PDA

Bekijk Volledige Versie : Chaotische taferelen bij avondvierdaagse



super ick
08-06-10, 16:18
Chaotische taferelen bij avondvierdaagse

Op de foto locatie Landsmeerdijk in Kadoelen. Foto Amaury Miller.
AMSTERDAM - De start van de avondvierdaagse in Zeeburg is maandag ontaard in chaos. Vanwege de enorme drukte ontstonden zeer gevaarlijke situaties bij het beginpunt.

Dit melden ouders van de kinderen die maandagvond meeliepen in de vierdaagse. De start was bij de sporthal tegenover het Flevobad aan de Insulindeweg.

''Het was altijd al wel druk, maar dit was ongekend. Chaotisch, soms op het gevaarlijke af. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als er paniek was uitgebroken,'' zegt een vader die al jaren met zijn zoon meeloopt.

Op het veel te kleine grasveldje bij de sporthal verzamelden zich gisteren om zes uur circa 3400 deelnemers; kinderen van scholen uit Oost, Watergraafsmeer, Zeeburg en IJburg en nog eens zeker duizend ouders.

Toen de mensenmassa bleef groeien, klommen veel ouders met de kinderen over de dranghekken om van het veld af te komen.

Ook langs de route was het een puinhoop, omdat de meute over smalle bruggetjes en paadjes werd geleid. ''Het was drukker dan de Kalverstraat op zaterdag,'' zegt een ouder. De organiserende commissie was vandaag niet bereikbaar voor commentaar.

De avondvierdaagse van Zeeburg is één van de zes wandeltochten die deze week in Amsterdam worden gelopen, maar wel met afstand de drukste. In heel Amsterdam lopen achtduizend kinderen mee, inclusief de 3400 in Zeeburg.

De zorgen over de veiligheid van kinderen die de avondvierdaagse lopen, zijn fors toegenomen. Harde cijfers zijn er niet, maar vooral in Amsterdam doen zich geregeld problemen voor, meldt secretaris Irene Onderweegs van de Noord-Hollandse Wandelbond (NHWB).

''We moeten rekening houden met discriminatie en antisemitisme, er zijn pestprotocollen nodig om te voorkomen dat kinderen ruzie krijgen, en dan zijn er idioten die met hun auto op de kinderen inrijden, omdat ze er langs willen.''

Een aantal van de commissies die de acht vierdaagses in de regio Amsterdam organiseren, hebben zich bij de NHWB gemeld voor advies.

Onderweegs: ''De organisator in Ouderkerk twijfelt of hij doorgaat, omdat hij vreest dat een automobilist een keer een kind doodrijdt. Hij is bezorgd over de veiligheid, en over de aansprakelijkheid van de organisatie.''

Ernstige ongelukken hebben zich nog niet voorgedaan, maar bij sommige tochten zijn wel vijftig klaar-overs nodig. Onderweegs: ''Ook wij voelen de verharding op straat. De lontjes worden steeds korter.''

Dat blijkt ook uit de problemen bij de vierdaagse in Zuid: kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden. ''En dat is vooral iets van de laatste vijf jaar,'' zegt NHWB-oudgediende Dick Janneman. ''Het is vreselijk, maar het is niet anders.''

De vele incidenten zijn volgens Janneman een reden voor veel scholen om zich terug te trekken uit de organisatie. ''Ze vinden de verantwoordelijkheid te groot. De kinderen lopen nog wel mee, maar niet meer onder de vlag van de school.'' (JASPER KARMAN)

jang0201
08-06-10, 16:24
Rutte verweet Cohen onder meer dat hij "geen vinger" uitstak toen een gezin in de Amsterdamse Diamantbuurt werd weggepest door Marokkaanse jongeren. "Amsterdam is onveiliger geworden. Dit toont aan dat Cohen als burgemeester van Amsterdam op de vitale momenten niet achter het gezag is gaan staan en niet de maatregelen nam die je mag verwachten van een burgemeester."

Cohen verweerde zich door te stellen dat hij als burgemeester op alle mogelijke manieren heeft gewerkt aan de veiligheid, onder meer door het instellen van straatcoaches en het aanpakken van criminele groepen en drugsoverlast.

Slinger
08-06-10, 19:08
Dat blijkt ook uit de problemen bij de vierdaagse in Zuid: kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden. ''En dat is vooral iets van de laatste vijf jaar,'' zegt NHWB-oudgediende Dick Janneman. ''Het is vreselijk, maar het is niet anders.''

(JASPER KARMAN)

Veiligheidshek om Slotervaart?

mark61
08-06-10, 19:10
Ik moest wel lang doorlezen voor het eindelijk over marrekane ging. Kan je dat voortaan niet voorop zetten?

Joesoef
08-06-10, 19:11
Rutte verweet Cohen onder meer dat hij "geen vinger" uitstak toen een gezin in de Amsterdamse Diamantbuurt werd weggepest door Marokkaanse jongeren.


Probeer je nu op Wilders te lijken en hoe dan ook alles op Cohen en Marokkanen af te schuiven.

tanger'73
08-06-10, 19:18
Ik moest wel lang doorlezen voor het eindelijk over marrekane ging. Kan je dat voortaan niet voorop zetten?

:hihi:

mark61
08-06-10, 19:20
:hihi:

Ja man, een hap gezeik over wandelende kinderen en auto's, terwijl we meteen tot de kern hadden kunnen doordringen: avondvierdaagse levensgevaarlijk door terroristische aanslagen.

tanger'73
08-06-10, 19:23
Ja man, een hap gezeik over wandelende kinderen en auto's, terwijl we meteen tot de kern hadden kunnen doordringen: avondvierdaagse levensgevaarlijk door terroristische aanslagen.


'K weet niet wat ik daarvan moet denken, superdick & Jang0201 is dat niet een pot nat?

mark61
08-06-10, 19:39
'K weet niet wat ik daarvan moet denken, superdick & Jang0201 is dat niet een pot nat?

Nee super is labiel. Af en toe komt hij even bij uit zijn koortsdroom, onder de 39 graden, en kan ie opeens weer heel normaal doen.

Maar dan slaat het virus weer toe.

Max Stirner
08-06-10, 19:54
Ja man, een hap gezeik over wandelende kinderen en auto's, terwijl we meteen tot de kern hadden kunnen doordringen: avondvierdaagse levensgevaarlijk door terroristische aanslagen.


Nee.

Try again.

super ick
08-06-10, 21:17
Ja man, een hap gezeik over wandelende kinderen en auto's, terwijl we meteen tot de kern hadden kunnen doordringen: avondvierdaagse levensgevaarlijk door terroristische aanslagen.

Ik vond het droevig hoe een simpele avondvierdaagse bijna niet mogelijk is door gebrek aan organisatie en tokkies.

Maar ik begrijp dat jij het alleen over Marokkanen wilt hebben.

super ick
08-06-10, 21:21
Nee super is labiel. Af en toe komt hij even bij uit zijn koortsdroom, onder de 39 graden, en kan ie opeens weer heel normaal doen.

Maar dan slaat het virus weer toe.

Nee Mark is besmet met het maroc.nlvirus en filtert alleen dat eruit wat in zijn, hier ontwikkelde brein past.

Mark vraag: Wat voor werk doe je?

jang0201
08-06-10, 21:25
Probeer je nu op Wilders te lijken en hoe dan ook alles op Cohen en Marokkanen af te schuiven.

Cohen heeft zelf gezegd dat het veiliger geworden is tijdens zijn burgemeesterschap, het is alleen maar erger geworden door het softe beleid!

jang0201
08-06-10, 21:27
'K weet niet wat ik daarvan moet denken, superdick & Jang0201 is dat niet een pot nat?

Misschien hebben we dezelfde politieke achtergrond.

mark61
08-06-10, 22:46
Nee Mark is besmet met het maroc.nlvirus en filtert alleen dat eruit wat in zijn, hier ontwikkelde brein past.

Mark vraag: Wat voor werk doe je?

Huh? Hoe kan ik nou filteren als ik meedeel dat jouw priks heel verschillend zijn?

Je kan niet helder denken.

Waarom wil je dat weten?

Joesoef
09-06-10, 05:25
Cohen heeft zelf gezegd dat het veiliger geworden is tijdens zijn burgemeesterschap, het is alleen maar erger geworden door het softe beleid!


Heb je cijfers om dat te kunnen onderbouwen of is het jouw gevoel? Kleine hint, onlangs gepresenteerde cijfers laten zien dat het veiliger is geworden in Amsterdam.

jang0201
09-06-10, 05:58
het afgelopen jaar 23% meer homogeweld in Amsterdam!

Het aantal meldingen van geweld tegen homo’s in Amsterdam is vorig jaar met bijna een kwart gestegen. De politie noteerde 371 meldingen van homogerelateerd geweld, zegt homobelangenorganisatie COC Amsterdam. In 82 gevallen ging het om fysiek geweld.

In 2008 kwamen bij de politie nog driehonderd meldingen van geweld binnen, waarbij in 54 gevallen fysiek geweld werd gebruikt. COC Amsterdam zegt te zijn geschrokken van de toename, maar wijst er ook op dat de stijging mede komt doordat slachtoffers beter hun weg naar de politie weten te vinden. In 178 gevallen werd aangifte gedaan. Dit jaar werden voor het eerst bedreigingen met geweld meegenomen.

Joesoef
09-06-10, 06:56
het afgelopen jaar 23% meer homogeweld in Amsterdam!

Het aantal meldingen van geweld tegen homo’s in Amsterdam is vorig jaar met bijna een kwart gestegen. De politie noteerde 371 meldingen van homogerelateerd geweld, zegt homobelangenorganisatie COC Amsterdam. In 82 gevallen ging het om fysiek geweld.

In 2008 kwamen bij de politie nog driehonderd meldingen van geweld binnen, waarbij in 54 gevallen fysiek geweld werd gebruikt. COC Amsterdam zegt te zijn geschrokken van de toename, maar wijst er ook op dat de stijging mede komt doordat slachtoffers beter hun weg naar de politie weten te vinden. In 178 gevallen werd aangifte gedaan. Dit jaar werden voor het eerst bedreigingen met geweld meegenomen.


Cohen heeft er in ieder geval toe bijgedragen dat mensen nu wel aangifte doen en de weg beter weten te vinden.

Je hebt vast ook de cijfers van inbraak, overvallen, berovingen, mishandeling, gevoel van veiligheid bij de Amsterdammer.

dikkelul3bier
09-06-10, 07:21
De PVV dankt haar bestaansrecht aan het gebrek aan zelfreinigend vermogen van de moslims.
De PVV is door de uitspraken van Geert Wilders populair geworden. Hij ziet hij in iedere moslim een nazi. Door profeet Mohammed een oorlogsmisdadiger te noemen, verklaart hij zelf de oorlog aan alle moslims. Hij lapt artikel 1 van de grondwet aan zijn laars.
Natuurlijk kun je in een vrij land niemand verbieden om de ander te haten. Maar als een politicus met zijn verbaal geweld mensen tegen elkaar opzet, leidt dit tot een ramp. Een land dat radicaliseert, houdt niet van vrijheid, gelijkheid of zegeningen van diversiteit.
Niet te laat
Toch is het niet te laat om Wilders te stoppen. Dat moeten vooral moslims doen. Niet door Wilders op te voeden of harder terug te schelden, want dat helpt niet. Hij veert juist op als hij scheetjes kan laten over dé islam en dé moslims.
Moslims moeten een heilige oorlog verklaren aan fanatieke geloofsgenoten. Zij hebben met hun slecht gedrag en met oproep tot dood en verderf de islam bezoedeld. Door hen actief te bestrijden, direct te verstoten uit de gemeenschap, verdwijnt de voedingsbodem voor de haatpreken van mullah Wilders.
Tegelijkertijd moeten de moslimleiders wereldwijd onder druk gezet worden om het feodaal systeem op te heffen. Zij moeten vaart maken met democratisering van de samenleving en vrijheid respecteren. Het is te ridicuul voor woorden dat een land als Marokko bij wet een heel land verplicht om met de ramadan te vasten.
Moslims moeten hun fanatieke geloofsgenoten actief bestrijden
Dat moet iedereen zelf weten. Veel moslimregimes dragen niet bij aan een positieve beeldvorming. Behalve het voeren van een repressief beleid, behandelen ze vrouwen niet gelijkwaardig en staan ze polygamie toe. Dit gebrek aan persoonlijke vrijheden en mensenrechten in de meeste moslimlanden maakt dat moslims óf apathisch worden, óf radicaliseren, óf vluchten.
Haat
In het Westen schuilt het grootste gevaar vooral in moslimextremisten die haat zaaien, geweld promoten en vrouwen en homo’s discrimineren. Zij vormen het groeimiddel voor de PVV. Moslims moeten het goede voorbeeld geven om van deze wildgroei af te komen. Dat kan door op te houden de islam als superieur te beschouwen, te stoppen agressieve herboren moslims of tot de islam bekeerde westerlingen op een voetstuk te plaatsen en door de Koran aan te passen aan de moderne tijd.
Het getuigt van kleingeestigheid als sommige moslims denken dat hun geloof de enige weg is naar het paradijs. Het is om deze reden dat de islamitische beschaving is ingehaald door het Westen. Toen dachten moslims niets te kunnen leren van de ander. Dit leidde tot verval.
Islamitische Wildersen verminken de islam met hun waanzin. Geert Wilders roept altijd dat de islam de westerse beschaving bedreigt, zij beweren precies het omgekeerde. Het moet afgelopen zijn met de heilige status die deze bekrompen fanatici krijgen.
Dat ze de profeet in alles na-apen, zoals met een baard in een lang gewaad, is tot daaraantoe. Maar ze maken de islam kapot door vrouwen te verplichten in een zwart gedrocht, zoals een nikab of boerka, te lopen. Wat het allemaal erger maakt, is dat ze allerlei geboden verzinnen en iedere moslim die daarvan afwijkt verketteren. Ook wordt het hoog tijd dat moslims afstand nemen van enkele verzen uit de Koran over het erfrecht. Een moslima erft de helft minder dan de man. Dat past niet in deze moderne tijd.
Wilders’ strategie lijkt op die van moslimfanatici: ze maken mensen bang en strooien met haat. Angsthazen trappen in hun boodschap van discriminatie, misleiding en uitsluiting. Electoraal gezien zou de PVV niets voorstellen als haar haatcampagne tegen moslims niet dagelijks door radicale figuren uit eigen moslimgemeenschap gevoed werd. Dankzij haatpredikers en straatschoffies die homo’s rammen. Zolang moslims niet bereid zijn om deze figuren tot de orde te roepen, op te voeden of te verstoten, is het makkelijk scoren voor Wilders.
Moslims moeten hun fanatieke geloofsgenoten actief bestrijden
Youssef Azghari is docent aan deAvans Hogeschool

http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...orlog_gevraagd

Max Stirner
09-06-10, 08:53
Cohen heeft er in ieder geval toe bijgedragen dat mensen nu wel aangifte doen en de weg beter weten te vinden.

Je hebt vast ook de cijfers van inbraak, overvallen, berovingen, mishandeling, gevoel van veiligheid bij de Amsterdammer.


Oh. Hoe weet je dat eigenlijk ?

Gewelddadige vervallen op middenstanders en met name ook woningen zijn sterk toegenomen de laatste tijd .... zelfs Cohen heeft zich nav hiervan gereopen gevoeld om een een speciale taskforce in te stellen - en dat wil wat zeggen.


En: dat gevoel van veiligheid zal dan toch niet gelden voor deze kids van hooguit 11 jaar oud :


Dat blijkt ook uit de problemen bij de vierdaagse in Zuid: kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden. ''En dat is vooral iets van de laatste vijf jaar,'' zegt NHWB-oudgediende Dick Janneman. ''Het is vreselijk, maar het is niet anders.''

super ick
09-06-10, 09:41
Huh? Hoe kan ik nou filteren als ik meedeel dat jouw priks heel verschillend zijn?


Tja ik ben moeilijk in een hokje te passen.
Gisteren nog eens de partijprogramma's doorgenomen. Ik voel het meest voor een mix SP en PVV :maf2:
Wilders krijgt mijn stem niet. Dat heeft hij verziekt met zijn kopvoddentax en Roemer ook niet. Ik ga geen 70% belasting betalen zolang er nog honderdduizenden gezonde mensen rondlopen die hij wil 'helpen' met projectje no 7 terwijl die alleen maar een trap onder hun reet nodig hebben.

Zo schiet ik wel eens van het ene in het andere uiterste.
SP voor de behoevenden, PVV voor de onwilligen.

Ik schakel dus een beetje van de [linksmodus] naar de [rechtsmodus].
Jij noemt dat labiel. Ik denk dat meer mensen 'dit probleem' hebben. Zie het aantal zwevende kiezers dat steeds groter wordt en zichzelf steeds minder bij 1 partij terug kunnen vinden. Links en rechts bestaan niet echt meer.

DE oprichter van Greenpeace is bv. inmiddels VOOR kernernergie. CO2 vrije, vorm van energieopwekking met veel minder afval dan pakweg 25 jaar geleden en veel betere middelen om dat kleine beetje afval te verwerken.
De milieubeweging in Engeland is inmiddels ook voor.
Die discussie gaat schijnbaar aan Nederland voorbij. Links blijft tegen kernernergie maar we kopen het wel van Frankrijk.

Eerder heb ik het ook al eens gehad over de verkwanseling van 'linkse stokpaardjes' zoals de invloed van het Christelijk geloof destijds in Nederland en hoe ze dat rucksichloss neersabelden en belachelijk maakten. Daar waar zij nu zwijgen.

Ik denk dat ik maar een politieke partij op ga richten. SPV of PVS
Eerst mijzelf kaalscheren, twee hondjes kopen en even op marktplaats zoeken naar een 2e hands Bentley. :D :D

super ick
09-06-10, 09:52
Cohen heeft er in ieder geval toe bijgedragen dat mensen nu wel aangifte doen en de weg beter weten te vinden.

Je hebt vast ook de cijfers van inbraak, overvallen, berovingen, mishandeling, gevoel van veiligheid bij de Amsterdammer.

Enkele dagen geleden kwam de politie met het nieuws dat er 150.000 aangiftes liggen waar niets mee gedaan wordt ivm capaciteitstekort. Tel daar nog maar een percentage bij op van mensen die de moed al in de schoenen gezonken is en geen aangifte meer doen. Plus een aantal dat gevangenisstraf verdient maar steeds maar weer mogen gaan schoffelen.
Ja zo kan ik ook met droge ogen beweren dat het goed gaat.

Het lijkt verdorie wel of Al Sahaf als voorlichter aan het werk is achter de schermen.