PDA

Bekijk Volledige Versie : Politiediensten discrimineren allochtonen ?



Marsipulami
05-07-02, 23:19
Naar aanleiding van de mishandeling van twee Marokkaanse jongens door twee politieagenten. Graag de mening van de Allochtone Nederlanders op dit forum over het optreden van de Nederlandse politiediensten. De vraag is de volgende. Komt discriminatie voor bij de Nederlandse politiediensten of is het onbestaande ? Pesterijen gaande van overbodige controles. arrogant verbaal gedrag van politiemensen, machtsmisbruik, ongeoorloofd geweld, partij trekken voor autochtonen in geval van conflicten enz. Vraag is kent iemand mensen uit zijn omgeving die ooit met discriminerend gedrag van politiediensten te maken heeft gehad ? Ik ben benieuwd of hier reactie op komt.

Tomas
05-07-02, 23:32
Geplaatst door Marsipulami
Naar aanleiding van de mishandeling van twee Marokkaanse jongens door twee politieagenten. Graag de mening van de Allochtone Nederlanders op dit forum over het optreden van de Nederlandse politiediensten. De vraag is de volgende. Komt discriminatie voor bij de Nederlandse politiediensten of is het onbestaande ? Pesterijen gaande van overbodige controles. arrogant verbaal gedrag van politiemensen, machtsmisbruik, ongeoorloofd geweld, partij trekken voor autochtonen in geval van conflicten enz. Vraag is kent iemand mensen uit zijn omgeving die ooit met discriminerend gedrag van politiediensten te maken heeft gehad ? Ik ben benieuwd of hier reactie op komt.


Mijn mening telt dus niet.

Marsipulami
05-07-02, 23:36
Geplaatst door Tomas
Mijn mening telt dus niet.

Autochtonen merken vaak niet hoe racistisch politiediensten te werk gaan. Daar moet je zelf allochtoon voor zijn. Maar ik ken wel een heleboel verhalen van allochtonen.

Tomas
05-07-02, 23:39
Geplaatst door Marsipulami


Autochtonen merken vaak niet hoe racistisch politiediensten te werk gaan. Daar moet je zelf allochtoon voor zijn. Maar ik ken wel een heleboel verhalen van allochtonen.

Daar geloof ik best wel het een en ander van.

Maar het is natuurlijk ook niet zo, dat afhankelijk van je "ras" je per definitie gelijk hebt. Of wel? Dat klinkt ook een beetje als racisme.

Casawie
05-07-02, 23:42
'jammer genoeg is het zo dat er nog te veel ''wetsdienaars'' rondlopen wiens wapenstok de beste vriend is. zo hebben we er hier een... het eerste wat ie doet is die dikke sigaar in ze mond dan aansteken neeem wahed hijs krabt effe aan ze baard en pakt ze wapenstok en gaat als een hellraiser tekeer wallah echt geen grap!! ik ben nie gauw bang voor politie maar ik zeg je eerlijk als ik die gek zie en hij dooft ze sigaar (meestal door em uit te drukken op de motorkap van een van die mocro's) wallah ben ik als eerste weg!!! en wie ik ook voor geen meter vertrouw is die kleine dwerg agent die denkt dat ie Rambo is!! met ze blauwe legeruniform en kraag omhoog surveilleren in de straat. hij heeft een keer met ze blote vuist een auroruit van wahed dealer kapot geslagen omdat ie nie ze auto uit durfde vanwege de politiehond (een keer raden hoe die hond heet ........ Joekel)

Marsipulami
05-07-02, 23:49
Geplaatst door Tomas
Daar geloof ik best wel het een en ander van.

Maar het is natuurlijk ook niet zo, dat afhankelijk van je "ras" je per definitie gelijk hebt. Of wel? Dat klinkt ook een beetje als racisme.

Ik reageer met deze topic eigenlijk op een reactie van rja in een andere thread. Hij zegt dat racisme bij politiediensten ondenkbaar is in Nederland. Ik verwacht dat de meeste andere autochtone Nederlanders dat ook denken -net zoals de meeste autochtone Belgen- maar ik denk dat men het racisme bij politiediensten onderschat. Overbodige paspoortcontroles, gefouilleerd worden in het bijzijn van anderen, klachten over racisme die niet ernstig genomen worden, partijdigheid, apriori verdacht worden, het 'zoeken' van mensen om verkeersboetes uit te schrijven, .. Ik denk dat ik ooit een studie heb gezien die aantoont dat allochtonen verhoudingsgewijze veel vaker onterecht gearresteerd of opgepakt worden voor ondervraging dan autochtonen, als men de arrestaties vergelijkt met de effectieve veroordelingen.

mulan
05-07-02, 23:52
Geplaatst door Marsipulami
Naar aanleiding van de mishandeling van twee Marokkaanse jongens door twee politieagenten. Graag de mening van de Allochtone Nederlanders op dit forum over het optreden van de Nederlandse politiediensten. De vraag is de volgende. Komt discriminatie voor bij de Nederlandse politiediensten of is het onbestaande ? Pesterijen gaande van overbodige controles. arrogant verbaal gedrag van politiemensen, machtsmisbruik, ongeoorloofd geweld, partij trekken voor autochtonen in geval van conflicten enz. Vraag is kent iemand mensen uit zijn omgeving die ooit met discriminerend gedrag van politiediensten te maken heeft gehad ? Ik ben benieuwd of hier reactie op komt.



Ik denk dat de jongens hier meer last van zullen hebben.Zij zijn diegene die vaak een slechte naam hebben waardoor zij er eerder mee geconfronteerd worden.Mij is namelijk nooit iets overkomen(maar dat komt natuurlijk omdat ik zo aardig ben :stout: ).

Tomas
05-07-02, 23:57
Geplaatst door Marsipulami


Ik reageer met deze topic eigenlijk op een reactie van rja in een andere thread. Hij zegt dat racisme bij politiediensten ondenkbaar is in Nederland. Ik verwacht dat de meeste andere autochtone Nederlanders dat ook denken -net zoals de meeste autochtone Belgen- maar ik denk dat men het racisme bij politiediensten onderschat. Overbodige paspoortcontroles, gefouilleerd worden in het bijzijn van anderen, klachten over racisme die niet ernstig genomen worden, partijdigheid, apriori verdacht worden, het 'zoeken' van mensen om verkeersboetes uit te schrijven, .. Ik denk dat ik ooit een studie heb gezien die aantoont dat allochtonen verhoudingsgewijze veel vaker onterecht gearresteerd of opgepakt worden voor ondervraging dan autochtonen, als men de arrestaties vergelijkt met de effectieve veroordelingen.

Ik ken ook vaag wat Nederlanders die zich continu gepakt voelen door de politie. Dat ze vanwege hun uiterlijk gediscrimineerd voelen en zo. Ondanks het blanke kleurtje.

Ja, de politie kan soms heel vervelend zijn tegen hooligans. Heel onterecht ook, als ik ze af en toe moet geloven.

Ze doen nooit wat. En ze worden altijd geprovoceerd.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ook voor Casawie geldt, hoor.

mulan
06-07-02, 00:00
Geplaatst door Tomas


Ik ken ook vaag wat Nederlanders die zich continu gepakt voelen door de politie. Dat ze vanwege hun uiterlijk gediscrimineerd voelen en zo. Ondanks het blanke kleurtje.

Ja, de politie kan soms heel vervelend zijn tegen hooligans. Heel onterecht ook, als ik ze af en toe moet geloven.

Ze doen nooit wat. En ze worden altijd geprovoceerd.

Daarmee wil ik niet zeggen dat dit ook voor Casawie geldt, hoor.

Vergelijking hooligans/allochtonen begrijp ik niet echt.

Tomas
06-07-02, 00:04
Geplaatst door mulan


Vergelijking hooligans/allochtonen begrijp ik niet echt.

Ik vergelijk ze ook niet met elkaar. Zou ik niet durfen, zeg.

Ik ken jouw toch?

Nee, wat ik bedoel is dat, naast het feit dat er ook tussen de politie klootzakken zitten, diegene die regelmatig met de politie in aanraking komen, dit meestal niet aan zichzelf wijten.

Dat bedoel ik met die hooligans. En zo zal er ook een groepje Marokkanen hier in Gouda zijn, dat zich wel eens negatief over de politie zal uitlaten.

Alles is nu eenmaal relatief. Ook het standpunt van de aartscrimineel.

mulan
06-07-02, 14:05
Geplaatst door Tomas


Ik vergelijk ze ook niet met elkaar. Zou ik niet durfen, zeg.

Ik ken jouw toch?

Nee, wat ik bedoel is dat, naast het feit dat er ook tussen de politie klootzakken zitten, diegene die regelmatig met de politie in aanraking komen, dit meestal niet aan zichzelf wijten.

Dat bedoel ik met die hooligans. En zo zal er ook een groepje Marokkanen hier in Gouda zijn, dat zich wel eens negatief over de politie zal uitlaten.

Alles is nu eenmaal relatief. Ook het standpunt van de aartscrimineel.

Tuurlijk maar de politie heeft een functie en die rotjochies niet daarom moet de politie zich verantwoordelijk gedragen,wie ze ook op hun pad tegen komen.

Tomas
06-07-02, 14:34
Geplaatst door mulan


Tuurlijk maar de politie heeft een functie en die rotjochies niet daarom moet de politie zich verantwoordelijk gedragen,wie ze ook op hun pad tegen komen.

Allicht moet de politie zich verantwoordelijk gedragen. Als dit verhaal hier ook maar enigzins waar is, dan moeten ze niet alleen ontslagen worden, maar ook gestraft worden.

Dat is niet mijn mening dus.

Maar, mijn ervaring met de politie, die zelf ook hier en daar al aardig multicultureel is, is absoluut niet racistisch. Dat wil niet zeggen dat het dus zo is, het is alleen maar mijn ervaring. En ik geloof best dat er uitwassen zijn.

Wat ik echter vindt van de mening van b.v. hooligans over de politie is dat ze af en toe een beete zeuren. Snap je. Hooligans moeten niet zeuren over de politie, maar zich gaan gedragen als menselijke wezens. Dat zou ik nou fijn vinden.

Net zoals ik eigenlijk niet mag zeuren over al die bekeuringen van 5 km te hard rijden. Ik moet gewoon niet te hard rijden.

mulan
06-07-02, 18:38
Geplaatst door Tomas


Allicht moet de politie zich verantwoordelijk gedragen. Als dit verhaal hier ook maar enigzins waar is, dan moeten ze niet alleen ontslagen worden, maar ook gestraft worden.

Dat is niet mijn mening dus.

Maar, mijn ervaring met de politie, die zelf ook hier en daar al aardig multicultureel is, is absoluut niet racistisch. Dat wil niet zeggen dat het dus zo is, het is alleen maar mijn ervaring. En ik geloof best dat er uitwassen zijn.

Wat ik echter vindt van de mening van b.v. hooligans over de politie is dat ze af en toe een beete zeuren. Snap je. Hooligans moeten niet zeuren over de politie, maar zich gaan gedragen als menselijke wezens. Dat zou ik nou fijn vinden.

Net zoals ik eigenlijk niet mag zeuren over al die bekeuringen van 5 km te hard rijden. Ik moet gewoon niet te hard rijden.

Oke maar als jij te hard rijd geeft dat hen nog niet het recht jou van je rechten te ontnemen en je anders te behandelen dan iemand anders die ook te hard rijd.


Oh....................foei :zweep: .

Tomas
06-07-02, 18:49
Geplaatst door mulan


Oke maar als jij te hard rijd geeft dat hen nog niet het recht jou van je rechten te ontnemen en je anders te behandelen dan iemand anders die ook te hard rijd.


Oh....................foei :zweep: .

En nou hou je op.

mulan
06-07-02, 18:52
Geplaatst door Tomas


En nou hou je op.

:ego: (en ik had soms ook nog eens medelijden met Tom als die de schuld kreeg van die bazin (waarvan je alleen die grote sokken te zien kreeg) terwijl Jerry de koelkast overhoop had gehaald,vanaf nu dus niet meer he).

~Panthera~
06-07-02, 20:13
Geplaatst door mulan


:ego:(en ik had soms ook nog eens medelijden met Tom als die de schuld kreeg van die bazin (waarvan je alleen die grote sokken te zien kreeg) terwijl Jerry de koelkast overhoop had gehaald,vanaf nu dus niet meer he).
----------

:lol: zou ik zeker niet meer doen.....METEEN er bovenop springen!! :hihi:

Marsipulami
07-07-02, 19:26
Hier een paar citaten van een andere thread op het forum.


Vieze sukkel, wat weet je nou. Jij zal wel in zo'n hollandersbuurt wonen, vandaar dat je zulke praatjes hebt. Ik heb kleine kinderen van 11 jaar kapot geslagen zien worden door de politie.
Wou je zeggen dat die het ook uitgelokt hebben. Dat jij nou de hele dag veilig thuis zit acher je computertje. Jij zou het nog geen 2 dagen uithouden in mijn wijk als je alleen al de verhalen ongeloogelijk vindt,laat staan als je deze dingen een aantal keren per week meemaakt. (JA een aantal keren PER WEEK ja.)

Ik heb eigenlijk geeneens zin meer om er nog verder op in te gaan, onthoud gewoon dat er ook nog een andere wereld is dan die veilige waar jij in leeft.



wallah ik heb ergere dingen meegemaakt. Een korte verhaaltje (1 uit de tientallen)Echt gebeurd,

Ik zat in mijn Gare opel corsa 1.2 sprotinjectie bij het schoolpleintje lekker muziek te luisteren. Opeens zie ik in mijn binnenspiegels een politieauto achter mijn stoppen. Uit alle deuren sprongen agenten en renden naar mij toe. Ik wou nog wegblazen, maar voordat de auto was gestard stonden ze al bij de deur.
Ik keek over mijn schouder recht een pistoolloop in. De jongen die naast mij zat werd de auto uit gesleurd en over de grond gesleept. Ik werd ook de auto uitgetrokken en tegen de zijkant aan gesmeten.
Ik moest opstaan en tegen de auto leunen om gefouileerd te worden. Ik vroeg nog wat zoeken jullie maar de agenten reageerden daar heel agressief op en dacht ik dus laat maar zitten.
De jongen die met mij was kreeg een paar rake klappen van twee agenten. Ook hij werd gefouileerd. Nadat ze bij ons allebei hadden gefouileerd en niks hadden gevonden "vroegen" ze of ze in de auto mochten kijken. Na ook de auto een flinke mishandeling te hebben gegeven en ook daarin niks te hebben gevonden zeiden ze tegen ons dat ze een pistool zochten.
Toen stapten ze in hun auto en reden weg alsof er niks was gebeurd.


IWA ZELFS BIJ ONS IN EEN SCHAPENDORP HEBBEN HEEFT EEN ZAMMEL VAN EEN AGENT EEN MAROKKAANSE JONGEN EEN PAAR RAKE KLAPPEN GEGEVEN OMDAT HIJ DE MAROKKAAN VERD8 IN EEN AUTO ZAG ZITTEN ????? DE AGENT VROEG HEM WAT HIJ DAAR DEED? WAAROP DE JONGEN ANTW DAT HIJ GEWOON IN EEN AUTO VAN EEN VRIEND ZAT EN EVEN HET FRONTJE ERUIT MOEST HALEN! JA JA ZEI DE AGENT EN SCHOPTE DE JONGEN VAN 18 JAAR KEIHARD IN Z''N MAAG EN GAF HEM EEN PAAR RAKEN KLAPPEN IN ZIJN GEZICHT! DEZE JONGEN HAD EEN KAPOTTE NEUS EN EEN EEN OOG DIE HELEMAAL DICHT ZAT! DIT WAS ZELFS OP HART VAN NEDERLAND GEKOMEN ALS JE HET JE NOG HERINNERD?

HE MEISJE VAN 8 REACTIES: PRAAT GEEN ONZIN DAT HET AAN DE MAROKKANEN LIGT WANT DAT IS NIET ALTIJD HET GEVAL!!!!!


vandaag was er nog een marokkaans jongetje van een jaar of 16 in mekaar getimmerd door een stelletje blauwlappen. Ik wil niet zeggen dat het een lief jochie is maar dan nog. Hij werd eerst klem gereden op zijn scooter en vervolgens voor een winkel centrum verbouwd. Waar gaat dit naartoe......

Ridouan
08-07-02, 16:16
Geplaatst door mulan


Ik denk dat de jongens hier meer last van zullen hebben.Zij zijn diegene die vaak een slechte naam hebben waardoor zij er eerder mee geconfronteerd worden.Mij is namelijk nooit iets overkomen(maar dat komt natuurlijk omdat ik zo aardig ben :stout: ).

;) ;) ;) Juist.

Tomas
09-07-02, 23:41
He Mars!

Je was een citaat vergeten:


Geplaatst door Amarosh
De flikken mogen de klere krijgen. Ze denken dat ze het zijn, maar als ze geen wapen of matrak hadden, zouden we ze allang van kant hebben gemaakt. Die flikken die denken dat ze de koning te rijk zijn, ze denken dat wij gespuis zijn en sluiten ons daarna op. Weg met ze, deportatie ja.
Ze moeten die job afschaffen, meer ellende dan oplossingen. Nu hebben ze helikopters ingezet in Antwerpen op de zogenaamde zerotolerantie door te voeren. Het enige wat er in de krant verschijnt over die befaamde helikopters is dat de mensen klagen over geluidsoverlast.
See ya

:belgie:

11-09
10-07-02, 00:11
de enige reden dat de politie hen heeft aangehouden is omdat het marokkaanse jongens zijn,ik bedoel elke marokkaan en dat heb ik het over 100% weet dat dat zo is.
er was geen reden om hun zo toe te takelen in deze zaak is geen procesverbaal opgemaakt de jonge die gebeten is, is niet eens behandeld voor zijn wonden daaruit blijkt al dat de politie het in de doofpot wil stoppen

Simon
12-07-02, 11:17
Geplaatst door Marsipulami
Ik denk dat ik ooit een studie heb gezien die aantoont dat allochtonen verhoudingsgewijze veel vaker onterecht gearresteerd of opgepakt worden voor ondervraging dan autochtonen, als men de arrestaties vergelijkt met de effectieve veroordelingen.

Dat is toch logisch als ze een proportioneel sterkere bijdrage leveren aan (kleine) criminaliteit? Daar ontkom je niet aan. Maar ik geloof ook wel dat er racistische agenten zijn. Ik hoop dat ze die bij de selectie er een beetje uitfilteren.

Simon

Simon
12-07-02, 11:19
Geplaatst door 11-09
de enige reden dat de politie hen heeft aangehouden is omdat het marokkaanse jongens zijn

Ik heb begrepen dat ze hard wegreden in plaats van te stoppen toen ze aangehouden werden. Verder reden ze op een gestolen scooter. Dat rechtvaardigt overigens niet het gedrag van die agenten. Maar ik snap wel dat die 'geirriteerd'waren.

Simon

Simon
12-07-02, 13:47
Geplaatst door Simon


Ik heb begrepen dat ze hard wegreden in plaats van te stoppen toen ze aangehouden werden. Verder reden ze op een gestolen scooter. Dat rechtvaardigt overigens niet het gedrag van die agenten. Maar ik snap wel dat die 'geirriteerd'waren.

Simon

Ik moet mijzelf corrigeren want ik vond dit relaas op een site en dan klinkt het wel als erg grof politieoptreden
>>>>

'Stop, stop, ik geef me over'
door Melchior Zeeman

DEN HAAG | "Deze zaak zal wel weer onderin een bureaula verdwijnen", zegt Abdeslam Abdain mismoedig. Hij is de broer van Faouzi Abdain, die vorige week geleden door de politie zou zijn mishandeld. "Het begint hier op een politiestaat te lijken en daaronder lijden wij Marokkanen. Wij worden de laatste tijd veel vaker door de politie lastiggevallen, wij zijn automatisch verdacht".


Vrijdag heeft advocaat mr. J.Boone namens één van de twee jongens een klacht wegens mishandeling ingediend tegen het politiekorps Haaglanden. Gisteren nam ook het Openbaar Ministerie de zaak in onderzoek. Daarom wil de politie niet op deze zaak reageren.
De sporen van hondentanden staan in arm en bovenbeen van de 15-jarige Faouzi, zijn 17-jarige vriend Mohamed Arouti heeft gekneusde ribben en dito kaak overgehouden aan het treffen met de politie op de avond van 2 juli. "Wij hadden een scooter geleend van een vriend om even een stukje te rijden", zegt Faouzi. "Op de President Kennedylaan werden we 'savonds bij het Gemeentemuseum gesneden door een politiewagen waarin twee agenten zaten. Zij reden ons met hoge snelheid klem tegen een andere auto. De scooter slipte en viel om. Daarvan schrok Mohamed zo dat hij wegrende. Ik ben hem achterna gerend", vertelt Faouzi.
"Daarna hebben we ons in de Schevenings Bosjes verscholen, want de politie was zó agressief. Maar Mohamed hebben ze eerst gepakt, ik ben nog een eindje doorgerend. Ik heb wel gehoord wat ze met Mohamed gedaan hebben, ze sloegen hem. Ook toen hij al 'Stop, stop, ik geef me over' had geroepen".
"Intussen waren er al meer politieagenten aangekomen, ik denk dat het er wel tussen de tien en twintig waren. Maar mij hadden ze nog niet gevonden, ik lag languit op de grond in de bosjes. 'Waar is die andere kutmarokkaan, laat een hond overkomen', hoor ik die agenten nog zeggen".

Lees ook:
---------
Faouzi bleef het vervolg afwachten in de struiken. "Die hond had mij zo gevonden en begon meteen in mijn arm te bijten, terwijl ik riep dat ik mij overgaf. Toen ik al met mijn handen omhoog stond, gaf een van die agenten de hond nog het commando om door te bijten. Bij de vierde beet in mijn been liet hij niet meer los".

Beide jongens werden naar het politiebureau aan de Scheveningse Duinstraat gebracht. Bij aankomst is nog gemeld dat Faouzi een injectie moest krijgen omdat hij door de hond was gebeten, maar het heeft nog een paar uur geduurd voor hij zijn tetanusprik kreeg. "Ik heb er nog om moeten vragen, want mijn been begon branderig te voelen".
Mohamed is naar eigen zeggen op het politiebureau, terwijl hij handboeien om had, nog een paar keer geslagen. "Een van die agenten zei nog dat hij klappen had gekregen van Koerden en dat hij zich nu op mij afreageerde", zegt Mohamed.
Vader Ahmed Abdain is die dinsdagavond om elf uur door de politie gebeld dat zijn zoon was opgepakt. "Maar ik mocht niet langskomen. 'U krijgt hem vanavond toch niet te zien', zeiden ze". De volgende ochtend om half acht meldt vader Abdain zich op het bureau Duinstraat. Maar de jongens waren inmiddels overgebracht naar Loosduinen. "De dienstdoende agent kende de zaak niet en wilde dat eerst uitzoeken voor ik mijn zoon mocht bezoeken. Ik moest naar huis. Ze zouden mij bellen, als de zaak rond was. Dat gebeurde om twee uur 's middags".
"Wij hebben nooit gehoord waarom wij zijn opgepakt. Geen boete, geen proces-verbaal, niks", zegt Faouzi. "Wij zijn gewoon aangehouden omdat wij twee Marokkanen op een scooter waren". De politie heeft sindsdien geen contact meer gezocht met de familie Abdain.
Thuis heeft broer Abdeslam het verhaal van Faouzi aangehoord. "Op een gegeven moment pak ik hem bij zijn arm en deinst hij daardoor terug. Hij had nog niet verteld dat hij door een hond was gebeten. Dat klopt toch niet? Ik heb contact gezocht met advocaat Boone, die ik nog kende van de tijd dat ik bij de Raad voor Rechtsbijstand heb gewerkt". Faouzi en Mohamed lijden nog dagelijks onder hun beproeving. Mohamed heeft een stijve kaak en gekneusde ribben, en bij Faouzi spelen de hondenbeten af en toe op. Maar er is ook geestelijke schade. "Mijn zoon roept drie, vier keer per nacht om zijn moeder", zegt vader Abdain. "Het kan toch ook niet, honden inzetten tegen mensen? Honden gebruik je om een kudde beesten te hoeden".
http://www.haagschecourant.nl/CDA/regioportal/1,2078,1553__1145762_,00.html?ArchiefID=1145762

criminaar
12-07-02, 14:16
Geplaatst door Simon


Ik heb begrepen dat ze hard wegreden in plaats van te stoppen toen ze aangehouden werden. Verder reden ze op een gestolen scooter. Dat rechtvaardigt overigens niet het gedrag van die agenten. Maar ik snap wel dat die 'geirriteerd'waren.

Simon als het hollanders waren dan kregen ze nog eerst een yoghourtje of een snoepje eer ze werden gearresteerd :fpimp: :hihi: :fpimp:

criminaar
12-07-02, 14:19
Geplaatst door Simon


Dat is toch logisch als ze een proportioneel sterkere bijdrage leveren aan (kleine) criminaliteit? Daar ontkom je niet aan. Maar ik geloof ook wel dat er racistische agenten zijn. Ik hoop dat ze die bij de selectie er een beetje uitfilteren.

Simon Het probleem is als ze die beginnen uit te filteren dan blijft er nog maar 1% over die niet rascistich zijn. En die 1% zullen politieagenten zijn die met één of ander migrant zijn getrouwd.... :boogie: :fplet: :boogie: :fplet:

Maarten
12-07-02, 15:44
Politieagenten zijn vooral gewoon mensen! Ze hebben dus goede en slechte eigenschappen, sterke en zwakke kanten. Het zijn gewoon lui, die het beroep willen doen, daarvoor een opleiding gaan volgen, en dan de praktijk in gaan. En gegarandeerd wil 99% het zo goed mogelijk doen.

Maar het is een klotejob he? Ze noemen het een uitdaging, en dat is het ook. Maar je moet het wel kunnen he? Ze doen gewoon heel veel goede dingen, maar maken ook fouten. En net als iedereen zijn ze cultureel gekleurd, en beperkt in hun inzichten. Een allochtone agent maakt andere fouten dan een autochtone.

Maar in moeilijke situaties doen ze het beter dan wij. Daar kregen ze hun opleiding voor. Maar ze worden veel vaker uitgedaagd. En ze zitten altijd midden in de rotzooi en de conflicten. En het werk is gevaarlijk. En ze moeten altijd heel snel (de goede) beslissingen nemen. Ze moeten zeer veel discipline hebben. En als ze een foutje maken dan komt er heel snel gedonder van, ook intern.

Mijn ervaring is, dat als je hun positie bekijkt, en gewoon een beetje vertrouwen in ze hebt, dat je dan al snel héel veel gedaan krijgt. Politie wil geen gedonder. Die willen goede oplossingen en rust. En die willen medewerking van het publiek. Als je dus rustig wat uitlegt, dan zijn ze daar blij mee.

De praktijk, dat hoef ik niemand uit te leggen. Het ergst zijn waarschijnlijk de mensen die het grootste gelijk menen te hebben, en daarom een hoop deining schoppen. En die worden agressief als ze hun gelijk niet krijgen. Dan zijn er lui die graag willen rellen, en graag een agentje jennen. En er zijn hopen criminelen, voor wie de politie sowieso tot de vijand behoort. Wou jij het werk doen? Ik niet.

Waar is de politie ‘beter’? De engelse Bobby’s misschien. Maar wat wou je? De Belgische Rijkswacht? De Polizei? De Franse? De spaanse Franco-achtige jongens? De Joegoslavische (20 jaar geleden durfde geen hond daar mee te praten)? Om maar te zwijgen van de politie in moslimlanden. In veel oudere systemen is het simpel: trek je scheur los, en je wordt ter plekke geramd, of je zit 2 dagen vast! Op zich niet slecht. Die lui moeten gewoon hun werk kunnen doen.

Allochtonen hebben de pech herkenbaarder te zijn. En er zit gewoon veel rotzooi onder allochtonen! Ze zijn misschien niet erger dan anderen met weinig opleiding, weinig centen, weinig toekomst, uitgerangeerd gevoel e.a. maar wél zitten er méer allochtonen in die positie.
Pak de taalachterstand er bij in contact met de politie. En onzekerheid over hoe je je naar politie opstelt. En groepsgedrag wat altijd tegen politie werkt. En veel allochtonen zijn mogelijk gewend om met veel gegil, verontwaardiging en overtuigingsdrang te reageren. En er is het culturele verschil met politie..

Discriminatie. Allereerst is er positieve discriminatie van allochtonen. Tuurlijk krijgen die agenten training in speciale behandeling van allochtonen! Een boel tips waarschijnlijk. Dat hoort gewoon bij hun doel om snelle oplosingen te krijgen.
Vervolgens doen ze in Nederland alle mogelijke moeite om de criminaliteitscijfers van allochtonen te verdoezelen, uit angst voor stigmatisering van allochtonen. Ga ook niet kijken wat er in de gevangenissen zit, hoewel dat nog niet alles zegt. Dit gaat niet over politie, maar ik geef er mee aan, dat over de héle linie veel aandacht zit in allerlei discriminatievraagstukken, en dus bij de politie gegarandeerd ook. Ik denk dat Nederland het niet slecht doet. Ik sluit zelfs niet uit, dat er van allochtonen méer gepikt wordt, gewoon omdat politie weet dat die ‘anders’zijn.
Maar goed, daarnaast kan er echt wel discriminatie bestaan.

Is het oordeel van allochtonen over discriminatie wel beter? Zij zijn toch degenen die er mee te maken hebben? Je zou denken van wel. Maar ik betwijfel het toch..
Ik heb eens een jongetje gekend, die zich voortdurend verongelijkt voelde. Maar die was slim, of mischien juist dom: die kon altijd perfect aantonen dat hij slechter behandeld werd dan anderen. Pietje kreeg twée koekjes, en hij maar éen. (maar hij had s’ochtends al de halve bak leeg gevreten..) Hij mocht niet naar buiten, maar zijn broer wél (maar die was 3 jaar ouder.) Enzovoorts.. In de volwassen wereld kan het nog veel subtieler liggen. Eéen enkel woord of een enkele daad kan verschil maken.. Waar vergelijk je jezelf mee?? Wat pak je als vergelijkingsmateriaal? Daar worden heel veel fouten bij gemaakt.

Veel allochtonen weten gewoon niet goed hoe de samenleving in elkaar zit, en op welke manieren je dingen gedaan krijgt. Of ze begrijpen niet goed in welke positie ze zitten, of hoe ze gezien worden. Daarom zien ze veel discriminatie, die er gewoon niet is!
Kijk, echt hoor, veel Autochtonen hebben echt jaren zitten balen van al dat geroep over discriminatie. Velen zijn er echt heel gevoelig voor, maar die begrijpen gewoon hoe dingen werken, en dus ook waarom de allochtoon zijn zin niet kreeg. En die weten gewoon, dat autochtonen op die manier óok hun zin niet krijgen! Er zijn echt lawines van klachten over discriminatie geweest, die van mij zó de prullenbak in konden! (op deze site ook.)

Het leek er dus voor autochtonen vaak op, dat allochtonen de zaak stonden te flessen. En dat doen ze ten dele ook! Maar de allochtonen die de zaak níet flessen, zullen waarschijnlijk vaak te negatief beoordeeld worden: ze worden namelijk wel helemaal niet gediscrimineerd, maar hebben dat gevoel wél, en voelen zich ook echt verontwaardigt. Dan deugt hun vergelijkingsmateriaal gewoon niet, maar kun je het ze niet kwalijk nemen, dat ze dat niet weten! Het resultaat is dan, dat de allochtoon zich in de kou gezet voelt, en autochtonen nog vinden dat hij zeikt ook! Ik ben bang dat dit héel veel voor komt. En dat allochtonen vaak radeloos en machteloos zullen zijn. Daar kan niemand wat aan doen. Het antwoord moet van de integratie komen. (zie vervolg)

Maarten
12-07-02, 15:45
En al deze factoren kunnen bij elkaar komen bij kleine incidenten met politie. Deugt de politie? Ja. Maken ze soms fouten? Ja. Wordt het ze bewust of onbewust moeilijk gemaakt door allochtonen? Ja. Door taal, gedrag, groepsgedrag, en de rest van de cultuurverschillen? Ja. Verpesten sommige allochtonen het voor anderen? Ja. Is in het uitgaansleven het percentage criminelen onder allochtonen groter, dan bij autochtonen? Ja. Trekken allochtonen meer in groepen op? Ja. Kan dat extra gedonder geven? Ja.
Heeft de politie alles bij elkaar dus meer gedonder met allochtonen? Nou, dat lijkt me wel duidelijk. Kun je dat die allochtonen verwijten? Nou, vaak niet nee. Hebben allochtonen dus klachten? Ja. Kan de politie daar veel aan doen? Nou, vaak niet nee.

Zitten er nou veel halfracistische klootzakken bij de politie, die maar weinig snappen van allochtonen, en zich graag uitleven? Ik denk het niet. En in de grote steden juist nog minder.
Gaan ze soms te ver? Zeer waarschijnlijk ja. Maar zou jij het beter doen, als je dat werk de hele dag moest doen, en resultaten moest halen? Ik niet. Ik vind het nogal knap wat ik ze vaak zie doen. En er zou beslist minder rotzooi zijn, als de politie meer medewerking van het publiek kreeg.
Jaren geleden zat ik helemaal in de anti-discriminatielijn, en ondersteunde allochtonen daar heel graag in. (en nog!) Maar intussen moet de politie ook gesteund worden. Dat zijn gewoon mensen die hun werk doen.

Excessen moeten ook bestreden worden. Maar zijn het er nog veel?? Die citaten van marsipulami bekijk ik nogal met argwaan.

Als de politie met hele bussen komt, pistolen trekt, mensen plat legt, e.a. dan is er écht wat aan de hand! Zeer waarschijnlijk is er dan een misverstand. Je kunt dan wel gaan gillen dat je enkel in de auto zat, maar dan stond daar gisteren bijvoorbeeld een zware crimineel, die ze graag hadden. Weet ík veel, maar er was dan echt iets. Het verhaal lijkt teveel een amerikaanse b-film.

En die jongen in die auto, die met een radio bezig was?? Haha.. things háppen, my friend! Niet zijn eigen auto? Lulverhaal? Goddomme, je kunt in dit land nauwelijks een auto in je auto hebben! En ze krijgen die lui nauwelijks gepakt! Wou je klagen, dat er wel eens wat mís gaat? Hahaha..
En als iets het “Hart van Nederland” haalt?? Blijkbaar een hoge uitzondering, dat voorval! Blijkbaar bijzonder genoeg voor de televisie! Blijkbaar gaat er normaal héel veel goed!

En het jongetje op zijn scooter, die klemgereden en verbouwd werd? Hobby van de politie? Nee vriend, daar is meer gebeurd! Je hoort het mij niet goedkeuren, maar vertel me geen sprookjes. Wat deed ie? Middelvinger opsteken, en daarna een grote bek hebben? En waar heeft die buurt daar last van? Het “ik dee niks”, dat kennen we wel. Vertel me ook niks van die hobby van uitlokking tegen politie, bij die kereltjes. Velen houden er erg van om de zaken op de spits te drijven. Ik weet niet wát, maar wel dát er iets gebeurd is.

Maar zaai vooral haat tegen de politie. Dan gebeuren er nog meer foute dingen. En de politie krijgt geen medewerking. En de politie krijgt het niet opgelost. En dan moeten ze dus forsere middelen in gaan zetten. En dan vallen er dus spaanders, ook op de verkeerde plaatsen. Zo werkt dat.

Verder kun je arrestaties, en daadwerkelijke veroordelingen echt moeilijk vergelijken, als het om verschillende soorten van groepen, en strafbare feiten gaat. Ik heb een opleiding gehad, waar een beoordeling van dit soort statistieken in zat. Maar ik kan je al zo zeggen, dat dit verhaal niets zegt. Bij lange na zelfs nog niet.

En dan dat hele verhal van die rechtszaak hier boven.. ach ach.. kijk, ik deed rechthulp.. en graag voor allochtonen. En mijn beste vrienden ook.. Maar een verhaal van een advocaat voor de rechtbank? Het gaat helemaal nooit om waarheid, maar om een zaak winnen.
Gut, ze “dé-en niks” en werden klemgereden, en later waren er wel 20 agenten?? Een absoluut Lulverhaal! Hahahaha.. Tuurlijk is er wat met die hond, en misschien wel meer. Maar ach ach.. “ze proberen enkel Marokkanen te pakken”… echte bull hoor.

Een vriend van me draait al 15 jaar juridisch spreekuur voor speciaal Marokkanen. Rechtshulp dus! Die is al helemaal afgebrand. Wat is zijn grootste klacht? Waarom is het werk zo zwaar? Hij zegt: omdat ze állemaal, bijna stuk voor stuk liegen en verdraaien bij het léven! Dat spreekuur is berucht, en er zijn moeilijk mensen te vinden die het wíllen, en kúnnen doen!! Capito?? Dat verhaal hier boven is echt zo lek als een mandje hoor! De waarheid daar over komt nooit meer boven, want daar gaat de hele rechtzaak niet over!

Nou is het gegarandeerd zo, dat er bij politie kwalijke zaken onder de mat geveegd worden. Af en toe gebruiken ze te grove middelen. Maar dat is ook een beetje het gevolg van de grote rotzooi die er gemaakt wordt.

sil
12-07-02, 22:08
Maarten,
een goed stuk,er zitten veel herkenbare stukken in.

Maarten
13-07-02, 03:40
Kleine correctie wil ik nog wél maken: over dat gelieg en gedraai op dat marokkanenspreekuur. Ik zie het hier op de site ook. En ik denk aan marokkanen die zeggen dat alle marokkanen slechte mensen zijn! Ik vind dat eigenlijk allemaal te negatief benaderd. Er moeten redenen zijn voor die dingen. Ik denk dat die redenen heel erg complex zijn.. Veeeeel geschiedenis...

11-09
14-07-02, 12:13
Kinderverkrachters,moordenaars zijn ook mensen m.a.w. dat politieagenten mensen zijn dat is voor mij nou niet echt schokkend nieuws. Het verschil tussen NEDERLANDSE politieagenten en moordenaars is dat de NEDERLANDSE politie er is om de NEDERLANDSE wet te handhaven.

Iederen weet toch dat er criminilen zijn en lui die graag willen jennen ed.
Het werk wil ik niet doen maar er zijn zat agenten die het werk wel aankunnen en die mogen van mij gewoon hun werk blijven doen en hun jaarlijkse salarisverhoging krijgen, maar de rotte appels moeten er wel snel uitgehaald worden voordat nederland een politiestaat word en “verdachten” ipv zich over te geven de agenten in paniek door het hoofd schieten.
Dat het een klotejob is daar kiezen ze zelf voor, daar krijgen ze voor betaald en elke werknemer behoort te doen waar hij betaalt voor krijgt. Als ik mijn werk niet aankan en een grote fout maak dan moet ik een andere baan zoeken.

Maar in moeilijke situaties doen ze het beter dan wij. Daar kregen ze hun opleiding voor. Maar ze worden veel vaker uitgedaagd. Precies daar is die dure opleiding voor. En ze zitten altijd midden in de rotzooi en de conflicten. Dus dan mogen ze een lief blond jongetje aftuigen wanneer zijn gezicht hen niet aanstaat? En het werk is gevaarlijk.daar krijgen ze voor betaald. En ze moeten altijd heel snel de goede beslissingen nemen. Ze moeten zeer veel discipline hebben. Maken ze een keer een foutje dan is dat niet erg dat kan iedereen gebeuren, maar mochten ze twee onschuldige jongentje van een jaar of zestien zwaar mishandelen en grove misbruik van hun macht maken en het Nederlandse wetboek aan hun laars lappen dan behoren zij veroordeeld te worden met gevangenisstraf.

Nu wil ik ook reageren op de rest van dit bericht dat eigenlijk los staat van het onderwerp waar ik het over

Aan al die mensen die het er constant over hebben dat allochtonen cq. Marokkanen allemaal dit en dat zijn, ik meen ergens in de wetboeken te hebben gelezen over het recht van het individu zijn, wanneer men dat recht niet meer heeft dan nemen wij het risico om van Nederland een nieuw Joegoslavië cq. oost- timor te maken, wanneer een hele bevolkingsgroep zich achtergesteld voelt door een autoriteit als de politie, dan kan dat nog voor hele gevaarlijke taferelen zorgen die wij niet willen meemaken. (Geloof mij nou maar. Want wanneer een racistische Hollander discrimineert dan zal mij dat een worst wezen maar een racistische agent ligt heel wat gevoeliger.

Mijn ervaring met de politie is dat wanneer je een negroïde kleurtje hebt en je ‘s- avonds op straat bevindt, dan betekend dan dat je automatisch verdacht bent, zeker op een scooter en nike’s onder je kont.
Mijn ervaring is dat als drie Marokkanen in een snelle auto zitten waar niks aan mankeert en zich netjes aan de maximum snelheid houden toch aangehouden worden met een squadron agenten en politiehonden
Mijn ervaring is dat er niet naar de autopapieren wordt gevraagd of drankgebruik maar dat zij een voor een moeten uitstappen en op de grond moeten gaan liggen met hun benen en handen wijd uit elkaar. Wanneer ze opkijken zien ze minimaal 26 pistolen op hen gericht.(Simpele rekensom→13 politiewagens x 2 agenten = 26 pistolen)
Mijn ervaring is dat ze na vijf uurtjes de mededeling krijgen “jullie zijn niet herkend”,dat wanneer ze aan de agenten vragen of er na deze traumatische ervaring misschien iemand is die hen naar het bureau bij de Zichtenburglaan kan brengen waar de auto staat dat.de agenten dan beginnen te lachen en opmerkingen te maken in de trant van wij zij geen taxi-chauffeurs.

Maar jij wil het waarschijnlijk niet geloven, tenzij je dochter/zoon een leuke Marokkaan/Marokkaanse leert kennen en een lief kindje krijgen dan zul je het wel moeten geloven

Waar is de politie ‘beter’? De politie in moslimlanden soms, zeggen veel mensen.deze mensen die meestal de mond vol hebben over intergratie ed. onderwerpen moeten zich afvragen waarom de mensen die uit deze landen komen waar het meestal heerlijk weer is en ondanks dat ze over voldoende middelen beschikken om in hun land van herkomst verder te leven zonder geldzorgen toch hier blijven.Deze mensen krijg je toch niet weg want ze gaan nog liever dood!

Dus we kunnen twee dingen doen of deze mensen worden geacepteerd en met het zelfde respect behandeld,dan kunnen we met z'n allen in vrede leven of we blijven filosoferen in de trant van zij en wij, hunnie en jullie dan.
Dan wordt het nog heel gevaarlijk in Holland.

Ik geloof dat je trouwens een beetje achterloopt.
De tijd dat de allochtonen arme sloebers waren met weinig opleiding, toekomst ed. ligt al een hele tijd achter ons.De Hollanders zitten niet voor niks te klagen over hun allochtone buurman die een hele mooie mercedes heeft en elk jaar alleen al voor de vakantie naar zijn vaderland een paar duizend euro uitgeeft terwijl zij slechts een suzuki alto 1.0 motor voor de deur hebben staan,” hij werkt niet en krijgt een uitkering van de sociale dienst” de man moet wel in drugs handelen”. Nee de man heeft 10 jaar lang 16 uur per dag tomaten geplukt, geld gespaard en daarna voor zichzelf begonnen en nu rijdt hij een mercedes en kan hij op gerust vakantie nemen, JALOERS soms.

Dat mensen als jij beweren dat ze allochtonen helpen, je helpt ze zeker de afgrond in? Als ik al die generaliserende opmerkingen hoor, maar ach dat is ook een van de factoren waarom er nooit wat aan al die klachten wordt gedaan.


:denk: :wijs:

chuckie
14-07-02, 17:14
Wiarda: 'Agenten zeiden inderdaad kutmarokkanen'
Den Haag - Korpschef Wiarda van de politie Haaglanden bevestigt dat agenten hebben gesproken over 'kutmarokkanen' toen zij twee Marokkaanse jongens arresteerden. Wiarda vindt dat ze dat beter niet hadden kunnen zeggen, maar neemt geen maatregelen tegen de agenten.
De jongens werden vorige week gearresteerd toen ze op een scooter reden. Later dienden de jongens een aanklacht in bij justitie omdat ze volgens eigen zeggen mishandeld zijn door de agenten.
Volgens Wiarda kloppen de klachten van de jongens niet. Hij geeft alleen toe dat het woord 'kutmarokkanen' is gebruikt. Justitie is nog steeds bezig met het onderzoek tegen de betrokken agenten.
Het PvdA-kamerlid Arib wil dat het kabinet een breed onafhankelijk onderzoek instelt naar de mogelijke discriminatie. Arib vindt ook dat minister Korthals van Justitie het OM keihard moet aansporen om op te treden tegen discriminatie van allochtone jongeren.

11-09
14-07-02, 19:41
Ik heb korpschef wiarda nog nooit zo zenuwachtig gezien, als in die uitzending.

Hij weet heel goed wat daar gebeurt is, maar het waren "kutmarokanen" dus wie ligt daar nou wakker om.

:denk: :wijs:

Marsipulami
14-07-02, 19:53
Mohamed is naar eigen zeggen op het politiebureau, terwijl hij handboeien om had, nog een paar keer geslagen.

Niemand weet wat er achter de muren van een politiebureau gebeurt. Ook niet of er geen geweld wordt gebruikt tegen verdachten tijdens verhoren.

Zeker is dat een politieverhoor waarbij men beleefd blijft en vraagt aan de verdachte wat hij heeft uitgevreten meestal niet veel oplevert. Bij verhoren horen nu eenmaal een hele doos aan trucs om verdachten aan het praten te krijgen.

Behalve trucs is er dan ook nog zware intimidatie en desgevallend geweld.

Als er geweld gebruikt wordt bij verhoren:

De enige mensen die daar controle op hebben zijn de collega's van de betrokken agenten. Die dekken elkaar in als er klachten zijn en zullen niet snel tegen hun collega's gaan getuigen.

Er moeten al fysieke tekens te vinden zijn van geweld alvorens men ergens een argument heeft om een klacht in te dienen. Nu zijn er wel een heleboel middelen te bedenken waarbij men op mensen fysiek geweld kan plegen zonder dat dat sporen nalaat. Als er dan toch iemand een klacht zou indienen danl zegt men meestal dat de blauwe plekken al van voor de arrestatie aanwezig waren. En als dat niet lukt dan spreekt men over 'verzet' bij arrestatie waardoor legitiem geweld mocht gebruikt worden door de politie.

Als de verdachte dan ook nog eens schuldig bleek te zijn aan de hem ten laste gelegde feiten of indien de verdachte al eerder in contact kwam met de politie dan is er geen mens meer die wil geloven dat de politie nog wat verkeerd kan doen.

Ik weet niet of er geweld gebruikt wordt op politiekantoren maar indien het zo zou zijn dan is het onbewijsbaar en oncontroleerbaar. En dat is op zich al iets wat bedenkelijk te noemen is. De enige manier waarop men dergelijke dingen zou kunnen controleren is van ieder politiekantoor een big-brother huis maken waarvan de tapes ten allen tijde kunnen opgevraagd worden indien er klachten zijn.

Marsipulami
14-07-02, 20:01
Mijn ervaring met de politie is dat wanneer je een negroïde kleurtje hebt en je ‘s- avonds op straat bevindt, dan betekend dan dat je automatisch verdacht bent, zeker op een scooter en nike’s onder je kont.

Dit lijkt me erg waarschijnlijk en er zijn ook een heleboel volstrekt legale manieren om racistisch te zijn, zoals fouilleren, identiteitscontroles, allerlei andere overbodige controles en intimidaties,...Dat is allemaal volkomen wettelijk maar kan terecht heel veel ergernis oproepen. Zeker als de allochtonen in aanwezigheid van autochtone vrienden gecontroleerd worden zonder dat de autochtonen dezelfde vernederende controles hoeven te ondergaan. Als je met een toeristenbus de grens overmoet en er is grenscontrole dan zijn het meestal de mensen met een donkere tint die hun bagage mogen uitpakken.

Marsipulami
14-07-02, 20:15
Ik weet niet wát, maar wel dát er iets gebeurd is.

Men vergeet te dikwijls dat de politie geweld 'mag' gebruiken in een aantal omstandigheden. Als men iemand vraagt te stoppen en die doet dat niet onmiddelijk dan mag men ingrijpen desnoods met gebruik van geweld.

En hier loopt het dan mis. Omdat er een aanleiding is gaat men buitensporig veel geweld gebruiken ook al is dat niet nodig. De video van de zwarte jongen in de VS die gearresteerd werd is daar een mooi voorbeeld van. De kans dat er toevallig iemand staat te filmen bij een arrestatie is quasi nihil. Neem het verhaal van die jongen die klacht indient omdat hij een blauw oog had. Dit zou nooit tot een veroordeling kunnen leiden zonder videobeelden omdat de omstandigheden -een arrestatie- geweld legitimeren. Dat er dan overbodig geweld gepleegd wordt nadat iemand al geboeid is en nadat men zich heeft overgegeven dat is achteraf onbewijsbaar. Maar men zou het graag geloven maar zulke dingen gebeuren niet alleen in de VS, maar ook in de lage landen.

Marsipulami
14-07-02, 20:23
Geplaatst door 11-09
Ik heb korpschef wiarda nog nooit zo zenuwachtig gezien, als in die uitzending.

Hij weet heel goed wat daar gebeurt is, maar het waren "kutmarokanen" dus wie ligt daar nou wakker om.

:denk: :wijs:

Het feit dat de politie niet onmiddelijk komt met een aanvaardbare uitleg voor het tegenhouden en gewelddadig arresteren van die jongens zegt op zichzelf al heel veel.

Tomas
14-07-02, 20:43
Geplaatst door Marsipulami


Het feit dat de politie niet onmiddelijk komt met een aanvaardbare uitleg voor het tegenhouden en gewelddadig arresteren van die jongens zegt op zichzelf al heel veel.

Je projecteert weer Belgie op de Nederlandse situatie.

In Belgie heeft de Politie inderdaad direct een verklaring. Hoppa zo vers van de plank.

In Nederland probeert men toch eerst even de feiten na te gaan.

Dat komt denk ik heel vreemd over bij een Belg...

Sorry.

Vlaming.

Marsipulami
14-07-02, 20:51
Geplaatst door Tomas
In Nederland probeert men toch eerst even de feiten na te gaan.

Nou leg me dan eens uit hoe jij de 'feiten' wil nagaan als iemand beweert dat hij op het politiebureau is mishandeld ?

Tomas
14-07-02, 20:57
Geplaatst door Marsipulami


Nou leg me dan eens uit hoe jij de 'feiten' wil nagaan als iemand beweert dat hij op het politiebureau is mishandeld ?

Kan je daar helemaal niks bij voorstellen? Dat kan toch haast niet. Hoe zou jij dat nou zelf aanpakken.

Ach, ik zie het al voor me: Marsipulami stapt op het politie bureau in casu af en ziet direct allemaal vervaarlijk kijkende racisten met geweren.

Ja dan houdt het op.

Dan kan je alleen maar vermoedens hebben.

Maar gelukkig is dit Belgie niet. En hebben we te maken met hoofdzakelijk gewone huisvaders en ander gespuis, die hun werk zo goed mogelijk doen.

En dat is Tomas bekeuren en treiteren bij zijn aangiftes. Dat gezeik over die gestolen fietsen komt hun neus namelijk uit. Dat was niet die spannende toekomst die hun voorspeld was.

Marsipulami
14-07-02, 21:03
Geplaatst door Tomas
Kan je daar helemaal niks bij voorstellen? Dat kan toch haast niet. Hoe zou jij dat nou zelf aanpakken.

Ja dat is het, men heeft blind vertrouwen maar er is geen enkele manier om het effectief te controleren.

Tomas
14-07-02, 21:05
Geplaatst door Marsipulami


Ja dat is het, men heeft blind vertrouwen maar er is geen enkele manier om het effectief te controleren.

Jij verzint dat er blind vertrouwen is.

Maar daar ben jij dan ook extreem links voor.

Marsipulami
14-07-02, 21:09
Geplaatst door Tomas


Jij verzint dat er blind vertrouwen is.

Maar daar ben jij dan ook extreem links voor.

En kan je nu ook nog eens op een ernstige manier proberen te antwoorden op de vraag hoe men in Nederland controleert of politiemensen achter de muren van het politiekantoor hun boekje niet te buiten gaan ? Nee je hebt er blijkbaar ook geen antwoord op. Je moet het eerst zelf eens meemaken voor je het gelooft.

Tomas
14-07-02, 21:21
Geplaatst door Marsipulami


En kan je nu ook nog eens op een ernstige manier proberen te antwoorden op de vraag hoe men in Nederland controleert of politiemensen achter de muren van het politiekantoor hun boekje niet te buiten gaan ? Nee je hebt er blijkbaar ook geen antwoord op. Je moet het eerst zelf eens meemaken voor je het gelooft.

Voor ik wat geloof?

Dat de politie hier in dit stadje, bepaalde wijken 's nachts niet in durft. Dat deze buurt bewoners in de krant vertellen dat ze politie scanners hebben aangeschaft om te achterhalen waar "ze" blijven. En wat blijkt "ze" vinden het te eng. "Ze" zijn met te weinig. Dus "ze" doen maar niks. En laten mensen invalide schoppen omdat ze iets van de nimmer aflatende herrie willen zeggen.

Nee. Ik weet niet wat ik moet geloven.

Maar jou verhaaltjes over Nederland geloof ik, denk ik het aller minst. Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat er hier kan afspelen.

De politie racistisch? Nee. Ik denk eerder onderbemand.

Marsipulami
14-07-02, 22:20
Geplaatst door Tomas
Voor ik wat geloof?

Dat de politie hier in dit stadje, bepaalde wijken 's nachts niet in durft. Dat deze buurt bewoners in de krant vertellen dat ze politie scanners hebben aangeschaft om te achterhalen waar "ze" blijven. En wat blijkt "ze" vinden het te eng. "Ze" zijn met te weinig. Dus "ze" doen maar niks. En laten mensen invalide schoppen omdat ze iets van de nimmer aflatende herrie willen zeggen.

Nee. Ik weet niet wat ik moet geloven.

Maar jou verhaaltjes over Nederland geloof ik, denk ik het aller minst. Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat er hier kan afspelen.

De politie racistisch? Nee. Ik denk eerder onderbemand.

Ik heb geen verhaaltjes verteld alleen een paar vragen gesteld en wacht op een zinnig antwoord. Ik stel vast dat een aantal mensen op dit forum klachten verwoorden t.a.v. het optreden van sommige politiemensen en die liegen volgens jou natuurlijk allemaal en de politie doet per definitie niets verkeerd. Waar zijn jouw argumenten om te bewijzen dat die klachten nergens op gebaseerd zijn ?

~Panthera~
14-07-02, 22:23
Geplaatst door Tomas


Voor ik wat geloof?

Dat de politie hier in dit stadje, bepaalde wijken 's nachts niet in durft. Dat deze buurt bewoners in de krant vertellen dat ze politie scanners hebben aangeschaft om te achterhalen waar "ze" blijven. En wat blijkt "ze" vinden het te eng. "Ze" zijn met te weinig. Dus "ze" doen maar niks. En laten mensen invalide schoppen omdat ze iets van de nimmer aflatende herrie willen zeggen.

Nee. Ik weet niet wat ik moet geloven.

Maar jou verhaaltjes over Nederland geloof ik, denk ik het aller minst. Jij hebt werkelijk geen flauw idee wat er hier kan afspelen.

De politie racistisch? Nee. Ik denk eerder onderbemand.
------
Lekker vaag jij , maar goed :
Dan moeten "ze" niet bij de Politie gaan, want dan zouden "ze" weten waar "ze" mee te dealen krijgen.
Dan zijn "ze" gewoon lullo's waar "we" hier niets aan hebben.
Jammer voor hun, maar dan moeten "ze" maar een kantoorbaan gaan zoeken.
Als ik mijn werk niet goed doe, krijg ik ook de zak. :kwaad:

En als "ze" te onderbemand zijn, dan moeten "ze" maar gaan staken een dagje, of is dat weer te links ?? :cola:
Het verschil merk je dan toch niet, wel ? :stout:

Bodhisattva
15-07-02, 07:32
Geplaatst door Marsipulami
Naar aanleiding van de mishandeling van twee Marokkaanse jongens door twee politieagenten. Graag de mening van de Allochtone Nederlanders op dit forum over het optreden van de Nederlandse politiediensten. De vraag is de volgende. Komt discriminatie voor bij de Nederlandse politiediensten of is het onbestaande ? Pesterijen gaande van overbodige controles. arrogant verbaal gedrag van politiemensen, machtsmisbruik, ongeoorloofd geweld, partij trekken voor autochtonen in geval van conflicten enz. Vraag is kent iemand mensen uit zijn omgeving die ooit met discriminerend gedrag van politiediensten te maken heeft gehad ? Ik ben benieuwd of hier reactie op komt.

pleiten voor hardere aanpak en het dan als racisme bestempelen zuigt dikke ezelsl*llen

Tomas
15-07-02, 08:44
Geplaatst door ~Panthera~
Lekker vaag jij , maar goed :


Ik ben niet vaag. Je hebt toch wel door, wie ik "ze" noem? Daar is niets verhullends aan.

moet ik de details over de stoeptegel en de opengebroken hersenpan er bij vermelden?

Lijkt mij niet zinvol.


Dan moeten "ze" niet bij de Politie gaan, want dan zouden "ze" weten waar "ze" mee te dealen krijgen. Dan zijn "ze" gewoon lullo's waar "we" hier niets aan hebben.
Jammer voor hun, maar dan moeten "ze" maar een kantoorbaan gaan zoeken.


Daarmee stel je dat iedereen die nu nog bij de politie wil, of een totale debiel is, of een held.

Ik hoop het laatste, maar zou het fijner vinden als de situatie dusdanig zou worden gewijzigd dat het een aanvaardbaar risico is om bij de politie te gaan.


Als ik mijn werk niet goed doe, krijg ik ook de zak. :kwaad:

Ik heb wel wat krediet, maar als de omstandigheden dermate gevaarlijk worden dat ik het niet meer leuk vind, dan zal of mijn werkgever er iets aan moeten doen, of ik ze adieu met een gouwe handdruk.


En als "ze" te onderbemand zijn, dan moeten "ze" maar gaan staken een dagje, of is dat weer te links ?? :cola:

Inderdaad. Ik vind staken een waardeloos en asociaal instrument. En vraag me dan ook ernstig af of jij daardoor anders zal gaat denken.


Het verschil merk je dan toch niet, wel ? :stout:

Jawel, dat zal ik direct merken. Er moet een dip in het aantal bekeuringen te constatteren zijn.

Lijkt mij.

De politie sturen op de opbrangsten van bekeuringen is het meest debiele wat Nederland ooit is overkomen.

Maar dit is nog een uitwas van de "manager" poltiticus. En dat is dus weer een heel ander verhaal.

Tomas
15-07-02, 08:57
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb geen verhaaltjes verteld alleen een paar vragen gesteld en wacht op een zinnig antwoord. Ik stel vast dat een aantal mensen op dit forum klachten verwoorden t.a.v. het optreden van sommige politiemensen en die liegen volgens jou natuurlijk allemaal en de politie doet per definitie niets verkeerd. Waar zijn jouw argumenten om te bewijzen dat die klachten nergens op gebaseerd zijn ?

Is er iets bij je in het vekeerde keelgat geschoten?

Woorden in mijn mond leggen is nou meestal niet het sterkste argument dat jij hanteert. Dat riekt naar frustratie. En dat bij dit onderwerp. Vind ik vreemd.

Ik hoef geen argumenten aan te dragen dat de klachten nergens op zijn gebaseerd. Net zo min dat jij kunt aan tonen dat mijn multiculturele-visie van de politie hier onjuist is. Dan zal je toch hier heen moeten komen.

Ik kan jou een beeld proberen te geven van de situatie hier in Gouda mbt de criminaliteit en de no-go area's. Mensen die bijna dagelijks in angst leven. Alsof het hier beiroet aan de Gouwe is.

Ik kan hier diverse artikelen posten uit de Goudse kranten en uit landelijke opinie bladen. Ik kan hier een ellenlange lijst van criminele gebeurtenissen posten uit eigen ervaring, of uit tweede hand, die nergens in een krant hebben gestaan.

Maar dat heeft geen enkele zin. 't zal mij alleen maar als racist afschilderen. En derhalve jou beeld van Nederland alleen maar versterken.

Voor mij is dit incident, waarbij deze Marokkaantjes moord en brand gillen, dus eerder een teken dat de politie langzaam aan uit hun schuilkelders komen kruipen.

Misschien is het doorgedrongen dat niet de goedwillende burger het probleem is in dit land, maar wat wij vroeger criminelen noemde.

Minder bekeuringen om niks en meer optreden tegen diefstal, geweld en vernielingen. En dat die criminelen dan af en toe piepen, zal me voorlopig een rotzorg wezen.

Marsipulami
15-07-02, 09:50
Geplaatst door Tomas
Is er iets bij je in het vekeerde keelgat geschoten?

Woorden in mijn mond leggen is nou meestal niet het sterkste argument dat jij hanteert. Dat riekt naar frustratie. En dat bij dit onderwerp. Vind ik vreemd.

Ik hoef geen argumenten aan te dragen dat de klachten nergens op zijn gebaseerd. Net zo min dat jij kunt aan tonen dat mijn multiculturele-visie van de politie hier onjuist is. Dan zal je toch hier heen moeten komen.

Ik kan jou een beeld proberen te geven van de situatie hier in Gouda mbt de criminaliteit en de no-go area's. Mensen die bijna dagelijks in angst leven. Alsof het hier beiroet aan de Gouwe is.

Ik kan hier diverse artikelen posten uit de Goudse kranten en uit landelijke opinie bladen. Ik kan hier een ellenlange lijst van criminele gebeurtenissen posten uit eigen ervaring, of uit tweede hand, die nergens in een krant hebben gestaan.

Maar dat heeft geen enkele zin. 't zal mij alleen maar als racist afschilderen. En derhalve jou beeld van Nederland alleen maar versterken.

Voor mij is dit incident, waarbij deze Marokkaantjes moord en brand gillen, dus eerder een teken dat de politie langzaam aan uit hun schuilkelders komen kruipen.

Misschien is het doorgedrongen dat niet de goedwillende burger het probleem is in dit land, maar wat wij vroeger criminelen noemde.

Minder bekeuringen om niks en meer optreden tegen diefstal, geweld en vernielingen. En dat die criminelen dan af en toe piepen, zal me voorlopig een rotzorg wezen.

Politiemensen die kordaat en efficiënt optreden en politiemensen die racistisch handelen dat gooi jij allemaal op één hoop terwijl het twee totaal verschillende dingen zijn. Een efficiënt optreden van de politiediensten daar is iedereen mee gebaat, in de eerste plaats de mensen van allochtone origine zelf die de schuld krijgen van wat anderen uitvreten. Als bestaande criminaliteit een reden is voor willekeur en een reden om mensen te terroriseren omdat ze een onnederlands uiterlijk hebben dan is men fout bezig. En in het huidige klimaat bij de publieke opninie waar bepaalde bevolkingsgroepen een zondebokfunctie krijgen voor alles wat er fout loopt is het een reëel gevaar dat een kleine minderheid van politiemensen hun boekje zo nu en dan te buiten gaan.

Tomas
15-07-02, 10:08
Nee. Jij gooit het op 1 hoop.

Een neefje van mij heeft vorig jaar nog vijf Marokkanen over zich heen gekregen omdat hij in de trein door het raam van de andere kant van het gangpad naar buiten zat te kijken. En niet in de gaten had dat een van deze Marokkaantjes dacht dat hij hem aanstaarde. Dus hij kreeg spontaan te horen met een scherpe stem: Jij racist. Met de daarbij behorende primitieve consequenties.

’t Is dat hij 2 meter 10 is (dat valt om de een of andere reden bij hem niet op als hij zit) en de rest van het waterpoloteam bij zich had. Maar ja. Ik ken mijn neefje. Jij niet. Voor jou is het al duidelijk: Nederlander, groot, blank, waterpolo, dus het is een racist in de dop. En die Marokkaantjes het slachtoffer van de publieke opinie.

In jou wereld mag je alles, als je maar tot een zondebok categorie behoort. Dan is echt alles veroorloofd. En de politie is bij voorbaad verdacht.

Marsipulami
15-07-02, 10:27
Geplaatst door Tomas
Nee. Jij gooit het op 1 hoop.

Een neefje van mij heeft vorig jaar nog vijf Marokkanen over zich heen gekregen omdat hij in de trein door het raam van de andere kant van het gangpad naar buiten zat te kijken. En niet in de gaten had dat een van deze Marokkaantjes dacht dat hij hem aanstaarde. Dus hij kreeg spontaan te horen met een scherpe stem: Jij racist. Met de daarbij behorende primitieve consequenties.

’t Is dat hij 2 meter 10 is (dat valt om de een of andere reden bij hem niet op als hij zit) en de rest van het waterpoloteam bij zich had. Maar ja. Ik ken mijn neefje. Jij niet. Voor jou is het al duidelijk: Nederlander, groot, blank, waterpolo, dus het is een racist in de dop. En die Marokkaantjes het slachtoffer van de publieke opinie.

In jou wereld mag je alles, als je maar tot een zondebok categorie behoort. Dan is echt alles veroorloofd. En de politie is bij voorbaad verdacht.

Mensen die criminele feiten plegen daar moet tegen opgetreden worden, dat heeft niets met racisme te maken. Het maakt niet uit of de dader een Marokkaan is, maar daarover had ik het helemaal niet. Ik had het over racisme. Ik heb op dit forum nog geen enkele Marokkaan zien schrijven dat criminaliteit onder Marokkanen niet mag bestreden worden. Integendeel de meesten onder hen zijn net als de Nederlanders voorstander van een harde aanpak, maar niet van een racistische aanpak. Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn.

Tomas
15-07-02, 10:35
Geplaatst door Marsipulami


Mensen die criminele feiten plegen daar moet tegen opgetreden worden, dat heeft niets met racisme te maken. Het maakt niet uit of de dader een Marokkaan is, maar daarover had ik het helemaal niet. Ik had het over racisme. Ik heb op dit forum nog geen enkele Marokkaan zien schrijven dat criminaliteit onder Marokkanen niet mag bestreden worden.

Snap je het nu nog steeds niet?

Kan je echt niet begrijpen dat Hooligans schreeuwen dat ze geprovoceerd worden en dat Marokkanen wel eens de neiging hebben om hun eigen daden wat te bagetaliseren en die van de politie als racistisch te bestempelen?

En dat jij als buitenstaander absoluut niet in staat bent om te oordelen of dit nu wel of niet zo is.

Een crimineel zegt niet dat hij crimineel mag zijn. Hij vindt dat hij onheus bejegend wordt. Altijd. Per definitie.

En dat zal mij een zorg wezen.

Marsipulami
15-07-02, 10:51
Geplaatst door Tomas
Snap je het nu nog steeds niet?

Kan je echt niet begrijpen dat Hooligans schreeuwen dat ze geprovoceerd worden en dat Marokkanen wel eens de neiging hebben om hun eigen daden wat te bagetaliseren en die van de politie als racistisch te bestempelen?
______
Ik meen me vooral te herinneren dat hooliganisme vooral een vrijetijdsbesteding was van voetbalsupporters van Nederlandse origine. Ik snap niet waarom dat je die hooligans er voortdurend bij haalt om via allerlei kronkels je gelijk te halen. Hooligans moet je oppakken, desnoods met een stevige dosis geweld totdat ie geboeid in een politiecombi zit. Nadien is geweld niet meer gerechtvaardigd. Dat is echter wat anders dan er van uitgaan dat een Marokkaan als ie in een auto zit op een mooie zomerdag, automatisch vertrekken van de veronderstelling dat het wel om een gestolen auto zal gaan en consequent aan deze veronderstelling handelen.



En dat jij als buitenstaander absoluut niet in staat bent om te oordelen of dit nu wel of niet zo is.
______
En jij kan het dus wel. Je zou je er over verwonderen hoe weinig buitenstaander ik ben.

Een crimineel zegt niet dat hij crimineel mag zijn. Hij vindt dat hij onheus bejegend wordt. Altijd. Per definitie.

En dat zal mij een zorg wezen.

Tomas
15-07-02, 12:13
Ik meen me vooral te herinneren dat hooliganisme vooral een vrijetijdsbesteding was van voetbalsupporters van Nederlandse origine. Ik snap niet waarom dat je die hooligans er voortdurend bij haalt om via allerlei kronkels je gelijk te halen. Hooligans moet je oppakken, desnoods met een stevige dosis geweld totdat ie geboeid in een politiecombi zit. Nadien is geweld niet meer gerechtvaardigd.

Jij vind het juist van belang om de etniciteit van Marokkanen te benadrukken en het mogelijke racisme van de Nederlandse politie.

Mij kan het geen zak schelen wat de etniciteit is. Bij hooligans is die meestal autochtoon en bij alle overige dagelijkse criminaliteit hier is deze meestal allochtoon.

In alle gevallen zijn het klootzakken en zeikers die het leven er niet plezanter op maken.

En in al deze gevallen is de politie de gebeten gestapo als ze wat doen op verzoek van mij en vele anderen.

Jou drijfveer is mee doen aan de hetze tegen de politie.

Het gaat om het kunnen gebruiken van mijn eigen fiets als ik weer naar huis wil. Of die van mijn kinderen. Of nog belangrijker de veiligheid van mijn kinderen.


Dat is echter wat anders dan er van uitgaan dat een Marokkaan als ie in een auto zit op een mooie zomerdag, automatisch vertrekken van de veronderstelling dat het wel om een gestolen auto zal gaan en consequent aan deze veronderstelling handelen.

Is dit de enige dubieuze handeling van de Goudse politie die jij hebt kunnen vinden? Ook daar weet jij blijkbaar niks van de arrogante reactie die deze Marokkaan heeft gegeven op het verzoek van de politie, om zich te identificeren.

Heel sneu voor hem dat juist hij gevraagd wordt om zich te identificeren terwijl hij niks ergs doet. Maar dat kan ons allemaal overkomen. Hem ietsje eerder dan mij. Maar daar kan jij toch wel iets bij voorstellen? Nee, zal wel niet. Natturlijk wel: racisme.

In ieder geval was mijn reactie anders geweest. En dus geen aanleiding voor de politie geweest om het gedane verzoek wat duidelijkere te laten zijn. De politie heeft bepaalde rechten, die je als burger hebt te respecteren. Zo niet, dan heb je ook niks te zeggen als je ze nodig hebt.


En jij kan het dus wel. Je zou je er over verwonderen hoe weinig buitenstaander ik ben.

Ik ben niet echt onduidelijk over mijn beweegredenen of mijn situatie.

Jij wel.

Dus ik zou daar niet te veel over insinueren als ik jou was.

~Panthera~
15-07-02, 12:18
Je zou je er over verwonderen hoe weinig buitenstaander ik ben.
--------------------


Mars werkt bij de gendarmerie ?? :stout:

Marsipulami
15-07-02, 12:46
Geplaatst door Tomas
Jij vind het juist van belang om de etniciteit van Marokkanen te benadrukken en het mogelijke racisme van de Nederlandse politie.

Mij kan het geen zak schelen wat de etniciteit is. Bij hooligans is die meestal autochtoon en bij alle overige dagelijkse criminaliteit hier is deze meestal allochtoon.

De discussie gaat hier over het eventuele racisme bij de politie en dan speelt etniciteit uiteraard een rol.


Jou drijfveer is mee doen aan de hetze tegen de politie.

O ja ? Hoezo ? Ik heb veel respect voor het werk van politiemensen en ik ben er van overtuigd dat er heel veel goede mensen tussen zitten die allochtonen best wel een warm hart toedragen. Maar dat neemt niet weg dat er ook racisme kan bestaan en daarover ging de discussie dus.


Is dit de enige dubieuze handeling van de Goudse politie die jij hebt kunnen vinden?

Wie heeft het nu over Gouda ? Gouda is niet de enige gemeente met een politiedienst op deze planeet.


De politie heeft bepaalde rechten, die je als burger hebt te respecteren.

Politiemensen hebben een zekere machtspositie, ze hebben zelfs het recht om onder bepaalde omstandigheden geweld te gebruiken. Van hen verwacht ik dat ze uiterst omzichtig omspringen met hun positie, dat ze criminaliteit bestrijden en dat ze een voorbeeld zijn in het respecteren van de wet. Die wet verbiedt discriminatie op grond van afkomst en het ongeoorloofd gebruik van geweld.

Maarten
15-07-02, 13:08
Goeie discussie hier. Ik vind iedereen begrijpelijk hier.
Zeg marsipulami, je hebt in veel dingen gewoon gelijk, maar het grote gevaar hier, is dat er van een paar incidentele gevallen meteen een algemeen beeld van politie gemaakt wordt. Dat is heel erg onterecht.

Hoe ver we van de politiestaat af zitten, dat zie je al doorat Arib overweegt om naar aanleiding van een paar zaken meteen kamervragen te stellen, en een onderzoek wil. Juist dat is kenmerkend voor nederland, en niet die excessen.
Er bestaat een vermoeden dat er wel eens iets mis kan zijn, en dus worden er op het hoogste niveau vragen gesteld! Dát is Nederland! En dat geeft meteen aan hoe belangrijk ze zaken rond allochtonen nemen!!!
Zie ook het volgende aan 911..

Maarten
15-07-02, 13:11
Ha 911!

Je emoties zijn wel terecht en begrijpelijk, maar je kijkt niet ver genoeg.
(Effe een waarschuwing; ik rij Suzuki Alto.. Echt, hihi.. Kost niks, rijdt 160! Mijn Marokkaanse –godzijdank geen mercedes- buren vinden hem óok érrug leuk! Frisgeel is ie..)

Heel terecht zeg je, dat mensen individueel beoordeeld moeten worden!! Maar wát zei je ook weer over ‘politieagenten’ en ‘moordenaars’??? Haha!!.. Ook politieagenten verdienen echt individuele beoordeling hoor, bloedserieus! De neiging bij jongeren om politieagenten over éen kam te scheren is heel groot. Twee ‘ervarinkjes’, en het zijn allemaal klootzakken weet je..

Politie wordt al snel fout gevonden. Tuurlijk maakt politie ook inschattingsfouten. Toch heb je makkelijk praten: Als je zelf ergens bij geweest bent, dan weet je vaak precies hoe de dingen liggen. Maar agenten komen aanrijden, en moeten snel beoordelen, en overwicht houden. En die lui maken van alles mee, en moeten elk moment op alles bedacht zijn. Ik vind het echt knap dat er nog zoveel goed gaat hoor.
Maar wat wou je nou?? Alle negatieve ervaringen bij elkaar optellen, om er klootzakken van te maken? Proficiat! Precies zo ontstaat dus álle discriminatie!

Pak die kut schipholmarokkaantjes, die zwembadtoeristen eh –terroristen, mix dat met wat bijstandsfraude, snufje drugshandel, en álle Marokkanen zijn Kut, right?? Schiet het wel op zo, met dit soort denken?? Haha..

Jij persoonlijk bent wél te begrijpen. Als je zoiets mee maakt, dan sta je nóu nóg na te trillen, right?? Weet je nou wat van schendingen van mensenrechten? Ja he?? Leerzame ervaring hoor.. Je kunt het positief opvatten, en voor Amnesty International gaan werken. Dat gaat over mensen die niet een ávondje, maar járen lang elke dag zoiets mee maken.

Luister, ik was eens voorzitter van een Rechtswinkel, die o.a. een groot zwartboek maakte over politieoptreden bij linkse rellen, en daar zelfs een Tribunaal voor organiseerde, met als rechters een professor, wetenschappelijk medewerkers, journalisten e.a.. De agenten kwamen natuurlijk niet opdagen, maar de zaak haalde de krant zéker! Sinds die tijd heeft iedereen geleerd, en gebeurt er nauwelijks nog wat. Vertel mij dus niks! Natuurlijk komt het voor!

En als je écht gelooft, dat er structureel wat mis is, dan kun je dat aanpakken! Ga maar inventarisaties maken van wat er gebeurt! Half Nederland is bezig om lijsten aan te leggen van misstanden overal. Alleen zó toon je aan dat er werkelijk een misstand ís, en niet alleen en angst daar voor! (zie Arib)

Rotte appels moeten verwijderd worden! Daar heb je methoden en procedures voor. Helemaal perfect zijn die niet, maar ze zijn niet slecht. Als jij een klacht wil indienen, dan doe je dat, en niemand houdt je tegen! Zelfs je advocaat wordt ten dele door de staat betaald!

Doofpot bij politie? Ik lig er niet wakker van! Alle organisaties hebben doofpotten, en daar doe je niks aan. (behalve het aanpakken dan) En álle groepen van mensen doen dit. En voor het geval je hierover wakker gemaakt moet worden - sorry ik zeik niet graag over Marokkanen - maar de Marokkaanse doofpot is gigantisch hé? Medeschuld bekennen of een wantoestand in eigen kring erkennen, is niet direct dé grote Marokkaanse vólkshobby, wél?? Haha.

Ja ja, ook wíj riepen destijds “politiestaat”! Maar als je ziet hoe de politie in het algemeen werkt, dan zitten we daar kilometers vanaf. En er zijn regels zat voor het aanpakken van dingen. Dossiers moeten open, archieven moeten open, klachten moeten behandeld worden, en daar worden kwaliteitseisen aan gesteld. Functionarissen moeten meewerken enz.. Perfect is niks, maar er kan veel! En wie zo maar een “lief blond jongetje aftuigt”, die loopt de kans zijn baan kwijt te raken! In een politiestaat wordt je na een klacht in je kop geschoten, capito?

En wát schreef je?? 13 politieauto’s? 26 pistolen? Iedereen op de grond kwakken? En jullie waren enkel druk bezig om je aan de maximumsnelheid zaten te houden!? En dat ligt dus aan maokkanenhaat?? Get Lost Man! Ga fietsen!! Ooit 13 politieauto’s bij elkaar gezien??
Je gaf het antwoord zelf al: jullie werden “niet herkend”. Kortom, ze zaten een bende achterna, en jullie hebben net pech gehad. En in zo’n geval nemen ze terecht geen risico’s. Denk hier ff góed over na.. je hebt nou een rotgevoel, en inzicht werkt altijd verlichtend..

Ik weet niets van die concrete zaken, en wil er dus niets over zeggen. Als het foute boel was, dan hoop ik maar, dat die jongens het bewezen krijgen. Maar dat moet wel, want elke agent is een individu. Natuurlijk zijn er klootzakken, maar mijn ervaring is, dat minstens 90% het gegarandeerd niet is!

Ik maak me meer zorgen om jongens zoals jij, dan om politie! Je kon wel eens veel meer rotzooi maken dan je denkt. Ga voorál hard roepen in eigen kring dat politie klootzakken zijn, en dan wórden ze dat misschien ook! Je moet uitkijken! Ook al heb je ergens gelijk, je bent wel bezig om op grond van enkele voorvallen een hetze te maken tegen politie in het algeméen! Je vooronderstelt teveel, énkel op grond van je gevoel, en wat je denkt te ‘weten’! (terwijl je van de politie niet eens iets wíl weten, begrijp ik. Dus wat ‘weet’ jij eigenlijk??) De situatie tussen politie en Marokkanen ís is in sommige buurten. al gespannen, en je verhaal draagt bij aan verdere escalatie! Ga vooral zo door met lullen, en dan ben jij misschien degene, die de volgende gebeurtenis veroorzaakt. (wordt vervolgd..)

Maarten
15-07-02, 13:13
De uitdrukking “ het zijn ook maar mensen” zegt wel degelijk wat, en niet alleen maar over politie. Een beetje inleven is een echte basisvaardigheid, die je érg veel kan opleveren! Ik krijg bij allerlei organisaties tamelijk veel gedaan, ook bij politie. En ik krijg minder last van emoties, omdat ik weet dat het realistisch is. Ik kijk altíjd goed naar iemands positie, en de klotekanten daar van. Dat is niet alleen menselijk, maar het bespaart me ook een boel narigheid. Heel belangrijk ook in de struggle for life, omdat je voortdurend even afhankelijk bent van andere mensen.

Omgekeerd werkt het ook: ga vooral overal hard principieel doen, en overal je gelijk eisen, en ******en over het systeem, en ze flikkeren je overal naar buiten! En terecht. De persoon zelf is namelijk niet verantwoordelijk voor “het systeem”, die probeert gewoon zijn werk te doen.
Tip bij politie: Maak nooit ophef over wat dan ook, want iedereen doet dat! Blijf heel rustig en beleefd, en leg netjes uit wat er aan de hand is! Moet je eens kijken hoeveel medewerking je van politie krijgt…hihi.. begin eens met “goedenavond” in plaats van “Ik dee niks!!..”, dat kan je zó een nachtje cel schelen! Haha…

Allochtonen lopen gegarandeerd veel vaker tegen een muur op, dan autochtonen. Heel vervelend! Maar ze wijten dat graag aan discriminatie, terwijl dat heel vaak niet terecht is. Het leven is gewoon hard, voor íedereen! Iédereen moet dingen voor elkaar zien te krijgen. Allochtonen weten vaak gewoon slechter hoe de dingen hier in elkaar zitten, en hoe je dingen gedaan krijgt. En door het cultuurverschil is het belangrijke vermogen tot inschatten en inleven gewoon minder. Dus vissen ze vaker achter het net. Ik kan me zó voorstellen, dat daar discriminatiegevoelens van komen, die niet terecht zijn. En als Nederlander zie je dit ook overduidelijk gebeuren. Ik sta heel vaak uit te leggen waar de rotzooi van gekomen is. Natuurlijk bestaat er discriminatie, maar heel vaak zijn het gewoon de gebrekkige intermenselijke verhoudingen, die er voor zorgen dat er dingen niet lukken.

Pas op! Haat en zondebok-denken zijn óok een overlevingsmechanisme! Gewoon een gemakzuchtige manier om je eigen straatje schoon te hebben, en alle rotzooi op anderen te schuiven. Jouw opmerking over hoe Nederland bezig is, om de allochtonen in een hoek te vegen, is daar gewoon een schoolvoorbeeld van! Je bent de enige niet! Op deze site zijn er echt massa’s van dit soort neigingen. Dat is begrijpelijk, maar het blijft echt een grote leugen. Ik kan je echt een dik boek schrijven over wat er allemaal in Nederland gebeurt, en gebeurd is, ten behoeve van allochtonen, en dat is níet weinig!

Kijk, het is doodnormaal dat er problemen komen bij import van allochtonen. Maar de problemen lijken in Nederland toch minder groot dan elders. Waarom? We zijn hier gewend om op een kluitje te leven, en willen gewoon een beetje lekker met elkaar om kunnen gaan. En daar moeten beide partijen wat aan doen. En als allochtonen een beetje sektarisch gaan zitten doen, zich enkel afzonderen, en lekker comfortabel de schuld van alles op ‘Nederland’ gaan schuiven, dan heb ik straks niet veel medelijden meer. Daar komt rotzooi van, en dat kun je weten! En wat jij doet, dat gaat duidelijk die richting op. Allochtonen hebben hier nét zo goed een opdracht als Nederlanders.

Nog ff over die politie. Vindt de politie s’avonds alles verdacht wat een kleurtje heeft? En als 80-90% van de binnenkomende aangiften nou eens gaan over mensen met een kleurtje??
Overigens heb je niet veel last van “verdacht gevonden worden”. Leuk is het niet, maar er is niet veel aan te doen. En je weet niet waarom ze staan te staren. Misschien zoeken ze iemand.. Of zoeken ze bekende tekenen van bijvoorbeeld druggebruik, wapenbezit, e.a. Of ze proberen iemand te herkennen aan een signalement. Of ze proberen uberhaupt om allochtonen te leren herkennen, want dat is voor een autochtoon altijd een probleem. Negers lijken op elkaar, en jappen, en naffers, Enz.

Maar wat ik erg grappig aan je voorbeeld vind, is dit: De politie zit dus een bende naffers achterna. Dan pakken ze de verkeerde naffers, en gaan die naffers verontwaardigd klagen dat de politie enkel naffers probeert te pakken! 100% zeker, zeggen ze er dan nog bij!!.. haha.. Gaat het al een beetje dágen??? Snap je dat goedwillende Nederlanders een beetje ziek van dit soort dingen worden?? Snap je dat daar discriminatie van kan komen? En snap je dan, dat jij éen van de mensen kunt zijn, die dat veroorzaakt? Of dat een groepshouding dit kan veroorzaken? “Wij doen niks”?? Hahaha… Watch It, Brother! Reken liever op licht, en werk met alle goede mensen mee aan opbouw! Ook agenten zijn voor het grootste deel goede mensen.
En sterk zijn, dat betekent vooral ook de kracht hebben om ondanks alles, elke keer weer fris opnieuw te beginnen. En ben je ook nog overtuigd moslim? Dan eist het geloof dat óok nog van je! Je kunt wel denken dat Allah in zijn eentje die “deken der duisternis” van de mens probeert af te halen, maar de gelovige moet wel meewerken, niet??

Of ben je óok al bezig om Nederland op te delen in goede moslims en koufar (ongelovigen)?? Velen op het islam-forum doen dat! Dat mag hoor. Maar er wordt wel in doorgeschoten, en dan wordt het een zondebok-mechanisme. En dat is een zware dwaling in het geloof!

Wenst je succes met klaarheid krijgen in al die negatieve gevoelens.. Take care! Groet!!

PS: onrecht vraagt om strijd! Voer die vooral goed, en precies tegen datgene waar je tegen strijd, mét de goede methoden. Zo niet, dan loop je andere dingen om ver, en veroorzaak je dus weer rotzooi..

Tomas
15-07-02, 13:38
De discussie gaat hier over het eventuele racisme bij de politie en dan speelt etniciteit uiteraard een rol.
Wat je wilt.

O ja ? Hoezo ? Ik heb veel respect voor het werk van politiemensen en ik ben er van overtuigd dat er heel veel goede mensen tussen zitten die allochtonen best wel een warm hart toedragen. Maar dat neemt niet weg dat er ook racisme kan bestaan en daarover ging de discussie dus.
Nee, je wilde het in extremo doorvoeren. Ieder tegengeluid afmaken en in een kwaad dan wel verdacht daglicht plaatsen. Dat is je bedoeling. Maar het is goed om te zien dat je langzaam begint te nuanceren.

Wie heeft het nu over Gouda ? Gouda is niet de enige gemeente met een politiedienst op deze planeet.
Dat kan jij natuurlijk niet weten. Jij begint met die situatie schets zelf over Gouda. Ik woon in Gouda zoals je weet en minstens 50% van alle publiciteit komt hier vandaan. Zo ook dit verhaaltje, wat jij als voorbeeld gaf.

Politiemensen hebben een zekere machtspositie, ze hebben zelfs het recht om onder bepaalde omstandigheden geweld te gebruiken. Van hen verwacht ik dat ze uiterst omzichtig omspringen met hun positie, dat ze criminaliteit bestrijden en dat ze een voorbeeld zijn in het respecteren van de wet. Die wet verbiedt discriminatie op grond van afkomst en het ongeoorloofd gebruik van geweld.

Inderdaad.

Marsipulami
15-07-02, 14:05
Geplaatst door Tomas
Nee, je wilde het in extremo doorvoeren. Ieder tegengeluid afmaken en in een kwaad dan wel verdacht daglicht plaatsen. Dat is je bedoeling. Maar het is goed om te zien dat je langzaam begint te nuanceren.

Het zou misschien helpen als je ook werkelijk eens zou lezen wat ik over dit onderwerp in deze thread tot dusver heb gezegd. De citaten die ik heb weegegeven zijn citaten, dat zijn dingen die ik zelf niet heb gezegd maar anderen. Ik kan net als jij niet controleren of die dingen kloppen. Ik weet alleen dat als je 10 Marokkanen gaat interviewen over dit onderwerp dat ze allemaal wel verhalen te vertellen hebben. Voldoende om de eerlijke vraag te stellen of er dan toch geen racisme bestaat bij sommige politiemensen.

De meeste autochtonen wachten op veroordelingen van rechtbanken alvorens ze willen aanvaarden dat racisme ook bij politiediensten voorkomt. Ik zeg daarover dat het bijzonder moeilijk is om te bewijzen dat er racisme in het spel is. Daarom zijn er weinig gerechtelijke uitspraken die politiemensen veroordelen. Racisme zit in het hoofd van mensen en kan je niet zonder meer afleiden uit het uiterlijke gedrag.

Hoe ga je de racistische intentie bewijzen van de politieagent op ronde die een bekeuring uitschrijft voor een wagen van een Marokkaan die verkeerd geparkeerd staat, en een andere verkeerd geparkeerde wagen elders in de straat niet bekeurd ?

Je kan racisme heel moeilijk bewijzen omdat het in het hoofd van mensen zit. Men kan het sommige allochtonen echter evenmin verwijten dat ze de politie niet altijd als hun bondgenoten zien.

Tomas
15-07-02, 14:19
Geplaatst door Marsipulami

Het zou misschien helpen als je ook werkelijk eens zou lezen wat ik over dit onderwerp in deze thread tot dusver heb gezegd. De citaten die ik heb weegegeven zijn citaten, dat zijn dingen die ik zelf niet heb gezegd maar anderen. Ik kan net als jij niet controleren of die dingen kloppen. Ik weet alleen dat als je 10 Marokkanen gaat interviewen over dit onderwerp dat ze allemaal wel verhalen te vertellen hebben. Voldoende om de eerlijke vraag te stellen of er dan toch geen racisme bestaat bij sommige politiemensen.


Als je je eigen replies een keer zou laten staan, zodat je jezelf kunt nalezen zou ook geen verkeerde keuze zijn.

Wil jij beweren dat je niet perse mijn nuancering onderuit wilt halen? Vind ik wel knap omdat van jezelf te blijven geloven.




De meeste autochtonen wachten op veroordelingen van rechtbanken alvorens ze willen aanvaarden dat racisme ook bij politiediensten voorkomt.

Waar heb ik of wie dan ook dit geschreven? Dat maak jij er weer van. Als je nu eens bij de feiten bleef, dat zou een stuk prettiger zijn.


Ik zeg daarover dat het bijzonder moeilijk is om te bewijzen dat er racisme in het spel is. Daarom zijn er weinig gerechtelijke uitspraken die politiemensen veroordelen. Racisme zit in het hoofd van mensen en kan je niet zonder meer afleiden uit het uiterlijke gedrag.

Hoe ga je de racistische intentie bewijzen van de politieagent op ronde die een bekeuring uitschrijft voor een wagen van een Marokkaan die verkeerd geparkeerd staat, en een andere verkeerd geparkeerde wagen elders in de straat niet bekeurd ?

Je kan racisme heel moeilijk bewijzen omdat het in het hoofd van mensen zit. Men kan het sommige allochtonen echter evenmin verwijten dat ze de politie niet altijd als hun bondgenoten zien.

Weet je hoe makkelijk het is om iemand van racisme te beschuldigen? Weet je hoe makkelijk het is om iemand verdacht te maken? Vooral van zaken die je toch niet kunt bewijzen.

Jij denk wel erg veel te weten over de politieman. Zelfs hoe deze zou kunnen denken.

Vrij aanmatigend.

Je zou voor de gein is een gesprek met een gemiddelde agent aan meoten knopen. Misschien dat er dan, ondanks je vermeende inside information, een wereld voor je open gaat.

Maarten
15-07-02, 14:27
Geplaatst door Marsipulami
Hoe ga je de racistische intentie bewijzen van de politieagent op ronde die een bekeuring uitschrijft voor een wagen van een Marokkaan die verkeerd geparkeerd staat, en een andere verkeerd geparkeerde wagen elders in de straat niet bekeurd ?


Hoe weet een agent in godsnaam, dat het de auto van een marokkaan is??

JobHopper
15-07-02, 14:56
Geplaatst door Maarten


Hoe weet een agent in godsnaam, dat het de auto van een marokkaan is??

<geintje>
Als het zijn eigen auto is, die 2 weken daarvoor gestolen was?
</geintje>

Marsipulami
15-07-02, 14:56
Geplaatst door Maarten
Hoe weet een agent in godsnaam, dat het de auto van een marokkaan is??

De agent kan bv vertrouwd zijn met de buurt en de eigenaar van de wagen kunnen kennen. De chauffeur van de wagen hebben zien uitstappen. De origine van de bewoner van het huis kennen waarvoor de chauffeur zijn wagen heeft gezet. Het systeem dat je in elke politiediecombi kan vinden om nummerplaten van wagens na te gaan op diefstal, contact met politiedienst via draadloze verbindingen enz.

Marsipulami
15-07-02, 15:01
Geplaatst door Tomas
Als je je eigen replies een keer zou laten staan, zodat je jezelf kunt nalezen zou ook geen verkeerde keuze zijn.

Ze staan er nog allemaal in deze thread veel leesgenot.

Tomas
15-07-02, 15:08
Geplaatst door Marsipulami


Ze staan er nog allemaal in deze thread veel leesgenot.

Nog wel.

't is beter als je een keer inhoudelijk zou reageren in plaats van zinloze one-liners te plaatsen.

11-09
15-07-02, 15:12
Geplaatst door Bodhisattva


pleiten voor hardere aanpak en het dan als racisme bestempelen zuigt dikke ezelsl*llen
ehh..daarmee bedoeld men schuldige verdachten zoals inbrekers, moordenaars,fietsendieven,tasjesrovers,verkrachter s,bolletjesslikkers,drugsdealers,afpersers,pooiers ,terroristen,vechtersbazen etc.
dus geen jochies van 16 die met het mooie weer ( In nederland is dat niet vaak het geval namelijk.)even met de scooter naar scheveningen willen gaan!

Ik hoop dat je het nu wel begrepen hept? :regie: :auw:

Tomas
15-07-02, 15:32
Geplaatst door Marsipulami


De agent kan bv vertrouwd zijn met de buurt en de eigenaar van de wagen kunnen kennen. De chauffeur van de wagen hebben zien uitstappen. De origine van de bewoner van het huis kennen waarvoor de chauffeur zijn wagen heeft gezet. Het systeem dat je in elke politiediecombi kan vinden om nummerplaten van wagens na te gaan op diefstal, contact met politiedienst via draadloze verbindingen enz.

En ondanks al deze suggestieve methodes, wordt mijn auto altijd, maar dan ook echt altijd als eerste bekeurt.

Of komt dat omdat ik in een gestolen auto rijd. Waarbij de vorige eigenaar blijkbaar van Marokkaanse origine was.

Dat zou kunnen.

Tomas
15-07-02, 15:33
Geplaatst door 11-09

ehh..daarmee bedoeld men schuldige verdachten zoals inbrekers, moordenaars,fietsendieven,tasjesrovers,verkrachter s,bolletjesslikkers,drugsdealers,afpersers,pooiers ,terroristen,vechtersbazen etc.
dus geen jochies van 16 die met het mooie weer ( In nederland is dat niet vaak het geval namelijk.)even met de scooter naar scheveningen willen gaan!

Ik hoop dat je het nu wel begrepen hept? :regie: :auw:

De jochies werden aangehouden, althans dat probeerde de politie, omdat ze mogelijk een scootertje hadden gejat. Door het bieden van werstand en het vluchtgedrag van deze "onschuldige" jochies, heeft de politie wat hardere maatregelen in gezet.

begrijp jij het nu?

~Panthera~
15-07-02, 15:34
Geplaatst door Tomas


En ondanks al deze suggestieve methodes, wordt mijn auto altijd, maar dan ook echt altijd als eerste bekeurt.

Of komt dat omdat ik in een gestolen auto rijd. Waarbij de vorige eigenaar blijkbaar van Marokkaanse origine was.

Dat zou kunnen.
---------
t zal wel aan je uiterlijk liggen :stomp: :stout:

Tomas
15-07-02, 15:43
Geplaatst door ~Panthera~

---------
t zal wel aan je uiterlijk liggen :stomp: :stout:

Zal ik 't eens over jou hebben?

Vandaag is het "Zeik Tomas af" dag?

~Panthera~
15-07-02, 16:00
Geplaatst door Tomas


Zal ik 't eens over jou hebben?

Vandaag is het "Zeik Tomas af" dag?
------------
<-----mijn avatar ben ik......zijk gerust een eind heen :hihi:

en "zeik Thomas af dag" maak jij ervan. :wow: paranoia...... :droef:

GroteWolf
15-07-02, 16:13
Ik ben blij dat ik geen wijkagent ben in Amsterdam West. Als je zo het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt ga je vanzelf een keer over de schreef. Waarna je meteen geschorst wordt en je je promotie kan vergeten. K.lotebaan!

Maar dus: Ja. Discriminatie zal voorkomen met als gevolg dat juist onschuldige kwetsbare (jongens) moeten bloeden voor het gedrag van hun pesterige geharde broeders. Mag niet, maar het is alleen maar menselijk dat een agent dan wel eens zijn geduld zal verliezen. Ziet ie weer die jongen die ie gisteren nog heeft opgepakt voor straatroof en nu al weer vrij. Staat 'm nog uit te lachen ook. Niet 1 keer, maar honderd keer per jaar. Tsja, hoe reageer je dan.

Of: Nee. Ik denk dat er weinig moedwillig gediscrimineerd wordt buiten bovengenoemd geval. Alhoewel er altijd incidentele gevallen zullen zijn. Maar inderdaad, ik ben geen allochtoon dus het blijven aannames wmb.

Stylissimo
15-07-02, 17:31
Ik vind deze discussie maar een beetje krom hoor.

Als een politieman een marokkaanse of turkse jongen goed aanpakt is het vanwege z'n nationaliteit/ras/huidskleur?

Als een politieman een nederlandse jongen goed aanpakt is het normaal?

Ik begrijp het niet, zal wel aan mij liggen.

Wat mij betreft pakken ze die marokkaanse randgroepjongeren NOG HARDER aan want ze leren t toch niet. Door die domme kneuzen en die koeriers krijg ik een slechte naam.

Opfokken met die kneuzen.....

criminaar
16-07-02, 15:19
Geplaatst door Stylissimo
Ik vind deze discussie maar een beetje krom hoor.

Als een politieman een marokkaanse of turkse jongen goed aanpakt is het vanwege z'n nationaliteit/ras/huidskleur?

Als een politieman een nederlandse jongen goed aanpakt is het normaal?

Ik begrijp het niet, zal wel aan mij liggen.

Wat mij betreft pakken ze die marokkaanse randgroepjongeren NOG HARDER aan want ze leren t toch niet. Door die domme kneuzen en die koeriers krijg ik een slechte naam.

Opfokken met die kneuzen..... ben jij als idioot geboren of een idioot geworden?de vraag dat je moet stellen, is wanneer heb je de politie ooit een hollander hard zien aanpakken. Hij krijgt eerst een gebakje met koffie in de wagen en wordt pas daarna afgevoerd...terwijl een migrant eerst rake klappen krijgt, een pas daarna de ondervraging ondergaat.... :boogie: :student: :boogie: :student:

Maarten
16-07-02, 19:45
Hey 911! Ik heb me hier blauw staan tikken.. Zegt het je wat, of past het niet in je straat?

Het "ze moeten ook altijd óns hebben" -gehalte hier is erg groot. Meestal is dat het gevolg van enkel in de eigen straat kijken.
Linkse actievoerders klagen overigens ook al jaren over politieoptreden..

Verhalen over harde aanpak van Autochtonen zijn er trouwens altijd geweest. Maar dat was meestal het gevolg van verzet, of grote bek, enz.. En bij groepen zou de politie al snel hard kunnen zijn. Als ze daar een grote bek tolereren, dan zijn ze binnen de kortste keren hun gezag kwijt...

Allochtonen zijn op straat vaak in groepen. Nou dan weet je het wel: protesteren, niet mee werken, grote bek enz, en je hangt al snel in de prijzen! En als de politie niet populair is bij allochtonen, dan zal dat wel vaker gebeuren.
Politie maakt al zat mee met allochtonen. Nou, als je niet rustig weet te blijven, verbaas je dan ook niet .

Er zou best discriminatie kunnen zijn. Maar ik las hier enkel over extreme dingen. Die hebben altijd een hele andere verklaring.

Waiting
17-08-02, 15:14
Geplaatst door Maarten
Hey 911! Ik heb me hier blauw staan tikken.. Zegt het je wat, of past het niet in je straat?

Het "ze moeten ook altijd óns hebben" -gehalte hier is erg groot. Meestal is dat het gevolg van enkel in de eigen straat kijken.
Linkse actievoerders klagen overigens ook al jaren over politieoptreden..

Verhalen over harde aanpak van Autochtonen zijn er trouwens altijd geweest. Maar dat was meestal het gevolg van verzet, of grote bek, enz.. En bij groepen zou de politie al snel hard kunnen zijn. Als ze daar een grote bek tolereren, dan zijn ze binnen de kortste keren hun gezag kwijt...

Allochtonen zijn op straat vaak in groepen. Nou dan weet je het wel: protesteren, niet mee werken, grote bek enz, en je hangt al snel in de prijzen! En als de politie niet populair is bij allochtonen, dan zal dat wel vaker gebeuren.
Politie maakt al zat mee met allochtonen. Nou, als je niet rustig weet te blijven, verbaas je dan ook niet .

Er zou best discriminatie kunnen zijn. Maar ik las hier enkel over extreme dingen. Die hebben altijd een hele andere verklaring.

http://www.smilies.nl/person/mensen1/jesus.gif wat een zeikerd :zwaai:

eddy
18-08-02, 13:43
Geplaatst door criminaar
ben jij als idioot geboren of een idioot geworden?de vraag dat je moet stellen, is wanneer heb je de politie ooit een hollander hard zien aanpakken. Hij krijgt eerst een gebakje met koffie in de wagen en wordt pas daarna afgevoerd...terwijl een migrant eerst rake klappen krijgt, een pas daarna de ondervraging ondergaat.... :boogie: :student: :boogie: :student:
Heb jij als randdebiel zeker al ervaren. :stout:

criminaar
21-08-02, 21:46
Geplaatst door eddy

Heb jij als randdebiel zeker al ervaren. :stout: hmmm durven ze dan een advocaat slaan ...... :gefeli: :cola: :cola: :cola:

JobHopper
22-08-02, 08:19
Geplaatst door criminaar
hmmm durven ze dan een advocaat slaan ...... :gefeli: :cola: :cola: :cola:

Advocaat van de :duivel: zeker....

Ikke4real
05-10-02, 22:05
Geplaatst door Uziel Gal
De politie en de overheid trekt allochtonen voor !

Hoe vaak kom ik niet de volgende opmerking tegen bij de vacatures:

Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een allochtoon.

Dus ja, Politiediensten discrimineren allochtonen :D

Ali G
22-10-02, 14:25
K denk dat allochtonen het ten overstaan van de politie het in Nederland nog beter hebben dan allochtonen in verscheidenen andere landen, als FR, DU etc.

Florence
22-10-02, 16:59
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met het racisme vanuit de dienaar der wet. Het overgrote deel van de allochtonen in nederland is van Belgische of Duitse afkomst. Hee simpel gezegd: daar zie je niet aan dat ze allochtoon zijn. Zij trekken dan ook het gemiddeld genomen racisme van politie agenten omlaag

Don
22-10-02, 17:31
Geplaatst door Florence
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met het racisme vanuit de dienaar der wet. Het overgrote deel van de allochtonen in nederland is van Belgische of Duitse afkomst. Hee simpel gezegd: daar zie je niet aan dat ze allochtoon zijn. Zij trekken dan ook het gemiddeld genomen racisme van politie agenten omlaag

Goed, nou dan zijn we hier ook weer uitgeluld....