PDA

Bekijk Volledige Versie : imam heeft een meisje van elf seksueel misbruikt



childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 11:24
Een imam heeft een meisje van elf seksueel misbruikt. De 48-jarige geestelijke ging kinderen thuis onderwijzen in de leer van de Koran. De man vergreep zich aan het kind en toen het meisje haar ouders vertelde wat er gebeurd was, startte de politie een onderzoek. Het misbruik had plaats in het huis van de ouders in de buurt van Stockholm. De imam was een bekende van de familie en kwam er op geregelde tijdstippen langs voor het onderwijzen van het meisje en haar broer van veertien. "De moeder verwittigde de politie. Ze was bang dat nog meer kinderen het slachtoffer zouden worden van de imam", zegt aanklager Eva Kokkonen. "Seksueel misbruik is altijd een ernstige zaak. Zeker in dit geval waarbij de dader een vertrouwenspersoon was van het slachtoffer. Bovendien vond het misbruik plaats bij het meisje thuis wat het allemaal nog erger maakt. De man heeft misbruik gemaakt van zijn functie en hij hoort thuis in de gevangenis", aldus Kokkonen.

"Geloofwaardig"
"Het verhaal van het meisje is geloofwaardig en haar reactie was typisch een van kinderen die misbruikt werden. Ze was heel boos en beschaamd, ze kon nauwelijks praten over wat er gebeurd was. Haar broer die later aansloot bij de les, bevestigt haar verhaal. Hij zag dat de imam nogal intiem was met zijn zus", aldus nog Kokkonen.

De moeder van het meisje is boos. "Ik ben echt geschokt, zeker omdat hij een imam is en je zoiets niet van een imam verwacht." De beschuldigde ontkent, hij verschijnt nog voor de zomer voor de rechter in Södertörn.

Bron

jasir17
07-05-10, 11:34
Allah bescherm ons. Arudu bilahi mina iblies e raheem.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 11:37
Allah bescherm ons. Arudu bilahi mina iblies e raheem.

Heb liever dat hij de Imam bestraft

Pizzaman
07-05-10, 11:41
Allah bescherm ons. Arudu bilahi mina iblies e raheem.

Ik zag inderdaad liever eens een openbare geseling, of hoe dat dan ook moet van de sharia.
Dergelijke imams zijn een schande voor het geloof, evenals ranzige katholiek priesters etcetera.

Ik snap niet dat ze niet publiekelijk uit hun ambt worden gezet en dan in een ton met (varkens)mest het dorp uitgerold worden.

PEK EN VEREN, HET ZOU DE REPUTATIE VAN GODSDIENSTEN MEER GOED DOEN DAN ALTIJD WEER HETZELFDE HALFZACHTE GELEUTER.

illmatik
07-05-10, 12:42
Ongeldige bron.

Deze man verdient een pijnlijke straf.

Witte78
07-05-10, 12:48
Menstrueerde ze al?

Aristos
07-05-10, 12:53
Hier staan we na de Kerkelijke escapades echt niet meer van te kijken. Je kan wel zeggen dat het begint te wennen...die kinderen moeten echt met een beter verhaal komen.

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 16:37
Ongeldige bron.

Deze man verdient een pijnlijke straf.

Sorry als ik je de bron geeft pleeg je dan zelfmoord???

Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?goto=firstpost&threadid=300331

Pizzaman
07-05-10, 16:38
Oeioei, over pijnlijk gesproken... :hihi:

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 16:48
Menstrueerde ze al?

Nee maar ze gingen ook niet trouwen Witte.

Eke
07-05-10, 18:00
Ongeldige bron.

Deze man verdient een pijnlijke straf.


citaat :Volgens onderzoeken in 2005 zouden 1 op de 6 meisjes seksueel misbruikt zijn, nu nog misbruikt worden of ooit last hebben gehad van seksuele intimidatie.

Deze gegevens sluiten aan bij het opzienbarende onderzoek eind vorige eeuw van Nel Draaijer waarin genoemd wordt dat 1 op de 7 meisjes slachtoffer is van incest.

Dat jongens ook de klos kunnen zijn hoef ik mss niet meer te vermelden.

MACHTSMISBRUIK. De daders zullen m.i. vanuit dat oogpunt aangepakt moeten worden. Bij deze imam bv. : meteen schorsing totdat duidelijk is wat er precies gespeeld heeft en dan minstens ontslag als ie dader is!

childerenoftjsernobyl86
07-05-10, 18:14
citaat :Volgens onderzoeken in 2005 zouden 1 op de 6 meisjes seksueel misbruikt zijn, nu nog misbruikt worden of ooit last hebben gehad van seksuele intimidatie.

Deze gegevens sluiten aan bij het opzienbarende onderzoek eind vorige eeuw van Nel Draaijer waarin genoemd wordt dat 1 op de 7 meisjes slachtoffer is van incest.

Dat jongens ook de klos kunnen zijn hoef ik mss niet meer te vermelden.

MACHTSMISBRUIK. De daders zullen m.i. vanuit dat oogpunt aangepakt moeten worden. Bij deze imam bv. : meteen schorsing totdat duidelijk is wat er precies gespeeld heeft en dan tenminste ontslag als ie dader is!

Binnen de Nederlandse wet zijn er duidelijke regels omtrent personen die kinderen misbruiken, één hiervan is dat deze persoon nooit meer een functie mag uitoefenen in het openbaar of clubverband waarbij ook kinderen aanwezig kunnen zijn, verder moet met de nadruk op moet de openbare rechts order de zaak onderzoeken en in samenwerking met het justitie een strafmaat bepalen.
Ik vind dat een geestelijk leider niet boven de burger mag worden verheven, zeker niet gezien het feit dat deze ook nog eens een bepaalde overmacht heeft onder zijn gelovigen en hierdoor zijn macht heeft misbruikt.

Pizzaman
07-05-10, 18:45
Ik vind dat een geestelijk leider niet boven de burger mag worden verheven, zeker niet gezien het feit dat deze ook nog eens een bepaalde overmacht heeft onder zijn gelovigen en hierdoor zijn macht heeft misbruikt.

Ik denk opeens te weten hoe men vroeger aan een eunuch kwam... :cool:

Ik heb wel twee bakstenen...

fisherman1969
07-05-10, 21:09
Sorry als ik je de bron geeft pleeg je dan zelfmoord???

Bron: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?goto=firstpost&threadid=300331

Volgens mij is dat niet de oorsprongkelijke bron!
Als je hier op klikt :http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1102668/2010/05/06/Imam-misbruikt-meisje-van-elf.dhtml
zie je nog overigens meer misbruik van kinderen.
Maar erg genoeg :boos:

Stopnaald
09-05-10, 16:24
Binnen de Nederlandse wet zijn er duidelijke regels omtrent personen die kinderen misbruiken, één hiervan is dat deze persoon nooit meer een functie mag uitoefenen in het openbaar of clubverband waarbij ook kinderen aanwezig kunnen zijn, verder moet met de nadruk op moet de openbare rechts order de zaak onderzoeken en in samenwerking met het justitie een strafmaat bepalen.
Ik vind dat een geestelijk leider niet boven de burger mag worden verheven, zeker niet gezien het feit dat deze ook nog eens een bepaalde overmacht heeft onder zijn gelovigen en hierdoor zijn macht heeft misbruikt.

Ben het helemaal met je eens. Daarnaast ben ik wel bezorgd over de slachtoffers. Ik hoop dat alle leden van het gezin hulp krijgen met het verwerken hiervan, het meisje zelf voorop, maar ook de broer en de ouders zullen getraumatiseerd (kunnen) zijn.

Verder vind ik dat de betreffende moskeegemeenschap als 1 blok achter dit gezin moeten gaan staan en de imam moeten afwijzen. Maar ja, zo gaat het meestal niet.....helaas.

IbnRushd
09-05-10, 17:28
Maar ja, zo gaat het meestal niet.....helaas.

Hoe kom je daarbij?

fisherman1969
10-05-10, 20:45
Ik denk opeens te weten hoe men vroeger aan een eunuch kwam... :cool:

Ik heb wel twee bakstenen...

Pas maar op dat je vingers er dan niet tussen komen doet enorm zeer !:huil: