PDA

Bekijk Volledige Versie : Superoptreden Cohen



mark61
30-05-10, 12:01
In Buitenhof. Die Nexusvent had wel gelijk, maar hij had zo stoer moeten doen tegen Bak, Rutte en vooral Wilders. Lesje hogere democratie & beschaving.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/43255599/

Jah misschien vinden jullie dat ammel te intel en te moeilijk, maar oeh is echt bilangrijk.

MO_NL
30-05-10, 12:44
Ik vond het optreden van Cohen niet zo super.

Hij bleef overeind, maar daar is alles mee gezegd.

Ik vond de kritiek van 'die Nexusvent' zeker hout snijden.

Vooral waar het gaat om 2 maten tav de crises, ontbreken van Europa in de campagne(s) en het gebrek aan visionair leiderschap.

Met name op dat laatste punt valt Cohen me (overall) tegen.

Ik denk dat velen met mij stiekem hoopten dat Cohen in staat zou zijn om een krachtig antwoord te formuleren op de verwildering van de samenleving. Een antwoord dat een keerpunt zou vormen in het politieke discours.

Helaas slaagt hij er niet in om boven het geroezemoes van politiek Den Haag uit te komen.

Een 2de teleurstelling tav Cohen is het uitblijven van een vervolg op de uitspraak dat hij zich wil inzetten voor een progressieve regering.

Pam heeft gelijk dat PvdA-CDA een onwaarschijnlijke coalitie zal zijn. Wat heeft een PvdA dan te verliezen door zich expliciet uit te spreken voor een progressieve coalitie? Zie hoeven niet de partners te benoemen.

Ze zullen wel bang zijn voor het verlies aan strategische stemmers die bij een dergelijke uitspraak niet meer voor de PvdA zullen stemmen maar op hun eigenlijke linkse keuze.

Anyhow, volgens mij wordt een kabinet Rutte met de dag waarschijnlijker.

mark61
30-05-10, 12:56
Ik vond het optreden van Cohen niet zo super.

Hij bleef overeind, maar daar is alles mee gezegd.

Ik vond de kritiek van 'die Nexusvent' zeker hout snijden.

Vooral waar het gaat om 2 maten tav de crises, ontbreken van Europa in de campagne(s) en het gebrek aan visionair leiderschap.

Met name op dat laatste punt valt Cohen me (overall) tegen.

Ik denk dat velen met mij stiekem hoopten dat Cohen in staat zou zijn om een krachtig antwoord te formuleren op de verwildering van de samenleving. Een antwoord dat een keerpunt zou vormen in het politieke discours.

Helaas slaagt hij er niet in om boven het geroezemoes van politiek Den Haag uit te komen.

Een 2de teleurstelling tav Cohen is het uitblijven van een vervolg op de uitspraak dat hij zich wil inzetten voor een progressieve regering.

Pam heeft gelijk dat PvdA-CDA een onwaarschijnlijke coalitie zal zijn. Wat heeft een PvdA dan te verliezen door zich expliciet uit te spreken voor een progressieve coalitie? Zie hoeven niet de partners te benoemen.

Ze zullen wel bang zijn voor het verlies aan strategische stemmers die bij een dergelijke uitspraak niet meer voor de PvdA zullen stemmen maar op hun eigenlijke linkse keuze.

Anyhow, volgens mij wordt een kabinet Rutte met de dag waarschijnlijker.

Jawel, maar aan de ene kant zijn de andere partijen op alle punten nog veel erger, en aan de andere kant heeft Cohen een politieke partij met machtsaspiraties te leiden, geen debatingclubje in een ivoren toren. Als hij zo'n programma had gemaakt was de PvdA totaal afgeschreven voor potentiële kiezers. Het E-woord, Europa dus, is een zekere verliezer in de verkiezingen. Best keep quiet.

Links heeft in NL NOG NOOIT een meerderheid gehad. Misschien wel es in de peilingen. Regeren met dat hele zooitje is nagenoeg onmogelijk, zeker met de SP. Denk ik.

Ik 'hoop' op paars.

MO_NL
30-05-10, 13:55
Paars is in mijn ogen het enige fatsoenlijke alternatief.

dwz: als je fatsoenlijk interpreteert als zonder pvv.

Toch zou ik het liefst een pvda/sp/gl/d66/cu coalitie zien, hoewel ik mij een 5-partijen coalitie niet zo goed voor kan stellen in de praktijk.

tanger'73
30-05-10, 13:58
ze vallen allemaal zwaar tegen, veel woorden weinig wol. het scheppen van banen als voornaamste integratiefactor is bij iedereen ver te zoeken. naar mijn mening heeft het toch nooit wat uitgemaakt wie er nou hier aan het roer zit, zolang er door niemand een klimaat wordt geschept waar geen tijd voor kankeren meer is.

mark61
30-05-10, 14:03
Paars is in mijn ogen het enige fatsoenlijke alternatief.

dwz: als je fatsoenlijk interpreteert als zonder pvv.

Toch zou ik het liefst een pvda/sp/gl/d66/cu coalitie zien, hoewel ik mij een 5-partijen coalitie niet zo goed voor kan stellen in de praktijk.

Ik zie knokken tot in de hal, de Telegraaf heeft een field day, voor kerstmis verkiezingen :cheefbek:

He maar beste MO_NL, doe nog es reageren op die STANN-topic if you please? :) Ik wasben echt wel serieus hoorrr

mark61
30-05-10, 14:04
ze vallen allemaal zwaar tegen, veel woorden weinig wol. het scheppen van banen als voornaamste integratiefactor is bij iedereen ver te zoeken. naar mijn mening heeft het toch nooit wat uitgemaakt wie er nou hier aan het roer zit, zolang er door niemand een klimaat wordt geschept waar geen tijd voor kankeren meer is.

Ik denk toch dat D66 nog het meest doordrongen is van het belang van onderwijs. En inderdaad, dan heb je verder geen tijd meer voor geleuter.

Maar daarom stemde ik normaal ook nooit, ben ik pas gaan doen om tegenwicht te geven tegen fortuintjes.

tanger'73
30-05-10, 14:09
Ik denk toch dat D66 nog het meest doordrongen is van het belang van onderwijs. En inderdaad, dan heb je verder geen tijd meer voor geleuter.

Maar daarom stemde ik normaal ook nooit, ben ik pas gaan doen om tegenwicht te geven tegen fortuintjes.


Ja waarom zou je eigenlijk, dokken doe je toch al en bij het aantreden van elk nieuw kabinet steeds meer. het land wordt geleefd door de burgers, politici vormen alleen maar overlast. Kijk België, niemand die er minder bourgondisch van wordt.

mark61
30-05-10, 14:14
Ja waarom zou je eigenlijk, dokken doe je toch al en bij het aantreden van elk nieuw kabinet steeds meer. het land wordt geleefd door de burgers, politici vormen alleen maar overlast. Kijk België, niemand die er minder bourgondisch van wordt.

Nederland is gewoon Nederland. In zekere zin niet veranderd sinds de late 14e eeuw, toen de burgerij de macht overnam. Dat heeft voordelen, en nadelen.

Die belgen zijn wel een hoop geld kwijt aan die 22 regeringen van ze. Zeg ik dan, als ollander :wijs:

tanger'73
30-05-10, 14:20
Die belgen zijn wel een hoop geld kwijt aan die 22 regeringen van ze. Zeg ik dan, als ollander :wijs:

Dat bedoel ik maar, als je ook regeringen ziet onder het scheppen van banen. hebben ze het in zekere zin wel goed gedaan. waarom bieden ze niet iedere werkloze een baan bij de overheid aan, ben je ook voorlopig van dat probleem af.

mark61
30-05-10, 14:41
Dat bedoel ik maar, als je ook regeringen ziet onder het scheppen van banen. hebben ze het in zekere zin wel goed gedaan. waarom bieden ze niet iedere werkloze een baan bij de overheid aan, ben je ook voorlopig van dat probleem af.

Zijn wel dure banen hoor.

tanger'73
30-05-10, 14:42
Zijn wel dure banen hoor.


maakt het dan wat uit?

mark61
30-05-10, 14:46
maakt het dan wat uit?

De friet wordt er niet goedkoper van, I guess.

tanger'73
30-05-10, 14:52
De friet wordt er niet goedkoper van, I guess.


nee, dat dacht ik ook al. als je mensen een beetje kunt bezig houden, een beetje zin in het leven geven zal een stuiver meer niks uitmaken. zelf zie ik er toch geen reet van terug en het is toch maar een waardeloos ruilmiddel.

tanger'73
30-05-10, 15:04
alleen maar de opbrengsten van al die heffingsrentes, daarmee kan je al hordes mensen bomen laten kappen of achter een computer pleuren.

Slinger
30-05-10, 16:54
In Buitenhof. Die Nexusvent had wel gelijk, maar hij had zo stoer moeten doen tegen Bak, Rutte en vooral Wilders. Lesje hogere democratie & beschaving.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/43255599/

Jah misschien vinden jullie dat ammel te intel en te moeilijk, maar oeh is echt bilangrijk.

Je moet toch wel een echt PvdA-waas voor je ogen hebben hangen om hier een superoptreden te zien. Wat er werkelijk te zien was, was, opnieuw, een hakkelaar, die moest toegeven niet eens controle te hebben over het eigen programma, waarmee hij de verkiezingen in gaat, laat staan dat hij erin slaagde een visie neer te zetten voor Nederland. Zelfs sociaal-democratische idealen durfde hij niet te formuleren. Zielig. Cohen is als iemand in een klein roeibootje die machteloos op een wilde stroom naar zee drijft.

Marsipulami
30-05-10, 18:21
In Buitenhof. Die Nexusvent had wel gelijk, maar hij had zo stoer moeten doen tegen Bak, Rutte en vooral Wilders. Lesje hogere democratie & beschaving.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/43255599/

Jah misschien vinden jullie dat ammel te intel en te moeilijk, maar oeh is echt bilangrijk.

Pff, wat een geleuter. Die betweterige kwiebus voerde aldoor een monoloog. Cohen heeft er goed aan gedaan om hem maar wat te laten tateren zonder op alles in te gaan.

mark61
31-05-10, 06:59
Pff, wat een geleuter. Die betweterige kwiebus voerde aldoor een monoloog. Cohen heeft er goed aan gedaan om hem maar wat te laten tateren zonder op alles in te gaan.

Ja, dat zeg ik. Maar inhoudelijk had ie even goed gelijk.

knuppeltje
31-05-10, 09:25
We zullen wel een een Belgische toestand krijgen na de verkiezing. Eer er een nieuw Kabinet is gevormd zijn we maanden verder. Als dat dan ook nog eens maanden het land in gaat om uit te vinden wat de kiezer denkt voordat het aan de slag gaat dan zijn we zo een half jaar verder.
Nou ja, in die tussentijd hoeven we ons ook niet druk te maken over dingen die ze anders fout zouden kunnen doen. Elk nadeel heeft zijn voordeel, toch?

Mark
31-05-10, 09:49
We zullen wel een een Belgische toestand krijgen na de verkiezing. Eer er een nieuw Kabinet is gevormd zijn we maanden verder. Als dat dan ook nog eens maanden het land in gaat om uit te vinden wat de kiezer denkt voordat het aan de slag gaat dan zijn we zo een half jaar verder.
Nou ja, in die tussentijd hoeven we ons ook niet druk te maken over dingen die ze anders fout zouden kunnen doen. Elk nadeel heeft zijn voordeel, toch?


welnee gewoon 80 zetels voor VVD-CDA-PVV en dan een rechts kabinet met een kamermeerderheid.

knuppeltje
31-05-10, 09:52
welnee gewoon 80 zetels voor VVD-CDA-PVV en dan een rechts kabinet met een kamermeerderheid.

We zullen eerst de verkiezing eens afwachten.

Als de VVD en de PVV flink minder zetels halen dan in de peilingen nu, dan komt er dat rechtse Kabinet met die partijen nog niet.

H.P.Pas
31-05-10, 09:56
welnee gewoon 80 zetels voor VVD-CDA-PVV en dan een rechts kabinet met een kamermeerderheid.

Na de eerste fractievergadering van de PVV nog maar 75.