PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen (13) probeerde 91-jarige vrouw te verkrachten



Mark
28-05-10, 14:20
Jongen (13) probeerde 91-jarige vrouw te verkrachten

Foto ANP
AMSTERDAM - Een dertienjarige jongen heeft vorig jaar geprobeerd een 91-jarige vrouw te verkrachten in haar woning in een Amsterdams verzorgingstehuis. De jongen greep de vrouw vast, sleurde haar naar het bed, zei dat hij haar zou doodschieten, scheurde haar kleding en poogde haar te verkrachten. Dat mislukte, maar het slachtoffer dat zich hevig verzette, liep wel verwondingen op, en voelde zich onteerd, en vies. Hoewel er vingerafdrukken, bloed en DNA zijn gevonden, ontkent de jongen; zijn vader ziet een complot.

De rechtbank boog zich deze maand over de zaak. Hoewel ze poging tot verkrachting bewezen achtte, is er nog geen straf opgelegd. Eerst willen de rechters meer duidelijkheid, onder meer over de persoonlijkheid van de verdachte en zijn motieven. Hij moet daartoe binnenkort worden geobserveerd in een kliniek. De jongen zit momenteel vast in een justitiële jeugdinrichting.

Het slachtoffer kende de verdachte, hij was eerder al bij haar aan de deur gekomen met een groepje kinderen om om snoep te vragen en om geld voor een inzamelingsactie voor school. Hij was daarna nog een paar keer alleen langs geweest.

Eén van die keren, in augustus 2009, had hij haar verteld over zijn school en ouders, maar hij had haar ook oneerbare voorstellen gedaan: of hij haar naakt mocht zien, en erger. Het voorval werd gemeld bij de politie.

Een paar maanden later, in november, belde de jongen opnieuw aan. Toen de bewoonster hem door het raampje in de voordeur zag, wilde ze eigenlijk niet opendoen. Maar omdat hij zei dat hij zijn excuses kwam maken, liet ze hem toch binnen. Ze bood hem vervolgens een blikje Fanta aan. Vlak daarna greep hij haar bij haar middel.

Op een gegeven moment verliet de verdachte het huis. De buurtregisseur wist om wie het ging toe hij een compositietekening zag.

De jongen ontkent elke betrokkenheid. Hij was die dag dat hij haar oneerbare voorstellen zou hebben gedaan helemaal niet in Nederland geweest, claimt hij, en op de bewuste dag in november zou hij Koranlessen hebben gevolgd in de moskee. Maar dat alibi wordt niet ondersteund.

Zijn ouders geloven niet dat hun zoon het delict heeft gepleegd. Dat er bloedsporen van het slachtoffer op zijn kleren zijn gevonden, dat zijn DNA op haar kleding is aangetroffen, dat hij verwondingen had precies op de plekken waar het slachtoffer zei dat ze hem bij wijze van zelfverdediging had geraakt, én dat zijn vingerafdrukken zijn gevonden op het blikje Fanta, overtuigen hen niet. Vader denkt dat zijn zoon het slachtoffer is van een complot. De zorgcoördinator van school zou bijvoorbeeld iets te maken hebben met de bloedvlekken op de kleding. De vader ziet sowieso vooral de buitenwereld als schuldige voor de gedragsproblemen van zijn zoon.

De jongen is al door verschillende deskundigen onderzocht met wisselende uitkomsten. Duidelijk is wel dat hij al eerder problematisch gedrag heeft vertoond, zoals diefstal, betrokkenheid bij vechtpartijen, vernieling en grensoverschrijdend gedrag richting meisjes.

Danablue
28-05-10, 14:42
Papa en mamma hebben poep in hun oogjes.

jang0201
28-05-10, 16:09
Ongelooflijk die ouders!

jang0201
28-05-10, 16:14
Wat n smoes, De jongen ontkent dat hij de vrouw ooit oneerbare voorstellen heeft gedaan, hij zou die bewuste dag Koranlessen hebben gevolgd in een moskee in het buitenland.

Joesoef
28-05-10, 16:24
Ongelooflijk die ouders!


Wat is er zo ongelofelijk aan, niet iedereen kan opvoeden.

Danablue
28-05-10, 16:25
Nee eerst was hij in het buitenland. En toen die smoezenvlieger niet op ging was hij vroom op de Koranschool. Waar ze het ettertje natuurlijk ook niet hadden gezien.

Dit is waarschijnlijk zo'n jongetje dat zelfs ontkent te zijn geboren.

Wel eng hoor, dertien en al zo ziek in zijn hoofd. Heel gevaarlijk. Waarschijnlijk op zijn derde begonnen met dood martelen van kleine dieren.

tanger'73
28-05-10, 16:26
Echt walgelijk dit.

Danablue
28-05-10, 16:26
Kan me niet indenken dat dit puur door opvoeding kan komen. Eerder een fout in de hardware. Alleen dat zijn ouders het niet willen zien, dat is wel heel ernstig.

tanger'73
28-05-10, 16:31
Kan me niet indenken dat dit puur door opvoeding kan komen. Eerder een fout in de hardware. Alleen dat zijn ouders het niet willen zien, dat is wel heel ernstig.


zeg dat wel, dat die ouders totaal geen controle hebben op dit stuk struikgewas staat voor mij vast. Je moet o.a. ook je internet met kindersloten beveiligen en adequaat toezicht houden, want wat je daar allemaal kunt aantreffen is niet voor kinderen te overzien.

Danablue
28-05-10, 16:33
zeg dat wel, dat die ouders totaal geen controle hebben op dit struikgewas staat voor mij vast. Je moet ook je internet met kindersloten beveiligen en adequaat toezicht houden, want wat je daar allemaal kunt aantreffen is niet voor kinderen te overzien.

Wat je zegt. Pas pakt een klein jongetje, hooguit zeven, mijn hond vast en begint, ik zweer het je, neukbewegingen te maken. "Dit doen ze op Youtube" riep hij. Om te kotsen. Ik wou dat mijn hond hem een beetje had gebeten.
Helaas is mijn hond wel goed opgevoed.

tanger'73
28-05-10, 16:37
Helaas is mijn hond wel goed opgevoed.

Ja waren de meeste mensen maar zo goed afgericht.

Danablue
28-05-10, 16:45
Ja waren de meeste mensen maar zo goed afgericht.

Haha nou niet afgericht hoor. Deze dame heb ik toen ze al een half jaar was van straat geplukt in Mexico stad. Ze heeft alles geleerd puur op basis van beloningen, en negeren ongewenst gedrag. Dat vraagt wel heel veel aandacht, zeker de eerste tijd moet je daar heel veel in investeren.
Maar deze hond heeft duidelijk goede harware onder haar schedeldak.

Je kan dieren en mensen slechts deels vergelijken. Maar je ziet zo vaak ouders die niet met de aandacht bij de opvoeding zijn. Of de makkelijkste weg kiezen.
(zin geven want dan stopt het krijsen, voor de tv zetten lekker rustig)
Deze ouders moeten een stel knoeperts van alarmbellen en knipperlichten hebben gemist.

Danablue
28-05-10, 16:55
Iedereen die iets wil opvoeden zou wat kunnen hebben aan
"Don't shoot the dog" van Karen Pryor. Positief, nuchter, vol humor en effectief. Nederlandse vertaling is geloof ik "Een hond en een dolfijn".

Maar goed, is een beetje off topic. Deze jongen is waarschijnlijk een psychiatrisch geval.