PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Agt: Wilders is racist!



Ron Haleber
30-05-10, 20:08
[]Van Agt lid af bij samenwerking CDA met PVV



http://www.maroc.nl/forums/vbnews/images/logo_nieuws_maroc_nl.jpg"Oud-premier Dries van Agt zegt zijn lidmaatschap van het CDA te heroverwegen als het CDA met de PVV van Geert Wilders gaat regeren.


Ik zou grote moeite hebben om CDA-lid te blijven als het CDA blijkt in een coalitie te willen gaan samenwerken met de PVV," aldus Van Agt in een interview met NU.nl.

Van Agt heeft grote moeite met 'de generale afkeer tegen alle moslims' van Geert Wilders, die strijdt tegen vermeende islamisering van de westerse wereld. “De PVV is ten gronde een racistische partij. Tot onze basisprincipes behoort het afwijzen van racisme.”

Volgens het CDA-lid kan het gedachtegoed van de PVV grote gevolgen hebben. "Als Europa door deze ideologie zal worden beheerst, dan kan er geen vrede komen tussen Europa en andere delen van de wereld."

De oud-minister-president is de derde CDA-coryfee die protesteert tegen een eventuele samenwerking met de partij van Geert Wilders. Onlangs dreigde oud-fractieleider Willem Aantjes niet op het CDA te stemmen als de partij de PVV niet zou uitsluiten.



Ook partijprominent Hannie van Leeuwen (84), lid van het bestuur van het CDA, zei eerder deze maand dat de partij niet met de PVV mag samenwerken. De oud-verzetsstrijder vergeleek de partij van Wilders met de NSDAP van Adolf Hitler."

Slinger
30-05-10, 20:20
[]Van Agt lid af bij samenwerking CDA met PVV



http://www.maroc.nl/forums/vbnews/images/logo_nieuws_maroc_nl.jpg"Oud-premier Dries van Agt zegt zijn lidmaatschap van het CDA te heroverwegen als het CDA met de PVV van Geert Wilders gaat regeren.


Ik zou grote moeite hebben om CDA-lid te blijven als het CDA blijkt in een coalitie te willen gaan samenwerken met de PVV," aldus Van Agt in een interview met NU.nl.

Van Agt heeft grote moeite met 'de generale afkeer tegen alle moslims' van Geert Wilders, die strijdt tegen vermeende islamisering van de westerse wereld. “De PVV is ten gronde een racistische partij. Tot onze basisprincipes behoort het afwijzen van racisme.”

Volgens het CDA-lid kan het gedachtegoed van de PVV grote gevolgen hebben. "Als Europa door deze ideologie zal worden beheerst, dan kan er geen vrede komen tussen Europa en andere delen van de wereld."

De oud-minister-president is de derde CDA-coryfee die protesteert tegen een eventuele samenwerking met de partij van Geert Wilders. Onlangs dreigde oud-fractieleider Willem Aantjes niet op het CDA te stemmen als de partij de PVV niet zou uitsluiten.



Ook partijprominent Hannie van Leeuwen (84), lid van het bestuur van het CDA, zei eerder deze maand dat de partij niet met de PVV mag samenwerken. De oud-verzetsstrijder vergeleek de partij van Wilders met de NSDAP van Adolf Hitler."

De pot verwijt de ketel.

Wie zijn optreden als politicus heeft gevolgd, die weet dat Van Agt zelf een racist is.

Weet je nog: "Ik ben een Ariër".

Ron Haleber
30-05-10, 20:34
De pot verwijt de ketel.

Wie zijn optreden als politicus heeft gevolgd, die weet dat Van Agt zelf een racist is. Weet je nog: "Ik ben een Ariër".

Waar? Tegen wie zei hij dat?:roken:

ELdorado
30-05-10, 20:41
................

ELdorado
30-05-10, 20:42
[]Van Agt lid af bij samenwerking CDA met PVV



http://www.maroc.nl/forums/vbnews/images/logo_nieuws_maroc_nl.jpg"Oud-premier Dries van Agt zegt zijn lidmaatschap van het CDA te heroverwegen als het CDA met de PVV van Geert Wilders gaat regeren.


Ik zou grote moeite hebben om CDA-lid te blijven als het CDA blijkt in een coalitie te willen gaan samenwerken met de PVV," aldus Van Agt in een interview met NU.nl.

Van Agt heeft grote moeite met 'de generale afkeer tegen alle moslims' van Geert Wilders, die strijdt tegen vermeende islamisering van de westerse wereld. “De PVV is ten gronde een racistische partij. Tot onze basisprincipes behoort het afwijzen van racisme.”

Volgens het CDA-lid kan het gedachtegoed van de PVV grote gevolgen hebben. "Als Europa door deze ideologie zal worden beheerst, dan kan er geen vrede komen tussen Europa en andere delen van de wereld."

De oud-minister-president is de derde CDA-coryfee die protesteert tegen een eventuele samenwerking met de partij van Geert Wilders. Onlangs dreigde oud-fractieleider Willem Aantjes niet op het CDA te stemmen als de partij de PVV niet zou uitsluiten.



Ook partijprominent Hannie van Leeuwen (84), lid van het bestuur van het CDA, zei eerder deze maand dat de partij niet met de PVV mag samenwerken. De oud-verzetsstrijder vergeleek de partij van Wilders met de NSDAP van Adolf Hitler."


Salut, mon vieux : welcome back : where have u been ??? : i missed u ! :lol:

I missed those silly conflicts with u ! :lol:

Anyway :

that guy is so brillinat he just found out 'bout the fact that wilders is a ...racist ????? :

what a genius ! :lol:

wilders is not only an idiotic racist as all racists are , but also a fascist ...= a silly idiotic joke shame for Holland that that guy is allowed to sit in the parliament :

a sign of Ducth & western political moral ideological mental spiritual intellectual, psychological...decline ! :lol:

Good night , old prick ! :lol: just kidding ....

tanger'73
30-05-10, 20:47
fijn dat een oud premier onderschrijft wat we al heel lang wisten.

Slinger
30-05-10, 20:50
Waar? Tegen wie zei hij dat?:roken:

Op een zeer gevoelig moment, namelijk bij de discussie over de drie van Breda.

PaRiSCaSa
30-05-10, 21:27
Thank you for informing us of that fact.

I would have added islamophob.

As all his voters.

MO_NL
30-05-10, 21:39
Het tekenend voor de ongeschreven censuur in Nederland dat Van Agt pas na zijn actieve loopbaan deze standpunten (met name inzake Midden-OOsten) kan huldigen.

Had hij dit tijdens zijn loopbaan gedaan, dan was hij afgeserveerd door the powers that be.

Het valt te prijzen dat hij nu alsnog deze geluiden laat horen. Het is weliswaar (te) laat, maar hij is niet de eerste de beste, en er is niemand die hem dwingt om zijn comfort-zone te verlaten en deze gevaarlijke uitspraken te doen.

Ik mag hem wel (vroeger niet).

tanger'73
30-05-10, 21:44
Ik mag hem wel (vroeger niet).

ik ook, ja dat met die ariër, mente en nog een paar dingen meer heb ik niet zo bewust meegemaakt. 'K ken hem pas echt nu met zijn standpunten over israël en hij stelt me daarin geenszins teleur.

H.P.Pas
30-05-10, 22:13
ik ook, ja dat met die ariër, mente en nog een paar dingen meer heb ik niet zo bewust meegemaakt.

Ik wel. Het was een rijkelijk klunzige uitspraak. Met 'racisme' had het niets van doen. Slinger leeft zich weer eens uit in zijn specialiteit: kwaadwillige achterklap.

tanger'73
30-05-10, 22:20
Ik wel. Het was een rijkelijk klunzige uitspraak. Met 'racisme' had het niets van doen. Slinger leeft zich weer eens uit in zijn specialiteit: kwaadwillige achterklap.


wat ik begrepen heb, is dat hij destijds rijkelijk daarvoor zijn excuus had aangeboden. Maar als ik hem nu bezie, kan ik niks anders bedenken als chapeau.

fisherman1969
30-05-10, 22:37
Het tekenend voor de ongeschreven censuur in Nederland dat Van Agt pas na zijn actieve loopbaan deze standpunten (met name inzake Midden-OOsten) kan huldigen.

Had hij dit tijdens zijn loopbaan gedaan, dan was hij afgeserveerd door the powers that be.

Het valt te prijzen dat hij nu alsnog deze geluiden laat horen. Het is weliswaar (te) laat, maar hij is niet de eerste de beste, en er is niemand die hem dwingt om zijn comfort-zone te verlaten en deze gevaarlijke uitspraken te doen.

Ik mag hem wel (vroeger niet).


Zoiets als ,,vinger in m,n reet wie er mee deed ,, zo prijs je van Agt zowat de hemel in!
Hij had zeker wat eerder en zelfs tijdens zijn loopbaan wat kunnen doen ! hij zou niet eens een lijfwacht extra nodig gehad hebben in z,n comfort zone !
En gevaarlijke uitspraken ??
Door wie wordt hij bedreigd ??
Begrijp me goed ik heb geen hekel aan de man ,maar alleen omdat hij nu partijdig is geworden ?? mogelijk wordt deze ras Katholiek ooit nog eens Moslim .
Nee dan eerder mijn :fpetaf: voor:
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3081738.ece/Flottielje_op_weg_naar_Gaza.html

:duim:

Slinger
30-05-10, 23:05
Ik wel. Het was een rijkelijk klunzige uitspraak. Met 'racisme' had het niets van doen. Slinger leeft zich weer eens uit in zijn specialiteit: kwaadwillige achterklap.

Ik praat niet achter iemands rug om, ik geef informatie.

Er gaat een rode draad door het leven en de carrière van Van Agt.

Zie ook de zaak Menten.

H.P.Pas
30-05-10, 23:31
Ik praat niet achter iemands rug om, ik geef informatie.


Je suggereert veel en zegt niets.
Waar wanneer in welk verband en waarom zei van Agt wat ?



Er gaat een rode draad door het leven en de carrière van Van Agt.

Je suggereert veel en zegt niets.


Zie ook de zaak Menten.
Je suggereert veel en zegt niets.

tanger'73
30-05-10, 23:36
Dit is Dries van Agt nu en zo wens ik hem ook te herinneren. het klopt toch wat men zegt, dat wijsheid met de jaren komt.

http://www.rightsforum.org/

Slinger
30-05-10, 23:52
Dit is Dries van Agt nu en zo wens ik hem ook te herinneren. het klopt toch wat men zegt, dat wijsheid met de jaren komt.

http://www.rightsforum.org/

Dat is bij hem dus niet het geval.

tanger'73
30-05-10, 23:53
Dat is bij hem dus niet het geval.


Bij mij hoef je niet zijn heden met zijn verleden te verbloemen hoor.

Slinger
31-05-10, 00:41
Bij mij hoef je niet zijn heden met zijn verleden te verbloemen hoor.

Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling, verklaren wel.

tanger'73
31-05-10, 00:59
Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling, verklaren wel.


Daarvoor moet je vooral bij Dries wezen en zeker niet bij jou.

Bofko
31-05-10, 01:36
Het tekenend voor de ongeschreven censuur in Nederland dat Van Agt pas na zijn actieve loopbaan deze standpunten (met name inzake Midden-OOsten) kan huldigen.

Tsja, Het politieke spel trekt een flinke wissel op de persoonlijke integriteit.



Had hij dit tijdens zijn loopbaan gedaan, dan was hij afgeserveerd door the powers that be.

Het valt te prijzen dat hij nu alsnog deze geluiden laat horen. Het is weliswaar (te) laat, maar hij is niet de eerste de beste, en er is niemand die hem dwingt om zijn comfort-zone te verlaten en deze gevaarlijke uitspraken te doen.

Ik mag hem wel (vroeger niet).
:duim:

super ick
31-05-10, 09:21
Tsja, Het politieke spel trekt een flinke wissel op de persoonlijke integriteit.
:duim:

Inderdaad. Er zijn twee redenen te bedenken.
Of hij vond het altijd maar heeft zichzelf verloochend of hij is van mening veranderd. Heel menselijk overigens hoor.
Vreemd dat niemand hem dat gevraagd heeft.

Ik krijg zelf een beetje het exen gevoel van hem. In politiek en sport geven de gestopten altijd ineens ongezouten kritiek of gaan de visionair spelen.
Ik kan me ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat v. Agt de aandacht ook heeeeeeerlijk vind ook. Dries houdt ontzettend veel van Dries.

H.P.Pas
31-05-10, 09:36
Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling, verklaren wel.

:moe:
Voor dit soort verklaringschema's hebben we Sallah al. Als moet ik je ten goede houden dat je minder adjectieven gebruikt.

illmatik
31-05-10, 09:39
Elk mens heeft het recht op ieder moment van zijn of haar leven een standpunt te wijzigen. Van Agt zal ongetwijfeld zijn redenen hebben gehad, prijzenswaardig of niet, verklaarbaar of niet. Het getuigt van grote hypocrisie hem nu te verwijten dat hij in zijn actieve loopbaan iets anders vond dan hij nu vindt. Wij wijzigen dagelijks onze eigen standpunten, naar gelang het ons uitkomt.

Slinger
31-05-10, 09:44
:moe:
Voor dit soort verklaringschema's hebben we Sallah al. Als moet ik je ten goede houden dat minder ajactieven gebruikt.

Ik kan er een heleboel voor hem bedenken...

Slinger
31-05-10, 09:46
Elk mens heeft het recht op ieder moment van zijn of haar leven een standpunt te wijzigen. Van Agt zal ongetwijfeld zijn redenen hebben gehad, prijzenswaardig of niet, verklaarbaar of niet. Het getuigt van grote hypocrisie hem nu te verwijten dat hij in zijn actieve loopbaan iets anders vond dan hij nu vindt. Wij wijzigen dagelijks onze eigen standpunten, naar gelang het ons uitkomt.

Zijn standpunten zijn misschien op bepaalde punten gewijzigd, maar zijn grondhouding niet, denk ik.

illmatik
31-05-10, 09:49
Zijn standpunten zijn misschien op bepaalde punten gewijzigd, maar zijn grondhouding niet, denk ik.

Dat kun jij niet weten. Zoals H.P. je fijntjes meegaf: je suggereert veel maar je zegt helemaal niets.

knuppeltje
31-05-10, 09:54
Ik mag hem wel (vroeger niet).

Me too.

H.P.Pas
31-05-10, 09:54
Inderdaad. Er zijn twee redenen te bedenken.
Of hij vond het altijd maar heeft zichzelf verloochend of hij is van mening veranderd. Heel menselijk overigens hoor.
Vreemd dat niemand hem dat gevraagd heeft.


Daar is wel eens naar gevraagd; naar eigen zeggen is hij van mening veranderd. Wat niet onplausibel is; na de oorlog was Israël, om begrijpelijke redenen, heilig in Nederland. Intussen zijn velen sadder and wiser geworden; ikzelf inbegrepen. Daarbij is dan, ook weer begrijpelijk maar tamelijk dwaas, de neiging onstaan de Palestijnen heilig te verklaren.
Human kind cannot bear much reality.

knuppeltje
31-05-10, 10:01
Dat is ook helemaal niet mijn bedoeling, verklaren wel.

En dat is een nep-historicus zoals jij, die uiterst kwaadaardig roddelt en liegt als een oud wijf, wel toe te vertrouwen zeker?

knuppeltje
31-05-10, 10:03
Ik kan er een heleboel voor hem bedenken...

Dat vermoeden hadden we al.

knuppeltje
31-05-10, 10:04
Zijn standpunten zijn misschien op bepaalde punten gewijzigd, maar zijn grondhouding niet, denk ik.

Hear hear!

H.P.Pas
31-05-10, 10:25
Ik kan er een heleboel voor hem bedenken...
Precies. Je houdt oppervlakkig gezien je fatsoen, het verschil in denken is uiteindelijk marginaal.

Slinger
31-05-10, 10:52
Dat kun jij niet weten. Zoals H.P. je fijntjes meegaf: je suggereert veel maar je zegt helemaal niets.

Laat ik het dan maar zo zeggen: zijn grondhouding tegen over Joden is altijd hetzelfde gebleven.

illmatik
31-05-10, 10:54
Laat ik het dan maar zo zeggen: zijn grondhouding tegen over Joden is altijd hetzelfde gebleven.

Wederom suggereer je veel en zeg je helemaal niets.

@ H.P.: je wint de quote van de dag.

Slinger
31-05-10, 11:05
Precies. Je houdt oppervlakkig gezien je fatsoen, het verschil in denken is uiteindelijk marginaal.

Maar ik zou heel andere adjectieven gebruiken, hoor; gewone Nederlandse.

Slinger
31-05-10, 11:07
En dat is een nep-historicus zoals jij, die uiterst kwaadaardig roddelt en liegt als een oud wijf, wel toe te vertrouwen zeker?

Je moet altijd proberen een constante factor te vinden, dan is er al veel verklaard. Bij Van Agt is die constante duidelijk te zien, al tientallen jaren.

Ron Haleber
31-05-10, 11:09
Ik vind de roddel over Van Agt volstrekt onterecht!

Het is duidelijk dat Van Agt als premier binnen het CDA - Lubbers en consorte - de ruimte niet had - als hij het al wilde - serieuze kritiek op Israël te geven...

Is men dan nu vergeten hoezeer NL en de EU nog meer dan vandaag - via de holocaust-industrie - zijn ziel aan het zionisme had verkocht.
Met felle kritiek had hij zeker als premier af moeten treden!

Zijn moed om vorig jaar tenslotte als kroon op zijn bekering
met een onderbouwd boek zijn eerdere fouten te erkennen,
moet hogelijk gewaardeerd worden.

Lees zijn kritiek o.m. op Verhagen nog maar eens na...


Van Agt publiceert boek over Palestijnse kwestie.

http://www.trouw.nl/multimedia/dynamic/00058/Van_Agt_58934d.jpg Oud-premier Dries van Agt (archieffoto, januari 2007) © ANP


Eén felle aanklacht jegens de staat Israël. Dat is de toon van het boek ’De tragedie van het Palestijnse volk’, dat morgen verschijnt, en is geschreven door oud-premier Dries van Agt (CDA).

Bladzijde na bladzijde hekelt Van Agt het optreden van Israël jegens de Palestijnen; bovendien neemt hij Nederlandse politici op de korrel die dat land nog steeds onverkort steunen, ook mensen uit zijn eigen CDA: „Het verdriet mij bijzonder dat mijn partij zo kritiekloos pro-Israël is.”

Vooral partijgenoot Maxime Verhagen, minister van buitenlandse zaken, moet het ontgelden. „Maxime, mijn cher ami, gaat nogal selectief te werk. Hij gaat naar zorgvuldig uitgekozen plaatsen en conferenties die niet veel meer zijn dan elkaar in het vooroordeel verstevigende clubjes van: samsam tegen het Arabische tuig. Maxime is nooit in Gaza geweest. Hij had er de hel kunnen zien, want Gaza, dat is de hel.’’

Eén van de motieven om zich druk te maken over de situatie in het Midden-Oosten, verklaart Van Agt als volgt: „Israël doet dagelijks zijn best om bij Europa te zijn, het wil een soort buitenlid van de Europese Unie worden. Wij zijn lid van de westerse beschaving, dat is de boodschap die het land uitzendt. Maar als die westerse beschaving zich vervolgens zo gruwelijk misdraagt, dan heb ik meer reden om boos te worden dan wanneer de Congolezen dat doen, of de Chinezen jegens Tibet.”

De vraag is of Van Agt met zijn felle toon niet de mensen van zich vervreemdt die de Palestijnse zaak een goed hart toedragen, maar die niet anti-Israël zijn. „De verwijten die ik maak zijn stuk voor stuk feitelijk onderbouwd en bewezen.

U vraagt mij nu of het verstandig is die feiten te noemen. Eigenlijk een rare vraag, niet? Ík polariseer niet, ík bouw die muur niet die van de Westbank een verbrokkeld gebied maakt waardoor een Palestijnse staat feitelijk onmogelijk is geworden. Als je die muur ziet, dan schreeuw je het toch uit?”

John2
31-05-10, 11:33
Elk mens heeft het recht op ieder moment van zijn of haar leven een standpunt te wijzigen. Van Agt zal ongetwijfeld zijn redenen hebben gehad, prijzenswaardig of niet, verklaarbaar of niet. Het getuigt van grote hypocrisie hem nu te verwijten dat hij in zijn actieve loopbaan iets anders vond dan hij nu vindt. Wij wijzigen dagelijks onze eigen standpunten, naar gelang het ons uitkomt.
Dan moet jij je toch gaan afvragen waarom iemand een standpunt inneemt ?
Een stand punt die je inneemt wijzig je niet of de situatie moet zo wijzigen dat het je toelaat je mening te herzien.


Ik vind de roddel over Van Agt volstrekt onterecht!

Het is duidelijk dat Van Agt als premier binnen het CDA - Lubbers en consorte - de ruimte niet had - als hij het al wilde - serieuze kritiek op Israël te geven...

Is men dan nu vergeten hoezeer NL en de EU nog meer dan vandaag - via de holocaust-industrie - zijn ziel aan het zionisme had verkocht.
Met felle kritiek had hij zeker als premier af moeten treden!

Zijn moed om vorig jaar tenslotte als kroon op zijn bekering
met een onderbouwd boek zijn eerdere fouten te erkennen,
moet hogelijk gewaardeerd worden.

Lees zijn kritiek o.m. op Verhagen nog maar eens na...


Van Agt publiceert boek over Palestijnse kwestie.

http://www.trouw.nl/multimedia/dynamic/00058/Van_Agt_58934d.jpg Oud-premier Dries van Agt (archieffoto, januari 2007) © ANP


Eén felle aanklacht jegens de staat Israël. Dat is de toon van het boek ’De tragedie van het Palestijnse volk’, dat morgen verschijnt, en is geschreven door oud-premier Dries van Agt (CDA).

Bladzijde na bladzijde hekelt Van Agt het optreden van Israël jegens de Palestijnen; bovendien neemt hij Nederlandse politici op de korrel die dat land nog steeds onverkort steunen, ook mensen uit zijn eigen CDA: „Het verdriet mij bijzonder dat mijn partij zo kritiekloos pro-Israël is.”

Vooral partijgenoot Maxime Verhagen, minister van buitenlandse zaken, moet het ontgelden. „Maxime, mijn cher ami, gaat nogal selectief te werk. Hij gaat naar zorgvuldig uitgekozen plaatsen en conferenties die niet veel meer zijn dan elkaar in het vooroordeel verstevigende clubjes van: samsam tegen het Arabische tuig. Maxime is nooit in Gaza geweest. Hij had er de hel kunnen zien, want Gaza, dat is de hel.’’

Eén van de motieven om zich druk te maken over de situatie in het Midden-Oosten, verklaart Van Agt als volgt: „Israël doet dagelijks zijn best om bij Europa te zijn, het wil een soort buitenlid van de Europese Unie worden. Wij zijn lid van de westerse beschaving, dat is de boodschap die het land uitzendt. Maar als die westerse beschaving zich vervolgens zo gruwelijk misdraagt, dan heb ik meer reden om boos te worden dan wanneer de Congolezen dat doen, of de Chinezen jegens Tibet.”

De vraag is of Van Agt met zijn felle toon niet de mensen van zich vervreemdt die de Palestijnse zaak een goed hart toedragen, maar die niet anti-Israël zijn. „De verwijten die ik maak zijn stuk voor stuk feitelijk onderbouwd en bewezen.

U vraagt mij nu of het verstandig is die feiten te noemen. Eigenlijk een rare vraag, niet? Ík polariseer niet, ík bouw die muur niet die van de Westbank een verbrokkeld gebied maakt waardoor een Palestijnse staat feitelijk onmogelijk is geworden. Als je die muur ziet, dan schreeuw je het toch uit?”

Eigenlijk moet je deze man beoordelen op het werk dat hij deed tijdens de regeringperiodes en dan kan ik niet anders zeggen dat hij er een zooitje ervan heeft gemaakt, al moet ik zeggen dat er in die tijd ook veel aan de hand was en mis ging.
Een leuke link is wel die van de UU waar in het archief het draaiboek is te vinden die destijds is gebruikt door Dries tijdens de gijzeling in Den Haag.
Library UU (http://igitur-archive.library.uu.nl/student-theses/2006-1109-200705/Scriptie%20AIVD-Politie%20geheel8,5.doc)

Slinger
31-05-10, 11:39
Ik vind de roddel over Van Agt volstrekt onterecht!



Het gaat helemaal niet om een roddel. Alles waar naar verwezen wordt is volledig openbaar en controleerbaar. Het enige dat je nog even moet doen is de zaken in het juiste verband zien, en dan: bingo!

knuppeltje
31-05-10, 11:43
Laat ik het dan maar zo zeggen: zijn grondhouding tegen over Joden is altijd hetzelfde gebleven.

Daar twijfelen we dan ook niet aan.

Slinger
31-05-10, 11:44
Daar twijfelen we dan ook niet aan.

Mooi, dan zijn we het eens!

knuppeltje
31-05-10, 11:48
Je moet altijd proberen een constante factor te vinden, dan is er al veel verklaard. Bij Van Agt is die constante duidelijk te zien, al tientallen jaren.

Die vind je alleen bij domme halsstarrige mensen zoals jij.

Van Acht wordt toch al vele decennia als ijdeltuitte draaikont beschouwd?

knuppeltje
31-05-10, 11:48
Mooi, dan zijn we het eens!

Nu nog even tot je laten doordringen.

Slinger
31-05-10, 11:49
Die vind je alleen bij domme halsstarrige mensen zoals jij.

Van Acht wordt toch al vele decennia als ijdeltuitte draaikont beschouwd?

Dat sowieso, maar daar gaat het mij niet om.

knuppeltje
31-05-10, 11:54
Dat sowieso, maar daar gaat het mij niet om.

Dat laatste hoef je allang niet meer uit te leggen. Het verwondert me steeds meer dat je dat nog altijd niet doorhebt.

Maar als je het nu met me eens bent, waar is dan die constante factor bij die ijdeltuitte draaikont?
Kortom, je spreekt jezelf weer eens behoorlijk tegen. Shit, het zal dat draaien wel zijn. Heb ik weer. Maar ik vrees dat een en ander niet in je straatje van oas komt, vandaar je geleuter.

Slinger
31-05-10, 11:55
Dat laatste hoef je allang niet meer uit te leggen. Het verwondert me steeds meer dat je dat nog altijd niet doorhebt.

Maar als je het nu met me eens bent, waar is dan die constante factor bij die ijdeltuitte draaikont?
Kortom, je spreekt jezelf weer eens behoorlijk tegen. Shit, het zal dat draaien wel zijn. Heb ik weer. Maar ik vrees dat een en ander niet in je straatje van oas komt, vandaar je geleuter.


Ik kan je niet meer volgen, je bent te erudiet voor mij.

Denk er nog maar eens over na, dan begrijp je het misschien nog beter.

knuppeltje
31-05-10, 12:00
Ik kan je niet meer volgen, je bent te erudiet voor mij.

Denk er nog maar eens over na, dan begrijp je het nog beter.

Er was weer niet veel bij om lang over na te hoeven denken, het was weer niet anders dan simplistisch en kwaadwillend.
Nou ja, beide gaat dan ook good samen.

mark61
31-05-10, 12:14
Achterbakse ranzige refomongool slingert suggereert dat van Agt altijd al een antisemiet was.

Immers, je moet antisemiet zijn als je kritiek op Israël hebt.

Zoek psychiatrische hulp man.

Slinger
31-05-10, 12:36
Achterbakse ranzige refomongool slingert suggereert dat van Agt altijd al een antisemiet was.

Immers, je moet antisemiet zijn als je kritiek op Israël hebt.

Zoek psychiatrische hulp man.

Uit je woordkeus maak ik op dat jij ook wel weet dat ik gelijk heb.

mark61
31-05-10, 12:42
Uit je woordkeus maak ik op dat jij ook wel weet dat ik gelijk heb.

Ja, ik heb gelijk in mijn 'analyse' van jou. Je bent volledig gestoord.

Slinger
31-05-10, 12:45
Ja, ik heb gelijk in mijn 'analyse' van jou. Je bent volledig gestoord.

Maar wel consistent in mijn afkeer van achterbakse politici.

Jij omarmt de Ahemdinejads en de Van Agten liever.

H.P.Pas
31-05-10, 12:51
Je moet altijd proberen een constante factor te vinden, dan is er al veel verklaard. Bij Van Agt is die constante duidelijk te zien, al tientallen jaren.

Rohrschach..
Pizzaman ziet overal oplichters, jij overal antisemieten en Snow de Saitaan...
David Icke en Harun Yayah weten gelukkig beter.

knuppeltje
31-05-10, 12:53
Maar wel consistent in mijn afkeer van achterbakse politici.

Jij omarmt de Ahemdinejads en de Van Agten liever.

Zoals ik al zei: weer symplistisch en kwaadwillend.

Ron Haleber
31-05-10, 15:10
Het gaat helemaal niet om een roddel. Alles waar naar verwezen wordt is volledig openbaar en controleerbaar. Het enige dat je nog even moet doen is de zaken in het juiste verband zien, en dan: bingo!

Go ja, neem bij voorbeeld de insinuaties dat Van Agt antisemiet zou zijn, dat is geen roddel maar echt waar! :duim:

Ron Haleber
31-05-10, 15:26
Eigenlijk moet je deze man beoordelen op het werk dat hij deed tijdens de regeringperiodes en dan kan ik niet anders zeggen dat hij er een zooitje ervan heeft gemaakt, al moet ik zeggen dat er in die tijd ook veel aan de hand was en mis ging.
Een leuke link is wel die van de UU waar in het archief het draaiboek is te vinden die destijds is gebruikt door Dries tijdens de gijzeling in Den Haag.
Library UU (http://igitur-archive.library.uu.nl/student-theses/2006-1109-200705/Scriptie%20AIVD-Politie%20geheel8,5.doc)

Leuk dat Van Agt de grote en enige schuldige is van de missers bij de acties nav de zeer verschillende soorten terroristen van Japanners tot Molukkers - sinds de jaren 70...

Allerlei ministeries met hun ministers en met name legio diensten als bvd, politie, info-diensten waren erbij betrokken, maar volgens jou was Van Agt de grote zwarte piet en de grote Spin in het web!

Lees eerst eens liever dat uitvoerige boekje bij de link die je gaf!:cool:

H.P.Pas
31-05-10, 15:46
Go ja, neem bij voorbeeld de insinuaties dat Van Agt antisemiet zou zijn, dat is geen roddel maar echt waar! :duim:


Facts uit eerste klas bronen. Wat ik je brom.

tanger'73
31-05-10, 15:52
http://www.trouw.nl/multimedia/dynamic/00058/Van_Agt_58934d.jpg Oud-premier Dries van Agt (archieffoto, januari 2007) © ANP

Eén van de motieven om zich druk te maken over de situatie in het Midden-Oosten, verklaart Van Agt als volgt: „Israël doet dagelijks zijn best om bij Europa te zijn, het wil een soort buitenlid van de Europese Unie worden. Wij zijn lid van de westerse beschaving, dat is de boodschap die het land uitzendt. Maar als die westerse beschaving zich vervolgens zo gruwelijk misdraagt, dan heb ik meer reden om boos te worden dan wanneer de Congolezen dat doen, of de Chinezen jegens Tibet.


thanks Ron voor deze reminder, je bent zeker als mens gezegend in wijsheid als je uiteindelijk zo gaat denken.

Ron Haleber
31-05-10, 15:55
Facts uit eerste klas bronen. Wat ik je brom.

Ja net zo'n afschuwelijke antisemiet als Gretta Duisenberg die zich ook voor de Palestijnen inzette!:Iluvu:

Zet mij er meteen ook maar bij want ik ben ook lid van het Palestina-komitee... :fpetaf:

John2
31-05-10, 16:02
Leuk dat Van Agt de grote en enige schuldige is van de missers bij de acties nav de zeer verschillende soorten terroristen van Japanners tot Molukkers - sinds de jaren 70...

Allerlei ministeries met hun ministers en met name legio diensten als bvd, politie, info-diensten waren erbij betrokken, maar volgens jou was Van Agt de grote zwarte piet en de grote Spin in het web!

Lees eerst eens liever dat uitvoerige boekje bij de link die je gaf!:cool:

Wie er allemaal bij waren betrokken weet ik, maar wie had destijds de algehele leiding naar zich toegetrokken, van wie moest de anti-terreur eenheid destijds wachten?
Eigenlijk is er weinig veranderd binnen de overheid.

Ron Haleber
31-05-10, 16:03
thanks Ron voor deze reminder, je bent zeker als mens gezegend in wijsheid als je uiteindelijk zo gaat denken.

Tanjawi, ik ben het met je eens - enkel jammer dat Van Agt bij de andere bewindslieden uit de jaren 70 en 80 geen navolging vindt... :fpetaf:

Eke
31-05-10, 16:07
Ik mag hem wel (vroeger niet).

Ja, zo ervaar ik dat ook.


Overigens, met die censuur in Nederland valt het reuze mee.
Wat me bij Haagse bestuurders opvalt is dat ze het zo druk hebben dat ze geen tijd hebben om zelf ergens diep in te duiken..Ze varen blind op anderen.
Waar blijft dan de mogelijkheid om eens van een afstand te kijken waarmee je nou eigenlijk bezig bent. Die mogelijkheid heeft Van Agt wel gekregen na z'n Haagse periode. Toen is hij internationaal bezig geweest.

tanger'73
31-05-10, 16:13
Tanjawi, ik ben het met je eens - enkel jammer dat Van Agt bij de andere bewindslieden uit de jaren 70 en 80 geen navolging vindt... :fpetaf:


Beste Ron, iedereen die enigzins een greintje rechtvaardigheidsgevoel in zich draagt moet uiteindelijk net zo denken. Gelukkig heeft een partijcollega hans van den Broek e.a. inmiddels ook zijn voorbeeld gevolgd. Laat slinger maar ook eens over hans en bijvoorbeeld Bert de Vries, Laurent Brinkhorst, Frans Andriessen, Wim van Eekelen, Pieter Kooijmans, Doekle terpstra, Klaas de Vries en vele anderen maar ook in hun verleden ploeteren. Die zijn zeker net zo gek als Dries zeker?

tanger'73
31-05-10, 16:33
"What do l see and hear in the Holy Land? l have to tell the truth: l am reminded of the yoke of oppression that was once our burden in South Africa." (Desmond tutu, winnaar Nobelprijs voor de Vrede)

Pizzaman
31-05-10, 17:11
Tanger, Doekle Terpstra? ROFLOL. :hihi:

OK heeft Van Agt dan nog dementie als excuus, Terpstra niet.
Die vent is 'knettergek'.

tanger'73
31-05-10, 17:15
Tanger, Doekle Terpstra? ROFLOL. :hihi:

OK heeft Van Agt dan nog dementie als excuus, Terpstra niet.
Die vent is 'knettergek'.

omdat terpstra christen is en naastenliefde propageert is hij knettergek? :cool:

Pizzaman
31-05-10, 17:35
Nah, omdat hij de HBO raad het onderwijs nog verder liet vernaggelen.

Staat ook wel bekend als 'Doekle de Dhimmi'.
Die man... doet alles in de uitverkoop... hahaha!

tanger'73
31-05-10, 17:37
Nah, omdat hij de HBO raad het onderwijs nog verder liet vernaggelen.

Staat ook wel bekend als 'Doekle de Dhimmi'.
Die man... doet alles in de uitverkoop... hahaha!


ah interessant die HBO-raad, moet je daarvoor al niet bij voorbaat knettergek voor zijn?

Pizzaman
31-05-10, 18:01
ah interessant die HBO-raad, moet je daarvoor al niet bij voorbaat knettergek voor zijn?

Ja, vandaar... :fpetaf:
Die Doekle Terpstra schaar ik niet onder de weldenkende mensen.
Hij komt mijlenver achter Job Cohen. Terpstra = Nilfisk.

tanger'73
31-05-10, 18:24
Ja, vandaar... :fpetaf:
Die Doekle Terpstra schaar ik niet onder de weldenkende mensen.
Hij komt mijlenver achter Job Cohen. Terpstra = Nilfisk.


ok, ik begrijp het. Dat hij voorheen voorzitter was van het christelijk nationaal vakverbond en in interkerkelijke organisaties zit, valt hem zwaar aan te rekenen. Je moet wel knettergek zijn in dit land van Joods/christelijke tradities.

Ron Haleber
31-05-10, 18:36
Zojuist is Gretta Duisenberg in Den Haag in elkaar geslagen bij de Zion-ambassade!

Slinger zal het lot van die antisemiet toejuichen!:koppel:

tanger'73
31-05-10, 18:43
Zojuist is Gretta Duisenberg in Den Haag in elkaar geslagen bij de Zion-ambassade!

Slinger zal het lot van die antisemiet toejuichen!:koppel:

Dat mag dan weer wel, er worden zelfs voedselbonnen verstrekt bij de zion-ambassade bij elke molest op haar.

Ron Haleber
31-05-10, 18:57
Dat mag dan weer wel, er worden zelfs voedselbonnen verstrekt bij de zion-ambassade bij elke molest op haar.

Nou voedsel heeft Gretta niet nodig! Wel EHBO-hulp... Was jij niet met die cursus klaar?
Spoed je dan naar Den Haag!:duim:

tanger'73
31-05-10, 19:31
Nou voedsel heeft Gretta niet nodig! Wel EHBO-hulp... Was jij niet met die cursus klaar?
Spoed je dan naar Den Haag!:duim:


niet voor haar, want zij is natuurlijk het doelwit van de zionisten. Maar voor haar belagers. verder kan ik redelijk goed reanimeren.

super ick
31-05-10, 19:42
niet voor haar, want zij is natuurlijk het doelwit van de zionisten. Maar voor haar belagers. verder kan ik redelijk goed reanimeren.

Mond op mond met Gretta?

tanger'73
31-05-10, 19:49
Mond op mond met Gretta?


als het moet en niet anders kan, dan wil ik mijn mond graag ter beschikking stellen om iemands leven te redden. Maar op de cursus had ik meestal mondlapjes, maar in de praktijk zul je die denk ik niet bij je hebben?

fisherman1969
31-05-10, 20:33
Beste Ron, iedereen die enigzins een greintje rechtvaardigheidsgevoel in zich draagt moet uiteindelijk net zo denken. Gelukkig heeft een partijcollega hans van den Broek e.a. inmiddels ook zijn voorbeeld gevolgd. Laat slinger maar ook eens over hans en bijvoorbeeld Bert de Vries, Laurent Brinkhorst, Frans Andriessen, Wim van Eekelen, Pieter Kooijmans, Doekle terpstra, Klaas de Vries en vele anderen maar ook in hun verleden ploeteren. Die zijn zeker net zo gek als Dries zeker?

Nee dat zijn ze zeker niet , alleen had van AGT destijds in zijn positie meer kunnen doen hetgeen ik al eerder heb gezegd ,en ook het konvooi van vandaag al als voorbeeld heb gegeven.:duim:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MO_NL
Het tekenend voor de ongeschreven censuur in Nederland dat Van Agt pas na zijn actieve loopbaan deze standpunten (met name inzake Midden-OOsten) kan huldigen.

Had hij dit tijdens zijn loopbaan gedaan, dan was hij afgeserveerd door the powers that be.

Het valt te prijzen dat hij nu alsnog deze geluiden laat horen. Het is weliswaar (te) laat, maar hij is niet de eerste de beste, en er is niemand die hem dwingt om zijn comfort-zone te verlaten en deze gevaarlijke uitspraken te doen.

Ik mag hem wel (vroeger niet).


Zoiets als ,,vinger in m,n reet wie er mee deed ,, zo prijs je van Agt zowat de hemel in!
Hij had zeker wat eerder en zelfs tijdens zijn loopbaan wat kunnen doen ! hij zou niet eens een lijfwacht extra nodig gehad hebben in z,n comfort zone !
En gevaarlijke uitspraken ??
Door wie wordt hij bedreigd ??
Begrijp me goed ik heb geen hekel aan de man ,maar alleen omdat hij nu partijdig is geworden ?? mogelijk wordt deze ras Katholiek ooit nog eens Moslim .
Nee dan eerder mijn petje af voor:
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/ar...naar_Gaza.html
Met deze link verwees ik gisteren al nar het GAZA KONVOOI
RAAR DAT HET NU LEEG IS

tanger'73
31-05-10, 20:37
Ja, vandaar... :fpetaf:
Die Doekle Terpstra schaar ik niet onder de weldenkende mensen.
Hij komt mijlenver achter Job Cohen. Terpstra = Nilfisk.

Maar ik begrijp je wel heel goed hoor. tis alleen dat knettergek het favoriete lijfspreuk is van wilders en iedereen dat is die het niet met hem eens is en Doekle terpstra toevallig ooit wat tegen hem heeft, vandaar.

fisherman1969
31-05-10, 20:54
Nee dat zijn ze zeker niet , alleen had van AGT destijds in zijn positie meer kunnen doen hetgeen ik al eerder heb gezegd ,en ook het konvooi van vandaag al als voorbeeld heb gegeven.:duim:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MO_NL
Het tekenend voor de ongeschreven censuur in Nederland dat Van Agt pas na zijn actieve loopbaan deze standpunten (met name inzake Midden-OOsten) kan huldigen.

Had hij dit tijdens zijn loopbaan gedaan, dan was hij afgeserveerd door the powers that be.

Het valt te prijzen dat hij nu alsnog deze geluiden laat horen. Het is weliswaar (te) laat, maar hij is niet de eerste de beste, en er is niemand die hem dwingt om zijn comfort-zone te verlaten en deze gevaarlijke uitspraken te doen.

Ik mag hem wel (vroeger niet).


Zoiets als ,,vinger in m,n reet wie er mee deed ,, zo prijs je van Agt zowat de hemel in!
Hij had zeker wat eerder en zelfs tijdens zijn loopbaan wat kunnen doen ! hij zou niet eens een lijfwacht extra nodig gehad hebben in z,n comfort zone !
En gevaarlijke uitspraken ??
Door wie wordt hij bedreigd ??
Begrijp me goed ik heb geen hekel aan de man ,maar alleen omdat hij nu partijdig is geworden ?? mogelijk wordt deze ras Katholiek ooit nog eens Moslim .
Nee dan eerder mijn petje af voor:
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/ar...naar_Gaza.html
Met deze link verwees ik gisteren al nar het GAZA KONVOOI
RAAR DAT HET NU LEEG IS

Wereld30 mei 2010novumFlottielje op weg naar Gaza
(Novum/AP) - Honderden pro-Palestijnse activisten zijn zondag met zes schepen vanuit Cyprus naar de Gazastrook vertrokken. Ze willen de aandacht vestigen op de drie jaar durende blokkade van het gebied door Israël, dat heeft aangekondigd de schepen op zee te zullen opvangen.

printstuur artikel door
De schepen hebben goederen aan boord die Israël niet tot Gaza wil toelaten, zoals cement en andere bouwmaterialen. Aan boord zijn ook honderden elektrische rolstoelen, prefab-woningen en waterzuiveringsmachines. Israël zegt dat toegestane artikelen na een veiligheidscheck via geautoriseerde kanalen naar Gaza zullen worden doorgestuurd, maar andere goederen niet. Zaken als cement zullen alleen worden doorgelaten als ze gekoppeld zijn aan een specifiek project.

Het is de negende keer sinds augustus 2008 dat de Vrij Gaza-beweging humanitaire hulp naar Gaza probeert te verschepen. Israël heeft de schepen vijf keer doorgelaten, maar de blokkade is sinds de Gaza-oorlog van januari 2009 verscherpt. Israël zegt te willen voorkomen dat de in Gaza heersende Hamas zijn arsenaal kan versterken, het cement-embargo dat door de oorlmaar in de praktijk betekent bijvoorbeeld og beschadigde gebouwen niet hersteld kunnen worden.
De flottielje die nu naar Gaza onderweg is, is de grootste tot nog toe en bestaat uit drie vracht- en drie passagiersschepen. Ze tellen ongeveer zevenhonderd opvarenden, onder wie de Noord-Ierse vredesactiviste Mairead Corrigan Maguire, Europese parlementsleden en een overlevende van de holocaust.

Het vertrek werd vertraagd, zowel door technische problemen als door het besluit van Cyprus om geen enkel schip uit zijn havens naar Gaza te laten vertrekken. Een groep omzeilde het besluit door vanuit het Turks-Cypriotische deel zee te kiezen.

Het tragische gevolg is inmiddels bekend.