PDA

Bekijk Volledige Versie : Woensdag Gehaktdag



Aït Ayt
12-05-10, 13:37
Opnieuw kleuters 'doodgehakt' in China

PEKING - Opnieuw is China opgeschrikt door een aanval op schoolkinderen.

Zeven kinderen zijn woensdagochtend rond acht uur (lokale tijd) ‘doodgehakt’ op een kleuterschool in het midden van het land, berichtte staatspersbureau Xinhua. Zeker twintig kinderen raakten gewond in de stad Hanzhong in de provincie Shaanxi. Zij zijn naar het ziekenhuis gebracht.
Veiligheidsmaatregelen

Het is de vijfde gewelddadige aanval op schoolkinderen in minder dan twee maanden tijd. Extra veiligheidsmaatregelen in en rondom scholen in China konden ook deze laatste niet voorkomen. Er is nog geen informatie naar buiten gebracht over de dader.

De afgelopen maanden is China opgeschrikt door een reeks incidenten met steekwapens. Op 29 april stak een 46-jarige man 29 kinderen, twee docenten en een beveiliger neer op een school in de oostelijke stad Taixing. Hij zei ‘wraak te willen nemen op de samenleving’. Een dag eerder had een man in de zuidelijke provincie Guangdong zestien kinderen en een leraar met een mes aangevallen.

Volgens de politie zijn veel daders van incidenten met steekwapens geestesziek. Vanuit de Chinese samenleving is opgeroepen meer zorg te
bieden aan mensen met een psychiatrisch ziektebeeld.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1378594.ece/Opnieuw_kleuters_doodgehakt_in_China

Eke
12-05-10, 17:32
Woensdag gehaktdag ............. Aiiiittt..ik wil niet lachen bij zo'n zielig bericht :hihi: <----dit dus niet.
Ik ga ook geen grapjes maken als jou iets heel ergs gebeurt.



Dit is toch verschrikkelijk weer wat gebeurd is....Die weerloze kleintjes.En hun familie.

Het kost veel geld, dat is waar, maar opvang voor mensen die de kluts kwijt zijn is in samenlevingen hard nodig.





Overigens heb ik geen flauw idee hoe geestelijke gezondheidszorg werkt in China... Iemand wel ?

Aït Ayt
13-05-10, 12:44
Woensdag gehaktdag ............. Aiiiittt..ik wil niet lachen bij zo'n zielig bericht :hihi: <----dit dus niet.

:hihi:



Dit is toch verschrikkelijk weer wat gebeurd is....Die weerloze kleintjes.En hun familie.


het is zo over the top dat het buiten het bevattingsvermogen ligt om het echt werkelijk te bevatten..

mark61
13-05-10, 13:59
Vrome titel :duim: Allah ziet zijn gelovige met welbehagen aan.

tanger'73
13-05-10, 15:37
Hij zei ‘wraak te willen nemen op de samenleving’.


wraak nemen op de chinese geboorte beperkende maatregelen, of juist daarmee een dienst bewijzen?