PDA

Bekijk Volledige Versie : Coma-patiënten misbruikt



Joesoef
30-05-10, 07:32
'Coma-patiënten misbruikt' za 29 mei 2010 | 13 reacties

NUjij (http://nujij.nl/jij.lynkx?t=%26%23039%3BComa-pati%EBnten+misbruikt%26%23039%3B&u=http%3A%2F%2Fheadlines.nos.nl%2Fforum.php%2Flist _messages%2F20341)

Na het groeiend aantal meldingen van kindermisbruik heeft een inmiddels overleden Belgische priester de Kerk een nieuw seksschandaal bezorgd. De geestelijke zou meerdere vrouwen in coma en psychiatrische patiënten seksueel hebben misbruikt. Dat onthult een andere priester vandaag in de Vlaamse krant het Laatste Nieuws.

'Zwaar dossier'
Priester Norbert Bethune beweert in de krant dat zijn collega-geestelijke zich tussen 1960 en 1980 heeft vergrepen aan patiënten van een ziekenhuis in het West-Vlaamse Tielt. De ziekenhuisdirectie zou ervan hebben geweten, maar niet hebben ingegrepen. Het huidige bestuur van het ziekenhuis wilde volgens het Laatste Nieuws niet reageren op de beschuldigingen.

Bethune kondigt ook aan dat hij volgende week een zwaar dossier openbaar maakt met daarin de getuigenissen van slachtoffers en een schuldbekentenis van de dader.

Verjaard
De zaak is niet onbekend bij justitie. Het parket in Brugge onderzocht de beschuldigen eind jaren 90, maar toen waren de misdrijven volgens procureur Jean-Marie Berkvens verjaard en was een strafproces niet meer mogelijk.

In 1991 meldde Bethune het misbruik ook aan een bisschop, maar die stuurde pas tien jaar later een antwoord en ondernam geen actie. De bisschop die de brief kreeg, moest overigens later zelf vertrekken omdat hij zich jarenlang had vergrepen aan een minderjarige neef.

tanger'73
30-05-10, 15:17
sharon?

Bofko
30-05-10, 15:20
sharon?

Of Susan. Of Kim. Of Natalie....:boeps:

super ick
30-05-10, 17:17
Soms denk je dat het niet triester kan. Tot er dan weer een bericht als dit komt..........
Kan het nog treuriger?

tanger'73
30-05-10, 19:58
Soms denk je dat het niet triester kan. Tot er dan weer een bericht als dit komt..........
Kan het nog treuriger?

nou het kan nog walgelijker als dit, ooit van necrofilie gehoord? Dat men daar überhaupt toe in staat is. :kotsen2:

super ick
31-05-10, 08:26
Ik weet het. Het bestaat. Het wordt alleen weer een beetje werkelijkheid als je er een nieuwsbericht over leest. Dan dringt de praktijk weer door.

In die zaken maak ik gebruik van de struisvogeltechniek. Ik weet dat het bestaat maar wil er niet bij stil staan en ontwijk het. Tot ik weer zo'n bericht lees.........

knuppeltje
31-05-10, 09:10
Soms denk je dat het niet triester kan. Tot er dan weer een bericht als dit komt..........
Kan het nog treuriger?

Onze Mars komt een en ander vast uitleggen.