PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorhoeve noemt regeren met PVV 'heel slecht voor VVD'



Wizdom
02-06-10, 13:02
Voorhoeve noemt regeren met PVV 'heel slecht voor VVD'

Uitgegeven: 2 juni 2010 12:15
Laatst gewijzigd: 2 juni 2010 13:32

DEN HAAG - Regeren met de PVV is heel slecht voor de VVD als liberale partij. Dat zegt oud-partijleider Joris Voorhoeve in een interview met NU.nl.


http://media.nu.nl/m/m1czpala9qc0.jpg

"Het zou de geloofwaardigheid van de VVD aantasten. En dat is het belangrijkste langetermijnkapitaal dat je hebt. Je reputatie dat je op een geloofwaardige manier voor je eigen beginselen staat", zegt Voorhoeve.

Hij vindt vooral de anti-islamitische stellingname van de PVV van Wilders in strijd met het liberalisme. Ook de gelijkschakeling van de islam met geweld, noemt Voorhoeve niet wenselijk.

mark61
02-06-10, 13:39
Oh ja, de andere fatsoenlijke VVD-er leeft nog.

Tomas
02-06-10, 13:53
En ik denk dat Nijpels er ook wat moeite mee zou hebben.

Vind het zo'n schizo partij. Liberalen ala Nijpels en oer conservatieven ala Bolkenstein in 1 partij. Het is zijn eigenlijk D'66 en PVV-ers die samen in 1 partij willen om 1 of andere onduidelijke reden. Waarschijnlijk omdat de VVD stabieler en groter is dan die andere twee.

Mill
02-06-10, 13:58
stond gisteren een goede column in de volkskrant (ja, echt). rutte zit in een dilemma:

- hoorn 1: de pvv uitsluiten en veel rechtse kiezers verliezen

- hoorn 2: de pvv omarmen en ideologisch volledig ongeloofwaardig worden.

ad 2:
rutte noemde zich voorheen 'groenrechts'; de pvv ontkent global warming en wijst alle milieubeleid af.
de vvd staat voor individuele vrijheid; de pvv wil boeken verbieden, hoofddoekdraagsters hinderen, moskeeën verbieden, etc.
de vvd staat voor vrije markt; de pvv wil hypotheekrenteaftrek handhaven, aow leeftijd handhaven, etc.

what's a liberal to do?

H.P.Pas
02-06-10, 14:04
what's a liberal to do?


Hij zou zijn licht op kunnen steken bij de Zwitserse FDP. Die zitten al jaren in dit dilemma en weigeren een keus te maken. Met als resultaat dat ze naar beide kanten verliezen en op sterven na dood zijn. Ooit waren ze de grootste partij.

Mill
02-06-10, 14:10
Hij zou zijn licht op kunnen steken bij de Zwitserse FDP. Die zitten al jaren in dit dilemma en weigeren een keus te maken. Met als resultaat dat ze naar beide kanten verliezen en op sterven na dood zijn. Ooit waren ze de grootste partij.

aha, dat wist ik niet. gelukkigerwijs levert dit een pragmatisch argument voor de principiële weg: rug recht houden en publiekelijk zeggen dat de pvv standpunten niet met liberale beginselen zijn te rijmen. (of natuurlijk zélf ook hardcore populistisch rechts worden, maar dat is evil, en niet niet te verkopen aan de vvd achterban denk ik).

tanger'73
02-06-10, 14:16
Maakt helemaal geen moer uit wie met wie regeert, de cruciale zaken zoals hervorming arbeidsmarkt, banen en AOW zullen onder geen enkel kabinet gestructureerd worden. sterker, dat laatste is zelf bij de PVV een breekpunt. aankomende kabinetten geef ik zowiezo weinig overlevingskans.

mark61
02-06-10, 14:43
En ik denk dat Nijpels er ook wat moeite mee zou hebben.

Vind het zo'n schizo partij. Liberalen ala Nijpels en oer conservatieven ala Bolkenstein in 1 partij. Het is zijn eigenlijk D'66 en PVV-ers die samen in 1 partij willen om 1 of andere onduidelijke reden. Waarschijnlijk omdat de VVD stabieler en groter is dan die andere twee.

:hihi: Ja zo. Ik begrijp die lui inderdaad niet. En dan zo'n siliconenworst als Rutte om de boel bij elkaar te houden.

Max Stirner
02-06-10, 21:56
stond gisteren een goede column in de volkskrant (ja, echt). rutte zit in een dilemma:

- hoorn 1: de pvv uitsluiten en veel rechtse kiezers verliezen

- hoorn 2: de pvv omarmen en ideologisch volledig ongeloofwaardig worden.

ad 2:
rutte noemde zich voorheen 'groenrechts'; de pvv ontkent global warming en wijst alle milieubeleid af.
de vvd staat voor individuele vrijheid; de pvv wil boeken verbieden, hoofddoekdraagsters hinderen, moskeeën verbieden, etc.
de vvd staat voor vrije markt; de pvv wil hypotheekrenteaftrek handhaven, aow leeftijd handhaven, etc.

what's a liberal to do?


Nu nog even pragmatisch (hypocriet) je mond houden en 'niemand uitsluiten' --> zoveel mogelijk kiezers weg plukken bij Wilders --> een coalitie sluiten met CDA, D66 en eventueel Groen Links.

Hatert
02-06-10, 23:00
stond gisteren een goede column in de volkskrant (ja, echt). rutte zit in een dilemma:

- hoorn 1: de pvv uitsluiten en veel rechtse kiezers verliezen

- hoorn 2: de pvv omarmen en ideologisch volledig ongeloofwaardig worden.

ad 2:
rutte noemde zich voorheen 'groenrechts'; de pvv ontkent global warming en wijst alle milieubeleid af.
de vvd staat voor individuele vrijheid; de pvv wil boeken verbieden, hoofddoekdraagsters hinderen, moskeeën verbieden, etc.
de vvd staat voor vrije markt; de pvv wil hypotheekrenteaftrek handhaven, aow leeftijd handhaven, etc.

what's a liberal to do?

Volgens Maurice de Hond levert de flirt van de VVD met de PVV 34 zetels op, de PVV uitsluiten levert Rutte 33 zetels. Geen standpunt innemen over de PVV levert de VVD 37 zetels op.

Mill
03-06-10, 06:49
Volgens Maurice de Hond levert de flirt van de VVD met de PVV 34 zetels op, de PVV uitsluiten levert Rutte 33 zetels. Geen standpunt innemen over de PVV levert de VVD 37 zetels op.

Ja dat zag ik ook gisteren. Vemoedelijk is het negatieve effect van één van die standpunten groter dan enig positief effect.

Het zou dus tactisch zijn om te doen wat Max Stirner hierboven aangeeft. Ik zie liever dat 'ie principieel is.

Max Stirner
03-06-10, 09:17
Ja dat zag ik ook gisteren. Vemoedelijk is het negatieve effect van één van die standpunten groter dan enig positief effect.

Het zou dus tactisch zijn om te doen wat Max Stirner hierboven aangeeft. Ik zie liever dat 'ie principieel is.


Mjah.

Tegelijkertijd zal dat standpunt - ik ga er ff vanuit dat dit luidt dat ie uiteraard nooit met de PVV kan regeren, om meerdere redenen - er toe leiden dat er drie of vier zetels van de VVD naar de PVV switchen.

Hooguit krijgt ie er een aantal D66 stemmers voor terug.


Das dus principieel, maar tegen een hoge prijs - wellicht zou ie zodoende zelfs de coalitie die hij daadwerkelijk voor ogen heeft, frustreren.

tanger'73
04-06-10, 00:00
'K vind zowiezo mensen die in de politiek gaan belachelijk, natuurlijk de een meer als de ander. Moet je eens voor de gein zo'n willekeurige politicus vragen waarom hij voor de politiek kiest? zonder enige twijfel zul je ongeveer dit horen: "'K wil wat voor de mensen betekenen en doen." Ja, dikke lul drie bier. :haha:

tanger'73
04-06-10, 00:08
mijn stem zal ik deze keer denk ik vergooien aan lijst 14. klinkt gewoon voortreffelijk (partij voor iens & djinn), tis toch daar een kermis op die hele lijst. net zo goed als een blanco stem, want halen zullen ze het toch niet.

tanger'73
04-06-10, 00:20
mijn partner wil dan weer vasthouden aan lijst 2, ondanks dat ik haar vele malen voor gek heb uitgemaakt. affijn als ze maar niet hokje 15 op die lijst rood maakt. Mijn broer de brandweerman heeft mij weer gevolmacht, die gaat zondag toch op vakantie en voor hem maakt het toch niet uit. zit nog te denken wat ik voor hem ga doen?

tanger'73
04-06-10, 00:25
'K weet het al, voor hem doe ik lijst 17 of 19, weet toch niet wat dat is. tis echt een kermis, moet je eens lijst 16 zien. what the fuck is that?

tanger'73
04-06-10, 00:47
volgens mij ontbreken lijst 11 en 15 op de kieslijst? Maar wat maakt het nou uit, het wordt toch geen moer.

tanger'73
04-06-10, 00:55
Merk op dat ze die samira abbos de sjacheraar pertinent van lijst 2 hebben verwijdert. Die zit nu zeker na komende attractie lekker in de wachtgeld?

Keydo
04-06-10, 00:55
Volgens mij willen ze taferelen zoals die in de buitenwijken van Parijs. Politiekhoeren zijn het begrijp ook niet waarom mensen gaan stemmen.

tanger'73
04-06-10, 01:08
Volgens mij willen ze taferelen zoals die in de buitenwijken van Parijs. Politiekhoeren zijn het begrijp ook niet waarom mensen gaan stemmen.


anders dan die franse politieke heethoofden, straalt de nederlandse politiek toch geen enkele gezag uit. het stelt hier toch niks voor, ook al ga je voor lijst 5 ongeacht menig debiele kop deze lijst huisvest.

Keydo
04-06-10, 01:20
Ga je nog stemmen Tangero

tanger'73
04-06-10, 01:26
Ga je nog stemmen Tangero


heb je mijn voorgaande berichten dan niet gelezen? het is werkelijk waar hoor, je hebt hier ook een partij voor iens & djinns, samen met partijen waar geen chocola van te maken valt.

het maakt toch niks uit Keydo, wat voor je betekenen of doen zit er toch niet in. Dus laat je vooral niet gek maken. sterker, nadien zul je nog steeds een hogere tarief voor je persoonsbewijzen op het stadhuis moeten betalen hoor. Politieke partijen moeten ook ergens van leven.

Keydo
04-06-10, 01:36
heb je mijn voorgaande berichten dan niet gelezen? het is werkelijk waar hoor, je hebt hier ook een partij voor iens & djinns, samen met partijen waar geen chocola van te maken valt.

het maakt toch niks uit Keydo, wat voor je betekenen of doen zit er toch niet in. Dus laat je vooral niet gek maken. sterker, nadien zul je nog steeds een hogere tarief voor je persoonsbewijzen op het stadhuis moeten betalen hoor. Politieke partijen moeten ook ergens van leven.

ik heb nog nooit gestemd wat je me nu verteld had ik aldoor.
Politic en media sucks dat was mijn gedachte altijd geweest.

tanger'73
04-06-10, 01:37
Godsamme, op lijst 18 regel 4 zit een zekere Dirk Poot. Da's nou ook toevallig, zeker een Dirk met een houten Poot? biraat

tanger'73
04-06-10, 01:42
ik heb nog nooit gestemd wat je me nu verteld had ik aldoor.
Politic en media sucks dat was mijn gedachte altijd geweest.


als ik je een advies mag geven, is toch te gaan stemmen. want dan loop je de minste kans dat jouw niet gebruikte stem toch ergens bij nog mindervalide figuren terechtkomt waar je zeker niet mee geaccocieerd wenst te worden.

Keydo
04-06-10, 01:55
als ik je een advies mag geven, is toch te gaan stemmen. want dan loop je de minste kans dat jouw niet gebruikte stem toch ergens bij nog mindervalide figuren terechtkomt waar je zeker niet mee geaccocieerd wenst te worden.

is te laat man heb die stemkaart al weggegooid hou alleen acceptgiro's in de gaten die ik voortijdig moet betalen anders sturen zie die deurwaardershonden
op me af.

tanger'73
04-06-10, 02:01
is te laat man heb die stemkaart al weggegooid hou alleen acceptgiro's in de gaten die ik voortijdig moet betalen anders sturen zie die deurwaardershonden
op me af.


snap het, live is a bitch. Maar in het vervolg toch iemand machtigen of verkoop hem desnoods voor een euro aan een verzamelaar. Brengt het toch nog iets op.

Keydo
04-06-10, 02:06
snap het, live is a bitch. Maar in het vervolg toch iemand machtigen of verkoop hem desnoods voor een euro aan een verzamelaar. Brengt het toch nog iets op.
:haha:

tsabah 3la ghair Tangero.

"increase the peace"

Bofko
04-06-10, 02:20
is te laat man heb die stemkaart al weggegooid hou alleen acceptgiro's in de gaten die ik voortijdig moet betalen anders sturen zie die deurwaardershonden op me af.

Wat triest. Dagelijkse leven helemaal bepaald door 'living by money'. Is de Islam misschien iets voor je ?

Keydo
04-06-10, 02:40
Vraag het je moeder

Keydo
04-06-10, 02:44
Met alles een link zieken naar Islam, punk ass hoeren de islam will kick the shit outta ya! Fucking kanke aandacht trekkende homohoeren.

Soldim
04-06-10, 06:19
Met alles een link zieken naar Islam, punk ass hoeren de islam will kick the shit outta ya! Fucking kanke aandacht trekkende homohoeren.

'n Biertje of twee te veel op?

Aristos
04-06-10, 09:42
snap het, live is a bitch. Maar in het vervolg toch iemand machtigen of verkoop hem desnoods voor een euro aan een verzamelaar. Brengt het toch nog iets op.

Het blijft kiezen uit twee kwaden; Niet stemmen is een verloren stem in coalities waarbij de PVV uitgesloten kan worden en anderzijds blijft het toch politiek beleid waar je je geenzins in kan vinden. Een VVD en CDA sluit ik principieel uit vanwege de ongure personages die daar rondlopen (e.g. van Baalen, Verhagen, Hirsch Ballin)..Denk dat 't uiteindelijk een D66 wordt, is wat progressiever dan de PvdA.

tanger'73
04-06-10, 12:03
Het blijft kiezen uit twee kwaden; Niet stemmen is een verloren stem in coalities waarbij de PVV uitgesloten kan worden en anderzijds blijft het toch politiek beleid waar je je geenzins in kan vinden. Een VVD en CDA sluit ik principieel uit vanwege de ongure personages die daar rondlopen (e.g. van Baalen, Verhagen, Hirsch Ballin)..Denk dat 't uiteindelijk een D66 wordt, is wat progressiever dan de PvdA.



Je hebt helemaal gelijk, als je een uitnodiging krijgt om te stemmen, moet je daar vooral op ingaan. Persoonlijk kom ik van huis uit, uit geen enkele politieke stroming. Ben ook bij geen enkele politieke partij betrokken. De politiek in het algemeen is voor mij zowiezo de moeite niet waard. tis voor mij net als velen ook zomaar een gelegenheidsmoment. Neem bijvoorbeeld de huidige kieslijst met wat daar allemaal voor attracties op staan namens het land. Ben daar veels te cynisch voor, maar het stemrecht staat boven alle politieke partijen en anders dan politieke partijen respecteer ik die.

voorts denk ik dat het niet te lang zal duren, voordat er weer nieuwe verkiezingen zullen worden uitgeschreven en weer het stemrecht uit de kast wordt getrokken.

tanger'73
04-06-10, 12:09
Vraag het je moeder


als je voor geld wil leven, moet je vooral het jodendom kiezen.

Aristos
04-06-10, 13:41
Je hebt helemaal gelijk, als je een uitnodiging krijgt om te stemmen, moet je daar vooral op ingaan. Persoonlijk kom ik van huis uit, uit geen enkele politieke stroming. Ben ook bij geen enkele politieke partij betrokken. De politiek in het algemeen is voor mij zowiezo de moeite niet waard. tis voor mij net als velen ook zomaar een gelegenheidsmoment. Neem bijvoorbeeld de huidige kieslijst met wat daar allemaal voor attracties op staan namens het land. Ben daar veels te cynisch voor, maar het stemrecht staat boven alle politieke partijen en anders dan politieke partijen respecteer ik die.

voorts denk ik dat het niet te lang zal duren, voordat er weer nieuwe verkiezingen zullen worden uitgeschreven en weer het stemrecht uit de kast wordt getrokken.

Het zijn inderdaad geen grote denkers op de kieslijsten -dus je cynisme is niet verwonderlijk- maar het zijn wel de mensen die behendig inspelen op de dagelijkse sentimenten in een maatschappij. Als Ingrid op de fiets wordt geschept door taxichaffeur Mo, dan kan daar een plenaire zitting voor worden gehouden in Den Haag. Men wilde de politiek dichter bij de burger krijgen...met als resultaat deze kermis waar we geregeld inspraak hebben op de clowns die hun dansje uitvoeren.

Ach, mijn stem is ook louter bedoeld om bepaalde figuren en ideeen uit de politiek te houden. De rest van het partijprogramma is in dat opzicht alleen maar bijzaak en nemen we dan ook voor lief.

tanger'73
04-06-10, 13:53
Het zijn inderdaad geen grote denkers op de kieslijsten -dus je cynisme is niet verwonderlijk- maar het zijn wel de mensen die behendig inspelen op de dagelijkse sentimenten in een maatschappij. Als Ingrid op de fiets wordt geschept door taxichaffeur Mo, dan kan daar een plenaire zitting voor worden gehouden in Den Haag. Men wilde de politiek dichter bij de burger krijgen...met als resultaat deze kermis waar we geregeld inspraak hebben op de clowns die hun dansje uitvoeren.

Ach, mijn stem is ook louter bedoeld om bepaalde figuren en ideeen uit de politiek te houden. De rest van het partijprogramma is in dat opzicht alleen maar bijzaak en nemen we dan ook voor lief.


Ben het helemaal met je eens aristos, sommige clowns en kluchten zijn ondanks met tegenzin, toch iets aangenamer te aanschouwen dan de ander. vandaar dat ik deze keer mijn stemrecht zal vergooien op lijst 14, want het lijkt me waanzinnig om ooit eens visueel niemand op een Kamerzetel te zien, omdat deze dan wordt bezet door een djinn. Eigenlijk hoop ik 150 zetels, dat zal een verademing wezen.

HaasHaas
04-06-10, 15:11
onzin. de pvv is de vvd en de vvd is de pvv. gewoon een politiek spelletje om de kiezer op het verkeerde been te brengen. 1 stem voor de pvv is een stem voor de vvd. de vvd wou een stapje verder maar kon niet door d'r liberale standpunten. om de gemoederen nog wat rechtser op te schuiven hebben ze gewoon 2 "nieuwe" partijen opgezet. de pvv en de ton.