PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdV'er eist excuses van Turkse minister



John2
26-05-10, 17:20
PvdV'er eist excuses van Turkse minister
BRUSSEL - PVV-Europarlementariër Barry Madlener eist excuses van de Turkse minister voor Europese Zaken Egemen Bagis omdat die hem voor racist heeft uitgemaakt. Madlener heeft dat woensdag laten weten vanuit Turkije, waar hij verblijft als lid van een delegatie van het Europees Parlement.


Bagis deed volgens Madlener zijn uitspraak dinsdag na kritische vragen van de PVV'er, onder meer over de Turkse weigering PVV-leider Geert Wilders te ontvangen. Volgens Madlener zei Bagis daarop dat Madlener lijdt „aan een ziekte die racisme heet”.

In een gesprek met de PVV-Europarlementariër ontkende de minister later dat hij dat gezegd heeft. Maar volgens Madlener zijn er opnames gemaakt door een camerateam van RTL. „Ook uit de Engelse vertaling van de uitspraken van Bagis blijkt dat hij het wel heeft gezegd.”

Madlener wil dat Bagis zijn woorden terugneemt. „Of hij moet bewijzen dat ik een racist ben, en dat kan hij niet, want dat ben ik niet.”

Joesoef
26-05-10, 17:39
Boeie, als hij daar al niet tegen kan dan krijgt hij en zijn racistische vriendjes het nog heel zwaar.

tanger'73
26-05-10, 18:03
ze zijn zeker al vergeten dat hun fuhrer bij een verblijf in Engeland de turkse premier voor rotte vis heeft uitgemaakt en van alles en nog wat schijt richting turkije i.v.m met de toetreding. Laat hem lekker maar gaan uithuilen bij zijn rentmeester.

tanger'73
26-05-10, 18:07
Bovendien wie niet voor racist bestempeld wenst worden, moet ook niet voor de PVV uitkomen. Maar ja, ik kan begrijpen dat ongure gasten bij de andere partijen toch geen schijn van kans maken.

Slinger
26-05-10, 23:09
Jammer dat Albayrak niet meer in de regering zit, anders had ze haar Turkse landgenoot tot de orde kunnen roepen.

John2
27-05-10, 07:40
Bovendien wie niet voor racist bestempeld wenst worden, moet ook niet voor de PVV uitkomen. Maar ja, ik kan begrijpen dat ongure gasten bij de andere partijen toch geen schijn van kans maken.
Je bent in de war denk ik Tanger en je onderbuik gevoelens spelen je parten?
1. Nog de PVV nog hun leden zijn racisten, immers zouden ze dat wezen zou de partij worden verboden en hun leden een verbod krijgen om deel te nemen in een politieke organisatie, hierin is de Nederlandse wetgeving heel duidelijk en wordt zeker onze politiek in de gaten gehouden door de landsadvocaten.
2. Jou onderbuik gevoel speelt mee in de wetenschap dat als deze partij groot wordt zij de macht zullen hebben om wetten te veranderen of aan te passen zodat er wel een vorm van discriminatie ontstaat naar groepen binnen onze samenleving.
3. Gezien jou eerdere antwoord in deze topic, neem ik aan dat je het eens bent met wat er nu gebeurd in Turkije?
Wat is dan jou probleem met Wilders en de PVV die precies het zelfde willen maar dan 180 graden andersom.
Je kunt niet zeggen Turkije/Iran/Afghanistan en noem ze maar op is oke en ter gelijk dit zelfde politiek voor Nederland afwijzen omdat het een tegenstelling is in jou Religie.