PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontwikkeling... maar van wie?



Pizzaman
18-05-10, 10:17
In het kader van recente discussies betreffende ontwikkelingssamenwerking, en het 'enorme' budget wat wij daaraan besteden.
Volgens mij zou het beter zijn om 10% van het bedrag te besteden, en dit verpakt in zakjes boven het te helpen gebied af te werpen. Ve4rder beweer ik dat inderdaad het geld terugstroomt naar NL, maar dan in de zakken van de directeuren. Bij deze. Wie ontwikkelt zich het beste? Constateert u zelf.


Salarissen SNV fors gestegen (wat is SNV (http://www.agri-profocus.nl/detail_org.phtml?page=snv&banner=banner3&&[email protected]&password=9999&groups=agripro&lang=nl&next_page=org))

DEN HAAG - De salarissen van de top van het zwaar gesubsidieerde ontwikkelingsorganisatie SNV zijn fors gestegen. Directeur Dirk Elsen kreeg er de afgelopen drie jaar in totaal 30.000 euro bij, waardoor zijn salaris in 2009 uitkwam op 182.464 euro. (bandiet wat nou crisis)

Zijn vorstelijke inkomen, inclusief pensioenbijdrage, wordt betaald uit de ongeveer 90 miljoen euro belastinggeld die Ontwikkelingssamenwerking jaarlijks overmaakt aan SNV. Elsens rechterhand Annemiek Jenniskens ontving vorig jaar minstens 156.000 euro (net zo'n rechterhand als bij Jack? :eek:), zo melden bronnen. De SP eist opheldering. SNV is een voormalige uitvoeringsinstantie van Buitenlandse Zaken en werd in 2003 verzelfstandigd. Onder toenmalig CDA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Van Ardenne werd in 2006 een contract afgesloten waarin de subsidie tot en met 2015 werd veiliggesteld.

Terwijl andere ontwikkelingsorganisaties die subsidie ontvangen van het ministerie gebonden zijn aan de zogeheten DG-code, waarin wordt gesteld dat een directeur niet meer mag verdienen dan een directeur-generaal bij de rijksoverheid (121.000 euro), geldt deze regel niet voor SNV. (oeps :verveeld:)

Volgens een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zal als het contract heronderhandeld moet worden deze code vanaf 2015 ook voor SNV gaan gelden. Nu kan er niets aan worden gedaan omdat het contract juridisch waterdicht is. Saillant is dat SNV in 2009 medewerkers op de Balkan en in Latijns-Amerika door bezuinigingen moest ontslaan. Sterker nog: vorig jaar werd de bestuursstructuur veranderd en kwamen er twee directeuren bij. Van deze twee wil SNV de salarissen vooralsnog niet openbaar maken, ondanks een oproep daartoe gisteren door demissionair minister Verhagen (Ontwikkelingssamenwerking) dit 'in overweging' te nemen.
(makes sense... werknemers er uit, directeuren er in :ego:)

SNV-directeur Elsen laat weten dat hij toen hij in 2002 voor SNV ging werken er 30 tot 50 procent in salaris op achteruitging. Hij maakte toen van ABN Amro de overstap naar SNV. (was daar dan gebleven lullo) Oud-FNV-voorzitter Lodewijk de Waal is voorzitter van de raad van toezicht van SNV en stemt elk jaar in met de salarisverhogingen (linkse vriendjes..?). "Het salaris is te rechtvaardigen", zegt hij. "Het is een complex instituut met veel werknemers."

Volgens hem is de jaarlijkse loonsverhoging nu gestopt en krijgt de directie de komende jaren alleen nog maar cao-verhogingen. Op het Haagse hoofdkantoor van SNV werken 55 mensen.(of 55 directeuren?) Wereldwijd werken 1400 mensen voor de organisatie. Kritiek dat Elsen veel werk aan zijn vijf regiodirecteuren overlaat, schuift woordvoerder Edu Willemse van SNV terzijde. "Als puntje bij paaltje komt, dan is de Elsen wel verantwoordelijk. (dus als het mis gaat vertrekt hij met een dikke gouden handdruk?) En de coördinatie gebeurt vanuit Den Haag."

De SP vindt dat minister Verhagen SNV te soft aanpakt. "Hij zou nu druk op SNV moeten uitoefenen om de salarissen te verlagen. Anders moeten ze na 2015 geen subsidie meer krijgen", stelt SP-Kamerlid Irrgang.

Bronnetje (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6730775/__Salarissen_SNV_fors_gestegen__.html?sn=binnenlan d,buitenland)

John2
18-05-10, 11:13
In het kader van recente discussies betreffende ontwikkelingssamenwerking, en het 'enorme' budget wat wij daaraan besteden.
Volgens mij zou het beter zijn om 10% van het bedrag te besteden, en dit verpakt in zakjes boven het te helpen gebied af te werpen. Ve4rder beweer ik dat inderdaad het geld terugstroomt naar NL, maar dan in de zakken van de directeuren. Bij deze. Wie ontwikkelt zich het beste? Constateert u zelf.


Salarissen SNV fors gestegen (wat is SNV (http://www.agri-profocus.nl/detail_org.phtml?page=snv&banner=banner3&&[email protected]&password=9999&groups=agripro&lang=nl&next_page=org))

DEN HAAG - De salarissen van de top van het zwaar gesubsidieerde ontwikkelingsorganisatie SNV zijn fors gestegen. Directeur Dirk Elsen kreeg er de afgelopen drie jaar in totaal 30.000 euro bij, waardoor zijn salaris in 2009 uitkwam op 182.464 euro. (bandiet wat nou crisis)

Zijn vorstelijke inkomen, inclusief pensioenbijdrage, wordt betaald uit de ongeveer 90 miljoen euro belastinggeld die Ontwikkelingssamenwerking jaarlijks overmaakt aan SNV. Elsens rechterhand Annemiek Jenniskens ontving vorig jaar minstens 156.000 euro (net zo'n rechterhand als bij Jack? :eek:), zo melden bronnen. De SP eist opheldering. SNV is een voormalige uitvoeringsinstantie van Buitenlandse Zaken en werd in 2003 verzelfstandigd. Onder toenmalig CDA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Van Ardenne werd in 2006 een contract afgesloten waarin de subsidie tot en met 2015 werd veiliggesteld.

Terwijl andere ontwikkelingsorganisaties die subsidie ontvangen van het ministerie gebonden zijn aan de zogeheten DG-code, waarin wordt gesteld dat een directeur niet meer mag verdienen dan een directeur-generaal bij de rijksoverheid (121.000 euro), geldt deze regel niet voor SNV. (oeps :verveeld:)

Volgens een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zal als het contract heronderhandeld moet worden deze code vanaf 2015 ook voor SNV gaan gelden. Nu kan er niets aan worden gedaan omdat het contract juridisch waterdicht is. Saillant is dat SNV in 2009 medewerkers op de Balkan en in Latijns-Amerika door bezuinigingen moest ontslaan. Sterker nog: vorig jaar werd de bestuursstructuur veranderd en kwamen er twee directeuren bij. Van deze twee wil SNV de salarissen vooralsnog niet openbaar maken, ondanks een oproep daartoe gisteren door demissionair minister Verhagen (Ontwikkelingssamenwerking) dit 'in overweging' te nemen.
(makes sense... werknemers er uit, directeuren er in :ego:)

SNV-directeur Elsen laat weten dat hij toen hij in 2002 voor SNV ging werken er 30 tot 50 procent in salaris op achteruitging. Hij maakte toen van ABN Amro de overstap naar SNV. (was daar dan gebleven lullo) Oud-FNV-voorzitter Lodewijk de Waal is voorzitter van de raad van toezicht van SNV en stemt elk jaar in met de salarisverhogingen (linkse vriendjes..?). "Het salaris is te rechtvaardigen", zegt hij. "Het is een complex instituut met veel werknemers."

Volgens hem is de jaarlijkse loonsverhoging nu gestopt en krijgt de directie de komende jaren alleen nog maar cao-verhogingen. Op het Haagse hoofdkantoor van SNV werken 55 mensen.(of 55 directeuren?) Wereldwijd werken 1400 mensen voor de organisatie. Kritiek dat Elsen veel werk aan zijn vijf regiodirecteuren overlaat, schuift woordvoerder Edu Willemse van SNV terzijde. "Als puntje bij paaltje komt, dan is de Elsen wel verantwoordelijk. (dus als het mis gaat vertrekt hij met een dikke gouden handdruk?) En de coördinatie gebeurt vanuit Den Haag."

De SP vindt dat minister Verhagen SNV te soft aanpakt. "Hij zou nu druk op SNV moeten uitoefenen om de salarissen te verlagen. Anders moeten ze na 2015 geen subsidie meer krijgen", stelt SP-Kamerlid Irrgang.

Bronnetje (http://www.telegraaf.nl/binnenland/6730775/__Salarissen_SNV_fors_gestegen__.html?sn=binnenlan d,buitenland)

Dit speelt binnen de SP al jaren onze Jan was een groot vechter tegen deze achterzakvulmethode zoals hij het noemde.
Bij de regering krijg je weinig gehoor, omdat hier juist de beroepen liggen voor onze ministers als ze stoppen met hun politieke loopbaan.
Niets doen kop tonen en geld vangen.
Gisteravond beroeps matig naar de bijeenkomst geweest van de PVV in Enschede, ook hier werd dit even uitvoerig aangekaart door Wilders, alleen in de krant en regio tv vind je hiervan niets terug.
Deze week komt ook Rita nog en moet ik weer ambshalve opdraven en weet dat dit ook voor ton een speerpunt is.

Pizzaman
18-05-10, 12:11
Ja voor Jan Marijnissen had ik wel respect. heb vroeger zelfs SP gestemd.
Echter het is de laatste tijd gewoon downhill met die club.

Sinds Fortuyn toch maar een andere richting gekozen...

John2
18-05-10, 12:23
Ja voor Jan Marijnissen had ik wel respect. heb vroeger zelfs SP gestemd.
Echter het is de laatste tijd gewoon downhill met die club.

Sinds Fortuyn toch maar een andere richting gekozen...
Ja Pim heeft veel los gemaakt in onze politiek bestel, kende hem al ver voor die tijd vanuit mijn stam cafe in Schiedam waar we altijd kaarten.
Hij was een sociaal bewogen man die regelmatig zijn huisraad weg gaf aan iemand die het nodig had.
En vraag me nog regelmatig af wat er zou zijn gebeurd als hij nog had geleefd, denk dat we het stukken beter hadden gehad dan nu, veel beter.

Soldim
18-05-10, 13:09
En vraag me nog regelmatig af wat er zou zijn gebeurd als hij nog had geleefd, denk dat we het stukken beter hadden gehad dan nu, veel beter.

Heb je het echt zo ontzetten slecht? Dat is verbazingwekkend, in een van de rijkste lander ter wereld, met een van de beste onderwijs systemen en gezondheidszorg van hoge kwaliteit.

John2
18-05-10, 13:54
Heb je het echt zo ontzetten slecht? Dat is verbazingwekkend, in een van de rijkste lander ter wereld, met een van de beste onderwijs systemen en gezondheidszorg van hoge kwaliteit.
Uhh nee, ik niet maar als je even verder kijkt.

250.000 Mensen kunnen hun zorgpremie niet meer betalen.
63.000 Mensen worden er jaarlijks in Nederland uit het huis gezet omdat ze de
huur niet meer kunnen opbrengen.
15.000 Mensen bezoeken wekelijks de voedselbank
882.000 Mensen leven onder hun bestaansnorm.
32.000 Mensen komen hier jaarlijks bij.

Ja Soldim het gaat ontzettend goed in Nederland bijzonder goed, ik weet niet hoelang jij op de arbeid markt bezig bent maar anders moet jij eens je loonstrook pakken van 2000 en nu van 2010 (ik zal niet verwijzen naar 1990-2010) kijk eens naar jou stijging van inkomsten en kijk dan eens naar de kosten stijging van de eerste levens behoeften aan geboden tegen de laagste prijs zoals;
product FL/2000 Euro/2009

brood 0,89 0,99
Groente 0,39 0,89
Fruit 0,99 0,99
Vlees/kg 2,98 3,98
Melk 0,27 0,59
Elec/KwU 0,19 0,24 (voor crises )
Gas m3 0,78 0,39 (laagste aanbieder)
Ziektekosten
particulier 38,00 99,00


En zo kunnen we uren doorgaan en dan zul je zien dat Nederland langzaam afglijd naar een te laag niveau van leven waardoor nu de problemen ontstaan.

Pizzaman
18-05-10, 14:40
Ja het valt me af en toe op dat sommige mensen vrij kortzichtig zijn wat betreft die kosten.
Blijkbaar hebben zij zelf wel genoeg, en dus geen oog voor een ander.
Het is dan makkelijk lullen, natuurlijk.

Tomas
18-05-10, 14:48
Ja het valt me af en toe op dat sommige mensen vrij kortzichtig zijn wat betreft die kosten.
Blijkbaar hebben zij zelf wel genoeg, en dus geen oog voor een ander.
Het is dan makkelijk lullen, natuurlijk.

Man waar maak je je druk om. Dat lijstje van John2 gaat voor 90% over allochtonen. Of val jij daar ook onder? Mijn auto's zijn alleen maar dikker geworden de afgelopen 10 jaar, de vakanties langer en verder, en de hobbies duurder. En nog is het geld niet op aan 't eind van de maand. Ook dat wordt alleen maar zorgwekkend veel. Maar gelukkig is dat met een paar woekerpolissen ook weer opgelost.

Pizzaman
18-05-10, 14:59
Man waar maak je je druk om. Dat lijstje van John2 gaat voor 90% over allochtonen. Of val jij daar ook onder? Mijn auto's zijn alleen maar dikker geworden de afgelopen 10 jaar, de vakanties langer en verder, en de hobbies duurder. En nog is het geld niet op aan 't eind van de maand. Ook dat wordt alleen maar zorgwekkend veel. Maar gelukkig is dat met een paar woekerpolissen ook weer opgelost.

:hihi: Het enige wat bij mij dikker wordt is de kat.

Overigens ben ik al 5 jaar niet op vakantie geweest, maar da's m'n eigen schuld.

tanger'73
18-05-10, 15:17
En zo kunnen we uren doorgaan en dan zul je zien dat Nederland langzaam afglijd naar een te laag niveau van leven waardoor nu de problemen ontstaan.


ah, ik wist niet dat je de sociaal democratie eigenlijk een warm hart toedraagt?

John2
18-05-10, 16:36
ah, ik wist niet dat je de sociaal democratie eigenlijk een warm hart toedraagt?

Ssst, dat we bij de SP eigenlijk voor het kapitaal zijn dat weet jij en ik, maar dat hoeft heel Nederland nog niet te weten.:ego:

Soldim
19-05-10, 06:22
Uhh nee, ik niet maar als je even verder kijkt.


Dat verder kijken doe ik graag, maar met in het achterhoofd de vraag of Nederland als geheel armer is geworden, of is tegenwoordig de rijkdom anders verdeelt?



250.000 Mensen kunnen hun zorgpremie niet meer betalen.


Edoch, blijven toegang houden tot de gezondheidszorg. Dan blijft natuurlijk nog de vraag waarom ze hun zorgpremie niet meer kunnen betalen -- daar algeheel geld gebrek of omdat ze hun geld aan de verkeerde dingen uitgeven?



63.000 Mensen worden er jaarlijks in Nederland uit het huis gezet omdat ze de huur niet meer kunnen opbrengen.




15.000 Mensen bezoeken wekelijks de voedselbank


Met een mobieltje op zak -- wat mij betrefd een verkeerde keuze wat uitgaven betrefd.



882.000 Mensen leven onder hun bestaansnorm.


Kunst; nu ik erover nadenk, leef ik ook onder mijn bestaands norm. Ik heb minimaal twee maal zoveel netto nodig voordat ik mijn bestaans norm haal.



32.000 Mensen komen hier jaarlijks bij.


Als meer mensen hun bestaansnorm zouden opschroeven zouden dat er meer zijn.



Ja Soldim het gaat ontzettend goed in Nederland bijzonder goed,


Zijn we het eens.



ik weet niet hoelang jij op de arbeid markt bezig bent maar anders moet jij eens je loonstrook pakken van 2000 en nu van 2010 (ik zal niet verwijzen naar 1990-2010) kijk eens naar jou stijging van inkomsten


Hmmm. 1997 (begin, voor mij) -- minimumloon of zo (800-1000 euro netto). Drie jaar later, ongeveer 2000 euro netto. Nu, 5500 euro netto.



en kijk dan eens naar de kosten stijging van de eerste levens behoeften aan geboden tegen de laagste prijs zoals ....


Volledig willekeurig lijstje met, voor mij, oncontroleerbare bedragen.



En zo kunnen we uren doorgaan en dan zul je zien dat Nederland langzaam afglijd naar een te laag niveau van leven waardoor nu de problemen ontstaan.

Man, man wat ben je toch zielig in derde wereld land Nederland :hihi:

Nederland is de afgelopen tien, en zeker de afgelopen 20 jaar stukken rijker geworden. Het enige dat is toegenomen is de inkomens-ongelijkheid. Dat is ook niet overdreven verbazingwekkend, met overwegend centrum rechtse partijen in de verschillende kabinetten. CDA en VVD hebben het afgelopen decenium meer geregeert dan de PvdA, inkomens ongelijkheid neemt toe onder dergelijke regeringen.

Indien je dus echt een probleem hebt met de inkomensongelijkheid stem je GL, SP of PvdA. Indien je iets rechts stemt, dan heb je eigenlijk neit zoveel problemen met het toenemen van het verschil tussen arm en rijk maar hou je het verschil in stand of probeert dat verschil te vergroten.

Pizzaman
19-05-10, 08:12
Hmmm. 1997 (begin, voor mij) -- minimumloon of zo (800-1000 euro netto). Drie jaar later, ongeveer 2000 euro netto. Nu, 5500 euro netto.
Da's dus wat Wilders bedoelt, degenen die links de hand boven het hoofd houden behoren NIET tot degenen die er last van hebben...


Nederland is de afgelopen tien, en zeker de afgelopen 20 jaar stukken rijker geworden. Het enige dat is toegenomen is de inkomens-ongelijkheid. Dat is ook niet overdreven verbazingwekkend, met overwegend centrum rechtse partijen in de verschillende kabinetten. CDA en VVD hebben het afgelopen decenium meer geregeert dan de PvdA, inkomens ongelijkheid neemt toe onder dergelijke regeringen.
Self-fulfilling prophecy... je hebt gelijk dat de inkomensverschillen groter zijn geworden. Wat je bent vergeten is dat er een heleboel mensen zijn genivelleerd, waardoor het percentage mensen met een 'modaal' inkomen is gedaald. Inderdaad zijn degenen die er al ver boven zaten, meer gaan verdienen.


Indien je dus echt een probleem hebt met de inkomensongelijkheid stem je GL, SP of PvdA. Indien je iets rechts stemt, dan heb je eigenlijk neit zoveel problemen met het toenemen van het verschil tussen arm en rijk maar hou je het verschil in stand of probeert dat verschil te vergroten.
GL, SP en PvdA leiden alleen tot meer nivellering. Wie zijn hoofd nu nog redelijk boven water kan houden, heeft bij deze partijen niets te zoeken. Waar zij naar streven is een subsidie-kliek, die geheel wordt geregeld door de overheid.

Soldim
19-05-10, 08:26
Da's dus wat Wilders bedoelt, degenen die links de hand boven het hoofd houden behoren NIET tot degenen die er last van hebben...


Mijn inkomen zal zeer weinig beinvloedt worden, wie er ook de coalitie zal vormen



Self-fulfilling prophecy... je hebt gelijk dat de inkomensverschillen groter zijn geworden. Wat je bent vergeten is dat er een heleboel mensen zijn genivelleerd, waardoor het percentage mensen met een 'modaal' inkomen is gedaald.


Geniveleerd tot onder een modaal inkomen? Wat is dan modaal, en wat is niveleren. En tot slot, welke partijen vormden het kabinet toen dat plaats vond?



Inderdaad zijn degenen die er al ver boven zaten, meer gaan verdienen.


Again, zijn het de CDA en VVD die dat bewerkstelligden en graag zo willen houden (zie hypotheek rente aftrek), of de partijen aan de linkerzijnde van het spectrum?



GL, SP en PvdA leiden alleen tot meer nivellering. Wie zijn hoofd nu nog redelijk boven water kan houden, heeft bij deze partijen niets te zoeken.


Want modaal is beneden de armoede grens voor pizzamannen?



Waar zij naar streven is een subsidie-kliek, die geheel wordt geregeld door de overheid.

Nee hoor, dat is populitisch gewauwel.

Pizzaman
19-05-10, 08:50
Mijn inkomen zal zeer weinig beinvloedt worden, wie er ook de coalitie zal vormen
Dat is wel duidelijk. je kan het je dus ook wel veroorloven om de gebruikelijkeoverheidspropaganda te geloven.


Geniveleerd tot onder een modaal inkomen? Wat is dan modaal, en wat is niveleren. En tot slot, welke partijen vormden het kabinet toen dat plaats vond?
Eris de laatste jaren zowel ond er 'linkse' als 'rechtse' partijen stevig genivelleerd. Het is me wel duidelijk dat je niet weet wat dat is. Maar ja, zoals je bovenstaand al zei, jouw inkomen zal het niet beinvloeden.


Again, zijn het de CDA en VVD die dat bewerkstelligden en graag zo willen houden (zie hypotheek rente aftrek), of de partijen aan de linkerzijnde van het spectrum?
Volgens mij heb je toch wel in de gaten wat nivellering is - inderdaad zijn zowel links als rechts hiermee bezig. De een heeft z'n huursubsidie, de ander z'n aftrekposten.


Want modaal is beneden de armoede grens voor pizzamannen?
Voor mij niet, ik genereer m'n eigen inkomen. Afhankelijk van de economie, dat wel.
Wel heb je gelijk dat armoede altijd relatief is, met mobieltjes in de voedselbank... Mercedessen bij het UWV...
Ach, jij mag niet klagen met ongeveer een ton bruto, toch?


Nee hoor, dat is populitisch gewauwel.
...echter is het ook heel makkelijk om overal op neer te kijken met een ton bruto, he? :roken:
Mogelijk behoor je tot degenen die Wilders op de korrel heeft - in dat geval zou ik ook alles als populistisch gewauwel beschrijven.

Soldim
19-05-10, 15:49
Mogelijk behoor je tot degenen die Wilders op de korrel heeft

Zal hij toch ver moeten schieten :hihi:

Slinger
19-05-10, 16:00
Man waar maak je je druk om. Dat lijstje van John2 gaat voor 90% over allochtonen. Of val jij daar ook onder? Mijn auto's zijn alleen maar dikker geworden de afgelopen 10 jaar, de vakanties langer en verder, en de hobbies duurder. En nog is het geld niet op aan 't eind van de maand. Ook dat wordt alleen maar zorgwekkend veel. Maar gelukkig is dat met een paar woekerpolissen ook weer opgelost.

Wat een patzer, ben jij!

Pizzaman
19-05-10, 16:30
Wat een patzer, ben jij!

Nee een PvdA-er... :hihi: Links lullen, rechts vullen!

John2
19-05-10, 17:20
Man waar maak je je druk om. Dat lijstje van John2 gaat voor 90% over allochtonen. Of val jij daar ook onder? Mijn auto's zijn alleen maar dikker geworden de afgelopen 10 jaar, de vakanties langer en verder, en de hobbies duurder. En nog is het geld niet op aan 't eind van de maand. Ook dat wordt alleen maar zorgwekkend veel. Maar gelukkig is dat met een paar woekerpolissen ook weer opgelost.
Waar staat het dat ik het heb of gaat voor 90% over allochtonen?
En ja Tomas, mijn auto is ook groter en dikker geworden, maar dat geld voor enkelen die niet in verhouding staan tot de mensen die het veel slechter hebben gekregen.
Daag jou dan ook uit om eens over de mensen na te denken over de mensen die het slechtere hebben als jij en ik.

Slinger
19-05-10, 17:28
Nee een PvdA-er... :hihi: Links lullen, rechts vullen!

Compassie met de zwakken is ver te zoeken...

mark61
19-05-10, 18:42
En vraag me nog regelmatig af wat er zou zijn gebeurd als hij nog had geleefd, denk dat we het stukken beter hadden gehad dan nu, veel beter.

Ja, onder de SP leven we opeens niet meer op deze wereld, maar onttrekken we ons op miraculeuze wijze aan de ups en downs van de wereldeconomie. Ongeveer zoals Afghanistan, daar merken ze ook niks van de crisis :hihi:

Wat ben je toch een onnozelaar.

mark61
19-05-10, 18:44
Uhh nee, ik niet maar als je even verder kijkt.

250.000 Mensen kunnen hun zorgpremie niet meer betalen.
63.000 Mensen worden er jaarlijks in Nederland uit het huis gezet omdat ze de
huur niet meer kunnen opbrengen.
15.000 Mensen bezoeken wekelijks de voedselbank
882.000 Mensen leven onder hun bestaansnorm.
32.000 Mensen komen hier jaarlijks bij.

Ja Soldim het gaat ontzettend goed in Nederland bijzonder goed, ik weet niet hoelang jij op de arbeid markt bezig bent maar anders moet jij eens je loonstrook pakken van 2000 en nu van 2010 (ik zal niet verwijzen naar 1990-2010) kijk eens naar jou stijging van inkomsten en kijk dan eens naar de kosten stijging van de eerste levens behoeften aan geboden tegen de laagste prijs zoals;
product FL/2000 Euro/2009

brood 0,89 0,99
Groente 0,39 0,89
Fruit 0,99 0,99
Vlees/kg 2,98 3,98
Melk 0,27 0,59
Elec/KwU 0,19 0,24 (voor crises )
Gas m3 0,78 0,39 (laagste aanbieder)
Ziektekosten
particulier 38,00 99,00


En zo kunnen we uren doorgaan en dan zul je zien dat Nederland langzaam afglijd naar een te laag niveau van leven waardoor nu de problemen ontstaan.

Godallemachtig wat een gelul

Slinger
19-05-10, 19:50
Godallemachtig wat een gelul

Hij heeft gewoon gelijk.

Pizzaman
20-05-10, 00:22
Hij heeft gewoon gelijk.

+1. Die duizend punten komen d'r wel. Of anderen het nou gelul vinden of niet.
BTW ze zouden dan ook eens hun eigen broek moeten controleren.
Er blijkt namelijk uit dat ze in het geheel geen verstand hebben van gelul.

Allemaal kinderloos, en anders toch maar eens kijken of ze nou op de postbode lijken :hihi:

mark61
20-05-10, 07:46
Hij heeft gewoon gelijk.

Nee. Wat is de reden dat sommige mensen dit of dat 'niet meer' kunnen betalen? Konden ze dat vroeger dan wel? Is er misschien nog wat meer aan de hand?

Jij hebt al die verzonnen prijzen gecontroleerd? Van ongespecificeerde producten? De euro heeft een periode van ongekende welvaart en ongekende lage inflatie ingeluid.

Het is allemaal gelul, en ongelooflijk dat jij dat voor zoete koek slikt. Of nee, eigenlijk ook niet. Onze historicus :haha:

Nog nooit is Nederland zo rijk geweest. Enfin, vorig jaar is er misschien een procentje vanaf gegaan.

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat we in het allerrijkste land van de wereld, nergens en nooit waren mensen zó rijk, de hele dag lopen te kankeren over van alles en nog wat, zelfs over die rijkdom zelf.

Absurd, verwend, imbeciel.

John2
20-05-10, 08:17
Nee. Wat is de reden dat sommige mensen dit of dat 'niet meer' kunnen betalen? Konden ze dat vroeger dan wel? Is er misschien nog wat meer aan de hand?

Jij hebt al die verzonnen prijzen gecontroleerd? Van ongespecificeerde producten? De euro heeft een periode van ongekende welvaart en ongekende lage inflatie ingeluid.

Het is allemaal gelul, en ongelooflijk dat jij dat voor zoete koek slikt. Of nee, eigenlijk ook niet. Onze historicus :haha:

Nog nooit is Nederland zo rijk geweest. Enfin, vorig jaar is er misschien een procentje vanaf gegaan.

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat we in het allerrijkste land van de wereld, nergens en nooit waren mensen zó rijk, de hele dag lopen te kankeren over van alles en nog wat, zelfs over die rijkdom zelf.

Absurd, verwend, imbeciel.

O ja en volgend jaar worden we nog rijker want dan gaan ook de lonen iets omhoog, je hebt gelijk sorry de lonen gaan ieder jaar omhoog en we worden rijker ieder jaar.
IDIOOT.

Soldim
20-05-10, 09:33
O ja en volgend jaar worden we nog rijker want dan gaan ook de lonen iets omhoog, je hebt gelijk sorry de lonen gaan ieder jaar omhoog en we worden rijker ieder jaar.


Dat schreef Mark dus niet... maar goed, paarlen voor de zwijnen hier :fpetaf:

Tomas
20-05-10, 09:45
Daag jou dan ook uit om eens over de mensen na te denken over de mensen die het slechtere hebben als jij en ik.

Die kom ik dagelijks tegen. En mensen die het beter hebben. Latig te ontlopen.
Ik weet wat armoede is, en ik heb het in nl nog nooit gezien. Alleen maar gezeik van sneue verwende kleuters. Die heb je trouwens ook zat onder de categorie die het (veel) beter heeft dan mij. Tenenkrommende idioten. De uitspraak "Het wordt misschien weer tijd voor een oorlog, want erger dan deze ellende (de crisis) kan toch niet" heb ik 2x van te rijken aan moeten horen afgelopen jaar. Even weer met de neus op de onbegrensde domheid van mensen gedrukt. God, wat kunnen mensen ontiegelijk dom zijn. En nog meer verdienen dan mij ook. Echt erg.

Slinger
20-05-10, 09:56
Nee. Wat is de reden dat sommige mensen dit of dat 'niet meer' kunnen betalen? Konden ze dat vroeger dan wel? Is er misschien nog wat meer aan de hand?

Jij hebt al die verzonnen prijzen gecontroleerd? Van ongespecificeerde producten? De euro heeft een periode van ongekende welvaart en ongekende lage inflatie ingeluid.

Het is allemaal gelul, en ongelooflijk dat jij dat voor zoete koek slikt. Of nee, eigenlijk ook niet. Onze historicus :haha:

Nog nooit is Nederland zo rijk geweest. Enfin, vorig jaar is er misschien een procentje vanaf gegaan.

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat we in het allerrijkste land van de wereld, nergens en nooit waren mensen zó rijk, de hele dag lopen te kankeren over van alles en nog wat, zelfs over die rijkdom zelf.

Absurd, verwend, imbeciel.

Jij denkt dat die onvrede zo maar ontstaat, dat het een hobby is van wat verwende mannetjes en vrouwtjes?

Je bent totaal wereldvreemd.

Wie om zich heen kijkt ziet dat steeds meer mensen de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Open je ogen en je ziet tallozen die totaal op zwart zaad zitten en nergens meer geld voor hebben, veel meer dan tien jaar geleden. Het is allemaal ongeveer begonnen met de invoering van de Euro.

John2
20-05-10, 10:20
=Tomas;4347792]Die kom ik dagelijks tegen. En mensen die het beter hebben. Latig te ontlopen.
Hierin zit ook niet het probleem en gelukkig komen we hier mensen tegen die rijk en arm zijn en nog steeds mensen de rijkdom gunnen.


Ik weet wat armoede is, en ik heb het in nl nog nooit gezien. Alleen maar gezeik van sneue verwende kleuters.

Armoede zoals ik die ook gezien heb kom je gelukkig ook in Nederland nog niet tegen, maar het is een schande dat een rijk land als Nederland, mensen uit hun huis worden gezet, omdat ze de huur of de hypotheek niet meer kunnen betalen, dat mensen naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld meer hebben om enig voedsel te kopen, vaak zijn dit alleenstaande ouder (72%) die het water aan de lippen staat.
Waarom worden deze zaken zoals wonen, voedsel, kleding, zorg, niet in een rijk land als Nederland gegarandeerd, terwijl dit simpel te regelen zou zijn door systemen te koppelen door mensen te beschermen als ze terecht komen in een uitkering.
Laat de overheid alle kosten betalen en geef hun een betaalkaart waarmee ze een bedrag per week te besteden hebben voor eten kleding etc. Simpel maar doel treffend.


Die heb je trouwens ook zat onder de categorie die het (veel) beter heeft dan mij. Tenenkrommende idioten. De uitspraak "Het wordt misschien weer tijd voor een oorlog, want erger dan deze ellende (de crisis) kan toch niet" heb ik 2x van te rijken aan moeten horen afgelopen jaar. Even weer met de neus op de onbegrensde domheid van mensen gedrukt. God, wat kunnen mensen ontiegelijk dom zijn. En nog meer verdienen dan mij ook. Echt erg.
Is het de jaloezie dat ze meer verdienen of inderdaad de haat naar oorlog en geweld? :hihi:

mark61
20-05-10, 10:28
O ja en volgend jaar worden we nog rijker want dan gaan ook de lonen iets omhoog, je hebt gelijk sorry de lonen gaan ieder jaar omhoog en we worden rijker ieder jaar.
IDIOOT.

Kom jij nou voor één keer met een soort van bron of bewijs voor je baarlijke nonsens?

En dan geen kleutersite svp?

Hoe durf je mij uit te schelden terwijl je ieder's intelligentie hier zit te beledigen en leugens in het rond strooit?

Tomas
20-05-10, 10:31
...maar het is een schande dat een rijk land als Nederland, mensen uit hun huis worden gezet, omdat ze de huur of de hypotheek niet meer kunnen betalen...

Nee dat is geen schande, dat heet tering naar de nering zetten. In NL is het daarnaast voor de verhuurder ook nog eens een hele klus om het zover te kunnen laten komen. En het hebben van een huis met een hypotheek is nu eenmaal per definitie het accepteren van het risico dat de bank de hypotheek ook ten gelde maakt als je in gebreke blijft. Shit happens. Always did.

Jij bent zo'n figuur die dat alleen maar ziet als 't 'm voor een of ander vaag of dom argument uitkomt. Net als slinger. Alleen ben jij dom, en is slinger een viezerik.


...dat mensen naar de voedselbank moeten omdat ze geen geld meer hebben om enig voedsel te kopen, vaak zijn dit alleenstaande ouder (72%) die het water aan de lippen staat....

Mijn moeder leeft van alleen de AOW. En is nu 5 weken op vakantie in Afrika. Kost ons als kinderen nagenoeg geen geld, alleen tijd en geregel. Ze heeft nooit financiele problemen, zolang we die vervelende 'liefdadigheidsinstellingen' die oudjes zonder dat ze het door hebben een maandelijkse machtiging aansmeren weer weten af te zeggen.


Waarom worden deze zaken zoals wonen, voedsel, kleding, zorg, niet in een rijk land als Nederland gegarandeerd

Prima, als je dat wilt. Ik ben zelf voor een basisinkomen. Iedereen zo zijn meug.

mark61
20-05-10, 10:34
Jij denkt dat die onvrede zo maar ontstaat, dat het een hobby is van wat verwende mannetjes en vrouwtjes?

Je bent totaal wereldvreemd.

Wie om zich heen kijkt ziet dat steeds meer mensen de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Open je ogen en je ziet tallozen die totaal op zwart zaad zitten en nergens meer geld voor hebben, veel meer dan tien jaar geleden. Het is allemaal ongeveer begonnen met de invoering van de Euro.

Onvrede ontstaat inderdaad uit welvaart. Hoe rijker hoe ontevredener. Heb jij ooit wat anders gezien?

Het is absurd, en schunnig, zoals er in NL gekankerd wordt. Ga een week in Burkina Faso leven en kom dan terug.

En dan dat schijnheilige gedoe van types zoals jij, die zelf geld zat hebben, die dan over de plight van de armen beginnen.

Wie om zich heenkijkt...Heb je bronnen, harde gegevens? Hoe durf je gewoon, ongelooflijke schijnheil. Dan had je niet op het CDA moeten stemmen :haha:

En dan de link met de euro leggen, werkelijk op niks af.

Jullie zijn schaamteloze, schijnheilige leugenaars.

Joesoef
20-05-10, 10:35
Privébericht van Salahddin/DNA/Eldorado:
I'm gonna find u & piss on u & on ur own grave , coward dummy ! - 5 maart 2010, 21:52
That's a promise , not a threat :
Just wait & see : the police woudn't be able to help u
I'm gonna make u regret the day u were born.
Vandaag, 20:59
je verdient klappen in jou ...hypocriet achterlijk ...kop !


Je sig doet mij een beetje denken aan die ene psychoot de 'dam schreeuwer'.

mark61
20-05-10, 10:39
dit alleenstaande ouder (72%) die het water aan de lippen staat.

Bron?

Alleenstaande ouders zijn natuurlijk de groep die het het moeilijkst heeft. Je moet dan ook niet aan kinderen beginnen en dan meteen weer gaan scheiden. Magoed, je komt hier niet om van de honger. Die gezinnen hebben een keurig huis, tv, koelkast, wasmachine, fornuis, te eten en kleren en onderwijs. Is dat niet genoeg? Dan moeten ze gaan werken. En die exen van ze dokken natuurlijk.

Ik denk dat je vooral de groep verwende dwangconsumenten niet moet onderschatten die er maar op los kopen en dan in de problemen komen. Heppie daar ook cijfers van?



Waarom worden deze zaken zoals wonen, voedsel, kleding, zorg, niet in een rijk land als Nederland gegarandeerd,

Dat zijn ze, dwaas.

mark61
20-05-10, 10:48
Alleen ben jij dom, en is slinger een viezerik.

Adequate samenvatting.

John2
20-05-10, 10:49
Kom jij nou voor één keer met een soort van bron of bewijs voor je baarlijke nonsens?

En dan geen kleutersite svp?

Hoe durf je mij uit te schelden terwijl je ieder's intelligentie hier zit te beledigen en leugens in het rond strooit?

Ten eerste scheld ik tegen niemand ik probeer ten alle tijden mijn fatsoen te houden en mensen te respecteren en in hun waarde te laten, maar............ er is altijd een maar, als personen zoals jij met een redelijke opleiding denkt dat je iedereen kunt onder uithalen de drang heb om iedereen uit te schelden, komt bij mij ook deze drang naar boven om jou eens ongezouten de waarheid te zeggen, vandaar mijn uitdrukking Idioot niet om wat je bent maar om wat je doet en schrijft.

Verder vraag je om bronnen, stap eens een bureau binnen van de Raadslieden, ga eens naar een rechtbank om 10:30 waar deze zaken dag in dag uit worden behandeld, praat eens met een maatschappelijk werk(st)er van de sociale dienst, praat eens met een sociaal werker van kerken, wijk centra en noem maar op, waarschijnlijk zijn deze woorden je allemaal vreemd.

Ik kan je slechts één raad geven Mark en dat is verruim een je horizon, verdiep je eens in de sociale politiek of praat eens of neem deel in een wijkraad.
Het geeft je een ander gezicht en kijk op de problemen in Nederland, maar ook daar buiten.:fpetaf:

Slinger
20-05-10, 10:50
Onvrede ontstaat inderdaad uit welvaart. Hoe rijker hoe ontevredener. Heb jij ooit wat anders gezien?

Het is absurd, en schunnig, zoals er in NL gekankerd wordt. Ga een week in Burkina Faso leven en kom dan terug.

En dan dat schijnheilige gedoe van types zoals jij, die zelf geld zat hebben, die dan over de plight van de armen beginnen.

Wie om zich heenkijkt...Heb je bronnen, harde gegevens? Hoe durf je gewoon, ongelooflijke schijnheil. Dan had je niet op het CDA moeten stemmen :haha:

En dan de link met de euro leggen, werkelijk op niks af.

Jullie zijn schaamteloze, schijnheilige leugenaars.

Ik zeg niets over me zelf, want ik wil niet zo dom en patzerig overkomen als Thomas, maar geloof me ik, kom wel eens ergens en ik heb mijn ogen niet in mijn zak. Ik kom bij mensen waar de muizen dood voor de kast liggen, met meubilair alleen van spaanplaat en waar ik ook voor een tweedehands computer moet zorgen.

Joesoef
20-05-10, 11:00
O ja en volgend jaar worden we nog rijker want dan gaan ook de lonen iets omhoog, je hebt gelijk sorry de lonen gaan ieder jaar omhoog en we worden rijker ieder jaar.
IDIOOT.


Is dit nu cynisme?

mark61
20-05-10, 11:00
Ten eerste scheld ik tegen niemand ik probeer ten alle tijden mijn fatsoen te houden

Liegen is buitengewoon onfatsoenlijk. Een groter belediging dan een woordje.

Jij respecteert niemand met je imbeciele leugens.

En donder nou godverdomme op met je kutsmoezentruuks

JIJ BEWEERT IETS, DUS JIJ MOET DAT BEWIJZEN.

Niet ik. Imbeciel.

mark61
20-05-10, 11:01
Ik zeg niets over me zelf, want ik wil niet zo dom en patzerig overkomen als Thomas, maar geloof me ik, kom wel eens ergens en ik heb mijn ogen niet in mijn zak. Ik kom bij mensen waar de muizen dood voor de kast liggen, met meubilair alleen van spaanplaat en waar ik ook voor een tweedehands computer moet zorgen.

Smeerlap. Doen alsof je Tomas niet begrijpt. Van jou is het nog erger dan van John, die is echt imbeciel. Jij doet alsof.

Ik heb zelden een zo immoreel, vals type gezien als jij.

Wat is zo'n lulverhaal nou waard? NIETS.

Tomas
20-05-10, 11:09
Smeerlap. Doen alsof je Tomas niet begrijpt. Van jou is het nog erger dan van John, die is echt imbeciel. Jij doet alsof.

Ik heb zelden een zo immoreel, vals type gezien als jij.

Wat is zo'n lulverhaal nou waard? NIETS.

Ja, hij is moeilijk te verklaren vind ik altijd. John enco zijn gewoon verward, bang, paniekerig, onzeker en niet al te slim. Maar Slinger... Mijn zoon filosofeert de laatste tijd over wat nou slecht is en niet. Zo komt ie b.v. tot de conclusie dat in zijn huidige definitie Hitler geen slecht man was, omdat ie zelf geloofde dat zijn daden goed waren. En dat er zo geredeneerd dus heel weinig echt slechte mensen zijn. Ik ben benieuwd wat ie van Slinger zou vinden. Maar hij mag van mij hier niet komen.

mark61
20-05-10, 11:12
Ja, hij is moeilijk te verklaren vind ik altijd. John enco zijn gewoon verward, bang, paniekerig, onzeker en niet al te slim. Maar Slinger... Mijn zoon filosofeert de laatste tijd over wat nou slecht is en niet. Zo komt ie b.v. tot de conclusie dat in zijn huidige definitie Hitler geen slecht man was, omdat ie zelf geloofde dat zijn daden goed waren. En dat er zo geredeneerd dus heel weinig echt slechte mensen zijn. Ik ben benieuwd wat ie van Slinger zou vinden. Maar hij mag van mij hier niet komen.

Ja precies. Ik denk inderdaad dat slinger precies weet wat ie doet.

Bescherm je zoon.

John2
20-05-10, 11:13
=Tomas;4347818]Nee dat is geen schande, dat heet tering naar de nering zetten. In NL is het daarnaast voor de verhuurder ook nog eens een hele klus om het zover te kunnen laten komen. En het hebben van een huis met een hypotheek is nu eenmaal per definitie het accepteren van het risico dat de bank de hypotheek ook ten gelde maakt als je in gebreke blijft. Shit happens. Always did.
Tering naar de nering, ok bij een inkomen van 1100 blijft er weinig weg te zetten, huur na aftrek sub. 400,00, verzekering ziektekosten 110,00, verzekering wa, 25,00, gas/licht 225,00, water 30,00, rioolheffing 20,00, eigen risico medicijnen 15,00, voeding/kleding 450,00 (100 per week).
Tel dit op en ze komen al 65,00 per maand te kort en wordt er al snel verschoven in huur, gas licht en water.


Jij bent zo'n figuur die dat alleen maar ziet als 't 'm voor een of ander vaag of dom argument uitkomt. Net als slinger. Alleen ben jij dom, en is slinger een viezerik.
Mag ik u dan een domme viezerik vinden?



Mijn moeder leeft van alleen de AOW. En is nu 5 weken op vakantie in Afrika. Kost ons als kinderen nagenoeg geen geld, alleen tijd en geregel. Ze heeft nooit financiele problemen, zolang we die vervelende 'liefdadigheidsinstellingen' die oudjes zonder dat ze het door hebben een maandelijkse machtiging aansmeren weer weten af te zeggen.

Of ze is een uitzondering op de regel of ze heeft toch stiekum een goed pensioen, anders is het onmogelijk ondanks de belasting voordeel.


Prima, als je dat wilt. Ik ben zelf voor een basisinkomen. Iedereen zo zijn meug
Zijn we het toch nog ergens eens.

Tomas
20-05-10, 11:18
Ja precies. Ik denk inderdaad dat slinger precies weet wat ie doet.

Bescherm je zoon.

Eh, niet voor zijn bescherming, maar mijn privacy. Hij kan heel goed zelf zijn boontjes doppen op internet. Hij heeft ook zo zijn forums waar ik niet kom, en als ie daar weer wat nieuws heeft meegemaakt met gekke amerikanen of gelovigen, dan is ie daar helemaal vol van. Vind ik grappig.

Ja, Slinger weet precies hoever hij kan gaan in liegen, misinterpreteren en bedriegen. Veel subtieler ook dan onze globetrotter en kaartmaatje van Pim Fortuijn. Maar voor welk doel?

mark61
20-05-10, 11:20
Eh, niet voor zijn bescherming, maar mijn privacy. Hij kan heel goed zelf zijn boontjes doppen op internet. Hij heeft ook zo zijn forums waar ik niet kom, en als ie daar weer wat nieuws heeft meegemaakt met gekke amerikanen of gelovigen, dan is ie daar helemaal vol van. Vind ik grappig.

Ja, Slinger weet precies hoever hij kan gaan in liegen, misinterpreteren en bedriegen. Veel subtieler ook dan onze globetrotter en kaartmaatje van Pim Fortuijn. Maar voor welk doel?

Oh zo :hihi:

Ik vermoed dat het therapeutisch werkt. What else?

Tomas
20-05-10, 11:20
Of ze is een uitzondering op de regel of ze heeft toch stiekum een goed pensioen, anders is het onmogelijk ondanks de belasting voordeel.

De uitzondering op de regel? Hoe bedoel je dat? Op een mirakuleuse wijze is haar euro meer waard dan de meeste? Nee, John, het is simpel weg je domheid. Je raakt in de war van je eigen gefantaseer. Stop daar nou mee.

John2
20-05-10, 11:31
Is dit nu cynisme?Ja

Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 3 tekens in.

John2
20-05-10, 11:40
Liegen is buitengewoon onfatsoenlijk. Een groter belediging dan een woordje.

Jij respecteert niemand met je imbeciele leugens.

En donder nou godverdomme op met je kutsmoezentruuks

JIJ BEWEERT IETS, DUS JIJ MOET DAT BEWIJZEN.

Niet ik. Imbeciel.

Het kind blijft vloeken en tieren, jongetje neem een goede raad aan, zoek hulp voor jou probleem voor het uit de hand loopt, en als je daar bron informatie wilt hebben lees jou stukjes eens terug hoe jij op iedereen loopt te schelden.

mark61
20-05-10, 11:41
Het kind blijft vloeken en tieren, jongetje neem een goede raad aan, zoek hulp voor jou probleem voor het uit de hand loopt, en als je daar bron informatie wilt hebben lees jou stukjes eens terug hoe jij op iedereen loopt te schelden.

Lees jij wel es, imbeciel? Kan je ook inhoudelijk reageren, imbeciel?

Ik wil cijfers over armoede in NL, wie, hoeveel, waarom?

Ik wil cijfers over de ontwikkeling van het prijspeil, inkomens, inflatie 2000-2010.

Of je neemt je imbeciele gelul terug.

John2
20-05-10, 11:43
De uitzondering op de regel? Hoe bedoel je dat? Op een mirakuleuse wijze is haar euro meer waard dan de meeste? Nee, John, het is simpel weg je domheid. Je raakt in de war van je eigen gefantaseer. Stop daar nou mee.

Kijk eens naar de oude mensen die in het bejaarden tehuis zitten, dag in dag uit met minimale hulp en bijna geen bezoek en zeker geen geld om op vakantie te gaan.

mark61
20-05-10, 11:47
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/cijfers/default.htm

Eat yr heart out, leugenaar.

Tomas
20-05-10, 11:49
Kijk eens naar de oude mensen die in het bejaarden tehuis zitten, dag in dag uit met minimale hulp en bijna geen bezoek en zeker geen geld om op vakantie te gaan.

Ik kom daar regelmatig vanwege beide moeders. Tja. Ik zie het niet. Mijn schoonmoeder klaagt wel altijd dat ze nooit bezoek krijgt. Kom m'n schoonzus op de gang tegen op weg naar huis, zegt ze nog dat ze die ook al geen dagen meer gezien heeft. Magoed, zij is oud en dementerend. Van jou weet ik dat niet.

Mijn moeder gaat dit jaar twee keer op vakantie. Zodra ze terug is van Afrika, gaat ze een paar maanden later nog een weekje met een paar vriendinnen van in de 80. Zich misdragen als pubermeisjes in zo'n ouderencentrum. En nogmaals: alleen AOW. Echt vervelend voor je, maar zo zit de wereld echt in elkaar. Daarnaast heb je ook een hoop ellende en relatieve armoe. Maar dat komt niet door ons sociale stelsel. Dat hou je altijd.

Wel mooi hoor dat je zo begaan bent. Echt. Dat vergoeilijkt je abjecte racisme een beetje. Maar ik denk dat dit alleen voor je eigen geweten zo geldt.

John2
20-05-10, 11:50
Lees jij wel es, imbeciel? Kan je ook inhoudelijk reageren, imbeciel?

Ik wil cijfers over armoede in NL, wie, hoeveel, waarom?

Ik wil cijfers over de ontwikkeling van het prijspeil, inkomens, inflatie 2000-2010.

Of je neemt je imbeciele gelul terug.

Moet ik nu beginnen te trillen, bang worden, angstig zijn van jou gebazel van iemand die te lui is om even de vragen die je hier stelt te googlen!
Hoe dom ben je dan?
Ik begin dan ook duidelijk te twijfelen aan ook maar enige opleiding van uw kant, want iedereen met een beetje opleiding heeft gevoel voor onderzoek en de kracht zichzelf geestelijk te verrijken, immers kennis is macht en de toekomst.

Tomas
20-05-10, 11:52
Moet ik nu beginnen te trillen, bang worden, angstig zijn van jou gebazel van iemand die te lui is om even de vragen die je hier stelt te googlen!
Hoe dom ben je dan?
Ik begin dan ook duidelijk te twijfelen aan ook maar enige opleiding van uw kant, want iedereen met een beetje opleiding heeft gevoel voor onderzoek en de kracht zichzelf geestelijk te verrijken, immers kennis is macht en de toekomst.

Het punt is een beetje dat jou geleuter niet op internet is terug te vinden als feitelijke waarheden. Dus dat wordt lastig voor ons. Handiger is dat je dat dus zelf doet, met de mogelijkheid dat je tot de conclusie komt dat je fantasie je opspeelt. Ach, weinig kans.

Joesoef
20-05-10, 12:02
Moet ik nu beginnen te trillen, bang worden, angstig zijn van jou gebazel van iemand die te lui is om even de vragen die je hier stelt te googlen!
Hoe dom ben je dan?
Ik begin dan ook duidelijk te twijfelen aan ook maar enige opleiding van uw kant, want iedereen met een beetje opleiding heeft gevoel voor onderzoek en de kracht zichzelf geestelijk te verrijken, immers kennis is macht en de toekomst.



Armoede is iets anders dan een stukje maand overhouden.

mark61
20-05-10, 12:03
Moet ik nu beginnen te trillen, bang worden, angstig zijn van jou gebazel van iemand die te lui is om even de vragen die je hier stelt te googlen!
Hoe dom ben je dan?
Ik begin dan ook duidelijk te twijfelen aan ook maar enige opleiding van uw kant, want iedereen met een beetje opleiding heeft gevoel voor onderzoek en de kracht zichzelf geestelijk te verrijken, immers kennis is macht en de toekomst.

Geef antwoord op mijn vragen, imbeciel.

Dat gekronkel en gelul gaat nergens heen.

Wie stelt, bewijst. Wie is hier nou lui? Ik heb je godverdomme al een link gegeven.

Hoe haal je het in je godvergeten hoofd om iets over mij te zeggen? Waarom moet ik googelen? Jij beweert toch iets?

Kwaadaardige imbeciel.

H.P.Pas
20-05-10, 12:06
Ja

Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 3 tekens in.

Dan moet je er een punt achter zetten . :bril:

mark61
20-05-10, 12:15
Dan moet je er ook punt achter zetten . :bril:

Das allemaal te intellectueel :jammer:

Bofko
20-05-10, 18:23
Ja, hij is moeilijk te verklaren vind ik altijd. John enco zijn gewoon verward, bang, paniekerig, onzeker en niet al te slim. Maar Slinger... Mijn zoon filosofeert de laatste tijd over wat nou slecht is en niet. Zo komt ie b.v. tot de conclusie dat in zijn huidige definitie Hitler geen slecht man was, omdat ie zelf geloofde dat zijn daden goed waren. En dat er zo geredeneerd dus heel weinig echt slechte mensen zijn. Ik ben benieuwd wat ie van Slinger zou vinden. Maar hij mag van mij hier niet komen.

Valt wat voor te zeggen.' Slecht' is een te 1dimensionaal begrip om een mens mee te kwalificeren. Hoe beter je iemand kent hoe moeilijker dat wordt.

Mooi experiment is om eens in de geschiedenis terug te kijken. Hitler wordt nog wel slecht gezien maar daarvoor begint het al moeilijk te worden. Stalin is discutabel maar wordt door zeer velen toch niet als 'slecht' gezien.
Napoleon, Karel de 5e en Alexander de Grote worden niet als slechterikken gezien. Jack the Ripper, keizer Nero en Judas misschien dan wel , verder kom ik eigenlijk niet. D'r zijn heel wat meer goeierikken geweest.

Tomas
20-05-10, 18:28
Valt wat voor te zeggen.

We gaan pas helemaal arm zuipen na de verkiezingen. Ga jij ook mee?

Bofko
20-05-10, 18:39
We gaan pas helemaal arm zuipen na de verkiezingen. Ga jij ook mee?

:D. Ja, leuk. Organiseer jij iets dan ?

H.P.Pas
20-05-10, 19:21
We gaan pas helemaal arm zuipen na de verkiezingen. Ga jij ook mee?

Ik win. :ego:

reallife
20-05-10, 19:25
Bron?

Alleenstaande ouders zijn natuurlijk de groep die het het moeilijkst heeft.

Ik denk dat je vooral de groep verwende dwangconsumenten niet moet onderschatten die er maar op los kopen en dan in de problemen komen. Heppie daar ook cijfers van?



Dat zijn ze, dwaas.

Ik kom prima rond hoor :ego:

Dat laatste klopt wel. Denk alleen dat het meer te maken heeft met overzicht en niet eerst sparen om dingen te kopen maar gelijk maar lenen en kopen. Dat is funest.

mark61
20-05-10, 19:40
Ik kom prima rond hoor :ego:

Dat laatste klopt wel. Denk alleen dat het meer te maken heeft met overzicht en niet eerst sparen om dingen te kopen maar gelijk maar lenen en kopen. Dat is funest.

Ze moesten je een lintje geven, aight :ego:


Yep, en dat doen ze toch echt zelf. Het begint met een verwoestend materialisme, geestelijke luiheid, en het onvermogen van gratis dingen te genieten.

John2
20-05-10, 19:51
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/cijfers/default.htm

Eat yr heart out, leugenaar.

Iets wat je niet hebt kun je ook niet opeten.
Kijk dan hier eens na uit de zelfde bron en laat mij weten wat jou opvalt?
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/default.htm

John2
20-05-10, 19:55
We gaan pas helemaal arm zuipen na de verkiezingen. Ga jij ook mee?

Waar gaan we heen want las dat NY gesloten is.

reallife
20-05-10, 20:02
Ze moesten je een lintje geven, aight :ego:




Welnee, er zijn er heel veel zoals ik. Kan zo een paar buurvrouwen opnoemen die in dezelfde situatie zitten. Mijn buurvrouw had een tijdje twee banen om rond te komen. En werkt nu op de administratie ergens. Was superblij dat ze die baan kreeg en dus gewoon één baan heeft. Zij heeft één kind. Een andere buurvrouw met twee kids werkt volgens mij bij een benzinepomp of zoiets. Maar we werken alle drie.

Maar goed, de huren zijn hier zeer betaalbaar. Het is bepaald geen yuppen buurt :hihi:

tanger'73
20-05-10, 20:27
John2, het kan niet anders dan dat jij op 9 juni vooral sociaal democratisch moet stemmen.

mark61
21-05-10, 09:25
Iets wat je niet hebt kun je ook niet opeten.
Kijk dan hier eens na uit de zelfde bron en laat mij weten wat jou opvalt?
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/default.htm

Jij ging aantonen dat er sinds 2000 300% inflatie ofzo was geweest. Komt er nog wat van?

mark61
21-05-10, 09:27
Welnee, er zijn er heel veel zoals ik. Kan zo een paar buurvrouwen opnoemen die in dezelfde situatie zitten. Mijn buurvrouw had een tijdje twee banen om rond te komen. En werkt nu op de administratie ergens. Was superblij dat ze die baan kreeg en dus gewoon één baan heeft. Zij heeft één kind. Een andere buurvrouw met twee kids werkt volgens mij bij een benzinepomp of zoiets. Maar we werken alle drie.

Maar goed, de huren zijn hier zeer betaalbaar. Het is bepaald geen yuppen buurt :hihi:

Wel waar. Je ziet hier dat het gekanker omgekeerd evenredig is met de feitelijke situatie van de kankeraar. Jij zou wat te klagen kunnen hebben, doet het niet.

Verder zit dit forum vol met volgevreten kankeraars die verder voor niemand wat over hebben.

mark61
21-05-10, 09:28
Ik win. :ego:

Dat zullen we nog wel es zien. Huur maar een hoekje van de Keller af.

reallife
21-05-10, 09:40
Wel waar. Je ziet hier dat het gekanker omgekeerd evenredig is met de feitelijke situatie van de kankeraar. Jij zou wat te klagen kunnen hebben, doet het niet.

Verder zit dit forum vol met volgevreten kankeraars die verder voor niemand wat over hebben.

Relax toch Mark. Je kunt mensen niet veranderen en de maatschappij en de wereld ook niet. Gelukkig maar toch? ;)

Ik rij mijn Seatje, (klinkt zo goed hè :D ) ga zelfs op vakantie dit jaar maar dat komt omdat ik alleen de treintickets hoef te betalen (de bodem van mijn spaarpot raakt anders wel erg in zicht :hihi: ) Ik heb een prachtige nieuwe schutting in de tuin. Jongen ik heb zo veel om blij mee te zijn. Vijf jaar geleden had ik dit niet durven dromen. En dan heb ik het alleen nog maar over materiële zaken.

Weet je wat ik pas echt raar vind. Dat mensen die vroeger toch altijd mee leken te leven toen ik even in een dal zat nu zo apart reageren nu. Ik was zelf zo blij en trots bijv op mijn autootje. Geen dure grote auto maar helemaal van mezelf. Zelf hard voor gewerkt enzo. Dat wilde ik delen net als dat je wel eens je sores deelt met anderen. Maar mensen lijken je het dan niet te gunnen ofzo. Sommige dan hè. Of als ik blij ben omdat mijn zoontje iets leuks doet of vooruitgang maakt. Ik leef ook altijd mee met anderen zowel in het positieve als negatieve.

Ik snap dat nooit zo goed. :o

mark61
21-05-10, 09:45
Relax toch Mark. Je kunt mensen niet veranderen en de maatschappij en de wereld ook niet. Gelukkig maar toch? ;)

Ik rij mijn Seatje, (klinkt zo goed hè :D ) ga zelfs op vakantie dit jaar maar dat komt omdat ik alleen de treintickets hoef te betalen (de bodem van mijn spaarpot raakt anders wel erg in zicht :hihi: ) Ik heb een prachtige nieuwe schutting in de tuin. Jongen ik heb zo veel om blij mee te zijn. Vijf jaar geleden had ik dit niet durven dromen. En dan heb ik het alleen nog maar over materiële zaken.

Weet je wat ik pas echt raar vind. Dat mensen die vroeger toch altijd mee leken te leven toen ik even in een dal zat nu zo apart reageren nu. Ik was zelf zo blij en trots bijv op mijn autootje. Geen dure grote auto maar helemaal van mezelf. Zelf hard voor gewerkt enzo. Dat wilde ik delen net als dat je wel eens je sores deelt met anderen. Maar mensen lijken je het dan niet te gunnen ofzo. Sommige dan hè. Of als ik blij ben omdat mijn zoontje iets leuks doet of vooruitgang maakt. Ik leef ook altijd mee met anderen zowel in het positieve als negatieve.

Ik snap dat nooit zo goed. :o

Ik ben relaxed no hel :hihi:

Ik denk dat ze je leuk vonden als zielig slachtoffer. Dan stonden ze boven je en konden ze fijn neerbuigend charitatief doen. Dan is het niet leuk als iemand zich eruit werkt, geniet en wat heeft. Ach, laat ze. Geniet ervan!

Joh, jij kan best even naar Frankrijk rijden in dat ding hoor :) Als je maar geen lid wordt van de ANWB :cheefbek:

reallife
21-05-10, 09:51
Joh, jij kan best even naar Frankrijk rijden in dat ding hoor :)

Met die kleine van mij achterin? Denk niet dat we dat volhouden. In de trein kan ik spelletjes met hem doen, voorlezen enz :hihi:

Hm offtopic. Sorry :o

mark61
21-05-10, 10:19
Met die kleine van mij achterin? Denk niet dat we dat volhouden. In de trein kan ik spelletjes met hem doen, voorlezen enz :hihi:

Hm offtopic. Sorry :o

Zijn broer kan hem niet bezighouden? Of die weigert? :hihi:

Slinger
21-05-10, 10:23
Relax toch Mark. Je kunt mensen niet veranderen en de maatschappij en de wereld ook niet. Gelukkig maar toch? ;)

Ik rij mijn Seatje, (klinkt zo goed hè :D ) ga zelfs op vakantie dit jaar maar dat komt omdat ik alleen de treintickets hoef te betalen (de bodem van mijn spaarpot raakt anders wel erg in zicht :hihi: ) Ik heb een prachtige nieuwe schutting in de tuin. Jongen ik heb zo veel om blij mee te zijn. Vijf jaar geleden had ik dit niet durven dromen. En dan heb ik het alleen nog maar over materiële zaken.

Weet je wat ik pas echt raar vind. Dat mensen die vroeger toch altijd mee leken te leven toen ik even in een dal zat nu zo apart reageren nu. Ik was zelf zo blij en trots bijv op mijn autootje. Geen dure grote auto maar helemaal van mezelf. Zelf hard voor gewerkt enzo. Dat wilde ik delen net als dat je wel eens je sores deelt met anderen. Maar mensen lijken je het dan niet te gunnen ofzo. Sommige dan hè. Of als ik blij ben omdat mijn zoontje iets leuks doet of vooruitgang maakt. Ik leef ook altijd mee met anderen zowel in het positieve als negatieve.

Ik snap dat nooit zo goed. :o

Je moet nooit te veel de nadruk leggen op de dingen die uitstekend gaan, want dat ziet iedereen heus wel. Als je er niet te veel over zegt willen anderen graag in je buurt zijn.

reallife
21-05-10, 10:24
Zijn broer kan hem niet bezighouden? Of die weigert? :hihi:


Die gaat naar Tunesië en daarna nog een week met vrienden naar Limburg. :)

mark61
21-05-10, 10:31
Die gaat naar Tunesië en daarna nog een week met vrienden naar Limburg. :)

Oh zo. Ja nee dan kan ik het niet aanraden.

mark61
21-05-10, 10:32
Je moet nooit te veel de nadruk leggen op de dingen die uitstekend gaan, want dat ziet iedereen heus wel. Als je er niet te veel over zegt willen anderen graag in je buurt zijn.

Wat is dit voor debiel commentaar?

reallife
21-05-10, 10:34
Je moet nooit te veel de nadruk leggen op de dingen die uitstekend gaan, want dat ziet iedereen heus wel. Als je er niet te veel over zegt willen anderen graag in je buurt zijn.

Zo ging het heus niet. Was gewoon erg blij met mijn rijbewijs omdat ik dan zelf mijn zoontje ook kon brengen en halen naar en van school. Mijn vader deed dit telkens en dat vond ik wel een belasting voor hem.

Vandaar mijn blijdschap dat ik dit nu zelf kon doen en ook een wagentje op de kop kon tikken wat binnen mijn budget paste. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik me ervoor moest verontschuldigen terwijl er ook momenten waren en zijn dat ik wakker lig van de zorgen om mijn jongste. En dat wisten de betreffende mensen ook, daar vroegen ze zelf regelmatig naar. Hoe het ging met die kleine van mij.

Voortaan gaat alles perfect als deze mensen ergens naar vragen... :ego:

mark61
21-05-10, 10:45
Zo ging het heus niet. Was gewoon erg blij met mijn rijbewijs omdat ik dan zelf mijn zoontje ook kon brengen en halen naar en van school. Mijn vader deed dit telkens en dat vond ik wel een belasting voor hem.

Vandaar mijn blijdschap dat ik dit nu zelf kon doen en ook een wagentje op de kop kon tikken wat binnen mijn budget paste. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik me ervoor moest verontschuldigen terwijl er ook momenten waren en zijn dat ik wakker lig van de zorgen om mijn jongste. En dat wisten de betreffende mensen ook, daar vroegen ze zelf regelmatig naar. Hoe het ging met die kleine van mij.

Voortaan gaat alles perfect als deze mensen ergens naar vragen... :ego:

Ja ga nog es uitleggen en je verdedigen. Echt, Riel, it ain't worth it.

reallife
21-05-10, 11:01
Ja ga nog es uitleggen en je verdedigen. Echt, Riel, it ain't worth it.

Je hebt gelijk, ik ga even een paar dingen halen in het centrum. Op de fiets, even uitwaaien :D

John2
21-05-10, 12:44
Je hebt gelijk, ik ga even een paar dingen halen in het centrum. Op de fiets, even uitwaaien :D
Pas je dan op voor Slinger want die verklaarde juist in een andere topic met de wind mee te waaien :hihi:

Pizzaman
21-05-10, 13:18
Zolang het een frisse wind is kan het geen kwaad.

Slinger
21-05-10, 23:09
Zo ging het heus niet. Was gewoon erg blij met mijn rijbewijs omdat ik dan zelf mijn zoontje ook kon brengen en halen naar en van school. Mijn vader deed dit telkens en dat vond ik wel een belasting voor hem.

Vandaar mijn blijdschap dat ik dit nu zelf kon doen en ook een wagentje op de kop kon tikken wat binnen mijn budget paste. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik me ervoor moest verontschuldigen terwijl er ook momenten waren en zijn dat ik wakker lig van de zorgen om mijn jongste. En dat wisten de betreffende mensen ook, daar vroegen ze zelf regelmatig naar. Hoe het ging met die kleine van mij.

Voortaan gaat alles perfect als deze mensen ergens naar vragen... :ego:

Sommige mensen vinden het wel leuk om te horen dat het slecht met iemand gaat. Die kun je beter een beetje links laten liggen.

reallife
23-05-10, 00:13
Sommige mensen vinden het wel leuk om te horen dat het slecht met iemand gaat. Die kun je beter een beetje links laten liggen.

Maakte me er veel te druk om. ;)

Slinger
23-05-10, 07:46
Maakte me er veel te druk om. ;)

Goed zo.

Veel plezier met het scheuren in je nieuwe bolide!