PDA

Bekijk Volledige Versie : Verkiezingen woensdag a.s.



Bofko
08-06-10, 01:56
Ik heb zitten twijfelen.
Ik weet het nog niet. Twijfelen, notabene tussen SP en VVD. Ongelooflijk, kennelijk laat ik mijn onderbuikgevoelens spreken.Zo'n soort keuze heb ik nog nooit gehad.
Tegen groen-links, dat wel. Als je de zwakken wil helpen moet je wel de middelen hebben om ze te helpen natuurlijk.
De onderbuik weegt veiligheid en criminaliteit af tegen banken, bonussen, speculanten en neo-liberalen.Dat laatste is een SP-speerpunt en zie je niet bij anderen en voor mij de grootste pain-in-the-ass in de huidige wereld. Het intellect kan de keuze nog niet bepalen.Subsidie en ontwikkelingshulp zijn financiele instrumenten die me niet aanspreken, sterker nog : vaak averechts werken.Eigen redzaamheid staat hoog in het vaandel.
Korte of lange termijn ? Idee daarvan ? I don't know yet. Ik ben de zwevende kiezer pur sang.

Keydo
08-06-10, 02:16
De Volkskrant doet wat het CPB naliet en zet de verkiezingen op zijn kop met gedegen koopkracht berekeningen: De plannen van 'linkse' partijen leiden de komende jaren veelal tot een gunstig effect op de koopkracht van mensen en die van 'rechtse' partijen tot een slechtere koopkracht.
Dat blijkt uit zaterdag gepubliceerde berekeningen van het onderzoeksinstituut Nyfer die zijn uitgevoerd in opdracht van de Volkskrant. Door de plannen van rechtse partijen gaat de koopkracht er de komende jaren gemiddeld op achteruit. Bij linkse partijen stijgt de koopkracht juist. Het verschil tussen de partijen loopt in 2015 op van tientallen euro’s per maand voor een bijstandsgezin tot soms honderden euro’s per maand voor tweeverdieners met een koopwoning.
Een alleenstaande uitkeringsgerechtigde met twee kinderen krijgt er bij PvdA en SP maandelijks 60 tot 90 euro bij. Bij CDA, D66, VVD en PVV heeft de bijstandsmoeder tussen de 20 en 100 euro minder te besteden. De beperking van de hypotheekrente die sommige partijen voorstellen, telt nog nauwelijks door in de koopkracht. Dit komt doordat veel plannen pas later ingaan en stapsgewijs worden ingevoerd. De alleenstaande AOW’er wint bij de SP maandelijks zo’n 60 euro. Bij het CDA en D66 is deze het slechtst af, met een koopkrachtverlies van 20 euro per maand. Bij de VVD blijft het koopkrachtverlies beperkt tot 4 euro per maand.*
De resultaten van de Nyferberekening bieden een goede indicatie, maar door de vele aannamen en mogelijke uitzonderingen kunnen de verschillen tussen gezinnen groot zijn. Het CPB rekent voor een eindoordeel vele duizenden gezinnen door en neemt dan het gemiddelde.*

Mark
08-06-10, 10:16
De Volkskrant doet wat het CPB naliet en zet de verkiezingen op zijn kop met gedegen koopkracht berekeningen: De plannen van 'linkse' partijen leiden de komende jaren veelal tot een gunstig effect op de koopkracht van mensen en die van 'rechtse' partijen tot een slechtere koopkracht.
Dat blijkt uit zaterdag gepubliceerde berekeningen van het onderzoeksinstituut Nyfer die zijn uitgevoerd in opdracht van de Volkskrant. Door de plannen van rechtse partijen gaat de koopkracht er de komende jaren gemiddeld op achteruit. Bij linkse partijen stijgt de koopkracht juist. Het verschil tussen de partijen loopt in 2015 op van tientallen euro’s per maand voor een bijstandsgezin tot soms honderden euro’s per maand voor tweeverdieners met een koopwoning.
Een alleenstaande uitkeringsgerechtigde met twee kinderen krijgt er bij PvdA en SP maandelijks 60 tot 90 euro bij. Bij CDA, D66, VVD en PVV heeft de bijstandsmoeder tussen de 20 en 100 euro minder te besteden. De beperking van de hypotheekrente die sommige partijen voorstellen, telt nog nauwelijks door in de koopkracht. Dit komt doordat veel plannen pas later ingaan en stapsgewijs worden ingevoerd. De alleenstaande AOW’er wint bij de SP maandelijks zo’n 60 euro. Bij het CDA en D66 is deze het slechtst af, met een koopkrachtverlies van 20 euro per maand. Bij de VVD blijft het koopkrachtverlies beperkt tot 4 euro per maand.*
De resultaten van de Nyferberekening bieden een goede indicatie, maar door de vele aannamen en mogelijke uitzonderingen kunnen de verschillen tussen gezinnen groot zijn. Het CPB rekent voor een eindoordeel vele duizenden gezinnen door en neemt dan het gemiddelde.*

LOL, die Volkskrant/Nyfer berekeningen bleken fout te zijn (en natuurlijk ten nadele van VVD, CDA) de Volkskrant heeft al een rectificatie geplaatst!!!

Je moet vooral op links stemmen als je in Nederland in de toekomst een situatie wilt hebben a la Griekenland. Natuurlijk is bezuinigen niet leuk maar uitgeven wat je niet hebt is je als een land gedragen als zo'n idioot die leent bij de FRISIA. Uiteindelijk kom je dan ten val.

knuppeltje
08-06-10, 10:41
LOL, die Volkskrant/Nyfer berekeningen bleken fout te zijn (en natuurlijk ten nadele van VVD, CDA) de Volkskrant heeft al een rectificatie geplaatst!!!

Je moet vooral op links stemmen als je in Nederland in de toekomst een situatie wilt hebben a la Griekenland. Natuurlijk is bezuinigen niet leuk maar uitgeven wat je niet hebt is je als een land gedragen als zo'n idioot die leent bij de FRISIA. Uiteindelijk kom je dan ten val.

Die berekeningen waren slechts op een paar onderdelen fout.

Maar je kunt gerust zijn, geen enkel verkiezingsprogramma zal na de verkiezing worden uitgevoerd. Wat Rutte of Balkenende in hun rethoriek gebral ook zeggen, ook bij de PvdA wordt er fors bezuinigd.
Aangezien het meest logisch is dat er, zoals het er nu uitziet, een paars kabinet komt, zal dus de bezuiniging wel op het gemiddelde uitkomen van wat VVD, CDA en PvdA in eerste instantie wilden. Het wordt hoe dan ook, flink bezuinigen.

Max Stirner
08-06-10, 10:43
LOL, die Volkskrant/Nyfer berekeningen bleken fout te zijn (en natuurlijk ten nadele van VVD, CDA) de Volkskrant heeft al een rectificatie geplaatst!!!

Je moet vooral op links stemmen als je in Nederland in de toekomst een situatie wilt hebben a la Griekenland. Natuurlijk is bezuinigen niet leuk maar uitgeven wat je niet hebt is je als een land gedragen als zo'n idioot die leent bij de FRISIA. Uiteindelijk kom je dan ten val.



Onzin, ome Job heeft ons allemaal behoud van koopkracht beloofd.


:)

knuppeltje
08-06-10, 11:03
Onzin, ome Job heeft ons allemaal behoud van koopkracht beloofd.


:)


Zelfs na flinke bezuinigen zijn de meesten hier nog steeds zeer koopkrachtig. :)

mark61
08-06-10, 11:19
Ik heb zitten twijfelen.
Ik weet het nog niet. Twijfelen, notabene tussen SP en VVD. Ongelooflijk, kennelijk laat ik mijn onderbuikgevoelens spreken.Zo'n soort keuze heb ik nog nooit gehad.
Tegen groen-links, dat wel. Als je de zwakken wil helpen moet je wel de middelen hebben om ze te helpen natuurlijk.
De onderbuik weegt veiligheid en criminaliteit af tegen banken, bonussen, speculanten en neo-liberalen.Dat laatste is een SP-speerpunt en zie je niet bij anderen en voor mij de grootste pain-in-the-ass in de huidige wereld. Het intellect kan de keuze nog niet bepalen.Subsidie en ontwikkelingshulp zijn financiele instrumenten die me niet aanspreken, sterker nog : vaak averechts werken.Eigen redzaamheid staat hoog in het vaandel.
Korte of lange termijn ? Idee daarvan ? I don't know yet. Ik ben de zwevende kiezer pur sang.

Wat spreekt er vóór de VVD dan? Veiligheid? Ben jij onveilig? De criminaliteit is aan het dalen.

De VVD is de partij van het slag 'vrijheid' dat de crisis heeft veroorzaakt. VVD-bestuurders, als ik goed tel een stuk of 3, hebben dat DSB-debacle gefaciliteerd. En nu moet je hen toevertrouwen de bende die 'hun soort mensen' heeft veroorzaakt weer op te ruimen. Op kosten van de slachtoffers, niet de daders.

Bizar vind ik dat, als je naar de VS, GB etc. kijkt.

D66 lijkt me 'hard' genoeg voor jou :)

Eke
08-06-10, 11:29
Onzin, ome Job heeft ons allemaal behoud van koopkracht beloofd.


:)

Ja, je behoudt je koopkracht. Maar niemand weet nog hoe die koopkracht eruit ziet.:hihi:

Behalve dan voor de kleine krachtjes dan,he. Die kunnen niet kleiner. (mogen niet)

Er moet flink bezuinigd worden. Dat is de realiteit. Maar dak boven je hoofd, eten en zorg bij nood hebben we gelukkig.
Onderwijs is ook in de buurt. En zelfs aan veiligheid kun je zelf wat doen.




Bofko, sinds gisteren ben ik geen zwevende kiezer meer. Fijn gevoel !
Jij hoeft maar te kiezen uit 2 partijen.(VVD en SP)
Kun je niet het voor jou belangrijkste punt vergelijken ?




Er zijn bv. mensen die eindelijk vrede willen in het M-O. Gazanen zijn al meer dan 60 jaar bezet. Nederland heeft veel vriendschapsbanden van oudsher met Isaël.
Maar we hebben ook veel meer oog gekregen voor de Palestijnen. Met hen zijn ook veel vriendschapsbanden met ons volk, waar zeker een miljoen moslims toe behoren.

Dus als we ons hart volgen als land ,komt er gigadruk op onze vrienden om die stappen te nemen om tot vrede te komen.

Stem je op een linkse partij, bv. in jouw geval op de SP, heb je meer kans op die druk (die te zwak is bij Verhagen).

Maar goed, je kunt dan ook nog kiezen voor een grote linkse partij.:hihi:


Het voelt als het verdelen van de hoofdprijs van de loterij. Die kun je ook honderd keer uitgeven in je fantasie ! Wikken en wegen.

Bofko :succes !

Mark
08-06-10, 11:39
Er zijn bv. mensen die eindelijk vrede willen in het M-O. Gazanen zijn al meer dan 60 jaar bezet. Nederland heeft veel vriendschapsbanden van oudsher met Isaël.
Maar we hebben ook veel meer oog gekregen voor de Palestijnen. Met hen zijn ook veel vriendschapsbanden met ons volk, waar zeker een miljoen moslims toe behoren.

Dus als we ons hart volgen als land ,komt er gigadruk op onze vrienden om die stappen te nemen om tot vrede te komen.

Stem je op een linkse partij, bv. in jouw geval op de SP, heb je meer kans op die druk (die te zwak is bij Verhagen).

Maar goed, je kunt dan ook nog kiezen voor een grote linkse partij.:hihi:


Het voelt als het verdelen van de hoofdprijs van de loterij. Die kun je ook honderd keer uitgeven in je fantasie ! Wikken en wegen.

Bofko :succes !

Ik snap nog steeds niet waarom iemand uberhaupt israel/palestina laat meewegen in zijn oordeel van een politieke partij. wij hebben daar totaal niks mee te maken. En om echt leed kan je je beter druk maken over Congo. Daarnaast zal je stem ook 0,0% invloed hebben op het verdere verloop van dat confilict.

Wide-O
08-06-10, 11:49
D66 lijkt me 'hard' genoeg voor jou :)

Bwof, zonder Jan Terlouw is het ook niet meer wat het was. Ik wor oud geloof ik. :zozo:

Bof, zullen we ruilen? Jij bepaalt mijn stem (volgende zondag), ik de jouwe.

Soldim
08-06-10, 11:56
Bwof, zonder Jan Terlouw is het ook niet meer wat het was. Ik wor oud geloof ik. :zozo:

Bof, zullen we ruilen? Jij bepaalt mijn stem (volgende zondag), ik de jouwe.

Allé Di Rupo!!

Aristos
08-06-10, 12:05
Je moet vooral op links stemmen als je in Nederland in de toekomst een situatie wilt hebben a la Griekenland. Natuurlijk is bezuinigen niet leuk maar uitgeven wat je niet hebt is je als een land gedragen als zo'n idioot die leent bij de FRISIA. Uiteindelijk kom je dan ten val.

De ellende in Griekenland is voornamelijk het gevolg van wanbeleid en corruptie. Daarbij heeft ook Europa enorm gefaald als controlerend orgaan.

FRISIA is nou net een instelling waar rechtse VVD-ers hun graaicultuur vrolijk en ongestoord kunnen praktiseren. Dit alles ondersteund met rechts beleid om woningbezit (schuld) te stimuleren (bijna verplichten).

Wide-O
08-06-10, 12:05
Allé Di Rupo!!

In onze geweldige democratie kan ik noch voor, noch tegen Elio stemmen. :rood: :strik:

mark61
08-06-10, 12:18
een situatie wilt hebben a la Griekenland. .

Dat was 8 jaar Nea Demokratia, de Griekse VVD :moe:

mark61
08-06-10, 12:20
Allé Di Rupo!!

Als je zó Frans spelt hoeft nonkel Elio je ook niet :jammer:

Eke
08-06-10, 12:23
Ik snap nog steeds niet waarom iemand uberhaupt israel/palestina laat meewegen in zijn oordeel van een politieke partij. wij hebben daar totaal niks mee te maken. En om echt leed kan je je beter druk maken over Congo. Daarnaast zal je stem ook 0,0% invloed hebben op het verdere verloop van dat confilict.

Dat is hier al eerder genoemd : Congo's mensen lijden hartverscheurend vaak...

Maar rangorde aanbrengen in ellende van mensen...poeheee.


Hoe kan ik met mijn stem(metje) van morgen invloed uitoefenen op Congo ? Tell me.

Wij hebben bv als Nederland in de EU-als 1 van 3 landen-ingestemd met eigen onderzoek van Israël naar de moorden op het konvooi.

Ja, dat vind ik onverstandig. Ik begrijp wel dat Netanyahu het niet leuk vindt dat hij geen sturing heeft gegeven aan de operatie omdat ie in het buitenland zat en dat er nog meer fouten zijn gemaakt..en dat dat lullig is...
maar een onpartijdig onderzoek (waarbij ook integere neutrale Israëli meedoen, zodat je het Goldstone-effekt zou kunnen voorkomen*)
heeft meer zeggingskracht in de wereld.
Israël wordt gedekt in grote lijnen door Arabieren, VS ,het Westen..

Dus we kunnen samen positieve invloed uitoefenen op het stoppen van een chronisch verziekend proces. Laten we dat doen.**



*Israël heeft het Goldstonerapport uitgekleed door welis-nietes opmerkingen.
** Obama wil het ook trouwens (:hihi: we stampen lekker,he, zei de muis tegen de olifant toen ze over het bruggetje gingen)

mark61
08-06-10, 12:26
Ik snap nog steeds niet waarom iemand uberhaupt israel/palestina laat meewegen in zijn oordeel van een politieke partij. wij hebben daar totaal niks mee te maken. En om echt leed kan je je beter druk maken over Congo. Daarnaast zal je stem ook 0,0% invloed hebben op het verdere verloop van dat confilict.

We zijn een land. Dat een buitenlandse politiek voert. Zich met dingen bemoeit. Dus hebben jij en ik daar ook wat mee te maken.

Nederland stemt altijd blind voor Israël in de VN, vaak als enige samen met de VS, en is de grootste Israëlslijmbal van de EU. Waarom moet dat?

Wide-O
08-06-10, 12:28
Als je zó Frans spelt hoeft nonkel Elio je ook niet :jammer:

Hadden we al niet een topic over meertaligheid? ;)

"Allé" wordt dan weer wel vaak gebruikt door vlamingen. (en is ook vlaams voor "overloop").

mark61
08-06-10, 12:31
Hadden we al niet een topic over meertaligheid? ;)

"Allé" wordt dan weer wel vaak gebruikt door vlamingen. (en is ook vlaams voor "overloop").

Jah maar in Zwitserland gaat dat sneller fout, zoals je ziet. Of het is iets met zijn vrouw hmmm.

Ik weet, maar ik twijfel nog hoe ruimdenkend EdR is in deze.

Tomas
08-06-10, 12:43
Rutte is de snelste leugenaar van het stel. Dat maakt blijkbaar indruk.

VVD staat in de realiteit voor laag geschoolde arbeidsimmigratie, slechte of geen intergratie, bezuinigen op- of verkopen van alles wat de staat juist wel moet regelen, zoals: zorg, veiligheid, infra en onderwijs. De enige lobby waar de VVD echt naar luistert is de fortunate 500.

Tijdens de verkiezingen vertellen ze een ander verhaal. Alleen dan. Voor obvious reasons. Verbazend is het aantal dat er iedere keer weer in stinkt.

Mark
08-06-10, 12:46
hoe dan ook zal VVD de grootste worden en zal er gesneden worden in al die subsidie onzin.

Bart.NL
08-06-10, 12:52
hoe dan ook zal VVD de grootste worden en zal er gesneden worden in al die subsidie onzin.

De meeste subsidie gaat toch al naar de banken.

Tomas
08-06-10, 12:52
hoe dan ook zal VVD de grootste worden en zal er gesneden worden in al die subsidie onzin.

Dat mag van mij best. Betwijfel of de VVD dat er doorduwt. Ze zijn zelf namelij kde grootste subsidiezuigers: Lulverhalen verkopen aan senternovum. Lekker uit eten en lachen met theater van der Ellende. Etc.

mark61
08-06-10, 13:09
Tijdens de verkiezingen vertellen ze een ander verhaal. Alleen dan. Voor obvious reasons. Verbazend is het aantal dat er iedere keer weer in stinkt.

Ja echt bizar. Het is gewoon de partij van de rijken maar het lukt ze elke keer weer mensen te laten denken dat dat niet zo is.

Tomas
08-06-10, 13:12
Ja echt bizar. Het is gewoon de partij van de rijken maar het lukt ze elke keer weer mensen te laten denken dat dat niet zo is.

En niet eens de achterlijkste. 't is de enorme snelheid waarmee Rutte kan liegen die indruk maakt. Die verbaast mij ook.

mark61
08-06-10, 13:13
hoe dan ook zal VVD de grootste worden en zal er gesneden worden in al die subsidie onzin.

Behalve dan het subsidiëren van failliet gaande banken die maar wat aanklootten, want de armen / het klootjesvolk mag de rekening van wild-west-ondernemen betalen. Vrije marktliefhebbers tot het fout gaat, dan moet de staat ze weer redden en zij uit de subsidieruif eten.

Zo doorzichtig joh.

Volk als ome Dirk en ome lachebek zou gewoon in de cel moeten zitten.

mark61
08-06-10, 13:14
En niet eens de achterlijkste. 't is de enorme snelheid waarmee Rutte kan liegen die indruk maakt. Die verbaast mij ook.

Hij heeft dan ook een heel dure Amerikaanse cursus gedaan.

Aït Ayt
08-06-10, 13:50
En niet eens de achterlijkste. 't is de enorme snelheid waarmee Rutte kan liegen die indruk maakt. Die verbaast mij ook.

wat bij mij vooral indruk maakt is het zelfdestructieve gedrag van de stemmers die op de vvd willen gaan stemmen.. de vvd wilt fiks gaan korten bij de onderlaag vd samenleving en vervolgens wil diezelfde onderlaag bij bosjes tegelijk op de vvd gaan stemmen..
interessant om te zien hoe mensen maar wat graag hun eigen glazen in willen gooien..

Tomas
08-06-10, 13:52
wat bij mij vooral indruk maakt is het zelfdestructieve gedrag van de stemmers die op de vvd willen gaan stemmen.. de vvd wilt fiks gaan korten bij de onderlaag vd samenleving en vervolgens wil diezelfde onderlaag bij bosjes tegelijk op de vvd gaan stemmen..
interessant om te zien hoe mensen maar wat graag hun eigen glazen in willen gooien..

Zelfkastijding heet dat. Een typisch protestant fenomeen.

Slinger
08-06-10, 13:57
wat bij mij vooral indruk maakt is het zelfdestructieve gedrag van de stemmers die op de vvd willen gaan stemmen.. de vvd wilt fiks gaan korten bij de onderlaag vd samenleving en vervolgens wil diezelfde onderlaag bij bosjes tegelijk op de vvd gaan stemmen..
interessant om te zien hoe mensen maar wat graag hun eigen glazen in willen gooien..

Griekse toestanden, dat moeten we hier niet hebben, dat snappen de mensen best. En ze snappen ook wel dat ze door links na de verkiezingen genaaid worden.

tanger'73
08-06-10, 14:14
Ja echt bizar. Het is gewoon de partij van de rijken maar het lukt ze elke keer weer mensen te laten denken dat dat niet zo is.

tot overmaat van ramp is de slogan van de VVD zelfs: "de economie kan wel wat VVD gebruiken, zeker nu." want de VVD komt je redden.

Abu_Hurayrah
08-06-10, 14:18
Ik ga voor SP omdat ze niet achter Amerika aangehuppeld zijn bij de beslissing tot inval in Irak. Kleine beloning van mij en met hoop op nog minder nahuppelen van mensenrechtenschendingen door Israël.

Het begint zojuist te regenen, heerlijk zo met dat warme weer.

Slinger
08-06-10, 14:21
Ik ga voor SP omdat ze niet achter Amerika aangehuppeld zijn bij de beslissing tot inval in Irak. Kleine beloning van mij en met hoop op nog minder nahuppelen van mensenrechtenschendingen door Israël.

Het begint zojuist te regenen, heerlijk zo met dat warme weer.

Als het aan de SP had gelegen, dan was Saddam dus nog steeds aan de macht geweest. Goeie reden dus om juist niet op ze te stemmen.

Abu_Hurayrah
08-06-10, 14:30
Als het aan de SP had gelegen, dan was Saddam dus nog steeds aan de macht geweest. Goeie reden dus om juist niet op ze te stemmen.

Vind je dat niet wat buitenproportioneel? De inval. Helemaal gezien het feit dat de voorwendselen waaronder dat gebeurd is niet blijken te kloppen en derhalve leugenachtig genoemd kunnen worden.

Bofko
08-06-10, 14:31
Bwof, zonder Jan Terlouw is het ook niet meer wat het was. Ik wor oud geloof ik. :zozo:

Bof, zullen we ruilen? Jij bepaalt mijn stem (volgende zondag), ik de jouwe.

Doen we !
Ik ga me ff in jouw verkiezingen verdiepen....

Slinger
08-06-10, 14:32
Vind je dat niet wat buitenproportioneel? De inval. Helemaal gezien het feit dat de voorwendselen waaronder dat gebeurd is niet blijken te kloppen en derhalve leugenachtig genoemd kunnen worden.

Voorwendselen of niet, dat is mijn probleem niet. Ik ben blij met het resultaat.

Bofko
08-06-10, 14:33
Rutte is de snelste leugenaar van het stel. Dat maakt blijkbaar indruk.

VVD staat in de realiteit voor laag geschoolde arbeidsimmigratie, slechte of geen intergratie, bezuinigen op- of verkopen van alles wat de staat juist wel moet regelen, zoals: zorg, veiligheid, infra en onderwijs. De enige lobby waar de VVD echt naar luistert is de fortunate 500.

Tijdens de verkiezingen vertellen ze een ander verhaal. Alleen dan. Voor obvious reasons. Verbazend is het aantal dat er iedere keer weer in stinkt.

Dit is wel een goeie.Misschien moet ik maar gaan twijfelen tussen CDA en SP. CDA wel zonder Balkenende dan.

mark61
08-06-10, 14:33
Griekse toestanden, dat moeten we hier niet hebben, dat snappen de mensen best. En ze snappen ook wel dat ze door links na de verkiezingen genaaid worden.

Nog maar een keer: die Griekse toestanden kwamen van rechts. Het bekende rechtse laatdiemensentochlekkerrotzooien.

Abu_Hurayrah
08-06-10, 14:33
Voorwendselen of niet, dat is mijn probleem niet. Ik ben blij met het resultaat.

Dan hecht jij te weinig waarde aan mensenlevens en vluchtelingenstromen, dat is namelijk waar ik naar kijk en wat mijn probleem is.

Slinger
08-06-10, 14:37
Nog maar een keer: die Griekse toestanden kwamen van rechts. Het bekende rechtse laatdiemensentochlekkerrotzooien.

En volgens het PvdA-programma gaan we gewoon op dezelfde voet voort, nog jarenlang, totdat we net zo diep in de shit zitten als de Grieken.

Slinger
08-06-10, 14:38
Dan hecht jij te weinig waarde aan mensenlevens en vluchtelingenstromen, dat is namelijk waar ik naar kijk en wat mijn probleem is.

En jij denkt dat dat onder Saddam niet was gebeurd?

Abu_Hurayrah
08-06-10, 14:45
En jij denkt dat dat onder Saddam niet was gebeurd?

Dat zeg ik niet, maar ik vind een inval wel buiten proportioneel, dus veel meer doden en chaos.

Zo het komt hier met bakken uit de hemel. De zegeningen vallen weer eens in Rotterdam.

Slinger
08-06-10, 14:47
Dat zeg ik niet, maar ik vind een inval wel buiten proportioneel, dus veel meer doden en chaos.

Zo het komt hier met bakken uit de hemel. De zegeningen vallen weer eens in Rotterdam.

Ik niet, je moet altijd bereid zijn om een dictator te tackelen. En Saddam had daarvoor miljoenen slachtoffers gemaakt. Daar zou hij gewoon mee doorgegaan zijn.

De wind is zuidwest, dus het komt hier ook.

mark61
08-06-10, 14:52
En volgens het PvdA-programma gaan we gewoon op dezelfde voet voort, nog jarenlang, totdat we net zo diep in de shit zitten als de Grieken.

Eh, de VVD. Wel blijven opletten.

Slinger
08-06-10, 14:54
Eh, de VVD. Wel blijven opletten.

Nee, de PvdA schuift de bezuinigingen voor zich uit.

Abu_Hurayrah
08-06-10, 15:06
Ik niet, je moet altijd bereid zijn om een dictator te tackelen. En Saddam had daarvoor miljoenen slachtoffers gemaakt. Daar zou hij gewoon mee doorgegaan zijn.

De wind is zuidwest, dus het komt hier ook.

Heb je daar cijfers van? Voor de inval in Irak kwam ik dit tegen:

The estimate that over a million Iraqis have died received independent confirmation from a prestigious British polling agency in September 2007. Opinion Research Business estimated that 1.2 million Iraqis have been killed violently since the US-led invasion.

En dat was in 2007.

Bron: http://www.justforeignpolicy.org/iraq

Morosian
08-06-10, 15:14
De SP vindt dat ondernemers niet zelf mogen beslissen of ze hun winkel op zondag openen.

De SP pleit voor een inkomensafhankelijke kinderbijslag. Dat vinden ze wel zo eerlijk. Minder eerlijk, is dat de kinderbijslag wordt betaald met belastinggeld. Mensen die meer verdienen, betalen al meer belasting. Als je bij het ontvangen van kinderbijslag nog een keer onderscheid naar inkomen maakt, is dat dus dubbelop.

De VVD wil terug naar twee publieke televisienetten, de SP vindt dat we echt alledrie de netten nodig hebben om al die met belastinggeld betaalde kwaliteitsprogramma's uit te kunnen zenden.

De VVD vindt dat de overheid niet 70% van de uitgaven (lees: subsidies) voor kunst en cultuur zou moeten betalen. De SP vindt dat juist in crisistijd kunst en cultuur een signaal kunnen zijn van nieuwe hoop en creativiteit.

De VVD en de SP zijn het eens over de hypotheekrenteaftrek, dat dan weer wel.

Sociale huurwoningen zijn gesubsidieerde huurwoningen voor mensen met een laag inkomen die geen marktconforme huren kunnen betalen. Het is volgens de VVD niet de bedoeling dat mensen met een hoger inkomen profiteren van de kunstmatig lage huren. Deze subsidie wordt immers opgebracht door de belastingbetaler en is alleen bedoeld voor hen die het echt nodig hebben. Gek genoeg is de SP het daar niet mee eens; zij denken dat als mensen met een hoog inkomen in een sociaal zwakke wijk wonen, dat bijdraagt tot diversiteit en de ontplooiing van de wijk.

De SP en VVD willen bredere wegen en zijn tegen de kilometerheffing, maar voor hulp bij zelfdoding.

De SP is tegen marktwerking in de zorg, de VVD voor. Wie wel eens in een prive-kliniek is geweest (wordt meestal vergoed door je ziektekostenverzekering), weet dat de VVD gelijk heeft als ze zeggen dat het de kwaliteit van de zorg ten goede zal komen.

De SP is voor het referendum, omdat ze oprecht denken dat de gemiddelde burger een weloverwogen besluiten kan nemen over fundamentele wetsvoorstellen, zonder daarbij uit puur eigenbelang te handelen. Een referendum over belastingverhoging: wie is er voor?

De SP en VVD zijn tegen hoofddoekjes bij mensen in dienst van de overheid.

De VVD is voor strenger straffen, de SP vindt het wel goed zo. Er gaat volgens de SP geen afschrikwekkende werking vanuit. Dat de familie en het slachtoffer van een loverboy deze na twee weken taakstraf weer op straat kunnen zien lopen, vinden ze bij de SP wel sociaal.

De SP wil bezuinigen op defensie, de VVD op ontwikkelingssamenwerking.

Er zijn nog meer verschillen, maar dit moet voldoende zijn om een keuze te kunnen maken.

Veel wijsheid.

Tomas
08-06-10, 15:17
Nee, de PvdA schuift de bezuinigingen voor zich uit.

Kom jij klaar als Rutte het heeft over 'HET MONSTER VAN DE SCHULDENLAST!'. vergeef me het Wizdom lettertype, maar zo zei ie het wel.

Heerlijk weer eens een nieuwe vijand. Eentje waar niet iedereen moraliserend overheen valt.

Bart.NL
08-06-10, 15:44
Politiek is mien gin bliksem weerd,
gooi moar veur de haaien.

Misschien is het volgende stukje wel interessant:


Thought control


Introduction

Money is power more than anything else. Money commands states, armies and people. As long as the power of money remains out of sight, people will not question the power of banks, governments and the special interest groups surrounding them. To divert attention away from the powers behind the scenes, methods of thought control are implemented. Some of those methods are:
- Diversion: Attention can be diverted by coverage of non-essential issues like sports and celebrities. The American media have spent much time on topics like O.J. Simpson, Michael Jackson and Tiger Woods.
- Selective presentation: A selective presentation of facts can be used to create a certain picture. Nearly every viewpoint has facts supporting it. There is a selective presentation of facts when only facts supporting the viewpoint are mentioned while facts contradicting the viewpoint are ignored.
- Labeling: Labeling can be used to create a certain picture. For example: Palestinians attacking Israel are labeled as terrorists by some while others depict them as people resisting occupation. Israel is depicted as a terrorist state by some while others see Israel as a nation under threat surrounded by enemies.
- Airtime: By giving certain opinions more attention than other opinions, the media can create a certain picture. For example: if the Israeli viewpoint is aired more often than the Palestinian viewpoint, most people will believe the Israeli viewpoint. In this case factual evidence is not needed to create a certain picture.
- Hoaxes: A hoax is a false story. Hoaxes can be presented as news or as facts. For example: the existence of Iraqi weapons of mass destruction was a hoax.
- Propaganda: Propaganda is showing only one viewpoint and presenting this as the truth. For example: Many people see Foxnews as a prominent example of biased corporate media. Foxnews is implicitly acknowledging it is a propaganda channel by calling itself fair and balanced.

The methods of thought control mentioned above are well-known. Many people see through these methods and can identify them in situations where they are used. However the most important method of thought control escapes the attention of most people. It is the political debate and the use of trigger words. By creating and maintaining opposing opinions, attention can be driven away from essential issues so solutions remain out of sight. In this way trigger words can be used to make people react in a frenzy on situations without clear observation and thought.


Dialectic and political debate

According to Wikipedia dialectic (also called dialectics or the dialectical method) is a method of argument, which has been central to both Eastern and Western philosophy since ancient times. The word dialectic originates in Ancient Greece, and was made popular by Plato's Socratic dialogues. Dialectic is rooted in the ordinary practice of a dialogue between two or more people who hold different ideas and wish to persuade each other. The presupposition of a dialectical argument is that the participants, even if they do not agree, share at least some meanings and principles of inference.

Our political debate is shaped by Hegelian dialectic. The basic idea behind Hegelian dialectic is that solving a conflict of opposing sides will lead to progress. Hegelian dialectic, usually presented in a three-fold manner, was stated by Heinrich Moritz Chalybäus as comprising three dialectical stages of development: a thesis, giving rise to its reaction, an antithesis, which contradicts or negates the thesis, and the tension between the two being resolved by means of a synthesis.

The conflict of Capitalism versus Socialism or free market versus government was the fundamental theme in most of our political debate for over a century because wealth is not distributed based on need or economic achievement. Both ideologies state that they have the best intentions for mankind. However only understanding the underlying cause of a conflict can solve the conflict if both sides share the same basic principles. The underlying cause of the conflict between Capitalism and Socialism is usury, which is the charging of interest on money.

Usury results in a distribution of wealth that is not based on need or economic achievement. Socialists mistakenly believed that return on capital and therefore Capitalism was the cause of the exploitation of workers. The capitalists had to defend themselves against those allegations. In this way the thesis Socialism as an ideology gave rise to the antithesis Capitalism as an ideology. This resulted in a fierce political debate that lasted for more than a century. However the political debate was not resolved in a synthesis but only resulted in people taking sides.


The use of Hegelian dialectic

On the site Newworldrhinos.blogspot.com the following observation has been made:

In 1847 the London Communist League (Karl Marx and Frederick Engels) used Hegel’s theory of the dialectic to back up their economic theory of Communism. Now, in the 21st century, Hegelian-Marxist thinking affects our entire social and political structure. The Hegelian dialectic is the framework for guiding our thoughts and actions into conflicts that lead us to a predetermined solution. If we do not understand how the Hegelian dialectic shapes our perceptions of the world, then we do not know how we are helping to implement the vision. When we remain locked into dialectical thinking, we cannot see out of the box.

Hegel’s dialectic is the tool which manipulates us into a frenzied circular pattern of thought and action. Every time we fight for or defend against an ideology we are playing a necessary role in Marx and Engels’ grand design to advance humanity into a dictatorship of the proletariat. The synthetic Hegelian solution to all these conflicts can’t be introduced unless we all take a side that will advance the agenda. The Marxist’s global agenda is moving along at breakneck speed. The only way to completely stop the privacy invasions, expanding domestic police powers, land grabs, insane wars against inanimate objects (and transient verbs), covert actions, and outright assaults on individual liberty, is to step outside the dialectic. This releases us from the limitations of controlled and guided thought.

Karl Marx thought of class struggle as a dialectic conflict with a predetermined outcome. However the use of Hegelian dialectic will not necessarily promote the communist agenda. It can also be used to create a corporate police state ruled by oligarchs. Under the rule of President Bush the United States progressed into this direction. Because the police state was not an issue of debate between the left wing liberals and the right wing conservatives, it could be implemented with the consent of the majority of both sides. Essential issues are decided without much debate because the political debate is not concentrated on them. The Hegelian dialectic controls our thought and actions by focussing the attention of the public on non essential issues. Because this dynamic is not correctly understood, this trend is not effectively countered.

As long as the political debate rages, powers behind the scenes can profit from this. In this way the population of a democratic country will become alienated of the political system. The control of the wealthy and powerful over society steadily increased by corrupting the political system while the strategic interests of the country are neglected (see also: New York Post - China's debt bomb). In this way their share of the wealth steadily increased at the expense of the ordinary people (see also: Fairfield University - The Distribution of Wealth in America) while poverty spreaded into the suburbs (see also:Brookings - The Suburbanization of Poverty: Trends in Metropolitan America, 2000 to 2008) and jobs became less secure (see also: Newsweek - The Disposable Worker).

As long as people remain stuck in promoting political agendas, politics will not solve the problems of society because all ideologies including Capitalism have failed. Central in the ideology of Capitalism is that people who work hard and take risk should be rewarded. However this is not always a good idea, especially when this hard work and risk taking harms other people or nature. Furthermore Capitalism is like a game of Monopoly where a few end up with all the possessions, but this still seems to lie beyond the grasp of its proponents.


Trigger words

The result of Hegelian dialectic and political debate is that the use of trigger words activates predetermined responses from individuals depending on their political or religious views. The responses are based on belief systems that generate emotions like "this is good" or "this is evil". Some of those trigger words are: free markets, government intervention, Capitalism, Socialism, Nazism, racism, anti-Semitism, Jews, whites, blacks, gay marriage, abortion, Islam, Zionism, intelligent design, evolution theory, liberals and conservatives.

In the Netherlands the adjustment problems of Muslim imigrants in the Dutch society were not seriously debated for a long time because people raising the issue were often labeled as racists. Racism was a trigger word that blocked any rational discussion of the situation. Because of this right-wing extremists have succeeded in making Islam a trigger word so the issue still is not discussed in rational way. This makes it difficult to find a good solution.

The political debate in the United States is very effective in directing money away from the people to the oligarchic interests. The debate concentrates on whether or not the United States can afford to have a universal health care system or social security, which are items that benefit the people. The spending on the military, the police state and the wars that benefit the oligarchic interests are not questioned.

The debate about health care reform in the United States is dragging on for 60 years now. After World War II, President Truman proposed a government insurance plan that would cover everyone. Republicans and the American Medical Association labeled the plan as socialistic. Socialism was used as a trigger word to generate negative responses, which was enough to defeat Truman's plan.

Currently the problem of Islamic terrorism in the United States is exaggerated. Terrorism is not a significant cause of death in the United States while Islamic terrorism makes up only 6% of terrorist attacks. Money spent on a guaranteed healthcare for all US citizens will save far more lives than money spent on the War on Terrorism. Trigger words like "soft on terrorism" generate emotions that block a rational discussion of the money spent on the military, the police state and the wars. The military spending often does not contribute to the security of the United States at all.

The Zionists use anti-Semitism as a trigger word to gain the moral high ground by linking criticism on Israel to anti-Semitism. Labeling criticism on Israel as anti-Semitism is their method to end any serious debate on the issue. Because of the Holocaust the word anti-Semitism has a strong sense of evil surrounding it. The exploitation of the word anti-Semitism and the Holocaust by Zionists for their political purposes shows their lack of morality because Zionism and Nazism are nearly identical ideologies.

After World War II Fascism and Nazism have been the ultimate trigger words. Those words are used to label all kinds of situations depending on the the political agenda of the people using the word. According to Franklin Delano Roosevelt Fascism is the ownership of the government by private interests. Stephen Schwartz defines fascism as a violent totalitarian ideology to underpin the theory of Islamofascism. Because there are similarities between ideological principles and practical outcome, Zionism can also be seen as a form of Nazism.


Political parties

Political parties are institutions that need the political debate to justify their existence while the political debate itself distracts the attention away from important issues. They often identify themselves with ideologies that have failed and try to generate emotional responses by the use of trigger words to forward their political agendas. Furthermore power politics have the potential of destroying a country. Political parties can be corrupted by special interest groups and corporations. In this way corruption becomes institutionalised. When the institution is corrupted, all people that want to have a career within the institution also need to engage in bribery and corruption.

In many Western European countries the role of money in political parties seems less predominant than in the United States, but this is not true. Also in Western Europe business interests influence political decisions in a significant way. There is a network of captains of industry and politicians called the Old Boys Network that runs the affairs in The Netherlands. Part of the Old Boys Network is the former union leader and Social Democrat Prime Minister Wim Kok, who once opposed high bonuses and called them exhibitionistic self enrichment. He became a strong supporter of high bonuses after he was appointed as a member of the Supervisory Board of the Dutch banking giant ING.

His successor Prime Minister Jan Peter Balkenende specifically praised the mentality of the Dutch East India Company VOC of the Seventeenth Century. The VOC was a government mandated private enterprise that combined trade with wars. The VOC was the first multinational corporation in history. The same model of government mandated private enterprises is now applied in Iraq and Afghanistan. It may therefore not be a coincidence that the Netherlands supported the wars in Iraq and Afghanistan and has sent troops to those countries.

Royal Dutch Shell, which is partly a Dutch company, did benefit enormously from the Iraq war. Shell succeeded in acquiring a large stake in the Iraqi oil assets. Furthermore a brother of Jan Peter Balkenende is managing director for Tenaris, which is a supplier of tubes and related services for the world's energy industry that has acquired contracts in Iraq and Afghanistan. Wim Kok and Jan Peter Balkenende are only examples of how business interests dominate political decisions. These practices are widespread at all political levels within the mainstream political parties.

tanger'73
08-06-10, 15:50
Zo het komt hier met bakken uit de hemel. De zegeningen vallen weer eens in Rotterdam.

het heeft inmiddels amstel bereikt.

Aït Ayt
08-06-10, 15:56
het heeft inmiddels amstel bereikt.

en niet zo'n beetje ook..

Aït Ayt
08-06-10, 15:59
Ik ga voor SP omdat ze niet achter Amerika aangehuppeld zijn bij de beslissing tot inval in Irak. Kleine beloning van mij en met hoop op nog minder nahuppelen van mensenrechtenschendingen door Israël.



mijn stem gaat naar de nummer twee van de sp: harry van bommel..

Slinger
08-06-10, 16:00
mijn stem gaat naar de nummer twee van de sp: harry van bommel..

Harry van Bomgordel. Lijkt me precies goed voor jou!

Umarvlie
08-06-10, 16:05
SGP, onttrek de vrouw aan het arbeidsprocess (daling werkeloosheid) en haal ze uit de auto (minder files) en we hebben een groot aantal van de problemen opgelost....

Kleine prognose over de uitslag - kabinet wordt (alweer) grijs (van de compromissen).

Aït Ayt
08-06-10, 16:07
Harry van Bomgordel. Lijkt me precies goed voor jou!

hij is een vd zeldzame tweede-kamerleden die al jaren opkomt voor de rechten vd palestijnen..
het is jammer dat de zionlobby hem probeert te criminaliseren zoals jij nu doet maar hij laat zich niet uit het veld slaan..

Slinger
08-06-10, 16:31
hij is een vd zeldzame tweede-kamerleden die al jaren opkomt voor de rechten vd palestijnen..
het is jammer dat de zionlobby hem probeert te criminaliseren zoals jij nu doet maar hij laat zich niet uit het veld slaan..

Hij heeft zich al lang uit het veld laten slaan. Heb je enig idee waarom hij twee keer geen enkele kans maakte om nummer 1 te worden?

Aït Ayt
08-06-10, 16:38
Heb je enig idee waarom hij twee keer geen enkele kans maakte om nummer 1 te worden?

omdat hij zichzelf niet kandidaat heeft gesteld om lijsttrekker te worden van de sp..

Slinger
08-06-10, 16:57
omdat hij zichzelf niet kandidaat heeft gesteld om lijsttrekker te worden van de sp..

Wijselijk niet. Hij had de ambitie wel, hoor.

Armadillo
08-06-10, 18:28
De SP vindt dat
.
.
.
Veel wijsheid.

En nu eentje van GroenLinks versus Partij van de Dieren versus Piratenpartij.
Dan ga ik thee zetten :cola:

Abu_Hurayrah
08-06-10, 20:27
mijn stem gaat naar de nummer twee van de sp: harry van bommel..

Ik ga ook op hem stemmen inshaAllah.

fisherman1969
08-06-10, 20:47
De SP vindt dat ondernemers niet zelf mogen beslissen of ze hun winkel op zondag openen.

De SP pleit voor een inkomensafhankelijke kinderbijslag. Dat vinden ze wel zo eerlijk. Minder eerlijk, is dat de kinderbijslag wordt betaald met belastinggeld. Mensen die meer verdienen, betalen al meer belasting. Als je bij het ontvangen van kinderbijslag nog een keer onderscheid naar inkomen maakt, is dat dus dubbelop.

De VVD wil terug naar twee publieke televisienetten, de SP vindt dat we echt alledrie de netten nodig hebben om al die met belastinggeld betaalde kwaliteitsprogramma's uit te kunnen zenden.

De VVD vindt dat de overheid niet 70% van de uitgaven (lees: subsidies) voor kunst en cultuur zou moeten betalen. De SP vindt dat juist in crisistijd kunst en cultuur een signaal kunnen zijn van nieuwe hoop en creativiteit.

De VVD en de SP zijn het eens over de hypotheekrenteaftrek, dat dan weer wel.

Sociale huurwoningen zijn gesubsidieerde huurwoningen voor mensen met een laag inkomen die geen marktconforme huren kunnen betalen. Het is volgens de VVD niet de bedoeling dat mensen met een hoger inkomen profiteren van de kunstmatig lage huren. Deze subsidie wordt immers opgebracht door de belastingbetaler en is alleen bedoeld voor hen die het echt nodig hebben. Gek genoeg is de SP het daar niet mee eens; zij denken dat als mensen met een hoog inkomen in een sociaal zwakke wijk wonen, dat bijdraagt tot diversiteit en de ontplooiing van de wijk.

De SP en VVD willen bredere wegen en zijn tegen de kilometerheffing, maar voor hulp bij zelfdoding.

De SP is tegen marktwerking in de zorg, de VVD voor. Wie wel eens in een prive-kliniek is geweest (wordt meestal vergoed door je ziektekostenverzekering), weet dat de VVD gelijk heeft als ze zeggen dat het de kwaliteit van de zorg ten goede zal komen.

De SP is voor het referendum, omdat ze oprecht denken dat de gemiddelde burger een weloverwogen besluiten kan nemen over fundamentele wetsvoorstellen, zonder daarbij uit puur eigenbelang te handelen. Een referendum over belastingverhoging: wie is er voor?

De SP en VVD zijn tegen hoofddoekjes bij mensen in dienst van de overheid.

De VVD is voor strenger straffen, de SP vindt het wel goed zo. Er gaat volgens de SP geen afschrikwekkende werking vanuit. Dat de familie en het slachtoffer van een loverboy deze na twee weken taakstraf weer op straat kunnen zien lopen, vinden ze bij de SP wel sociaal.

De SP wil bezuinigen op defensie, de VVD op ontwikkelingssamenwerking.

Er zijn nog meer verschillen, maar dit moet voldoende zijn om een keuze te kunnen maken.

Veel wijsheid.

Blijft over de PVV :wohaa:

fisherman1969
08-06-10, 21:05
hij is een vd zeldzame tweede-kamerleden die al jaren opkomt voor de rechten vd palestijnen..
het is jammer dat de zionlobby hem probeert te criminaliseren zoals jij nu doet maar hij laat zich niet uit het veld slaan..

Dat is een goede reden dus om op hem te stemmen , wat heeft een Palestijn in GODSNAAM te maken met de verkiezingen in een klein K8T landje als Nederland !!
Er zijn nog wel meer landen die er veel erger aan toe zijn als de Palestijnen,
als we die allemaal een rol laten spelen over ons toekomstige kabinet , het is toch om je rot te lachen.:D
We geven al een vermogen uit aan zgn buitenlandse hulp !
Ook aan de Palestijnen ( dehaven ligt alweer in puin) AFRIKAANSE LEIDERS VAN STRAATARME LANDEN ZIJN SCHAT HEMEL RIJK enz enz .
Weet je wat onze (hulp) in AFHGANISTAN KOSSTE ??? waar WILDERS fel tegen was
Ik weet ook niet meer op wie ik ga stemmen , op JOB COHEN die zelf de gevolgen van Nazie heeft ondervonden als JOOD ???
DENK DAT IK DAT MAAR GA DOEN , al was het alleen maar om het feit dat ik hier uitspraken heb gehoord van: ik haat ALLE JODEN !

fisherman1969
08-06-10, 21:11
Dat is een goede reden dus om op hem te stemmen , wat heeft een Palestijn in GODSNAAM te maken met de verkiezingen in een klein K8T landje als Nederland !!
Er zijn nog wel meer landen die er veel erger aan toe zijn als de Palestijnen,
als we die allemaal een rol laten spelen over ons toekomstige kabinet , het is toch om je rot te lachen.:D
We geven al een vermogen uit aan zgn buitenlandse hulp !
Ook aan de Palestijnen ( dehaven ligt alweer in puin) AFRIKAANSE LEIDERS VAN STRAATARME LANDEN ZIJN SCHAT HEMEL RIJK enz enz .
Weet je wat onze (hulp) in AFHGANISTAN KOSSTE ??? waar WILDERS fel tegen was
Ik weet ook niet meer op wie ik ga stemmen , op JOB COHEN die zelf de gevolgen van Nazie heeft ondervonden als JOOD ???
DENK DAT IK DAT MAAR GA DOEN , al was het alleen maar om het feit dat ik hier uitspraken heb gehoord van: ik haat ALLE JODEN !

itaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keydo
Ik haat Joden klaar!

tanger'73
08-06-10, 21:27
wat bij mij vooral indruk maakt is het zelfdestructieve gedrag van de stemmers die op de vvd willen gaan stemmen.. de vvd wilt fiks gaan korten bij de onderlaag vd samenleving en vervolgens wil diezelfde onderlaag bij bosjes tegelijk op de vvd gaan stemmen..
interessant om te zien hoe mensen maar wat graag hun eigen glazen in willen gooien..


En helemaal als je bedenkt dat wilders en die uitgerangeerde knol beide uit deze VVD zijn voortgekomen. heeft de VVD toch slim gedaan, twee splinterpartijen naast die van hem mogelijk maken, altijd prijs.

Bofko
08-06-10, 21:42
Bwof, zonder Jan Terlouw is het ook niet meer wat het was. Ik wor oud geloof ik. :zozo:

Bof, zullen we ruilen? Jij bepaalt mijn stem (volgende zondag), ik de jouwe.

De Belgen hebben geen kieswijzer !!!!
Ik was van plan om heel empathisch de kieswijzer voor je in te vullen. Maar helaas..

Wide-O
08-06-10, 22:19
De Belgen hebben geen kieswijzer !!!!
Ik was van plan om heel empathisch de kieswijzer voor je in te vullen. Maar helaas..

Ja ho! Alsof Tilburg een ander land is. ;)

Er was er wel één op standaard.be, maar die is weer weg geloof ik.

Ik ga toch stemmen (met tegenzin) voor de PVDA+. Niet echt mijn clubje, maar je moet toch wat.

Zelfs Al Jazeera geeft de VVD een voorsprong. Brr.

"Ik zag mijn kont
In de spiegel
En dacht: verrek
Daar heb je Wiegel!"

jang0201
09-06-10, 06:18
RIJSWIJK - Volgens opiniepeiler Maurice de Hond kan het weer van woensdag bepalend zijn voor de uitslag van de verkiezingen. Slecht weer is beter voor de partijen rechts van het spectrum, meldt De Hond.

Ervaring leert dat slecht weer de opkomst bij de verkiezingen negatief beïnvloedt. ,,Kiezers met lage inkomens vinden doorgaans minder goed de stembus. Een duidelijk lagere opkomst dan de 80 procent van de vorige keer zou ten voordele zijn van de VVD en ten nadele van SP, Groen Links en PvdA. Een extra hoge opkomst zou andersom werken.''

Volgens het KNMI is het woensdag bewolkt en valt er af en toe buiige regen. De maximumtemperatuur ligt rond de 20 graden


Laat het maar flink regenen vandaag!!

tanger'73
09-06-10, 14:34
zo kom net terug van 3 maal Pechtold. altijd pech, maar een maal geluk hebben is niet mis.

Max Stirner
09-06-10, 16:53
zo kom net terug van 3 maal Pechtold. altijd pech, maar een maal geluk hebben is niet mis.



:)..

Wide-O
09-06-10, 18:22
zo kom net terug van 3 maal Pechtold. altijd pech, maar een maal geluk hebben is niet mis.

Terrorist! Fundie! Hoe is het mogelijk dat je op... oh, eh.... :belgie:

Zou ik ook op stemmen mocht ik in NL wonen, komt over als een beschaafde en integere man, maar ik moet toegeven dat ik het niet meer van zo dichtbij volg als vroegah.

The_Grand_Wazoo
09-06-10, 18:26
zo kom net terug van 3 maal Pechtold. altijd pech, maar een maal geluk hebben is niet mis.

Nou, dan heeft hij er tenminste vier.

Joesoef
09-06-10, 20:18
Ik ga toch stemmen (met tegenzin) voor de PVDA+. Niet echt mijn clubje, maar je moet toch wat.


:argwaan:

mark61
09-06-10, 20:22
:argwaan:

Jaha dat zijn ruigpoten ter linkerzijde van de SP. Gestaalde maoïstische kaders.

http://www.stophetpolitiekecircus.be/

Joesoef
09-06-10, 20:36
Jaha dat zijn ruigpoten ter linkerzijde van de SP. Gestaalde maoïstische kaders.

http://www.stophetpolitiekecircus.be/


Lijkt wel HUMO.

Max Stirner
09-06-10, 21:25
Gelijkspel.


Coalitie: VVD, PvdA, Groen Links, D'66.


Femke als premier :)

jang0201
09-06-10, 21:33
Zo Nederland heeft gesproken.....

Al Sawt
09-06-10, 21:54
Ik niet, je moet altijd bereid zijn om een dictator te tackelen. En Saddam had daarvoor miljoenen slachtoffers gemaakt. Daar zou hij gewoon mee doorgegaan zijn.

De wind is zuidwest, dus het komt hier ook.

Heb je bewijzen dat Saddam miljoenen slachtoffers heeft gemaakt?

Al Sawt
09-06-10, 21:59
Dat is een goede reden dus om op hem te stemmen , wat heeft een Palestijn in GODSNAAM te maken met de verkiezingen in een klein K8T landje als Nederland !!
Er zijn nog wel meer landen die er veel erger aan toe zijn als de Palestijnen,
als we die allemaal een rol laten spelen over ons toekomstige kabinet , het is toch om je rot te lachen.:D
We geven al een vermogen uit aan zgn buitenlandse hulp !
Ook aan de Palestijnen ( dehaven ligt alweer in puin) AFRIKAANSE LEIDERS VAN STRAATARME LANDEN ZIJN SCHAT HEMEL RIJK enz enz .
Weet je wat onze (hulp) in AFHGANISTAN KOSSTE ??? waar WILDERS fel tegen was
Ik weet ook niet meer op wie ik ga stemmen , op JOB COHEN die zelf de gevolgen van Nazie heeft ondervonden als JOOD ???
DENK DAT IK DAT MAAR GA DOEN , al was het alleen maar om het feit dat ik hier uitspraken heb gehoord van: ik haat ALLE JODEN !
Borrelpraat op basis van onwetendheid en onderbuikgevoelens.

Ontwikkelingshulp levert per saldo meer geld op voor Nederland dan voor een hulpontvangende land. Aangezien die landen verplicht zijn om diensten van Nederlandse bedrijven af te nemen.

Witte78
09-06-10, 22:05
Borrelpraat op basis van onwetendheid en onderbuikgevoelens.

Ontwikkelingshulp levert per saldo meer geld op voor Nederland dan voor een hulpontvangende land. Aangezien die landen verplicht zijn om diensten van Nederlandse bedrijven af te nemen.

Sigaar uit eigen doos dus. Dat het meer oplevert geloof ik geen bal van. Bron?

mark61
09-06-10, 22:26
Sigaar uit eigen doos dus. Dat het meer oplevert geloof ik geen bal van. Bron?

Er is begrotingssteun, dat is wel direct geld. Maar meestal in de vorm van schuldkwijtschelding dacht ik.

Maar de bulk van de hulp komt vzv. ik weet weer terug in NL, ja. Salarissen van ontwikkelingswerkers, vnl. Die verdienen daar dan 100x het locale salaris, want ja, die hypotheek in NL loopt ook door.

Het ziet er echt niet uit, die paleizen met 10 man personeel daar van onze ontwikkelingsjongens. Zag ik zo wel eens.

En van die goedbedoelde maar o zo stomme projecten, die dan weer nieuwe projecten veroorzaken.

Zo bedacht nijver dijkenbouwend Nederland dat het handig was als Ouagadougou een spaarbekken had voor drinkwater. Werkt op zich wel, maar Afrika + stilstaand water = malaria. Dus nu is er weer een Italiaanse organisatie bezig met malariabestrijding, een ziekte die voorheen nauwelijks voorkwam in Boerkina Faso.

Je hoort nog es wat als je met de locals praat.

Intussen gaat echte ontwikkelingshulp over level playing field; niet langer de Europese markt afschermen voor Afrikaanse producten, en intussen wel de grondstoffen er weghalen (toegevoegde waarde wordt dus in Europa verdiend) en onze overschotten daar dumpen.

Enfin, lang verhaal.

tanger'73
09-06-10, 23:52
Zo Nederland heeft gesproken.....


Daar zal het zoals gebruikelijk ook bij blijven.