PDA

Bekijk Volledige Versie : 7.200.000.000!!



jang0201
20-05-10, 08:29
Nyfer: immigratie kost 7,2 miljard per jaar DEN HAAG - De immigratie van niet-westerse allochtonen kost de Nederlandse samenleving 7,2 miljard euro per jaar. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek dat economisch onderzoeksbureau Nyfer in opdracht van de PVV-fractie in de Tweede Kamer heeft gedaan.

Nyfer baseert de berekening op een jaarlijkse netto-instroom van 25.000 immigranten en eenzelfde aantal nakomelingen. Volgens de onderzoekers maken deze allochtonen meer gebruik van collectieve voorzieningen en betalen ze minder belastingen en premies dan de gemiddelde Nederlander. Ook zitten ze vaker in de bijstand en hebben ze vaker een arbeidsongeschiktheids- en werkloosheidsuitkering. Ook zijn ze oververtegenwoordigd in de criminaliteit, wat tot extra kosten leidt.

PVV-leider Geert Wilders noemt de uitkomsten van het onderzoek schokkend. Hij had Nyfer gevraagd de kosten van immigratie te onderzoeken, nadat toenmalig integratieminister Eberhard van der Laan vorig najaar naar het idee van Wilders onvoldoende had geantwoord op de vraag ernaar. De PVV is blij dat de belastingbetaler nu eindelijk inzicht krijgt in wat er met zijn geld gebeurt, aldus Wilders.

„Tien jaar ongewijzigd immigratiebeleid betekent het binnenhalen van een rekening die de samenleving op termijn 72 miljard euro kost”, stelt de PVV-leider. „Het feit dat de massa-immigratie ook in financieel opzicht rampzalig is, bevestigt de noodzaak van maatregelen die de PVV voor ogen heeft, zoals een immigratiestop voor mensen uit islamitische landen, een beperking van de overige migratie en asielstromen en het voor tien jaar uitsluiten van nieuwe immigranten van uitkeringen.”

Nyfer zegt dat het onderzoek de conclusie van een soortgelijk onderzoek van het Centraal Planbureau (CPB) uit 2003 bevestigt. De rekensom van het CPB zou volgens Nyfer nu uitkomen op 6 miljard euro. Volgens de Nyfer-onderzoekers is het verschil met hun bevindingen (7,2 miljard euro) voor een belangrijk deel te verklaren „doordat wij pessimistischer zijn over het tempo waarin de tweede generatie de achterstand op de arbeidsmarkt inhaalt”.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn niet-westerse allochtonen mensen die zijn geboren in Afrika, Latijns-Amerika en Azië of Turkije, of van wie (ten minste een van) de ouders in die landen zijn geboren. De meesten komen uit Turkije, Marokko, Suriname en de Nederlandse Antillen en Aruba.

In een reactie noemt de antiracismeorganisatie Nederland Bekent Kleur de ideeën van de PVV „Eigen-Volk-Eerstpolitiek”. Ze vindt dat de PVV discrimineert door de grenzen te willen sluiten uitsluitend voor mensen uit landen met een bepaalde godsdienst. Deze maatregel uit het verkiezingsprogramma is een van de vele voorstellen die de PVV doet waarmee moslims worden gediscrimineerd.

jang0201
20-05-10, 08:31
Immigratiestop voor 5 jaar en dan hoeft er verder niet bezuinigd te worden!

Pizzaman
20-05-10, 08:46
Heb je ook die flauwekul gezien 'niemand kijkt ewat een bejaarde of student kost'.
Nee natuurlijk niet, daarom doorwerken tot 67 jaar hahahaha!
Daarom de inperkingsvoorstellen studiefinanciering!

Wie de linkselullende politici gelooft, die is gewoon niet goed wijs.

John2
20-05-10, 08:55
6-7 miljard zijn slechts de cijfers van immigratie en dit mag inderdaad aan de kaak worden gesteld.
Wat anders is het asiel beleid, mensen die moeten vluchten voor hun leven,alleen is daarbij jammer dat deze mensen niet terug keren naar hun land als het veilig is.


Aanduiding voor asielzoekers voor wie de juridische mogelijkheden in de asielprocedure zijn uitgeput. In Nederland krijgt minder dan de helft van alle asielzoekers toelating als vluchteling of een verblijfsvergunning. Uitgeprocedeerden moeten het land verlaten. Midden jaren negentig werd het aantal uitgeprocedeerde asielzoekers geschat op 8.000, onder de 30.000 personen in asielzoekerscentra. In 2004 oordeelde de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie dat rond 26.000 asielzoekers wegens uitputting van hun procedure Nederland zouden moeten verlaten (uitzetting). De groep bestond evenwel lang niet alleen uitgeprocedeerden. Ongeveer 10.000 van hen zijn vervolgens alsnog tot Nederland toegelaten, maar de minister heeft het door haar vertekende beeld nooit rechtgezet. Er is weinig gepubliceerd over de aantallen uitgeprocedeerden die daadwerkelijk zijn verwijderd. Van degenen die niet werden uitgewezen maar ook niet toegelaten zijn waarschijnlijk velen op eigen gelegenheid uitgeweken naar andere Europese landen. Anderen bleven illegaal in Nederland. Een van oorsprong kerkelijke organisatie, INLIA, tracht soms uitzetting te voorkomen door o.m. kerkasiel. In afwachting van uitzetting kunnen uitgeprocedeerden worden gedetineerd; daarvoor richtte de Nederlandse overheid in 2004 vertrekcentra en uitzetcentra in.

Bron: Amnesty.nl (http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1639)

Tel nog maar eens 2,3 miljard erbij om de uitgeprocedeerde asielzoekers op te vangen.
even een rekensom voor de leken 6000x365x 460 euro aantal per jaar x dagen per jaar x kosten per dag in vertrek centrum voor asiel zoekers.

cl0ned
20-05-10, 09:03
Hele onderzoek gaat eigenlijk helemaal nergens over. Toveren met cijfertjes is wat ze hier gedaan hebben. hier (http://www.vkblog.nl/bericht/316317/Het_rapport_Nyfer%2C_een_eerste_indruk) wordt een beetje uitgelegd wat er niet aan dat cijfer klopt.

John2
20-05-10, 09:10
Hele onderzoek gaat eigenlijk helemaal nergens over. Toveren met cijfertjes is wat ze hier gedaan hebben. hier (http://www.vkblog.nl/bericht/316317/Het_rapport_Nyfer%2C_een_eerste_indruk) wordt een beetje uitgelegd wat er niet aan dat cijfer klopt.

Bekijk je juist de grafieken dan blijkt dat alles klopt in het verschil totale immigratie en niet westerse allochtonen.
http://images.volkskrant.com/weblog/www/pub/mm/tempest/37943/Image/immi_reden/g4.jpg
http://images.volkskrant.com/weblog/www/pub/mm/tempest/37943/Image/immi_reden/g1.jpg

childerenoftjsernobyl86
20-05-10, 14:07
Bekijk je juist de grafieken dan blijkt dat alles klopt in het verschil totale immigratie en niet westerse allochtonen.
http://images.volkskrant.com/weblog/www/pub/mm/tempest/37943/Image/immi_reden/g4.jpg
http://images.volkskrant.com/weblog/www/pub/mm/tempest/37943/Image/immi_reden/g1.jpg

als ik de grafiek bekijkt kom ik uit op heel andere getallen dan de 30.000?

Joesoef
20-05-10, 15:35
Wat mooi dat er toch zo veel deskundigen op dit forum zitten.

Volgens mij zeggen de cijfers geen ene f***.

Aristos
20-05-10, 15:43
Volgens mij voert Nederland al een streng immigratie-beleid. Als men zich nog iets strenger opstelt bij het verstrekken van werkloosheidsuitkeringen, dan is er wat mij betreft geen enkel probleem.

Pizzaman
20-05-10, 15:51
Het bevestigt het CBS onderzoek van enkele jaren geleden (6 miljard).
Echter de kosten zijn nog iets hoger, mede omdat Nyfer iets minder positief is
betreffende de verbetering die optreedt in de volgende generaties.

Wie het nu nog niet wil zien is gewoon ziende blind, en horende doof.

Aït Ayt
20-05-10, 16:03
Immigratiestop voor 5 jaar en dan hoeft er verder niet bezuinigd te worden!

lijkt me niet slim , kerel..
met de massale vergrijzing in aantocht zal er juist een fikse toename moeten gaan komen van nieuwe immigranten en die zullen niet uit de rijke landen gaan komen..

Pizzaman
20-05-10, 16:13
lijkt me niet slim , kerel..
met de massale vergrijzing in aantocht zal er juist een fikse toename moeten gaan komen van nieuwe immigranten en die zullen niet uit de rijke landen gaan komen..

Misschien kunnen we het bedrag dat overblijft besteden aan fok-subsidie voor autochtonen.

Rouvoet zou d'r blij mee wezen. :duim:

Joesoef
20-05-10, 16:16
Immigratiestop voor 5 jaar en dan hoeft er verder niet bezuinigd te worden!

Enig idee hoe afhankelijk bouw en productie op dit moment is van buitenlandse arbeidskrachten?
Zo een stop is een strop voor de economie.

Pizzaman
20-05-10, 16:18
Enig idee hoe afhankelijk bouw en productie op dit moment is van buitenlandse arbeidskrachten?
Zo een stop is een strop voor de economie.

Voor alles is een oplossing...

ER IS OOK ANDERE IMPORT

tanger'73
20-05-10, 16:21
Misschien kunnen we het bedrag dat overblijft besteden aan fok-subsidie voor autochtonen.

Rouvoet zou d'r blij mee wezen. :duim:


maar ik denk niet die autochtonen, want die willen niet hun vrijheid verliezen.

Tomas
20-05-10, 16:24
Enig idee hoe afhankelijk bouw en productie op dit moment is van buitenlandse arbeidskrachten?
Zo een stop is een strop voor de economie.

Jij gelooft in eeuwige groei van de bevolkingsdichtheid? Ik moet er niet aan denken. Dan maar een iets mindere economie. Als dat uberhaupt al zo is.

Ik zeg het nog maar een keer voor de zes miljardste keer: We hebben mensen zat. Steeds verdergaande automatisering zal menselijk arbeid steeds minder belangrijk maken. In de jaren 70 en 80 wisten bijna iedereen dat. Sinds een paar jaar is er eens soort van algehele amnesie ingetreden. Of zal het angst zijn voor robotisering? Ik weet het niet. Mensen zat. Zat. Zat. Echt. EN hier helemaal.

Tomas
20-05-10, 16:25
VVD praat.

tanger'73
20-05-10, 16:25
Voor alles is een oplossing...

ER IS OOK ANDERE IMPORT (http://www.youtube.com/watch?v=pUvYBRJuCuA)


nou dat gaat er nog vrolijk aan toe, voor een tientje en een blikkie bier zijn ze hier. :haha:

cl0ned
20-05-10, 16:25
als ik de grafiek bekijkt kom ik uit op heel andere getallen dan de 30.000?


Dat niet aleen, men gooit de gehele immigratie van westerse en niet-westerse op een hoop en gooit daar vervolgens de negatieve aspecten van niet-westerse immigranten door en gooien alles op één hoop.
Ze zeggen het eigenlijk zelf al;


Dit onderzoek concentreert zich op de bijdrage van niet-westerse
immigranten. Hoewel zij maar een deel van het totale aantal immigranten
uitmaken (zo’n 40%), is onderzoek naar deze speciale groep zinvol omdat
hun sociaal-economische kenmerken sterk afwijken van de gemiddelde
inwoner van Nederland. Dit heeft belangrijke implicaties voor de
overheidsfinanciën.

Ook valllen Surinamers, de Antillianen e.d. volgens deze onderzoekers onder de groep niet-westerse immigranten. Voor zover ik weet ging het Wilders juist om immigratie uit moslimlanden zoals Marokko of Turkije.

Al met al bagger van de bovenste plank.

Tomas
20-05-10, 16:27
Voor alles is een oplossing...

En over 20 jaar zitten jij, Slinger en John in het bejaardentehuis te kankeren op polen. Of Roemenen. Whatever. Ik hoor jullie dan al jammeren: Nee vroeger, met Marokkanen had je nooit zulke problemen.

tanger'73
20-05-10, 16:30
En over 20 jaar zitten jij, Slinger en John in het bejaardentehuis te kankeren op polen. Of Roemenen. Whatever. Ik hoor jullie dan al jammeren: Nee vroeger, met Marokkanen had je nooit zulke problemen.

:hihi:

Pizzaman
20-05-10, 16:37
En over 20 jaar zitten jij, Slinger en John in het bejaardentehuis te kankeren op polen. Of Roemenen. Whatever. Ik hoor jullie dan al jammeren: Nee vroeger, met Marokkanen had je nooit zulke problemen.

Cynisme begrijpen is ook een kunst natuurlijk.
Tanger had 'm gelijk al door. :duim:

BTW uiteraard heb je gelijk - ik moet hier ook geen busjes met Polen.
Ten eerste al geven ze aanleiding tot domme voorstellen als maximumsnelheid voor busjes,
ten tweede betalen ze de boetes nooit... dan nog is een deel crimineel... of dugt anderszins niet... anders kwamen ze in Polen ook wel aan de bak.

Er zijn hier mensen zat! Nu alleen nog het zo maken dat werken weer loont.
En dan hebben we verder geen import nodig. :duim:

(BTW in het PVV programma staat ook expliciet aangegeven het bezwaar tegen voormalig oostblok-werknemers).

Joesoef
20-05-10, 16:44
Ik zeg het nog maar een keer voor de zes miljardste keer: We hebben mensen zat. Steeds verdergaande automatisering zal menselijk arbeid steeds minder belangrijk maken. In de jaren 70 en 80 wisten bijna iedereen dat. Sinds een paar jaar is er eens soort van algehele amnesie ingetreden. Of zal het angst zijn voor robotisering? Ik weet het niet. Mensen zat. Zat. Zat. Echt. EN hier helemaal.


Niks mensen zat, bouw en productie kan niet draaien zonder Engelsen, Ieren, Polen, Yougo's, Bulgaren, Roemenen, ....

tanger'73
20-05-10, 16:46
niet-westerse immigranten

Al met al bagger van de bovenste plank.

wat ik alsmaar niet snap aan deze begrippen, is dat men het dikwijls heeft over niet-westers? als je bijvoorbeeld kijkt naar marokko, dan zie je dat maroc helemaal westers is georiënteerd en notabene in het westen ligt. het heet niet voor niks maghreb. ze bedoelen gewoon buuuuuuutlanders!

Tomas
20-05-10, 16:47
Niks mensen zat, bouw en productie kan niet draaien zonder Engelsen, Ieren, Polen, Yougo's, Bulgaren, Roemenen, ....

Jawel, maar ze willen en hoeven niet. Liever goedkope Bulgaren dan dure investeringen, of dure nederlanders.

Maak het mogelijk voor werkgevers of ondernemers om goedkope arbeid te gebruiken. En ze doen het. Ze zijn niet helemaal achterlijk.

IbnRushd
20-05-10, 16:48
Het bevestigt het CBS onderzoek van enkele jaren geleden (6 miljard).
Echter de kosten zijn nog iets hoger, mede omdat Nyfer iets minder positief is
betreffende de verbetering die optreedt in de volgende generaties.

Wie het nu nog niet wil zien is gewoon ziende blind, en horende doof.

Van John2 begrijp ik wel dat ie er vrijwel niets van snapt. Maar snap jij het Nyfer rapport wel?

Tomas
20-05-10, 16:49
En daarnaast is de bouw juist die tak van sport die van mij een heel stuk langzamer mag gaan draaien. Misschien blijft er dan nog wat ruimte over. Voor kinderen om te spelen en voor ons allemaal. Niet voor het bouwfonds bedoel ik dan.

Joesoef
20-05-10, 16:50
Jawel, maar ze willen en hoeven niet. Liever goedkope Bulgaren dan dure investeringen, of dure nederlanders.

Maak het mogelijk voor werkgevers of ondernemers om goedkope arbeid te gebruiken. En ze doen het. Ze zijn niet helemaal achterlijk.


Geloof mij, de meeste mensen uit de kaartenbak van de sociale dienst zijn achterlijk, in ieder geval te achterlijk om in loondienst van een normaal bedrijf te zijn. Met het schonen van die kaartenbak ben je er niet.

tanger'73
20-05-10, 16:59
Geloof mij, de meeste mensen uit de kaartenbak van de sociale dienst zijn achterlijk, in ieder geval te achterlijk om in loondienst van een normaal bedrijf te zijn. Met het schonen van die kaartenbak ben je er niet.


helaas zitten veel klanten in categorie 1&2 en zijn eigenlijk net als de overige 3 categoriën maatschappelijk kansloos. snap überhaupt niet waarom ze ondanks dat het hele bestand alsnog op een traject zetten?

Pizzaman
20-05-10, 17:00
helaas zitten veel klanten in categorie 1&2 en zijn eigenlijk net als de overige 3 categoriën maatschappelijk kansloos. snap überhaupt niet waarom ze ondanks dat het hele bestand alsnog op een traject zetten?

Ik snap gewoon niet dat we bezig blijven met het binnenhalen van dat soort klanten.

tanger'73
20-05-10, 17:08
Ik snap gewoon niet dat we bezig blijven met het binnenhalen van dat soort klanten.

binnenkomen is al een kunst en vergt enorme inspanningen tot aan het naadje. Men heeft een smerige poortwachter aan de poort. het probleem is, is dat onze economie helemaal is geautomatiseerd en hoogwaardig is geworden. arbeidsplaatsen voor achterlijken zijn er niet meer bij, je moet je tegenwoordig zelfs met een bul op zak laten omscholen.

John2
20-05-10, 17:14
Enig idee hoe afhankelijk bouw en productie op dit moment is van buitenlandse arbeidskrachten?
Zo een stop is een strop voor de economie.
Zit de bouw echt te wachten op de onervaren en onkundige mensen vanuit het buitenland, personen die niet op de hoogte zijn van de voorschriften, wetten en eisen in de nederlandse bouwwereld, lijkt me niet Joesoef.
Neem de Polen die hier 3 jaar terug massaal hun geluk kwamen beproeven voor 5-8 euro per uur, die zich uitgaven voor installateur, staal vlechters, timmerlieden etc. etc. waarbij keer op keer komplete bouwen werden stilgelegd.
Neem de Poolse vrachtwagen chauffeurs bij Heysterkamp 5 jaar terug reed er bijna geen Nederlandse chauffeur meer, nu rijdt er bijna geen poolse chauffeur meer nadat de verzekering en lease maatschappij dreigde de samenwerking op te zeggen door de vele en grote schade aan de vrachtwagens.
Arbeids krachten uit het buitenland is geen probleem mits ze zich houden aan de regels die hier gelden.

John2
20-05-10, 17:17
Van John2 begrijp ik wel dat ie er vrijwel niets van snapt. Maar snap jij het Nyfer rapport wel?

Dat is het verschil tussen begrijpen en niet willen begrijpen.

H.P.Pas
20-05-10, 17:33
Ik snap gewoon niet dat we bezig blijven met het binnenhalen van dat soort klanten.

Haagse Sjonnie is gewoon eigen teelt, hoor.

mark61
20-05-10, 17:37
Het bevestigt het CBS onderzoek van enkele jaren geleden (6 miljard).
Echter de kosten zijn nog iets hoger, mede omdat Nyfer iets minder positief is
betreffende de verbetering die optreedt in de volgende generaties.

Wie het nu nog niet wil zien is gewoon ziende blind, en horende doof.

Het gaat alleen over kosten, niet over opbrengsten. Door de plee met die zooi.

mark61
20-05-10, 17:40
Jij gelooft in eeuwige groei van de bevolkingsdichtheid? Ik moet er niet aan denken. Dan maar een iets mindere economie. Als dat uberhaupt al zo is.

Ik zeg het nog maar een keer voor de zes miljardste keer: We hebben mensen zat. Steeds verdergaande automatisering zal menselijk arbeid steeds minder belangrijk maken. In de jaren 70 en 80 wisten bijna iedereen dat. Sinds een paar jaar is er eens soort van algehele amnesie ingetreden. Of zal het angst zijn voor robotisering? Ik weet het niet. Mensen zat. Zat. Zat. Echt. EN hier helemaal.

6.000.000.001

mark61
20-05-10, 17:44
Geloof mij, de meeste mensen uit de kaartenbak van de sociale dienst zijn achterlijk, in ieder geval te achterlijk om in loondienst van een normaal bedrijf te zijn. Met het schonen van die kaartenbak ben je er niet.

Geloof mij, als je hun uitkering intrekt zijn ze opeens vreselijk slim.

Joesoef
20-05-10, 17:45
Zit de bouw echt te wachten op de onervaren en onkundige mensen vanuit het buitenland, personen die niet op de hoogte zijn van de voorschriften, wetten en eisen in de nederlandse bouwwereld, lijkt me niet Joesoef.
Neem de Polen die hier 3 jaar terug massaal hun geluk kwamen beproeven voor 5-8 euro per uur, die zich uitgaven voor installateur, staal vlechters, timmerlieden etc. etc. waarbij keer op keer komplete bouwen werden stilgelegd.
Neem de Poolse vrachtwagen chauffeurs bij Heysterkamp 5 jaar terug reed er bijna geen Nederlandse chauffeur meer, nu rijdt er bijna geen poolse chauffeur meer nadat de verzekering en lease maatschappij dreigde de samenwerking op te zeggen door de vele en grote schade aan de vrachtwagens.
Arbeids krachten uit het buitenland is geen probleem mits ze zich houden aan de regels die hier gelden.



Wat zit je nu stom te bazelen man.

mark61
20-05-10, 17:46
Wat zit je nu stom te bazelen man.

:hihi: Tamelijk overbodige opmerking. Maja, ik blijf ze ook maken.

Joesoef
20-05-10, 17:46
Geloof mij, als je hun uitkering intrekt zijn ze opeens vreselijk slim.

Is dat al eens gebleken ergens?

mark61
20-05-10, 17:59
Is dat al eens gebleken ergens?

Het is nog nooit ergens geprobeerd.

Ja, in Afrika. Denk je dat ze daar aan uitkeringen doen?

Ik dacht dat bijna de helft van de WAO-uitkeringen wordt verstrekt wegens geestelijk malheur. Ik zou dat niet accepteren. Geen land heeft bij mijn weten zo'n hoog percentage WAO-ers als NL. En dat is dan het rijkste land van de wereld, met de minste kans op bedrijfsongevallen en tamelijk goede gezondheidszorg.

Ik weet nog wel, 10 jaar geleden, Amsterdam ging banenmarkt doen voor langdurig werklozen. Geen hond die kwam. Er was gedreigd met 5% korting op uitkering, maar dat dreigement werd niet uitgevoerd. Elke mongool kan een bezem vasthouden, en zo niet, dan moet ie maar zien.

Tomas
20-05-10, 18:01
Geloof mij, de meeste mensen uit de kaartenbak van de sociale dienst zijn achterlijk, in ieder geval te achterlijk om in loondienst van een normaal bedrijf te zijn. Met het schonen van die kaartenbak ben je er niet.

Ik geloof je deels. Maar begrijp je argument niet. Jij blijft vinden dat er meer gebouwd moet worden met zoveel mogelijk menskracht. Ik niet.

John2
20-05-10, 18:03
Wat zit je nu stom te bazelen man.

Stuur me een PM zal ik je een dag meenemen op controlle bij diverse projecten die bijna klaar zijn zit aankomende week in Twente neem ik je meteen mee na Hysterkamp in Oldenzaal mag je het even met eigen oortjes en oogjes aanschouwen.

Joesoef
20-05-10, 18:06
Stuur me een PM zal ik je een dag meenemen op controlle bij diverse projecten die bijna klaar zijn zit aankomende week in Twente neem ik je meteen mee na Hysterkamp in Oldenzaal mag je het even met eigen oortjes en oogjes aanschouwen.


Wat wil je nu bewijzen, dat een werkplek in oldenzaal bewijst dat ik er naast zit? Genoeg projecten waar ik heb rondgelopen met mn volvca waaruit blijkt dat het geen ik beweer gewoon klopt. Dan heb ik het over bouwprojecten onder hoede van de rijksgebouwendienst.

tanger'73
20-05-10, 18:07
Elke mongool kan een bezem vasthouden, en zo niet, dan moet ie maar zien.


Da's nou het probleem, de meeste werkgevers en zeker de stadsreiniging (dat overigens een topbaan is), staan niet te springen op mongolen uit kaartenbakken.

mark61
20-05-10, 18:10
Stuur me een PM zal ik je een dag meenemen op controlle bij diverse projecten die bijna klaar zijn zit aankomende week in Twente neem ik je meteen mee na Hysterkamp in Oldenzaal mag je het even met eigen oortjes en oogjes aanschouwen.

Nu ga je beweren dat het de schuld van de Polen was dat half Enschede ontplofte omdat twee van die pizzamannen zich niet aan hun vergunning hielden en de inspecteur gewoon een oogje dichtkneep.

Allemaal gouden Hollandse blanke kerels :ego:

Joesoef
20-05-10, 18:14
Ik weet nog wel, 10 jaar geleden, Amsterdam ging banenmarkt doen voor langdurig werklozen. Geen hond die kwam. Er was gedreigd met 5% korting op uitkering, maar dat dreigement werd niet uitgevoerd. Elke mongool kan een bezem vasthouden, en zo niet, dan moet ie maar zien.


Op dit moment wordt iedere uitkeringstrekker in Amsterdam achter zijn vodden aangezeten. De mensen van dwi (vroeger soos) belanden nagenoeg allemaal in de sociale werkvoorziening, maar 3% vindt een baan. Bij kandidaten van het cwi (arbeidsbureau, kortdurend werkloos) stroomt 30% door. De mensen die uiteindelijk in de sw belanden verdienen de eerste 2 jaar net iets boven bijstand niveau. Daarna de eerste 5 jaar minium. Werk, niveau wasknijpers maken. Genoeg stokken dus maar het helpt niet. Meeste kandidaten hebben uiteenlopende psychische problemen. Was vroeger een span of control van 1 op 30 genoeg, nu streeft men naar 1 op 10, agressie werkvloer is gestegen met een factor 3.

mark61
20-05-10, 18:20
Da's nou het probleem, de meeste werkgevers en zeker de stadsreiniging (dat overigens een topbaan is), staan niet te springen op mongolen uit kaartenbakken.

Gewoon korting geven, dan komen ze wel.

mark61
20-05-10, 18:23
Op dit moment wordt iedere uitkeringstrekker in Amsterdam achter zijn vodden aangezeten. De mensen van dwi (vroeger soos) belanden nagenoeg allemaal in de sociale werkvoorziening, maar 3% vindt een baan. Bij kandidaten van het cwi (arbeidsbureau, kortdurend werkloos) stroomt 30% door. De mensen die uiteindelijk in de sw belanden verdienen de eerste 2 jaar net iets boven bijstand niveau. Daarna de eerste 5 jaar minium. Werk, niveau wasknijpers maken. Genoeg stokken dus maar het helpt niet. Meeste kandidaten hebben uiteenlopende psychische problemen. Was vroeger een span of control van 1 op 30 genoeg, nu streeft men naar 1 op 10, agressie werkvloer is gestegen met een factor 3.

Ja het is bizar. Ik heb de (fascistische) overtuiging dat mensen ergens zichzelf toestaan steeds gekker te worden.

Ik denk dat een combinatie van incentives voor de werkgever, hel en verdoemenis voor de werkloze al een eind opschiet.

Ik neem aan dat drugs ook een eind meespelen. Cold turkey voor het zooitje. Voor een linkse rakker ben ik nogal gruwelijk. Als je zo graag wilt bewijzen dat je volkomen onverantwoordelijk bent, dan kan je het krijgen ook. Begeleid leven.

John2
20-05-10, 18:28
En over 20 jaar zitten jij, Slinger en John in het bejaardentehuis te kankeren op polen. Of Roemenen. Whatever. Ik hoor jullie dan al jammeren: Nee vroeger, met Marokkanen had je nooit zulke problemen.
Daar klagen we nu toch al over????
We zijn snel zie je.......

John2
20-05-10, 18:39
Nu ga je beweren dat het de schuld van de Polen was dat half Enschede ontplofte omdat twee van die pizzamannen zich niet aan hun vergunning hielden en de inspecteur gewoon een oogje dichtkneep.

Allemaal gouden Hollandse blanke kerels :ego:

Heb jij daarvan enig bewijs want 10 jaar na enschede vuurwerkramp zijn ze nog niet achter de oorzaak.
Maar gezien jij de wijk roombeek half Enschede noemt zal dit ook wel weer een greep in de lucht zijn.

tanger'73
20-05-10, 18:54
Gewoon korting geven, dan komen ze wel.

handhaving van uitkeringen met bijbehorende kortingen is schering en inslag, maar helpt minimaal. zo snap ik nou niet dat droombeeld van de VVD die denkt met zijn plannen 400.000 extra arbeidsplaatsen te creeren. welke arbeidsplaatsten, voor welke laag van de bevolking en onder welke voorwaarden? onderaan de ladder heb je geen echte banen, die zichzelf kunnen bedruipen zoals Joesoef al heeft aangegeven. Dat zijn allemaal banen met behoud van uitkering, danwel loonkostensubsidies op tijdelijke basis. Kortom zoethoudertjes. Bovendien worden de meeste al ergens op bezigheidstherapie gezet, middels een zogeheten trajectplan, dat je ook al kunt zien als een verkapte sociale werkvoorziening. De baten zijn 0, 0, het kost alleen maar meer poet. Je moet zowel voor de uitkering als voor de kosten van het traject (die niet misselijk zijn), over de brug komen. alleen die kosten van die bezigheidstherapie, daarmee kan je al 3 mensen van een uitkering voorzien.

Dus echte banen graag, of laat die uitkeringen voor wat ze bedoelt zijn.

Aït Ayt
20-05-10, 19:02
Da's nou het probleem, de meeste werkgevers en zeker de stadsreiniging (dat overigens een topbaan is), staan niet te springen op mongolen uit kaartenbakken.

inderdaad.. pantar heeft grote moeite om bedrijven te vinden die bereid zijn om langdurige werklozen met psychische problemen in dienst te nemen.. zelfs als pantar 50% van het loon betaald en de bedrijven daar bovenop extra subsidie voor kunnen krijgen is er toch maar weinig animo bij bedrijven..

Wizdom
20-05-10, 19:03
Nyfer: immigratie kost 7,2 miljard per jaar DEN HAAG - De immigratie van niet-westerse allochtonen kost de Nederlandse samenleving 7,2 miljard euro per jaar. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek dat economisch onderzoeksbureau Nyfer in opdracht van de PVV-fractie in de Tweede Kamer heeft gedaan.

Nyfer baseert de berekening op een jaarlijkse netto-instroom van 25.000 immigranten en eenzelfde aantal nakomelingen. Volgens de onderzoekers maken deze allochtonen meer gebruik van collectieve voorzieningen en betalen ze minder belastingen en premies dan de gemiddelde Nederlander. Ook zitten ze vaker in de bijstand en hebben ze vaker een arbeidsongeschiktheids- en werkloosheidsuitkering. Ook zijn ze oververtegenwoordigd in de criminaliteit, wat tot extra kosten leidt.

PVV-leider Geert Wilders noemt de uitkomsten van het onderzoek schokkend. Hij had Nyfer gevraagd de kosten van immigratie te onderzoeken, nadat toenmalig integratieminister Eberhard van der Laan vorig najaar naar het idee van Wilders onvoldoende had geantwoord op de vraag ernaar. De PVV is blij dat de belastingbetaler nu eindelijk inzicht krijgt in wat er met zijn geld gebeurt, aldus Wilders.

„Tien jaar ongewijzigd immigratiebeleid betekent het binnenhalen van een rekening die de samenleving op termijn 72 miljard euro kost”, stelt de PVV-leider. „Het feit dat de massa-immigratie ook in financieel opzicht rampzalig is, bevestigt de noodzaak van maatregelen die de PVV voor ogen heeft, zoals een immigratiestop voor mensen uit islamitische landen, een beperking van de overige migratie en asielstromen en het voor tien jaar uitsluiten van nieuwe immigranten van uitkeringen.”

Nyfer zegt dat het onderzoek de conclusie van een soortgelijk onderzoek van het Centraal Planbureau (CPB) uit 2003 bevestigt. De rekensom van het CPB zou volgens Nyfer nu uitkomen op 6 miljard euro. Volgens de Nyfer-onderzoekers is het verschil met hun bevindingen (7,2 miljard euro) voor een belangrijk deel te verklaren „doordat wij pessimistischer zijn over het tempo waarin de tweede generatie de achterstand op de arbeidsmarkt inhaalt”.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn niet-westerse allochtonen mensen die zijn geboren in Afrika, Latijns-Amerika en Azië of Turkije, of van wie (ten minste een van) de ouders in die landen zijn geboren. De meesten komen uit Turkije, Marokko, Suriname en de Nederlandse Antillen en Aruba.

In een reactie noemt de antiracismeorganisatie Nederland Bekent Kleur de ideeën van de PVV „Eigen-Volk-Eerstpolitiek”. Ze vindt dat de PVV discrimineert door de grenzen te willen sluiten uitsluitend voor mensen uit landen met een bepaalde godsdienst. Deze maatregel uit het verkiezingsprogramma is een van de vele voorstellen die de PVV doet waarmee moslims worden gediscrimineerd.

Volgens mij werkt nog altijd zeker 92% van de allochtone beroepsbevolking... Dus waar ze die cijfers nu vandaan halen...?

Als ze eens zouden berekenen hoeveel de ouderen en zieken ons kosten zou die 7 miljard als die kloppen verbleken bij de kosten van ziekte en vergrijzing...

Cijfers zijn leuk... Je kunt er leuk mee googelen en voor je karretje spannen....

tanger'73
20-05-10, 19:10
inderdaad.. pantar heeft grote moeite om bedrijven te vinden die bereid zijn om langdurige werklozen met psychische problemen in dienst te nemen.. zelfs als pantar 50% van het loon betaald en de bedrijven daar bovenop extra subsidie voor kunnen krijgen is er toch maar weinig animo bij bedrijven..


zelfs de gezonde betrekkelijk gemotiveerde werkzoekende (want je psychisch laten verklaren met een uitkering zit er niet meer zomaar bij), wordt al vaak door werkgevers niet als vol aangezien. werkgevers die zich met sociale diensten inlaten, doen dat meestal tegen loonkostensubsidies en andere voordelen. Die verkopen zogenaamd de dienst een 'werkervaringsplaats,' met de optie om achteraf de kandidaat alsnog retour uit te kotsen.

H.P.Pas
20-05-10, 19:16
want 10 jaar na enschede vuurwerkramp zijn ze nog niet achter de oorzaak.


Roomblanke hollanders in de onderzoekcommissie ?

tanger'73
20-05-10, 19:17
Volgens mij werkt nog altijd zeker 92% van de allochtone beroepsbevolking... Dus waar zie die cijfers nu vandaan halen...?

Als ze eens zouden berekenen hoeveel de ouderen en zieken ons kosten zou die 7 miljard als die kloppen verbleken bij de kosten van ziekte en vergrijzing...

Cijfers zijn leuk... Je kunt er leuk mee googelen en voor je karretje spannen....


Juist zoals de kosten van de gezondsheidszorg, laten ze daar maar kijken of de migrant het leeuwedeel van uitmaakt?

Wizdom
20-05-10, 19:18
Als allochtoon onderhoud ik met mijn belastingcenten wel zeker 3 bijstand gezinnen... Of 2 WAOers... En ik ben vast niet de enige... Dan heb ik het nog niet eens over wat er gestolen word van je pensioen?

fisherman1969
20-05-10, 19:20
nou dat gaat er nog vrolijk aan toe, voor een tientje en een blikkie bier zijn ze hier. :haha:

Schandalig genoeg wel .
Maar ik heb zelf ook deze ervaring , ik heb 3 uur in de week thuiszorg.
Haar uurloon bedraagd ong 13 euro brutto. en werkt elke dag bij anderen alles op haar fiets en trapt per dag ook nog zo,n 20 km door weer en wind nooit een keer te laat geweest ,ook deze winter niet en stond om 8.30 voor de deur .
Deze Poolse vrouw werkt nu een jaar bij mij en was pas enkele maanden in Nederland ,sprak toen al behoorlijk verstaanbaar Nederlands ! nu heeft ze al 2diploma,s Nederlands en ze gaat door !studeerd op eigen kosten fotografie /journalistiek en werkt ook SOMS ,avonds/s,nachts om toiletten schoonmaken ,om haar studie te bekostigen.
Ze mist door een ongeval aan haar linkerhand bijna al haar vingers ,niet te merken overigens,ze heeft ook Poolse diploma,s en spreekt goed Duits .
In haar bergdorpje kon ze geen werk vinden, via via kwam ze hier terecht .
Voor dit soort mensen kan ik maar een ding doen :fpetaf:
WELKOM ! IN DE OUDEREN ZORG !:duim:

tanger'73
20-05-10, 19:22
Als allochtoon onderhoud ik met mijn belastingcenten wel zeker 3 bijstand gezinnen... Of 2 WAOers... En ik ben vast niet de enige... Dan heb ik het nog niet eens over wat er gestolen word van je pensioen?


in zekere zin betalen werkende migranten hun eigen werkzoekende migranten. :hihi:

Wizdom
20-05-10, 19:24
in zekere zin betalen werkende migranten hun eigen werkzoekende migranten. :hihi:

Ja precies en dan blijft er nog genoeg over ook... Het is gewoon vuile praat van die vieze RACIST...

H.P.Pas
20-05-10, 19:28
Dan heb ik het nog niet eens over wat er gestolen word van je pensioen?

Pensioen = riba. :vierkant:

Aït Ayt
20-05-10, 19:34
zelfs de gezonde betrekkelijk gemotiveerde werkzoekende (want je psychisch laten verklaren met een uitkering zit er niet meer zomaar bij), wordt al vaak door werkgevers niet als vol aangezien.

aan die werkzoekenden ligt het veelal niet wat betreft de motivatie.. ze willen best wel aan de slag al was het maar om uit hun isolement te komen..
dat bleek ook wel hoe populair banenpool en melkertbanen waren in de afgelopen 12 jaar.. veel van de mensen die nu bij pantar lopen hadden voorheen een melkertbaan waar ze met plezier werkten..


werkgevers die zich met sociale diensten inlaten, doen dat meestal tegen loonkostensubsidies en andere voordelen. Die verkopen zogenaamd de dienst een 'werkervaringsplaats,' met de optie om achteraf de kandidaat alsnog retour uit te kotsen.

dat is het vervelende ja.. uiteindelijk vallen die werkzoekenden met hun gesudisieerde baantjes toch weer terug naar beneden als ze bij zo'n bedrijf weer eruit gezet worden.. ze blijven onderaan de ladder staan..

mark61
20-05-10, 19:35
Heb jij daarvan enig bewijs want 10 jaar na enschede vuurwerkramp zijn ze nog niet achter de oorzaak.
Maar gezien jij de wijk roombeek half Enschede noemt zal dit ook wel weer een greep in de lucht zijn.

Ah, gekke henkie is er weer.

tanger'73
20-05-10, 19:35
Schandalig genoeg wel .
Maar ik heb zelf ook deze ervaring , ik heb 3 uur in de week thuiszorg.
Haar uurloon bedraagd ong 13 euro brutto. en werkt elke dag bij anderen alles op haar fiets en trapt per dag ook nog zo,n 20 km door weer en wind nooit een keer te laat geweest ,ook deze winter niet en stond om 8.30 voor de deur .
Deze Poolse vrouw werkt nu een jaar bij mij en was pas enkele maanden in Nederland ,sprak toen al behoorlijk verstaanbaar Nederlands ! nu heeft ze al 2diploma,s Nederlands en ze gaat door !studeerd op eigen kosten fotografie /journalistiek en werkt ook SOMS ,avonds/s,nachts om toiletten schoonmaken ,om haar studie te bekostigen.
Ze mist door een ongeval aan haar linkerhand bijna al haar vingers ,niet te merken overigens,ze heeft ook Poolse diploma,s en spreekt goed Duits .
In haar bergdorpje kon ze geen werk vinden, via via kwam ze hier terecht .
Voor dit soort mensen kan ik maar een ding doen :fpetaf:
WELKOM ! IN DE OUDEREN ZORG !:duim:

Goed zo, vooral je thuiszorg zelf blijven regelen. :duim:

tanger'73
20-05-10, 19:45
aan die werkzoekenden ligt het veelal niet wat betreft de motivatie.. ze willen best wel aan de slag al was het maar om uit hun isolement te komen..
dat bleek ook wel hoe populair banenpool en melkertbanen waren in de afgelopen 12 jaar.. veel van de mensen die nu bij pantar lopen hadden voorheen een melkertbaan waar ze met plezier werkten..



dat is het vervelende ja.. uiteindelijk vallen die werkzoekenden met hun gesudisieerde baantjes toch weer terug naar beneden als ze bij zo'n bedrijf weer eruit gezet worden.. ze blijven onderaan de ladder staan..


'K weet het maar al te goed, sinds het samengaan van maatwerk en NVwerk en al die banen op de tocht kwamen te staan en Melkert een topbaan kreeg in New York, is het sindsdien voor velen een chronische ziekte om alsnog met een normale vooruitzicht aan de bak te geraken.

Dan heb ik het nog niet over al die reïntegratiebureaus en andere profiteurs in de periferie van de sociale diensten, wiens brood bestaat uit louter teren op werklozen. Nyfer is ook zo'n bureau, die al te graag zijn opdrachtgever in de maling neemt met selectieve cijfermateriaal. zelfs voor Mugabe zullen ze cijfers produceren, dat hij een filantroop is maar zeker geen dictator en de bevolking niet zo moet zeuren.

PaRiSCaSa
20-05-10, 19:46
What Europeans did and stole during the colonization is PRICELESS.

They imposed their culture in Africa, Asia or America through force and violence. If tomorrow its the other way around, what's the problem?

In fact, Dutch don't really care about HOW MUCH immigrants cost, they care much more about HOW MANY immigrants there are around them...it sounds less racist to care about the first fact.

Dutch who are not happy about that can always emigrate instead of complaining. The World is spacious enough...

John2
20-05-10, 20:08
Ah, gekke henkie is er weer.
Dringt het in jou botte kop wel eens door dar mensen daar veel leed hebben mee gemaakt dat hier mensen zitten op deze site die daar zelf vrienden hebben verloren?
Laat mij dan maar gekke Henkie wezen, liever dat, dan zo een gore bluf kikker als jij met je grote mond en weinig of geen hersenen.
Je gaat maar lekker door met schelden en beledigen van mensen hier op de site.
Ik weet niet hoe de rest er hier over denkt maar voor mij heb jij als mens afgedaan.

justus
20-05-10, 20:28
Het is nog nooit ergens geprobeerd.

Ja, in Afrika. Denk je dat ze daar aan uitkeringen doen?

Ik dacht dat bijna de helft van de WAO-uitkeringen wordt verstrekt wegens geestelijk malheur. Ik zou dat niet accepteren. Geen land heeft bij mijn weten zo'n hoog percentage WAO-ers als NL. En dat is dan het rijkste land van de wereld, met de minste kans op bedrijfsongevallen en tamelijk goede gezondheidszorg.

Ik weet nog wel, 10 jaar geleden, Amsterdam ging banenmarkt doen voor langdurig werklozen. Geen hond die kwam. Er was gedreigd met 5% korting op uitkering, maar dat dreigement werd niet uitgevoerd. Elke mongool kan een bezem vasthouden, en zo niet, dan moet ie maar zien.

onzinnig gewauwel. onder de wao uitkeringen werd psychische arbeidsongeschiktheid wel geaccepteerd. echter we hebben al jaren de wia/wga en psychische klachten leiden niet tot arbeidsongeschiktheid. oudere gevallen worden her- en goedgekeurd.

Pizzaman
20-05-10, 21:22
binnenkomen is al een kunst en vergt enorme inspanningen tot aan het naadje. Men heeft een smerige poortwachter aan de poort. het probleem is, is dat onze economie helemaal is geautomatiseerd en hoogwaardig is geworden. arbeidsplaatsen voor achterlijken zijn er niet meer bij, je moet je tegenwoordig zelfs met een bul op zak laten omscholen.

Da's onzin. Er zijn hele volksstammen advocaten die zich er in specialiseren om kansarm schuim 'een kans te gunnen'.
Hele boeken vol regels zijn er om die lui te bevoordelen.

Overigens, met een bul op zak, dat zijin dan die gasten die er zo prat op gaan 'in Leiden gestudeerd te hebben'.
De helft van die kneuzen heeft een gelul-bul en kan nog geen ei koken.
Sterker nog, zals je ze vertelt dat een ei uit een kip komt, elke dag eentje ook op zondag, dan kijken ze of ze het in Keulen horen donderen.

Laatst had ik er zo eentje 'doctoraal vrijetijdskunde'.
Heb 'm verteld dat ie het wat mij betreft mooi kon gaan toepassen.

tanger'73
20-05-10, 21:34
Da's onzin. Er zijn hele volksstammen advocaten die zich er in specialiseren om kansarm schuim 'een kans te gunnen'.
Hele boeken vol regels zijn er om die lui te bevoordelen.

heb je enig idee hoe het werkt om je recht op een uitkering te claimen, los van het feit dat je ook dat recht toegewezen krijgt? Ja als er een advocaat bij te pas moet komen, dan ben je al duizend en 1 ergenissen verder hoor. Diensten hebben ook advocaten.

verder kan het je overkomen om met een bul op zak door omstandigheden alsnog langs de kant komen te staan. Ja die heb je ook, wat moet je daarmee? Desnoods naar beneden omscholen, maar ontkomen zal je niet.

Pizzaman
20-05-10, 21:59
heb je enig idee hoe het werkt om je recht op een uitkering te claimen, los van het feit dat je ook dat recht toegewezen krijgt? Ja als er een advocaat bij te pas moet komen, dan ben je al duizend en 1 ergenissen verder hoor. Diensten hebben ook advocaten.
Ik heb vrienden die allochtoon zijn... en die vinden het zelfs belachelijk. Sommigen zijn zelfs beledigd omdat ze aan alle kanten zielig worden gevonden en geholpen. Sorry maar het is gewoon ervaringsafhankelijk. Overigens ben ik 1x bij het UWV geweest, hoe IK daar behandeld werd - gelukkig die lui NOOIT nodig gehad. En zal ik ook NOOIT nodig hebben.


verder kan het je overkomen om met een bul op zak door omstandigheden alsnog langs de kant komen te staan. Ja die heb je ook, wat moet je daarmee? Desnoods naar beneden omscholen, maar ontkomen zal je niet.
Ik ben er van overtuigd dat een verstandig mens met een verstandige studie NOOIT 'langs de kant' staat.
'Naar beneden omscholen'? Da gaat niet werken. Hetgeen ook juist de reden is waarom sommigen doorleren totdat ze zich zodanig hebben gespecialiseerd in allerlei KUL dat ze nooit meer aan de bak komen.

Tanger, heel veel is gewoon je eigen keus. En waar je nog het idee kan hebben bij sommigen 'die weten niet beter', of die konden er niks aan doen, daar heb ik dat beslist NIET bij hoog opgeleiden. Want er is OOK vraag naar ingenieurs van een jaar of 60. Alleen niet voor het erg hoge loon dat ie verdiende toen ie met 58 er uit werd gezet bij de vorige baas... Omscholen? beter nadenken welke baas je kiest, dan maar minder jobhoppen, dan maar iets minder verdienen. Of de consequenties dragen - en velen jammeren dan wel, maar het is HEEL VAAK (niet altijd...) eigen schuld.

fisherman1969
20-05-10, 22:08
Goed zo, vooral je thuiszorg zelf blijven regelen. :duim:

Ik ben geen invalide dus doe ik het meeste zelf .
Dat is nu juist het probleem , er zijn te weinig mensen die dat werk nog willen doen bovendien het is slecht betaald !!
Mijn eigen bijdrage is ong 30 %
Dus wil ik haar in elk geval wat extra,s geven wat ze pertinent weigert.
Dus dan maar in de vorm van Kerst pakket of boeken .

tanger'73
20-05-10, 22:13
Ik heb vrienden die allochtoon zijn... en die vinden het zelfs belachelijk. Sommigen zijn zelfs beledigd omdat ze aan alle kanten zielig worden gevonden en geholpen. Sorry maar het is gewoon ervaringsafhankelijk. Overigens ben ik 1x bij het UWV geweest, hoe IK daar behandeld werd - gelukkig die lui NOOIT nodig gehad. En zal ik ook NOOIT nodig hebben.


Ik ben er van overtuigd dat een verstandig mens met een verstandige studie NOOIT 'langs de kant' staat.
'Naar beneden omscholen'? Da gaat niet werken. Hetgeen ook juist de reden is waarom sommigen doorleren totdat ze zich zodanig hebben gespecialiseerd in allerlei KUL dat ze nooit meer aan de bak komen.

nou ik ben zelf een allochtoon en kan je verzekeren dat allochtonen wel meer dingen belachelijk vinden. Een voorbeeld daarvan is wilders met zijn PVV.

verder moet je zorgen dat je inderdaad een studierichting pakt, waar ruimschoots vraag naar is op de arbeidsmarkt. het kan verkeren dat je ondanks een bul alsnog lager wal komt te staan. 'K heb ze allemaal in de bakken gehad en dan geldt dat alle arbeid maatschappelijk aanvaardbaar is. Maar alles wat buiten jouw eigen beroepsveld beschikbaar is, vergt een zekere omscholing. 'K heb bijvoorbeeld nog nooit een raketdeskundige zomaar in de beveiliging zien instromen. Dat vergt de juiste omscholing en bevoegdheden, snap je.

tanger'73
20-05-10, 22:23
Ik ben geen invalide dus doe ik het meeste zelf .
Dat is nu juist het probleem , er zijn te weinig mensen die dat werk nog willen doen bovendien het is slecht betaald !!
Mijn eigen bijdrage is ong 30 %
Dus wil ik haar in elk geval wat extra,s geven wat ze pertinent weigert.
Dus dan maar in de vorm van Kerst pakket of boeken .

waar heb je het nou over man, of je maakt gebruik van thuiszorg of niet? thuiszorg is helemaal niet slecht betaald en is een welkome verdienste voor velen. Daarnaast komen ouderen uit hun sociale isolement. Bovendien komen er alleen maar meer ouderen bij, ouderen verdienen alle zorg.

tanger'73
20-05-10, 22:59
Ik ben geen invalide dus doe ik het meeste zelf .
Dat is nu juist het probleem , er zijn te weinig mensen die dat werk nog willen doen bovendien het is slecht betaald !!
Mijn eigen bijdrage is ong 30 %
Dus wil ik haar in elk geval wat extra,s geven wat ze pertinent weigert.
Dus dan maar in de vorm van Kerst pakket of boeken .

Een van mijn grote vrienden is een oudere waar ik regelmatig ontzettend graag bij over de vloer kwam en zelf ook uitstekende thuiszorg genoot. Dick Konings een oud wedstrijdjudoka, waarbij mijn zoontje met alle plezier privé lessen judo genoot. De beste man is op koninginnedag jongstleden helaas ons ontvallen en zijn crematie heeft een week later plaatsgevonden. hierbij wil ik alsnog de gelegenheid aanwenden wijlen Dick Konings de eer te bewijzen en danken voor zijn altijd vriendelijke onbezorgde smile en fijne verhalen.

http://www.jbn.nl/nieuws/DU12225_In+memoriam+Dick+Konings.aspx

Pizzaman
20-05-10, 23:00
nou ik ben zelf een allochtoon en kan je verzekeren dat allochtonen wel meer dingen belachelijk vinden. Een voorbeeld daarvan is wilders met zijn PVV.
Ik kan je evenzoveel verzekeren dat niet alle allochtonen de PVV belachelijk vinden.
Er zijn hier bijvoorbeeld heel wat Koerden die PVV stemmen.



verder moet je zorgen dat je inderdaad een studierichting pakt, waar ruimschoots vraag naar is op de arbeidsmarkt.
Inderdaad, geen medelijden met Weetnikskunde studenten.


het kan verkeren dat je ondanks een bul alsnog lager wal komt te staan. 'K heb ze allemaal in de bakken gehad en dan geldt dat alle arbeid maatschappelijk aanvaardbaar is.
Maatschappelijk - of hebben we het hier over de normen van de werkzoekende?


Maar alles wat buiten jouw eigen beroepsveld beschikbaar is, vergt een zekere omscholing. 'K heb bijvoorbeeld nog nooit een raketdeskundige zomaar in de beveiliging zien instromen. Dat vergt de juiste omscholing en bevoegdheden, snap je.
Kijk zo'n raketgeleerde - da's dus zo'n studie waarvan ik denk leuk maar niet al te praktisch toepasbaar in NL.

Maar ik snap je bedoeling. Wel denk ikd at je van een hoger opgeleide meer mag verwachten qua zelfredzaamheid.

tanger'73
20-05-10, 23:03
Ik kan je evenzoveel verzekeren dat niet alle allochtonen de PVV belachelijk vinden.
Er zijn hier bijvoorbeeld heel wat Koerden die PVV stemmen.

Een soorte van gasten die hun eigen graf graven, lekker snugger die Koerden.

tanger'73
20-05-10, 23:10
Maar ik snap je bedoeling. Wel denk ikd at je van een hoger opgeleide meer mag verwachten qua zelfredzaamheid.

Je kan meer verwachten van een bouwvakker, dan van een hoger opgeleide. De eerste heeft twee rechter handen, de tweede twee linker handen. zelfs voor het ophangen van een schilderij, moet er een monteur langskomen.

tanger'73
20-05-10, 23:13
Maatschappelijk - of hebben we het hier over de normen van de werkzoekende?


algemeen aanvaardbaar werk.

ronald
20-05-10, 23:31
Worden deze inkomsten dan wel ervan af getrokken?

http://www.ind.nl/nl/Images/0907%20kosten_NL_tcm5-76139.pdf

Pizzaman
21-05-10, 01:00
Een soorte van gasten die hun eigen graf graven, lekker snugger die Koerden.
Ik vind het schandalig dat in dit land mensen die de sharia zijn ontvlucht weer worden geconfronteerd met die ellende,
met name door een domme minister die rustig verklaart dat we het nog gaan invoeren ook als daar een meerderheid voor is.
Maar ja.


Je kan meer verwachten van een bouwvakker, dan van een hoger opgeleide. De eerste heeft twee rechter handen, de tweede twee linker handen. zelfs voor het ophangen van een schilderij, moet er een monteur langskomen.
ROFL. Inderdaad kan je beter een zwartwerkende stucadoor zijn dan een Doctorandus vrijetijdskunde :hihi:

mark61
21-05-10, 09:15
Dring

Houd je grote onbeschofte pleuriskop.

Het is EXACT bekend hoe de ramp is ontstaan, dat jij dat niet wil weten is jouw probleem.

mark61
21-05-10, 09:18
onzinnig gewauwel. onder de wao uitkeringen werd psychische arbeidsongeschiktheid wel geaccepteerd. echter we hebben al jaren de wia/wga en psychische klachten leiden niet tot arbeidsongeschiktheid. oudere gevallen worden her- en goedgekeurd.

Oh er is langzamerhand wel iets aan gedaan, maar niet echt veel. Eerder financieel dan een echte oplossing. Uitkering verlaagd, probleem opgelost :duim:

Wat een taal voor zo'n nette man :loens:

mark61
21-05-10, 09:20
Er zijn hier bijvoorbeeld heel wat Koerden die PVV stemmen.

Bron? Zal wel weer bierreclame worden.

Pizzaman
21-05-10, 09:39
Houd je grote onbeschofte pleuriskop.


Bron? Zal wel weer bierreclame worden.

Ik vind bierreclame uuitstekend bij jouw niveau passen. :cola:
Als het je niet bevalt begin je te schelden.

Prachtig, je past helemaal in Vak S. Biertje?

John2
21-05-10, 12:33
Houd je grote onbeschofte pleuriskop.

Het is EXACT bekend hoe de ramp is ontstaan, dat jij dat niet wil weten is jouw probleem.

Nee Mark, het was geen terrorist met een bom gordel zoals jij vermoedt sterker nog er wordt een nieuw vervolg onderzoek gestart om alsnog te proberen de oorzaak te vinden, dit naar nieuwe informatie van getuigen.
Dus niet ik maar jij blijft in gebreke en schrijven over zaken waarvan jij geen weet hebt, O, gij ongeschoolde.

mark61
21-05-10, 13:19
Nee Mark, het was geen terrorist met een bom gordel zoals jij vermoedt sterker nog er wordt een nieuw vervolg onderzoek gestart om alsnog te proberen de oorzaak te vinden, dit naar nieuwe informatie van getuigen.
Dus niet ik maar jij blijft in gebreke en schrijven over zaken waarvan jij geen weet hebt, O, gij ongeschoolde.

Wat is de afstand van Gori naar de Zuidossetische grens?

mark61
21-05-10, 13:21
Ik vind bierreclame uuitstekend bij jouw niveau passen. :cola:
Als het je niet bevalt begin je te schelden.

Prachtig, je past helemaal in Vak S. Biertje?

Jij hebt hier nog nooit iets zinnigs gepost. Onzin, leugens, grote leugens.

Gevraagd naar feitelijke onderbouwing geef je geen antwoord of ga je quasi-grappig doen.

Het bevalt me niet dat types als jij liegen en idiote, kwaadaardige beweringen doet.

Dus dan ga ik schelden. Want rede heeft geen zin met types als jou en sjonnie.

Pizzaman
21-05-10, 13:33
Dus dan ga ik schelden. Want rede heeft geen zin met types als jou en sjonnie.

Een redenering, echt behorend bij een hersenloze.
Het toont gewoon aan wat voor niveau jij hebt.
Het enige wat jij kan is alle argumenten afzeiken, een bewijs vragen voor meningen
en als een ander toch gelijk blijkt te hebben of zijn mening onderbouwt, gewoon lomp doen.

Ik zou zeggen, ik heb een dikke huid. Jouw 'superioriteit' zal mij worst wezen.
Go ahead, make my day en zet jezelf maar voor paal. :aanwal:

John2
21-05-10, 13:39
Wat is de afstand van Gori naar de Zuidossetische grens?
Hemelbreed +/- 100km
Via de weg dus per auto ongeveer 168km
Bron: google maps

John2
21-05-10, 13:53
Jij hebt hier nog nooit iets zinnigs gepost. Onzin, leugens, grote leugens.

Gevraagd naar feitelijke onderbouwing geef je geen antwoord of ga je quasi-grappig doen.

Het bevalt me niet dat types als jij liegen en idiote, kwaadaardige beweringen doet.

Dus dan ga ik schelden. Want rede heeft geen zin met types als jou en sjonnie.
Ten eerste kun jij je afvragen of jij ook maar één enig zinnige post heb geplaatst hier op maroc.nl?
Ten tweede kun jij je afvragen of jij enige kennis bezit om te praten over onderwerpen die ver van jou afstaan, want alleen met enige kennis van de Islam kom je er niet al moet ik zeggen dat ook deze kennis beperkt is.
Ten derde moet jij je toch wel gaan afvragen hoe het mogelijk is dat jij denkt dat iedereen fout zit volgens jou en iedereen liegt volgens jou wat hier overeen komt dat er niemand de waarheid spreekt alleen dat jou waarheid de waarheid is, wat mij veel overeenkomsten vertoont met verwarde mensen in oorlogsgebieden personen die door persoonlijke trauma's de realiteit niet meer herkennen of erkennen.
Nogmaals Mark zoek hiervoor hulp voor het te laat is en je rare dingen gaat doen.
Wens je dan ook heel veel sterkte met jou probleem en heb eigenlijk medelijden met jou.

John2
21-05-10, 13:54
Een redenering, echt behorend bij een hersenloze.
Het toont gewoon aan wat voor niveau jij hebt.
Het enige wat jij kan is alle argumenten afzeiken, een bewijs vragen voor meningen
en als een ander toch gelijk blijkt te hebben of zijn mening onderbouwt, gewoon lomp doen.

Ik zou zeggen, ik heb een dikke huid. Jouw 'superioriteit' zal mij worst wezen.
Go ahead, make my day en zet jezelf maar voor paal. :aanwal:

Wijsheid komt met de jaren Pizzaman bij sommigen nooit.

Pizzaman
21-05-10, 14:06
Wijsheid komt met de jaren Pizzaman bij sommigen nooit.

Oh maar ik beweer ook nooit dat ik de wijsheid in pacht heb.
Veel van de dingen die ik beweer zijn gebaseerd op ervaringen en daaruit volgende persoonlijke meningen.
Iemand anders kan op basis van zijn/haar ervaringen andere meningen er op na houden.
Dat is dan iets om met erspect naar elkaar over te discussieren.

Overigens zijn sommigen het NOOIT eens, al post je 100 links, dan zijn de bronnen te rechts, of populistisch, of wat dan ook.
Ik heb al lang geleden in de gaten gekregen dat dit verspilde moeite is. :hihi:

mark61
21-05-10, 14:11
Hemelbreed +/- 100km
Via de weg dus per auto ongeveer 168km
Bron: google maps

Nee, dat is fout. Typerend. Zelfs nadat ik complete wegenatlaskaarten voor je had gepost kon je het nog niet erkennen.

Zo gaat het in jouw leugenachtige warhoofd permanent.

mark61
21-05-10, 14:13
Het enige wat jij kan is alle argumenten afzeiken, een bewijs vragen voor meningen
en als een ander toch gelijk blijkt te hebben of zijn mening onderbouwt, gewoon lomp doen.

Wat voor argument heb jij ooit te berde gebracht? Weet je wel wat dat woord betekent?

Waarom is het gek dat ik bewijs vraag voor beweringen? Meningen zijn niet te bewijzen, O warhoofd.

Wie heeft er gelijk waarover?

N'importe quoi. Het lult maar door.

mark61
21-05-10, 14:15
Ten.

Ik wacht nog op bewijzen voor je onzinnige beweringen over de prijsstijging 2000-2010.

Je houdt een redevoering tegen jezelf. Lees hem even na.

Het valt je niet op dat iedereen hier denkt dat je achterlijk en ranzig bent, behalve partner in crime pizza?

mark61
21-05-10, 14:17
Oh maar ik beweer ook nooit dat ik de wijsheid in pacht heb.
Veel van de dingen die ik beweer zijn gebaseerd op ervaringen :

Dat is precies het stompzinnige. Jouw persoonlijke ervaringen zeggen NIETS over de statistische werkelijkheid. Daar krijg je (eventueel) van die van Woerkomuitspraken van, al denk ik dat hij nog nooit 1 Marokkaan van dichtbij heeft gezien.

Je lult maar wat in de ruimte. Op zich niet erg, ware het niet dat het doorspekt is met leugens en kwaadaardige verdachtmakingen.

Pizzaman
21-05-10, 14:19
Hey marky-Mark,ik stel voor dat je maar een poll gaat houden over wie nu de grootse oelewapper van het forum is.
Misschien win je wel wat... en dergelijke polls zouden wel passen bij je niveau :hihi:

mark61
21-05-10, 14:25
Hey marky-Mark,ik stel voor dat je maar een poll gaat houden over wie nu de grootse oelewapper van het forum is.
Misschien win je wel wat... en dergelijke polls zouden wel passen bij je niveau :hihi:

Hoef durft uitgerekend jij het over 'niveau' te hebben? Ongelooflijk gewoon. Je bent met Slinger het grootste varken hier.

Tomas
21-05-10, 14:30
Hoef durft uitgerekend jij het over 'niveau' te hebben? Ongelooflijk gewoon. Je bent met Slinger het grootste varken hier.

Hij haalt het echt niet bij Slinger. Hij is gewoon simpel. Slinger is smerig. Heel smerig. Ik zie dit beeld altijd bij Slinger:

http://www.asterix.com/encyclopedie/personnages/perso/r25b.gif

John2
21-05-10, 14:30
Oh maar ik beweer ook nooit dat ik de wijsheid in pacht heb.
Veel van de dingen die ik beweer zijn gebaseerd op ervaringen en daaruit volgende persoonlijke meningen.
Iemand anders kan op basis van zijn/haar ervaringen andere meningen er op na houden.
Dat is dan iets om met erspect naar elkaar over te discussieren.

Overigens zijn sommigen het NOOIT eens, al post je 100 links, dan zijn de bronnen te rechts, of populistisch, of wat dan ook.
Ik heb al lang geleden in de gaten gekregen dat dit verspilde moeite is. :hihi:
Nee inderdaad hebben veel mensen een mening hier door eigen ervaringen opgedaan in het leven.
Ook ik heb niet de wijsheid in pacht en maak wel eens een fout omdat gericht zoeken op internet nog wel eens de gewenste waarheid wil geven en zeg dan ook sorry tegen deze gene.


Nee, dat is fout. Typerend. Zelfs nadat ik complete wegenatlaskaarten voor je had gepost kon je het nog niet erkennen.

Zo gaat het in jouw leugenachtige warhoofd permanent.
Stuur een klacht naar Google maps dat hun afstanden niet kloppen als je de route opvraag en dat de schaal in de map niet klopt. :maf2:


Ik wacht nog op bewijzen voor je onzinnige beweringen over de prijsstijging 2000-2010.

Je houdt een redevoering tegen jezelf. Lees hem even na.

Het valt je niet op dat iedereen hier denkt dat je achterlijk en ranzig bent, behalve partner in crime pizza?
Tjee ik zit samen met pizza in een crime, ach Mark zelfs termen zijn aan jou niet besteed zie ik.


Hey marky-Mark,ik stel voor dat je maar een poll gaat houden over wie nu de grootse oelewapper van het forum is.
Misschien win je wel wat... en dergelijke polls zouden wel passen bij je niveau :hihi:
Whahahaha, zelfs als ik die zou winnen zou hij deze nog betwisten :hihi:

John2
21-05-10, 14:33
Hoef durft uitgerekend jij het over 'niveau' te hebben? Ongelooflijk gewoon. Je bent met Slinger het grootste varken hier.
Hierin doe je mij nu toch echt te kort Mark......schaam je!

John2
21-05-10, 14:35
Hij haalt het echt niet bij Slinger. Hij is gewoon simpel. Slinger is smerig. Heel smerig. Ik zie dit beeld altijd bij Slinger:

http://www.asterix.com/encyclopedie/personnages/perso/r25b.gif

:hihi: Hij is leuk, ben trouwens wel nieuwsgierig hoe je mij dan ziet lol

H.P.Pas
21-05-10, 14:36
argumenten

:fpotver: Waar ?
Er moet me iets ontgaan zijn.

Tomas
21-05-10, 14:38
Hemelbreed +/- 100km
Via de weg dus per auto ongeveer 168km
Bron: google maps

Ik weet niet waar jullie het over hebben. Maar dit is toch wel een flagrant bewijs van stupiditeit.

Kijk op deze wiki map:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/SouthOssetia_region_detailed_map.JPG

Nog geen 20 km. Hemelsbreed amper 10km. Ik begrijp werkelijk niet waar je die 100km vandaan haalt. Misschien met noord ossetie?

Aristos
21-05-10, 14:39
Haha leuke topic! Wat is jullie leeftijd eigenlijk, jullie zijn toch wel ouder dan 16 allemaal?

Tomas
21-05-10, 14:42
:hihi: Hij is leuk, ben trouwens wel nieuwsgierig hoe je mij dan ziet lol

Geen beeld. Sorry. Ik moet alleen maar lachen om je gefantaseer. Dat doet Slinger ook, maar smerig. Jij doet het zo grappig. De hele wereld af reizend. Overal in elke organisatie actief. Alle brevetten, van kosmonaut tot diepzee duiker. Kaarten lachen met de hele wereld top. Actief in de SP. Gewoon geinig. Maar geen beeld.

Tomas
21-05-10, 14:45
Haha leuke topic! Wat is jullie leeftijd eigenlijk, jullie zijn toch wel ouder dan 16 allemaal?

Asterix en Obelix is van boven de 16. Een heel stuk.

Aït Ayt
21-05-10, 15:01
http://ruminances.unblog.fr/files/2009/07/asterix.jpg

Tomas
21-05-10, 15:25
http://ruminances.unblog.fr/files/2009/07/asterix.jpg

Ik zie daar aardig wat nvdd prikkers.

Aristos
21-05-10, 15:25
[QUOTE=Aït Ayt;4349248]QUOTE]

:lol:

John2
21-05-10, 15:42
Ik weet niet waar jullie het over hebben. Maar dit is toch wel een flagrant bewijs van stupiditeit.

Kijk op deze wiki map:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/SouthOssetia_region_detailed_map.JPG

Nog geen 20 km. Hemelsbreed amper 10km. Ik begrijp werkelijk niet waar je die 100km vandaan haalt. Misschien met noord ossetie?

Dus Georgie is gekrompen en slechts 50 bij 120km groot, althans dat geeft jou schaal aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Un-georgia.png

John2
21-05-10, 15:44
Ik zie daar aardig wat nvdd prikkers.
Ja inderdaad

Tomas
21-05-10, 15:48
Dus Georgie is gekrompen en slechts 50 bij 120km groot, althans dat geeft jou schaal aan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Un-georgia.png

Even denken: Moet ik hier serieus op in gaan?

Ach waarom niet. De kaart die ik je gaf staat niet heel Georgie op. Dat kan je zien als je heeeeeel goed kijkt. Dat is een van de weinige kaarten van zuid ossetie. En daar staat Gori ook nog eens op. Zuid ossetie is een provincie van Geogie. Als je ik je een kaart van Gelderland laat zien met Zwolle erop, dan vraag jij ook "Is Nederland gekrompen?" Ik denk het niet toch? Of wel?

John2
21-05-10, 16:12
Even denken: Moet ik hier serieus op in gaan?

Ach waarom niet. De kaart die ik je gaf staat niet heel Georgie op. Dat kan je zien als je heeeeeel goed kijkt. Dat is een van de weinige kaarten van zuid ossetie. En daar staat Gori ook nog eens op. Zuid ossetie is een provincie van Geogie. Als je ik je een kaart van Gelderland laat zien met Zwolle erop, dan vraag jij ook "Is Nederland gekrompen?" Ik denk het niet toch? Of wel?

Mijn Excusses je hebt gelijk zuid ossetie ligt inderdaad een 30km in Georgie jij en Mark hebben gelijk heb net even mijn navigatie gepakt en zag dit.

Dus ook MARK mijn excuses .

Tomas
21-05-10, 16:16
Mijn Excusses je hebt gelijk zuid ossetie ligt inderdaad een 30km in Georgie jij en Mark hebben gelijk heb net even mijn navigatie gepakt en zag dit.

Dus ook MARK mijn excuses .

Nou, da's heel goed van je John.

Ik ben dus een veel betere onderwijzer dan Mark. Dat is dan wel even heel duidelijk nu.

tanger'73
21-05-10, 16:19
Mijn Excusses je hebt gelijk zuid ossetie ligt inderdaad een 30km in Georgie jij en Mark hebben gelijk heb net even mijn navigatie gepakt en zag dit.

Dus ook MARK mijn excuses .


waarachtig, wat zie ik nu? 'K geloof mijn eigen ogen niet! Kunnen we eindelijk het hoofdstuk Gori zuid-ossetische grens afsluiten? met dank aan thomas de Druïde. :)

Joesoef
21-05-10, 16:24
Mensen uitschelden voor varken lost ook weinig op.

Maar het is wel leuk!

John2
21-05-10, 16:26
Nou, da's heel goed van je John.

Ik ben dus een veel betere onderwijzer dan Mark. Dat is dan wel even heel duidelijk nu.

Misschien weet ik niet, maar het feit dat jij mij de kaart toonde en de kalmte in jou reactie op mijn reactie zag ik dat er iets niet klopte vandaar, kalmte kan je redden.

mark61
21-05-10, 16:37
Hij haalt het echt niet bij Slinger. Hij is gewoon simpel. Slinger is smerig. Heel smerig. Ik zie dit beeld altijd bij Slinger:

http://www.asterix.com/encyclopedie/personnages/perso/r25b.gif

Mja hij zit ertussenin. Intelligent genoeg om beter te weten, maar inderdaad niet zo vals.

mark61
21-05-10, 16:39
Ik weet niet waar jullie het over hebben. Maar dit is toch wel een flagrant bewijs van stupiditeit.

Nog geen 20 km. Hemelsbreed amper 10km. Ik begrijp werkelijk niet waar je die 100km vandaan haalt. Misschien met noord ossetie?

Jah dat was een running gag een paar jaar geleden. Pagina's over gebakkeleid. Mijn oude Sovjetwegenatlas nog gescand. Van alles. En nu ontkent hij nog :hihi:

Bart.NL
21-05-10, 16:40
Maar het is wel leuk!

Ik dacht nog, laat ik er me niet mee bemoeien.

Maar kennelijk heb ik het niet snel genoeg weggehaald :).

Anyway, ik denk dat de meeste posters ook echt menen wat ze schrijven. Dus dan zijn ze niet echt gemeen/achterbaks.

En al zijn de methoden en verdraaiingen van Slinger soms behoorlijk irritant, hij denkt kennelijk dat hij hier een vijand heeft gevonden en een strijd te voeren heeft.

Soms is het beste om personen en discussies waaraan je je irriteert te mijden. Dat heb ik jaren geleden al geleerd.

mark61
21-05-10, 16:41
Dus Georgie is gekrompen en slechts 50 bij 120km groot, althans dat geeft jou schaal aan.


:hihi: Gewoon door blijven gaan. Maar je bent inderdaad gewoon te stupide. Op deze kaart staat niet heel Georgië. Wellicht. Kon je opvallen.

John2
21-05-10, 16:43
:hihi: Gewoon door blijven gaan. Maar je bent inderdaad gewoon te stupide. Op deze kaart staat niet heel Georgië. Wellicht. Kon je opvallen.

Ach misschien wordt ook jij nog eens wakker?

mark61
21-05-10, 16:43
Mijn Excusses je hebt gelijk zuid ossetie ligt inderdaad een 30km in Georgie jij en Mark hebben gelijk heb net even mijn navigatie gepakt en zag dit.

Dus ook MARK mijn excuses .

Moet je daar nou 2 jaar en 200 posts over doen?

Godallemachtig. Het geeft niet hoor, je vergissen. Gewoon oh ja zeggen en move on.

Maar nee, je moest maar doorgaan.

Aanvaard :hihi:

mark61
21-05-10, 16:45
Nou, da's heel goed van je John.

Ik ben dus een veel betere onderwijzer dan Mark. Dat is dan wel even heel duidelijk nu.

Ja, daar was ik al bang voor :gniffel:

Toch is het gek, want ooit was ik heel geduldig begonnen met uitleggen. Gedetailleerd. Stap voor stap.

John2
21-05-10, 16:45
Moet je daar nou 2 jaar en 200 posts over doen?

Godallemachtig. Het geeft niet hoor, je vergissen. Gewoon oh ja zeggen en move on.

Maar nee, je moest maar doorgaan.

Aanvaard :hihi:

Amen :hihi:

mark61
21-05-10, 16:48
waarachtig, wat zie ik nu? 'K geloof mijn eigen ogen niet! Kunnen we eindelijk het hoofdstuk Gori zuid-ossetische grens afsluiten? met dank aan thomas de Druïde. :)

Jahaa ongelooflijk hè? Na al die jaren :hihi:

Sorry voor de post-incontinentie, dit moest even gevierd worden :fparty:

mark61
21-05-10, 16:49
Maar het is wel leuk!

Hehe.

Indirect lost het blijkbaar toch wat op.

@Tomas: ever considered a career in het onderwijs?

tanger'73
21-05-10, 16:50
:hihi: Gewoon door blijven gaan. Maar je bent inderdaad gewoon te stupide. Op deze kaart staat niet heel Georgië. Wellicht. Kon je opvallen.


Je kan geen kalmte bewaren en bent niet te redden? :D

tanger'73
21-05-10, 16:56
Jahaa ongelooflijk hè? Na al die jaren :hihi:

Sorry voor de post-incontinentie, dit moest even gevierd worden :fparty:


Ja dankzij jou en Johnie weet ik nu nadrukkelijk waar Gori en de nabijgelegen grens ligt en ik wil er zeker niet heen. :D

John2
21-05-10, 17:09
Ja dankzij jou en Johnie weet ik nu nadrukkelijk waar Gori en de nabijgelegen grens ligt en ik wil er zeker niet heen. :D
Zou het toch even na meten als ik je was Tanger, zeker voor onzeker. :hihi:

Spoetnik
21-05-10, 17:30
Geen beeld. Sorry. Ik moet alleen maar lachen om je gefantaseer. Dat doet Slinger ook, maar smerig. Jij doet het zo grappig. De hele wereld af reizend. Overal in elke organisatie actief. Alle brevetten, van kosmonaut tot diepzee duiker. Kaarten lachen met de hele wereld top. Actief in de SP. Gewoon geinig. Maar geen beeld.

Dit is slechts een korte samenvatting. Waar hij het altijd vandaan haalt is me een raadsel. Bijvoorbeeld toen hij als VN functionaris Ramallah en Luxor in de bezette West Bank bezocht. Met dit probleem dat Luxor in Egypte ligt. Maar toen ik destijds Luxor op google bezocht viel het mij wel op dat Luxor inderdaad ligt in een gebied dat the westbank wordt genoemd (west bank of the nile) en dat er in het gebied inderdaad een dorpje is dat ramlah heet. Nou kan dat allemaal toeval zijn, maar tis wel fascinerend.

Tomas
21-05-10, 17:32
Dit is slechts een korte samenvatting. Waar hij het altijd vandaan haalt is me een raadsel. Bijvoorbeeld toen hij als VN functionaris Ramallah en Luxor in de bezette West Bank bezocht. Met dit probleem dat Luxor in Egypte ligt. Maar toen ik destijds Luxor op google bezocht viel het mij wel op dat Luxor inderdaad ligt in een gebied dat the westbank wordt genoemd (west bank of the nile) en dat er in het gebied inderdaad een dorpje is dat ramlah heet. Nou kan dat allemaal toeval zijn, maar tis wel fascinerend.

Jij hebt dat gecontroleerd....


http://www.impakt.net/~dj/forumpics/maximum-facepalm.jpg

tanger'73
21-05-10, 17:35
Dit is slechts een korte samenvatting. Waar hij het altijd vandaan haalt is me een raadsel. Bijvoorbeeld toen hij als VN functionaris Ramallah en Luxor in de bezette West Bank bezocht. Met dit probleem dat Luxor in Egypte ligt. Maar toen ik destijds Luxor op google bezocht viel het mij wel op dat Luxor inderdaad ligt in een gebied dat the westbank wordt genoemd (west bank of the nile) en dat er in het gebied inderdaad een dorpje is dat ramlah heet. Nou kan dat allemaal toeval zijn, maar tis wel fascinerend.


verhip, dat kan ik me nog herinneren, samen met die mecklenburg vorpommern die ergens schijnt uitgevaren te zijn geweest. :haha:

Spoetnik
21-05-10, 17:46
Jij hebt dat gecontroleerd....



Dat was 2 jaar geleden :( En nu ik het even nalees, het was zelfs john2 die met het kaartje kwam (waarvan hij dus beweerde dat het de bezette west bank was).

Als je het voor de humor wil nalezen:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=251187&highlight=luxor&page=2

De topic gaat verder zo te zien tussen John2 en Mark, waar John2 beweert dat de Joden de oorlog zijn begonnen, WOII wel te verstaan, ofzoiets.

Spoetnik
21-05-10, 17:49
verhip, dat kan ik me nog herinneren, samen met die mecklenburg vorpommern die ergens schijnt uitgevaren te zijn geweest. :haha:

Ja, dat was dus al 4 jaar geleden, zelfde gelul andere nickname, TukkersTerror
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=205574

Tomas
21-05-10, 17:50
Dat was 2 jaar geleden :( En nu ik het even nalees, het was zelfs john2 die met het kaartje kwam (waarvan hij dus beweerde dat het de bezette west bank was).

Als je het voor de humor wil nalezen:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=251187&highlight=luxor&page=2

De topic gaat verder zo te zien tussen John2 en Mark, waar John2 beweert dat de Joden de oorlog zijn begonnen, WOII wel te verstaan, ofzoiets.

knuppeltje kon toen ook al niet quoten.

tanger'73
21-05-10, 17:57
Ja, dat was dus al 4 jaar geleden, zelfde gelul andere nickname, TukkersTerror
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=205574

Godallemachtig, het staat op pagina 2 nog in kapitalen geschreven ook. onze Johnie is zonder enige twijfel de leukste thuis. :haha:

John2
21-05-10, 18:09
Ja, dat was dus al 4 jaar geleden, zelfde gelul andere nickname, TukkersTerror
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=205574


knuppeltje kon toen ook al niet quoten.


Godallemachtig, het staat op pagina 2 nog in kapitalen geschreven ook. onze Johnie is zonder enige twijfel de leukste thuis. :haha:

Enigste wat mij opvalt aan deze link is dat iedereen banned is behalve jullie drieen die destijds ook al zaten te schelden......
En een Maarten en die is geloof ik pas geleden overleden, het zal wel gevaarlijk wezen om met jullie een discussie aan te gaan.
:hihi:

tanger'73
21-05-10, 18:17
Enigste wat mij opvalt aan deze link is dat iedereen banned is behalve jullie drieen die destijds ook al zaten te schelden......
En een Maarten en die is geloof ik pas geleden overleden, het zal wel gevaarlijk wezen om met jullie een discussie aan te gaan.
:hihi:

John, of is het mijnheer hekkenberg? :hihi: deze reactie blijft natuurlijk fenomenaal: "vermoedelijk hebben deze F16's een groet willen brengen aan de duitse schepen toen deze aankwamen en hebben ze de nabranders aan gegooid boven deze schepen en heeft een grondstation van hizbolla een signaal opgevangen van het automatisch combat."

Tomas
21-05-10, 18:43
En een Maarten en die is geloof ik pas geleden overleden...

Je fantasie was tot nu toe grappig. Dit dus niet.

John2
21-05-10, 18:51
John, of is het mijnheer hekkenberg? :hihi: deze reactie blijft natuurlijk fenomenaal: "vermoedelijk hebben deze F16's een groet willen brengen aan de duitse schepen toen deze aankwamen en hebben ze de nabranders aan gegooid boven deze schepen en heeft een grondstation van hizbolla een signaal opgevangen van het automatisch combat."
Nog John nog Hekkenberg is mijn naam, maar dat weet jij geloof ik ook wel?


Je fantasie was tot nu toe grappig. Dit dus niet.
Hoezo, heeft hij echt de wereld verlaten dan?
Want ik ken hem niet persoonlijk en las dat hij in de politiek wilde?

tanger'73
21-05-10, 18:54
Nog John nog Hekkenberg is mijn naam, maar dat weet jij geloof ik ook wel?


ah zo, en dus ook geen familielid? Da's dan duidelijk genoeg, thanks. :)

John2
21-05-10, 19:15
ah zo, en dus ook geen familielid? Da's dan duidelijk genoeg, thanks. :)

???

Pizzaman
21-05-10, 22:27
Knorrr knorrrrr

Waarschijnlijk dat Slinger het een groot compliment vindt om door jou varken genoemd te worden.
Ik vind het in ieder geval een AANBEVELING.

Zoiets als een sticker op je V8: 'afgekeurd door de bond van Toyota Prius bezitters'.

Hahahaha!

Pizzaman
21-05-10, 22:33
BTW ik hoop het te schoppen tot

'Nachtmerrie van Wouter Bos en Job Cohen'.

Slinger
21-05-10, 22:36
En een Maarten en die is geloof ik pas geleden overleden,
:hihi:



???

Heb je daar meer info over?

Ik herinner me Maarten als een zeer bevlogen deelnemer aan dit forum.

John2
22-05-10, 01:33
???

Heb je daar meer info over?

Ik herinner me Maarten als een zeer bevlogen deelnemer aan dit forum.

Nee totaal niet, ik ken die maarten niet eens, maar in het stukje waar ze dachten dat ik een andere was zag ik dat iedereen een ban had behalve de 3 hoofdrol spelers en Maarten vnadaar mijn opmerking of hij misschien dood was omdat hij geen ban had en ik hem hier niet meer ziet?

tanger'73
22-05-10, 01:37
Nee totaal niet, ik ken die maarten niet eens, maar in het stukje waar ze dachten dat ik een andere was zag ik dat iedereen een ban had behalve de 3 hoofdrol spelers en Maarten vnadaar mijn opmerking of hij misschien dood was omdat hij geen ban had en ik hem hier niet meer ziet?


natuurlijk is die dood, hij heeft de pijp al heel lang aan maarten gegeven.

Spoetnik
22-05-10, 04:34
Enigste wat mij opvalt aan deze link is dat iedereen banned is behalve jullie drieen die destijds ook al zaten te schelden......
En een Maarten en die is geloof ik pas geleden overleden, het zal wel gevaarlijk wezen om met jullie een discussie aan te gaan.
:hihi:

En de rest van de mps was jou. Voor de rest sluit ik mij aan bij de kat.

Serieus ik hoop dat jij psychiatrische hulp hebt.

Joesoef
22-05-10, 07:21
Nee totaal niet, ik ken die maarten niet eens, maar in het stukje waar ze dachten dat ik een andere was zag ik dat iedereen een ban had behalve de 3 hoofdrol spelers en Maarten vnadaar mijn opmerking of hij misschien dood was omdat hij geen ban had en ik hem hier niet meer ziet?


Vodka.

John2
22-05-10, 09:51
Vodka.

Nee niet op de vroege morgen.

John2
22-05-10, 09:57
En de rest van de mps was jou. Voor de rest sluit ik mij aan bij de kat.

Serieus ik hoop dat jij psychiatrische hulp hebt.

Vraag het eens aan het beheer zou ik zeggen die kan namelijk uitkomst geven door vergelijking van ip nummers en persoonlijke gegevens.

Het is vreemd dat mensen direct gaan combineren met andere personen die zij ook niet kennen.

Ik zit hier op eigen titel en dat wil ik graag houden zo en zover ik weet is mijn andere account "wvanburen" niet meer geldig na een waarschuwing van het beheer.
Dus zoek het verder uit of zoek idd psychische hulp.

John2
22-05-10, 09:59
natuurlijk is die dood, hij heeft de pijp al heel lang aan maarten gegeven.

Deze gedachten zat er bij mij ook achter toen ik het antwoord gaf.

Joesoef
22-05-10, 10:18
Ik zit hier op eigen titel en dat wil ik graag houden zo en zover ik weet is mijn andere account "wvanburen" niet meer geldig na een waarschuwing van het beheer.


Gewoon tukkerterror.

knuppeltje
22-05-10, 10:38
Tomas;4349370]knuppeltje kon toen ook al niet quoten.

Vrijf me dat na twee jaar nog maar eens in ja. :)

Joesoef
22-05-10, 10:46
Vrijf me dat na twee jaar nog maar eens in ja. :)


En nu :hihi:

mark61
22-05-10, 10:52
Je kan geen kalmte bewaren en bent niet te redden? :D

Meneer ik ben reddeloos.

mark61
22-05-10, 10:54
Dit is slechts een korte samenvatting. Waar hij het altijd vandaan haalt is me een raadsel. Bijvoorbeeld toen hij als VN functionaris Ramallah en Luxor in de bezette West Bank bezocht. Met dit probleem dat Luxor in Egypte ligt. Maar toen ik destijds Luxor op google bezocht viel het mij wel op dat Luxor inderdaad ligt in een gebied dat the westbank wordt genoemd (west bank of the nile) en dat er in het gebied inderdaad een dorpje is dat ramlah heet. Nou kan dat allemaal toeval zijn, maar tis wel fascinerend.

:hihi:

mark61
22-05-10, 10:55
En nu :hihi:

Nog iemand met een iets onschuldiger afwijking :hihi:

John2
22-05-10, 10:58
Gewoon tukkerterror.

Het zit je wel hoog die tukkerterror dat je na jaren nog aan hem denkt, hoe bijzonder moet die man geweest zijn?

Aït Ayt
22-05-10, 11:11
Vrijf me dat na twee jaar nog maar eens in ja. :)

hoe je het presteert om het na 2 jaar nog steeds te verkloten om op een knop te drukken is een raadsel..

super ick
22-05-10, 14:03
6-7 miljard zijn slechts de cijfers van immigratie en dit mag inderdaad aan de kaak worden gesteld.
Wat anders is het asiel beleid, mensen die moeten vluchten voor hun leven,alleen is daarbij jammer dat deze mensen niet terug keren naar hun land als het veilig is.



Bron: Amnesty.nl (http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1639)

Tel nog maar eens 2,3 miljard erbij om de uitgeprocedeerde asielzoekers op te vangen.
even een rekensom voor de leken 6000x365x 460 euro aantal per jaar x dagen per jaar x kosten per dag in vertrek centrum voor asiel zoekers.

Jij als goed ingelichte vluchtelingenexpert weet wel beter.
De echte vluchtelingen vluchten naar de dichtsbijzijnde veilige plek. Dat kan in eigen land zijn of hooguit een buurland.
95% van wat hier aanklopt zijn gelukszoekers. Hoe kan iemand uit een extreem arm land met zijn hele gezin een reis naar de andere kant van de wereld boeken. Daar zit een grote illegale asielzoekersreisindustrie achter.
Ineens is iedere Somalier een vluchteling. Vorig jaar 11.000 erbij. Die gaan ook nooit meer weg. Als die deur open blijft staan dan trekt Nederland dat sociaal financieel niet.
Een kennis van mij heeft veel te maken met Somaliers. Hij is werkzaam bij een woningbouwvereniging.
Uitspraak van hem m.b.t. Somaliers: Als het zo door gaat smeken we over een paar jaar om die criminele Marokkaantjes.

Hij zou wel een racist zijn, maar hij staat wel met zijn poten in de modder. Mensen zonder enige binding en zonder enige opleiding. Wat moeten we er tot in lengte van dagen mee?

super ick
22-05-10, 14:11
Nee totaal niet, ik ken die maarten niet eens, maar in het stukje waar ze dachten dat ik een andere was zag ik dat iedereen een ban had behalve de 3 hoofdrol spelers en Maarten vnadaar mijn opmerking of hij misschien dood was omdat hij geen ban had en ik hem hier niet meer ziet?

Maarten was wel heel gemakkelijk te achterhalen. Ik had zijn naam en voornaam binnen een uurtje te pakken.
Zijn enige erfenis bestond uit een zwarte Suzuki Swift met behoorlijke blikschade.

John2
22-05-10, 14:14
Jij als goed ingelichte vluchtelingenexpert weet wel beter.
De echte vluchtelingen vluchten naar de dichtsbijzijnde veilige plek. Dat kan in eigen land zijn of hooguit een buurland.
95% van wat hier aanklopt zijn gelukszoekers. Hoe kan iemand uit een extreem arm land met zijn hele gezin een reis naar de andere kant van de wereld boeken. Daar zit een grote illegale asielzoekersreisindustrie achter.
Ineens is iedere Somalier een vluchteling. Vorig jaar 11.000 erbij. Die gaan ook nooit meer weg. Als die deur open blijft staan dan trekt Nederland dat sociaal financieel niet.
Een kennis van mij heeft veel te maken met Somaliers. Hij is werkzaam bij een woningbouwvereniging.
Uitspraak van hem m.b.t. Somaliers: Als het zo door gaat smeken we over een paar jaar om die criminele Marokkaantjes.

Hij zou wel een racist zijn, maar hij staat wel met zijn poten in de modder. Mensen zonder enige binding en zonder enige opleiding. Wat moeten we er tot in lengte van dagen mee?

Vandaar controlle aan de grens en mensen met een nieuw paspoort die zeggen asiel aan te vragen terug sturen?
Bedenk maar eens een oplossing voor dit probleem voordat we het financieel echt niet meer trekken en we de zelfde kant opgaan als Griekenland.

John2
22-05-10, 14:17
Maarten was wel heel gemakkelijk te achterhalen. Ik had zijn naam en voornaam binnen een uurtje te pakken.
Zijn enige erfenis bestond uit een zwarte Suzuki Swift met behoorlijke blikschade.

Dus hier zitten potentiele zelfmoord chauffeurs.......

Zou Mark een rijbewijs en een auto hebben?

tanger'73
22-05-10, 16:43
Zijn enige erfenis bestond uit een zwarte Suzuki Swift met behoorlijke blikschade.


:haha:

tr_imparator
22-05-10, 18:25
...

fisherman1969
22-05-10, 19:31
Maarten was wel heel gemakkelijk te achterhalen. Ik had zijn naam en voornaam binnen een uurtje te pakken.
Zijn enige erfenis bestond uit een zwarte Suzuki Swift met behoorlijke blikschade.

Ik wist niet dat het zo gemakkelijk was ,om een naam te achterhalen.
Maar goed dat het mij geen moer uitmaakt .
Overigens weet ik dat er veel mensen zijn die zelfs na een ban , hier weer posten .
Om nog maar niet te spreken van de dubbel spelers dus met 2 of meer nick namen.

p.s dus Maarten is echt overleden ?? :schok:

super ick
22-05-10, 22:35
:haha:

Beste vermaak is leedvermaak.

super ick
22-05-10, 22:47
Vandaar controlle aan de grens en mensen met een nieuw paspoort die zeggen asiel aan te vragen terug sturen?
Bedenk maar eens een oplossing voor dit probleem voordat we het financieel echt niet meer trekken en we de zelfde kant opgaan als Griekenland.

Je kunt beter een veilige zone in het thuisland creeren. Dan kan je wellicht miljoenen mensen veiligheid bieden voor hetzelfde geld. Mensen die het ECHT op geen enkele wijze weten te ontvluchten.
Iedereen kunnen we hier niet opvangen. Gevoelsmatig staat het idee dat we nu alleen de meest bevoorrechten opvangen, mij tegen. Zij die geld hebben. Op zich al verdacht als je in dergelijke landen kapitaal weet te maken. Daarnaast weten zij wel de illegale wegen te vinden (betalen) om de misere te ontvluchten. Dit heeft vaak als gevolg dat het minder gefortuneerde deel van de bevolking er veel zwakker voor komt te staan.

Alle grenzen dicht en direct stoppen met het huidige systeem. Stoppen met ontwikkelingshulp aan corrupte regimes en dit geld direct ter plaatse gebruiken om veiligheid te creeren. Stabiliteit is de enige weg naar een levensvatbare economie. Het zal uiteindelijk toch DAAR moeten gebeuren.

tr_imparator
23-05-10, 00:04
Ik vind het stom om van 'kosten' te spreken. Samen brengen we een bepaalde budget op, en deze gebruiken we voor verschillende doeleinden. Een daarvan is de immigratievraagstuk. Het lijkt mij prima om asielzoekers op te vangen en in de leven van deze mensen een schrale hoop te blazen.

John2
23-05-10, 10:59
=super ick;4350136]Je kunt beter een veilige zone in het thuisland creeren. Dan kan je wellicht miljoenen mensen veiligheid bieden voor hetzelfde geld. Mensen die het ECHT op geen enkele wijze weten te ontvluchten.
Zijn we daar al niet mee bezig en kijk naar het commentaar dat wordt geleverd, Zie Servie, Congo, Irak, Afghanistan of Libanon vanaf 1978/1979 sturen we mensen de hele wereld over om mensen op te vangen.


Iedereen kunnen we hier niet opvangen. Gevoelsmatig staat het idee dat we nu alleen de meest bevoorrechten opvangen, mij tegen. Zij die geld hebben. Op zich al verdacht als je in dergelijke landen kapitaal weet te maken.
Als je de illegale wegen weg laat valt dit nog mee, velen die hier komen en echt vluchteling zijn komen hier met geld dat door de hele familie bij elkaar is gebracht, of mensen die worden door verwezen via rode kruis of VN kantoren.
Vaak zijn deze personen ook al bekend voordat ze hier aan de grens staan of zich melden.


Daarnaast weten zij wel de illegale wegen te vinden (betalen) om de misere te ontvluchten. Dit heeft vaak als gevolg dat het minder gefortuneerde deel van de bevolking er veel zwakker voor komt te staan.
Hier moet inderdaad keihard worden opgetreden, maar HOE?
Als je alleen al ziet dat in de internationale trein van Hengelo naar Bentheim dagelijks 5 personen worden op gepakt die uit Afrika komen is dit een zware belasting voor onze opvang en dan praat je nog maar over één plek waar ze Nederland kunnen binnen komen.
Vaak zijn het mensen die binnen Europa eerst ergens anders asiel aanvroegen en daar werden afgewezen.
Voor deze hele procedure verblijven ze al bijna 5 jaar in Europa.
Voorbeeld;
Binnenkomst aanvraag en onderzoek 6 maand tot een jaar.
Afwijzing 1e bezwaar 8-14 maanden
afwijzing 1e Procedure 12 - 16 maanden
afwijzing 1e hoger beroep 21 - 36 maanden
afwijzing cassatie hoge raad 8 maand
afwijzing Europese Hof 8-10 maand maar deze wachten ze meestal niet af en vertrekken naar een ander land binnen Europa waar ze weer van voren af aan beginnen.


Alle grenzen dicht en direct stoppen met het huidige systeem. Stoppen met ontwikkelingshulp aan corrupte regimes en dit geld direct ter plaatse gebruiken om veiligheid te creeren. Stabiliteit is de enige weg naar een levensvatbare economie. Het zal uiteindelijk toch DAAR moeten gebeuren.
Inderdaad maar wat en hoe verder?

mark61
23-05-10, 11:07
Je kunt beter een veilige zone in het thuisland creeren.

Jah, het VVD-antwoord. Alleen tonen ze nooit enig initiatief in die richting.

Es kijken. In dit geval heb je daarvoor ws. 50.000 soldaten nodig. De Ethiopiërs zitten trouwens al in Somalië, want die zijn dat gezeik zat. Met hun troepen weten ze ternauwernood 2 km2 mongoolvrij te houden; dat wil zeggen, mongolen van de ene soort. Die van de andere soort vliegen elkaar in die 2 km2 alsnog in de haren.

Verder heb je uitzichtloze kampen in de boonies in Kenia.

Je denkt dat dat minder kost? Think again. Hoe lang moeten dei 50.000 daar blijven? Alleen die rottige 2000 man in Afghanistan kost ons al 2 miljard en counting. Dan is, wat is het, 20.000 Somaliërs in NL toch een stuk goedkoper. Ze willen trouwens allemaal naar Engeland :hihi:


Gevoelsmatig staat het idee dat we nu alleen de meest bevoorrechten opvangen, mij tegen.

Mij ook.


Stabiliteit is de enige weg naar een levensvatbare economie. Het zal uiteindelijk toch DAAR moeten gebeuren.

Somalië kan geen levensvatbare economie hebben. Het is een droog land zonder veel delfstoffen; het is totaal overbevolkt. Daardoor is die stabiliteit nou juist verdwenen.

Zo lang de hele wereld voortplanting propageert zullen dit soort problemen alleen maar toenemen.

Ik ben het een beetje zat om iedereen te komen redden. Ik denk dat we es moeten uitrekenen of dit een positief saldo heeft, onze wapenindustrie daar wapens laten verkopen, onze producten daar dumpen maar hun export onmogelijk maken, en daarna dweilen met de kraan open.

Je moet eens zien als je Joegoslavië, Irak of Afghanistan zou afsnijden van wapens- en dieselstromen. Was het binnen 3 maanden afgelopen met dat gezeik.

Behalve die overbevolking dan. De mensen fokken zichzelf de vernieling in.

mark61
23-05-10, 11:08
Ik vind het stom om van 'kosten' te spreken. Samen brengen we een bepaalde budget op, en deze gebruiken we voor verschillende doeleinden. Een daarvan is de immigratievraagstuk. Het lijkt mij prima om asielzoekers op te vangen en in de leven van deze mensen een schrale hoop te blazen.

Hoeveel? Er zijn in principe 4 miljard asielzoekers, schat ik zo. En snel toenemende.

Bofko
23-05-10, 11:15
Hoeveel? Er zijn in principe 4 miljard asielzoekers, schat ik zo. En snel toenemende.


Precies. Marsipulaamse christenen en naieve idealisten zullen deze vraag toch moeten beantwoorden alvorens goede sier te willen maken met hun 'hoogbeschaafde' opvattingen.

tanger'73
23-05-10, 12:18
Ik vind het stom om van 'kosten' te spreken. Samen brengen we een bepaalde budget op, en deze gebruiken we voor verschillende doeleinden. Een daarvan is de immigratievraagstuk. Het lijkt mij prima om asielzoekers op te vangen en in de leven van deze mensen een schrale hoop te blazen.


da's opzich ook de doelstelling, maar we kunnen niet onbeperkt opvangen omdat 3/4 van de wereld er een puinhoop van maakt. meestal zit er ook bewust politiek achter, zoals na de cubaanse revolutie van Fidel destijds. Die handig gebruik heeft gemaakt van de situatie om alle criminelen uit cubaanse gevangenissen als asielzoekers richting de verenigde staten te sturen.

super ick
23-05-10, 15:27
Jah, het VVD-antwoord. Alleen tonen ze nooit enig initiatief in die richting.


Ze kunnen hooguit een voorstel doen. Misschien doen ze dat niet omdat het toch afgeschoten wordt en ontwikkelingshulp teveel het ideologisch knuffelbeertje van de linkse partijen is? Ik stel mijzelf de vraag, ik bewwer het niet!


Es kijken. In dit geval heb je daarvoor ws. 50.000 soldaten nodig. De Ethiopiërs zitten trouwens al in Somalië, want die zijn dat gezeik zat. Met hun troepen weten ze ternauwernood 2 km2 mongoolvrij te houden; dat wil zeggen, mongolen van de ene soort. Die van de andere soort vliegen elkaar in die 2 km2 alsnog in de haren.


Dat bedoel ik. Die mongolen hebben vaak wel de middelen om in bv. Hoogvliet te komen wonen. Dan transformeren ze ineens in hulpbehoevenden die aan alle kanten gesubsidieerd moeten worden en natuurlijk geen vlieg kwaad doen.


Verder heb je uitzichtloze kampen in de boonies in Kenia.


Die heb je hier ook. Die noemen ze Vennenbos, Kempervennen, Rabbithill, etc.


Je denkt dat dat minder kost? Think again. Hoe lang moeten dei 50.000 daar blijven? Alleen die rottige 2000 man in Afghanistan kost ons al 2 miljard en counting. Dan is, wat is het, 20.000 Somaliërs in NL toch een stuk goedkoper. Ze willen trouwens allemaal naar Engeland :hihi:


Die soldaten halen we na enkele jaren weer terug. Die Somaliers gaan nooit meer weg en fokken lekker door.


Somalië kan geen levensvatbare economie hebben. Het is een droog land zonder veel delfstoffen; het is totaal overbevolkt. Daardoor is die stabiliteit nou juist verdwenen.
Zo lang de hele wereld voortplanting propageert zullen dit soort problemen alleen maar toenemen.


Fait a compi?


Ik ben het een beetje zat om iedereen te komen redden. Ik denk dat we es moeten uitrekenen of dit een positief saldo heeft, onze wapenindustrie daar wapens laten verkopen, onze producten daar dumpen maar hun export onmogelijk maken, en daarna dweilen met de kraan open.


Dat saldo is zeker niet positief als je het totaal in ogenschouw neemt. Helaas is het voor een klein deel van de machtigste der aarde winstgevend. Dit betekend overigens ook weer niet dat je hen alle schuld in de schoenen kunt schuiven. Hebben ze daar geen vuurwapens dan hakken ze elkaar domweg in mootjes. Duurt wat langer maar effect is uiteindelijk hetzelfde.


Je moet eens zien als je Joegoslavië, Irak of Afghanistan zou afsnijden van wapens- en dieselstromen. Was het binnen 3 maanden afgelopen met dat gezeik.


Welnee het geweld is daar niet afhankelijk van een leger dat zwaar materiaal moet verplaatsen. Bommenleggers komen gewoon uit de regio. Taliban trekken zelfs wandelend of per ezel door het hele land.

mark61
23-05-10, 16:05
Welnee het geweld is daar niet afhankelijk van een leger dat zwaar materiaal moet verplaatsen. Bommenleggers komen gewoon uit de regio. Taliban trekken zelfs wandelend of per ezel door het hele land.

Dan blijft het kleinschalig en krijg je geen complete intercontinentale vluchtelingenstromen. Met pijl en boog schiet het beslist veel minder hard op. Taliban hebben toch liever technicals en kalasjnikofs.

fisherman1969
23-05-10, 21:34
waar heb je het nou over man, of je maakt gebruik van thuiszorg of niet? thuiszorg is helemaal niet slecht betaald en is een welkome verdienste voor velen. Daarnaast komen ouderen uit hun sociale isolement. Bovendien komen er alleen maar meer ouderen bij, ouderen verdienen alle zorg.

Blijkbaar is er een misverstand ,ik haalde dit aan omdat jij duidelijk doelde op Poolse arbeiders .
Daarom haalde ik dit voorbeeld aan .
Verder vind jij het niet slecht betaald ??
Reken ff mee haar netto inkomen bedraagd per maand 1064 euro!
Ter vergelijking een interieur verzorgster (werkster) hier in t, Gooi betalen ze een graag 15 euro netto ,als je er al een krijgen kan!
Maar goed , wat ik bedoelde is dat veelal ook in de ziekenhuizen juist de allochtone vrouwen waaronder ook veel MOSLIMA,S dit soort onmisbaar werk doen.Dat ik 3 uur betaalde thuiszorg krijg komt : omdat ik niet ziek genoeg ben !
Gek genoeg kan ik wel meer vergoedde verpleegzorg krijgen , wat ik onnodig vind , dit is nl veel duurder en ik kan me zelf wel injecteren, spoelen enz enz .

super ick
24-05-10, 20:47
Niks mensen zat, bouw en productie kan niet draaien zonder Engelsen, Ieren, Polen, Yougo's, Bulgaren, Roemenen, ....

Wonderbaarlijk he.
Hoe komt het toch dat er zoveel Marokkanen werkloos blijven?
Zijn die te stom om te werken of zijn ze gewoon lui.

Joesoef
24-05-10, 20:51
Wonderbaarlijk he.
Hoe komt het toch dat er zoveel Marokkanen werkloos blijven?
Zijn die te stom om te werken of zijn ze gewoon lui.


Wat is veel? Daarbij, je moest eens weten hoeveel Marokkanen in bv de bouw en productie werken.

super ick
24-05-10, 20:56
Dan blijft het kleinschalig en krijg je geen complete intercontinentale vluchtelingenstromen. Met pijl en boog schiet het beslist veel minder hard op. Taliban hebben toch liever technicals en kalasjnikofs.

Het is ook relatief kleinschalig. Je hoeft maar een paar plaatsen te controleren om de economische macht te hebben.
Op het platte land hebben ze voldoende aan een paar oude auto's met tientallen gehersenspoelden om een hele regio te terroriseren.
De bevolking loopt ook snel achter de machthebbers aan omdat de represailles nogal bruut zijn.
1 'verrader' helemaal villen en ondersteboven enkele dagen in een boom laten hangen ontneemt de spirit om ongehoorzaam te zijn.

super ick
25-05-10, 08:40
Wat is veel? Daarbij, je moest eens weten hoeveel Marokkanen in bv de bouw en productie werken.

Veel is niet weinig.
Zoveel Marokkanen zie ik niet op de bouwsteigers.

Joesoef
25-05-10, 10:31
Veel is niet weinig.
Zoveel Marokkanen zie ik niet op de bouwsteigers.


Niet vreemd in racistisch tukkersland.

Kom er genoeg tegen in de Amsterdam, veel zelfstandigen, zzp.

knuppeltje
25-05-10, 11:18
Joesoef;4351400]Kom er genoeg tegen in de Amsterdam, veel zelfstandigen, zzp.

Yep, heb als uitvoerder er al heel wat op mijn werk gehad en dat was niet eens in Amsterdam. De meesten deden het ook nog een heel stuk beter dan veel auto-zzp'ers, daar zat af en toe echt gajus tussen.

John2
25-05-10, 12:11
Niet vreemd in racistisch tukkersland.

Kom er genoeg tegen in de Amsterdam, veel zelfstandigen, zzp.

Dit is wel de grootste onzin die ik ooit heb gehoord dat Twente racistisch is?
Als toch wel één bevolkingsgroep normaal met elkaar omgaan zijn het juist de Tukkers.
Hier spreken onze mede tukkers dan ook gewoon twents en leven ze in de zelfde gastvrijheid als wij en strijden we samen voor onze rechten, immers iedereen die hier is geboren en getogen is een ras tukker in hart en nieren.
Hier hebben wij gelukkig het tuig en de resten uit het westen niet nodig.
Wij hebben dan ook een uitdrukking "Doa ie moar normoal, dan doaje al gek genoog".
Daarom O gij verscheurde allochtonen uit het westen kom eens genieten van de rust en de schoonheid der natuur tussen Dinkel en Regge.

PS. Neem meteen even de 7,2 miljard mee kunnen we een leuk feestje bouwen.

John2
25-05-10, 12:14
Wat is veel? Daarbij, je moest eens weten hoeveel Marokkanen in bv de bouw en productie werken.

Kom ze wel regelmatig tegen als machine technicus maar in de bouw toch weinig, maar dat ligt meer aan de studie keuze die ze maken.

super ick
25-05-10, 18:18
Niet vreemd in racistisch tukkersland.

Kom er genoeg tegen in de Amsterdam, veel zelfstandigen, zzp.

Kijk eens in mijn Nick, Pers. Tukkersland?

Joesoef
25-05-10, 18:24
Kijk eens in mijn Nick, Pers. Tukkersland?


Was ook bedoeld voor dat genie boven je ;). Hij bijt al.

super ick
25-05-10, 18:26
Genie? Heb jij er hier 1 gevonden dan?

John2
25-05-10, 23:54
Was ook bedoeld voor dat genie boven je ;). Hij bijt al.
door jou fout te verdoezelen noem jij mij een genie?
Normaal zou ik me vereerd voelen, maar je hebt nu toch wel de bodem bereikt.
Dus ik bedankt dan ook voor de eer en zou u sieren excuses te maken naar het twentse volk

John2
25-05-10, 23:57
Genie? Heb jij er hier 1 gevonden dan?

Nou DNA misschien want je moet wel een genie zijn om stukken te schrijven zoals hij doet.