PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse vliegtuig met brand veilig geland op Schiphol.



Hatert
06-06-10, 22:33
zo 06 jun 2010, 21:53

Groot alarm op Schiphol

AMSTERDAM - Bij de luchthaven Schiphol is een zondagavond even voor tien uur een vliegtuig in de problemen geraakt. Een toestel van Royal Air Maroc heeft na brand in een motor een noodlanding moeten maken. Na een 'mayday'-oproep van de piloten werd groot alarm geslagen en rukten de hulpdiensten met groot materieel uit.

Dat hebben bronnen rond Schiphol zondagavond gemeld. Het vliegverkeer heeft vanwege de noodlanding een aantal minuten stil gelegen.

De noodlanding op de Polderbaan is goed verlopen en het toestel staat veilig aan de grond. De Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) laat weten dat het toestel op eigen kracht naar de gate kon rijden. Er zijn geen gewonden gevallen door de noodlanding.

De Boeing 737-800 raakte kort na opstijgen vanaf Schiphol in de problemen. Het toestel vloog vervolgens nog een laag rondje over Haarlem en keerde daarna terug naar Schiphol. Het is nog onduidelijk hoeveel mensen er in het vliegtuig zaten.

Grote paniek

De noodlanding zorgde voor grote paniek in de omgeving van Schiphol, omdat meerdere mensen het brandende toestel over hebben zien vliegen.

Een brandweerauto die onderweg was naar Schiphol is op de snelweg A4 over de kop geslagen. Het is onduidelijk of daar gewonden bij zijn gevallen. De snelweg is afgesloten.

Aristos
06-06-10, 23:15
De snelweg richting Schiphol blijft gevaarlijker dan het vliegen :slaap:

tanger'73
07-06-10, 01:20
Allah heeft deze mensen gespaard.

Aristos
07-06-10, 10:03
Allah heeft deze mensen gespaard.

Ik moet over drie weken ook vliegen, statistisch gezien ben ik hier niet zo blij mee :huil:

mark61
07-06-10, 10:09
Ik moet over drie weken ook vliegen, statistisch gezien ben ik hier niet zo blij mee :huil:

Hoezo? Het contingent bijna-ongelukken is dan al vervuld, als het ware.

Aristos
07-06-10, 10:26
Hoezo? Het contingent bijna-ongelukken is dan al vervuld, als het ware.

We zitten nu al op 7 vliegtuigongelukken in 2010. In 2009 waren het er 8 :maf2:

mark61
07-06-10, 11:42
We zitten nu al op 7 vliegtuigongelukken in 2010. In 2009 waren het er 8 :maf2:

Nou dan, dan moeten ze wel even wachten, met nog 6 maanden voor de boeg.

knuppeltje
07-06-10, 12:31
Hoezo? Het contingent bijna-ongelukken is dan al vervuld, als het ware.

Gaan ze dan daarna aan de echte beginnen? :fpotver:

Bored
07-06-10, 12:49
Well, all is good now. :)

Aristos
07-06-10, 12:54
Well, all is good now. :)

Vogeltje ook weer opgeknapt?

Bored
07-06-10, 13:01
Vogeltje ook weer opgeknapt?

Birdie is in heaven now. :)

mark61
07-06-10, 13:07
Gaan ze dan daarna aan de echte beginnen? :fpotver:

Nee das een verhaal apart. Dat contingent is al vol begrijp ik. Het is dus verder verboden nog neer te storten dit jaar.

tanger'73
07-06-10, 20:20
Ik moet over drie weken ook vliegen, statistisch gezien ben ik hier niet zo blij mee :huil:


Doe een schietgebedje voordat je instapt en neem je kralenketting mee. ;)

tanger'73
07-06-10, 20:22
We zitten nu al op 7 vliegtuigongelukken in 2010. In 2009 waren het er 8 :maf2:


Denk je niet dat dit een aanslag door PVV'ers is?

mark61
07-06-10, 22:39
Ik hoor net dat het zionistische ganzen waren die die aanslag pleegden :slaap:

tanger'73
07-06-10, 23:12
Ik hoor net dat het zionistische ganzen waren die die aanslag pleegden :slaap:


in dat geval zijn die zionisten helemaal afgegleden, eerst een humanitaire boot op een marx brothers manier verkwanselen en nu een vliegtuig. Denk zelf dat ze nu geen raad meer weten met een fiets.

Aristos
07-06-10, 23:28
Doe een schietgebedje voordat je instapt en neem je kralenketting mee. ;)

:huil:



Denk je niet dat dit een aanslag door PVV'ers is?


Een vliegtuig met Marokkanen terug naar land van herkomst? Dat is notabene het hele partijprogramma van de PVV, daar steken ze geen stokje voor.

tanger'73
07-06-10, 23:33
:huil:



Een vliegtuig met Marokkanen terug naar land van herkomst? Dat is notabene het hele partijprogramma van de PVV, daar steken ze geen stokje voor.

Marokkaanse luchtvaartmaatschappij is een van de betrouwbaarste, met verrekte goede piloten zoals je gisteren kon zien. Dat je heelhuids daar aankomt, daar twijfel ik geen seconde aan beste aristos. Goede reis en maak je niet ongerust, je bent in goede Handen (zie kapitaal).

Aristos
07-06-10, 23:40
Marokkaanse luchtvaartmaatschappij is een van de betrouwbaarste, met verrekte goede piloten zoals je gisteren kon zien. Dat je heelhuids daar aankomt, daar twijfel ik geen seconde aan beste aristos. Goede reis en maak je niet ongerust, je bent in goede Handen (zie kapitaal).

Dank voor je geruststelling, Tanger! Komt goed, Deo Volente. ;)

tanger'73
07-06-10, 23:52
Dank voor je geruststelling, Tanger! Komt goed, Deo Volente. ;)


Allah iewoslek helagair.