PDA

Bekijk Volledige Versie : Anne gaat weer terug!



jang0201
03-06-10, 12:30
Gaza-activiste: Ik ga snel weer terug

UPDATE ISTANBUL - Anne de Jong en Amin Abou Rashed, de twee Nederlandse opvarenden van het konvooi met hulpgoederen voor de Gazastrook, zijn aangekomen op Schiphol. Ze zijn blij terug te zijn, maar strijdlustig om door te gaan met hun acties.


,,Vanuit het schip hebben wij geroepen dat wij geen bedreiging vormden'', zegt De Jong tijdens aankomst op Schiphol. ,,Wij zijn vastgepakt en geboeid met een kap over ons hoofd. Terwijl wij alleen hulpgoederen naar Gaza wilden brengen. Het dieptepunt was toen wij gedwongen werden om te tekenen en dat we zouden worden aangeklaagd door Israël.''

Zonder advocaat
,,Waarom ik aangeklaagd zou worden, weet ik niet, want hoe wilden de Israëlïers dat voor elkaar krijgen zonder dat ik een advocaat heb'', zegt Abou Rashed. ,,Wij hadden geen wapens aan boord. Dat kon ook niet, want wij zijn gecontroleerd voor vertrek'', aldus beide Nederlanders.

De activisten zijn blij weer thuis te zijn. ,,Maar ik geef niet op. Ik zal net zolang doorgaan totdat het grote publiek weet wat de Palestijnen elke dag meemaken. De Palestijnen in de Gazastrook zijn al drie jaar gevangen, ik niet. Ik ben ook niet bang dat ik gelinkt wordt aan een groepering, want ik spreek voor mezelf'', zegt De Jong. Ook Abou Rashed is van plan om snel weer richting Palestijns gebied te vertrekken. ,,Ik ben van plan om met het eerstvolgende schip weer naar Gaza te varen. Ondanks het risico dat we opgepakt kunnen worden, geef ik niet op.''

De Jong en Abou Rashed waren aan boord van een schip dat deel uitmaakte van het hulpkonvooi voor Gaza dat maandag door Israëlische militairen werd geënterd. Zij hebben twee dagen vastgezeten in een cellencomplex in Be'er Sheva in het zuiden van Israel.

Heel erg naar
Anne de Jong noemt haar verblijf in de gevangenis "heel erg naar". Dat zei ze eerder vanuit Istanbul tegen Radio 1. ,,Ik kon geen contact krijgen met het consulaat, de ondervraging was zonder advocaat en ze hielden je wakker'', aldus De Jong.

De twee Nederlanders zaten sinds maandag vast in een cellencomplex in Be'er Sheva in het zuiden van Israël.

De Jong zei dat ze vanaf haar boot kon zien hoe de andere boot werd aangevallen. ,,Je zag de mensen neervallen.'' Volgens haar was het verzet in eerste instantie geweldloos en ze spreekt tegen dat er provocaties waren. (ANP/AK))
03/06/10 12u14

Aristos
03-06-10, 12:44
:duim:

De wereld zou er mooier uitzien als we allemaal zo standvastig en onvoorwaardelijk achter vrede en rechtvaardigheid staan. Maar goed, Nederland is nu druk bezig met koopkracht behoud en de hypotheekrente...

jang0201
03-06-10, 12:45
Vraag me af wat Amin Abou Rashed alias Hamasterrorist Amin Abou Ibrahim in Nederland te zoeken heeft? Hoe kan het dat hij een Nederlands paspoort heeft?

jang0201
03-06-10, 12:46
:duim:

De wereld zou er mooier uitzien als we allemaal zo standvastig en onvoorwaardelijk achter vrede en rechtvaardigheid staan. Maar goed, Nederland is nu druk bezig met koopkracht behoud en de hypotheekrente...

Ze hebben idealen dat is niet verkeerd natuurlijk, maar staan ze ook op de bariccades in Darfur etc...

Joesoef
03-06-10, 13:16
Vraag me af wat Amin Abou Rashed alias Hamasterrorist Amin Abou Ibrahim in Nederland te zoeken heeft


Grappig he, De Israëliërs houden hem aan en vervolgens zetten ze hem op het vliegtuig naar Nederland. Hij kan gewoon openlijk landen in- en uitreizen! Onze top terrorist :duim:

Aristos
03-06-10, 13:27
Ze hebben idealen dat is niet verkeerd natuurlijk, maar staan ze ook op de bariccades in Darfur etc...

Als je zelf de barricades opgaat, dan hoeven we niet zo afhankelijk te zijn van Anna en Amin als het gaat om het bestrijden van onrecht. Vele handen maken licht werk...

John2
03-06-10, 13:36
Grappig he, De Israëliërs houden hem aan en vervolgens zetten ze hem op het vliegtuig naar Nederland. Hij kan gewoon openlijk landen in- en uitreizen! Onze top terrorist :duim:

Ja eigenlijk wel grappig als je bekijkt dat hij nergens voor komt op de lijsten en iedereen hier maar geloofd dat die man terrorist is?

jang0201
03-06-10, 16:12
Luchthaven Schiphol. Vandaag. De door Israël gevangen genomen vredesactivisten keren terug op Nederlandse bodem. Onder hen ook anna2gaza die als een levende Tanja Nijmeijer van Hamas de vaderlandse pers te woord stond. Wie er ook was: Vriend van deze website Sjeik Fawaz Huppeldepup van de Haagse Al-Soenna moskee. Fawaz kwam zijn oude strijdmakker Amin Abou Rashed ophalen. Volgens de Televaag is Rashed - die zijn arm verloor in de strijd tegen de jodon - een kopstuk van Hamas dat ieder moment kan ontploffen. Aangezien het IDF mijnheer heeft laten gaan zal zulks wel ietwat meevallen. Kom zeg. De sjeik is gewoon een gezellige Lex Goudsmit met een jurk aan. En Abou rolt met een arm saffies op zijn dij. Iemand kopje thee erbij?

GeenStijl

Aristos
03-06-10, 20:41
Luchthaven Schiphol. Vandaag. De door Israël gevangen genomen vredesactivisten keren terug op Nederlandse bodem. Onder hen ook anna2gaza die als een levende Tanja Nijmeijer van Hamas de vaderlandse pers te woord stond. Wie er ook was: Vriend van deze website Sjeik Fawaz Huppeldepup van de Haagse Al-Soenna moskee. Fawaz kwam zijn oude strijdmakker Amin Abou Rashed ophalen. Volgens de Televaag is Rashed - die zijn arm verloor in de strijd tegen de jodon - een kopstuk van Hamas dat ieder moment kan ontploffen. Aangezien het IDF mijnheer heeft laten gaan zal zulks wel ietwat meevallen. Kom zeg. De sjeik is gewoon een gezellige Lex Goudsmit met een jurk aan. En Abou rolt met een arm saffies op zijn dij. Iemand kopje thee erbij?

GeenStijl

Het niveau van het "nieuwsartikel" is werkelijk beschamend. In alle opzichten. Je mag best wat kritischer zijn in je nieuwsvergaring.

jang0201
03-06-10, 20:49
Klopt Aristos, excuses daarvoor. Vond het alleen een maf verhaal dat die Sjeik Fawaz er bij was, mag die man niet!

Aristos
03-06-10, 21:02
Klopt Aristos, excuses daarvoor. Vond het alleen een maf verhaal dat die Sjeik Fawaz er bij was, mag die man niet!

Oh?! Sympathieke man is het. Waar ken je hem van?

jang0201
03-06-10, 21:24
Van TV, internet, ken jij hem persoonlijk dan?