PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël richt bloedbad aan op vredesboot



Aït Ayt
31-05-10, 12:05
Israël richt bloedbad aan op vredesboot

De Israëlische marine heeft zondagnacht zes schepen met hulpgoederen bestemd voor de Gazastrook bestormd. Bij gevechten vielen zeker 16 doden onder de vredesactivisten.

Bij het krieken van de dag zijn gemaskerde gevechtscommando's van de Israëlische marine zich vanuit helikopters op enkele schepen geland. Mogelijkerwijs hebben activisten vervolgens geprobeerd van hen de wapens afhandig te maken, waarna er op hen geschoten is. Op videobeelden zou echter te zien zijn dat er ook op slapende mensen is geschoten.

Het konvooi van de internationale Free Gaza Organization, http://www.freegaza.orgbestaande uit zes schepen, was zondag vertrokken http://www.witnessgaza.com/vanuit Cyprus naar Gaza, met zo'n 700 vredesactivisten aan boord en 10.000 ton aan hulpgoederen. Het Palestijnse gebied is al bijna drie jaar economisch afgesloten door Israël. Bedoeling was om de Israëlische blokkade van de Gazastrook te doorbreken.

Vanuit de Israëlische haven van Haifa voerden verschillende patrouilleschepen uit om het konvooi te onderscheppen. Israël had het konvooi eerder als een 'provocatie' bestempeld en gewaarschuwd dat het actie zou ondernemen. Maandagochtend vielen commando's het konvooi aan. Volgens de eerste berichten zijn 16 activisten om het leven gekomen, en 54 gewond geraakt door kogels.

Hamas, dat de macht heeft over de Gazastrook, heeft woedend gereageerd op de Israëlische bestorming. Ook de Turkse regering veroordeelde de actie scherp. Sommige van de zes schepen voeren onder Turkse vlag. Volgens een verklaring van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken kan de Israëlische actie "onherstelbare consequenties" hebben voor de verhoudingen tussen Turkije en Israël.

In Istanbul hebben woedende Turken het Israëlische consulaat bestormd. Ze gooiden met stenen naar het gebouw nadat het nieuws over de onderschepping van het konvooi door Turkse zenders was gemeld. Op de website Free Gaza wordt opgeroepen om vandaag wereldwijd krachtig te protesteren tegen het bloedbad dat Israël de afgelopen nacht heeft aangericht.

Het Nederlands Palestina Komitee http://www.palestina-komitee.nl/houdt om 17.30 uur een demonstratie bij de Israëlische ambassade aan het Buitenhof in Den Haag.

http://www.indymedia.nl/nl/2010/05/67700.shtml

Aït Ayt
31-05-10, 12:08
foutje.. zie nu dat er al een topic over is geopend..

knuppeltje
31-05-10, 12:12
foutje.. zie nu dat er al een topic over is geopend..

Geeft niet, kan de beste overkomen.

Sallahddin
31-05-10, 12:17
Israël richt bloedbad aan op vredesboot

De Israëlische marine heeft zondagnacht zes schepen met hulpgoederen bestemd voor de Gazastrook bestormd. Bij gevechten vielen zeker 16 doden onder de vredesactivisten.

Bij het krieken van de dag zijn gemaskerde gevechtscommando's van de Israëlische marine zich vanuit helikopters op enkele schepen geland. Mogelijkerwijs hebben activisten vervolgens geprobeerd van hen de wapens afhandig te maken, waarna er op hen geschoten is. Op videobeelden zou echter te zien zijn dat er ook op slapende mensen is geschoten.

Het konvooi van de internationale Free Gaza Organization, http://www.freegaza.orgbestaande uit zes schepen, was zondag vertrokken http://www.witnessgaza.com/vanuit Cyprus naar Gaza, met zo'n 700 vredesactivisten aan boord en 10.000 ton aan hulpgoederen. Het Palestijnse gebied is al bijna drie jaar economisch afgesloten door Israël. Bedoeling was om de Israëlische blokkade van de Gazastrook te doorbreken.

Vanuit de Israëlische haven van Haifa voerden verschillende patrouilleschepen uit om het konvooi te onderscheppen. Israël had het konvooi eerder als een 'provocatie' bestempeld en gewaarschuwd dat het actie zou ondernemen. Maandagochtend vielen commando's het konvooi aan. Volgens de eerste berichten zijn 16 activisten om het leven gekomen, en 54 gewond geraakt door kogels.

Hamas, dat de macht heeft over de Gazastrook, heeft woedend gereageerd op de Israëlische bestorming. Ook de Turkse regering veroordeelde de actie scherp. Sommige van de zes schepen voeren onder Turkse vlag. Volgens een verklaring van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken kan de Israëlische actie "onherstelbare consequenties" hebben voor de verhoudingen tussen Turkije en Israël.

In Istanbul hebben woedende Turken het Israëlische consulaat bestormd. Ze gooiden met stenen naar het gebouw nadat het nieuws over de onderschepping van het konvooi door Turkse zenders was gemeld. Op de website Free Gaza wordt opgeroepen om vandaag wereldwijd krachtig te protesteren tegen het bloedbad dat Israël de afgelopen nacht heeft aangericht.

Het Nederlands Palestina Komitee http://www.palestina-komitee.nl/houdt om 17.30 uur een demonstratie bij de Israëlische ambassade aan het Buitenhof in Den Haag.

http://www.indymedia.nl/nl/2010/05/67700.shtml

The bloody barbaric zionist beasts had done it again :

attacking peaceful humanitarian mission to break that criminal israeli Gaza siege :

at least 19 dead : 15 of them were Turks ; & lots of injured ...

Let's see whether this evil racisr apartheid disgusting entity: THE enemy of peace , of humanity ...will get away with it again ...

I hope to see some strong Turkish popular uprise : Turkish pride & dignity were shattered by evil israel ...

My bleeding heart goes to the families of those innocent peaceful unarmed noble dead & injured = THE conscience of this bloody criminal unjust Darwinian zionist _western world where "might is right" seems to be the core "value" ...

condolences to the families of those innocent brave dead ...............

ELdorado
31-05-10, 12:24
...............................

Eke
31-05-10, 12:45
hartverscheurend wat er nu weer gebeurd is

Israël zit met een gigaprobleem/ verantwoordelijkheid om voor miljoenen mensen (eigen inwoners en bezette buren) VREDE te scheppen samen met hun 'vijand'.

Ik zie hen geen een(1) stap richting vrede nemen. Dat verwacht ik wel van hen :blijven volhouden met zoeken naar begaanbare wegen. Onze steun kunnen ze krijgen in deze.


De regerende Israëli verharden zich en kijken hoe ze ver ze kunnen gaan in de wereld....

Dit gedrag is voor mij onacceptabel als Nederlandse !!!!!!


Eke

Veel sterkte voor familie/vrienden van slachtoffers.



TOEGEVOEGD. Het is nu toevallig verkiezingstijd hier. Hoe gaan de demissonaire ministers reageren ? Wat zal Verhagen doen ? Balkenende ?
Ben benieuwd welke partijen zich gaan uitspreken....wat ze zullen gaan doen.

mark61
31-05-10, 13:09
Hoe gaan de demissonaire ministers reageren ? Wat zal Verhagen doen ? Balkenende ?.

Wat verwacht jij van die twee, die keihard en met droge ogen beweerden dat 1000 mensen vermoorden geen buitenproportionele reactie is op 10 doden in 10 jaar tijd?

Dit in dezelfde week dat Israël zelf zei juist expres buitenproportioneel te 'reageren'?

Tomas
31-05-10, 13:11
Dit in dezelfde week dat Israël zelf zei juist expres buitenproportioneel te 'reageren'?

Ha, dus Verhagen was het eindelijk een keer niet eens met Israel!

mark61
31-05-10, 13:18
Ha, dus Verhagen was het eindelijk een keer niet eens met Israel!

Zo is dat :hihi:

Eke
31-05-10, 14:03
Ha, dus Verhagen was het eindelijk een keer niet eens met Israel! :hihi:

Toch verwacht ik een positieve omslag bij het CDA. In de natuur is ook zoiets werkzaam. bij een bepaald moment krijg je een omslag. Misschien is nu die grens bereikt.
Dit is toch niet te geloven, zo'n aanval ! Moord op idealistische kinderen/mannen/vrouwen....Op mensen die hulp kwamen brengen...

Israël zet zichzelf neer als een land in oorlog die geen hulp toelaat voor z'n slachtoffers. Als agressor.

Ik weet zeker dat er veel Joden hier in het Westen gigantisch van balen. Luister naar de radio. Lees kranten. Dat is nooit de bedoeling geweest vroeger.Begin 20ste eeuw. Veel lui namen geld mee om land te kopen. En waarom wilden ze weg uit Europa, uit Rusland ???? Ze leden. Door een deel van onze voorouders, zonder internet en TV. Bekrompen lui moeten dat geweest zijn.

En nu....Zoveel slachtoffers..............
Dat het NU zo belangrijk is voor de toekomst...

Daarom hoop ik dat onze regering zich duidelijk distancieert. Ook al is het bijna afgelopen voor hen, kwa regeertijd.

mark61
31-05-10, 14:18
Ik weet zeker dat er veel Joden hier in het Westen gigantisch van balen.

Welnee. In Nederland heb je dan Een Ander Joods Geluid. Ik weet niet hoeveel leden die hebben, veel minder dan de Likoedvriendjes denk ik.

In de VS al helemaal niet; in feite hebben de verzamelde Amerikaanse joden een enorm dikke vinger in deze ranzige pap. Tis niet anders.

Eke
31-05-10, 14:24
Welnee. In Nederland heb je dan Een Ander Joods Geluid. Ik weet niet hoeveel leden die hebben, veel minder dan de Likoedvriendjes denk ik.

In de VS al helemaal niet; in feite hebben de verzamelde Amerikaanse joden een enorm dikke vinger in deze ranzige pap. Tis niet anders.

Mark, vanmiddag heb ik op de radio Ronnie Naftaniël zelfs afkeuringen uit horen spreken. Jammergenoeg was ik met andere zaken bezoig dus ik kan het niet letterlijk citeren, maar ik was positief verrast.

Ron Haleber
31-05-10, 15:45
:hihi:

Toch verwacht ik een positieve omslag bij het CDA. In de natuur is ook zoiets werkzaam. bij een bepaald moment krijg je een omslag. Misschien is nu die grens bereikt.
Dit is toch niet te geloven, zo'n aanval ! Moord op idealistische kinderen/mannen/vrouwen....Op mensen die hulp kwamen brengen...


Idealisten als Van Agt, Hannie van Leeuwen en Aantjes willen hun CDA ook los van Wilders-PVV...

Reken er maar niet op!

Het wordt een kabinet CDA-PVV-VVD... Dan kun je je lol op!

Drie handen op één buik - op die van Israël. En vergeet niet de likoed-vrienden in NL....

De VS staat ook machteloos... De arme Obama zit met handen en voeten gebonden aan zijn joodse lobby...:huill:

Eke
31-05-10, 16:18
Idealisten als Van Agt, Hannie van Leeuwen en Aantjes willen hun CDA ook los van Wilders-PVV...

Reken er maar niet op!

Het wordt een kabinet CDA-PVV-VVD... Dan kun je je lol op!

Drie handen op één buik - op die van Israël. En vergeet niet de likoed-vrienden in NL....

De VS staat ook machteloos... De arme Obama zit met handen en voeten gebonden aan zijn joodse lobby...:huill:

Ron, je ziet de zaak somber in, he ?

Ik wil niet toegeven aan pessimisme :

Het klopt gewoon niet dat alle Amerikaanse Joden op de nek van Obama springen als hij vredesinspanningen wil versterken.....
Jood zijn is niet hetzelfde als NeoZionist zijn ! Ieder Jood denkt/voelt zelf. Ik houd niet zo van 'generalisaties'. Een mens doet het zo makkelijk, een ander vastpinnen.

Wel heb ik het gevoel dat Oboma hard moet knokken binnen de VS. De conservatieve krachten lijken hun eigen president geen milimeter te steunen.

Maar blijf toch maar positief denken, Ron. :duim: Goed voor je geest en de wereld waarin we leven !

Abu_Hurayrah
31-05-10, 16:46
http://www.youtube.com/v/xFEBbDkyrqQ

Ron Haleber
31-05-10, 17:28
Ron, je ziet de zaak somber in, he ?

Ik wil niet toegeven aan pessimisme :Het klopt gewoon niet dat alle Amerikaanse Joden op de nek van Obama springen als hij vredesinspanningen wil versterken.....
Jood zijn is niet hetzelfde als NeoZionist zijn ! Ieder Jood denkt/voelt zelf. Ik houd niet zo van 'generalisaties'. Een mens doet het zo makkelijk, een ander vastpinnen.

Ik generaliseer niet. Maar denk jij dat niet-zionistische joden als Noam Chomsky ooit echt een kans krijgen - zowel in de VS als in Israël, het land dat hem toevallig zojuist bij de grens terugstuurde...?





Maar blijf toch maar positief denken, Ron. :duim: Goed voor je geest en de wereld waarin we leven !


Natuurlijk moeten we positief omgaan met de mensen rondom ons...:Iluvu:

Eke
31-05-10, 18:25
Ik generaliseer niet. Maar denk jij dat niet-zionistische joden als Noam Chomsky ooit echt een kans krijgen - zowel in de VS als in Israël, het land dat hem toevallig zojuist bij de grens terugstuurde...?



Het doorgang weigeren aan de kritische Noam Chomsky wijst erop dat de vrijheid van meningsuiting in Israël op dit moment ver te zoeken is...

Dit wijst erop hoe hoog de nood gestegen is in Israël. Als je mensen de mond moet snoeren sta je niet erg sterk in je schoenen als 'democratische' regering.
Zeer slechte PR. Wederom.Israël isoleert zich...

Dit kan een gegeven moment het vredesproces versnellen. Als er van binnenuit veranderingen komen in het land.
Veel Israëli willen graag in vrede leven.....Als ze maar zich veilig kunnen voelen. Dat is belangrijk om dat te erkennen. Zij hebben ook de Palestijnen nodig....


Wat betreft generalisatie. Ik dacht niet speciaal aan jou, Ron :) Wij allemaal generaliseren regelmatig. Het is lastig om altijd genuanceerd te zijn. Als je het je maar bewust bent, denk ik dan.....

ELdorado
31-05-10, 18:26
:hihi:

Toch verwacht ik een positieve omslag bij het CDA. In de natuur is ook zoiets werkzaam. bij een bepaald moment krijg je een omslag. Misschien is nu die grens bereikt.
Dit is toch niet te geloven, zo'n aanval ! Moord op idealistische kinderen/mannen/vrouwen....Op mensen die hulp kwamen brengen...

Israël zet zichzelf neer als een land in oorlog die geen hulp toelaat voor z'n slachtoffers. Als agressor.

Ik weet zeker dat er veel Joden hier in het Westen gigantisch van balen. Luister naar de radio. Lees kranten. Dat is nooit de bedoeling geweest vroeger.Begin 20ste eeuw. Veel lui namen geld mee om land te kopen. En waarom wilden ze weg uit Europa, uit Rusland ???? Ze leden. Door een deel van onze voorouders, zonder internet en TV. Bekrompen lui moeten dat geweest zijn.

En nu....Zoveel slachtoffers..............
Dat het NU zo belangrijk is voor de toekomst...

Daarom hoop ik dat onze regering zich duidelijk distancieert. Ook al is het bijna afgelopen voor hen, kwa regeertijd.


Mee's , min of meer, beste Eke :

ben je al terug van vakantie ??? had je ervan genoten ???

zie je wel hoe die evil israel niet's humanitaire hulp kan toelaten : erger nog : vermoordt vreedzame mensen in koelbloed ook nog ...

ben benieuwd naar de reactie van de Turken ...

That criminal inhumane israeli Gaza siege must be broken :

what a bloody shame for this west that offers israel unconditional support & contributes to that inhumane Gaza siege = the new jewish Warzaw ghetto , to bring the palestinians to their knees in order to make them accept the humiliating israeli terms ..............



Who's gonna believe in all those western hypocrit materialistic utilitarian machiavellistic pragmatic "values" ???? no single dog , i guess :

Besides:


I 've got a tip for u , dear Eke :

we all know that women rule the world somehow; they just make us silly dumb men believe we are the ones to call the shots : :lol:


well;post_modernistic neo_ feminist thought, ethics , morality ; philosophy, philosophy of science ; epistemology ...might offer an alternative for this unjust world to be a better place :

I've been reading this great feminist book on the matter :

"The Ethics of care : personal, political; Global ! " by Virginia Held ; 2006 :

see the feminist ethics of care ..............can be applied not only to the nuclear family & personal levels, but also to the national social economical political & international global levels .............

Those active noble "idealists" realists on board of that flotilla that had been so savagely attacked by israel might have endorsed such international humanistic ethics of care ; i guess ...

Eke
01-06-10, 15:05
Mee's , min of meer, beste Eke :

ben je al terug van vakantie ??? had je ervan genoten ???


Intens....................:duim: ik ben verliefd geworden op het Friese land in Mei...zo weids, zo heel veel rustiger dan hier....ruimte,krijsende vogels,
heerlijk :)
Weet je Sallah, dat zijn trouwens Afrikaanse vogels. Die worden hier geboren. En vliegen over Marokko heen nog dieper Afrika in. Ze krijgen hier piepkleine zendertjes in rugzakjes met rood-wit-blauw-vlaggetje erop.
O nee, vergeet de rugzakjes. Maar wel echte zendertjes !!!!!
Dus we moeten goed zorgen voor hun geboorteplekken, wat niet makkelijk is omdat o.a. de boeren steeds grotere landbouwmachines krijgen....

zie je wel hoe die evil israel niet's humanitaire hulp kan toelaten : erger nog : vermoordt vreedzame mensen in koelbloed ook nog ...

Het is dus vragen om problemen als je soldaten aan een touwtje op zo'n dek laat zakken. Die jongens zijn getrainde soldaten die oorlog hebben meegemaakt dus ze reageren instinctief op bedreigingen door te schieten......en raak ook. ***

Volgende keer is dit werk voor de VN....checken of er geen wapens naar binnen gesmokkeld worden. Turkije had overigens al goed nagekeken of het land niet in de problemen zou komen door stiekeme wapensmokkel, maar ja,,,vertrouwen is een moeilijk woord.

ben benieuwd naar de reactie van de Turken ...

Vandaag heb ik nog geen nieuws kunnen lezen...ik weet alleen dat er een onderzoek komt, maar....als ik het slecht begrijp : door Israël !!!!!

That criminal inhumane israeli Gaza siege must be broken :

De PR naar Israël moet veel beter. Een groot deel van de bewoners krijgt niet via de kranten haar info over dit soort zaken. Objektieve voorlichting is uiterst belangrijk.



what a bloody shame for this west that offers israel unconditional support & contributes to that inhumane Gaza siege = the new jewish Warzaw ghetto , to bring the palestinians to their knees in order to make them accept the humiliating israeli terms ..............



Hey, het valt heel erg mee met die unconditional support. Dat is geen meerderheid meer en brokkelt geleidelijk af. Dat heeft Israël overigens aan haar eigen politiek te danken. Er zijn geen anti-Israël-groepen bezig.

Who's gonna believe in all those western hypocrit materialistic utilitarian machiavellistic pragmatic "values" ???? no single dog , i guess :

:hihi: ja, je bent het echt,he, Sallahdin! Maar ben je nou ook Pariscasa ????Ik ben in verwarring daarover geraakt....


Besides:


I 've got a tip for u , dear Eke :

we all know that women rule the world somehow; they just make us silly dumb men believe we are the ones to call the shots : :lol:

:hihi: somehow, he ?


well;post_modernistic neo_ feminist thought, ethics , morality ; philosophy, philosophy of science ; epistemology ...might offer an alternative for this unjust world to be a better place :

I've been reading this great feminist book on the matter :

"The Ethics of care : personal, political; Global ! " by Virginia Held ; 2006 :

see the feminist ethics of care ..............can be applied not only to the nuclear family & personal levels, but also to the national social economical political & international global levels .............

Alweer een goed feministisch boek...Heb je nog een moeder en is ze trots op haar progressieve zoon ? :) Jouw vrouw toch zeker wel !

Those active noble "idealists" realists on board of that flotilla that had been so savagely attacked by israel might have endorsed such international humanistic ethics of care ; i guess ...

Dat maakt zo'n drama zo bitter.....zucht





Doe je best en leef in het NU ..Eldorado : groet ! :)



*** toegevoegd : de eerste soldaten die op het schip kwamen zouden alleen met paintball-guns uitgerust zijn geweest, lees ik net.
Goed dus als er een neutraal onderzoek komt.

Ron Haleber
01-06-10, 16:37
Het doorgang weigeren aan de kritische Noam Chomsky wijst erop dat de vrijheid van meningsuiting in Israël op dit moment ver te zoeken is...

Dit wijst erop hoe hoog de nood gestegen is in Israël. Als je mensen de mond moet snoeren sta je niet erg sterk in je schoenen als 'democratische' regering.
Zeer slechte PR. Wederom.Israël isoleert zich...

Dit kan een gegeven moment het vredesproces versnellen. Als er van binnenuit veranderingen komen in het land.
Veel Israëli willen graag in vrede leven.....Als ze maar zich veilig kunnen voelen. Dat is belangrijk om dat te erkennen. Zij hebben ook de Palestijnen nodig....


Wat betreft generalisatie. Ik dacht niet speciaal aan jou, Ron :) Wij allemaal generaliseren regelmatig. Het is lastig om altijd genuanceerd te zijn. Als je het je maar bewust bent, denk ik dan.....

Beste Eke, ik deel je mening... :koppel:

Maar van binnenuit? Een natte droom vandaag!:huill:

Ten tijde van Rabin had ik hoop! Maar nu is het een reactionnair-fascistische boel. Neem die Lieberman, gok jij daarop? Op wie dan wel???:fpetaf:

In feite moeten we nu een keer die gekke Sallah gelijk geven! :duim:

Eke
01-06-10, 16:50
Ron, heb jij de krant al van vandaag ?
Ik haal haar net uit de bus. Op de voorpagina :

ISRAELIERS SCHAMEN ZICH VOOR AANVAL.

"Bij een groot deel van de Israëliërs overheersen schaamte en verbijstering over het gewelddadige optreden tegen een hulpkonvooi voor Gaza"

(citaat van G. Valk-NRC)




Israël begint langzaam wakker te worden.....Maar het gebeurt !


'k ga eten koken , dag :)

Spoetnik
01-06-10, 17:30
Ron, heb jij de krant al van vandaag ?
Ik haal haar net uit de bus. Op de voorpagina :

ISRAELIERS SCHAMEN ZICH VOOR AANVAL.

"Bij een groot deel van de Israëliërs overheersen schaamte en verbijstering over het gewelddadige optreden tegen een hulpkonvooi voor Gaza"

(citaat van G. Valk-NRC)

Onzin, de meerderheid staat 100% achter deze aanval.

Eke
01-06-10, 17:35
Onzin, de meerderheid staat 100% achter deze aanval.

Spoetnik, heb je een bron ?

tanger'73
01-06-10, 17:36
ISRAELIERS SCHAMEN ZICH VOOR AANVAL.



'k ga eten koken , dag :)

En als je gaat koken en uiteindelijk aan tafel zit, denk vooral aan al die Gazanen wiens voedsel is buitgemaakt door hedendaagse piraten.

Spoetnik
01-06-10, 17:47
Spoetnik, heb je een bron ?

Euh, ik woon hier.

Ron Haleber
01-06-10, 17:55
En als je gaat koken en uiteindelijk aan tafel zit, denk vooral aan al die Gazanen wiens voedsel is buitgemaakt door hedendaagse piraten.

Eke je blijft dromen...

NL zou eindelijk eens een slagschip als HM Tromp als begeleiding moeten doen geven
aan de vredesactivisten om die smerige zion-piraten eens tot de orde te roepen...

En met scherp schieten want anders gaan ze toch hun gang! :duim:

Arresteer ze maar en lever ze uit in Den Haag!:cool:

Eke
01-06-10, 19:17
En als je gaat koken en uiteindelijk aan tafel zit, denk vooral aan al die Gazanen wiens voedsel is buitgemaakt door hedendaagse piraten.

Tanger, een groot deel van de Gazanen leeft onder de armoedegrens ,van ongeveer 2 euro per dag. Maar de prijzen....die zijn gewoon op West-Europees nivo !

tanger'73
01-06-10, 19:19
Tanger, een groot deel van de Gazanen leeft onder de armoedegrens ,zo'n beetje van 2 euro per dag. Maar de prijzen....die zijn gewoon op West-Europees nivo !


Ja dat is niet nieuw voor mij, maar weet jezelf ook hoe dat grotendeels komt?

Eke
01-06-10, 19:30
Euh, ik woon hier.

Heeeee...handig ! :hihi: Ik bedoel voor diskussies hier ....Mogen we je alles vragen ?




Dus volgens jou staat de meerderheid achter de aanval zoals ze die gehoord heeft uit de Israëlische media.....na een lange periode zwijgen van diezelfde media over dit drama.
Weet je van die demonstratie in Jeruzalem ? Tegen deze daad van de regering ?
Heb je de Haaretz gelezen (ingezonden brieven)?

Eke
01-06-10, 19:40
Eke je blijft dromen...

NL zou eindelijk eens een slagschip als HM Tromp als begeleiding moeten doen geven
aan de vredesactivisten om die smerige zion-piraten eens tot de orde te roepen...

En met scherp schieten want anders gaan ze toch hun gang! :duim:

Arresteer ze maar en lever ze uit in Den Haag!:cool:


Als dit de snelste en beste manier naar opheffing van de blokkade is..... ????

Spoetnik
01-06-10, 19:41
<object width="450" height="370"><param name="movie" value="http://www.liveleak.com/e/6a3_1275348204"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.liveleak.com/e/6a3_1275348204" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowscriptaccess="always" width="450" height="370"></embed></object>

Hier vieren Israeliers feest voor de ambassade van Turkije.

tanger'73
01-06-10, 19:46
ISRAELIERS SCHAMEN ZICH VOOR AANVAL.

sommige orthodoxe Joden (geen israëliers) in het buitenland, luister tis verbijsterend. het slaat echt helemaal nergens meer op.

YouTube- Israel attacks Gaza aid fleet , 20 killed (30)

Eke
01-06-10, 19:51
Ja dat is niet nieuw voor mij, maar weet jezelf ook hoe dat grotendeels komt?

Ze zijn een afzetgebied voor.....Israël....En die leveren weer aan o.a. West-Europese landen, vandaar die hoge prijs.

Alleen als alle landen afspreken Israël te boycotten, gaan de prijzen in Gaza zakken.

Je zou ook zustergemeenschappen kunnen vormen. De stad Groningen bv. heeft een band met een stad in Gaza. Zo kun je mensen hier bewust maken wat er speelt in Gaza...
En dan ook zustergemeenschappen in Israël...soort driehoeksverhouding...

Ik denk maar hardop. Er moet toch een oplossing komen ! Mensen moeten het eens worden dat vrede te verkiezen is EN veilig.

tanger'73
01-06-10, 19:51
<object width="450" height="370"><param name="movie" value="http://www.liveleak.com/e/6a3_1275348204"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.liveleak.com/e/6a3_1275348204" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" allowscriptaccess="always" width="450" height="370"></embed></object>

Hier vieren Israeliers feest voor de ambassade van Turkije.

Ja verbijsteren, ze zijn blij omdat ze voedsel en hulpgoederen van behoeftigen hebben buitgemaakt en spoedig onder hen zal worden verdeelt?

tanger'73
01-06-10, 19:55
Ze zijn een afzetgebied voor.....Israël....En die leveren weer aan o.a. West-Europese landen, vandaar die hoge prijs.

Alleen als alle landen afspreken Israël te boycotten, gaan de prijzen in Gaza zakken.

Je zou ook zustergemeenschappen kunnen vormen. De stad Groningen bv. heeft een band met een stad in Gaza. Zo kun je mensen hier bewust maken wat er speelt in Gaza...
En dan ook zustergemeenschappen in Israël...soort driehoeksverhouding...

Ik denk maar hardop. Er moet toch een oplossing komen ! Mensen moeten het eens worden dat vrede te verkiezen is EN veilig.


Heb je enige idee hoe de situatie er in Gaza voorstaat? Ben je nu al operatie Gegoten Lood alweer vergeten? Denk je dat het tegenwoordige Gaza een vrije economie bezit?

fisherman1969
01-06-10, 20:09
Ja verbijsteren, ze zijn blij omdat ze voedsel en hulpgoederen van behoeftigen hebben buitgemaakt en spoedig onder hen zal worden verdeelt?

Ja hoor dik het nog maar ff meer aan .
Het is al erg genoeg en het minste wat ze (Israel) kunnen doen is de lading geven aan hen voor wie het bestemd was nl de PALESTIJNSE bevolking !
Trouwens er zijn duizenden Israeli,s die het helemaal niet eens zijn met wat er is gebeurd , deze mensen schamen zich rotDit voorval valt niet goed te praten .
En ik denk dat de zgn ,,feest vierders ,, eerder protesteren tegen wat er elders gebeurt met hun ambassade,s.

tanger'73
01-06-10, 20:14
Ja hoor dik het nog maar ff meer aan .
Het is al erg genoeg en het minste wat ze (Israel) kunnen doen is de lading geven aan hen voor wie het bestemd was nl de PALESTIJNSE bevolking !
Trouwens er zijn duizenden Israeli,s die het helemaal niet eens zijn met wat er is gebeurd , deze mensen schamen zich rotDit voorval valt niet goed te praten .
En ik denk dat de zgn ,,feest vierders ,, eerder protesteren tegen wat er elders gebeurt met hun ambassade,s.


Ga lekker met ze meevieren man!

Eke
01-06-10, 20:15
Heb je enige idee hoe de situatie er in Gaza voorstaat? Ben je nu al operatie Gegoten Lood alweer vergeten? Denk je dat het tegenwoordige Gaza een vrije economie bezit?

citaat Eke :Tanger, een groot deel van de Gazanen leeft onder de armoedegrens ,van ongeveer 2 euro per dag. Maar de prijzen....die zijn gewoon op West-Europees nivo !


Veel mensen wonen nog in tenten, in vluchtelingenkampen. Er was dan ook bouwmateriaal meegenomen op de boten. Cement.
Dat was ook een reden dat de aktievoerders liever niet hun goederen gewoon op land wilden afgeven aan de Israëli..Het schijnt verboden te zijn om dit in Gaza te brengen.


Maar Tanger, ik ben er nog nooit geweest...alleen via film. En jij dan ?

Eke
01-06-10, 20:21
het minste wat ze (Israel) kunnen doen is de lading geven aan hen voor wie het bestemd was nl de PALESTIJNSE bevolking !

helemaal mee eens :duim:

tanger'73
01-06-10, 20:23
Het schijnt verboden te zijn om dit in Gaza te brengen.

Gaat er nog een lichtje bij je branden of is het allemaal te vermoeiend?

Eke
01-06-10, 20:34
Gaat er nog een lichtje bij je branden of is het allemaal te vermoeiend?

Nog sterker : ik doe het lampje uit . Wat een toon, Tanger !

tanger'73
01-06-10, 20:35
Nog sterker : ik doe het lampje uit . Wat een toon, Tanger !

doe in dat geval dan snel een kaarsje branden en doe een gebed voor ze als dat er nog vriendelijk vanaf kan?

fisherman1969
01-06-10, 21:40
Ga lekker met ze meevieren man!

Wat een onzin in je door haat verziekte brein , merk je niet eens dat ik juist anti Israel zeker wat dit onderwerp betreft ,alleen dat gaat mensen zoals jij nog niet ver genoeg !

Het is niet eens zo moeilijk hoor om de boel te verdraaien , kan ik ook !

Sluit je aan bij je de HAMAS als ik jou WAS zou een passend antwoord zijn.

tanger'73
01-06-10, 21:42
Wat een onzin in je door haat verziekte brein , merk je niet eens dat ik juist anti Israel zeker wat dit onderwerp betreft ,alleen dat gaat mensen zoals jij nog niet ver genoeg !

Het is niet eens zo moeilijk hoor om de boel te verdraaien , kan ik ook !

Sluit je aan bij je de HAMAS als ik jou WAS zou een passend antwoord zijn.


Jouw reacties zullen me een werkelijk worst wezen, ga lekker feest vieren met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

fisherman1969
01-06-10, 22:14
Jouw reacties zullen me een werkelijk worst wezen, ga lekker feest vieren met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

Reagerend op het boven staande :

Zoals gewoonlijk komt de ,,ware aard ,, te voorschijn als types zoals jij
zich verbaal met normale antwoorden in het nauw gedreven voelen ,
in machteloze woedde verlagen ze zich zelf,
en gaan ze over tot ordinaire scheld partijen !
Omdat de haat tegen een soort mensen, in jou verziekte brein geen ruimte meer geeft om te beseffen dat zelfs onder die gehate Joden ook mensen zitten die , normaal en verontwaardigd reageren
op de fout van hun eigen regering !

grtjs
van een kankuhlijer

tanger'73
01-06-10, 22:19
Reagerend op het boven staande :

Zoals gewoonlijk komt de ,,ware aard ,, te voorschijn als types zoals jij
zich verbaal met normale antwoorden in het nauw gedreven voelen ,
in machteloze woedde verlagen ze zich zelf,
en gaan ze over tot ordinaire scheld partijen !
Omdat de haat tegen een soort mensen, in jou verziekte brein geen ruimte meer geeft om te beseffen dat zelfs onder die gehate Joden ook mensen zitten die , normaal en verontwaardigd reageren
op de fout van hun eigen regering !

grtjs
van een kankuhlijer

kijk ik voel geen ene moer voor gasten als jou, die het niet kunnen laten om alsmaar op mij te reageren, daar waar al heel lang duidelijk is dat ik geen enkele behoefte heb aan jouw bullshit.

Siah
01-06-10, 22:35
Maar denk jij dat niet-zionistische joden als Noam Chomsky ooit echt een kans krijgen - zowel in de VS als in Israël, het land

dat hem toevallig zojuist bij de grens terugstuurde...?

"Many reported that Noam Chomsky was recently stopped from entering Israel. This is false. Totally false. He was prevented from going to the Palestinian city of Ramallah by Israeli forces."
http://www.palestinechronicle.com/view_article_details.php?id=15961

I'm baffled by Noam Chomsky's contradictions on Palestine
http://aliabunimah.posterous.com/blog-post-im-baffled-by-noam-chomskys-contrad

fisherman1969
02-06-10, 20:51
kijk ik voel geen ene moer voor gasten als jou, die het niet kunnen laten om alsmaar op mij te reageren, daar waar al heel lang duidelijk is dat ik geen enkele behoefte heb aan jouw bullshit.

Nee dat kan ik me voorstellen ,[B]ik reageer niet op jou maar op je haat dragende aan het idiote grenzende antwoorden !
Die alleen een richting aan wijzen nl zo als jij het ziet !

Zo niet dan verval je in ordinair en op de persooon gerichte gescheld ,
je discriminatie is ook hier mede een bewezen feit !

Of noem je het onderstaande normaal ????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tanger'73
Jouw reacties zullen me een werkelijk worst wezen, ga lekker feest vieren met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

p.s gesterkt dat de moderatoren wel aan jou kant staan kun je gewoon doorgaan !
Wat dat betreft lijk je verdomd veel op ISRAEL :tik:

tanger'73
02-06-10, 20:53
Nee dat kan ik me voorstellen [B],[B]ik reageer niet op jou maar op je haat dragende aan het idiote grenzende antwoorden !

dus je reageert zomaar in het wilde weg, waarom quote je mij dan?

fisherman1969
02-06-10, 21:16
dus je reageert zomaar in het wilde weg, waarom quote je mij dan?

Heb je al de moeite genomen om deze topic terug te kijken ?
Dan kom je er van zelf achter.
En nu ga je weer proberen er een andere wending aan te geven door te zeggen : dus je reageert zo maar in het wilde weg !

tanger'73
02-06-10, 21:25
Heb je al de moeite genomen om deze topic terug te kijken ?
Dan kom je er van zelf achter.
En nu ga je weer proberen er een andere wending aan te geven door te zeggen : dus je reageert zo maar in het wilde weg !


heb je wel eerst je eigen ongevraagde reactie op mijn nagekeken welke termen je richting mij smeet? Daarop zeg ik inderdaad nogmaals: Ga lekker feesten met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

fisherman1969
02-06-10, 22:41
heb je wel eerst je eigen ongevraagde reactie op mijn nagekeken welke termen je richting mij smeet? Daarop zeg ik inderdaad nogmaals: Ga lekker feesten met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

Kijk dit bedoel ik !
Schelden uit machteloze woedde en haat gelijk een klein kind dat z,n zin niet krijgt !
Je kunt niet eens aan geven welke termen !
Tip:
Bekijk nog ff de antwoorden die je aan EKE gaf .

En s.v.p met feiten komen , als je niet kunt , kan je altijd nog je heil zoeken in een scheld partij .:)

John2
02-06-10, 23:21
Eke je blijft dromen...
NL zou eindelijk eens een slagschip als HM Tromp als begeleiding moeten doen geven
aan de vredesactivisten om die smerige zion-piraten eens tot de orde te roepen...
En met scherp schieten want anders gaan ze toch hun gang! :duim:
Arresteer ze maar en lever ze uit in Den Haag!:cool:
Waarom moeten wij ons leger inzetten om mee te varen met een boot die alle internationale regels aan de laars lapt.
Dus leg het eens uit waarom wij ons ineens in de illegaliteit moeten storten, terwijl het ook voor dit schip heel simpel had kunnen zijn als het inderdaad ging om hulp goederen.
Gewoon aanmelden, haven van Israel binnen varen schip lossen, controle van Israel en laden op vrachtwagens en hup naar de Gaza. maar nee, ze moesten naar de haven in Gazastad een haven die in puin ligt en waar vermoedelijk ook zeemijnen liggen.


Heeeee...handig ! :hihi: Ik bedoel voor diskussies hier ....Mogen we je alles vragen ?
Dus volgens jou staat de meerderheid achter de aanval zoals ze die gehoord heeft uit de Israëlische media.....na een lange periode zwijgen van diezelfde media over dit drama.
Weet je van die demonstratie in Jeruzalem ? Tegen deze daad van de regering ?
Heb je de Haaretz gelezen (ingezonden brieven)?
Dat is het hem juist Eke een demonstratie is niet echt een peil punt.


Als dit de snelste en beste manier naar opheffing van de blokkade is..... ????
Nee, dit is de snelste manier naar escalatie en vermoedelijk veel doden.


citaat Eke :Tanger, een groot deel van de Gazanen leeft onder de armoedegrens ,van ongeveer 2 euro per dag. Maar de prijzen....die zijn gewoon op West-Europees nivo !
Neem aan dat jij de winkels bedoeld en daarin heb jij gelijk, ze liggen vol met handel en alleen de rijken kunnen er kopen.
De rest is aangewezen op eigen kweek of voedsel hulp van de UN.



Veel mensen wonen nog in tenten, in vluchtelingenkampen. Er was dan ook bouwmateriaal meegenomen op de boten. Cement.
Dat was ook een reden dat de aktievoerders liever niet hun goederen gewoon op land wilden afgeven aan de Israëli..Het schijnt verboden te zijn om dit in Gaza te brengen.
Alle goederen worden geleverd aan de Gaza


Maar Tanger, ik ben er nog nooit geweest...alleen via film. En jij dan ?
Tanger komt er iedere dag.

tanger'73
03-06-10, 00:29
Kijk dit bedoel ik !
Schelden uit machteloze woedde en haat gelijk een klein kind dat z,n zin niet krijgt !
Je kunt niet eens aan geven welke termen !
Tip:
Bekijk nog ff de antwoorden die je aan EKE gaf .

En s.v.p met feiten komen , als je niet kunt , kan je altijd nog je heil zoeken in een scheld partij .:)


Kijk simpel, schelden van jou op voorhand hoef ik niet te pikken. Misschien was je dat gewend bij de gastarbeiders, maar deze jongen is andere generatie. Feit, scrol naar boven.

tanger'73
03-06-10, 00:32
Tanger komt er iedere dag.

hahahaha, die eer viel jou toch als mondiale hulpverlener en wat je nog meer allemaal was en bent? :haha:

John2
03-06-10, 07:21
hahahaha, die eer viel jou toch als mondiale hulpverlener en wat je nog meer allemaal was en bent? :haha:
Ik heb inderdaad het genoegen gehad om dit gebied enkele malen te bezoeken, zowel prive, zakelijk als wel voor een hulporganisatie.

Bart.NL
03-06-10, 07:29
Ga lekker feesten met je verziekte geest en lichaam ouwe lul!

Het is werkelijk te triest voor woorden zoals jij je hier gedraagt. Erger dan dit heb nog ik niet vaak meegemaakt.

John2
03-06-10, 08:35
Het is werkelijk te triest voor woorden zoals jij je hier gedraagt. Erger dan dit heb nog ik niet vaak meegemaakt.

Inderdaad zeker gezien het feit dat hij op de hoogte is van de lichamelijke beperkingen van deze man op leeftijd.
Maar het zal wel aan de voeding liggen want opvoeding kun je hier niet van spreken?

fisherman1969
03-06-10, 12:19
Kijk simpel, schelden van jou op voorhand hoef ik niet te pikken. Misschien was je dat gewend bij de gastarbeiders, maar deze jongen is andere generatie. Feit, scrol naar boven.

Zoals gevraagd kom en kun je niet met feiten komen.
Dus dat zijn jou argumenten?
Je verdraaid de boel weer met insinuaties die ik nooit heb gebruikt .
Indd ben je van een andere generatie mogelijk is dat wat Wilders bedoeld ??
DAN HEEFT HIJ HELAAS NOG EEN KLEIN BEETJE GELIJK OOK.

fisherman1969
03-06-10, 12:25
Inderdaad zeker gezien het feit dat hij op de hoogte is van de lichamelijke beperkingen van deze man op leeftijd.
Maar het zal wel aan de voeding liggen want opvoeding kun je hier niet van spreken?

Bedankt voor je reactie ,
Maar mijn lichaamelijke beperkingen beletten me niet om aan een discussie deel te nemen.
En geestelijk functioneer ik nog steeds prima .
Probeer zoveel mogelijk mijn onpartijdige mening te geven .
grtjs
fisherman

fisherman1969
03-06-10, 12:27
Het is werkelijk te triest voor woorden zoals jij je hier gedraagt. Erger dan dit heb nog ik niet vaak meegemaakt.

Ook jou wil ik bedanken ,voor je reactie
zie verder wat ik aan John 2 gestuurd heb.
grtjs

fisherman

John2
03-06-10, 13:45
Bedankt voor je reactie ,
Maar mijn lichaamelijke beperkingen beletten me niet om aan een discussie deel te nemen.
En geestelijk functioneer ik nog steeds prima .
Probeer zoveel mogelijk mijn onpartijdige mening te geven .
grtjs
fisherman

Ja dat blijkt :hihi:

Maar vond het even de ver gaan

tanger'73
03-06-10, 15:39
Ik heb inderdaad het genoegen gehad om dit gebied enkele malen te bezoeken, zowel prive, zakelijk als wel voor een hulporganisatie.


Jou zo te horen, denk ik dat je het daar niet overleefd zou hebben.

tanger'73
03-06-10, 15:41
Het is werkelijk te triest voor woorden zoals jij je hier gedraagt. Erger dan dit heb nog ik niet vaak meegemaakt.


Godsamme, voor alles een eerste keer. Beam me up scottie, volgens jou leven we zelfs in een hologram en is de wereld niet ouder als 2000 jaar. Nou zoiets heb ik nou nooit meegemaakt.

tanger'73
03-06-10, 15:45
Zoals gevraagd kom en kun je niet met feiten komen.
Dus dat zijn jou argumenten?
Je verdraaid de boel weer met insinuaties die ik nooit heb gebruikt .
Indd ben je van een andere generatie mogelijk is dat wat Wilders bedoeld ??
DAN HEEFT HIJ HELAAS NOG EEN KLEIN BEETJE GELIJK OOK.

De moderatoren zien mee, je gebruikte eerder tegen mij brein en ziekte, dus oprotten ouwe lul. Denk je dat ik je spaar of zo, omdat jij je hier zogenaamd als een John2 voordoet als iemand met een ongeneeslijke ziekte en toevallig nog leeft? Ga iemand anders lekker voor de gek houden. 'K kom uit een land waar je zat zogenaamde zieken hebt.

tanger'73
03-06-10, 15:51
Inderdaad zeker gezien het feit dat hij op de hoogte is van de lichamelijke beperkingen van deze man op leeftijd.
Maar het zal wel aan de voeding liggen want opvoeding kun je hier niet van spreken?


Je bent hemzelf en dat had ik al heel lang door hoor en bovendien interesseert het me geen reet. Een van je persoonlijkheidstoornissen.

fisherman1969
03-06-10, 19:56
Je bent hemzelf en dat had ik al heel lang door hoor en bovendien interesseert het me geen reet. Een van je persoonlijkheidstoornissen.

Ga je nu nog halucuneren ook ?

Bart.NL
03-06-10, 20:18
Godsamme, voor alles een eerste keer. Beam me up scottie, volgens jou leven we zelfs in een hologram en is de wereld niet ouder als 2000 jaar. Nou zoiets heb ik nou nooit meegemaakt.

Correctie: 6000 jaar. En als jij dat niet gelooft, dan ben je een nepmoslim.

En dat wordt weer bevestigd door jouw gedrag hier.

tanger'73
03-06-10, 21:58
Correctie: 6000 jaar. En als jij dat niet gelooft, dan ben je een nepmoslim.

En dat wordt weer bevestigd door jouw gedrag hier.


in de islam is geen enkele datum te vinden over de oudheid van de aarde, dus blijf alstublieft bij je eigen geloof die niet verder kijkt dan de wereld werkelijk oud is.

fisherman1969
04-06-10, 21:18
in de islam is geen enkele datum te vinden over de oudheid van de aarde, dus blijf alstublieft bij je eigen geloof die niet verder kijkt dan de wereld werkelijk oud is.

Nou dan rijkt zijn geloof een heel end *)
In de eeuwen voor de wetenschappelijke revolutie werd in Europa de ouderdom van de Aarde vooral bepaald aan de hand van gegevens in de Bijbel. Ook tegenwoordig accepteren sommige religieuze groepen alleen schattingen van de ouderdom van de Aarde die gebaseerd zijn op theologische gronden.

*)De geschatte ouderdom van de Aarde is ong 4,5 miljard jaar
volgens de laatse bevindingen.
En nog is het maar een gewoon stofje in het heelal !
niks bijzonders er zijn miljarden van deze stofjes .

tanger'73
04-06-10, 21:46
Nou dan rijkt zijn geloof een heel end *)
In de eeuwen voor de wetenschappelijke revolutie werd in Europa de ouderdom van de Aarde vooral bepaald aan de hand van gegevens in de Bijbel.

Daar is kennelijk zijn geloof ook gestopt?

Siah
04-06-10, 22:28
http://www.youtube.com/watch?v=glBoTJZFraM

Sanne_
05-06-10, 00:27
Waanzin ten top om 600 ongewapende burgers aan te vallen in internationale wateren.
Israel heeft zich nooit van enig conventie danwel internationale regelgeving aangetrokken aangezien grote broer Amerika wel zorgdraagt voor de dekking.

De inwoners van Gaza hebben het volste recht zichzelf te verdedigen tegen de aanvallen van de IDF. In de laatste 12 jaar zijn slechts 14 israeli' s omgekomen door raketten gevuurd vanuit Gaza terwijl er duizenden palestijnse burgers in Gaza door IDF koelbloedig vermoord zijn ... zelfs als gevolg van verboden Fosfor-granaten.

het bizarre aan het verhaal is dat alle inwoners van Gaza (ongeacht religie) een Israelisch paspoort bezitten.
Alleen wordt in Jeruzalem bepaald welke rechten er per inwoner voor het staatsburgerschap van Israel gelden.

Laat de internationale gemeenschap Israel, en haar producten, per direct boycotten en een standpunt innemen tegen de militaire acties van de IDF.
tevens wordt het eens tijd dat minister Verhagen eens daadkrachtig wordt en niet altijd maar de mening van Amerika te accepteren en volgen in deze kwestie.

Het is pure noodzaak dat er een Palestijnse staat word opgericht en dan is het ook zeer gewenst dat de Palestijnen zichzelf een defensie-macht verkrijgen.