PDA

Bekijk Volledige Versie : Wallander: De mythe van de dappere en onfeilbare Israëlische soldaat is aan diggelen



knuppeltje
05-06-10, 10:14
De wereldberoemde Zweedse schrijver Henning Wallander die meevoer met het hulpcovooi heeft een dagboek geschreven over zijn ervaringen. Vandaag is daarvan een groot gedeelte geplaatst in de Volkskrant.
Afgezien van al de gruwelijke voorbeelden van het geweld dat door de Israëlische soldaten werd gepleegd, meld hij ook nog iets anders. Volgens Wallander duikt op de kade ergens in Israël een man van het ministerie van Buitenlandse Zaken naast hem op. Wallander: 'Ik realiseer me dat hij ervoor moet zorgen dat ik een niet al te ruwe behandeling krijg. Ik ben in Israël immers een bekende schrijver, mijn boeken zijn ook in het Hebreeuws vertaald. Hij vraagt of ik iets nodig heb. Vrijheid voor mij en de anderen, zeg ik.'
In het zelfde stuk in de Volkskrant zegt Wallander: 'Een mythe over de dappere en onfeilbare Israëlische soldaat is aan diggelen. Je kunt eraan toevoegen dat het ook nog gewone dieven zijn. Want ik ben niet de enige die zijn geld, creditcards, kleding, Mp3-speler en computer kwijtraakte.' Wallander werd ook nog van zijn sokken beroofd door een commando. Later kreeg hij van de stuwardes in het vliegtuig een paar nieuwe.

Tja het wordt toch hoogtijd dat die dappere soldaten op tijd nieuwe sokken krijgen lijkt me, het staat zo raar als je daarvoor blijkbaar een hulpconvooi moet overvallen.

mark61
05-06-10, 10:17
:haha: sokkendieven. Tis wat met die lui.

knuppeltje
05-06-10, 11:20
En wij maar denken dat dat leger zo goed is uitgerust.
Je zult nog zien dat die arme commando's van de honger zelf al dat voedsel van dat convooi gaan opvreten, wat moeten die anders?.
Het is inderdaat wat daar met die lui.

John2
05-06-10, 11:21
De wereldberoemde Zweedse schrijver Henning Wallander die meevoer met het hulpcovooi heeft een dagboek geschreven over zijn ervaringen. Vandaag is daarvan een groot gedeelte geplaatst in de Volkskrant.
Afgezien van al de gruwelijke voorbeelden van het geweld dat door de Israëlische soldaten werd gepleegd, meld hij ook nog iets anders. Volgens Wallander duikt op de kade ergens in Israël een man van het ministerie van Buitenlandse Zaken naast hem op. Wallander: 'Ik realiseer me dat hij ervoor moet zorgen dat ik een niet al te ruwe behandeling krijg. Ik ben in Israël immers een bekende schrijver, mijn boeken zijn ook in het Hebreeuws vertaald. Hij vraagt of ik iets nodig heb. Vrijheid voor mij en de anderen, zeg ik.'
In het zelfde stuk in de Volkskrant zegt Wallander: 'Een mythe over de dappere en onfeilbare Israëlische soldaat is aan diggelen. Je kunt eraan toevoegen dat het ook nog gewone dieven zijn. Want ik ben niet de enige die zijn geld, creditcards, kleding, Mp3-speler en computer kwijtraakte.' Wallander werd ook nog van zijn sokken beroofd door een commando. Later kreeg hij van de stuwardes in het vliegtuig een paar nieuwe.

Tja het wordt toch hoogtijd dat die dappere soldaten op tijd nieuwe sokken krijgen lijkt me, het staat zo raar als je daarvoor blijkbaar een hulpconvooi moet overvallen.

Onbegrijpelijk antwoord van Wallander, wat als Israël anders had gereageerd en de boot tot zinken had gebracht?

knuppeltje
05-06-10, 11:22
Onbegrijpelijk antwoord van Wallander, wat als Israël anders had gereageerd en de boot tot zinken had gebracht?

En jij denkt zeker dat ik nog op dat stom gelul van je inga. :fuckit2:

mark61
05-06-10, 12:34
Onbegrijpelijk antwoord van Wallander, wat als Israël anders had gereageerd en de boot tot zinken had gebracht?

Imbeciel.

John2
05-06-10, 12:40
En jij denkt zeker dat ik nog op dat stom gelul van je inga. :fuckit2:

Je hoeft hier niet op in te gaan, omdat je weet dat ik gelijk heb gezien het verleden als iemand de wetten overtreden en ziet hoe hard Israël terug sloeg.
Lucht aanvallen, raketten, mortieren en grondgevechten.
Dus een torpedo was heel goed mogelijk geweest.
Zelfs het aanbrengen van explosieven onder de waterlijn en het laten ontploffen binnen de 12 mijl zone en dan komen met het verhaal dat ze zijn gevaren op een zeemijn behoorde tot de mogelijkheid.

Alleen kijken sommige mensen iets verder dan anderen als het gaat om krijgs-voering.

mark61
05-06-10, 12:44
Je hoeft hier niet op in te gaan, omdat je weet dat ik gelijk heb gezien het verleden als iemand de wetten overtreden en ziet hoe hard Israël terug sloeg.
Lucht aanvallen, raketten, mortieren en grondgevechten.
Dus een torpedo was heel goed mogelijk geweest.
Zelfs het aanbrengen van explosieven onder de waterlijn en het laten ontploffen binnen de 12 mijl zone en dan komen met het verhaal dat ze zijn gevaren op een zeemijn behoorde tot de mogelijkheid.

Alleen kijken sommige mensen iets verder dan anderen als het gaat om krijgs-voering.

Grote imbeciel. Je geniet er gewoon van. Pervers.

Slinger
05-06-10, 12:57
De wereldberoemde Zweedse schrijver Henning Wallander die meevoer met het hulpcovooi heeft een dagboek geschreven over zijn ervaringen. Vandaag is daarvan een groot gedeelte geplaatst in de Volkskrant.
Afgezien van al de gruwelijke voorbeelden van het geweld dat door de Israëlische soldaten werd gepleegd, meld hij ook nog iets anders. Volgens Wallander duikt op de kade ergens in Israël een man van het ministerie van Buitenlandse Zaken naast hem op. Wallander: 'Ik realiseer me dat hij ervoor moet zorgen dat ik een niet al te ruwe behandeling krijg. Ik ben in Israël immers een bekende schrijver, mijn boeken zijn ook in het Hebreeuws vertaald. Hij vraagt of ik iets nodig heb. Vrijheid voor mij en de anderen, zeg ik.'
In het zelfde stuk in de Volkskrant zegt Wallander: 'Een mythe over de dappere en onfeilbare Israëlische soldaat is aan diggelen. Je kunt eraan toevoegen dat het ook nog gewone dieven zijn. Want ik ben niet de enige die zijn geld, creditcards, kleding, Mp3-speler en computer kwijtraakte.' Wallander werd ook nog van zijn sokken beroofd door een commando. Later kreeg hij van de stuwardes in het vliegtuig een paar nieuwe.

Tja het wordt toch hoogtijd dat die dappere soldaten op tijd nieuwe sokken krijgen lijkt me, het staat zo raar als je daarvoor blijkbaar een hulpconvooi moet overvallen.

Deze held zat dus op een ander schip.

John2
05-06-10, 13:30
Imbeciel.
Landverrader

mark61
05-06-10, 13:32
Landverrader

Leg es uit? Nederland = Israël? Ik ben Israëli?

John2
05-06-10, 13:36
Grote imbeciel. Je geniet er gewoon van. Pervers.

Nee, landverraders zoals jij die eventuele gevolgen niet kunnen overzien zijn we blij mee.
N.S.B.ers dachten precies het zelfde en ook alleen aan hun eigen mening en deze gevolgen hebben wij gezien.
En daarom alleen al vreemd dat een persoon als jij denkt dat ik geniet, dit zegt dan meer over jezelf dan over mij, want ik kan me geen personen voorstellen die genieten bij leed van een ander.

John2
05-06-10, 13:38
Leg es uit? Nederland = Israël? Ik ben Israëli?
Zeg ik dat?

knuppeltje
05-06-10, 13:41
Deze held zat dus op een ander schip.

Hoezo ander schip?

Joesoef
05-06-10, 13:58
Deze held zat dus op een ander schip.


Zelfde konvooi.

knuppeltje
05-06-10, 14:05
Zelfde konvooi.

Ach, hij moet toch wat zeggen Joessoef.

Slinger
05-06-10, 14:42
Hoezo ander schip?

Niet op het schip dat 'aangevallen' werd door de Israëlische soldaten. Hij heeft dus net zo min als jij en ik gezien wat er gebeurde.

John2
05-06-10, 15:26
Niet op het schip dat 'aangevallen' werd door de Israëlische soldaten. Hij heeft dus net zo min als jij en ik gezien wat er gebeurde.

Pas maar op voor je het weet ben je ook een imbeciel hier :hihi:

mark61
05-06-10, 15:31
Zeg ik dat?

Wat zeg je dan? Welk land verraad ik in dit verband?

Ongelooflijke imbeciel.

mark61
05-06-10, 15:31
Pas maar op voor je het weet ben je ook een imbeciel hier :hihi:

Nee, hij is geslepen, itt. jou.

mark61
05-06-10, 15:32
Deze held zat dus op een ander schip.

En dus? Dus zijn de Israëli's ook tegen niet-moslims, niet-Arabieren en niet-'terroristen' tekeer gegaan. Of is Mankell een Hamasterrorist?

mark61
05-06-10, 15:33
Niet op het schip dat 'aangevallen' werd door de Israëlische soldaten. Hij heeft dus net zo min als jij en ik gezien wat er gebeurde.

Alle schepen zijn aangevallen, gekaapt en de opvarenden ontvoerd en beroofd.

tanger'73
05-06-10, 16:23
zeg dat wel aan diggelen, de verveling onder het idf telt haar tol. steentjes, vleesvorken en pizzacutters hakt erg in op het moraal.

tanger'73
05-06-10, 16:25
:haha: sokkendieven. Tis wat met die lui.

zei het toch, de verveling slaat toe. Lijkt net sovjet unie aan haar latijn.

tanger'73
05-06-10, 16:29
En wij maar denken dat dat leger zo goed is uitgerust.
Je zult nog zien dat die arme commando's van de honger zelf al dat voedsel van dat convooi gaan opvreten, wat moeten die anders?.
Het is inderdaat wat daar met die lui.


israel voert oorlog tegen skynet, haar grootste en enige vijand met als inzet haar misdaden te verhullen. ze schieten zelfs letterlijk op laptops, serieus. Laatst kwam ibnruhsd nog hiermee.

Slinger
05-06-10, 16:30
Alle schepen zijn aangevallen, gekaapt en de opvarenden ontvoerd en beroofd.

Ja, meer zat er niet in.

tanger'73
05-06-10, 16:32
Wallander

onbegrijpelijk hé, deze persoon zal zeker ook niet deugen. psssst, tis geen moslim hoor.

John2
05-06-10, 16:39
Alle schepen zijn aangevallen, gekaapt en de opvarenden ontvoerd en beroofd.
Alle schepen zijn correct aangehouden, immers blokkade was wereldwijd bekend, dus snap het probleem niet van ontvoering en roof???

Joesoef
05-06-10, 17:34
Vanwaar eigenlijk die blokkade, mogen ze daar niet eten en bouwen?

Slinger
05-06-10, 17:39
Vanwaar eigenlijk die blokkade, mogen ze daar niet eten en bouwen?

Vraag het in Egypte, het Arabische broederland.

knuppeltje
05-06-10, 17:52
Niet op het schip dat 'aangevallen' werd door de Israëlische soldaten. Hij heeft dus net zo min als jij en ik gezien wat er gebeurde.

Ben jij nu echt zo debiel als dat je nu doet voorkomen?

Uit het door mij eerder aangehaalde artikel in de Volkskrant: Zaterdag, 29 mei..........Om 17 uur in de namiddag geven de haven autoriteiten ons dan eindelijk toestemming om aan boord te gaan van de Challenge. Dat zal ons met een snelheid van 15 knopen naar de ontmoetingsplaats brengen, waar we zullen opstappen op het vrachtschip Sophia, dat reeds op zijn plaatsligt.

Dat schip, de Sophia, was dus een van de schepen van het convooi.
Uit jouw reactie blijkt weer voor de zoveelste keer de ontstellende kwaadaardigheid, een kwaadaardigheid die zelfs vele malen erger is dan de ontstellende domheid van onze Sjonny.

knuppeltje
05-06-10, 17:53
Pas maar op voor je het weet ben je ook een imbeciel hier :hihi:

Nee, dat ben jij.

knuppeltje
05-06-10, 17:54
Ja, meer zat er niet in.

Inderdaad, niet meer dan brutale zeeroof.

knuppeltje
05-06-10, 17:56
Alle schepen zijn correct aangehouden, immers blokkade was wereldwijd bekend, dus snap het probleem niet van ontvoering en roof???

Wij nemen dan ook niet aan dat jij dat ooit zult snappen Sjonny, maar geeft niet hoor.

knuppeltje
05-06-10, 17:57
Vraag het in Egypte, het Arabische broederland.

Die slappelingen hebben dan ook gisteren beloofd de grens met Gaza open te stellen.
Volg jij het allemaal wel, of shop je alleen maar selectief?

Slinger
05-06-10, 17:59
Ben jij nu echt zo debiel als dat je nu doet voorkomen?

Uit het door mij eerder aangehaalde artikel in de Volkskrant: Zaterdag, 29 mei..........Om 17 uur in de namiddag geven de haven autoriteiten ons dan eindelijk toestemming om aan boord te gaan van de Challenge. Dat zal ons met een snelheid van 15 knopen naar de ontmoetingsplaats brengen, waar we zullen opstappen op het vrachtschip Sophia, dat reeds op zijn plaatsligt.

Dat schip, de Sophia, was dus een van de schepen van het convooi.
Uit jouw reactie blijkt weer voor de zoveelste keer de ontstellende kwaadaardigheid, een kwaadaardigheid die zelfs vele malen erger is dan de ontstellende domheid van onze Sjonny.

Ik wil gewoon weten wat er gebeurd is. Denk je dat ik zo maar de sprookjesverhalen van Hmas geloof. Als jij dat kwaadaardig noemt, dan zegt dat heel veel over je zelf.

Maar Wankel zat dus op de Sophia, waar helemaal geen gevechten zijn geweest . Ik heb dus helemaal niets aan zijn verslag, waar in de Volkskrant twee pagina's voor waren gereserveerd, want ik wil weten wat er op het 'aangevallen' schip met de negen doden is gebeurd.

Slinger
05-06-10, 18:01
Die slappelingen hebben dan ook gisteren beloofd de grens met Gaza open te stellen.
Volg jij het allemaal wel, of shop je alleen maar selectief?

Dan is nog niet verklaard, waarom ze hem tot nu toe hebben dichtgehouden. Maar we zullen morgen wel zien. Eerst zien en dan geloven.

knuppeltje
05-06-10, 18:05
Ik wil gewoon weten wat er gebeurd is. Denk je dat ik zo maar de sprookjesverhalen van Hmas geloof. Als jij dat kwaadaardig noemt, dan zegt dat heel veel over je zelf.

Maar Wankel zat dus op de Sophia, waar helemaal geen gevechten zijn geweest . Ik heb dus helemaal niets aan zijn verslag, waar in de Volkskrant twee pagina's voor waren gereserveerd, want ik wil weten wat er op het 'aangevallen' schip met de negen doden is gebeurd.

Dwaas, wie heeft het hier over Hamas?

Op de Sphia gingen de soldaten ook vreselijk tekeer.

Die feiten moeten zeker blijken uit dat zogenaamde onderzoek dat het Israëlische leger gaat instellen. Waarom weigeren die weer voor de zoveelste keer een internationaal onderzoek als ze daarvan toch niets te vrezen zouden hoeven hebben?

Slinger
05-06-10, 18:10
Dwaas, wie heeft het hier over Hamas?

Op de Sphia gingen de soldaten ook vreselijk tekeer.

Lul niet. Je hebt het verhaal in de Volkskrant dus niet niet gelezen.


feiten moeten zeker blijken uit dat zogenaamde onderzoek dat het Israëlische leger gaat instellen. Waarom weigeren die weer voor de zoveelste keer een internationaal onderzoek als ze daarvan toch niets te vrezen zouden hoeven hebben?



Ik snap dat je weinig in onderzoeken ziet, want jij gelooft liever lulverhalen.

Joesoef
05-06-10, 18:15
Vraag het in Egypte, het Arabische broederland.


Is geen antwoord op mijn vraag, vanwaar een zeeblokkade voor humanitaire goederen.

Slinger
05-06-10, 18:18
Is geen antwoord op mijn vraag, vanwaar een zeeblokkade voor humanitaire goederen.

Waarom vraag je dat aan mij? Ik heb die blokkade niet ingesteld, hoor.
Ik begrijp wel dat Israël een groot deel van de goederen uiteindelijk wel heeft doorgelaten, maar dat Hmas ze helemaal niet wilde hebben. Ze liggen nu op de kade in Ashdod.

John2
06-06-10, 01:09
Nee, hij is geslepen, itt. jou.

Briljant of diamant?

John2
06-06-10, 01:22
Dwaas, wie heeft het hier over Hamas?

Op de Sphia gingen de soldaten ook vreselijk tekeer.

Die feiten moeten zeker blijken uit dat zogenaamde onderzoek dat het Israëlische leger gaat instellen. Waarom weigeren die weer voor de zoveelste keer een internationaal onderzoek als ze daarvan toch niets te vrezen zouden hoeven hebben?
Was jij erbij???
Want zover bekend is er op de andere schepen niet gebeurd?


Is geen antwoord op mijn vraag, vanwaar een zeeblokkade voor humanitaire goederen.
Een zee blokkade gaat niet om de goederen maar controle van de schepen

knuppeltje
06-06-10, 08:13
Dan is nog niet verklaard, waarom ze hem tot nu toe hebben dichtgehouden. Maar we zullen morgen wel zien.

Voor jou niet?

knuppeltje
06-06-10, 08:15
Lul niet. Je hebt het verhaal in de Volkskrant dus niet niet gelezen.





Ik snap dat je weinig in onderzoeken ziet, want jij gelooft liever lulverhalen.

:fuckit2:

knuppeltje
06-06-10, 08:17
Was jij erbij???
Want zover bekend is er op de andere schepen niet gebeurd?


Een zee blokkade gaat niet om de goederen maar controle van de schepen


:fuckit2:

Aït Ayt
06-06-10, 10:57
Je kunt eraan toevoegen dat het ook nog gewone dieven zijn. Want ik ben niet de enige die zijn geld, creditcards, kleding, Mp3-speler en computer kwijtraakte.' Wallander werd ook nog van zijn sokken beroofd door een commando. Later kreeg hij van de stuwardes in het vliegtuig een paar nieuwe.


in weerwil van het nieuws van de afgelopen dagen dat het niet om piraterij zou gaan blijkt dat het toch wel een stelletje piraten waren die de boel kwamen plunderen..

tel uit je winst : van meer dan 600 hulpverleners hun geld, computers en spullen stelen is een flinke buit voor die joodse piraten..

John2
06-06-10, 10:58
:fuckit2:
En dat kost je dan een boete van 360 euro. :zozo:

The_Grand_Wazoo
06-06-10, 14:46
Alle schepen zijn correct aangehouden, immers blokkade was wereldwijd bekend, dus snap het probleem niet van ontvoering en roof???

Het is wereldwijd bekend dat er psychopaten zijn ... en dus moeten de slachtoffers van psychopaten niet klagen ... het is immers hun eigen schuld, zij hadden het kunnen weten. dit is zo ongeveer de lijn van je argumentatie. 't Is niet erg overtuigend, laat staan dat het juridisch hout snijdt.

mark61
06-06-10, 14:52
Waarom vraag je dat aan mij? Ik heb die blokkade niet ingesteld, hoor.
Ik begrijp wel dat Israël een groot deel van de goederen uiteindelijk wel heeft doorgelaten, maar dat Hmas ze helemaal niet wilde hebben. Ze liggen nu op de kade in Ashdod.

Je liegt en kronkelt weer es. Schaam jij je dan nergens voor?

mark61
06-06-10, 14:54
Ja, meer zat er niet in.

Wat bedoel je?

Slinger
06-06-10, 14:57
Wat bedoel je?

Schrale oogst voor de Hamaspropagandamachine.

mark61
06-06-10, 14:57
Ik wil gewoon weten wat er gebeurd is. Denk je dat ik zo maar de sprookjesverhalen van Hmas geloof. Als jij dat kwaadaardig noemt, dan zegt dat heel veel over je zelf.

Maar Wankel zat dus op de Sophia, waar helemaal geen gevechten zijn geweest . Ik heb dus helemaal niets aan zijn verslag, waar in de Volkskrant twee pagina's voor waren gereserveerd, want ik wil weten wat er op het 'aangevallen' schip met de negen doden is gebeurd.

Hij is ontvoerd en beroofd, maar dat vind jij prima. Staten die persoonlijke bezittingen roven en mensen ontvoeren die niemand iets misdaan hebben.

Het kost je al teveel moeite zijn naam te spellen, of is dit weer zo'n poging tot humor?

Hennes Mankell is lid van Hamas? Of wie van de opvarenden?

Waar haal jij toch die zwarte ziel van je vandaan? Wie heeft jou zoveel aangedaan dat je nu zo bent geworden?

mark61
06-06-10, 14:58
Schrale oogst voor de Hamaspropagandamachine.

Jij vindt dat niks wou je zeggen. Leugenaar. Moet je zien als het jou overkomt. Piraterij, ontvoering, beroving, nee, dat vind jij geen misdaden. Godallemachtig.

Wat Hamaspropagandamachine? Hennes Mankell is lid van Hamas?

Je lult maar wat. Wanneer ga je mijn vragen beantwoorden? Waarom doe je dit, smeerlap?

Slinger
06-06-10, 15:01
Jij vindt dat niks wou je zeggen. Leugenaar. Moet je zien als het jou overkomt. Piraterij, ontvoering, beroving, nee, dat vind jij geen misdaden. Godallemachtig.

Wat Hamaspropagandamachine? Hennes Mankell is lid van Hamas?

Je lult maar wat. Wanneer ga je mijn vragen beantwoorden? Waarom doe je dit, smeerlap?

't Is gewoon mager, wat ze hem allemaal hebben aangedaan. Een soort Bilderdijk. Ik vind het geen twee pagina's in het hart van de Volkskrant waard.

mark61
06-06-10, 15:12
't Is gewoon mager, wat ze hem allemaal hebben aangedaan. Een soort Bilderdijk. Ik vind het geen twee pagina's in het hart van de Volkskrant waard.

Ik wacht op antwoord op mijn vragen, smeerlap. Je mag het best zeggen als je een gestoorde refo bent die van jongsafaan geïndoctrineerd is met leugens, of het woord van God belangrijker vindt dan mensenrechten en wetten.

Je mag het ook zeggen als je door het CIDI betaald wordt :hihi: Maar dat lijkt me uitgesloten. Daar zullen ze jou zelfs te goor vinden.

Slinger
06-06-10, 15:15
Ik wacht op antwoord op mijn vragen, smeerlap. Je mag het best zeggen als je een gestoorde refo bent die van jongsafaan geïndoctrineerd is met leugens, of het woord van God belangrijker vindt dan mensenrechten en wetten.

Je mag het ook zeggen als je door het CIDI betaald wordt :hihi: Maar dat lijkt me uitgesloten. Daar zullen ze jou zelfs te goor vinden.

Maar, ga nou eens in op het concrete geval. Vind jij het geen zielig verhaal van die Wallander? Zijn boek was ook al zo slecht.

mark61
06-06-10, 15:18
Maar, ga nou eens in op het concrete geval. Vind jij het geen zielig verhaal van die Wallander? Zijn boek was ook al zo slecht.

Ik wacht op antwoord.

John2
06-06-10, 16:05
Het is wereldwijd bekend dat er psychopaten zijn ... en dus moeten de slachtoffers van psychopaten niet klagen ... het is immers hun eigen schuld, zij hadden het kunnen weten. dit is zo ongeveer de lijn van je argumentatie. 't Is niet erg overtuigend, laat staan dat het juridisch hout snijdt.
Waarom nou weer psychopaten, is iemand die met hand en tand zijn eigendommen en of dierbaren beschermd een psychopaat?
Israël heeft direct gezegd dat de schepen geen doorgang kregen, diverse staten waaronder bevriende landen van Turkije hebben gewaarschuwd, VN heeft een waarschuwing gegeven en het verleden heeft getoond hoe Israël reageert op dreigen of dreiging vaar hun bevolking.
Verder heeft een land het recht om een schip aan te houden op volle zee indien het vermoeden bestaat dat het schip producten vervoeren die onder een verbod vallen, zowel internationaal verboden dan wel landelijk.
Nu is het schip opgebracht door Israël en zal hierdoor in eerste instantie vallen onder de wetgeving van Israël, maar aan de andere kant kan de organisatie altijd stappen naar het internationale rechtbank, alleen Israël erkend deze niet.

tanger'73
06-06-10, 16:50
Waar haal jij toch die zwarte ziel van je vandaan? Wie heeft jou zoveel aangedaan dat je nu zo bent geworden?

Ja dit is eigenlijk meer interessant.

The_Grand_Wazoo
06-06-10, 19:07
Waarom nou weer psychopaten, is iemand die met hand en tand zijn eigendommen en of dierbaren beschermd een psychopaat?
Israël heeft direct gezegd dat de schepen geen doorgang kregen, diverse staten waaronder bevriende landen van Turkije hebben gewaarschuwd, VN heeft een waarschuwing gegeven en het verleden heeft getoond hoe Israël reageert op dreigen of dreiging vaar hun bevolking.
Verder heeft een land het recht om een schip aan te houden op volle zee indien het vermoeden bestaat dat het schip producten vervoeren die onder een verbod vallen, zowel internationaal verboden dan wel landelijk.
Nu is het schip opgebracht door Israël en zal hierdoor in eerste instantie vallen onder de wetgeving van Israël, maar aan de andere kant kan de organisatie altijd stappen naar het internationale rechtbank, alleen Israël erkend deze niet.

Dus, zoals je in je eigen post weegeeft, heeft Israel schijt aan alles en iedereen. Schiet mensen dood en als dat dan gebeurd dan is jouw antwoord daarop: iedereen weet dat de Israeli overal schijt aan hebben, dus je mag niet kwalijk nemen dat zij mensen dood schieten.
´t Is niet echt overtuigend dit verhaal.
En ondertussen heb ik al vijf verschillende juristen internationaal recht gehoord ove de vraag of Israle recht had om die schepen te doorzoeken en zlechts een was van mening dat daar misschien wel een iets in zat. De rest schoof dat terzijde als lachwekkend.

Tenslotte: psychopaten omdat Israel, althans de regering, in een eigen werkelijkheid leeft die door verder bijna niemand gedeeld wordt en die veel doden oplevert.
Het overbodig afschieten van 9 mensen en dat nog verdedigen ook, het gebruiken van fosfor in woongebieden, dat eerst ontkennen en dan, als de leugen al drie keer achterhaald is nog verdedigen ook, het schieten op een school en dat onteknnen en als dat dfan achterhaald wordt nog verdedigen ook, het doden van meer dan duizend mensen en het totaal vernietigen van woonwijken en dat rechtvaardigen wegens een paar mislukte raket aanvallen per jaar en dat niet als buiten proportioneel beschouwen, het afserveren van een onafhankelijk VN-rapport op een manier die zo buitensporig onsmakelijk is ... nou ja, weet je, zij die oren hebben, horen ..

tanger'73
06-06-10, 19:11
En ondertussen heb ik al vijf verschillende juristen internationaal recht gehoord ove de vraag of Israle recht had om die schepen te doorzoeken en zlechts een was van mening dat daar misschien wel een iets in zat. De rest schoof dat terzijde als lachwekkend.

Daar kan ik mij heel wat bij voorstellen, want anders schept israël met haar piraterij meteen een precedent om lekker mondiaal op jacht te gaan. Bijvoorbeeld tussen de straat van Gibraltar, voor de spaanse en franse, britse kusten net in internationale wateren, koopvaardijschepen afwachten. te triest voor woorden allemaal.

tanger'73
06-06-10, 19:24
Tenslotte: psychopaten omdat Israel, althans de regering, in een eigen werkelijkheid leeft die door verder bijna niemand gedeeld wordt en die veel doden oplevert.
Het overbodig afschieten van 9 mensen en dat nog verdedigen ook, het gebruiken van fosfor in woongebieden, dat eerst ontkennen en dan, als de leugen al drie keer achterhaald is nog verdedigen ook, het schieten op een school en dat onteknnen en als dat dfan achterhaald wordt nog verdedigen ook, het doden van meer dan duizend mensen en het totaal vernietigen van woonwijken en dat rechtvaardigen wegens een paar mislukte raket aanvallen per jaar en dat niet als buiten proportioneel beschouwen, het afserveren van een onafhankelijk VN-rapport op een manier die zo buitensporig onsmakelijk is ... nou ja, weet je, zij die oren hebben, horen ..

Er wordt zelfs gelogen waar je bij staat en je het ziet gebeuren. tis een soorte van cultuur daar.

Spoetnik
06-06-10, 19:38
Er wordt zelfs gelogen waar je bij staat en je het ziet gebeuren. tis een soorte van cultuur daar.

Israelis in debat met Israel critici praten altijd in hyperbolen. Daar is dus erg moeilijk mee te discussieren, omdat elke keer als ze iets zeggen als "the arabs want to kill us", "the world is against us", "terrorist flotilla", sja dan kan je als zinnig mens wel proberen genuanceerd te reageren, maar het valt op dove oren helaas. Maar als je dan in hun manier van discussie vervalt, dan verstevig je alleen maar het idee wat ze toch al hadden.

ronald
06-06-10, 19:43
Hoezo is het imago aan diggelen? Hebben ze Gaza bereikt dan? Zijn de soldaten verslagen?
Het is eerder een imago-versterking van Gaza-strijders die meeliften met een groep protesters en op het "juiste" moment alle opvarenden kidnappen en in hun stijd meeslepen en voor de IDF een onverwachte strijd leverden. Ik vind dit gewoon een variant van "achter vrouwen en kinderen schuilen"-politiek. Er waren genoeg opvarenden die zich tegen die strijders keerden in woord en daad en de IDF wordt door deze actie nu nog meer bijgeslepen.

tanger'73
06-06-10, 19:46
Israelis in debat met Israel critici praten altijd in hyperbolen. Daar is dus erg moeilijk mee te discussieren, omdat elke keer als ze iets zeggen als "the arabs want to kill us", "the world is against us", "terrorist flotilla", sja dan kan je als zinnig mens wel proberen genuanceerd te reageren, maar het valt op dove oren helaas. Maar als je dan in hun manier van discussie vervalt, dan verstevig je alleen maar het idee wat ze toch al hadden.


Ja, in dat opzicht spreekt kierkegaard in je onderschrift boekdelen.

VerbalSmaeel
06-06-10, 20:43
Hoezo is het imago aan diggelen? Hebben ze Gaza bereikt dan? Zijn de soldaten verslagen?
Het is eerder een imago-versterking van Gaza-strijders die meeliften met een groep protesters en op het "juiste" moment alle opvarenden kidnappen en in hun stijd meeslepen en voor de IDF een onverwachte strijd leverden. Ik vind dit gewoon een variant van "achter vrouwen en kinderen schuilen"-politiek. Er waren genoeg opvarenden die zich tegen die strijders keerden in woord en daad en de IDF wordt door deze actie nu nog meer bijgeslepen.
De Sabra is dapper en krachtig in tegenstelling tot de diaspora-jood die laf en slap zichzelf naar de slachtbank liet leiden. Dat is het beeld dat zionisten graag van zichzelf willen hebben. Dat beeld heb ik eerlijk gezegd nooit van ze gehad. Ik vond het altijd al laffe en geniepige moordenaars die gestuurd werden om de bezetting en etnische zuivering van Palestina in stand te houden. Maar mijn mening is in deze niet van belang. De kranten en politici die deze zaak vanuit het perspectief van de crimineel beredeneren, dat zijn we inmiddels ook wel gewend. Maar sinds de luchtaanval op Libanon een paar jaar geleden en de angstige zionistische soldaten die maar net over de grens zich uit de voeten maken, geconfronteerd met een veel beter georganiseerde en gemotiveerde tegenstander, weten ook zij wel beter. Kijk maar eens de documentaire My First War. Nu zijn Israël en de zionistische soldaten weer beschaamd en vernederd doordat er foto's naar buiten zijn gebracht van de eerste golf zwaarbewapende commando's die door een handvol activisten met huis-tuin-en-keuken-wapens zware klappen hebben gevangen. Wat het nog erger maakt is dat ze, compleet overgeleverd aan de genade van die activisten, verzorgd worden door Turkse hulpverleners. Hoe sneu is het om vervolgens al schietend en moordend vanuit je helicopter op diezelfde mensen te schieten? Als het beeld van de Sabra al niet verstoord was dan zal dat nu wel het geval zijn.

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294448.1275812264!/image/2631378108.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2631378108.jpg

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294447.1275812072!/image/2406143906.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2406143906.jpg

tanger'73
06-06-10, 20:55
De Sabra is dapper en krachtig in tegenstelling tot de diaspora-jood die laf en slap zichzelf naar de slachtbank liet leiden. Dat is het beeld dat zionisten graag van zichzelf willen hebben. Dat beeld heb ik eerlijk gezegd nooit van ze gehad. Ik vond het altijd al laffe en geniepige moordenaars die gestuurd werden om de bezetting en etnische zuivering van Palestina in stand te houden. Maar mijn mening is in deze niet van belang. De kranten en politici die deze zaak vanuit het perspectief van de crimineel beredeneren, dat zijn we inmiddels ook wel gewend. Maar sinds de luchtaanval op Libanon een paar jaar geleden en de angstige zionistische soldaten die maar net over de grens zich uit de voeten maken, geconfronteerd met een veel beter georganiseerde en gemotiveerde tegenstander, weten ook zij wel beter. Kijk maar eens de documentaire My First War. Nu zijn Israël en de zionistische soldaten weer beschaamd en vernederd doordat er foto's naar buiten zijn gebracht van de eerste golf zwaarbewapende commando's die door een handvol activisten met huis-tuin-en-keuken-wapens zware klappen hebben gevangen. Wat het nog erger maakt is dat ze, compleet overgeleverd aan de genade van die activisten, verzorgd worden door Turkse hulpverleners. Hoe sneu is het om vervolgens al schietend en moordend vanuit je helicopter op diezelfde mensen te schieten? Als het beeld van de Sabra al niet verstoord was dan zal dat nu wel het geval zijn.

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294448.1275812264!/image/2631378108.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2631378108.jpg

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294447.1275812072!/image/2406143906.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2406143906.jpg


Ja, ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Dit was echt en ondanks alle leugens en bedrog, werkelijk een actie van drie keer niks.

ronald
06-06-10, 20:57
De Sabra is dapper en krachtig in tegenstelling tot de diaspora-jood die laf en slap zichzelf naar de slachtbank liet leiden. Dat is het beeld dat zionisten graag van zichzelf willen hebben. Dat beeld heb ik eerlijk gezegd nooit van ze gehad. Ik vond het altijd al laffe en geniepige moordenaars die gestuurd werden om de bezetting en etnische zuivering van Palestina in stand te houden. Maar mijn mening is in deze niet van belang. De kranten en politici die deze zaak vanuit het perspectief van de crimineel beredeneren, dat zijn we inmiddels ook wel gewend. Maar sinds de luchtaanval op Libanon een paar jaar geleden en de angstige zionistische soldaten die maar net over de grens zich uit de voeten maken, geconfronteerd met een veel beter georganiseerde en gemotiveerde tegenstander, weten ook zij wel beter. Kijk maar eens de documentaire My First War. Nu zijn Israël en de zionistische soldaten weer beschaamd en vernederd doordat er foto's naar buiten zijn gebracht van de eerste golf zwaarbewapende commando's die door een handvol activisten met huis-tuin-en-keuken-wapens zware klappen hebben gevangen. Wat het nog erger maakt is dat ze, compleet overgeleverd aan de genade van die activisten, verzorgd worden door Turkse hulpverleners. Hoe sneu is het om vervolgens al schietend en moordend vanuit je helicopter op diezelfde mensen te schieten? Als het beeld van de Sabra al niet verstoord was dan zal dat nu wel het geval zijn.

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294448.1275812264!/image/2631378108.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2631378108.jpg

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.294447.1275812072!/image/2406143906.jpg_gen/derivatives/landscape_295/2406143906.jpg

Het is maar waar je je geschiedenisboek hebt opengemaakt...mocht het überhaupt een geschiedenisboek zijn. In mijn ogen hebben ze dezelfde status alleen de leiding en de politiek is een puinhoop. Als jij het een heldendaad vindt wanneer zo'n 20 strijders met knuppels en messen één landende soldaat aanvallen dan zegt dat meer over jou dan over die soldaat. De strijders hebben bij mij ook dezelfde laffe status. Variant van "achter vrouwen en kinderen schuilenden".

ronald
06-06-10, 22:03
Ja, ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Dit was echt en ondanks alle leugens en bedrog, werkelijk een actie van drie keer niks.

Israel Navy: 3 commandos nearly taken hostage in Gaza flotilla raid
According to preliminary navy investigation, some passengers on the Mavi Marmara boat dragged three unconscious commandos into one of the passenger halls below deck.
By Amos Harel

During Israel's takeover of a Turkish ship in the Gaza-bound aid flotilla this week, some passengers tried to take captive three commandos who lost consciousness as a result of the activists' blows, according to early findings of a navy investigation. The three were dragged into one of the passenger halls below deck and were held there for several minutes.

After dozens of other commandos began searching the ship, the Mavi Marmara, the three soldiers regained consciousness and managed to join their comrades.

Conversations with senior navy officers in the chain of command during the operation present a different view of the events on Monday. In Israel, the raid has been perceived as a failure, while abroad it has been derided as piracy or worse.

The navy rejects the claims that it was poorly prepared. Officials have been commending the commandos' performance in a situation in which they were confronted by dozens of activists who attacked them as they rappelled from helicopters. "They were terrorists - hired killers who came to murder soldiers, not to assist the residents of the Gaza Strip," said a navy officer.

The operation on the Mavi Marmara began at about 4:30 A.M. on Monday. Because of the presence of hard-core activists including members of the IHH, the Turkish group organizing the aid convoy, most attention went to that ship. Navy chief Eliezer Merom and the head of the naval commandos, Lt. Col. A., were on vessels next to the ship. Lt. Col. A. climbed on the Mavi Marmara during the takeover.

As seen on a video documenting the takeover, the first four commandos to rappel onto the deck were attacked by activists with bars, axes and knives. The fourth commando, K., saw his team leader on the deck, with a Turkish activist holding the pistol he had grabbed from him and pointing it to his head. K. jumped from the rope and managed to shoot the activist holding the gun. This happened 20 seconds after the first soldier landed on the deck.

The commanders of the first unit were hit by the mob as they landed. One of the soldiers managed to fix another rope, after there were problems with the original one, for 10 more soldiers to land. The commandos cared for the wounded and took over part of the upper deck of the ship.

At this stage, six minutes into the operation, another force landed from a second helicopter, led by a major. At that point they realized that three commandos were missing and they began looking for them. A short while later the naval commando chief landed along with dozens more soldiers, some of whom climbed from boats. Others landed from a third helicopter.

The search involved limited shooting, in the bridge and on the lower deck, until the three men were recovered. The head of the naval commandos gave orders by radio to use live fire, two minutes after the incident had begun.

Shots had been fired earlier, but Lt. Col. A. later explained that in his orders he wanted to make sure that the troops realized that "the mood of the incident had changed."

The soldiers reported that the activists had fired on them during the confrontation and that at least two commandos suffered gunshot wounds. After the incident, 9mm bullet casings were found - a kind not used by the naval commandos.

The Israel Defense Forces says that during the operation a number of pistols and an M-4 rifle were taken from soldiers, but they believe that the Turkish activists had other weapons. The captain of the ship told the naval commando chief that the guns were thrown overboard before the ship was completely taken over.

The wounded activists were airlifted to Israel for treatment, some seriously hurt whose lives were saved by the evacuation.

The IDF did not question the activists extensively because of the decision to release them. In conversations after the takeover, activists said they were surprised by the use of helicopters, even though the navy had used this method before. However, nothing else appears to have surprised them because international law requires sufficient warnings before ships are boarded.

Post-operation assessments have the number of hard-core activists involved in the fighting at between 60 and 100. It appears that they were well trained and experienced, especially in view of the arsenal found and code books used to pass on orders from group leaders. Among the rioters, in addition to Turks, were Yemenis, Afghans and one person from Eritrea. All were apparently experienced in hand-to-hand fighting. Some of them did not retreat when shots were fired.

The operation involved a month of training, with dummy takeovers of a ship at sea with 50 soldiers performing the role of activists. The navy admits that it trained mostly for "a Bil'in type of opposition, but there was no feeling that this was going to be a walk in the park." He was referring to a village at the separation fence where demonstrations take place.

The navy says it needs to look into whether the psychological preparations of the force were sufficient, and whether it had emphasized an easier scenario that did not take place.

The navy says it went over "incidents and responses" in preparation; these included opening fire at charging activists with melee weapons. In case of a threat to their lives, the commandos were ordered to shoot to kill even as they were on their way onto the deck.

"The main gap between preparations and intelligence was that we did not know we would face dozens of rioters," a senior officer involved in the operation said. "This was not a disturbance that went awry. It was a planned ambush."

Another officer added that "I still wake up at 3 A.M. and wonder how the hell we did not know more."

Another officer said said that "we became a little spoiled, as a society, expecting perfect performances."

According to a senior officer, "Under the circumstances, and I do not like the result, I think we did the best we could. We took care of five ships without injuries. On the sixth ship, we faced a harsh attack and killed nine saboteurs.

"No real peace activist was injured. No soldier was killed, even though it came pretty close. In the end the ships are docked at Ashdod. It was very complicated and the result is near perfect."

http://www.haaretz.com/print-edition/news/israel-navy-3-commandos-nearly-taken-hostage-in-gaza-flotilla-raid-1.294114

super ick
07-06-10, 09:07
Dat de soldaten geschoten hebben lag, gezien de omstandigheden, in de lijn der verwachtingen.

De politiek die deze gebeurtenis mogelijk heeft gemaakt is de werkelijke oorzaak.

knuppeltje
07-06-10, 09:50
Ja dit is eigenlijk meer interessant.

Hij heb vroeger nooit een driewieletje gehad, daarom is zo gefrusteerd.

Aït Ayt
07-06-10, 13:09
I think we did the best we could. On the sixth ship, we faced a harsh attack and killed nine saboteurs.

toe maar, burgers die zichzelf verdedigen tegen aanvallende piraten worden gecriminaliseerd als "saboteurs"..


"No real peace activist was injured. It was very complicated and the result is near perfect."

9 vredesactivisten zijn vermoord en meer dan 50 vredesactivisten zijn gewond geraakt.. en dan gaat zo'n immorele misdadiger wel eventjes staan liegen dat er geen echte vredesactivisten gewond zijn geraakt en het eigenlijk allemaal nagenoeg perfect is gelopen..

Aït Ayt
07-06-10, 13:14
Dat de soldaten geschoten hebben lag, gezien de omstandigheden, in de lijn der verwachtingen.

De politiek die deze gebeurtenis mogelijk heeft gemaakt is de werkelijke oorzaak.

parlementslid in de knesset moshe mutz matalon vond het zelfs tegenvallen dat er maar 9 mensen zijn vermoord : "Unfortunately, the (commando) fighters (who raided the aid flotilla) acted with too much restraint. They left only nine floating voters."

super ick
07-06-10, 15:34
toe maar, burgers die zichzelf verdedigen tegen aanvallende piraten worden gecriminaliseerd als "saboteurs"..



9 vredesactivisten zijn vermoord en meer dan 50 vredesactivisten zijn gewond geraakt.. en dan gaat zo'n immorele misdadiger wel eventjes staan liegen dat er geen echte vredesactivisten gewond zijn geraakt en het eigenlijk allemaal nagenoeg perfect is gelopen..

Inmiddels is duidelijk dat het Jihadies waren.

super ick
07-06-10, 15:43
Twee Iraanse schepen met aan boord hulpgoederen voor de bevolking van Gaza zullen de komende dagen vertrekken. De Iraanse regering heeft gezegd dat er ook een militaire escorte mee zal reizen om de lading te beschermen.

"De marine van Iran is volledig bereid om de hulpkonvooien te escorteren naar Gaza met al hun bevoegdheden en mogelijkheden," aldus Ali Shirazi, Khamenei, vertegenwoordiger van Iraans Revolutionaire Garde.

Hulporganisatie de Rode Halve Maan kondigde aan dat er naast de lading voedsel, medicijnen en apparatuur ook een groep van Iraanse artsen en hulpverleners mee zullen reizen.

"De hulp bestaat uit voedsel en medische voorraden, die Gaza deze week binnen zal komen via de grensovergang in het Egyptische Rafah," Aldus Rode Halve Maan directeur Abdolraoof Adibzadeh.


Dus salonmoslims op maroc.nl dat wordt echt genieten. CNN aan Cola en chips want het wordt oorlog.

The_Grand_Wazoo
07-06-10, 15:43
Inmiddels is duidelijk dat het Jihadies waren.

Kun je mij hiervan een relatief onafhankelijke bron voor geven.

Tomas
07-06-10, 15:49
Kun je mij hiervan een relatief onafhankelijke bron voor geven.


Buiten dat, het is maar een woord. Welke betekenis wordt er gehanteerd is de volgende vraag.

mark61
07-06-10, 16:11
Inmiddels is duidelijk dat het Jihadies waren.

Wat is een jihadi?

mark61
07-06-10, 16:12
Buiten dat, het is maar een woord. Welke betekenis wordt er gehanteerd is de volgende vraag.

Ik had het kunnen weten, jij ook al denken. Lastig.

mark61
07-06-10, 16:14
"De hulp bestaat uit voedsel en medische voorraden, die Gaza deze week binnen zal komen via de grensovergang in het Egyptische Rafah," Aldus Rode Halve Maan directeur Abdolraoof Adibzadeh.

Dus salonmoslims op maroc.nl dat wordt echt genieten. CNN aan Cola en chips want het wordt oorlog.

Israël gaat nu ook het scheepvaartverkeer met bestemming Egypte aanvallen? Dan wordt het inderdaad te zot voor woorden.

Wat bezielt jou telkens? Soms lijk je even het licht te zien, maar dan heb je weer een diepe terugval.

John2
07-06-10, 16:30
=The_Grand_Wazoo;4361527]Dus, zoals je in je eigen post weegeeft, heeft Israel schijt aan alles en iedereen. Schiet mensen dood en als dat dan gebeurd dan is jouw antwoord daarop: iedereen weet dat de Israeli overal schijt aan hebben, dus je mag niet kwalijk nemen dat zij mensen dood schieten.
´t Is niet echt overtuigend dit verhaal.
Ja, Israël heeft schijt aan de mening van andere landen, maar......
Nee, schiet geen mensen onterecht dood, althans op het schip......
Nee, heeft niet de Gaza binnen gevallen zonder redenen.....
Ja, je mag hen kwalijk nemen dat zij buitensporig geweld gebruiken....
Nee, ze staan rechtelijk sterk, omdat zei zich kunnen beroepen op bescherming van eigen burgers en grenzen.


En ondertussen heb ik al vijf verschillende juristen internationaal recht gehoord ove de vraag of Israle recht had om die schepen te doorzoeken en zlechts een was van mening dat daar misschien wel een iets in zat. De rest schoof dat terzijde als lachwekkend.
Dan ga je om met A. Blaaskaken of B. Verkeerde vrienden, want een schip tot stopen dwingen voor controle is een recht dat een land heeft.
De vraag of de blokkade enig recht heeft berust op totaal andere gronden.
1. De blokkade is ingesteld als dwangmiddel in 2006 om één van hun soldaten terug te krijgen............( overdreven dwangmiddel)
2. De blokkade is verhoogd tot totale blokkade in 2009 na beschieten van raketten op Israël en het binnen vallen van Israël in de Gaza gebied.
Dan wordt het juridisch moeilijker want A. er werden raketten afgevuurd op Israel en heeft daarmee het recht op verdediging.
B. Kan deze verdediging ook op een andere manier dat minder schade oplevert aan beide zijden?
C. Zou het komen tot een veroordeling door het internationaal recht heeft het geen nut want Israel erkend dit niet en zouden er al sancties moeten komen van de VN.


Tenslotte: psychopaten omdat Israel, althans de regering, in een eigen werkelijkheid leeft die door verder bijna niemand gedeeld wordt en die veel doden oplevert.
Gedeeltelijk met je eens, maar als je alleen landen om je heen heb die je vijandig zijn ga je anders reageren.


Het overbodig afschieten van 9 mensen en dat nog verdedigen ook,
Ergens is dit verdedigbaar kleine ruimte 15 mariniers die één voor één aan een touw naar beneden werd gelaten, waarbij de eersten direct werden mishandeld, enz. enz.
Actie->reactie


het gebruiken van fosfor in woongebieden, dat eerst ontkennen en dan, als de leugen al drie keer achterhaald is nog verdedigen ook,
Het afschieten van fosfor-rookgranaten is nooit ontkend door Israel en is op de manier waarop het gebeurde ook niet verboden.
Internationaal wordt gesproken en afgeraden om ze te gebruiken binnen een straal van 50 meter van burgerdoelen om brand en verwonding te voorkomen.
vanuit een helicopter zoals het gebeurde wordt door vele landen gedaan o.a. ook door Nederland in Afghanistan en is op zich niets mis mee.
Soms gaat het mis omdat de granaat te laat ontbrand (1:1000) of door vocht dat de ontsteking vertraagd.


het schieten op een school en dat onteknnen en als dat dfan achterhaald wordt nog verdedigen ook,
Ook dit is niet door Israel ontkend en hebben zelfs bij de VN bewijs geleverd dat er mortieren werden afgevuurd vanaf deze school en vanaf een Hospital in Gaza-stad.


het doden van meer dan duizend mensen en het totaal vernietigen van woonwijken en dat rechtvaardigen wegens een paar mislukte raket aanvallen per jaar en dat niet als buiten proportioneel beschouwen, het afserveren van een onafhankelijk VN-rapport op een manier die zo buitensporig onsmakelijk is ... nou ja, weet je, zij die oren hebben, horen ..
Ja deze beelden staan mij nog vers in het geheugen en vraag me dan ook af welk volk in Godsnaam kinderen laten kijken als soldaten in een vuurgevecht zijn.
En waarom raketten afschieten op Israel als je weet dat je geen kans heb op een doel te treffen ?

Joesoef
07-06-10, 16:44
Het afschieten van fosfor-rookgranaten is nooit ontkend door Israel en is op de manier waarop het gebeurde ook niet verboden.
Internationaal wordt gesproken en afgeraden om ze te gebruiken binnen een straal van 50 meter van burgerdoelen om brand en verwonding te voorkomen.
vanuit een helicopter zoals het gebeurde wordt door vele landen gedaan o.a. ook door Nederland in Afghanistan en is op zich niets mis mee.
Soms gaat het mis omdat de granaat te laat ontbrand (1:1000) of door vocht dat de ontsteking vertraagd.

YouTube- White Phosphorus as a Weapon

YouTube- Impact of the white phosphorus on the human body from alleged Israeli attack

YouTube- Evidence of Israel using white phosphorus bombs in Gaza (The Gaurdian)

YouTube- Israel hit U.N school by phosphorus bomb - Gaza - Jan 17- 2009


etc etc etc

John2
07-06-10, 17:42
YouTube- White Phosphorus as a Weapon (http://www.youtube.com/watch?v=mihCXBuia9Y)

YouTube- Impact of the white phosphorus on the human body from alleged Israeli attack (http://www.youtube.com/watch?v=WY0dpyKiW34)

YouTube- Evidence of Israel using white phosphorus bombs in Gaza (The Gaurdian) (http://www.youtube.com/watch?v=2X28qsQ7qmg)

YouTube- Israel hit U.N school by phosphorus bomb - Gaza - Jan 17- 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=yr_INaXey90)


etc etc etc

Ik ken de beelden van fosfor verbranding al verbaas het mij dat sommige mensen zo erg verbrand zijn en dat er is gekozen voor een lage baan van deze granaten die met een mortier-geschut zijn afgestoken.
En helaas zijn deze granaten (nog) niet verboden.
Ten eerste is het een keuze die wordt gemaakt door de commandant van een eenheid welke wapens er wordt ingezet tijdens een aanval.
Ten tweede wordt er vaak een fout gemaakt tussen lichtkogel-granaten en fosforgranaten zoals vorig jaar nog door het Nederlands leger in Afghanistan.
Ten derde moet jij je dan afvragen hoeveel doden er zou zijn gevallen als deze rookgranaten niet waren gebruikt.
Want afwerpen van folders boven het gebied heeft niet geholpen en werden burgers verboden te vluchten.

John2
07-06-10, 17:53
Twee Iraanse schepen met aan boord hulpgoederen voor de bevolking van Gaza zullen de komende dagen vertrekken. De Iraanse regering heeft gezegd dat er ook een militaire escorte mee zal reizen om de lading te beschermen.

"De marine van Iran is volledig bereid om de hulpkonvooien te escorteren naar Gaza met al hun bevoegdheden en mogelijkheden," aldus Ali Shirazi, Khamenei, vertegenwoordiger van Iraans Revolutionaire Garde.

Hulporganisatie de Rode Halve Maan kondigde aan dat er naast de lading voedsel, medicijnen en apparatuur ook een groep van Iraanse artsen en hulpverleners mee zullen reizen.

"De hulp bestaat uit voedsel en medische voorraden, die Gaza deze week binnen zal komen via de grensovergang in het Egyptische Rafah," Aldus Rode Halve Maan directeur Abdolraoof Adibzadeh.


Dus salonmoslims op maroc.nl dat wordt echt genieten. CNN aan Cola en chips want het wordt oorlog.

Oei, Nederlandse schepen zijn momenteel in die buurt om in opdracht van de VN resolutie schepen te controleren:maf2:

IbnRushd
07-06-10, 18:08
Ik ken de beelden van fosfor verbranding al verbaas het mij dat sommige mensen zo erg verbrand zijn en dat er is gekozen voor een lage baan van deze granaten die met een mortier-geschut zijn afgestoken.
En helaas zijn deze granaten (nog) niet verboden.
Ten eerste is het een keuze die wordt gemaakt door de commandant van een eenheid welke wapens er wordt ingezet tijdens een aanval.
Ten tweede wordt er vaak een fout gemaakt tussen lichtkogel-granaten en fosforgranaten zoals vorig jaar nog door het Nederlands leger in Afghanistan.
Ten derde moet jij je dan afvragen hoeveel doden er zou zijn gevallen als deze rookgranaten niet waren gebruikt.
Want afwerpen van folders boven het gebied heeft niet geholpen en werden burgers verboden te vluchten.

Israël ontkent niet dat er witte fosfor is gebruikt in de Gaza-strook.

Israël heeft eerst de wereld wijsgemaakt dat de verantwoordelijken gestraft zijn. Veel later ontkennen ze dat. Staat allemaal in het rapport en is zeer goed te verifiëren.

Nu komen we op de vraag waarom jij met leugens Israël verdedigt. Israël geeft toe dat ze witte fosfor in een dichtbevolkt gebied heeft gebruikt. Iets wat volgens het Internationaal Recht verboden is.

Ik snap je niet. Jouw leugens zijn zo onbeschaduwd. Iedereen met een klein beetje kennis over de bezetting van Gaza weet dat jij glashard liegt. Ik vraag je weer: waarom?

John2
07-06-10, 18:32
=IbnRushd;4362650]Israël ontkent niet dat er witte fosfor is gebruikt in de Gaza-strook.

Wel dan???


Israël heeft eerst de wereld wijsgemaakt dat de verantwoordelijken gestraft zijn. Veel later ontkennen ze dat. Staat allemaal in het rapport en is zeer goed te verifiëren.
Zover ik weet zijn twee hoge officieren gestraft voor het gebruik van fosforgranaten op de VN-school en zijn enkele militairen disciplinair gestraft.


Nu komen we op de vraag waarom jij met leugens Israël verdedigt. Israël geeft toe dat ze witte fosfor in een dichtbevolkt gebied heeft gebruikt. Iets wat volgens het Internationaal Recht verboden is.
Nou toon mij maar eens op de site van de VN waar het internationaal verboden is en kom dan aub niet met een één of andere flutsite.


Ik snap je niet. Jouw leugens zijn zo onbeschaduwd. Iedereen met een klein beetje kennis over de bezetting van Gaza weet dat jij glashard liegt. Ik vraag je weer: waarom?
Misschien omdat jullie als salon activisten te veel lezen in kranten wat klakkeloos wordt overgenomen?
Net als toen jij de zelfde beschuldigingen uiten over mij omtrent het geweld van Hamas op haar eigen bevolking en later de documentaire uitwees hoe ik in mijn gelijk stond.
Ik hoop dat hiermee jou "waarom" beantwoord is?

Joesoef
07-06-10, 18:33
Ten derde moet jij je dan afvragen hoeveel doden er zou zijn gevallen als deze rookgranaten niet waren gebruikt.
Want afwerpen van folders boven het gebied heeft niet geholpen en werden burgers verboden te vluchten.


Wat een huichelachtige vieze gore hond ben je toch :kotsen:

John2
07-06-10, 18:42
Wat een huichelachtige vieze gore hond ben je toch :kotsen:
Voor de een ben ik een varken voor de andere een hond, ach zolang jullie het zeggen kan ik het hebben en ben ik niet onder de indruk, sterker nog, dan begrijp ik dat de boodschap is overgekomen.
Immers ik maak niet de wetten en regels binnen deze strijd/oorlog dat doen meestal de landen/personen.

Joesoef
07-06-10, 18:44
Voor de een ben ik een varken voor de andere een hond, ach zolang jullie het zeggen kan ik het hebben en ben ik niet onder de indruk, sterker nog, dan begrijp ik dat de boodschap is overgekomen.
Immers ik maak niet de wetten en regels binnen deze strijd/oorlog dat doen meestal de landen/personen.


Achterbakse huichelaar.

John2
07-06-10, 19:05
Achterbakse huichelaar.
Gebrek aan woorden of misschien toch aan opvoeding?

Joesoef
07-06-10, 19:10
Gebrek aan woorden of misschien toch aan opvoeding?

Stomme imbeciel, ga lekker oorlogsmisdaden zitten goedpraten.

tanger'73
07-06-10, 19:31
Ik ken de beelden van fosfor verbranding al verbaas het mij dat sommige mensen zo erg verbrand zijn en dat er is gekozen voor een lage baan van deze granaten die met een mortier-geschut zijn afgestoken.
En helaas zijn deze granaten (nog) niet verboden.
Ten eerste is het een keuze die wordt gemaakt door de commandant van een eenheid welke wapens er wordt ingezet tijdens een aanval.
Ten tweede wordt er vaak een fout gemaakt tussen lichtkogel-granaten en fosforgranaten zoals vorig jaar nog door het Nederlands leger in Afghanistan.
Ten derde moet jij je dan afvragen hoeveel doden er zou zijn gevallen als deze rookgranaten niet waren gebruikt.
Want afwerpen van folders boven het gebied heeft niet geholpen en werden burgers verboden te vluchten.


het dringt kennelijk nog steeds niet tot je door, de ernst van de situatie? Ben je überhaupt wel als mens geboren?

tanger'73
07-06-10, 19:35
Voor de een ben ik een varken voor de andere een hond, ach zolang jullie het zeggen kan ik het hebben en ben ik niet onder de indruk, sterker nog, dan begrijp ik dat de boodschap is overgekomen.

Dat die boodschap betreft dat je een hond, varken en imbeciel bent? Ja, dat staat buiten kuif, die boodschap.

Tomas
07-06-10, 19:39
Stop met j2 plagen.

John2
08-06-10, 00:15
Stomme imbeciel, ga lekker oorlogsmisdaden zitten goedpraten.
Dus toch gebrek aan enige opvoeding.........ikke nie verstaan ikke nie begrijp?


het dringt kennelijk nog steeds niet tot je door, de ernst van de situatie? Ben je überhaupt wel als mens geboren?
Oei Tanger, ik denk het juist wel, maar denk dat het velen niet doordringen dat we voor een volgende oorlog staan in het MO en dat door jullie ook nog wordt goedgepraat dat schepen zo maar even internationale regels mogen overtreden, omdat het gaat om door jullie gehate Israël, een oorlog die een miljoen doden gaan kosten en zou Israel deze verliezen mogelijk 30-35 miljoen doden, want zij zullen als laatste middel hun kernwapens afschieten.


Dat die boodschap betreft dat je een hond, varken en imbeciel bent? Ja, dat staat buiten kuif, die boodschap.
Kijk ook een gebrek aan opvoeding, ik weet het, onze vrouwen zijn hoeren en wij zijn varkens, honden en gekken.


Stop met j2 plagen.
Is geen plagen Tomas is een gebrek aan fatsoen en opvoeding, vroeger kregen ze taakstraffen nu zitten ze verplicht hier.

tanger'73
08-06-10, 00:49
Oei Tanger, ik denk het juist wel, maar denk dat het velen niet doordringen dat we voor een volgende oorlog staan in het MO en dat door jullie ook nog wordt goedgepraat dat schepen zo maar even internationale regels mogen overtreden, omdat het gaat om door jullie gehate Israël, een oorlog die een miljoen doden gaan kosten en zou Israel deze verliezen mogelijk 30-35 miljoen doden, want zij zullen als laatste middel hun kernwapens afschieten.

och, je meent het?

Joesoef
08-06-10, 05:27
Dus toch gebrek aan enige opvoeding.........ikke nie verstaan ikke nie begrijp.



Laat mijn ouders er buiten!

The_Grand_Wazoo
08-06-10, 12:17
Dan ga je om met A. Blaaskaken of B. Verkeerde vrienden, want een schip tot stopen dwingen voor controle is een recht dat een land heeft.
De vraag of de blokkade enig recht heeft berust op totaal andere gronden.
1. De blokkade is ingesteld als dwangmiddel in 2006 om één van hun soldaten terug te krijgen............( overdreven dwangmiddel)
2. De blokkade is verhoogd tot totale blokkade in 2009 na beschieten van raketten op Israël en het binnen vallen van Israël in de Gaza gebied.
Dan wordt het juridisch moeilijker want A. er werden raketten afgevuurd op Israel en heeft daarmee het recht op verdediging.
B. Kan deze verdediging ook op een andere manier dat minder schade oplevert aan beide zijden?
C. Zou het komen tot een veroordeling door het internationaal recht heeft het geen nut want Israel erkend dit niet en zouden er al sancties moeten komen van de VN.


Huh, ik denk dat je mij niet goed hebt gelezen. Ik schreef dat ik vijf juristen had gehoord, niet dat ik ze kenden. Het gaat om vijf hoogleraren strafrecht, waarvan een verbonden aan Leiden en de ander aan de Radboudt. Dat het blaaskaken en verkeerde vrienden zouden kunnen zijn sluit ik niet uit, maar hoe deze kwalifiacties t.a.v. hun karakter moet doorwerken naar hun kennis van zaken is mij niet helemaal helder. Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in 5 hoogleraren internationaal recht, dan in de interpretatie van John2. Ik hoop niet dat ik je hiermee kwets.

DNA
08-06-10, 13:02
Stomme imbeciel, ga lekker oorlogsmisdaden zitten goedpraten.

op 1 na :

de nazi oorlogsmisdaden tegen de ...joden ! :lol:

P.S.: Deze John 2 & Slinger zouden alle zionistisch oorlogs & ander misdaden makkelijk kunnen goedpraten, zonder enig moeite , behalve die van de nazis ! :

deze 2 achterlijk imbecielen zijn niet de moeite waard , joh !

het zal ze of hun familie maar gebeuren ....dan zouden ze op een heel ander toontje gaan zingen, the bloody morons !

it's a waste of time & an insult to people's intelligence , an insult to those innocent dead & victims of zionists to "talk" to thse 2 losers at least :

they both deserve a slap in the face : not worth a scratch ....hopeloos zijn ze dus !

om maar te "zwijgen" over die ander achterlijk imbeciel jood : ronald die zit hier zionistisch misdaden goed te praten telkens & weer ...& wel op een moslim site notabene ...ironisch genoeg ...

see why i get so angry at those scum of the earth ??? can anyone blame me for such a thing ???

The_Grand_Wazoo
08-06-10, 13:23
Inmiddels is duidelijk dat het Jihadies waren.

Kun je mij hiervan een relatief onafhankelijke bron voor geven.
Nogmaals: kun je hier nou een bron van geven. Of zijn het terroristen omdat de Israelische regering ze terroristen noemt. Want daar begint het allemaal wel een beetje op te lijken.

John2
08-06-10, 14:13
Laat mijn ouders er buiten!
Mijn excuses het was niet mijn bedoeling uw ouders te beledigen, toch enkel en alleen duidelijk te maken dat het schelden ongepast is.
Ik gaf alleen mijn mening ten opzichte van de militairen wat er allemaal fout kan gaan.
We hebben het gezien in de Gaza en op de schepen van het konvooi.
Tja en als jij dan begint te schelden vind ik dit zwak en een gebrek aan woorden of opvoeding.


Huh, ik denk dat je mij niet goed hebt gelezen. Ik schreef dat ik vijf juristen had gehoord, niet dat ik ze kenden. Het gaat om vijf hoogleraren strafrecht, waarvan een verbonden aan Leiden en de ander aan de Radboudt. Dat het blaaskaken en verkeerde vrienden zouden kunnen zijn sluit ik niet uit, maar hoe deze kwalifiacties t.a.v. hun karakter moet doorwerken naar hun kennis van zaken is mij niet helemaal helder. Vooralsnog heb ik meer vertrouwen in 5 hoogleraren internationaal recht, dan in de interpretatie van John2. Ik hoop niet dat ik je hiermee kwets.
Nee hoor mij kwetst je hier niet mee, het geeft alleen aan dat ik duidelijker moet zijn in mijn woorden.
Het is jammer dat jij de namen niet hebt van deze 5 heren die enige kennis van zaken hebben en zo niet bij machten zijn deze uit te zoeken.
Namelijk het volgende:
Ten eerste hebben wij te maken met de VN-zeerecht verdrag Bron: (http://nl.wikipedia.org/wiki/VN-zeerechtverdrag) en het verdrag Territoriale wateren in het moderne zeerechtBron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Territoriale_wateren)
(voor het gemak maak ik even gebruik van Wiki om het in het Nederlands te houden zodat iedereen het kan lezen.)

Sinds de jaren tachtig van de 20e eeuw geldt het nieuwe zeerechtverdrag van de Verenigde Naties. De maximale territoriale zone bedraagt nu 12 zeemijlen (22,224 kilometer), gerekend vanaf de laagwaterlijn. Elk land is vrij een smallere zone te claimen. Ter compromis heeft men tevens afspraken gemaakt over een aansluitende zone met beperkte rechten (tot maximaal 24 zeemijlen uit de kust) en een economische zone (tot 200 mijl).

Ten tweede hoe zijn de verhoudingen op afstanden die spelen in dit belang en dan moeten wij denken aan twee plaatsen namelijk de haven van Gaza-stad op 10km afstand grens Israël Bron: (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Gaza&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.065514,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Gazastrook&ll=31.526751,34.50634&spn=0.134032,0.220757&t=h&z=12)
En de economische Gas velden voor de kust van Israel en Gaza Bron: (http://www.uitpers.be/archief/pics/106_03.jpg)
(Gele velden zijn in gebruik door Israel en Egypte, overige rode punten worden geclaimd door Israel, Palestina en Egypte)
Deze velden liggen buiten de territoriale wateren van Palestina maar binnen de economische zone van de drie landen.

Ten derde het oorlogsrecht, waarbij je de vraag kunt stellen of beide partijen in oorlog zijn of in staat van oorlog waarbij beide of één van de staten een directe bedreiging vormt voor één of beiden.
En ik denk dat we er met zijn allen over eens zijn dat de landen voorlopig nog geen vrede kennen en dus in oorlog/beleg zijn.

Nu we deze gegevens kennen komen we bij de hamvraag of Israel het recht had deze schepen te controleren ..........
Ja volgens de richtlijnen van VN/UN die comform zijn aan de richtlijnen van de EU Bron: (http://books.google.nl/books?id=ZdvhLmuv_ZsC&pg=PA1024&lpg=PA1024&dq=recht+van+controle+op+schepen&source=bl&ots=uSjwBAga5n&sig=IxHOFM08AP2zvIQOHo64P2gW5t4&hl=nl&ei=ujgOTPT6H56iOMqQ_YMN&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=7&ved=0CCkQ6AEwBg#v=onepage&q&f=false)Bron2: engels site VN (http://search.un.org/search?ie=utf8&site=un_org&output=xml_no_dtd&client=UN_Website_English&num=10&lr=lang_en&proxystylesheet=UN_Website_en&oe=utf8&q=control+cargo+ship+on+sea&Submit=Go)
Ja volgens de richtlijnen van HELLENIC REGISTER OF SHIPPING Bron: (http://www.hrs.gr/)

Dan krijgen we de vraag of het geweld buiten proporties was?
En dat is moeilijk te bepalen met de gegevens die wij nu kennen over dit voorval.
Maar het in het oorlogsrecht en in het internationaal recht tegen terreur mag ieder land schepen stoppen of tot stoppen dwingen voor een controle van een schip indien er vermoeden bestaat dat er een lading aan boord is die niet voldoet aan de vrachtlijsten of een verbod inhoud voor het land die de aanhouding verricht.
Het dwingen tot stoppen kan heel ver gaan zelfs tot het tot zinken brengen van dit schip Bron defensie.pdf (http://www.kvmo.nl/marineblad/pdf/marineblad_aug09_volledig.pdf) Bron2:verkorte versie op forum defensie.nl (http://www.defensieforum.nl/Forum/opv_geschikt_of_ongeschikt-t16958.465.html)