PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Criminelen moeten verblijf in de gevangenis zélf betalen' (216 EUR per dag)



Marsipulami
15-05-10, 14:22
'Criminelen moeten cel zélf betalen'

Tongerse procureur hoopt zo overbevolking op te lossen

vrijdag 07 mei 2010
Auteur: CedricLagast

TONGEREN - 'Criminelen moeten hun verblijf in de gevangenis zélf betalen.' Dat vindt Ivo Delbrouck, de procureur des konings in Tongeren. 'Alleen zo kan de overbevolking opgelost worden.'

'Het is iets wat al enkele jaren bij me leeft', zegt Delbrouck, die op 1 augustus met pensioen gaat. Zijn voorstel om gevangenen hun verblijf te laten betalen, kadert in een bredere overtuiging. Delbrouck meent dat het Belgische detentiebeleid scheef loopt. Hij hoopt dat hij het met zijn voorstel recht kan trekken.

'Wanneer een rechter een straf uitspreekt, moet die uitgevoerd worden', zegt Delbrouck. 'Als jonge magistraat behandelde ik vaak financiële dossiers. Ik wist: als iemand gepakt werd, zou die gestraft worden.' Tot zijn frustratie merkt Delbrouck dat dit al enkele jaren niet langer het geval is. 'Criminelen ontspringen steeds vaker de dans. Ik ben ontgoocheld als ik zie dat een rechter iemand tot zes maanden cel veroordeelt - wat ik geen korte straf vind - en de veroordeelde niet eens naar de gevangenis moet.'

'Het zorgt ook voor frustratie bij de bevolking: iemand die tien kilometer per uur te snel rijdt, wordt fors gestraft. Iemand die een fiets steelt, ontloopt zijn sanctie.'

'Dat komt allemaal door de overbevolking van onze gevangenissen', zegt Delbrouck. 'Er is geen plaats om de veroordeelden te straffen. De hele politiek van onze overheid is gericht op de ontvolking van de gevangenissen: alternatieve sancties, werkstraffen en enkelbanden.'

'Als er meer gevangenissen moeten komen, is het logisch dat we de kosten op de criminelen verhalen. De vervuiler betaalt - of de hotelgast betaalt zijn hotelrekening, als u wil. Een gevangene zou pas mogen vrijkomen als hij eerst de rekening betaalt. De overheid weet dat een gevangene de belastingbetaler 216 euro per dag kost. Ik ben ervan overtuigd: als we alle celstraffen weer effectief uitvoeren, en we de gedetineerden daarbovenop ook de rekening presenteren, dan zal het afschrikeffect van een celstraf opnieuw veel groter worden.'

Pizzaman
15-05-10, 16:49
'Criminelen moeten cel zélf betalen'

De overheid weet dat een gevangene de belastingbetaler 216 euro per dag kost. Ik ben ervan overtuigd: als we alle celstraffen weer effectief uitvoeren, en we de gedetineerden daarbovenop ook de rekening presenteren, dan zal het afschrikeffect van een celstraf opnieuw veel groter worden.'

Gezien het eclatante succes van Admiraal Spee, zal het mogelijk werken.
Het zal de schatkist in ieder geval geen kwaad doen.

BTW: gewoon vrijlaten na afloop van de straftijd, en dan tot in eeuwigheid der dagen achtervolgen met deurwaarders.
Zo is het ook goed voor de werkgelegenheid. ;)

tanger'73
15-05-10, 16:56
dan moet er ook de mogelijkheid bestaan voor als je het niet bevalt een andere hotel te kiezen of desnoods uit te checken.

Pizzaman
15-05-10, 17:00
dan moet er ook de mogelijkheid bestaan voor als je het niet bevalt een andere hotel te kiezen of desnoods uit te checken.

Waarom? Ik kan m'n verkeersboete ook niet in termijnen betalen, of in pepernootjes.
Of op de tijd dat het mij schikt. Ik loop zelfs het risico dat ik met m'n kop op TV kom.
(OK dan barst de beeldbuis maar ja)

Deze mensen hebben het vertrouwen van de maatschappij verspeeld.
Het is logisch dat men de winsten van criminele activiteiten inpikt.
Verder zie ik ook niet waarom de maatschappij zou opdraaien voor de kosten.

tanger'73
15-05-10, 17:11
Waarom? Ik kan m'n verkeersboete ook niet in termijnen betalen, of in pepernootjes.
Of op de tijd dat het mij schikt. Ik loop zelfs het risico dat ik met m'n kop op TV kom.
(OK dan barst de beeldbuis maar ja)

Deze mensen hebben het vertrouwen van de maatschappij verspeeld.
Het is logisch dat men de winsten van criminele activiteiten inpikt.
Verder zie ik ook niet waarom de maatschappij zou opdraaien voor de kosten.


hechtenis is vrijheidsberoving en is heel wat anders als een verkeersboete. als de maatschappij kosten wenst te besparen, moeten ze diegene ook niet vastzetten.

Pizzaman
15-05-10, 19:13
hechtenis is vrijheidsberoving en is heel wat anders als een verkeersboete. als de maatschappij kosten wenst te besparen, moeten ze diegene ook niet vastzetten.

Gelijk neerknallen of ophangen mag van mij ook, bij sommigen.
Zoals die Sander uit Dordrecht.

Abu_Hurayrah
15-05-10, 19:23
'Als er meer gevangenissen moeten komen, is het logisch dat we de kosten op de criminelen verhalen. De vervuiler betaalt - of de hotelgast betaalt zijn hotelrekening, als u wil. Een gevangene zou pas mogen vrijkomen als hij eerst de rekening betaalt. De overheid weet dat een gevangene de belastingbetaler 216 euro per dag kost. Ik ben ervan overtuigd: als we alle celstraffen weer effectief uitvoeren, en we de gedetineerden daarbovenop ook de rekening presenteren, dan zal het afschrikeffect van een celstraf opnieuw veel groter worden.'

Volgens mij kan dit niet breed uitgevoerd worden, zonder deze crimineel te werk te stellen, zodat hij geld verdient en daarmee kan betalen. Hij geeft niet echt een idee van hoe dat nou zou moeten werken, dus hoe zo'n gevangene aan geld moet komen. Misschien is ie bang om voor slavendrijver uitgemaakt te worden.

Pizzaman
15-05-10, 19:55
Oftewel het invoerne van het wasknijpers maken en nummerborden stansen.
Misschien kunnen we nog wel wat bedenken.
Luiers vouwen, zoiets.

Zou ik helemaal voor zijn.

Tanger, je argument voor vrijheidsberoving snijdt geen hout.
Stel iemand m0oet voor zijn werk heel wat kilometers maken, bijvoorbeeld een koerier.
Zo'n man krijgt dan een hoog risico op 'kilometerkosten'.

Stel je voor, hij zit op de snelweg en riojdt 120 km/h, dan is er een bord 100 km/h dat hij mist.
Nou daar ga je, 20 km te hard, laten we zeggen na aftrek een boete voor 10-15 km te hard is 95 euro plus administratiekosten.
Stel je nu eens voor hij heeft er drie of vier in de maand, en die man verdient een minimumloon van 1400 euro netto.
Hij wordt dan naar mijn idee bijna misdadig gekort.

Niemand is onfeilbaar, en je kan ook zeggen ja dan rijdt hij maar gewoon overal 100 km/h.
OK dan mist hij vast een keer eene bord '70'. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik moet zeggen dat ik die vrijheidsberoving toch heel wat rechtvaardiger vindt,
dan het korten van een hardwerkend iemand met 30%.
Bovendien moet je in Nederland al heel wat gedaan hebben wil je de bak in draaien.

barfly
15-05-10, 19:55
Goed idee! Dan sturen we criminelen aan het einde van hun straf de maatschappij in met een hopeloos vooruitzicht. Lijkt me een strak plan om recidive aan te moedigen.

Pizzaman
15-05-10, 19:58
Goed idee! Dan sturen we criminelen aan het einde van hun straf de maatschappij in met een hopeloos vooruitzicht. Lijkt me een strak plan om recidive aan te moedigen.

Je kan ze ook wat nuttigs leren. Hopeloos vooruitzicht?
het lijkt me dat je ze in ieder geval moet leren dat misdaad niet loont.
Er is mij wel duidelijk dat het gevangenissysteem op de kop moet.

Hoeveel zouden we besparen als we ze gezellig met z'n vieren in een cel deden?
Misschien kan het dan wel voor 50 euro per dag.

tanger'73
15-05-10, 20:08
Tanger, je argument voor vrijheidsberoving snijdt geen hout.


nou als je als gemeenschap iemands vrijheid berooft, heb je meteen geen inkomsten meer en vallen al je mogelijkheden tot het betalen van wat dan ook weg. Met wasknijpers verdien je geen 216,- euro per dag om je verblijfskosten mee te financieren hoor. het is het een of het ander, je kunt niet tweemaal bestraft worden.

Pizzaman
15-05-10, 20:34
nou als je als gemeenschap iemands vrijheid berooft, heb je meteen geen inkomsten meer en vallen al je mogelijkheden tot het betalen van wat dan ook weg. Met wasknijpers verdien je geen 216,- euro per dag om je verblijfskosten mee te financieren hoor. het is het een of het ander, je kunt niet tweemaal bestraft worden.

Och dat weet ik zo net nog niet.
Misschien kan je wel de straffen achter elkaar uitzitten?

Tanger uiteraard vallen die inkomsten weg.
Biuj een groot gedeelte van de criminelen is dat ook juist de bedoeling.

tanger'73
15-05-10, 20:44
Och dat weet ik zo net nog niet.
Misschien kan je wel de straffen achter elkaar uitzitten?

Tanger uiteraard vallen die inkomsten weg.
Biuj een groot gedeelte van de criminelen is dat ook juist de bedoeling.


iemand zijn detentie laten betalen is geen goed idee, maar "lik op stuk" wat we nu al hebben, waarbij goederen en tegoeden van criminelen die gerelateerd worden aan misdaad doelmatiger geconfisqueerd worden, is een betere.

barfly
15-05-10, 22:42
Je kan ze ook wat nuttigs leren. Hopeloos vooruitzicht?
het lijkt me dat je ze in ieder geval moet leren dat misdaad niet loont.
Er is mij wel duidelijk dat het gevangenissysteem op de kop moet.

Hoeveel zouden we besparen als we ze gezellig met z'n vieren in een cel deden?
Misschien kan het dan wel voor 50 euro per dag.

Als je criminelen laat betalen voor hun celstraf dan hebben ze als ze vrij komen een enorme schuldenlast die het onmogelijk maakt om na hun straf weer een normaal leven op te bouwen. Dan speel je dus in op recidive. Das toch redelijk duidelijk of niet?

Pizzaman
16-05-10, 18:38
iemand zijn detentie laten betalen is geen goed idee, maar "lik op stuk" wat we nu al hebben, waarbij goederen en tegoeden van criminelen die gerelateerd worden aan misdaad doelmatiger geconfisqueerd worden, is een betere.

Ja, zou ook kunnn. het probleem is dat bewezen moet worden dat dingen door si rimineel geld zijn verkregen.
Ik ben er voor om gewoon alles in te laten pikken, tenzij de crimineel bewijst dat het NIET door crimineel geld is verkregen.

Pizzaman
16-05-10, 18:40
Als je criminelen laat betalen voor hun celstraf dan hebben ze als ze vrij komen een enorme schuldenlast die het onmogelijk maakt om na hun straf weer een normaal leven op te bouwen. Dan speel je dus in op recidive. Das toch redelijk duidelijk of niet?

Ik snap wel wat je bedoelt - maar dan moeten we dus een systeem zien te vinden dat het betaalbaar houdt voor de crimineel?
Ik zou zeggen, ze mogen ook maandelijks een bedrag aflossen.

Recidivisten zijn de meesten toch al wel.

tanger'73
16-05-10, 19:02
Ik snap wel wat je bedoelt - maar dan moeten we dus een systeem zien te vinden dat het betaalbaar houdt voor de crimineel?
Ik zou zeggen, ze mogen ook maandelijks een bedrag aflossen.

Recidivisten zijn de meesten toch al wel.

criminelen zijn na detentie meestal onvermogend en komen zelfs in aanmerking voor schuldhulpverlening. om dan nog eens een hele apparaat op poten te zetten om criminelen na hun detentie financieel tot in lengte van dagen te vervolgen jaagd de gemeenschap op meer kosten dan haar lief is. vrijheidsberoving is geen luxe of dienst dat men heeft genoten, waar achteraf nog voor betaald moet worden.

tanger'73
16-05-10, 19:24
Ja, zou ook kunnn. het probleem is dat bewezen moet worden dat dingen door si rimineel geld zijn verkregen.
Ik ben er voor om gewoon alles in te laten pikken, tenzij de crimineel bewijst dat het NIET door crimineel geld is verkregen.

Bovenal als men wilt besparen moet men het gevangeniswezen goedkoper maken. De gemeenschap kiest erzelf voor (onder invloed van mensenrechten en humaniteit), om haar gevangeniswezen op een bepaalde manier in te richten. als men wilt besparen, dan moet men gewoon niet zeuren, maar deze mensenrechten en humaniteit gewoon loslaten en het gevangeniswezen zo inrichten zoals gebruikelijk in zuid-amerika en Marokko.

Joesoef
16-05-10, 19:42
Klinkt als een belgenmop.

tanger'73
16-05-10, 20:46
Dat het zo duur is, daar kan de crimineel niks aan doen. hij heeft niet gevraagd voor al die bewaking, toezicht en weet ik veel wat nog meer. wat de crimineel aangaat zet je hem desnoods ergens weg in een doos. De gemeenschap is ermee gediend, de crimineel minder.

Pizzaman
16-05-10, 20:57
Mijn opvatting is dat de crimineel niet gedeind hoeft te worden, slecht de maatschappij.
Ik zou geaag de relatieve luxe van criminelen verminderd zien.
Voor sommigen zal 't binnen beter zijn dan buiten.

tanger'73
16-05-10, 21:09
Mijn opvatting is dat de crimineel niet gedeind hoeft te worden, slecht de maatschappij.
Ik zou geaag de relatieve luxe van criminelen verminderd zien.
Voor sommigen zal 't binnen beter zijn dan buiten.


zoals genoemd kan versobering een optie zijn. wat dacht je van een concentratiekamp, is goedkoper en heeft ook het effect om de maatschappij voorlopig tegen de crimineel te beschermen?

Pizzaman
17-05-10, 10:28
zoals genoemd kan versobering een optie zijn. wat dacht je van een concentratiekamp, is goedkoper en heeft ook het effect om de maatschappij voorlopig tegen de crimineel te beschermen?

Misschien is dat iets te ruig, en bovendien hebben we tegenwoordig weinig behoefte aan manuele arbeid. Dus het stenen hakken zoals bij de Daltons in Lucky Luke zit er niet meer in. Overigens denk ik ook dat we het risico van ondervoede niet-criminele Joden tegenover weldoorvoede criminelen niet moeten onderschatten. Een versobering is wat mij betreft erg welkom. Dat er dan mogelijk meer bewakers nodig zijn is goed voor de werkgelegenheid.

Echter zie ik beslist wel iets in het schoffelen van plantsoenen en snelwegbermen, aan de ketting, met een bewaker en een shotgun.
Met name geschikt als 'taakstraf', liefst in streepjespak (inderdaad zoals bij de Daltons).
Leren ze nog een vak ook da's mooi meegenomen.

BTW afgelopen winter hadden we wel een paar sneeuwruimers kunnen gebruiken.

tanger'73
17-05-10, 14:35
Misschien is dat iets te ruig, en bovendien hebben we tegenwoordig weinig behoefte aan manuele arbeid.

wat dacht je dan van net als wilders opbergen in een citybox, een beefeater staat toch stoicijns op wacht?

Pizzaman
18-05-10, 09:57
wat dacht je dan van net als wilders opbergen in een citybox, een beefeater staat toch stoicijns op wacht?

De vergelijking gaat een beetje mank, want in het geval van Wilders is het
Wilders die beschermd dient te worden tegen de criminelen.
In dit geval was het blijkbaar meer effectief om Wilders achter het hek te plaatsen.

tanger'73
18-05-10, 15:51
De vergelijking gaat een beetje mank, want in het geval van Wilders is het
Wilders die beschermd dient te worden tegen de criminelen.
In dit geval was het blijkbaar meer effectief om Wilders achter het hek te plaatsen.

'K heb geen idee over welke criminelen je het hebt, want wilders is een openlucht theater waar voor criminelen weinig te halen valt.

Pizzaman
18-05-10, 15:57
'K heb geen idee over welke criminelen je het hebt, want wilders is een openlucht theater waar voor criminelen weinig te halen valt.

Uhhh... dan vind je Folkert vd G dus geen crimineel? :hihi:

tanger'73
18-05-10, 16:02
Uhhh... dan vind je Folkert vd G dus geen crimineel? :hihi:


da's meer een geschifte milieuactivist, ook onder criminelen heb je rangen en standen. :D

Pizzaman
18-05-10, 16:10
da's meer een geschifte milieuactivist, ook onder criminelen heb je rangen en standen. :D

Ah ja, maar door deze 'actie' is ie natuurlijk wel 'gepromoveerd'...
Moeten we dan stellen dat Wilders beschermd dient te worden tegen 'geschifte religifanaten' en 'Linkse activisten in overdrive'? :boer:

tanger'73
18-05-10, 16:12
Ah ja, maar door deze 'actie' is ie natuurlijk wel 'gepromoveerd'...
Moeten we dan stellen dat Wilders beschermd dient te worden tegen 'geschifte religifanaten' en 'Linkse activisten in overdrive'? :boer:


'K zie de noodzaak ervan niet in waarom hij beschermd moet worden en dat op kosten van de staat.

Pizzaman
18-05-10, 16:16
'K zie de noodzaak ervan niet in waarom hij beschermd moet worden en dat op kosten van de staat.

Ik wel. Helaas is het zzo dat een zooitje extremisten schijt heeft aan de democratie,
en gewoon door moord en brand hun mening wenst door te voeren.
Hadden we geen Folkertje en Mohammed B. gehad dan was het niet nodig geweest.
Dus het lijkt me duidelijk waarvan het gevaar afkomstig is - en wie we de kosten moeten verwijten.

Overigens worden andere politici ook beschermd, zij het wat minder intensief.

tanger'73
18-05-10, 16:21
Ik wel. Helaas is het zzo dat een zooitje extremisten schijt heeft aan de democratie,
en gewoon door moord en brand hun mening wenst door te voeren.
Hadden we geen Folkertje en Mohammed B. gehad dan was het niet nodig geweest.
Dus het lijkt me duidelijk waarvan het gevaar afkomstig is - en wie we de kosten moeten verwijten.


verhip, inderdaad. zo denk ik precies over wilders en zijn PVV.

Pizzaman
18-05-10, 16:26
verhip, inderdaad. zo denk ik precies over wilders en zijn PVV.

Behalve dat die geen schietschijf maken van Job Cohen en co. :ego:
En dat er geen moord en brand plaatsvindt in naam van Profeet Wilders...

Tja. Er is een verschil he! :hihi:

tanger'73
18-05-10, 16:33
Behalve dat die geen schietschijf maken van Job Cohen en co. :ego:
En dat er geen moord en brand plaatsvindt in naam van Profeet Wilders...

Tja. Er is een verschil he! :hihi:


da's zeker zo, de een gedraagt zich normaal en netjes, waarbij de ander zich inderdaad als een rasechte proleet etaleert.

Pizzaman
18-05-10, 16:39
Tja, als dat naar jouw mening proleterig is dan zij dat zo.

Maar feit blijft, en daar blijf ik bij, Wilders heeft beveiliging nodig dankzij een aantal rondlopende idioten.
Die het naar mijn mening in de gevangenis gewoon veel te goed hebben,
wanneer ze daar al terecht komen met ons huidige systeem en oplossingspercentage.

tanger'73
18-05-10, 16:42
Tja, als dat naar jouw mening proleterig is dan zij dat zo.

Maar feit blijft, en daar blijf ik bij, Wilders heeft beveiliging nodig dankzij een aantal rondlopende idioten.
Die het naar mijn mening in de gevangenis gewoon veel te goed hebben,
wanneer ze daar al terecht komen met ons huidige systeem en oplossingspercentage.


waarom zijn die idioten dan nog niet opgepakt als ze rondlopen, of bedoel je die onsmakelijke mails die iedereen zo nu en dan voor zijn kiezen krijgt?

Pizzaman
18-05-10, 16:48
waarom zijn die idioten dan nog niet opgepakt als ze rondlopen, of bedoel je die onsmakelijke mails die iedereen zo nu en dan voor zijn kiezen krijgt?

Ik zou niet weten waarom ze niet opgepakt worden - mogelijk omdat ze hun daad nog niet hebben uitgevoerd?

Betreffende die mails, tja, ik denk dat alle politici we iemand hebben die die mails leest.
Oftewel een soort 'voorproever'.

Net als een groen grasveldje trekt een politicus stront aan.
Dat weet je wanneer je aan zo'n baan begint.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het allemaal leuk, aardig en normaal is.

tanger'73
18-05-10, 16:50
Net als een groen grasveldje trekt een politicus stront aan.
Dat weet je wanneer je aan zo'n baan begint.


dat vraag ik me ook dikwijls af, als ik zie dat sommige politici bewust met stront gooien.

Pizzaman
18-05-10, 16:55
dat vraag ik me ook dikwijls af, als ik zie dat sommige politici bewust met stront gooien.

Aangezien andere politici kakkerlakken zijn, zou ik denken dat zij het juist waarderen.
Temeer daar zij zelf de stront hebben geproduceerd waar mee gegooid wordt.

tanger'73
18-05-10, 17:01
Aangezien andere politici kakkerlakken zijn, zou ik denken dat zij het juist waarderen.
Temeer daar zij zelf de stront hebben geproduceerd waar mee gegooid wordt.


kakkerlakken zijn niet uit te roeien, zelfs na een nucleaire explosie niet. Maar wilders heeft als mestkever onderwijl al een enorme strontbal geproduceerd.

Pizzaman
18-05-10, 17:03
kakkerlakken zijn niet uit te roeien, zelfs na een nucleaire explosie niet. Maar wilders heeft als mestkever onderwijl al een enorme strontbal geproduceerd.

... de stront lag er echter al, het enige wat Wilders doet is er op wijzen.
Inderdaad, Wilders draait er een leuke bal van.

tanger'73
18-05-10, 17:05
... de stront lag er echter al, het enige wat Wilders doet is er op wijzen.
Inderdaad, Wilders draait er een leuke bal van.


had liever dat hij die stront opschept.

Pizzaman
18-05-10, 17:14
had liever dat hij die stront opschept.

Hoe dan ook, zullen we dat met z'n allen moeten doen.
De vraag is of we de kakkerlakken laten doorkeutelen.

Joesoef
18-05-10, 17:16
Wie gaat dat trouwens betalen, er komen heel veel extra gevangenen bij die 'levenslang' krijgen omdat ze niet kunnen betalen.

Pizzaman
18-05-10, 17:23
Wie gaat dat trouwens betalen, er komen heel veel extra gevangenen bij die 'levenslang' krijgen omdat ze niet kunnen betalen.

Heb je gelijk in, er zullen er heel wat zijn die levenslang krijgen.
Extra aansporing om het maar eens wat soberder te gaan maken.

Ik had trouwens begrepen dat in de US gevangenissen geld opleveren?
Effe googelen... eehhh NOPE.


Americans spend $60 billion a year to imprison 2.2 million people
BRON (http://www.commondreams.org/headlines06/0608-05.htm)

Da's dus 60 miljard voor 2,2 miljoen. Is ongeveer 20.000 dollar per jaar per gevangene.
Goh da's dan veel geodkoper dan hoe we het hier doen, dat wel.

tanger'73
18-05-10, 17:24
Hoe dan ook, zullen we dat met z'n allen moeten doen.
De vraag is of we de kakkerlakken laten doorkeutelen.

De handel op de oost had ook last van kakkerlakken, die zaten dikwijls verborgen in schepen geladen met suiker.

tanger'73
18-05-10, 17:29
Extra aansporing om het maar eens wat soberder te gaan maken.

zeg wat ga je dan versoberen? Ga je hun wc papier, blokje zeep, broodmaaltijd en macaroni soep mengsels als avondmaal afnemen?

Pizzaman
18-05-10, 17:34
De handel op de oost had ook last van kakkerlakken, die zaten dikwijls verborgen in schepen geladen met suiker.

Heu... ga je nou aangeven waar die kakkerlakken vandaan kwamen,
of lees ik dat verkeerd :hihi:

Pizzaman
18-05-10, 17:35
zeg wat ga je dan versoberen? Ga je hun wc papier, blokje zeep, broodmaaltijd en macaroni soep mengsels als avondmaal afnemen?

Wat ik laatst bij Peter R weer mocht bekijken was wel meer dat dat.
Overigens mogen ze van mij zeep aan een touwtje, dat dan weer wel.

tanger'73
18-05-10, 17:36
Heu... ga je nou aangeven waar die kakkerlakken vandaan kwamen,
of lees ik dat verkeerd :hihi:


zover ga ik niet en antisemitisch ben ik al zeker niet.

tanger'73
18-05-10, 17:41
Wat ik laatst bij Peter R weer mocht bekijken was wel meer dat dat.
Overigens mogen ze van mij zeep aan een touwtje, dat dan weer wel.


'K weet alleen dat ze daar een tv kunnen huren, maar verder aan een strak regime gebonden zijn. het laatste wat je kunt gebruiken is een gevangenisoproer en helemaal als bewaarders ook meeheulen.

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/267506/2009/11/12/Spanningen-nemen-toe-in-Bijlmerbajes.dhtml

Pizzaman
18-05-10, 17:46
Ik ben het wel met je eens dat het er sterk op lijkt dat de bewaarders (en de verschillende regels) een onderdeel van het probleem vormen.
Misschien moesten ze maar eens op cursus in de USA...

BTW, een TV huren? Van welk geld dan? Laat ze opzouten.
Veel bejaarden kunnen geen TV op hun kamer betalen.
Ze lezen maar een boek uit de gevangenisbibliotheek.

Pizzaman
18-05-10, 17:47
zover ga ik niet en antisemitisch ben ik al zeker niet.

Weet ik... :fpimp:
Ik denk dat we het voor 75% ook roerend met elkaar eens zijn.
Voor 25% niet, maar daarom hoeven we elkaar de tent niet uit te jagen.
Een stevige discussie is wel eens goed zo op z'n tijd.

tanger'73
18-05-10, 17:48
Ik ben het wel met je eens dat het er sterk op lijkt dat de bewaarders (en de verschillende regels) een onderdeel van het probleem vormen.
Misschien moesten ze maar eens op cursus in de USA...

BTW, een TV huren? Van welk geld dan? Laat ze opzouten.
Veel bejaarden kunnen geen TV op hun kamer betalen.
Ze lezen maar een boek uit de gevangenisbibliotheek.

gedetineerden kunnen geld van hun naasten krijgen op een speciale rekening, die ze vervolgens kunnen gebruiken voor extra dingen. ook in de bajes is de klant koning.

Pizzaman
18-05-10, 17:52
gedetineerden kunnen geld van hun naasten krijgen op een speciale rekening, die ze vervolgens kunnen gebruiken voor extra dingen. ook in de bajes is de klant koning.

Tja, ik ben van mening dat het laatste er maar eens af moest.
Het is niet alsof ze daar op eigen verzoek in Centerparks zitten.

't is een straf die je hebt verdiend... geen vakantie.

tanger'73
18-05-10, 18:02
Tja, ik ben van mening dat het laatste er maar eens af moest.
Het is niet alsof ze daar op eigen verzoek in Centerparks zitten.

't is een straf die je hebt verdiend... geen vakantie.


wellicht wilt ook een bajes een beetje commercieel doen, ik kan je zeggen dat het daar vreselijk duur is. zo ken ik een familie wiens zoon daar zit en maandelijks ruim 300,- euro extern die kant op gaat, voor telefoonkaarten en weet ik veel wat nog meer.

Pizzaman
18-05-10, 20:15
wellicht wilt ook een bajes een beetje commercieel doen, ik kan je zeggen dat het daar vreselijk duur is. zo ken ik een familie wiens zoon daar zit en maandelijks ruim 300,- euro extern die kant op gaat, voor telefoonkaarten en weet ik veel wat nog meer.

Wie criminelen in onderhoud voorziet, hoeft niet klagen.
Beter schonk men het geld aan een goed doel.
Of betaalde het uit aan de slachtoffers...

BTW wat is er mis dan met het wekelijks gratis telefoontje van 15 minuten,
het weekendbezoek en simpelweg wekelijks een brief schrijven? Werkleijk, het mag van mij een hoop soberder. 300 euro, wij hebben hier een budget van 400 euro per maand voor een gezin van m/v + 2 kids om van te eten en te kleden.

Kijk dat die zoon er zit zal z'n redenen hebben. Ik kan vanaf hier niet zien of die jongen (hoe oud is ie) crimineel is of dat ie gewoon pech heeft gehad, of dom is geweest.
Maar... ik beschouw mijzelf toch niet als een lieverdje, echter heb ik geen strafblad, krijg zelfs bewijzen van goed gedrag (jaja hoe ver is het met de wereld)... Je zit niet voor niets in de bak.

Soms denk ik wel eens, als ik verhalen hoor, had dat jong maar beter in de gaten gehouden en had er toen maar eens geld in gestoken, dat had je nu een hoop ellende gescheeld.

tanger'73
19-05-10, 01:02
BTW wat is er mis dan met het wekelijks gratis telefoontje van 15 minuten,
het weekendbezoek en simpelweg wekelijks een brief schrijven? Werkleijk, het mag van mij een hoop soberder. 300 euro, wij hebben hier een budget van 400 euro per maand voor een gezin van m/v + 2 kids om van te eten en te kleden.


'K begrijp het, maar alles is beter dan je huid verkopen voor sigaretten of te struikelen over een stukje zeep.

Pizzaman
19-05-10, 08:49
'K begrijp het, maar alles is beter dan je huid verkopen voor sigaretten of te struikelen over een stukje zeep.

Roken? Datr mag natuurlijk niet,want dat is slecht voor de gezondheid.
Ook om de gezondheid van het personeel moet gedacht worden.
Net als, overigens, in de bejaardentehuizen. Roken kan tijdens het lucht-uurtje.
Zeep kan ook komen uit zo'n pompje aan de muur... hufter-proof lijkt me wel geboden.

BTW hier weer iets, dat aangeeft hoe SLAP de overheid is:

ROTTERDAM - Ex-politieman Sander V., die heeft bekend de 12-jarige Milly Boele te hebben vermoord, ontvangt nog steeds zijn maandelijkse salaris. BRON (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6740045/__Sander_V._krijgt_nog_steeds_salaris__.html?sn=bi nnenland,buitenland)


Verder: ..."dat V. zo snel mogelijk ontslag is aangezegd maar dat niet kon worden voorkomen dat hij nog op de loonlijst staat. Dat kan door allerlei procedures zeker nog een paar weken duren"... Dat beest zit sinds maart al vast. Heeft dan niemand meer het lef dergelijke dingen gewoon OP TE LOSSEN??

tanger'73
19-05-10, 19:40
Roken? Datr mag natuurlijk niet,want dat is slecht voor de gezondheid.
Ook om de gezondheid van het personeel moet gedacht worden.
Net als, overigens, in de bejaardentehuizen. Roken kan tijdens het lucht-uurtje.
Zeep kan ook komen uit zo'n pompje aan de muur... hufter-proof lijkt me wel geboden.

BTW hier weer iets, dat aangeeft hoe SLAP de overheid is:

wat is dat toch altijd met bejaardenhuizen vergelijken met gevangenissen, hebben die bejaarden het dan net zo slecht als in een gevangenis?

Pizzaman
20-05-10, 01:28
wat is dat toch altijd met bejaardenhuizen vergelijken met gevangenissen, hebben die bejaarden het dan net zo slecht als in een gevangenis?

Ben je wel eens in een bejaardenhuis geweest, of in een gevangenis?
Die bejaarden mochten willen dat ze het zo goed hadden.

tanger'73
20-05-10, 01:29
Ben je wel eens in een bejaardenhuis geweest, of in een gevangenis?
Die bejaarden mochten willen dat ze het zo goed hadden.

nou als dat echt zo was, dan zouden er genoeg gedetineerden zijn die al te graag hun plaats willen ruilen met een plek in het bejaardenhuis.