PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël-liefde van Geert Wilders verdeelt de sjoel



mark61
24-05-10, 00:28
Aanpak antisemitisme spreekt aan, maar uitsluiting van bevolkingsgroep door PVV wekt weerstand

Gepubliceerd: 23 mei 2010 18:34 | Gewijzigd: 23 mei 2010 18:34

De PVV heeft onder Nederlandse joden geen bovenmatige aanhang. Geert Wilders Israël-adept? „Zulke vrienden kan Israël missen.”
Door onze redacteuren Karel Berkhout en Danielle Pinedo

Amsterdam, 27 april. Eén joodse familie in de Amsterdamse wijk Buitenveldert, twee meningen over de PVV. De jongste zoon, 17 jaar oud, heeft sympathie voor Wilders, onvoorwaardelijk trouw aan Israël. De moeder, Annette Atiya, voelt zich ongemakkelijk bij de PVV: „Ik ervaar veel uitlatingen van Wilders, zoals die over de hoofddoekjes, als een hetze tegen een bevolkingsgroep. Dat doet me toch denken aan de antisemitische stemmingmakerij voor de oorlog.”

Atiya praat er over met haar zoon, een „heel intelligente en redelijke jongen”, die op de orthodox-joodse school Cheider zit. „Dan vraag ik hem bijvoorbeeld: Wilders is weer eens weggebleven bij een debat. Waarom eigenlijk? Dat zet mijn zoon wel aan het denken.” Maar de zoon op zijn beurt beklaagt zich dat jongens met een keppeltje op straat vaak lastig worden gevallen door Marokkaanse jongens. Zegt zijn moeder, die haar zoon niet in de krant wil laten figureren: „Want het is een heel sensitieve kwestie.”

Onder de circa 40.000 Nederlandse joden spelen veel van dit soort discussies over Wilders, leider van de PVV. Bijvoorbeeld over de kandidatuur van de joodse ondernemer Gidi Markuszower voor de PVV. Die kwam in opspraak door een uitspraak over het uitbannen van critici op Israël uit de joodse gemeenschap, en het dragen van een wapen bij een joodse bijeenkomst. Zaterdag trok hij zich onverwachts terug.

Het debat over de PVV smeult al langer – in de synagoge, bij de viering van de Israëlische onafhankelijkheid vorige week, in het Nieuw Israelietisch Weekblad, bij de slager. „Er wordt over gepraat”, erkent rabbijn Rafael Evers van de traditioneel-joodse gemeente in Amsterdam. Meer wil hij niet kwijt.

Afgelopen vrijdag is het druk in bakkerij Laromme, midden in Buitenveldert, waar veel joden wonen. „Alvast sjabbat sjaloom”, klinkt het als weer een gemberbolus of challah (gevlochten brood) over de toonbank gaat. De winkel, onder rabbinaal toezicht, is overduidelijk een ontmoetingsplek.

De bakker, een Israëliër die jaren in Antwerpen heeft gewoond, waagt zich niet aan de politiek: „Ik weet er niets van.” Zijn klanten praten wel, veelal anoniem, want „het ligt gevoelig”. Een Israëliër zegt zich te schamen voor Wilders: „Zulke vrienden kan Israël missen; voor mij is hij een racist.” Een Deense ziet wel wat in hem: „Als buitenlander vind ik dat buitenlanders zich moeten aanpassen of vertrekken uit Nederland.”

Het stuit Annette Atiya tegen de borst dat Wilders een minderheid verbaal zo hard bejegent: „Precies wat er is gebeurd in de geschiedenis van de joden.” Die opvatting wordt breed gedeeld in de joodse gemeenschap. Rabbijn Menno ten Brink, van de Liberaal Joodse Gemeente in Amsterdam, zegt bijvoorbeeld: „Wilders stigmatiseert een bevolkingsgroep. Wij als joden hebben daar veel last mee gehad. Ik kan daar niet mee leven.”

De PVV-aanhang lijkt in de joodse gemeenschap niet groter dan gemiddeld. „In onze sjoel vind je mensen met verschillende politieke voorkeuren – van verstokte PvdA’ers tot PVV-sympathisanten”, zegt rabbijn Shmuel Katzman van de orthodox-joodse gemeente in Den Haag, een stad waar de PVV groot is. Opiniepeiler Maurice de Hond, ook van joodse komaf, heeft er geen onderzoek naar gedaan, maar „mijn indruk is dat de aanhang in joodse kring niet boven de landelijke 15 procent ligt. Mogelijk ligt het percentage iets hoger onder jongeren.”

Ber van Halem (22 jaar) gaat in elk geval stemmen op de PVV: „Want Wilders is de enige die echt iets wil doen tegen criminele Marokkanen.” Van Halem, die altijd een keppeltje draagt, werd anderhalf jaar geleden in Amsterdam op straat gemolesteerd door jongens van vermoedelijk Marokkaanse komaf. De daders werden nooit gepakt. Van Halem: „Het wordt tijd dat dit gewelddadige antisemitisme eindelijk eens wordt aangepakt. Welke andere politicus dan Wilders doet dat?”

Daarmee raakt Van Halem ook onder Wilders-tegenstanders een gevoelige snaar. De joodse gemeenschap voelt zich steeds meer bedreigd. Het aantal meldingen van antisemitisme is vorig jaar verdubbeld. Synagoges en joodse evenementen worden al jaren beveiligd uit vrees voor bomaanslagen als in Antwerpen en Parijs. Dat Markuszower in het verleden als beveiliger een keer een pistool droeg, wordt hem in joodse kring dan ook nauwelijks aangerekend.

„En dan is er de verkiezingswinst van die antisemitische partij in Hongarije en de emigratiegolf van joden die het antisemitisme in Frankrijk ontvluchten”, zegt Atiya. „Voor Nederlandse joden blijft Israël het land waar je in geval van nood naar toe kan.” En het land dat steun verdient, hoe je ook aankijkt tegen het conflict met de Palestijnen. Wilders geeft die steun aan het land, dat hij al heel vaak heeft bezocht.

In het boek Veel gekker kan het niet worden beschrijft Wilders hoe hij als 17-jarige ging werken in de kibboets: „Ik had op dat moment niet genoeg geld om naar Australië te reizen, dus besloot ik naar Israël te gaan. Een andere reden om Australië toch niet te bezoeken, was dat mijn overgrootvader van mijn moeders kant Levinus Meijer heette.” Meijer is een typisch joodse naam. „Ik dacht: misschien vind ik in Israël wel iets van verre roots. Maar daar ben ik nooit achtergekomen.”

Het spreekt tot de verbeelding van Van Halem, die meer inspirerende verhalen over Wilders heeft gehoord. „Op zijn kamer hangt de Israëlische vlag en een portret van een rabbijn. Vooral dat laatste spreekt mij persoonlijk aan omdat ik zelf vernoemd ben naar een beroemde rabbijn.” De vlag hangt overigens op de kamer van PVV-Kamerlid Bosma en over een portret is niets bekend.

Overigens wijst de PVV ritueel slachten af, iets wat voor veel joden essentieel is. Wilders neemt daarmee vooral de moslims op de korrel, maar maakt geen uitzondering voor de joden. Evers: „Ik heb hem wel eens aangesproken op zijn standpunt over de rituele slacht, maar hij hield eraan vast.” De rabbijn benadrukt hoe diervriendelijk de slacht verloopt: „De messen zijn zo ongelooflijk scherp, die voel je niet eens als je gesneden wordt.”

De PVV plaatst de joodse kiezers voor een „dilemma”, vindt zijn collega Katzman: „Zowel als het gaat om onderwerpen die de joodse gemeenschap direct raken, als om zaken die weinig tolerantie tonen naar de niet-joodse medemens.” Joden voor wie Israël zwaar weegt, zouden wel eens kunnen gaan stemmen op VVD of CDA, voorspelt rabbijn Ten Brink: „Hans van Baalen van de VVD wordt door velen als een vriend van Israël gezien. En Maxime Verhagen [CDA] hield onlangs met Jom Ha’atsmaoet [de Israëlische onafhankelijkheidsdag] een mooi verhaal bij ons. Na afloop hoorde ik meer mensen zeggen: misschien ga ik toch maar CDA stemmen.”

NRC

ronald
24-05-10, 01:07
Buiten dat er wel wat foutjes in het artikel zitten herken ik het wel allemaal. Voor zover ik het kan overzien is de overgrote meerderheid toch een tegenstander van de PVV. Gidi's escapade naar de PVV-lijst levert nog menig gegrom op. Tè radicaal over vele onderwerpen die ook de joodse gemeenschap aangaat. Wilders "liefde" voor Israel zal menigeen wel een worst wezen en wat hij aan antisemitisme denkt te gaan doen is ook lekker vaag.

Abu_Hurayrah
24-05-10, 01:17
Stevige Islam-kritiek is goed voor de Moslims, omdat het de hypocrieten doet afscheiden van de oprechten, in dat licht is dat wel een winst die mede dankzij Wilders en andere islamofoben teweeg wordt gebracht.

De Israël liefde van Wilders is in zijn ogen waarschijnlijk voornamelijk gebaseerd op de strategische positie die niet-Moslims in het overwegend Islamitische deel van de wereld innemen, als een soort paard van Troje - geïnstalleerd door Engeland. Niet vanwege een vermeende link over een Joodse achtergrond, want Joden zijn strikt in het verwerpen van alles dat niet-Joods is.

De eenheid van Israël wordt mede gewaarborgd door het hebben van een gezamenlijke vijand ten aanzien van hun jonge staat, echter als er wordt ingezoomd dan zie je dat de Joodse orthodoxen steeds meer aan invloed winnen, al is het alleen maar vanwege hun zeer hoge geboortecijfer. Deze orthodoxen zijn tegen heel veel dingen die met de "moderniteit" te maken hebben en worden gesegregeerd in scholen in de Joodse leer opgevoed.

De perfecte islamofoob is overigens degene die zich het minst met islamofobie lijkt te vereenzelvigen door steekhoudende argumenten, zoals bijvoorbeeld zijn commentaar op de aantijging dat een van zijn mensen een Imam zou hebben verdedigt, waarop hij koelbloedig antwoordde dat een bakker brood bakt en een advocaat mensen verdedigt.

Bofko
24-05-10, 02:08
Stevige Islam-kritiek is goed voor de Moslims, omdat het de hypocrieten doet afscheiden van de oprechten, in dat licht is dat wel een winst die mede dankzij Wilders en andere islamofoben teweeg wordt gebracht.

:duim:



De Israël liefde van Wilders is in zijn ogen waarschijnlijk voornamelijk gebaseerd op de strategische positie die niet-Moslims in het overwegend Islamitische deel van de wereld innemen, als een soort paard van Troje - geïnstalleerd door Engeland. Niet vanwege een vermeende link over een Joodse achtergrond, want Joden zijn strikt in het verwerpen van alles dat niet-Joods is.

Israel is de natuurlijke bondgenoot van Wilders in zijn strijd tegen de Islam.
Uit de topic-opener moge duidelijk zijn dat dat niet onverdeeld wederzijds is.



De eenheid van Israël wordt mede gewaarborgd door het hebben van een gezamenlijke vijand ten aanzien van hun jonge staat, echter als er wordt ingezoomd dan zie je dat de Joodse orthodoxen steeds meer aan invloed winnen, al is het alleen maar vanwege hun zeer hoge geboortecijfer. Deze orthodoxen zijn tegen heel veel dingen die met de "moderniteit" te maken hebben en worden gesegregeerd in scholen in de Joodse leer opgevoed.

De practici winnen het nog steeds van de orthodoxen. Dat blijft zo denk ik. Da's Israels kracht.



De perfecte islamofoob is overigens degene die zich het minst met islamofobie lijkt te vereenzelvigen door steekhoudende argumenten, zoals bijvoorbeeld zijn commentaar op de aantijging dat een van zijn mensen een Imam zou hebben verdedigt, waarop hij koelbloedig antwoordde dat een bakker brood bakt en een advocaat mensen verdedigt.
?? Je doelt op Bram Moskowicz, of wat ? Probeer direct te zijn en niet halfslachtig suggestief.

Abu_Hurayrah
24-05-10, 09:41
?? Je doelt op Bram Moskowicz, of wat ? Probeer direct te zijn en niet halfslachtig suggestief.

Nee, iemand die op de verkiezingslijst staat van Wilders, ik zag hem die uitspraak doen op de tv.

mark61
24-05-10, 11:00
Stevige Islam-kritiek is goed voor de Moslims, omdat het de hypocrieten doet afscheiden van de oprechten, in dat licht is dat wel een winst die mede dankzij Wilders en andere islamofoben teweeg wordt gebracht.

Welnee. Wildersen en fundi's kunnen niet zonder elkaar; ze gedijen dankzij de aanwezigheid van de ander.

Wilders' verhaal is zo onbenullig dat het helemaal niks scheidt van niks.



De Israël liefde van Wilders is in zijn ogen waarschijnlijk voornamelijk gebaseerd op de strategische positie die niet-Moslims in het overwegend Islamitische deel van de wereld innemen,

Tis leuk bedacht maar onjuist. Wilders' Israëlliefde dateert van ver voor zijn 'ontdekking' van moslims en Marokkanen.


geïnstalleerd door Engeland.

Eenzijdige onzin. De rol van Engeland is nogal complex. Het heeft in de dertiger jaren van de 20e eeuw regelmatig anti-zionistische maatregelen genomen. Zo erg zelfs dat zionisten een bomaanslag pleegden op de Engelsen.

Dit soort simplistische kijk op de geschiedenis is immoreel, en leidt tot erger.

Je reageert overigens totaal niet op het topic.

Wat mij opvalt is dat met name jongeren zich wel tot de PVV aangetrokken voelen, alleen vanwege het feit dat ze blijkbaar vaak worden lastiggevallen door Marokkaans tuig. Heb je daar nog commentaar op?

ronald
24-05-10, 17:47
Wat mij opvalt is dat met name jongeren zich wel tot de PVV aangetrokken voelen, alleen vanwege het feit dat ze blijkbaar vaak worden lastiggevallen door Marokkaans tuig. Heb je daar nog commentaar op?

Dit is zonder meer de reden van een gewillig oor voor Wilders. Niet allemaal. Toen mijn zoontje een jaar of 10 was werd hij door vier Marokkaanse jongens in elkaar geslagen omdat hij een keppel droeg. Freija vond het toen nog een uit mijn duim gezogen verhaal. Nu jaren later heeft hij niets met Wilders, in tegendeel, klasseert hem als fout. Het enige wat over is gebleven is zijn opvatting van dat soort tuig: lafbekken.
De in het artikel genoemde Ber is mijn schoonzoon die zo'n twee jaar geleden uit het niets eveneens door een aantal in elkaar is geslagen omdat hij een keppel droeg. Niet dat hij nou zo'n Wilders aanhanger is maar alleen omdat die bepaalde zaken aankaart.
De vraag hier idd is Wat is het commentaar?

Abu_Hurayrah
24-05-10, 18:18
Dit is zonder meer de reden van een gewillig oor voor Wilders. Niet allemaal. Toen mijn zoontje een jaar of 10 was werd hij door vier Marokkaanse jongens in elkaar geslagen omdat hij een keppel droeg. Freija vond het toen nog een uit mijn duim gezogen verhaal. Nu jaren later heeft hij niets met Wilders, in tegendeel, klasseert hem als fout. Het enige wat over is gebleven is zijn opvatting van dat soort tuig: lafbekken.
De in het artikel genoemde Ber is mijn schoonzoon die zo'n twee jaar geleden uit het niets eveneens door een aantal in elkaar is geslagen omdat hij een keppel droeg. Niet dat hij nou zo'n Wilders aanhanger is maar alleen omdat die bepaalde zaken aankaart.
De vraag hier idd is Wat is het commentaar?

Om te beginnen, als we een groep vanwege etniciteit als tuig gaan wegzetten dan denk ik dat de verantwoordelijken die zich met hen associeren zich tegen de haren in gestreken zullen voelen, dat voorop gesteld.

Voor wat betreft mijn commentaar op de misstanden onder de Marokkaanse jeugd, welke het vermeende gevolg zou hebben van extra Wilders-stemmers, dan is mijn antwoord daarop dat een ongenuanceerde opstelling en veralgemenisering door Wilders, doordat de woorden Islam en criminele Marokkanen consequent achter elkaar gebruikt worden, dat dit voor iedere weldenkende Hollander (waar de zoon van ronald kennelijk onder valt) in zou moeten zien dat een stem op hem niet de meest ideale oplossing zal bieden. Dat hij het op groffe wijze ter sprake brengt is zijn gat in de markt, maar laat dat dan vooral een gat blijven en laat het uitbuiten daarvan door de wat redelijkere en volwassenere partijen in de politiek gedaan worden. Er zijn genoeg andere partijen waar uiteindelijk een strategische stem op gegeven kan worden.

Om niet de illusie te wekken dat ik raddraaiers, in deze van Marokkaanse origine, een hand boven het hoofd wil houden, vind ik dan ook dat de andere partijen hun best moeten doen om deze onvrede te neutraliseren door een aanpak waar alle sociale partijen bij gebaat zijn. De overheid heeft genoeg macht daartoe, maar sowieso moet er iets aan het klimaat veranderen ten aanzien van de Islam, kijk alleen al naar mark61, een islamofoob bij uitstek, die om het minste en geringste mijn woorden omzet in fundamentalisme. Wilders had hem op zijn kieslijst kunnen plaatsen.

ronald
24-05-10, 19:15
Om te beginnen, als we een groep vanwege etniciteit als tuig gaan wegzetten dan denk ik dat de verantwoordelijken die zich met hen associeren zich tegen de haren in gestreken zullen voelen, dat voorop gesteld.

Of je snapt het nog steeds niet of je wilt het niet snappen.Hoeveel keer heb ik in de afgelopen zeg 20 jaar niet meegemaakte dat keppel dragende joodse jongetjes oor Marokkaanse laf tuig in elkaar zijn geslagen? Geen enkele keer door Turkse jongens of Nederlandse jongens, nee:Marokkaanse. Ik zet geen enkele etnische bevolkingsgroep weg als tuig, ik constateer dat in elkaar slaande Marokkaanse jongens (let op: meervoud want alleen zijn het schaapjes) laf tuig is. En jij komt nu aan met "die zich tegen de haren in gestreken zullen voelen"? Laten ze hun grote bek opendoen tegen ie verziekte laffe tuig. Ik laat me dat in ieder geval niet onthouden. Pech dat ze van een andere etnische groep zijn. Hebben ze aan hun zelf te danken. En als jij nu zielig gaat zitten roepen dat de gehele Marokkaanse gemeenschap hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld dan jank je wat mij betreft maar lekker verder.


Voor wat betreft mijn commentaar op de misstanden onder de Marokkaanse jeugd, welke het vermeende gevolg zou hebben van extra Wilders-stemmers,
Klopt. Doe wat aan die misstanden als je dat kunt. Een mogelijkheid is nl stemmen op iemand die er recht voor zijn raap wat van zegt.


dan is mijn antwoord daarop dat een ongenuanceerde opstelling en veralgemenisering door Wilders, doordat de woorden Islam en criminele Marokkanen consequent achter elkaar gebruikt worden, dat dit voor iedere weldenkende Hollander (waar de zoon van ronald kennelijk onder valt) in zou moeten zien dat een stem op hem niet de meest ideale oplossing zal bieden.
Ja dat krijg je als dat getreiter vanuit die tuighoek al 20 jaar maar door gaat. Bovendien ben ik nog altijd allochtoon en mijn kinderen zijn Nederlander geworden. Probeer je weer extra zielig te doen? Ga ik Molukkers of Marokkanen in elkaar rammen? Als Wilder niet over "Marokkaans tuig" zou hebben kúnnen roepen dan was hij door nog meer aan de kant gezet. Maar dat is dus niet zo.


zich tegen de haren in gestreken zullen voelen.

Dat hij het op groffe wijze ter sprake brengt is zijn gat in de markt, maar laat dat dan vooral een gat blijven en laat het uitbuiten daarvan door de wat redelijkere en volwassenere partijen in de politiek gedaan worden. Er zijn genoeg andere partijen waar uiteindelijk een strategische stem op gegeven kan worden.
Je doet nu net of je iets nieuws zit te roepen. Dat bepaalde joodse jongeren Wilders wel zien zitten is om het feit dat hij hun aanvallers zegt wat ze ook zijn en dan lijkt een veralgemeniseerde werking en kritiek op e Islam niet veel voor ze uit te maken. Jij ontkent gewoon wat er gebeurt.


Om niet de illusie te wekken dat ik raddraaiers, in deze van Marokkaanse origine, een hand boven het hoofd wil houden, vind ik dan ook dat de andere partijen hun best moeten doen om deze onvrede te neutraliseren door een aanpak waar alle sociale partijen bij gebaat zijn. De overheid heeft genoeg macht daartoe, maar sowieso moet er iets aan het klimaat veranderen ten aanzien van de Islam, kijk alleen al naar mark61, een islamofoob bij uitstek, die om het minste en geringste mijn woorden omzet in fundamentalisme. Wilders had hem op zijn kieslijst kunnen plaatsen.
Als de overheid, maar in eerste instantie de ouders, een tijdje dat soort tuig een goeie schop onder hun kont zou hebben gegeven zou dat wellicht hebben gewerkt. Ik heb juist aanmoedigende tuigouders gezien. Ga nu niet van een aangevallen partij sympathie verwachten. Ik denk eerder dat jij je achter de Islam verschuilt door elk kritiek op een bepaalde bevolkingsgroep af te wimpelen als zou dat anti-Islam zijn. Dát is helemaal niet het probleem, het gedrag van Moslims-noemende tuig is het probleem. Ik vind Mark61 helemaal niet Islamofoob. Hij ziet bepaalde zaken scherp en kritiek wordt meteen afgewend als zijnde anti-Islam en er wordt niets met dat kritiek gedaan.

PaRiSCaSa
24-05-10, 19:53
Of je snapt het nog steeds niet of je wilt het niet snappen.Hoeveel keer heb ik in de afgelopen zeg 20 jaar niet meegemaakte dat keppel dragende joodse jongetjes oor Marokkaanse laf tuig in elkaar zijn geslagen? Geen enkele keer door Turkse jongens of Nederlandse jongens, nee:Marokkaanse. Ik zet geen enkele etnische bevolkingsgroep weg als tuig, ik constateer dat in elkaar slaande Marokkaanse jongens (let op: meervoud want alleen zijn het schaapjes) laf tuig is. En jij komt nu aan met "die zich tegen de haren in gestreken zullen voelen"? Laten ze hun grote bek opendoen tegen ie verziekte laffe tuig. Ik laat me dat in ieder geval niet onthouden. Pech dat ze van een andere etnische groep zijn. Hebben ze aan hun zelf te danken. En als jij nu zielig gaat zitten roepen dat de gehele Marokkaanse gemeenschap hiervoor verantwoordelijk wordt gesteld dan jank je wat mij betreft maar lekker verder.



THE COWARD FOLK IS YOURS WHO KILLS EVERYDAY BABIES, CHILDREN AND WOMEN. Why dont you complain about that?

The Jews, the best thing they can do: complaining, they are victims, they will cry all their life, until their last breath.

Zielig laf volk.

In front of you, they are all Moroccans, Algerians, Tunisians. In your back, they stab you.

Just pray so hard as you can so that what your folk is currently doing in Palestine does not have consequences in France or in Europe in general. Pray. For your children. So that they dont end like the Palestinian ones. Traitors.

The_Grand_Wazoo
24-05-10, 20:26
THE COWARD FOLK IS YOURS WHO KILLS EVERYDAY BABIES, CHILDREN AND WOMEN. Why dont you complain about that?

The Jews, the best thing they can do: complaining, they are victims, they will cry all their life, until their last breath.

Zielig laf volk.

In front of you, they are all Moroccans, Algerians, Tunisians. In your back, they stab you.

Just pray so hard as you can so that what your folk is currently doing in Palestine does not have consequences in France or in Europe in general. Pray. For your children. So that they dont end like the Palestinian ones. Traitors.

Je commentaar doet niet ter zake. Het gaat hier niet over Israel, het gaat bij de opmerkingen van Ronald over Marrokaanse jongetjes. Jongetjes die alles doen wat de Koran verbied. Jongetjes die geen palestijn zijn, niet eens weten waar dat ligt omdat zij hun hersencellen doodblowen. Van dat soort eikeltjes.

Zoek een andere plek en ander moment voor het tentoon spreiden van je fijnzinnige gevoel voor non-sequiturs.

H.P.Pas
24-05-10, 20:29
non-sequiturs.

:student: Dit is een red herring, geen non sequitur.

Abu_Hurayrah
24-05-10, 20:32
Eenzijdige onzin. De rol van Engeland is nogal complex. Het heeft in de dertiger jaren van de 20e eeuw regelmatig anti-zionistische maatregelen genomen. Zo erg zelfs dat zionisten een bomaanslag pleegden op de Engelsen.

Dit soort simplistische kijk op de geschiedenis is immoreel, en leidt tot erger.

Ik noem het beestje gewoon bij zijn naam, waarom simplistische kijk. Engeland had het beheer over een groot gebied waar de Palestijnen in rust geleefd hadden, totdat er steeds meer immigratie van Joden naar dat gebied kwam, wat uiteindelijk onder het beheer van Engeland verdedigt werd en via de VN beslist is tot stichting van de staat. Is het dan dankzij Engeland of ondanks Engeland? Dankzij natuurlijk.

Het feit dat er tot op heden geen officieel erkende Palestijnse staat is, terwijl de Palestijnen in aantal de Joden overstijgen, zegt al genoeg.

In mijn Encyclopædia Britannica - die natuurlijk niet in voordeel van de Palestijnen zal plijten, wordt dit bevestigt:

Palestine, remained under the sway of successive Islamic dynasties until the collapse of the Ottoman Empire at the end of World War I, when it was placed under British mandate from the League of Nations.

Even before the mandate, the desire for a Jewish homeland prompted a small number of Jews to immigrate to Palestine, a migration that grew dramatically during the second quarter of the 20th century with the increased persecution of Jews worldwide and subsequent Holocaust perpetrated by Nazi Germany. This vast influx of Jewish immigrants into the region, however, caused tension with the native Palestinian Arabs, and violence flared between the two groups leading up to the United Nations plan to partition Palestine into Jewish and Palestinian sectors and Israel's ensuing declaration of statehood on May 14, 1948.

mark61
24-05-10, 20:52
Om te beginnen,

Veel gelul, geen uitspraak. Je hebt dus geen commentaar. Je negeert wat ik zeg.

Het is gelogen? Te pijnlijk? Vertel...

Altijd maar draaien. Waarom doen jullie dat?

mark61
24-05-10, 20:54
THE COWARD FOLK IS YOURS WHO KILLS EVERYDAY BABIES, CHILDREN AND WOMEN. Why dont you complain about that?

The Jews, the best thing they can do: complaining, they are victims, they will cry all their life, until their last breath.

Zielig laf volk.

In front of you, they are all Moroccans, Algerians, Tunisians. In your back, they stab you.

Just pray so hard as you can so that what your folk is currently doing in Palestine does not have consequences in France or in Europe in general. Pray. For your children. So that they dont end like the Palestinian ones. Traitors.

Ah, behalve geschift en een frans koloniaal assimilantje ben je nog een antisemiet ook. Ik had het kunnen weten.

Donder op naar Frankrijk :hihi:

mark61
24-05-10, 20:56
Ik noem het beestje gewoon bij zijn naam, waarom simplistische kijk. Engeland had het beheer over een groot gebied waar de Palestijnen in rust geleefd hadden, totdat er steeds meer immigratie van Joden naar dat gebied kwam, wat uiteindelijk onder het beheer van Engeland verdedigt werd en via de VN beslist is tot stichting van de staat. Is het dan dankzij Engeland of ondanks Engeland? Dankzij natuurlijk.

Halve verhaal. Leugenachtig de andere helft weglaten, maar nu in 200 woorden, maakt het niet beter, maar erger.

Als je ergens over wilt babbelen moet je er wat vanaf weten.

PaRiSCaSa
24-05-10, 21:01
Je commentaar doet niet ter zake. Het gaat hier niet over Israel, het gaat bij de opmerkingen van Ronald over Marrokaanse jongetjes. Jongetjes die alles doen wat de Koran verbied. Jongetjes die geen palestijn zijn, niet eens weten waar dat ligt omdat zij hun hersencellen doodblowen. Van dat soort eikeltjes.

Zoek een andere plek en ander moment voor het tentoon spreiden van je fijnzinnige gevoel voor non-sequiturs.

I gave him my opinion, that many share. He now knows it.

The day we will hear Jews complaining about the atrocities in Israhell and occupied Palestine, they will see us handle ourselves what they call their "Marokkaans tuig" problem.

And mind your own business. Iam not talking to you. Thank you.

mark61
24-05-10, 21:03
I gave him my opinion, that many share. He now knows it.

The day we will hear Jews complaining about the atrocities in Israhell and occupied Palestine, they will see us handle ourselves what they call their "Marokkaans tuig" problem.

And mind your own business. Iam not talking to you. Thank you.

Donder op idioot. Dit is een openbaar forum. I'm talking to you.

Wegwezen met je antisemitisme.

Aït Ayt
24-05-10, 21:40
Of je snapt het nog steeds niet of je wilt het niet snappen.Hoeveel keer heb ik in de afgelopen zeg 20 jaar niet meegemaakte dat keppel dragende joodse jongetjes oor Marokkaanse laf tuig in elkaar zijn geslagen?

hoe weet je dat het om marokkanen ging ? kun je dat zien in je glazen bol ?


Geen enkele keer door Turkse jongens of Nederlandse jongens, nee:Marokkaanse.

veel nederlanders zullen vermoedelijk het verschil niet kunnen zien tussen turkse en marokkaanse jongens.. toch knap van je dat jij het wel kon zien terwijl je er niet eens bij was.. :duim:

maar zelfs al zou het wel om marokkanen gaan dan nog is het ongegrond om te spreken van marokkaans tuig.. het zijn in de eerste plaats nederlandse jongens die als tweede nationaliteit de marokkaanse nationaliteit dragen.. hun eerste nationaliteit is nederlander.. het zijn nederlanders die op hun nederlands staatsburgerschap afgerekend dienen te worden.. dat jij desondanks spreekt van marokkaans tuig maakt je gedrag op z'n minst verdacht.. je wilt nederlandse staatsburgers met een marokaans paspoort blijkbaar niet als nederlanders beschouwen..

ronald
24-05-10, 21:46
THE COWARD FOLK IS YOURS WHO KILLS EVERYDAY BABIES, CHILDREN AND WOMEN. Why dont you complain about that?

The Jews, the best thing they can do: complaining, they are victims, they will cry all their life, until their last breath.

Zielig laf volk.

In front of you, they are all Moroccans, Algerians, Tunisians. In your back, they stab you.

Just pray so hard as you can so that what your folk is currently doing in Palestine does not have consequences in France or in Europe in general. Pray. For your children. So that they dont end like the Palestinian ones. Traitors.

Oh gaan we op die tour? Waar hebben we het over? Hier wordt ff lekker plat antisemitische daden bij het woord gevat en jij komt met deze crap? Je laat duidelijk zien dat antizionisme gelijk is aan antisemitisme.

ronald
24-05-10, 21:53
I gave him my opinion, that many share. He now knows it.

The day we will hear Jews complaining about the atrocities in Israhell and occupied Palestine, they will see us handle ourselves what they call their "Marokkaans tuig" problem.

And mind your own business. Iam not talking to you. Thank you.

Blijkt dat jouw commentaar dus vet antisemitisch is en niemand mag daar iets van zeggen. Gefeliciteerd. Je bewijst precies wat ik ter berde bracht alleen zitten je handjes nog boven je keyboard. Ik zou niet weten hoe jij dat Marokkaans tuig anders zou willen noemen dan Marokkaans tuig? Wens je dat "laf" ervoor komt te staan?

Aït Ayt
24-05-10, 21:56
Blijkt dat jouw commentaar dus vet antisemitisch is en niemand mag daar iets van zeggen.

PaRiSCaSa ziet bepaalde zaken scherp en kritiek wordt meteen afgewend als zijnde anti-semitisme en er wordt niets met dat kritiek gedaan.

ronald
24-05-10, 22:03
hoe weet je dat het om marokkanen ging ? kun je dat zien in je glazen bol ?



Ik weet waar ze wonen. Ik ken die jochies. Ik ken de families. Wil je nog meer weten?


veel nederlanders zullen vermoedelijk het verschil niet kunnen zien tussen turkse en marokkaanse jongens.. toch knap van je dat jij het wel kon zien terwijl je er niet eens bij was.. :duim:

Laat ik toch niet standaard Nederlander zijn. Ik heb jaren op een school gewerkt met èn Turkse èn Marokkaanse leerlingen. Is dit eenuitvlucht poging of zo?


maar zelfs al zou het wel om marokkanen gaan dan nog is het ongegrond om te spreken van marokkaans tuig.. het zijn in de eerste plaats nederlandse jongens die als tweede nationaliteit de marokkaanse nationaliteit dragen.. hun eerste nationaliteit is nederlander.. het zijn nederlanders die op hun nederlands staatsburgerschap afgerekend dienen te worden.. dat jij desondanks spreekt van marokkaans tuig maakt je gedrag op z'n minst verdacht.. je wilt nederlandse staatsburgers met een marokaans paspoort blijkbaar niet als nederlanders beschouwen..
Sorry, laf Marokkaans tuig. Hoepel op. Mijn kinderen zijn nooit door Turkse noch door Nederlandse jongens of tuig afgerist omdat ze joods zijn. Praat liever over het gedrag vcan dat Marokkaans tuig. Om met Abu_Hurayrah te spreken: ik noem het beestje gewoon zoals het is en aan politiek correct taal hebben we hier de laatste 20 jaar ook niets gehad als je de populariteit van Wilders ergens aan wilt afschilderen want geen enkel Marokkaans college is opgestaan om ook maar iets aan dit probleem te doen.

ronald
24-05-10, 22:06
PaRiSCaSa ziet bepaalde zaken scherp en kritiek wordt meteen afgewend als zijnde anti-semitisme en er wordt niets met dat kritiek gedaan.

Dat ziet hij niet. Hij mengt Israel met joden in Nederland die door Marokkaans tuig antisemitisch worden bejegend. Hoe blind moet je zijn?

PaRiSCaSa
24-05-10, 22:06
Oh gaan we op die tour? Waar hebben we het over? Hier wordt ff lekker plat antisemitische daden bij het woord gevat en jij komt met deze crap? Je laat duidelijk zien dat antizionisme gelijk is aan antisemitisme.

Oh poor victim :tranen:

If for you, to talk about injustice in occupied Palestine is antisemitic (déjà vu) so yes indeed Iam and proud. Let me also call you a racist for the words you use towards Moroccans.

On top of that, Iam sure you are a liar. Victimization.

ronald
24-05-10, 22:12
Oh poor victim :tranen:

If for you, to talk about injustice in occupied Palestine is antisemitic (déjà vu) so yes indeed Iam and proud. Let me also call you a racist for the words you use towards Moroccans.

On top of that, Iam sure you are a liar. Victimization.

Victim?? Nu wordt je echt grappig. Rammen wat Marokkaans tuig een jongetje die alleen is en jij loopt hier zielig te doen over hoe zwaar Moslims het wel niet hebben. Je bent geschift. Je hebt duidelijk gemerkt WIE ik Marokkaans tuig noem (meestal laf) en jij vertaalt dat even naar algemene opvattingen? Wie is hier zielig?

PaRiSCaSa
24-05-10, 22:23
Victim?? Nu wordt je echt grappig. Rammen wat Marokkaans tuig een jongetje die alleen is en jij loopt hier zielig te doen over hoe zwaar Moslims het wel niet hebben. Je bent geschift. Je hebt duidelijk gemerkt WIE ik Marokkaans tuig noem (meestal laf) en jij vertaalt dat even naar algemene opvattingen? Wie is hier zielig?

Racist. Stop it. You are a liar. You cant bring any evidence of what you are saying.

Last month, a Moroccan father has been killed by 6 (yes 6) coward Jewish thugs in Paris. Shall I put the article here?

But when they are alone, they put their heads down and look to the floor.

ronald
24-05-10, 22:27
Racist. Stop it. You are a liar. You cant bring any evidence of what you are saying.

Last month, a Moroccan father has been killed by 6 (yes 6) coward Jewish thugs in Paris. Shall I put the article here?

Oh...wie speelt hier eigenlijk het slachtoffer? Rot op man. Je mag plaatsen wat je wilt. Graag zelfs maar daar hadden we het hier niet over.
Weet jij wel hoeveel joden in Frankrijk door Marokkanen en Algerijnen zijn gemolesteerd?

ronald
24-05-10, 22:30
Racist. Stop it. You are a liar. You cant bring any evidence of what you are saying.

Grapjas. Ik vind Sander V. laf Nederlands tuig en nog veel meer en dan ben ik nu een racist nar Nederlanders toe? Je verdonkeremaant problemen vriend.

PaRiSCaSa
24-05-10, 22:31
Oh...wie speelt hier eigenlijk het slachtoffer? Rot op man. Je mag plaatsen wat je wilt. Graag zelfs maar daar hadden we het hier niet over.
Weet jij wel hoeveel joden in Frankrijk door Marokkanen en Algerijnen zijn gemolesteerd?

Oh but when you hear the French Jews, they say they are Moroccans or Algerians...hypocrites.

I hope Justcie will be made against those 6 coward Jewish thugs.

They kill Muslims in Palestine and still they want to kill more here.

Now, get away from here with your victimization. Liar.

ronald
24-05-10, 22:37
Oh but when you hear the French Jews, they say they are Moroccans or Algerians...hypocrites.

I hope Justcie will be made against those 6 coward Jewish thugs.

They kill Muslims in Palestine and still they want to kill more here.

Now, get away from here with your victimization. Liar.

Ja ga er lekker omheen draaien. Marokkaanse, Algerijnse, Libische of Tunesische joden zijn voor Marokkaanse, Algerijnse, Libische en Tunesische Arabieren nog altijd joden. Punt. Dacht je soms dat er ook maar één terug zou willen naar Marokko,Algerije, Libie of Tunesie?
Antizionisme = antisemitisme. Bedankt dat je het zo duidelijk aantoont.

PaRiSCaSa
24-05-10, 22:42
Ja ga er lekker omheen draaien. Marokkaanse, Algerijnse, Libische of Tunesische joden zijn voor Marokkaanse, Algerijnse, Libische en Tunesische Arabieren nog altijd joden. Punt. Dacht je soms dat er ook maar één terug zou willen naar Marokko,Algerije, Libie of Tunesie?


North Africans welcomed you when Europeans were killing you. Retarded moron that you are.

Aït Ayt
24-05-10, 22:52
Dat ziet hij niet. Hij mengt Israel met joden in Nederland die door Marokkaans tuig antisemitisch worden bejegend. Hoe blind moet je zijn?

terecht merkt hij op dat joden zich eerst maar eens druk moeten gaan maken om de grootschalige misdaden van dat jodentuig in israël.. die misdaden zijn heel wat erger dan dat er hier af en toe een joods kind een tik om de oren krijgt.. je kunt niet verwachten dat marokkanen in nederland zich massaal druk moeten gaan staan maken om enkele straatboefjes terwijl jij als zionist staalhard de misdaden van dat israëlisch jodentuig al jaren staat te verdedigen op dit forum..

ronald
24-05-10, 22:53
North Africans welcomed you when Europeans were killing you. Retarded moron that you are.
Je blijft maar politiek-Islamitisch doordrammen.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe Joden in Arabische- of Moslimlanden hebben geleefd. M'n halve familie komt er vandaan en de gemeenschappen in Parijs, Nice en Lyon is mij van dichtbij bekend.
Sukkel. Toen Nazi-Duitsland Joden vervolgde kwam geen enkel vluchtschip mede door toedoen van de Arabische bevolking Palestina binnen. Een retourtje konden ze krijgen. Je bekijkt bepaalde situaties wel echt rooskleurig. Ken je Hoeseini nog?

ronald
24-05-10, 22:56
terecht merkt hij op dat joden zich eerst maar eens druk moeten gaan maken om de grootschalige misdaden van dat jodentuig in israël.. die misdaden zijn heel wat erger dan dat er hier af en toe een joods kind een tik om de oren krijgt.. je kunt niet verwachten dat marokkanen in nederland zich massaal druk moeten gaan staan maken om enkele straatboefjes terwijl jij als zionist staalhard de misdaden van dat israëlisch jodentuig al jaren staat te verdedigen op dit forum..

Oh. "Ik"wordt hier door Marokkaans tuig aangevallen en moet maar niet zeuren maar me eerst druk maken over wat IEDEREEN in het MO uitvreet?? Wat is hier het onderwerp van het topic sufferd? Je struikelt zelfs over je eigen slachtoffervoeten.

Antizionisme = antisemitisme.

PaRiSCaSa
24-05-10, 23:04
Je blijft maar politiek-Islamitisch doordrammen.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe Joden in Arabische- of Moslimlanden hebben geleefd. M'n halve familie komt er vandaan en de gemeenschappen in Parijs, Nice en Lyon is mij van dichtbij bekend.


Poor guy, you confirm what I said before: you can't do anything else than complaining. You love victimization.

Instead of denying the positive role that played North Africa towards Jews, you should be grateful.

Are the Jews badly treated nowadays in Morocco? Have they ever been?

Aït Ayt
24-05-10, 23:07
Ik weet waar ze wonen. Ik ken die jochies. Ik ken de families. Wil je nog meer weten?

hoe weet je dat dan ? hebben ze tegenover jou een bekentenis afgelegd ?


Laat ik toch niet standaard Nederlander zijn. Ik heb jaren op een school gewerkt met èn Turkse èn Marokkaanse leerlingen. Is dit eenuitvlucht poging of zo?

uitvluchtpoging ? ik probeer er slechts achter te komen hoe je zo goed denkt te kunnen weten dat het marokkanen zijn.. je was er zeker steeds toevallig bij dat je kids een draai om de oren kregen waardoor je kon observeren dat het om nederlandse kinderen gingen met een marokkaans paspoort..


Sorry, laf Marokkaans tuig. Hoepel op. Mijn kinderen zijn nooit door Turkse noch door Nederlandse jongens of tuig afgerist omdat ze joods zijn. Praat liever over het gedrag vcan dat Marokkaans tuig.

wat jij marokkaans tuig noemt zijn geboren en getogen nederlandse staatsburgers.. dat ze daarnaast een tweede paspoort uit marokko hebben is irrelevant..

Aït Ayt
24-05-10, 23:11
Oh. "Ik"wordt hier door Marokkaans tuig aangevallen en moet maar niet zeuren maar me eerst druk maken over wat IEDEREEN in het MO uitvreet?? Wat is hier het onderwerp van het topic sufferd? Je struikelt zelfs over je eigen slachtoffervoeten.

tsja, als jij zo graag wilt dat marokkanen zich gaan uitspreken over het gedrag van een paar straatboefjes dan kun jij je beter eerst maar eens drukmaken om de zware misdaden van dat jodentuig uit israël.. dat is toch echt een stuk erger dan een draai om de oren van een paar boefjes..


Antizionisme = antisemitisme.

:haha:

ronald
24-05-10, 23:20
hoe weet je dat dan ? hebben ze tegenover jou een bekentenis afgelegd ?

Wist mijn zoontje niet welke jongens uit de buurt dat waren? Hij en ik wisten zelfs waar zij woonden. Toen ik de ouders erop aansprak ontkenden ze het en trokken zich terug voor wat er op straat plaats vond.Mijn zoontje zou het wel hebben uitgelokt. Ja ja. Ik kan je zelfs Nederlandse getuigen leveren.



uitvluchtpoging ? ik probeer er slechts achter te komen hoe je zo goed denkt te kunnen weten dat het marokkanen zijn.. je was er zeker steeds toevallig bij dat je kids een draai om de oren kregen waardoor je kon observeren dat het om nederlandse kinderen gingen met een marokkaans paspoort..

Als je in je wijk je ogen open hebt, ken je wel je pappenheimers. Toen ik eraan kwam sprak hun gedrag duidelijke taal. Het kan me geen reet schelen welke paspoort ze hebben. Ze waren en zijn van Marokkaanse origine en aangezien ze dubbele nationaliteit hebben is er niets verkeerds aan mijn benaming. Dit in twijfel brengen is een uitvluchtpoging.


wat jij marokkaans tuig noemt zijn geboren en getogen nederlandse staatsburgers.. dat ze daarnaast een tweede paspoort uit marokko hebben is irrelevant..

Kan wel zijn. Het blijft voor mij 100 % Marokkaans tuig de goeden en normalen die ik nooit tuig zou noemen ten spijt. Een allochtoon zijn "nationaliteit" afnemen is wel zo'n beetje het ergste wat je met niet van origine Nederlanders kunt doen.

ronald
24-05-10, 23:21
tsja, als jij zo graag wilt dat marokkanen zich gaan uitspreken over het gedrag van een paar straatboefjes dan kun jij je beter eerst maar eens drukmaken om de zware misdaden van dat jodentuig uit israël.. dat is toch echt een stuk erger dan een draai om de oren van een paar boefjes..



:haha:

Antizionisme = antisemitisme. Blijkt wel weer.

ronald
24-05-10, 23:24
Poor guy, you confirm what I said before: you can't do anything else than complaining. You love victimization.

Instead of denying the positive role that played North Africa towards Jews, you should be grateful.

Are the Jews badly treated nowadays in Morocco? Have they ever been?
Sukkel. Wel gelezen wat het topic en het onderwerp hier is? Moet ik hier m'n bek dicht houden over Marokkaans tuig die hier loopt te meppen omdat m'n schoonmoeder in Tunesie door Arabische mededorpelingen tijdens het bezoek van de Nazi's in Tunesie is verborgen? Ben jij wel lekker?

PaRiSCaSa
24-05-10, 23:32
Sukkel. Wel gelezen wat het topic en het onderwerp hier is? Moet ik hier m'n bek dicht houden over Marokkaans tuig die hier loopt te meppen omdat m'n schoonmoeder in Tunesie door Arabische mededorpelingen tijdens het bezoek van de Nazi's in Tunesie is verborgen? Ben jij wel lekker?


Dacht je soms dat er ook maar één terug zou willen naar Marokko,Algerije, Libie of Tunesie?

That's what you said. Or not? That's the reason why I said you should be grateful for what North Africans did for the Jews. Instead of complaining.

Now my question you did not answer is:

How are Jews treated in Morocco and Arabic countries?
How are Arabs treated in Israel/ Palestine?

ronald
24-05-10, 23:37
That's what you said. Or not? That's the reason why I said you should be grateful for what North Africans did for the Jews. Instead of complaining.

Now my question you did not answer is:

How are Jews treated in Morocco and Arabic countries?
How are Arabs treated in Israel/ Palestine?

Ik ken honderden joden die afkomstig zijn uit Marokko, Algerije, Tunesie, Libie, Egypte...om maar even bij Noord-Afrika te blijven en ken er geen één die terug zou willen. Ik klaag niets over hoe het voor 1948 voor joden in Noord-Afrikaanse landen was ook al wordt de situatie té rooskleurig afgebeeld door mn niet-joden. Maar moet ik nu mijn bek houden over wat Marokkaans tuig hier tegen mij uitvreet? Ben je helemaal gek geworden? Je omzeilt het topicprobleem met het gedram over politieke-Islam.

PaRiSCaSa
25-05-10, 00:00
Ik ken honderden joden die afkomstig zijn uit Marokko, Algerije, Tunesie, Libie, Egypte...om maar even bij Noord-Afrika te blijven en ken er geen één die terug zou willen. Ik klaag niets over hoe het voor 1948 voor joden in Noord-Afrikaanse landen was ook al wordt de situatie té rooskleurig afgebeeld door mn niet-joden. Maar moet ik nu mijn bek houden over wat Marokkaans tuig hier tegen mij uitvreet? Ben je helemaal gek geworden? Je omzeilt het topicprobleem met het gedram over politieke-Islam.

Pathetic.

Go and switch your PC and the lights off, it costs money :haha:

ronald
25-05-10, 00:18
Pathetic.

Go and switch your PC and the lights off, it costs money :haha:

Doe maar je ogen en oren dicht. Vouw je handen er ook eens bij. Stop met ademen en denken...goed zo. De ware sukkel. Je hebt geen enkel woord gerept over het topic. Je lult te veel.

tanger'73
25-05-10, 01:08
Ronald@, als ik jou goed begrijp, heb je een nare ervaring opgedaan met personen die jij verdenkt of zeker van bent van marokkaanse afkomst te zijn? voor wat dat betreft heb je tuig onder elke bevolkingsgroep, ongeacht afkomst of geloof, die je gerust als tuig kunt bestempelen. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in hoe het vermelden van een bepaalde afkomst op de voorgrond kan helpen bij het verwerken van aangericht leed?

tanger'73
25-05-10, 01:42
Als de overheid, maar in eerste instantie de ouders, een tijdje dat soort tuig een goeie schop onder hun kont zou hebben gegeven zou dat wellicht hebben gewerkt.


d'accord, mocht een kind een scheve schaats rijden, dan zijn in eerste instantie de ouders de eerst aangewezen personen bij wie je moet wezen. Die verantwoordelijkheid en recht hebben ze, omdat het bovenal hun kind is en niet die van welke gemeenschap dan ook. iedereen zal overlast ondervinden aan individuen ongeacht afkomst die op welke wijze dan ook over de schreef gaan. Daar is geen enkele gemeenschap ongevoelig voor. Maar gemeenschappen hebben geen enkele bevoegdheid of direct gezag om tegen dergelijk overlast op te treden. Die heeft de overheid en betrokken ouders wel. Daar moet je dus vooral zijn. Normaal gesproken zal ik ook eerst verhaal gaan halen bij de ouders van iemand die bij voorbeeld mijn spelende kind moedwillig op straat zou lastigvallen, want daar moet je bij voorbaat wezen om mogelijk positieve dingen voor jouw kind alswel die van de betrokken ouders te verwezenlijken. Mocht dat niet lukken, dan heb je tot overmaat van ramp de overheid nog. Maar ik zal nimmer wrok koesteren of wat dan ook, naar aanleiding van iemands kenmerken of achtergrond.

mark61
25-05-10, 04:36
d'accord, mocht een kind een scheve schaats rijden, dan zijn in eerste instantie de ouders de eerst aangewezen personen bij wie je moet wezen. Die verantwoordelijkheid en recht hebben ze, omdat het bovenal hun kind is en niet die van welke gemeenschap dan ook. iedereen zal overlast ondervinden aan individuen ongeacht afkomst die op welke wijze dan ook over de schreef gaan. Daar is geen enkele gemeenschap ongevoelig voor. Maar gemeenschappen hebben geen enkele bevoegdheid of direct gezag om tegen dergelijk overlast op te treden. Die heeft de overheid en betrokken ouders wel. Daar moet je dus vooral zijn. Normaal gesproken zal ik ook eerst verhaal gaan halen bij de ouders van iemand die bij voorbeeld mijn spelende kind moedwillig op straat zou lastigvallen, want daar moet je bij voorbaat wezen om mogelijk positieve dingen voor jouw kind alswel die van de betrokken ouders te verwezenlijken. Mocht dat niet lukken, dan heb je tot overmaat van ramp de overheid nog. Maar ik zal nimmer wrok koesteren of wat dan ook, naar aanleiding van iemands kenmerken of achtergrond.

Het gaat hier over joodse jongeren die specifiek door Marokkaanse jongens worden lastiggevallen. Niet door Turkse, Surinaamse, Antilliaanse, Chinese, of Hollandse. Heb je daar een verklaring voor?

Bart.NL
25-05-10, 09:24
... gemeenschappen hebben geen enkele bevoegdheid of direct gezag om tegen dergelijk overlast op te treden. Die heeft de overheid en betrokken ouders wel. Daar moet je dus vooral zijn. Normaal gesproken zal ik ook eerst verhaal gaan halen bij de ouders ... Maar ik zal nimmer wrok koesteren of wat dan ook, naar aanleiding van iemands kenmerken of achtergrond.

Ik denk ook niet dat Ronald wrok koestert. Het is lastig om over dit onderwerp te hebben omdat personen met haatgevoelens en racisten er ook mee aan de haal gaan. Toch het is zo dat het relatief vaak jongens van Marokkaanse afkomst problemen veroorzaken. Als je dan lastig gevallen wordt door jongens die aan de kenmerken van Marokkanen voldoen, ga je ervan uit dat het jongens van Marokkaanse afkomst zijn. Zo werkt dat nou eenmaal. De Marokkaanse gemeenschap heeft een probleem. De slechte naam die Marokkanen hebben, kan alleen beter worden als het gedrag van bepaalde groepen Marokkaanse jongens verbetert. Als dat niet gebeurt, verandert er niet veel.

Individuen kunnen zich misdragen, maar als relatief veel individuen met een bepaalde achtergrond zich misdragen, dan heeft het volgens mij met opvoeding, achtergrond en cultuur te maken. Daarom is het een zaak voor een gemeenschap die een bepaalde cultuur heeft.

De Joodse gemeenschap heeft trouwens een soortgelijk probleem. Joden hebben ook een slechte naam, en dat is ook niet geheel ten onrechte. Israel was bereid om het racistische apartheidsregime in Zuid Afrika aan een atoomwapen te helpen. Ook zijn er sterke aanwijzingen voor een mogelijke Israelische betrokkenheid bij de aanslagen van 11 September. Dus als Israel bereid is om haar beste bondgenoot Amerika op deze manier te "naaien" dan zijn de uitspraken van ons forumgenoot uit Parijs over "messen in de rug" ook niet geheel uit de lucht gegrepen.

tanger'73
25-05-10, 15:56
individuen kunnen zich misdragen, maar als relatief veel individuen met een bepaalde achtergrond zich misdragen, dan heeft het volgens mij met opvoeding, achtergrond en cultuur te maken. Daarom is het een zaak voor een gemeenschap die een bepaalde cultuur heeft.


Een ding kan ik je alvast met zekerheid stellen, en dat is dat mij een bepaalde cultuur waar dit soort exessen uit voortkomen geheel onbekend is (iets islamitisch kan ik er ook niet in vinden). want de marokkaanse cultuur in marokko zelf is voor wat betreft opvoeding en respect een vooraanstaande. Denk dat de cultuur hier mede wordt bepaalt door de nederlandse context die zeker van grote invloed is op dergelijk gedrag.

Bart.NL
25-05-10, 17:32
Een ding kan ik je alvast met zekerheid stellen, en dat is dat mij een bepaalde cultuur waar dit soort exessen uit voortkomen geheel onbekend is (iets islamitisch kan ik er ook niet in vinden). want de marokkaanse cultuur in marokko zelf is voor wat betreft opvoeding en respect een vooraanstaande. Denk dat de cultuur hier mede wordt bepaalt door de nederlandse context die zeker van grote invloed is op dergelijk gedrag.

Ik denk net als jij dat het niet met Islam te maken heeft, en ook niet met de Marokkaanse cultuur op zichzelf, maar met het verschil tussen de Nederlandse cultuur en de Marokkaanse cultuur, en dan met name wat betreft de gezagsverhoudingen. De jongens die zich misdragen hebben moeite om zich aan te passen aan de Nederlandse verhoudingen.

Abu_Hurayrah
25-05-10, 17:39
Ik denk net als jij dat het niet met Islam te maken heeft, en ook niet met de Marokkaanse cultuur op zichzelf, maar met het verschil tussen de Nederlandse cultuur en de Marokkaanse cultuur, en dan met name wat betreft de gezagsverhoudingen. De jongens die zich misdragen hebben moeite om zich aan te passen aan de Nederlandse verhoudingen.

Deze jongens hebben helemaal geen moeite met het aanpassen aan Nederlandse verhoudingen, sterker nog - ze komen uit een groep die tot de meest aangepaste nieuwe Nederlanders behoren. Marokkanen gedijen in elke samenleving, een aanpassingsvermogen van hier tot Tokio.

tanger'73
25-05-10, 17:57
Ik denk net als jij dat het niet met Islam te maken heeft, en ook niet met de Marokkaanse cultuur op zichzelf, maar met het verschil tussen de Nederlandse cultuur en de Marokkaanse cultuur, en dan met name wat betreft de gezagsverhoudingen. De jongens die zich misdragen hebben moeite om zich aan te passen aan de Nederlandse verhoudingen.


Marokkaanse jongeren passen zich uitstekend aan de omgeving aan, een voorbeeld daarvan is dit forum waar iedereen zich naar de heersende taal heeft aangepast. Beter als bijvoorbeeld turkse fora, waar men liever de eigen taal prefereert boven het nederlandse. Maar als de meerderheid van een bepaalde groep ondanks dit alles alsmaar integraal in het verdomhoekje gezet wordt, zullen het er steeds meer worden.

Maar los daarvan kan ik je zeggen dat bureau Jeugdzorg de handen vol heeft aan jongeren van elke slag en soort.

PaRiSCaSa
25-05-10, 20:03
De Marokkaanse gemeenschap heeft een probleem.

Yeah sure, and the Dutch community has a problem in Morocco.

PaRiSCaSa
25-05-10, 20:05
Doe maar je ogen en oren dicht. Vouw je handen er ook eens bij. Stop met ademen en denken...goed zo. De ware sukkel. Je hebt geen enkel woord gerept over het topic. Je lult te veel.

May God forgive you for all your lies.

Abu_Hurayrah
25-05-10, 20:14
May God forgive you for all your lies.

There is an Islamic principle that says that it is not permissible to ask for forgiveness for the unbeliever. What is permissible is to ask for his guidance to Islam.

Wa salam

Bart.NL
25-05-10, 20:25
Deze jongens hebben helemaal geen moeite met het aanpassen aan Nederlandse verhoudingen, sterker nog - ze komen uit een groep die tot de meest aangepaste nieuwe Nederlanders behoren. Marokkanen gedijen in elke samenleving, een aanpassingsvermogen van hier tot Tokio.

De buitenstaander kan slechts oordelen op basis van waarneembare kenmerken. Het in elkaar slaan van Joden met keppeltjes is niet typisch Nederlands gedrag. In zoverre is jouw theorie niet in overeenstemming met de waarnemingen van Ronald en een aantal andere mensen.

Abu_Hurayrah
25-05-10, 20:28
De buitenstaander kan slechts oordelen op basis van waarneembare kenmerken. Het in elkaar slaan van Joden met keppeltjes is niet typisch Nederlands gedrag. In zoverre is jouw theorie niet in overeenstemming met de waarnemingen van Ronald en een aantal andere mensen.

Dat zijn gedragsovertredingen en die keur ik af - ongeacht wie dat met mij mee afkeurt - dat zegt verder niks over hun kennis van Nederlanders, de Nederlandse taal en de gewoonten en gebruiken die ze van de Nederlanders hebben overgenomen.

mark61
25-05-10, 20:35
There is an Islamic principle that says that it is not permissible to ask for forgiveness for the unbeliever. What is permissible is to ask for his guidance.

Wa salam

Das ook niet aardig :jammer:

mark61
25-05-10, 20:36
Dat zijn gedragsovertredingen en die keur ik af - ongeacht wie dat met mij mee afkeurt - dat zegt verder niks over hun kennis van Nederlanders, de Nederlandse taal en de gewoonten en gebruiken die ze van de Nederlanders hebben overgenomen.

De vraag was waarom speciaal zij dat gedrag vertonen, en verder geen van de in NL aanwezige 177 nationaliteiten.

Abu_Hurayrah
25-05-10, 20:39
De vraag was waarom speciaal zij dat gedrag vertonen, en verder geen van de in NL aanwezige 177 nationaliteiten.

Is gewoon crimineel gedrag, waarom verricht iemand crimineel gedrag? Daar zijn meerdere oorzaken voor en die zullen veelal in het psychische terrein gezocht moeten worden - welke weer samenhangt met andere factoren.

Aït Ayt
25-05-10, 20:41
Wist mijn zoontje niet welke jongens uit de buurt dat waren? Hij en ik wisten zelfs waar zij woonden. Toen ik de ouders erop aansprak ontkenden ze het en trokken zich terug voor wat er op straat plaats vond.Mijn zoontje zou het wel hebben uitgelokt. Ja ja. Ik kan je zelfs Nederlandse getuigen leveren.

die getuigen moet je mij niet leveren.. daar moet je de politie op wijzen zodat ze een aanknopingspunt hebben om een zaak te kunnen maken van het geweldsincident.. laat je zoon aangifte doen.. laat hem gebruikmaken van zijn burgerrechten..

maar goed, zolang het niet tot een veroordeling komt zijn de betreffende kinds onschuldig en sta je op valse gronden beschuldigingen te uiten.. mensen zijn hier in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen.. daarom hecht ik niet veel waarde aan jouw opmerking dat je precies schijnt te weten om wie het gaat..


Het kan me geen reet schelen welke paspoort ze hebben.

blijkbaar kan het je juist wel schelen want je spreekt ze aan op hun marokkaanse nationaliteit terwijl het om geboren en getogen nederlanders gaat.. hun marokkaans paspoort doet er helemaal niet toe.. als jouw zoon aangifte doet en er wordt een zaak van gemaakt dan krijgen de betreffende jongens te maken met het nederlands strafrecht en niet het marokkaans strafrecht.. justitie behandeld ze als nederlanders en niet als marokkanen aangezien het nederlandse staatsburgers zijn..


Ze waren en zijn van Marokkaanse origine en aangezien ze dubbele nationaliteit hebben is er niets verkeerds aan mijn benaming. Dit in twijfel brengen is een uitvluchtpoging.

je discrimineert door nederlandse staatsburgers met een dubbele nationaliteit niet als nederlanders te beschouwen maar ze uitsluitend als buitenlanders te benoemen..


Kan wel zijn. Het blijft voor mij 100 % Marokkaans tuig

en jij blijft voor mij 100% joods tuig..

Bart.NL
25-05-10, 20:42
Dat zijn gedragsovertredingen en die keur ik af - ongeacht wie dat met mij mee afkeurt - dat zegt verder niks over hun kennis van Nederlanders, de Nederlandse taal en de gewoonten en gebruiken die ze van de Nederlanders hebben overgenomen.

Zolang het gedrag van deze jongens van Marokkaanse afkomst ervoor zorgt dat Marokkanen een slechte naam krijgen, denk ik dat zij niet goed aangepast zijn.

Aït Ayt
25-05-10, 20:45
Het in elkaar slaan van Joden met keppeltjes is niet typisch Nederlands gedrag.

alsof het wel typisch marokkaans gedrag zou zijn zeker..

mark61
25-05-10, 20:49
alsof het wel typisch marokkaans gedrag zou zijn zeker..

Mja, als je het vergelijkt met de overige 177 nationaliteiten wel. I wonder why.

Abu_Hurayrah
25-05-10, 20:49
Zolang het gedrag van deze jongens van Marokkaanse afkomst ervoor zorgt dat Marokkanen een slechte naam krijgen, denk ik dat zij niet goed aangepast zijn.

Maar dan zeg je dus dat alle criminelen niet aangepast zijn, hoe kan een oer-Nederlandse crimineel niet aangepast zijn?

Er is wel wat voor te zeggen hoor, maar dan moet je wel consequent daarin zijn.

Bart.NL
25-05-10, 21:10
Maar dan zeg je dus dat alle criminelen niet aangepast zijn, hoe kan een oer-Nederlandse crimineel niet aangepast zijn?

Er is wel wat voor te zeggen hoor, maar dan moet je wel consequent daarin zijn.

In principe zijn alle criminelen niet goed aangepast aan de maatschappij, of ze passen niet goed in de maatschappij.

De vraag is natuurlijk waarom er zoveel jongens met een Marokkaanse achtergrond criminelen zijn. Als je het antwoord op deze vraag hebt, heb je misschien ook de oplossing voor het probleem.

Het heeft volgens mij iets te maken met de achtergrond en de opvoeding. Ik heb wel bepaalde gedachten hierover, maar voel geen behoefte om psycholoogje te spelen.

Bart.NL
25-05-10, 21:13
alsof het wel typisch marokkaans gedrag zou zijn zeker..

Binnen Nederland in de afgelopen tien jaar wel, vermoed ik.

tanger'73
25-05-10, 22:02
alsof het wel typisch marokkaans gedrag zou zijn zeker..


was dat maar waar, want dan valt dat reuze mee in tegenstelling tot typisch niet-marokkaans gedrag tegen Joden in het algemeen.

tanger'73
25-05-10, 22:05
Het in elkaar slaan van Joden met keppeltjes is niet typisch Nederlands gedrag.


hoe zit het met het gewillig verraden, uitleveren en op de trein zetten van Joden dan?

tanger'73
25-05-10, 22:06
Binnen Nederland in de afgelopen tien jaar wel, vermoed ik.


hoe zat dat binnen Nederland de afgelopen eeuwen eigenlijk?

tanger'73
25-05-10, 22:19
Mja, als je het vergelijkt met de overige 177 nationaliteiten wel. I wonder why.


wat verwondert je, dat jongeren van een bepaalde slag zich graag op pleintjes samenscholen en uit verveling maar wat doelloos gaan lopen rondkloten? andere nationaliteiten zijn dan weer op hun beurt ergens anders weer heel goed in, kan ik je zeggen.

Aristos
25-05-10, 22:39
Marokkanen hebben niks tegen Joden, maar tegen keppeltjes. Waar komt toch die haat tegen keppeltjes vandaan?

H.P.Pas
25-05-10, 22:56
Marokkanen hebben niks tegen Joden, maar tegen keppeltjes.

Is dat zo ? (http://www.mainpost.de/storage/pic/mpnlneu/ku/1818613_1_xio-image-48e236e10c035.148571.JPG)

Aristos
25-05-10, 23:34
Is dat zo ? (http://www.mainpost.de/storage/pic/mpnlneu/ku/1818613_1_xio-image-48e236e10c035.148571.JPG)

Ook moslims lopen soms met een soortgelijke keppel. Ik zit volkomen mis hè met mijn analyse? :tranen:

ronald
25-05-10, 23:51
Ronald@, als ik jou goed begrijp, heb je een nare ervaring opgedaan met personen die jij verdenkt of zeker van bent van marokkaanse afkomst te zijn? voor wat dat betreft heb je tuig onder elke bevolkingsgroep, ongeacht afkomst of geloof, die je gerust als tuig kunt bestempelen. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in hoe het vermelden van een bepaalde afkomst op de voorgrond kan helpen bij het verwerken van aangericht leed?

Natuurlijk heb je tuig binnen elke bevolkingsgroep. We hebben het hier over het herhaaldelijk in elkaar slaan van keppeltjes dragende joden hier in Nederland gepleegd door alleen Marokkaanse jongeren. Ik heb nooit gehoord, en ik ken de keppeldragende bevolkingsgroep wel, dat keppeldragers in elkaar is geslagen door Nederlanders, Turken, Surinamers, Antillianen of weet ik veel afkomstig zijnd uit welke groep. Je zou het bijna een overbodige melding zijn omdat het toch altijd door die jongeren wordt gepleegd. Natuurlijk kan het helpen dat je een duidelijk beeld hebt van de daders. Voor het verwerken van aangericht leed telt wat wat er in de media wordt gemeld niet eens. Zij waren er immers zelf bij en weten heel goed wie hun daders waren.

ronald
26-05-10, 00:06
d'accord, mocht een kind een scheve schaats rijden, dan zijn in eerste instantie de ouders de eerst aangewezen personen bij wie je moet wezen. Die verantwoordelijkheid en recht hebben ze, omdat het bovenal hun kind is en niet die van welke gemeenschap dan ook. iedereen zal overlast ondervinden aan individuen ongeacht afkomst die op welke wijze dan ook over de schreef gaan. Daar is geen enkele gemeenschap ongevoelig voor. Maar gemeenschappen hebben geen enkele bevoegdheid of direct gezag om tegen dergelijk overlast op te treden. Die heeft de overheid en betrokken ouders wel. Daar moet je dus vooral zijn. Normaal gesproken zal ik ook eerst verhaal gaan halen bij de ouders van iemand die bij voorbeeld mijn spelende kind moedwillig op straat zou lastigvallen, want daar moet je bij voorbaat wezen om mogelijk positieve dingen voor jouw kind alswel die van de betrokken ouders te verwezenlijken. Mocht dat niet lukken, dan heb je tot overmaat van ramp de overheid nog. Maar ik zal nimmer wrok koesteren of wat dan ook, naar aanleiding van iemands kenmerken of achtergrond.
Ik heb ouders gesproken die het in eerste instantie glashard proberen te ontkennen alsof zij er wel bij waren geweest maar dan ook nog eens het excuus proberen te vinden omdat "zij" uitgedaagd zouden zijn. Eén vader zei me eens "Dit is Amsterdam hoor...". Ik heb hem uitgekafferd en mede gedeeld dat dit inderdaad Amsterdam is en geen Gaza. Opeens sprak hij geen Nederlands meer. Zo vader zo zoon...beiden lafbekken.
De overheid kan me gestolen worden. Naar de politie gaan of bij de wethouder zeuren helpt geen zier. Die zeggen gerust "Ga niet met je kinderen naar de speeltuin in de Vechtstraat." Met andere woorden laat het maar een jungle worden.
Ik koester geen wrok naar iemands achtergrond hoor. Ik kan prima met normale Marokkanen overweg. Ik verklaar hier alleen waarom joodse jongeren Wilders zien zitten omdat hij op dit punt stelling neemt en het ook tuig noemt. Marokkaans tuig zijn zij die dit soort risjes en handelingen plegen. Ik zet Marokkanen helemaal niet als een bepaalde bevolkingsgroep weg, ik zet tuig daaronder weg. Lui hier die dat mij in de mond willen leggen zijn juist diegenen die zich schuldig maken door iedere normale Marokkaan en voor mijn part draagt hij een djelabba of boerka met dat tuig te vereenzelvigen. Totaal doorgeslagen naar de andere kant.

ronald
26-05-10, 00:08
May God forgive you for all your lies.

Jij zult ooit eens voor het Hemels Gerecht staan om dit te moeten verantwoorden.

ronald
26-05-10, 00:10
There is an Islamic principle that says that it is not permissible to ask for forgiveness for the unbeliever. What is permissible is to ask for his guidance to Islam.

Wa salam

Soort van uiting hoe Gdsdienstvrijheid wordt verkracht.

PaRiSCaSa
26-05-10, 00:17
Jij zult ooit eens voor het Hemels Gerecht staan om dit te moeten verantwoorden.

What will Calimero complain about today? Mmmhh, let me guess, to change today that will be.....Moroccans? :haha:

http://forum.tt-hardware.com/fichiers/uploads/upload_15_2/Calimero.jpg

ronald
26-05-10, 00:22
die getuigen moet je mij niet leveren.. daar moet je de politie op wijzen zodat ze een aanknopingspunt hebben om een zaak te kunnen maken van het geweldsincident.. laat je zoon aangifte doen.. laat hem gebruikmaken van zijn burgerrechten..

Grapjas. Jij dacht nu werkelijk dat die er niet van weet? Ze hebben heel hard "Boe" geroepen op straat. Scheen niet veel indruk te hebben gemaakt. Ik snap wel waarom een Wilders om strengere maatregelen vraagt.


maar goed, zolang het niet tot een veroordeling komt zijn de betreffende kinds onschuldig en sta je op valse gronden beschuldigingen te uiten.. mensen zijn hier in dit land onschuldig tot het tegendeel is bewezen.. daarom hecht ik niet veel waarde aan jouw opmerking dat je precies schijnt te weten om wie het gaat..
Ja ja...alle criminele jochies zijn onschuldig. Waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord? En ik lieg dan. Je bent geschift. Kom eens vanachter die PC vandaan, verkleed je eens als jood en ga in Amsterdam West of -Oost wandelen. Neem vooral je kinderen mee of nog beter, verkleed hen en stuur ze de straat op. Aan mensen zoals jij heeft deze samenleving geen ene moer. Blijf je maar met dat Marokkaans tuig vereenzelvigen.



blijkbaar kan het je juist wel schelen want je spreekt ze aan op hun marokkaanse nationaliteit terwijl het om geboren en getogen nederlanders gaat.. hun marokkaans paspoort doet er helemaal niet toe.. als jouw zoon aangifte doet en er wordt een zaak van gemaakt dan krijgen de betreffende jongens te maken met het nederlands strafrecht en niet het marokkaans strafrecht.. justitie behandeld ze als nederlanders en niet als marokkanen ]aangezien het nederlandse staatsburgers zijn..
Het gaat om Marokkaans tuig en het liefst zou je er de Marokkaanse strafrecht op zetten want in Marokko gebeurt dit niet. Punt. Je kunt er geen ene moer aan doen om het maar ook enigszins beter te kleuren.




je discrimineert door nederlandse staatsburgers met een dubbele nationaliteit niet als nederlanders te beschouwen maar ze uitsluitend als buitenlanders te benoemen..

Leuk geprobeerd.



en jij blijft voor mij 100% joods tuig..
Natuurlijk ben ik voor jou joods tuig. Dat ben ik ook voor dat Marokkaans tuig en jij vereenzelvig je er volkomen mee. Je bent een open boek.

ronald
26-05-10, 00:24
alsof het wel typisch marokkaans gedrag zou zijn zeker..

Sorry dat het vervelend in je oren klinkt...Blijkt dus zo te zijn.

ronald
26-05-10, 00:26
hoe zit het met het gewillig verraden, uitleveren en op de trein zetten van Joden dan?

We hebben het over nu hier in Nederland.

mark61
26-05-10, 08:50
wat verwondert je, dat jongeren van een bepaalde slag zich graag op pleintjes samenscholen en uit verveling maar wat doelloos gaan lopen rondkloten? andere nationaliteiten zijn dan weer op hun beurt ergens anders weer heel goed in, kan ik je zeggen.

Ja, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Turkse jongens zich dan niet vervelen en orthodoxe joden gaan pesten. Heb jij een idee?

mark61
26-05-10, 08:53
There is an Islamic principle that says that it is not permissible to ask for forgiveness for the unbeliever. What is permissible is to ask for his guidance to Islam.

Wa salam

De Profeet Himself bad om vergiffenis aan het sterfbed van zijn grootvader, die tot het einde toe kafir bleef.

Ken uw godsdienst. Werkelijk.

Abu_Hurayrah
26-05-10, 09:22
De Profeet Himself bad om vergiffenis aan het sterfbed van zijn grootvader, die tot het einde toe kafir bleef.

Ken uw godsdienst. Werkelijk.

Daar is de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam door Allah voor "berispt".

Slinger
26-05-10, 09:25
Daar is de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam door Allah voor "berispt".

Was jij daarbij?

Abu_Hurayrah
26-05-10, 09:27
Was jij daarbij?

Door het behoud van de Koran en Hadith lijkt het soms inderdaad net of we erbij zijn.

Slinger
26-05-10, 09:28
Door het behoud van de Koran en Hadith lijkt het soms inderdaad net of we erbij zijn.

Waar staat het?

Abu_Hurayrah
26-05-10, 09:36
Waar staat het?

Stukje gepakt uit 'Biografie van de Profeet Muhammad saw' door Safi-ur Rahman Al-Mubarakpuri:

De Boodschapper van Allah bleef hem (Aboe Talib) voortdurend verzoeken om zijn aanbod aan te nemen en aan de andere kant werd dezelfde verklaring van Aboe Djahl en Abdoellah ibn Abi Oemaijjah herhaald -totdat Aboe Talib zijn uiteindelijke beslissing gaf en hij bleef vasthouden aan de religie van Abdoel-Moettalib en weigerde te verkondigen dat er geen ware god is, behalve Allah. Hierop merkte de Boodschapper van Allah op:

"Bij Allah, ik zal volhardend om jouw vergeving smeken, totdat het mij verboden wordt dat te doen (door Allah)"

Het was toen, dat Allah, de Grootste en Luisterrijke, dit vers openbaarde:

"Het is niet fatsoenlijk voor de Profeet en degenen die geloven, om Allahs vergiffenis te vragen voor de afgodenaanbidders, zelfs als zij verwanten zijn, nadat voor hen duidelijk is geworden, dat zij de bewoners van het vuur zijn." (Surah At-Tawbah 9:113)

knuppeltje
26-05-10, 09:59
Abu_Hurayrah;4352331]Stukje gepakt uit 'Biografie van de Profeet Muhammad saw' door Safi-ur Rahman Al-Mubarakpuri:

De Boodschapper van Allah bleef hem (Aboe Talib) voortdurend verzoeken om zijn aanbod aan te nemen en aan de andere kant werd dezelfde verklaring van Aboe Djahl en Abdoellah ibn Abi Oemaijjah herhaald -totdat Aboe Talib zijn uiteindelijke beslissing gaf en hij bleef vasthouden aan de religie van Abdoel-Moettalib en weigerde te verkondigen dat er geen ware god is, behalve Allah. Hierop merkte de Boodschapper van Allah op:

"Bij Allah, ik zal volhardend om jouw vergeving smeken, totdat het mij verboden wordt dat te doen (door Allah)"

Het was toen, dat Allah, de Grootste en Luisterrijke, dit vers openbaarde:

"Het is niet fatsoenlijk voor de Profeet en degenen die geloven, om Allahs vergiffenis te vragen voor de afgodenaanbidders, zelfs als zij verwanten zijn, nadat voor hen duidelijk is geworden, dat zij de bewoners van het vuur zijn." (Surah At-Tawbah 9:113)

Als je het te doen is om Aboe Talib, dat was zijn oom en niet zijn grootvader.

mark61
26-05-10, 10:03
Hoe het ook zij, een intolerante, haatdragende, discriminerende god is het die jij voorstelt.

En dan ben ik islamofoob :vreemd:

Bart.NL
26-05-10, 10:41
Hoe het ook zij, een intolerante, haatdragende, discriminerende god is het die jij voorstelt.

En dan ben ik islamofoob :vreemd:

Joden en Christenen vallen in principe niet onder de afgodenaanbidders, tenzij ze dienaren van de Mammon zijn bijvoorbeeld.

mark61
26-05-10, 10:55
Joden en Christenen vallen in principe niet onder de afgodenaanbidders, tenzij ze dienaren van de Mammon zijn bijvoorbeeld.

Ja en dan? Gered door de bel. De overige heidenen / inboorlingen, overigens een ruime meerderheid van de wereldbevolking, moet maar zien.

Christenen en joden vallen wel onder 'ongelovigen', al zijn ze inderdaad ongelovigen 1e klasse.

Bart.NL
26-05-10, 11:02
Ja en dan? Gered door de bel. De overige heidenen / inboorlingen, overigens een ruime meerderheid van de wereldbevolking, moet maar zien.

Christenen en joden vallen wel onder 'ongelovigen', al zijn ze inderdaad ongelovigen 1e klasse.

Joden en Christenen vallen onder de categorie "lieden van de schrift" en de goeden onder hen zullen volgens de Koran in het Paradijs komen net zoals de goeden onder de Moslims.

Voor de rest moet ook nog blijken hoe er geoordeeld zal worden want het zou van de zotte zijn dat iemand met een goede levenswandel in de hel zou belanden vanwege het simpele feit dat deze het juiste geloof niet heeft. Dat is jammer voor iedereen die dacht met zijn of haar geloof een plaatsje in het Paradijs te bemachtigen.

Voor de rest moet nog blijken of er sowieso wel geoordeeld zal worden, want God beweert almachtig te zijn, en al ons handelen te controleren, dus ook dat van de ongelovigen. En zo staat het ook in de Koran.

H.P.Pas
26-05-10, 11:17
Voor de rest moet nog blijken of er sowieso wel geoordeeld zal worden, .


"Het is niet fatsoenlijk voor de Profeet en degenen die geloven, om Allahs vergiffenis te vragen voor de afgodenaanbidders, zelfs als zij verwanten zijn, nadat voor hen duidelijk is geworden, dat zij de bewoners van het vuur zijn." (Surah At-Tawbah 9:113)

Aha, vooralsnog is het dus wel fatsoenlijk.

Ever considered a career in the ulama ?

mark61
26-05-10, 11:31
Aha, vooralsnog is het dus wel fatsoenlijk.

Ever considered a career in the ulama ?

Wie is die 'hen' eigenlijk? De betroffenen, of hun voorbidders?

Ik neem aan de betroffenen. Nu moet de beoogde voorbidder dan eerst in de zieleroerselen van de zondaar gaan poeren om erachter te komen of ie zelf weet dat ie voedsel voor de hel is. Lastig lijkt me dat.

Kan jij je licht erover laten schijnen?

Aït Ayt
26-05-10, 12:50
Joden en Christenen vallen in principe niet onder de afgodenaanbidders, tenzij ze dienaren van de Mammon zijn bijvoorbeeld.

ronald is een chabadnik en dat maakt hem tot een ongelovige.. het chassidisme heeft toepassingen die shirk zijn zoals handlezen, gematria, astrologie en magie.. deze zaken zijn strijdig met tauhied..

HaasHaas
26-05-10, 12:58
En Maxime Verhagen [CDA] hield onlangs met Jom Ha’atsmaoet [de Israëlische onafhankelijkheidsdag] een mooi verhaal bij ons. Na afloop hoorde ik meer mensen zeggen: misschien ga ik toch maar CDA stemmen.”

NRC

yegg. zijn mensen dan echt zo simpel te manipuleren?
dus ik ga naar een of andere beweging, of weet ik 't, voor mijn part de sjofele schaak-beweging in Terneuzen, en ik roep daar een of ander sentimenteel verhaal over een paard dat door een corrupte koningin werd geslagen en die door de koning van Babel is genezen. aan het eind beginnen een paar lui te smoezen dat die haas best oké is en dat ze toch maar hun paard aan mij geven om te verzorgen.

Aït Ayt
26-05-10, 13:03
hoe zit het met het gewillig verraden, uitleveren en op de trein zetten van Joden dan?

ja dat is dan typisch nederlands gedrag..

Aït Ayt
26-05-10, 13:05
Sorry dat het vervelend in je oren klinkt...Blijkt dus zo te zijn.

tsja.. als je op die manier gaat redeneren dan is het in het midden-oosten typisch joods gedrag om moslims te vermoorden..

H.P.Pas
26-05-10, 13:11
Wie is die 'hen' eigenlijk? De betroffenen, of hun voorbidders?

Ik neem aan de betroffenen.


Volgens de nederlandse vertaler zijn het de voorbidders:

113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.

De vervolgtekst wijst ook in die richting:


114. Het vragen om vergiffenis door Abraham voor zijn vader, geschiedde alleen wegens een belofte die hij hem had afgelegd, maar toen het hem duidelijk werd dat deze een vijand van God was, trok hij zich van hem terug. Voorzeker, Abraham was uiterst zachtmoedig, verdraagzaam.

De vraag blijft dan: hoe weten ze dat ?
Voor zover ik weet is de gangbare interpretatie dat met het overlijden de zaak beklonken is; de talloze teksten betreffend het lot van de ongelovigen laten daar niet veel ruimte voor twijfel.
Anderzijds maakt God zelf wel uit waar hij zich aan te houden heeft en zijn voorgewende zekerheden in dit verband blasfemisch; van met name genoemde personen mag niet verklaard worden dat ze in de hel verkeren, omdat je dat niet kunt weten. Van groepen: 'ongelovigen' of 'woekeraars', mag het wel, want zó staat het in de Koran.
Voor met name genoemde personen mag je dan logischerwijze ook om vergeving vragen.



Kan jij je licht erover laten schijnen?

:slaap: Ik doe mijn best.

Aït Ayt
26-05-10, 13:14
Grapjas. Jij dacht nu werkelijk dat die er niet van weet? Ze hebben heel hard "Boe" geroepen op straat. Scheen niet veel indruk te hebben gemaakt. Ik snap wel waarom een Wilders om strengere maatregelen vraagt.
Ja ja...alle criminele jochies zijn onschuldig. Waar heb ik dat ook al weer eerder gehoord? En ik lieg dan. Je bent geschift.

zo werkt dat nu eenmaal in deze rechtsstaat, of je het nu leuk vindt of niet.. via de rechterlijke weg pak je conflicten aan.. eigen rechterte spelen is uit den boze..



Aan mensen zoals jij heeft deze samenleving geen ene moer. Blijf je maar met dat Marokkaans tuig vereenzelvigen.

waar ergens vereenzelf ik mij met vermeende straatboefjes ?


Het gaat om Marokkaans tuig en het liefst zou je er de Marokkaanse strafrecht op zetten want in Marokko gebeurt dit niet. Punt. Je kunt er geen ene moer aan doen om het maar ook enigszins beter te kleuren.

discriminatie blijft discriminatie.. willens en wetens discrimineer je een groep nederlanders omwille van hun tweede nationaliteit en weiger je ze daarom als nederlanders te zien..


Natuurlijk ben ik voor jou joods tuig. Dat ben ik ook voor dat Marokkaans tuig en jij vereenzelvig je er volkomen mee. Je bent een open boek.

waar ergens vereenzelf ik mij met die jongeren ?

mark61
26-05-10, 13:16
Volgens de nederlandse vertaler zijn het de voorbidders:

De vervolgtekst wijst ook in die richting:

De vraag blijft dan: hoe weten ze dat ?
Voor zover ik weet is de gangbare interpretatie dat met het overlijden de zaak beklonken is; de talloze teksten betreffend het lot van de ongelovigen laten daar niet veel ruimte voor twijfel.
Anderzijds maakt God zelf wel uit waar hij zich aan te houden heeft en zijn voorgewende zekerheden in dit verband blasfemisch; van met name genoemde personen mag niet verklaard worden dat ze in de hel verkeren, omdat je dat niet kunt weten. Van groepen: 'ongelovigen' of 'woekeraars', mag het wel, want zó staat het in de Koran.
Voor met name genoemde personen mag je dan logischerwijze ook om vergeving vragen.

:slaap: Ik doe mijn best.

Dank u dank u. Echt, je bent een carrière misgelopen. Eindelijk het geloof duidelijk verklaard :hihi:

knuppeltje
26-05-10, 13:50
ja dat is dan typisch nederlands gedrag..

Heb de laatste tijd op TV5 verschillende Franse films gezien waarin hetzelde gebeurde. Allemaal gemaakt naar aanleiding van feiten.

Aït Ayt
26-05-10, 14:34
dat maakte het typisch nederlandse gedrag van nederlanders in nederland er niet minder typisch nederlands op als ik de redenatie van ronald en bart.nl volg..

Bart.NL
26-05-10, 15:14
dat maakte het typisch nederlandse gedrag van nederlanders in nederland er niet minder typisch nederlands op als ik de redenatie van ronald en bart.nl volg..

Als je een duidelijk patroon ziet, mag je iets typisch Nederlands noemen. Ik heb daar geen probleem mee. Maar als je dat echt denkt, weet je dat je moet uitkijken, want wat de Joden is overkomen kan in dat geval ook mensen met een Marokkaanse achtergrond overkomen.

Tomas
26-05-10, 17:15
yegg. zijn mensen dan echt zo simpel te manipuleren?
dus ik ga naar een of andere beweging, of weet ik 't, voor mijn part de sjofele schaak-beweging in Terneuzen, en ik roep daar een of ander sentimenteel verhaal over een paard dat door een corrupte koningin werd geslagen en die door de koning van Babel is genezen. aan het eind beginnen een paar lui te smoezen dat die haas best oké is en dat ze toch maar hun paard aan mij geven om te verzorgen.

Huh. Wat doe jij hier?

tanger'73
26-05-10, 17:38
Natuurlijk heb je tuig binnen elke bevolkingsgroep. We hebben het hier over het herhaaldelijk in elkaar slaan van keppeltjes dragende joden hier in Nederland gepleegd door alleen Marokkaanse jongeren. Ik heb nooit gehoord, en ik ken de keppeldragende bevolkingsgroep wel, dat keppeldragers in elkaar is geslagen door Nederlanders, Turken, Surinamers, Antillianen of weet ik veel afkomstig zijnd uit welke groep. Je zou het bijna een overbodige melding zijn omdat het toch altijd door die jongeren wordt gepleegd. Natuurlijk kan het helpen dat je een duidelijk beeld hebt van de daders. Voor het verwerken van aangericht leed telt wat wat er in de media wordt gemeld niet eens. Zij waren er immers zelf bij en weten heel goed wie hun daders waren.


mijn ervaring is, als je specifiek bevolkingsgroepen aanwijst bij individueel leed, je geen ene moer verder komt. Persoonlijk totaal irrelevant.

tanger'73
26-05-10, 17:41
Ik heb ouders gesproken die het in eerste instantie glashard proberen te ontkennen alsof zij er wel bij waren geweest maar dan ook nog eens het excuus proberen te vinden omdat "zij" uitgedaagd zouden zijn. Eén vader zei me eens "Dit is Amsterdam hoor...". Ik heb hem uitgekafferd en mede gedeeld dat dit inderdaad Amsterdam is en geen Gaza. Opeens sprak hij geen Nederlands meer. Zo vader zo zoon...beiden lafbekken.
De overheid kan me gestolen worden. Naar de politie gaan of bij de wethouder zeuren helpt geen zier. Die zeggen gerust "Ga niet met je kinderen naar de speeltuin in de Vechtstraat." Met andere woorden laat het maar een jungle worden.
Ik koester geen wrok naar iemands achtergrond hoor. Ik kan prima met normale Marokkanen overweg. Ik verklaar hier alleen waarom joodse jongeren Wilders zien zitten omdat hij op dit punt stelling neemt en het ook tuig noemt. Marokkaans tuig zijn zij die dit soort risjes en handelingen plegen. Ik zet Marokkanen helemaal niet als een bepaalde bevolkingsgroep weg, ik zet tuig daaronder weg. Lui hier die dat mij in de mond willen leggen zijn juist diegenen die zich schuldig maken door iedere normale Marokkaan en voor mijn part draagt hij een djelabba of boerka met dat tuig te vereenzelvigen. Totaal doorgeslagen naar de andere kant.


die joodse jongeren sporen voor geen ene meter als ze wilders omarmen, omdat ze het schijnt in hun broek doen voor Marokkaans tuig. wat verwachten ze, dat wilders ze komt helpen?

tanger'73
26-05-10, 17:43
We hebben het over nu hier in Nederland.

Ja dat wat ook in nederland en antisemitisme is van alle tijden.

tanger'73
26-05-10, 17:47
Ja, maar dat verklaart nog steeds niet waarom Turkse jongens zich dan niet vervelen en orthodoxe joden gaan pesten. Heb jij een idee?

Dat moet je vooral die jongeren gaan vragen, de ene marokkaanse jongere heeft er plezier aan om Joden te pesten, de andere nederlandse jongere heeft er lol aan om poten te rammen en weer een somalische kneus heeft er geen erg in om zijn dochter prematuur te hechten. weet ik veel!

tanger'73
26-05-10, 17:50
ja dat is dan typisch nederlands gedrag..

men heeft mij vertelt het eten van snot ook, maar ik weet het niet zeker?

Slinger
26-05-10, 19:29
de andere nederlandse jongere heeft er lol aan om poten te rammen

Dat zijn meestal ook Marokkanen...

tanger'73
26-05-10, 19:37
Dat zijn meestal ook Marokkanen...


Wat erg zeg, dat ze jou voor een poot hadden aangezien.

Slinger
26-05-10, 19:42
Wat erg zeg, dat ze jou voor een poot hadden aangezien.

Mij niet, maar Pim wel. Die liet ze overigens goed verdienen...

tanger'73
26-05-10, 19:46
Mij niet, maar Pim wel. Die liet ze overigens goed verdienen...


zodat dus hoofdzakelijk nederlandse jongeren een genot zagen in het rammen van poten.

Slinger
26-05-10, 19:48
zodat dus hoofdzakelijk nederlandse jongeren een genot zagen in het rammen van poten.

Marokkanen dus. Als ze niet mogen pijpen, rammen ze.

tanger'73
26-05-10, 19:52
Marokkanen dus. Als ze niet mogen pijpen, rammen ze.


Nou dan hebben ze dus wel een goed excuus om poten te rammen (daar de daad alsnog uitblijft), anders dan het overgrote deel van de nederlandse jongeren die in hun reet worden geneukt en nadien tijdens het afvegen in gewetensnood geraken.

Slinger
26-05-10, 19:55
Nou dan hebben ze dus wel een goed excuus om poten te rammen (daar de daad alsnog uitblijft), anders dan het overgrote deel van de nederlandse jongeren die in hun reet worden geneukt en nadien tijdens het afvegen in gewetensnood geraken.

Je bent al net zo'n homo als al die Marokkanen.

tanger'73
26-05-10, 19:57
Je bent al net zo'n homo als al die Marokkanen.


hahahahahaha, pleurt op en verkoop je reet aan je zionistenmeesters voor het geval het nog wat opbrengt. :haha:

Slinger
26-05-10, 19:59
hahahahahaha, pleurt op en verkoop je reet aan je zionistenmeesters voor het geval het nog wat opbrengt. :haha:

Ik krijg het vermoeden dat jij Pim ook van heel nabij gekend hebt.

tanger'73
26-05-10, 20:02
Ik krijg het vermoeden dat jij Pim ook goed gekend hebt.


whatever, jouw vermoedens kunnen mij een worst wezen en wat Pim betreft, die heeft een nederlandse potenrammer uiteindelijk naar gene zijde geholpen. :haha:

Slinger
26-05-10, 20:04
whatever, jouw vermoedens kunnen mij een worst wezen en wat Pim betreft, die heeft een nederlandse potenrammer uiteindelijk naar gene zijde geholpen. :haha:

De kogel kwam van links...

tanger'73
26-05-10, 20:07
De kogel kwam van links...

'K dacht gewoon op een parkeerterrein tijdens een onenigheid over buitenseks, tussen Pim en zijn klant?

Slinger
26-05-10, 20:19
'K dacht gewoon op een parkeerterrein tijdens een onenigheid over buitenseks, tussen Pim en zijn klant?

Jij weet goed hoe zoiets gaat, zeg!

tanger'73
26-05-10, 20:21
Jij weet goed hoe zoiets gaat, zeg!

Dat is niet verwonderlijk als regelmatig een marcouch in zijn roze djelabah aandacht voor poten vraagt.

Bart.NL
26-05-10, 20:32
psssst... Sinterklaas leest deze site ook en hij heeft een dik boek waar de namen van alle stoute kindertjes in worden opgeschreven.

ronald
26-05-10, 20:51
ronald is een chabadnik en dat maakt hem tot een ongelovige.. het chassidisme heeft toepassingen die shirk zijn zoals handlezen, gematria, astrologie en magie.. deze zaken zijn strijdig met tauhied..

Dank je wel dat je overduidelijk laat zien dat de Islam bij deze is bestempeld als een exclusivistische Gdsdienst.

Het is zoals een dokter die het lichaam heeft bestudeerd maar niet het hart en de hersenen. Zou ik zo'n arts raadplegen? Zijn op- en aanmerkingen serieus nemen? Enig waarde hechten aan zijn diagnoses? Nee toch. Je bent volgens mijn opvatting en volgens Gdsdienstige normen een robotje die alleen maar een halve waarheid heeft geroken.

ronald
26-05-10, 21:04
ja dat is dan typisch nederlands gedrag..

Hoe kom je daar nu bij? Het waren sommige Nederlanders en jij maakt er "Nederlanders" van?
Net zoals je nu ga jij ook verder te werk. Ik stel dat keppeldragende joden door Marokkaans tuig in elkaar worden geslagen als ze in elkaar worden geslagen en dat dat niet gebeurt door Turken, ook al zouden ze anderssoort tuig zijn bv. Je kunt duidelijk lezen dat ik het heb over "keppeldragendejoden die bij tijd en wijl door Marokkaans tuig in elkaar worden geslagen" en jij vertaalt het, dat ik stel dat Marokkanen tuig zijn die joden in elkaar slaan.Heerlijk dat veralgemeniseer van je. Zonder dat je het in de gaten hebt identificeer jij je met in elkaar slaande tuig van Marokkaanse origine. Ik vraag me dus af wat zijn de grootste gemene delen factoren tussen jou en hen. Sla jij ook keppeldragende joden in elkaar? Ben je anderzijds tuig? Ben je ook Marokkaans? Heb je last van een minderwaardigheidscomplex? Kun je niet tegen de waarheid in deze? Je zegt het maar.

ronald
26-05-10, 21:06
tsja.. als je op die manier gaat redeneren dan is het in het midden-oosten typisch joods gedrag om moslims te vermoorden..

Oh ja? Je conclusie gaat mank. Wat hebben de keppeldragende joden hier Marokkanen aan gedaan? Je wilt toch niet ontkennen dat Arabieren in het MO geen deel hadden in het probleem hè?

ronald
26-05-10, 21:13
zo werkt dat nu eenmaal in deze rechtsstaat, of je het nu leuk vindt of niet.. via de rechterlijke weg pak je conflicten aan.. eigen rechterte spelen is uit den boze..


Vergeet je niet even te melden dat in een rechtsstaat je geen mensen zo maar in elkaar mag slaan? Zijn de daders je te nauw aan het hemd soms? ls je eerdere artikelen van dezelfde schrijver in het NRC hebt gelezen dan had je kunnen weten dat de politie er niets an heeft gedaan en de zak heeft gesloten. Geeft ook zo'n lekker veilig gevoel weet je wel. Je bent gewooneen huichelaar.



waar ergens vereenzelf ik mij met vermeende straatboefjes ?
Je ontkent hun daden en ik en anderen verzinnen het alleen maar. Je zou een goede advocaat van de duivel kunnen zijn.




discriminatie blijft discriminatie.. willens en wetens discrimineer je een groep nederlanders omwille van hun tweede nationaliteit en weiger je ze daarom als nederlanders te zien..

Vertel het die zielige Marokkaanse tuig. Rot op met je "Nederlanders".



waar ergens vereenzelf ik mij met die jongeren ?

Je snapt het nog steeds niet? Ik kan het me niet voorstellen.Hier steekt wat achter.

ronald
26-05-10, 21:18
Als je een duidelijk patroon ziet, mag je iets typisch Nederlands noemen. Ik heb daar geen probleem mee. Maar als je dat echt denkt, weet je dat je moet uitkijken, want wat de Joden is overkomen kan in dat geval ook mensen met een Marokkaanse achtergrond overkomen.

Ait Ayt heeft een punt als je over Frankrijk spreekt. Daar zijn het niet specifiek Marokkanen die keppel- of hoeden dragende joden in elkaar rammen. Algerijnen doen even vrolijk mee. Al jaren. Zouden we hier een te kort hebben aan Algerijnen of roept Nederland dat gedrag alleen bij Marokkanen op?

ronald
26-05-10, 21:23
mijn ervaring is, als je specifiek bevolkingsgroepen aanwijst bij individueel leed, je geen ene moer verder komt. Persoonlijk totaal irrelevant.

De daders hebben die groep specifiek gemaakt. Niet ik, joden, Nederlanders of Turken. Het is toch echt geen individueel geval hoor. Om het beestje bij de naam te noemen kan alleen maar om een specifieke aanpak te bedenken. Dit is mijn uitgangspunt. Is dit anders niet een vorm van verkapte positieve discriminatie? Moet ik in deze kwestie soms gaan speken over "allochtonen"en daarmee alle niet-dadersgroepen erbij te slepen? Nou, die blijkt er niet te zijn.

tanger'73
26-05-10, 21:27
De daders hebben die groep specifiek gemaakt. Niet ik, joden, Nederlanders of Turken. Het is toch echt geen individueel geval hoor. Om het beestje bij de naam te noemen kan alleen maar om een specifieke aanpak te bedenken. Dit is mijn uitgangspunt. Is dit anders niet een vorm van verkapte positieve discriminatie? Moet ik in deze kwestie soms gaan speken over "allochtonen"en daarmee alle niet-dadersgroepen erbij te slepen? Nou, die blijkt er niet te zijn.


Gossie toch, had niet verwacht dat ook jij bevattelijk was daarvoor? Maar als je blij en voldaan bent en het enigszins zal helpen bij het verwerken van je individuele leed, mag je wat mij betreft gerust Marokkaans tuig roepen hoor.

ronald
26-05-10, 21:33
die joodse jongeren sporen voor geen ene meter als ze wilders omarmen, omdat ze het schijnt in hun broek doen voor Marokkaans tuig. wat verwachten ze, dat wilders ze komt helpen?

Door dit probleem hebben ze een punt. Als dit probleem er niet was zouden ze Wilders echt niet omarmen hoor. Er zijnvele puntenom Wilders aan de kant te schuiven als jood zijnde en de meeste joden doen dat dan ook. Een verdwaalde Gidi daar gelaten.
Je hebt ook al gemerkt dat ik sprak over LAF Marokkaans tuig. Altijd in een groepje dit gedrag vertonen. Dus wie zijn de ware lafaards? Ze moeten het bij niet proberen hoor. Bij de eerste de beste duw een tijd geleden in de Lekstraat van drie jongeren heb ik vol in een van hen in het gezicht gespuugd en verrot gescholden. Ja toen dropen ze inderdaad laf af. Om met Ait Ayt te spreken, we leven in een rechtsstaat en sommigen proberen het via die wettelijk weg het een en ander recht te zetten.

tanger'73
26-05-10, 21:36
Door dit probleem hebben ze een punt. Als dit probleem er niet was zouden ze Wilders echt niet omarmen hoor. Er zijnvele puntenom Wilders aan de kant te schuiven als jood zijnde en de meeste joden doen dat dan ook. Een verdwaalde Gidi daar gelaten.
Je hebt ook al gemerkt dat ik sprak over LAF Marokkaans tuig. Altijd in een groepje dit gedrag vertonen. Dus wie zijn de ware lafaards? Ze moeten het bij niet proberen hoor. Bij de eerste de beste duw een tijd geleden in de Lekstraat van drie jongeren heb ik vol in een van hen in het gezicht gespuugd en verrot gescholden. Ja toen dropen ze inderdaad laf af. Om met Ait Ayt te spreken, we leven in een rechtsstaat en sommigen proberen het via die wettelijk weg het een en ander recht te zetten.

als Joden wilders omarmen, heulen ze meteen mee met de onzinnige israël liefde van wilders en moeten ze ook niet gaan klagen als ze worden aangesproken op israëlische toestanden in Palestina.

ronald
26-05-10, 21:37
Ja dat wat ook in nederland en antisemitisme is van alle tijden.

Ja klopt maar we hebben het nu toch over deze vorm ervan en de aanleiding is de situatie in het MO natuurlijk. De een haalt "jezusmoordenaars" erbij, de andere "een bloed label" en weer een ander "het MO".

tanger'73
26-05-10, 21:41
Ja klopt maar we hebben het nu toch over deze vorm ervan en de aanleiding is de situatie in het MO natuurlijk. De een haalt "jezusmoordenaars" erbij, de andere "een bloed label" en weer een ander "het MO".


helemaal eens, al met al tuig wat de ronde doet voor wat betreft antisemitisme.

ronald
26-05-10, 21:42
Gossie toch, had niet verwacht dat ook jij bevattelijk was daarvoor? Maar als je blij en voldaan bent en het enigszins zal helpen bij het verwerken van je individuele leed, mag je wat mij betreft gerust Marokkaans tuig roepen hoor.

Als jij het meerdere malen van dichtbij hebt mee gemaakt wordt het eigenlijk wel een sleur ja. Ik noem HEN Marokkaans tuig. Niet zo maar om m'n ei kwijt te raken of om welke therapeutische werking dan ook.

tanger'73
26-05-10, 21:49
Als jij het meerdere malen van dichtbij hebt mee gemaakt wordt het eigenlijk wel een sleur ja. Ik noem HEN Marokkaans tuig. Niet zo maar om m'n ei krijt te raken of om welke therapeutische werking dan ook.



veel is ook tuig van de straat, mijn marokkaanse kid's worden soms ook in de buurt gepest door wat oudere marokkaanse jongens die uit zijn op erkenning en territoriumdrift. vaak los ik het ter plekke op, soms vergt het een bezoek aan de ouders, maar mij maakt het niet uit welke kleur zoiets draagt.

ronald
26-05-10, 21:54
veel is ook tuig van de straat, mijn marokkaanse kid's worden soms ook in de buurt gepest door wat oudere marokkaanse jongens die uit zijn op erkenning en territoriumdrift. vaak los ik het ter plekke op, soms vergt het een bezoek aan de ouders, maar mij maakt het niet uit welke kleur zoiets draagt.

Dit is een andersoortige situatie. "Territoriumdrift" heeft als doel jezelf in de groep aanzien en gezag te geven. Iedereen die dat bedreigt is slachtoffer.
De gevallen die in het artikel worden genoemd en de keuze van slachtoffers dienen geen enkel doel.

tanger'73
26-05-10, 21:58
'K kan me nog goed herinneren dat zo'n marokkaanse jongen bij de zoveelste confrontatie met mijn zoontje, opeens uit het dolle heen zijn eigen tshirt van zijn lijf in stukken scheurde en later klappen kreeg van zijn vader, toen ik kwam melden dat zijn zoon voor hulk ging spelen.

tanger'73
26-05-10, 22:00
Dit is een andersoortige situatie. "Territoriumdrift" heeft als doel jezelf in de groep aanzien en gezag te geven. Iedereen die dat bedreigt is slachtoffer.
De gevallen die in het artikel worden genoemd en de keuze van slachtoffers dienen geen enkel doel.


'K heb het gewoon over een plek waar men graag voetbalt en opeens door tuig worden weggejaaid om de plek op te eisen.

ronald
26-05-10, 22:00
'K kan me nog goed herinneren dat zo'n marokkaanse jongen bij de zoveelste confrontatie met mijn zoontje, opeens uit het dolle heen zijn eigen tshirt van zijn lijf in stukken scheurde en later klappen kreeg van zijn vader, toen ik kwam melden dat zijn zoon voor hulk ging spelen.

Dat is ook triest....z'n hele reputatie naar de maan.

tanger'73
26-05-10, 22:05
Dat is ook triest....z'n hele reputatie naar de maan.


Dat kan je wel zeggen, dat die ene bewuste jongen niet goed wijs is, wist de buurt al een tijdje. Maar toen hij van plan was om ook zijn in stukken gescheurde tshirt mijn zoontje aan te smeren, moest ik er natuurlijk even een stokje voor steken.

ronald
26-05-10, 22:08
'K heb het gewoon over een plek waar men graag voetbalt en opeens door tuig worden weggejaaid om de plek op te eisen.

Ja ik begreep dat. Zo werden joodse kinderen uit de speeltuin van de Vechtstraat weggestenigd. Opmerkelijk was natuurlijk wel dat dat alleen bij de joodse kinderen werd gedaan. Zegt zo'n doos van het Stadsdeel dat ze er maar beter niet moeten gaan spelen en dat ze het historisch bordje met "Alleen voor Joden", duidend op de Jodenmarkt in '40-'45, maar ook weg gehaald moet worden. Zonder vaderbegeleiding (begeleidende moeders werden net zo hard weggejaagd) konden ze er niet meer spelen en dus kwamen ze er niet meer want de meeste vaders hadden geen zin om maar op zo'n bankje te moeten keutelen en dat bordje is idd weggehaald. Stelt Ait Ayt voor naar de autoriteiten te gaan. De Salonsocialist.

tanger'73
26-05-10, 22:15
Ja ik begreep dat. Zo werden joodse kinderen uit de speeltuin van de Vechtstraat weggestenigd. Opmerkelijk was natuurlijk wel dat dat alleen bij de joodse kinderen werd gedaan. Zegt zo'n doos van het Stadsdeel dat ze er maar beter niet moeten gaan spelen en dat ze het historisch bordje met "Alleen voor Joden", duidend op de Jodenmarkt in '40-'45, maar ook weg gehaald moet worden. Zonder vaderbegeleiding (begeleidende moeders werden net zo hard weggejaagd) konden ze er niet meer spelen en dus kwamen ze er niet meer want de meeste vaders hadden geen zin om maar op zo'n bankje te moeten keutelen en dat bordje is idd weggehaald. Stelt Ait Ayt voor naar de autoriteiten te gaan. De Salonsocialist.

'K snap de ergenis en dat is natuurlijk niet goed te praten. Maar hebben ze daar geen buurthuis in de buurt waar zoiets op de agenda gezet kan worden, of heeft de Joodse gemeenschap daar misschien contacten met de plaatselijke moskee? het is in niemands belang dat zoiets gebeurt, gemend spelen is onmisbaar voor elke ontwikkeling, lijkt mij.

Aït Ayt
26-05-10, 22:17
Vergeet je niet even te melden dat in een rechtsstaat je geen mensen zo maar in elkaar mag slaan?

dat lijkt me evident dat dit niet mag..


ls je eerdere artikelen van dezelfde schrijver in het NRC hebt gelezen dan had je kunnen weten dat de politie er niets an heeft gedaan en de zak heeft gesloten. Geeft ook zo'n lekker veilig gevoel weet je wel. Je bent gewooneen huichelaar.

en jij bent een slappe vader dat jouw kinderen niet aanspoort om hun recht te halen.. als je getuigen hebt en je denkt te weten om wie het gaat dan staat je kind sterk.. maak daar dan gebruik van en kom niet hier staan uithuilen dat de politie zo weinig doet.. je moet niet bij de minste tegenslag opgeven en gaan staan klagen dat het niet lukt..


Je ontkent hun daden en ik en anderen verzinnen het alleen maar. Je zou een goede advocaat van de duivel kunnen zijn.

als een racist hier gaat staan discrimineren dan hecht ik eerlijk gezegd weinig waarde aan wat je hier allemaal roept.. voor hetzelfde geldt verzin je maar wat.. verder is het mijn zaak niet en kies ik geen partij in de kwestie..


Vertel het die zielige Marokkaanse tuig. Rot op met je "Nederlanders".

racist..


Je snapt het nog steeds niet? Ik kan het me niet voorstellen.Hier steekt wat achter.

kortom, je kunt niet aangeven waar ik mij vereenzelf met vermeende nederlanders die jouw kind geslagen zouden hebben..

Aït Ayt
26-05-10, 22:23
'K kan me nog goed herinneren dat zo'n marokkaanse jongen bij de zoveelste confrontatie met mijn zoontje, opeens uit het dolle heen zijn eigen tshirt van zijn lijf in stukken scheurde en later klappen kreeg van zijn vader, toen ik kwam melden dat zijn zoon voor hulk ging spelen.

:haha:

Aït Ayt
26-05-10, 22:26
Oh ja? Je conclusie gaat mank. Wat hebben de keppeldragende joden hier Marokkanen aan gedaan? Je wilt toch niet ontkennen dat Arabieren in het MO geen deel hadden in het probleem hè?

duizenden palestijnse kinderen, vrouwen en mannen zijn onschuldig vermoord door jodentuig.. dit jodentuig is speciaal naar het midden-oosten gekomen om andermans grond te plunderen en de eigenaren te verjagen en te vermoorden.. al tientallen jaren houdt dat jodentuig zich daar bezig met hun typische joodse gedrag om mensen te vermoorden en andermans spullen te plunderen..

tanger'73
26-05-10, 22:28
:haha:

Je weet wel, sommige marokkaanse jeugd is net L'heziezh.

Slinger
26-05-10, 22:35
duizenden palestijnse kinderen, vrouwen en mannen zijn onschuldig vermoord door jodentuig.. dit jodentuig is speciaal naar het midden-oosten gekomen om andermans grond te plunderen en de eigenaren te verjagen en te vermoorden.. al tientallen jaren houdt dat jodentuig zich daar bezig met hun typische joodse gedrag om mensen te vermoorden en andermans spullen te plunderen..

En het Palestijnentuig valt de Joden aan.

Aït Ayt
26-05-10, 22:42
Hoe kom je daar nu bij? Het waren sommige Nederlanders en jij maakt er "Nederlanders" van?
Net zoals je nu ga jij ook verder te werk. Ik stel dat keppeldragende joden door Marokkaans tuig in elkaar worden geslagen als ze in elkaar worden geslagen en dat dat niet gebeurt door Turken, ook al zouden ze anderssoort tuig zijn bv. Je kunt duidelijk lezen dat ik het heb over "keppeldragendejoden die bij tijd en wijl door Marokkaans tuig in elkaar worden geslagen" en jij vertaalt het, dat ik stel dat Marokkanen tuig zijn die joden in elkaar slaan.Heerlijk dat veralgemeniseer van je.

volgens bart.nl is het vermoedelijk typisch marokkaans gedrag van nederlandse marokkanen om joden met keppels in elkaar te slaan.. als zijn redenatie wordt doorgetrokken dan is het verraden en deporteren van joden in nederland typisch nederlands gedrag aangezien turken, marokkanen en surinamers dat niet gedaan hebben in nederland..
en voor de duidelijkheid : zelf vind ik helemaal niet dat het typisch nederlands gedrag is om joden te deporteren, noch vind ik het typisch joods gedrag om moslims te vermoorden.. mijn reactie is sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe idioot het geredeneerd is om te denken dat het typisch marokaans gedrag zou zijn in nederland om joden met keppels te slaan..


Ik vraag me dus af wat zijn de grootste gemene delen factoren tussen jou en hen.

de grootste gemene deler is dat zij en ik geboren en getogen nederlanders zijn..


Sla jij ook keppeldragende joden in elkaar? Ben je anderzijds tuig? Ben je ook Marokkaans? Heb je last van een minderwaardigheidscomplex? Kun je niet tegen de waarheid in deze? Je zegt het maar.

nog nooit heb ik een jood fysiek aangeraakt.. heb mischien ooit eens een hand geschudt maar meer dan dat niet..

Aït Ayt
26-05-10, 22:44
En het Palestijnenvolk valt de Joden aan.

dat heet zelfverdediging van de palestijnen om zich te verdedigen tegen het agressieve jodentuig..

Aït Ayt
26-05-10, 22:47
Je weet wel, sommige marokkaanse jeugd is net L'heziezh.

ach, boys will be boys.. het is normaal dat jongens op straat spelen en af en toe het op de heupen krijgen.. jij en ik zijn toch ook jong geweest..

al ben ik dan wel weer blij geen zonen te hebben zodat ik straks geen grijze haren hoef te krijgen bij wat ze allemaal zouden gaan uitspoken :hihi:

ronald
26-05-10, 22:52
'K snap de ergenis en dat is natuurlijk niet goed te praten. Maar hebben ze daar geen buurthuis in de buurt waar zoiets op de agenda gezet kan worden, of heeft de Joodse gemeenschap daar misschien contacten met de plaatselijke moskee? het is in niemands belang dat zoiets gebeurt, gemend spelen is onmisbaar voor elke ontwikkeling, lijkt mij.

In het toezichtershuisje draaien ze hun hoofd om. Of ze zien het als kwajongensstreken of ze gaan ervan uit dat waar twee vechten er twee schuld hebben. Het is bij een wethouder gekomen. Politie....niets. Gewoon ontkennen.

Slinger
26-05-10, 22:53
dat heet zelfverdediging van de palestijnen om zich te verdedigen tegen het agressieve jodentuig..

Dat noem jij zo, maar ik noem het zelfverdediging van de Joden tegen de mohammedaanse horden.

Aït Ayt
26-05-10, 22:55
Dat noem jij zo, maar ik noem het zelfverdediging van de Joden tegen de mohammedaanse horden.

daarom ben je ook een gekke islamofoob..

ronald
26-05-10, 23:01
dat lijkt me evident dat dit niet mag..


Nou dat weet ik van jou zo net niet.


en jij bent een slappe vader dat jouw kinderen niet aanspoort om hun recht te halen.. als je getuigen hebt en je denkt te weten om wie het gaat dan staat je kind sterk.. maak daar dan gebruik van en kom niet hier staan uithuilen dat de politie zo weinig doet.. je moet niet bij de minste tegenslag opgeven en gaan staan klagen dat het niet lukt..

Kom je weer met je Salon-opmerkingen? Slap is die Marokkaanse vader die tegen mij durft te zeggen dat het "Hier Amsterdam is" m.a.w. dat ik het maar moet pikken. Een klap voor zijn kop moest hij krijgen en zijn zoon ook.
Hoe weet ik uberhaupt dat de politie er niets aan doet tenzij ik ze het hen heb mede gedeeld. Je bent wel erg zeg.


als een racist hier gaat staan discrimineren dan hecht ik eerlijk gezegd weinig waarde aan wat je hier allemaal roept.. voor hetzelfde geldt verzin je maar wat.. verder is het mijn zaak niet en kies ik geen partij in de kwestie..

Discrimineren? Ja, inderdaad noem ik het beestje bij zijn naam. Laf Marokkaans tuig zijn het. Met of zonder correcte toevoeging van "Nederlander". Jij bent degene hier die racistisch is.



racist..
Slap laf Salontuig.




kortom, je kunt niet aangeven waar ik mij vereenzelf met vermeende nederlanders die jouw kind geslagen zouden hebben..

Dat kan ik wel en dat heb je hier ook heel duidelijk gemaakt. Je speelt de advocaat van de duivel.

Slinger
26-05-10, 23:02
daarom ben je ook een gekke islamofoob..

En jij een fanatieke islamofascist.

ronald
26-05-10, 23:04
duizenden palestijnse kinderen, vrouwen en mannen zijn onschuldig vermoord door jodentuig.. dit jodentuig is speciaal naar het midden-oosten gekomen om andermans grond te plunderen en de eigenaren te verjagen en te vermoorden.. al tientallen jaren houdt dat jodentuig zich daar bezig met hun typische joodse gedrag om mensen te vermoorden en andermans spullen te plunderen..

Wat heeft het MO conflict met jodenrammen in Nederland te maken? Je blijft weigeren daar antwoord op te geven en je verschuilt jezelf achter valse excuses. Je bent een advocaat van de duivel.

Aït Ayt
26-05-10, 23:08
Wat heeft het MO conflict met jodenrammen in Nederland te maken? Je blijft weigeren daar antwoord op te geven en je verschuilt jezelf achter valse excuses. Je bent een advocaat van de duivel.

daar heb je al antwoord op gekregen :

volgens bart.nl is het vermoedelijk typisch marokkaans gedrag van nederlandse marokkanen om joden met keppels in elkaar te slaan.. als zijn redenatie wordt doorgetrokken dan is het verraden en deporteren van joden in nederland typisch nederlands gedrag aangezien turken, marokkanen en surinamers dat niet gedaan hebben in nederland..
en voor de duidelijkheid : zelf vind ik helemaal niet dat het typisch nederlands gedrag is om joden te deporteren, noch vind ik het typisch joods gedrag om moslims te vermoorden.. mijn reactie is sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe idioot het geredeneerd is om te denken dat het typisch marokaans gedrag zou zijn in nederland om joden met keppels te slaan..

ronald
26-05-10, 23:13
volgens bart.nl is het vermoedelijk typisch marokkaans gedrag van nederlandse marokkanen om joden met keppels in elkaar te slaan.. als zijn redenatie wordt doorgetrokken dan is het verraden en deporteren van joden in nederland typisch nederlands gedrag aangezien turken, marokkanen en surinamers dat niet gedaan hebben in nederland..
en voor de duidelijkheid : zelf vind ik helemaal niet dat het typisch nederlands gedrag is om joden te deporteren, noch vind ik het typisch joods gedrag om moslims te vermoorden.. mijn reactie is sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe idioot het geredeneerd is om te denken dat het typisch marokaans gedrag zou zijn in nederland om joden met keppels te slaan..


De daders zijn standaard Marokkanen en ik begrijp dat je niet blij bent met dit feit. Ik en hij spreken hier over DIE Marokkanen die ook daadwerkelijk deze daden begaan en jij veralgemeniseer alles. Zielig.


de grootste gemene deler is dat zij en ik geboren en getogen nederlanders zijn..

En zij plaatsen zichzelf expliciet buiten deze grootste gemene delergroep op het punt omdat zij aan hun daden het negatieve jodenmeppen eraan toe hebben gevoegd.



nog nooit heb ik een jood fysiek aangeraakt.. heb mischien ooit eens een hand geschudt maar meer dan dat niet..
Een advocaat van de duivel doet dat ook niet. Daar heeft hij zijn mannetjes voor gehad.

ronald
26-05-10, 23:17
daar heb je al antwoord op gekregen :

volgens bart.nl is het vermoedelijk typisch marokkaans gedrag van nederlandse marokkanen om joden met keppels in elkaar te slaan.. als zijn redenatie wordt doorgetrokken dan is het verraden en deporteren van joden in nederland typisch nederlands gedrag aangezien turken, marokkanen en surinamers dat niet gedaan hebben in nederland..
en voor de duidelijkheid : zelf vind ik helemaal niet dat het typisch nederlands gedrag is om joden te deporteren, noch vind ik het typisch joods gedrag om moslims te vermoorden.. mijn reactie is sarcastisch bedoeld om aan te geven hoe idioot het geredeneerd is om te denken dat het typisch marokaans gedrag zou zijn in nederland om joden met keppels te slaan..

Het typische is dat zij het MO-conflict aangrijpen op dit hun typisch-Marokkanen gedrag te laten zien.

Aït Ayt
26-05-10, 23:20
Nou dat weet ik van jou zo net niet.

tsja, dan niet.. doe ermee wat je wilt..


Kom je weer met je Salon-opmerkingen? Slap is die Marokkaanse vader die tegen mij durft te zeggen dat het "Hier Amsterdam is" m.a.w. dat ik het maar moet pikken. Een klap voor zijn kop moest hij krijgen en zijn zoon ook.
Hoe weet ik uberhaupt dat de politie er niets aan doet tenzij ik ze het hen heb mede gedeeld. Je bent wel erg zeg.

niet zeuren en niet gelijk opgeven.. gewoon doorgaan met proberen je recht te halen.. niemand beweerd dat het gemakkelijk is om je gelijk via de rechterlijke weg te krijgen..


Discrimineren? Ja, inderdaad noem ik het beestje bij zijn naam. Laf Marokkaans tuig zijn het. Met of zonder correcte toevoeging van "Nederlander". Jij bent degene hier die racistisch is.

je noemt het beesje helemaal niet bij de naam.. je bent een racist dat discrimineert en het beesje bij de verkeerde naam noemt..


Slap laf Salontuig.

de racist heeft een nieuw woordje ontdekt..


Dat kan ik wel en dat heb je hier ook heel duidelijk gemaakt. Je speelt de advocaat van de duivel.

ik wacht nog steeds op een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat ik mij vereenzelf met vermeende nederlanders die jouw zoon klappen gegeven zouden hebben..

ronald
26-05-10, 23:20
ach, boys will be boys.. het is normaal dat jongens op straat spelen en af en toe het op de heupen krijgen.. jij en ik zijn toch ook jong geweest..

al ben ik dan wel weer blij geen zonen te hebben zodat ik straks geen grijze haren hoef te krijgen bij wat ze allemaal zouden gaan uitspoken :hihi:

Ja...waar hebben we het nog over hè? Je zou ook zo'n laffe vader zijn geweest. Ik en mijn jongens hebben dat in ieder geval nooit gehad. Toch iets typisch Marokkaans?

ronald
26-05-10, 23:25
tsja, dan niet.. doe ermee wat je wilt..



niet zeuren en niet gelijk opgeven.. gewoon doorgaan met proberen je recht te halen.. niemand beweerd dat het gemakkelijk is om je gelijk via de rechterlijke weg te krijgen..
Je hebt twee gezichten.




je noemt het beesje helemaal niet bij de naam.. je bent een racist dat discrimineert en het beesje bij de verkeerde naam noemt..
Dat doe ik wel. Het was en is laf Marokkaans tuig. Ik zou ook geen betere beschaafdere naam voor weten. KutMarokkanen vind ik zo plat.




de racist heeft een nieuw woordje ontdekt..
Ik geef je toestemming om het voor je briefpapier te gebruiken. Doe er je voordelen mee.




ik wacht nog steeds op een concreet voorbeeld waaruit blijkt dat ik mij vereenzelf met vermeende nederlanders die jouw zoon klappen gegeven zouden hebben..

Je bent een vrijwillige advocaat van de duivel.

PaRiSCaSa
26-05-10, 23:25
Ja...waar hebben we het nog over hè? Je zou ook zo'n laffe vader zijn geweest. Ik en mijn jongens hebben dat in ieder geval nooit gehad. Toch iets typisch Marokkaans?

You seem so unhappy in NL.

Do your country and your family a favour: Make your aliyah!

ronald
26-05-10, 23:27
You seem so unhappy in NL.

Make your aliyah!

Klinkt alsof het uit je hart komt. Is het je vaak verteld?

tanger'73
26-05-10, 23:28
al ben ik dan wel weer blij geen zonen te hebben zodat ik straks geen grijze haren hoef te krijgen bij wat ze allemaal zouden gaan uitspoken :hihi:

aangezien ik geen vorst ben, was mijn wens ook altijd geweest liever dochters dan zonen te krijgen. zo moet je helaas niet in bijvoorbeeld india denken.

PaRiSCaSa
26-05-10, 23:30
Klinkt alsof het uit je hart komt. Is het je vaak verteld?

I changed my message. Check it again...

I think your country and your family would be grateful.

Making the aliyah is an obligation for every Jew.

Aït Ayt
26-05-10, 23:30
De daders zijn standaard Marokkanen en ik begrijp dat je niet blij bent met dit feit. Ik en hij spreken hier over DIE Marokkanen die ook daadwerkelijk deze daden begaan en jij veralgemeniseer alles. Zielig.


racist.. de daders zijn helemaal geen standaard marokkanen.. het zijn nederlanders.. het zijn nederlandse staatsburgers.. en inderdaad ben ik niet blij met het feit dat jij hierom discrimineert.. ik heb een hekel aan racisten..


En zij plaatsen zichzelf expliciet buiten deze grootste gemene delergroep op het punt omdat zij aan hun daden het negatieve jodenmeppen eraan toe hebben gevoegd.

nope, het meppen van joden maakt een nederlands staatsburger niet opeens een buitenlander.. je bent volslagen verknipt met je racistische redenaties..


Een advocaat van de duivel doet dat ook niet. Daar heeft hij zijn mannetjes voor gehad.

met dit soort verdachtmakingen omtrent mijn persoon maak jij je steeds ongeloofwaardiger.. ik begin al meer te twijfelen aan je verhalen over je kinderen die zouden zijn geslagen..

tanger'73
26-05-10, 23:31
In het toezichtershuisje draaien ze hun hoofd om. Of ze zien het als kwajongensstreken of ze gaan ervan uit dat waar twee vechten er twee schuld hebben. Het is bij een wethouder gekomen. Politie....niets. Gewoon ontkennen.


Die wethouder wil zijn handen niet branden en de politie werkt meestal op basis van noord-afrikaans signalement.

Aït Ayt
26-05-10, 23:38
Dat doe ik wel. Het was en is laf Marokkaans tuig. Ik zou ook geen betere beschaafdere naam voor weten. KutMarokkanen vind ik zo plat.

je bent zelfs zo'n hardcore racist dat het blijkbaar niet eens in je opkomt dat het hier om volwaardige nederlandse staatsburgers gaat..


Ik geef je toestemming om het voor je briefpapier te gebruiken. Doe er je voordelen mee.

?


Je bent een vrijwillige advocaat van de duivel.

weer geen voorbeeld aangedragen waaruit blijkt dat ik mij vereenzelf met nederlanders die jouw zoon geslagen zouden hebben..

ronald
26-05-10, 23:40
racist.. de daders zijn helemaal geen standaard marokkanen.. het zijn nederlanders.. het zijn nederlandse staatsburgers.. en inderdaad ben ik niet blij met het feit dat jij hierom discrimineert.. ik heb een hekel aan racisten..

Ik had je al laten merken dat jouw beoordeling over mij me geen sier kan schelen. Blijf maar hameren dat ze "Nederlands" zijn terwijl zij zichzelf mbt deze kwestie constant buiten de groep Nederlanders plaatsen en racisten maken. Wat blijft er dus over? Laf Marokkaans tuig.



nope, het meppen van joden maakt een nederlands staatsburger niet opeens een buitenlander.. je bent volslagen verknipt met je racistische redenaties..
Buitenlanders? Ga je opeens netjes regeltjes toepassen? Mij een zorg: Laf Nederlands-Marokkaans tuig.



met dit soort verdachtmakingen omtrent mijn persoon maak jij je steeds ongeloofwaardiger.. ik begin al meer te twijfelen aan je verhalen over je kinderen die zouden zijn geslagen..

Ja ja...ik ken die strategische uitvluchtpoging van je zo langzamerhand wel.

ronald
26-05-10, 23:42
je bent zelfs zo'n hardcore racist dat het blijkbaar niet eens in je opkomt dat het hier om volwaardige nederlandse staatsburgers gaat..


Waar heb ik gemeld dat ze geen waardige Nederlandse staatsburgers zijn? Dat maak jij er van.


?
Het is goed met je.



weer geen voorbeeld aangedragen waaruit blijkt dat ik mij vereenzelf met nederlanders die jouw zoon geslagen zouden hebben..

Laffe vrijwillige advocaat van de duivel.

Aït Ayt
26-05-10, 23:42
aangezien ik geen vorst ben, was mijn wens ook altijd geweest liever dochters dan zonen te krijgen.

:haha:

maar ik weet zeker dat jij dol bent op je zonen :duim:

ronald
26-05-10, 23:44
Die wethouder wil zijn handen niet branden en de politie werkt meestal op basis van noord-afrikaans signalement.

Nee. Je zou toch bang moeten zijn om voor racist te worden uitgescholden ook al had je ze eigenlijk op de vingers moeten tikken.

tanger'73
26-05-10, 23:50
:haha:

maar ik weet zeker dat jij dol bent op je zonen :duim:


heb twee notabene laten besnijden bij de Jood, de derde en laatste is een meid, die erg pienter is waarvan ik overigens erg veel van hou, evenals die eerste twee jaguars natuurlijk.

PaRiSCaSa
26-05-10, 23:51
They are currenlty making special offers. Cheap tickets. :cool: DONT MISS IT!!!


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/ELAL_747-200_4X-AHQ_EPWA_24_08_2004.jpg

tanger'73
26-05-10, 23:51
Nee. Je zou toch bang moeten zijn om voor racist te worden uitgescholden ook al had je ze eigenlijk op de vingers moeten tikken.


Ja, daar heeft menig wethouder en zeker de politie ook erg veel last van.

tanger'73
26-05-10, 23:54
There are currenlty making special offers. Cheap tickets. :cool: DONT MISS IT!!!

moet Palestine verder worden gekoloniseerd?

PaRiSCaSa
26-05-10, 23:58
moet Palestine verder worden gekoloniseerd?

Yeah true you're right, better to have them here than there.

Ronald, forget the idea. There are no special offers. Stay in NL... WITH ALL YOUR FAMILY. :duim:

NL is also a nice country.

ronald
26-05-10, 23:59
I changed my message. Check it again...

I think your country and your family would be grateful.

Making the aliyah is an obligation for every Jew.

Doe je voordeel en open een ElAl agentschap zou in zeggen.
Ik weet niet wie, waar of wat jij bent, kan me ook geen moer schelen maar dom zijn je opmerkingen wel. Ga even met Ait Ayt in conclaaf en stem af op gelijke geluiden.

ronald
27-05-10, 00:01
Yeah true you're right, better to have them here than there.

Ronald, forget the idea. There are no special offers. Stay in NL... WITH ALL YOUR FAMILY. :duim:

NL is also a nice country.

Ik concludeerde al dat je dom was.

PaRiSCaSa
27-05-10, 00:02
Doe je voordeel en open een ElAl agentschap zou in zeggen.
Ik weet niet wie, waar of wat jij bent, kan me ook geen moer schelen maar dom zijn je opmerkingen wel. Ga even met Ait Ayt in conclaaf en stem af op gelijke geluiden.

Niet huilen vandaag? I was sure Calimero was Jewish. kijk, he has a "keppeltje"!!!

http://forum.tt-hardware.com/fichiers/uploads/upload_15_2/Calimero.jpg

ronald
27-05-10, 00:06
Ja, daar heeft menig wethouder en zeker de politie ook erg veel last van.

Ik denk dat èn ouders èn politie vaak na heeft gelaten tuig een goeie mep voor hun koppen te hebben geven. Laffe vaders waren dat. Velen zouden anders een goeie baan hebben gehad of nog op school hebben gezeten.

ronald
27-05-10, 00:08
Niet huilen vandaag? I was sure Calimero was Jewish. kijk, he has a "keppeltje"!!!

http://forum.tt-hardware.com/fichiers/uploads/upload_15_2/Calimero.jpg

Grapjas kunnen uithangen vergt een bepaalde mate van intelligentie. Dit is allemaal niks hoor.

tanger'73
27-05-10, 00:10
Velen zouden anders een goeie baan hebben gehad of nog op school hebben gezeten.



of natuurlijk wethouder zijn geweest en bij de politie werken?

Aït Ayt
27-05-10, 00:14
terwijl zij zichzelf mbt deze kwestie constant buiten de groep Nederlanders plaatsen en racisten maken.

de retoriek van een gestoorde racist..


Buitenlanders? Ga je opeens netjes regeltjes toepassen? Mij een zorg: Laf Nederlands-Marokkaans tuig.

ja buitenlanders.. als je het hebt over marokkaanse tuig dan heb je het over buitenlanders en niet over nederlanders.. dat is nou juist het punt..


Ja ja...ik ken die strategische uitvluchtpoging van je zo langzamerhand wel.

naast racist ben je zo te zien ook goed in het maken van verdachtmakingen wat jouw eerdere praatjes over het vermeende gemep tegen je zoon ongeloofwaardig maakt..

ronald
27-05-10, 00:20
of natuurlijk wethouder zijn geweest en bij de politie werken?

Ongeveer twee maanden geleden kwamen twee mannen van de buitendienst van de Dienst Persoon en Geo-informatie bij mij langs. Beiden van Marokkaanse origine. Zeer correct, vriendelijk en innemend. Denk ik, waarom pakken sommige ouders hun tuig niet bij hun kloten en pleuren ze in de schoolbanken? Volledigheidshalve denk ik dat ook over ander tuig dan een vermeende bepaalde achtergrond hoor.

Aït Ayt
27-05-10, 00:21
Waar heb ik gemeld dat ze geen waardige Nederlandse staatsburgers zijn? Dat maak jij er van.

als je het stelselmatig hebt over marokkaans tuig en je weigert om ze als nederlanders te zien dan is het gevolg hiervan dat ze geen volwaardige nederlandse staatsburgers zijn in jouw verknipte koppie..


Het is goed met je.

daarintegen is het zo te zien niet goed met jou met je gebazel over toestemming geven om briefpapier te gebruiken..

knetter..


Laffe vrijwillige advocaat van de duivel.

dit is je enige "inhoudelijke antwoord" op mijn herhaalde vraag wat mij vereenzelft met jongens die jouw zoon hebben geslagen.. dat geeft wel aan hoe slap je argumenten zijn.. tis weer niks..

Aït Ayt
27-05-10, 00:23
Niet huilen vandaag? I was sure Calimero was Jewish. kijk, he has a "keppeltje"!!!

http://forum.tt-hardware.com/fichiers/uploads/upload_15_2/Calimero.jpg

:hihi:

ronald
27-05-10, 00:26
de retoriek van een gestoorde racist..

Ik moet zeggen dat die baan van advocaat voor de duivel je perfect past.


ja buitenlanders.. als je het hebt over marokkaanse tuig dan heb je het over buitenlanders en niet over nederlanders.. dat is nou juist het punt..

Ha ha...volledigheidshalve verdonkeremaan jij even hun Marokkaanse nationaliteit om maar je eigen gedachtegang door te voeren. Het kan me niet schelen hoor maar wanneer ik Marokkaans schrijf bedoel ik hun achtergrond en jij gaat hier even de engel uithangen.



naast racist ben je zo te zien ook goed in het maken van verdachtmakingen wat jouw eerdere praatjes over het vermeende gemep tegen je zoon ongeloofwaardig maakt..

Je laat je nu wel erg goed kennen.

Aït Ayt
27-05-10, 00:26
heb twee notabene laten besnijden bij de Jood, de derde en laatste is een meid, die erg pienter is waarvan ik overigens erg veel van hou, evenals die eerste twee jaguars natuurlijk.

allaah heeft je gezegend met zulke kinderen ! :duim:

Aït Ayt
27-05-10, 00:27
moet Palestine verder worden gekoloniseerd?

inderdaad.. laat vooral niet nog meer kolonisten dat grondgebied daar bezetten

ronald
27-05-10, 00:28
:hihi:

Het niveau van intelligentie is ook af te meten aan het niveau van lachwaardigheid. Leuk koppel.

Aït Ayt
27-05-10, 00:32
Ik moet zeggen dat die baan van advocaat voor de duivel je perfect past.

uit de mond van een racist klinkt dit als een compliment voor mij..


Ha ha...volledigheidshalve verdonkeremaan jij even hun Marokkaanse nationaliteit om maar je eigen gedachtegang door te voeren. Het kan me niet schelen hoor maar wanneer ik Marokkaans schrijf bedoel ik hun achtergrond en jij gaat hier even de engel uithangen.

domme racist, dat is nou juist het hele punt.. hun tweede nationaliteit doet er helemaal NIET toe..


Je laat je nu wel erg goed kennen.

tsja, jouw verdachtmakingen aan mijn adres maken jouw eerdere praatjes over vermeend geweld tegen je zoon er bepaald niet geloofwaardiger op..

ronald
27-05-10, 00:39
uit de mond van een racist klinkt dit als een compliment voor mij..

Had ik niet eerder vermeld dat jouw betekenissen van woorden gekleurd zijn? Je bent zoiets als een woordenracist. Blijft dus het feit bestaan dat je een goede advocaat voor de duivel bent.



domme racist, dat is nou juist het hele punt.. hun tweede nationaliteit doet er helemaal NIET toe..

Nee natuurlijk niet. Ik laat nationaliteit ook helemaal niet meerekenen. Jij castreert even gemakshalve ex-Marokkanen en hun nazaten, met nb een echt tweede staatsburgerschap, van een bepaald eigengevoel. Wie denk jij wel dat jij bent?



tsja, jouw verdachtmakingen aan mijn adres maken jouw eerdere praatjes over vermeend geweld tegen je zoon er bepaald niet geloofwaardiger op..
Je laat jezelf héél goed kennen zo.

Aït Ayt
27-05-10, 01:22
Had ik niet eerder vermeld dat jouw betekenissen van woorden gekleurd zijn? Je bent zoiets als een woordenracist. Blijft dus het feit bestaan dat je een goede advocaat voor de duivel bent.

gebrarrel van een racist..



Nee natuurlijk niet. Ik laat nationaliteit ook helemaal niet meerekenen.

leugenaar..

een bloemlezing van jouw citaten uit je posts in deze topic :

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- laf Marokkaans tuig

- dat Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- door Marokkaans tuig aangevallen

- Marokkaanse laf tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Het gaat om Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- die zielige Marokkaanse tuig. Rot op met je "Nederlanders".

- Laf Marokkaans tuig zijn het

- Het was en is laf Marokkaans tuig

- Laf Marokkaans tuig



Je laat jezelf héél goed kennen zo.

zei de racist..

ronald
27-05-10, 03:51
gebrarrel van een racist..




leugenaar..

een bloemlezing van jouw citaten uit je posts in deze topic :

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- laf Marokkaans tuig

- dat Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- door Marokkaans tuig aangevallen

- Marokkaanse laf tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Het gaat om Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- Marokkaans tuig

- die zielige Marokkaanse tuig. Rot op met je "Nederlanders".

- Laf Marokkaans tuig zijn het

- Het was en is laf Marokkaans tuig

- Laf Marokkaans tuig




zei de racist..
Zie hierboven het product voor een dovemans oor die tot het einde toe te vuil blijkt te zijn om intellectueel integer te wezen.
Ik zie dat je niets zinnigs meer te zeggen noch te argumenteren noch in te brengen hebt. Uit geluld en gevangen in je eigen tekortkomingen en verstikkingen.
Ga maar lekker terug naar de duivel, misschien vindt hij je nog slim.

Bart.NL
27-05-10, 08:44
volgens bart.nl is het vermoedelijk typisch marokkaans gedrag van nederlandse marokkanen om joden met keppels in elkaar te slaan..

Misschien ben ik onduidelijk geweest en heb ik mij niet goed uitgedrukt.

Wat ik wilde zeggen is, dat het in elkaar rammen van Joden in Nederland voornamelijk door jongens van Marokkaanse afkomst plaatsvindt (dat is een feit dat jij ook niet ontkent). Maar dat wil niet zeggen dat het typisch Marokkaans zou zijn om dat te doen. Als de oorzaken van dit gedrag worden weggenomen, zal het ook niet meer gebeuren. Maar als je de oorzaken wilt weten, kun je niet om het fenomeen achtergrond en opvoeding heen.

Je wijst zelf al één oorzaak aan: frustratie over het gedrag van de Joodse kolonisten in Palestina. Zolang deze oorzaak niet kan worden weggenomen, kunnen deze jongens beter een andere manier vinden om met hun frustratie om te gaan.

Abu_Hurayrah
27-05-10, 12:59
Ik denk dat de volgende belachelijke citaat van de PVV een belangrijkere punt is om voor de PVV te stemmen door Joden:

"Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de Nederlandse regering ‘Jordanië’ voortaan gewoon ‘Palestina’"

Bron: http://www.google.nl/landing/verkiezingsprogrammas2010/pvv/pagina_10.html#firstResult

tanger'73
27-05-10, 23:15
allaah heeft je gezegend met zulke kinderen ! :duim:



Dank je, heb ze notabene vandaag verwent met een dagje efteling, waarvan de vliegende hollander weereens een topper was.

tanger'73
27-05-10, 23:18
inderdaad.. laat vooral niet nog meer kolonisten dat grondgebied daar bezetten


inderdaad, dat recht hebben op de eerste plaats eerst al die Palestijnen in vluchtelingenkampen.

tanger'73
27-05-10, 23:21
Ongeveer twee maanden geleden kwamen twee mannen van de buitendienst van de Dienst Persoon en Geo-informatie bij mij langs. Beiden van Marokkaanse origine. Zeer correct, vriendelijk en innemend. Denk ik, waarom pakken sommige ouders hun tuig niet bij hun kloten en pleuren ze in de schoolbanken? Volledigheidshalve denk ik dat ook over ander tuig dan een vermeende bepaalde achtergrond hoor.


vroegtijdige schoolverlating is onder de jeugd een ernstig probleem, met alle gevolgen van dien.

tanger'73
27-05-10, 23:49
Je wijst zelf al één oorzaak aan: frustratie over het gedrag van de Joodse kolonisten in Palestina. Zolang deze oorzaak niet kan worden weggenomen, kunnen deze jongens beter een andere manier vinden om met hun frustratie om te gaan.


Deze jongeren kennen geen enkele frustratie voor Joden, ze hebben marokkaanse jongeren immers niks aangedaan. Het is meer het beeld over Joden dat men indirect kent en eigenlijk weinig met nederlandse Joden van doen heeft. Erg gek, want in Marokko kunnen de meeste eigenlijk wel goed met Joden overweg, met dien verstande dat Joden in Marokko gewoon marokkaans spreken tot aan de rabijn aan toe.

fisherman1969
28-05-10, 00:34
Deze jongeren kennen geen enkele frustratie voor Joden, ze hebben marokkaanse jongeren immers niks aangedaan. Het is meer het beeld over Joden dat men indirect kent en eigenlijk weinig met nederlandse Joden van doen heeft. Erg gek, want in Marokko kunnen de meeste eigenlijk wel goed met Joden overweg, met dien verstande dat Joden in Marokko gewoon marokkaans spreken tot aan de rabijn aan toe.

Het is zonder meer al een groot verschil als je mensen hoort die in MAROKKO
op vacantie geweest zijn .
Niks anders dan lovende woorden zoals : vriendelijke behulpzaam en en vooral gast vrije mensen , ook de jeugd gedraagd zich heel anders als de ( Marokkaanse) jongeren hier in Nederland.

Bart.NL
28-05-10, 08:42
Deze jongeren kennen geen enkele frustratie voor Joden, ze hebben marokkaanse jongeren immers niks aangedaan. Het is meer het beeld over Joden dat men indirect kent en eigenlijk weinig met nederlandse Joden van doen heeft. Erg gek, want in Marokko kunnen de meeste eigenlijk wel goed met Joden overweg, met dien verstande dat Joden in Marokko gewoon marokkaans spreken tot aan de rabijn aan toe.

Dat is ook wat ik denk, maar kijk op dit forum naar de emoties, en dan weet je dat het speelt. Lees deze draad nog maar eens na. Die frustratie bestaat gewoon en er zijn mensen die dat met de vuist uiten. Israel is maar één factor. Het zal echt niet alles niet verklaren.

Aït Ayt
28-05-10, 12:21
Zie hierboven het product voor een dovemans oor die tot het einde toe te vuil blijkt te zijn om intellectueel integer te wezen.
Ik zie dat je niets zinnigs meer te zeggen noch te argumenteren noch in te brengen hebt. Uit geluld en gevangen in je eigen tekortkomingen en verstikkingen.
Ga maar lekker terug naar de duivel, misschien vindt hij je nog slim.


gebrarrel van een racist..

Aït Ayt
28-05-10, 12:24
Dank je, heb ze notabene vandaag verwent met een dagje efteling, waarvan de vliegende hollander weereens een topper was.

:) hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad (zonder teveel regen)

mark61
28-05-10, 12:31
Israel is maar één factor. Het zal echt niet alles niet verklaren.

Nou dat denk ik wel. Wat zouden Marokkanen anders van joden moeten vinden dan? Die wonen al tientallen eeuwen in Marokko, nooit veel problemen.

Aït Ayt
28-05-10, 12:42
Wat ik wilde zeggen is, dat het in elkaar rammen van Joden in Nederland voornamelijk door jongens van Marokkaanse afkomst plaatsvindt (dat is een feit dat jij ook niet ontkent).

geen idee eerlijk gezegd.. ik weet niet hoeveel joden er in elkaar geslagen worden en door wie dat gebeurt.. daar ken ik geen cijfers van en eerlijk gezegd vind ik het ook niet interessant.. er worden elke dag mensen in elkaar geslagen.. de huidskleur, geloof en cultuur van dader en slachtoffer doen er niet toe..


Maar als je de oorzaken wilt weten, kun je niet om het fenomeen achtergrond en opvoeding heen.

Je wijst zelf al één oorzaak aan: frustratie over het gedrag van de Joodse kolonisten in Palestina. Zolang deze oorzaak niet kan worden weggenomen, kunnen deze jongens beter een andere manier vinden om met hun frustratie om te gaan.

het zou heel goed kunnen dat israël er iets mee te maken heeft.. ik weet het niet..
het gaat naar mijn idee niet om joden alleen.. er worden elke dag mensen in elkaar geslagen.. tanger gaf aan dat zijn zoon ook lastig werd gevallen en autochtone nederlandse kinderen worden ook lastiggevallen.. om dan alleen joden eruit te pikken en te gaan kijken naar de oorzaak kan een vertekend beeld geven.. de kans is aannemelijk dat dezelfde kids die een jood in elkaar slaan de week erop een goyim in elkaar slaan zonder dat het hun verder uitmaakt of een doelwit nou wel of niet joods is..

tanger'73
28-05-10, 17:03
Dat is ook wat ik denk, maar kijk op dit forum naar de emoties, en dan weet je dat het speelt. Lees deze draad nog maar eens na. Die frustratie bestaat gewoon en er zijn mensen die dat met de vuist uiten. Israel is maar één factor. Het zal echt niet alles niet verklaren.

emoties van wie eigenlijk?

tanger'73
28-05-10, 17:13
:) hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad (zonder teveel regen)

Dank je vriendelijk, er was wat motregen later op de dag, maar niet echt van betekenis. wat ik ook fantastisch vond en een must see betreft, is Pandadroom. Die 3D attractie met special effects. 'K heb namelijk wat met bewegende beelden, echt super als je daar bent. verder waren we net te vroeg voor de aanstaande primeur Joris en de Draak, een houten racer-rollercoaster, die pas vanaf 1 juli open gaat. Maar als barbarijnse piraat, blijf ikzelf verzot op de vliegende hollander.

Bart.nl, dit zijn pas emoties die vrijkomen onder invloed G-force.

tanger'73
28-05-10, 17:21
het gaat naar mijn idee niet om joden alleen.. er worden elke dag mensen in elkaar geslagen.. tanger gaf aan dat zijn zoon ook lastig werd gevallen en autochtone nederlandse kinderen worden ook lastiggevallen..

Dat zonder meer, want ook marokkaanse jochies worden slachtoffer van andere marokkaanse jochies die in de volksmond als marokkaans tuig bekend staan. het zou echter fijn wezen dat die ook niet nogmaals het slachtoffer worden van het algemeen beeld.