PDA

Bekijk Volledige Versie : Homokoppel uit Malawi moet 14 jaar naar cel



Marsipulami
20-05-10, 12:44
Homokoppel uit Malawi moet 14 jaar naar cel

do 20/05/2010 - 11:12

Een homoseksueel koppel uit Malawi is door de rechter veroordeeld tot 14 jaar cel en dwangarbeid omdat ze "de orde van de natuur" verstoort. Homoseksualiteit is verboden in het zeer conservatieve Afrikaanse land.

In december vorig jaar werden Tiwonge Chimbalanga (20) en zijn partner Steven Monjeza (26) opgepakt nadat ze als eersten een symbolisch homohuwelijk georganiseerd hadden in het land.

Met 14 jaar cel heeft de rechter het homokoppel de maximumstraf opgelegd. "De veroordeling is bedoeld om andere mensen af te schrikken om in de verleiding te komen om jullie vreselijke voorbeeld te volgen", aldus het vonnis van de rechter.

Het koppel was eerder al voor dezelfde reden schuldig bevonden door een andere rechtbank. Ook daar oordeelde de rechter dat ze "de orde van de natuur" met de voeten getreden hadden.

Mensenrechtenorganisaties en organisaties die strijden tegen aids reageerden eerder al verontwaardigd op hun arrestatie. Door de repressie tegen homoseksualiteit in Malawi wordt ook de strijd tegen het hiv-virus er niet gemakkelijker op.

Slinger
20-05-10, 12:47
Homokoppel uit Malawi moet 14 jaar naar cel

do 20/05/2010 - 11:12

Een homoseksueel koppel uit Malawi is door de rechter veroordeeld tot 14 jaar cel en dwangarbeid omdat ze "de orde van de natuur" verstoort. Homoseksualiteit is verboden in het zeer conservatieve Afrikaanse land.

In december vorig jaar werden Tiwonge Chimbalanga (20) en zijn partner Steven Monjeza (26) opgepakt nadat ze als eersten een symbolisch homohuwelijk georganiseerd hadden in het land.

Met 14 jaar cel heeft de rechter het homokoppel de maximumstraf opgelegd. "De veroordeling is bedoeld om andere mensen af te schrikken om in de verleiding te komen om jullie vreselijke voorbeeld te volgen", aldus het vonnis van de rechter.

Het koppel was eerder al voor dezelfde reden schuldig bevonden door een andere rechtbank. Ook daar oordeelde de rechter dat ze "de orde van de natuur" met de voeten getreden hadden.

Mensenrechtenorganisaties en organisaties die strijden tegen aids reageerden eerder al verontwaardigd op hun arrestatie. Door de repressie tegen homoseksualiteit in Malawi wordt ook de strijd tegen het hiv-virus er niet gemakkelijker op.

Daar komen ze tenminste nog in de cel. In Amsterdam krijgen ze lijfstraffen.

Aït Ayt
20-05-10, 12:50
Daar komen ze tenminste nog in de cel.

inderdaad, het is dan ook een christenland..

Slinger
20-05-10, 12:52
inderdaad, het is dan ook een christenland..

Tamelijk humaan dus.

Aït Ayt
20-05-10, 12:59
Tamelijk humaan dus.

tamelijk humaan om mensen te straffen met dwangarbeid en 14 jaar cel omdat ze een symbolisch homohuwelijk hadden gesloten ? ?

Slinger
20-05-10, 13:01
tamelijk humaan om mensen te straffen met dwangarbeid en 14 jaar cel omdat ze een synbolisch homohuwelijk hadden gesloten ? ?

Gevangenisstraf is humaner dan de manier waarop ze in Amsterdam behandeld worden.

John2
20-05-10, 13:17
lol

Aït Ayt
20-05-10, 13:18
Gevangenisstraf is humaner dan de manier waarop ze in Amsterdam behandeld worden.

hier in amsterdam krijg je geen 14 jaar cel voor het sluiten van een homohuwelijk.. in amsterdam mogen homo's in vrijheid met elkaar huwen zonder de cel in gegooid te worden.. maar blijkbaar vindt je deze vrijheid voor homo's minder humaan dan homo's voor 14 jaar in de cel in te gooien wegens een symbolisch huwelijk..

Slinger
20-05-10, 13:27
hier in amsterdam krijg je geen 14 jaar cel voor het sluiten van een homohuwelijk.. in amsterdam mogen homo's in vrijheid met elkaar huwen zonder de cel in gegooid te worden.. maar blijkbaar vindt je deze vrijheid voor homo's minder humaan dan homo's voor 14 jaar in de cel in te gooien wegens een symbolisch huwelijk..

In Amsterdam krijgen ze lijfstraffen, in overeenstemming met de sjaria. Dat weet jij toch ook wel!

Danablue
20-05-10, 13:30
"De orde van de natuur". Het barst van de homoseksualiteit in de natuur.
Homo pinguïns, koeien en paarden met lesbische en biseksuele neigingen.
En bij een natuurlijk levend volk als de Lakota (Sioux) waren homoseksuelen gewoon een derde geslacht, naast mannelijk en vrouwelijk. Wat een moeilijk gedoe.

14 jaar, verschrikkelijk!

Witte78
20-05-10, 13:39
14 jaar opgesloten op een klein oppervlak met alleen maar mannen. Gaat dat ook niet tegen "de orde van de natuur" in?

Aït Ayt
20-05-10, 13:43
In Amsterdam krijgen ze lijfstraffen, in overeenstemming met de sjaria. Dat weet jij toch ook wel!

nope, in amsterdam krijgen homo's die een homohuwelijk sluiten geen lijftsraffen.. ook elders in nederland niet.. in rotterdam gaf de moslim aboutaleb in zijn functie als burgermeester 2 homo's zijn zegeningen bij het voltrekken van hun huwelijk.. dat is blijkbaar in jouw homofobe ogen minder humaan dan homo's 14 jaar in de cel te gooien..

Slinger
20-05-10, 14:06
nope, in amsterdam krijgen homo's die een homohuwelijk sluiten geen lijftsraffen.. ook elders in nederland niet.. in rotterdam gaf de moslim aboutaleb in zijn functie als burgermeester 2 homo's zijn zegeningen bij het voltrekken van hun huwelijk.. dat is blijkbaar in jouw homofobe ogen minder humaan dan homo's 14 jaar in de cel te gooien..

Jij bent zeker een vreemdeling in Mokum.

StevieK
20-05-10, 14:13
"De orde van de natuur". Het barst van de homoseksualiteit in de natuur.
Homo pinguïns, koeien en paarden met lesbische en biseksuele neigingen.
En bij een natuurlijk levend volk als de Lakota (Sioux) waren homoseksuelen gewoon een derde geslacht, naast mannelijk en vrouwelijk. Wat een moeilijk gedoe.

14 jaar, verschrikkelijk!


http://wearepower.files.wordpress.com/2009/06/deerorgy.jpg

http://www.mnn.com/sites/default/files/gay-animals.jpg

http://bigstupididiot.com/files/2009/09
/gaygiraffe.jpg

Het komt in de natuur ook voor, bewijs is hierbij geleverd


100% Hetrosekuelen maakt het niet uit hoe de HOMOS samenleven, het is juist diegene die NIET 100% Hetrosekueel zijn en NIET voor hun gevoelens durven uit te komen.

Dus Homos straffen Homos

Aït Ayt
20-05-10, 16:05
Jij bent zeker een vreemdeling in Mokum.

in tegenstelling tot jou ken ik wel de wetgeving in dit land..

PaRiSCaSa
20-05-10, 20:04
Nowhere in the article they used the term "christian".

Should this happen in a Muslim country, the terms "Islam" or "Muslim" would appear throughout the article...

barfly
20-05-10, 21:24
Hopelijk hebben ze in Malawi een twee in een cel beleid.

Slinger
20-05-10, 21:27
in tegenstelling tot jou ken ik wel de wetgeving in dit land..

Jij wilt het graag over wetgeving hebben, maar ik heb het over de totale behandeling van homo's, en die is in Amsterdam ver beneden peil.

tanger'73
20-05-10, 21:59
in tegenstelling tot jou ken ik wel de wetgeving in dit land..

YouTube- Danny de Munk - Mijn stad

Pizzaman
20-05-10, 22:06
Jij wilt het graag over wetgeving hebben, maar ik heb het over de totale behandeling van homo's, en die is in Amsterdam ver beneden peil.

Heu, en dat dan nog levenslang ook. :cool:

BTW mijn hond probeert het wel eens te doen met een boom.
En nu, afschieten? heb hem al laten castreren, hielp niet.

Overigens heb ik geen probleem met homo's.
Ik zou willen dat jullie ALLEMAAL en IEDEREEN homo waren.

Dan heb ik namelijk alle vrouwen voor mezelf. :rood: :Iluvu:
Hoepel maar op met die slechts 40 maagden dan :roken:

tanger'73
20-05-10, 22:30
in tegenstelling tot jou ken ik wel de wetgeving in dit land..

wist je, hij lijkt sprekend op mijn zoontje. Precies dat kapsel, alleen pikzwart.

YouTube- Danny de munk - Mijn stad (poep op de stoep)

mark61
21-05-10, 09:21
Overigens heb ik geen probleem met homo's.

Wilders' financiers echter wel. Totaal in de war.

Marsipulami
21-05-10, 09:35
14 jaar opgesloten op een klein oppervlak met alleen maar mannen. Gaat dat ook niet tegen "de orde van de natuur" in?

Toch niet echt tegen "de orde van de homo-natuur". Lijkt me voor hen een paradijslijke omgeving.

Pizzaman
21-05-10, 09:51
Wilders' financiers echter wel. Totaal in de war.

Misschien denkt ie wel net als de SP, die geld kreeg vanuit onduidelijke linkse hoek:
'Zolang er geen verplichtingen aan vast zitten vind ik het best.'

NB als je denkt dat degene die donaties doet altijd 100% ideologisch overeen stemt met de partij zal je wel vaker bedrogen uitkomen.
Wat wil je Wilders nu verwijten, dat ie zichzelf bedruipt met geld waar ie niet eerlijk aan komt? Of dat ie geld accepteert van bronnen die ideologisch niet 100% met hem overeen komen?

Of ga je gewoon eerlijk toegeven, dat je de pest in hebt dat iemand iets kan zien in een deel van zijn ideetjes?

Slinger
21-05-10, 23:17
Heu, en dat dan nog levenslang ook. :cool:

BTW mijn hond probeert het wel eens te doen met een boom.
En nu, afschieten? heb hem al laten castreren, hielp niet.

Overigens heb ik geen probleem met homo's.
Ik zou willen dat jullie ALLEMAAL en IEDEREEN homo waren.

Dan heb ik namelijk alle vrouwen voor mezelf. :rood: :Iluvu:
Hoepel maar op met die slechts 40 maagden dan :roken:

Het probleem is natuurlijk dat de wetten in Amsterdam perfect zijn, maar de barre werkelijkheid is helaas heel wat minder mooi, vooral voor homo's.

Pizzaman
21-05-10, 23:21
Het probleem is natuurlijk dat de wetten in Amsterdam perfect zijn, maar de barre werkelijkheid is helaas heel wat minder mooi, vooral voor homo's.

Voor hetero's is het ook niet alles.

Overigens het probleem is met die wetten, papier is zoals altijd geduldig.
Behalve als je een parkeerboete krijgt, dan komt al snel de deurwaarder.

Slinger
21-05-10, 23:23
Voor hetero's is het ook niet alles.

Overigens het probleem is met die wetten, papier is zoals altijd geduldig.
Behalve als je een parkeerboete krijgt, dan komt al snel de deurwaarder.

Ja, overtredingen die mensen als jij en ik maken, daar zijn ze meestal heel snel klaar mee.

Marsipulami
29-05-10, 21:43
Malawi verleent gratie aan homokoppel

VRT za 29/05/2010 - 21:39

De president van Malawi, Bingu wa Mutharika, heeft gratie verleend aan een homokoppel. De twee mannen waren eerder deze week door een rechter veroordeeld tot veertien jaar cel en dwangarbeid. De veroordeling had internationale verontwaardiging teweeggebracht.

De mannen werden opgepakt in december vorig jaar nadat ze hun homoseksuele relatie bezegeld hadden tijdens een symbolisch huwelijk. Deze week oordeelde een rechter dat ze "de orde van de natuur" hadden verstoord en veroordeelde hen tot veertien jaar cel en dwangarbeid, maar de president heeft die straf nu kwijtgescholden. Bingu wa Mutharika stelde dat ze meteen moeten worden vrijgelaten, maar, zo voegde hij eraan toe, "die beslissing is alleen ingegeven door humanitaire beweegredenen". "Want homoseksualiteit blijft illegaal in Malawi", zei hij.

De veroordeling van het homokoppel had internationale verontwaardiging gewekt. Verschillende hulpverleningsorganisaties hadden gedreigd met een boycot tegen het Afrikaanse land. De secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon (foto), die op bezoek is in het land, noemde de wet tegen homoseksualiteit enorm achterhaald, en benadrukte dat de beslissing om gratie te verlenen "moedig" was van de president.


----------------------------------------------------------

mark61
29-05-10, 23:57
Principes tot er iemand met een zak geld gaat rammelen.