkaans probleem, gebrek aan goede opvoeding!

jang0201
09-05-10, 13:32
Ik had het over geweld in elke hoedanigheid, maar jij bent kennelijk zo gefixeerd op het geweld tegen homo's, dat je blind van woede bent.

'Jullie' slaat in dit geval op de 99,99% van de mensen in de vrije wereld, wie dat ook moge zijn. Nogmaals het artikel is niet geloofwaardig en op zen minst onvolledig...maar het is duidelijk welke bedoelingen je hebt met het plaaten van dergelijke berichten...het is de schuld van de Marokkanen!

Waarom vind je het artikel ongeloofwaardig, waren ook nog 4 getuigen bij, of denk je dat die ook liegen.

Aristos
09-05-10, 13:40
Natuurlijk ben ik woedend, het is toch niet normaal dat je je als homozijnde je leven niet veilig bent in Nederland. Hoe zou jij het vinden als er moslims in Nederland in elkaar geslagen worden alleen omdat ze moslim zijn, dan kom jij daar toch ook voor op?

Nee dat is zeker niet normaal. Ik heb het volste vertrouwen in ons rechtssysteem om deze daders te vervolgen voor hetgeen ze zich aan zouden hebben schuldig gemaakt.

Waar ik tegen ageer is de suggestieve, tendentieuse berichtgeving van rechtse journalisten om de onderbuikgevoelens bij Nederlanders aan te wakkeren, dan wel te bevestigen.

- Waaruit blijkt dat het om een Marokkaan ging?
- Waaruit blijkt dat het om anti-homo geweld ging...zou toch ook een "gewone" ruzie kunnen zijn geweest
- Twee jochies van 17 die 3 volwassen in elkaar meppen is niet geloofwaardig
- Waar waren omstanders (hartje Amsterdam), die kunnen toch wel twee kinderen van 17 in toom houden

Kortom het bericht heeft geen enkele journalistieke- en nieuwswaarde.

PaRiSCaSa
09-05-10, 14:00
Het staat me vrij om hier te posten, dit is nog altijd maroc.NL, wat doet u hier op een Nederlandse site dan, zijn genoeg Franse sites waar u kunt prikken. Homogeweld is in Amsterdam een Marokkaans probleem, gebrek aan goede opvoeding!

What solutions do you propose to deal with this issue?

jang0201
09-05-10, 18:59
What solutions do you propose to deal with this issue?

Ik denk dat het denkbeeld dat homoos ziek en raar zijn veranderd kan worden door misschien een betere opvoeding van de ouders, meer voorlichting op school en in de moskee.

Het heeft oa. te maken met machogedrag, want als ze alleen zijn dan durft men niet.
Ik denk niet dat het alleen ligt aan het geloof anders zou het anti-homo geweld ook onder Turken moeten plaatsvinden, daar is mij weinig over bekend.

PaRiSCaSa
09-05-10, 22:29
Ik denk dat het denkbeeld dat homoos ziek en raar zijn veranderd kan worden door misschien een betere opvoeding van de ouders, meer voorlichting op school en in de moskee.

Exactly. Better education. As it is the case for racism.And we know it is a big issue in NL.

I am not sure the persons who commit those acts regularly attend the mosques.


Het heeft oa. te maken met machogedrag, want als ze alleen zijn dan durft men niet.

I think that in many cases it comes from the way homos behave themselves. Provocative. The Gay Pride is a clear and sad illustration. This is the image you reflect to the World.

I don't think homos who behave normally (like men) have such problems.


Ik denk niet dat het alleen ligt aan het geloof anders zou het anti-homo geweld ook onder Turken moeten plaatsvinden, daar is mij weinig over bekend.

That's what I wrote above. Does not have anything to do with being a Muslim or not.

Kal-El B.V
10-05-10, 01:16
Apart hoor, dus homo's worden net zo vaak in elkaar geslagen door autochtonen als door marokkanen, beide zijn verantwoordelijk voor 39% van de gevallen. Als ik van de berichtgeving in de media moet uitgaan dan kan je niet anders denken dat de daders van homogeweld alleen maar uit de hoek van de marokkanen komt. Wanneer gaan we dan eens een mediabericht tegen komen van autochtoon geweld jegens homo's? Ik ken ze niet. Als het echt gaat om 39% voor allebei de groepen dan zou dat dus betekenen dat voor elk bericht over geweld jegens homo's veroorzaakt door een marokkaan er een bericht tegenover zou moeten staan van geweld jegens homo's veroorzaakt door een autochtoon.

Maar ik kom alleen geweld tegen homo's in de media tegen als het om marokkanen gaat.

What gives ?

Aristos
10-05-10, 11:50
Vorige week kreeg rechts een flinke klap in het gezicht door Amsterdams onderzoek waaruit bleek dat het merendeel van de mishandelingen van homo’s door "autochtonen" wordt begaan. Tot nu toe was homofobie een favoriete stok van rechts-populisten om moslims mee te slaan. Fortuyn zag in elke moslim een homofoob, en allerlei rechtse opiniemakers zeggen hem dat sindsdien na, zo ook Geert Wilders en zijn PVV. Maar volgens het rapport "Als ze maar van me afblijven" van de onderzoekers Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak spelen religieuze motieven bij het anti-homogeweld “vrijwel geen rol".

Veel media wisten de resultaten van het onderzoek echter zo te draaien dat vooral Marokkaanse Nederlanders verantwoordelijk zouden zijn voor anti-homogeweld. Uit het onderzoek bleek immers dat "autochtone" mannen en mannen met een Marokkaanse achtergrond elk goed waren voor 36 procent van het geweld tegen homo’s in Amsterdam. En dat terwijl Marokkanen een veel kleiner deel uitmaken van de samenleving. Gemiddeld zouden mannen met een Marokkaanse achtergrond dus veel vaker homofoob geweld plegen.

Maar uit het onderzoek kwam ook naar voren dat het vooral laagopgeleide mannen zijn die geweld gebruiken tegen homo’s “om hun mannelijkheid te bewijzen”. Waar macho-mannen uit hogere lagen van de bevolking hun mannelijkheid uitdragen via hun carriere of een grotere auto dan hun buurman, hebben macho's uit de lagere klassen die mogelijkheden niet en voelen sommigen zich daardoor kennelijk geroepen om homo's in elkaar te slaan om zich te bewijzen. Uit eerdere onderzoeken is overigens al gebleken dat potenrammers vaak zelf homo's zijn die niet uit de kast durven te komen en hun zelfhaat en frustratie afreageren op mannen die wel openlijk homo zijn. Hoe dan ook: fysiek anti-homogeweld is waarschijnlijk vooral iets van mannen uit de lagere klassen en daar zijn "allochtonen" simpelweg oververtegenwoordigd, nu de sociale verhoudingen in Nederland steeds meer ‘etniseren’. Waarbij aangetekend dat de meeste macho's van hogere klassen dan misschien niet direct slaan, maar veelal ook niet vies zijn van verbaal homofoob geweld.

Het is overigens diep racistisch hoe er in het geval van typische onderklasse geweldscriminaliteit altijd ingezoomd wordt op de etnische achtergrond van de daders, terwijl bij misdrijven van de middenklasse en de rijken, zoals bijvoorbeeld bouwfraude, nooit geroepen wordt dat het weer die "autochtonen" zijn.

Voor Kal-El B.v.

Eke
10-05-10, 12:05
Aristos[/B];4336223][quote=jang0201;4336218]

Als ze homo is kan je me zelfs bellen voor hulp daarbij

Tssssss.....je hebt met je zusje in dezelfde buik gezeten !!! Je hoort haar te beschermen als ze dat nodig heeft...

Wat ik intrigerend vind : hoe komt het dat vrouwen lesbisch zijn. Soms zien ze er zelfs een beetje mannelijk uit. Er moeten oorzaken voor zijn...Je stopt niet zomaar met verliefd worden op mannen.

Homosexualiteit bestaat al zolang de mensheid bestaat.
Er zijn onderzoeken naar gedaan en ze komen in de buurt van biologische oorzaken.

In je hersenen zitten allerlei kernen en verbindingen. Nu is het vermoeden dat tijdens de embryonale ontwikkeling, dus als je nog een klompje cellen bent..er wel veel testosteron in je moeders bloed zit en tijdens de foetale ontwikkeling niet....

Je moest eens weten, Aristos, hoeveel invloed hormonen (er zijn er geloof ik 33)op jouw gedrag hebben......

Dusse...je zus meppen is niet eerlijk !

Aristos
10-05-10, 12:26
[quote=Aristos;4336223]

Tssssss.....je hebt met je zusje in dezelfde buik gezeten !!! Je hoort haar te beschermen als ze dat nodig heeft...

Wat ik intrigerend vind : hoe komt het dat vrouwen lesbisch zijn. Soms zien ze er zelfs een beetje mannelijk uit. Er moeten oorzaken voor zijn...Je stopt niet zomaar met verliefd worden op mannen.

Homosexualiteit bestaat al zolang de mensheid bestaat.
Er zijn onderzoeken naar gedaan en ze komen in de buurt van biologische oorzaken.

In je hersenen zitten allerlei kernen en verbindingen. Nu is het vermoeden dat tijdens de embryonale ontwikkeling, dus als je nog een klompje cellen bent..er wel veel testosteron in je moeders bloed zit en tijdens de foetale ontwikkeling niet....

Je moest eens weten, Aristos, hoeveel invloed hormonen (er zijn er geloof ik 33)op jouw gedrag hebben......

Dusse...je zus meppen is niet eerlijk !

Homofilie is dus een lichamelijke afwijking (ziekte)? :eek:

H.P.Pas
10-05-10, 12:34
[quote=Eke;4338283]

Homofilie is dus een lichamelijke afwijking (ziekte)? :eek:

IQ boven 150 is ook een afwijking.


Pogingen om het begrip ziekte (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte) te definiëren hebben nog geen eenduidig antwoord opgeleverd. Ziekte als "afwezigheid van gezondheid" stuit op problemen - de Wereldgezondheidsorganisatie-definitie van gezondheid als "Een toestand van volkomen lichamelijk, geestelijk en maatschappelijk welbevinden" sluit eigenlijk het bestaan van gezonde mensen op de planeet Aarde uit.

Danablue
10-05-10, 12:43
...Je stopt niet zomaar met verliefd worden op mannen.




Stoppen? Dat suggereert dat men eerst wel verliefd werd op mannen. Dat hoeft niet het geval te zijn.

Aristos
10-05-10, 13:15
[quote=Aristos;4338301]

IQ boven 150 is ook een afwijking.

Er zou in dat geval zelfs sprake kunnen zijn van lichamelijke afwijking (in de hersenen). Het is wat mij betreft een ziekte (heeft nogal een negatieve connotatie) als het ten koste gaat van andere eigenschappen. In dit geval bv. een te lage EQ.

Als we stellen dat een man verliefd zou moeten worden op een vrouw (en andersom) en door lichamelijke afwijking dit niet het geval kan zijn, je dan in feite kan spreken van een ziekte. Eens?

H.P.Pas
10-05-10, 13:34
[quote=H.P.Pas;4338303]
Als we stellen dat een man verliefd zou moeten worden op een vrouw (en andersom) en door lichamelijke afwijking dit niet het geval kan zijn, je dan in feite kan spreken van een ziekte. Eens?

De gevolgtrekking klopt; de premisse is uit de lucht gegrepen.
Waarom zou een man verliefd moeten worden op een vrouw ?

mark61
10-05-10, 13:42
Als we stellen dat een man verliefd zou moeten worden op een vrouw (en andersom) en door lichamelijke afwijking dit niet het geval kan zijn, je dan in feite kan spreken van een ziekte. Eens?

Dat riekt naar tautologie. Wat is 'ziek'? Wat is een 'afwijking'?

In Nederland wordt lactose-intolerantie als een 'ziekte' beschouwd wegens de lichamelijke 'afwijking': ontbreken van een enzym.

Nochtans geldt dat voor 80% van de wereldbevolking.

Ziek en afwijking zijn in the eye of the beholder.

100% kans dat homofobie a priori vooraf gaat aan quasi-wetenschappelijke voorstellingen :haha:

Eke
10-05-10, 13:51
Stoppen? Dat suggereert dat men eerst wel verliefd werd op mannen. Dat hoeft niet het geval te zijn.


Slordig geformuleerd, he :) Ik dacht in generaties..bijna altijd is de vrouw hetero en dan....:denk:...opeens besluit een foetje om als lesbiënne ter wereld te komen...Haar dochter kan dan gewoon weer verliefd worden op mannen, als ze daar zin in heeft.

Aristo, nou ligt het bij vrouwen nog iets ingewikkelder, want vrouwen zijn vaker bi-sexueel dan mannen.In verschillende mate.

A joh, de natuur kent zoveel -gezonde- varianten...
De vraag is of we dit gewoon accepteren- waar ik voor ben- of in de (verre) toekomst kiezen voor eenheidsworst door medisch ingrijpen.

Ja, er kan ook een gek komen die iedereen groene ogen wil geven met rode haren....Niks mis met de mooie combi, maar liever niet verplicht. Dan is de verrassing weg bij de geboorte...Jammer, toch :hihi:

Eke
10-05-10, 13:54
[quote=Aristos;4338329]


Waarom zou een man verliefd moeten worden op een vrouw ?

Heerlijk, he, dat niets hoeft.....

Aristos
10-05-10, 14:23
[quote=Aristos;4338329]

De gevolgtrekking klopt; de premisse is uit de lucht gegrepen.
Waarom zou een man verliefd moeten worden op een vrouw ?

Ik ga vooralsnog uit van het voortplantingsinstinct. Of is hetero-sexualiteit een afwijking/ziekte?

Aristos
10-05-10, 14:26
Dat riekt naar tautologie. Wat is 'ziek'? Wat is een 'afwijking'?

In Nederland wordt lactose-intolerantie als een 'ziekte' beschouwd wegens de lichamelijke 'afwijking': ontbreken van een enzym.

Nochtans geldt dat voor 80% van de wereldbevolking.

Ziek en afwijking zijn in the eye of the beholder.

100% kans dat homofobie a priori vooraf gaat aan quasi-wetenschappelijke voorstellingen :haha:

De veronderstelling dat je kan spreken van een afwijking indien iets afwijkt van de meerderheid is anders een schoon voorbeeld van quasi-wetenschap.

Aristos
10-05-10, 14:29
[quote=H.P.Pas;4338337]

Heerlijk, he, dat niets hoeft.....

Je moet niks, maar als je gezond bent dan gaat het vanzelf.

mark61
10-05-10, 14:49
[quote=H.P.Pas;4338337]

Ik ga vooralsnog uit van het voortplantingsinstinct.

Das fantasie.

mark61
10-05-10, 14:50
De veronderstelling dat je kan spreken van een afwijking indien iets afwijkt van de meerderheid is anders een schoon voorbeeld van quasi-wetenschap.

Precies. Dat deed jij toch net?

The_Grand_Wazoo
10-05-10, 15:07
[quote=H.P.Pas;4338337]

Ik ga vooralsnog uit van het voortplantingsinstinct. Of is hetero-sexualiteit een afwijking/ziekte?

Biologische argumenten aanvoeren ter legitimatie voor sociale constructen is een doodlopende weg. Dan kun je alle cultuur, incl. religie, bij het oud vuil zetten.

Aristos
10-05-10, 15:08
Precies. Dat deed jij toch net?

Nee hoor. Waar zou dat dan geweest zijn?

Aristos
10-05-10, 15:09
Biologische fundamenten wensen ter legitimatie voor sociale constructen is een doodlopende weg. Dan kun je alle cultuur, incl. religie, bij het oud vuil zetten.

Spannend hoor, zo'n uitspraak zonder enige onderbouwing. Zet die maar ook bij het huisvuil.

Aristos
10-05-10, 15:13
Das fantasie.

Gelukkig hebben we jou hier op het forum om de waarheid continu te toetsen.

super ick
10-05-10, 15:22
Jij vindt het gepast om zulke taal te bezigen, omdat ik het berichtje in twijfel trek of op z'n minst onvolledig vind? Overigens dit naar aanleiding van soortgelijke berichten over anti-homo geweld, wat bij nader inzien niets met de geaardheid van de betrokkenen van doen had.

Achteraf wordt een dergelijke bekentenis natuurlijk nooit gedaan. Iedere jurist zal zijn client influisteren te verklaren dat het door de opmerking kwam.
Geweld a.g.v. discriminatie wordt nl. vele malen strenger bestraft.

Er is wel degelijk sprake van geweld jegens homoseksuelen. Vaak is dat geweld afkomstig van allochtone jongetjes. Kennelijk hebben die problemen met homoseksualiteit.

Aristos
10-05-10, 15:51
Achteraf wordt een dergelijke bekentenis natuurlijk nooit gedaan. Iedere jurist zal zijn client influisteren te verklaren dat het door de opmerking kwam.
Geweld a.g.v. discriminatie wordt nl. vele malen strenger bestraft.


Dan is het ook een morele verplichting om als nieuwsverstrekker iets terughoudender te zijn in de berichtgeving en je zoveel als mogelijk beperken tot de feiten.



Er is wel degelijk sprake van geweld jegens homoseksuelen. Vaak is dat geweld afkomstig van allochtone jongetjes. Kennelijk hebben die problemen met homoseksualiteit.

Ik geloof je op je blauwe ogen :slaap:

mark61
10-05-10, 16:19
Nee hoor. Waar zou dat dan geweest zijn?


Als we stellen dat een man verliefd zou moeten worden op een vrouw (en andersom) en door lichamelijke afwijking dit niet het geval kan zijn, je dan in feite kan spreken van een ziekte. Eens?

Ik weet niet, ben je maf?

mark61
10-05-10, 16:19
Gelukkig hebben we jou hier op het forum om de waarheid continu te toetsen.

Kom es met argumenten in plaats van quasi-gevat gebabbel?

mark61
10-05-10, 16:20
Spannend hoor, zo'n uitspraak zonder enige onderbouwing. Zet die maar ook bij het huisvuil.

Je snapt hem blijkbaar niet eens. Maar praats voor 100.

Aristos
10-05-10, 16:28
Als we stellen dat een man verliefd zou moeten worden op een vrouw (en andersom) en door lichamelijke afwijking dit niet het geval kan zijn, je dan in feite kan spreken van een ziekte. Eens?

Ik weet niet, ben je maf?

Dit is een hypothese, waar zie jij dat meerderheidsargument terugkomen?

Aristos
10-05-10, 16:32
Kom es met argumenten in plaats van quasi-gevat gebabbel?

Je verwacht een inhoudelijke discussie teweeg te brengen met loze kreten als das fantasie?

Aristos
10-05-10, 16:35
Je snapt hem blijkbaar niet eens. Maar praats voor 100.

Ik begrijp hem wel degelijk, maar dit heeft totaal niks met de discussie te maken. Voortplanting is een fundamenteel onderdeel in de biologie en heeft niks met religie, cultuur, etc. te maken.

The_Grand_Wazoo
10-05-10, 16:54
Ik begrijp hem wel degelijk, maar dit heeft totaal niks met de discussie te maken. Voortplanting is een fundamenteel onderdeel in de biologie en heeft niks met religie, cultuur, etc. te maken.

Als ik jou tot nu toe goed heb begrepen kies je ervoor om homoseksualiteit te verwerpen omdat het geen biologisch nut heeft.
Wat ik daar tegen inbreng is dat dit een gevaarlijk criterium is om te gebruiken. De meeste gebruiken van de mens hebben namelijk geen biologisch nut. Als iets verwerpelijk is omdat het geen biologisch nut heeft, dan gooi je dus meer weg dan je lief is.

Als ik je vervolgens al weer goed gebruik is jouw tegen argument dat dit een onzinnige vergelijking is, omdat de voortplanting niets met cultuur te maken heeft. De menselijke seksualiteit echter is volledig doorweekt van cultuur. Waarom zou de seksualiteit moeten worden gereduceerd tot voortplanting en bijv. de eetgewoontes niet tot eenvoudigweg de voeding, zodat wij alle spijswetten overboord kunnen zetten. Waarom het ene wel en het andere niet?

mark61
10-05-10, 18:46
Je verwacht een inhoudelijke discussie teweeg te brengen met loze kreten als das fantasie?

Jij begint met de loze kreten, broeder.

Ga nou eerst maar es de Wazoo antwoorden.

mark61
10-05-10, 18:46
Ik begrijp hem wel degelijk, maar dit heeft totaal niks met de discussie te maken. Voortplanting is een fundamenteel onderdeel in de biologie en heeft niks met religie, cultuur, etc. te maken.

Dan begrijp je hem dus niet.

mark61
10-05-10, 18:48
Dit is een hypothese, waar zie jij dat meerderheidsargument terugkomen?

Gekke henkie spelen. Veel plezier.

Aristos
11-05-10, 09:40
Als ik jou tot nu toe goed heb begrepen kies je ervoor om homoseksualiteit te verwerpen omdat het geen biologisch nut heeft.

Ik verwerp niks. Iemand opperde een biologische verklaring te hebben voor homofilie en in de discussie die daarop volgde stond de vraag of het al dan niet een afwijking betrof centraal.



Wat ik daar tegen inbreng is dat dit een gevaarlijk criterium is om te gebruiken. De meeste gebruiken van de mens hebben namelijk geen biologisch nut. Als iets verwerpelijk is omdat het geen biologisch nut heeft, dan gooi je dus meer weg dan je lief is.


Nogmaals; ik verwerp niks. En zeker niet om bovengenoemde reden. Ik begrijp ook wel dat de mens wel door meer wordt gevormd dan genen.



Als ik je vervolgens al weer goed gebruik is jouw tegen argument dat dit een onzinnige vergelijking is, omdat de voortplanting niets met cultuur te maken heeft. De menselijke seksualiteit echter is volledig doorweekt van cultuur. Waarom zou de seksualiteit moeten worden gereduceerd tot voortplanting en bijv. de eetgewoontes niet tot eenvoudigweg de voeding, zodat wij alle spijswetten overboord kunnen zetten. Waarom het ene wel en het andere niet?

Ik heb het gevoel dat je met bovenstaande nogal buiten de scope van de discussie valt. Ik stel enkel dat voortplanting een biologische basis heeft in de natuur...sterker nog, de hele biologie staat in dienst van voortplanting.

Jij betrekt hierin zaken als sexualiteit, spijswetten, gedrag etc, maar daar gaat het nu niet over. Ik ben het uiteraard met je eens dat deze genoemde voorbeelden veelal gevormd worden door cultuur, religie, etc.

Aristos
11-05-10, 09:42
Gekke henkie spelen. Veel plezier.

We zijn uitgepraat denk ik.

super ick
11-05-10, 11:47
Kunnen jullie niet beter met elkaar gaan chatten op MSN ofzo?
Als ik gvd een reactie post moet ik de volgende dag 2 bladzijden doorspitten vol met nutteloze 1-2-tjes.

mark61
11-05-10, 12:00
Kunnen jullie niet beter met elkaar gaan chatten op MSN ofzo?
Als ik gvd een reactie post moet ik de volgende dag 2 bladzijden doorspitten vol met nutteloze 1-2-tjes.

Wat is er jochie? Ik moet zoveel nutteloze reacties doorspitten :hihi:

delirious
11-05-10, 12:54
Je bedoeld terug slaan en dan een mes in je ribben krijgen of bedoel je dat die twee jongens dom waren en iemand had moeten uitzoeken die groter waren en sterker dan hen?:cool:

Onzin, mes in je ribben. Al zijn ze met zijn zessen 1 gaat er zowiezo mee.
Deze gasten moeten eens leren terug te meppen i.p.v. telkens jankend naar de krant van zwakker nederland te rennen. Mocht dit verhaal op waarheid berusten zeg ik erbij.

Slinger
11-05-10, 12:57
Onzin, mes in je ribben. Al zijn ze met zijn zessen 1 gaat er zowiezo mee.
Deze gasten moeten eens leren terug te meppen i.p.v. telkens jankend naar de krant van zwakker nederland te rennen. Mocht dit verhaal op waarheid berusten zeg ik erbij.

In de openbaarheid brengen van dit soort zaken is altijd verreweg het beste. Laat de rest van Nederland maar weten wat voor vlees we in de kuip hebben.

delirious
11-05-10, 13:06
In de openbaarheid brengen van dit soort zaken is altijd verreweg het beste. Laat de rest van Nederland maar weten wat voor vlees we in de kuip hebben.

En nu modderfokker?
Nu heel Nederland weet wat voor vlees we in de kuip hebben?
Wat gaat er nu gebeuren?
Op naar het volgende bericht?

super ick
11-05-10, 16:07
Wat is er jochie? Ik moet zoveel nutteloze reacties doorspitten :hihi:

Jij hebt er blijkbaar alle tijd voor.

Slinger
11-05-10, 16:13
En nu modderfokker?
Nu heel Nederland weet wat voor vlees we in de kuip hebben?
Wat gaat er nu gebeuren?
Op naar het volgende bericht?

Met schelden maak je het niet beter.

Nu kan 'heel Nederland' zijn houding bepalen mbt gebeurtenissen in de toekomst. Er komt altijd een moment dat kennis goed van pas komt.

jang0201
12-05-10, 07:39
Olaf wil homo-onvriendelijk Amsterdam verlaten

--------------------------------------------------------------------------------

“Afgelopen zondagavond was ik getuige van homodiscriminatie”, zo laat fotograaf Erwin Olaf weten aan de Gay Krant. Vooral de gelaten houding van jonge homo's kwetste hem. Om die reden wil Olaf Amsterdam de rug toekeren.

“Toen ik net na middernacht de Amsterdamse homosociëteit De Trut verliet, werd ik pal voor de deur geconfronteerd met een incident waarbij twee jongens van begin twintig, die met elkaar stonden te zoenen, door een jongen met een Marokkaans uiterlijk werden uitgescholden.”

Volgens Erwin Olaf liet de jongen weten dat hij vond dat homo's niet met elkaar mogen zoenen op straat. “Hij vond dat vies en hij eiste dat ze daar onmiddellijk mee zouden ophouden.”

De twee verliefde jongens reageren geschrokken. Erwin Olaf: “Ik zag dat de Marokkaan, die gekleed was in een zwarte leren jas met dikke bontkraag en zwarte pet, uiterst agressief was. Hij liep naar een vriend van hem, gekleed in grijs joggingpak, met Gucci pet en heuptas. Die andere jongen stond lachend toe te kijken.”

Voor Erwin Olaf was de maat vol. Hij melde de twee agressieve jongens dat homo’s in Nederland met elkaar mogen trouwen en dat ze dus ook mogen zoenen.

“De jongen met de bontkraag kwam dreigend op me af. Ik belde 112, en liet de telefoniste weten wat er aan de hand was. Zij maande mij tot kalmte, maar daar stond mijn hoofd niet naar.”

“Gelukkig voelde hij nattigheid en liep weg. Van de telefoniste hoorde ik dat er hulp onderweg was. De jongen in joggingpak bleef staan en zei: ‘Ik heb niks gezegd’.”

Dat klopte, hij stond de homoseksuele jongens alleen maar uit te lachen.

Erwin Olaf zei hem dat homo’s wel erg vaak slachtoffer zijn van agressieve en discriminerende Marokkanen, denkend aan het recente voorval bij het Homomonument, waar een homo in elkaar werd geslagen door twee Marokkanen. Maar de jongen in het joggingpak liet weten dat hij geen Marokkaan is maar Joegoslaaf.

Een jonge lesbische vrouw mengde zich op dat moment in het voorval en liet aan Erwin Olaf weten dat hij niet moest discrimineren en dat niet alle Marokkanen even erg zijn.

Erwin Olaf: “De twee bedreigde twintigers ruimden intussen snel het veld, een van hen met angst in de ogen, hij zei nog dat hij totaal niks te maken wilde hebben met de politie.”

Volgens Olaf kwamen er op dat moment nog twee homoseksuele jongens, die niets zouden hebben gezien van het incident, maar die ook van mening waren dat Olaf zou discrimineren.

“Toen ik probeerde uit te leggen dat het toch van de zotte dat je in Nederland wel mag trouwen maar niet meer hand in hand kan lopen omdat veel Marokkaanse jongens zich agressief gedragen tegen homo’s, zeiden de twee jonge homo’s me dat ze sowieso niet hand in hand wilden lopen.”

Erwin Olaf was verbijsterd door die reactie: “De generatie voor mij heeft ervoor gezorgd dat jongeren zich nu iedere zondagavond een stuk in hun kraag kunnen zuipen in een sociëteit als De Trut.” Het stoort hem dat uitgerekend jonge homo’s hem nu wegzetten als een discriminerende rechtse homo.

“Moedeloos staakte ik de discussie. Verbijsterd sprong op mijn fiets en tijdens de rit naar huis besloot ik me nooit en te nimmer meer te bemoeien met de homohaat door wie dan ook. Jonge homo's en lesbo's zoeken het zelf maar uit, het is nu hun strijd.”

Erwin Olaf, jurylid van de Jos Brink-award, de staatsprijs voor homo-emancipatie die dit jaar werd toegekend aan Henk Krol, laat aan de Gay Krant weten dat hij om die reden genoeg heeft van Amsterdam en wil verhuizen naar Berlijn.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=7785

Pizzaman
12-05-10, 09:16
Erwin Olaf was verbijsterd door die reactie: “De generatie voor mij heeft ervoor gezorgd dat jongeren zich nu iedere zondagavond een stuk in hun kraag kunnen zuipen in een sociëteit als De Trut.” Het stoort hem dat uitgerekend jonge homo’s hem nu wegzetten als een discriminerende rechtse homo.

Zo beginnen meer mensen er over te denken.

Wanneer er een homo in elkaar geschopt wordt door twee Marokkaanse (of whatever) knulletjes van 17, en je hebt er vier getuigen bij (ook homo?) van een jaar of twintig-dertig dan vraag ik me af:

Ben je als homo ook automatisch gewoon een slappe lul-de-behanger?
Ik stel me zo voor, dat wanneer dit recht voor een homo-kroeg gebeurt, dat die rotjochies het risico lopen om even... tja... 'persoonlijk kennis te maken met het fenomeen anale ontmaagding via een bierfles'?

So-wie-so vraag ik me af waar we heen gaan. Omaatjes worden op straat overvallen, niemand doet ene moer.
Mag niet? Kan niet? Wil niet? Als we zo reageren (of juist NIET reageren) verdienen we dan anders?

mark61
12-05-10, 10:43
So-wie-so vraag ik me af waar we heen gaan. Omaatjes worden op straat overvallen, niemand doet ene moer.
Mag niet? Kan niet? Wil niet? Als we zo reageren (of juist NIET reageren) verdienen we dan anders?

Godallemachtig. Omaatjes worden altijd op straat overvallen, wel ca. 3,32 stuks per jaar, heb jij cijfers van een toename?

Aristos
12-05-10, 10:51
Wanneer de seksuele contacten in de beschutte openbare ruimte plaatsvinden en dus niet waarneembaar zijn vanaf de verharde openbare weg is dat niet in strijd met de wet.

Is dat gelebber en geklef in de openbare ruimte niet bij wet verboden?

StevieK
12-05-10, 11:32
100% Hetrosexuelen zijn totaal niet geinterreseerd wat Homos tussen de beddelakens doen. Het is juist die andere groep, die niet 100% Heterosekueel zijn, zij zijn het die problemen over en met homos maken.

Vaak zijn het Homo's die nog diep en diep in de kast zitten, die er niet uit durven te komen, die zich niet aan hun gevoelens kunnen overgeven. Zij zijn jaloers op de andere Homo's die zich "outen". Door de buitenwereld maar te willen bewijzen dat zij niet zo zijn proberen ze duidelijk te maken door aggressief tegen de Homo's op te stellen.

Een aantal jaren later duiken veel van deze aggressive personen op in het gay-leven nadat ze uiteindelijk toch geouted zijn, een proccess wat voor sommige jaren, tot zelfs in de euwigheid kunnen duren.

Dus eigenlijk wat ik zeg is dat de homos door hun eigen "soortgenoten" aggresief bejegend worden.



Nu ben ik het wel mee eens dat niet al je gevoelens het openbaar hoeft te tonen, dit geld zowel voor heteroos als ook voor homos.
Ik kan me nog herrinneren uit mijn jeugdjaren dat een jong heterostelletje zo verliefd op elkander waren dat hij de vulkoek in de mond nam en ging voorkauwen, tenslotte werd het van mond tot mond doorgegeven zodat zij het tenslotte richting maag kon laten gaan.




Voor diegene die van cijfers houden.
Gayromeo.com is een dating site voor Gays over de gehele wereld.
iets meer dan 1.000.000 geregisteerde gebruikers.

Een aantal cijfers van geregisteerde gebruikers zijn

Europa 752047
Austria--- 24976
Belgie --- 17986
Duitsland --- 344556
Italy -- 76780
France -- 54538
Nederland --- 21345
Polen --- 12447
Spanje --- 42401
Turkeije --- 12610

VATICAAN CITY 26 ( Misschien de paus erelid ??)

Toch opmerkelijk dat in Africa toch meer dan 25% Marokkanen zijn.

Africa -- 20219
Marokko -- 5335
Algerie -- 917
Cameroon--1544
Egypt --1120
Ghana --2770
South Africa -- 1593

Midden Oosten 8408
Israel -- 2497
United Arab Emirates -- 2713
S.A. -- 536

Asia 209769

Phillepines -- 83864
India -- 50696
Malasia -- 29556
Singapore -- 10154
Indonesia -- 7915
Thailand -- 17574

Noord America -- 35638
Zuid America -- 16225
Centraal America -- 3293

Pizzaman
12-05-10, 14:32
Godallemachtig. Omaatjes worden altijd op straat overvallen, wel ca. 3,32 stuks per jaar, heb jij cijfers van een toename?

Nee, jij wel van een afname dan? Nederland schijnt veiliger te worden... :maf2:

Het gaat me ook niet om die omaatjes, het gaat me er om dat mensen tegenwoordig wel erg zielig zijn.
Als twee 17-jarige knullen mij proberen te overvallen, zal dat waarschijnlijk eindigen dat de ziekenwagen moet komen.
Voor die twee knullen.

Kal-El B.V
12-05-10, 15:43
Homogeweld: wél vaak Marokkanen
Van onze verslaggever Willem Beusekamp op 21 november '08, 02:45, bijgewerkt 03 december '08, 14:48

AMSTERDAM - Amsterdamse onderzoekers komen tot andere conclusies over anti-homogeweld dan Justitie en Binnenlandse Zaken.

Marokkanen zijn in Amsterdam oververtegenwoordigd onder de geweldplegers tegen homoseksuelen. Cijfers over de landelijke omvang van anti-homogeweld zijn er nauwelijks.

Drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam komen tot deze conclusies, die opmerkelijk genoeg afwijken van een Haagse rapportage eerder deze week, waarin de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken aan de hand van nauwkeurig ogend cijfermateriaal vaststellen dat de overgrote meerderheid van de daders autochtoon is.

Laurens Buijs, Gert Hekma en Jan Willem Duyvendak verwijzen in de titel van hun donderdag op het stadhuis gepresenteerde onderzoek naar anti-homoseksueel geweld in Amsterdam direct al naar een belangrijk dadermotief, Als ze maar van me afblijven. Als de dood zijn veel geweldplegers dat ze door homo’s die geen geheim maken van hun geaardheid seksueel worden lastiggevallen.

Bij Marokkanen spelen daarbij vooral de weerzin tegen vrouwelijk gedrag en het idee van anale seks een rol. Hetgeen volgens de onderzoekers weer is te herleiden tot de uitgesproken machocultuur onder veel Marokkaanse (straat)jongeren, waarin stoer, mannelijk en dwars gedrag (‘in straattaal van de jongens: kapot moeilijk’) de hoogst haalbare status geeft.

Religie, aldus de onderzoekers, heeft niet of nauwelijks invloed op het homovijandige gedrag. Evenmin is gebleken dat de oververtegenwoordiging van Marokkanen iets te maken zou hebben met nare seksuele ervaringen in hun jeugd.

De wetenschappers citeren in dit verband stadsdeelvoorzitter Marcouch van Amsterdam-Slotervaart, die er onlangs op wees dat veel jeugdige Marokkanen zijn en worden misbruikt door pedofielen, waardoor ze een agressie ontwikkelen jegens homo’s.

Vrijwel alle daders – en dat geldt voor alle etnische groepen – zijn slecht opgeleid en afkomstig uit probleemgezinnen.

Voor het onderzoek, in opdracht van het Amsterdamse stadsbestuur, hebben de wetenschappers ‘methodisch een fuikmodel’ gehanteerd. Door middel van een enquête op middelbare scholen werd een beeld gevormd van opvattingen over homoseksuelen en anti-homogeweld.

Vervolgens vonden er ‘focusgroepsgesprekken’ plaats met zeven groepen jongeren die ‘volgens de gangbare inzichten sneller anti-homogeweld zouden plegen dan anderen’. Ten slotte zijn tientallen daders geïnterviewd of zijn hun strafdossiers bestudeerd.

Verdachten van fysiek geweld – althans in Amsterdam – zijn meestal jongens van 17 tot 25 jaar oud. Ze zijn even vaak autochtoon Nederlands als van Marokkaanse afkomst, elk 36 procent

Maar omdat blanke Nederlanders in die leeftijdscategorie 39 procent van het totaal uitmaken en Marokkanen 16 procent is er sprake van duidelijke Marokkaanse oververtegenwoordiging.

Opmerkelijk, vooral gezien het landelijk beeld in eerder genoemde Haagse rapportage, is de vaststelling van de onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam dat het maken van vergelijkingen met andere steden in Nederland ‘niet mogelijk is vanwege de wijze van registreren van veel politiekorpsen en de manier waarop de politiesystemen functioneren’.

Ofschoon verre van ideaal wordt het registratiesysteem van de Amsterdamse politie het beste genoemd als het gaat om het traceren en analyseren van anti-homogeweld.

Buijs, Hekma en Duyvendak zeggen dat het anti-homogeweld niet tot Amsterdam beperkt blijft. Ook steden als Berlijn, Barcelona, Londen en zelfs New York melden regelmatig ernstige incidenten.

bron Volkskrant


Olaf wil homo-onvriendelijk Amsterdam verlaten

--------------------------------------------------------------------------------

“Afgelopen zondagavond was ik getuige van homodiscriminatie”, zo laat fotograaf Erwin Olaf weten aan de Gay Krant. Vooral de gelaten houding van jonge homo's kwetste hem. Om die reden wil Olaf Amsterdam de rug toekeren.

“Toen ik net na middernacht de Amsterdamse homosociëteit De Trut verliet, werd ik pal voor de deur geconfronteerd met een incident waarbij twee jongens van begin twintig, die met elkaar stonden te zoenen, door een jongen met een Marokkaans uiterlijk werden uitgescholden.”

Volgens Erwin Olaf liet de jongen weten dat hij vond dat homo's niet met elkaar mogen zoenen op straat. “Hij vond dat vies en hij eiste dat ze daar onmiddellijk mee zouden ophouden.”

De twee verliefde jongens reageren geschrokken. Erwin Olaf: “Ik zag dat de Marokkaan, die gekleed was in een zwarte leren jas met dikke bontkraag en zwarte pet, uiterst agressief was. Hij liep naar een vriend van hem, gekleed in grijs joggingpak, met Gucci pet en heuptas. Die andere jongen stond lachend toe te kijken.”

Voor Erwin Olaf was de maat vol. Hij melde de twee agressieve jongens dat homo’s in Nederland met elkaar mogen trouwen en dat ze dus ook mogen zoenen.

“De jongen met de bontkraag kwam dreigend op me af. Ik belde 112, en liet de telefoniste weten wat er aan de hand was. Zij maande mij tot kalmte, maar daar stond mijn hoofd niet naar.”

“Gelukkig voelde hij nattigheid en liep weg. Van de telefoniste hoorde ik dat er hulp onderweg was. De jongen in joggingpak bleef staan en zei: ‘Ik heb niks gezegd’.”

Dat klopte, hij stond de homoseksuele jongens alleen maar uit te lachen.

Erwin Olaf zei hem dat homo’s wel erg vaak slachtoffer zijn van agressieve en discriminerende Marokkanen, denkend aan het recente voorval bij het Homomonument, waar een homo in elkaar werd geslagen door twee Marokkanen. Maar de jongen in het joggingpak liet weten dat hij geen Marokkaan is maar Joegoslaaf.

Een jonge lesbische vrouw mengde zich op dat moment in het voorval en liet aan Erwin Olaf weten dat hij niet moest discrimineren en dat niet alle Marokkanen even erg zijn.

Erwin Olaf: “De twee bedreigde twintigers ruimden intussen snel het veld, een van hen met angst in de ogen, hij zei nog dat hij totaal niks te maken wilde hebben met de politie.”

Volgens Olaf kwamen er op dat moment nog twee homoseksuele jongens, die niets zouden hebben gezien van het incident, maar die ook van mening waren dat Olaf zou discrimineren.

“Toen ik probeerde uit te leggen dat het toch van de zotte dat je in Nederland wel mag trouwen maar niet meer hand in hand kan lopen omdat veel Marokkaanse jongens zich agressief gedragen tegen homo’s, zeiden de twee jonge homo’s me dat ze sowieso niet hand in hand wilden lopen.”

Erwin Olaf was verbijsterd door die reactie: “De generatie voor mij heeft ervoor gezorgd dat jongeren zich nu iedere zondagavond een stuk in hun kraag kunnen zuipen in een sociëteit als De Trut.” Het stoort hem dat uitgerekend jonge homo’s hem nu wegzetten als een discriminerende rechtse homo.

“Moedeloos staakte ik de discussie. Verbijsterd sprong op mijn fiets en tijdens de rit naar huis besloot ik me nooit en te nimmer meer te bemoeien met de homohaat door wie dan ook. Jonge homo's en lesbo's zoeken het zelf maar uit, het is nu hun strijd.”

Erwin Olaf, jurylid van de Jos Brink-award, de staatsprijs voor homo-emancipatie die dit jaar werd toegekend aan Henk Krol, laat aan de Gay Krant weten dat hij om die reden genoeg heeft van Amsterdam en wil verhuizen naar Berlijn.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=7785



Tja, als homo's even vaak slachtoffer zijn van autochtoons geweld als van marokkaans geweld en je gaat beweren dat homo's alleen last hebben van marokkanen, ja dan ben je inderdaad aan het discrimineren.

mark61
12-05-10, 16:58
Nee, jij wel van een afname dan? Nederland schijnt veiliger te worden... :maf2:

Kijk, dat gelul dus elke keer hè, daar word ik echt wild van.

Jij brult zo maar wat op niks af. Ik vraag je dat te onderbouwen. Vervolgens kom jij terug met: kan je het tegendeel onderbouwen?

Ik ben gekke henkie niet, idioot. Al dat gelul op niks af van jou, dat moet je bewijzen. Tot die tijd is het ranzige onderbuikgevoelens, niks meer.

Dat rechtvaardigt niet op de PVV stemmen, dat maakt je opzettelijk debiel. En dat is misdadig.

mark61
12-05-10, 16:59
Is dat gelebber en geklef in de openbare ruimte niet bij wet verboden?

Welk gelebber en geklef precies?