PDA

Bekijk Volledige Versie : Kennismigrant positief over Nederland



Mark
31-05-10, 09:58
Kennismigrant positief over Nederland
- door Redactie op 31-05-2010 @ 10:40

Nederland is in trek bij kennismigranten. Uit een vergelijkend onderzoek tussen elf OESO-landen komt Nederland als derde uit de bus, achter de Verenigde Staten en Zwitserland. Kennismigranten kiezen voornamelijk voor Nederland vanwege de werkgelegenheid en carričremogelijkheden, meldt het ministerie van Economische Zaken maandag.

De hoogte van het loon, de reputatie van het hoger onderwijs en de kennisinfrastructuur zijn ook belangrijke aspecten om aantrekkelijk te zijn voor kennismigranten. Jaarlijks komen er 26 duizend hoogopgeleide werknemers, technici en ingenieurs en wetenschappers naar Nederland.

Bijna de helft van hen komt uit Azië, elf procent uit Noord-Amerika. Aziaten worden vaak door hun werkgever uitgezonden, al is hun keuze voor Nederland meestal wel vrijwillig. De kennismigranten zijn relatief jong: veertig procent is jonger dan 30 jaar. Driekwart van hen is man.

Minister van Economische Zaken Marie van der Hoeven (CDA) onderstreept in een brief aan de Tweede Kamer de urgentie om hoogopgeleide werknemers naar Nederland te halen. "Nederland doet het goed, maar we moeten ons vooral inzetten om aantrekkelijk te blijven en nog aantrekkelijker te worden voor hoogopgeleide kennismigranten. De kennisinfrastructuur is hierbij een belangrijke factor."

Mark
31-05-10, 09:59
goede zaak. immers aangezien nederlanders te dom en/of lui zijn zal iemand ons land overeind moeten houden.

Tomas
31-05-10, 10:02
goede zaak. immers aangezien nederlanders te dom en/of lui zijn zal iemand ons land overeind moeten houden.

En zo kunnen we nog meer bezuinigen op onderwijs. Misschien wel afschaffen.

Mark
31-05-10, 10:06
En zo kunnen we nog meer bezuinigen op onderwijs. Misschien wel afschaffen.

Nee, want je kunt MBO eigenlijk beter zien als een goedkopere variant op een cel, het houdt het tuig van de straat :)

Tomas
31-05-10, 10:08
Nee, want je kunt MBO eigenlijk beter zien als een goedkopere variant op een cel, het houdt het tuig van de straat :)

Eh nee. Zo werkt dat nu in ieder geval niet. Het houdt niemand van de straat. Zelfs niet diegene die dachten aan een opleiding te beginnen.

Bofko
31-05-10, 11:39
Ik zou als leveranciersland van kennismigranten een vergoeding voor opleidingskosten gaan vragen aan Nederland.

Mark
31-05-10, 11:42
Ik zou als leveranciersland van kennismigranten een vergoeding voor opleidingskosten gaan vragen aan Nederland.

krijgen wij dan ook geld van de VS en Australie?

mark61
31-05-10, 11:43
krijgen wij dan ook geld van de VS en Australie?

Er vertrokken hier vnl. boeren en andere onopgeleiden :hihi:

Pech voor jou. We gaan wel Medvedev geld voor jou vragen. En hier en daar nog een sjeik.

Mark
31-05-10, 13:23
Er vertrokken hier vnl. boeren en andere onopgeleiden :hihi:

Pech voor jou. We gaan wel Medvedev geld voor jou vragen. En hier en daar nog een sjeik.

Aangezien ik voor een Nederlands bedrijf werk en mijn salaris in Nederland ontvang is er niks aan de hand :)

mark61
31-05-10, 13:28
Aangezien ik voor een Nederlands bedrijf werk en mijn salaris in Nederland ontvang is er niks aan de hand :)

Das een pak van mijn hart, pfff. Ik zie Medvedev niet over de brug komen anders.

Mark
31-05-10, 17:03
Das een pak van mijn hart, pfff. Ik zie Medvedev niet over de brug komen anders.

nee inderdaad, je kan veel zeggen over de russische regering maar softies zijn het niet :p

Pizzaman
31-05-10, 17:06
Ik zou als leveranciersland van kennismigranten een vergoeding voor opleidingskosten gaan vragen aan Nederland.

Krijgen ze ook, want ook kennisemigranten die hier blijven:

- maken vaak geld over naar familie in het buitenland;
- gaan daar meerder keren per jaar heen op vakantie om geld te spenderen;
- hebben vaak buitenlandse bezittingen (die daar 'taxable' zijn).

:roken: zit dus wel goed daarmee.

* Uhhh als PVV-er moet ik er dan ook op wijzen dat ze vaak kansloze familieleden hierheen halen en zo ook nog eens het land van herkomst ontlasten, maar ja. :hihi:

IbnRushd
31-05-10, 17:10
Krijgen ze ook, want ook kennisemigranten die hier blijven:

- maken vaak geld over naar familie in het buitenland;
- gaan daar meerder keren per jaar heen op vakantie om geld te spenderen;
- hebben vaak buitenlandse bezittingen (die daar 'taxable' zijn).

:roken: zit dus wel goed daarmee.

* Uhhh als PVV-er moet ik er dan ook op wijzen dat ze vaak kansloze familieleden hierheen halen en zo ook nog eens het land van herkomst ontlasten, maar ja. :hihi:

Dus tegen kennismigranten? Duidelijk.

Eke
31-05-10, 17:19
* Uhhh als PVV-er :

Schijn-democraat :hihi: je bestaat niet eens ! Wilders heeft een 1-mans partij...

Wacht even....HUHU !!! Je bent Wilders !!!!!!

tanger'73
31-05-10, 17:46
'K dacht echt eve kermisklant te lezen?

super ick
01-06-10, 10:01
Er vertrokken hier vnl. boeren en andere onopgeleiden :hihi:


Wat een domme opmerking. Nederlandse boeren staan bekend om hun kennisniveau. Lanbouwuniversiteit Wageningen neemt jou deze opmerking niet in dank af.
Je hebt je overduidelijk niet verdiept in het moderne boerenbedrijf.

Je bent het laatste jaar een proffessioneel Marocposter geworden. Staat leuk op je CV.

mark61
01-06-10, 11:11
Wat een domme opmerking. Nederlandse boeren staan bekend om hun kennisniveau. Lanbouwuniversiteit Wageningen neemt jou deze opmerking niet in dank af.

Er stond een smily. Nederlandse boeren hadden weinig verstand van het Australische klimaat, stel ik me zo maar voor.

Soldim
01-06-10, 11:32
Er stond een smily. Nederlandse boeren hadden weinig verstand van het Australische klimaat, stel ik me zo maar voor.

'k Heb ooit het (wellicht broodje aap) verhaal gehoord van Engelse boeren die naar Argentinie vertrokken, en daar het graan in April in de grond stopten :hihi:

knuppeltje
01-06-10, 11:41
Wat een domme opmerking. Nederlandse boeren staan bekend om hun kennisniveau. Lanbouwuniversiteit Wageningen neemt jou deze opmerking niet in dank af.
Je hebt je overduidelijk niet verdiept in het moderne boerenbedrijf.

Van de Aussy-gangers uit de jaren 60-70 keerden er binnen een jaar of tien weer zo'n 60% terug. Zo gezellig was het in kangoeroeland. De drie belangrijkste sporten daar waren in willekeurige volgorde: zuipen, aboriginals afschieten en vrouwenmeppen. Australië kamt nu met een gigantisch droogteprobleem, met als gevolg een gigantisch watertekort en moet nu haar landbouw en veeteelt drastisch inkrimpen.
Verder, wat ze ook beweren, onder de Aussies was er een geweldige vreemdelingenhaat. Regelmatig komt dat nu nog naar boven.

Voor Canada lagen de cijfers veel gunstiger. In Canada was en is het klimaat veel gunstiger voor landbouw en heeft een heel andere bevolking.

mark61
01-06-10, 12:04
'k Heb ooit het (wellicht broodje aap) verhaal gehoord van Engelse boeren die naar Argentinie vertrokken, en daar het graan in April in de grond stopten :hihi:

:hihi: Ja dat klopt, althans, er zitten nogal wat Welshmen. Op de pampa. In abjecte armoede.

super ick
01-06-10, 15:36
Er stond een smily. Nederlandse boeren hadden weinig verstand van het Australische klimaat, stel ik me zo maar voor.

Ja hoor, sure. Die kwamen er daar pas achter dat de zon iets vaker scheen?

super ick
01-06-10, 15:37
De drie belangrijkste sporten daar waren in willekeurige volgorde: zuipen, aboriginals afschieten en vrouwenmeppen.

Natuurlijk. Bron?

knuppeltje
01-06-10, 15:38
Natuurlijk. Bron?

M'n eigen familie.

mark61
01-06-10, 23:06
Ja hoor, sure. Die kwamen er daar pas achter dat de zon iets vaker scheen?

In Nederland zijn erg weinig extensieve schapenboeren.

mark61
01-06-10, 23:21
Natuurlijk. Bron?

"Despite the current recommendation that pregnant women should not drink alcohol during pregnancy, alcohol consumption during pregnancy is 12 percent in the United States, 30 percent in Sweden, 52 percent in France, 59 percent in Australia and 60 percent in Russia," said Latino-Martel in a news release.

The proportion of people drinking at a risky/high risk level has increased over the past three National Health Surveys, from 8.2% in 1995 to 10.8% in 2001 and 13.4% in 2004-05 (after adjusting for age differences) (footnote 3).

Tis maar een indicatie :hihi:

Aborigines kregen pas in 1967 burgerrechten.

super ick
02-06-10, 15:33
"Despite the current recommendation that pregnant women should not drink alcohol during pregnancy, alcohol consumption during pregnancy is 12 percent in the United States, 30 percent in Sweden, 52 percent in France, 59 percent in Australia and 60 percent in Russia," said Latino-Martel in a news release.

The proportion of people drinking at a risky/high risk level has increased over the past three National Health Surveys, from 8.2% in 1995 to 10.8% in 2001 and 13.4% in 2004-05 (after adjusting for age differences) (footnote 3).

Tis maar een indicatie :hihi:

Aborigines kregen pas in 1967 burgerrechten.

Ik denk dat drinken VOOR de zwangerschap een betere preventie is. :cola: