PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische meisjes Griet en Inge opgesloten in Isralische gevangenis



Marsipulami
01-06-10, 14:54
YouTube- Griet en Inge vervoegen de Gaza Freedom Flotilla!


Vier Belgen in Isralische gevangenis


De vijf Belgen die deelnamen aan het scheepskonvooi naar Gaza zijn ongedeerd of hebben slechts lichte verwondingen. Dat heeft de Federale Overheidsdienst (FOD) Buitenlandse Zaken gemeld. Vier onder hen zitten in een Isralische cel.

Vier Belgische vrouwen die in Isral in de gevangenis zitten, kregen vandaag het bezoek van de Belgische consul. Een vijfde Belg, een cameraman van Al Jazeera, is al terug in Belgi. Volgens Bart Ouvry, woordvoerder van de FOD Buitenlandse Zaken is de man, in tegenstelling tot eerdere berichten, overigens toch niet helemaal ongedeerd: hij zou een arm gebroken hebben.

Ontslagnemend minister van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere (CD&V) noemde de raid van Isral "disproportioneel". "Dat er geweld gebruikt is, is betreurenswaardig", zegt hij. "De toegang tot de Gazastrook zou vrij moeten zijn."

Familie ontvangen door minister Vanackere

De familie van Kenza Isnasni en Fatima El Mourabiti, twee van de vier Belgen die momenteel vastzitten in Isral werden vanmorgen ontvangen door minister Vanackere. De minister heeft de families op het hart gedrukt dat hij al het mogelijke zal doen om de Belgen zo snel als mogelijk terug naar Belgi te krijgen.

Marsipulami
01-06-10, 15:09
Drie Belgische opvarenden konvooi gewond


15:33 Twee Belgische vrouwen die zich aan boord bevonden van een van de schepen van het konvooi dat maandag door de Isralische marine werd aangevallen, raakten lichtgewond. Een derde Belg raakte gewond aan de arm.


Op de schepen bevonden zich 5 Belgen. Momenteel worden vier landgenoten vastgehouden in een Isralische gevangenis. Het gaat om Fatima el Mourabiti, Kenza Isnasni, Griet Deknopper en Inge Neefs. Volgens Bart Ouvry, woordvoerder van Buitenlandse Zaken, werd een van de vrouwen geraakt door een rubberkogel.

De vrouwen hebben bezoek gekregen van de Belgische consul en zullen wellicht vandaag contact mogen opnemen met hun familie. "Er is ons beloofd dat ze, onder begeleiding, naar huis mogen bellen", luidt het bij Buitenlandse Zaken. Isaam Zataar, een cameraman die voor de Arabische nieuwszender Al Jazeera werkt, is inmiddels teruggekeerd naar ons land.

De vloot, de Freedom Flotilla, bestond uit vijf organisaties (IHH, Greek Flotilla, Swedish Flotilla, Free Gaza en de European Save Gaza Campaign). Die hoopten met acht boten 5.000 ton hulpgoederen af te kunnen leveren aan de Gaza-strook.

Isral voerde echter een aanval uit op het konvooi. Daarbij vielen verscheidene doden en tientallen gewonden. Volgens de Isralische media worden honderden pro-Palestijnse manifestanten van het scheepskonvooi vastgehouden.

knuppeltje
01-06-10, 15:21
Mars, jullie verklaren nu toch wel de oorlog aan Isral als ze niet onmidellijk die bloeikes vrijlaten zeker?

Marsipulami
01-06-10, 15:25
Mars, jullie verklaren nu toch wel de oorlog aan Isral als ze niet onmidellijk die bloeikes vrijlaten zeker?

Bwoah die meisjes zien er best gevaarlijk uit. Ik denk dat Isral gelijk heeft dat het hier gaat om al qaeda militanten op oorlogspad.

knuppeltje
01-06-10, 15:36
Bwoah die meisjes zien er best gevaarlijk uit. Ik denk dat Isral gelijk heeft dat het hier gaat om al qaeda militanten op oorlogspad.

Ik geloof niet dat Luis Michel het daarmee eens is.
Hadden wij hem maar. Maja, dat zeg ik al zo lang.

Marsipulami
01-06-10, 15:39
Ik geloof niet dat Luis Michel het daarmee eens is.
Hadden wij hem maar. Maja, dat zeg ik al zo lang.

Jullie hebben Balkenende toch:

http://images.retecool.com/uploads/QStel-071026_60385_balkenende_bush.jpg

knuppeltje
01-06-10, 15:42
Jullie hebben Balkenende toch:

http://images.retecool.com/uploads/QStel-071026_60385_balkenende_bush.jpg

Jawel, maar kunnen we niet ruilen? Nu kan het nog.

Marsipulami
01-06-10, 15:51
Jawel, maar kunnen we niet ruilen? Nu kan het nog.

Ik denk dat Belgi te ingewikkeld is voor Balkenende.

http://www.deredactie.be/permalink/1.791463

knuppeltje
01-06-10, 15:57
Ik denk dat Belgi te ingewikkeld is voor Balkenende.

http://www.deredactie.be/permalink/1.791463

Onderschat hem niet hoor. Desnoods doen we er Verhagen bij als dat helpt.

naam
01-06-10, 15:58
Ik denk dat Belgi te ingewikkeld is voor Balkenende.

http://www.deredactie.be/permalink/1.791463

Helaas ook voor de belgen zelf. :rood:

tanger'73
01-06-10, 16:08
reden te meer om te kotsen op die hele isralische actie, door twee moedige, niet lullende, als menigeen hier. Hollandse meiden in de kerker te gooien voor hun aandeel in een humanitaire blijspel met fatale gevolgen.

Marsipulami
01-06-10, 16:13
Advocate twee Belgische meisjes in Gaza vraagt onderzoek federaal parket

31/05/10 18u53


De advocate van twee van de vijf Belgen die zich aan boord bevonden van een schip dat deel uitmaakte van het door Isral aangevallen hulpkonvooi voor Isral, vraagt dat het Belgische federaal parket een onderzoek opent naar het voorval op basis van de wet op de universele bevoegdheid. "Belgi is bevoegd om zo'n onderzoek te voeren omdat er Belgen bij betrokken zijn", aldus advocate Joke Callewaert tijdens een persconferentie in het Europees Parlement.

Julie Jaroszewski verliet het konvooi al in het Turkse Antalya.Fatima El Mourabiti en Kenza Isnasni (beiden 27) waren aan boord van het schip toen het door de Israli's genterd werd. Bij de actie vielen 19 doden en 36 gewonden. De advocate heeft ook al aftredend minister van Justitie Stefaan De Clerck gevraagd van zijn positief injunctierecht gebruik te maken en het federaal parket de opdracht te geven een onderzoek te openen.

De zogeheten wet op de universele bevoegdheid dateert van 1993 en werd in 2003 aangepast om het toepassingsgebied ervan te verengen. Wie op basis van de wet een klacht indient, moet minstens Belg zijn. Voorheen was dat niet het geval.

Geen islamitische activisten

Op de persconferentie was de zus van Fatima El Mourabiti, Asmaa, aanwezig. Zij heeft al sinds 3 uur maandagochtend niets meer van het zus gehoord, van wie ze zegt dat ze "gengageerd" is, maar tot geen enkele organisatie behoort. Fatima El Mourabiti is studente.

Volgens Asmaa El Mourabiti waren de mensen die van de vloot deel uitmaakten geen islamistische activisten en vervoerden ze geen wapens. De vereniging "Viva Palestina Friends in Belgium" verduidelijkte dat er vijf Belgen betrokken waren. Behalve Fatima El Mourabiti en Kenza Isnasni gaat het om Griet Deknopper, Inge Neefs en cameraman Isaam Zaatar.

Niet voldoende gesteund

Een andere Belgische die aan de hulpactie haar medewerking had verleend, Julie Jaroszewski, verliet het konvooi al in het Turkse Antalya, dus voor het naar Gaza vertrok. "Iedereen aan boord was zich bewust van het risico, maar we verwachtten wel dat Isral het internationaal recht zou respecteren", zegt ze.

Jaroszewski zegt het konvooi te hebben verlaten uit schrik voor geweld van de Israli's, maar ook omdat ze zich niet voldoende gesteund voelde "door de media en de politiek". "De militaire dreiging van Isral was reel, we wilden bescherming, maar we hebben het gewenste antwoord niet gekregen."

Einde van de blokkade

Europarlementslid Vronique De Keyser (PS), die afgelopen vrijdag nog in de Gazastrook was, vreest dat de relatie tussen Palestijnen en Israli's nu zal escaleren. Ze vraagt een onafhankelijk internationaal onderzoek en oordeelt dat de vraag van de hoge vertegenwoordiger van de EU, Catherine Ashton, om een onderzoek door Isral, niet volstaat. "We moeten het einde van de blokkade (van de Gazastrook, nvdr.) opleggen en teruggrijpen naar alle niet-gewelddadige middelen." "Uit respect voor Isral" moet ook verhinderd worden dat dit land "wegzinkt in deze gekte", aldus De Keyser.

Michel vraagt Europese bijeenkomst

Aftredend minister van Ontwikkelingssamenwerking Charles Michel (MR) van zijn kant vraagt dat de Europese ministers met dezelfde bevoegdheid dringend bijeenkomen na "de aanval" van het Isralische leger op de humanitaire vloot richting Gaza. "De EU en haar lidstaten moeten gecordineerd, duidelijk en snel reageren op dit disproportioneel gebruik van geweld binnen de reeds moeilijke humanitaire context in de Gazastrook, waarvan de toegang geblokkeerd wordt door de Isralische autoriteiten", schrijft Michel.

Volgens Michel zijn er al contacten in die zin geweest met de hoge vertegenwoordiger van de Unie, Catherine Ashton, en het Spaanse voorzitterschap. Michel zegt dat hij als minister de blokkade tot de Gazastrook "meermaals heeft veroordeeld. Ons land blijft ijveren voor de opheffing van de blokkade van Gaza opdat humanitaire hulporganisaties hulpmiddelen voor de bevolking van de Gazastrook ter plaatse zouden kunnen brengen." (belga/odbs)

tanger'73
01-06-10, 16:22
Excuus, Belgische moedige, niet lullende meiden. Het was te mooi om waar te zijn.

naam
01-06-10, 16:30
Excuus, Belgische moedige, niet lullende meiden. Het was te mooi om waar te zijn.

Nee hoor, waarom te mooi, Twee moedige Nederlanders die wel meedoen en waar was jij? Dat was te mooi om waar te zijn ook.


Twee Nederlanders aan boord hulpkonvooi Gaza
Uitgegeven: 31 mei 2010 12:45
Laatst gewijzigd: 31 mei 2010 16:08
DEN HAAG - Aan boord van het hulpkonvooi voor Gaza, dat door het Isralische leger is aangevallen, zijn twee Nederlanders. Zij waren niet aanwezig op de aangevallen schepen.
AFP
Isral valt hulpvloot aan
slideshow

Het gaat om een man en een vrouw. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maandag bevestigd.

Het departement probeert contact met hen te krijgen maar dat is nog niet gelukt, aldus een woordvoerder. Het is niet bekend of zij ongedeerd zijn. De twee zaten ieder op een ander schip.

Het konvooi telde zes schepen. De twee zaten niet op het schip waar het meeste geweld zou hebben plaatsgehad. Dat twittert de minister van Buitenlandse Zaken, Maxime Verhagen.

De 29-jarige wetenschapper Anne de Jong is een van de twee Nederlanders. Zij vaart mee voor haar promotieonderzoek aan de School of Oriental and Africa Studies (SOAS) in Londen.

Moeder

In Nederland wacht Annes moeder, Liz Cornelissen, sinds het nieuws dat het konvooi is aangevallen op een teken van leven van haar dochter.

''Ik heb contact met de Nederlandse ambassade, maar zij weten niets. De Isralische autoriteiten geven heel weinig informatie. Ik weet ook niet op welk schip Anne zat'', aldus Cornelissen.

Mensenrechtenactivist

De tweede Nederlander op het schip is de 43-jarige Amin Abou Rashed. De Nederlandse mensenrechtenactivist van Palestijnse afkomst is een van de drijvende krachten achter de organisatie Save Gaza.

Abou Rasheds dochter Iman is ongerust: ''Ik heb hem gisteravond voor het laatst gesproken. Hij vertelde me dat ze dicht bij de wateren van Gaza waren.

Hij heeft mij om vergiffenis gevraagd en gevraagd of ik op mijn moeder en zusje wilde passen'', zo liet de emotionele dochter van Amin Abou Rashed weten.

Veroordelen

Nederland moet het geweld ten scherpste veroordelen. Dat vinden de SP en GroenLinks in de Tweede Kamer.

De partijen zijn geschokt en vinden het nu al duidelijk dat Isral disproportioneel geweld heeft gebruikt en eisen een onafhankelijk internationaal onderzoek naar de gebeurtenissen.

tanger'73
01-06-10, 16:33
Nee hoor, waarom te mooi, Twee moedige Nederlanders die wel meedoen en waar was jij? Dat was te mooi om waar te zijn ook.

ah toch wel, da's mooi. Waar ik was? Natuurlijk hier net als iedereen lullen, of is je dat nog niet opgevallen?

Marsipulami
01-06-10, 16:43
vloot van haat en geweld


TEL AVIV - Isral ziet geen enkele reden om zich te verontschuldigen na de operatie tegen een humanitair scheepskonvooi voor Gaza. We moeten ons niet verontschuldigen voor het feit dat we ons verdedigd hebben, zegt de Isralische viceminister van Buitenlandse Zaken, Danny Ajalon.

Ajalon beschreef het hulpkonvooi als een vloot van haat en geweld. De vloot is enkel een voorbeeld van de provocaties gericht tegen Isral. Ook voor de 700 aanwezige pro-Palestijnse activisten aan boord van de schepen was Ajalon niet mals. Vertel me eens, welke vredesactivisten hebben messen en metalen stokken bij zich waarmee ze anderen proberen te doden?, aldus de viceminister.

De Isralische aanval zorgde voor een storm van internationaal protest. Naast de negen doden vielen er ook 45 gewonden tijdens de operatie. De aanval wordt door vele landen als 'disproportioneel' beschouwd, andere zijn van mening dat er ook andere mogelijkheden waren om de vloot te stoppen dan het inzetten van elitesoldaten.

tanger'73
01-06-10, 16:47
vloot van haat en geweld


TEL AVIV - Isral ziet geen enkele reden om zich te verontschuldigen na de operatie tegen een humanitair scheepskonvooi voor Gaza. We moeten ons niet verontschuldigen voor het feit dat we ons verdedigd hebben, zegt de Isralische viceminister van Buitenlandse Zaken, Danny Ajalon.

Ajalon beschreef het hulpkonvooi als een vloot van haat en geweld. De vloot is enkel een voorbeeld van de provocaties gericht tegen Isral. Ook voor de 700 aanwezige pro-Palestijnse activisten aan boord van de schepen was Ajalon niet mals. Vertel me eens, welke vredesactivisten hebben messen en metalen stokken bij zich waarmee ze anderen proberen te doden?, aldus de viceminister.

De Isralische aanval zorgde voor een storm van internationaal protest. Naast de negen doden vielen er ook 45 gewonden tijdens de operatie. De aanval wordt door vele landen als 'disproportioneel' beschouwd, andere zijn van mening dat er ook andere mogelijkheden waren om de vloot te stoppen dan het inzetten van elitesoldaten.


"isral ziet geen enkele reden om zich te verontschuldigen na de operatie tegen een humanitaire scheepskonvooi voor Gaza." ietfoe, diendjemakoem!

naam
01-06-10, 21:41
ah toch wel, da's mooi. Waar ik was? Natuurlijk hier net als iedereen lullen, of is je dat nog niet opgevallen?

Geeft niet hoor, hoeveel Marokkanen voeren eigenlijk mee? Weet jij dat?

tanger'73
01-06-10, 21:44
Geeft niet hoor, hoeveel Marokkanen voeren eigenlijk mee? Weet jij dat?


Geen idee, maar het waren wel voornamelijk moslims die zijn omgekomen tijdens deze hulpvloot.

Marsipulami
01-06-10, 21:53
"Ze hebben me drie of vier keer een stroomstoot gegeven"

http://www.deredactie.be/permalink/1.791801

naam
01-06-10, 21:53
Geen idee, maar het waren wel voornamelijk moslims die zijn omgekomen tijdens deze hulpvloot.

Ohh, waarom is hier het moslim-schap belangrijk? Het gaat om de Palestijnen en degene die hulp bieden en niet om de godsdienst die zij aanhangen. Het is geen godsdienstoorlog.

Geen Marokkanen dus? Wordt het niet toch een keer "put your money where your mouth is".

tanger'73
01-06-10, 21:55
Ohh, waarom is hier het moslim-schap belangrijk. Het gaat om de Palestijnen en degene die hulp bieden en om de godsdienst die zij aanhangen.

Geen Marokkanen dus? Wordt het niet toch een keer "put your money where your mouth is".


Oh ja, en waarom is het Marokkaanschap dan volgens jou wel belangrijk? Wat probeer je hiermee eigenlijk te zeggen?

naam
01-06-10, 22:02
Oh ja, en waarom is het Marokkaanschap dan volgens jou wel belangrijk? Wat probeer je hiermee eigenlijk te zeggen?

Dit is een Marokkaanse site (geen moslim site) en je insinueert met je te mooi om waar te zijn dat Nederlanders zich niet om Palestijnen bekommeren.
De Marokkanen op deze site hebben ook altijd een grote mond als het om Palestina gaat, maar als het op daden aankomt hevig teleurstellen. Ik ken vooral ook Nederlanders die actie voeren voor Palestina en handel drijven met Palestijnen. Mijn ervaring is dat Nederlanders meer doen voor Palestina dan de Marokkanen. Maar proof me wrong zou ik zeggen.

tanger'73
01-06-10, 22:06
Dit is een Marokkaanse site (geen moslim site) en je insinueert met je te mooi om waar te zijn dat Nederlanders zich niet om Palestijnen bekommeren.
De Marokkanen op deze site hebben ook altijd een grote mond als het om Palestina gaat, maar als het op daden aankomt hevig teleurstellen. Ik ken vooral ook Nederlanders die actie voeren voor Palestina en handel drijven met Palestijnen. Mijn ervaring is dat Nederlanders meer doen voor Palestina dan de Marokkanen. Maar proof me wrong zou ik zeggen.


ten eerste zijn Marokkanen wel degelijk moslim en zijn daarmee onlosmakelijk verbonden met de islam. ten tweede bekommeren nederlanders zich inderdaad niet om Palestijnen, gezien wilders en zijn staat van oorlog tegen de islam en ten derde: Ja het is een godsdienstoorlog!

verder weet je geen reet van Marokkanen af die gretig hulp verstrekken aan Palestijnse projecten, dus bespaar me je onwetendheid over een volk waar je totaal geen reet vanaf weet.

tanger'73
01-06-10, 22:15
De 29-jarige wetenschapper Anne de Jong is een van de twee Nederlanders. Zij vaart mee voor haar promotieonderzoek aan de School of Oriental and Africa Studies (SOAS) in Londen.


De tweede Nederlander op het schip is de 43-jarige Amin Abou Rashed. De Nederlandse mensenrechtenactivist van Palestijnse afkomst is een van de drijvende krachten achter de organisatie Save Gaza.

Nou de eerste zat daar zo te lezen louter voor haar eigen belangen en is die tweede net zo nederlands als Marokkanen dat zijn?

naam
01-06-10, 22:17
ten eerste zijn Marokkanen wel degelijk moslim en zijn daarmee onlosmakelijk verbonden met de islam. ten tweede bekommeren nederlanders zich inderdaad niet om Palestijnen, gezien wilders en zijn staat van oorlog tegen de islam en ten derde: Ja het is een godsdienstoorlog!

verder weet je geen reet van Marokkanen af die gretig hulp verstrekken aan Palestijnse projecten, dus bespaar me je onwetendheid over een volk waar je totaal geen reet vanaf weet.

Nee, het is geen godsdienstoorlog. Dat maak jij ervan om bij het clubje te horen en het gevoel te geven dat je erbij hoort. Ik ken een hoop Marokkanen en die zijn geen Moslim en of ex Moslim en dus niet iedere Marokkaan is moslim. Wat mij opvalt is dat hard core moslim Marokkanen qua cultuur en gevoel in Nederland zich meer Arabisch gaan voelen dan Marokkaan.
Ik weet overigens meer van Marokkanen dan jij denkt en de gemiddelde Marokkaan op de straat zal Palestina echt worst wezen. Ja praten en zeggen dat het niet goed is, maar daar blijft het bij, net als hier.
Het gaat daar overigens gewoon om land, politiek en om macht dat weet jij net zo goed.

naam
01-06-10, 22:22
Nou de eerste zat daar zo te lezen louter voor haar eigen belangen en is die tweede net zo nederlands als Marokkanen dat zijn?

Eigen belang no way. Dat weet ik uit eerste hand. De actievoerders voor Palestina zijn vooral Nederlanders.
Jij geeft zelf geef fuck om de Palestijnen behalve een beetje klagen op internet en roepen dat het allemaal moslims zijn.

tanger'73
01-06-10, 22:25
Nee, het is geen godsdienstoorlog. Dat maak jij ervan om bij het clubje te horen en het gevoel te geven dat je erbij hoort. Ik ken een hoop Marokkanen en die zijn geen Moslim en of ex Moslim en dus niet iedere Marokkaan is moslim. Wat mij opvalt is dat hard core moslim Marokkanen qua cultuur en gevoel in Nederland zich meer Arabisch gaan voelen dan met het land Marokko.
Ik weet overigens meer van Marokkanen dan jij denkt en de gemiddelde Marokkaan op de straat zal Palestina echt worst wezen. Ja praten en zeggen dat het niet goed is, maar daar blijft het bij, net als hier.
Het gaat daar overigens gewoon om land, politiek en om macht dat weet jij net zo goed.

Nou schaf dan maar eens een satelliet aan en leer het arabisch en kom dan maar terug met dat het geen soorte van godsdienstoorlog is. Jeruzalem is het grootste voorbeeld en ik als gelover in Allah en Zijn profeet Mohammed (v.z.m.h.), ben een van zijn oemmah. 'k weet niet waar jij bijhoort, maar ik denk niet tot zijn oemmah?

tanger'73
01-06-10, 22:27
Eigen belang no way. Dat weet ik uit eerste hand. De actievoerders voor Palestina zijn vooral Nederlanders.
Jij geeft zelf geef fuck om de Palestijnen behalve een beetje klagen op internet en roepen dat het allemaal moslims zijn.

'K werf zelfs voor het Palestijnse weesfonds, dus bespaar me je flikkertaal.

Marsipulami
01-06-10, 22:31
Isral laat alle buitenlandse opvarenden vrij

01/06/10 22u33


Isral laat alle buitenlandse opvarenden van het hulpkonvooi direct vrij, die maandag werden opgepakt. Dat zijn Isralische ministers overeengekomen. Een woordvoerder van de Isralische premier Benjamin Netanyahu heeft het besluit bevestigd.

Ook de gevangenen die voor de rechter zouden moeten verschijnen komen vrij. De VN-Veiligheidsraad had van Isral de vrijlating van alle gevangenen geist, na de Isralische aanval op een konvooi schepen met goederen voor de Gazastrook. Bij de actie kwamen zeker negen personen om. Verder stelden de VN dat Isral de zes schepen moet laten gaan die het in beslag nam.

Isral blijft wel de blokkade van de Gazastrook handhaven, als onderdeel van een algemeen embargo tegen het bezette gebied. (anp/mvdb)

tanger'73
02-06-10, 00:06
Geen Marokkanen dus? Wordt het niet toch een keer "put your money where your mouth is".

hier een marokkaanse vrouw:

YouTube- Message de Kenza.wmv

andere Marokkaanse opvarenden: - Lotfi hassan - abdel samad alfathi - hassan aljabri.

http://www.map.ma/eng/section/politics/morocco_vigorously_c/view

4 = altijd meer dan 1 en half nederlander. "put your money where your mouth is."

tanger'73
02-06-10, 00:17
stevige verontwaardiging vanuit Rabat, casablanca en andere marokkaanse steden.


YouTube- ‫ا„‡جˆ… ع„‰ أسطˆ„ ا„*رŠة..ردˆد ا„فع„ فŠ ا„…غرب‬‎

tanger'73
02-06-10, 00:43
sterker, er waren in totaal 7 marokkaanse opvarenden aan boord van deze hulpvloot. De koning van Marokko gaat zelf toezien op de evacuatie van deze Marokkaanse staatsburgers via koninkrijk Jordani.

http://www.map.ma/eng/sections/home/israel_s_attack_agai/view

jang0201
02-06-10, 06:10
'K werf zelfs voor het Palestijnse weesfonds, dus bespaar me je flikkertaal.

Een waardige uitspraak voor een moslim, al de zoveelste keer dat je door de mand val!

naam
02-06-10, 07:19
Nou schaf dan maar eens een satelliet aan en leer het arabisch en kom dan maar terug met dat het geen soorte van godsdienstoorlog is. Jeruzalem is het grootste voorbeeld en ik als gelover in Allah en Zijn profeet Mohammed (v.z.m.h.), ben een van zijn oemmah. 'k weet niet waar jij bijhoort, maar ik denk niet tot zijn oemmah?

Godsdienst heeft hier niets mee te maken. Het is gewoon landje pik vooral ook genitieerd door niet eens joden, maar gewoon westerse landen.
Het gaat mij er niet om dat het moslims zijn, het gaat erom dat een volk onrecht wordt aangedaan, ongeacht welke godsdienst dan ook.
Kennelijk maakt het geloof voor jou wel uit of je hulp geeft of niet. Misselijk.
Dat er ook Marokkanen aan boord waren, prima, ook Marokkanen uit Nederland?

tanger'73
02-06-10, 10:30
Een waardige uitspraak voor een moslim, al de zoveelste keer dat je door de mand val!

Door de mand vallen, ooit gehoord van de zakka? Een van de vijf zuilen in de islam! Nee! Dus kleur dat hokje op 9 juni maar voor je idool rood uit angst voor de oemma.

tanger'73
02-06-10, 10:34
Godsdienst heeft hier niets mee te maken. Het is gewoon landje pik vooral ook genitieerd door niet eens joden, maar gewoon westerse landen.
Het gaat mij er niet om dat het moslims zijn, het gaat erom dat een volk onrecht wordt aangedaan, ongeacht welke godsdienst dan ook.
Kennelijk maakt het geloof voor jou wel uit of je hulp geeft of niet. Misselijk.
Dat er ook Marokkanen aan boord waren, prima, ook Marokkanen uit Nederland?

Er waren Marokkanen aan boord, daar ging het jou toch om? Je hebt namelijk Marokkanen en Nederlanders.

Dat ik als moslim op de eerste plaats een warm gevoel van binnen krijg voor andere moslims in nood moge duidelijk zijn. Het is een plicht in de islam, dat te zijn.

naam
02-06-10, 13:35
Er waren Marokkanen aan boord, daar ging het jou toch om? Je hebt namelijk Marokkanen en Nederlanders.

Dat ik als moslim op de eerste plaats een warm gevoel van binnen krijg voor andere moslims in nood moge duidelijk zijn. Het is een plicht in de islam, dat te zijn.

Het voordeel van athesten is kennelijk dat de hulp die geboden wordt niet afhankelijk is van de godsdienst aan wie hulp wordt geboden.

tanger'73
02-06-10, 13:50
Het voordeel van athesten is kennelijk dat de hulp die geboden wordt niet afhankelijk is van de godsdienst aan wie hulp wordt geboden.


dat zou kunnen, maar ook athesten zullen eerder voorkeur hebben voor gelijkgezinden.